منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

سلام  ورحمت خدابه احترام وجود ذی قیمت «یک دانش آموز»دراین رسانه ی ارزشمند ،این مطلب رابا یک دنیا محبت وقدرشناسی به"یک دانش آموزعزیزم"و(مدیریت محترم این رسانه ،مخاطبان وکاربران محترم)تقدیم می کنم.

زخم معلم:

در یک روزآفتابی، پسر ی با عجله پیراهنش را درآورد و خنده کنان داخل دریاچه شیرجه رفت . معلمش از پنجره نگاهش میکرد و از شادی شاگردش لذت میبرد. ناگهان تمساحی را دید که به سوی شاگردش شنا میکند. وحشت زده به سمت دریاچه دوید و با فریاد شاگردش را صدا زد. پسر سرش را برگرداند ولی دیگر دیر شده بود .تمساح با یک چرخش پاهای پسر را گرفت تا زیر آب بکشد. معلم از راه رسید و از روی اسکله بازوی شاگردش را گرفت. تمساح پسر را با قدرت میکشید ولی عشق معلم به شاگردش آنقدر زیاد بود که نمیگذاشت آن پسر در کام تمساح رها شود .دهقانی که در حال عبور از آن حوالی بود، صدای فریاد معلم را شنید ، به طرف آنها دوید و با چنگک محکم بر سر تمساح زد و او را کشت. پسر را سریع به بیمارستان رساندند. دو ماه گذشت تا پسر بهبودی مناسب بیابد. پاهایش براثر آرواره های تمساح، سوراخ سوراخ شده بود و روی بازوهایش جای زخم ناخنهای معلمش مانده بود.. خبرنگاری که با کودک مصاحبه میکرد از او خواست تا جای زخمهایش را به او نشان دهد. پسر شلوارش را کنار زد و با "ناراحتی" به زخم ها اشاره کرد، سپس با" غرور" بازوهایش را نشان داد و گفت: این زخم ها را دوست دارم !، اینها "زخم های عشق معلمم" هستند...

«" ارزش انسانی دانش آموزان " بایداحیا شود»برای این کارباید جایگاه ونقش یک دانش آموزمورتوجه واحترام قراربگیرد.احترام به «دانش آموز»یعنی احترام به« انسانیت ».دانش آموزان ،درفرهنگ واجتماع ما ،جایگاه بسیارمهم وتاثیرگذاری دارند.امروز"دانش آموزند"وفردا" آینده ساز ".

درسی که معلم آموخت:

معلمی خودرابرای رفتن به مدرسه آماده می کرد.هوابارانی ودخترش بی قراروناراحت بود.معلم مجله ای رابرداشت وآن راورق زدتا به یک عکس رسید.عکس ،نقشه ی" جهان" بود.آن صفحه رابادقت ازمجله جداکردوبه اندازه ی قطعات کوچکی پاره نمود.بعدتکه های کاغذ رادراتاق پخش کردوبه دخترش گفت:"اگرهمه ی این تکه کاغذهاراکنارهم بگذاری ونقشه ی اصلی رادرست کنی،یک جایزه ی خوب به تو می دهم".معلم،تصورمی کردکه این کاردست کم تاظهردخترش راسرگرم نگاه می دارد.

ده دقیقه ی بعدصدای بازشدن درب اتاق به گوش آمد.دخترش بودکه نقشه "جهان" رادرست کرده بود.معلم تعجب کردوپرسید:"دخترم،چطورشدکه به این سرعت ،نقشه را درست کردی؟"دخترگفت:خیلی ساده !درپشت عکس،تصویریک" انسان "بود.تکه های کاغذ را که اعضای بدن یک " انسان" بودند،کنارهم قراردادم.میدانستم که اگر"تصویرانسان" رادرست دربیاورم،"نقشه ی جهان" هم درست می شود!

معلم لبخندی زدودرحالی که جایزه ی دخترش را به او می داد،گفت: " آفرین دخترم!توبا این کارت" درس" بزرگی به من یاد دادی:«اگر{انسان} درست بشود،{جهان} نیز درست خواهدشد» " .

انبیاء هم که آمدند،تا" انسان "بسازند.انسانی که پایه گذار جهانی است،سرشار ازعشق ، ایمان و آگاهی . . «عاشق همه ی دانش آموزان عزیز ؛ یک معلم » 

نظرات  (۲)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام اخیرا با این رسانه آشنا شدم.با اینکه حدود 8 ساعت وقت گذاشتم ولی هنوز بعضی مطالب را مرور نکردم. در یک نگاه موضوعات و نوع نگاه واگرا بسیار راه گشا و جذاب است و همین امر سبب تعامل با مخاطبان شده که یکی از نقاط قوت این رسانه خواهد بود ولی تصور می کنم بهره مندی از ظرفیت های دیگر به رشد و تعالی بیشتر این رسانه کمک کند از جمله مصاحبه و گفتگو با صاحب نظران و کارشناسان فرهنگی و رسانه ای .
بنده کارشناس ارشد مدیریت رسانه هستم و در فضای نخبگانی یکی از بهترین دانشگاههای ایران فارغ التحصیل شدم ولی متاسفانه آنچه به دانشجویان در خصوص مدیریت رسانه ارائه می گردد از اساس در ایران کاربردی نیست و البته در بسیاری از کشورهای جهان.هنگامی که سیاست بر همه ی مسایل سایه افکنده است چگونه می توان از آزادی اندیشه در قالب رسانه بهره برد؟
هنگامی که شفاف و به دور از سیاسی کاری و با هویت شخصی به طرح دغدغه هایت می پردازی چه تضمینی است که به سرنوشت ستار بهشتی دچار نشوی ؟
خانم صامتی بزرگوار جرات و جسارت شما قابل تقدیر است و من هیچ گاه چنین جسارتی نداشتم و قضاوت دیگران ملاک ابتدایی ادامه ی حیات من بوده است نمی دانم شما هدایت شده وارد بحث وبلاگ نویسی شده اید یا از طرف ارگان و یا تشکیلاتی خاص حمایت می شوید یا نه ؟
نمی دانم این شغل شماست یا نه؟ ولی امیدوارم که بتوانید همچنان همینطور شفاف ادامه دهید آنچه من در این سال ها متوجه شدم نخبه کشی محض است یا باید بگذاری و بروی و یا اگر بمانی باید تیغ در گلو خون گریه کنی
درد هایم فراوان است ببخشید که وقت گرانبهایان را گرفتم اگر در حوزه ی رسانه امری بود در خدمتم ایمیل و آدرس بنده
***********
*************************
سلام بر معلمان عزیز و درود بر دانش آموزان پر از شور آموختن و دانستن ، نظام آموزش و پرورش اساسی ترین رکن تربیت منابع انسانی است دانش آموز هنگام ورود به این سیستم 6 سال و هنگام خروج 18 ساله است 12 سال از بهترین روزهای عمرهر انسانی در این نظام رو به آینده خواهد داشت و همین یک دلیل کافی است که با دقت نظر بیشتری به این نظام تربیتی و ارکان آن بپردازیم .
بررسی ارکان نظام تربیتی در ایران اندیشمندان را به نتایج جالبی رهنمون خواهد بود که امیدوارم در این رسانه ی ارزشمند به آن پرواخته شود .
دانش آموز دیروز ، معلم امروز

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">