منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

به این مفهوم بیشتر بیندیشیم:

"ما از نابودی انقلاب نمی ترسیم مااز انحراف انقلاب می ترسیم"

 

دهان کودکان شیری هم بوی غرب می دهد،  می خواهیم از منتظران  مهدوی باشیم؟!

با روابط باز و بی شکل به سوی جامعه ی اسلامی پیش می رویم؟!


با مبانی اقتصاد سرمایه داری می خواهیم جامعه ی اسلامی بسازیم؟!



با حمایت از هالیوود روسری به سر می خواهیم  ام القرای فرهنگ اسلامی باشیم؟!

این نذهبون؟!...

نظرات  (۲۵)

http://isna.ir/fa/news/92101105844/%D9%85%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AD%D9%85%D9%88%D8%AF-%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D9%85%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%A8%D8%A7%D9%86
پاسخ:
سایت خبری ندای انقلاب نیز نوشت: «محمود کریمی مداح اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام که بامداد چند روز پیش در یکی از اتوبان‌های تهران در حال حرکت بود از سوی سرنشینان چند خودرو مورد تهدید قرار گرفت. یک منبع نزدیک به محمود کریمی در خصوص جزئیات این اتفاق گفت: در این جریان سرنشینان این خودروها با ویراژ دادن اطراف خودروی حاج محمود کریمی وی را مجبور به توقف در حاشیه اتوبان می‌کنند. وی ادامه داد: پس از توقف خودروی کریمی در حاشیه اتوبان، سرنشینان خودروهای مزاحم پیاده شده و به سمت خودروی کریمی می‌روند و این مداح که به همراه خانواده خود بوده برای دفاع از خانواده و دور کردن اراذل و اوباش اقدام به شلیک هوایی می‌کند که این کار هم نتیجه نمی‌دهد و نهایتا کریمی یک گلوله به سمت لاستیک ماشین یکی از این افراد مزاحم شلیک می‌کند که این گلوله به گلگیر خودرو اصابت می‌کند و نهایتا اراذل و اوباش از اطراف ماشین کریمی فاصله می‌گیرند. بر اساس اظهارات این منبع، محمود کریمی از سوی نهادهای مربوطه دارای مجوز حمل سلاح است. این منبع آگاه همچنین خاطرنشان کرد: به دلیل اثرگذاری حاج محمود کریمی در سال‌های اخیر و جذب جوانان به فرهنگ اهل بیت (ع) و ترویج این فرهنگ از سوی وی ما شاهد عصبانیت ضدانقلاب از این مداح اهل بیت هستیم. نکته جالب و تامل‌برانگیز در حمله اراذل و اوباش به محمود کریمی اینجاست که اولین بار خبر مورد نظر از سوی سایت صهیونیستی بالاترین و یک سایت بدنام وابسته به آقازاده فتنه‌گر منتشر شده است که نشان از سناریوی از پیش طراحی شده رسانه‌های معاند برای تخریب چهره‌های هیئتی و مذهبی دارد.»
جالبه نام بابک زنجانی به عنوان دلال نفتی‌ و خبر بازدشتش از صدا و سیما پخش می‌شه اما نام این آقا که پرچم دار ولایت و الگوی بچه مذهبی‌‌ها باید باشه نه(البته مشخص که کی‌ هست) رسانهای ما این چنین اند،زمانی‌ که چند نفر در اسرائیل خود را آتش زدند بار‌ها در اخبار ما گفت شد(اما زمانی‌ که شخصی‌ در جلوی مجلس شورای اسلامی خودمان ،خودش را آتش زد همه سکوت کردند،شخصی‌ که در مترو ولیعصر خود کسی‌ کرد باز هم سکوت و...مثال بسیار است!)
بفرمائید،لینک مورد نظر

http://www.entekhab.ir/fa/news/143159/%D9%87%D9%81%D8%AA-%D8%AA%DB%8C%D8%B1%DA%A9%D8%B4%DB%8C-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%AD-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%88%D9%81-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C
پاسخ:
سپاس.البته صرف اینکه جایی نوشته بشه که نمیشه قضاوت کرد ولی اگر  این مساله ناشایست درست باشه به نظرتون باید چه کار کرد؟
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
شاجره لفظی سرنشینان دو خودرو دراتوبان بابایی که یکی از آن‌ها از مشهور‌ترین و گران‌ترین مداحان تهران است، به تیراندازی انجامیده است.
داستان ازاین قرار است که یکی از مداحان مشهور تهران ** *** **** ** ****** ******** **** ********* ** ** **** *** ******* ساعت ۳ بامداد روز ۵ دی ماه در اتوبان بابایی با یک خودروی ۲۰۶ تصادف می‌کند. این تصادف که می‌توانست مانند صد‌ها نمونه دیگر مثل آن با کروکی و مراجعه به بیمه حل شود به مشاجره و درگیری لفظی می‌کشد.

سرنشینان ۲۰۶ زوج جوانی بودند که از شرق به غرب اتوبان حرکت می‌کردند، گزارش مورد نظر حاکی از این است که ادامه این درگیری به نقاط خطرناکی کشیده می‌شود چرا که مداح معروف و همراهانش که در خوودروی تویوتا بودند کلت کشیده و ۵تیر به جلو و گلگیر ۲۰۶ شلیک می‌کنند. بعد از تیراندازی جناب مداح و همراهان از محل دور شده و سرنشینان ۲۰۶ به کلانتری شکایت می‌برند و شکایت ثبت و به دادسرا ارسال می‌شود اما جناب مداح تیرانداز در جلسه دادرسی حضور پیدا نمی‌کند.
(حدس میزنید چه کسی بود؟اقایی که ***** *** *** **** * ******* **** **** درد دین و ارزشهارا داشت)
پاسخ:
لطفا لینک خبر رو هم بگذارید . 
انحراف از آرمان‌های انقلاب خطرناک تر از نابودی آن است!

