منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

چند سالی است که صنعت گردشگری در ایران کاملا به صورت وارونه رشد و توسعه ی فراونی داشته  بگونه ای که بر اساس آمار غیر رسمی روزانه 3000 هزار ایرانی به ترکیه سفر می کنند . با احتساب 365 روز سال ، گردش مالی و خروج ارز  از کشور ارقامی حاصل خواهد شد که به حقیقت آدمی را شگفت زده می کند ! 

جدای از پیامدهای فعلی و آینده نگرانه این رشد معکوس ، آنچه با چشم و گوش غیر مسلح ایرانیان اصیل و آگاه به ماهیت تاریخی و فرهنگی خویش را می آزارد برهنگی شتاب زده و عریانی خاص بسیاری از هموطنان در کشورهای همسایه است ! 

کشورهای همجوار ایران خاستگاه فرهنگ اسلامی و شرقی هستند و این فرهنگ ها آنچنان ممزوج یکدیگرند که مردم کشورهای همسایه  از دین غالب و اعتقادات کشورهای همسایه کم و بیش مطلعند . ممکن است حجاب و پوششی به نام چادر ایرانی را کمتر بشناسند ولی آگاهند که حجاب و پوشش متعارف از الویت های یک مسلمان است . 

گذشته از اعتقادات دینی ، فرهنگ سرزمین های شرقی موءید  پوشش  کامل و بدون برهنگی است تصاویر برجای مانده از ایرانیان باستان نیز گواه پوشش تمام نواحی بدن زنان ایرانی است که از کلاه و پوشش خاصی هم برای پوشش سر استفاده می شد،. از طرفی بر اساس فطرت همه ی آدمیان معنا و مفهوم پوشش راحت بدون عریانی و جلب توجه جنسی را می شناسند و ترجیح افراد در جوامع لاییک نیز بر همین گونه است در حالی که از بایدها و نبایدهای دینی مطلع نیستند بر اساس آنجه باز خورد عمل آنان در جامعه است برای حفظ شانیت و امنیت خویش لباس مناسب بر تن می کنند . 

همه ی اینها در حالی است که هموطن ایرانی در آسمان مرزی ایران و کشور همسایه ناگهان روسری از سر بر می دارد تا همرنگ جماعت غیر مسلمان شود تا به خیال خویش شهره ی شهر نباشد ! 

 آنچه بسیاری  از  زنان ایرانی را که اگر از دین آنها پرسش شود خود را مسلمان ایرانی می دانند ، مجاب می کند تا در حضور مردان اجنبی ناگهان پرده  عفاف در اندازند آنچنانکه بجای انسانیت تنها جنسیتی غریضی از خود به نمایش بگذارند مطلبی آزار دهنده و بسیار جالب توجه است !
با اینکه در کشورهای همسایه ،مسلمانان کاملا پوشیده و هماهنگ با دستورات دین در کشورهای لاییک ظاهر می شوند بانوان مسلمان ایرانی از کشوری که حکومت اسلامی شیعه دارد سفر می کنند و به عنوان سفیری از کشور ایران تا جایی که ممکن است از طول و عرض پوشش خود کم می کنند !
این در حالی است که این رفتارهای ناهمگون با فرهنگ بوم و اصیل  چند هزار ساله ی ایرانی ، نه تنها چهره ی ایرانیان را مخدوش کرده بلکه سبب خواه شد تا بیگانگان مسلمانی مان را نیز به تمسخر بگیرند که این بزرگترین ظلم در حق خویش و اصالت ایرانی مان است .

.

.

با توجه به آنچه گفته شد  از بانوان ایرانی تقاضا می شود  اگر به هیچ  یک  از چارچوب های دینی معتقد نیستد  برای  حفظ کرامت انسانی خویش  هنگام حضور در کشورهای دیگر به عنوان یک ایرانی  متشخص  ظاهر شوید ، هماهنگ و زیبا بپوشید تا متانت و وقار ایرانی بودن، ادب و نزاکت  شما دیگران را  به کرنش و تواضع وا دارد ، نه آنکه  عمل نا آگاهانه ی شما سبب شود که زنان ایرانی را به چشم زنانی لاقید و بی پروا  که شناگران ماهری هستند که آب نمی یابند ،بشناسند ! 

 چقدر تامل بر انگیز است که ناچار شویم به  زنانی آشنا با زیبایی های حجاب مسلمانی  پیشنهاد کنیم

اگر روسری بر سر ندارید ، لا اقل برهنه نباشید ! 

