منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

۳۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است



  • منصوره صامتی

Monday 25 May 2015دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴




رئیس کمیته رسانه مجلس شورای اسلامی گفت: این بی‌تقوایی است که بگویند ما با پهنای باند مشکل داریم در صورتی که از روز اول گفته‌ایم که با افزایش پهنای باند اینترنت مخالف نیستیم.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: اینترنت در ایران با بالاترین قیمت و بی‌کیفیت‌ترین شکل ممکن در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه راه اصلی رهایی از این مشکلات راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است گفت: در اکثر کشورهای دنیا دولت‌ها با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات ارزان ترین و پرسرعت ترین اینترنت را در اختیار مردم قرار می‌دهند.

رئیس کمیته رسانه مجلس شورای اسلامی با اشاره به کشورهای کره جنوبی و چین افزود: هم اکنون ما شاهد ارائه پرسرعت ترین اینترنت در کره جنوبی و ارزان ترین اینترنت در کشور چین به مردم هستیم.

پژمان فر ادامه داد: تنها راه نجات از این مشکلات راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است که نه تنها مشکل اینترنت را حل می‌کند بلکه می‌تواند به واسطه خدماتی که در آن ارائه می‌شود 150 هزار شغل را نیز ایجاد کند.

وی تاکید کرد: بر خلاف آن چیزی که وزیر ارتباطات و وزاتخانه توضیح می‌دهند، شبکه ملی اطلاعات به معنای کابل‌ها و تجهیزات که به عنوان زیرساخت‌ها و بستر شناخته می‌شوند، نیست بلکه معنای حقیقی شبکه ملی اطلاعات، محتوای مدنظر برای قرار دادن در آن است.

رئیس کمیته رسانه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بارها از مسئولان مربوطه درخواست داشته‌ام تا برای رفع این مشکل جلسه‌ای را تشکیل دهیم و در آنها به بررسی مشکلات پیش روی راه اندازی شبکه ملی اطلاعات بپردازیم.

پژمانفر با اشاره به اینکه برخی گفته‌اند که ما با پهنای باند مشکل داریم گفت: این بی‌تقوایی است که بگویند ما با پهنای باند مشکل داریم در صورتی که از روز اول گفته‌ایم که با پهنای باند و نه اینترنت مخالف نیستیم بلکه عقیده داریم که این فضا باید به بهترین شکل ممکن رصد شود.

رئیس کمیته رسانه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در راستای ایجاد شبکه ملی اطلاعات، دانش و بودجه مورد نیاز همواره مهیا است و آن چیزی که تاکنون از ایجاد آن جلوگیری کرده بود یک عزم راسخ و اراده است.

  • منصوره صامتی

بهرام یکی از مخاطبان و طرفداران رامبد جوان و برنامه خندوانه در خصوص یادداشت" بخند به رسم همرنگی باجماعت" http://paradox.blog.ir/1394/03/21/که در رسانه های مجازی  بازتاب داشته ،  می نویسد :
حالا که رامبد جوان عزیز قصدش آوردن شادی به خانه های مردم است ولو که برنامه اشکالاتی هم داشته باشد در اوضاع کنونی که عصبانیت، ناهنجاریهای روانی وپرخاشگری در کوچه وخیابان نمایان است، باید مواخذه شود؟ شما چه پیشنهادی جهت شاد کردن مردم و ایجاد سلامت روان دارید چکار میتوانید انجام دهید.مطمئنا، افراد منزوی و همیشه طلبکار و ناراحتی چون شما ، فقط انتقاد مخرب را میشناسید و شادی را لودگی. !!.....همچنین مقایسه بین شادی و مردم دانمارک و برنامه خوب و شاد خندوانه، بسیار ناآگاهانه و خودخواهانه ست.شما برنامه های موردعلاقه ی خودتان را ببینید که در صداوسیما بوفور نمایش داده میشود.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

پاسخ:

خوب است  نکاتی را مرور کنیم، این یادداشت یک نقد فرهنگی است از نوع شادمانی که در رسانه ی ملی تبلیغ می شود   مانند برنامه ی تلویزیونی خندوانه در  رسانه ایی که متعلق به بیش از 80 میلیون نفر است و هزینه ی تولید آن هم از بیت المال پرداخت می شود و جناب رامبد جوان و البته هیچ یک از تهیه کنندگان رسانه با هزینه ی شخصی خویش برنامه نمی سازند و آن را به رایگان به پیشگاه یکی از بهترین و نجیب ترین مردم دنیا پیشکشش ننموده اند .

