منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

حال که در سیکل شمارش معکوس روزهای آخر سال قرار گرفتیم ، بجاست که به روزها و هفته ها و ماههای رفته بیندیشیم .

در زندگی شخصی، اجتماعی و وقایع جهانی چه اتفاقی برای شما شیرین یا تلخ بود و یا به هر ترتیب  شما را تحت تاثیر قرار داد ؟ 

با  کمال احترام و بهترین آرزوها برای شما  در سال جدید ،لطفا برای پارادوکس از مهمترین اتفاق سال نود و سه بنویسید . سپاس 

  • منصوره صامتی

نظرات  (۵۳)

جناب محمودرضا و یه بنده خدا بهتر نیست بجای بحث های بی فایده زودتر به برادرانتون درگروه دولت اسلامی ملحق بشید بالاخره یه روزم یه روزه ، زودتر ملحق بشید و اسلام رو در همه جا به روش خودتون حاکم کنید .
فقط بعنوان کلام آخر بگذارید این را هم بگویم. برای تمام چیزهایی که من گفتم جوابهایی قابل ساختن است. و البته خیلی هایش هم ساخته شده.
بالاخره باید برای اثبات راهی که میروی توجیهاتی بسازی و دایم این را به کله مردم فرو کنی که تو که فقیه نیستی. هر چیزی که برایش جوابی پیدا نکنند می گویند فقه پویاست. مگر تو فقیهی؟  عجب اغنایی...
بله تبلیغ رسانه های غرب در مقابل رفتار ما ایرانیها باعث شده اسلام واقعی افراطی تلقی شود. ما لخاطر اینکه نشان دهیم اسلام ما حقیقی است کل جهان اسلام را افراطی معرفی کردیم و معتقدیم فقدط راه ما صحیح است.
ما مجازات سنگسار را از قانون مجازات اسلامی حذف کردیم.
و در برنامه های تلوزیون قصاص را عملی منفی و خشن نشان می دهیم.
زنا را ماستمالی میکنیم. خیانت و زنای محصنه زن خیانتکار شوهرکش را نادیده میگیریم.
فاصله ای نداریم با اینکه مثل اروپا مجازات قتل را هم با چند سال زندان به جای اعدام جایگزین کنیم.
ما مجازاتهای شرعی در عربستان را تحجر میدانیم.
ما دست هیچ دزدی را قطع که نمیکنیم دزدها را آزاد هم میکنیم تا پدر شاکی را هم در بیاورند.
و...
خیلی چیزها هست که اگر بگویم ممکن است برای این خواهرمان و خود بنده عواقب داشته باشد.
شما نادانسته بمانید بهتر است.
برادر من اشتباه کردم اصلا حق با شماست.
خداحافظ همگی
شما از یک سو مدعی آنید : اسلامی که نظام جمهوری اسلامی در عرصه ی بین الملل ، منادی آن است ، اسلامی است خنثی ، به دردنخور و به تعبیر شما "بی بخار" ؛ و از سویی دیگر ناله سر داده و مویه می آورید که : وا اسلاما ! ... جمهوری اسلامی باعث شده که اسلام در دنیا ، امروزه مساوی و برابر با "افراطی گری" تلقی شود !! به این تناقض چگونه می خواهید پاسخ دهید ، من نمی دانم . 

در حقیقت اراجیف شما آنقدر سطحی است که بی نیاز از بحث و مبادله ی نظر است و ارزش پاسخگویی ندارد ، جز اتلاف وقت ! ... اما اینجانب صرفا به احترام مخاطب و در مقام پاسخگویی به افاضات بی پایه و اساس شما در آینده ، مطالبی را مرقوم خواهم داشت ، به شرط حیات _ان شاء الله_

پس چرا امام علی به اتفاق لشکر عمر به ایران حمله کرد و ایران را تصرف کرد؟
مگر ما یکتا پرست و ایزدی نبودیم؟
من نمیدونم شما چی تو کلتون هست. اما این اسلام بی بخار خنثی به درد خودتون میخوره.
کلی هم از زنان ایرانی کنیز شدند و مردان غلام.
خود امام حسین و اصحاب وی هم غلامان ایرانی داشتند.
در لشکر مختار هم غلامان ایرانی بودند.
شماهامقصرید نه دولت اسلامی. ایرانب ها مقصرن چون احکام الهی رو کنار گذاشتند و کفر ورزیدند. چون مشرکند.
از قرار معلوم  امسال شاهد تحولات بسیاری در زمینه های اجتماعی و جهانی خواهیم بود ، از جنگ یمن و احتمالاً توافق هسته ای در ابتدای سال تا ...... درپایان سال ، انشاالله در سالی که دو بار در ابتدا و انتهای سال نام حضرت فاطمه (س) هست ، سالِ ظهور یا علایم ظهور امام زمان (ع) باشید ، فقط ایشان که حجت خدا و وارث علم الهیست بدرستی احکام دین وحدود الهی رو انجام میدن و برانداز حکومتها و فرقه هایی خواهند بود که به کام دیگران وبه اسم اسلام سعی درنشان دادن چهره خشن از دین خدا دارند، انشاالله باشیم وحکومت جهانی پُراز عدل جهانی امام (ع)رو ببینیم و افتخار بیشتر اینکه درخدمت امام باشیم .به امید دیدار فرزند رسول خدا(ص) . الهم عجل لولیک الفرج
بنده خدای عزیز ؛ نوشته اید که الان در دنیا "اسلام" مساوی با "افراطی گری" است. سخن کاملا بر حقی است و می پذیرم. به نظر شما چه کسانی [از مسلمان] و با چه تفکراتی و بر اساس کدام عملکرد موجب پیدایش چنین تفکر و تلقی از اسلام ، که شما هم پذیرفته اید که غلط است ، امروزه در دنیا شده اند ؟! 
اسلامی که از زمان پیدایش آن ، به زندگی مسالمت آمیز با سایر ادیان سفارش نموده و خود به همین دستور عمل کرده است _البته این به معنی پلورالیسم دینی نیست ، بر اساس آیه ی "لا تقبل الله دینا الا اسلام" _ حالا چرا باید به واسطه ی اختلافات مذهبی به جان همکیشان خویش بیفتد ؟! چرا تکفیر ؟؟ چرا ارتداد ؟؟ چرا خشونت ؟؟ ... برفرض آنکه مسئله اصلی بر سر اختلافات مذهبی باشد ، به نظر شما باز هم متکلمین ، متفکرین و اندیشمندان این دین مبین ، نمی توانند با گفتگو به اختلافات مذهبی خود پایان دهند ؟! جدا از این ؛ نقش ارشاد و هدایت و به قول شما "حسبه" چه می شود ؟! امر به معروف چه ؟! نهی از منکر چه ؟! "قول سدید" و "جدال احسن" چه ؟! "تعلیم" و "تعلم" چه ؟! ... اینها همه دستورات و سفارش های قرآنی است . قرآن و دستورات آن را رها کرده و رو به تکفیر آورده و بر اساس آیه ی "واقتلوا ائمه الکفر" با خشونت هرچه تمامتر رو به کشتار همنوعان خود آورده اید ، آن هم به نام اسلام عزیز و مبین ؛ آنگاه می گویید "چرا در دنیا اسلام مساوی با افراطی گری شده است ؟! 
به هر حال من به سنگسار اشاره کردم.که در سرزمین اسلامی مردم اون رو توحش میدونن کاری به نحوه اجراش نداشتم. من نوشته بودم میدونم الان میری سراغ احکامش که من اصلا به اون کاری ندارم.
ذهنیت مردم از اسلام فاصله گرفته و اسلام مساوی با افراطی گری تلقی میشه
تمام نیروهای صدر ، عصایب، کتایب و بسیج مردمی به دلیل تلفات سنگین و عملیات نا موفق با وجود سی هزار نفر جمعیت و همراهی ارتش عراق و حمایت های ایران از ۴۰۰ برادر دولت اسلامی متحمل شکست سنگین و تلفات شدید شدند که پس از بیست و هفت روز ارتش عراق ناچار به درخواست کمک های هوایی اتلاف بین المللی شد. نیروهای مردمی هم برای اینکه خروجشان از تکریت فرار تلقی نشود اعلان کردند در عملیاتی که آمریکا در آن باشد شرکت نخواهند کرد. گفتنیست درگیری با داعش به نبرد تن به تن کشیده بود که تلفات سنگین به نیرهای صدر وارد آمد.
به حکم اسلامی "سنگسار" اشاره شد . برای اینکه شما بدانید گروهک داعش چگونه همین حکم اسلامی را با تفکرات قشری و سطحی خود ، متحجرانه به صورت پوستینی وارونه درآورده است ؛ در اینجا مختصری به حدود و ثغور اینن حکم اشاره می شود . 

