منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

قابل توجه ناظرین پخش !

منصوره صامتی |

خیلی اتفاقی فیلم سینمایی "زمانی برای دوست داشتن رو می دیدم در واقع توفیق اجباری بود چرا که شبکه دو گفتگوی با حجت الاسلام شهاب مرادی بود و اون رو بیشتر دوست داشتم 

خواستم دعوت کنم گفتگو رو ببینیم که حجاب خانم های محترم این فیلم از جمله ی خانم بهناز جعفری به عنوان معلم و  بازیگر دیگر مادر بچه ها نظرم رو جلب کرد ! تعجب کردم بی حجابی در این فیلم به صورت نهادینه شده نمایش داده می شه ! 

عجب ! چه قدر التزام عملی دارند به اسلام این بزرگواران ناظرین پخش شبکه ی پنج سیما ! 

بماند که موضوع فیلم را دوست داشتم آقای محسن تنابنده هم در نقش پدر بود .ناگهان هاله ای مشکی دور صورت مادر بچه ها رخ نمایی کرد بعله  بی  حجابی خانم رو سانسور کرده بودن 

ای وای من پس تا حالا که بی حجاب بودن چی ؟ ! 

از این پارادوکس تنها دو نتیجه حاصل می شود 

یا ناظر پخش همین چند دقیقه از فیلم رو دیده بنابراین همون یکجا رو سانسور کردن ! 

یا قبلا در کل فیلم بی حجابی  هنرپیشه های خانم به صورت سانسور شده بوده و یک بنده خدایی وظیفه داشته بی حجابی را رفع سانسور کند ! و فقط همون یک صحنه با سانسور جا مانده ! 

از هر طرفی فکر کنیم به التزام عملی به اسلام آمریکایی می رسبم ! 

دست اندرکاران در حال تلاش شبانه روزی هستند با خیال راحت تلویزیون نبینید بهتر است 

 تا یادم نرفته بنویسم که 

در ایام عید شبکه ی مستند رو می دیدم مستند بنکسی  در مورد  ابداع کننده ی نقاشی های خیابانی بود مستند زیر نویس انگلیسی داشت 

  و ناگهان در صحنه ای که رنگ صورتی روی صندوق عقب ماشین ریخت چنان کلمه ی زشتی روی صفحه ی تلویزیون به انگلیسی نقش بست که  تا چند ثانیه شوکه بودم 

خدای من !  چه جالب کلمه ای به این زشتی که دشنامی بسیار ناپسند در فرهنگ آنور آب است را  ترجمه  کردند ، لعنتی !  در حالی که کلمه ی انگلیسی به همان زشتی روی صفحه تلویزیون دیده می شود ! 

نظرات  (۱۸)

سلام خانم صامتی رجا نیوز قصد تبلیغ این فیلم را نداشته بلکه به قصد انتقادتیزرش گذاشته وراجع بهش مطلب گذاشته راستی خانم صامتی آیا شما احتمالا سررشته ای از روانشناسی هم داریدکه در مورد نوع تفکر انسان در سنین مختلف نظراتی را ابراز کردید یا خیر؟
پاسخ:
سلام
 مطالعاتی در این زمینه دارم  مضاف بر اینکه ارتباطات عمومی و توجه به احوالات شخصی هم کمک کننده است .
راستی خانم صامتی من امروز خبری خواندم در رابطه با پخش فیلمی در شبکه نمایش خانگی که این فیلم به حدی افتضاح بوده که دولت اعتدال هم اجازه اکرانش را نداده وحالا قراره شبکه نمایش خانگی پخش بشه نام این فیلم مهمونی کامی هست که من تیزرش را  امروزدر رجا نیوز دیدم  یکی دوتا دیالوگ خیلی افتضاح داشت که آدم روش نمیشه اصلا به زبون بیاره بعد نمیدونم چطور مجوز پخش در شبکه نمایش خانگی را گرفته؟
پاسخ:
چرا رجا نیوز این فیلم رو تبلیغ کرده ؟!
سلام خانم صامتی من احساس میکنم از دستم ناراحت شدید منظوری نداشتم  وبنده هم جوابم را گرفتم  خدارا شکر که شما مثل همو نایی که مثالش را براتون زدم نبودید وبنا به اون دلایلی هم که اشاره کردم اونجانیستید  در مورد ایمیل  ووبلاگ هم من نمیدونم چرا وبلاگ وسایتی میرم از آدم ایمیل  ووبلاگ میخوان  اولا که من اصلا سایت و وبلاگ ندارم  ثانیا شاید باورتون نشه من با وجود اینکه ایمیل دارم  اما چون خیلی وقت پیش برای خودم ایمیل ساختم ولی چون اصلا خیلی برام کاربردی نداشته وخیلی وقته کسی بهم ایمیلی نداده به طور کل آدرس ایمیلم را فراموش کردم در مورد سن وسالمم نمیدونم چرا این سوال راکردید شاید حرفم به نظرتتون بچه گانه اومد نمیدونم اما به هر دلیلی که هست خواهشا همانطور که شما خودتون را کامل معرفی نمیکنید از من هم این را نخواهید و   اجازه بدید که من هم راجع به  سن وسالم  صحبت نکنم  چون این طوری راحت ترم فقط همین را بدونید که خیلی کم سن وسال نیستم ودانشگامم تموم کردم.بعدشم واقعا سوالهای من هم حالا خیلی شخصی نیست که شما بخواهید به من ایمیل بزنید خب همین جا هم میتونید جوابم را بدید.
پاسخ:
سلام خانم عین عزیز 
به شما خوش آمد می گویم .خوشحالم که خواهری مثل شما به جمع ما آمده بنده از شما به هیچ عنوان ناراحت نیستم . 

