منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

حقیقتی تلخ

منصوره صامتی |

چه حقیقتی از این تلخ تر که ماهیت انسانی مسخ شود ، کرامت انسانی لگد مال شود 

چه حقیقتی از این  تلخ تر که در خواب رویای خوشبختی  اشرف مخلوقات را در مسلخ قربانی کنند 

چه حقیقتی از این تلخ تر که بهترین هایت را بگیرند ، احساست را ، مهرت را ، عشقت را و در عوض همنفس ابلیس مستانه لبخند بزنی!

چه حقیقتی از این تلخ تر که در جاهلیت مدرن این روزها ، در وارونگی تقلید روشنفکرانه ، در ترغیب زن به بیگاری برای استحمار نو 

زنی به دور از میل زن بودن ، عطشی تازه برای همسری ، تمنایی برای مادری ...

چه حقیقتی تلخ تر از این که زنی با تمام وجود بخواهد که یک مرد باشد ! 

نظرات  (۲۱)

با سلام

نمی دانم چرا یه وقتهایی مطالب جابجا میشه ؟

گاهی هم از سیستم خبرهای انبوه استفاده می کنید به عبارتی بمباران ؟

برخی مطالب دوستان نیاز بحث های مفصلی داره که حتی معلوم نیست به چه نتایجی برسه و هر کس از هر زاویه ای که هست به موضوع نگاه میکنه این نشون میده در جامعه ما حتی چیزهای بدیهی هم برای افراد جانیفتاده این نشان از ضعف جامعه و مسئولان خصوصا فرهنگی داره.

پاسخ:
سیستم خبرهای انبوه ، منظورتون مفهوم نیست ! 
  • میلاد حمیدی
  • خانم صامتی بهتون پیشنهاد می کنم مطلب زیر را در وبلاگتون قرار بدهید.

    http://asreiman.com/magazine.php?cat=56&id=557


    نامه یک زن غربی به زنان مسلمان: گول نخورید و  نجیب بمانید، زن غربی پشیمان است.

    میخواستم خودم ترجمه کنم تصادفا در آدرس بالا دیدمش که ترجمه شده عالی.
    متن اصلیشم هست و منبع هم ذکر کرده!

    علی علی
    ضمن عذرخواهی از همه ، آقا میلادی من از شما نخواستم اوپن رو معنی کنید ! که برمی گردید می گید : اوپن در فرهنگ غربی و بین المللی به معنی ..  
    یه مطلب دیگه ام اینکه شما توی موضوع زنان و کلا توی هر موضوع فرهنگی ، معتقد به نگاه ملی _اسلامی هستید و ادعاتون اینه که با این نگاه ، مقابل همه دنیای غرب و فرهنگ غلط اونا وایسادین ! بعد می آید توی بحث ادبیات صحبت کردن ، که اونم زیر مجموعه فرهنگه ،  از فرهنگ غرب و زبان بین المللی برای ما می گید ؟! حالا ما این یک بام دو هوا رو چه کنیم ؟!
    زبان شیرین و ادب زیبای فارسی با اون همه غنایی که داره ، کفافتون نمی کنه ؟؟ 
    من می گم هرچه می خواهد دل تنگت بگو ، ولی عفت کلام داشته باش ! 
    بعدم که می گید من این کاربرا رو می شناسم ! می شه معرفی کنید دیگرانم بشناسن ؟
  • میلاد حمیدی
  • من خودم به واقعیات پشت پرده واقفم. و اینکه بسیاری از اعتقادات شما ناخودآگاه و غیر عمد از فمینیسم نشات گرفته و از آن بی خبرید. بخاطر تبلیغات برنامه ربزی شده و بلند مدت فمینیستها...
    اما خوب هم به فمینیسم می توپید و من از این خوشم آمده و اینکه نگرش پاکی دارید.
    و الا انگیزه دیگری از ورود به اینجا نداشتم.
  • میلاد حمیدی
  • خانم صامتی

    نظر

    را خطاب به
  • بزرگترین میراث والدین ، تربیت فرزندان است
  • نوشتم

    و نظر

    را به شما نوشتم.

    ضمنا من نویسنده نظر فوق و شخص مرجان را می شناسم و حتی می توانم بگویم کدام نویسنده از کدام سایت زنانه است.

    خانم صامتی من دشمن زیاد دارم. بیشتر حرف های من به حق و به جاست. شاید همیشه از سوراخ کمی تند نوشتن گزیده شدم  و اینها سو استفاده کردند.

