منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

تیزهوشان متقلب !

منصوره صامتی |

در حال رانندگی در خط دوم اتوبان هستم و ترافیک زیاد است. احساس می‌کنم خط سوم کمی روان‌تر است. بلافاصله با هزار بدبختی، سر این خر آهنین را کج می‌کنم و بعد از شنیدن انواع بوق‌ها و ایجاد مانع در مسیر ماشین بغلی و بروز احتمال تصادف با پیتزا موتوری که با سرعت از بین خط دوم و سوم در حال حرکت است، به خط سوم می‌روم.


فکر می‌کنم فقط به عقل من رسیده و من این شعور را داشته‌ام که خط سوم بهتر از خط دوم است. غافل از اینکه بقیه هم، به همین مسئله توجه داشته‌اند و همین کار را انجام داده‌اند و به خط سوم آمده اند و الان خط دوم خلوت‌تر است!


حالا دوباره بازی آغاز می‌شود و فکر می‌کنم که فقط شعور من است که به این مسئله می‌رسد که می‌توان به خط دوم بازگشت و سریع‌تر به مقصد رسید. اما دیگران هم به همین نتیجه رسیده‌اند.


نتیجه هم همین عکس‌هایی است که از بالا از خیابان‌‌ها و اتوبان‌های ما در ساعات پر ترافیک منتشر می‌شود. همه در حال حرکت از خط دو به سه و از سه به دو هستیم و در هم گره خورده‌ایم!


این عادت را در فرهنگ اقتصادی و اجتماعی هم می‌شود دید. از پرداخت مالیات دولت فرار کرده و خوشحال است. راهی برای یک دزدی کوچک پیدا کرده و خوشحال است. یاد گرفته که یواشکی مدرک بخرد و دکتر یا مهندس بشود و خوشحال است. تز ارشد یا تحقیق دکترایش را خریده و از زیرکی خود در صرفه‌جویی در وقت خوشحال است.


فراموش می‌کند که او تیزهوش‌ترین فرد این جامعه نیست و همه دارند به همین میان‌برها فکر می‌کنند. او تقلب می‌کند و مهندس می‌شود و وقتی تصادف کرد، زیر دست کسی که تقلب کرده و درس خوانده جراحی می‌شود و در نهایت هم، در یک زلزله معمولی، زیر آوار خانه‌‌ای که مجوزش با تقلب صادر شده فوت می‌کند و باید کسی با تقلب، برایش قبری در یک جای خوش آب و هوا و نسبتاً آباد بخرد!


همیشه باورم بر این بوده که یکی از دلایل از بین رفتن اخلاق در هر جامعه‌ای، این است که من فکر می‌کنم که خیلی زیرک‌تر از متوسط جامعه هستم و فراموش می‌کنم که آن چیزی که به عنوان یک راهکار یا راه میان‌بر برای کوتاه کردن مسیر به ذهن من رسیده، به ذهن خیلی افراد دیگر هم خواهد رسید و در نهایت، از یک وضعیت پیچیده‌ی امروزی، به یک وضعیت پیچیده‌ی جدید تغییر مکان خواهیم داد. درست مثل جابجایی از خط دوم به خط سوم و تجربه‌ی ترافیک قدیمی در لاین جدید!

نظرات  (۲۵)

درهای رحمت باز می شوند وقتی کلید بندگی در دستانت باشد
وقتی وارد می شوی 
لباست معرف توست
وقتی می روی کلامت ....
گاهی برای رشد کردن 
باید سختی کشید

گاهی برای فهمیدن
باید شکست خورد

گاهی برای بدست آوردن
باید از دست داد .
خدا هیچ قفلی را بدون کلیدش
خلق نمی کند 
هیچگاه مشکلات را بدون 
راه حلشان
سر راهتان قرار نمی دهد .