در احکام جزایی اسلام ، "رجم" یا "سنگسار" ، از احکام شرعی و مجازات قطعی "زنای محصن" و "محصنه" ( و نه هر زنایی ) است که برای اثبات آن ، ابتدا شرایط دشواری به صورت مشروح در کتب فقهی و حقوقی ، آن هم بر اساس موازین قرآن و سنت گردآوری شده است ؛ که در اینجا شما را به مطالعه ی این کتب ارجاع می دهم . 
علی ایحال با وجود این شرایط دشوار در ثبوت حکم سنگسار ، دانستن مواردی است که موجب سقوط اجرای این حکم می شود که البته هریک نیز ، مربوط به نحوه ی اثبات این جرم است . 
به عنوان مثال : اگر جرم زنای محصنه با اقرار زانیه به اثبات رسیده باشد ، در صورت فرار زناکار بعد از اصابت اولین سنگ ، اجرای حکم متوقف می شود . 
و یا در مثالی دیگر : اگر جرم زنا با شهادت شهود در دادگاه به اثبات رسیده باشد ، در صورت استنکاف شاهد از اجرای حکم ، باز مطابق با موازین دین ، حکم سنگسار متوقف می شود . توضیح آنکه شریعت در اجرای حکم سنگسار ، برای تحریک روانی کسانی که ممکن است شهادت کذب داده باشند ، تعیین کرده است که اولین کسانی که اقدام به اجرای حکم می کنند ، خود شهودی باشند که علیه زناکار ، شهادت داده اند. حال اگر یک نفر از چهار شهود ، اقدام به پرتاب سنگ نکند و از محل اجرای حکم خارج گردد ، حکم سنگسار متوقف می شود . 
در مثالی دیگر می توان به انکار زانی بعد از اقرار در صحنه ی اجرای حکم ، اشاره کرد که باز در آن صورت ، اجرای حکم متوقف خواهد شد . 
درباره ی حدود حکم سنگسار و کیفیت آن ، قواعد و مقررات محدودکننده و حتی تعدیل کننده ی دیگری هم وجود دارد که در تمام مراحل ثبوتی و اثباتی و اجرایی و قبل از آن هم جاری و ساری است . 
اما در مورد شیوه ی سنگسار ، بدین صورت است که مرد را تا کمر و زن را تا سینه در خاک دفن می کردند و او را سنگ های کوچک می زدند تا بمیرد و بعد از مردن جنازه ی او را غسل و کفن و دفن می کردند . 
حتی بزرگی این سنگ ها در شرع هم آمده است که نباید به حدی باشد که با اصابت یک یا دو عدد از آنها ، انسانی کشته شود و موارد بسیار دیگری . 
حال سوال : گروهک داعش به کدام یک از این موارد در اثبات جرم و اجرای حکم عمل کرده و می کنند . آیا نامردان گروهک داعش که به زنان اسیر تجاوز می کنند ، مرتکب زنای محصن و همچنین مرتکب زنای به عنف نمی شوند ؟؟ (که زنای به عنف خود حکم مفسدفی الارض بودن را به همراه دارد و مجازات آن به تنهایی در اسلام ، مرگ است خواه زنای محصن باشد ، خواه غیر آن ) 
به بحث تاثیر مقتضات زمان و مکان بر اجرای احکام اسلامی از جمله حکم سنگسار وارد نمی شویم که آن بحث دیگری است و گمان نمی رود ذهن علیل و بیمار شما ، یارای هضم آن را داشته باشد ! 

جالب است که شما از اجرای حکم صحبت می کنید ! باید بدانید که "اجرای احکام" ، بخشی [و آن هم بخش پایانی] از پروسه ی قضایی و دادخواهی است . 
حال سوال ما این است که محکومین به اعدام از مردان و زنان غیرنظامی ، بی گناه و بی دفاع ، در کدامین دادگاه و با حضور کدامین وکیل مدافع و بر اساس کدامین شواهد و ادله ی اثبات جرم و در محضر کدامین قاضی [در اینجا مطلق "قاضی" مدنظر ماست و حتی در مورد احراز شرط اینکه آیا "عدالت" دارد یا نه ، بحثی هم نداریم ] محکوم شده و جرم آنها به اثبات رسیده است و اصولا جرم آنها چه بوده ؛ تا اینکه ما به مرحله ی پایانی "اجرای حکم" بخواهیم وارد شویم !! 
مجبور کردن پدری برای کشتن دخترش (برفرض اینکه آن دختر بی گناه ، مفسدفی الارض هم باشد) در کدامین مکاتب حقوقی و بر اساس کدامین موازین اخلاقی و عواطف انسانی آمده است ؟! 

شما چون یارای دفاع از تفکرات مسموم و غلط خود را ندارید ، قصد دارید با فرافکنی ، چهره ی کریه [تفکرات] خود را در پشت حکم اسلامی "سنگسار" پنهان کنید ! چون می دانید سنگسار ، از آن دسته احکام اسلامی است که محل بحث و مناقشه فقها بوده ، به نحوی که بتوان از "نمد" اختلاف نظر در حوزه ی آن ، "کلاهی" ساخت برای توجیه کردن اعمال ننگین گروهک داعش ! 
درکجای سخنان پیشین من ، به حکم اسلامی سنگسار تعرض گردیده بود ؟! 
اصولا بحث "سنگسار" چه ارتباطی به توحش گروهی بدوی دارد ؟! 
توحش برادران شیطان در گروهک داعش در آتش زدن زنده ی افراد است ! در سربریدن و ذبح آنان است ! در مثله کردن اجساد است ! در تخریب بارگاه امامان و بزرگان دین است ! در هتک حرمت به اجساد پاک و مطهر آنان است ! در خونریزی و وحشی گری و تجاوز به آب و خاک و جان و مال و نوامیس محترم است ! ... 
حتی در "ذبح اسلامی" که بحثی است فقهی در مورد حیوانات حلال گوشت ، دستوراتی مدون به صورت اکید و موکد آمده است . یعنی در قاموس اسلام ، حتی ذبح در مورد حیوانات اهلی هم ، آدابی دارد . از باب مثال : حیوان ، تشنه نباشد ، چاقویی که با آن حیوان را ذبح می کنند ، به قدر کافی تیز و برنده باشد ، چاقو در معرض دید و نگاه حیوان نباشد ، حیوانی دیگر ، نظاره گر ذبح همنوع خودش نباشد ، ابتدا رگ ها و شریان های اصلی گردن قطع گردیده و تا مادامی که جان در بدن حیوان است ، رشته های عصب و نخاع حیوان قطع نگردد و ... 
حال شما کدام یک از این قواعد و دستورات دین را که آن هم در مورد ذبح حیوانات آمده است ، در مورد انسانها رعایت می کنید ؟؟ (بر فرض سراسر غلط آنکه ، حکم خودسرانه ی ذبح انسانها را جزو حدود و مجازات اسلامی بدانیم ! ) 
اصولا مبانی شرعی و فقهی ذبح انسان [!!] در کجای شریعت ، تشریع شده است ؟! 
ادامه دارد. 
شما اگر جناب محمددرضا نمی باشید ، به احتمال فراوان همان شخصی هستید که در ابتدا به نام فرد دیگری اظهار نظر نمود که با تذکر مدیر سایت مواجه گردید ! 
بگذریم ؛ مهم نیست شما که هستید یا چه هستید ؛ جناب محمودرضا ، میلاد حمیدی یا فرد دیگری . ما در اینجا با اسامی افراد سر وکار نداریم ، سروکار ما درواقع با تفکر افراد است . 
اما اگر بنا بر پروپاگاندای رسانه ای باشد ، باید به حجم عظیم حمایت های تبلیغاتی و رسانه ای غرب و کشورهای منطقه از داعش ؛  از رسانه های ترکیه ، عربستان ، قطر ، اردن و دستگاههای خبرپراکنی همچون بی بی سی و سی ان ان گرفته تا شبکه های اجتماعی بزرگی در سطح دنیا چون توییتر و نقش آنان در این زمینه پرداخت ، که خود داستان دیگری است و برای بررسی و بحث پیرامون آن فرصت دیگری می طلبد . شما همین اندازه بدانید که اساسا اگر گروهکی به قامت کوتاه و نارسای داعش تاکنون دوام آورده است بخاطر همین جنگ روانی است که رسانه ها و تبلیغات غربی و بعضا عربی از آنان بعمل آورده اند ؛ در غیراینصورت بفرمایید داعش در عراق و یا سوریه از چه جایگاه و پشتوانه ی مردمی برخوردار است ؟؟
ما در کنار ارتش عراق ، نیروهای مردمی را می بینیم . آیا شما در کنار داعش ، شاهد نیروهای مردمی که به زعم باطل آنها با کفار و ملحدین [!] درحال جنگ باشند ، می بینید ؟! 
ادامه دارد.
من محمود رضا نیستم. من شخص دیگری هستم. غلامی دست و پا نزن. روزی نیرنگی که تو در آن گیر افتاده ای رو میشود و حقیقت بر همه آشکار می گردد.
شما حتی مجازات قصاص را هم نمیدانید.
فقط دروغهایی را که رسانه های داخلی به خوردتان داده اند قبول دارید.
ما هم توقع نداریم وقتی سنگسار و اجرای حکم ها و حدود الهی بعنوان توحش و تحجر در خود کشورهای اسلامی خوانده میشود این کلام به سر شما فرو رود...
جناب محمودرضا ؛ بنده از شما تنها یک سوال دارم. می گویید کسانی که به دست داعش به فجیع ترین شکل کشته شدند و به تعبیر شما قصاص شدند ! مجرم بوده اند . 
بسیار خب ؛ لطفا بفرمایید جرم زنان و مردان ، کودکان و سالخودگانی که همگی غیرنظامی بوده اند و توسط برادران شما به قتل رسیده اند ، چه بوده است ؟؟ 

آتش زدن زنده ی افراد (حتی در روایتی از پیامبر _ص_ از آتش زدن زنده ی حیوانات موذی و کوچکی چون موش هم ، به شدت نهی شده است ) در کدام قاموس و فرهنگ می گنجد ؟؟ سربریدن آنان چه ؟؟ مثله کردن اجساد چه ؟؟ نکند این کارها هم ، کار برادران وحشی شما نبوده و کار "داعشی های تقلبی" بوده است !! 

