منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
wave

World Against Violence and Extremism



  دوستان و همراهان گرامی به نظر شما از طریق چه راهبردهایی می توان به  جهانی بدون خشونت و افراطی گری دست یافت؟   


نظرات  (۸)

بنظرم از طریق اسلام ناب میشه

اسرائیل: ایران هواپیمای مالزی را دزدیده است...

http://fararu.com/fa/news/183881/%D8%A7%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D9%8A%D9%84-%D8%A7%D9%8A%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%D9%8A%D9%85%D8%A7%D9%8A-%D9%85%D8%A7%D9%84%D8%B2%D9%8A-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B2%D8%AF%D9%8A%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

پاسخ:
!!!

سرنخی جدید از گم شدن هواپیمای مالزی

به گزارش بولتن نیوز به نقل از مجله مهر، یک هفته است کسی  از پرواز MH370 مالزی و ۲۳۹ مسافرش که قرار بود به پکن برسند خبری دقیقی ندارد. حالا ماموران اف‌بی‌آی که در حال کمک به پلیس مالزی هستند از احتمال ربوده شدن هواپیما توسط خلبان و فرود آن در نقطه‌ای نامعلوم خبر داده‌اند. 

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ظاهر احمد شاه ، خلبان ۵۳ ساله این پرواز قبل از رفتن به فرودگاه در دادگاه جنجالی انور ابراهیم ، رهبرمخالفان دولت مالزی شرکت کرده و احتمال دارد پس از غیرفعال کردن سیستم‌های ارتباطی و امنیتی اقدام به ربودن هواپیما کرده باشد. نجیب رزاق، نخست‌وزیر مالزی به تازگی اعلام کرد عملیات جستجو برای هواپیمای مفقود شده خطوط هوایی این کشور با درجه بالایی از اطمینان نشان می‌دهد که سیستمهای ارتباطی هواپیما غیر فعال شده بوده و این می‌تواند حاصل اقدام عمدی یک نفر در داخل هواپیما باشد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که خلبان هواپیما یکی از طرفداران سرسخت انور ابراهیم بوده و به احتمال زیاد هوپیماربایی را به عنوان اقدامی اعتراضی علیه دولت مالزی انجام داده است. کارشناسان می‌گویند ظاهر احمد شاه یکی از خلبان‌های ماهر بوده است که در سابقه خود ساخت یک شبیه ساز پرواز ویژه را دارد. 

 *احتمال همدست بودن خلبان و کمک خلبان پرواز *

 پلیس مالزی به همین خاطر روز گذشته اقدام به تفتیش خانه و محل زندگی این خلبان کرد تا به اسناد جدیدی دست پیدا کند. اکنون با فرضیه احتمال فرود مخفیانه هواپیما نیروهای امنیتی در حال بررسی محل‌های احتمالی ماجرا هستند. کارشناسان ۶۳۴ نقطه از استرالیا تا مالدیو و مالزی را مشخص کرده‌اند که احتمال دارد این هواپیما مخفیانه در آن فرود آمده و مسافران آن به گروگان گرفته شده باشند. انور ابراهیم ۱۶ اسفند در دادگاهی جنجالی به اتهام روابط جنسی غیر مشروع به ۵ سال حبس محکوم شد. گفته می‌شود خلبان هواپیما پس از شرکت در جلسه دادگاه با عصبانیت از ماجرا به فرودگاه رفته است. گروه‌های حقوق بشر حکم این دادگاه را «اقدامی سیاسی» خوانده و گفته‌اند که دولت مالزی سعی در دور نگه داشتن انور از اوضاع سیاسی با متوسل شدن به هر روشی دارد.

 