پس به او اعتماد کنید

  • کشف حجاب در نمایشگاه مطبوعات
  • پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
  • فروش لایک (پسندیدن) و فالوئر (دنبال‌کننده)، جذب فالوئرهای کاملا واقعی، خرید و فروش اکانت (نام کاربری)، مزایده اکانت! ... این واژه‌ها عبارات تازه‌ای در اقتصاد ایران است؛ عباراتی که از نوعی کسب‌وکار جدید خبر می‌دهد.


    به گزارش ایتنا از ایسنا، با فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی در ایران و جهان، بسیاری از روش‌های تبلیغاتی ارزش خود را از دست داده‌اند یا اعتبار گذشته را ندارند.

    حالا بیشتر از ١٦ ‌میلیون کاربر ایرانی بیشتر وقت آزاد خود را با اینترنت موبایل می‌گذرانند و همین موضوع باعث شده است که هدف‌گذاری تبلیغاتی کمپانی‌های تجاری و حتی تولیدکنندگان خانگی و توزیع‌کنندگان خرد تغییر کند و برای معرفی کالا و خدماتشان به شبکه‌های اجتماعی متوسل شوند.

    قیمت هر مخاطب بین یک تا ٢٠ تومان
    هر فالوئر ایرانی در فضای مجازی حدودا بین یک تا ٢٠ تومان قیمت دارد. قیمت هر یک فالوئر به تعداد تقاضایتان بستگی دارد.

    هرچه تعداد فالوئر بیشتری بخواهید قیمت یک فالوئر گران‌تر می‌شود. به‌عنوان مثال برای خرید ٣٠ ‌هزار فالوئر نیاز به ١٤٠‌ هزار تومان دارید و به عبارتی برای هر فالوئر تنها ٤ تومان می‌پردازید.

    در حالی‌که ١٠٠‌ هزار فالوئر یک‌ میلیون و ٦٠٠ ‌هزار تومان هزینه دارد و باید برای هر فالوئر حدود ١٦ تومان پرداخت شود.

    فروش صفحات آماده با فالوئرهای بالا، یکی دیگر از پکیج‌های این بازار است. در این پکیج صاحبان کالا و خدمات به جای تلاش برای افزایش مخاطبان خود، یک صفحه پرمخاطب را خریداری می‌کنند.

    آنها با تغییر رمز عبور، مالک جدید آن صفحه می‌شوند و از ظرفیت مخاطبانش برای تبلیغ کالا و خدمات خود بهره‌برداری می‌کنند

    حادثه ای دیگر در سرزمین وحی :
    روز گذشته تعداد زیادی از حجاج بیت الله الحرام در سرزمین منا قربانی بی کفایتی و سوء مدیریت رژیم آل سعود شدند در این بین تعداد زیادی غریب به ۱۳۰نفر از حاجیان ایرانی هم در بین قربانی شدگان وجود دارند ، ضمن تسلیت به بازماندگانشان آرزوی صبر برای خانواده این زائران عزیز مینمایم .
    بر خلاف آنچه رژیم آل سعود آن را حادثه طبیعی جلوه میدهد حکایت از اتفاق مدیریت شده دارد .
    رنج ها و غصه ها دارد دروغ 
    داستان و ماجرا دارد دروغ 

    گر بنا گردد زان کاخی بلند 
    پایه بر باد فنا دارد دروغ 

    منهدم سازد حیات خلق را 
    فتنه های جانگزا دارد دروغ 

    هرکه باشد عاقل و دانا نمی گوید دروغ 
    صاحب اندیشه ی والا نمی گوید دروغ 

    در زمین و آسمان ، در هر مکان و هر زمان
    چون خدا حاضر بود ، آنجا نمی گوید دروغ

    در میان دوستان از روی لاف خود سری
    شخص با ایمان و با تقوا نمی گوید دروغ 

    کن برون از سر دگر فکر دروغ 
    تا به کی گویی تو از هر در دروغ ؟! 

