منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات


سخنگوی وزارت امور خارجه:
با تأسی از مقام عالی وزارت فیس‌بوک باز شدم!

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی دلیل خود را جهت عضویت در فیس‌بوک  بیان کرده است.

خبرگزاری فارس: با تأسی از مقام عالی وزارت فیس‌بوک باز شدم! 

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از سایت ندای انقلاب، مرضیه افخم سخنگو و رییس دیپلماسی عمومی وزارت امورخارجه در صفحه شخصی خود در یک شبکه اجتماعی نوشت: سوالات زیادی در مورد مدیریت این صفحه دریافت شده است که می باید به عرض برسانم که این صفحه شخصی اینجانب مرضیه افخم می باشد که با تاسی از اقدام پیشروانه مقام عالی وزارت، جناب آقای دکتر ظریف تصمیم بر ایجاد این صفحه گرفتم.

وی در ادامه گفته است که تلاش خواهم کرد در فرصت مناسب و حتی المقدور به سوالاتی که در قالب پیام خصوصی برایم ارسال شده است بصورت شخصی و خصوصی پاسخ بگویم. همچنین بنا دارم تا با استفاده از رسانه ها و شبکه های اجتماعی از افکار، نظرات و توانمندیهای هموطنان استفاده کنم. عرصه سیاست خارجی عرصه تامین حداکثری منافع ملی با حفط اصول مترقی نظام می باشد و در این راستا نظرات و مساعدت فکری تک تک شهروندان و هموطنان عزیز، حائز اهمیت شایانی است.

افخم در پایان مطلب خود هم خواستار رعایت ادب مخاطبان خود شد و نوشت: موضوع آخر اینکه در این صفحه اصل بر آزادی بیان عدم حذف هر گونه پیشنهاد، اظهار نظر و شکوائیه ای می باشد مشروط بر اینکه جانب ادب رعایت شده باشد. از حسن توجه شما سپاسگزارم.

  • منصوره صامتی

نظرات  (۲۲)

سلام .

آرمان جان ! متاسفانه وقتم به خاطر پاره ای از مسائل گرفته شد و نتونستم که بیشتر در خدمت شما بوده و از نظرات خوب شما ، استفاده کافی و وافی ببرم .
امیدوارم عذر تقصیر مرا بپذیرید.

دوستتان دارم وبرای شما در سال تحصیلی جدید آرزوی موفقیت می نمایم.
من اینجا هم جواب آقا سجاد را داده بودم چرا پس نیومده؟؟!!
سجاد جان خوشحالم میبنم انقدر در بحث جدی هستی ولی متاسفانه دانشگاه ها باز شده و من کمتر فرصت پیدا میکنم جواب دهم از این بابت عذر میخوام ...
 نمیدونم چرا فکر میکنم جواب هات بیشتر نظر منو تایید میکنه تا نظر خودتو...
البته این احساسه حالا به مسئله بپردازیم:
تا آن جا که فرمودید:" اما باید بدانیم که اقدامات اجرایی یک قوه چه در سطح خرد و چه در سطحی کلان قطعا دارای وجهی فرهنگی است که به بهانه اصل تفکیک قوا نباید دولت به آن وجه ، بی توجه باشد ."من حرف های شما را قبول دارم که همه مسوولند ولی این مسوولیت نباید فرد متخصص را از روشی که صلاح میداند انجام دهد بازدارد (نمونش همین مسئله فیس بوک دکتر ظریف) و جایی که در تضاد با اسلام و انقلاب بود عامل بازدارندگی باشد مثلا وقتی آقای مشایی مسئله دوستی با اسرائیل را مطرح کرد.
اما همین که فرمودید اقدامات اجرایی یک قوه چه در سطح خرد و چه در سطحی کلان قطعا دارای وجهی فرهنگی است که به بهانه اصل تفکیک قوا نباید دولت به آن وجه ، بی توجه باشد . باید بگم امام صادق برترین نوع امر به معروف را امر به معروف عملی میداند حال من از شما سوال میکنم اگر دولت در عمل با رشوه خواری دروغ فحشا مبارزه کند یا در عمل به کسی توهین نکند و کسی را مسخره نکند اوضاع طبق فرموده امام صادق بهتر می شود یا وقتی دولت ادعای پاک ترین دولت ایران را داشته باشد و اختلاس های بزرگ و پشت هم اتفاق بیفتند ؟ اینجا بحث اطمینان متقابل مردم و دولت هم پیش میاید که نباید از آن غافل باشیم وقتی دولت آرمانی را مطرح کند که  خواسته و یا ناخواسته نتواند آن را عملی کند چه میشود؟؟؟آیا مردم میتوانند به حرف های دیگر آن دولت هم اعتماد کنند؟؟؟
با توجه به این ها من معتقدم به هیچ وجه قوه مجریه نباید آرمان ها را مطرح کند و فقط باید در عمل به آن آرمان ها برسد و وقتی رسید به آن افتخار کند و آن را در بوق و کرنا کند.
اما در مورد هولوکاست:
ببین این که شما از یه حرفی لذت ببیرید این معنا را نمیده که جهان هم از آن حرف لذت برده!!!بله اگر مثلا یک فیلسوف یا محققی در کتابی هولوکاست را زیر سوال میبرد خب هوشمندانه بود اما رئیس جمهور یک مملکت حرف هایش موضع رسمی یک کشور را مشخص میکند . هولوکاست اتفاقی است که واقعا افتاده و این را تمام جهان پذیرفته و با این حرف فقط می توانم بگویم اعتبار حرف های دیگرمان را هم زیر سوال بردیم چیزی که واقعا مطرح است همان حرف شماست که آلمان نازی عامل آن بوده است بنابراین چرا باید مردم مسلمان فلسطین تاوان جنایت نازی ها را بپردازند ؟؟
اما با انکار هولوکاست اسراییل جولانی داد که نگو و نپرس ...

