منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

بی هیچ غرض و احیانا مرضی

در نگاهی آینده پژوهانه و فارغ از شعار بیندیشیم و اگر پاسخی در خور و شایسته وجود دارد لطفا نظر خود را مرقوم بفرمایید  :

-با توجه به آنچه تاکنون رویه سیستمی رسانه ی ملی در جذب و بکارگیری منابع انسانی بوده است آیا طرح ،تفکیک جنسیتی در این سازمان عریض و طویل امکان پذیر است ؟

-اگر امکان پذیر است نیل به این اهدف از چه مسیرها و با توجه به چه  زیر ساخت هایی امکان پذیر است ؟

- اولویت های اجرای عملیاتی آن کدام است ؟

-چرا طرح تفکیک جنسیتی در عوامل تولید طی بخشنامه ی جناب دارابی معاون سیمای سابق در عمل با شکست مواجه شد؟

-طرح تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران پس از انعکاس وسیع در افکار عمومی به چه سرانجامی منتهی شد ؟

-تا چه میزان اخلاقی سازی دینی روابط منابع انسانی مد نظر است ؟

...


نظرات  (۱۹)

صفحه بنام شما نیست ، بنام مجریان زن ایرانی هست ، تصویری از سایر همکاران اجرا و گوینده شما هم هست ،  عکس شما هم قرار داده شده ، بهتون افتخار کردم  
پاسخ:
لطف شماست ولی صرف مجری بودن هیچ گاه سبب افتخار بنده نبوده و نیست . ای کاش بشود با کلامی یا عملی مسیر زندگی فردی را بسوی بهتر بودن تغییر داد تفاوتی ندارد کجای این هستی به وظیفه ات عمل می کنی و در چه ظرفی از مکان قرار می گیری. التماس دعا برای عاقبت بخیری
سلام
تصویر شما در اینستا گرام پیج mojrian-zan-iran بنام بانو صامتی  و توضیحاتی درباره برخی اجراهای رادیویی و تلویزیونی قرار گرفته ، بعنوان یکی از مخاطبیتون  خواستم اول ازتون اجازه بگیرم بعد سایتتون رو توی همون پیج معرفی کنم . ولی کارشناس فرهنگی رو نوشتم بانو، اجازه هست سایت پارادوکس رو توی اون برنامه اجتماعی معرفی کنم؟
پاسخ:
سلام
 بنده صفحه ای در اینستاگرام ندارم . لطفا ببینید چه فردی صفحه را ایجاد کرده ؟  اشکالی نداره آدرس پارادوکس رو بگذارید . 

چه واکاوی موشکافانه ای انجام داده این فرد و تریبون مستضعفین درباره برنامه گل و بلبل که سعی دارد نشان دهد شهری همچو تهران میتواند گل و بلبل شود.

با گفتن این عبارت پایانی که دانشگاه آزاد را به تمسخر گرفت به یاد لطیفه ای افتادم.

روزی از فردی پرسیدند یک جمله بگو با سه کلمه دروغین.
در جواب آن فرد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی! که نه از دانشگاه ،خبری است نه از آزادی و نه از اسلام. همش کشکه.

بانو این روزها که رسانه های خارجی همچون اتاق خبر من و تو ایران را با داعش مقایسه میکند در رفتار جنسیتی ، چه خوب است شما هم این پستتان را کمی دقیقتر و شفافتر نمایید تا لااقل موضع و رفتار طرف مقابل. کمی بهتر شود.
  • خطر در کمین است
  • تا چندی پیش اعتراض می‌کردیم به برخی فیلم‌های سینمایی یا مجموعه‌های تلویزیونی بابت به تصویر کشیدن مثلث‌ها و یا حتی مربع‌های عشقی. اما حالا گویا آن‌قدر قبح ماجرا ریخته و اوضاع قمر در عقرب شده است که باید ببینیم در برنامه ویژه کودکان نیز رقابت‌های عشقی آن هم با اضلاع چهارگانه روایت شود.
     