یادمان باشد هر برنامه ای که از دریچه ی رسانه دیده یا شنیده می شود اتاق فکر دارد ،طرح و برنامه ی شبکه ،مدیران گروه و مدیر شبکه و در خصوص برنامه های پر مخاطب مانند خندوانه حتی شورای نظارت بر رسانه نیز نظر می دهند . بنایراین این برنامه و دیگر برنامه ها کار یک گروه نیست و حتی منتسب به شخص خاصی نیست که اگر اشکال بگیریم از آن شخص خاص اشکال گرفته باشیم و یا اگر برنامه موفق باشد این ساده انگاری است که آن را منتسب به شخص خاصی بدانیم .همانطور که اگر به دقت یکبار دیگر متن را مطالعه بفرمایید متوجه می شوید که مخاطب این متن  تنها  رامبد جوان نیست چرا که توضیح داده شد این برنامه متعلق به ایشان نیست بلکه به مدیران رسانه ی ملی و نگاه جامعه شناسان ونظریه پردازان جامعه ی ایرانی برمیگردد که بدون سنجش و ارزیابی هرجه به ایرانی جماعت نسبت می دهند را به راحتی می پذیرند ! کجای دنیا اینچنین مرسوم است ؟! آنها حتی از نازل ترین حیوانات خود برند می سازند و به ایران صادر می کنند آنگاه ما شان انسانهایی اینچنین مهربان و خدادوست  را اینقدر پایین می آوریم که در اروپا می نشینند برای ما سبک زندگی می نویسند ما هم می گوییم هرچه از اراجیف بفرمایید به دیده منت ما هستیم ؟!!!!
چرا ؟ هیچ جامعه شناس ایرانی هیچ یک از اهالی فرهنگ تحقیق نمی کند ؟ چرا به مردم ایران تهمت می زنیم؟

اینچنین پویایی در جامعه ی ما را نمی بینند ؟ این مقدار از علم که در ایران تولید می شود، این تعداد خانواده ای که تشکیل می شود  این تعداد فرزندی که به دنیا می آید این مقدار مهمانی که می رویم ، ماه مبارک رمضان است بهتر است بیشتر به مساجد و تعامل مردم دقت کنیم که چه نشاطی دارند ،ما ایرانی ها به هر بهانه ای شیرینی می دهیم دور هم جمع می شویم به آداب دینی نگاه کنید به سنت های تاریخی بنگرید .  سحر است وکوچه ی ما چراغانی، انسانهای افسرده که ناهنجاری های رفتاری دارند به این آرامی با خدا خلوت می کنند؟ انسان هایی که زبان شیرین فارسی را با آن حس موسیقیایی تکلم می کند و به هر بهانه ای شعر می سرایند و به دشت و دمن می روند پرخاشگرند ؟ ناهنجارند؟ روانیند؟! 
فرمودید راه شادمانی ؟

