منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات


زمانی علمای اهل تسنن مرحوم علامه امینی (صاحب کتاب الغدیر) را برای صرف شام دعوت می کنند. اما علامه امینی امتناع می ورزد و قبول نمی کند . آنها اصرار می کنند که علامه امینی را به مجلس خود ببرند.

به علت اصرار زیاد علامه امینی دعوت را می پذیرد و شرط می گذارد که فقط صرف شام باشد وهیچ گونه بحثی صورت نگیرد آنها نیز می پذیرند. پس از صرف شام یکی از علمای اهل سنت که در آن جمع زیادی از علما نشسته بود (حدود 70 الی 80 نفر) می خواست بحث را شروع کند که علامه امینی گفت : قرار ما این بود که بحثی صورت نگیرد 

اما باز آنها گفتند : پس برای متبرک شدن جلسه از همین جا هر نفر یک حدیث نقل کند تا مجلس نورانی گردد. ضمناً تمام حضار درجلسه حافظ حدیث بودند و حافظ حدیث به کسی گفته می شود که صد هزار حدیث حفظ باشد. آنان شروع کردند یکی یکی حدیث نقل کردند تا اینکه نوبت به علامه امینی رسید . علامه به آنها گفت شرطم بر گفتن حدیث این است که ابتدا همگی بر معتبر بودن یا نبودن سند حدیث اقرار کنید . همه قبول کردند . سپس علامه امینی فرمود : قال رسول الله (صلوات الله علیه ) : من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه : هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است .سپس از تک تک حضار در جلسه در رابطه با معتبر بودن حدیث اقرار گرفت و همه حدیث را تایید کردند . 

سپس گفت حال که همه حدیث را تایید کردید یک سوال از شما دارم ، بعد از کل جمع پرسید : 

آیا فاطمه الزهرا ( سلام الله علیها ) امام زمان خود را می شناخت یا نمی شناخت ... ؟ 

اگر می شناخت ، امام زمان فاطمه ( سلام الله علیها ) چه کسی بود ؟ 

تمام حضار مجلس به مدت ربع ساعت ، بیست دقیقه ساکت شدند و سرشان را به زیر انداختند و چون جوابی برای گفتن نداشتند یکی یکی جلسه را ترک کردند و با خود می گفتند اگر بگوییم نمیشناخت ، پس باید بگوییم که فاطمه ( سلام الله علیها ) کافر از دنیا رفته است و حاشا که سیده نساء العالمین کافر از دنیا رفته باشد و اگر بگوییم می شناخت چگونه بگوییم امام زمانش ابوبکر بوده ؟ در حالی که بخاری ( از سرشناس ترین علمای اهل سنت ) گفته : ماتت و هی ساخطه علیهما - فاطمه ( سلام الله علیها ) در حالی از دنیا رفت که به سختی از ابوبکر غضبناک بود "و چون مجبور می شدند بر حقانیت و امامت علی بن ابیطالب (علیه السلام ) اقرار بورزند سکوت کرده و جلسه را با خجالت ترک کردند.



  • منصوره صامتی

نظرات  (۲۵)

حضرت فاطمه ( س ) :
خداوند ایمان را برای پاکی از شرک و عدل و داد را برای آرامش دل ها واجب نمود .

من لا یحضره الفقیه ، ج۳، ص۵۶۸
حضرت فاطمه  ( س ) :
خداوند نماز را به منظور دور کردن انسان از کبر واجب فرمود .

بحارالأنوار :۱۹/۲۰۹/۸۹ 
حضرت فاطمه (س) :
بهترین شما کسانی اند که با مردم نرم ترند و زنان خویش را بیشتر گرامی میدارند .

دلائل الامامه ص ۷۶ .
  • پاک شدن از گناهان
  • امام رضا علیه السلام :
    هرکس نمی تواند کاری کند که به سبب آن گناهانش آمرزیده شود بر محمد و آل او زیادصلوات بفرستد زیرا که آن گناهان را ریشه کن می کند .

    امالی صدوق ص ۱۳۱

    زشت ترین چیزها از دیدگاه امام حسین (ع)

    خزّاز قمى با سند خود از یحیى بن نعمان نقل مى‏کند که گفت: در محضر امام حسین (ع) شرفیاب بودم. عربى نقابدار با چهره‏ اى تیره رنگ، وارد شد و سلام کرد. حضرت ، سلام او را پاسخ داد. آن مرد گفت: اى فرزند رسول خدا (ص)؛ سؤالى دارم؟ فرمود: بپرس. گفت: فاصله میان ایمان و یقین، چه قدر است؟ حضرت فرمود: چهار انگشت. گفت: چگونه؟ حضرت فرمود: ایمان، آن است که آن را مى‏شنویم و یقین، آن است که آن را مى ‏بینیم و فاصله بین گوش و چشم، چهار انگشت است.