 هنگامی که فرد ایمیل خود رادر سرفصل کامنت خود ثبت می کند سبب شناسایی او از دیگر کاربرها می شود چرا که ایمیل شما تنها برای مدیریت سایت یا وبلاگ قابل مشاهده است . مثلا اگر دو نفر با نام زهرا کامنت بگذارند آن دو نفر از هم تشخیص داده می شوند تنها به همین جهت ایمیل شما پرسیده شده است .
بانو جان، سن شما پرسیده شد تا در ادامه ی مباحث از نکات مشترک استفاده کنم . بنده معتقدم که  بسیاری از تجربیات افراد در سنین مختلف مشترک هستند وو کلیات افکار افراد مثلا در  28 سالگی شبیه هم است البته این امر نسبی است وتنها به صورت کلی مطرح می شود یک فرد 20 ساله قصد تغییر جهان دارد آرمانی می اندیشد و نسبت به همه چیز منتقد است حتی سبک زندگی  پدر و مادرش را به چالش می کشد اما همان فرد نسبت  به خودش در 30 سالگی آرام می شود و قانع تر ، تا حدودی به دیگران هم حق می دهد و متوجه می شود که برخی مسایل روزگار را نمی توان به طور کامل حل کرد و ...

شما که از شفاف سازی حرف میزنید میشه بفرمایید کدوم سوال شخصی  بعدشم گفتم که من نظری در مورد این  فیلم نداشتم که حالا به خاطرشم بخوام وبلاگ بزنم یک سوالی ازتون  درمورد علت موندنتون در صداوسیما کرده بودم که نه گذاشنتید ونه جواب دادید هرچند من اون را نه به عنوان سوال بلکه به کنایه گفتم چون متاسفانه خیلیها را دیدم از جایی که در اون فعالیتی را میکنند بد میگن اما همچنان حضوردارن نمونش در زمان دانشجوییم در دانشگاه کسانی بودند که از بسیج وبسیجی بد میگفتن اما خودشون برای گرفتن یک سری از امتیازات خودشون در بسیج دانشگاه بودندالبته ان شاء الله این طور چیزا در مورد شما که صدق نمیکنه؟
پاسخ:
یک پرسش شما چند سالتونه؟
با شرایط فعلی حضور در صدا و سیما بویژه سیما برای افرادی که ریشه ی تربیتی مذهبی دارند بسیار دشوار است.البته خود فضا و اتمسفر هم دفع کننده ی افراد ارزشی است چرا که به اعتقاد بنده صدا و سیما به بهانه ی نیاز مالی و جذب مخاطب به بنگاه اقتصادی و سیاسی تبدیل شده که طبیعی است این فضا برای همه قابل قهم و تحمل نیست و نهایتا با دوگانگی ارزشی از این بنگاه خارج خواهند شد .گروهی هم در این فضا حل می شوند ئ خود را توجیه می کنند .
و اما نکته ی قابل توجه
درست است که فضا آلوده است ولی این آلودگی با رفتن افراد ارزشی بیشتر می شود و رفتن افراد ارزشی سبب ایجاد کلونی های بزرگی از افراد خاص در فراگیر ترین رسانه ی ملی خواهد بود ! و این خطر بزرگی است .
بویژه که جریان های خاص در رسانه ای که متعلق به همه ی اقشار جامعه است نفوذ کرده اند ...
در این زمینه مطالب فراوانی دارم ولی افسوس که فرصت اندک است
خانم عین عزیز
شما یک دوست عزیز هستی و در این شکی نیست .خانمم وقتی به محیطی وارد می شویم و انتظار پاسخ داریم . خوب است که در یک کامنت خصوصی خودمان را معرفی کنیم و در فضای مجازی لا اقل یک ایمیل یا آدرس وبلاگ شخصی را درج کنیم تا با ایجاد اطمینان پاسخ مورد نظر را دریافت کنیم .