از آن روزی که برخی خود فروخته سبک زندگی شهوت رانی و دنیا خواهی را در بین ایرانی جماعت بدعت گذاردند جوان ها را بلاتکلیف کردند و او را از در مقبل گزاره هایی قرار دادند که با سرشتش سنخیت نداشت برخی نامهربان شدند و غمگین  که آنها نیز اگر به باید ها و نباید های ارزشی عمل کنند شاد خواهند بود .   اگر اندکی مطالب این رسانه را مطالعه کنید متوجه می شوید که غیر مستقیم پیامی از سبک زندگی دارد ، و البته مخاطب را به تفکر و تحمل تشویق می کند . به شما قول می دهم اگر مدتی با این رسانه همراه باشید مهربانتر از این خواهید نوشت و دیگر به این شدت بیهوده عصبانی نخواهید بود می توانید از همراهان همیشگی این رسانه جویا شوید که بعد از مدتی خودشان اعتراف می کنند که مهربانتر از گذشته شده و تحمل بیشتری در پذیرش انتقاد دارند . ضمن اینکه  شما هرگز تصویری بدون تبسم از بنده نخواهید دید .
آنچه بنده و دیگر موافقان می گویند ایجاد شادی پایدار است که در عدالت اجتماعی خلاصه می شود این وظیفه ی رسانه ی ملی است ، نه آنکه مخاطب را چند دقیقه با خنده هیپنوتیزم کند ! اگر اینچنین سبکی از زندگی که در برخی برنامه ها تبلیغ می شود مد نظر بود از اساس چرا انقلاب اسلامی ؟ چرا این همه شهید؟ چرا این مقدار ویرانی ؟ بنا بود انقلاب اسلامی طرحی نو در اندازد نه آنکه بشود کانال پخش فیلم های هالیوودی و بالیوودی و خنده به سبک الکی خوش ها !
چناب رامبد جوان کمدین محبوبی است و یقین می دانم که خود ایشان بسیار دقیق تر از برخی مخاطبان به مطالعه ی نقدهای برنامه می پردازند و تردید ندارم که خود ایشان هم از اینکه سبب شادمانی خواص باشند بیشتر از شادمانی عموم لذت می برند چرا که مخاطب عام به بسیاری از دلایل می خندد که مخاطب خاص نمی خندد پس چندان هنر نیست که افرادی که همواره حتی به ترک روی دیوار می خندند را بخندانیم ! خنداندن و ایجاد نشاط در خواص و فرهیختگان از دید یک برنامه ساز حتما کار مهم تر و لذت بخش تری است .خوب است بگویم بنده برخی از کارهای  هنری ایشان را می پسندم .

به نظر می رسد شما دلسوز مردم هستید ولی بسیار غیر محترمانه از ایرانیان به عصبانی بودن و ناهنجاری های روانی و پرخاشگری یاد کردید که این در حق مردمی چنین صبور و نجیب جفاست .با توجه به نوع ادبیات شما کاملا مشهود است از بنده  عصبانی هستید و به راحتی تهمت زدید و بنده را طلبکار ومنزوی و ناراحت خواندید که تردید ندارم خود جناب رامبد جوان هم از داشتن طرفدارانی غیر مودب چون شما احساس افتخار و غرور ندارند .
اینکه ایران در ذیل و دانمارک در صدر فهرست کشورهای شاد است بهترین و محکم ترین دلیل برای مقایسه در پاسخگویی است خوب است مخاطب نجیب ایرانی بداند که اساس مقایسه آنها اشتباه بوده  یک مسلمان معتقد به قیامت را با یک لاییک دنیا خواه نمی سنجند .
به روشنی مشخص است که یک موحد مانند یک ملحد زندگی نمی کند چرا که چشم انداز یکی مرگ و نیستی و دیگری به قیامت می اندیشد و خود را در پیشگاه خدای عز و جل می داند .
کدام انسان نا شادمانی برای دفاع از میهنش تن به مین و خمپاره می سپارد و در یک نبرد نابرابر شرط بندی می کند و روی مین می رود . تورا بخدا بی انصاف نباشیم تا به حال حتی یک کتاب از خاطرات ناب و لطیفه های بسیار خنده داری که در جبهه ها بین رزمنده ها متداول بوده مطالعه نموده اید .حال ببنید سربازان آمریکایی با ماهی چند هزار دلار به جنگ با عراق و افغانستان فراخوان شدند و دست آخر هم بسیاری خودکشی کردند ، فرار کردند ... به این مردم می گویید عصبانی و ناهنجار و روانی و ناراحت ...
اگر مهندس ها و پزشکان  ایرانی در ناسا و منسا و در قطبهای علمی جهان را حذف کنیم  از اروپا و آمریکا و مردم گرفتار در منجلاب ربا و شهوترانی چه می ماند؟ مردمی که نه خانواده دارند  نه فامیل نه خدا . به آمار خودکشی ها در غرب و اروپا حتی در میان فرزندان سلبرتی های هالیوود پورشه دارد خدا ندارد  مادر ندارد پدرش نا معین است ! آمار تجاوزها را ببینیند آنها از خودفروشی زنان مالیات می گیرند ! اوف بر این جامعه که به کافی شاپ هم که مهمانت  می کنند خودت باید هزینه ی قهوه ات را بدهی !

انسان غرب زده پرورش یافته ی ایسم ها تنهاست و هوای مرگ دارد ببین چه بر سر خانواده آمده که در غرب و اروپا حتی برخی فمینیسم های مدرن می گویند تشکیل خانواده بدهید ولو اینکه بعد از مدتی طلاق بگیرید !

