منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

از طریق  دوستان مطلع شدم یکی از کاربران فیس بوک به نام " ماهره ام بی " عکس بنده را در پروفایل خویش استفاده کرده اند  .

 به صفحه مورد نظر مراجعه کردم  خوشبختانه مطالب صفحه  مشکلی ندارد  ولی به هر حال استفاده از تصویر دیگری حتی طبق قوانین فیس بوک هم غیر قانونی است  ضمن اینکه بنده هم به این کار رضایت ندارم .

بنده هیچ صفحه ای در فیس بوک ندارم و عمل این کاربر فیس بوک عمل نادرستی است . 

نظرات  (۱۸)

سلام خواهر گرامی.ازشماانتظار بیشتر می رود که یک شبکه اجتماعی نامش راعوض کنی .حال اگر فیسبوک از شما شکایت کند وشما را مجرم بشناسند چطور می شود وجریمه وزندان  در نظر بگیرند ما چکارکنیم قانون درست حسابی هم نیست حال ریسک کردن ارزش دارد با ما که بد رفتاری می کنی تهدید می کنی حال دور بارتی وآشنا .....
  • سجاد غلامی
  • گل من !  آدم که در برخورد با نظر مخالف ، اینقدر سریع برآشفته و عصبانی نمی شه . 

    اولا که اینترنت ملی به معنی قطع کردن ارتباط با دنیای خارج نیست . حتما مسئولین هم تا حالا برداشتی مثل برداشت شما داشته اند ، که تا حالا توی این زمینه اقدام جدی انجام ندادند !!
    شبکه ملی اینترنت یعنی راه اندازی موتور جستجویی که هم سرور و هم سورس و هم دیتابیس اون ، وطنی و داخلی باشه ، نه به معنی قطع ارتباط با دنیای خارج . چرا که استفاده از موتور جستجویی که سرور آن در خارج از کشور باشه ، به شدت امنیت داده رو به مخاطره می اندازه همینطور که الان این موتورهای جستجو ، به یکی از نوین ترین ابزارهای جاسوسی در غرب تبدیل شده اند . 
    این یک مطلب . 
    مطلب دیگه اینکه اصلا صحبت ما راجب براورزها و موتورهای جستجو و اینترنت ملی نبود . صحبت ما راجع به شبکه های اجتماعی مجازی (تالارهای گفت و گو) مثل فیس بوک ، توییتر و امثالهم بود و در مورد تهدیدها و فرصت های اون بحث می کردیم خصوصا فیس بوک که محیطی به شدت آسیب زاست . 
    لطفا بحث رو دقیق پیش ببریم و مسائل رو با هم ادغام نکنیم . 
    اگه باعث ناراحتی شما شدم ، از شما معذرت می خوام . 
    با تشکر . 
    فلان کاربر عزیز!
    شما نگران نباش وقتی این طرح مسخره شبکه ملی اینترنت راه بی افته که فاز اولش راه افتاده اصلآ دیگه با دنیای خارج (اون ور آب!!!) ارتباطی برقرار نمیشه که امثال شما به زحمت بی افتین و بخواین دستهای پشت پرده! و سیاستهای پنهان! رو آشکار کنین و جوانها رو از دست استکبار جهانی نجات بدین!!!
    شما خودشو ناراحت نکن!
    پاسخ:
    شبکه ی ملی اطلاعات به معنی جدای از اینترنت جهانی نیست بلکه یک سیستم اطلاعات درون مرزی است که در بسیاری از کشوهای توسعه یافته صورت گرفته است ، همانطور که در دنیای حقیقی حفاظت از مرزهای فیزیکی  در الویت است  در فضای مجازی نیز باید از مرزهای اطلاعاتی محافظت کرد .
    متاسفانه در تسامح و غفلت برخی مسولین اطلاعات 80 میلیون ی جمعیت ایدان از طریق سایت هدفمند کردن یارانه ها در سیستم گوگل ثبت شد که از اساس مدیرت اطلاعات آن برعهده ی دشمنان ماهیت جمهوری اسلامی ایران است .
    رهبری عزیز بسیار هوشمندانه حکم به ایجاد شورای عالی فضای مجازی و به تبع آن تشکیل شبکه ی اطلاعات داخلی دادند ولی افسوس که برای برخی مسولین تقسیم قدرت سیاسی بر منافع ملی ارجح است ! 
  • سجاد غلامی
  • به نظر من برملا کردن هویت و آشکار کردن دست های پشت پرده و سیاست های پنهانی و کلا اطلاع رسانی توی این زمینه به جوانان ؛ جدا از تمسخر و مسخره کردنه که فلان کاربر عزیز بیان می کنن . 
    چند وقت پیش با خبر شدم که وزیر کار از راه اندازی سایت هایی برای گفت و گو جهت حل مشکلات اجتماعی خبر داده بود که راه اندازی این جور سایت ها می تونه مقدمه ای باشه برای تشکیل شبکه های اجتماعی دیگه خصوصا اینکه ما ایرانی ها به دلیل پیشینه ی تاریخی ، چندان هم اهل گفت و گو نیستیم !
    مسخره کردن دردی رو دوا نمیکنه
    حالا هی بشین بگو فیس پوک، فیس بوق یا هر چیز دیگه
    اگه راست میگی جایگزین ارائه بده
    متاسفانه ایرانی جماعت فقط بلده ایراد بگیره و مسخره کنه
    خودش هیچی نداره و با این طرز فکر هیچ وقت هم چیزی نخواهد داشت
  • مجتبی قره باغی
  • سلام
    خانم صامتی گرامی
    گفتم اینبار از مدتها به جای خوندن مطلب یه دعوتی هم ازتون کرده باشم