پاسخ:
گاهی کامنت ها تایید میشه ولی اطلاع ندارم چرا نمایش داده نمیشه!
سلام آرمان عزیزم امیدوارم که حالت خوب باشه .

سخن را از  "مقام معظم رهبری (دامت برکاته)"  شروع می کنم .
فرمودید [یا این مضمون ]  با وجود رهبری فرزانه ، که چون دیده بانی بیدار و مدیری مدبر ، حافظ اصول و سیاست های کلی نظام بوده و به هنگام ، چون طبیبی حاذق به مسائل ورود پیدا کرده و مانع از ایجاد انحراف از شعارها و آرمانهایمان می شود ؛ دیگر چه حاجت به نگرانی آحاد مردم از عدول از این آرمانها ؛
ضمن احترام به نظر شما دوست عزیزم ، با بخش دوم از فرموده شما چندان موافق نیستم .
در جامعه ای که دین اسلام به ما معرفی می کند ، اصلی هست بر گرفته از این حدیث که «کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیه» .
اگر بخواهیم به یک تعریف کاربردی از این حدیث دست پیدا کنیم ، دراینجا به این سخن از مرحوم علامه محمد تقی جعفری (ره) اشاره می کنم که فرمود : انسان رشد یافته کسی است که انسان ها را از اجزاء خود می داند و با سقوط هریک از آنها تباهی جزئی از خود را مشاهده می کند .
یعنی "انسان" در تراز اسلام ، انسانی است دردمند و هوشیار که در قبال خود و همه آحاد جامعه مسئولیت دارد .
از این اصل پیشرفته و مدرن به نام نظارت همگانی یا selves-monitoring یاد می کنند که این اصل در کنار اصل نظارت درونی ، خودنظارتی یا خودپایی (تقوا)  self-monitoring هردو در کنار هم ، جامعه را در مسیر رشد و تعالی و پیشرفت و کمال قرار می دهد .

از این منظر اگر به سایر مقولات دین در حوزه اجتماع نگریسته شود ، ( از جمله مقوله امر به معروف و نهی از منکر ) دیگر به خیرخواهی و عشق افراد در قالب دلسوزی برای رشد و تعالی همدیگر ،
با تعابیری همچون فضولی ، حسادت ، به تو چه ، به من چه ، کوته فکری ، دخالت ، کاسه داغ تر از آش ، کلاه خود را بچسب و ... نام برده نمی شود .
که متاسفانه امروزه در جامعه کم رواج ندارد .

در "خیرخواهی و نظارت" ، دین مبین اسلام حتی پا را  فراتر گذاشته و آنرا محدود به آحاد جامعه نمی داند بلکه برای نظارت بر حکام جامعه نیز تحت عنوان "النصیحه للائمه المسلمین" همین نسخه را تجویز می کند .
که البته آن ساز و کار خود را دارد و باید به گونه ای عمل شود که موجب تضعیف جایگاه والای حاکم شرع نشود .

