منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

عیدی که عزا شد

منصوره صامتی |

فاجعه ی انسانی مکه را به انسانیت و به مسلمانان جهان و هموطنان گرامی تسلیت می گوییم . 

تقدیم به زائران خانه دوست


یک رود سفید سمت شیطان

یک عالمه سنگ های پنهان

غلتیده به روی هم سفیدی

یک موج سکوت بعد طوفان


درمانده شده دوباره شیطان

شیطان بچه های خود صدا کرد

با دست همان سعودی پست

در راه منی ببین چه ها کرد


حاجی دو قدم نمانده تا رمی

آماده رمی بر سه شیطان

ماندم به خدا که حکمتش چیست

بی ذبح شود شهید قربان


حج تو قبول ای برادر

چون زاده شدی و بعد رفتی

شاید که به لطف حضرت دوست

آماده شدی و بعد رفتی


رفتید و غمی به دل نشسته

از خاطر ما ستاره افتاد

این رفتن دوستان عاشق

بر مردم شهر تسلیت باد


سید موسی حسینی کاشانی

تهران . جمعه . 3مهرماه 94

نظرات  (۴۰)

سلام بانو
ممنون از پاسختون.
برای مطبوعات که نه  نمی نویسم ،البته تا الان چنین فرصتی پیش نیامده، شاید اگر در آینده شانس رو کنه بتونم بنویسم.

چن وقتی است که در دانشگاه میخام حضور فعال تری داشته باشم و به نظرم یکی از روشهای حضور شرکت در تحریریه مجلات دانشگاه هست.

اسلوب و روش نگارش شما در پارادکس بسیار دلنشین هست.
گفتم شاید اگر از روشهای شما استفاده کنم نوشته های بنده نیز دلنشین شود.

پاسخ:
سلام 
 هرازگاهی یادآوری کنید برخی کتاب های دیگر هم برای مطالعه مفید هست معرفی خواهم کرد . بسیار خوب که بنا دارید بنویسید ، مطالعه ی فراوان و نوشتن بسیار حتما تاثیرات شگفت آوری خواهد داشت . حتما در هفته چند ساعتی را با شیخ اجل سعدی شیرین سخن و حافظ شیرازی بگذرونید که در نوشتن یک متن خوب  موثر خواهد بود . 
  • کمپین جدید
  • قراردادی بین یک شرکت آمریکایی ( آرکای ) تولید نوشابه وشرکت ایرانی برای واردات نوشابه بدون الکل از آمریکا در ماه سپتامبر ( ماه گذشته ) امضاء شد ، معاون فروش شرکت نوشابه سازی آرکای اعلام کرده اکنون نوشیدنیهای آرکای در دسترس ۱۰۰ میلیون مصرف کننده ایرانی خواهد بود
    بدین ترتیب باید از همون ابتدای ورود کمپین راه انداخت و تحریم کرد چون بفرموده رهبری دشمنی آمریکا با این ملت اساسی است و باید کمترین راه نفوذ دشمن رو بست .
  • کمپین جدید
  • بعد از کمپین نخریدن خودرو بخاطر کیفیت پایین و قیمت زیاد حالا کمپینی برای نخریدن محصولات عربستان  بخاطر جنایتی که مرتکب شدن و پاسخگو نیستند در فضای مجازی براه افتاده  محصولاتی که در ایرانم بسیار زیاده از جمله سُس گلوریا ، روغن بهشهر ( صافولا ) و رانی . چون مالک این شرکتها عربستانی هستند .

    نمیدونم براه انداختن این کمپینها کار درستیه یا نه ولی حداقل نخریدن مصرف کننده نوعی اعتراض به اون کالا محسوب میشه چون بالاخره این تقاضای بازار هست که مقدار عرضه و در نتیجه میزان سود رو مشخص میکنه چه کیفی  . اقتصادی یا سیاسی مثل این بار مدنظر باشه .
    پاسخ:
    تشکیل کمپین هایی که راه تسلط دشمن رو بر مسلمان ببنده حتما درسته و نشانه ای از شعور ملیه 
    جناب ع  من آنچه که لازم بود گفتم.....
    شاید اگه کامنتهای بنده رو دقیق و کامل بخونید جواب اکثر پرسش هاتون رو پیدا کنین.
    فک میکنم که سلیس و روشن نوشتم ...

    خانم صامتی مدت هاست که در انتظارم شما جواب درخواست بنده رو بدین.
    شروط اولیه مقاله نویسی از نگاه شما؟
    پاسخ:

    جناب باغ شهر شرط خوب نوشتن ،نوشتن است یعنی باید بنویسیم حتی اگر در ابتدا ضعیف بنویسیم . مطالعه ی مقالات و کتب دیگران و سپس نوشتن در مورد موضوع مشخص شده از پیش شرط هاست و البته مابقی کار را با تکنیک می توان جلو برد .
    بسیاری نمی نویسند اگرچه ایده های بسیار خوبی هم دارند ! چرا که می خواهند مقاله ای خالی از اشکال بنویسند بنابراین نمی نویسند !
    مطالعه ی کتاب روش تحقیق در هر رشته ای یکی از مهمترین و بهترین شیوه هاست . برای موفق شدن در نوشتن مطالعه  کنید ، بنویسید ومطالعه کنید و بنویسید .
    اگر برای مطبوعات می نویسید مطالعه ی این دو کتاب خالی از لطف نیست البته در این زمینه کتاب بسیار است .
    حقوق مطبوعات در جمهوری اسلامی ایران و در ایالات متحده ی آمریکا نوشته ی محمد سرشار
    کتاب تجربه های ماندگار در گزارش نویسی ترجمه ی علی اکبر قاضی زاده

