منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

طبق ابلاغیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور

طلاب از داشتن گوشی‌های اندرویدی و آیفون منع شدند


خبرگزاری تسنیم: طلاب حوزه‌های علمیه کشور طی ابلاغیه‌ای رسمی از داشتن گوشی‌های اندرویدی و آی‌اُاِسی منع شدند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، دفتر مدیریت و برنامه‌ریزی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور طی نامه‌ای به حوزه‌های علمیه، "آئین‌نامه ساماندهی نحوه استفاده از ابزارهای ارتباطی و مجازی در واحدهای آموزشی و خوابگاهی سراسر کشور" را ابلاع کرد.


آئین‌نامه مذکور توسط شورای معاونین حوزه‌های علمیه سراسر کشور تدوین شده و به امضای آیت الله حسینی بوشهری رسیده است. در بخشی از این آئین نامه آشنایی طلاب با آسیب‌های فضای مجازی به عنوان هدف تدوین و ابلاع این آئین‌نامه عنوان شده است.


در ماده پنج این آئین نامه آمده است "طلاب واحدهای آموزشی و خوابگاهی می‌توانند از تلفن همراه با گوشی‌های معمولی بدون اندروید، وای‌فای، آی‌اُ‌اِس (IOS) استفاده نمایند."


در تبصره‌ مربوط به همین ماده نیز آمده است که "بایست تصاویر صفحه نمایش و آهنگ و صدای زنگ گوشی‌های تلفن همراه مناسب باشد."


نظرات  (۱۱)