سلام خانم صامتی مثل اینکه برای شما سوءتفاهم پیش آمده من نمیدونم سوال کردن درباره یک فیلم کجاش سوال شخصیه در مورد رشتتون هم به خاطر اینکه  به یکی از دوستانی که اینجا نظر گذاشته بودیدبنا به دلیلی که خودتون میدونید گفنتید بهتره حقوق  بخونه گفتم شاید بنا به همون دلایل  خودتون هم حقوق خوانده باشید  وباهم هم رشته باشیم وبازم برای اینکه کاملا سوءتفاهم به وجود آمده براتون رفع بشه با اینکه نمیخواستم بگم اما بهتره بدونید که منم مثل خودتون خانم هستم ومنظوری ام نداشتم .
پاسخ:
سلام عزیزم
حتما پرسش های خوب را پاسخ خواهم داد. بانوجان همین که گفتی خواهرم هستی تاثیر مثبتی در همراهی ما با یکدیگر خواهد داشت .اگرچه معتقدم نباید به فضاهای انسانی جنسیتی نگاه کرد ولی برخورد با محرم و نامحرم حتی در فضای مجازی هم آدابی دارد .
ببخشیدامروز زیاد در وبلاگتون نظر گذاشتم  اما راستش نمیتونم بعدا دوباره بام چون میترسم یادم بره که چی میخواستم بگم اونوقت اعصابم حسابی بهم میریزه  در همین ایام نوروز فیلم دیگری هم با بازی فروتن  ومریلا زارعی پخش شدذ که باز در اینجا هم به نظر من  به متدینین هم توهین کرد  چون در اون فیلم کسی که نقش پسر خانم زارعی را داشت مخالف ازدواج مادرش با شخصیت فروتن بود واتفاقاذ عموی اون پسر که اون هم البته سنش بالا بود وفکر کنم زن وبچه هم داشت وبه نظر هم میومد که فرد متدینی باشه (البته در افیلم این طور الغاشد من این را نمیگما ) خواستگار مادرش بود وفروتن به پسر اون زن گفت میخوام با مادرت ازدواج مگه این گناهه وپسر هم انگار بعد از اون حرف با اون خوب شد اما آخرشمادرش با عموش ازدواج کرد وطوری نشون دادند که انگار به اجبار بوده خب خداییش این جز توهین به متدینین چی میتونه باشه اگر گناه نیست پس برای عموی اون پسرم گناه نیست.
پاسخ:
ایام عید را برای مسافرت و همراهی با خانواده برنامه ریزی کردم بنابراین بسیار کم از برنامه های تلویزیون استفاده کردم 
خانم صامتی من یک چیزی برایم خیلی عجیبه اینه که شما که این قدر از تلویزیون انتقاد میکنید جالبه که با وجود اعتراض خیلیها به پخش فیلم تایتانیک از تلویزیون در ایام نوزروز شما هیچ انتقادی نداشتید البته من خودم هم زیاد مشکلی با پخشش نداشتم چون به هر حال سانسور شده بود منتها با روحیه ای که از شما سراغ داشتم بعد از پخشش با خودم گفتم شما هم حتما مثل بقیه الان یک نقد بلند بالا در باب پخش این فیلم در وبلاگتون گذاشتید راستی خحانم صامتی شما رشتتون چیه ؟
پاسخ:
بنا نیست هر پدیده ای برای بنده اهمیت دارد برای شما نیز مهم باشد و بلعکس . اگر شما نیز دغدغه ی فرهنگی دارید لطفا در کمترین اقدام، وبلاگی ایجاد و دغدغه های خود را مطرح کنید . 
اگر نظری در خصوص مسایل مطرح شده دارید به دانش ما بیفزایید در غیر اینصورت پرسش شخصی نفرمایید .اینطور که پیداست پرسشهای شخصی شما تمامی ندارد ! 
جناب شهردار باغ اولا موهای ایشون رنگ کرده نبود بلکه موی سفید بود که نشان از سالمندی بود بعدشم تا اون جاکهمن یادمه شاید مانتوشون کوتاه بود اما دامنم پوشیده بودذندفقط توی این سریال جاهاییش یبد بود که یکی از هنرمندان زن ومردخارجی خیلی عاشقانه دست همدیگکر را گرفته بودند هرچند مسلمان نبودند البته شاید یکیشون آ«قای پیر داغر مسلمون بودند الما به هر حال سریالا وفیلمهای خارجی ایکه پخ میکنند  اینا را سانسور میکنند اونوقت برای خودشون نه.