    من می دانم اینها از کجا می سوزند.حتی میدانم از چه طریق رد من را اینجا زده اند.

    این ها با وبلاگ شما اصلا آشنایی نداشتند. از زدن رد من آشنا شدند.

    همچنین نشان دادن نظر مرجان که توهین به من و خانواده من بود ادبیاتی شاید بارها بدتر از ادبیات من بود!
    اما اصلا شما نه از نشان دادن آن خودداری کردید و نه ستاره ای درون آن گذاشتید در حالی که از نشان دادن نظرات من که شاید هیچ یک از این توهین ها درون آن بود خودداری کردید.
    راستش من فکر نمی کردم که شما تا این اندازه از خضور من در این رسانه ناراحت باشید که حتی از نشان دادن نظری مثل نظر مرجان که توهین مستقیم به بنده است امتنا نکنید.

    پاسخ:
    جناب حمیدی 
    تا بحال بسیاری از نظراتی که مخاطبان پارادوکس راجع به نظرات گاهی بی ربط و بی ادبانه ی شما ارسال کردند را تایید نکردم چرا که  معتقدم شما و ما در یک مسیر ولی با اندکی زاویه حرکت می کنیم و این طبیعی است و اشکالی ندارد  در این وبلاگ حتی به جناب محمود رضا که بسیار بسیار با ما زاویه دارد نیز فرصت گفتگو داده شد چرا که اساس سنت  الهی بر اختلاف آدمیان بنا شده و باید گفتگو کنیم. بارها از شما تقاضا کردم برای ادامه ی گفتگو دوستانه و مستدل بنویسید ولی نمی دانم چرا شما علیرغم بسیاری از نکات درستی که مطرح می کنید ناگهان با سرعت 250 کیلومتر در ساعت به جاده خاکی می روید !! و در نهایت عجب همه چیز را به فمینیسم ربط می دهید ! 
     شما از دوستان پارادوکس هستید ولی خوب است گاهی نظرات نسبتا متعادل تایید شوند تا اندکی با واقعیت پشت پرده روبرو شوید .
  • میلاد حمیدی
  • من که ابراز پشیمانی کردم. معذرت هم خواستم. حتی اگر مطلب را پاک هم می کردید من تعجب نمی کردم. چون بالاخره یک زن هستید!
    تاریخچه مخالفت های زنان به خلفای اول اسلام بر می گردد که هر بار خلیفه ای خواست ازدواج موقت و یا مجدد را برای مردان ممنوع و یا محدود کند از مخالفان سرسخت آنها مولا علی ع بود.
    حضرت یک بار توسط زنان مورد توهین واقع شد و آن زمانی بود که از منع ازدواج موقت جلوگیری کرد و مقابل ممنوع شدن آن ایستاد.
    یکبار هم مورد تمجید زنان واقع شد و آن زمانی بود که خلیفه می خواست میزان مهریه را محدود کند.

    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    تذکر واقعا بجایی به حمیدی بود من که کاربر سایتم وفقط مطالب خانم صامتی رو میخونم شرمم اومد از نوشتن ** **** حمیدی  معلومه که ***** ***** ** ******* ** **** **** بالاخره من که پیغام مینویسم ضمن درج تفکرم معرف ادب وتربیت خانوادگیم هم هستم جالب اینکه سایتم داره ببخشید خانم صامتی من همیشه سکوت میکنم ومطالب شما رو میخونم ولی این حرفش واقعا زشت بود فقط مینویسم ادب مرد به از دولت اوست
  • میلاد حمیدی
  • ای شخصی که نوشتی دین گفته مرد به زن احترام بگذاره! خودت هم از ادبیات من استفاده کردی! این یک
    دوم اینکه بشما حدیث داری قرآن قبل تر ازاون در آیات متعددی زن رو مطیع مرد دانسته!
    دلیلش هم فطرتا صلح جو بودن نیست!
    پس قتامه و هنده جگر خوار هم فطرتا صلح جو بودن؟ و بسیاری دیگر از زنان بدنام تاریخ.

    سوم اینکه این ادبیات شما بدتر از ادبیات من است چون دقیقا ادبیات شیطان است در موقع سجده نکردن بر آدم که تکبر او را از اطاعت خدا بازداشت.