ابتدا بگویید آرمان‌ها چیست؟(ظواهر؟تن‌ پوشیده و فکر عریان؟ تظاهر به ساده زیستی‌ نزد خلق الله و شنای پنهانی‌ در اقیانوس انباشته هایمان؟تزویر و ریا؟ صورت اسلامی و سیرت شیطانی؟)

آرمان‌های ناا مشخص مورد نظر که تنها چیزی که از آن را می‌شنویم حرکت به سوی جامعه اسلامیست تا چه حد به حقیقت اسلام نزدیک است؟(این آرمان‌ها هدف تنها عده‌ای از خواص است یا مورد قنول عوام هم هست؟)

به غیر از انتقاد و ایراد گرفتن از این و آن‌،غرب و هالیوود،الگویی هم ارائه شد که مورد پسند جامعه باشد؟ دهان کودکان شیری از بدو تولد بوی غرب میداد یا به دلیل ناخوشایند بودن شیر جامعه شبه مهدوی به سوی غرب گروید؟ روابط باز و بی‌ شکل جامعه را از اسلام دور و روابط بسته و تفکیک جنسیت و تعصب و تحجر جامعه را به سوی اسلامی شدن سوق میدهد؟ هالیوود روسری بسر نتیجه همان تفکری نبود که به زور می‌خواست جامعه را به ظاهر اسلامی کنه؟

تقصیر هالیوود چیست که یک زمان دختران در دانشگاه مجبور بودند حتا بر خلاف عقایدشان چادر به سر کنند و زمانی‌ که از دانشگاه بیرون می‌‌آمدند چادر و از سر بر میداشته و در کیف مچاله میکردند؟!

گناه غرب چیست که در ایران برای پیشرفت باید ظاهر اسلامی داشته باشی‌؟ریش و چادر و حمایت از ولی‌ فقیه و...غرب گفت اگر باب میل مدیران بالا سرت عمل کنی‌،جاسوس باشی‌،زیر آب این و آن و بزنی‌،ترقی‌ میکنی‌؟

وقتی‌ برای ثبت نام در بعضی‌ از دانشگاه‌ها و استخدام برای کار مصاحبه عقیدتی‌ وجود داره و تو بر خلاف عقایدت باید نقش کسی‌ و بازی کنی‌ که نیستی‌ تا از حق تحصیل و اشتغال محروم نشی‌،تقصیر غرب است؟

غرب به فلان آقایی که در وزارت ارشاد فعالیت می‌کنه و صاحب یکی‌ از آژانس‌های مدلینگ در ایران دستور داد برای استخدام مانکن باید یک تست عقیدتی‌ سفت و سخت در حد آیت‌الهی از یک مدل بگیری و در صورت قبول در امتحان اجازه فعالیت به او بدی و بعد اسم دم و دستگاهت و بذاری آژانس مدلینگ اسلامی...که هزار و یک حرف و حدیث هم ازش بیرون بیاد؟!

ظلم غرب در حق ایران کم نبود اما مقصر اصلی‌ مشکلات فرهنگی‌ و اجتماعی همین جاست،داخل کشور،نه خارج از آن.

تا کی‌ عده‌ای قصد دارند بگن رسانه‌های غربی مغز جوانان مارا شست و شو داد؟ نقش رسانه‌های داخلی‌ چیست؟ رسانه‌های ما تا چه حد الگو ساز بودند؟ صدا و سیما،رادیو،روزنامه،سایتها...چه تفکر مثبتی و به ذهن مخاطب تزریق کردند؟

روشن فکر‌های ما چشم سبز‌های درجه ۳ را تا مرز افسانه الگوی جوان امروز کردند(امثال گلزار و رادان و مهناز و الناز) ارزشی‌های خود عمار پندار و با بصیرت هم درجه ۳۰۰۰‌هایی‌ چون مسعود ده‌نمکی.سلحشور.حامد زمانی‌ و تا عرش بالا میبرند که از نظر استعداد و دانش هنری باز صد رحمت به چشم سبزها! یار کشی‌ میکنند و هر کدام با تیریبونی که در اختیار دارند به نحوی نماد و فرهنگ قشر خودشان و مطرح میکنند! پای درد و دل‌ هر گروه هم که بشینیم در حوزه رسانه و هنر میگن گروه مقابل عرصه را برای ما تنگ کرده و....اما واقعیت اینکه سیاست‌های هر ۲ جناح سبب شده تا کسانی‌ که واقعا توان انجام کاری در این حوزه را دارند دانش کافی‌ دارند و استعداد زیادی هم دارند کنار گذشته شوند تنها به خاطر بازی‌های سیاسی ۲ گروه!(البته این وسط سهم بصیرت و ارزش از نظر حمایت‌های مالی و حکومتی بیشتر است!)

جالبه ادعای دینداری می‌کنیم اما میگیم چرا فلان خانم که نظام و قبول نداره مخالف ماست حضور داره!(فقط فقط باید نماینده تفکر من باید در تمامی‌ عرصه‌ها حضور داشته باشه!این شد بصیرت ساختگی ما!) خوب با این طرز فکر نیازی نیست دولت به فکر رفع مشکل اشتغال باشه چون با سیاست حذف مخالف من باید قالب مردم خانه نشین شوند و به این ترتیب برای قشر دوست داشتنی خود عمار پندار هم شغل به کرّات یافت می‌شه!