در مورد به قتل رساندن اطفال چه می گویید ؟؟ در تمامی سیستم ها و نظام های حقوقی غرب و شرق چه در مکاتب توحیدی و یا در مکتب های الحادی ، کودکان را تا به سن قانونی نرسد ، مجرم نمی داند و تبع نمی تواند بر او اعمال مجازات کند چه برسد به حد و تعزیر و قصاص آن . 

البته می دانم پاسخ شما ، تنها لبخندی تلخ را بر لبان ما می نشاند و اندکی اسباب طنز و خنده ی خوانندگان را فراهم می کند ؛ البته خنده ای تلخ !
اما اینکه می گویید : "مستندات من ، عقل من است" ! البته اگر منظور شما از مستندات ، تعبیر علمی و به جای آن ، یعنی "حجت" و "برهان" باشد [و نه مستندات ، چون مستندات در اینجا معنی نمی دهد] درست است ؛ "عقل" هرکس ، حجت شرعی اوست اما برای "اوللالباب" یعنی "صاحبان خرد" . 

چگونه می توان برای فردی که وحشی گری های گروهی متحجر را ، آن هم  در عصر علم و شکوفایی دانش و تمدن و پس از هزار و چهارصد سال از به بعث رسیدن آخرین پیامبری که معجزه ی او "کتاب" [ابزار تولید دانش توسط بشر] و نخستین آیاتی که بر او نازل گردید از مقوله ی علم و دانایی بود ؛ مورد تایید قرار می دهد و به رسمیت می شناسد ؛ قائل به بهره مندی از خرد و عقل سلیم  دانست ؟! 

با آنکه می دانید "ابومصعب الزرقاوی" [ بنیانگذار داعش ] در ابتدا از نیروهای "القاعده" بود و حتی توسط "اسامه بن لادن" رهبر گروه القاعده ، لقب کذایی "امیر القاعده در کشور بین النهرین" را دریافت نمود ؛ و با آنکه داعش در ابتدا شعبه ای از القاعده در عراق بود ومسلک و مرام و اعتقادات جمود و متحجرانه ی آنان را دنبال می نمود و دین را به فرموده ی حضرت علی (ع) چون پوسته ای که آن را هم وارونه به تن کرده بود ، چهره ی کریه و منحوس خود را آشکار نمود ؛ ولی با تداوم وحشی گری هایشان ، کار به جایی رسید که گروه القاعده با آن تفکرات بدوی خود ، با اینکه خود دستشان ، به خون هزاران انسان بی گناه آلوده بود ، از آنان اعلام برائت و بیزاری جست ! ؛ حال فردی که با تفکرات "پان عربیسم" آرزوی پبوستن به همچین گروهی را دارد ، می توان عاقل دانست ؟! 
جناب محمود رضا ! 
پرسیدید "منظور شما از مستندات تاریخی همان کتب خاصی است که مجوز می گیرند؟" 

جواب سوال شما "خیر" است . شما درواقع از ممیزی سخن می رانید . لازم است که بدانید ، از قضا مقوله ی ممیزی در چاپ و نشر کتب تاریخی چندان موضوعیتی ندارد. چرا که یک مورخ (نوسنده ی کتب تاریخی) برای نوشتن تاریخ و تدوین آن ( چه وقایع نگاری ، چه تاریخ شفاهی و روایی و چه تاریخ موضوعی یا توپیکال) ابزاری جز مستندات تاریخی ندارد ؛ مستندانی که عموما امکان وقوع جعل و تقلب در آنها وجود ندارد مگر آنکه یک مورخ بخواهد با جعل ناشیانه ی تاریخ (آن هم تاریخ تحلیلی) اعتبار علمی خود را خدشه دار نموده و زیر سوال ببرد چرا که حقیقت به تدریج و درگذر تاریخ و زمان ، خود عیان خواهد شد (در "فلسفه ی تاریخ" به این موضوع به خوبی اشاره شده است ) 
وانگهی "کتاب" تنها بخشی از مستندات تاریخی تحت عنوان "اسناد مکتوب" را شامل می شود و نه همه ی آن را . 
توضیح آنکه یک مورخ و پژوهشگر برای کار تحقیقی و پژوهشی خود به منابع مختلفی نیاز دارد که به دسته های مختلفی از جمله منابع دیداری و شنیداری _در یک دسته بندی کلی_تقسیم می شود و در دسته بندی دیگر ، منابع مکتوب و منابع غیر مکتوب را شامل می گردد ؛ درحالی که کتاب به همراه سند ، تنها بخشی از ابزار کار او را دربرمی گیرد .

ما در بحث های پیشین بیشتر به اسناد تاریخی اشاره کردیم و نه الزاما کتاب . در اینجا لازم می دانم که تفاوت این دو را اندکی برای شما شرح دهم . 
کتاب عموما برای تدوین دانش بشری تولید می شود اما سند برای نیاز روزمره ی دیوانسالاری حاکم . کذب و شاعبه ممکن است در کتاب وجود داشته باشد (در کتب غیر تاریخی) اما اسناد اینگونه نیست . چرا که اسناد در تعریف خود به نوشته ای مکتوب گفته می شود که قابل اعتماد در مقام دعوی و یا قابل استناد در مقام دفاع باشد خصوصا آنکه اسناد رسمی را شامل شود .
اینجانب در مطالب پیشین خود شما را به مطالعه ی اسناد رسمی [و تاریخی] سازمان های اطلاعاتی و امنیتی دستگاههای حاکم در غرب دعوت نمودم که شما به ناحق دم از ممیزی زدید ! 
اما بعد ؛ 
بنده در سخنان خود با ذکر مطلبی (مقاومت زنان کرد در کوبانی) ، از هیمنه ی پوشالی برادران شما در گروهک داعش پرده برداشته و همچنین به گوشه ای از اعتقادات مضحک آنان (کشته شدن توسط زنان) در شریعت خودساخته شان اشاره نمودم در حالی که مثلا همین "مردان مبارز" که یارای مقابله و رزم با زنان شجاعی که برای حفظ شرافت خود چاره ای جز دست بردن به سلاح را نداشته اند را ، ندارند ؛ اما با اسرای آنان (یعنی اسرای زن) رو به تجاوز ، هتک حرمت و کشتار فجیعانه می آورند و از هیچ جنایتی فروگذار نمی کنند .
اما  شما در مقابل با شیطنت و موذی گری ، قصد به انحراف کشیدن بحث را و می خواستید در بحبوبه ی این بحث ، بحث انحرافی "فمینیسم" که ارتباطی با این موضوع ندارد را علم کنید !

اما چه خوب است که بدانید اسلام مدافع حقوق همگان است و نه تنها زنان . همانطور که کودک را "سید" می داند به معنی آقا و سرور (به واسطه ی شخصیت دادن به کودکان و رشد روحی آنان) ، همانطور که از مرد با تعبیر "مقوم" و "قوام" با تشدید واو یاد می کند به معنی ستون زندگی ، و همانطور که از فرزند به تعبیر "عضد" یاد می کند به معنی بازو و یا به تعبیری دیگر "عصای دست" و همانطور که از پیران و کهنسالان با تعبیر "برکت" به معنی مایه ی فزونی نعمت ها یاد می کند ؛ از زنان نیز با تعبیر "ریحانه" یاد کرده است . "المره ریحانه ، لست بقهرمانه" . .
از سویی دیگر ، اسلام مدافع مظلوم است . فرقی نمی کند که مورد ظلم واقع شده زنان باشند یا کودکان . 
جناب محمودرضا ! 
شما شهامت اظهار نظر به نام خود را ندارید ، چگونه با شجاعت ، ادعای آمادگی حضور در میدان نبرد می کنید ؟! .. البته اساسا حضور در نبردی که برادران شما در باتلاق آن در حال دست و پا زدن هستند ، نیاز به شهامت و شجاعت ندارد ؛ چرا که در این نبرد که آبروی رزم و مقاومت و تمام مردان مقاوم و مبارز در طول تاریخ را برده است ، کشتن اسرای دست بسته و مثله کردن اجساد آنان و تجاوز و تعرض به زنان ، کودکان و کهنسالان و حمله ی شبانه به یک روستا و از دم تیغ راندن همه ی سکنه ی بی دفاع آن و ... به چیزی جز قساوت قلب ، رذالت نفس ، خباثت روح و  شقاوت جان نیازی ندارد. 
این از مطلب اول . 