    میشه جناب باغ شهر عزیز  بفرمایید اون فغانستان بدبخت چه ظلمی به ماکده که اونارا پست وظالم میدونید جز اینکه خودشون همیشه مورد ظلم واقع شدند .
    دوست محترم باغ شهر عزیز من اگر دقت کرده باشید در کامنت آخرم شاید را درمورد آنچه که شما گفتی به کار نبردم بعدشم بنده کی به شما تهمت نژاد پست بودن زدم هرچندبعدشم شما باز دوباه وقتی میگید اونا ایرانیا را مشرک میدونند یعنی انگار فقط ایرانیا اونجابودند  در ضمن بنده کی گفتم سکوت کنیم من فقط گفتم لعن ونفرینن کنیم اینم بدونید که منم مثل شما حمله به یمن را تجاوز میدونم ا. دیگه اینکه شماز پست بودن چند تا از دولتها را گفتی اما از آمیکا و امثالهم حرفی نزدیدر آخم اینکه همون عربها هم اگر از ایرانیا بدشون میاد یکیشم به خاطر همینه که ایرانیا هم البته بعضیاشون مثل مثالی که در مورد عربا زدید برخلاف مسلمان بونشون عمل میکنند چرا زن ودختر مسلمان ایانی باید با وضعی بگرده که بهش تجاوز بشه وهم حرمت مسلمونیش از بین بره .
    کاربر ع من کلا اهل بحث و ناراحت کردن دیگران نیستم ولی حرفی که حق باشه رو حاضرم بارها تکرار کنم..
     شمام چون از دوستان پارادکس هستین اصلن دوست ندارم که از بنده ناراحت باشین و یا سوتفاهمی براتون ایجاد بشه و یا از جرگه حق گرایان دور بیفتید.
    دوست عزیز بنا به فرموده رهبر عزیزمون ما باید حرمت برادری رو با عربستان نگه داریم.
     ولی این حرف به این معنی نیس که سکوت کنیم و اعتراضی نباشه.
    قطعا اگر برفرض شما، این حادثه خونبار و ظالمانه از روی عمد هم نباشد ،یک بی مبالاتی بوده که ناشی از عدم انسجام در درون خانواده سلطنتی عربستان وخودسری شاهزادگان سعودی است که
    جان حجاج را وسیله ای برای رقابت قرار دادن.
     دوست عزیز شما اگر احیانا نگاهی به اخبار میکردین و کمی به درد ودل حاجیان وحاج بانویان توجه میکردین ، میفهمیدین که حرف من کاملا مستند هست.
    گروه نجات سعودی پس از چندین ساعت که تشریف میارن!برخلاف وظیفه انسانی و حرفه ایشون دپپر مواجهه با ایرانیان جمله "ایرانین کاری باهاشون نداشته باشین بقیه مهم ترن "رو بارها تکرار میکردند.
     البته این کار دور از انتظار نیست چون اونا همیشه با این فکر زندگی کردن که ایرانی مشرکه.
    حال یک سوال : من اصلن متوجه نمیشم که چرا شما کلمه " شاید " رو درباره لعن این رژیم و افراد به کار میبرین؟!
    یعنی مطمئن نیستی که حمله عربستان و کشتن غیرنظامیان یمنی تجاوز است با نه؟!

    قطعا اگر اخبار رو حتی در سایت های غیر ایرانی هم مطالعه میکردین جمله "حمله عربستان به جشن عروسی در یمن " رو بارها میشنیدین که بانکی مون هم تاییدش کرد.
    دوست عزیز با تهمت زدن و نژادپرست خواندن افرادی همچون بنده حقیر گره ای از مشکلات حل نمیشود. 

    چیزی که شما میفرمایین درباره آن خوب میدانید اصلن در ذهن مردم ایران جایگاهی ندارد مگر به شوخی و طنز؛
    که اگر اینطوری بود قطعا هیچ گاه مردم من جوانان خودشون رو برای دفاع از سزمین های عربی نمیفرستادن یا با این حجم عظیم کمک تسلیحاتی نمیکردن.
     حرفی از عرب بودن یا عجم بودن نیس ، بحث ریشه وهابیت و تکفیر و چهره خشن نشادن دادن از اسلامه. برای ایرانی همون قدر که عرب وهابی پسته، افغان و پاکستانی وهابی وایرونی بهایی هم پسته.
    ظلم ظلمه. ایرونی و اروپایی و عرب وعجم نداره.
    به طبع انتظار از برادر مسلمان همسایه عرب خیلی بیشتر از یک استرالیایی بیگانه و هوس باز هست که حتی شرافت نداره.
     در ضمن دختری که با اون پوشش و وضع فجیع پامیشه میره به یه سرزمین بیگانه و از کشورش فرار میکنه باید تحمل همچین اتفاقاتی رو هم باید داشته باشه.
    متاسفم که طولانی شد.
    بحث ما فک میکنم داره به طرف تهمت زدن پیش میره.
    بهتره ترک مخاصمه کنم از طرف خودم 



    شادباشین موفق.
    بدتر از این لینک اینکه بعضی از شاهدان افغانی نزدیک به حادثه گفتن نیروی پلیس نزدیک به صحنه میگفت اگه زاعرین ایرانی در بین حادثه دیدگان هستند بزارین بمیرن 
    بعداز تهدید رهبری به عربستان مبنی بر بی احترامی به جان باختگان ، برابر باپاسخ سخت وخشن ، بن نایف در صفحه تویترش نوشت اگه یه تیر به عربستان شلیک شد ..... 
    بلانسبت همه غلط زیادی خورده ، همگان شاهد بودند بعد از سخنان رهبری چطور همکاری کردند و حرف مفتی شون که گفته بود قربانیان رو همینجا دفن کنید مفتم نیرزید.
    این است وهابیت خائن به اسلام اینا از نسل همون ابوسفیان و بعد او هستند که خون به دل پیامبر  وامامان علیهم السلام کردند
    همه میدانیم با ولایت که حق علی ابن ابیطالب ع به انتخاب خدا بود چه کردند ، با یادگار پیامبر سیدة النساء العالمین چه کردند.
    مطمعن باشید حادثه منا فقط یه اتفاق نبود ، درگیریهای داخلی عربستان بر سر قدرت باعث بروز حادثه و سوء مدیریت باعث عمق فاجعه شد .

