منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
این فیلم را به همراه تمام اعضاء خانواده به تماشا بنشینید
بادیگارد ابراهیم حاتمی کیا  از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع می کند دهه ی نود است سی وهفت سال گذشته ولی آرمان ها هنوز همان آرمان های دیروز است تازه و بکر ...
خبری از خیانت و شک های ممتد نیست خانواده ی تراز انقلاب اسلامی هنوز هم بر سر پیمان خویش با آرمان های انقلابی ایستاده است

                          " بادیگارد " خانواده ساز است نه خانواده سوز .



نظرات  (۱۱)

  • بادیگارد تجربه لذت بخش بود
  • پرویز پرستویی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: منشاء فیلم سینمایی "بادیگارد" یک دعوت بود و با توجه به اینکه پیش از این با ابراهیم حاتمی‌کیا همکاری داشتم و کار کردن با او را دوست داشتم این دعوت را پذیرفتم و باید بگویم که "بادیگارد" تجربه لذت بخشی بود اما راه سخت و دشواری را پشت‌سر گذاشتیم. 
     
    این بازیگر افزود: برای من به عنوان یک بازیگر برای آنکه خودم را آماده آن موقعیت کنم کار سختی بود و سعی کردم اتفاق خوبی بیفتد. 
     
    وی در خصوص برخی شباهت‌های این نقش با حاج کاظم "آژانس شیشه‌‍ای" گفت: منتقدانی که به این موضوع اعتقاد دارند باید بگویم من این امر را قبول ندارم آنها ذهنیت خودشان را دارند و من می‌گویم که چنین اتفاقی نیفتاده است. 
     
    وی خاطر نشان کرد: تجربه این کار برایم جذاب بود اما در خصوص اینکه در کارنامه کاری من در کجا قرار دارد نمی توانم اظهار نظری کنم. 
    حاتمی کیا در بخش گارگردانی سودای سیمرغ کاندید نشد ؟!
    « بادیگارد » حاتمی کیا در حالی در بخش بهترین فیلم و بهترین کارگردانی در بخش سودای سیمرغ کاندید نشد که به اذعان کارشناسان و منتقدان یکی از فاخر ترین آثار خود و البته جشنواره فجر را به تصویر کشید.

    البته این در حالی است که در فهرست منتشر شده نامزدهای سودای سیمرغ، فیلم «بادیگارد» در بخش‌های بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین فیلمبرداری، بهترین موسیقی متن، بهترین صدا، بهترین چهره پردازی و بهترین جلوه‌های ویژه میدانی و جلوه‌های ویژه بصری نامزد دریافت جایزه است.

    اما سوال اینجاست هیات داوران و مسئولین جشنواره برای این نوع انتخاب چه توضیحی دارند؟آیا در میان فیلم های انتخاب شده جایی برای فیلمی که در بین 5 فیلم پر مخاطب جشنواره از نگاه مردم شده است جایی نبود؟

    تازه ترین ساخته حاتمی کیا مضمونی اجتماعی دارد و همان طور که از نام آن مشخص است درباره محافظی شخصی است، نقش محافظ شخصی را پرویز پرستویی بازی می کند و از یکی از شخصیت های مهم نظامی محافظت می کند اما با کمی تامل به این مهم پی می برد که این شخصیت بیشتر به فکر منافع شخصی خود است، محافظ شخصی دچار تشکیک می شود و به همین دلیل محافظت از شخصیت مهم نظام را کنار می گذارد و از یکی از شخصیت های هسته ای محافظت می کند .
    منبع : میزان
    ابراهیم حاتمی کیا نماد یه فیلمساز متعهده ، خودش میگه : من برای تمامی دقایقی که مخاطب به فیلمم چشم دوخته احساس مسئولیت می کنم و به خودم اجازه نمیدم که
    با ایجاد موقعیت لغوی وقت او را بگیرم .
    « بادیگارد » آخرین ساخته حاتمی کیا ، موقعیت انسانهایی رو برای ما پر رنگ میکنه که شاید کمتر به اونها فکر کردیم .
    خانم صامتی سلام
    دوبار دیدن فیلم برای من امری غیر انتخابی بود و فقط بخاطر رعایت همجواری با دوستانی بود که این فیلم رو ندیده بودن و همراهی اونها برای من بسیار باارزش بود
    خدا رو شکر که شما هم این فیلم را دیدید و مشتاقم نقد و نظرتون راجع به این مالاریای مزمن زودتر بخونم 
  • جنگ پرتقال
  • جنگ پرتقال در ایتالیا 
    ببینید نعمت خدا رو چطور اسراف میکنند ، شب عید چند هزار تومن برای هرکیلو باید پول بدیم ،البته اینجا اینطوره