    وقت عمل رسیده زمان نظاره نیست
    در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست
    خیلی دوست دارم تا شما هم از شرکت کننده ها و اعضای دائمی جشنواره دائمی اهدا باشی.

    به سایت ما سر بزن
    از طریق لینک زیر می تونی وارد جشنواره بشی.
    اینجا هر کسی با هر مذهب و دینی، با هر عقیده ای، با هر طرز فکری، با هر نگرش سیاسی و اجتماعی، می تونه برای کمک به همنوعش، عضو باشه.
    یا علی مدد
    "مجتبی قره باغی"

    http://standpoint.ir/1393/03/27/%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D8%B4%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AF%D8%A7%DB%8C%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D9
    %87%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D9%86
  • سجاد غلامی
  • عنوان "فیس پوک" ، بیشتر عنوانی طنزگونه است که به صورت اغراق آمیز به وجه غالب این شبکه اجتماعی اشاره دارد و می دانید که از ویژگی های "طنز" ، همین اغراق آمیز بودن آن است .
    البته اگر به دیده ی انصاف هم بخواهیم به این موضوع بنگریم ، وجه غالب شبکه ای اجتماعی همچون فیس بوک را هم ، جز با واژه ی "پوک" که به معنی پوچ است ، نمی توان توصیف نمود ! واقعا اگر از قریب به اغلب کسانی که در فیس بوک فعالیت حرفه ای دارند و جز کاربران فعال آن محسوب می شوند ، بپرسید که "مشغول انجام چه فعالیت مفیدی به حال خود و یا دیگران هستند؟" و "آیا منافعی که از فعالیت در فیس بوک عاید آنها می شود ، از مضرات آن بیشتر است؟" و .. چه جوابی خواهند داشت . 
    البته بنده منکر لزوم شبکه های اجتماعی و تالارهای گفت و گو و اهمیت و فواید آن نیستم ولی وقتی صحبت از شبکه ای اجتماعی به نام فیس بوک می شود ، ساده انگاری است که چشم را بر  کلیه مضراتی که توسط سازندگان و گردانندگان آن که به صورت دقیق و برنامه ریزی شده برای جوامع هدف تدارک دیده اند ، بست و به منافع اندک آن اکتفا نمود که همین منافع را هم می توان خود با ایجاد شبکه های اجتماعی سالم تر ، منهای مضرات آن به دست آورد . 
    فراموش نکنید ! صحبت ما راجع به "فیس بوک" است و نه شبکه های اجتماعی مجازی دیگر .
    من و شما و مسئولین باید به خودمان و مردم اعتماد بیشتری بکنیم مگر بچه های ما که برای درس خواندن و غیره به آمریکا ، کانادا و ... سفر می کنند بی بند و بار برمی گردند مگر آنها در آن طرف دنیا دنبال عربده کشی و ... می روند هر چند ممکن است مشروب بخورند و .... ولی آیا باید آنها ار حذف کرد یا از رفتنشان جلوگیری کرد ؟ ضمن آنکه معتقدم باید آگاهی لازم و ایمان قلبی را در خانواده ها به آنها تزریق کرد ولی خیلی مواقع حکومت ما نتوانسته با 12 سال مدرسه و 4 یا 6 سال دانشگاه این ایمان را بوجود بیاورد یا آنرا محکم کند رسانه های ما با این همه امکانات انحصاری  نتوانسته اند 90 درصد مردم را با تقوی و محکم و ثابت قدم کنند. بدا به حال مسئولین این کشور.