فرزاد حسنی
پاسخ:
چرا از فیلتر شکن استفاده می کنید ؟ 
منظور شما از مستندات همان کتابهای خاصی است که مجوز میگیرند؟
مستندات من مجوز نمیگیرند که به سمع و نظر شما برسند. اگر در اینترنت نوشته شوند نه تنها فیلتر بلکه نویسنده آنها نابود میشوند.
مستندات من عقل است اگر استفاده شود.
اینکه گفتید داعش با زنان و دختران چنین میکند و چنان میکند سوال من از شما این است که آیا با مردان مهربانتر از زنان است؟
اما به دلیل داغ بودن بازار حقوق زن در دنیا توسط همان غرب و آمریکایی که اینقدر از آنها بیزاری و اینها دسناویز غرب برای نابودی اسلام شده و البته قبله آمال امثال توست، ایران هم در سایت های خبری خودش روی موضوع اذیت زنان و کودکان توسط داعش موج سواری رسانه ای میکند تا داعش را منفورتر کند در حالی که مردان هم اوضای بهتری ندارند.
اما مساله زنان هایلایت شده و شما هم که جز رسانه های داخلی هیچ خلاقیت و منبعی نداری همانها را اینجا ذکر کردید.
من حتی آمار دارم که داعشی های تقلبی در هاگیر و واگیر عراق کارهای زشت انجام میدهند و به نوامیس مردم تجاوز میکنند و از ترس مردم از داعش بهره جویی میکنند تا داعش را منفی تر نشان دهند.
که یک ماه پیش داعش بیست نفر از آنها را شناسایی و در موصل گردن زد.
اخباری که میشنوی خیلی هایش ساختگی و صحنه سازی است و یا بزرگنمایی و یا دروغپردازی برای منفور کردن داعش.
یا مثلا یکی از سدهای عراق که تز داعش پاکسازی شد پشت سر آنهای امیران عرق خور ارتش عراق رفتند آنجا و شرب الکل کردند. وقتی تیم فیلمبرداری رسید اینها گفتند عرق ها مال داعشی ها بوده.
تلوزیون ایران هم فورا آن را پخش کرد.
در صورتی که ارتشی های عراق یک روز عرق نخورند روزشان شب نمی شود.
قبول ندارید آمارشان را از اسرای جنگ بگیرید!
سیر تفاوت فیلمهای جنگی را در سالهای گذشته و سالهای اخیر ببینید. فرماندهان و سربازان عراقی از آدمهای بی رحم به دلسوزهای برادر دینی ای تبدیل شده اند که برای شکنجه اسرا فقط ملمورند و معذور و خیلی جاها هوای اسرا را هم دارند.
و خیلی تغییرات دیگر.
اقای غلامی اون کسانی که به دست برادران ما قصاص شدند انسانهای بیگناه نبودند بلکه جنایتکار بودند و قصاص انها جنایت نیست بلکه عدالت اسلامی هست . اگه خواستید فیلم های از جنایت شبه نظامیان شیعه در عراق براتون میفرستم اما اول میخوام فیلمی براتون بفرستم از متحد شدند روافض با امریکا و ائتلاف شیطانی در این فیلم گوشه ایی از جنایات شبه نظامیان شیعه رو هم میبینید با دقت تا اخر به فیلم نگاه کنید خانوم صامتی شما هم به فیلم نگاه کنید بد نیست مچکرم
آنچه از تاریخ گفته شد ، تنها شمه ای از تاریخ معاصر بود ، آن هم مبتنی و متکی بر اسنادی مخدوش ناپذیر ، غیرقابل انکار و تردید که عموما برای استناد به اینگونه اخبار تاریخی [ و نه تحلیل تاریخی ] در وهله ی اول به اخبار خود سازمان های جاسوسی و اطلاعاتی دستگاههای استکباری استناد می شود و دلیل آن هم این است که اخبار از حیث نظامی و امنیتی ، به دسته های مختلفی همچون اخبار عادی ، محرمانه ، سری و.. طبقه بندی می شود و هرگاه خبری ولو فوق سری باشد ، با مشمول و گذر زمان ، خاصیت طبقه بندی خود را از دست بدهد و در زمره ی اخبار عادی درآید ، توسط آن سازمان و نهاد ، به صورت رسمی به عنوان کتاب خاطرات چاپ و منتشر می شود . 
همانطور که گفته شد ، گذشت زمان در اینجا نقش اساسی دارد ؛ بنابراین به نظر می رسد که این شما می باشید که نسبت به اخبار سیاسی جامعه خود ، عقب مانده اید ! 
علی ایحال اگر حضرتعالی مستنداتی دارید در رد آنچه که ادعا شد ، بسیار مشتاقیم که آن را بدانیم . 

حتی در نو اندیشی دینی و تعدد قرایت از قرآن و حدیث هم از امروز عقبی.
خیلی ناشی هستی غلامی جان. کمی بیشتر مطالعه کن. خیلی ضعیفی. این نوشته هات رو به کتاب تبدیل کنی ورشکست میشی
چقدر مضحک و کودکانه کتاب تاریخ و مطالب خبری رو تکرار میکنی.
تاریخ واقعی میخوای برو از پیرمردها بپرس نه اون چیزی که توی کتابها تحویلت دادن.
یکم از خودت مایه بذار. کلا دو دهه عقبی
به سیاست فریبکارانه ی آمریکا در منطقه اشاره شد . 
سرگذشت دیکتاتور سابق عراق ، صدام نیز از جمله موارد دیگر از همین فریبکاری هاست . صدام که از اعضای برجسته ی حزب بعث عراق بود ، در کودتای 1968 توسط چه کسانی و با حمایت کدام کشور بر سر کار آمد ؟ 
همین فرد در سال 2003 این بار توسط چه کشوری از قدرت برکنار ، مخلوع و معدوم شد ؟ 
جواب هر دو گزینه آمریکاست ! 
در تاریخ معاصر ایران تا قبل از دوران انقلاب و دستیابی به استقلال ، وضع به همین منوال بود. 
رضا شاه که در کودتای 1299 توسط انگلیسی ها بر سرکار می آید ، در سال 1320 و باز هم طی یک کودتا ، توسط آمریکایی ها از کار برکنار می شود ! 
البته این اعمال قدرت و جابجایی از انگلیس به آمریکا ، نه به خاطر تفاوت در ماهیت قدرت مداخله گر است ، بلکه به خاطر جابجایی سردمداری استکبار ، از استعمار پیر یعنی بریتانیا به استعمار نوین و شیطان بزرگ آمریکاست . 
تاریخ گواه می دهد که همانطور که صدام و رضا شاه در برهه ای زمان به مهره ی غرب تبدیل می شوند ، در برهه ی دیگر همین که عمر مفید آنها به پایان می رسد ، تبدیل به مهره ی سوخته شده و با از دست دادن حمایت حامیان خود ، رو به افول و زوال می نهند ؛ به همین خاطر در ادبیات سیاسی با آنها "ایادی" و مزدور" و یا "عمله ی دشمن" می گویند و اینک این گروه داعش است که به ایفای نقش پیاده نظام آمریکا در منطقه رو آورده است و آینده ای جز اضمحلال و نابودی برای او متصور نیست _ان شاء الله_