اینکه گفته شده "الانسان حریص ما منع" به معنی این نیست که انسان نسبت به هر چه منع شد ، حریص بشه !
قرآن مملو از امر و نهی است . بسیاری از کارها به انسان امر می شود و از بسیاری دیگر نهی . در تعریف "مکتب" هم آمده : مجموعه ای از "بایدها" و "نبایدها" که برای انسان مسلمان ، مکتب اسلام خارج از این قاعده نیست. 
به عنوان مثال : قمار ، غنا ، زنا ، همجنس گرایی ، مشروبات الکلی ، گوشت خوک ، آمیزش جنسی در ایام عادت ، ازدواج با محارم ... انسان از همه ی اینها نهی و از انجام آنها منع شده است . 
اما اگر چنین است ، پس معنی این سخن که "اسان نسبت به آنچه منع می شود، حریص است" چیست ؟ 
این سخن به این معنی است که انسان اگر نسبت به انجام کاری [ابتدا تحریک شود و سپس] منع شود ، نسبت به انجام آن کار ، حریص می شود .
بله سرکار خانم ، این مشکل ( حریص تر شدن انسان به هرچی ازش منع بشه ) ریشه در تاریخ بشریت داره ، حتماً تصدیق میفرمایید اگه چند جعبه رو جلوی هر انسانی قرار بدی و اجازه داشته باشه همه رو باز کنه غیر از یکی ، هر طور شده میخواد از محتویات داخل جعبه سر در بیاره ، شاید یه حس کنجکاوی باشه که در همه افراد به مقدار متفاوت وجود داره.
مثالش از درختی که حضرت آدم از استفادش منع شد تا هر آنچه امروزه منع استفاده داره ، کاملاً قبول دارم هرآنچه خدا منع کرده تاثیر مستقیم برسلامتی یا زندگی انسانها داشته .
سلامت باشید انشاالله .
پاسخ:
ان شاا لله 
جناب م .ج .ر منم بانظر شما موافقم ولی توجیه برخی آشنایی و استفاده از جدیدترین ابزار ارتباطیه ، اطلاع سریع از خبرهاست ، میدونم ، خبرهای دروغ هم کم نیست توی این شبکه های اجتماعی .
بنظرمن فقط ممنوعیت استفاده راه درستی برای بازدارندگی نیست، چه بسا طلبه یا دانشجو زمانی که به تحصیل مشغوله گوشی ساده داره و بعداز فراغت از تحصیل سراغ گوشی خوبش و برنامه های اجتماعی میره ، این طبیعت انسانه که از هر چیز منع شد نسبت به اون حریص تر میشه باید معایب رو گفت و برشمرد تا موضوع روشن بشه .
باور بفرمایید اگه خداوند به حضرت آدم مشکلاتی رو که در دنیا براش بر اثر استفاده ازمیوه اون درخت بوجود میاد کاملاً توضیح داده بود اگه پدر ما حضرت آدم از چند فرسخی اون درخت هم رد میشد چه برسه به استفاده از میوه اون درخت .
عرضم اینه که فقط منع کردن حتما این پرسش رو بدنبال داره که چرا نه ؟ 
موفق باشید انشاالله .
پاسخ:
به قدمت تاریخ بشریت  برگشتید عقب ! 
شما اگه کمی با زندگی طلبه ها آشنایی داشته باشید و بدونید که استفاده از برنامه هایی چون اینستاگرام و تلگرام چه تأثیری روی عدم آرامش و ذهنشون داره، حق میدید که اینطور کنن. باور کنید با این وضع حوزه هامون دیگه نباید منتظر ظهور شیخ طوسی ها، علامه حلی ها، شیخ انصاری ها و آیت الله مرعشی ها باشیم. برای طلبه ای که قراره تا جایی که میتونه بخونه و بخونه و بخونه فرصتی برای درگیر شدن با عوامل اختلال زائی چون تلویزیون و تلگرام و ... نیست.
برای تأیید حرفم حتی لازم نیست به حوزه ها سرزده باشید یا ازشون مطلع باشید، تو خود همین دانشگاه ها رو ببینید. اصلاً دانشگاه ها رو هم نه، زندگی معمولی آدمهایی که تو ذهنشون آرامش ندارن و هر لحظه در پی لایک کردن هستند یا شهوت زودتر مطلع شدن از چیزی رو دارن یا اینکه خیلی از دروغ های موجود تو این شبکه هاب اجتماعی رو باور کرده یا تبلیغ میکنن.
به هر حال، تحصیل علم اراده، سختی، دود چراغ خوردن، آرامش در عین پویایی میخواد. اگه طلبه ای درست و سخت درس بخونه، مطمئن باشید به وقتش مسئولیت اجتماعی و پاسخ به شبهات و ... رو میتونه خوب ایفا کنه.

انتظار بر اینه که کمی با تأمل به برخی چیزها نگاه کنیم، عجله درست نیست....
پاسخ:
بنده با نظر شما موافقم . به عقیده ی بنده تصمیم درستی گرفته شده است.
سلام عزیزم  استفاده نامشروع .البته روحانیت برای کار هایشان واستفاده بعضی از موارد که برای دیگران جایز نیست هم اجازه دارند که بقیه اجازه ندارند دوستار شما
بازی کردن فوتبال حرام است!
هدیه دادن گل به دیگران حرام است!
بستن کمربند ایمنی حرام است!
شستن گوشت قبل از پختن آن حرام است!
خلوت کردن پدر با دخترش حرام است!
.
.
.
.
.
.
.
.
.

⚠️ دوست عزیز! این فتاوا متعلق به آیت الله مکارم شیرازی نیستند!! 

⚠️ این فتاوا همگی از سوی مفتی های وهابی صادر شده اند و هیچ کدام جوک نیستند. این ها عین واقعیت اند.

❓اما چرا با ما کاری کردند که با دیدن این فتاوای عجیب و مسخره، به یاد یک مرجع تقلید شیعه بیفتیم؟!
 دلیل این همه جوک که برای آیت الله مکارم می سازند چیست؟!

🔴 حواسمان را از اصل ماجرا پرت کردند... دشمنان اهل بیت چقدر لذت می برند با دیدن این کارهای ما... ما که به جای خندیدن به این فتاوای واقعی و مضحک وهابیت پلید، به جوک های ساختگی علیه یک عالم بزرگوار شیعه می خندیم.