    با سلام

    به نظر من هر چه حساسیت بیشتری نشان بدهیم بدتر می شود همانند ماهواره ، ویدئو در اوایل انقلاب و .... که همه و همه این محدودیت های برای ملت منجر به روی آوردن به کارهای غیر قانونی و عادی شدن آن می شود شما دیدید که مردم فارسی وان را چگونه نگاه می کردند وقتی فهمیدند اهداف پشت پرده آن چه بوده به تدریج استقبال مردم از آن کم شد هر چند تبعاتی بوجود آورد ولی دلیل تبعات آن هم به خودمان بر می گردد یعنی نظام ما نتوانسته مردم را خودایمن کند وهنوز هم برنامه مدونی ندارد و امثال این مسائل و غیرقانونی بودن آن صرفا موجب روی آوردن برخی افرادی که از راهکارهای غیرقانونی بهتر خبر دارند به آنها می شود و البته برخی هم همیشه برای در امان ماندن از مسائل همیشه صورت مساله را پاک می کنند.

  • میلاد حمیدی
  • من بحث فسیبوک را با فیلترینگ در نمی آمیزم. اما باید اثر تشدید کننده ای که فیلترینگ بر مضرات فیسبوک دارد هم در نظر گرفت.
    اگر شما قرار است مضرات یک عامل مثل فیسبوک را بررسی کنید قطعا باید آن را با توجه به شرایط جامعه خودمان انجام دهید. مثلا بحث از فیسبوک در تحلیل در کشور ما با کشور دیگری مانند تونس متفاوت خواهد بود. زیرا عوامل موثر در اینجا با آنجا متفاوت است.
  • میلاد حمیدی
  • اینکه مضر است من شکی ندارم. اما فیلترینگ جلوی مضرات آن را نمی گیرد بلکه مضرات آن را تشدید هم میکند.

    باور کنید حتی اگر با ایمیل هم مانند فیسبوک رفتار میشد و فیلتر میشد همه بیشتر از ایمیل استقبال می کردند.در حالی که خود ما شاید برسد که چند  ماهی به ایمیل هایمان سری هم نزنیم
    پاسخ:
    بحث فیلترینگ متفاوت از ماهیت خود فیس بوک و شبکه های اجتماعی ازین دست هست .
    بنابراین این دو موضوع رو در هم نیامیزید.
  • میلاد حمیدی
  • فیسبوک دومین عامل طلاق در دنیاست. موقعیت شما در فیسبوک دقیقا شناخته می شود. علایق شما شناخته می شود. خصوصیات شما شناخته می شود. متخصصین فرهنگی صهیون این اطلاعات را می گیرند و برای ملت ها برنامه ریزی های کلان میکنند.
    سیستم اطلاعاتی قوی پشت آن است. می توانند از آن بعنوان ابزار برای ضربه زدن به کشوهای منفعلی مثل ایران استفاده کنند و حتی با آن شورش راه بیندازند.
    حتی من از یکی از دست اندرکاران فیسبوک مطلبی را خواندم که خودش اقرار کرده بود فیسبوک دومین عامل طلاق در دنیاست و حتی می شود برای اینکه چه کسی از شوهرش طلاق بگیرد یا زنش را طلاق دهد و یا برای برقراری رابطه خارج از چهارچوب خانواده برنامه ریزی کرد.
    می توان به خوبی از آن بعنوان یک سلاح بر علیه افراد دیگر بهره برد.
  • میلاد حمیدی
  • نظر سید را تایید می کنم به شرطی که دولت بتواند کنترل لازم و قوانین لازم را برای مصادیق مجرمانه مثل سوء استفاده از عکس و عنوان دیگران و یا حتاکی را بخوبی قانون گذاری، نهادینه و کنترل کند و من هم نثل سید در این صورت آن را یک فرصت میدانم.و البته مدتها قبل در وبلاگ شخصی ام راجب همین موضوع مطلبی نوشته بودم:

    اینم لینک مطلب:

    http://mojarada.persianblog.ir/post/84/
    پاسخ:
    امیدوارم فرصت شود تا در خصوص تهدید فیس بوک مطلبی بنویسم که در گذشته هم قول دادم.
    بی تردید هر پدیده ای منفعت دارد و ضرر ولی باید برآیند گرفت اگر مضرات آن بیشتر از منفعت آن باشد باید آن را ترک کرد .فیس بوک نیز از آن دسته پدیده هاییست که مضرات آن بیش از منفعت آن است.