ای کاش پرده‌ها کنار میرفت و عزیزانی که کمترین اطلاع از سینما ایران و نحوه ورود به آن ندارند میفهمیدند نماینده‌های تفکرشان از کجا به کجا رسیدند و چه‌ها کردند تا شدند،استاد ده‌نمکی،استاد سلحشور،استاد بهروز افخمی،استاد.....شکارچیان فرهنگ غرب که سلاحشان دین و آرمانشان منافع شخصی‌ است و همه جا هستند.!
پاسخ:
جناب نریمان 
با شما حرف دارم ولی افسوس این جند روز مشغله ی فراوان دارم. سپاس که با ما همراه هستید  همواره نکات قابل تاملی را مطرح می کنید اگرچه باید شفاف تر گفتگو کنیم 
با شما موافقم که ریشه ی مشکلات فرهنگی داخلی است .
  • سجاد غلامی
  • ادامه ی مسیر ؛
    با پوتین های خاک گرفته .. یا کتانی های زرنگی ؟!

    دیروز "مردان خدا" را با پوتین های خاک گرفته شان بهتر می شد شناخت ...
    یادش یخیر ! پوتین ها معبر می شدند تا رزمنده ها به خدا برسند .
    یادش بخیر ! پوتین ها اولین ها بودند که خظ مقدم را حس می کردند .
    یادش بخیر ! بعضی اوقات ، بعد از عبور از میدان مین ، فقط لنگه ای از آن پوتین ها در پای صاحبانش می ماند ..
    و اما امروز باید به جوانان و نوجوانانی که ادعای زرنگی می کنند ، باید گفت : شما با قدم هایی که با کتانی زرنگی تان بر می دارید ، چه رد پایی را برای آیندگان برجای خواهید گذاشت ؟
    آی عزیز ! اینو بدون لاله های سرخی که امروز می بینی ، ردپای همان پوتین های خاک گرفته است . پس حداقل گاه و بی گاه به رد پایی که برجای می گذاری ، نگاه بکن . شاید رد پای تو ، بسیاری را به انحراف بکشاند و شاید تعداد زیادی از آن لاله های سرخ را ، با کتانی زرنگی تان ، زیر پا له کرده باشی !

    ما سعی داریم که تا آخر ان شاء الله ، پای عهدمان با شهداء بمانیم .
    یا حق ./
  • سجاد غلامی
  • دردهای ده گانه ی !

    می خواهم از روی آگاهی ، پاسخی به جناب "خودآگاه" بدهم .
    خود اگاه عزیز سلام . من قبل از هرگونه بحث و ورود به یک موضوع ، تمایل دارم موضع خودم را به صورت کاملا شفافی روشن نمایم .
    بنده این افتخار را دارم که به عنوان یک مسلمان ، به تبادل نظر و بحث با دیگر مخاطبان می پردازم.
    از منظر من مسلمان ، عقیده بر همان شعر معروف از آقاسید جمال الدین اسدآبادی (ره) است که فرمود : "اسلام" به دین خود ندارد عیبی ، هر عیب که هست از مسلمانی ماست .
    این از ناآگاهی و یا غرض ورزی ماست که ما ، اسلام را عامل عقب ماندگی هایمان بدانیم !
    از قضا اسلام ، درس خود را در این بخش به خویی پس داده است . یک روز بر اثر عمل به تعالیم حقیقی اسلام ناب محمدی (ص) ، جامعه ی مسلمین ، مرجعیت علمی در دنیا را داشته اند . این همان اسلام است . پس آنچه که عامل فقر اقتصادی ، عقب ماندگی علمی و یا فساد فرهنگی جوامع مسلمین است ، از کوتاهی خود مسلمانان است که محققان این عوامل را تحت عنوان دردهای ده گانه ی جهان اسلام ، گردآوری کرده اند .
    حقیقت آنست که امروزه جهان اسلام ، دچار دردهای مزمنی است که مهمترین آنها ، همین دردهای ده گانه است که هر یک عواملی دارد که باید به جای این بحث های فرافکنانه و روشنفکر مآبانه ، به بررسی این عوامل پرداخت :
    اما دردهای امروزی ما : گسترش درگیری ها و منازعات سیاسی و مذهبی و قومیتی در بین خود مسلمانان (یک نمونه ی آن دامن زدن به مجادلات شیعه و سنی ) ، سست شدن رشته های اخلاقی و ایمانی و اعتقادی در بین مسلمانان ، عقب ماندگی های علمی و صنعتی که معلول از بین رفتن فرهنگ جهاد علمی در بین مسلمانان است (روزگاری عرصه ی علم ، عرصه ی جهاد بود و فرهنگ ما برگرفته از این حدیث بود که قلم علماء ، افضل من دماء الشهداء ) ، وابستگی های سیاسی و اقتصادی ، اسراف و اشرافی گری و غرور و تکاثر و تفاخر در کنار فقر و گرسنگی و ذلت ، ضعبف شدن اعتماد به نفس و روحیه ی کار و تلاش در پرتوی امید به آینده ، منزوی کردن دین و گسستن پیوند میان آن با سیاست و زندگی ، بی ابتکاری در آفرینش مفاهیم نو که در قرآن به عنوان منبع بی زوال موجود است ، تسلیم در برابر تهاجم فرهنگی تحمیلی غرب و بالاخره پایمال شدن عزت ملت های مسلمان با ذلت پذیری و طمع کاری برخی سران سیاسی جوامع مسلمین .
    این بیماری ها که برخی از برخی دیگر ، همه در طول تاریخ بر اثر خیانت و بی ارادگی و جهالت و استبداد و خودکامگی و خودرای عناصر داخلی ؛ یا از دشمن و شیطنت و ظلم بیگانگان پدید آمده ؛ بزرگترین ضربه ها را بر امت واحد اسلامی وارد کرده است .
    ناکامی های جهان اسلام ، نتیجه ی این بیماری هاست و تنها راه خوشبختی و کامیابی ، نجات از اینهاست . امروز ثروت های طبیعی جهان اسلام ، به تاراج می رود . ذخیره ی فرهنگی و فکری گرانبهای اسلام و ظرفیت های عظیم آن ، پنهان می ماند (بر اثر ترویج روحیه ی یاس و عدم خودباوری) ؛ استعدادها و مغزها ربوده می شود (ربوده شدن الزاما به معنی مهاجرت کردن نیست . همینکه دانشمند ما ، در جامعه ی اسلامی زندگی می کند ولی دل در گرو آرمانهای نظام سلطه دارد و قلب او به شوق آن اهداف می تپد ، و به خودباختگی و خودبیگانگی دچار شده است و ما متاسفانه در جوامع علمی از این دست افراد کم نداریم ؛ خود بدین معنی است) قوای جوانان ما در منازعات سیاسی و بعضا نظامی نابود می شود . بی میالاتی و ولنگاری اخلاقی از راه مدرن ترین ابزارهای ارتباطی همچون گندابی به درون محیط زندگی و درس و ورزش جوانان ، نشت می کند ..
    و این همه درد و رنج ، سیاستمداران و رجال دینی و روشنفکران امت اسلامی را به چاره سازی برنمی انگیزاند که هیچ ، عده ای را هم به صورت منفعلانه بر آن وامی دارد که راه علاج را ، یا رجوع به غرب به عنوان قبله ی آمال معرفی کنند (در پرتوی خود باختگی) ، یا رجوع به روشی ناسیونالیستی (این حربه در برابر جوامعی که از ریشه های عمیق تر تاریخی برخوردارند ، همچون ایران ) که سرانجام منجر به انترناسیونالیست خواهد شد ! حال آنکه ریشه ی حل مشکلات ما در رجوع به خود و توانمندی های خود است .
    ببخشید ببخشید
    من چند تا غلط ویرایشی تو کامنتم داشتم.پس اصلاح میکنم..