از منظری دیگر ، حاکم شرع (ولی فقیه) زمانی می تواند جامعه را از هدایت های دین ، جهت رسیدن به سرمنزل مقصود برخوردار سازد که از طرف جامعه ، نوعی پذیرش و اقبال همگانی به آن حقایق ظلمت زا ، وجود داشته باشد .
پذیرش همگانی چه موقع اتفاق می افتد ؟
زمانی که من و شما با طرح مسائل و مباحثات ، دست به روشنگری زده و مانع از کج فهمی در مسئله ای که مربوط به دین است ، شویم  . یا زمانی که همگی ، اهتمام ویزه به حقیقت امربه معروف و نهی از منکر داشته و در فضایی سرشار از عشق و محبت به یکدیگر ، مانع از سوق یابی خود و جامعه به سمت ظلمات ، تباهی و تاریکی ها شویم .

این که فرمودید : دولت مجری سیاست ها است نه نظریه پرداز و ایدوئولوگ را بنده می پذیرم . آنهم بر اساس اصل تفکیک قوا در قانون اساسی . اما باید بدانیم که اقدامات اجرایی یک قوه چه در سطح خرد و چه در سطحی کلان قطعا دارای وجهی فرهنگی است که به بهانه اصل تفکیک قوا نباید دولت به آن وجه ، بی توجه باشد . 

اشاره فرمودید که ما با دین یهودیت مگر مشکلی داریم ؟ قطعا خیر . دین یهودیت از ادیان الهی و جزء ادیان رسمی مصرحه در قانون اساسی ماست و همواره مسلمانان با برادران کلیمی خود در ایران زندگی مسالمت آمیزی داشته و دارند اما ما حساب صهیونیسم را از دین یهودیت جدا می دانیم .

به اقدام وزیر خارجه در تبریک سال نوی یهودیان اشاره فرمودید که بنده نیز با این اقدام هیچگونه اشکالی فی نفسه وارد نمی دانم و به قول شما حتی آنرا در ایجاد فضای صلح و دوستی و تفاهم جهت ایجاد همکاری مفید هم می دانم .
اما صهیونسیم و هلوکاست ؛
دراین بحث و بحث هایی مشابه ، بنده ، بنا را بر این می گذارم که از اشخاص اسم نبرم که مبادا حب و بغض نسبت به افراد ، از جانب خود یا شما و یا افرادی که بعدها ممکن است نظر بدهند ، اصل بحث را تحت شعاع  قرار بدهد چرا که بهتر است ما با تفکرات و جریانات فکری سروکار داشته باشیم نه افراد ( انظر ما قال و لاانظر من قال )

رئیس جمهور پیشین تنها با طرح یک سوال هوشمندانه ، توانست پاشنه آشیل صهیونیسم بین الملل را نشانه برود .
او پرسشی را در سطحی جهانی با استفاده از جایگاه خود مطرح کرده بود که هیچکدام از دیپلمات های مدعی ، جرات یا هوشمندی لازم برای طرح آن را نداشتند و با طرح همین  پرسش ساده ، مشروعیت جعلی رزیم صهیونیستی را زیر سوال برده بود .
از این زاویه کار او در خور تقدیر و تحسین است .
آن پرسش علمی و منطقی این بود :
« اگر هلوکاست واقعیت دارد ، آلمان نازی عامل آن بوده است بنابراین چرا باید مردم مسلمان فلسطین تاوان جنایت نازی ها را بپردازند ؟؟
و چنانچه واقعیت نداشته ، چرا صهیونیست ها به استناد به یک داستان جعلی ، مظلوم نمایی کرده و خود را از همه دنیا از جمله مردم منطقه ما طلبکار می دانند ؟؟ »
ضمن آنکه در رد قضیه هلوکاست ، دلایل و اسناد و شواهد فراوانی نیز وجود دارد ./
 

ازت ممنونم که وقت گذاشتی و پاسخی به این طولانی دادی
بازم از تعاریفت ممنون باید بگم شما هم اصول بحث منطقی به دور از هیجان را به خوبی میدانید ...خب برسیم به بحثمون
تقریبا تمام  این حرف هایی که شما زدید رو من قبول دارم ولی باید بگم وقتی ما فردی همچون مقام معظم رهبری  داریم چرا باید نگران فراموش شدن آرمانمان باشیم(بله این حرف های شما در اکثر کشور ها صدق میکند که به قول شما هدف و شعار ندارند مثل ترکیه و عربستان و ...) پس با خیالی جمع از اینکه فردی همواره از آرمان هایمان پشتیبانی میکند و نمیگذارد فراموش شوند حال به مرحله عمل میرسیم که بر خلاف شما من معتقدم دولت فقط باید به روش و عمل به آرمان ها فکر کند تا به نوعی هم پوشانی صورت گیرد.
اما باز همه این ها به نظر من مربوط به داخل کشورند و موضوع سیاست خارجی کاملا با موضوعات داخل متفاوت است.شما میگید تقیه ولی به نظر من تا حالا که دکتر ظریف کوچکترین تقیه ای نکردند.مگه واقعا ما با دین یهود مشکلی داریم که عیدشان را تبریک نگوییم؟؟اما همین تبریک ساده شاید خیلی از معادلات جهانی را بر هم بزند!!!

