منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
هریک از ما به دلیلی این روزهای گرم تابستان را روزه می گیریم ،ظاهرا روزه گرفتن نظم زندگی عادی را بر هم می زند
 ناگزیری نیمه شب از خواب خوش برخیزی و بر خلاف رویه ی معمول غذا مصرف کنی!
ناگزیری 17 ساعت گرسنه و تشنه باشی و در بی نظمی روزه داری 30 روز را شب کنی !
.
.
.

در مقابل این پرسش "چرا روزه می گیری ؟" ممکن است با پاسخ های معمولی و گاهی حیرت آور روبرو شویم.
شما برای چه روزه می گیرید ؟
لطفا احساس خودرا  از روزه داری با ما شریک شوید
چند جمله بنویس
 همین !

نظرات  (۲۰)

سلام بر شما
سوالتون بسیار خوب و عالی است و در شرایط فعلی میتونه بعضی ها رو علیرغم میل باطنیشون کمی به فکر ببره و باعث بشه به درونشون رجوع بکنن.
این سوال برای بنده حقیر سراپا تقصیر چند جواب داره
اول اینکه وظیفه الهی است که با عشق در حال انجامه و این وظیفه الهی باید به بهترین شکل خودش اتفاق بیفته تا بهترین تاثیرات معنوی و جسمانی ازش گرفته بشه
دوم اینکه احساس قلبیم اینکه که در مسیر رشد و موفقیت بسیار بسیار بسیار زیاد این شیوه میتونه بهم کمک کنه و دستگیرم باشه پس بعنوان یک ابزار برای رسیدن به موفقیت ها و رشد معنوی و روحانی بهش نگاه میکنم
سوم اینکه احساس نزدیکی با معبود بهم میده که با هیچی تو این دنیا عوض نمیکنم ...
در پایان از شما خانم صامتی عزیز و بزرگوار سپاسگزارم که با مطرح کردن این سوال چالشی باعث تعمق و تفکر شدید
در صورت تمایل اگر حس و حالی بود به ما هم سری بزنید
afsharsfl.blogfa.com

پاسخ:
سلام 
سپاس از همراهی شما . استفاده از دانش و فعالیت های مفید شما در ارتقاء سطح کیفی ایرانیان عزیز قابل تقدیر است . جناب افشار همراهی  اندیشمندان جوانی همچون شما با فرایض الهی سبب خوشحالی است . چه چیزی زیباتر از اینکه علم انسان در گرو بایدها و نبایدهای دینیش قرار بگیرد . 
برای شما بهترین ها را آرزو دارم . طاعات و عبادات مقبول .
سلام و تبریک ماه مبارک رمضان  همکار بزرگوار من به خاطر روشنی قلبم روزه می گیرم انشالله مورد قبول حق باشد . 
پاسخ:
سلام طاعات و عبادات مقبول 
با سلام
 بنده روزه می گیرم تا با درد گرسنگان آشنا شوم به همین دلیل حتی اگر موفق به خوردن سحری نشوم باز هم روزه خواهم گرفت و جالب اینکه اینطور خوشحال ترهستم . 
پاسخ:
با سلام طاعات مقبول 
  • فرناز بیات
  • سلام . عرض ادب. با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ماهه عزیز.
    روزه میگیرم تنها برای رضای خدا که رضایی او رضایی قلبی من را بدنبال دارد.
    اگر غیر این باشه آیا واقعا میشه اسمشو روزه گذاشت؟ بعید میدونم.
    پاسخ:
    سلام 
    سپاس همچنین بانو جان . قول باشه .

    سلام خانم صامتی ضمن تبریک دیر هنگام میلادتون!!!!!!برای اطاعت از دستور الهی
    چون یقین دارم آنچه خدا حلال کرده و حرام کرده و دستور داده و نداده همه پر خیر وبرکت است
    پاسخ:
    سلام شانار عزیز 
    سپاسگزارم . 
    نماز روزه هاتون قبول . التماس دعای فراوان 
    شما در چه مقطعی مشغول تحصیل هستید؟  در آخرین نظر فراغت از امتحانات را یاد آوری کردید . 
  • شهردار باغ
  • خانم صامتی نماز روزه هاتون قبول .


    دیشب اینجا باران سختی اومد.

    هوا به جای خنک شدن امروز گرمتره.