    پاسخ:
    غلط ویرایشی داشتن مشکلی ندارد شمیم جان
    به نام خدا
    سلام به همگی.
    ببخشید
    **محسن**شما مسلمانید آیا؟
    یا **شیما**دینتون چیه؟؟
    من سن و سالم خیلی نیست و شاید سطح اطلاعاتم تو زمینه های عمیق فرهنگی سیاسی زیاد نباشه.
    اما به شیما عرض میکنم که اگه هر کس به هر باوری که داره در موردش فکر کنه محاله که به حقانیتش یا باطل بودنش برسه.البته با کمک از بزرگان.
    فک میکنم رسانه ها به خصوص رسانه های غربی قدرت و فرصت فکر کردن رو از جوونای ما گرفته.یک باور غلط و تحریفی رو با زیرکی خاصی به خورد ذهنو فکر ما میده.و تو وقتی به خودت میای و میشینی فک میکنی که حالا این حرف این فکر درست بود یا باور من؟!اگه خیلی بصیر نباشی نتونی درست رو از غلط تشخیص بدی.

    هر هنرمندی که تو جامعه ما بزرگ میشه در واقع بزرگش میکنن.مثلا این خانم الناز شاکردوست یک نماد یا بروز از فرهنگ ما در سینماست دیگه.چرا باید اصلا این آدما با این عقاید توی سینما و تلویزیون رشد کنند و بشن نماد فرهنگی ما که نه نظامو قبول دارن نه...
    اصلابه این فکر کردین که چرا توی حوزه هنر(بخش سینما)اصلا یه آدم مخلص و خدایی و معتقد به اصول و آرمان اسلام و نظام پیدا نمیشه؟شما دیدید یکی از بازیگرای ما چادری باشن؟چون این جا افتاده که سینما کلاسش و فرهنگش به بی چادری بودنه.
    انقدر حرف دارم که وقتی در مورد یه چیزی بحث میکنم موضوعات دیگه تو ذهنمو فراموش میکنم.
    من همیشه به این فکر میکنم که بعضی ادما چقدر میتونن خطرناک باشن و پیچیده.و در درجه اول خطرشون به خودشون میرسه و شاید دودمان خودشونو به باد بدن بعد بقیه.و یه ادم وقتی میتونه خطرناک باشه که عقاید و باورهاش رو به ابطال بره.رو به کج بره.
    *محسن*شما فک میکنید مسلمونا در مقابل یه سنگ تعظیم میکنن؟!اصلا روایت هست از امام صادق که باید در مورد دینمون فکر کنیم.و با فکر بهش برسیم.شاید امام صادق اون زمان میدونسته که یه روز ادمایی مثل شما و امثال *شیما* بیان و ادمای دیندارو با این طرز فکرو سوال کردن زیر سوال ببرن که شما چون خونواده ای مذهبی بودین حالا فلانید.پس این رو هم در نظر بگیرید که راه برای فکر کردن و رسیدن به خدا مجازه.
    و من متوجه نشدم از اینکه گفتین آدما جرات نمیکنن از قفسشون بیان بیرون.منظورتون چیه؟!

    اون عکس الناز فتوشاپه
    بیخود جو سازی نکنید
    پاسخ:
    خوب است که فتوشاپ نیز ابتکار شد ! پس با این حساب خانم الناز سر تا پا فتوشاپ هستند !  کمی به آنچه می نویسید بیندیشید 
  • خود آگاه




  • -----



    بیان واقعیت تلخ !

    من کاری به این ندارم که برداشت زیر حقیقی است و یا ساختگی.
    انتقادیست بسیار بجا !



    امیدوارم این نظر را به تمام دوستان و آشنایان، چه در ایران و چه در خارج از ایران، بفرستید.



    آگاهی از این پیغام برای همه ما بسیار مفید است.





    Description: 1374725_713015162059802_1556618603_n.jpg





    استاد ایران‌دوست آلمانی: شما ایرانی‌ها همیشه به تاریختان مینازید بی‌آنکه پاسخگوی امروزتان باشید!