سلام آرمان عزیز ، قربونت برم ..

اول از همه چی ، اینو بگم که زمانی که برای اولین بار ، یکی از نظرات شما رو می خوندم ، فارغ از محتوا ، مجذوب بیان شیوای شما شدم . قلم توانایی داری و استعداد بالائی . موفق باشی .

اما بریم سراغ سوالایی که ازم پرسیده بودی .

اینم بگم که ، هم "سوالای خوبی" رو مطرح کردی و هم "خوب" سوالارو  مطرح ! این نشون می ده که من با "متخصصی متعهد" روبرو هستم ، پس تا می تونم باید حواسمو جمع کنم !!

باز اینم بگم که من در حد بضاعت اندک خودم می تونم جواب شما رو بدم که امیدوارم جوابای من قانع کنند باشن ، اگه جوابام واست قانع کننده نبود ، عذر تقصیر منو از همین الان بپذیر عزیزم .

اما در مورد سوالایی که پرسیده بودید :

توضیح آنکه ما یک "هدف" داریم و یک "راه یا برنامه رسیدن به اون هدف" .

در اینجا اگه بخوایم به این هدف اطلاق  "شعار"  یا به قول شما اطلاق "نتیجه"  بکنیم ؛ می توانیم به برنامه و راه رسیدن به هدف هم اطلاق "عمل در راستای شعار"  یا باز به قول شما اطلاق  "روش"  بکنیم .

در این صورت مطرح کردن شعار به همان اندازه مهم است که دنبال کردن روش ها و برنامه ها . 

چون این "شعار" است که با نشون دادن اهداف به ما ، به رفتارها ، تلاش ها و "روش" های ما سمت و سو و نیز معنا و مفهوم می دهد .

اگه شعار باشد ولی عملی در کار نباشد ، این خودش می شود آفت . آفت "شعارزدگی" .

از اون طرف ، اگر عمل در کار باشد ولی به شعار توجهی نشود ، این نیز می شود آفت . آفت "پراکندگی و عدم انسجام و وحدت در روش ها" شنیدی می گن "یکی به نعل می کوبه ، یکی به میخ" اشاره به همین موضوع داره یا اینکه می گن "سیاست یک بام و دو هوا" همینه .

پس "شعارها" مهم اند چون در واقع تلاش های ما ( روش های ما ) به واسطه شعار به یک جهت مشخص هدایت می شن .

اینم بگم که اهمیت شعار تنها به همین خلاصه نمی شه !

گاهی تغیرات جزئی ولی تدریجی در همین شعارها که به اون بی اهمیت می شیم ، می تونه به مرور زمان سرنوشت یک ملت رو حتی تا صد و هشتاد درجه هم عوض بکنه !!

پس ما باید همیشه مواظب شعاهامون باشیم .

شعار مثل یک فلش و نوک پیکانی می مونه که هدف رو به ما نشون می ده ، یا مثل یک قطب نما که ضمن نشون دادن مسیر ، جایگاه و موقعیت ما رو نسبت به هدف هم نشون می ده .

البته در کنار مواظبت از شعار ها ، ما باید از روش هامون هم مواظبت کنیم ، بالاخره "دو صد گفته چون نیم کردار نیست" چون "از عمل کار برآید" ( لیس للانسان الا ما سعی ) .

حالا سوال : چطور می شه از روش هامون مراقبت کنیم ؟

جواب : با مراقبت از شعار ها . چون ما روش هامون رو توسط شعار هامون می سنجیم و ارزیابی می کنیم که آیا رفتار ما در راستای رسیدن به هدف بوده ؟ در راستای شعارهایی که می دیم بوده یا نه ؟؟

که در غیر این صورت به قول شاعر "این ره که می روی به ترکستان است"

اما برسیم به بخش مهم سوال شما ؛

اینکه پرسیدید به این مضمون که آیا لازمه که ما همواره ( شعار ها ) اهدافمون رو به صراحت مطرح کنیم ؟

اگه بخوام دقیق تر به این سوال شما پاسخ بدم توضیح این می شه که شما در سوال خود به صورت ضمنی دارید به مفهوم "تقیه" اشاره می کنید .