    نزد ما از قیامت دم می زنی 
    پیش آنگویی بود محشر دروغ 

    گفتی و دیدی سزایش را تو همی 
    پس نیا ، با ما مگو دیگر دروغ !
    http://www.shahrekhabar.com/picnews/1443034440074714
  • امیرعلی واقعی
  • این کامنت کی بوددد بانام کاربری من ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • 5 مهرماه چه اتفاقی در آسمان خواهد افتاد
  • باز پاییز است اندکی از مهر پیداست ؛
    حتا در این دوران بی‌مهری , باز هم پاییز زیباست . . .
    پیشاپیش فرا رسیدن فصل تعلیم و تربیت و دانش اندوزی مبارک ، فصل جلدگرفتن کتاب و دفتر ، فصل مشق شب ، ریاضیات ، علوم  ( دبستان رو عرض میکنم )
    یادش بخیر ۷ صبح بیدار شدن ، تا وسط راه مدرسه هنوز خواب بودیم ، وای چقدر خوابمون میگرفت بعدازظهرها تو کلاس. 

    با سلام

    به نظر من این چیزهایی که با هم مقایسه شده اند واقعا تمام و کمال قابل مقایسه نیستند اگه شما مسیرتون را عوض نمی کردید و در همان لاین می ماندید بی تدبیری بود همین طور در مسیر زندگی اگه یک کاری اشتباه صورت گرفت مسیر را عوض نکنیم اشتباه بزرگتری است و به حساب زرنگی و یا پارتی بازی و غیره نمی توان گذاشت و بحث فرار مالیاتی از مقوله دیگری است فقط بحث فرار مالیاتی مطرح نیست بلکه باید جامعه به تناسب پرداخت هایی که می شود بتواند خدمات ارائه دهد خداییش اگه من هم بتونم کمتر مالیات و حتی بیمه می دهم چون از اول انقلاب به زبانهای مختلف از مردم پول گرفته اند خصوصا کارمندان که خدمات ارائه کنند نه اینکه کاری نکرده اند ولی نسبت به پولی که از مردم کوچه و خیابان می گیرند کاری نیست و مملکت باید گلستان می شد ولی پولهایی که از ما می گیرند یک عده ای به جیب خودشان می زنند و سال تا سال مسئولان در غفلت و خواب.

    و اما پایان نامه ، مهندس شدن ، پزشک شدن و ... اینها همه ریشه در حکومت دارد و فرهنگی که سالیان سال است هنوز نتونسته اند درست کنند هنوز مملکت ما در خواب است اسلام  می گوید تربیت بچه از کودکی حتی از جنینی آغاز می شود کدام برنامه منسجم و مدونی در این رابطه در حال اجرا است کشورهای پیشرفته مدارس ابتدایی را مهمترین مدارس می دانند ولی در مملکت ما امسال را که نتوانسته اند در دبیرستان جذب کنند به عنوان معلم فرستادند ابتدایی یعنی برنامه آموزشی پشم!!!!

    یعنی فرزندان نونهال این مملکت باید تاوان بی تدبیری مسئولان را در بزرگسالی بدهند یعنی همان فروش پایان نامه ، یعنی روی آوردن به سیستم کارمندی ، یعنی عاطل و باطل شدن وقت شما در بزرگسالی ، یعنی مشکلات خانوادگی در آینده یعنی افراد سرگردان در جامعه ، یعنی افزایش بزهکاری ، یعنی تلف شدن بهترین زمان عمر انسان ها ، یعنی افزایش مهاجرت ، یعنی از بین بردن نسل های آینده و ....

    این خانه از پای بست ویران است متاسفانه......

    شما صحبت رئیس فرهنگستان ادب فارسی را شایدشنیدید که گفت یک کلمه ممکن است یک سال طول بکشد تا ساخته شود این یعنی عقب ماندن از سرعت تکنولوژی و دنیا و مشکلات جااندازی کلمات جدید و حتی بوجود آوردن نظریه پردازی در حوزه ادب فارسی ، شما شبیه سازی کنید در تمام علوم که متاسفانه یک پا که هیچ ، فرسنگ ها عقبیم !!!!!!!!! و همچنان فکر می کنیم خیلی خوب داریم حرکت می کنیم.