    پرسید: فاصله میان آسمان و زمین، چقدر است؟ فرمود: یک دعاى مستجاب. پرسید: فاصله میان مشرق و مغرب، چقدر است؟ فرمود: به اندازه سیر یک روز آفتاب. پرسید: عزّت آدمى، در چیست؟ فرمود: بى ‏نیازیش، از مردم. پرسید: زشت‏ترین چیزها، چیست؟ فرمود: در پیران، هرزگى و بى ‏عارى در قدرتمندان، درنده خویى در شریفان و نجیب زادگان، دروغگویى در ثروتمندان، بخل و تنگ نظرى و در عالمان، حرص است.

    عرض کرد: راست گفتى، اى فرزند رسول خدا. اکنون بفرما شمار امامان، پس از رسول خدا (ص)، چند است؟ حضرت فرمود: دوازده نفرند، به شمار نقباى بنى اسرائیل. عرض کرد: آنان را براى من، نام ببر. راوى گوید: امام حسین (ع) در اندیشه فرو رفت. سپس سر خود را بلند نموده، فرمود: آرى، اى برادر عرب؛ تو را آگاه مى ‏سازم: همانا امام و خلیفه پس از رسول خدا (ص)، امیرمؤمنان على (ع) و حسن (ع) و من و نه نفر، از نسل من است.

    راوى گوید: آن اعرابى برخاست، در حالى‏که با خود مى‏گفت: پیامبر اکرم (ص) بر سیماى او، دست محبّت کشید. از این رو، در رخساره ‏اش نور و درخشندگى است. پدر و مادر او، از برترین قریش ‏اند و جدّ او، بهترین اجداد است.

    منابع:
    1- خزاز قمی رازی، کفایة الأثر: 232.
    2-علامه مجلسی، بحار الأنوار ج 36: 384.
    3-بحرانی، تفسیر البرهان ج 4: 167.

    اهل سنت ایران با پای پیاده در راه کربلا

    http://www.mashreghnews.ir/fa/news/502444


    امیرالمومنین امام علی علیه السلام فرمودند: مرگ گذشتگان براى عبرت شما کافى است، آنها را به گورشان حمل کردند، بى آن که بر مرکبى سوار باشند، آنان را در قبر فرود آوردند بى آن که خود فرود آیند.
    چنان از یاد رفتند که گویا از آبادکنندگان دنیا نبودند و آخرت همواره خانه شان بود، آن چه را وطن خود مى‌دانستند از آن رمیدند، و از آنجا که مى رمیدند، آرام گرفتند.و از چیزهایى که با آنها مشغول بودند جدا شدند، و آنجا را که سرانجامشان بود ضایع کردند. 

    اکنون نه قدرت دارند از اعمال زشت خود دورى کنند، و نه مى توانند عمل نیکى بر نیکى هاى خود بیفزایند، به دنیایى انس گرفتند که مغرورشان کرد، چون به آن اطمینان داشتند سرانجام مغلوبشان نمود.
    امیرالمومنین على (ع) می فرمایند: «اى مردم! خداوند شما را پناه داده است که بر شما ستم روا ندارد اما پناه نداده است که آزمایشتان نکند...»
    بنابر تصریح قرآن و روایات، آزمون و ابتلاء جز جدایی ناپذیر زندگی بشر است و خداوند به وسیله ابتلائات در سختی ها و گرفتاری ها، انسان را در مسیر بندگی می آزماید.
    از این رو است که خداوند در آیه 35 سوره مبارکه انبیاء می فرماید: «وَنَبْلُوکُم بِالشَّرِّ وَالْخَیْرِ فِتْنَةً» یعنی «ما شما را با خوب و بد می آزماییم
    باید توجه داشت که وسایل آزمایش وابتلاء متنوع اند همچون فقر، بیماری ، همسر ، فرزند و ....
    امیرالمومنین (ع) نیز در این باره فرموده اند: «شتاب بلا به سوى مؤمنِ پرهیزگار بیشتر از شتاب باران به سوى زمین گود است.»
    امام باقر (ع) نیز فرموده اند: «مؤمن به هر بلایى گرفتار مى شود و به هر مرگى مى میرد، امّا خودکشى نمى کند.»
    امام علی (ع)
    دو چیز از دروغ جدا نمى شود: وعده هاى زیاد و پوزش هاى پیاپى و [همراه با تاکید]