  • منصوره صامتی

نظرات  (۲۶)

ببخشید در جواب یکی از دوستان باید بگم کسی بلایی سرمردم نیاورده منظورم اینه که بی حیایی مردم تقصی دولت ونظام نیست بلکه یکی از دلایل اصلیش ماهواره هست.
ببینید چه بر سر مردم آوردید که اینطور بی حیا و بی پروا شدن.....
الهم عجل لولیک الفرج..........
جناب غلامی 
عزیز من شما اول به حرفی که میفرمایین خود عمل کنین بعد.
به طبع ایمیل و همچنین بلاگ بنده برای عموم آزاد است و شما اگه واقعا خواستار اصلاح بنده و امر به معروف و نهی از منکر! بودین میتونستین از این کانال ها وارد بشین و حداقل این حدیث ها رو یکبار عملا انجام میدادین نه صرف شعار برای اعضا.

جنابعالی اگه آخرین پیام بنده نسبت به جناب محب رو دقیق مطالعه بفرمائید متوجه خواهید شد که بعد رد ادعای من از طرف جناب محب دیگه من ایشون رو همون فرد معرفی نکردم. و تنها نظرم رو ابراز کردم درباره ناقص بیان کردن لفظ جلاله صلوات.
برای من مفهوم نیست که چرا یک ابراز نظر و سوال و جواب ساده رو شما به عنوان قضاوت مطرح میکنید . 
از شما که دم از خدا و پیامبر میزنید چنین انتظاری نیس!؟
لطفا دقیق باشین!

فک نمیکنم ادبیات و سبک نوشتاری من در هر جایی به شما ربط داشته باشد که در عجب باشین یا نه؟

هر شخصی احترامی که میگذارد در قبال آن احترام طرف مقابلش رو به همراه دارد.
اعضا و بانوی این وبلاگ به اندازه ای قابل احترام هستن و بگونه ای رفتار میکنن که ارزش احترام گذاشتن رو دارن.
امیدوارم که هدف شما از این انتقاد نابجا کاستن این احترام بین من و سایر اعضا نباشد امیدوارم.

شما کاش به جای پاره ای از گفتگوها به طور کامل مکالمه من و اون شخص رو مطالعه میفرمودین تا دلیل سبک نوشته و ادبیاتم در قبال اون فرد رو متوجه متوجه میشدین!

اگر از مدیر اون سایت خبری میخواستین میفرمود که لحن من در ابتدا چگونه بود و در آخر هم چگونه بود.
اگر کامل مطالعه میفرمودین متوجه میشدین که اتمام این بحث از طرف بنده بود که داشت انرژی بنده رو بیخود هدر میداد که اگر این طور نبود معلوم نبود ایشون تا کی میخاست در قبال کامنتهای بنده در مورد مسائل ترکیه فحش و ناسزا بگه و از اردوغان جانی حمایت بکنه.
بحث من و ایشون علمی نبود که دچار جدل بشه. بحث سیاست و حکومت نتیجش عدم سازگاریه.
ایشون به صراحت از داعش جانی حمایت میکردن و ایران رو یک کشور ارباب رعیتی میدانستند که ما بدون شعور و منطق از رهبرمون حمایت میکنیم.
و مسائل به مراتب بد تر این که از حوصله بنده خارجه برای بازگویی.
قطعا چون افرادی هم چون شما با بهانه هایی همچون به جدل کشیده شدن بحث پاپس کشیده اید که این افراد که فک میکنن خارج ازایران بهشته هر روز بی پروا تر نظام اسلامی رو میکوبند واذهان رو نتشنج میکنن.
اگر کسی خواست بره ترکیه آنلاین لطفا دقیق مطالعه کنه که همانند آقای غلامی خطا نکنه.

آقای غلامی کسی که خود اصلاح نشده نمیتونه کسی رو اصلاح کنه.
قطعا بحث خرما مابین حضرت رسول و کودک عرب رو بارها شنیدین.

آقای غلامی لطفا در هر بحثی که مربوط به شما دوست عزیز نیس اظهار نظر نکنین چون در صد کمی از نوشته هایتان صحیح میشه در این روزها.


و در پایان معذرت خواهی میکنم از بانو صامتی که وقتشون رو با همچین مطالبی هدر میدیم.









پاسخ:
ادب مرد به زدولت اوست ...
جناب باغ شهر ارجمند ؛ 
روا نیست که هرگاه از شخصی انتقاد می شود ، این انتقاد در محضر دیگران صورت بگیرد چرا که در آن صورت انتقاد ، کارکرد اصلاحی خود را از دست داده ، و دیگر نه تنها در شخص تاثیری مثبت نمی گذارد ، بلکه چه بسا موجب پافشاری و اصرار همان فرد و لجاجت او بر خطایش شود که فرمود :
اگر کسی در خفا از شما انتقاد کرد ، شما را گرامی داشته است و اگر در حضور دیگران انتقاد نمود ، به شما اهانت کرده است .