    این مطلب جالب و تامل برانگیز را جایی خواندم و عینا اینجا گذاشتم بنظرم حرفهای این استاد حقیقته نظر شما چیه؟

    امروز یک استاد آلمانی ام که بیش از ۷۰ سال عمر دارد مرا زیادی به فکر انداخت. میگوید پیش از انقلاب بسیار به ایران سفر کرده است و بعد ازانقلاب یک بار که برای همیشه اش بس بوده! شیفته عمر خیام و حافظ و اصفهان و طبیعت کردستان است.

    امروز بعد از ساعتی حرف از خاورمیانه و اعراب و تاریخ و پرسپولیس شد و بلاخره رو به من وعصبانیت هایم نسبت به اعراب گفت:



    شما ایرانی ها همیشه به تاریختان میبالید و این واقعا حق شماست اما هرگز با هیچ کدام از شما آشنا نشده ام که برای یکبار هم که شده از خودتان حرف بزنید وبگوییدحداقل درهمین ۱۰۰ سال اخیر چه کرده اید؟

    همیشه ناراضی هستید و همیشه مینالید.همیشه مقصرهایی وجود دارند که شما را از پیشرفت بازداشته اند و همیشه اعراب ۱۴۰۰ سال پیش مقصرهای اصلی این بازی هستند. اگر تمام این ۱۴۰۰ سال شما به این حال گذشته باشد دلیل حال و روز امروزتان را میفهمم.



    با هرکدام ازایرانی ها که آشنا میشوم ازتاریختان حرف میزنید بی آنکه پاسخگوی امروزتان باشید و همیشه میاندازید گردن دیگران یا پدرانتان.

    همیشه از حمله اعراب حرف میزنید و گویی همین دیروز اتفاق افتاده است و طی این ۱۴۰۰ سال دست و پای ما برای تغییر بسته بوده است اگرچه یادتان میرود اینطور نبوده و حتی بعد از اسلام شما هنرمند و دانشمند و فیلسوف هایی که می بایست باشید بوده اید.

    کمی به اوضاع خودتان چه قبل از انقلاب رضاخان و چه قبل از انقلاب خمینی و چه حالا نگاه کنید .. هرگز راضی نیستید بالاخره کی میخواهید از خودتان حرفی بزنید؟



    پیش از انقلاب که به ایران می آمدم همه به نظر خوشبخت می رسیدند و این را میشد حداقل از سرو وضع وخانه وزندگی ها و رقص وپایکوبی ها فهمید ولی باز هم همه ناراضی و از شاه بد میگفتند.



    بعدازانقلاب که آمدم اثرات مخرب جنگ را دیدم نمیتوانستم درک کنم چرا دست به کار ساختن نمیشوید. برایت متاسفم دوست عزیز که نمیتوانم در این زمینه همراهت شوم!! تو را نمیگویم ولی این عقاید نژاد پرستانه درباره اعراب را بسیار شنیده ام.

    اعراب امروز دردنیا پیشرفته تر، آبرودارتر،دوست تر،همراه تروموفق تر هستند و من برای آن بیشتر ارزش قائل هستم تا برای مردمانی که همیشه شاکی از همگان و مغرور به آنچه که دیگر نیست یعنی تاریخ.



    من خوب میدانم حکومت شما خوب نیست اما خوب تر میدانم که آنها متعلق به یک کشور دیگر نیستند و جزئی از کل همان مردمان هستند.در آن کشورهیچکس به فکر ساختن نیست.

    شما اگر نخبه باشید فراری،



    اگر بی پول باشید جنایتکار،



    اگر معمولی باشید سکوت کنندگان بزرگ،



    اگر بیسواد باشید دین دار و انقلابی



    و اگر ثروتمند باشید فراری از هویت واقعیتان



    هستید.



    وقتی ازاینکه اعراب پررویی میکنند و سن کشورشان به سن پدربزرگ من قد نمیدهد حرف زدم، گفت: در جلسه ای بودم که استاد جغرافیایی اهل پرتغال میخواست درباره هویت اصلی اعراب حوزه خلیج فارس صحبت کند. در میان حرفهایش میگوید: آنها ۷۰ سال پیش وجود نداشتند! ناگهان همه اعضای جلسه استاد جغرافیا را به سکوت وا میدارند و میگویند: اتفاقا همین نکته قوت است و نشان دهنده اینکه: اعرابی که وجود نداشتند امروز سرمایه های غرب را به هر شکل ممکن به سمت خودشان جذب میکنند و در حال سازندگی و کسب رضایت بیشتر مردمشان هستند این اتفاقا میتواند مایه افتخارشان باشد.

    یادتان نرود که بشر همیشه در حال فتح کردن است. اگر نتوانید دفاع کنید و خودتان را نشان بدهید دیگرانی هستند که داشته های شما را ببرند و این قانون طبیعت است که حالا با پروتکل ها و کتاب های قانون بین المللی رنگ و لعاب شده! ربطی به ایرانی بودن یا عرب و غربی ندارد.