    چهارم اینکه چطور احترام زن بر مرد واجب و احترام زن بر مرد متقابل؟

    اوپن در فرهنگ غربی و بین المللی به معنی باکره نبودن و ویرجین نبودن است و اصلا توهین نیست.
    من در بحث با فمینیست ها و زنانی چون شما ید طولایی دارم.
    همین قدر میدانم فمینیست ها هیچ گونه احترامی ندارند و شایسته بدترین صفت ها هستند!
    بعلاوه اینکه رفتار شما بسیار شبیه فمینیست هاست چرا که هر گاه منطق شما پاسخگو نباشد از تاکتیک کهنه به حاشیه بردن بحث با تکیه بر بازی با لغات و عوض کردن مطلب با کنایه به کلمات مطلب استفاده میکنید.
    پاسخ:
    مخاطب شما کیه ؟ ! 
  • بزرگترین میراث والدین ، تربیت فرزندان است
  • آقای حمیدی ، اوپن که گفتید ، یعنی چی ؟!! 《زنی که اوپن شده باشد .. 》 
    واقعا که ! این نحو حرف زدن شما ، بسیار زننده است دوست عزیز . 
    دوست عزیز به یاد داشته باش که روان نویسی و ساده نویسی ، به معنی سخیف نوشتن و استفاده از ادبیات افراد لمپن نیست . 
    این یک مطلب که مناسب دیدم تذکر بدم اول به خودم و بعد هم به شما .
    مطلب دیگه اینه که شما به عنوان یه مرد ، متاسفانه هنوز نحوه ی تعامل با یه زن رو  یاد نگرفتید ! اشتباه هم نکنید ، قصد من دراینجا طرفداری از خانم صامتی نیست . صحبت من چیز دیگه اس . من می گم شما به عنوان یه مرد ، باید روابطتون رو با نوع زن ، بر پایه ی احترام و درک و تفاهم قرار بدید ، نه بی احترامی ! اینم حرف من نیست ، حرف دین شماست . حدیث می گه : به زنان ، توهین نمی کند الا افراد دون مایه و پست فطرت . 
    حالا ممکنه بگی که : فقط شما مردا باید به زنها احترام بزارید ؟! پس خانوما نباید احترام بزارن به مردا ؟!  
    من می گم : چرا . ما خانوما هم باید احترام بزاریم به شما آقایون چرا که یه رابطه ، بر اساس تعامل دو نفر شکل و تداوم پیدا می کنه . ولی حدیث به مردا خطاب کرده . در این زمینه به خانوما ، چیزی نگفته . شاید چون زنها خودشون ، فطرتا افراد صلج جو و محترمی هستن ! 
    اینم یه پوان به نفع ما . فعلا یک به هیچ ! البته شایدم اقتضاء جامعه مرد سالار ، اینطوری اقتضاء می کرده که در این زمینه فقط به مردا خطاب و عتاب بشه !!  الله اعلم .
    حالا بگذریم ازین حرفا . من می گم چطوره که شما هنوز نحوه ی ارتباط با جنس زن رو بلد نیستید ، بی اغراق بعد جالبه که خودتون رو هم مدافع حقوق زنها می دونید !! این ازون دردهای فرهنگی جامعه ما هستش و فقط هم محدود به شما نمی شه . شما به عنوان یک مشت ، نمونه ی یک خروارید در اینجا 
  • میلاد حمیدی
  • خانم صامتی اصلا من برای خودم متاسفم. ببخشید. از دست من ناراحت نشید. حلال کنید. عجب دنیایی هستش خداوکیلی! آدم از خودشم بدش میاد
  • میلاد حمیدی
  • چرا برای من متاسفید؟ به نظرم باید برای خودتان متاسف باشید. البته این نظر لطف شماست که برای من متاسفید!
  • میلاد حمیدی
  • خانم صامتی متاسفانه پست رو پاک کردید. بخاطر نظری که آسمان داد و این هم نشان دیگری است بر ناقص بودن ایمان زنان و غلبه احساسات بر عقل!
    پاسخ:
    جناب میلادی برای شما در این مورد متاسفم . پست حذف نشده بلکه برخی مطالب به پست افزوده شد . صبر و شکیبایی لازمه ی کار فرهنگی است . 
  • میلاد حمیدی
  • بله خانم صامتی پاسخ شما را من بارها خودم هم در وبلاگم و هم در نظراتم مطرح کردم.
    اما دوست دارم بدانید استفاده شما از لفظ مردان نباید به معنی همه مردان باشد. نه من و نه پدر جد من و امثال من عمرا دخلی در این ماجرا نداشته اند.
    ایده استفاده از زنان باز می گردد به رنسانس و سیستم سرمایه داری. و اکنون این سرمایه دارها هستند که پیگیر این ایده ها هستند ( سوء استفاده از زنان) و منفعلان فکری مثل زنان مجلس در کشور ما ، زنان فعال حقوق زن در کشور  ما و مردان خود فروش و احمقی که حمایت آنها را می کنند و شده اند نماد نجات زنان مقصرند و ما مردهای زحمت کش و دلسوز هم شده ایم نماد تحجر و دشمن زنان اما آنها که در اصل دارند زنان را ابزار خود می کنند شده اند نماد مرد های روشنفکر و زورو
  • میلاد حمیدی
  • البته این خود را شبیه کردن به مردان صرفا به جنبه های ظاهری محدود نمی شود بلکه بیشتر جنبه فکری و عملی و رفتاری و سبک زندگی به خود گرفته است که انجام کارهای مردانه شده نماد افتخار متاسفانه
    پاسخ:
    مرد باید مرد باشد ، زن باید زن باشد ، زن و مرد در کنار هم رو به جلو حرکت خواهند کرد . اگر به هر شکلی مرد با زن یا زن با مرد رقابت کند اشتباه است  و در کلیت رو به عقب حرکت خواهند کرد . آنچه مسلم است در رقابت زن با مرد ، حقوق زن تضییع خواهد شد . چارچوب دین به جهت حفظ کرامت و جایگاه زن تمهیداتی اندیشید که به زیان بسیاری از مردان بود به همین جهت در طول تاریخ مردان بواسطه ی قدرت و حوزه ی اختیارات گسترده قوانین را به گونه ای فرهنگ سازی کردند که در ظاهری طلایی به نظر برسد که در رقابت میان زن و مرد ، زن برنده است در حالیکه اهداف پشت پرده ی آنان استفاده ی هرچه بیشتر از زن در پیشبرد اهداف توسعه ی اقتصادی بود آنان زن را در لباس کارگری استثمار کردند وبه او لقب رییس دادند ! 
    در عجبم از حماقتی که زن هزاره ی سوم آن را پذیرفت !
  • شهردار باغ
  • آره واقعا تلخه.