اما از آنجا که شخصیت افراد در دنیای مجازی ییشتر از نوع مجاز است تا واقعیت و به نوعی اعتباری است تا "حقیقی" و یا "حقوقی" ؛ با توجه به این مهم ، نکاتی را خدمت شما سرور گرامی یادآور می شوم :

ابتدا اینکه نوع ادبیات به کار رفته در مطالب یک فرد و سبک نوشتاری وی ، و مشابهت همان با فرد دیگری ، نمی تواند به تنهایی مورد قضاوت و داوری افراد قرار بگیرد [ خاصه اینکه جهان بینی و بینش جناب "محب رسول الله" ، با بینش و حتی نگرش فرد مورد نظر شما در سایت "ترکیه آنلاین" همخوانی ندارد] 

بنده پاره ای از گفتگوهای شما را در همان سایت مطالعه نمودم. و از ادبیات نوشتاری تان که هیچ سنخیتی با ادبیات شما در این رسانه نداشته و ندارد ، تعجب نمودم.
این همان "ادبیات" و "سبک نوشتاری" است که که شما را به قضاوت در مورد فرد دیگری واداشته بود !

مطلب دیگر اینکه ما نباید هدف و مبنای خود ، از مباحثه با یک فرد را  اعمال سلیقه و یا حب و بغض شخصی خود قرار دهیم ؛ به عنوان مثال اگر از فردی در فضا و یا سایتی دیگر ، دلخور و ناراحت باشیم ، او را در سایت و فضایی دیگر بیابیم و منکوب نماییم !
هدف ما از گفتگوها و بعضا بحث هایی که پیش می آید ، باید کشف حقیقت بوده و در سایه سار آن ، احقاق حق ، یا ابطال سخنی باطل به عنوان راهگشای مسیر زندگی ما باشد .

در همین مباحث علمی هم ، اگر صحبت های ما از فضای و چارچوب یک بحث علمی خارج شود و حالتی از "جدل" را به خود بگیرد ، باید از ادامه ی آن بنابر دستور وارده خودداری نمود که پیامبر اکرم (ص) می فرمایند : خدا رحمت کند کسی که مجادله را ترک کند گرچه حق با او باشد.
حتی در آداب امر به معروف و نهی از منکر که یک فریضه ی دینی است هم مشاهده می کنیم که آمده : "مبادا عمل به این فریضه ، موجب شود که گروهی از شما به بهانه ی آن و توسط آن ، بر گروهی دیگر چیره و مسلط شود." 
و سخن آخر اینکه : 
ما برای وصل کردن آمدیم ؛ نی برای فصل کردن آمدیم. 

چه انتخاب هوشمندانه ای برای عنوان  پستها دارید سرکار خانم 
پست هویت اصیل ایرانی عجیب مرتبط با این پست است میشه گفت یه جور مقدمه ست مرحبا به این هوش و ذکاوت و دقت نظر که دقیق می بینید و دقیقتر مینویسید موفق باشید انشاالله

جناب محب رسول الله (ص) ، برادر گرامی و ارجمند ؛

     
          حضرتعالی مستحضر هستید که یک "محب" واقعی [ که ان شاء الله در زمره ی محبّان واقعی حضرتش هم می باشید.] بر اساس حدیث ثقلین ، نمی تواند محبّ حضرت رسول باشد اما محبّ خاندان مکرم و اهل بیت معظم ایشان که ثقل کبیراند ، نباشد .

اما در خصوص نحوه ی صلوات فرستادن شما یک نکته را به عرض می رسانم  و آن اینکه
"تعظیم شعائر دینی" ، [ یعنی به جا آوردن دستورات دین ، آنگونه که به ما رسیده است] ، "ریا" و گناه نیست . بلکه از سنخ تعظیم و گرامیداشت احکام دین به شمار می آید که بر هر مسلمانی واجب است و چه بسا عمل کردن برخلاف آن ، "بدعت" و گناه باشد .

البته صحبت بنده تنها در خصوص نحوه ی صلوات فرستادن شما برادر گرامی است .
پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله و سلم ) فرمود : هرکس بر من صلوات بفرستد ولی بر اهل بیت من صلوات نفرستد ، بر من جفا کرده است .
صلوات با آنکه از افضل ذکرهاست ، و ذکری است بسیار شریف ، به صورتی که معروف است در نزد عرفای واصل [ همان هایی که از راه عمل به "شریعت "و سنت نبوی (ص) ، "طریقت" را طی نموده و به "حقیقت" رسیدند ] که : ذکر شریف "صلوات" در کنار ذکر گره گشای "استغفار" ، به منزله ی دو بال برای سالک ، در طی مراحل و منازل سلوک می باشد ؛ اما همین ذکر اگر به صورت ناقص در نماز فریضه ادا شود ، موجب ابطال نماز می شود ...

