منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات


متاسفانه امروزه به دلایل مختلف و برخی ناهنجاری فرهنگی شنیده می‌شود که در مواردی جزئی شاهد روابط بین زنان متاهل با پسران و یا مردان متاهل هستیم که این روابط بسیار آسیب زا و مخرب است. خیانت‌های زنانه عوامل مختلفی دارد که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد:

۱- عدم یک رابطه گرم و صمیمانه با همسر
یکی از عوامل اصلی خیانت زنانه روابط زن و شوهر است؛ زمانی‌که بین زوجین، روابط زناشویی خوبی حاکم نباشد، این احتمال وجود دارد که زن به همسر خود خیانت کند. اختلالات جنسی که به مرور زمان برای برخی مردان به وجود می‌آید و مشکلات شخصیتی باعث می‌شود که مرد نتواند به همسر خود محبت کند و فقدان محبت، عاطفه و روابط گرم و صمیمی باعث این خیانت‌ها می‌شود.

زنانی که محبت خوب و لازم را از همسرخود دریافت کرده و یا روابط زناشویی خوبی بین آن‌ها برقرار باشد، احتمال خیانت در آن‌ها بسیار کم است.
2-احساس تنهایی کردن
مسایل شخصیتی وجود دارد که امکان دارد یک زن تحمل تنهایی و بیکاری را نداشته و به سختی می‌تواند دقایق و یا ساعتی را تنها و بیکار بگذراند. این زنان زمانی‌که می‌خواهند تنهایی خود را پر کنند وقتی می‌بینند همسرشان به دلیل مشغله کاری نمی‌تواند برای آن‌ها وقت بگذارد گرایش پیدا می‌کنند که وقت خود را با دیگران و یا جنس مخالف خود پر کنند.

3- عوامل فردی و اختلالات شخصیتی زنان
عوامل فردی و اختلالات شخصیت و یا ویژگی‌های طرفین می‌تواند بستری برای خیانت باشد. وقتی در جامعه این روابط ناشایست، رواج پیدا کند امکان دارد وسوسه در زن ایجاد شود که این رابطه‌ها را تجربه کند. مسایلی مانند ماهواره، تهاجم فرهنگی، الگوهای فرهنگی ناهنجار و غلط در خانه، همه این عوامل می‌توانند در خیانتهای زنانه دخیل باشد؛ در نتیجه حرمت و حریم‌های خانواده شکسته می‌شود و افراد پایبند چارچوب‌های اخلاقی نیستند.

4- دوران مجردی محدود
برخی از زنان به دلیل اینکه گذشته خوبی نداشته‌اند و یا زمان مجردی خیلی محدود بودند وقتی شرایطی را می‌بینند که زنان و مردان، رابطه آزادانه‌ای با هم دارند. این افراد چون می‌خواهند گذشته خود را جبران کنند، به خیانت رو می‌اورند. شرکت درپارتی، ارتباط با دوست ناباب و مسائلی دیگر می‌توانند انگیزه خیانت را زیاد کند.

5- مشکلات اقتصادی
مسئله دیگر مشکلات اقتصادی که در جامعه است، البته مسئله اقتصادی به تنهایی عامل خیانت زنانه نیست. فرد ممکن است نیازهای مالی بیشتری را در خود احساس کند؛ ولی اگر پایبند چارچوب‌های اخلاقی باشد؛ امکان ندارد با هر تحریک، وضعیت معیشتی کنار بیایند؛ اما فردی که به خاطر پول با جنس مخالف خود ارتباط برقرار می‌کند، بیشتر به دلیل میل به تجمل گرایی، مصرف بیشتر، مدگرایی و خرید کردن، به جنس مخالفی فرا‌تر از چارچوب خانواده رو می‌آورد تا مورد حمایت او قرار گیرد.

در این زمینه تعداد زنانی که به دلیل فقر مادی به ارتباط با جنس مخالف رو می‌آورند بسیار کم است. اما وقتی زن به دلیل اینکه همسرش معتاد بوده و یا بیکار و مریض است خیانت می‌کند در واقع «فحشا» است؛ یعنی زن خودفروشی می‌کند تا نیازهای مالی خود را تامین کند.

6- تنوع طلبی
علت دیگر خیانت زنانه، تنوع طلبی است. در برخی اوقات مشخص شده است فرد نتوانسته است با همسرخود زندگی کند و شاید بار‌ها و بار‌ها ازدواج کرده است.

بهترین راهکار این است که باید علت این رابطه‌ها را در سطح فردی مشخص شود و باید فرد به روان‌شناس مراجعه کند. باید مشخص شود که فرد اختلالات شخصیتی داردو یا خیر. ممکن است درگیر روابط چندگانه شوند و زیاد وفادار نباشد، برخی از افراد شخصیت ناهنجار و ضد اجتماعی داشته و در سطح خانوادگی باید مداخلات اجتماعی و فرهنگی صورت بگیرد.

برای اینکه در جامعه زنان آسیب نبینند و برای حفظ حریم خانواده بیشتر خانواده‌ها باید آموزش ببینند. آموزش‌هایی از طریق رسانه‌های گروهی، تلویزیون، رادیو و… باید صورت گیرد و این افراد باید متوجه شوند که چنین مسائلی چقدر می‌تواند هم در آینده خود و هم آینده فرزندان، آسیب جدی وارد کند.

نظرات  (۱۰)

  • دانلود آهنگ جدید
  • ممنون مطلب خوبی بود
    خیلی خوب بود ممنون

    باز هم سلام

    منظور من این بود که در زمان قدیم تمامی مواردی که بعنوان عوامل خیانت در این مطلب قید شده شاید بدتر و شدیدتر آن هم وجود داشته!

