منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

بعضی ها به طرز عجیبی به دنبال خط کشی هستند...

بعضی ها شب ها طول و عرض خیابان را خط می کشند، برخی ها شبانه روز مردم را خط می زنند

بعضی ها به طرزسخیفی به رسم ذهن معلوم الحال خویش مردم را قالب می زنند

و عجب دارم از مغز کم حجمی که قضاوت خویش ناراست خود را به قامت کیش مقدس  می بندد و بی رخصت، فرصت از مردم می رباید

بعضی ها عجیب خطاکارند که با خط کشی به طول زاویه ی دید و تلاقی آن با نوک بینی شان مردم را رج می زنند!

برخی ها چه احمقانه آنقدر خط زدند و رج زدند و خط کشیدند که در انبوه تنهایی با سری بالا و بادی در غبغب ترانه ی همگرایی فریاد کردند !

برخی ها آنقدر خط کشیدند، خط زدند ، رج زدند و در قالب ریختند که تو گویی ایییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییران تنها هزار نه یک میلیون جمعیت دارد!!!!


و من عاشقم آن فرهیخته ای را که همه را از خود و خود را از آن همه می داند حتی آنهایی را که از شوق انقلاب می گریند ولی رژلب به لب دارند !

رهبرم! چه هوشیارانه بر دهان آنانی کوفتی که به خط و خال و رنگ و لعاب و اندکی تار مو قصد تفرقه داشتند، دارند و خواهند داشت ...

رهبرم! چه ذکاوتی درعمق نگاهت به ماهیت انسان به ما هو انسان نهفته، وه که چه جاذبه ای دارد صلابت کلامت آنگاه که همه را به همدلی و همزبانی می خوانی

رهبرم عاشقم تو را

نظرشما در خصوص افراط و تفریط های نگاه اجتماعی به حجاب(زن و مرد) چیست؟

چرا فهم ما از الویت ها با تاکیدات رهبری متفاوت است ؟

دو قطبی شدن جامعه به نفع کیست؟


برخی بیانات دانشمند فرزانه رهبری عزیز:

بعضی تصور می کنند امر به معروف و نهی از منکر منحصر می شود به اینکه به فلان زن یا مردی که فلان فرع دینی را رعایت نمی کند تذکر بدهد البته اینها امر به معروف و نهی از منکراست ولی مهم ترین قلم امر به معروف و نهی از منکر نیست .مهم ترین قلم امر به معروف و نهی از منکر عبارت است از امر به بزرگترین معروف ها و نهی از بزرگترین منکرها .معروفی بالاتر از ایجاد نظام اسلامی نداریم هرکسی در این راه تلاش کند آمر به معروف است ، حفظ آبروی ملت ایران ،بزرگترین معروف است .ابتذال اخلاقی منکر است ، کمک به دشمنان اسلام منکر است ،تضعیف نظام اسلامی منکر است ،تضعیف فرهنگ اسلامی منکر است ،تضعیف اقتصاد جامعه و تضعیف علم و فناوری منکر است .از این منکرها باید نهی کرد .

بیانات رهبری در حرم مطهر رضوی 1/1/94

دشمنانی که مایل نیستند پیشرفت و ترقی و رشد همه‌جانبه‌ی ملت ایران را ببینند، دو کار عمده در برنامه‌ی آنها وجود دارد: یکی این که تا آنجائی که بتوانند، مانع‌تراشی کنند که ملت نتواند به این پیشرفتها و رشد دست پیدا کند؛ با تحریم، با تهدید، با مشغول کردن مدیران به کارهای درجه‌ی دو و فرعی، به منعطف کردن حواس ملت بزرگ ایران و نخبگان کشور به کارهائی که در فهرست کارهای اصلی آنها قرار ندارد؛ یعنی مانع شدن عملی.

بیانات رهبری حرم مطهر رضوی1/1/92

-ممکن است ظاهر زننده‌ای داشته باشد؛ داشته باشد. بعضی از همین هایی که در استقبالِ امروز بودند خانم هایی بودند که در عرف معمولی به آنها میگویند «خانم بدحجاب»؛ اشک هم از چشمش دارد میریزد. حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ی به این اهداف و آرمانهاست. او یک نقصی دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقصهای این حقیر باطن است؛ نمی‌بینند.

«گفتا شیخا هر آنچه گوئی هستم / آیا تو چنان که مینمائی هستی؟ ما هم یک نقص داریم، او هم یک نقص دارد. با این نگاه و با این روحیه برخورد کنید. البته انسان نهی از منکر هم میکند؛ نهی از منکر با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت.

رهبر معظم انقلاب  در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی 19/7/1391

ـ

رهبری در سفر خود به قم و در دیدار با جامعه مدرسین، از رویکرد دولت دهم در مقوله حجاب دفاع کردند و عنوان کردند که باید کار فرهنگی صورت گیرد.

ـ

من این مطلب را قبول ندارم؛ مسئولان امروز همه حجاب فقهی را قبول دارند ولی اختلاف سلیقه در تاکتیک‌هاست. فرضا دختری که حجاب کاملی ندارد اما شب قدر یا در مجلس دعای کمیل شرکت و به درگاه خداوند تضرع می‌کند و یا در راهپیمایی ۲۲ بهمن تصویر امام را می‌گیرد، نمی‌توان گفت که بی‌دین است بلکه نمی‌داند حجاب اسلامی چیست که باید او را توجیه کرد. باید در باب حجاب کتاب نوشت و از طرق مختلف مانند فیلم‌های تلویزیونی حجاب را تبیین و افراد ناآگاه را ارشاد کرد.

رهبر معظم انقلاب آبان 1389

ـ

رهبری فرمودند تا بنده حرف از تهاجم فرهنگی می زنم به موی بلند و نوشته روی پیراهن جوانها در خیابان گیر می دهند.

من که می‌گویم تهاجم فرهنگی، عده‌یی خیال می‌کنند مراد من این است که مثلاً پسری موهایش را تا این‌جا بلند کند. خیال می‌کنند بنده با موی بلندِ تا این‌جا مخالفم. مسأله‌ی تهاجم فرهنگی این نیست. البته بی‌بندوباری و فساد هم یکی از شاخه‌های تهاجم فرهنگی است؛ اما تهاجم فرهنگیِ بزرگتر این است که اینها در طول سالهای متمادی به مغز ایرانی و باور ایرانی تزریق کردند که تو نمی‌توانی؛ باید دنباله‌رو غرب و اروپا باشی. نمی‌گذارند خودمان را باور کنیم.

رهبر معظم انقلاب 17/4/1387

نظرات  (۶۶)

ei javanha be donbale asl va hagh matlab bashid



دلواپسی مردان غربی برای زنان چادر به سر ایرانی...



مارتین ایندیک


مارتین ایندیک، از عناصر اصلی محقق آمریکایی درباره اسلام و خاورمیانه در اظهاراتی آورده: دیگر وقت آن نیست که دانشجویان را به خیابان ها بکشانیم؛ بلکه باید چادر را از سر زنان برداشت و از این طریق می توان نظام اسلامی ایران را سرنگون کرد.



میشل هوئلیک


میشل نویسنده اسلام ستیز فرانسوی می گوید: جنگ بر ضد اسلام گرایی؛ با کشتن مسلمانان فایده ای ندارد؛ فقط با فاسد کردن آن ها می‌توان به پیروزی دست یافت. پس باید به جای بمب بر سر مسلمانان دامن های کوتاه فرو بریزیم.



جیمز لادن


خبرنگار رادیو ملی آمریکایی طی گزارشی با خوشحالی اعلام کرد: مردم ایران برای آزادی بیشتر فشار آورده اند. اکنون انواعی از موسیقی که قبلاً با مخالفت شدید رو به رو بود؛ عمومیت یافته؛ و زن ها حجاب را تعدیل می کنند و کت های آنان کوتاه و کوتاه تر می شود.



دیوید کیو


دیوید کیو مامور سابق سیا: مهم ترین حرکت در جهت براندازی جمهوری اسلامی، تغییر فرهنگ جامعه فعلی ایران است و ما مصمم به آن هستیم.



کنت دمارانش


کنت دمارانش رئیس سابق جاسوسی فرانسه در اظهاراتی به ریگان رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: شما نمی توانید با یک عقیده به وسیله تانک و هواپیما مبارزه کنید. شما باید با هر عقیده ای به وسیله عقیده بجنگید. این بار دشمن ما مذهب است.



فرانتس فانون


جامعه شناس و فیلسوف فرانسوی: استعمار حداکثر کوشش خود را بر مسئله چادر تمرکز داده است. هر چادری که دور انداخته می شود افق جدیدی را که تا آن هنگام بر استعمارگر ممنوع بود در برابر او می گشاید. پس از دیدن هر چهره بی حجابی امید های حمله ور شدن اشغالگر ده برابر می گردد.


بنیامین نتانیاهو


به کمیته اصلاح دولتی آمریکا گفت: آمریکا می تواند با پخش سریال های فاکس که افراد زیبا روی جوان را در وضعیت های متنوعی از برهنگی نشان می دهند و زندگی های فریبنده و مادی گرایانه دارند و رابطه های بی قید جنسی برقرار می کنند یک انقلاب را علیه حکومت ایران به راه اندازد. این [سریال ها] واقعا براندازانه هستند. جوانان ایرانی دلشان از لباس های دلپسندی که دراین سریال ها می بینند خواهد خواست. آن ها استخرها و زندگی های پر زرق و برق را خواهند خواست.



مستر همفر


جاسوس معروف انگلیسی: زنان مسلمان دارای حجاب محکم هستند و نفوذ فساد در میانشان ممکن نیست. به هر وسیله ای شده باید آن ها را از حجاب اسلام خارج کرد. آنگاه مردان و جوانان فریفته می شوند و فساد در کانون خانواده ها رخنه می کند.



مقامات آمریکا


یکی از جاسوسان کاخ سفید در گزارش خود آورده است: ما موفق شدیم چادر مشکی زن ایرانی را به چادر توری و گل دار تبدیل کنیم چادر را هم به مانتو و مانتوهای بلند را به مانتوهای رنگین تنگ و خیلی کوتاه. اکنون از حجاب برخی زنان مسلمان فقط یک روسری مانده است.