    دوست عزیز این لینکی را که گذاشتید دیدم اماین چیزی را ثابت نمیکنه عربا که مرده  هاراننداختند وسط زباله ها بلکه این زباله ها وبطری های آب مال خود حجاج هست که از شدت گرما آب میخوردند که هیچ بعید نیست که علت مرگشون هم همین گرمای بیش از حد بوده احتمالا این عکس هم مربوط به ساعات ودقایق ابتدایی مرگ اونا هست که هنوز شروع به جمع آوری زباله ها نکردندچون در تصاویری که تلویزیون نشون نداد همچین چیزی نبوده تنها چیزی که من شاید تا حدودی باشماها هم عقیده کنه بازنکردن دربهای اظطراری بوده که نمیدونم علتش چی بوده  در هر صورت اگر حرفای شما دوستان صحت داشته باشه اون موقع لایق نفرین وحتی بدتر از اون هستند  اما کاش همین مردم در مورد مسائل دیگه هم همنطور بودند  وبرای توافق با آمریکا که بزرگترین دشمن ایرانیا هست وشاید اگر که کمکهای اون در زمان به عراق که همین به قول شما عربا نبود موفق نمیشدند  که به کشور ما حمله کنندا اون قدر ابراز خوشحالی نمی کردند وبه وجد نمی اومدند.
    واین لینک هم دلایلی براثبات تعمدی بودن این واقعه داره

    http://www.afkarnews.ir/vdcf10djmw6dtta.igiw.html

    درضمن من نگفتم که شما ازاین واقعه خوشحالید بلکه گفتم اگه خدای ناکرده برای آشنایان و فامیل خودتون هم این اتفاق می افتاد باز هم تاکیدبر لعن نکردن آل سقوط و اتفاقی بودن این فاجعه و بی تدبیری و ... داشتین؟؟؟

    خودم این لینک روهمین الان دیدم وبهتردیدم برای شماهم بذارم،گیریم حرف شماصحیح واین فاجعه بزرگ ودردناک فقط وفقط بی تدبیری بوده وبس!
    به نظرشما رفتار نادرست شون بااجسادمسلمانان اون هم حجاج بیت الله الحرام بازهم ربطی به بی تدبیری وسوءمدیریت داره یا چیزی فراترازاین حرف هاست؟!؟!؟.....
    http://www.afkarnews.ir/vdcauunya49nmu1.k5k4.html

    چشم هارابایدشست و جوردیگربایددید دوست محترم
    دوست محترم
    اگربه صحبت های زائرینی که این روزهادرحال برگشت ازسفرحج هستند واز این واقعه جان سالم به دربردند خوب ودقیق گوش بدی متوجه میشی که این جریان همچین اتفاقی هم نبوده وفقط بی تدبیری دراون نقش نداشته لازم نیست آدرس بدم که شاید خودت ازتلویزیون دیدی وشنیدی یاتوی همین نت خونده باشی درضمن حرف وبحث کلی من سراین بودکه شما داری از لعن کردن کسانی اعلام انزجارمیکنی که دشمنان قسم خورده اهل بیت(ع) هستند واین روبارفتاروگفتارواعمال خودشون وبه صراحت نشون دادند، قبول کنین اصل حرف تون(لعن نکردن آل سعود) درست نبوده ونیست و البته این مثالی که زدین ازپایه ایراد داره چون هر گردی گردو نیست وقتی چیزی اصلش مشکل داره و زیر سواله دنیا دنیاخوبی هم که داشته باشه (که البته دراین موردنداره وندارند) دیگه جایی برای بحث کردن برسرفرعیاتش باقی نمی مونه.

    جناب باغ شهر عزیز شما از کجا مطمئنی که از روی عمد بوده   اینا که همشون تقصیر همدیگه می اندازندبعدشم مگه فقط ایرانیا بودند که شما میگید ایرانین کاریشون نداشته باشید اصلا شما این را از کجا شنیدید بله شاید اونا را به خاطر کارای دیگشون مثل اون قضیه تجاوز وحمله به یمن وامثالهم بشه لعنتشون کرد اما برای این کارنه بعدشم در مود اون دخترکی هم که گفتید به عروسیش رحم نکردندمن چیزی نمیدونم اما یک چیزیرا خوب میدونم که مردم ایران کمتر از عربا نیستند وهمون قدر که اونا با ایرانیا بد هستند ایرانیا هم همینطورند و این قضایا بهانه دست برخی ایرانیا داده البته بلا نسبت  . در صورتی که من یکی دو ماه پیشخبر تجاوز به یک دختر ایرانی در استرالیا را خواندم اما چرا اونچا هیچ کدام از مردم واکنش نشون ندادند وصداشون در نیومد . در ضمن درست نیست شما این قدر راحت تهمت بزنید وبگید که اونا قصدشون ایرانیا بوده .