    منبع:
    شرح نهج البلاغه ، ابن ابى الحدید، ج 20، ص 287 .
  • فتوای کینه توزانه مفتی سعودی درباره صلوات بر پیامبر
  • در تازه‌ترین فتوای تفرقه‌انگیز یکی از علمای کینه‌توز وهابی عربستان، از اهل سنت خواسته شده در ذکر صلوات بر پیامبر اکرم(ص) «آل محمد» را از عبارت کامل صلوات حذف کنند. شیخ صالح الفوزان در توجیه فتوای خود گفت: گفتن «اللهم صل علی محمد و آل محمد» کافی نیست، یا باید در ذکر صلوات بر پیامبر نام صحابه به دنبال نام اهل‌بیت پیامبر بیاید یا اینکه صلوات را تنها بر پیامبر فرستاد مانند «صلی‌الله علیه و سلم» و این کافی است، زیرا صلوات بر پیامبر و آلش شعار شیعیان است و جایز نیست ما سنت شیعیان را احیا کنیم و از آنها تقلید کنیم.
    محرم آمد و دلها غمین شد 
    غم و عشق وبلا با هم عجین شد 
    “حسین” آماده، بهر جانفشانی است 
    دوباره فاطمه قلبش حزین شد . . . 
    “فرا رسیدن ایام عزاداری سید الشهدا بر شما 
    و تمام شیعیان و دلسوختگان و عاشقان “امام حســـین علیه السلام” تسلیت باد.”
  • نهج البلاغه
  • قال المیر المومنین علیه السلام:
    هر گاه از خدای سبحان درخواستی داری ، ابتدا بر پیامبر اسلام ( ص ) درود بفرست سپس حاجت خود را از خدا بخواه ، زیرا خداوند بزرگوارتر از آن است که از دو حاجتدرخواست شده یکی را برآورد و دیگری را باز دارد.
                                                                                                 حکمت ۳۶۱
  • چشم و هم چشمی جدید
  • رضای الهی
  • فقط کافیست هنگام گرفتاری
     بگویید:
    « الهی رضاءَ برضائک »
    خدایا...راضی ام به رضایت
    تا محال عالم ، بشود ممکن تو....
    ای زندگی بردار دست از امتحانم

    چیزی نه می دانم نه می خواهم بدانم

    دلسنگ یا دلتنگ! چون کوهی زمین گیر

    از آسمان دلخوش به یک رنگین کمانم

    کوتاهی عمر گل از بالا نشینی ست

    اکنون که می بینند خوارم، در امانم

    دلبسته ی افلاکم و پابسته ی خاک

    فواره ای بین زمین و آسمانم

    آن روز اگر خود بال خود را می شکستم

    اکنون نمی گفتم بمانم یا نمانم؟!

    قفل قفس باز و قناری ها هراسان

    دل کندن آسان نیست! آیا می توانم؟!



    فاضل نظری

    الهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم
    گمان کردم تویی

    ناگهان آیینه حیران شد، گمان کردم تویی

    ماه پشت ابر پنهان شد، گمان کردم تویی

    رد پایی تازه از پشت صنوبرها گذشت...

    چشم آهوها هراسان شد، گمان کردم تویی

    ای نسیم بی قرار روزهای عاشقی

    هر کجا زلفی پریشان شد، گمان کردم تویی

    سایه ی زلف کسی چون ابر بر دوزخ گذشت

    آتشی دیگر گلستان شد، گمان کردم تویی

    باد پیراهن کشید از دست گل ها ناگهان

    عطر نیلوفر فراوان شد، گمان کردم تویی

    چون گلی در باغ، پیراهن دریدم در غمت

    غنچه ای سر در گریبان شد، گمان کردم تویی

    کشته ای در پای خود دیدی، یقین کردی منم

    سایه ای بر خاک مهمان شد، گمان کردم تویی

     

    فاضل نظری
    این سخن که گفته شود "اهل تسنن ، فاطمه الزهرا (س) را به عنوان سیدالنساء العالمین قبول ندارند" ، افترا و تهمتی به برادران اهل تسنن بیش نیست .