خداوند شما را با پیامبر و اهل بیت اش محشور بگرداند به برکت صلوات بر محمد وآل محمد (ص) 

با توجه به نوشته این پست که بانوان را به داشتن پوشش در آنسوی مرزها دعوت میکند یک سوال پیش میاد 
اینکه خانمها همراه همسرشون به خارج از کشور سفر میکنند مردی که اینقدر کم غیرت شده ( بدلیل اینکه چشمش بدیدن زنان برهنه ماهواره عادت کرده ) چه انتظاری هست که ناموس شو در مقابل مرد اجنبی پوشیده نگهداره حتی برعکس بعصی مردان همسر خود را با گذشت از مرزهای کشور تشویق به آرایش ولباسهای زننده میکنند که از شهروندان کشور مقصد عقب که نباشند هیچ بلکه مانند جدیدترین مدلی از خودنمایی که در ماهواره دیدند  باشه ، پوشیده بودن هم دلیل میخواد وقتی از درون تهی باشی ، دین وایمان درستی نداشته باشی وحتی به اصالت و فرهنگ کشورت هم بی توجه باشی دلیلی برای پوشش در جای آزاد نداری و همرنگ جماعت میشی ، شاید بعضی  فکر میکنند حالا چند روز آزاد باشبم اشکالی نداره برمیگردیم  دوباره پوشش رو حفظ میکنیم . به خیال خودشون چند روز از دستورات دینی مرخصی میگیرند غافل از اینکه عواقب گناه رو خدا فرموده .
  • محب رسول الله
  • بنده قصد ریا و اثبات خویش را ندارم. از صلوات بر محمد رسول الله و اهل بیت ایشان برای اینکه خودم را بعنوان نماد حق معرفی کنم استفاده نمی کنم .در این رسانه در همین حد به نظرم به تکلیفم عمل کردم.
    اگر با نظراتم موجبات ناراحتی دوستان را فراهم آوردم پوزش می طلبم و از خدا می خواهم پیامبر رحمت محمد رسول الله روحی فداه همه ما را شفاعت نمایند و طوری هدایتمان کنند که در عرصه واقعی زندگی انسان های خوبی باشیم  و راه درست را از نادرست تشخیص دهیم و مانند جنگ صفینی ها نباشیم که قرآن های بر سرنیزه کرده فریبمان دهد!
    مبادا مثل مردم کوفه با دیدن سواری با عمامه سیاه که لباس شبیه حسین بی علی را بر تن کرده بود و صورتش را پوشانده بود فریفته شویم و استقبال گرگ ها و ابن زیاد ها برویم!
    عزیزان ، دوستان، یزید و معاویه هیچ گاه نگفتند ما شما را به غیر اسلام دعوت می کنیم! آنها هم داعیه دار نام اسلام و حکومت اسلامی بودند.
    اما در درون حکومتشان به جز ظواهر چه نشانی از اسلام دیده می شد؟
    چه فسادی در دستگاهشان حاکم بود؟
    و مبادا همچون شوذب "معصومیت از دست رفته" زر و زیور دنیا و زیبایی دنیا را به دوستی حسین بفروشیم و بواسطه نفعی که می بریم فراموش کنیم که مردم در چه اوضاعی هستند و ظلم را حق معرفی کنیم و حق را پنهان کنیم و یا نبینیمش و وقتی به خودمان بیاییم که معصومیتمان از دست رفته باشد و روی این را نداشته باشیم که حسین را صدا بزنیم!
    مبادا همچون ابوموسی اشعری باشیم !

    همه شما را به خدای بزرگ می سپارم و از همه تقاضای حلالیت و دعا برای مغفرت در آخرت را دارم.
    از دوستان آرزو دارم که برای شهادت بنده دعا کنند.

    صلوات علی محمد

    یا حق



    جناب محب هر طور راحتین ولی شیوه نگارش و طرز بیان و تعامل با بقیه نزدیک به 70 درصد و بالاتر منطبق هست. اگه نباشید که چه عالی.

    در ضمن من باغ شب نیستم باغ شهر بهتر هست.

    صحت کلام شما ارزشمند هست ولی عدم درود بر آل محمد که پاره های تن محمد مصطفی هستند رو نمیشه چشم پوشی کرد.


  • محب رسول الله
  • آقای باغ شب بنده کابری را که ذکر کردید نمیشناسم. بنده اصراری بر حرفم ندارم. صرفا نظری دادم. عرض کردم شماها فکر کنید و حتی یقین کنید که من بر صراط باطلم.
    محب رسول سکوت شما انگار علامت رضایت هست. اینطور نیست؟

    جناب غلامی برادر عزیز شما عزیز مایی و تمام مطالبت عالی و مستند هست البته هر انسانی ممکنه خطا کنه ولی خب این احتمال در مورد شما تا به این لحظه نزدیک به صفر و یا کمی بیشتر بوده که قابل چشم پوشیه.

    این فرد فک کنم همون ترکمن اون سایته که حتی علاقه ای به کشور خودش نداره. نحوه نوشتار و نوع حرف زدنش کاملا منطبقه با اون فرد . شما م خودتو زیاد اذیت نکن هرچه قپر سند بیاری میگه کشکه.
    شاد و سرحال باشی عزیز.