    پیش از اینها برای برنامه‌های عموپورنگ همان‌قدر آموزندگی و خاصیت تربیتی قائل بودم که باب اسفنجی و تام و جری و پلنگ صورتی آموزنده‌اند، اما حالا دیگر نه تنها نمی‌توان امیدی به اثر مثبت این برنامه داشت که باید آن را مضرّ و خطرناک هم دانست. تبلیغ ماکارونی و پفک در برنامه‌های ویژه کودکان کم بود که حالا باید ترویج عشق‌های خیابانی در این برنامه‌ها را هم به آن اضافه کرد. به خط داستانی زیر که یکی از محورهای برنامه جدید عموپورنگ در شبکه دو با عنوان محله گل و بلبل است توجه کنید.
    عموپورنگ و پدر و مادرش در محله جدیدی سکونت می‌کنند. در این محله خانم جوان مجرد کتاب‌فروشی با بازی حدیث فولادوند و خانم جوان مجرد دیگری که سبزی‌فروش و البته رئیس شواری محله است با بازی بهنوش بختیاری زندگی می‌کنند. به مرور و البته به وضوح مشاهده می‌کنید که این دو خانم جوان به طرق مختلف سعی در تصاحب قهرمان محبوب داستان یعنی عموپورنگ دارند. از همفکر نشان دادن خود با او در گفتگوها تا نگرفتن پول سبزی و کتاب از مادر پورنگ به بهانه برخورد و خرید اول از مغازه‌شان. ضمناً شما به صراحت می‌بینید که مادر ضمن تعریف و تمجید از زیبایی این دو نفر بین انتخاب یکی از آنها برای پسرش مردد است. از سوی دیگر بلبل‌خان یکی از نگهبانان محله، دل در گرو دختر کتاب‌فروش دارد و بیننده، مونولوگ‌های او را در زمینه تصویر می‌شنود که با نارضایتی پورنگ را رقیب خود در وصال محبوب می‌پندارد. به این خط داستانی اضافه کنید عشوه‌گری گاه و بی‌گاه بهنوش بختیاری را و بر آن بیفزایید تبادل دل و قلوه بین پدر و مادر پورنگ. حالا این خط داستانی تا کجا ادامه خواهد یافت معلوم نیست.
     
     
    شاید بتوان قربان‌صدقه رفتن دو شخصیت پدر و مادر پورنگ را از آن جهت که سعی در الگوسازی رابطه سالم و عاطفی میان همسران را دارد با اغماض و هزار بهانه‌‌سازی توجیه کرد: گرچه این الگوسازی در برنامه‌ای که مخاطب هدفش کودکان‌اند محل ابهام و تأمل جدی است. اما به تصویر کشیدن خط داستانی عاشقانه، آن هم با چهار ضلع در برنامه‌ای متأسفانه پربیننده، با مخاطب هدف کودک و نوجوان و آن هم در ماه تقوا یعنی ماه مبارک رمضان چه توجیهی دارد؟ چرا باید در برنامه‌ای که با پول شهرداری تهران و ظاهراً با موضوع توجه به محیط زیست تولید شده، به شکلی کاملاً بی‌ربط داستان‌سرایی عاشقانه صورت پذیرد؟
     
     
    با این اوصاف خطر چنین برنامه‌ای از سریال‌های فارسی‌وان و من و تو و جم‌تی‌وی هم بیشتر است. پدر و مادر در مواجهه با چنان شبکه‌هایی می‌داند که فرزندش را با اختیار در معرض داستان‌های سرشار از عشق‌ها و مغازله‌های خیابانی و خیانت قرار می‌دهد، اما چه بسا فرزندش را در مقابل برنامه‌ای از قبیل برنامه‌های عموپورنگ با این اطمینان که برنامه سیمای جمهوری اسلامی است با خیال آسوده رها و حتی او را تشویق به تماشا هم بکند.
    مدیران جدید صدا و سیما بد نیست به خاطر آورند که قرار بوده این مجموعه بزرگ، دانشگاهی عمومی باشد: البته نه از جنس دانشگاه آزاد به اصطلاح اسلامی.
     
    منبع: تریبون مستضعفین

    با سلام

    مثلا افزایش بازدید کننده ها ، تبادل لینک و .... ( وقت فرمایید کلمه تبادل استفاده شده یعنی یک بده بستان!!!! )