یکی از مقامات بلند پایه آمریکا در ارتباط با پوشش در ایران گفت: هر زن چادری در کوی و برزن ایران؛ به منزله پرچم جمهوری اسلامی ایران است؛ لذا ما برای براندازی این نظام؛ باید حجاب را سست نماییم.



حجاب پرچم مبارزه با تهاجم فرهنگی است.

لایک عالییییییییییییییییییییییی
پاسخ:
عالی به شما که ساداتی برای ما دعا کن .می دونی فاطمه جان درسته قراره همه با هم باشیم و وحدت باشه و دوستی و مهربونی ولی خدا می دونه اون خانمی که وقتی نگاهش می کنی تو این گرما فقط سادگی و معصومیت می بینی و رنگی از آلایش و جلب توجه نداره و تو رو یاد خدا میندازه ی جور دیگه دوستش داری و من عاشق خانم های محجبه هستم . چرا که این روزها که مردم بیشتر ظاهرشون رو خودشون انتخاب می کنن اتفاقا مجالیه برای غربال شدن من معتقدم خانم های محجبه از غربال رد شدن و خدا بهشون نظر لطف داره  به همین خاطر علاقم به اونها بیشتره ...چون من رو به یاد مهربونی خدا میندازن ،یادم میفته هنوزم آدمهایی هستند که به یاد قیامت همون وعده ی خیلی نزدیک سختی ها رو تحمل می کنن .باید از اونها تقدیر بشه .
هر چی آقامون رهبری بگه همون درسته چون همیشه یه فکری پشت صحبت هاشون اس
سلام خانم صامتی عزیز میدونم خودتون بهتر جواب میدید ولی من خیلی ناراحتم با اجازه . بهتره یکم مطالعه کنیم ی کم دقت کنیم همینطوری حرفی که شنیدیم و معلوم نیست منبعش کیه و کجاست تکرار کنیم اگر شنیدن مبنا باشه که سنگ رو سنگ بند نمیشه ....ما هم در مورد انگشتر وسط این مطلب ز
 خوندم . انگشتر تو انگشت وسط نشونه ی زندگی و خلق و خوی متعادله خویhttp://www.beytoote.com/fun/astronomy/hoop-finger.html اینم منبع :
البته ما معتقدیم به یک معنا می توان اعتقاد به پوشش و حجاب شرعی برای زنان و مردان را نه تنها از فروع ، بلکه از اصول دین هم به شمار آورد. 
مگر نه آن است که "نبوت" از اصول دین است و مگر نه آنکه از جمله ملزومات اعتقاد به اصل نبوت ، اعتقاد به پیامبران و کتب آسمانی آنان است ؛ پس بنابراین از آنجا که "حجاب" از آیات [محکمات] قرآن بوده ، لذا می توان چنین نتیجه گرفت که اعتقاد به حجاب (به عنوان وحی و در ذیل نبوت ) ، از اصول دین هم به شمار می آید . 

با این اوصاف گلایه ای از دوستان بکنیم و آن اینکه بنا بود که بحث از موضوع اصلی خود خارج نشود و صحبت در مورد اصل و وجوب حجاب ، چرایی و چیستی آن را به فضایی دیگر اختصاص دهیم . 
برادر دینی عزیز شاید تاحدی حرف شما درست باشه تن آدمی شریف است به جان آدمیت یعنی آدم باید ذاتش درست باشه اما باید آنچه که در باطن آدمیزاد هست خودش را در ظاهر نشون بده .
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: آن هنگام که پوشش ، سر زنی باشد ، ارزش آن از دنیا و آنچه در آن است بیشتر است .

 :برای زن سزاوار نیست که هنگام بیرون رفتن از خانه اش لباسش را جمع وفشرده کند

حجاب زن تنها مربوط به خود او نیست تا بگوید من از حق خودم صرف نظر کردم

مربوط به مرد نیست تا مرد بگوید من راضیم ...

حجاب زن حقی است الهی ... حرمت زن و حیثیت زن به عنوان حق الله مطرح است

زن به عنوان امین حق الله از نظر قرآن مطرح است

آیت الله جوادی آملی

ای زن به تو از فاطمه این گونه خطاب است    ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است
  • چادرت ارزشه باور کن
  • شـما دُختـر خـانومی کـه آرایـش میـکنی

    لبـاسای جذب می پـوشی

    موهـاتو گـوشاتـو ناخُنای لاکــــ زده یِ رنگی رنگی تو

    بـه رُخ میکشی..

    شمـایی کـه ما دُختـرای محجٌـبه رو مسخـره میکـنی

    شمـایی کـه فـک میکـنی مـا از پشـت کـوه اومدیم !

    بـاید بگـم سخـت در اشتـباهی
  • چادرت ارزش است باور کن
  • قبول دارم حجاب با داشتن حیا زیباست

    قبول دارم؛ از دختر با حجاب توقع است که حیا تمام رفتارهایش را پوشش دهد

    قبول دارم؛اگر از دختری با حجاب رفتاری بی حیاگونه سربزنه احساس زنندگی خاصی به وجود میاره

    قبول دارم؛از مهمترین علت های حجاب تامین و حفظ حیاست

    اما

    نباید تمامی اینها واجب بودن مستقل حجاب رو زیر سوال ببره

    حجاب به خودی خود واجبه(یعنی خواست خداست)

    میگه: من که حیای خودم رو حفظ می کنم لذا نمی خوام حجاب رو حفظ کنم.

    میگه:  من از چادری ها بیزارم چون فقط یه حجاب داره ولی هزار غلط دیگه می کنه

    بل الانسان علی نفسه بصیرة و لو القی معاذیره

    بلکه انسان بر خودش آگاه است هرچند اگر توجیه بیاورد.

    تا حالا دقت کردین تو خارج زنها رو بخاطر حجاب میگیرن تو ایران زنها رو بخاطر بی حجابی !!! فرق کشورهای کفر با کشور اسلامی !!!
    سلام به خانم صامتی عزیز ، سلام به همه خیلی خوبه راجع به وحدت ملی مطلب نوشتید همینطوره ما در زمانی زندگی می کنیم که دشمن دنبال فرصت می گرده تا ما ایدانی ها رو به هر دلیلی از هم دور کنه بعد که تعدادمون کم شد راحت تر می تونه ما رو از هم جدا کنه ، خانم صامتی نمیدونم راجع به کلیساهای خانگی درایدان چیزی می دونید یا نه ؟ در مورد رستورانهای زیر زمینی که مشروب سرو می کنن ! راجع به ازدواج سفید، راجع به ازدواج سیاه ، ...اینا وقتی شکل می گیره که ما جماعت ایرانی با هم نباشیم دلسوزهم نباشیم ، تنها باشیم  خودمونو از جنس هم نبینیم ، متوجه شدید چه توهین هایی شد  به دختری که تو تصادف پورشه کشته شد ، خجالت آوره از ی مرده هم نمیگذرن ! چی باید گفت چه باید کرد ؟ ای کاش دلسوزانی که نظر میزارن راه حل بدن بگن چکار کنیم وضعیت بهتر بشه ؟ چرا همش به هر بهونه ای با هم نامهربونی میکنیم ؟ بیاید با هم خواهر و برادر باشیم. 
    ببخشید خانم صامتی دوستتون دارم مراقب سلامتتیون باشید ممنون که ما رو به مهربونی و وحدت دعوت می کنید ممنون که ما جوونترهارو با رهبر مهربون و خیرخواه آشنا می کنید  من خودمم نمی دونستم که ایشون این سخنان رو فرمودند . 

