منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

چه شوری ! چه اشتیاقی! 

 ثانیه ها ی انتظار خواب چشمانم را بر هم زده ! 

هر بار که به هویت این جریان می اندیشم تازه می شوم ، نو می شوم .آنچنان که روحم در کالبدم نمی گنجد و می رود که از شوق اشک بریزم . 

خدای من ! چه شکوهی ! چه عظمتی در تدبیرت رقم خورده 

من خوشحالم ، هیجان دارم ، شوق دارم 

می دانم فردا 12 بهمن است خاطره ی برجسته ی  یک دگردیسی  36 ساله است 

می دانم فردا به زنگ 9 زمان ، روح زمان بر تن ایران جان می بخشد

 

ولی من از پدیده ای دیگر هم خوشحالم ! 

هیجان من حتی از ماراتن هنر هفتم ایران نیز نیست 


                        من فردا به وقت آمدن روح زمان به نقطه ی عطف جهان ، ایران 

                                             قرار نخواهم داشت و ملتهب خواهم بود و از شوق اشک خواهم ریخت و لبخند خواهم زد و حتما مهربان تر از همیشه به دنیا می نگرم 

 آخر می دانی ای دوست

 من فردا به رسم تقدیر و تدبیر برای اولین بار طعم عمه شدن را خواهم چشید 

و من چه حالی خواهم داشت هنگامی که در میان آدمیان ، انسانی معصوم و پاک را درآغوش خواهم کشید و چه احساس نابی است ،موجودی را لمس خواهم کرد که روح خداوند عز و جل در او دمیده شده و در حالی که خداوند به طعم بهشت  پیشانیش را بوسیده  او را به ما امانت داده تا زمین را آسمانی کند 

 من چه شوقی دارم امشب که فردا معصومیتی ناب را نفس خواهم کشید 

 وه ! که چه لحظ ایست آن لحظه که صدای گریه اش گوشم را بنوازد 

وه ! که چه لحظه ایست آن هنگام که صدای اذان در گو ش معصومیت ناب خانواده ی ما  زمزمه شود 

برادر زاده ام! چه قدر زود دیروزمان امروز شد ، همبازی کودکی هایم فردا پدر خواهد شد ! چه قدر خاطره داریم باهم،  به بی تابی سه دهه ! 

پروردگارا! چقدر خوشحالم که برادر دارم چقدر زیباست خواهر داشتن .

خداوندا!  تو را سپاس که تقدیر مرا با خواهرو برادر تدبیر ساختی 

خدای من ! چقدر بزرگواری کردی که پدرو مادرم را شایسته ی دانستی و به من خواهر و برادر عنایت کردی 

چه روزگار سیاهی بود اگر من خواهر و برادر نداشتم ! 

که من هرچه  بگویم از اشتیاق دیدار کم گفته ام...

نظرات  (۱۵)

  • سجاد غلامی
  • فله الاسماء الحسنی ...

    سلام .آنچه که درباب امر به معروف و نهی از منکر گفته شد ؛ این بود که امربه معروف و نهی از منکر ، از فروعات دین و دو فریضه ی بزرگ و مهم الهی است به نحوی که بر طبق احادیث وارده اقامه ی سایر فرایض نیز به اقامه ی این دو بستگی دارد .
    ولی امر به معروف و نهی از منکر دارای مراحل و مراتبی است که در مرحله ی قلب ، واجب مطلق و عینی بوده و در مرحله ی زبان ، واجب مشروط و کفایی است .

    و آیه ای که عنوان شد "از میان شما باید گروهی ... " نیز ناظر به مرحله ی عملی انجام این دو فریضه از جانب حاکمیت است . یعنی اقامه ی این دو فریضه در مرحله ی عمل ، تنها مختص به حاکم شرع دارد .
    آقای غلامی.سلام.
    یه چیز جالب امروز متوجه شدم.اینکه شما همیشه با اسم های مختلف کامنت میذارید!!

    بحث امر به معروف و نهی از منکرو یادتونه؟
    شما گفتید که امر به معروف و نهی از منکر بر عهده ی گروه خاصی باید باشه نه عامه ی مردم.اما من جوابی براتون اوردم.بعد از خوندنش حتما نظرتونو بگید.خوشحال میشم.

