منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

تبریک به شهاب حسینی

منصوره صامتی |


اقدام فرهنگی شهاب حسینی یکی از بازیگران برجسته ی ایرانی در جشنواره ی کن شایسته ی تقدیر است .

قصد آن نیست که از دریچه ی تکراری شادباش های احساسی به ابعاد جهانی انتخاب این هنرمند محبوب اشاره گردد.

جشنواره ی کن و اهداف پشت پرده اش نیز جایی در این مقال ندارد.

فروشنده و مرگ رویای ماتریالیستی او را به فراخور به زمان دیگری موکول می کنیم .


 نور، صدا ،تصویر ،همه ی عناصر هنر هفتم دست در دست ، هنرمند متخلق به اخلاق را همراهی می کنند .نماینده ای از ایران گام به گام به جایگاه  سخنرانی نزدیک می شود، در میان هیاهوی جمعیت لحظه ای آرام می گیرد ، قد میکروفن به بلندای قامتش نمی رسد، ناگزیر سرخم می کند و لب به سخن می گشاید .

هیجانی افتخار آمیز در چشمان ایرانی های داخل سالن اشک می شود،ایرانیان سرزمین مهرنیز که از دریچه ی جعبه ی جادویی به فرزند برومند خویش چشم دوخته اند احساس غروری وصف ناشدنی دارند  نه به آن خاطر که بار دیگر شخصیتی علمی،سیاسی و یا هنرمند ایرانی در صدر اخبار جهان می نشیند،نه به آن دلیل که هموطنی در میان کف و سوت دیگری محل توجه است که این تکرار در تکرار سالیان دور و نزدیک است ،که پیش از این چنین بوده و از این پس نیز چنان خواهد بود.

رفتار شهاب حسینی از آن رو محل اعتناست که بیانش و آنچه از فهوای کلامش بر می آید اصراری ندارد که به زبان بیگانه سخن بگوید ساده و صمیمی واژه های فارسی را پاس می دارد ،در حالی که در حجم صدایش تردید قضاوت دیگری نیست ،در حالی که گنجینه ی  ارزشمند لغات زبان مادریش او را از هر زبان دیگر بی نیاز ساخته ، به رسم هفتصد ساله ی شیخ اجل سعدی شیرین سخن  پیام خود را هجا هجا  واژه واژه فارسی رو به مردمان سرزمینش در میان می گذارد .

"این جایزه به نوعی از مردم من آمده ،بنابراین به خودشان بر می گردانم . این جایزه را با تمام وجود و از اعماق قلبم و با عشق تقدیم به مردم سرزمینم می کنم . "

فارسی را صمیمی می گوید و دیگری را وامی دارد فارسی بشنود، او یک ایرانی فارسی زبان است اولویت با اوست با زبان مادریش و با مردمانی که از میان آنها برخاسته و انتخاب شده است .هنرمندی که هنر را به رنگ و بوی تعهد معنا می کند تعهدی که ریشه در باورهای ملی دارد ،باورهایی که یک جا پشت خاکریز های دفاع از تمامیت ایران دلاورانه قد علم کرده و جایی دیگر تجسمی  است از یک سرباز مدافع هنر وفرهنگ ایرانی در جشنواره ی کن .


تبریک به "شهاب حسینی و مردم سرزمینش " که هم  در گزند گردبادها و هم در سایه ی مرحمت نعمت ها خودشان هستند زینت یافته به اصالت ایرانی شان نه همچون کلاغی به زرق و برق تقلید آراسته!

خودت که باشی همان خود ایرانی ات تو را بیشتر می خواهند با همه ی متعلقاتت !

نظرات  (۱۳)

سلام خانم صامتی نمی دونم چرا شما خیلی وقته که کامنتم رانگذاشتید؟ بعد اگه فضولی نباشه شما اصلاح طلبید یا اصولگرا؟
پاسخ:
سلام خانم احوال شما ؟ کمتر به وبلاگ سر می زنم . بنده نه اصولگرام و نه إصلاح طلبم . 
سلام خانم صامتی من خیلی وقت پیش اخرین کامنتم را در این پست گذاشتم ام تعجب میکنم که چرا تا الان نگذاشتینش؟راستی خانم صامتی دوست داشتم نظر شما را راجع به گشتهای ارشاد بدونم.
پاسخ:
سلام نظر خاصی ندارم ولی می دونم تربیت و فرهنگ سازی چوب نمیخواد ، محبت و همراهی نیاز داره ...
سلام وفت بخیر

