منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

داشتم سجاده ام را آماده می کردم برای نماز ، همین که چادر مشکی ام را از سر برداشتم تا چادر نماز بر سر کنم ، گفت : این همه خودت را بقچه پیچ می کنی که چی ؟!

 برگشتم به سمت صدا ، دختری را دیدن که در گوشه ی نمازخانه نشسته . پرسیدم : با منی ؟! 

گفت : بله ، با توام و همه بیچاره هایی مثل تو که گیر کرده اید توی افکار عهد عتیق ! اذیت نمی شی با این همه پارچه دراز دور و برت ؟! خسته نمی شی از رنگ همیشه سیاهش ؟! .

تا اومدم حرف بزنم ، گفت : نگاه کن ببین چقدر زشت می شوی ! چرا مثل عزادارها سیاه می پوشی و بعد فقط بلدید به امثال من گیر بدهید !

 خندیدم و گفتم : چقدر دلت پر است ، دوست من ! هنوز اگر حرفی داری ، بگو .

 خنده ام را که دید ، گفت : نه ، حرف زدن با شما فایده ندارد . گفتم : شاید حق با شما باشد ، عزیزم ! پرسیدم : ازدواج کردی ؟

گفت : بله . گفتم : من چادر را دوست دارم . چادر یعنی "مهربانی" .

با سرزنش نگاهم کرد که یعنی تو هم مثل بقیه ای .. گفتم : چادر سر می کنم به هزار و یک دلیل . یکی از دلایل چادر سر کردنم ، "حفظ زندگی توست" !

با تعجب به چهره ام نگاه کرد . پرسیدم : با همسرت کجا آشنا شدی ؟ گفت : فلان جا همدیگر رو دیدیم . ایشان پیشنهاد ازدواج داد ، من هم قبول کردم . 

گفتم : خب ، خدا قبل از دستور دادن به من که خودم را بپوشانم ، به مردها می گوید : عض البصر . یعنی مراقب نگاهتان باشید . تکلیف من یک چیز است و تکلیف مردان یک چیز دیگر . این تکالیف مکمل همدیگرند . یعنی اگر مردی غض البصر نداشت و زل زد به من ، پوشش من باید مانع و حافظ او باشد و اگر من حجاب درست و حسابی نداشته باشم ، مرد با کنترل نگاهش باید مانع و حافظ من باشد . همسر تو ، تو را دید ؛ کشش ایجاد شد و اجابت کرد . کجا نوشته شده که همسرت نمی تواند از تماشای غیر از تو لذت ببرد وقتی بنای انتخاب برای او نگاه است ؟!

 گفت : خب ما به هم تعهد داده ایم .. گفتم : غریزه منطق نمی شناسد ، تعهد نمی شناسد . چه زندگی هایی که با یک نگاه آلوده به باد فنا رفته .. 

من چادر سر می کنم تا اگر روزی همسر تو به تکلیفش عمل نکرد و نگاهش را کنترل نکرد ، زندگی تو به هم نریزد و همسرت نسبت به تو دلسرد نشود و محبت و توجه اش نسبت به تو که محرمش هستی ، کم نشود . من به خودم سخت می گیرم و در گرمای تابستان زیر چادر که بیشتر شبیه کوره است ، از گرما هلاک می شوم و زمستان ها زیر برف و باد و باران برای کنترل کردن و جمع و جور کردنش ، کلافه می شوم ؛ به خاطر حفظ خانواده تو . 

من هم مثل تو زن هستم و تمایل به تحسین زیبایی ام دارم . من هم دوست دارم تابستان ها کمتر عرق بریزم و زمستان ها راحت تر توی کوچه و خیابان قدم بزنم . من روی تمام این علایق خط بطلان کشیدم تا به اندازه ی سهم خودم حافظ گرمای زندگی تو باشم . سکوت کرده بود . گفتم : راستی هرکس در کنار تکالیفش ، حقوقی هم دارد .