    این متنو صفحه اصلی میذارید میخوام نظرات مخاطبرو بدونم .چون خودم با 99 درصش موافقم واین باعث عقب موندگیمون خصوصا در اخلاق و فرهنگ شده
    پاسخ:
    سپاس از همراهی شما  ممنون از نکات قابل تاملی که اشاره کردید.در این وبلاگ صفحه ی اول و نظرات تفاوتی ندارند دوستان در همه ی بحث ها شرکت می کنند 
    ببخشید من کلی نظر نوشته بودم ارسال نشده یا کات شده .ببخشید گیج شدم
  • شاهد عینی
  • انحراف آرمانهای انقلاب ازهمان موقع که جویندگان ونظریه پردازانش را بی شرمانه وناجوانمردانه به خاک وخون کشیدند وشهید مطهری وشهید بهشتی ها را از ما گرفتند شروع شد .وقتی تک گلی داشته باشی که تنها یک باغبان راز جاودانگی اش را فهمیده با رفتن ان باغبان .بقیه یا با آن گل اسرار الود جاودانه یا فقط عکس یادگاری میگیرند یا میخواهند آنرا به نام خود ثبت کنند یا همه از کنار ان میخواهند سرمایه ای را به جیب بزنند یا آنرا در پستو پنهان کنند وبگویند چنین گلی وجود ندارد...
    انقلابها گلهای سرای ادمیانند وانقلابی که اسلام را به تنش کرده باشد گل جاودانگی بشریت است اما باغبان رفته است ونگهبانان گل در خون خود غلطیده اند...
    چه میشود کرد راز جاودانگی را کسی نمیداند ونحوه مراقبت ومصاحبت از این نازدانه نمیداند و هرکس در پی منافع ومصالح خویشتن است...
    به راستی اگر رهبری آنقدر دستش باز بود حتما اسلام ناب را به عرضه میگذاشت چه کنیم که ولی فقیه وقتی میتواند سخن بگوید وکاری را بکند که مطالبه عمومی باشد
    قانون اساسسی به رهبر اجازه هر کاری را نمیدهد اگر چه رهبر فاضل تر واگاه تر از آنست که مداخله گری کنند
    به راستی ما چرا هر اشتباهی میکنیم میخواهیم رهبری آنرا درست کنند مثلا رییس جمهور انتخاب میکنیم .آنی نمیشود که ما خواسته ایم .بعد غرش را سر رهبری میزنیم که چرا اوکاری نمیکند؟در عجبم از ملتی که خودش گناه میکند واز خدا میخواهد معجزه کند وحالا که اوخراب کرده خدا درستش کند ودر عجبم از همین ملت که قوه مجریه را خودش انتخاب میکند وبعد از رهبر توقع او اشتباه ملت را جبران کند/به راستی به دنبال خدای کوچکی بر روی زمین نیستیم یا مسیحی که بار گناه ما را به دوش کشد؟خدا را شکر میکنم که قانون اساسی هست وهمه میتوانند انرا مطالعه کنند...ببخشید کمی به نظر میرسد از بحث دور افتادیم اما نه. تمام اینا را گفتم تا بگویم کسانی را که ما انتخاب میکنیم قوه مجریه میشوند و میتوانند انحراف را به سر حد خود برسانند یا موازین شرع را چون عمل میکنند پیاده سازی نمایند. رحلت پیامبر باغبان اسلام و حضرت رضا ع محرم سر بشریت را به همه دوستان ومتفکران واندیشمندان ودلسوزان تسلیت عرض میکنم .باشد که بدانیم در هر تسلیت درسی است که پیامش را باید زود گرفت واز سطح به عمق وقایع تاریخی رفت. شاگردان ممتاز تاریخ فهمی که باشیم تاریخ میسازیم وتاریخی میشویم .این متفکرین این مبشرین این ؟؟؟با سپاس از متن موجز اما پر مغزتان
    پاسخ:
    بنده هم این ایام را تسلیت می گویم . در عجبم از معجزه ی مهربانی پیامبری که پیمانش با انسانیت  از فراسوی تاریخ 1400 ساله  هنوز به گوش می رسد آنچنان واضح و  شفاف که حتی انسان های هزاره ی سوم او را ندیده باور دارند و رو به سوی قبله ی او نماز می گذارند و به شیوه ی راه می پیمایند . در عجبم از معجزه ی مهربانی پیامبری که دلم را عاشق کرده بی آنکه  لختی نوای آسمانیش را شنیده باشم 
     خوشحالم که مسلمانم  و آرزو می کنم که تسلیم باشم در برابر آنچه او بر  شبهای بلند جهالتم مشق شب کرده ... و من هنوز در تکرار الفبای مسلمانی در آرزوی جمله سازیم ...
    ببخشید اینا چرا تاریخش خرداد هست مطلب قدیمه
    پاسخ:
    بله .از این ماه برخی مطالب که به فراخور زمان قابل بحث و گفتگو هستند را دوباره در صفحه ی اول می گذارم . این مطلب در گذشته کار شده ولی به جهت مفهوم ونسبت زمانی دوباره در صفحه ی اول به نمایش در آمده است . ممنون که در گفتگو راجع به این موضوع شرکت می کنید 
    سلام جمله بسیار پر معنا و بجایی استفاده کردید" هالیوود روسری به سر"
    با کوتاهترین جملات مفاهیم عمیقی رو توضیح دادید و تصاویری هم که انتخاب شده کاملا بجاست .من هم موافقم انحراف از مسیر حق در نظام اسلامی با هیچ انحرافی قابل قیاس نیست همانطور که خودتون در معرفی وبلاگ اشاره کردید امیدوارم ارزش این رویای 1400 سلله رو بدونیم و کمی بصیرت به خرج بدیم
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام
    اول از همه عرض میکنم این که عکس بازیگرمعروف کشور به عنوان شاخص انحراف انقلاب که همون انحراف فرد میشه کاری خلاف اخلاقه و منصفانه نیست * *** ** ** **** **** ** ******** *** ****** ** ***** **** ***** ** ***** ** *** **** *******.
    ***** ** *** ***** ***** * ****** ** ****** **** ** ******* *** **** **** *** **** ** ****** *** ******* ****.
    بعد از اون میخواستم به شما بگم آیا واقعا اعتقاداتتون رو خودتون بدست آوردید یا مثل عمه من شوهر انقلابی گیرتون اومده لبنانی بزن شدید یا مثل دوستم تو خانواده هفتاد نسل آخوند بدنیا اومدید یا فرزند شهیدی چیزی هستید یا پدرتون و کلا خانوادگی مکلف به چادر پوشیدن و بقول عام "حزب الهی" هستید؟
    جدا عرض میکنم. این خیلی مهمه برام.
    ببینید خانوم صامتی, من شما رو یک نصیحت که نه, یه پیشنهاد میکنم. برای اینکه بتونید تو دل کسانی که به حرفاتون "نیاز دارن" (نه افرادی مث خودتون که اینا رو بهتر بلدن) اثر کنید مثل خودشون حرف بزنید و همرنگ خودشون باشید. من جدا احساس میکنم شما یک آدم تعصبی هستید که کامنت دوم آقای محسن رو جواب ندادید چون شاید جوابی ندارید. تصور من از شما اینه. این اون چیزیه که شما میخواید؟ مسلما نه...
    موفق باشید
    میشه نام ببرید
  • داود محبوبی
  • من قصد ندارم برای مثل بقیه از عمق مطلب و این حرفا بگم