با احترام به تحلبل کوتاه   اردوعان کارگردان   مطلب زیر را طرح می نمایم 

1- ترکیه درچند سال اخیر به رشد اقتصادی قابل توجه ای دست یافته بود و رتبه ششم را کسب نموده بوذ

2- درآمد های مالی  ترکیه حاصل از توریسم آمزیکا را نگران کرده بود 
3- شواهد موجودحاکی از طراحی کودتای آمریکایی و اجرا توسط گولن دارد
4- ترغیب ترکیه به حضور در سوریه پوست موز آمزیکایی بود 
اردوغان به موقغ متوجه شد و به سمت روسیه رفت 

نظر شما چیست 

  • میلاد حمیدی
  • چرا علامت تعجب خانم صامتی؟!!! میشه توضیح بدید؟
    پاسخ:
    سلام طاعات مقبول . علامت تعجب نیست به معنای همدردی با شماست . 
  • میلاد حمیدی
  • با سلام و تبریک ماه مبارک رمضان

    باز هم ماه مبارک رمضان فرا می رسد و ما با دلی از آکنده از امید به رحمت الهی و با چشمانی پر از اشک شوق از میهمانی خدا در این روزهای گرم و طاقت فرسا روزه می گیریم و حدود 17 ساعت گشنگی و تشنگی را در این شهر(تهران) پر از دود و شلوغی و ترافیک و آلودگی های صوتی و بصری و شهری که اگر پر از گناه نباشد لیکن از گناه کم ندارد تحمل خواهیم کرد.

    در شلوغی کشنده ی مترو بوی دهان، بوی عرق و تعفن برخی را تحمل خواهیم کرد و کار نکردن سیستم تهویه مترو و عرق ریختن ناشی از تراکم جمعیت و له شدن را تحمل خواهیم کرد و اندک انرژی باقیمانده از ساعت ها جان کردن و کار کردن را هم در مترو از دست خواهیم داد و با تنی خورد و روحی آزرده و اعصابی به هم ریخته به خانه باز خواهیم گشت.

    و این تازه اول راه است، صف طولانی نانوایی، کمبود شیر و لبنیات، گران تر شدن و کمیاب شدن  خرما و سبزی های مورد نیاز از جمله سبزی خوردن، گرانی میوه و مایحتاج که اغلب آن در نتیجه حرص زدن بیش از حد مردم و دندان گردی سود جویان است تنها گوشه ای از مشکلات در این بی حوصلگی ها و خستگی هاست که خود مزید بر علت می شود.

    و نمی دانم آیا خداوند به آه دل دردمندان و روزه داران در این ماه توجه می کند و بلایی را بر جان سودجویان و دلالان  می اندازد که این ماه را به جای ماه نزول برکات به ماه رخت بستن برکات و قحطی و صعود قیمت ها تبدیل می کنند؟!!! سود جویانی که از این ماه الهی و روحانی هم برای سود جویی و مکیدن خون مردم نمی گذرند و رحم و مروتی ندارند!!!

    آیا مسئولین امر می شنوند؟ آیا از ماشین های شاسی بلند کولر دار خود پیاده می شوند تا بین مردم در میان جمعیت له شوند و آیا آنها هم سر سفره  در برخی روزها شیر نخواهد بود؟!!! آیا همسر آنها هم در میان آفتاب ساعت های طولانی در صف نانوایی و سبزی خواهد سوخت تا حال مردم را درک کنند؟!!!


    پاسخ:
    قبول حق !
    حالا خوبه به کراواتش گیر ندادی!!!؟
    در سر دست گرفتن ارزش های ملی و مذهبی و معرفی آن در عرصه ی بین الملل ، ضمن افتخار کردن به آن ، از نشانه های یک هویت مستقل ، زنده ، بیدار و رو به رشد است که اگر پیام آن به درستی به مخاطب جهانی منتقل شود ، موجب غرور ملی هم خواهد شد ...

    لحظه ی ورود استاد سیامک خرمی ( استاد هنرهای رزمی ) به داخل رینگ در فینال مسابقات کیک جیتسو در کشور آمریکا ، که با پرچم یاحسین (ع) و نوای عاشورایی مدافعان حرم همراه بود ، از این دست اقدامات فرهنگی است . 