حق من این نیست که زنان جامعه ام با موهای رنگ کرده ی پریشان و صد جور جراحی زیبایی ، چشم همسر مرا به دنبال خود بکشاند . حالا بیا منصف باشیم . من باید از شکل پوشش و آرایش تو شاکی باشم یا شما از من ؟؟

بعد از یک سکوت طولانی گفت : هیچوقت با این قضیه این طور نگاه نکرده بودم . راست می گویی !

نقل از سرویس فرهنگی جهان نیوز 

نظرات  (۱۵)

  • میلاد حمیدی به حسن
  • جناب آقای حسن اکثر مواقع متاسفانه چنین خیانت هایی اتفاق می افتد و در معدود مواردی حرف شما صدق می کند.
    خیلی از سنت ها و فرهنگ های جامعه ممکن است در ظاهر خوب نباشد اما در باطن به نفع جامعه است و از خیلی از بی بند و باری ها جلوگیری می کند
    چرا بعضی ها فکر می کنند که طلاق گرفتن یک زوج و ازدواج هرکدام با شخص دیگر صرفا بدلیل مسائل جنسی و عدم پوشش مورد قبول حکومتی و غیره اتفاق می افتد؟ مگر آدمها همه آلت تناسلی هستند و هیچکدام عقل و شعور و فکر و تدبیر و منطق .... ندارند؟! به مجرد اینکه دو نفر مرد و زن باهم همکار یا همبازی شوند حتما به همسرانشان باید خیانت کنند....! این چه طرز فکری است که متاسفانه رواج داده شده است. 
    سلام خانم صامتی با وجود اینکه دیگه نمیخواستم بنا به دلایلی که قبلا براتون گفتم اینجا نظر بگذارم اما لازم دونستم که دوباره نظر بگذارم نمیدونم شما هم در مورد طلاق آقا کمدین از همسرش که اتفاقا ایشون هم بازیگرند ونامزدیشون با خانمی که از قضا ایشون هم بازیگرند چیزی شنیدید یا خیر این مطلب به جهت بعضی از مطالبی که شما در سایت گذاشته ومخالف عدم جداسازی دختران وپسراندر دانشگاه ها بودیدگذاشتم که حتینظر مخالف من هم در این مورد باعث ناراحتیتون شده بود طلاق و ازدواج مجدد این آقای کمدین هممتاسفانه نتیجه همین افکار بوده وتمرین وبازی کردن در یک تئاتر به عنوان زن وشو وما هما درکنار هم قرار گرفتن این جناب کمدین با همسر جدیدشون باعث این دلبستگی ودر نهایت منجر به از هم پاشیدگی زندگیودلشکستگی همسر سابقشون شده  درضمن  دقیقا خارم نیست حدیثی راکه زبان پیامبر بود یا امامان که فرمودند اتاقدختر وپسرتون را ز هم جدا کنید واگر امکان جدا کردن نیست با پرده ای اون را جداکنید  ببخشید یک مقدار تند حرف زدم امادلم میخواهید حتما کامنتم رابگذارید البته ا گر دوباره اون رابه حساب علاقه به مسائل شخصی هنرمندان نگذارید .
    پاسخ:
    سلام و سپاس ا ز همراهی شما