    پاسخ:
    با سلام 
    منظورتون مفهوم نیست . 
    سلام
    طرح خوبی هست ولی بسیار زمان میبرد! اما میشه حداقل از برنامه های تلویزیونی شروع کرد که مردم ببینند، مثلا وقتی مهمان برنامه خانم هست از مجری خانم استفاده بشه و بلعکس.
    مثلا مدتی قبل برنامه مجله خبری ساعت 19 که باشگاه خبرنگاران اجرا میکرد یک روز از مجری تا خبرنگاران خانم و روز دیگر آقا بودند، این خیلی خوب بود اما نمیدونم چرا مختلط کردند، تازه از روزی که مختلط برگزار می کنند سلام هم نمیدهند...
    سلام خانم صامتی بد نیست جوابیه روابط عمومی صداوسیما را در این رابطه در سایت فارس بور فکرکنم یا شایدم ایسنا اما به هر حال بدانید همچین طرحی قرار نیست باشد در ضمن در پاسخ به دوستی که گفتند که ایشون نتیجه ای از این طح در دانشگاه ندیدند باید بگم که من چند سال پیش خبری را در مورد همین جداسازی در دانشگاه ها ویا مدارس یکی از کشورهای اروپایی خواندم که نتتیجه خوبی داد ودانشجویان بازدهی بیشتری داشتند چون به خاطر جداسازی تمرکزشان بیشتر روی درسشان بود نه چیز دیگری در ضمن خانم صامتی از شما بعید هست کهبا همچین طرحی مخالفت کنید.
    پاسخ:
    سلام 
    بانو جان شما از کجای مطلب بنده که از قضا بر واقع بینی نسبت به آن  تاکید و دعوت به اندیشیدن کرده ام مخالفت و یا موافقت بنده را استنتاج کرده اید ؟!  وقتی بناست پژوهش باشدو تحقیق و بررسی که نظر بنده و شما فرع قضیه است باید بر اساس نتایج  جامعه آماری که قوانین در آن پیاده شده  قوامین تدوین و اجرا شوند . 
    اگرچه در حال تکمیل مطلبی در این خصوص هستم لازم است خدمت شما عرض کنم که ااجرای این طرح با در نظر گرفتن زیر ساخت ها در بعضی سازمان ها از ضروریات است و جالب است بدانید  تسری اخلاق دینی  در تعاملات زن و مرد در فضاهای دینی سبب احقاق حقوق زنان خواهد بود ، که اگر جامعه ی زنان بر فواید آن وقوف داشتند هر آینه  اخلاقی سازی تعاملات  بین زنن و مرد در فضای اداری  را از مدیران مطالبه می کردند .  

    با سلام

    خدمت آقای موسی حسن زاده عرض کنم این هدف که شما دنبال می کنید یک هدف سطحی است و با اجازه از محضر خانم صامتی به اطلاع می رساند در کار فرهنگی رفتارهای کاسبکارانه موجب انحراف موضوع اصلی و به نتیجه نرسیدن آنها می شود بهتر است اگر سخن خوبی دارید مطرح کنید تا ما هم استفاده کنیم.

    پاسخ:
    با سلام 
    لطفا بفرمایید منظور شما از رفتارهای کاسبکارانه دقیقا چیست ؟ 
    این ها بخشی از سوالاتی است که تا پاسخی روشن به آن داده نشود ، نمی توان به درستی درباره ی این موضوع صحبت کرد.  
    "طرح تفکیک جنسیتی در سازمان عریض و طویل رسانه ی ملی" ؟! 

     آیا واقعا صحبت از "طرح" بوده است ؟؟ یعنی برنامه ای مصوب و دارای ردیف بودجه جهت عملیاتی شدن و اقدام ؟! .. خب ؛ با پشتوانه ی کدام نظر کارشناسی و به تصویب چه کسانی چنین طرحی مصوب و مدون شده است ؟؟ ... 

    هدف واقعی از عملیاتی کردن چنین طرحی چیست ؟ .. 

    "تفکیک جنسیتی" ، نام و  عنوانی است که مخالفان/موافقان چنین طرحی به آن داده اند یا چنین برنامه ای دقیقا به همین نام به تصویب رسیده است ؟ 

    حوزه ی عملیاتی این طرح ، همه ی سازمان و تمامی بخش های مختلف آن را دربر می گیرد (!) یا حوزه های محدود و خاصی را شامل می شود ؟؟ 

    سایر اهداف تصویب چنین طرحی ، چه عنوان شده است ؟؟.. افزایش بهره وری و بهبود راندمان کار  ؟؟ .. تحکیم اخلاق ؟؟ .. چرخش مدیران ؟! .. کاهش بوروکراسی و دیوان سالاری ؟؟ ... یا آقایان به دنبال پیاده سازی مدلی از مدیریت اسلامی بوده و یکی از شاخصه هدی چنین مدیریتی را به خطا تصویب چنین طرحی دانسته اند. 
    نمیدانم چرا دیگر پیام مبنی بر ارسال نظر با موفقیت نشان داده نمی شود؟؟

    با سلام

    من سالها قبل پیشنهاد تفکیک کره خاکی جهت خانم ها و آقایان را داده بودم ( جدی / شوخی )

    اگر اینگونه بود دیگر مساله حجاب و بسیاری از ناهنجاری هایی که در اثر جنسیت بوجود می آید بوجود نمی آمد.