  • سجاد غلامی
  • "اسلام" دین صلح و دوستی است . 
    از پیامبر آن حضرت محمد مصطفی (صل الله علیه و آله) گرفته که به عنوان "رحمتی برای عالمیان" معرفی می شوند تا .. تا آخرین ذخیره ی الهی این دین آسمانی در عصر موجود یعنی حضرت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه) که عنوان "انسان کامل" ، منادی "صلح و وحدت" در جهان است . 
    ما باید اکنون به عنوان محبان و دوستداران آن حضرت ، و نه به عنوان پیراون راستینش (که امثال من را لیاقت این عنوان نیست) از چنین صلحی بگوییم و بنویسیم . 
    اسلام هیچگاه مروج خشونت و عداوت در دنیا نبوده است . تمامی تعالیم آن برگرفته از منطق عقلایی بوده و ناظر بر مصلحت فرد و جامعه می باشد . 
    اسلام دینی است که بوسه ی بر فرزند در آن توسط پدر و مادر ، عبادت شمرده می شود . 
    اسلام دینی است که نگاه توام با عطوفت بر پدر و مادر در آن توسط فرزند ، برابر با ثواب یک حج عمره شناخته می شود . 
    اسلام دبنی است که در آن معاشقه با همسر برابر با ریزش و آمرزش گناهان معرفی می شود . 
    اسلام دین نوع دوستی ، تعاون ، کمک ، ایثار ، محبت ، گذشت ، عفو ، بخشندگی ، سخاوتمندی ، خوش خلقی ، مهمان نوازی ، اطعام ، احسان ، انفاق و .. است که در آداب و اخلاق اجتماعی آن ، پیروانش را بدان فرا می خواند . 
    حتی در اخلاق اقتصادی اسلام ، اعمال مالی همچون خمس ، زکات ، صدقات ، وقف ، ودیعه ، عاریه ، هبه و .. جنبه ی عبادی داشته و شامل اعمال اقتصادی واجب تا مستحب می سود که انگیزه ی اصلی در تمامی آنها بعد از رضایت الهی و در طول آن ، عشق و علاقه و محبت به مردم و همنوع (و نه حتی فقط هم کیش) قرار دارد . همان عشق و علاقه ای که پیامبر (ص) از فرط آن از جانب خداوند مخاطب آیات آخر سوره ی غاشیه قرار می گیرد : 
    "فذکر ، انما انت مذکر ! لست علیهم بمصیطر !! .. 
    دین اسلام برای خشونت و عداوت شخصی افراد ، توجیهی نمی پذیرد . تمامی اعمالی که شاید در منظر ما رنگ و بویی از خشونت داشته باشد در دین اسلام بر پایه ی عشق و علاقه به وجود حقیقت فاخری به نام "انسان" و "انسانیت" قرار دارد . 
    در دین اسلام بعد از ایمان به خدا ، هیچ چیز به اندازه ی خوش خلقی سبب پربار شدن کارنامه ی اعمال آدمیان شناخته نشده است . و ما نمی توانیم نسبت به دیگران خوش خلق باشیم تا مادامی که در دل نهال عشق و علاقه به همنوع را نکاشته باشیم . 

    حقیقت آن است که "خشونت" و ترویج آن در دنیای امروزی منافع بیشماری برای دستگاههای استکباری دنیا دارد . 
    از منافع سیاسی گرفته که با دامن زدن به اختلافات و نزاع ها ( که از قضا یکی از دردهای مزمن جهان اسلام نیز وجود همین اختلافات و درگیری های داخلی می باشد) ، زمینه ی تفرقه و جدایی بین انسانها و جوامع را فراهم نموده و موجب سلطه و تحکم خود بر دیگران می شوند تا 
    منافع اقتصادی که با ایجاد جنگ افروزی ها به فروش سلاح های انباشته شده در انبارهای کارخانجات ساخت چنین ادواتی روی می آورند . 
    هالیوود به عنوان دستگاه رسانه ای امپریالیسم بین الملل که در عرصه ی جنگ نرم به دنبال الگوسازی و تحمیل سبک زندگی غربی بر تمامی جهان فعالیت می کند نیز یکی از اضلاع جنگ نرم فرهنگی خود را بر ترویج خشونت و عادی جلوه دادن جنگ ، خونریزی و کشتار انسانها در دنیا در کنار ترویج دو ضلع دیگر یعنی ترویج فحشا و مالیخولیا در دنیا قرار داده است . 
    امروزه نیز همگان می دانند که این ، دستگاههای جاسوسی و دیگر بنگاههای مالی امپریالیسم است که با حمایت های مالی ، اطلاعاتی و سیاسی خود به تاسیس گروهک هایی در جهان اسلام می پردازد که هدف از آن ، ضمن دامن زدن به اختلافات داخلی ، ترویج و اعمال خشونت های کور در دنیا و خشکانیدن ریشه های اسلام این دین منادی وحدت ، صلح و محبت در دنیا است ، شده و  از این راه با خشن جلوه دادن دین اسلام و توجیه پذیر دادن حضور و دخالت های سیاسی و نظامی خود در دیگر نقاط دنیا و به اسم مبارزه با تروریسم ! مانع از گسترش آیین آسمانی اسلام در دنیا شود . 
    البته اسلام منادی صلح است و کار حضرت حجت در انقلاب جهانی اش نیز ایجاد صلح پایدار در دنیا می باشد که البته این صلح ، مبتنی بر عدالت خواهد بود و نه ظلم . 
    چرا که اسلام با ظلم مخالف است و با آن مبارزه ی بنیادی می کند که این مبارزه نیز در وهله ی اول یک مبارزه ی فکری ، علمی و فرهنگی است تا یک مبارزه ی صرفا خشک نظامی . 