  • دوست یک ساله
  • سلام حال شما خوب است چند توصیه تا می توانی از خوردن برنج خوداری کن تا می توانی سعی کن چاق نشی  تا می توانی از فشار کاری کم کن .خوردن برنج زود پیرت میکند  چاقی  زیبایی وقشنگی وجوانی شما خیلی کم می کند قشار کاری زود پیر و از کار می اندازد شما را .با من دوست باش  از دستم نده مرا حفظ کن 
    سلام خانم صامتی  چند وقتی هست که از گذاشتن آخرین پیغامم  که شما  ثبتش نکردید  ش میگذره  من واقعا فکر نمیکردم که اینطوری باشید چون از خودتون انتقاد کردم وگفتم  که شما خودتونم اخبار مربوط به بازیگران را میگذارید بهتون برخوردوپیامم را ثبت نکردید؟  خواهش میکنم این بار هم نگید که پیامی بهتون نرسیده که دیگه باور نمیکنم در ضمن سیگار کشیدن اون خانم در ملا عام بود نه در جای خصوصی  که شما می گید در اتاق شخصی خود ومطمئن  باشید این قضیه اگر از قضیه روبوسی لیلا حاتمی  که خبرش را در سایتش گذاشتید مهمترنباشه  کم اهمیت تر هم نیست چون کار این خانم با توجه به نقششون در اون سریال  باعث سوءاستفادهه ه خیلیها وهمچنین کمرنگ شدن ارزشها میشه امیدوارم بدونید که من از چه لحاظی مسئله ایشون را مطرح کردم دیگه فکر نکنید که از روی علاقم به مسائل بازیگران این حرف را زدم هرچند با این نگذاشتن کامنت آخرم نظرم نسبت به شما هم عوض شد شبتون بخیر.
    سلام صامتی دیشب که کامنت گذاشتم پس چرا بازم نگذاشتید.
    پاسخ:
    قرار نیست هر نظری که اراءه میشه  تایید بشه . اگر شما به زندگی خصوصی بازیگران و گفتگو راجع به معضلات این جامعه ی هنری علاقه مند هستید می توانید در وبلاگ شخصی خودتان راجع به آنها نظر دهید . دانستنن که چه کسی سیگار می کشد چه دردی از جامعه ی ما دوا خواهد کرد ؟ !  چه جای تحلیلی دارد ؟ یک نفر در اتاق شخصی خود سیگار کشیده وقت مردم را بگیریم که چه ؟ ! اگر مساله در سطح کلان جامعه رخ دهد آنوقت شاید جای بحث داشته باشد . 
    جدی کامنتی دریافت نکردید خانم صامتی؟
    پاسخ:
    مگه ما با هم شوخی داریم!
    خانم صامتی کامنت من چه اشکالی داشت که نگذاشتید ؟
    پاسخ:
     در این پست از شما کامنتی دریافت نکردم .
  • شهردار باغ

  • خانم صامتی یه چیزی اصلا برام مفهموم نمیده.

    به نظر من این عکس سمت چپی از لیندا خیلی بهتره.
    نه به خاطر این که حجاب داره بلکه به این خاطر اینه که زیباتره.

    نمیدونم تو عکس سمت راستی کجاش قشنگتره؟!
    موهای پریشون که بیرون رفته واصلا زیبا نیستن.

    اگه موهاش داخل بود خیلی بهتر بود و همچنین زیباتر و مرتب تر.

    یا همین باران با اون موهای بد فرم ویا اون ابروهای بدشکل.

    نمیدونم اگه قصد اینا از بد حجابی زیباتر شدن هستش چرا این کارا رو میکنن به خدا ستایش بدون آرایش تو تلویزیون ویا با روسری مرتب خیلی بهتر و زیباتر و خانم تر از نرگس تو فرودگاه با اون آستین کوتاه و موهای بد فرم هستش..