    سلام عرض میکنم خدمت کاربر ع عزیز.
    یک سوال شما از کجا مطمئن هستید که این حادثه فقط یک اتفاق بود و اهمال کاری؟ شواهد که عکس این ماجرا رو تقریبا ثابت میکنه.
    شما یه حادثه که که حداکثر 100 نفر کشته داده رو با یک حادثه هزاران نفری مقایسه میفرمایین؟!
    بر فرض که اهمال کاری و بی تدبیری بوده، چرا وقتی گروه نجات آمده ، ایرانیان رو به حال خود گذاشتن ؟ چرا مامورین لعین سعودی بیکدیگر میگفتند که ایرانیست کاریش نداشته باش!
    گذشته از آن اگر کامنت قبلی بنده رو دقیق خونده باشین. متوجه میشین که هدف این حادثه چه گروهی بودن.
    کلام پایانی دوست عزیز رژیمی که حتی به مراسم عروسی دخترکی رحم نمیکند آیا شایسته نیست که لعنش کنیم؟

    شاد باشین و موفق. 
    در ضمن بنده از این واقعه خوشحال نیستم اما خیلی از همین وقایع ممکن هست که تو مملکت خودمون هم اتفاق افتاده باشه که حاصل  بی تدبیری    بوده باشه    مثل همون سقوط هواپیما به نظر شما باید ما مسببینش را لعن ونفرین کنیم ؟
    دوست عزیزی که ازبنده گلایه کردید که گفتم چرا نباید آل سعود را لعنت کرد  باید در جواب شما بگویم به این دلیل که این کار از روی عمدودشمنی نبوده بلکه فقط یک اتفاق بوده البته اونا باید پاسخگوی اهمال کاری وبی تدبیری شون باشند اما  لعنت کردن برای جایی هست که ازروی عمد وقصد وغرض باشد بعدشم اینجا فقط ایرانیا نبودند که مثل همیشه بگیم به خاطر لج کردن ودشمنی با ایرانیا این کار هارا کردند خانم صامتی من تقریبا بخش از این حرفام را گفتم که شما ناقص گذاشتید واینم طور باعث سوءتفاهم شده .
     تلخی این روزها برای همه هموطنان با احساسه روزهای بین دو عید قربان تا غدیر همراه با تولد امام هادی (ع)  که باید سراسر شادی بین دو عید باشه  ولی وقتی به خانواده های عزیز از دست داده فکر میکنی وقتی خبرها یا عکسهایی از خانواده های منتظر یا دختر بچه های نگران با اون نگاه معصومانه می بینی مجالی برای شادی برات نمی مونه ، سازمان حج هم تقریباً آب پاکی رو ریخته روی دست خانواده های منتظر ، میگه جستجوی بیمارستانها تقریبا تموم شده و فقط شناسایی اجساد کانتینرها مونده ، خیلی سخته ، زائر خانه خدا مهاجر الی الله شد ، بهشون تسلیت میگم و براشون آرزوی صبر می کنم 
    چه خوبست که یادی کنیم و گرامی بداریم هفته دفاع مقدس رو که روزهای گذشته و حادثه منا باعث شد همه توجه ها بسمت این اتفاق بره ، یادی کنیم از دلیر مردانی که برای دفاع از آب و خاک و هستی کشور از عزیزترین هدیه خدا که جانشان بود گذشتند.
    درود بر شهدا ، جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس که عزت و هستی امروزمان را تا همیشه مدیون جانفشانی آنها هستیم .
    ببخشید چرا پیام من را ناقص گذاشتید ؟
    پاسخ:
    پیام شما کامل نمایش داده شده  است . اگر مطلب شما ادامه دارد در نظر دیگری بیان کنید 

    با سلام

    من هم از تحلیل جناب باغ شهر تشکر می کنم واقعا چه لزومی دارد اینقدر به فکر آخر الزمان باشیم و دائم علایم را رصد کنیم

    به فرض امام زمان عجل ا... همین الان ظهور کنند خب ما چه می کنیم ؟ آیا پشت سر آن حضرت قرار می گیریم یا صغری کبری می کنیم و بهانه زمستان و تابستان داریم ؟

    امام زمان در کنار ماست و به احوال ما جویا و به وضع همه رسیدگی می کند اگر ظهور هم بکنند ما فرمانبردار نباشیم با الان که فرمانبردار باشیم یا نباشیم فرقی نمی کند در هر زمان باید به وظیفه عمل کرد

    اگر آن حضرت ظهور کنند فقط مسئولیت ما سنگین تر می شود همین.

     