    سلام خانم صامتی این نوشته بنده خطاب به بانوی شرقی که نوشته اند شما دارین از بی حجابی دفاع میکنند.....عزیزم یا شما برداشتن از حجاب چیز دیگری است یا. کلا متن حجاب و بی حجابی رو کامل نخوردید....عزیزم منظور از بی حجابی یعنی بیننده باری اما مسئله بی چادری و با حجاب. و پوشش کامل فرق داره!!!!!!! خانم صامتی که بنده همیشه همه جا گفتم اگه من عاشق چادر شدم و چادری بخاطر اینکه دیدم چقدر در حجاب چادر ی خانم متین تر میشه و من اینو از اجراهایی خانم صامتی برداشت کردم......متاسفانه تو جامعه ما مد شده انسانهایی تحصیلکرده که ای. کاش شعور هم مدرک داشت و باید واحدی در دانشگاه به درک شعور بالا اختصاص میدادن.... دوستان  کل حرفو بخونی گوش کنین بعد نظر بدین اگه جوابی نوین یا ننویسید بخدا اتفاق خاصی نمی افته.....
    ﻣﺤﺘﺴﺐ، " ﺑﺪ ﭘﻮﺷﺸﯽ" ﺭﺍ ﺩﯾﺪ ﻭ ﺧِﻔﺘﺶ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺖ !
    ﮔﻔﺖ : ﺭﻓﺘﺎﺭﺕ ﮐﻤﯽ ﺗﺎ ﻗﺴﻤﺘﯽ ﻫﻨﺠﺎﺭ ﻧﯿﺴﺖ !
    ﺟﺎﻣﻪ ﻫﺎﯾﯽ ﺭﺍ ﮐﻪ ﭘﻮﺷﯿﺪﯼ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺭﻭﺷﻨﻨﺪ !
    ﺗﺎﺯﻩ ﺷﺎﻧﺲ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﯼ، ﭘﯿﺮﺍﻫﻨﺖ ﮔﻠﺪﺍﺭ ﻧﯿﺴﺖ !
    ﮔﻮﻧﻪ ﻫﺎ ﻭ ﺑﯿﻨﯽ ﻭ ﻟﺐ ﺭﺍ ﻣﺮﻣﺖ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﯼ !
    ﭼﯿﺰ ﺍﻭﺭﺟﯿﻨﺎﻝ ﯾﺎ " ﺁﮐﯽ" ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺭﺧﺴﺎﺭ ﻧﯿﺴﺖ !
    ﺭﻓﺘﻪ ﺍﯼ ﺑﺎ ﺳﺮﻣﻪ ﻭ ﺳﺮﺧﺎﺏ "ﻣﯿﮑﺎﭘﯿﺪﻩ ﺍﯼ "!
    ﺧﻮﺷﮕﻠﯽ ﺟﺮﻡ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻏﻴﺮ ﺍﺯ ﺍﺫﯾﺖ ﻭ ﺁﺯﺍﺭ ﻧﯿﺴﺖ !
    ﺍﯼ ﮐﻪ ﺑﺎ " ﺳﺎﭘﻮﺭﺕ " ، ﺷﻬﺮﯼ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺁﺗﺶ ﻣﯽ ﮐﺸﯽ!!!
    ﺑﺸﮑﻪ ﯼ ﺑﺎﺭﻭﺕ ﻭ ﮐﺒﺮﯾﺖ ﺍﺳﺖ ﺍﯾﻦ، ﺷﻠﻮﺍﺭ ﻧﯿﺴﺖ !!
    ﯾﺎ ﻧﺨﺮ ﯾﺎ ﺁﻧﮑﻪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ " ﺳﻨﺪ ﺑﺎﺩﯼ ﻫﺎ" ﺑﺨﺮ !
    ﻫﻢ ﺧﻮﺵ ﺍﺳﺘﯿﻞ ﺍﺳﺖ ﻫﻢ ﭘﻮﺷﯿﺪﻧﺶ ﺩﺷﻮﺍﺭ ﻧﯿﺴﺖ !
    ﭼﺸﻢ ﻣﺎﺭﺍ ﺩﻭﺭ ﺩﯾﺪﯼ، ﻣﻮﯼ ﺧﻮﺩ ﺍﻓﺸﺎﻧﺪﻩ ﺍﯼ؟ !
    ﭼﺎﺭﻗﺪ ﺳﺮ ﮐﺮﺩﻧﺖ ﻫﻢ ﺑﯽ ﺍﺩﺍ ، ﺍﻃﻮﺍﺭ ﻧﯿﺴﺖ!!
    ﻫﺮﻋﺬﺍﺑﯽ ﻣﯽ ﮐﺸﯿﻢ ﺍﺯ ﺭﻭﺳﺮﻯ ﺷُﻞ ﺑﺴﺘﻦ ﺍﺳﺖ !
    ﻭﺭ ﻧﻪ ﻣﺴﻮﻭﻟﯽ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺟﺎ ﻫﯿﭻ،ﺳﻬﻞ ﺍﻧﮕﺎﺭ ﻧﯿﺴﺖ !
    ﻋﻠﺖ ﺍﯾﻦ ﺧﺸﮑﺴﺎﻟﯽ، ﺑﯽ ﺣﺠﺎﺑﯽ ﻫﺎﯼ ﺗﻮﺳﺖ!!!!!!!!
    ﻧﻘﺶ ﺗﻐﯿﯿﺮﺍﺕ ﺟﻮّﻯ، ﺍﯾﻨﻘﺪﺭ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻧﯿﺴﺖ !!
    " ﺁﺩﻡ " ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺷُﻞ ﺣﺠﺎﺑﯽ ﻫﺎﯼ ﺣﻮّﺍ، ﺿﺮﺑﻪ ﺧﻮﺭﺩ !!!!!
    ﻣﯿﻮﻩ ﯼ ﻣﻤﻨﻮﻋﻪ ﺧﻮﺭﺩﻥ، ﺟﺮﻣﺶ ﺍﯾﻦ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﻧﯿﺴﺖ !
    ﮐﺮﺩﮔﺎﺭ ﺍﯾﮑﺎﺵ ﺯﻥ ﻫﺎ ﺭﺍ ﮐﭽﻞ ﻣﯽ ﺁﻓﺮﯾﺪ !
    ﺗﺎﺭ ﮔﯿﺴﻮﯾﯽ ﻧﺒﺎﺷﺪ ﺭﻭﺯ ﻣﺎﻫﻢ ﺗﺎﺭ ﻧﯿﺴﺖ !
    " ﻣﻮ ﭘﺮﯾﺸﺎﻥ" ﮔﻔﺖ : ﺑﺎﺷﺪ ﺯﻟﻒ ﺍﺯ ﺗﻪ ﻣﯽ ﺯﻧﻢ
    ﺗﺎ ﺑﺒﯿﻨﻢ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻣﻮ، ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺩﺭ ﮐﺎﺭ ﻧﯿﺴﺖ ؟


    متاسفانه جناب سید ، این حرف شما مصداقی از شبهه افکنی در دین است . بدین معنی که نوجوان ناآگاه از مسائل دین را نسبت به حکم شرعی حجاب ، بدبین می کند و جوان معتقد بدان را سست . 
    ما مجاز به پرسش ، گفتگو ، آزادی فکر و بیان و طرح مسئله در دین هستیم ولی اجازه ی شبهه افکنی را نداریم که اگر شبهه افکنی خود از سر نیت سوء هم باشد ، به اندازه ی بدعت در دین ، مورد نکوهش و مذموم است. 
    اما در جواب به شبهه مطرح شده باید گفت :
    حجاب از احکام شرعی است و به همین جهت در قالب فروع دین می گنجد و نه اصول . چرا که جنس اصول از مقوله ی فکر و اعتقادات است و نه احکام عملی . 
    اما چرا حجاب از فروعات دین به حساب می آید ؟ 
    می دانید که تولی ( ولایت ) از فروع دین شمرده می شود و اطاعت شعبه ای از ولایت می باشد. در قرآن در مورد اطاعت آمده است : "اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولامرمنکم." بدیهی است که این اطاعت همراه با محبت که به معنی ولایت از فروع دین معرفی شده است ، شامل همه مواردی است که از جانب خدا و رسول و اولوالامر بدان امر ونهی شده و می شویم از جمله حجاب. 
    ضمن آنکه در قرآن به صراحت در مورد حجاب و پوشش مردان و زنان ، آیه نازل شده است . 
    سید جان شما منتقدی یا معتقد ؟ تن آدمی شریف است به جان آدمیت .همه چیز ما شده تارمو و ادا واطوار چند تا دختر بچه نادون مدیر فرهنگی بجای کار میاد چند تا جشنواره و همایش و سمینار در مورد حجاب میزاره میشه مدیر نمونه  سال ! این مدیر چه اخلاق و باطنی داره کی دقت می کنه؟! برای بالا رفتن آمار گزارش و عملکرد شون به همین اعداد توجه میشه، خجالت داره ی هنرپیشه دست چندم تو 40 سالگی توبه کنه چادری بشه چپ و راست مصاحبه کنه چند هزار نفرو چادری کرده !!! پس تو این 36 سال مدیر فرهنگی چکاره بوده که خیلی از چادریا بی حجاب شون ؟! 

    سلام

    خوبه که حجاب نه جزء اصول دین است نه جرء فروع دین که اینهمه برایش سر و دست می شکنند.؟؟؟!!!!!!!!

    چه معتقدین چه منتقدین!!!!!

    بعضی موقع ها که تو خیابون قدم میزنم خانم هایی رو.همراه شوهراشون می بینم که صد جور آرایش میکنن یه لباسایی میپوشن که حتی تو فیلمهای اروپایی و هالیوود کمتر پوشیده میشه. اینا اگه جوون بودن یه چیزی ادم میگفت که آره جوونن و به دنبال جلب توجه و کلاس گذاشتن و از این حرفا. ولی وقتی میبینی یه خانمی که 40 سالشه و شوهر داره دنبال همچین نوع پوششیه تعجب میکنم .

    یادمه چن ماه پیش عصر رفته بودم بیرون ، وسط راه دیدم که یه چن تا پسر و یه مرد و زن میانسال دارن باهم بحث و دعوا میکنن.
     یکم که رفتم نزدیکتر دیدم آره یکی از اون زن و شوهرایی هستن که بالا بهشون اشاره شد. مرده به پسره میگفت که مگه خودت خانواده نداری داری زن مردمو نگا میکنی؟ پسره هم برگشت گفت که یا شما نمیفهمی یا منو خر حساب کردی . اگه دوست داشتی به زنت تیکه نندازن و نگا نکنن چرا با این وضع آوردیش بیرون.و......

    درسته که اون پسرای جوون کار درستی نکردند ولی اگه عرضه ای هم نبود هیچ وقت چنین تقاضاهایی هم نبود در مقابل.


    حجاب را اول به خانوادها آموزش داد که چطوری فرزندان خودرا به حجاب رغبت دهند ما این آموزش را نداریم با بگیروببند که نمیشه کار پیش برد فقط بعضیها سوءاستفاده میکنند وجوانان هم دراین مورد سختی میکشند روی این طرح اگه جامعه شناسان وروانشناسان کارکنند بهتره نه حوزویها که بازور میخوان مردم رابه بهشت ببرند

    جانم به فدای رهبری که دنیا به او می اندیشد و او به مردم ایران

    خانما کم بودن حالا گیر دادن به ما مردا که لباس درست بپوشیم تو این مملکت که ما اختیار هیچی نداریم اقلکم بزارین اختیار لباسمونو داشته باشیم بنا نیست من مثل بابابزرگم لباس بپوشم که جامعه عوض شده مردم شهری شدن اگه مرتب نباشی تیپ نزنی کسی تحویلت نمیگیره بنده خدا نامزدمن واسه این که من دوست دارم خشگل می کنه پارسال گردش بودیم وسط پیاده رو گشت ارشاد اومد به زنم تذکر داد آی من داغون شدم آی زنم خجالت کشید مگه چی کار کرده با شوهرش اومده گردش

    تو رو خدا انقدر به ما جوونا سخت نگیرین بهشت مال شما

    خوشم اومد خوب از آقاتون دفاع کردی اینا همش سیاسته شما نباس باور کنی آبجی  اینجی همش باس ایناس

    واعظان کین جلوه در محراب و منبر می کنند  چون به خلوت می روند...