    آقای عزیز ، بزرگوار و محترم !
    در خلال یک گفتگو و تنها در دو جمله ، چهار اتهام [ بی پایه و اساس ] را متوجه مخاطب خود کنید ، به نوعی که معنی فحاشی و هتاکی را به ذهن یادآور شود ؛  به نظر شما چنین مطلبی قابلیت تایید و انتشار را دارد ؟!

    شما در همین مطلب اخیر خود ، بنده [ ی نوعی ] را به صرف گفتن دو مطلب ، متهم به "پایمال کردن خون شهدا" ، "فریفته شدن به دنیا" ، محاربه با امام زمان (عج)" و "داشتن اعتقادات انحرافی" می کنید !! ؛ آیا مطالب پیشین شما نیز ازهمین جنس  مطالب بوده است که توسط مدیر فرهنگی چنین رسانه ای از باب عدم اشاعه و ترویج سنت مذموم "اتهام زنی"  [ که اخیرا به مقدار زیادی دامنگیر جامعه ی ما شده ] تایید نمی شود ؟! ..

    شما فرمودید که نظام ما ، نه اسلامی است و نه شیعی ...
     گرچه ما چندان تمایل به شیعه بودن نظام و شناخته شدن آن به این عنوان در جهانی که رمز موفقیت امت واحده ی اسلام در برابر همه ی توطئه ها و کارشکنی ها ، در دو مقوله ی  "کلمه ی وحده" ( توحید و یکتاپرستی ) و "وحدت کلمه" ( اتحاد ، وحدت و همدلی آحاد مسلمین ) بر اساس آیه ی "واعتصموا به حبل الله جمیعا و لاتفرقوا" نهفته است ، نداریم ؛
    ما به این شبهه حتی المقدور و بنا به بضاعت و وسع اندک خود بر اساس حقایق و واقعیت ها ، پاسخ دادیم .

    اما اکنون مطلبی که شما عنوان می کنید ، بحث دیگری است .
    توضیح آنکه گاهی فرد به اصل کارآمدی دین و رسالت آن در عرصه ی های نظام سازی ، هدایت و پیشبرد جامعه  برای رسیدن به قله های سعادت دنیا و آخرت ، اعتقاد دارد ؛
    اما تحت عنوان "آسیب شناسی" و با رویکرد "اصلاح گری" و وارد دانستن "انتقادهای مفید"  و سازنده ، در پی علل عقب ماندگی جامعه ی خویش ، علیرغم در عرصه بودن دین و در راس قرار گرفتن آن در مدیریت کلان جامعه ، می باشد .
    این یک بحث است ؛ اما گاهی هم ، فرد اساسا اعتقاد به کارایی و کارآمدی دین در این عرصه ندارد و نسخه ی سعادت فرد و جامعه را در نظام های غیرتوحیدی ، لائیک و یا بعضا سکولار و الحادی جستجومی کند ؛ باز این بحث دیگری است ...

     که به هر دوی این بحث ها می شود در فضایی صمیمانه و توام با احترام پرداخت که "انا هدینا السبیل ، اما شاکرا و اما کفورا" و نیز "لا اکراه فی الدین قدتبین الرشد من الغی" .

  • محب رسول الله
  • آقای غلامی بنده جواب شما را قبلا دادم ولی مدیر این رسانه نظر حقیر را منتشر نکرد. بحث شما ابتر است و هیچ ارتباطی به نظر من ندارد.
    این نظام مرهون خون شهیدان است پس چگونه اجازه میدهد خون شهیدان پایمال شود؟
    شماها آنقدر فریفته هستید که اگر امام زمانتان هم بیاید با او  بر سر اعتقادات تحریف شده تان در خواهید افتاد.
    وقتی رسانه در انتشار نظرات عدالت نمی ورزد به نظر میرسد بنده ناکام هستم از پاسخگویی به شما.
    شما فکر کن بنده بر صراط باطلم و حق با شماست.