    جناب باغشهر عزیز  برداشت صحیحی از اتفاقات وحوادث رویداده داشتید مطمعناً رژیم ملعون و در آستانه فروپاشی آل سعود که با هدف تفرقه افکنی و نفاق بین کشورهای اسلامی و ایجاد اسلام خرافی توسط انگلیس سر کار اومد  امروز نوکر بی چون و چرا اربابان انگلیسی ، امریکایی و اسرائلی خودشه .ببینیم امروز کشتن مسلمانان یمن چقدر براشون آسونه ، اینم از فاجعه امروزشون در حمله به یک عروسی در یمن .
    حتی غیر از جمع آوری فیلم دوربینهایی که واقع منا رو ثبت کردند دستور جمع آوری کلیه موبایل و دوربین حجاج رو هم دادند که عکس یا فیلمی مربوط به حادثه منتشر نشه ، اگه درستی حرف اونا بود ، بدنبال تصاویر ضبط شده بیشتری از زوایای مختلف برای روشن شدن ابعاد مختلف موضوع بود نه اینکه همینم که هست نباید منتشر بشه حتماً بی کفایتی در مدیریت ویا با اغراض سیاسی این حادثه بوجود اومد حتا بعضی این حادثه را نقشه بن سلمان برای بی لیاقتی ودرنتیجه عزل ولیعهد میدانند 
    الله و اعلم .
    در مورد نشانه های ظهور امام ع هم باید گفت ایکاش همین موارد از نشانه های ظهور امام باشند ، بقول جناب غلامی بعضی از نشانه های وعده داده شده ظهور غیرحتمی هستند یا ممکن است در آنها بداء یا تغییر صورت پذیرد .
    ولی چه با نشانه چه بی نشانه و یا هر روز هفته فقط یک دعا رو باید خیلی تکرار کرد که : الهم عجل لولیک الفرج .
    باعرض پوزش کلمه "خبرگزاری" رو اشتباها "خبرگذاری" نوشتم که بدین وسیله تصحیح میکنم
    ........................................
    هم چنین مایلم ازجناب آقای "ع" یاسرکارخانم "ع" بپرسم چرا نبایدآل سعود رولعنت کرد؟ مگردراین که این خانواده و طرفدارانشون دشمنان سرسخت وقسم خورده ائمه(ع) ودوستدارن شون هستند شکی هست؟ دشمنی آل سقوط باایرانیان هم بیشتربه خاطر همین محب اهل بیت بودن وشیعی بودن بیشترجمعیت ایران است، دوست محترم توی دوستی و ولایت ائمه (ع) نمیشه هم خداروبخوای و هم خرمارو، یاسیاه باش و یا سپید،به رنگ خاکستری بودن هرجایی جواب نمیده خصوصا مسئله دین و مذهب وولایت ائمه معصومین علیهم السلام
    درضمن خداوکیلی اگه خدای نکرده ازنزدیکان وبستگان خودت هم دراین فاجعه دردناک کشته وبهتره بگم به شهادت رسیده بودند بازهم همین حرف رومیزدی؟؟
    درضمن هراتفاقی اتفاق نیست!
    "لعن الله علی اعداء محمد(ص) وآل محمد(ص) من الجن والانس،من الاولین والآخرین، من الآن الی قیام یوم الدین امین یارب العالمین "
    با سلام خدمتت همه دوستان.
    در ابتدا تسلیت عرض میکنم خدمت امت اسلامی به خاطر این ظلم و فاجعه فجیع.

    کاربری که فرمودند که حالا هی پول بریز ین جلوی این عربا.
    باید خدمتشون عرض کنم که عربستان وهابی حاضره چندین برابر این پول رو به ایرانی ها و سایر شیعیان مخالفش و حتی سنی های اصیل بده تا در مراسم حج شرکت نکنند تا بتونه هر بلایی که دلش خاست بر سر نحوه انجام اعمال حج واجب بیاره، پس یکم ساده لوح نباشیم و به هر بهانه ای امتیاز به اعراب وهابی پست ندیم ، آن هم در این شرایط که این رژیم پست در حال فروپاشیه. قطعا این خون های پاک ساکت نمیشن و همان طور که خون پاک امام حسین ع کار یزید رو تمام کرد خون این همه مظلوم چه در منا وچه در یمن کار خاندان پست سعودی را تمام خواهد کرد.

    خدمت کاربر ع هم باید عرض کنم که لعنت دشمن خدا نه تنها بد نیس بلکه ثواب هم داره دوست عزیز ، شمام انجام بدین ضرر نمیکنین .
    به نظر شما تجمیع مسیر سه گانه جمرات به یک مسیر و بستن تنها مسیر آن هم برای مدت چندین ساعت کاری غیر عمدی است یا عمدی؟
    آیا سیاسی است یا غیر سیاسی؟
    آیا دشمنی با زائر خانه خدا همان دشمنی با خود خدا نیست؟
    چرا این کار در هنگام عبور شیعیان ایرانی و نیجری و سنی های اصیل مصری صورت گرفته؟
    آیا همه این ها اتفاق است!
    هر عقل سلیمی قطعا اتفاقی بودن این ماجرا را رد میکند.

    اگر همهمه و بی نظمی زائران است پس چرا پادشاه ملعون سعودی دستور میدهد فیلم دوربین های پرتعداد جمرات و منا از دسترس همگان خارج شود؟!
    اگر اتفاق است بگذارد تا تمام دنیا ببینند که زائران مقصرند.
    کمی واقع بین باشیم و از خون هموطنان و برادرانمون نگذریم به این راحتی.

    خدمت برادران عزیزم کاربر غلامی و کاربر امیرعلی هم عرض میکنم که شواهد آخرالزمان آنچنان ملموس خواهند بود که به فکر من و.شما نمیرسد ؛ پس انقدر خود رو درگیر آخرالزمان و شواهد اون نکنین.

    آرزوی موفقیت برای همه شب خوش.


    پاسخ:
    سلام 
    سپاس از تحلیل درست و بجای شما  در خصوص این مطلب 
    عربستان می گوید : ایران از حادثه ی منا بهره برداری سیاسی می کند !! .. 