    داداشا عموا خوب گوش کنین 

    رهبر عزیزم انشاالله پیروز و سر بلند باشید
    سلام ب رهبرعزیزم شماغریب هستی هرکس ازصحبتهای شما ان بخشی راتکرارمیکند ک ب نفع اوست واز ان دردناکتر انطور ک ب نفعشان است میفهمند اما ن من و ن شما و ن خدا کسی راک ب نفع خود صحبتهای شمارا تفسیرمیکند یا از متن ب حاشیه میبرد نمیبخشیم.
    http://a-mansouri.blogsky.com/1394/02/08/post-6
    چرا باید تو کشوری که 40 میلیون جمعیتش زن هستن مشارکت اجتماعی انقدر پایین باشه ما زنها هر کار بخوایم انجام بدیم نمیزارین بخدا خسته شدیم 
    اگر نمیاید منو کتف بسته ببرین ی چیز بگم  خداییش این حرفارو رهبر شما گفته یا از خودتون در آوردید ؟ ! من که باورم نمیشه  خامنه ای اینجور گفته باشه یعنی خودش علنا این مانتوییا رو حمایت کرده !!! از ی طرف میگیرین مردمو میبرین  کلانتریو امضا می گیرین واسه ناخنو و مو و شلوار و مانتو جریمه نقدی میگیرین از ی طرف میگین اینا جز دیندارا هستن ؟! 
    خداییش تکلیف مردمو روشن کنین آخه گو گیجه گرفتیم  احتمالا وقتی این حرفارو گفتن موقع انتخابات بوده مثل تلویزیون که وقت رای گیری زنای لختو نشون میده آخه یکی این کارارو و حرفارو ببینه به ریشتون می خنده  زناتون زیر چادر هرکاری دوست دارن می کنن مرداتونم پی صیغه  واسه مردم هرروز ی ادا در میارین خسته شدیم  بابا  بزارین به درد دخل و خرجمون بمیریم ... 
  • دست بوسم آقاجان
  • لبیک یا سید علی خامنه ای * اگه دور اندیشی و عاقبت اندیشی شما نبود آقاجان معلوم نبود ما ملت الان تو چه وضع اسفباری بودیم یه دنیا ممنون پدر امت * پدر مهربان عبای نازنیینتان را میبوسم که لباس پیامبران است و همیشه آرزوی سلامتی دارم برایتان پدر
  • دست بوسم آقاجان
  • لبیک یا سید علی خامنه ای * اگه دور اندیشی و عاقبت اندیشی شما نبود آقاجان معلوم نبود ما ملت الان تو چه وضع اسفباری بودیم یه دنیا ممنون پدر امت * پدر مهربان عبای نازنیینتان را میبوسم که لباس پیامبران است و همیشه آرزوی سلامتی دارم برایتان پدر
    با سلام خدمت خانم صامتی که همیشه با قلم زیباتون باعث میشین ما حرف دلمون رو به زبون بیاریم ......خیلی ممنون از اینکه صحبت های رهبری رو دقیق نوشتین .و اما نظر بنده چادر نشانه ایمان نیست مانتو هم نشانه بی دینی نیست اما بحث سر اینه این تهاجم ها از کجا اومد با منع کردن و ترساندن زنان در خیابان ایا مشگل حل شد نه حل نشد بدتر هم شد بیان با زبون خوش برخورد کنید .من خودم ی دختر مانتویی هستم اما نمازم روزه ام و حتی اعتکافم میرم .....اما متاسفانه بعضی از خانوم های چادری جوری بنده رو نگاه میکنن که اونا برتری دارن نسبت به من و این اشتباهه .....ی ضرب المثل هست که میگن با زبون خوش میتونی مارو از سوراخ بیرون بیاری اگه قصد دوستان مومن امر به معروف اقا بیا یاد بده بجای ترساندن من از جهنم ......من شاید بلد نیستم بجای اینکه بیای تو خیابون جلوی همه منو بکشی ببری تو ون بیا به من بگو اگه روسریت جلوتر باشه فکر کنم زیبا تر میشی ؟؟؟ همش از کلمات منفی استفاده کردن خوب این بی بند و باری هارا هم به دنبال دارد......بعدم من که اون مانتو یا شلوارو که از تو جیبم در نمیارم شمای  عرضه کننده که از زیر دست ارشاد رد میکنی این مانتو رو چرا قبل وارد شدن به بازار ایرادشو نمیگیری؟؟؟؟؟؟بیاین ی مانتوی قشنگ بلند شیک به من با قیمت مناسب عرضه کنید من میخرم .......رفتم ی مانتوی قشنگ بلند و با شئونات اسلامی بخرم 400 هزار تومن خوب میرم ی مانتو ساده میخرم 100 تومن ............والا بخدا و در اخر چرا فقط رو حجاب خانوم ها گیر هستن این مسئولین به ظاهر معتقد اقای لباس پیامبر پوشیده خود شما هم به زیبایی اهمیت میدی وقتی من با ارایشم میام بهت میگم حاج اقا میشه این نامه رو امضا کنی زودتر امضا میکنی تا بنده خیلی ساده باشم ......به نظر من رهبری عزیز که همه انصافن  همه جونان ما عاشقش هستن اول بیان بیان کنن اقایون حیا داشته باشین باعث نشین خانومها بخاطر توجه شما ها خودشونو تغییر بدن .......
     خانم النا  اجباری هم نباید باشه ، یه مانتو وروسری مناسب از نظر پوشش بهتر از اینه که چادر  به اجبار  وبدون اینکه بهش اعتقادی داشته باشی و شأنش رو رعایت کنی بسر کنی ، متأسفانه گاهی به اجبار پوشش رو فقط چادر دونستند و  فقط ظاهر رو  اسلامی نشون دادن .
    جالب اینکه برخی چادرین  ولی چون اجباری نیست  توی محیط کار با مانتو حضور دارن
    منم روی سایت رادیو گفتگو گشتم ولی چیزی پیدا نکردم هر چند که کاربرد فیلتر شکنها مشخصه که به چه منظور ( دور زدن فیلترینگ سایتها )استفاده میشه که خودش راهیست برای تهاجم فرهنگی  وجالبه حتی برخی ارگاانهای داخلی فروشنده وی پی ان هستند .
    شاید اگه اینترنت ملی راه بیفته دسترسی به سایتهای خارج کشور  محدود یا کنترل شده باشه ،  ولی من دریافت اینترنت بطور مستقیم از ماهواره رو شنیدم .
    ولی همش بر میگرده به ذات ونیت آدمی ، یک بیت شعر تو این زمینه هست که الان حضور ذهن ندارم که عرض کنم .

    سلام خیلی موافقم با اینکه اصرارزیاد برای چادر داشتن باعث ظاهر سازی میشه باید به توانایی افراد نگاه کرد اگر شما حزب اللهی ها هنر دارید با رفتارو عملتون تاثیر بزارید چرا همه رو مجبور می کنید شبیه شما باشن

    دبیرستان که بودم معلم فیزیکمون چادری بود ولی ی روز اتفاقی تو خیابون دیدمش که با ظاهرش تو مدرسه خیلی فرق داشت و اصلا چادری نبود چشمام گرد شده بود!

     

    خانم صامتی دیروز تو رادیو گفت وگو یه برنامه ای ساعت حدود 18 پخش میشد درباره فیلم مستهجن و استفاده از وی پی ان .من کامل نشنیدمش از یه جایی میشه دانلودش کرد.؟
    و همچنین اینکه فک میکنم این برنامه رو قبلا شما اداره میکردین حالا این طوری نیس مگه؟
    پاسخ:
     سلام 
    معمولا در سایت شبکه برنامه ها معرفی و جهت دانلود آرشیو می شوند .
    خدمت خانم ع باید بگم که: 
    خانم جان انقده ناراحت نباش . هنرمندای ما اگر هنر داشتن که انقد بی حیا نمیشدن.

    چن وقت پیش یکی از تئاتر های خانم بهنوش بختیاری رو میدیدم به اسم« پرواز ایکار » یا یه همچنین اسمی، این خانم که من خیلی دوسشون داشتم چون خنده رو و طناز هستن برگشت و به هنرمند نقش مقابلش که مرد بود گفت که تو راحت باش شل کن.
    که ناگهان برخی از تماشاگران خندیدن و برخی هم بابت مفتضح صحبت کردن ایشون هر چند به عنوان دیالوگ تاسف خوردن که هنرمندای ما چقد بی ادب شدن حالا حجابشون رو نخاستیم حداقل بی ادب نباشن. و یاد این جمله رضا عطاران که گفتن من برا خندوندن مردم حتی شلوارمو پایین می‌کشم افتادم.

    سرکار خانم ع  بزرگوار مطلب شما خیلی هم بی ربط به این پست نیست ، وقتی رهبری میفرمایند الگو سازی ، اونوقت رسانه ملی و دیگر مسؤلین متولی فرهنگ درجامعه با هنجار شکنی جامعه هنری که اتفاقاً میتونه الگویی  بلحاظ سبک زندگی برای دیگر اقشار مختلف جامعه باشه نه تنها برخوردی نمیکنند بلکه  ضمن حمایت ، در مناسبتهای مختلف ازاین هنرمندان بخاطر جلب توجه مردم همراه دارند ، رسانه ملی هم که بهتر از من میدونید میخواد با  اونا فرهنگ سازی کنه  ولی کمترین تاثیر رو حتا روی بازیگر نقش بلحاظ اینکه تلنگری به ایمانش یا حفظ ارزشهای کشور و مردمی که به اونا مدیونه نداشته چه برسه به مردم و جامعه ، وقتی میبینند اینگونه رفتار خریدار داره ،دیگه فضای مجازی که جای خود دارد خودِ واقعیشونو نشون میدن ،  حتماً انتشار عکسهای غیر اخلاقی بازیگر سریال  کلاه پهلوی رو بیاد دارید . 
    سلام خانم صامتی عزیز می خواست مطالبی را عرض کنم که شاید چندان به بحث شما مربوط نباشد ولی واقعاچه خبره در این وبلاگها وصفحات واینستاگرامهای همکاراتون وبرخی از هنرمندان اون از همکار مجری خانم شما که در وبلاگشون درباره تاریخچه رقص بابا کرم مطالبی را بیان میکنند بعضی از بازیگرانم که  انگار محرم نامحرم وبزرگ وکوچک نمیشناسند واسم همکارای نامحرشون رابا اسم کوچک صدا میکنند از اونور این زنان ومردان هنرمند که خودشون هم زن وشوهر دارند بافلان بازیگر خاص نامحرمشون همیشه عکس میاندازند گویی باهم بسیار دوست وصمیمی هستند  یا عکس بدحجاب خودشون را  حالا چه شخصی یا مربوط به کارهای سینماییشون رادر معرض دید عموم میگذارند و وقتی به حجابشون انتقاد میکنند  عوض اینکه خجالت بکشند وکارشون را تکرار نکنندناراحتم میشند  وقضیه را رسانه ایش میکنند  ومیگن عکس شخصیه واز این حرفاجدیدا هم که هنرمندانمون به جمع حمایت کنندگان از حقوق سگها پیوسته اند دیگر چه بگویم از عکسهای بی حجاب خانوادگیشون یاهزار ...دیگرشان یک چیزی هم که دیدم در سایت خیلی از این به اصطلاح هنرمندان   مدشده به جای اینکه کاربران بانام خدا کامننتشون را بگذارند مینویسند به نام پدر پسر روح القدوس  وصاحبان اینستاگرام هم این پیامها را  که به این شکل هست   رامیگذارند واکثر هنرمندانمون هم  که همیشه سال را انگار سال میلادی میدونند وکریسمس راجشن میگیرند وتبریک میگن تولد حضرت مسیح را اما بای پیامبر وامامان خودمون این کارها را نمیکنند وتولدشون را هیچ تبریکی نمیگن من نمیدونم آخه مگه اینا مسیحی اند یا مسلمون نیستند این کارهارامیکنند واقعا چراکسی به کارهای اینا رسیدگی نمیکنه وجلو را نمیگیره نکنه میترسند یک وقتی این مغزها ونخبگان هنریمون فرار کنند که هیچ کاری نمیکنند ؟خلاصه هرچی از این کاراشون بگم بازم کمه ببخشید اگر سرتون را درد آوردم .
    پاسخ:
    سلام بانوجان 
    جدا می فرمایید؟!!!!! لطفا در کامنت خصوصی  نام مجری خانم و هنرمندان دغدمه مند کریسمس رو بفرمایید . برخی برای فالور یا لایک بیشتر انقدر مفتضح می شوند !