در این صورت حق با شماست .

همیشه و در همه حال لازم نیست که آدمی اهداف خود رو صریحا اعلام کنه ! گاهی تبعات و مفاسدی که بر بیان صریح هدف مترتب هست ، و ممکنه هدف رو تحت شعاع قرار بده و مانع از وصول به هدف بشه ، باعث می شه که اهداف رو صریحا بیان نکنیم . 
به این اصطلاحا می گن "تقیه" و جزء دستورات دین ماست .

اما آنچه که راجب تقیه گفته شد همگی مربوط به روابط اجتماعی انسانهاست که بسته به اوضاع و احوال آدمی ، در شرایطی مستحب ، و در مواردی واجب و گاهی نیز حرام می باشد و لازم است که انسان صریحا هدف خود را بیان کند . برای تبیین این شرایط ، باید به کارشناس و عالم دین رجوع کرد .

اما در خصوص رفتار نظام در محیط بین المللی .

آیا نظام در محیط بین الملل در بیان اهداف خود باید تقیه کند ؟؟

جواب به این سوال به شاخه ای از علم فقه برمی گرده تحت عنوان "فقه حکومتی" که فقه نوپائی هم هست و هنوز در حال سیر تکمیلی خود می باشد .

اما در خصوص "هلوکاست" . اگه اجازه بدی در اظهار نظر بعدی برایت بنویسم . چون هم جواب قسمت اول سوال شما طولانی شد و هم خاطر شما ملول ! 

ای کیو سان ؟؟ .. زنگ تفریحه زنگ تفریح !!

سلام آقا سجاد
ممنون از تعریفت
ازت یه سوال دارم: به نظرت مطرح کردن مستقیم به قول شما آرمانهایمان مهمتر است یا رسیدن به این آرمان ها؟
اگر آرمان ما مثلا حذف اسرائیل از نقشه جهان است آیا انکار هولوکاست ما را به آن نزدیک تر میکند یا فعالیت بیشترمان در عرصه بین الملل و تلاش برای منزوی کردن اسرائیل (اگر دقت کنید اسراییل از وقتی دولت جدید سر کار آمده خیلی به عقب رفته)
من کلا حرفم اینه انقدر به روش ایراد نگیریم و بیشتر به نتیجه تکیه کنیم(البته روشی که مخالف اسلام نباشد همانند همین سیاست دولت تدبیر و امید)

آرمان !

کار را خوب انجام دادن ؛ یعنی "تخصص" .

کاره خوب انجام دادن ؛ یعنی "تعهد" .

در تخصص تامبرده می پذیریم که شکی نباشد ، اما به نظر شما ، داشتن تنها تخصص ، کافیست ؟؟ ...

راستی ، اسم زیبائی داری ! .. مبادا در پیچ و خم روزگار "آرمانمان" یادمان برود .

در ضمن الف قاف جان من منظورم از اینکه گفتم "امور سیاست بین الملل صلاحیتی میخواد که منو و شما نداریم" اینه که راجع به ریز ریز کار ها مثل همین پست یا مثلا فلان حرف در فلان جلسه و ...بهتره نظر ندیم نه راجع به اصل تخصص و صلاحیت فرد که از اساس آیا حایز آن هست یا نه


من با توجه به تحصیلات و بعد از آن تجربه میگم که یه فرد تخصص داره یا نه ...
میتونی یه تحقیق تو اینترنت بکنی و ببینی تحصیلات آقای متکی چیست (حتما تحقیق کن) یا آقای صالحی اصلا حوزه سواد و تجربش وزارت خارجه نبود
ولی حالا هم آقای ظریف هم سواد مرتبط دارند هم تجربه مرتبط پس باید به تخصصشان احترام بگذاریم
حالا باز هم میگید : یک بام و دو هوا !!!!
پاسخ:
یک بام و چند هوا!
آرمان جان
اگر "امور سیاست بین الملل صلاحیتی میخواد که منو و شما نداریم"
پس چطور "سال ها بود وزیر امور خارجه آنی نبود که می بایست"؟
دو تا جمله شما رو با هم مقایسه کردم.