⁉️ و اما چرا آیت آلله مکارم شیرازی به عنوان سوژه ی این بازی خطرناک انتخاب شد؟!

🔵 چون ایشان در طول عمر پر برکتش بارها و بارها در مباحث مفصلی به نقد وهابیت پرداخته اند و با دلایل روشن و محکم مبانی وهابیت را رد کردند.

🔵 در سخنرانی های مختلف مکررا درباره خطر تفکر وهابیت به جوانان هشدار داده اند و در این باره روشنگری کرده اند.

🔵 در باره پدیده شوم وهابیت کتاب نوشته اند.

 
🔵 بارها به صورت رسمی علمای وهابی را به مناظره در یکی از شبکه های بین المللی - با پخش زنده - دعوت کرده اند.
و طرف مقابل که مطمئن بود توان مقابله علمی با این دانشمند فرهیخته را ندارد حاضر به مناظره نشد تا رسوا نشود...

✅ دلیل این همه دشمنی را فهمیدید؟! ما به جوک هایی می خندیم که در آن یک مرجع عظیم الشان شیعه مورد تمسخر قرار می گیرد ... آن هم با فتواهای خنده دار و حرام کردن همه چیز... در حالی که این وهابیت است که همه چیز را حرام می کند... و این شخصیتی همچون آیت الله مکارم است که دربرابر این همه بدعت و جهالت می ایستد.

⚠️⚠️⚠️ شان مرجعیت شیعه را کم می کنند که اگر یک روز فتوایی شبیه به تحریم تنباکو صادر شد همه به آن بخندیم.

🔴 و طراح این نقشه های پلید همان کسانی هستند که زیارت قبر پیامبران و امامان را حرام می دانند. 
همان هایی که کشتار شیعیان علی علیه السلام را راه رسیدن به بهشت می دانند...

همان هایی که آیت الله العظمی مکارم شیرازی فرمود تعالیمشان منشا ایجاد گروه های تکفیری و جنایتکاری هم چون داعش است.

همان هایی که دستشان به خون مردم مظلوم یمن آلوده است...

✅ بیایید قبل از خندیدن هایمان کمی به ریشه ی ماجرا فکر کنیم...
  • سیدمحمدباقر سرافراز
  • چ
    طبق قانون هر سازمان و نهادی می تونه در راستای اهداف تعریف شده ای که براش ترسیم شده ، اقدام به تهیه ی آئین نامه ی داخلی و صدور بخشنامه بر اساس همان بکند و در مورد حوزه علمیه هم وضع به همین منوال هست . 
    اقدام عجیب و دور از انتظاری هم نبوده ؛ ما مشابه ی همین دستورالعمل را در نیروهای مسلح و سازمان های اطلاعاتی و امنیتی داریم که در راستای پدافند غیر عامل و جلوگیری از عملیات جاسوسی صورت می گیرد .
    اما در مورد حوزه علمیه ، جدا از سرقت اطلاعات ، می توان آن را در راستای ترویج "زی طلبگی" دانست که منهای پیشگیری از سایر مضرات دیگر که همه ی ما بدان واقف هستیم ، شان طلاب علوم دینی ، اقتضای هر امری را ندارد ؛ ...  نه اینکه این اقدام را در مخالفت دین با تکنولوژی قلمداد کنیم !! 
    توضیح آنکه امروزه طلاب از "زی طلبگی" که موضوع بسیار مهمی است ، اندکی فاصله گرفته اند تا جایی که حتی نگرانی خود مدیران حوزه را دربرداشته است .
    سلام
    همه چیز حرام است!
    والسلام
  • Fatemeh sadatmand
  • دایرکتوری تبادل لینک هوشمند - مکانی برای معرفی وبلاگ و وبسایت شما

    http://goo.gl/rI2y0J

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">