    سلام خانم مجری کجا میشه برنامه های شما رو دید؟ زحمت بکشید فیلم چند تا از اجراهاتون رو سایت بزارید یا آدرس بدید

    با تشکر

    پاسخ:
    سلام
    سپاس از همراهی شما .پیگیری می کنم و اگر امکانش بود بخش از برنامه های صوتی و تصویری را آپلود خواهم کرد .
  • زین العابدین
  • ببخشید یادم رفت برای موضوع حجاب بی حجاب نظر بنویسم .خانم صامتی باید بگم ظاهر سازی کار خیلی آسانی است و نباید به ظاهر افراد اتکا کنیم و نتیجه بگیریم که دیندار است یا دیندار نیست ولی از طرفی طرز تفکر با پوشش رابطه دارد و هیچ وقت فرد مذهبی بدون پوشش مناسب در جامعه ظاهر نمی شود . حتی مسولین مذهبی هم با هم اختلاف نظر دارند .ما باید افراد را بر طبق شایستگی هاو توانایی دسته بندی کنیم اگر بخواهیم افراد بدحجاب را کنار بگذاریم تعداد زیادی حذف خواهند شد و این امنیت را از بین می برد و احساس خوبی به جامعه نمی دهد .

    فیلم های تلویزیونی که ساخته می شوند زن با حجاب و افراد مومن را فقیر یا خیلی معمولی و زندگی آنها را یکنواخت نمایش می دهد و طبیعیه که همه دوست دارن شیک و زیبا باشند و خود همین باعث خیلی مشکلات بدحجابی شده است .

    با تشکر از شما

  • زین العابدین
  • سلام وعرض ادب حضور سرکار خانم صامتی من یکی از علاقمندان به مجری گری هستم و خیلی از سایت های همکاران شمارا ذیدم برایم جالب است که نوع نگاه خاص شما به اخلاق ارزشی حتی در محیط اینترنتی هم تاثیر گذاشته و کاربران وبلاگ شماحتی مخالفان مودبانه نظر میگذارند و یا سوال مطرح می کنند وشوخی های بی جهت و حرفهای بی ارزش ندیدم وبلاگ خیلی از مجریها پر شده از کلمات دوست دارم چقدر شما خوشگلی ویا ...ببخشید بخاطر احترام این محیط از مثال های خودداری می کنم .سرکار خانم صامتی بچه های ارزشی به وجود شما در عرصه رسانه و فرهنگ افتخار می کنند برای خودم خوشحالم که با وبلاگ شما آشنا شدم .گاهی یادداشت هایی می نویسم امکان داره براتون ایمیل کنم تا اشکالاتش رو با راهنمایی شما اصلاح کنم ؟
    بحث را با سخنی از امام جعفرصادق _علیه السلام_ ادامه می دهیم . حضرت می فرمایند : صداقت و امانت داری ، دو ملاک برای شناختن انسان صالح از ناصالح است . 
    همانطور که ملاحظه می شود ، صداقت و امانت داری دو پارامتر باطنی و درونی است و ارتباط مستقیمی هم با پوشش و ظاهر افراد ندارد . 
    البته در اینجا یک توضیح بدهیم که ما منکر ارزش اموری که به ظاهر اسلام در جامعه و نیز به اموری که به خود جامعه مربوط می شود از جمله "تعظیم شعائر دین" ، "حفظ شئونات اخلاقی در جامعه" ، "رعایت عرف" و .. نیستیم ؛ و از این رهگذر هم ، به دنبال توجیه پوشش نادرست و مغایر با شرع و اخلاق در جامعه نبوده (که آن در جای خود قطعا مذموم است) و نیز به دنبال تبلیغ برای بی مبالاتی در پوشش و ولنگاری در ارتباطات انسانها هم نمی باشیم ؛ اما سخن ما این است که اصطلاحا به بهانه ی رعایت عرف در جامعه ، ما نباید به سمت "عرفی گری" سوق پیدا بکنیم ! یعنی می توان برای رعایت حجاب و پوشش صحیح و اسلامی در جامعه تبلیغ نمود اما نباید ملاک ارزشگذاری انسانها در جامعه و خصوصا دسته بندی های سیاسی مرسوم به "خودی" و "غیرخودی" ، ظاهر افراد باشد تا به این بهانه افراد را طرد نمود . 
    واقعیت این است که تاکید زیاد بر حفظ ظاهر و برابر دانستن آن با صالح و ناصالح بودن افراد ، تا جایی که اصلی همچون امر به معروف و نهی از منکر با آن دایره ی وسیع از معروف و منکر را تماما تحت شعاع خود قرار دهد و این اصل را خلاصه در این امر جزئی (البته در جای خود مهم) کند ؛ ضمن آنکه به ترویج ریا ، تزویر و تظاهر در جامعه دامن می زند ، در نهایت موجب دین گریزی افراد در جامعه خواهد شد . 

    سلام و خدا قوت

    چندی پیش با پسرم در روز جمعه در قم به کتابخانه و مرقد آیت ا... مرعشی نجفی رفتیم و فاتحه ای قرائت کردیم و به پسرم که خودش اهل مطالعه و کتاب خواندن است گفتم که ایشان یک کتابخانه بزرگی دارند و این هم سالن مطالعه آن است و به او گفتم می تونه سالن را ببینه وقتی رفت وارد بشه گفتند امروز بانوان هستند و نمی تواند ببیند تازه یک ماجرایی شروع شد که چرا من نمیتونم ببینم

    شما فکر کنید پسر من که هنوز هیچ حساسیتی نسبت به جنسیت ندارد و در این سن و سال با این برخوردها باید راهی پیدا کنم تا به سئوالات مختلف ذهنی اش پاسخ دهم ،

    القصه که خیلی از حساسیت ها و مشکلات در اثر برخوردهای به ظاهر اسلامی ما بوجود می آید من نظرم به اختلاط نیست که تفسیر و مسائل خاص خودش را دارد نظرم به ایجاد حساسیت در زمان های نامناسب و به صورت کنترل نشده است که شما در این نوشته تان به یکی از معضلات اشاره کردید .

    با تشکر از شما

    با سلام و خسته نباشید به شما وبلاگ دار! و وبلاگ نویس حساس و آگاه و به روز
    ان شا الله پاینده باشید 
    مشخص است که از دلسوزان و اندیشه کنندگان در امور اجتماعی و فرهنگی است
    متن حاضر نیز گواه این موضوع است . اما مسئله مورد اشاره بسیار مسئله مهمی است و در یک یادداشت و در یک بعد نمی گنجد تقاضا دارم سلسله بحث از زوایای گوناگون به این مطلب داشته باشید 
    دیدگاه های مختلف و نظر شخصیت های متفاوت 
    اینکه بخشی از سخنان رهبری را بنویسیم به نظر می آید کمی خلط مبحث می کند و کمی مسئله را گنگ نشان می دعد
    اما بطور کلی  باید گفت هر چیزی ظرف و محتوایی دارد 
    وقتی فرم ظاهری چیزی را از بین بردی محتوا بی وقفه از بین می رود
    کسی که ظاهر دین را نمی پذیرد محتوا را کم کم از دست می دهد
    مگر نه آنکه دکتر شریعتی از قانون علیت متقابل سخن میگویند بهراین معنا که اگر فردی فکرش عوض شود شغل و نحوه زندگی اش عوض می شود و اگر کسی شغل و نحوه زندگیش عوض شود فکرش عوض میشود پس ظاهر و باطن لازم و ملزوم همند و هردو باید باهم به تعالی برسند 
    زیبا باشید و زیبا زیست کنید
    تا بعد زود
    دوستی می نویسد : بحث کردن چه فایده ای دارد ! ... ما نمی توانیم مخالف بحث کردن باشیم ؛ چرا که با تبادل نظرات و تضارب آراء در طی یک مباحثه ، ما می توانیم به تصحیح ، تعدیل و تعمیق دانش و بینش خود پرداخته و موجبات قوام فکر و اندیشه ی خود را فراهم آوریم که به قول ملای رومی "ای برادر ! تو همه اندیشه ای ؛ مابقی ات ، استخوان و ریشه ای" 
    اما باید ورودی صحیح به یک بحث را داشت ، تا در خروج از آن به یک جمع بندی مفید ، جامع و مانع رسید . 
    برای ورود [صحیح] به یک بحث ، ابتدا باید چهارچوب بحث را مشخص نمود. 
    در این مبحث (برخلاف تصور سایر دوستان) موضوع اصلی ، موضوع "بی حجابی" نیست . مادراینکه "بی حجابی" قطعا یک منکر است  که باید با آن برخورد لازم اعم از برخورد قانونی و فرهنگی شود ، تردیدی نداریم . (البته ممکن است برخی از دوستان در همین موضوع هم ایجاد تردید نمایند که می توان آن را در جایی دیگر و مبحثی مجزا ، تحت عنوان "چرایی حجاب"، مورد بحث و نظر قرار داد .) ما در اینجا فرض را بر اصل وجوب حجاب قرار داده ایم و ضمن اعتقاد قلبی و التزام عملی بدان که از هر مسلمانی هم انتظار می رود ، آن را به عنوان یک معروف پذیرفته و در مورد آن بحث نمی کنیم. 
    بحث ما در اینجا (بر اساس اصل و فرع نمودن مباحث و نه تقدم و تاخر یا اهمیت و عدم اهمیت آن) بحث "ارزش گذاری افراد ، بر اساس ظاهر و پوشش آنان" ، آثار و تبعات آن در جامعه است . 
    ادامه دارد. 