    جواب از کتاب: "واجب فراموش شده".تالیف :مقام معظم رهبری

    امام حاضر(حفظه الله تعالی)>گفتن گناه به گناهکار با زبان خوش و با لحن مناسب و در جایی هم با زبان تند(در مواردی که مفسده ای به وجود نیاورد)گناه را در جامعه کم خواهد کرد و به ضعف و انزوا خواهد انداخت.چرا ما از این موضوع غافلیم؟همه آحاد مردم، در محیط کسب و خانه و جمع دوستان و در محیط درس و دانشگاه و کلاً در هر جایی که هستند،هر خلافی را که دیدند، بگویند«این از نظر اسلام خلاف است؟چرا انجام میدهی؟»گفتن همین یک کلمه مؤثر است.اگر زبان های گوناگون و نَفَس های مختلف گناه را تذکر بدهند،گناهکار به طور غالب از گناه و تخلف دست خواهد کشید....
    در جایی دیگر میفرمایند:
    اگر معنای امر به معروف و نهی از منکر و حدود آن برای مردم روشن شود،معلوم خواهد شدیکی از نوترین،شیرین ترین،کارآمدترین و کارسازترین شیوه های تعامل اجتماعی،همین امر به معروف و نهی از منکر است و بعضی از افراد دیگر درنمی آیند بگویند«آقا این فضولی کردن است»! نه،این همکاری کردن است.این نظارت عمومی است.این کمک به شیوع خیر است.این کمک به محدود کردن بدی و شر است.کمک به این است که در جامعه اسلامی،گناه همیشه گناه تلقی شود.


    شما شرعاً به هیچ وجه موظف به برخورد فیزیکی با منکر نیستید.شمافقط موظف به گفتن هستید.شما نمیگویید،خیال میکنید که اگر بگویید،نمیشود.امتحان کنید.بگویید.بارها هم بگویید.البته یک نفر بگوید معلوم است که(در اغلب موارد) اثر نمیکند.دیگران را وادار کنید بگویند.خود گفتن اثرش به مراتب از مشت بیشتر است.حتی گاهی از اخم هم اثرش بیشتر است.بااین که اخم اثر سازنده دارد...در نهی از منکر اگربرخورد فیزیکی لازم باشد،کار حکومت است نه کار مردم.

    از کتاب "واجب فراموش شده"
    با عنوان "واقعاً معجزه میکند":
    امام حاضر:«من همین امر به معروف و نهی از منکر زبانی را ـولو به شکل خیلی راحت و آرام و بدون هیچ خشونتی و دعوایی ـ واقعاً یکی از معجزات اسلام میدانم.مثلاً یک نفر کار خلافی میکند،میگویند آقا شما این کار را نباید میکردی.این مطلب را بگو و برو.میگوید او برمیگردد دوتا فحش به من میدهد.خیلی خوب؛حالا دو تا فحش هم به شما بدهد.برای خاطر امر خدا تحمل کنید.اگر نفر دوم هم بگوید آقا شما باید این کار را نمیکردی؛بدانید اگر دعوا هم بکند،دعوایش کمتر از آنی است که با نفر اول کرده است.نفر سوم و نفر دهم و نفر بیستم هم همین طور.بنابراین اگر نهی از منکر باب شد و تا نفر بیستم رسید،شما خیال میکنید آن آدم دیگر آن کار را تکرار خواهد کرد؟[مسلما هرگز تکرار نمیکند]نهی از منکرواقعاً معجزه میکند.....
    زهرا خانم عزیز
    منظورتونو متوجه نشدم.خوابم؟!!! یعنی چی؟