    خانم صامتی به نظرتون این طور نیست؟
    پاسخ:
    نکته ی مورد اشاره شما صحیح است . فارغ از بحث بازیگران گاهی افرادی با لباس و نوعی از آرایش  خاص را می بینی که چیزی جز بی نظمی و نا هماهنگی به ذهن متبادر نخواهد شد ! 
    به عنوان مثال شلوار برمودا که زمانی مد شد ، اگر نگاه دینی را هم نادیده بگیریم  از نظر علوم زیبایی شناسی طول پایین تنه نسبت به پالا تنه باید بیشتر باشد یا بیشتر به نظر برسد ، که برخی با کفش پاشنه بلند و شلوار یا دامن بلندتر این مشکل را برطرف می کنند ، در حالیکه شلوار برمودا در یک نگاه به جهت خطای دید قد را کوتاهتر نشان می دهد ، تصور کنید خانم قد متوسطی را که با شلوار کوتاه ، کوتاهتر و چاق تر به نظر می رسد .
    مثال دیگر ساپورت ، در تعداد فراوانی از افراد زاویه ی بین زانوها از داخل یا بیرون پا بیشتر از حد معمول است با پوشیدن ساپورت تنگ این عیب ساختاری در بدن دیده می شود ، یا لاغری پا بیش از اندازه به چشم می آید که اصلا زیبا نیست ، ضمن اینکه لباس تنگ بویژ شلوار تنگ بویژه در خانم ها سبب بیماری خواهد بود . 
    مثال  برخی مردان نیز پیرهن تنگ و یقه باز و یا شلوار تنگ می پوشند که گذشته از آنکه اندام آنها را زنانه نمایش می دهد بسیار چندش آور و بر ای سلامتی مردان خطرناک است . 
    نکته ی جالب اینکه توصیه های دین اسلام در خصوص پوشش از نظر زیبایی شناسی هم جذاب تر و منظم تر از بی حجابی و برهنگی است .
    حتی توصیه ی دین در خصوص رنگها ، کفش زرد لباس سفید ، کلاه مناسب ، حتی همین رنگ مشکی چادر ، رنگ مشکی بر تمام رنگهای دیگر کنتراست دارد و اصطلاحا با همه ی رنگها ست می شود .
    از نظر اقلیم ،آب و هوا و درصد تابش نور خورشید نیز چادر بدن را محافظت می کند ، بنده آماری در این خصوص ندار م ولی به طور منطقی ب ه نظر می رسد مشکلات پوستی از جمله سرطان پوست در زنان محجبه نادر است . البته به عنوان یک فرضیه می شود روی آن تحقیق کرد . 
  • سجاد غلامی
  • ناشناس ارجمند سلام . 

    همانطور که ملاحظه فرمودید ، بنده در مطالبی که به نظر می رسد به اندازه ی کافی واضح و گویا بوده و بیش از این نیاز به توضیح نداشته باشد ، ضمن انتقاد به تیتر انتخاب شده برای این پست ، به سوال شما پاسخ گفته ام . 

    ببینید ؛ ما در اینجا با دو موضوع ( هرچند مرتبط با هم ، ولی ) مجزا از هم روبرو هستیم .
    موضوع اول که موضوع اصلی و موضوع مورد بحث و گفت و گو  در پست مذکور بوده ، درواقع پاسخ  به این سوال است که  : "چرا چادر ؟ " 
    و 
    موضوع دوم ، موضوعی است که سوال شما را شامل می شود مبنی بر این که  "آیا داشتن عفت و حیا ، لزوما به معنی استفاده از چادر است ؟!"  و  "آیا تنها افرادی که چادر می پوشند ، عفیف بوده و دیگران نمی توانند عفیف باشند ؟!"

    در این پست ( پستی که آمده ) نویسنده می کوشد که با استدلال و منطق به کسانی پاسخ بگوید که پوشش چادر را زیر سوال برده و به ماهیت آن هجمه وارد می کنند .
    نه اینکه در مقام اثبات آن باشد که تنها راه عفت ورزیدن ، استفاده از نوعی پوشش خاص به نام چادر است ! 
    البته فرهنگ حیا و عفاف ، مولفه های زیادی دارد که از مهمترین آنها ، مولفه ی پوشش و پوشیدگی است که به صورت ویژه به نحوه ی لباس پوشیدن افراد در هنگام حضور در جامعه برمی گردد . 
    وقتی ملاک پوشیدگی شد ، دیگر نمی توان آن را محدود به نوع خاصی از پوشش [چادر] نمود . بلکه مراد پوششی است که استانداردهای لازم ، برای نیل به فرهنگ عفاف و حیا را داشته باشد . ازین رو عفاف ، محدود به چادر نمی شود . ولی هیچ منصفی هم پیدا نمی شود که   ارزش چادر  به عنوان یک پوشش کامل و برتر ، در جهت رسیدن به فرهنگ حیا و عفت را بتواند نادیده بگیرد . 