    آقایان سعودی ! 
    لطفا بفرمایید مطالبه ی حقوق پایمال شده ی جانباختگان مظلوم فاجعه ی منا و همچنین مصدومان آن ، "بهره برداری سیاسی" است ؟! 
    رساندن صدای اعتراض امت بزرگ اسلام در دنیا بر مدیریت انحصاری و ضعیف و غلط خاندان سعودی بر "بلد امین" این شهر امن و امان [داده شده] بهره برداری سیاسی است ؟! 
    مگر نه آنکه در عرف بین الملل ، افرادی که با روادید و از مبادی قانونی وارد کشوری می شوند ، در کشور میزبان از مصونیت سیاسی برخوردارند ؟؟ حال چگونه است در صورت تضییع حقوق چنین افرادی آن هم در ابعاد وسیع و گسترده و فجیع واقعه ی منا ، اگر کشور متبوع لب به اعتراض بگشاید ، می شود "بهره برداری سیاسی" !! 
    "انسانیت" به کنار ؛ "مسلمانی" هم به کنار ؛ .. از منظر حقوقی و عرف دیپلماتیک چه پاسخی برای سوء تدبیر و مدیریت خود دارید ؟؟ 
    می گویند " این واقعه غیرمترقبه بوده است" !! .. عجبا که داعیه ی رهبری جهان اسلام را دارید ولی تعریف واقعه ی غیرمترقبه که ابتدایی ترین مسائل مربوط به مدیریت و رهبری است را هم نمی دانید ! 
    "واقعه ی غیرمترقبه" زمانی روی می دهد که ما نه از جمعیت ، از مختصات محیط و نه از شرایط مکان و زمانی اطلاعات درست و مورد استناد و آماری در دست نداشته باشیم .
    حضرات سعودی ! لطفا بفرمایید کدام مورد از این موارد بر شما پوشیده ماند که در مدیریت مدبرانه ی خود دچار غافلگیری شدید ؟! .. از تعداد زوار ، اطلاع و آماری در دسترس نبود یا از سرزمین منا مختصاتی ؟! .. 
  • خبرگذاری فارس گزارش می‌دهد
  • فارس گزارش می‌دهد
    آیا حدیثی که فاجعه منا را با ظهور امام زمان(عج) مرتبط می‌داند، صحت دارد
    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940704001077

    ضمن پوزش از مخاطبان گرامی و ارجمند ؛ 
    مطلب پیشین به علت شتاب و عجله در نوشتن در مواردی نیاز به ویرایش و اصلاح دارد . به عنوان مثال آمده : 
    "مواردی که در مهدویت از آن نهی شده است ، یکی بحث بابیت و مهدویت است ..." 
    که منظور "ادعای مهدویت" است .
    با سلام خدمت دوستان عزیز علی الخصوص خانم صامتی عزیز می خواستم ضمن تسلیت این فاجعه بزرگ بگم درسته که دولت عربستان اهمال کاری کرده اما نباید لعنتشون کنیم چون به هر حال از روی عمد نبوده که اتفاقه دیگه پیش اومده هرچند بسیار تلخ وناگوا هست .
    جناب باغشهر عزیز پاسخ رو توی سایت تون براتون نوشتم .

    و تشکر از توضیحات جناب غلامی ، میدونید بیشتر علامت حتمی ندای آسمانی که شب بیست و سه رمضان امسال اتفاق نیفتاد گفته شد این اتفاقی که در منا افتاد اون خبری نیست که پیامبر ص فرموده ، همونطور که نوشتید سالهای گذشته هم بوده ولی امسال این اتفاقات اعم از سقوط جرثقیل در مسجدالحرام ، سقوط پنکه سفقی بر سر حجاج ، قفل شدن درب واگن قطار بطوری که بعضی از حجاج تا مرز خفگی پیش رفتند ، ریزش بخشی از کوه مکه واین حادثه اخیر در منا که قطعاً بی لیاقتی آل سعود رو میرسونه ، بعضی حتا مورد آخر رو سیاسی میدونند ولی هرچی هست خدا خودش به زائرین تا رسیدن به کشورشون رحم کنه.
    در مورد پیاده روی اربعین هم عرض کنم پارسال هر دو دولت ایران و عراق پیش بینی این جمعیت رو نمیکردن و غافلگیر شدند ولی امسال آماده تر و قصد خدمات رسانی بهتری به زائران امام حسین ع رو دارند .
    حالا هی برید پول بریزید تو جیب این عربا
    تسلیت
         به خانواده هایی که پارچه نوشته های
                                                خیر مقدمشان سیاه پوش شد
    امیر علی عزیز لطفا ایمیلتو چک کن.
    عید امسال که یوم العجز شد.
    ننگ بر آل سعود که حتی نمیتواند از پس یک مراسم بربیاید.
    حال آنکه داعیه رهبری جامعه اسلامی را دارد.
    چه خوش گفت جلال آل احمد که این مراسم عظیم باید بین المللی اداره شود چرا که عربستان لیاقت اداره چنین مراسم عظیم و با شکوهی را ندارد.

    منبع : خسی در میقات
    حضرت آیت الله بهجت (ره) می فرمودند : 
    اگر همین فردا "حضرت" ظهور کنند ، جای شک ، شبهه و تردید نیست. چرا که بسیاری از علائم که در روایات بدان پرداخته شده از علائم غیر حتمی ظهور است و علائم حتمی هم که معدود است در همان لحظه ی ظهور هم می تواند به وقوع بپیوندد . 

    توضیح آنکه برخی از علائم ظهور حتمی است و برخی غیرحتمی . یعنی ممکن است در این دسته از علائم (غیرحتمی) بداء صورت بگیرد و هیچوقت هم به منصه ظهور نیفتد . اما علائم حتمی خود به دو دسته ی علائم حتمی مقارن با ظهور و علائم حتمی در آستانه سال ظهور تقسیم می شوند . 