    در بسیاری از کتب معتبر اهل سنت ، از جانب شیوخ و اکابر از علمای آنان که مورد وثوق همگان و از شیوخ السلام به شمار می آید آمده که رسول اکرم (ص) مکرر می فرمود : 
    "فاطمه خیر النساء الامتی" 

    از جمله امام احمدبن حنبل در مسند ، انس به مالک در ینابیع الموده ، جناب بخاری و مسلم در صحیحین ، زمخشری در تفسیر ، سیوطی در دررالمنثور ، ابن عساکر در تاریخ ، امام فخر در تفسیر کبیر و بسیاری از ثقات محدثین از سایر مذاهب دیگر از جمله ابن حجرعسقلانی و ابن حجرمکی  و ... روایت نموده اند که پیامبر اکرم (ص) می فرمود : چهار زن ، از بهترین زنان عالم به حساب می آیند و فاطمه (س) در دنیا و آخرت بر این زنان تفضل داده شده است . 

    گرچه روایتی که در صدر این مطالب به آن اشاره شده ، ناظر به معنای دیگری است و آن اشاره به این حدیث نبوی است که "هرکس بمیرد و امام زمان خودش را نشناسد ، به مرگ جاهلیت مرده است" و در ادامه سوال علامه هم در همین راستا بوده که امام زمان فاطمه (س) کیست و آیا ایشان به مرگ جاهلیت [العیاذ بالله] مرده اند ؟! 

    درواقع صحبت این نیست که مقام وجودی ایشان چه بوده ؟ .. سیدالنساء العالمین اند یا ام الائمه (ع) ؟؟ ..
  • روز مباهله
  • روز بیست و چهارم ذی الحجه روزى است که مُباهَلَه کرد رسول خدا صَلَّی اللَّهِ عَلِیهِ وَاله با نصاراى نجران و پیش از آنکه خواست مُباهله کند عبا بردُوش مبارک گرفت و حضرت امیرالمؤ منین و فاطمه و حَسَن و حسین عَلیهمُ السلام راداخل در زیر عبا نمود و گفت پروردگارا هر پیغمبرى را اهل بیتى بوده است که مخصوص ترین خلق بوده اند به او خداوندا اینها اهل بیت منند پس از ایشان برطرف کن شک وگناه را و پاک کن ایشان را پاک کردنى پس جبرئیل نازل شد و آیه تطهیر در شاءن ایشان آورد پس حضرت رسول صَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَ اله آن چهار بزرگوار را بیرون برد ازبراى مباهله چون نگاه نصارى بر ایشان افتاد و حقّیّت آن حضرت و آثار نزول عذاب مشاهده کردند جُراءَت مُباهله ننمودند واستدعاى مصالحه و قبول جزیه نمودند و در اینروز نیز حضرت امیرالمؤ منین علیه السلام در حال رکوع انگشترى خود را به سائل داد وآیه اِنَّما وَلِیُّکُمُ اللّهُ در شانش نازل شد
  • معجزه در زندگی
  • برای هر انسانی
    معجزه ای از طرف خداوند تعیین شده
    که قطعاً در زندگی 
    در زمان مناسب نمایان خواهد شد !
    یک شخص خاص ،
    یک اتفاق خاص ،
    یا یک موهبت خاص ... منتظر اعجاز خدا در زندگیت باش،
    بدون ذره ای تردید !
    زندگی درست مثل نقاشی کردن است.