    ولی خدا اینگونه خواسته و باید طبیعت بشر با همین با هم بودن ولی نه درهم بودن پیش برود.

    وظایف هر فرد و جامعه هم مشخص شده و خداوند عقل ، دستورات دینی و قوانین پیشگیرانه و مشوقهایی را وضع کرده .

    ولی متاسفانه تاکید بیشتر ما در این مملکت بر روی نکاتی است که حساسیت بیشتری بوجود می آورد و آنهمه بشارت را بعد از تنبیه و هشدار بیان می کنیم ظاهرا این سبک را دوست دارند؟!!!!!

    من نمیدانم چرا مسئولین میخان همه جا تفکیک بشه.
    همین نظام آموزشی رو در نظر بگیرین.
    12 سال دانش آموزان به حالت تک جنسی در مدارس هستن حال وقتی وارد دانشگاه میشن به یه فضایی مواجه میشن که اصلا تجربه ای توش نداشتن. پیامد هایی پیش میادد که الان در دانشگاها با اون مواجه هستیم.

    روزی یکی از معلمان دوره دبیرستان تعریف میکرد که در زمان طاغوت مدرسه راهنمایی می رفتیم مختلط بود و خیلی خوب در کنار هم درس میخاندیم بدون هیچ مزاحمتی برای همدیگر.
    تا اینکه بعد از انقلاب بین حیاط مدرسه یک دیوار کشیدند . زنگ تفریح به هر بهانه ای بود توپمان شوت میکردیم تا بیفتد در طرف دخترانه و میرفتیم بگیریم.

    بگذریم...
    بحث تفکیک در صدا و سیما اصلا عملی نیس و یا درصد عملی شدنش کمه.
    مثلا در یک برنامه که مجری مهمان خانم دارد اینو باید تفکیک کرد چطوری؟
    یا مثلا در پشت صحنه یک برنامه رادیویی که خانمی ساز مینوازد و مجری مرد هم دارد میبیند یا با همکار خانم دارد برنامه اجرا میکند. اساس این تفکیک غلط هست.

    به جای تفکیک بیایم فرهنگ سازی کنیم که همدیگر رو در کنار هم ببینیم برای کار و هدف مشترک. نه اینکه دنبال فلان فتوای چندین سال پیش بیفتیم که آره باید زن و مرد همدیگر رو نبینن و صدای همو نشنون.
    با اینکارا جامعه پیشرفت نمیکنه فقط بیشتر مردم از مذهبی بودن فاصله میگیرن.
    جامعه ما باید بپذیره و فرهنگ بشه که بله باید هر دو جنس کنار هم باشن تا از قابلیت همدگیر استفاده کنن.
    جامعه ما باید بپذیره که الان زنان بخش مهمی از نیروی کار ما هستن و نمیشه جلوشون رو با این کارا گرفت.

    امیدوارم که تونسته باشم منظورمو ادا کنم. 
    التماس دعا ی زیاد.
    سلام خانم صامتی عزیز تفکیک جنسیتی در دانشگاه های مختلف هم چند سال مطرح شده ولی حداقل من نتیجه ای ندیدم ولی اگر جداسازی درست انجام بشه طوری که حقوق خانم ها ضایع نشه حتما خوبه ولی در صدا و سیما چطور میخان این کارو انجام بدن ؟ خیلی سخته 
    کارهای بدون مطالعه ، بخشنامه های نسنجیده فراونند .
    دریک نگاه کلی تفکیک جنسیتی در رسانه ملی غیر ممکنه نمی شه به بهانه رفتار دینی خط کشی بین عوامل تولید ایجاد کرد شما با اینگونه فضاها آشنایی دارید گاهی تخصص افراد در جنسیتهای مختلف است و نیاز به آن تخصص خاصلازم است برای رسانه ( البته سفارشی ها رو عرض نمیکنم ) .
    بجای تفکیک بهتراست به اخلاق مداری  در هر جا بیشتر اهمیت داده شود تا جداسازی
    سلام
    یه پیشنهاد فوق العاده 
    برای افزایش بازدید کننده های خود و اینکه بلاگ شما در سطر اول نتایج گوگل پیدا شود پشنهاد میکنم با بلاگ ما با آمار 1.600.000 بازدید کننده تبادل لینک کنید
    به همین منظور لینک مارار در پیوند های بلاگ خود قرار دهید و سپس به ما از طریق بلاگ ما ( teamandroid.blog.ir ) یا ایمیل اطلاع دهید تا لینک شما را در قالب بلاگ خور قرار دهیم .
    ممنون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">