    +

    این نظر کار ال قاف را کاملا به خودم گرفتم یعنی با من بودن؟

    اگر مادر شما به شما تماس بگیرد و بگوید امروز بیا اینجا.
    اگر علاقه شما از نوع ناب آن باشد بدون چون و چرا قبول می کنید.
    چون مطمئن اید او خیر شما را می خواهد.
    من نماز می خوانم نه به این دلیل که فلان دانشمند استرالیایی ثابت کرده انسان ها برای سلامتی بیشتر باید در طول روز هوای شش ها راکاملا خالی کنند که برای اینکار باید خم شوند.
    یا امواج مغناطیسی از گذاشتن سر بر خاک خارج می شود یا ....
    من نماز می خوانم چون رب من گفته است و همین.
    و روزه می گیرم چون او گفته است.
    همین...
    پاسخ:
    الهی رضا برضاءک . 
    قبول باشه 
  • رسول والی
  • فقط بخاطر اینکه خدا گفته و در قرآن ذکر شده
    پاسخ:
    درست است که مهم ترین علت حکم الهی است ولی تا بحال نشده به دلایل دیگرروزه گرفتن و انگیزه های دیگر بیندیشید ؟ صادقانه 
     قبول باشه التماس دعا 

    امام صادق علیه السلام فرمود: هرکس در روز بسیار گرم براى خدا روزه بگیرد و تشنه شود ، خداوند هزار فرشته را مى گمارد تا دست به چهره او بکشند و او را بشارت دهند تا هنگامى که افطار کند.

    امام علی علیه السلام فرمود : تمسک کنید به کتاب خداوند ، زیرا این کتاب طنابى است محکم و نورى است آشکار و شفایى است سـودمـند و چشمه اى است سیراب کننده ، نگهبان براى کسى است که به او تمسک جوید و نجات براى کسى است که به آن درآویزد.

    خدمت خانم صامتی و همه روزه داران عزیز ، خسته نباشید و خدا قوت. طاعات و عبادات همگی مقبول درگاه حق باشه. دیروز توی شهر ما ، باران رحمت اومد ، هوا کمی خنک شد. خداوند ارحم الراحمینه و برای بنده هاش سخت نمی گیره. اجر شما با خدا. 

    پاسخ:
    سلام بانو جان 
    طاعات شما هم مقبول ، التماس دعا ی فراوان . در علم فرضیه ای  است با این مضمون که ممکن است پر زدن پروانه ای در آینسوی زمین سبب طوفانی در آنسوی زمین باشد ! 
    به نظر حیرت انگیز است ولی حقیقت دارد ، در این دنیا هر عملی  با عکس العملی همراه است .
    در دیار شما باران بارید تهران  خنک تر شد ! 
  • میلاد حمیدی
  • سلام
    ترس از خدا...
    پاسخ:
    سلام 
    طاعات مقبول .
    سلام
    یکی از دوستان جمله زیبایی داشت
    میگفت اگه این روز ها کمی سحر خیزیم از ترس شکم است و روزه
    وگرنه ما کجا و سحر بلند شدن کجا...
    یا علی
    پاسخ:
    آورده اند که ترس برادر مرگ است!
    سحر بخیز تجدید وضو کن
    به آب توبه خود را شستشو کن
    اگر خواهی شوی پاک از پلیدی
    به درگاه خدای خویش رو کن
    به شکر نعمتش تا می توانی
    لبت را آشنا با ذکر او کن
    در رحمت به رویت کرده حق باز
    به او رو آور و دفع عدو کن
    گدای درگه حق شو به عالم
    گدایی گر کنی با آبرو کن
    هرآنچه درد دل داری به عالم 
    سحر با حقتعالی گفتگو کن 
    گر خواهی تو فیض از محضرحق 
    از او توفیق طاعت آرزو کن
  • سجاد غلامی
  • سحرگاهان به قصد روزه داری 
    شدم بیدار از  خواب و  خماری 

    برایم سفره ای الوان  گشودند 
    به آن هرلحظه چیزی را فزودند 

    برنج ، مرغ ، سوپ و آش رشته 
    سس  و  استیک  با  نان  برشته 

    خلاصه لقمه ای از  هرچه  دیدم 
    کمی از این، کمی از آن چشیدم 

    پس از آن ماست را کردم سرازیر 
    درون  معده ام  با  اندکی  سیر 

    و ختم حمله ام با یک ، دو آروغ 
    بشد اعلام  بعد از  خوردن دوغ 

    سپس یک چای دبش قند پهلو 
    به من دادند با یک  دانه لیمو 

    خلاصه  روزه  را  آغاز  کردم 
    برای اهل خانه، من ناز کردم 

    برای اینکه یابم صبر و طاقت 
    نمودم صبح تا شب استراحت ! 

    دو  پرس کله  پاچه  با  دو  کوکا 
    کمی یخ در بهشت، یک خورده حلوا 

    به افطاری ، برایم  شد  فراهم 
    زدم تو رگ ، کمی از زولبیا هم 

    و سی روز به این منوال طی شد 
    نفهمیدم  که  کی آمد و  کی شد 

    به زحمت صبح خود را شام کردم 
    به خودسازی  ولی  اقدام  کردم 

    به شعبان من به وزن شصت بودم 
    به  ماه روزه ، ده  کیلو  فزودم 

    اگرچه رد شدم ،  در این  عبادت 
    به خود سازی ولیکن کردم عادت 

    خدایا ! ای خدای  مهر و  ناهید 
    بده توش و توانی را به "جاوید" 

    که گیرد سالیان سال ، روزه 
    اگرچه او شود از دم رفوزه !!