پاسخ:
یک بام و دو هوا!
در ضمن الف قاف باید بگم 3 کلمه اول (یعنی کژفهمی و سادگی و نا آشنا بودن ) با هم تفاوت معنایی دارند یعنی در اصل بینشون  "یا " است نه "و" و تو با استفاده از "و" نتیجه گیری "نفهم بودن" کردی ولی منظور من "یا" بود بینشون
همون طور که کلمه" غرض ورزی" رو با "یا" ازشون جدا کرده بودم
 فکر کنم خواستی منو همونجور که میخوای جلوه بدی و این رو گفتی ولی در کل هر موقع هر نظری  داشتی بگو من کی باشم که بگم نظر نده ...
بله دموکراسی یعنی همین که هم من نظرمو بگم هم شما...
 ولی به حرف های کامنت قبلم فکر کن
الف قاف
خودت هم یه بار دیگه صحبت هامو بخون...
منظور من این بود که ما ایرانیها عادت کردیم تو هر مسئله ای یا عنوانی یا عملی یا مشکلی اظهار نظر کنیم ودر واقع کار را به کاردان و تخصص او نمیسپریم ...
چطور همه میگیم مثلا در زمینه فهم مسایل دینی از قرآن   فقط فقیهان اسلام شناس شایستگی دارند و مثلا اگر کسی استنباط غلطی از یک مسئله قرآنی کنه سریع میگیم شما در این زمینه صلاحیت و اطلاعات کافی ندارید و باید به متخصص امور دینی مراجعه شود...منم میگم امور سیاست بین الملل صلاحیتی میخواد که منو و شما نداریم ولی متخصصی به نام دکتر ظریف هست که میداند چکار میکند و بهتره هرکس در حوزه تخصص خودش اظهار نظر کنه
ولی بازم نگفتم شما نظر نده فقط خواهشی کردم  که منظورم همین حرفای بالا بود ...
انقدر هم از اینجور فکرخوانی های مسخره نکنید ...الان حرفای من چه ربطی به انتخابات داشت؟؟؟بهتره انقدر ایرانی ها رو چند دسته نبینید . به نظر من همه یکی هستیم و همه یه هدف داریم و آن سربلندی ایران فقط بعضی وقت ها با هم اختلاف سلیقه پیدا میکنیم...
پاسخ:
بهتره انقدر ایرانی ها رو چند دسته نبینید . به نظر من همه یکی هستیم و همه یه هدف داریم و آن سربلندی ایران فقط بعضی وقت ها با هم اختلاف سلیقه پیدا میکنیم...
صحبت های آرمان را بار دیگر بخوانید
معنای دموکراسی کاملا فهمیده می شود!!!
دموکراسیه دیگه!!!
هیچ کس حق نداره حرف بزنه!!!
آقای ظریف هر کاری کنه درسته
مخالفین هم کژفهم و ساده و نا آشنا و غرض ورزند.
پس مخالفین حرف بزنن نشان نفهم بودن آنان است.
البته ما با این طرز تفکر آشناییم
آنجا که گفتند اگر فلانی رای نیاورد تقلب است.
عالی بود آرمان
ممنون
آقا نریمان
سوال اینجاست:
این کار یا روشنفکرانه است یا نیست.
اگر نیست چرا می گویند هست؟
اگر هست چرا ایشان با  تاسی از اقدام وزیر خارجه اینکار را کردند؟
یک نکته دیگر:
اون روزی که دکتر احمدی نژاد همراه آقای مشایی برای ثبت نام رفت، گفت مرخصی گرفتم
اما جوابش این بود که احمدی نژاد آن زمان رییس جمهور بود و از سمتش که نمی توانست مرخصی بگیرد.
حرف حق بود و ما خودمان به نقد ایشان پرداختیم.
حال همان است، سرکار خانم افخم یکی از مسوولین نظام جمهوری اسلامی ایران است
بنابراین حضور در محیطی که به ایشان و حجاب ایشان توهینی بشود قابل قبول نیست.
http://arshnews.ir/vdcevz8zfjh8wvi.b9bj.html
دقت کنید همان استدلال است.

ای وای بر من!

اسلام از دست رفت!

فحشا و بی‌ بند و باری ترویج شد!

نظام مقدس اسلامی زیر سوال رفت!