غلامی جان تو در روشنفکری دینی خودت و نو اندیشی دینی ات غوطه ور باش. نگاهت هم فقط به رسانه ها باشد. نیازی به دانستن نداری. تو خود عالم دهری. فقط امیدوارم خداوند هدایتت کند. و خدا ایرانی ها را هدایت کند و هر آنچه درست است همان باشد. خداوند به ایرانی ها آزادی بیان و قدرت فکر کردن و جسارت تصمیم گیری بدهد.
برادر محمدرضا این غلامی هیچ خلاقیتی بیشتر از آنچه رسانه های داخلی به خوردش بدهند ندارد و ارزش بحث کردن ندارد.
اینها از قماش جماعت نوح هستند و نهصد سال هم بگویی نمیفهمند.
رهایشان کن. اگر فکر میکنی راهت درست است نیازی به توجیه این شیعیان تحریف شده نداری.
"جناب محمود رضا" ، شما اگر واقعا "یه بنده خدا" هستید ؛ لطفا بفرمایید چگونه است که جنگیدن با زنان ، گناهی است نابخشودنی و کشته شدن توسط آنان فضاحتی است بزرگ ، اما در عین حالی که نمی توان با زنان وارد در جنگ شد ، می توان خارج از صحنه ی جنگ آنان را مورد هرگونه آزار ، اذیت و حتی قتل آن هم به صکرت فجیع ترین شکل آن قرار داد ؟!! ... ( قطعا که نمی خواهید اعمال ننگین گروهک داعش با آن همه فیلم و سند ، که در این زمینه موجود است ، چه در عراق و چه در سوریه را انکار بفرمایید ! ) 
حالا با توجه به همین واقعیت ، خود انصاف داده و بگویید که کی مهمل می بافد ؟ من یا شمای یه بنده ی خدا ! 
اقای غلامی من نمیخوام بحث زیاد کنم در مورد کوبانی که حرف زدید نمیگم دروغ میگید بلکه میگم اطلاعاتتون کم هست چون دلیل اصلی این که برادران ما نتوانستند کوبانی رو بگیریند اتفاقا حمله های شدید هوایی ائتلاف بود و همینطور خیانت ترکیه که اجازه داد نیروهای کمکی پیشمرگه از عراق وارد کوبانی بشوند و به کمک کردهای کوبانی بیایند وگرنه تا قبل از اینها برادران داشتند در کوبانی پیشروی میکردند اما وقتی ائتلاف شیطانی حملات شدید هوایی رو شروع کرد تمام برادران ما داشتند کشته میشدند اتفاقا این برادران ما بودند که با کمترین امکانات داشتند میجنگیدند  تک و تنها در مقابل این همه نیرو از ائتلاف شیطانی بگیر با اون همه امکانات پیشرفته تا پیشمرگ های مرتد  که دارند از امکانات امریکا  و سایر کشورها استفاده میکنند  مشکل ما با ملت کرد نیست خیلی از نیروهای دوله اسلامی هم کرد هستند بلکه مشکل ما پیشمرگ های سکولار و مرتد هستند که با کفار متحد شدند. در ضمن کشته شدند در راه الله بزرگترین ارزوی ما هست تمام
البته سخنان خانم هیلاری کلینتون ، تنها به عنوان یک سیاستمدار برجسته ی کاخ سفید و وزیر [سابق] امور خارجه آمریکا  ، در این زمینه ، قابل اعتنا و استناد است ؛ نه اینکه ما به دنبال یافتن "حقیقت" از دهان این مهره ی CIA باشیم . 
در فایل صوتی و تصویری که از این شخص در دسترس همگان موجود است ، ابتدا به صراحت به نقش مستقیم آمریکا در تاسیس طالبان و همچنین شاخه ی نظامی آن یعنی القاعده [ در بحبوبه ی جنگ سرد ] در افغانستان  پرداخته و پس از به پایان رسیدن عمر القاعده ، به نقش آمریکا این بار در تاسیس گروهک داعش در عراق می پردازد. وی در ادامه با بیان "هرچه بکاریم ، همان را درو خواهیم کرد" ، به صورت تلویحی به اشتباه آمریکا در این زمینه نیز اعتراف می کند ! که البته این خود نیز ، خدعه ای دیگر از دسیسه ها و نیرنگ های تبلیغاتی و رسانه ای آنهاست ولی از آنجا که سنت الهی در این زمینه بر آیه ی "ومکروا و مکرالله و الله خیر الماکرین" استوار است ، همانطور که در ادبیات ما هم آمده است ، همواره از "بادی" که می کارند ، انتظاری جز درو کردن "طوفان" نمی رود . 
سیاست فریبکارانه ی آمریکا در طول تاریخ بر این امر مبتنی بوده که ابتدا در خفا و پنهان به تاسیس گروه های معاند و دشمن تراشی و نزاع و درگیری در دل سرزمین های اسلامی در راستای تامین منافع خود بپردازد (همچون تاسیس القاعده که توسط آن مانع از پیشروی شوروی و تصرف روس ها بر آسیای میانه در زمان جنگ سرد شد ) و هر وقت که عمر این گروهک ها به پایان رسید ، این بار به بهانه ی مبارزه با او ، زمینه ی دخالت نظامی و تصرف آشکار خود را بر کل منطقه فراهم کند و از این رهگذر به تامین منافع نامشروع خود دست یابد ، غافل از آنکه "العاقبة ، للمتقین" و "الارض یرث عبادی الصالحون"
اما اینکه آزاد سازی شهر تکریت ، مرکز استان صلاح الدین و پاک سازی آن از لوث تروریست های جاهل و مزدور داعش به درازا کشید ، به فرموده ی فرماندهان ارتش و نیروهای مردمی عراق ، بواسطه آلوده کردن سطح وسیعی از منطقه به ابزار مین توسط داعش بود که کار پاک سازی و آزاد سازی را با وقفه همراه می کرد و این هم باز سند دیگر از دلاوری مردان شجاع  داعش است که به جای رو آوری به رزم تن به تن ، در موقع نبرد دست به دامن تله های انفجاری آن هم نه به صورت محدود و موردی ، بلکه به صورت وسیع در کل مناطق عملیاتی می شوند ! 

اما در مورد نقش دروغین نیروهای ائتلاف ، سخن به میان آوردید ؛ بنده از شما سوالی دارم. استان دیاله را که آزاد کرد ؟ ائتلاف کذایی یا ارتش و نیروهای مردمی ؟ استان صلاح الدین را چه ؟ آنهم کار نیروهای ائتلاف بود ؟! ... شما بدانید قدم بعدی آزادسازی استان های الانبار و نینواست و شما شاهد خواهید بود که درآینده ی نزدیک ، این دو استان باقی مانده نیز توسط نیروهای مردمی از وجود منحوس دواعش پاک خواهد شد بدون اینکه همچون آزادسازی مناطق قبلی ، نیروهای ائتلاف در آن نقشی داشته باشند. 
در اعتقادات داعش جنگیدن با زنان گناه دارد. ولی ایادی کفر آن را برعکس به خورد غلامی دادند. وی هم که مستعد است فورا زد سیگما اف مساوی ام آ
سجاد غلامی تفاوت بین دوغ و نوشابه را نمیداند. کشته شدن در جهاد به دست زنان فضاحت است. امام حسن ع در جنگ کشته نشد.
تمام بیانات وی در راستای همین مهمل بافی هاست
  • سانسور نکن لطفآ
  • با تبریک به آقای محمودرضا

    انشاالله که شما هم مثل بقیه برادرانتون یه آدمکش حرفه ای از آب درمیاید!
    مشاالله استعدادش هم دارید!
    چاقو بزارید زیر گردن مردم بدبخت و بعد بیخ تا بیخ ببرید بره!
    فیلم هم یادتون نره!
    حتمآ کلیپ هاتونو بزارید تو سایت یوتیوب! لایک خورش حرف نداره!
    راستی عکس سلفی با سر بریده فراموش نشه بعد هم باهاش فوتبال بازی کنید!
    در ضمن موقع جهاد نکاح یاد ما هم باش!!!
    حتمآ وصیت کنید بدن مطهرتونو بعد از (شهادت!!!) در قبرستان وادی السلام دفن کنن!!!
    از این پس ، برای اینکه موردی از قلم نیفتد ، به ادعاهای غلط و ناشیانه شما که چیزی جز کذب و تحریف واقعیت و حقیقت نیست ، پاسخ می گویم. 
    اما موردی که بیش از همه مضحک و خنده آور می نماید ، ادعای "شجاعت" اعضای گروهک داعش است ! آری ؛ اگر شما اعمال سعبانه و وحشی گری های این گروهک را به حساب شجاعت می نویسید ، باید گفت این گروه ، بسیار شجاع اند که با اسرای دست بسته ، چنین می کنند و چنان می کنند !! 
    اما اگر می خواهید بدانید اعضای این گروهک ، چه میزان از شجاعت بهره دارند ، کافی است نیم نگاهی به بی آبرویی و فضاحتی که آنان در مقابل "کوبانی" به بار آوردند ، نگریست. 
    در سوریه و در شهر کردنشین کوبانی (عین العرب) ، بیش از یک ماه بود که این شهر مرزنشین ، آن هم در سکوت و حمایت مجامع بین المللی ، توسط داعش به محاصره درآمده بود و داعش در این مدت نتوانست به این شهر وارد شود . 
    شهری که در آن به جز مبارزان کرد ، تقریبا خالی از سکنه شده بود . اما با وجود تعداد کم مبارزان و بهره مندی از ابتدایی ترین تسلیحات نظامی و بی بهری از کمک های ائتلاف ، داعش نتوانست این شهر را به تصرف کامل خود درآورد . 
    نکته اینکه این بی آبرویی بزرگ ، با ایفای "نقش شجاعانه ی زنان" همراه بود . 

    توضیح آنکه : داعش در شریعت خودساخته ی خود ، از کشته شدن به دست زنان ، به شدت هراس دارند و آن را مایه ی ننگ دنیوی و تباهی اخروی خود می دانند و معتقدند که هرکس به دست زنان کشته شود ، به بهشت نخواهد رفت !! 

    سوال : این حدیث از پیامبر (ص) که "حسن و حسین علیهما السلام سید الشباب اهل الجنه" به صورت متواتر هم در کتب روایی شیعه آمده و هم در منابع حدیثی اهل سنت . 
    چگونه احدی از این دو بزرگوار به دست زهر جفای یک زن به شهادت می رسند ولی در عین حال بر طبق حدیث به "آقایی جوانان اهل بهشت" نائل می گردند ، سوالی است که باید از این شریعت شیطانی پرسید .