    اما در بحث ظهور آنچه که از آن نهی شده است پرداختن به "علائم و نشانه های ظهور" به جای پرداختن به "شرایط ظهور" است . [لطفا دقت بفرمایید] 
    ما در مهدویت و بحث ظهور از مواردی نهی شده ایم و درواقع جزو موارد انحرافی در این بحث شمرده می شود از جمله : 
    بحث تطبیق ( هم شامل تطبیق و مصداق یابی علائم ظهور  است و هم شامل انطباق شخصیت های بیرونی به افراد در هر زمان مثلا فلانی سید یمانی است و فلانی سفیانی )  ، بحث توقیت (یعنی تعیین وقت ظهور) ، بحث بابیت و مهدویت ، بحث ادعای ملاقات با حضرت و .. 

    نکته ی دیگر اینکه اگر روایت یا حدیثی مورد استناد قرار می گیرد از منابع معتبر روایی مورد وثوق باشد نه کتب عامه . کتب روایی مورد استناد در نزد شیعیان ، 4 کتاب شریف اصول کافی شیخ کلینی ، من لایحضرالفقیه شیخ صدوق (ابن بابویه مدفن در شهرری) ، تهذیب و الاستبصار شیخ طوسی است که به کتب اربعه معروف می باشند . در قرن های اخیر دو کتاب بحارالانوار علامه مجلسی و مستدرک الوسایل حاجی نوری که در تکمیل کتاب وسایل الشیعه شیخ حرعاملی به نگارش درآمده ، منابع روایی خود را براساس کتب اربعه قرار داده اند و نه کتب عامه . 
    اما هدف ما از بیان آن حدیث ، تعین مصداق و تطبیق علائم ظهور نبود که فی المثل : این [فاجعه] همان علامت ظهوری است که در روایت آمده ! 
    هدف ما یادآوری دورانی است که در آن به سر می بریم یعنی دوران ظهور و توجه به بشارت منجی . 
    درواقع فرهنگ انتظار دارای ابعادی است که یک بعد آن مفهوم خود "انتظار" ( یعنی راضی به وضع موجود نبودن ) و بعد دیگر آن آمادگی برای ظهور است ( یعنی امید به آینده ی روشن داشتن ) 
    ائمه هدی (ع) هزار سال پیش خبر داده اند که در زمان غیبت ، گرفتاریها و ابتلائات برای اهل ایمان به حدی خواهد رسید که عده ی کثیری از آنان از ایمان خود خارج می شوند . 
    "حفظ. ایمان" و "آمادگی برای ظهور" با آشنایی به وظایف خود در زمان ظهور که از مهمترین وظایف ، دعا برای فرج است ؛ از هر چیز دیگری مهمتر است . 
    دعا برای فرج که در افضل اعمال است یعنی دعایی که در همه ی اعمال انسان تاثیر بگذارد و موجب فرج فردی شخص را در ابتدای امر فراهم نماید چرا که فرج عمومی هم تابعی از فرج شخصی یکایک مسلمانان است .

    اما در فاجعه ی مرگبار اخیر در منا ، آنچه مسلم است بی کفایتی خاندان سعودی حاکم بر حرمین است که با آنکه خود را خادم حرمین شریفین می دانند ، حتی در این فاجعه اخیر ، خود را قائل به پاسخگویی و ایفای مسئولیت در مقابل جهان اسلام نمی دانند . 
    به نظر می رسد که نخست باید علت دقیق این فاجعه به خوبی مشخص شود ، علت هرچه بود از منظر حقوقی مورد پیگیری قرار بگیرد و سازمان همکاریهای اسلامی برای خارج کردن مدیریت انحصاری خاندان سعودی نقش تاریخی خود را ایفا نماید . 
    گرچه این اتفاق مرگبارترین حادثه در طول مناسک حج در سالهای اخیر بوده است ولی در سالهای گذشته حوادث مشابهی در حین مناسک حج رخ داده ؛ از جمله : 
    در سال 1990 ، در تونل منتهی به مسجدالحرام بر اثر ازدحام بسیار زیاد و افتادن حجاج در زیر دست و پا ، 1426 نفر جان باختند . 
    در سال 1994 ، در پل جمرات به دلیل ازدحام جمعیت 270 نفر جان خود را از دست دادند . 
    در سال 1997 ، در منا به دلیل آتش سوزی در خیمه ها 340 نفر طعمه حریق شدند . 
    در سال 1998 در رمی جمرات 180 نفر باز به علت ازدحام جمعیت جان باختند . 
    در سال 2004 و 2006 نیز به ترتیب 251 و 76 نفر دیگر متاسفانه به جمع کشته شدگان مراسم و مناسک سالانه ی حج اضافه شدند . منبع :پرس تی وی

    حادثه ی خونین مکه در مراسم برائت از مشرکین در سال 1367 بماند که آن برگ زرین دیگری است از کارنانه ی خدام حرمین شرفین در سالهای اخیر . 

    بحث مقایسه در میان نیست چرا که به نظر بنده ، مدیریت بر کنگره ی عظیم حج گرچه به صورت انحصاری به دست خاندانی بی کفایت و بی مقدار افتاده است اما به هر جهت چون بحث آبروی جهان اسلام درپیش است بنا نیست ما مقایسه ی مذهبی را پیش کشیم ولی وجدان های بیدار را در همین خانواده ی جهان اسلام و نه خارج از آن ، به مقایسه ی پیاده روی میلیونی اربعین حسینی (ع) با مناسک حج می نشانیم که در آن چگونه با کمترین هزینه و با مدیریت میدانی و بسیج عمومی هرساله به نحواحسن و باشکوه تر برگزار می شود .

  • لعنت بر آل سعود
  • یازهرا (س)

    یک زمان، کوچه ی بنی هاشم!

    یک زمان، بسته، راه های مِناست...

    قتل مظلوم، در شلوغی ها ...