  • مرضیه اسکندری
  • سلام بانوی عزیز خانم صامتی مهربان و فهیم ، راستش نبوغ شما در انتخاب تیتر عنان از کفم برد که خلاف عهد گذشته در این رسانه ی جذاب نظر بگذارم . گذشته از تیتر جذاب و ژورنالیستی خود متن هم محتوای بسیار تکان دهنده ای دارد علیرغم آن که حجب و حیای شما سبب شده که این مساله را باچشم پوشی قلم بزنید! پیشنهادی هم خدمت شما دارم لطفا از مشاهدات و تجربیات شخصی خود نیز بنویسید که بنده یکی از علاقمندان خاطره نگاری شما هستم . تشکر فراون از حوصله ای که به خرج دادید . پیروز باشید . 
    بنظرم اونی که بدحجابه گذشته از دینداری یه جور عقده نمایش خودشو داره داخل یا خارج خیلی فرق نمیکنه ، انسانیت  و خوب زندگی کردن مرز نمیشناسه ، کسانی که (مرد یا زن ) راه بی بندوباری در پیش گرفتن  اتفاقا خارج از مرز اجبار ، بدتر هم ظاهر میشن و بر عکس کسی که خدا رو در همه حال ناظر بر رفتارش ببینه همه جا حتا خارج از کشور اگه نتونه پوشش کامل یعنی چادر استفاده کنه ولی در حد رضایت الهی پوشش داره .
    پس همه چی برمیگرده به درون خود آدم که خط قرمز زندگی شو بر چه اساسی قرار داده ، میخواد بندگی خدا رو کنه یا کلن آزاد باشه ، فرقی هم نمیکنه کدوم دین الهی رو پذیرفته باشی مهم اینه که خدا رو به سرپرستی قبول کنی ، بخدا بسیاری از بانوان هموطن اقلیت مذهبی پوشش بمراتب بهتری از بعضی بانوان به اسم مسلمان و شیعه دارند . انگار اسلام داشتن عده ای موروثی از خانواده ست خودشون به این درک نرسیدند که چرا باید دستورات دینی رو انجام داد ،جالبتر اینکه اونایی رو که براشون سخت نیست انتخاب میکنند و همونا رو هم درست انجام نمیدن . خدا آخر و عاقبت هممونو بخیر کنه .
    محب رسول خدا شما احیانا همان ترکمن سایت ترکیه آنلاین نیستین که شدیدا حکومت شیعی رو فئودالی و ارباب رعیتی میدونستین؟
    افراد زیادی بعد از معرفی این وبلاگ در ترکیه آنلاین به اینجا سر زدن و احیانا نظر دادن.
    تو یکی تز نظراتتون هم تاجایی که یاد دارم فقط بر رسول خدا صلوات و سلام فرستادین و آل محمد رو کات کردین درسته؟

    جناب محب رسول الله ، سلام علیکم و رحمه الله

     

       بحث پیشین ما ، متاسفانه ناقص و ابتر ماند . اما درخصوص این بحث ، به نظر می رسد ابتدا ، اجمالا یک تعریف از دو واژه ی "ایمان" و "اسلام" داشته باشیم چرا که در خلال صحبت های شما ، مشاهده گردید که جنابعالی این دو را باهم و توامان به کاربرده اید کانه تفاوتی باهم ندارند .

    در سوره ی مبارکه حجرات می خوانیم که : قالت الاعراب ... اعراب بادیه نشین گفتند : ایمان آورده ایم ! ای پیامبر (ص) به آنان بگو : شما ایمان نیاورده اید ؛ بگویید اسلام آورده ایم .

    ظبق این آیه تفاوت "ایمان" و "اسلام" در این است که "اسلام" شکل ظاهری و قانونی دارد و هرکس شهادتین بر زبان جاری کند ، در سلک مسلمانان وارد می شود ؛ یعنی تمامی احکام اسلامی بر او جاری می گردد .
    ولی "ایمان" یک امر واقعی و باطنی است و جایگاه آن قلب آدمی است ، نه زبان و ظاهر او .
    "اسلام" ممکن است انگیزه های مختلفی داشته باشد ، حتی انگیزه های مادی و منافع شخصی ! ؛ ولی "ایمان" حتما از انگیزه های معنوی ، از علم و آگاهی سرچشمه می گیرد و میوه ی آن "تقوی" ( پرهیز از گناه ) است .
    به گفته ی پیامبر (ص) : اسلام امر آشکاری است اما جایگاه ایمان قلب و درون آدمی است . به تعبیری دیگر : هر مومنی ، مسلمان است ؛ اما هر مسلمانی مومن نیست .

    اما بعد ؛ گاهی مشاهده می شود که افرادی دلسوز ، اما ناآگاه از باب همان دلسوزی ، شروع به انتقاد از نظام می کنند به نحوی که به صورت مبالغه آمیزی ، اساس و کلیت نظام را زیر سوال می برند !
    نظامی که مرهون خون هزاران شهید چه قبل از انقلاب ، چه در دوران انقلاب ، چه در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن و همچنین فداکاری ها و جانفشانی ها و از خودگذشتگی های هزاران انسان پاکباز و بنده ی بی نام و نشان و مخلص خداوند است که به فرموده ی امام راحل (ره) : حفظ آن از اوجب واجبات است . [ یعنی حفظ نظام ، از نماز هم واجب تر است . ]

    بنده معتقدم انتقاد این گروه از افراد در جامعه از سر دلسوزی و خیرخواهی است اما چون انتقاد آنها آگاهانه نیست ، "به خاطر دستمال ، قیصریه را به آتش می کشند." ! غافل از اینکه این نحو انتقاد کردن ، عرصه را بر بدخواهان و دگراندیشان و خناسان جامعه و منطقه و بین الملل باز می کند .