    تلخه برای یه مرد که زن باشه ویا بالعکس.


    ولی چه کنیم ؟

    این جامعه امروز ماست.


    یادم میاید روز یکی از دوستان چیزی را درباره اعیان نشین های تهرانی میگفت.


    ایشون میگفتن با یکی از این ها تو دادگاه  داشتم حرف میزدم ؛ بهش گفتم که چرا با عمد این کار رو کردی و باعث شدی که یه انسان وجودش رو از دست بده؟

    برگشته بود ودر جواب گفته بود من تو زندگی هر کاری رو کرده بودم ؛ انواع اقسام روباط نامشروع با اغلب دخترا داشتم و بارها تصادف کرده بودم اونم عمدی بارها ماشینم رو این ور اون ور کوبونده وبدم هرکاری که شما فکرشو بکنین کرده بودن برای تخلیه هیجانم ولی این کار یعنی تصادف با یه آدم که موجب قتلش بشه رو انجام نداده بودم خواستم بیبنم کشتن یه آدم چه هیجانی داره؟!!


    حالا این فمنیست ا هرکاری رو تو غرب ویا حتی تو کشور ما هم میکنن  چون میخان به اون چیزی که میخان برسن.

    میخان چیزهای جدید تجربه کنن.


    http://persian-star.net/1393/3/21/ImamMahdi/01.jpg

    http://persian-star.net/1393/3/21/ImamMahdi/02.jpg

    http://persian-star.net/1393/3/21/ImamMahdi/03.jpg

    ﺩﻟﻢ ………… ﺑﭽـــــــﮕﯿﻤﻮ ﻣﯿﺨﻮﺍﺩ!

    ﭘﺎﻫﺎﯼ ﺷﻨــﯽ ﺩﺳﺘﺎﯼ ﮐﺎﮐﺎﺋﻮﯾﯽ!

    ﺩﻟﻢ ﻣﯿﺨﻮﺍﺩ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﻼﻝ ﻣﯿﺨﻮﺭﻡ ﮐـــﻞ ﺻﻮﺭﺗﻢ ﺯﻏﺎﻟﯽ ﺷﻪ!