آقای مسئول،خانم مسئول کی‌ به شما اجازه داده در جبهه دشمن قدم برداری؟

چرا مثل آن عزیز سفر کرده ی عدالت محور که یار و یاور امام زمان و مهمتر از آن(آقا)بود و قراره با ظهور امام رجعت کنه حکومت ناب اسلامی و به ارمغان بیاره سفر‌های استانی نمیرید؟

مگر ندیدید هر جا که رفت آنجا آباد شد؟مگر ندیدید هر وعده‌ای که داد عملی‌ شد؟مگر ندیدید غیر از اطرافیانش که هیچوقت هوای آنها را نداشت مردم چقدر از او راضی‌ بودند؟ندیدید حتا اندک مخالفانش هم بعد از مدتی‌ با او یک دلً و دوست و هم پیمان شدند؟

آیا ندیدید با رفتنش سیلی از اشک‌های عاشقانش در سطح شهر‌ها جاری شد و مردم از ناراحتی‌ و اندوه به رنگ کبود بنفش در آمدند؟

چرا راه و راسم ارتباط با مردم و از آن حکیم بزرگوار نیاموختید؟

فیس‌بوک؟چرا فیس‌بوک؟مگر ایرانی‌ جماعت در فیس‌بوک قدم میگذارد که می‌خواهید با آنها در ارتباط باشید و به جای مونولوگ،دیالوگ برقرار کنید،؟مگر نمی‌دانید ۹۹% مردم فیس‌بوک را چون ماهواره حرام می‌دانند و از فیلتر بودنش روزی ۱۰۰۰۰۰ بار خدا را شکر میکنند که به برکت نظام مقدس اسلامی نمیتوانند پا در این جهنم پر از وسوسه بگذرند و آخرتشان را خراب کنند؟

نمی‌دانید آن ۱% مردم عضو در فیس‌بوک همان علف‌های هرزی اند که جزئی از ملت شریف و شهید پرور ایران نیستند و باید آنها را به فراموشی سپرد؟

که گفت بعد از شکست  استاد بزرگوار و پاک سرشت سعید جلیلی که یار و یاور امام و ولایت بود که گفت بعد از شکست جناح اصول گرا در انتخابات که تنها یار و یاور آقا اند و جز آنها همه گمراهند،صد‌ها و هزار‌ها پیج از جانب حزب‌الهی‌ها به اسم دین و ولایت و ائمه در فیس‌بوک درست شد که در آن ۱۰ خط از دین می‌گویند و آن میان بحث‌های سیاسی و وسط میکشند و خود و کاندید‌های مورد نظر خود برای دور آینده ریاست جمهوری را مطرح میکنند؟که گفت همین برادران اخلاق محور که شکست را پذیرفتند و فتنه گری نکردند به چه زیبایی‌ و ظرافت به تخریب رئیس جمهور منتخب می‌پردازند؟

اینها همه شایعه است!بزرگواران شما چرا فریب شایعات را خوردید؟جناب ظریف با اجازه کی‌ با یک زن یهودی چت کردید؟با اجازه کی‌ اینگونه از هلکاست حمایت کردید؟مگار نمی‌دانید این مسائل برای ۹۹% مردم ایران چقد حائز اهمیت است؟نمی‌دانید با این رفتار‌ها اسلاممان را به درد می‌‌آورید؟پاسخ خون شهدا پاسخ مادران شهدا را چگونه می‌دهید؟

مسئولین فهیم اگر تاریخ را بخوانید می‌بینید که ما ایرانی‌‌ها ما مسلمین ابتدا به همه خوبیهای عالم دست یافتیمو بعد از ما غربی‌ها و شرقی‌‌ها از ما آموختند.به ضرس قاطع می‌تونم بگویم فیس‌بوک را هم ابتدا ما اختراع کردیم!!یک سرچ در اینترنت بزنید مسئولین عزیز تا سایت اجتماعی و اسلامی  فیس نما را بیابید که تولید داخل است.به طراحی این سایت نگاه کنید ببینید چقدر شبیه فیس‌بوک است!در واقع فیس‌بوک شبیه فیس نماست.چقدر این غربی‌ها بی‌ ذوق تشریف دارند حتا کوچکترین تغیرات لازم برای جذابیت یک سایت اجتماعی را ایجاد نکردند و فیس نما ی مارا عیناً کپی‌ پیست کردند و از آن استفاده میکنند...ببینید فیس نمای ما چقد مخاطب و عضو دارد!میلیون‌ها ایرانی‌ و خارجی‌ از سراسر دنیا در یک پایگاه اجتماعی ایرانی‌ اسلامی روز را سپری میکنند آنوقت شما رفت فیس‌بوک که پرنده هم پرّ نمی‌زند که چی‌؟میلیون‌ها دلار ثروت کشور و مسلمین را در جیب اجنبی بریزید؟

چرا اینگونه افکار و رفتار‌های شبه روشن فکری را در جامعه رواج می‌دهید و جوان پاک ما را هم از صراط مستقیم به در می‌کنید؟!!!!!