    اما یک چنین خیانت هایی نزدیک به صفر بوده است.

    هیچ دلیلی در دنیا نمی تواند خیانت یک همسر را توجیه پذیر کند!

    تنها عاملی که باعث می شود انسان به هر انحرافی کشیده شود عدم اعتقاد و بی ایمانی است.

    رشد فرد گرایی و منیت و عدم خانواده محوری که شالوده ی همه خیانت هاست ریشه در بی ایمانی افراد دارد.

    امروزه متاسفانه زنان خائن به شوهر با دوست پسرهایشان هم خیانت های مختلف را در قبال شوهر انجام می دهند و هم وی را می کشند!

    وقتی هم زندانی می شوند فعالان حقوق زن به آنها یاد می دهند که بگویند شوهرم با من بدرفتاری میکرد یا اینکه شوهر با زنان دیگر رابطه داشت و من برای رهایی چون طلاقم نمی داد این کار را کردم!

    این جمله تکراری در اغلب صفحات حوادث روزنامه ها به چشم می خورد و چیزهایی است که سیستم ها و ان جی او های حقوق زن در ایران به این زنان اط طریق وکلا آموزش می دهند.

    با 2 هدف عمده:

    1- کار خیانت و قتل زن را توجیه کنند (که در هر شرایطی توجیه پذیر نیست)

     

    2- انتقاد کنند به حق طلاق شرعی مرد تلاش کنند در جهت برابری حقوق غربی

     

    سپس کمپین های حقوق بشر در داخل و خارج تشکیل میدهند. جنجال حقوق بشر راه می اندازند تا این زن سنگسار یا اعدام نشود.

    سپس این زنان معمولا بدون در نظر گرفته شدن خیانت های مثل زنا و یا دیگر خیانت ها به جرم معاونت در قتل حداکثر 8 سال زندانی میشوند و با سربلندی از زندان آزاد می شوند! 

    حال این مرد بیچاره جان باخته که هم به او خیانت شده و هم جانش گرفته شده بشر نبوده و هیچ حقی نداشته!

    در این جا دو مرد از بین می رود تا بک زن پلید به حیات کثیفش ادامه دهد!

    یکی شوهر بخت برگشته آن زن

    دیگری مرد احمق یا پسر احمقی که همراهی کرده با این زن و قتل را مرتکب شده و اعدام می شود!

     

    ببینید یک عمل گناه و یک انحراف چگونه ریشه حداقل سه خانواده را می سوزاند.

    چقدر با کمک فمینیست ها در سطح بین المللی به بحران تبدیل می شود.

    چقدر موجب گسترش فساد می شود. چون حاکمیت زیر فشارهای بین المللی ناچار می شود از جزای ان زن چشم پوشی کند و این سبب شود هم غرب نسبت به قضایای حقوق بشر در کشور ما گستاخ تر شود و هم یک اپیدمی بد ایجاد گردد!!!

    خدایا از این دنیای آلوده به تو پناه می بریم!

    واقعا از بیان این موارد عرق شرم به پیشانی زده می شود!

     

    استغفرالله ربی و اتوب علیه...

    علت درخواست طلاق میشل از اوباما مشخص شد

    http://www.ghatreh.com/news/nn17208176/%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D8%AF%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%B7%D9%84%D8%A7%D9%82-%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%84-%D8%A7%D9%88%D8%A8%D8%A7%D9%85%D8%A7-%D9%85%D8%B4%D8%AE%D8%B5
  • سجاد غلامی
  • سلام خانم کیانا . من تقریبا هر شب به این وبلاگ سر می زنم و ضمن مشارکت در بحث ها ، از نقطه نظرات همه ی دوستان و مخاطبان هم بهره مند می شم . می تونم از شما یک سوال بپرسم . شما فضا و محیط این وبلاگ رو مناسب گفتگو و تبادل نظر نمی دونید ؟ اگر جواب شما بله هست لطفا بفرمایید چرا . سپاسگذارم .
    آقای غلامی سلام و عرض ارادت میشه ایمیل شما رو داشته باشم ؟
  • میلاد حمیدی
  • پس نتیجه می گیریم زنهای قدیم که می گویند زیر بار ظلم و جور بوده اند اکنون باید همه نسل امروز از موالید نامشروع باشند!

    آخه خواهر من اینها شد دلیل؟

    ایمان و خدا و حق و الناس و ترس از خدا هم شد کشک دیگه؟!!!!

    مثل اینکه یکی غذا نداشت رفت دزدی کرد.

    این جرمش با اون یکیست؟

    پاسخ:
    منظور و مقصود شما مفهوم نیست لطفا توضیح دهید

    تو دانشگاه استادمون یکی از دانشجوهای خانم رو با یه آقایی در وضعیت نامناسبی دید بهشون تذکر داد که یکیتون بیایید جلو بشینید اول گوش نکردن گفتن ما جامون رو خودمون انتخاب میکنیم. طالبان بازی در نیارین .استاد گفت با حراست مطرح میکنم بعد کلاس دختره رفته بود التماس که تو رو خدا مسئله ما رو به حراست نکشید شوهرم بفهمه خیلی بد میشه!!!

  • محمد صحرایی
  • پرسند دنیا خواهی یا دوست ؟
    گفتم : ای بی خبرانٰ دوست همه دنیای من است ...
  • محمد صحرایی

  • تلخ ترین خاطره فرهاد ( شیرین ) است....

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">