    سلام خانم صامتی جان باورم نمیشه شما از بدحجابی دفاع می کنید؟!

     

    پاسخ:
    !!!!!؟؟؟؟
    این مساله ایه که خانما درک نمی کنن هرچقدرم ما مردا توضیح بدیم تا مرد نباشی متوجه نمیشی که لباس تنگ و چسبون و آرایش ی زن چه اعصابی از ما خرد میکنه خانمای محترم زحمت بکشید لباس گشاد بپوشید آرایش نکنید یا لااقل آرایش غلیظ نکنید ی کم ما مردا رو درک کنید که چه دهنی از ما اسفالت میشه
  • جانم فدای رهبر
  • غلط املایی ببخشید شما به جای غلط املایی به اصل مطلب توجه کن .همینطوری هست که هرچی آقا می فرماین دیگران به جای اصل مطلب به حاشیه فکر می کنن .اینطوری هیچی درست نمیشه

    خسته شدیم بابا ازین حرفا چرا همش زورتون به مردم میرسه ظاهراآقای مدرسی از ظاهر سازی خوششون میاد بابا خود مسولینم برای کارای سیاسی دم از حجاب میزنن که بگن ما دلمون واسه دین می تپه .وضعیت شهرداریو و سازمان ارشادو بینین اصلا این چیزا مهم نیست مرد و زن تو هم می لولن و از سروکول هم بالا میرن بعد قالیباف میگه ما مرد و زن  از هم جدا کردیم خدا می دونه من یکی از هرچی مرد تو محیط کار متنفرم ولی چکار میشه کرد مردا همه جا هستن دنیای زنونه ی زنونه بهترین پیشنهاده اگر بجای مردا زنا میرفتن سرکارو مردا خونه داری می کردن این همه بحث حجاب نبود یارو خودش لباس تنگ و چسبون و یقه ی تا سینه باز پوشیده میگه از آرایش لب اون خانمه منحرف شدم !!! واقع چی بگه آدم به اینا
    پاسخ:
    بزرگوار منظورتون از سازمان ارشاد کدوم سازمانه ؟!
    مجید جان چرا نوشتی خوهرم حداقل درست بنویس خواهرم جانم فدای رهبر!!!
  • جانم فدای رهبر
  • سلام تا بشر بوده همین بحث ها هم بوده هرسال اینموقع بحث داغ مردم مدل لباس و آرایش خانم ها و آقایونه . جمعیت جوان ایران خیلی بالاست جوان هم که به دنبال به روز بودنه نمیشه بهش ایراد گرفت بازور هم نمیشه کاری کرد .نمی دونم خبر داریدیا نه تازگی ها اپیلاسیون و آرایش آقایون هم مد شده و خیلی زیاد هم استقبال شده .اگر کارهای تبلیغی اثر داشت باید وضعیت بهتری می دیدیم ولی اینطور نیست .

    رهبری خیلی عادلانه صحبت کردن منظور ایشون اینه که اول باید مسولین درست بشن تا بقیه هم درست بشن .

    خوهرم موفق باشید مطالب زیادی در وبلاگ شما هست ولی من تازه با این وبلاگ آشنا شدم نزدیک امتحانات  پایان ترمه ولی بعد از امتحانا وقت بیشتری میزارم .یا علی

    حالا شما از کجا مطمعنی که نسل الان باهوش ترن ؟ هرچیزی رو هزار بار باید گفت تا بفهمن تازه بازم ی جور دیگه انجام میدن
    سلام برای همه دعا کردم مخصوصا برای دختر خانمایی که قدر پاکی ونجابتشونو نمی دونن و فکر می کنن هرچی دم دست تر باشن و هرچی پسرا ازشون تعریف کنن بهتره ولی بخدا اینطور نیست اونا برای دل بیمار خودشون دنبال دخترا هستن برادر من هیچوقت به دخترا نگاه نمی کنه چون میگه منم خواهر دارم و دوست ندارم یکی به خواهر خودم هرزه نگاه کنه .ولی با حرف رهبری موافقم خیلی خوب گفتن حالا یکی هم اشتباه کرد باید با مهربونی براش توضیح داد به نظرم توضیحم نیازی نیست اگر ببینه بقیه بیشتر دوستش دارن وقتی حجاب داره فکر می کنم حجابشو ادامه میده بلاخره نسل الان باهوشتر از قبل هستن
    از پاسخ نسبتا بلند مدیر محترم سایت که در ذیل کامنت یکی از کاربران درج گردیده ، به نظر می رسد سرکار خانم صامتی به جد به بحث پیرامون این موضوع علاقه مند هستند ؛ جدا از اینکه این موضوع ، از موضوعات روز جامعه بوده و حقا و انصافا جای بحث فراوان هم دارد . 
    پاسخ:
    سلام
    بحث علاقه مندی نیست .به هر حال وقتی دوستان پرسشی دارند و یا منظور بنده بد منتقل شده باید توضیح بدهم و شفاف پاسخ دهم این یک وظیفه است نه یک علاقه مندی .علاقه ام این است که هدفم درست منتقل شود که گاهی نمی شود و طبیعی هم هست و اشکالی هم ندارد . دوستان لطف دارند که وقت می گذارند و نظر می نویسند این نشان دهنده ی اجتماعی بودن فرد و اعتماد به نفس اوست بنا نیست همه مانند ما بیندیشند ولی همواره مراجعه به منابع درست جهت تصحیح گزاره های ذهنی بهترین روش است که برای بنده معمولا فرمایشات رهبری و تحلیل آن یکی از این منابع درست است.

    سلام خانم صامتی ممنون که حداقل سوالتون عادلانه است و در مورد حجاب به مرد و زن با هم اشاره کردید .من همیشه ناراحتم ازینکه وقتی حرف از حجاب میشه همه خانم ها رو می بینند در حالی که مردها و زنها در کنار هم زندگی می کنند.در اجتماع هم زن هم مرد باید پوشش مناسب داشته باشه من گاهی از لباس های تنگی که آقایون پوشیدن چندشم میشه کاش یکی به اینا تذکر بده

    سلام ببخشید من با کلمه ی بی حجاب یابد حجاب مشکل دارم اصلا چرا باید داشتن روسری یا نداشتنش انقدر مهم باشه من ی آدمم مثل ی مرد مگه مردا روسری دارن که منم داشته باشم ولی بهشون احترام میزارن

    من میگم شخصیت آدم مهمه نه لباسی که پوشیده. فرق گذاشتن بین آدما بخاطر ظاهرشون اصلا درست نیست من مخالفم بی احترامیه اول سرتاپاتو نگاه می کنن بعد راجع بهت نظر میدن من حجاب ندارم ولی آدم بدیم نیستم دوستای خوبی دارم وخانواده ی مهربونی که همه جا حمایتم می کنن .نمی دونستم که آقای خامنه ای اینجوری گفتن  از حرفاشون خوشم اومد بهشون نمیاد اینجوری فکر کنن ببخشید  ولی نظرمو گفتم

    این انقلاب چه در موضوعات سیاسی و چه در موضوعات فرهنگی اجتماعی همیشه اسیر دست افراطیون بوده. هم کسانی که اهل تفریطند و هم کسانی که افراط می کنند مورد نکوهش و سرزنش رهبری و دین مبین اسلالمند.
    البته روی این سخن با کسانی است که حداقل اعتقادی به ولایت فقیه داشته باشند و صحبت های آقا را سرلوحه کار خود قرار بدهند. چه بسیاری افرادی که دم از ولایت می زنند اما مدعی اند «آقا» نمی تواند هر حرفی را بزنند و ما باید راه باز کن باشیم!!!
    این افراد باید بدانند رهبری ایران (چه امام راحل و چه آیت الله خامنه ای) در هیچ موقعیت زمانی با هیچ احدی تعارف نداشته و ندارند و هرجا که نیاز باشد با مواضع صریح خود به مقابله با فتنه جویان و افراطیون می پردازند.
    عقل، دین، منطق و حتی شعور آدمی حکم می کند هر حرکتی جز بر مدار اعتدال غیرقابل قبول است
    احسنت خواهرم  پیروز باشید 
    یکی از روش های معمول و متداول در تفسیر قرآن ، روش تفسیری "آیه به آیه" است که مرحوم علامه [طباطبائی] در تفسیر گرانقدر خود "المیزان" نیز ، از همین روش استفاده نموده اند . 
    حال ما اگر بخواهیم [بلاتشبیه] به تفسیر رهنمودهای داهیانه حضرت آقا بپردازیم ، به نحوی که در دام "تفسیر به رای" هم گرفتار نشویم ، به نظر می رسد بهترین راه ، همین راه و روش تفسیر سخنان آقا به سخنان خودشان باشد . 
    می دانید یکی از جملات کلیدی آقا در این زمینه و در سالهای اخیر ، جمله و عبارت "جذب حداکثری و دفع حداقلی" بوده است . اکنون ما باید استنباط و فهم خود از مطالب رهبری را در راستای همین عبارت (جذب حداکثری و دفع حداقلی) بسنجیم تا به صحیح یا ناصحیح بودن آن پی ببریم . 
    البته از آنجا که "ان الله بالغ امره ، قدجعل الله لکل شئ قدرا" ، از آنجا که هرچیز قدر معین و مشخصی دارد و باید این قدر و مقدار مشخص لحاظ گردد تا امر بالغ خداوند آشکار گردد ؛ لذا ما باید حدود و اندازه ی "جذب حداکثری" را مشخص کنیم تا در دام تساهل و تسامح [فرهنگی] گرفتار نشویم و از سوی دیگر حد و اندازه ی "دفع حداقلی" هم مشخص شود تا این بار به بهانه ی دعوت جوانان به دین ، در ورطه ی خطرناک تر "دین گریزی" [جوانان] نیفتیم . 
    باسلام
    حالا منظور شما کیا هستن؟
    خط خطی ها!!
    آقا روشن فرمودند که :این هم منکر است اما منکر اصلی تضعیف نظام است و...
    و فرمودند امر به معروف مهم تشکیل نظام و حفظ نظام است..
    بله حرف حقی است.
    ایشون ادامه دادند البته بی بندوباری و فساد هم یکی از شاخه های تهاجم فرهنگی هست.
    پس خانم صامتی
    آقا کار بی بندوباری را که تأیید نکردند که شما به آمران به معروف و ناهیان عن منکر خیابانی مثل جناب روحانی حمله می کنید؟
    اقا فرمودند هر چیزی سر جای خودش قابل پیگیری ست. این مغالطه ای ست که جناب روحانی و هاشمی به کار می برند که بعععععله این تذکر دادن ها غلط است باید به اقتصاد برسیم!! و کار به کار دین مردم نداشته باشیم.
    آقا خودشون خیلی جامع صحبت کردند به نظرم شما با انتخاب گزینشی و تفسیر خودتون سعی دارید که خانمی را رژلب به لب می زند را نیز تأیید کنید...
    نه این مغالطه است
    اون خانمی که بی حجابه، ممکن هس که با حیا باشه درست. ممکنه زن خوبی باشه درست. اما اون بی حجابیش اصلاً قابل توجیه نیست و باید باهاش به بهترین شکل برخورد بشه...
    این برخورد می تواند یک کلمه باشد:"خانم لطفاً حجابتون را درست کنید." و یا این کلمه:"خانم این خلاف است"
    برخورد دیگه هم که قانون مشخص کرده...