    http://tnews.ir/videos/b42857273593.html#%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d8%ac%d9%86%da%af-%d9%be%d8%b1%d8%aa%d9%82%d8%a7%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%a7
    امیدوارم امروز تو زندگیت معجزه رخ بده ( سرشار از انرژی مثبت )
    سلام 
    دیدگاه ودغدغه های استادحاتمی کیاازبسیاری جهات همانندسردارسلیمانی
    است. هردوعشق رادرانقلاب وارزشهایش میبینندومیخواهند.
    هردوسردارند،یکی درجبهه جنگ نرم دیگری درجبهه جنگ سخت.
    وبازهم عکسی کاملاگویا،زیباوبه روزوبازهم انتخاب صحنه کاملا
    هوشمندانه.
    ومن ا...التوفیق
    سلام خانم صامتی امروز وقتی نظرتون راجع به فیلم بادیگارد خوندم خیلی از نگاهتون به فیلمی که برداشت أولیه آن میتونست سیاسی انقلابی و ایدئولوژیکی باشه خوشم اومد نگاهی کاملا خانوادگی و خوشحال شدم از اینکه بهونه ای دستم اومد تا من هم در این مورد نکته ای البته در مورد فیلم مالاریا بگم . فیلمی که دو بار اونو دیدم و علی رغم خوندن چنین نقد در موردش که در بعضی اونها از فیلم دفاع و تعریف شده بود و بعضی هم به این فیلم فقط به ضعفهای ساختاری اون و ضعف محتوا و فیلم نامه اشاره کرده بودن و دائما از کارهای قبلی کارگردان بعنوان دلیلی برای توجیه این فیلم استفاده میکردن . در اینجا میخوام به فقط سکانسی از این فیلم برای تردید در خیرخواهی و قضاوت در مورد نیت نادرست تمام عوامل مؤثر و مهم سازنده فیلم اشاره کنم اون هم مربوط میشه به انتهای فیلم که در اون سکانس از منظر دوربین موبایل دختر فراری داستان در ساختمان متروک ایستگاه راه آهن در شبی که این دو نوجوان باهم سپری کردن پسر فراری داستان بشکل عریان و بدون پیراهن نمایش داده میشه . برداشت شخصی من از این صحنه فقط این بود که انگار نویسنده و کارگردان و عوامل تصمیم گیرنده فیلم چون نمیتونستند فیلمی مستهجن بسازند بقدر بضاعت موجود که حاصل إهمال مسئولین مربوطه است قصد داشتن در این راه قدمی بردارند نمیدونم شاید اگه یهشون اجازه داده میشد این سکانس کاملتر و دقیقتر هم میساختند . بهر حال واقعا در مورد بعضی فیلمها و بخصوص فیلم مالاریا میشه از نگاه شما استفاده کرد و نوشت مالاریا را خانودگی نبینید چون خانواده سوزه . در انتها هم باز نگاه متفاوت و کاربردیتون را در مورد اهمیت خانواده ساز بودن یک فیلم را مورد تأیید و تقدیر قرار میدهم . 
    پاسخ:
    سلام سپاس از همراهی شما .جالبه که این فیلم رو دوست نداشتید و دو بار به تماشای اون نشستید! بنده هم مالاریا رو دیدم و به زودی نقد فیلم تقدیم همراهان خواهد شد . خوشحالم که شما هم نگاه به خانواده را از الویت ها می دانید .
    ابراهیم حاتمی کیا : خجالت میکشم که در جشنواره هستم و در سوریه نیستم
    بخشی از مصاحبه ابراهیم حاتمی کیا درباره فیلم بادیگارد :
    حاتمی‌کیا: این را از خود بچه‌های محافظ گرفتم و می‌گفتم فرق شما با بقیه محافظ‌ها در چیست؟ اینکه مثلا در یک کنفرانس عمومی، هرکشوری برای خودش محافظ‌هایش را می‌آورد. سوالم این بود که فرق محافظ‌های ما با محافظ‌های آنها چیست؟ می گفتند که آنها بادیگارد حرفه‌ای هستند و انتخاب می‌شوند و اصطلاحاً لژیونری بودند برای خودشان و تمام تلاششان را هم می‌کردند از آن چیزی که وظیفه دارند، پاسداری کنند. لزوماً هم اعتقادی به آن چیزی که از آن دفاع می‌کنند، نداشتند. اما کاری که ما می‌کنیم این نیست و در واقع اعتقاد به دفاع و پاسداری است که از آن شخصیت دفاع می‌کنیم و بابت چیزی باید کشته بشویم که به آن اعتقاد داریم. اگر این نسبت ایجاد نشود، دچار گیجی می‌شویم.

    از همین جا بود که حرف را گرفتم و گفتم پس شما بادیگارد نیستید؟ که آنها گفتند نه ما بادیگارد نیستیم، ما محافظیم! «بادیگارد» مصطلح است ولی «بادیگارد» نوع حرفه‌ای‌اش -professional- است. لفظ دیگرش مزدور است. در حالیکه ما باید ایمان داشته باشیم و اگر این اعتقاد گرفتار و دچار شک شود، مساله پیدا می‌کنیم.

    تعریف فیلم رو شنیدم کاش من هم میتوانستم این فیلم رو ببینم 
    ببخشید جسارتاً عنوان پست هر دو یکی شده بادیگارد خانواده سوز است نه خانواده سوز

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">