    حرفای شما درسته همه هم میدونند

    من میخوام  یه تلنگر هم من بزنم یه سوال هم من بپرسم من خودم چدین و چند تا وبلاگ دارم و سایت دارم اما چون مطمئنم صدای وبلاگ شما به گوش آدمای بیشتری میرسه(بیشتر دیده میشه)

    حرف من و درد من اینه چرا در کشوری که 30 درصد بودجه اون بودجه فرهنگیه! و بیشتر از 50 تا سازمان و نهاد فرهنگی وجود داره و علاوه بر اون هر اداره و هر نهاد رو که در نظر بگیری بخش فرهنگی داره و فعالیت فرهنگی میکنه!

    با این همه سرمایه گذاری چرا مردم ما جوانان ما بیشتر از فرهنگ ایرانی اسلامی ما دور میشند وبه فرهنگ غربی رو میارن؟؟!!

    چرا تبلیغات ما نتیجه عکس میده؟ چرا همسویی در فعالیتهای فرهنگی کشور نیس؟

    روی صحبتم با تمام کسایی که این نوشته رو میخونند و شاید کاری از دستشون بر میاد هرکاری که بشه!!

    ای که دستت میرسد کاری بکن

    پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار

    پاسخ:

    بسیاری کار فرهنگی رو در برگزاری همایش و جشنواره وسمینار که گزارش های کاری شان را افزایش می دهد خلاصه کرده اند ورود به صحنه ی فرهنگ سهل است و ممتنع به همین جهت است که هنگام توضیح و تشریح کتابهاییست که منتشر می شود و هنگام عمل ،برآیند تاثیر گذاری ها اگر نگوییم در جهت عکس عملا صفر است. البته این یکی از دلایل مهم است.

    منظورم 90 درصد اینا به جوونا بر می نمی گرده تقصیر کس دیگه ای هست  که خودتون می دونید
    پاسخ:
      رد پای این مسائل را باید در ابعاد مختلف جستجو کرد مشکل فردی نیست جماعتی را در کار است.بنده تنها چند نفرشون رو می شناسم
  • پاینده باد ایران
  • با سلام
    خانم صامتی
    انحراف از آرمانها چگونه آغاز می شود؟
    سوالیست برای آغاز یک بحث

    پیروز باشید
    پاسخ:

           سلام و احترام

    بسیار اتفاق می افتد که قوانین و آرمانهای بسیار متعالی داریم ولی نتیجه ی لازم را نمی گیریم به عقیده ی بنده مهمترین مساله در منابع انسانی است .همواره باید نیروی انسانی متعهد و متخصص را پرورش داد و سپس از آنان به عنوان سرمایه های اجتماعی بهره برد.به یقین بین تعهد و تخصص ،تعهد مهم تر است چرا که ظرف 4 سال می توان یک نیروی متخصص تربیت کرد ولی تعهد امری است درونی و به ریشه ی تربیتی بر می گردد . پس از منابع انسانی متعهد صد البته مدیریت منابع انسانی بسیار قابل توجه است.به عقیده بنده مهمترین مساله در تعامل نیروی انسانی و مدیران منابع انسانی است.که هر کدام از این دو عنصر اشکال داشته باشد عمل به آرمانها دچار انحراف خواهد شد.نظر شما درخصوص این دو عامل در انحراف از آرمانها چیست؟

    بازهم سلام
    فکر میکنم منظورم رو متوجه نشدید
    من نمیخواستم بگم شما از کسی می ترسید
    سوال بنده این بود که آیا عقاید دینی انسانها از ترس کنار گذاشتن یک عادت نیست؟! آیا غالب انسانهای متدین انسانهایی نیستند که ترس از این دارند که به این فکر کنند که "شاید خدایی نباشد" ؟!
    یا بنظرتون قضیه فطرت اصلا قابل توجیهه؟؟؟؟؟ وقتی آدمها تو هر شرایطی که بزرگ می شن "افکار پیش فرض" متفاوتی دارند که از نسل قبلی به ارث بردند چیزی که این روزها شما اون رو فطرت می نامید؟!
    وقتی بچه ای در جمعی نامتدین! بزرگ میشه همونقدر درک خدا براش سخته که برای یک انسان بزرگ شده میان متدین ها فکر کردن به نبود خدا!! پس این دو فطرتی متفاوت دارند؟؟؟ میدونم برای کسی مثل شما سخته که حتی خودتون رو تو گروه اول شبیه سازی کنید و احتمالا خواهید گفت "روح تشنه حق ، آن را خواهد یافت و چه کافرها که به اسلام گرویدند" و این یک امر فطری است و گرایش یک انسان مسلمان موروثی به بی خدایی از نظر شما یک ضلالت و گمراهی است و نه فطرت!!!!
    و راجع به خرافه و ایمان هم در همین حد بگم که وقتی یک بت پرست به سمت سنگ تعظیم کنه میشه خرافه و وقتی یک متدین!!!! اینکار رو بکنه میشه ایمان! جالبه نه؟!
    نکته اینجاست که آدمها نمیخوان از قفسی که تو اون بزرگ شدن پا بیرون بذارن! آدمهایی که ترس دارن حتی به این فکر کنند که خدایی نیست!!! و خدا براشون هیچ چیزی نیست جز یه قفس!!!
    لبتون سرشار از خنده های واقعی