    پاسخ:
    سلام 
    یلدای عزیز به جهت احترامی که برای شما دوست و مخاطب عزیز قایلم این کامنت رو تایید کردم . علاقه ای ندارم این رسانه جایگاه تبلیغ سبک زندگی غلط افرادی باشد که در گذشته با توجه به همین شناخت پیش بینی هایی هم در خصوص آنها داشتیم .  البته این ماجراها تحلیل دارد و هزار حرف  ولی فعلا زمان سخن گفتن و تحلیل نیست . در حال حاضر دغدغه مان اصلاح الگوی مصرف  با مدیریت زنان است که لبیک به دانشمند حکیم و فرزانه رهبری عزیز امام خامنه ای است  بنابراین زمان  تمرکز بر روی مسایل مهم است . عزیزم هنگامی که پا در مسیر غلط گذاشتی ، شیطان با هزار مکر و حیله تو را تا قهقراء می برد . خدا از من این بنده ی ضعیف گنهکار بگذرد و هدایتم کند به حق مهربانی هایش . التماس دعا یلدای عزیزم 
    اقای غلامی داستان های خوبی سر هم کردید البته من میدونم این حرف ها رو از کجا دراوردید این داستان ها رو رسانه ها و سایت های اصولگرای ایرانی به خصوص جهان نیوز و مشرق  نیوز مدام دارند تکرار میکنند اگه امریکا داره به دوله اسلامی کمک میکنه پس چرا دولت عراق که مورد حمایت شما هست داره مثل سگ التماس امریکا میکنه که به کمکشون بیاد  چرا ارتش عراق که مورد حمایت شما هست مدام از امریکا و ائتلاف درخواست کمک میکنه ؟ چرا مستشاران امریکایی در عراق حضور دارند و دارند به نظامیان ارتش عراق اموزش میدهند ؟ برید ببینید حتی لباس ها و ماشین های جنگی ارتش عراق از کجا گرفته شدند پس چرا امریکایی ها از نظامیان ایرانی برای جنگ با داعش کمک میخواهند و رسانه های شما با افتخار از این مسئله حرف میزنند که بله امریکا به ما نیاز داره . والله قسم که دروغ میگید مدام تو رسانه هاتون به دروغ میگید امریکا با داعش هست اما در عمل شما روافض و متحدانتون از کمک امریکا استفاده میکنید.شما روافض در عمل با یهود و نصاری متحد شدید و بر علیه مسلمین میجنگید اما از ان ور به دروغ شعار مرگ بر امریکا سر میدهید بعدشم کجا هیلاری کلینتون گفته داعش رو اسرائیل ساخته این دروغ رسانه های شما هست ابته اگر هم میگفت خودشم دروغ میگه  . اما در مورد کمک امریکا به برادران ما باید بدونید که یه مورد اشتباهی در جنگ کوبانی کمک هایی که امریکا برای پیشمرگ های مرتد میفرستاد یک موردش اشتباهی به برادران ما رسید و این هم به خاطر این بود که جنگ کوبانی جنگ چریکی و خیابانی بود و موقعیت نیروها دقیق مشخص نیست و همینطور چون این کمک ها رو با چتر از بالا میفرستند ممکنه در اثر وزش باد جهتشون تغییر کنه که فیلمش رو هم خود برادران ما نشون دادند یعنی برادران ما میخواستند بگویند که امریکا به ما هست؟ یا امریکا میخواستد بگه ما با داعش هستیم و بهشون کمک میکنیم؟ حرف های خنده دار نزنید در ضمن  اگر برادران ما بزدل و بدون تاکتیک بودند نمیتونستند با امکانات کم مناطق بسیار وسیعی از خاک سوریه و عراق رو تصرف کنند یعنی یه گروه چیریکی توانستد مناطق بسیار گسترده ایی رو تصرف کنه .برید ببینید کدوم گروه چریکی به اندازه برادران ما عملیات انتحاری انجام دادند ؟ این یعنی شجاعت برادران ما در گروه دوله اسلامی
    آقای غلامی اگر بنده را متهم نمیکنید در رد نظر شما میگویم با ۴۰۰ مرد که سلاح های سبک و نیمه سنگین دارند چگونه مقابل ارتش سی هزار نفری مجهز به پیشرفته ترین موشک های ایرانی با زبده ترین مستشاران نظامی میتوان بیست روز تکریت را از ارتش و نیروهای مردمی و کردهای عراق حفظ کرد؟
    شما تاکتیک بهتری سراغ دارید؟
     من به اعتقاداتشون کاری ندارم ولی واقعا شجاعت و دستمریزاد داره کارشون.
    تاپ و توپ دارن کله فرماندهان ارشد مردمی عراق که دست نشانده های ایران هستن میترکونن.
    چند تا ژنرال ایرانی رو از بین بردن.
    اگر از باب حمایت تسلیهاتی میگی برادر من یه مشت گلوله و سلاح سبک میریزن پایین مسلما سلاح سنگین و موشک رو که نمیشه ریخت زمین یا به این راحتی تحویل داد.
    اولا اینها مفت نیست. دولت اسلامی با تلاش و درآمد خودش و حالا کمک هایی که داره جمع میکنه پول میده سلاح میخره. مفتی به کسی چیزی نمیدن.
    بسم الله شما هم برو یک گروه تشکیل بده که کارهای اونا رو انجام بده ببینم وند مرده حلاجی!
    یک خشاب کلاشینکف اگر روی سرت انداختن اون موقع حرفت حرفه!
    عزیز من دولت اسلامی داشت در عراق حکومت آرومی تشکیل میداد.
    انتقاد اونها به اسلامنمایی کشورهای اسلامی بود. البته اشتباه هم داشتن.
    اما مرجعیت شیعه در عراق سبب جنگ فرقه ای شد و اوضاس عراق اینطور بهم ریخت.
    چون ایران دولت اسلامی رو برای خودش تهدید میدید دست به دامن سیستانی شدن.
    دومین انگیزش هم تخریب اماکن متبرکه بود که شیعیان رو بلند کرد.
    که اگر دولت اسلامی سیاست داشت چنین اقدامی نمیکرد.
    من برای امامان قایل به حرم و بقعه نیستم بلکه سیره اونها رو قبول دارم.
    اینه که مهمه و الا الان اون حرمها برای خیلی ها شرک مشتبه شده است. شیعه الان دیگه شیعه نیست. خیلی تحریف شده.
    پاسخ:
    کار بسیار غلطی است که به نام دیگری نظر میگذارید.شما آقای میلاد حمیدی نیستید .

    سلام. ضمن تبریک سال نو بایستی بگم ، من همیشه با دختر بچه ها و بانوان مسلمان و مسیحی و ایزدی بیگناه که در چنگال گروه کثیف و از خدا بی خبر داعش گرفتار آمدند ، همدردی می  کنم. معامله و همکاری با این گروه کثیف ، تنها معامله با شیطانه. لعنت خدا بر شیطان.

  • یـک مـعـلــم
  • خانوم صامتی مهربان،سلام،
     باتقدیم احترام وتواضع،تحویل سال نو رابه شماوخانواده ی معزز- ونیزکاربران محترم این وبلاگ دوست داشتنی -تبریک وتهنیت می گویم.
    امیدوارم سال جدید،درپرتوعنایات مادرمان حضرت فاطمه زهـراء- سلام الله علیها -،سال رشد،تعالی وسعادتمندی برای شماوهمه ی عزیزان باشد.
    .
    درامتثال به فرمایش حضرت عالی،بایدعرض کنم،به نظرحقیرمهمترین رویدادسال گذشته -1393- خـبـرسـلـامـتـی "رهـبـرعـزیـزمان"بـود.
    شخصیت بی نظیروگرانقدری که دربحبوحه ی توفان های عظیم ،کشتی انقلاب راخردمندانه وحکیمانه به سوی ساحل امن هدایت می کند.
    وچه خوش سروده شاعرخوش قریحه:

    ای دو چشمانت چراغ شام یلدای همه
    آفتاب صورتت خورشید فردای همه  

    ای دل دریایی‌ات کشتی نشینان را امید
    وی نگاه روشنت فانوس دریای همه

    ای بیان دلنشینت بارش باران نور
    وی کلام آتشینت آتش نای همه

    خنده‌های گاه‌گاهت خنده خورشید صبح
    شعله لرزان آهت شمع شبهای همه

    قامتت نخل بلند گلشن آزادگی
    سرو سرسبزی سزاوار تماشای همه

    گر کسی از من نشانی از تو جوید، گویمش
    خانه‌ای در کوچه باغ دل، پذیرای همه

    لاله زار عشق یکدم بی گل رویت مباد
    ای گل رویت بهار عالم آرای همه

    آخر بزدلانی دست نشانده* ، که به اسم مجاهد [!] بروز وظهور کرده اند و هیچ تاکتیکی در جنگ ندارند جز مین گذاری در مسیرها و ایجاد تله های انفجاری و قدرت تجاوز و تعدی به هیچ اسیری را هم ندارند جز آنکه دو دست اسیر از قبل و از پشت بسته باشد و دوربینی هم در مقابل در حال ضبط تصاویر باشد را چه به "جهاد" _این واژه ی مقدس_ ! ؛ چه به تصرف سایر ممالک اسلامی !! 
    عجالتا شما به ایجاد خلافت کذایی مورد نظرتان در دو سرزمین عراق و شام نائل بیایید ، آنهم با کمک های مالی و لجستیکی ، تسحیلاتی و اطلاعاتی ، رسانه ای و تبلیغاتی که غرب از شما به عمل می آورد ؛ تصرف سایر ممالک اسلامی پیش کشتان  . 
    هم اکنون نیز هواپیماهای ترابری ناتو ، هر از چندگاهی بسته های کمکی خود را اعم از غذا ، دارو و تجهیزات نظامی _همچون تکه استخوانی که بر جلوی سگی انداخته می شود_ از فراز آسمان بر وحوش دواعش می اندازند تا چند صباحی بیشتر زنده بمانند . 