    اما سوال : با دیدن این همه ناهنجاری ها ، کاستی ها ، انحرافات ، کژی ها و .. آیا همچنان می توان نظام را اسلامی دانست ؟؟

    به این سوال در بحث های قبلی پاسخ داده شده اما اجمالا به عرض می رساند که : اول آنکه معنای نظام اسلامی آن نیست که تمامی افراد جامعه در آن ، "عادل" باشند . بلکه تعریف نخست برای نظام اسلامی در وهله ی اول آن است که ابتدا "قوانینش" اسلامی بوده و سپس "مجریان" این قوانین و کارگزاران حکومتی آن درصدد به اجرا درآوردن قوانین اسلامی باشند . یعتی به تعبیر رهبری "سلوک سیاسی" آنها ، اسلامی باشد . مشی و روش آنها ، اسلامی باشد .

    ما در گذشته اشاره کردیم که در زمان حکومت سلیمان نبی (ع) که حکومت او ، از معجزات او بود و هدیه ای الهی از جانب خداوند به او شمرده می شد ، و اکنون تمامی تلاش های مذبوحانه و خبیثانه ی نظام صهیونیسم بین الملل ، در تحقق دوباره چنین حکومتی [ از حیث وسعت و کیفیت حاکمیت ] خلاصه می شود ؛ در همان نظام الهی نیز ، در جامعه ی تحت امر پیامبری الهی ، گروهی بودند که پیرو شیاطین و اجنه بودند .

    در جامعه ی مدینه النبی (ص) که مدینه ی فاضله ی ما مسلمان می باشد ، در همان جامعه گروهی از منافقین [ که به تعبیر قرآن ، از مشرکین هم بدتر اند. ] زندگی می کردند و همواره با کارشکنی و توطئه ، مانع از پیشروی برنامه ی سیاسی و اجتماعی اسلام به رهبری پیامبر (ص) می شدند و ..

    البته ما به دنبال توجیه مصائب و جرائم و معضلات و مشکلات ناشی از آن نظیر کم فروشی ، احتکار ، اختلاس ، سرقت ، ربا و .. نیستیم .

    به تعبیر معلم قرآن ، جناب قرائتی : مسافرت خوب آن است که ماشین ، سالم و راننده آن نیز از سلامت کامل برخوردار باشد ؛ نه آنکه تمام مسافران ، بی مسئله باشند !
    آری ؛ هیچ کس در هیچ سفری برای سوار شدن به وسیله و رسیدن به مقصد ، سلامت تک تک مسافران را بررسی نمی کند ؛ بلکه به سلامتی وسیله ی نقلیه و همچنین راننده ی آن می اندیشد .

    حالا که به رهبری و نقش آن در جامعه اشاره شد ، بد نیست این را هم اضافه نماییم که هر حرکت و پیش روی ، از اجزا و عناصری تشکیل می شود که شامل : مبداء ، مسیر ، وسیله ، راهنما و مقصد است .
    اگر رهبر و راهنما ، فردی عالم و متقی باشد ، نه هدف و جهت گیری آن گم می شود و نه به انحراف کشیده می شود .
    اگر رهبری ، لایق باشد [ که به اذعان وزیر امور خارجه دشمنی دیرینه همچون امریکا ، "جای چنین رهبری آگاه و توانمند ، مدیری مدبر و هوشمند  در کنگره ی ما خالی است." ] و مردم اطاعت کنند ، قطعا مشکلات حل می شود ؛ از این رو حضرت امام (ره) فرمود : پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد .
    اما اگر مردم اطاعت نکنند ، هر قدر هم که رهبری فردی لایق و باکفایت باشند ، کاری از پیش نمی رود .
    اما اگر رهبری صلاحیت نداشته باشد ، بهترین شرایط را نیز به هدر می دهد .

    اما سخن شما در مورد وجود فساد ؛
    قطعا کسی منکر وجود فساد در بخش های مختلف جامعه نیست . فساد بنا به تعریف خود ، که خود را در بخش های مختلف از جمله اقتصاد ، به صورت جرایم مالی ، ارتشاء ، اختلاس ، رانت ، و .. نشان می دهد و در بخش های فرهنگی به صورت فحشاء ، بی بندباری ، انحرافات فکری و اعتقادی و نظایر آن رخ می نمایاند ، متاسفانه وجود دارد ؛ و این هم مختص جامعه ما نیست . در گذشته و حال و همانطور که عرض شد در جوامع اسلامی و الهی هم این موارد وجود داشته است . اما نکته ی حائز اهمیت در دسته بندی دیگری است که فساد را به دو بخش "دولتی" و "عمومی" تقسیم می کند .
    فساد دولتی ، یعنی فسادی که در ان ، دولت و قوای حاکمه ، به صورت سازماندهی شده و سیستماتیک ، فاسد و مفسد است .

    نظام اسلامی قطعا داعیه ی استقرار کامل حکومت اسلامی را ندارد اما تلاش ها و جهت گیری های کلی او در راستای تحقق احکام اسلامی است و حداقل می تواند این داعیه را داشته باشد که  نسبت به حکومت های هزاروپانصدساله ی ستمشاهی و همچنین نسبت به حکومت و حکام فاسد امروزی در منظقه و جهان ، بر اساس و موازین اسلامی ، حرفی نو برای گفتن دارد .