    پاسخ:
    با سلام 

    جناب مدرسی به نظر می رسد شما به قصد امر به معروف و نهی از منکر نظر خود را درج کردید ، اما چرا عصبانی ؟! هنگامی که قصد تذکر داریم بهتراست چند جرعه ای آب خنک بنوشیم نفس عمیق بکشیم وبالاتر از همه رضایت پروردگار را به یاد بیاوریم . اگر برای اقامه ی دین می گوییم و می نویسیم که اخلاق مداری از الویت هاست و اگر برای اثبات منیت خویش که نه تنها کلاممان تاثیر نخواهد داشت بلکه منطبق بر آیات و احادیث نقل به مضمون : اگر کسی را عیب کنی از دنیا نمی روی مگر به گناه او آلوده شوی. البته بنده از شما بسیار سپاسگزارم که وقت گذاشتید مطالعه کردید ونظرتان را مرقوم فرمودید.
    نخست با توجه به نظر شما، شما از کجا متوجه حمله ی بنده شدید ؟! دو اینکه کار به دین مردم داشته باشیم یا نه را توضیح دهید ؟ آیا حجاب همه ی دین مردم است که اگر به ظاهر افراد کار داشتیم و با تبصره های قانونی آن را اصلاح کردیم دین مردم اصلاح می شود؟ آیا در طول تاریخ ابن ملجم ها کم بوده اند؟! آیا همین فرد ظاهر دینش صحیح نبوده ،آیا ریش چند اینچی نداشته ؟ حافظ و قاری قرآن نبوده ؟و...آیا این توجه بیش از حد به ظاهر افراد در قبول یا رد شدنشان از اجتماعات دینی ،خود کمک و یاری به تزویر وریا و ظاهر سازی و چاپلوسی نیست ؟! لطفا همراهی کنید و پاسخ بدهید.
    و اما بعد...

    جناب مدرسی بزرگوار بپذیریم که افراد معمولی هم دربیان  اولویت ها از اهم به مهم اشاره می کنند چه برسد به رهبری عزیز که بی تردید  به منظور خاص و تاکید بیشتر ،درست بعد از اشاره به امر معروف و نهی از منکر می فرمایند : بعضی تصور می کنند امر به معروف و نهی از منکر منحصر می شود به اینکه فلان زن یا مردی فلان فرع دینی را رعایت نمی کند تذکر بدهد البته این امربه معروف و نهی از منکر است ولی مهم ترین قلم آن نیست .  و در ادامه از معروف  به تشکیل و حفظ نظام اشاره می کنند آنچه بنده از کلام ایشان متوجه می شوم  اهمیت حفظ وحدت و انسجام ملی است یعنی هرچه به این  مهم لطمه می زند از منکرات مهم است .یعنی آنکه اگر ما به جای اصول تنها به اقامه فروع دین بیندیشیم و نسبت به آن اقدام  کنیم شیرازه ی انسجام و حفظ جامعه از هم گسسته خواهد شد.
    ایشان می خواهند تذکر دهند حواسمان به منکرات بزرگ "هم" باشد .
    جناب مدرسی ارجمند ، بپذیریم جامعه ای که بنیان اقتصادش ربوی است اسلامی نیست ، جامعه ای که بنیان معیشتش پولهای کثیف نزولی و سعودی است اسلامی نیست ، حتی اگر همه ی زن ها ی جامعه اش از طلاب ارزشمند حوزه ی علمیه و با آن درجه از حجاب و متانت باشند . 
    جناب مدرسی حتما لباس های خاص و آرایش های ویژه  اشکال دارد اما همانطور که رهبری عزیز تاکید کردند این یک نقص ظاهری است ما باید از نقص های باطنی بترسیم .
    معتقدیم که لقمه ی حرام مهری است بر قلب و گوش وفهم انسانی از مبانی دینی .پس شارع مقدس می گوید و مردمی که معیشتشان از حرام است نمی شنوند و نمی فهمند پس عمل نمی کنند .پس الویت با اقتصاد مبتنی بر لقمه ی حلال است نه حجاب فرد که اگر معیشت فرد درست شد فهم او از این هم اصلاح خواهد شد در نتیجه عفاف می ورزد و حجاب می گیرد .
    آنهایی که دغدغه و ادعای دین دارند بایدکارکرد دین را در نظر مردم جلوه دهند،هیچ انسان عاقلی دلش نمی خواهد یک مسلمان با حجاب شلخته ی فقیر و فاقد احترام اجتماعی باشد .پس الویت با الگوسازی درست و موفق از انسان مسلمان معتقد است .
    وقتی مردم جامعه زندگی برخی مسولین و تفاوت قول و فعلشان را می بینند دم خروس را باور کنند یا قسم حضرت عباس را ؟! جوان عاقل می گوید اگر این دینی که آنها می گویند تاثیر داشت اول روی خودش تاثیر می گذاشت.
    بنده در کسوت شاگردی خدمت شما برادر ارجمند عرض می کنم جوانی که می بیند برخی مدعیان دین فسادهای بزرگ را نادیده می گیرند و بجای مطالبه الویت ها به سراغ مردم عادی کوچه و بازار می روند که تذکر دهند و اصلاح کنند چه خواهد اندیشید .آیا جز این است که در اعتراض به این رفتار پارادوکسیکال عزم مهاجرت از وطن می کند و اگر امکانت جلای وطن نداشت یقین بدانید به جبههی مقابل می پیوندد.
    برادر گرانقدر همین  کژ فهمی ها و تذکرات نابجا سبب شده جوان ایرانی که ممکن است مشکل اشتغال و ازدواج هم داشته باشد  بگوید من اسلام شما را نمی خواهم .با چشمان خود دیدم دختری که نماز می خواند ولی آرایش می کرد آنقدر نادرست به او تذکر دادند که نمازش را نیز ترک کرد ! چه شد حالا هم آرایش غلیظ می کند هم نماز نمی خواند و وقتی نماز نخواند ممکن است گرفتار مسایل دیگر هم بشود در حالی که اگر نماز خواندنش تشویق می شد همان نمازش مابقی اعمالش را اصلاح می کرد .
     آنچه سبب شد که این متن ادبی کوتاه و مختصر نوشته شود تقلیل زشتی تبرج نیست بلکه در اوضاع فعلی حفظ وحدت از هر چیز بالاتر است که لازمه ی حفظ نظام است ، که بنده این را از اولویت های مورد تاکید دانشمند برجسته رهبری عزیز متوجه می شوم .
    حتمافتنه ی 88  را به یاد دارید، در آشوب دو قطبی شدن جامعه  برخی از خدا بی خبران  خودرابه شکل بسیجی ها در آوردند و به بهانه ی تذکر مردم را کتک زدند!!! آن مردم هم که توانایی بررسی و شناخت اصل و بدل افراد را ندارند می گویند بچه بسیجی ها به بهانه ی آرایش و حجاب ما را کتک زدند و این می شود که از نظام اسلامی نا امید می شوند.چرا ارزشی ها کاری کنند که دشمن از آنها و از احساساتشان به نفع خود سود ببرد؟