    * هیلاری کلینتون در کتاب خاطرات خود که به عنوان یک سند زنده موجود است به صراحت آورده است : گروه داعش برای حمایت از اسرائیل تشکیل شد. سازمان های اطلاعاتی آمریکا ، انگلیس و اسرائیل در شکل گیری گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام 《داعش》، نقش داشتند و در عملیاتی به نام لانه ی زنبور ، گروه داعش را با توافق با اخوان المسلمین در مصر تشکیل دادند. هدف از عملیات لانه ی زنبور ، تشکیل گروهی با شعار اسلامی بود که تندروها را از سرتاسر جهان جذب کند و بر اساس اندیشه های تکفیری ، سلاح خود را به سوی کشورهای مخالف موجودیت اسرائیل (یعنی ایران ، عراق ، سوریه و لبنان) نشانه بگیرد. 
    اقای  غلامی به خدا قسم اشتباه میکنید نام داعش رو اولین بار چند رسانه عربی مثل الشرق الوسط  گذاشتند زمانی که نام گروه دوله اسلامیه فی العراق و شام بود یعنی دولت اسلامی در عراق و شام اما بعد ها اهداف بزرگ تری مطرح شد یعنی ایجاد خلافت اسلامی در ممالک اسلامی تا اندلس در این زمان بود که نام گروه تغییر کرد و شد خلافت دولت اسلامی یا دولت خلافت اسلامی اما چیزی که مهم تر است اینه که الان  برادرانم  در مقابل تمام ارتش های کفر از ائتلاف شیطانی به سرپرستی امریکای جنایتکار گرفته تا تمام حکومت های فاسدی که به ظاهر مسلمان هستند اما در عمل با کفار متحد شدند ایستاده اند. یک تنه در مقابل تمام دنیا  مقاومت میکنند برادرانم تنها هستند و باید بهشون کمک کنم . انشا الله در مسیر حق باشیم و عاقبت به خیر شویم.
    کلمه ی "داعش" که مخفف عبارت "دولت اسلامی [!] عراق و شام" هست ، درواقع اسمی است خودخوانده که این گروهک خودسر و تکفیری_تروریستی برخود نهاده اند ، نه اینکه اسمی باشد که دیگران و یا مخالفان بر این گروهک شیطانی نهاده باشند. 

    جناب محمودرضا سال نو بر شما و همه هموطنان مبارک . 
    موضوعی که اشاره شد ، بدیهی ترین موضوع درباره ی گروهک تکفیری داعش بود که از دید شما غافل ماند که خود جای بسی تعجب داشت !
     حال که شما سودای الحاق به این گروه ، و بیعت با آن را ، آن هم تا پای جان ! در سر می پروانید ، چه خوب است که از روی آگاهی ، دانش ، بینش و بصیرت اقدام به این کار نمایید تا انشاء الله نزد نبی رحمت ، پیامبر اکرم (ص) که "رحمت للعالمینند" روسفید و ماجور باشید !
    سلام خانوم صامتی سال نو رو به شما و خانواده ی محترمتان تبریک میگویم. یک نکته ایی رو میخواستم بگم در طول یکی دو سال اخیر به این وبلاگ امدم و صحبت هایی کردم و همین طور بحث هایی مطرح شد گاهی وقت ها کم تحملی شد و تند صحبت کردم میخواستم ازتون معذرت بخواهم .حقیقتش من به زودی به عراق میروم تا با برادرانم در گروه دولت اسلامیه بیعت کنم  منظورم همون گروهی که شما میگید داعش . این بیعت تا پای جان هست  ازتون خواهش کنم اگر تندی کردم و دلخور شدید من رو حلال کنید. اگر تونستید از طرف من از اون اقای غلامی و بقیه هم که باهاشون بحث کردم حلالیت بخواهید ممنون میشوم خداوند به شما جزای خیر بدهد.
    پاسخ:
    سلام 
    سال نو برشما و همه ی عزیزانتان مبارک . خداوند توفیق خدمت به بشریت را به همه ی ما عنایت کند . انشالله خداوند مهربانی و محبت میان مسلمانان را بیشتر کند  رابطه ای که در آن تنها نور محمدی ص باشد و بس  و دلهایمان را به هم گره بزند تا رایحه ی  خوش وحدت در همه ی سرزمین های اسلامی  فراگیر شود. امیدوارم همه ی ما در دوراهی های زندگی بهترین مسیر را برای رسیدن به سعادت جاودان انتخاب کنیم .
    جناب محمود رضا خانواده ی ما درست بعد از لحظه ی سال تحویل از آرزوهایمان می گوییم بنده امسال تنها یک آرزو کردم ریشه کن شدن داعشی های جانی وقاتل که به نام اسلام به بشریت خیانت می کنند و هیزم در آتش دشمنان اسلام می ریزند .
  • سجاد غلامی
  • اما در سپهر عالم سیاست ، افول طالع نحس گروهک تروریستی داعش خصوصا در ماههای پایانی سال که مصادف با هزیمت این حرامیان در مناطق تحت اشغال خود بود که به تبع منجر به تقویت جبهه مقاومت با محوریت ایران ، عراق ، سوریه و لبنان در مقابل صهیونیست گردید ، مسرت بخش ترین خبر در عالم سیاست بود . 
    موفقیتی که محوریت اصلی آن را مرجعیت دینی در عراق تشکیل می داد . درواقع مرجعیت با صدور فتوای "بسیج همگانی" باردیگر نقش بی بدیل خود را در تحولات سیاسی و اجتماعی جامعه به رخ کشانید ؛ بسیج همگانی که با وجود اختلافات قومی و مذهبی ، جامعه عراق را اعم از عرب ، کرد و عجم ، مسلمان و مسیحی ، سنی و شیعه را یکپارچه در مقابل متجاوز قرار داد و او را به عقب رانید و حقانیت این آیه را بر ما عیان ساخت که "ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم" . 

    مهمترین رویداد ورزشی سال هم قرار گرفتن تیم والیبال در جمع 4 تیم برتر جهان بود که موجبات شور و شعف و احساس افتخار در مردم گردید .
    اهمیت این مهم آنگاه دوچندان می شود که بدانیم این افتخار در عرصه ی ورزش این بار نه توسط ورزش های انفرادی چون کشتی و وزنه برداری ، بلکه توسط ورزشی تیمی و گروهی حاصل شد که خود نشان از رشد روحیه ی همکاری و کار گروهی در میان ما ایرانیان دارد. 

    شاد و پیروز و سربلند باشید ؛ هرروزتان نوروز ، نوروزتان پیروز.
  • سجاد غلامی
  • اما خبری [فرهنگی] که بسیار جای مسرت داشت ، خبر تصویب طرح "امر به معروف و نهی از منکر" توسط مجلس شورای اسلامی بود . 
    اهمیت این موضوع از آنجاست که بر طبق متون روایی و نصوص قرآنی ، ما اگر بخواهیم به عنوان یک ملت ارزشمند و با آبرو و دارای کرامت و درخشندگی و جلوه گری های مادی و معنوی و صاحب علم ، تمدن و تکنولوژی در دنیا درآییم و شناخته شویم ، باید این رکن رکین و اصل برین را زنده کنیم. "کنتم خیر امه اخرجت للناس تامرون بالمعروف و تنهون عن المنکر" یعنی : شما بهترین امت و ملت خواهید شد به شرط آن ه به این اصل عمل کنید. 
    چرا ؟ 
    زیرا : "بها تقام الفرائض و تامن المذاهب و تحل المکاسب و ترد المظالم و تعمر الارض و یناصف من الاعداء و یستقیم الامر ... امر به معروف و نهی از منکر با این انداره از توسعه در معنی واقعی خود به عنوان مهمترین برنامه اجتماعی اسلام معرفی شده تا به تمامی اهداف عالیه ی آن جامه عمل بپوشاند. در قاموس اسلام معروف یعنی هرآنچه از خیر و صلاح که در خدمت رشد و تعالی و تکامل انسان و جامعه باشد و منکر یعنی هرآنچه در مقابل و مانع آن باشد ؛ نه آنچه که به عنوان تعریف حداقلی از معروف و منکر در ذهن و مغز کوته بین و محدود ما فرو کرده اند ! و باید با هر وسیله ی که مورد تایید شرع هست معروف را در جامعه بسط و گسترش و نشر داد و با منکر نیز در سطح جامعه مبارزه ی زبانی ، علمی و عملی کرد و محیط جامعه را محیطی مساعد برای رشد و شکوفایی همه ی استعداد ها و ظرفیت های والای انسانی نمود . 
    چرا که اگر همان تعریف حداقلی از امر به معروف و نهی از منکر مورد نظر اسلام می بود ، بر طبق احادیث این همه آثار و نتایج نیک بر آن مترتب نمی گردید و نمی فرمود : بها تقام الفرائض .. 
    البته این مصوبه همچون سایر مصوبه های فرهنگی دیگر چه سرنوشتی در پیچ و خم بوروکراسی اداری در انتظار اوست و قرار است خروجی آن چه باشد ، باز بحث دیگری است که ما آرزو می کنیم این اقدام مبارک ، برکات واقعی خود را بهمراه داشته باشد ان شاء الله. 
  • سجاد غلامی
  • کاهش چشمگیر تلفات در تصادفات جاده ای نسبت به سالها و سنوات قبل طبق آمار رسمی ارائه شده نیز از دیگر خبرهای خوشی بود که به یک معنا در حوزه اخبار فرهنگی گنجانده می شود ؛ چرا که تصادفات جاده ای هرچند معلول عوامل "راه" ، "وسیله ی نقلیه" و "عامل انسانی" است ؛ اما نقش عامل انسانی همواره در کشور ما سهم بیشتری را به خود  به خود اختصاص می داد و این به این معنی است که فرهنگ ترافیک و رانندگی در میان ما ایرانی ها رو به بهبود نهاده است ؛ فرهنگی که عمده مشخصه ی آن ، احترام به حقوق دیگران می باشد. 
    همچنین کاهش سوانح و فجایع در ناهنجاری های چهارشنبه آخر سال موسوم به "چهارشنبه سوری" بر طبق آمار  _جدا از صحت و سقم آن_ از دیگر خبرهای خوش فرهنگی سال گذشته بود هرچند بعضی از رفقا آن را به مزاح به همزمانی بازی تیم قرمزپوش پایتخت در جام باشگاههای آسیا نسبت می دادند ! 