    اما در مورد سوالی که فرمودید ؛
    بنده مخالف هرگونه اجبار و تحمیل از طرف خانواده بر فرزندان هستم . بنده معتقدم که تنها می بایست ذهن فرزندان را در فهم درست مسائل تقویت نمود و ذائقه ی آنان را ارتقاء بخشید و پرورش داد . آنگاه در محیطی کاملا آزاد  ، به آنها حق انتخاب داد و برای انتخاب آنان نیز ،  احترام قائل شد . 
    انتخابی آزادانه ، آگاهانه و با اختیار و از روی فهم  و دانایی . 
    ناشناس محترم سلام 
    چون خانم صامتی فرمودند این روزا مشغله کاری زیادی دارن با اجازه ایشون بخشی از پاسخشون به یک سؤال مشابه روبراتون مینویسم:
    بنده معتقدم (خانم صامتی) چادر سر کردن یا پوشیدگی معلول یک اندیشه وتفکر است و فرایند پذیرش آن بایداز درون به بیرون باشد باید ازتغییر بینش به تغییر رفتار برسیم ولی متأسفانه بسیاری چادر راعلت فرض کرده وبه دنبال تغییر رفتار بدون پشتوانه ی اندیشمندی هستند ، ای کاش چادر پوشیدن همه دین بود درحالی که پوشش از ابتدایی ترین باید ها ونباید های دین است//بزرگوار پوشش بدون تحقیق یا به اجبار وهردلیل دیگه ای یه روز واقعاّ خسته کننده میشه وبه کنار میره پس چه بهتر که اول قبول داشته باشیم چرا باید پوشیده بود وبعد نوع پوشش رو انتخاب کنیم ، یه مانتو موجه باروسری مناسب که جلب توجه نمیکنه بهتر از چادر سر کردن با روسری تاوسط سر ، ناخن بلند ولاک زده وچادری که باورش نداری وشأنش رو رعایت نکنی ومثل شنل با وزش باد به هوا میره مطمعنم خانم صامتی گرامی هم با همین پوششهای اجباری وبدون شناخت مشکل دارن وهمیشه فرمودن اول تحقیق بعد تقلید.موفق باشین .
    باز دوباره از عکس بازیگرای بدبخت مایه گذاشتی؟
    واقعآ نمیفهمی این چیزا به تو ربطی نداره و جز مسائل خصوصی اونها حساب میشه؟
    خوشت میاد عکس خصوصی خودت هم بزارن تو نت؟
    پاسخ:
    عکس خصوصی بازیگران ؟! 
    بازیگران بدبخت ؟! 
    این دونفر جز اقشار بدبخت و مفلوک جامعه هستند به نظر شما ؟! 
    بنده خدا لیندا کیانی که بواسطه ی بدبختی فراوانش تازه از برزیل برگشته ! 
    اصلا این بازیگران محترم به خاطر همین نوع بدبختیها می شوند چهره ی سال ! 

    آقای غلامی شما جواب من را دادید یا از خانم صامتی انتقاد کردید ؟ 
    بر عکس شما با تیتر مشکلی ندارم اتفاقا خوبه که بجای چادر از عفاف استفاده شده من هم با همین مشکل دارم که چرا بجای عفت در رفتار همه به 4 متر پارچه نگاه می کنند ؟ اگر کسی چادر نداشت عفت هم ندارد ؟ من از دو رویی خوشم نمیاد چرا باید به خاطر خانوادم چادر سر کنم ؟ چند وقته چادر سر نمی کنم که لااقل رفتارم دیده بشه  کی گفته چادر یعنی همه ی خوبیها  من از همین تظاهر خوشم نمیاد . چرا فکر می کنیم بقیه خوب نیستند ؟ من با چتدر مخالف نیستم با ادای چادریها مخالفم با چادر تقلیدی مخالفم 
  • سجاد غلامی
  • ضمن عذرخواهی از خانم صامتی ، به نظر من عنوانی که برای این مطلب انتخاب شده ،  موجب شکل گیری این طرز تلقی [ غلط ] از جانب "ناشناس" گردیده است ! 