بانک اسپرم انگلیس را ببین دختران برای فرار از ناهنجاری های روانی تشویق می شوند از این بانک ها اسپرم بگیرند و باردار شوند !

حال می خواهند این فرهنگ مزخرف را در جامعه ی ما پیاده کنند.
تمام درو دیوار شهرها مملو از دوربین است همه چیز را چک می کنند و مالیات های سرسام آور و بهره های آنچنانی می گیرند مردم نا ندارند که صدایشان در بیاید .
خوب است بدانیم در اروپا  به هر دلیلی از هم شکایت می کنند و از هم جریمه می گیرند مثلا اگر سگ همسایه پارس کند.دست یک مرد سهوا به یک زن بخورد جریمه اش می کنند از ایرانی هایی بپرسید که رفته اند هلند . 
ای کاش اندکی به زبان انگلیسی برخی مقالات را در همین اینترنت مطالعه کنیم تا به هشدارهای جامعه شناسان در خصوص کشورهای اروپایی پی ببریم .در جهان جامعه شناسان و دلسوزان اروپا و غرب را به برگشت به سنت ها و اخلاق سفارش می کنند آنگاه تفاله های اندیشه ی خود را به ما تحویل می دهند که بازار فروش داشته باشند .

هوشیار باشیم هرچه بیشتر سبک زندگی آنها را  بپذیریم بیشتر مصرف کننده ی محصولات غرب و اروپا خواهیم بود . یعنی ما کارگران بی مواجب بیگانه ! به غیرتمان هم بر نمی خورد !

اما مردم در سراسر جهان هرچه به کرامات اخلاقی نزدیک شوند شادتر خواهند بود . شما به اعاده ی حق یک انسان کمک کن ، شرایط تحصیلش را فراهم کن به او کار بیاموز  تا پایان عمر  از شادمانی او شادمان خواهی بود . بنده و دیگر موافقان به سطحی بالاتر از یک خنده ی بی دلیل برای شادی می اندیشیم .
 از لطف شما جهت همراهی سپاسگزارم . التماس دعا

  • منصوره صامتی
برای حفظ انرژی در طول روزه داری خوب است به چند نکته از تجربه ی شخصی خود اشاره کنم . از شما بزرگواران هم تقاضا می کنم تجربیات خود را با پارادوکس شریک شوید .
 تغذیه از مهمترین موارد است به همین جهت در سحر و افطار این نکات را رعایت کرده و در طول روز  به احساس کسالت غیر طبیعی و یا عدم تحمل روزه داری مبتلا نشدم .
در طول روزه داری اتفاق خاصی نمیفتد جز آنکه وعده ی ناهار را حذف می کنیم، گاهی افراد آنچنان روزه را توصیف می کنند گویی قحطی آمده !
در هنگام سحر به سبک شام و در هنگام افطار به رسم صبحانه نوع و میزان غذای خود را انتخاب کنید .
پیشنهاد بنده برای وعده ی سحری :
حتما پلو و خورش بدون نان
حتما چند برش هندوانه و یک عدد سیب
سبزی خوردن یا سالاد کاهو یا ماست بسته به سلیقه ی خود
خرما بسیار عالی است .
تاکید می کنم در سحر چای ننوشید ، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد .
بین 8 تا 4 دقیقه به اذان مسواک بزنید و بعد از آن آب بنوشید .
در هنگام مسواک زدن روی زبان را هم تمییز کنید و کامل مسواک بزنید ، نخ دندان کشیدن که 90 در صد پاکیزگی دهان است فراموش نشود .
 برای افطار
حتما با نمک افطار کنید تا مجاری گوارشی ضدعفونی شود .
 خرما،شیر و یا چای ولرم  بسیار مناسب است . بعد از آن نان و پنیر و گردو و سبزی یا گوجه و خیار .
تخم مرغ نیمرو، املت و یا پخته هم بسیار مناسب است .
توجه کنید بنا نیست همه ی این ها را با هم میل کنید انتخاب کنید و به اندهزه ی معمول صبحانه میل کنید .
اگر می خواهید دچار نفخ معده که بدترین حالت روزه داری است نشوید . لطفا دیگر ادامه ندهید . بعد از ساعات طولانی روزه داری بسیار خطرناک است که ناگهان آب خنک بنوشید و یا مقدار زیادی غذا میل کنید .
بسیاری از افراد بعد از ماه مبارک رمضان اضافه وزن دارند!!!
این با روح روزه داری در تضاد است بناست یک وعده در روز کمتر استفاده کنیم و در پایان ماه مبارک آ را به صورت فطریه به فقرا بدهیم .
از خانم های خانه و مادران بسیار عزیز فراوان تشکر کنید و در انتخاب نوع افطاری و سحری به یاریشان بشتابید .
نکته ی بالا در افزایش کیفیت سحری و افطار تاثیر مستقیم دارد حتما تشکر کنید !
در ماه مبارک رمضان تا می توانید بخندید ،شاد باشید و مهربان ...
بنده فعلا برای تدارک افطار از خدمت شما مرخص می شوم .
روزه نمازهاتون مقبول التماس دعا
 ادامه دارد ...
همسایه ی مهربانی خدا ! 
توفیق  همراهی با نفس های سحرگاهان بر همه گان مبارک .  برای شب زنده داری که برخاستی حتما یکی از چراغهای روبه خیابان را روشن بگذار ، شاید همسایه ای  پرده را کنار زد و  وقتی تعداد چراغهای روشن خانه های اطراف را دید به مهربانی خدا  امیدوار شد و با اشتیاق به استقبال روزه داری رفت . 
در ضمن فرشته هایی که جهت ثبت اعمال بر زمین نازل می شوند  عکس خانه ی شما  را چراغانی ثبت می کنند . 
حواسمون به کارهای هرچند کوچکی که مردم را به محبت الهی امیدوار می  سازد باشیم ، شاید بهانه ی یک عمر عبادت مخلصانه باشی  چرا که دیگران تو را به سلوک  مسلمان شیعه  می  شناسند . 