    سلام

    همیشه برام غیر قابل فهم بودن انسانهایی با افکار شما - از این جمله برداشتی خلاف ادب نکنید - اما همیشه سعی کردم احترام بگذارم به افکار و شخصیت شما و امثال شما!
    اما قصه اینجاست که وقتی صلیب میشکنی متدینا میگن به عقاید همه باید احترام گذاشت اما وقتی صلیب به دستشونه با همون صلیب تو سر به اصطلاح بی دینها میزنن!
    اتفاقی به وبلاگتون برخوردم و هدفم گفتن این حرفها نبود اینها رو نوشتم تا انتهاش این سوال رو که واقعا واسم سواله بپرسم
    شما در تنهایی های خودتون تو عمق وجودتون این عقاید!!! رو دارید یا اینها تنها ناشی از ترسه وقتی تنها می شید با خودتون آیا تاحالا افکارتون به چالش کشیدید؟! تا حالا واژه خرافه رو کنار اعتقاد گذاشتید؟! گرچه جوابش رو میدونم
    شاید باورتون نشه تا حالا هیچ جا همچین نظری نذاشتم اما با این که می دونم نه با این نظر شما تغییر میکنید و نه با جوابتون من، بازهم دلم خواست که این نظر رو اینجا بگذارم همینجوری الکی!!!

    آخرشم اینو بگم جالبه : یه بار - حدودا هفته قبل بود- در قفس رو روی پرنده ای که دارم باز کردم اما بیرون نیمد داشتم فکر میکردم شاید اونم به قفس اعتقاد داره شاید هم عادت کرده اما جدا از این شایدها مطمئن بودم پرنده میترسید از قفسش بیاد بیرون گرچه اون شایدها هنوز پابرجاست!

    این نظر لزوما مرتبط با این مطلبتون نیست!
    روزگارتون خوش

    پاسخ:

      سلام و احترام

    چرا تصور می کنید فردی که به صراحت  حرفش رو در رسانه ی شخصیش می نویسه از چیزی می ترسه؟

    چرا باید اعتقاد فردی رو که بر اساس فطرت و سرشت انسانیه در کنار خرافات گذاشت؟

    حتما همه ی انسانها با هر اعتقادی در تنهایی خودشون رو به چالش می کشند ولی بنا نیست عقایدشون رو با خرافه جمع کنند بلکه بارها و بارها محکمتر از گذشته ادامه دادند .می دونم یک مقدار درکش سخته ولی یادمون باشه خداوند به اندازه ی ظرفیت و توان افراد از ازشون توقع داره وقتی در خصوص نکته ای تحقیق کردی و به باور رسیدی برای خداوند کافیه به همین جهت هم با صراحت کامل می فرماید لا اکراه فی الدین

    یا

    انا هدیناه السبیل اما شاکرا اما کفورا

    چراخداوند راه را بر انسان باز گذاشت به آن جهت که اگر انسان راه فطرت را برود تحقیق کند پرسش کند به یقین به خداوند ایمان خواهد آورد ومومن خواهد بود

    سلام کاملاموافقم 
    اما کی جوونارو برده به این سمت؟
    پاسخ:

           سلام

    مسائل متفاوتی در این خصوص قابل ذکر است ولی بیش از همه سیاستگذاریهای فرهنگی و اقتصادی زمینه ساز بوده اند .البته بهتر است مقصودتان را کمی توضیح دهید

    مفهوم عمیقی را برای مطلب در نظر گرفته اید اما این نوع پرداخت عامیانه و سخیف به این موضوع مهم کم‌لطفی و اجحاف به این موضوع است. این عکسهای چیپ که در مستندهای اینترنتی به چشم می‌خورد برای این مطلب مناسب نیست. کمی نوشتار دقیق خیلی موثرتر از این عکسها بود.
    پاسخ:

        بنده وظیفه ام را در این رسانه تلنگر زدن به افکار و اندیشه ی مخاطبی تعریف کرده ام که در دنیای پر التهاب عصر اطلاعات و رسانه با شتاب از هر چیز عبور می کند .اگرچه همه ی مطالبی که در این رسانه مبسوط به آنها پرداخته شده زیر مجموعه ای از همین عنوان است و انحراف از مسیر را تلنگر می زند ولی حتما در آینده ی نزدیک مطالبی در این خصوص خواهم نوشت البته اگر توفیق یابم .

    خوشحالم که این تلنگر به حدی  جدی بوده که مفهوم عمیق را با عامیانه و سخیف مقایسه کرده اید.از شما که این مطالب را به درستی فرمودید با نگاه متعالی وارزشمندتان تقاضا می کنم چند سطری در همین عنوان توضیح دهید و اگر شما نیز مانند برخی دوستان دقت کنید بنده همواره از مخاطبان بزرگوار خواهش کردم در بحث و گفتگو شرکت کنند. تعامل و ارتباط سازنده حتما بهتر است که یک نفر متکلم وحده باشد

    سپاس

    سلام.جمله ی عمیقی نوشتید ولی لطفا بیشتر توضیح بدید.
    پاسخ:

           سلام

    این کلمات سرفصل کتابی به وسعت تاریخ است .تاریخی که خاستگاه  انقلاب های فراوان است  آنچه بیش از انقلاب ارزشمند است سیر صعودی یا نزولی آن نسبت به آرمانهای اولیه ی انقلاب است.

    در این رسانه بنا بر این است که با هم تعامل داشته باشیم  لطفا شما نیز نظرها و پیشنهاد های خویش را مطرح بفرمایید

    با درود فراوان...
    این  جمله ای که نوشتین،بهترین جمله ای بود که تو این مدت شنیدم...
    با سپاس

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">