    همین طور که ملاحظه می کنید این مطلب ، دارد به زیبایی از انتخاب "چادر" توسط بانوان به عنوان پوشش و "حجاب برتر" ، دفاع می کند . 
    تلاقی این نگاه ، یعنی نگاهی که به "چادر" در این نوشته آمده با آنچه که "ناشناس" عزیز مطرح نموده اند ( که آیا عفاف ، فقط داشتن چادر است ؟! ) ؛ 
    تلاقی این دو موضوع با هم ، تلاقی غلط و اشتباهی است . 
    البته مفهوم عفاف ، قطعا بدون پوشش و داشتن حجاب معنایی ندارد ولی وقتی صحبت از پوشش و حجاب می شود ، به معنی انحصار پوشش و حجاب در شکل چادر هم نیست ؛ البته نمی توان منکر چادر به عنوان پوشش و "حجاب برتر" هم شد . 
    برای همین است که امروزه "چادر" به عنوان پوشش و حجاب برتر ، آماج تهاجمات فرهنگی و تبلیغات  رسانه ای قرار گرفته است و این مطلب ( مطلب نوشته شده در این پست ) به نظر من صرفا در دفاع از خود "چادر" نوشته شده است . 
    هرچند چادر به عنوان پوششی کامل ، متضمن حفظ بهتر و کامل تر فرهنگ عفاف در جامعه هم هست ( چون که صد آید ، نود هم پیش ماست ) ؛ 
    ولی بهتر بود در انتخاب عنوان برای این پست ، از عنوانی استفاده می شد که در ارتباط مستقیم با تود موضوع چادر به عنوان حجاب برتر باشد و نه عفاف . چون هرچند عفاف لایه ی درونی و در بتن موضوع حجاب قرار دارد ، ولی گاهی به اشتباه از طرف جامعه در عدم ارتباط با یکدیگر و حتی گاهی در تضاد با هم !! پنداشته می شود . نمونه ی آن ، همین مطلب ناشناس عزیز است .
     اینکه در جامعه گاهی می شنویم که "دل باید پاک باشد" !! و سخنانی از این قبیل ، در همین راستا و همین طرز تفکر غلط ، از سوی جامعه عنوان می شود در صورتی که اینگونه نیست . 
    داشتن حیا و عفت ، یک موضوع است که نمی تواند بی ارتباط با داشتن حجاب و پوشش باشد . 
    ولی داشتن حجاب برتر و پوشش کامل تریعنی چادر ، خود موضوعی دیگر است که باید آن را در وهله ی اول در ذیل موضوع حجاب و چه حجابی کامل تر است ؟ عنوان کرد . 
    چرا که عنوان کردن "مستقیم" آن در ذیل موضوع عفاف ، گاهی موجب طرز تلقی غلط مخصوصا از سوی مخالفان این بحث ، بگردد . 
    موضوعات فرهنگی ، گاه از چنان ظرافتی برخوردار می شوند که عدم رعایت آنها می تواند گاهی نتیجه ی عکس به دنبال داشته باشد . 
    با تشکر .  
    داشتن عفاف فقط با پوشیدن چادر است ؟ کسی که چادر نمی پوشد پس عفاف ندارد ؟  چند روز پیش هم سوال کردم ولی پاسخ ندادید چرا ؟ سوال سختی پرسیدم ؟ چرا پدرو مادرم به اجبار از من می خواهند چادر بپوشم که آبروی اونها رو حفظ کنم ؟ 
    پاسخ:
    عزیزم این روزها مشغله ی فراوانی دارم اگر اجازه بدی به زودی پاسخ شما را می نویسم . دوستان بزرگوار اگر نظری دارید لطفا بنویسید . 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">