  • منصوره صامتی
اهل معرفت می گویند ماه رمضان «دار ضیافت الله» است.
 این ماه رمضان، خانه مهمانی خداست.
 به حسب ظاهر ما مؤمن هستیم، ما مهمان خدا هستیم، امشب شب اول این مهمانی است؛ تازه وارد این خانه شده ایم، تازه داخل مهمانی خدا پا گذاشته ایم،
 سؤال من این است : اگر یک مهمان تقاضایی از میزبانش داشت، وقتی همان ابتدا که به خانه میزبان رسید به صاحب خانه گفت من چنین گرفتاری ای دارم، کرامت او چه اقتضا می‌کند؟
 آیا اینطور اقتضا می‌کند که بگذارد وقتی میهمان می خواست از این خانه برود حاجتش را به او بدهد یا همین که وارد خانه شد همان‌جا بدهد؟!
خدایا امشب، شب اول است و ما پایمان را داخل خانه ات گذاشته ایم، مهمانت هم هستیم،
 همین دم در بیا دستمان را بگیر و کار را تمام کن!
نگذار تا آخر ماه طول بکشد!
بگذار امشب  همه ی حاجت هایمان را بگیریم ، کرامتت همین را اقتضا می کند...
  • منصوره صامتی


  • منصوره صامتی



  • منصوره صامتی
شهدا هم به استقبال همرزمان تازه از راه رسیده آمده بودند  ...
استقبال از شهدا ...استقبال از رمضان مبارک ...


  • منصوره صامتی

همینطور که اشک می ریخت برای پسرش توضیح می داد : این ها شهید شدن ،خیلی آدمای خوبی بودن خدا رو دوست داشتن ...

دلم لرزید و بغضم اشک شد ... لابد با این سن کمش فکر می کنه آدمای خوب چه جورین ؟ اونم می فهمه که آدمای خوب از سهم خودشون برای خوشحالی بقیه می گذرن ...پسر کوچولو هم گریه می کرد...

هنوزم بغض دارم ...خدایا آدمای خوبت به خاطر ما حتی از جونشون گذشتن نفس نفس زیر خروارها خاک ...

خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااایااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

دست من آدم بد این روزها رو بگیر خواهش می کنم 

شهدا شرمنده ایم


  • منصوره صامتی

میون ازدحام جمعیت سرشو انداخته بود پایین و آروم و بی صدا با شهدا نجوا می کرد و اشک می ریخت از نزدیک که نگاه کردم آستینش کامل خیس شده بود...خوش به احوالش...

  • منصوره صامتی