  • به سوی او قدم برداریم
  • به سـوی او قـدمی برداریـم ...

    آتشی که نمى سوزاند " ابراهیم " را

    و دریایى که غرق نمی کند " موسى " را
    کودکی که مادرش او را به دست موجهاى " نیل " می سپارد

    تا برسد به خانه ی تشنه به خونش

    دیگری را برادرانش به چاه مى اندازند

    سر از خانه ی عزیز مصر درمی آورد


    آیا هنوز هم نیاموختی ؟!
    که اگر همه ی عالم قصد ضرر رساندن به تو را داشته باشند
    و خدا نخواهد ، " نمی توانند "

    پس

    به " تدبیرش " اعتماد کن

    به " حکمتش " دل بسپار

    به او " توکل " کن

    و به سمت او " قدمی بردار "

    تا ده قدم آمدنش به سوى خود را به تماشا بنشینی ....
    پاسخ:
    سپاس فراوان از دقت و توجه شما در انتخاب مطالب مفید 
  • داستان قضاوت امام باقر(ع) میان دو کبوتر
  • باشگاه خبرنگاران: محمد بن مسلم یکی از اصحاب امام باقر علیه السلام نقل می کند: روزى خدمت امام باقر علیه السلام بودم که یک جفت قمرى آمدند و روى دیوار نشسته طبق مرسوم خود بانگ می کردند، و امام باقر علیه السلام ساعتى به آنها پاسخ می‌گفت، سپس آماده پریدن گشتند، و چون روى دیوار دیگرى پریدند، قمرى نر یک ساعت بر قمرى ماده بانگ مى‌کرد، من عرض کردم: قربانت گردم، داستان این پرندگان چه بود؟

    فرمود: اى پسر مسلم هر پرنده و چارپا و جاندارى را که خدا آفریده است نسبت به‌ما شنواتر و فرمان‌بردارتر از انسانست، این قمرى به‌ماده خود بدگمان شده و او سوگند یاد کرده بود که کاری نکرده است و گفته بود به داورى محمد بن على (علیه السلام)راضى هستى؟

    پس هر دو به داورى من راضى گشته و من به‌قمرى نر گفتم: که نسبت به ماده خود ستم کرده ‏اى او تصدیقش کرد.

    منبع: اصول کافى-ترجمه مصطفوى، ج‏۲، ۳۷۵
  • میلاد حمیدی
  • چرا فمینیست ها نسبت به به  قانون مالیات بر ارث جدید موضع نگرفتند؟
     