    بنده شما را به مطالعه ی تنها یک مورد و آن هم کتاب خاطرات نخست وزیر شاه و وزیر دربار پهلوی امیر اسداله علم ارجاع می دهم تا بهتر متوجه ی مفهوم "فساد دولتی" و خطر آن برای جامعه و سرنوشت آن شوید . 

    ایرانی های عزیز رو باید اونطرف مرزها دید...خخخخخ.
    واقعا جالب و خنده دار بود.


  • محب رسول الله
  • خواهر گرامی بنده از کلمه روند استفاده کردم. کشورهای فوق الذکر سالیان سال است که اینگونه اند. بعلاوه داعیه دار حکومت اسلامی نیستند. ولی ما پسرفت شدیدی داشته ایم و این فاجعه است
    وقتی ایمان واقعی نباشه نتیجه اش همینه.چرا اینقدر راه دور می ریم اگه از فردا نظارتی تو همین ایران نباشه 90 درصد روسری هاشونو برمی دارن.الان تو خیابون های خودمون چند درصد با حجاب کامل هستند که داریم تو کشورهای دیگه رو بررسی می کنیم؟
    پاسخ:
    ایرانی های عزیز رو باید اونطرف مرزها دید ! 
  • محب رسول الله
  • مشاهده روند اسلامی شدن در طول این سی و چند سال چیز دیگری را نشان می دهد. روز به روز فاصله گرفتن از اصول دینی و نهادینه شدن هر چه بیشتر فرهنگ سکولار و بی ایمانی مسئولین که شکی در آنها برای آحاد مردم ایران باقی نمانده و خود مردم هم که اوضاعشان مبرهن است که بی دین تر و بی اعتقادتر از گدشته شده اند.
    و این خیلی خنده دار است که ما بگوییم در مرحله استقرار نظام هستیم. با این حساب باید روز به روز اوضاع دینی مردم بهتر شود که برعکس دارد بدتر می شود.
    شما مثل اینکه خیلی بهتان خوش میگذرد خواهر گرامی. مشخص است از این عکسها و سفرها و احتمالا کار و در آمد شما نگویید چه کسی بگوید به به و چه چه؟
    یا لابد می خواهید بگویید کاستی هایی هست و برطرف می شود!؟
    کاش اندکی حرکت به سمت رفع کاستی ها بود.
    مستحضر باشید که حقیر اصلا بحث معیشتی و اقتصادی را به میان نیاوردم و صرفا مسایل فرهنگی و مذهبی را مطرح کردم. که اگر بخواهیم راجب تمام جنبه ها صحبت کنیم که خود می شود مثنوی هفتاد من!
    پاسخ:
    طعنه و کنایه هاتون به بنده در خلال انتقاد از مسایل کلان جالب بود ! 
    وقتی به کشورهای به اصطلاح اسلامی سفر کنید  یقین می کنید که ایران  تنها کشور اسلامی است . 
  • محب رسول الله
  • خواهر گرامی ، اسمن بله حرف شما درست است. اما عملا؟!!!!
    پاسخ:
    ما در مرحله ی استقرار نظام اسلامی هستیم و در حال حرکت به سوی داشتن جامعه ی اسلامی  ، که این خودش از موهبات الهی است  و باید قدر دانست . 
  • محب رسول الله
  • کدام کشور در جهان است که حکومت اسلامی دارد؟ و چه رسد به شیعه. می شود نام ببرید؟!!!
    پاسخ:
    ایران تنها حکومت شیعی در جهان است .
    زندگی پستی و بلندی دارد...

    نمیدانم چرا وقتی منه ایرانی بلندترین هارا دارم چرا پست ترین چیزها برایم رویایی دست نیافتنی میشوند و سعی در تحقق آرزوی پستم دارم؟

    شما آمار ترکیه رو اشاره کردید به این آمار گردشگران کشورهای حوزه خلیج فارس ، تایلند ،چین و .... هم باید افزود .
    در مورد کشف حجاب بانوان در کشورهای دیگر هم عرص کنم متاسفانه ایمانشون واقعی نیست یعنی اگر زور و اجباری باشه رعایت پوشش و دستورات دین هست ولی از مرز اجبار که گذشت نعوذبالله انگار دیگه خدا هم نیست وبعضا در آرایش و برهنگی از شهروند اون کشور بدترند .
    گردشگران خارجی رو ببینیم حداقل خودشونن با رعایت قوانین کشورهای اسلامی، باید به عده ای گوشزد کرد که حداقل حرمت کشور با سابقه فرهنگ وتمدن انسانی ایران رو داشته باشید واین گفته درمورد رفتار بعضی از مردان هم صدق میکند .
    چه تیتر با حالی 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">