    شمیم جان خوابی عزیزم؟
    تورو به امام خمینی تورو به این انقلاب تو رو به احساست تو رو به خون شهدا
    تورو به چادرت قسمت میدم برای من محجبه یه کاری پیدا کنی ازت برمیاد به خدا چون تو شناسی به خدا واگذارت میکنم اگر ازت بربیادو یه دختر محجبه رو که مهندس کامپیوترم هست و فقط به خاطر اینکه لوندی و بی حجاب نیستو بلد نیست با مردا خوش باشه رو بیکار بزاری به خدا اگه کاری برای حجابم نکنی ازت اون دنیا نمیگذرم من دیگه مستاصل شدم
    پاسخ:
    عزیزم چشم رزومه ی خودت رو در کامنت خصوصی بگذار .
    ولی از شما گله دارم چرا اینطوری نوشتی ؟ یک دختر محجبه خانم مثل شما  چرا باید اینطور بنویسه ؟ 
    جناب ****امیر****
    اولا شمیم خانم.
    ثانیا متوجه نشدم!یعنی چی؟! منظورتونو واضح بفرمایید.
    شمیم تغییر موضع دادی؟
    وقتی به این فکر میکنم که اگه امام خمینی نبود -اگه بصیرت و دل قرص و چشم بیدار و اقتدارو شجاعت خمینی عزیز نبود که بزنه تو دهن دولت بزنه تو دهن امریکا بزنه تو دهن اسرائیل- اگه مردم با بصیرت و انقلابی نبودن -اگه قیام هاشون فداکاری هاشون جان فشانی هاشون تحمل هاشون زیر شکنجه ها نبود- اگه شاه نرفته بود -اگه استعمار سلطه گرا نرفته بود بیرون از خاکمون- اگه هنوز حکومت نظامی بود- اگه مجبور بودم با دامن کوتاه و بی روسری برم تو خیابون- اگه جرات نداشتی راحت تو خیابون قدم بزنی و هوای تازه نفس بکشی-اگه جرات نداشتی راحت قران دست بگیری و دعا بخونی -اگه مجبور بودی تو دانشگاه تنتو عریان کنی بقیه استفاده ببرن با نگاه هرزه شون -اگه هنوز توی شهرا و روستاها هنوز اربابای زور گو بودن که زور بگن به مردم بدبخت با الگو گرفتن از پهلوی دیکتاتور- اگه هنوز نعمت برق و گاز و اب توی شهرای کوچیک نبود- اگه ایرانی هنوز عزت نداشت -اگه سرهنگ امریکایی هنوز توی ایران راحت توی گوش یه ایرانی میزد -اگه *پیروزی مردم و انقلابشون *نبود-اگه شهدای ما نبودن-اگه ایثار و فداکاری هاشون نبود-اگه شهید کاوه ها و شهید بابایی ها و شهید چمران ها و...نبودن- اگه 8 سال ایستادگی مردم فداکار ما در مقابل عراق و امریکا و اسرائیل و عربستان و چندین و چند تا از کشور های عربی و مختلف دیگه که همه با هم متحد شده بودن علیه ایران و ایرانی تا ما نباشیم اگه اینا نبود-اگه *پیروزی توی جنگ* نبود-اگه ما اینقدر به لحاظ نظامی مقتدر نبودیم- اگه اسرائیل جرات چپ نگاه کردن به خاکمون رو نداشت -اگه جان فشانی های سربازان دلیر ما در نقطه نقطه کشورمون چشمای همیشه بیدارشون نبود که ما راحت چشمامونو ببندیم و بخوابیم و به لحاظ امنیتی ضعیف بودیم اگه اینا نبودن که راحت تکفیری ها میومدن تو خاکمون و قلب پدرو مادرامون رو از سینه در میاوردن و عفت دخترامون رو به غارت میبردن- اگه اینقدر دانشمند نداشتیم- اگه امریکا اینقدر ازمون نمیترسید و دانشمندامون رو ترور نمیکرد -اگه توی علوم مختلف اینقدر دست پر و پیشرفته نبودیم -اگه اگه الان *****امام خامنه ای***** شجاع و بصیر و محکم و دلسوز و مظلوم و...نبود - اگه هر سال این راهپیمایی های پر شور که در واقع بیداری و اقتدار و بزرگیمون رو به رخ میکشیم که هنوز بیداریم اگه اینا نبود- اگه روز قدس ها و 22 بهمن ها نبود- اگه الله اکبر های ما روی پشت بوم نبود- اگه اگه شب های اسوده خاطر برام نبود که راحت سرمو بذارم روی پای مادر و بغل بغل ارامش ازش بگیرم-اگه سربازای فداکار ما نبودن که شب ها و روز ها توی سرما و گرما توی مرزها با دلی محکم و بی چشم داشت از ناموس من و تو حفاظت کنن- اگه بصیرت مردم نبود-اگه ***عاشورا و عزاداری امام حسین*** هر سال نبود- اگه من و تو نبودیم-اگه اگه اگه اگه..... چی میشد؟؟!! چی به سر من و تو میومد؟؟!! واااااااااااااای خدا حتی فکر کردن بهش دیوونه کننده ست چه برسه که واقعیت میداشت...