    نکته  عدم موضع گیری ژورنالیست های فمینیست در رسانه ها، مجلات و روزنامه هاست. فمینیست ها تقریبا در همه رسانه ها حضور دارند و دختربچه های عقده ای ترشیده موجود در دفتر تحریریه های خبرگزاری های داخلی و زن های مطلقه بیوه که عقده محبت یک مرد را در دل دارند از همراهان و یاوران تفکر فمینیسم ایرانی در رسانه های کشور ما هستند. مردان روشنفکری که بویی از غیرت و مردانگی نبرده اند و توهم توسعه دارند و شایسته لفظ «دیوث» هستند نیز همراهان مذکر فمینیسم ایرانی هستند. این دسته از افراد که عمدتا به عنوان نیروهای مزدور و سربازان پیاده نظام قدرتمندان و ثروتمندان فراماسونر شناخته می شوند فقط در موضوعاتی تحلیل می نویسند که طرف مقابل «جنس مرد» باشد. اینها در عمل، شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر انگلیس» زنان و مادران شهید در ابتدای انقلاب را به شعار «مرگ بر پدر سالاری» و «مرگ بر مردسالاری» تبدیل کردند.
    جنبش عدالتخواهی مردم ایران در بین فمینیست ها به مردستیزی های کودکانه تبدیل شده است. در رسانه های فمینیستی و به قلم خبرنگاران بدذات فمینست، انواع مقالات و مصاحبه های متنوع مردستیز دیده می شود اما دریغ از مطلبی که درد همه مردم و جامعه را داشته باشد وجود داشته باشد. آنها مرتب از دو برابر بودن مقدار ارث مردان انتقاد می کنند و با حسادت بی پروای خود، در زمینه هایی که به نفع شان است شعار برابری سر می دهند ولی در برابر قوانینی این چنینی که بخش عمده ای از سهم الارث را به جیب دولت و از آن طرف به جیب سازمان های فمینیستی و افزایش یارانه و بودجه روزنامه ها می شود سکوت می کنند. اگر مرد به سبب مسئولیت های اقتصادی متعدد تعریف شده در قانون در قبال خانواده و خاصا والدین خویش، ارث بیشتری ببرد مورد حمله ژورنالیست های فمینیست در رسانه های داخلی قرار می گیرد ولی اگر دولت، قانونی را تصویب کند که به موجب آن هم از مرد و هم از زن نیز ارث بیشتری ببرد، هیچ صدای اعتراضی از سوی فمینیست بلند نمی شود.
    به عبارت بهتر، فمینیست ها نه تنها مردمی نیستند بلکه مزدوران مواجب بگیر طبقه قدرتمند فاسد در کشور ما هستند که برای آنها قلم فرسایی می کنند، برای آنها تشکل راه می اندازند و جنبش های اعتراضی را سازماندهی می کنند. فمینیست ها موجوداتی زشت و متعفن هستند که هر قدر از مدت حضورشان در مسندهای اجرایی می گذرد بدذاتی شان بیشتر رو می شود و ذات پنهان شان بیشتر رو می گردد.
  • میلاد حمیدی
  • اما یک چیز را بگویم. دولت برای من منفور ترین چیز است و نماد مفت خوری است. هر اندازه از دادن مالیات بتوان فرار کرد به نظر من یک هنر است و این مختص ایران نیست مخصوص همه کشورهای پلید سرمایه داری است.
    اساسا سیستم اقتصادی ما اسلامی نیست بلکه فراسرمایه داری است.
    یک مثال ساده میزنم مالیات بر ارث از 35 درصد الی 65 درصد!
    آیا جانسوز نیست؟
    شخصی که در پایین شهر زندگی می کند و  فوت می شود زن و فرزندش با دادن مالیات بر ارث احتمالا باید مستاجر شوند!
    این ظلمی باور نکردنی است!
    اسلام کجا بود؟
    این کجایش با اقتصاد اسلامی تناسب دارد؟
    تقلب دولت این وسط چه می شود؟
    اصلا چه خدماتی در ازای این مالیات ها ارایه می دهد؟
    چقدر و چند جا باید مالیات داد؟
    چقدر باید مردم بدهند؟
    آیا در این مملکت انسان به راستی چیزی به جز دادن را یاد می گیرد؟!!!
    خانم صامتی عزیز این رفتار های مردم یک جور تخلیه ناراحتی ها و عقده های اینچنینی است که خودش را به این شکل نشان می دهد.
    اینها همه نتیجه یک سیستم غلط اداره کردن کشور است.

  • میلاد حمیدی
  • با سلام
    ضمن تشکر از مطلب مفیدتان با ذکر منبع در وبلاگ خود از آن استفاده خواهم کرد.
    پاسخ:
    با سلام 
    بزرگوارید . 
    واقعا جالب بود.

    سال هاس که از ترافیک و دود و دم راحت شدیم.
    شهرهای کوچیکتر درسته به وسعت و عظمت تهران بزرگ نیستن ولی ترافیک ندارن. تو عرض مدت کوتاه سی دقیقه ای و یا کمتر میشه از شمال به جنوب شهر رفت بدون هیچ دردسر آن هم با هزینه 200 تومن.

    هوای پاک دارن.
    رودخونه دارن.
    زندگی سالمتری دارن.

    مشکلات کمتری دارن که با پیگیری به راحتی حل میشن.