    پاسخ:
    بسیار عالی .به درستی که از شیوه ی  زندگی پیامبر اکرم صلوات الله علیه و اهل بیت علیهم السلام چه عنصری جز صلح و دوستی درک می شود ؟!
  • شهردار باغ
  • به نظر من هم فکری برای هر مساله ای میتونه راهکار باشه. به حقوق همدیگه احترام گذاشتن هم یکی دیگه از این راهکار هاست و همچنین عدم توهین به افکار همدیگر....

    البته یکی از دیگر راهکارها این میتونه باشه که همدیگه رو بی سواد فرض نکنیم مثله بعضی ها !!!!!!!


    baghshahreiran.blog.ir

    سر بزنین ونظر بدین.

  • سجاد غلامی
  • تمامی دولت ها باید در دو عرصه با مظاهر و مصادیق خشونت مبارزه کنند . 
    یک : عرصه ی داخلی 
    و 
    دو : عرصه ی بین الملل . 
    آنچه از خشونت که دولت ها باید در عرصه ی داخلی با آن مقابله کنند ، عبارت است از تمامی اعمال خشونت آمیزی که از سوی افراد نسبت به هم و خارج از "قانون" صورت می گیرد می باشد . یعنی در عرصه ی داخل یک کشور ، ما دو نوع خشونت داریم . 
    "خشونت قانونی" و "خشونت خارج از قانون" . 
    البته خشونتی که جنبه ی قانونی دارد و برگرفته از قانون یک کشور است و قانون آن را (در حق ستمکاران به عنوان مجازات ) روا می داند ، دیگر نمی توان به آن اطلاق "خشونت" که بار منفی و مذموم دارد ، نمود . قوه ی قهریه یا سلبیه عنوان مناسب تری برای این نوع از خشونت ( خشونت قانونی )  می باشد . فلسفه ی اعمال این نوع از خشونت توسط حکومت ها در جوامع خود ، جلوگیری از تجاوز افراد به حریم یکدیگر و حریم عمومی جامعه و در نتیجه حفظ نظم در جامعه است  . این نوع از خشونت ، همانطور که گفته شد ، مطلوب است . البته مطلوبیت آن در دین اسلام  ، مشروط  به نوع حکومت و حاکمیت می باشد .
    یعنی اگر حکومتی قوانینش بر مبنای عدالت باشد ، خشونت برخاسته از آن قانون هم ، مبنای عادلانه ای خواهد داشت . 
    در عرصه ی داخل ، هر خشونتی که از راهی غیر از قانون ، اعمال شود ( چه از جانب حکومت و چه از جانب مردم ) خشونتی غیر قانونی بوده و مذموم است . 

    اما در عرصه ی بین الملل ؛ 
    معمولا وقتی پای مباحثی اینچنین به عرصه ی بین الملل کشیده می شود ، بیشتر روابط بین دولت ها را در این عرصه شامل می شود . پس در این فضا از بحث ، ما با یک نوع از خشونت روبرو هستیم و آن خشونت دولتها نسبت به همدیگر است . یعنی "خشونت دولتی" یا همان "تروریسم دولتی" . 
    پس باید به واکاوی روابط بین دولت ها با هم ، پرداخت . 
    سوال این است : چگونه دولت ها می توانند باهم روابط صلح آمیزی داشته باشند ؟ ( با توجه به این گزاره که "صلح پایدار" نیز ، تنها در سایه ی وجود "عدالت" در روابط بین دو کشور و دو دولت می تواند محقق شود ) 

    سلام این همون پیشنهاد آقای روحانی رییس جمهوره که به شورای حقوق بشر دادند . جهانی به دور از خشونت و افراطی گری
    ای که گفتی یعنی چه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">