  • سجاد غلامی
  • ... از دایره ی انصاف خارج نشویم ، باید درخشش دستگاه دیپلماسی کشور در سالی که گذشت را از دیگر رویدادهای فرهنگی سال ، به شمار آوریم. 
    رویدادی که برخلاف عقیده و نظر غالب ، بیشتر از آنکه صبغه ی سیاسی داشته باشد ، بیشتر رنگ و بویی فرهنگی دارد . 
    می دانیم در روایات ما آمده : "افضل الجهاد ، کلمه عدل عند امام جائر" . یعنی با فضیلت ترین و برترین جهاد ها این است که انسان در برابر یک پیشوای ستمگر ، دم از عدل بزند و سخن عدل را مطرح و مطالبه نماید. 
    سخن عدل را مطرح کردن یعنی نفی و انکار ستم و اعتراض به ستمگر . یعنی همان "ظلم ستیزی" که روح حماسی آئین عاشورایی ما را تشکیل می دهد . 
    درواقع تداوم انقلاب ما که برگرفته از نهضت عظیم حسینی است ، در حفظ همین روحیه _ظلم ستیزی_ قرار دارد . 
    دستگاه دیپلماسی ما ، این بار در قالب گفتگو ، توانست با تکیه بر عقلانیت ، بر حقوق حقه ی خود ایستادگی کند و شیطان ستمگر ، یاغی و قانون شکن را به پای میز مذاکره و تعامل بکشاند و این دستآورد بزرگی بود که روح صلح جو و صلح طلب و منطق قوی و مستحکم نظام اسلامی را ، این بار در قالب دیپلماسی به جهان نشان داد . البته اینکه چه آینده ای بر آن متصور است و یا اینکه طرف مقابل به حقوق حقه ما تمکین می کند یا نه ، بحث دیگری است اما آنچه مسلم است این است که "لا تظلم و لا تظلم" نه ظلم گستر و ظالم گر باشید و نه ظلم پذیر و ظالم پرور !
    .. 
  • سجاد غلامی
  • ضمن عرض تبریک سال نو ؛ 

    در شرایطی که "تزریق امید" به جامعه و "ترسیم چشم اندازی روشن" فراروی جوانان ، همواره به عنوان یک نگاه راهبردی از سوی مقام معظم رهبری به مسئولین و آحاد مردم توصیه می شود ؛ در پاسخ به سوال مطرح شده تمایل دارم بیشتر به وقایع و رخدادهای "امیدآفرین" و "نویدبخش" در سالی که گذشت بپردازم . 

    در طلیعه سال 93 ، درواقع اولین نوید با نامگذاری سال ، به سال "فرهنگ و اقتصاد ، با عزم ملی و مدیریت جهادی" از سوی رهبری بوجود آمد ؛ هرچند که در طی این سال ، فعالیت های دستگاه های مرتبط ، چندان پیرامون و در فراخور ، حول و محور معرفی شده یعنی شعار سال نبود [ خصوصا آنکه فهنگ ، سهم بیشتری از این رنج بی مهری را متحمل گردید ] ؛ ولی در ماه های پایانی سال ، در حرکتی شوق آفرین و آگاهی بخش ، از نگارش و ارسال نامه ی رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی می توان به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی سال نام برد . رویدادی که با توجه به زمان وقوع آن ، بیش از پیش کم کاری فعالیت دستگاه های فرهنگی کشور در سالی که می گذشت را نشانمان می داد.  
    ادامه دارد
  • میلاد حمیدی
  • سلام خانم صامتی
    پیشاپیش سال نو رو به شما و خانواده محترم تبریک میگم.
    ولی یه چیزی هست مدتها میخواستم ازتون بپرسم فقط امیدوارم ناراحت نشید و خدای نکرده به خودتون نگیرید.
    سوال من اینه که میبینم توی خیلی از برنامه های رادیویی مجری های زن و مرد خیلی عادی و جلف با هم و یا مخاطبین غیر همجنس برخورد میکنن. حتی همدیگه رو با اسم کوچک صدا میکنن.
    روز به روز هم این موضوع داره بدتر میشه.
    این موضوع هم بد آموزی داره و این رفتار رو در جامعه نهادینه میکنه و هم برای خود اونها گناه داره و قبح این گناه بین خودشون و مردم از بین میره!
    مجریهایی هم که انتخاب میشن چه زن و چه مرد سر زبون دار و خوش صدا و خوش لفظ و خلاق هستن و من دیدم از صدا بازی های حرفه ای برخی از خانمهای گوینده حتی تحریک میشن.
    میخواستم نظر شما رو در این خصوص بدونم.
    متسکرم
    پاسخ:
    سلام 
    جناب حمیدی
    سالی سرشار از نیکی ها برای شما و خانواده آرزو دارم .
    جناب حمیدی باید گوینده باشید تا فضای کاری آنها را بهتر درک کنید .  موضوع بسیار گسترده ای است ولی این مختصر را بپذیرید .
    معمولا برنامه هایی که جهت سرگرمی و شادی تهیه می شوند فضای بازتری دارند ،در غالب برنامه ها فضای کاری مناسب با شءونات ارزشی است . 
    در برنامه های سرگرمی هم برای اینکه گوینده ی بهتری باشی باید مخاطب بیشتری جذب کنی و برای جذب مخاطب در گفتگوهای معمول و یکنواخت توفیقی حاصل نخواهد شد .بهتر است گویندگان بانو با هم و گویندگان مرد با هم برنامه اجرا کنند . متاسفانه رسم نادرستی بین تهیه کنندگان تلویزیونی و رادیویی وجود دارد که معتقدند گویندگان و یا مجریان بانو نمی توانند در یک برنامه  با هم حضور داشته باشند .
    از طرفی برخی  گویندگان مرد هرچند نادرست ، از هردستاویزی  برای برنامه ی شادتر استفاده می کنند و مخاطب بیشتری هم جذب می شود . گویندگان و مجریهای بانو هم خود را در رقابت با گویندگان و مجریان مرد می بینندبنابراین به راحتی می توان حدس زد چرا برخی گویندگان و مجریانبانو حتی حالت رفتاری و گفتاری مردانه دارند ! 
    به طور معمول تا زمانی که جذب مخاطب هست و ازبالا یا بچه های بالا هم تماسی گرفته  نشده برنامه ادامه می یابد و آبی هم از آب تکان نمی خورد ، ولی امان از روزی که خدای نکرده نخواهند گوینده ای در سیستم  فعالیت کند اعم از درست یا نادرست آنچنان روی کار او تمرکز می کنند که بنده خدا نفس بکشد او را ممنوع الکار می کنند ! 
    دلایل فراتر از اندیشه ی من و شما در موفق شدن و یا موفق نشدن مجری و گوینده در رسانه ی ملی وجود دارد که همه را هم بنده نگویم بهتر است و ما بقی  را به هوش و ذکاوت شما  می سپارم .
    برای بهتر درک شدن موضوع  نکته ای را به خاطر بسپاریم  عوامل تولید در رسانه همچون گویندگان و مجریان را حتی در برنامه های بسیار مذهبی هیچ گاه با روحانیون و بانوان طلبه ی حوزه ی علمیه مقایسه نکنیم . مجریان و گویندگان ایرانی در بهترین حالت با اپرا وینفری و همکارانش مقایسه خواهند شد. 
    حدود 10 سال پیش یکی از دوستان نکته ای را برای موفقیت در حرفه ی گویندگی و اجرا ی برنامه های سرگرمی عنوان کرد : "برای موفقیت در این حرفه باید پررو باشی " 
    حال تو بخوان حدیث مفصل ازین مجمل ...



  • نازنین زهرا
  • سلام خدا امسال به ما آقا محمد ماهانو داد که مهمترین اتفاق امسال برای من  و شوهرمه.از وقتی بچه بودم آرزو داشتم فلسطی آزاد بشه سر سفره هفت سین حتما برای آزادی فلسطین دعا کنیم . 
    پاسخ:
    سلام 
    بسیار عالی که سال نودو سه برای شما حس خوش مادر شدن را به همراه داشته ، توفیق مادر شدن  بر شما تبریک . و چه نام زیبایی برای ایشون انتخاب کردید ، محمد ماهان  نام شایسته ای است .
    آرزوی شما آرزوی ما نیز هست نازنین زهرای عزیز .امیدوارم  ما نسلی باشیم که آزادی فلسطین را درک کنیم . 
    سلام طوفان تهران پدرمو از ما گرفت و خانواده ی ما رو نابود کرد اتفاق خوبی هم افتاد من بعد از دو سال پشت کنکور دانشگاه قبول شدم 
    پاسخ:
    سلام 
    تسلیت و تبریک . "ان مع العسر یسرا "

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">