    البته ای کاش ایشان به جای پرچم سیاه که متاسفانه این پرچم توسط گروهی وحشی و خونریز در جهان مصادره شده و در دنیا آنان را با پرچم هایی بدین رنگ می شناسند ، از پرچم سرخ یاحسین(ع) استفاده می شد ! 
    بهرحال باید در نظر گرفت که مخاطب ما در چنین صحنه هایی ، مخاطب عام جهانی است ، نه مخاطب خاص. 
    طبیعی است که با المان هایی پیچیده تر و ناشناخته تر نمی توان به سراغ مخاطبی رفت که اطلاعات او در این زمینه و این مسائل ، سطحی و محدود به اطلاعاتی است که رسانه های جهت دار غربی در اختیار او قرار می دهد که این عدم دقت چه بسا امر را بر او مشتبه سازد و یا فضا را برای سیاسی کاری مغرضان فراهم آورد ..

    ولی بهرحال حرکت سیامک خرمی قابل تقدیر است . زمانی که آهنگ های تند ورزشی همچون ترنس ، تکنو ، ریو ، مدرن تاکینگ و .. فضاهای ورزشی را به تسخیر درآورده و آن را بر اساس فرهنگ و مدل غربی در دنیا مهندسی می کند ؛ 
    با نوایی حماسی و آئینی که در سالن مسابقات طنین انداز می شود ، به استقبال حریف خود در مرحله ی فینال مسابقات می رود . 

    لحظه ی ورود استاد سیامک خرمی را می توانید در لینک زیر مشاهده بفرمایید : 
    www.aparat.com/v/nrMWL
    همانطور که دیگر خسرو شکیبایی تکرار نخواهدشد شهاب حسینی هم بی بدیل ترین و شاید نسل منقرض شده  پاک دامن و پاک سیرت سینمای ایران است 
    همیشه عاشق سید شهاب الدین حسینی بودم و هستم 
    بیشتر شد احترامشون در قلبم الان به انتخابم می بالم 
    موفق تراز همیشه باشی سوپر استار حقیقی بی حاشیه سینمای ایران
    آه و اسف به زمانه ای که در آن ، برای متفاوت بودن تنها کافی است که اندکی خوب باشی ! 

    اقدام شهاب حسینی به عنوان یک افسر عالیرتبه و ژنرال فرهنگی که نشان از "خودباوری" و "اعتماد به نفس ملی" در او دارد ( نقطه ی مقابل اعتماد به نفس ملی ، خودکم بینی در مقابل فرهنگ حاکم و در اینجا فرهنگ غرب است ) اگر چه قابل تمجدید بوده و قابل تمجدیدتر اینکه ، چنین اقدام ارزشمندی از سوی یک فرد با جایگاه "مرجع" و "الگو" صورت گرفته است ؛ 
    اما در عین حال چنان بدیهی است که حتی ما را به این پرسش وا نمی دارد که "چرا دیگران در فضایی مشابه چنین نکرده و یا نمی کنند؟؟" 

    پوشش ترانه علیدوستی ، چه در مراسم اهدای جوایز ، چه در فرش قرمز و یا حواشی دیگر مربوط به جشنواره چه ارتباطی با _اعتقادات مذهبی که پیش کش_ با باورهای ملی و هویت مستقل یک ایرانی دارد ؟! ...

    فراموش نکنیم که "اعتماد به نفس" و "خودباوری ملی" که لازمه ی آن عدم تابعیت از فرهنگ حاکم در همه ی میدان ها و در اینجا در عرصه و میدان هنر معنی می شود ، 
    موتور محرکه ی همه ی جریانات مربوط به پیشرفت و کلید اصلی توسعه ی همه جانبه ی یک ملت به شمار می آید.
    درواقع "روح اعتماد به نفس"  با  تکیه بر "هویت ملی" است که زمینه ساز بروز و شکوفایی همه ی استعدادهای یک ملت را فراهم ساخته و او را در همه ی عرصه ها پیشتاز می سازد .

    و باز فراموش نکنیم که اعتماد به تفس ملی همچون سایر وجوه و ابعاد دیگر سازنده ی یک هویت مستقل ، ابتدا از سوی نخبگان (نخبگان سیاسی ، فرهنگی ..) همان جامعه به عنوان افراد و گروههای مرجع ، در روح آحاد همان جامعه دمیده می شود .

    از این رو ما به جناب آقای شهاب حسینی ضمن تبریک و خسته نباشید ، یک دست مریزاد عالی هم می گوییم .
  • دهقان نژاد
  • سلام 
    برای اولین بار در این سال های اخیر هنرمند ایرانی دیدم در روی صحنه!  همون ماخوذ به حیایی ایرانی را لمس کردم.
    به این حرکت ایشون بالیدم. به رنگ تعهد وهنرش
    تبریک... عالی بود
  • میلاد حمیدی
  • شهاب حسینی از بازیگران واقعا لایق است. آفرین

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">