    راه بستن، تخصص اینهاست!!

    لعنت برآل سعود
    پاسخ شبهه ی " خبر پیامبر(ص) از کشته شدن صدها نفر از حجاج در مسیر رمی جمرات در منا در آستانه ظهور "

    قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم، حول علائم قیام القائم من أهل البیت علیهم السلام: 《.. وعلامته نهب الْحَاج وَتَکون ملحمة بمنى یکثر فِیهَا الْقَتْل وتسیل فِیهَا الدِّمَاء حَتَّى تسیل دِمَاؤُهُمْ على الْجَمْرَة..》

    ترجمه روایت:
    ..و نشانه آن، گریختن حاجیان است و فاجعه ای که در منا رخ خواهد داد که تعداد زیادی از حجاج در آن کشته خواهند شد و خون های شان، بر مسیر جمرات روان خواهد گشت.

    منابع:
    الملاحم والفتن، ص33
    بشارة الاسلام صفحه34


    پاسخ شایعه :

    از بررسی سندی روایت که بگذریم، از جهت متن روایت تحریف صورت گرفته است و روایت کامل نقل نشده است.


    کامل روایت چنین است:

    "بانگی در ماه رمضان شنیده می شود، آتش جنگی در ماه شوال بر افروخته می گردد، قبیله ها در ماه ذیحجه به جنگ بر می خیزند ونشانه آن این است که حجاج را غارت می کنند وفاجعه بزرگی در منا روی می دهد وافراد بیشماری کشته می شوند وخون ها روان می شود وبر جمرات می ریزد"

    📓الحاوی للفتاوی،ج2 ص161- بشاره الاسلام، ص34،-الملاحم والفتن ص33

    ❗مراد از بانگی در رمضان همان صیحه آسمانی است که جزو علایم حتمی ظهور است. 
    آن نشانه قبل از واقعه منی رخ میدهد در حالی که ماه رمضان گذشته وما چنین صیحه ای را مشاهده نکردیم 

    ❗تعبیر به کشتار بی شمار شده است"تکثر فیها القتلی "در حالی که کشته شدن حدود 1000 نفر را نمی توان کشتار گسترده ای دانست 

    ❗جوی خون جاری می شود وبر جمرات ریخته می شود در حالی که در حادثه مکه چنین چیزی مشاهده نشده است.




    ✅اشکالات دیگری نیز است که به مقدار ذکر شده کفایت می کند
    . خانه ات دیگر خدایا خانه نیست .
    امن و آسایش در این بتخانه نیست .
    خانه ی امنی که ابراهیم ساخت .
    زمزمش را ساقی و پیمانه نیست .
    خادمان پاسدار این حرم .
    غیر مشتی زنگی دیوانه نیست .
    ما دگر با خانه ات بیگانه ایم .
    چونکه در باز است و صاحبخانه نیست .
    آن حرامی را که احمد بانگ زد .
    جز حریم عده ای بیگانه نیست .
    شرم دارم باز گویم ماجرا .
    ماجرایش قصه و افسانه نیست .
    وصف حیوانیتی پست وسخیف .
    کو بیانش سخت و بی شرمانه نیست؟ 
    خانه را تحریم باید کرد و گفت .
    جای ایرانی در آن بتخانه نیست .
    ایزدی این قصه را کوتاه کن .
    خانه ی نا امن دیگر خانه نیست .
    جناب غلامی 
    من این فرمایش پیامبر درباره ظهور رو ندیده یا نشنیده بودم .
    پیشنهاد میکنم علائم ظهور امام زمان علیه السلام رو یکبار روی سایت تکرار کنید تا همه ضمن مرور آشنایی پیدا کنند ، مثل مطالب مفید آداب سفر ، البته با اجازه خانم صامتی .
    الهم عجل لولیک الفرج
    دربار فرسوده ی سعودی ، پوسیده تر از آن است که بتواند اجتماعی سالانه ، آن هم در یک محدوده ی مشخص و معین را _علیرغم همه ی هزینه های گزافی که می کند_ به خوبی اداره کند و اگر اتفاقی ناگوار همچون حادثه ی مشکوک مسجدالحرام و یا فاجعه ی اسف بار منا بیفتد ، با مدیریت بحران [ این واژه ی غریب و نامانوس در نزد این سلاطین بی مقدار] مانع از خسارات بیشتر شوند ؛ 
    آن وقت همین حضرات سلطان بن سلطان به فکر قشون کشی ، قتل و خونریزی ، چپاول و غارت و کشورگشایی مسلمانان همسایه ی شمال و جنوب خود افتاده اند [ و در این بین باید ناگزیر خدا رو شکر گفت که دو طرف غرب و شرق آنها به اقیانوس و آب منتهی می شود ! ] 

    جای مزاح نیست و مرا هم حالی برای مزاح نیست ؛ 
    مع الاسف اسلام آمریکایی برآمده از آستین وهابیت و تکفیر این بار به رسم مسلمانی خودخوانده ی خویش ، از حاجیان مظلوم در مشعر و منا قربانی گرفت ! .. حجتان مقبول ! 

    و تسلیت به صاحب اصلی این عزا ، ماتم و ثلمه در جهان اسلام حضرت ولی عصر (عج) . 
    "از نشانه های ظهور آن است که در ماه دوازدهم (ذی الحجه) فاجعه ی بزرگی در منی روی می دهد که افراد بی شماری کشته می شوند و خون ها جاری می شود ." 
    پیامبر اعظم (ص) 
    بحار /ج81/ص51
    باتشکر از وبلاگ جالبتون 

    واقعا دردناک بود خدا انشالله به خانواده حجاج صبر بده

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">