    《 جاوید 》 

    باسلام وقبولی طاعات وعبادات روزه نزدیک شدن به حقیقت،حقیقت خلقت، خدایی شدن وکمال واقعی دست پیدا کردن از خاک به عرش رفتن ،...
  • آفتاب شرقی
  • چون خدا دوست داره و خیر منو در روزه گرفتن قرار داده.

    و اینطوری در کنترل نفسم بیشتر موفقم و ارادم قوی تر میشه.

  • شهردار باغ
  • به یاد دیالوگی از فیلم اخراجی ها افتادم.

    - انگیزت از رفتن به جبهه چیه؟

    - از اون تلویزیون رنگی ها میخام.

    ببخشید خانم صامتی سلام.


    تا حالا خیلی پیش نیومده که از من این سوالو بپرسن.

    حالا یکم فکرکردم.

    دیدم من دلایل زیادی برای روزه گرفتن دارم.

    اولین دلیلم رفع تکلیف هستش.

    دومیش اینه که از عذابش میترسم.

    با اینکه میدونم خداوند مهربان هستش و بنده هاشو دوس داره واز گناهاش میگذره ولی یه جایی شنیدم تا وقتیکه حق الله رو ادا نکنیم نمیتونیم حق الناس رو ادا کنیم.

    سومیش یکم لاغر شدن هستش(با این وجود لاغر که نمیشم باعث چاقیم هم میشه)

    چهارمیش هم اینه که همه تو خونه ما روزه میگیرن اگه من روزه ننگیرم مثله اینه که یه انگشت ششم تو دست میشم.

    اضافه میشم.

    یه نقصانی رو ایجاد میکنم.


    پنجمیشم این هستش که من دلیل احکام الهی رو خیلی دوس دارم.

    وتا جایی که بتونم انجامشون میدم.


    مثلا یه پزشک اروپایی تحقیق کرده بود که چطور میشه قند خون فشار خون و چربی رو بدون دارو پایین آورد که به این نتیجه رسیده بود که وقتی در مدتی از سال روزها زمانی رو گرسنه بمونیم وآبی نخوریم این قند وفشار و چربی کم کم به حالت عادی برمیگردن.


    پاسخ:
    سلام 
    طاعات مقبول . ممنون که صادقانه و بی ریا نوشتید . ممکن است رفتار بی ریای امروز من همراه با کم و کاستی هایی باشد ولی مهم این است که در گذر امروز به فردا بهتر و خالصانه تر به فرایض دینی عمل کنم. 
    خانم صامتی عزیزم  سلام روزه نمازتون قبول باشه . لطفا ایمیلتون چک کنید . دلم میخواهد جواب سوالتون بدم ولی وقتی پای صداقت میاد کار سخت میشه! 
    پاسخ:
    سلام عزیزم 
    هیچ ترتیبی و آدابی مجوی هرچه می خواهد دل تنگت بگو ! 
    سلام اگر صادقانه بگم برای لاغری خداییش من فقط برای خلاصی از شر اضافه وزنم روزه میگیرم چیزی نمیتونه جلوی اشتهای منو بگیره مگه اینکه روزه باشم .مهمونیاشم عالیه کل فامیلو می بینیم سحری و افطاری عالی نماز خوندناشم دوست دارم مخصوصا نماز صبح کلا ماه رمضون با ایمان میشم مثل محرم اگر مودم باشه چادرم سر می کنم واسه پز دادنم خوبه کلا کلاس میزاری که روزم مادربزرگم خیلی تحویلم میگیره عید فطرم دوساله که از پدرم کادوی خوب گرفتم نخاستم کلیشه ای جواب بدم ببخشید
    پاسخ:
    قبول باشه !
     از صداقت شما متشکرم !
    برای رضای خدا
    پاسخ:
    قبول باشه التماس دعا
    سلام
    روزه داری فرمانی مستقیم ازطرف خداست که باتوجه به نیت روزه دار میزان اخلاص وبندگی هر شخص معلوم میشود ، روزه داری فرصتی ست برای قرب بیشتر به خدا جلب 
    رضایت خالق همچنین بدست آوردن ثوابهای بیشماری  دراین ماه مبارک که برای بدست آوردنش گاهی باندازه تمام عمر باید عبادت کرد ،خوش بحال روزه داران که خواب و نفسهایشان ثواب عبادت دارد .ایکاش من هم توانایی روزه داری داشتم وبدلیل پزشکی ازروزه منع نمیشدم .التماس دعا.
    پاسخ:
    قبول باشه التماس دعا

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">