    بیا از ته ته دلمون بابت این همه نعمت که حتی نمیشه همشونو گفتو به زبون اورد خدارو شکر کنیم.دعای خیر کنیم..برای همدیگه.برای ایران عزیز.برای اسلام.برای رهبر عزیز که اگه خدایی نکرده نبود...برای سربازای وطن.برای وطن..

    ااااللللللهههییییییییییییی شکککرتتتتتتت خداااا جونننن شکررتتتت

    لبیک یا حسین لبیک یا خامنه ی لبیک...

    همگی برای شادی روح شهدا و سلامتی رهبر و سربلندی ایران 5 تا صلوات خوشگل بفرستید اونم بلند.

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

    سلام به سلامتی تبریک می گم .گوشیتون از صبح مشغوله شاید یه بنده خدا کار واجب داشته باشه دختر عمه جان
    پاسخ:
    سلااااام
    حال و احوال شما ؟ ممنون. در خدمتم.سلام به پدرو مادر برسونید
    هر روز برایت رویایی باشد در دست ، نه دوردست ؛ عشقی باشد در دل ، نه در سر ؛ و دلیلی باشد برای زندگی ، نه روزمره گی ... امروز سالروز تولد توست و من برایت هدیه ای نخریده ام ؛ بی شک آنچه که "خریدنی" است ، لایق ات نیست .
    کدام هدیه را به قلب مهربانت هدیه کنم که خود گنجینه ی زیبایی های عالمی ... ای لطیف ترین سرود طبیعت ، چگونه خدایت را برای بخشش ات ، شکر بگویم .. تبریک دستان خالی ام را بپذیر که تو را از سخاوتی بی حد ، تقدیم کرده اند .
    وجود زیبایت وارد دنیا می شود ، هدیه ی سالروزت ، این آوا می شود ، عاشقی چون من ، بی پروا می شود ، در شعر تولدت ، غرق در رویا می شود ، آن سان که در سخن ، بی مهابا می شود ، آخر به دیدارت ، بی سر از پا می شود ...
    پاسخ:
    بسیار بسیار ممنونم . وقتی دیگران هم در خوشحالی هایت سهیم می شوند حتما احساس بهتری خواهی داشت . متشکرم که همراهی می کنید حتی با مهربانی های کلمات !
    و ما او را به دنیا آوردیم ، تا آیتی باشد از جانب ما .
    سلام ما بر او ، روزی که به دنیا می آید ...
    پاسخ:
    سپاس فراوان 
    به مناسبت عمه شدنتون آموزه های عمه کتی رو بهتون پیشنهاد میکنم!!!

    http://20ist.com/archives/33225



    برای ما که مجری خوبی نبودی خواهشآ عمه خوبی باش! (شوخی بود!)
    ای جان ..مبارکه
    ایشالاه چرخش براتون بچرخه!!!
    پاسخ:
     امروز بی شک آسمان آبی ترین آبیست
     چرخ و فلک همچون دلم درگیر بی تابیست
  • از اهالی پارادوکس محله
  • به به ! .. مبارکه ، مبارک .

    از طرف خودم و از طرف تمامی اهالی محله ی پارادوکس ، قدم نورسیده رو پیشاپیش به شما و خاندان صامتی ها تبریک می گیم .
    صامتی کوچولو ، به جمع ما خوش اومدی ..
    پاسخ:
    ممنونم از لطف شما .ممنونم که شما هم خوشحالید .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">