پیرو حرف خودتان که فرمودید خانم خیر اندیش چه لباسی پوشیده بودند:

ایشان یک جوراب شلواری +یک مانتو تا بالای زانو+ یه کلاه که موهاشون از جلو بیرون زده بود وگوش هاشون که تا نیمه بیرون بود وگوشواره هایی که به گوش ها آویزان بود+ رژ لب کاملا پیدا و همچنین موهای رنگ کرده.


پاسخ:
به سلامتی و میمنت عروسی می رفتن احیانا! 
من نمیدونم چرا همه فقط به تلویزیون گیر میدن دیگه از سینما که بدتر نیست بعدشم لباس گوهر خیر اندیش در ساخت ایران چه ایرادی داشت که یکی از دوستانبهش اشاره کردند انگار واقعا انتقاد از صدا وسیما شده یک مد وپز روشنفکری  بعدشم هرچی بود از بازم حجابشون از حجاب بازیگران فیلم عینک دودی که بهتر بود که در شبکه آی فیلم یک ذره هم حجابشون را سانسور نکرده بودند در ضمن فیلمهای سینمایی علاوه بر حجاب از نظر محتوایی مشکلات خیلی عدیده ای دارند که فقط همشون توهین به نظام وانقلاب واسلام ومتدینین جامعه هست.
من نمیدونم چرا همه فقط به تلویزیون گیر میدن دیگه از سینما که بدتر نیست بعدشم لباس گوهر خیر اندیش در ساخت ایران چه ایرادی داشت که یکی از دوستانبهش اشاره کردند انگار واقعا انتقاد از صدا وسیما شده یک مد وپز روشنفکری  بعدشم هرچی بود از بازم حجابشون از حجاب بازیگران فیلم عینک دودی که بهتر بود که در شبکه آی فیلم یک ذره هم حجابشون را سانسور نکرده بودند در ضمن فیلمهای سینمایی علاوه بر حجاب از نظر محتوایی مشکلات خیلی عدیده ای دارند که فقط همشون توهین به نظام وانقلاب واسلام ومتدینین جامعه هست.

سلام

بسیار عالی

"""فاطمیون ""  منتظر شماست

آماده تبادل لینک هستیم

Eheyat.blog.ir

خانم صامتی عزیز ضمن سلام

به عرض می رسانم عزم صهیونیسم برای رفرم فرهنگی و ایجاد الگوی غلط فرهنگی برای آحاد جامعه و بخصوص زنان در ایران جدی است.

این را از پشتیبانی زاید الوصف اونها از فیلم فمینیستی لاله می توان فهمید و همچنین تلاش اونها برای ساختن فیلمی از کتاب دا با رویکرد فمینیستی که با مخالفت نویسنده کتاب که آن بانوی محترم بودند مواجه شد!