    خطوط را با امید بکش ...
    اشتباهات را با آرامش پاک کن ...
    قلم مو را در عشق غوطه ور کن .... و با عشق رنگ بزن
    دوستی میگفت : غیر از صادرات چیپس و بستنی و پفک و خودروهای با کیفیت مان مثل پراید و تیبا به عراق
    تهاجم فرهنگی از نوع خوبش هم در بازارهای کربلا و اطراف حرم به وفور یافت می شود ، مثل همین ساق دستهای گیپور که ابتکار زیبایی ست و چند سالی هست در ایران مُد شده و حالا به مرزهای خارج هم کشیده شده 
    که هم حجاب را ترویج میکند و هم حس زیبایی شناختی و زیبایی دوستی بانوان را...
    اگر تولیداتمان خوب باشد حتماً در کشورهای دیگر استقبال می شود و میتوانیم سبک زندگیمان را ترویج دهیم .
    ببخشید می پرسم : تشریف آوردین از زیارت ؟
    اگر بله ، که زیارتتون قبول و خواسته هاتون برآورده انشاالله .
    پاسخ:
    بله . شکر خدا برگشتیم بسیار عالی بود . از این به بعد حسرت دوباره رفتن همسفر لحظه هامون خواهد بود 
    اصلا اهل تسنن فاطمه زهرا س را بعنوان سیده نسالاعالمین قبول ندارند که بخواهند این را تصدیق کنند یا رد کنند که او امام زمانش را می شناخت یا نه.
    معلوم میشه راوی این ماجرا هر کی بوده توهم زده یا خالی بسته
    پاسخ:
    !!!!!
    اولین مخالف غدیر چگونه عذاب شد؟
    سر به آسمان بلند کرد و گفت: "خدایا اگر آنچه را که محمد صلوات الله علیه درباره على علیه السلام مى گوید از طرف تو است و به امر توست، سنگى از آسمانى بر من فرود آید و مرا عذاب کند" هنوز سخنانش به پایان نرسیده بود که از آسمان سنگى بر او فرود آمد و او را به هلاکت رساند که آیات ۱ و ۲ سوره معراج نازل شد. (تذکره الخواص ص ۱۹: ابن جوزى حنفى و تفسیر المنارج ج ۶ ص ۴۶۴)
    ﻏﺪﯾﺮ ﯾﻌﻨﯽ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻋﻘﺐ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﺑﺮﺳﻨﺪ ﻭ
     ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺟﻠﻮ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﺑﺮﮔﺮﺩﻧﺪ.
     ﻏﺪﯾﺮ ﯾﻌﻨﯽ ﺑﺎﻭﻻﯾﺖ ﺣﺮﮐﺖ ﮐﺮﺩﻥ.

    عاشقان ولایت عیدتان مبارک.
    پاسخ:
    عید بر شما نیز مبارک 
    علامه امینی (ره) از مراجع بنام شیعه و نویسنده ی کتاب دائره المعارف الغدیر می باشد که این کتاب در 22 جلد حاصل زحمات 40 ساله ی ایشان در اثبات حقانیت شیعه می باشد . 
    علامه در الغدیر به بررسی تفصیلی و تحلیلی مسئله ی ولایت از جنبه های گوناگون تاریخی ، تفسیری ، روایی و حدیثی ، فقهی ، ادبی ، کلامی و اصولی پرداخته است . 
    ایشان برای تالیف این اثر مرجع به مدت 40 سال به کشورهای مختلف جهان اسلام از هند گرفته تا سوریه و مصر سفرهای متعدد تحقیقی داشته و با رنج و مشقت فراوان با کار پیگیر شبانه روزی در کتابخانه های بزرگ جهان اسلام به سرانجام رسانیده اند . 

    حضرت علامه در نگارش این اثر سترگ ، فاخر و ماندگار چنانچه که خود گفته اند ده ها هزار جلد کتاب را به دقت مطالعه و استنتاخ و به صدها هزار رساله مراجعه ی مکرر داشته اند . 

    دائره المعارف بزرگ الغدیر پس از نشر ، مورد توجه و تحسین علمای اهل سنت از جمله امام الازهر در مصر و برخی از رجال سیاسی جهان اسلام و اساتید و ادیبان عرب و غیر عرب قرار گرفته و آن را بزرگترین "سند وحدت مسلمین" و از جمله کتب منبع و مرجع دانسته اند .

    مهمترین ویژگی این اثر ، استفاده ی بی واسطه از منابع دسته اول و آثار خود اهل سنت در اثبات ولایت و حقانیت عقاید شیعه ی امامیه است . 
    این اثر وزین و بسیار ارزشمند امروزه از جمله مراجع اولیه ی پژوهشی شیعه شناسی در کرسی های دانشگاههای غرب به شمار می آید . 

    این جرعه نوش غدیر در سالهای آخر عمر پربرکت خود خواب می بینند که در کنار حوض کوثر نشسته اند که حضرت امیرالمومنین علی (ع) با دستان مبارک خود از آب حوض برداشته و به صورت علامه می کشند و به ایشان می گویند : خداوند روی شما را سفید بگرداند چرا که روی مرا سفید گردانده ای !! 
    این چنین است که حضرت علامه (ره) بعد از سالیان تحقیق و کار پژوهشی در سال 1349 در تهران دعوت حق را لبیک می گویند و پیکر پاک و مطهر ایشان بعد از انتقال به نجف در کنار بارگاه ملکوتی امام و مقتدایش به خاک سپرده می شود.  

    علامه امینی (ره) : هرکس که بعد از صلوات بر محمد و آل محمد ، وعجل فرجهم بگوید ؛ بنده او را در ثواب الغدیر از الان تا به قیامت شریک می گردانم . 

    الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم. 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">