    بیاین به شهرهای کوچیکتر .
    واقعا زندگی لذت بخشه.

    درسته که دل کندن از تهران رنگارنگ سخته ولی دل بکنین و بیاین.
    تهران فقط یه جهنم دوس داشتنیه.
    همین....
    باعرض تسلیت شهادت امام باقر علیه السلام ، مرور چند حدیث ازامام ، میفرمایند :

     - تو را به پنج چیز سفارش می کنم : اگر مورد ستم واقع شدی ستم مکن ، اگر به تو خیانت کردند خیانت مکن ، اگر تکذیبت کردند خشمگین مشو ، اگر مدحت کنند شاد مشو ، و اگر نکوهشت کنند ، بیتابی مکن.

     - سخن نیک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گیرید.

     - از سستی و بی قراری بپرهیز ، که این دو ، کلید هر بدی می باشند ، کسی که سستی کند ، حقی را ادا نکند ، و کسی که بی قرار شود ، بر حق صبر نکند . 

     - خداوند در روز قیامت در حساب بندگانش ، به اندازه عقلی که در دنیا به آنها داده است ، دقت و باریک بینی می کند . 

     -  به خدا سوگند هیچ بنده ای در دعا ، پافشاری و اصرار به درگاه خدای عزوجل نکند ، جز اینکه حاجتش را بر آورد . 

    الهم صل علی محمد و آل محمد .
  • مانتوهای جدید بدحجابی هم از راه رسید
  • مانتوهای جدید بدحجابی هم از راه رسید \ چشم مسؤلان فرهنگی روشن.

    خبرگزاری میزان - در حالی که ماه گذشته مشاور اتحادیه صنف پوشاک از آغاز طرح وی‍‍ژه مشترک اتحادیه صنف پوشاک و اماکن نیروی انتظامی برای برخورد با تولید، عرضه و فروش مانتوهای شیشه‌ای خبر داده بود، این مانتوها به خیابان‌ رسید.

    مانتوهای شیشه‌ای پروژه‌ جدید فرهنگی است که قرار است دخترکان جوان ما را به سمت دوری از فرهنگ غیرایرانی و اسلامی پرتاب کند، درست همین لحظه‌ که مسئولان فرهنگی‌ عرصه مد و پوشاک چشمانشان را بروی حس زیبایی شناختی یک دختر جوان بسته‌اند، کسی دیگر آنطرف مرزهای کشور در حال برنامه‌ریزی برای لباسی است که قرار است دختر ما بپوشد و فردا به دانشگاه برود.

    زمان زیادی نمی‌گذرد، همین ۲ سال پیش بود که پس از خواب عمیق مسئولان محترم فرهنگی پوشش ساپورت از میهمانی‌ها و مجالس خصوصی به خیابان‌های شهر راه پیدا کرد.
    مطلب زیبا و آموزنده ای بود ، حال و روز جامعه امروز ماست 
    ولی حتما تصدیق میفرمایید اگر چه بسیاری از افراد این رفتارها ازشون سر میزنه ولی  هستند کسانی که اخلاقیات و حقوق دیگران رو مدنظر قرار میدن و به رفتار انسانها و فرهنگ حاکم بر جامعه واکنش نشون میدن و بی تفاوت نیستند ، درست مثل شما بزرگوار ، سرکار خانم .
    موفق باشید .
    موافقم ، این زرنگی نیست و تنها ما نیستیم که به اون راه فکر کردیم ، ایکاش یاد میگرفتیم  جای خودمون باشیم بهتره و در هر موقعیتی وظیفه رو بنحو احسنت انجام بدیم ، قبول دارم شرایط جامعه بگونه ای شده که فرار مالیاتی ، مدرک گرایی حتی بدون داشتن سواد لازم و در کُل میان بر رفتن در هر کاری بدون توجه به حقوق دیگران ارزش و زرنگی شده، در کل ارزشهای جامعه تغییر کرده که این رفتارها مایه افتخار است .
    افرین

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">