کتاب دا را خواندید؟ اوج نگاه خالصانه و بی طرفانه یک زن از زاویه دید انسانی و به دور از زنانه و مردانه کردن ماجرا و صرف بیان دقیق حالات و روحیات یک خواهر بسیجی است

پاسخ:
سلام 
ضمن تایید  آنچه مطرح نمودید ، توجه به این نکته ضروری است که متاسفانه به جهت غفلت ما برخی دشمنان در داخل و در ظاهر یک دوست مشغول فعالیت هستند و این برای من دردی است بی پایان .این دشمنان دوست نما بی اعتمادی به کاربرد دین را نهادینه و سیستماتیک دنبال می کنند و امروز بیش از همیشه در رسانه ی ملی ایران نفوذ دارند این نفوذ از درون و برون است . یک مثال کوتاه ، در ایستگاه سازمان منتظر مینی بوس بودیم که یکی از همکاران رو به دیگری علت ناراحت ودنش را پرسید همکار محترم که تهیه کننده ی باسابقه ای هم بود و ابته خودش را با محاسن پیرایش کرده زینت کرده بود گت :این فلان فلان شده ها چند روز پیش دیش ماهواره مون رو بردند دل و دماغ ندارم برم خونه این چند روز تعطیلی رو چکار کنم ؟ ! 
آیا برنامه ساز چیزی جز آنچه در اندیشه ی اوست را می سازد ؟ حتی اگر به  او سر فصل بدهی ، و جزییات را معین کنی باز هرجا بتواند کار خودش را انجام می دهد وقتی برنامه سازی نسبت به اندیشه ی غرب تفکر دوستانه دارد و نسبت به اندیشه ی اسلامی نگاه خصمانه چه خواهد ساخت ؟ و اینها یک نفر و دو نفر نیستند که بشود جدایشان کرد .
تیتر انتخابی حتما توضیح دارد ولی از آنجا که به حیات خود اطمینان ندارم می نویسم تا به شرط حیات توضیحاتش را بنویسم  گاهی می نویسم کههمین اندک هم از سوی خداوند دیده شود البته امیدوارم که پذیرفته شود . 
اگر تذکر می دهیم در واقع کار خودمان را سخت می کنیم و برخی در همین جای کار مشکل دارند . می بینند و آگاهند ولی نمی گویند و تذکر نمی دهند که بردی هم معترض خطای آنان نشود . 
به هر تقدیر از همراهی شما سپاسگزارم . البته وبلاگ خوب شما  خیلی  پیشتر ها لینک شده است . 
با نامه ی جنجالی به ریس جمهههور 
ب روزیم 
eheyat.blog.ir

خواهرم زیاد به دل نگیرید این موارد وجود داشته و وجود خواهد داشت بویژه در درشبکه های تازه احداث وشبکه تهران.

حتما سریال ساخت ایران رو در شبکه آی فیلم نگاه میکنید وبه لباس های گوهر خیر اندیش دقت خواهید کرد به خصوص در آن قسمت که به دیدار محمد رضا گلزار میرود.

پاسخ:
نه این سریال رو ندیدم ،لباس خانم خیراندیش چه مشکلی داشت؟

سلام

سال نوتون مبارک

راستی جایزه ها چی شد...؟!!

حتماً دارید کادوپیچ می کنید...

بابا زحمت نکشید من بدون کادوپیچ هم قبول می کنم... :-)

شوخی کردم...

راستی در مورد موضوع پست اتون:

زیاد خودتون رو ناراحت نکنید خواهرم، چون از این گاف ها تو شبکه های مختلف زیاده... :-)

پاسخ:
سلام
متشکرم بر شماهم مبارک.بزرگوارید.هزینه های هنگفتی که رسانه بر فرهنگ این مرزو بوم تحمیل کرده غیر قابل بخشش و سبب ناراحتی است.
خــدا کنــد کہ کسے حالتش چـو ما نشــود
ز دام خــال سیــاهش کسے رهــا نشــود
خــدا کنــد کہ نیفتــد کسے ز چشــم نگار
بہ نـزد یــار چـو ما پست و بے بهــا نشــود
جــواب نالــہ ے مــا را نمے دهــد “دلبــر”
خــدا کنــد کہ کسے تحبــس الــدُعا نشــود
شنیـده ام کہ از این حــرف، یــار خستــہ شده
خــدا کنــد کہ بہ اخــراج مــا رضــا نشــود
مــریض عشقــم و من را طبیب لازم نیست
خــدا کنــد کہ مــریضے مــن دوا نشــود
"غزل سروده رهبر معظم انقلاب در وصف امام عصر (عج)"
پاسخ:
چه قدر زیبا و دلنشین .ممنون از لطف شما
باسلام
وبلاگ خوبی دارید !
به ما نیز سری بزنید !
آماده تبادل لینک هستیم !
پاسخ:
سلام 
حتما 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">