    این گونه رفتارها سبب می شود بخش عظیمی از بدنه ی اصلی جامعه از حاکمیت جدا شوند و سبب کاهش احساس مسولیت افراد می شود . نشانه اش صنعت ملی هسته ای ببینید جوانان کمتر احساس مسولیت دارند حتی عده ای می گویند صنعت هسته ای را منحل کنید ولی بجای آن به ما کار و نان بدهید ! اصلا احساس مسولیت نمی کنند کمی تحقیق کنند اندکی بیندیشند ،چرا بسیاری از جوانان خود را از مذهبی جا می دانند؟ چرا مذهبی ها را مردمی نمی دانند؟! و هزار پرسش دیگر
    برادر گرامی البته برخی افراد سازماندهی شده و در نظام مندی خاص به ترویج بی بندو باری و فحشا می پردازند که  باید با قاطعیت با آن برخورد کرد البته آن هم بوسیله ی مسولین امر و راههای قانونی .
    رهبری می فرمایند جذب حداکثری خوب است منصفانه این سخن و دیگر تاکیدات ایشان را باهم تحلیل کنیم آنوقت متوجه می شویم که برخی آگاهانه و برخی ناآگاهانه چگونه مردم را از دایره ی دینداران خط می زنند و سبب سست شدن پایگاه اجتماعی حاکمیت می شوند .
    در پایان این مجمل خوب است بیشتر بیندیشیم به اینکه هنگامی که قول و فعل مان یکی باشد بدون تذکر لسانی هم افراد از ما می آموزند.
    البته بنده در حال تکمیل  یادداشتی  در خصوص همین افراط و تفریط ها هستم که به روشنی برخی مسایل را توضیح داده ام .پوزش ازینکه فرصت اندک اجازه بسط بیشتر موضوع را نمی دهد ولی باز هم از همراهی شما بسیار سپاسگزارم .دعا کنید که بنده هم بهتر باشم.
    ممنون از توضیحات کاملتر ونوشتن بیانات رهبری ،شاید برخی نشنیدند یا فراموش کردند .
    درتهاجم فرهنگی طبق فرمایشات رهبری خودباوری مورد تهدید وتهاجم واقع میشود واین در ذهن افرار یک جامعه جا می افتد که این بدترین نوع تهاجم است وکشوری که از لحاظ فرهنگی دارای تمدن چند هزار ساله است پیرو فرهنگ مللی شود که  کمترین سابقه تمدن را دارا هستند وبا تبلیغات و رواج بی بندوباری سعی در جا انداختن فرهنگ پوچ و ظاهری (ازلحاظ غنای فرهنگی )خود در سایر کشورها به بهانه پیشرفتد دارند و با تکنولوژی جدید فرهنگ خودشونو به اون کشور صادر میکنند بدین ترتیب کم کم خودباوری ملتها ضعیف شده یا از دست میرود  و عدم توانایی وناکارآمدی فرهنگ ملی را میپذیرند .
    روز قیامت نیکی هایمان را به محبوب ترین فرد زندگیمان نخواهیم داد اما مجبور می شویم نیکی هایمان را به کسی بدهیم که از او متنفر بودیم و غیبتش کردیم!!!

    گناه مخصوصا حق الناس اوج حماقت است نه زرنگی،
    زرنگی بندگی خداست!


    آیت الله بهاالدینی (ره)

    پاسخ:
    سپاس از یادآوری مفید شما
    سلام
    درمورد پاسخی که برای کاربر الف قاف نوشتید ، سوال اینجاست همونطور که رهبری فرمودند باید کار فرهنگی کرد کتاب نوشت وفیلم ساخت ، آیا مسولین فرهنگی کشور دراین چند سال کار خاصً فرهنگی انجام دادند؟حتماً قبول دارید با رفتار اجبار وبرخورد قهرآمیز نمیشود کار فرهنگی اساسی کرد شما که در فرهنگ پژوهش دارید آیا سبک زندگی ایرانی اسلامی معرفی شد ؟تلویزیون چند کار فاخر درباره حجاب و زن مسلمان ساخت وگاهی هم برعکسشو ساخت مثلاً زن زندانی باچادر یا زن فقیر  با چادر و ....
    زنان ودختران ایده آل چادر سر نمیکنند بلکه آزاد در روابط ، همراه با خانه واجناس لوکس به مردم نشان داده میشوند ، این کار فرهنگ سازی تلویزیون بوده ، جوان بلحاظ پوشش تنوع پذیر است کی مدل پوششی متنوع اسلامی و ایرانی طراحی شد یا اگه شد درحد همون نمایشگاه باقی ماند بدون هیچ حمایتی  پس باید انتظار دنباله روی از پوشش ومدل غربی را داشته باشیم ، حدس میزنم در زمینه چاپ کتاب در باره اهمیت حجاب هم وضع چندان بهتری نبوده . گاهی شعارهای سیاسی بیشتر بیانگر بی بندوباری بود تا اقدام فرهنگی .
    به نظر من ، بررسی اینگونه مسائل که در این دسته از روایات مطرح می شود ، نیاز به "عرف نگری" دارد ؛ یعنی بدون تجزیه و تحلیل دقیق از شرایط زمان و مکان و اقتضائات روز جامعه ، نمی توان به تبیینی درست از موضوع رسید . به عنوان مثال : در روایات آمده است که "اگر زنی مبادرت به استعمال عطر نماید و رایحه ی وی به مشام نامحرمی برسد ، او زناکار است."
    خب ؛ با وجود آنکه می دانیم امروزه زنان در اجتماع حضوری غیر قابل انکار و در بیشتر موارد غیر قابل اشکال و در برخی موارد حضوری ضروری در اجتماع دارند ، آیا می توان بنابر این روایت باز چنین حکم نمود ؟! خصوصا آنکه می دانیم گاهی استعمال مواد خوشبوکننده صرفا به جهت زینت و آرایش نیست و گاهی جنبه بهداشت عمومی به خود می گیرد و آن پرهیز از آزار و اذیت دیگران از بوی ناخوشایندی است که در جریان فعالیت روزانه ممکن است از انسان متساطع شود . 
    اما در ذیل محتوای مطرح شده در روایتی که امام جمعه ی محترم بدان استناد کرده اند ، ما موضوع "تبرج" را داریم و نه موضوع "آرایش" که هریک تعریف خود را دارد و رابطه و نسبت این دو با هم در اصطلاح منطق ، رابطه و نسبت "عموم و خصوص مطلق" است . یعنی هر آرایشی لزوما تبرج نیست ولی هر تبرجی لاجرم با خود موضوع آرایش را به همراه دارد و تا آرایشی نباشد ، اصولا تبرج معنا ندارد و کلمه "دیوث" در روایت ناظر به موضوع "تبرج" است و نه آرایش. البته شرع به صورت صریح ، آرایش زن برای نامحرم را حرام می داند و در آن شکی هم نیست . 
     سلام در رابطه با مطلب درستی که به آن در قالب متن ادبی اشاره داشتید متنی دیدم که مطالعه ی آن خالی از لطف نیست .

     سخنان بحث‌برانگیز امام جمعه انار درباره آرایش زنان حجت‌الاسلام ابراهیمی، امام جمعه انار روز جمعه ۲۱ تیر در سخنانی گفت زنانی که آرایش کنند و به خارج از خانه بروند، اگر به همسرانشان گفته شود “دی…ث”، حق‌شان است. هر چند این سخن امام جمعه انار مستند به روایات اسلامی است اما امام جمعه می‌توانست در نماز جمعه که جمعی از زنان و مردان حضور داشتند و یک مکان عمومی است، به جای کلمه “دی…ث” به دلیل بار معنایی بسیار ناپسندی که دارد، از کلمه دیگری استفاده کند تا منظور را برساند اما به این عریانی نباشد. از سوی دیگر در حال حاضر اکثر زنان جامعه، کم یا زیاد آرایش می‌کنند. آرایش جزوی از زیبایی زن تلقی می‌شود و حکومت جمهوری اسلامی نیز آرایش زنان را ممنوع نکرده. بر همین اساس و با توجه به اینکه نظر حکومت بر ممنوعیت آرایش زنان نیست، به همین دلیل می‌توان نتیجه گرفت از نظر حاکم شرع، مردان این جامعه را به دلیل اینکه زنان‌شان آرایش می‌کنند، نمی‌توان “دی…ث” خطاب کرد. بر همین اساس بهتر بود در بیان موضوع آرایش زنان، ظرافت بیشتری به خرج داده می‌شد.
    منبع انار پرس
    پاسخ:
    سلام 
    سپاس از همراهی و درج نظر . به نظر بحث خیلی تخصصی است . 
    سلام
    منظورتان کدام صحبت آقاست؟
    پاسخ:
     سلام و سپاس از پرسش بجای شما.

     ممکن است ظاهر زننده‌ای داشته باشد؛ داشته باشد. بعضی از همینهائی که در استقبالِ امروز بودند خانمهائی بودند که در عرف معمولی به آنها میگویند «خانم بدحجاب»؛ اشک هم از چشمش دارد میریزد. حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ی به این اهداف و آرمانهاست. او یک نقصی دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقصهای این حقیر باطن است؛ نمی‌بینند.
     «گفتا شیخا هر آنچه گوئی هستم / آیا تو چنان که مینمائی هستی؟ رهبر معظم انقلاب، ۱۹/۷/۱۳۹۱

     در سفر خود به قم و در دیدار با جامعه مدرسین، از رویکرد دولت دهم در مقوله حجاب دفاع کردند و عنوان کردند که باید کار فرهنگی صورت گیرد. ـ

    من این مطلب را قبول ندارم؛ مسئولان امروز همه حجاب فقهی را قبول دارند ولی اختلاف سلیقه در تاکتیک‌هاست. فرضا دختری که حجاب کاملی ندارد اما شب قدر یا در مجلس دعای کمیل شرکت و به درگاه خداوند تضرع می‌کند و یا در راهپیمایی ۲۲ بهمن تصویر امام را می‌گیرد، نمی‌توان گفت که بی‌دین است بلکه نمی‌داند حجاب اسلامی چیست که باید او را توجیه کرد. باید در باب حجاب کتاب نوشت و از طرق مختلف مانند فیلم‌های تلویزیونی حجاب را تبیین و افراد ناآگاه را ارشاد کرد. رهبر معظم انقلاب آبان ۱۳۸۹
     رهبری فرمودند تا بنده حرف از تهاجم فرهنگی می زنم به موی بلند و نوشته روی پیراهن جوانها در خیابان گیر می دهند؟
     ـ من که می‌گویم تهاجم فرهنگی، عده‌یی خیال می‌کنند مراد من این است که مثلاً پسری موهایش را تا این‌جا بلند کند. خیال می‌کنند بنده با موی بلندِ تا این‌جا مخالفم. مسأله‌ی تهاجم فرهنگی این نیست. البته بی‌بندوباری و فساد هم یکی از شاخه‌های تهاجم فرهنگی است؛ اما تهاجم فرهنگیِ بزرگتر این است که اینها در طول سالهای متمادی به مغز ایرانی و باور ایرانی تزریق کردند که تو نمی‌توانی؛ باید دنباله‌رو غرب و اروپا باشی. نمی‌گذارند خودمان را باور کنیم. رهبر معظم انقلاب ۱۷/۴/۱۳۸۳

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">