آاف بر شما که با بی‌ تدبیری‌های خود دل امام زمان را خون می‌کنید و خون شهدرا پایمال دلً آقای مظلوم خودمان هم که جای خود دارد!!!!

به بزرگی‌ و یگانگی آن عزیز سفر کردهٔ عدالت محور قسم میخورم که آن دنیا از هیچکدام از شما فیس‌بوک باز‌ها نمیگذارم و سر ٔپل صراط یقه‌ همه تان را میگیرم به غیر از این خانم!ایشان که یقه‌ ندارند و از پوشش ناب اسلامی استفاده میکنند!میترسم دستانم به چادر ایشان بخورد و خودم را به جهانم بی‌ اندازند و سر در عرش ملکوتی بنویسیند در بارگاه اخرت اسلامی  چادری‌ها را کتک میزنند و یک تراژدی ناب از یک زدو خورد ساده برایمان بسازند.!!!

پاسخ:
       زحمت کشیدید سپاسگزارم
  • امیرابوالفضل علوی
  • خدا بخیر کند..
    (با سلام خدمت شما
    لینک شدید
    یا علی)
    سال ها بود وزیر امور خارجه آنی نبود که می بایست
    الان مردی کرسی دیپلماسی کشور را بر عهده گرفته که این ردا به شایستگی برازنده اوست
    هر جا هر سخنی عملی از دستگاه دیپلماسی کشور از این به بعد دیدید مطمئن باشید آن به صلاح ایران است و مخالفت با آن کژ فهمی و سادگی و نا آشنا بودن به مصلحت کشوره یا شاید هم غرض ورزی(مطمئنم آقا هم کاملا از دکتر ظریف و اقداماتش راضی هستند که تاکنون مخالفتی نکردند)
    پس خواهشا ...
    با تاسی از اقدام پیشروانه مقام عالی وزارت!!!!
    معنی اقدام پیشروانه را هم فهمیدیم!!!
    فقط فرق آقای ظریف که الان کلی رسانه در اختیارشه و پسر داییم که 12 سالشه رو نمیدونم.
    ولی خوب دیگه؛ هر دو اقدام پیشروانه داشتند!!!
    پسرداییم روشنفکر بوده و ما نمیدونستیم.
    دمش گرم
    پاسخ:
    گامی بلند در جهت کشف استعدادهی ناب در عرصه ی ارتباطات...ما همه جا در دست0رسیم! ما هستیم !باور کنید ما هستیم!
    با سلام
    متاسفانه نمیدونم چرا بجای اینکه بیایند فیس بوک باز شوند یک کمی هم به نیروهای داخلی ارزش قائل شده  و در داخل کشور کلوب باز شوند و یا حتی فیس بوک اسلامی راه بیندازند
    همین اعلام نظر برای فیس بوک باز شده خانم سخنگو و اطاعت از اوامر عالی وزارت یعنی تبلیغ سایتهای ضد ارزش خارجی و بالا بردن اعتبار این نوع سایتهای مخل امنیت ملی.
    آن مرد رفته است ...

    چندی پیش اقای ظریف در شبکه اجتماعی تویتر به استقبال سال نو یهودیان رفته و می نویسد « سال نو یهودیان مبارک باد .»

    خانم کریستی پلوسی - دختر نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان امریکا - با تشکر از ایشان خطاب به وی می نویسد : « ممنون ! سال نو با پایان دادن به انکار هلوکاست از سوی ایران شیرین تر می شود . »

    و آقای ظریف در پاسخ به وی می نویسد : « ایران هرگز هلوکاست را انکار نکرده است . مردی که هلوکاست را انکار می کرد ، رفته است . سال نو مبارک » !!

    و پلوسی پاسخ می دهد : « خوشحالم که می شنوم ، ممنون از پاسختان . » ...
    پاسخ:
      ممنون از پاسختان
    نظر خاصی ندارم ! تنها برای ایشان آرزوی موفقیت می کنم .

    اما  امروز ؛ بسیار خرسندم از انتخاب مجدد و شایسته دکتر محمد باقر قالیباف به عنوان شهردار نهران *

                      (( از حسن انتخاب شما ، سپاسگذاریم . ))

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">