    با سلام

    من با معرفی شبکه فیس بوک به فیس پوک مخالفم چون هر چیزی میتونه برای ما فرصت باشه برای ارائه نظراتمون ، برای ارائه فرهنگ ، تبادل نظر و ... همانطور که ما از فرصت های ایجاد شده توسط غرب استفاده کردیم و کلا ورق را برگرداندیم این هم یکی از همون فرصت هاست.

    بهتر است به دلیل عدم تیزبینی مسئولین کشور ( به جز رهبری ) یا دیر تصمیم گرفتن یا هیاهوی یک عده ای و یا .... ما هم تابع محض نباشیم همانطور که رئیس جمهور اینگونه نیستند البته این هم آسیب های خاص خودش را دارد ( هم فیس بوک و هم استفاده غیر قانونی فعلی از این سیستم ) در واقع مسئولان کشور غیر قانونی کار کردن ما در بسیاری موارد را نهادینه کرده اند و عملا ما را وادار به این کارها می کنند البته بنده تاکنون در این سیستم عضو نشده ام و از فضای آن اطلاع کافی ندارم ولی به هر جهت این را می توان با نگاه تیز بینانه به یک فرصت تبدیل کرد.

    با سلام

    باید به فال نیک گرفت انشاءالله که دوستان زیادی دارید که البته شاید راه دوستی را نمی دانند. ولی در باطن شما را دوست دارند. صرف برخورد قانونی مشکل را حل نمی کند و طرف ممکن است لج کند ولی به هر حال کار نادرستی است و می بایست از شما کسب اجازه کنند مخصوصا از خانم ها !!!!!!!

    سلام
    اون خانمی که از عکس شما برای صفحه شخصیش استفاده کرده انشااله با پارادکس آشنایی داشته باشه تا نارضایتی شما رو که علناّ اعلام کردید ببینه چون حق الناسه وباید رضایت شما رو جلب کنه.
    پاسخ:
    سلام و احترام
    سپاس از همراهی شما که در مباحث شرکت می کنید .
     در یک نگاه خوش بینانه این کاربر گرامی یکی از دوستان است و تا بحال نیز مطلب نادرستی منتشر نکرده اند ولی در یک نگاه بد بینانه ممکن است در مسائل پشت پرده منشاء داشته باشد . امیدوارم این کاربر از روی نا آگاهی چنین کرده باشند و بعد از آگاهی از تبعات این عمل نادرست از ادامه ی این کار بپرهیزند .
    برخی از دوستان نگران این مساله هستند، چنانکه حدود یکسال پیش هم فردی ناشناس وبلاگ طرفداران منصوره صامتی را به مخاطبان معرفی کردند و برخی از تصاویر و مطالب وبلاگ بنده را منتشر کردندو متاسفانه برخی تصاویر را با فتوشاپ و کار گرافیکی تغییر دادند  که بعد از پیگیری بنده وبلاگ مسدود شد . ولی بعد از مدتی دوباره چنین اتفاقی افتاد و فرد ناشناس دیگری وبلاگ هواداران منصوره صامتی را ایجاد کرد!


  • میلاد حمیدی
  • حالا ایشون با هر محتوایی که منتشر کنه میتونه از اعتبار شما سوء استفاده کنه.
    هیچ راهی نداره که جلوش گرفته بشه؟ شاید یک دشمنی چیزی باشه؟  شاید دنبال پاپوش باشه. شاید از عکس های شما استفاده بد بشه خدای ناکرده!
    این هم از مضرات فسیبوک. در کشورهای دیگه کنترل روی فضای سایبری مخصوصا در این مواقع اینقدر سختگیرانه و دقیق هست که هیچ کس اجازه این کار رو به خودش نمیده.
    بعلاوه که استفاده از عکس هر شخص باید با رضایت اون شخص باشه و الا مستلزم پیگرد قانونیست!
    واقعا ناراحت کننده است .. ولی خب عبارت به کار رفته شده توسط شما برای معرفی فیس بوک در جای خود جالب و قابل توجه بود : فیس پوک ! ( پوک = پوچ ) 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">