    ۱۰۰ ﺑﺎﺭ ﯾﻪ ﺳﺮﺳﺮﻩ ﯼ ۱ ﻣﺘﺮﯼ ﺭﻭ ﺑﺮﻡ

    ﺑﺎﺯﻡ ﺧﺴﺘﻪ ﻧﺸﻢ! ﭼﺎﯾﯽ ﺭﻭ ﺑﺎ ۱۰ ﺗﺎ ﻗﻨﺪ ﺑﺨﻮﺭﻡ!

    ﺑﺴﺘﻨﯽ ﻭ ﭘﻔﮏ ﻭ ﻟﻮﺍﺷﮑﻮ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺑﺨﻮﺭﻡ! ﺳﺮ ﭼﯿﺰﺍﯼ ﻣﺴﺨﺮﻩ ﺍﻧﻘﺪ ﺑــــﺨﻨﺪﻡ ﺑﯿﺎﻓﺘﻢ ﮐﻒ ﺍﺗﺎﻕ!

    ﺁﺩﺍﻣﺲ ﺑﭽﺴﺒﻮﻧﻢ ﺯﯾﺮ ﻣﯿﺰ ﮐﻼﺳﺎ!

    ﻋﯿﺪﯾﺎﻣﻮ ﺑﺮﯾﺰﻡ ﺗﻮ ﺍﻭﻥ ﻗﻠﮏ

    ﺩﻟﻢ ﻣﯿﺨﻮﺍﺩ ﺑﺎﺯﻡ ﺭﻭ ﺩﯾﻮﺍﺭ ﻧﻘﺎﺷﯽ ﮐﻨﻢ …

    ﻣﻮﺭﭼﻪ ﻫﺎﺭﻭ ﺑﮑﺸﻢ!

    ﺩﻟﻢ ﻣﯿﺨﻮﺍﺩ ﻭﻗﺘﯽ ﮔﺮﯾﻪ ﻣﯿﮑﻨﻢ ﻣــﺎﺩﺭﻡ ﺍﺷﮑﻤﻮ ﭘﺎﮎ ﮐﻨﻪ ﻧﻪ ﭘﯿﺮﻫﻦ ﺗﻨﻢ!

    ﺩﻟﻢ ﻣﯿﺨﻮﺍﺩ ﺷﺒﺎ ﺗﻮ ﺧﻮﺍﺏ ﻏﻠﺖ ﺑﺰﻧﻢ ﺟﺎﯼ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺣﺮﻑ ﺑﺰﻧﻢ!

    ۱۰۰۰ ﺗﻮﻣﻦ ﺗﻮ ﺟﯿﺒﻢ ﺑﺎﺷﻪ ﺍﻣﺎ ﺩﻟﻢ ﺧــــﻮﺵ ﺑﺎﺷﻪ!

    ﺍﺯ ﺷﺎﺧﻪ ﺩﺭﺧﺘﺎ ﺑﺎﻻ ﺑﺮﻡ

    ﻏﺮﻭﺑﺎﯼ بعضی روزا فقط منتظر “آنشرلی” باشم!

    ﻭﻟﻢ ﮐﻨﯽ ﺗﺎ ﺻﺐ ﺗﻮ ﺷﻬﺮﺑﺎﺯﯼ ﺑﻤﻮﻧﻢ!

    ﻣﺎﺩﺭﻡ ﮐﻪ نماز ﻣﯿﺨﻮﻧﻪ ﺑﺮﻡ ﺟﻠﻮﺵ ﺍﻧــــــﻘﺪ ﺍﺩﺍ ﺩﺭﺑﯿﺎﺭﻡ ﺗﺎ ﺑﺨﻨﺪﻩ

    ﻧﻤﺎﺯﺷﻮ ﺑﺸﮑﻨﻪ ﻭ ﺑﻌﺪﺵ ﻓـــــﺮﺍﺭ ﮐﻨﻢ …

    ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﯾﻦ ﺍﺷﺘﺒﺎﻫﻢ ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺁﺭﺯﻭ ﮐﺮﺩﻡ ﺑﺰﺭﮒ ﺷﻢ

    حالا از کجا میدونی میخواد مرد باشه؟
    شاید میخواد نقش یه مردو بازی کنه؟
    پاسخ:
    منظور نگارنده این خانم یا آقا نیست بلکه منظور برخی زنان هستند که در رقابت با مردان در نهایت یک مرد تمام عیار می شوند اگرچه ظاهری مزنانه دارند ! 
    تا حالا مردی به این خوشگلی ندیده بودم ! خیلی جذابه 
  • میلاد حمیدی
  • تنزیلَ العزیزِ الرّحیم لتُنذرَ قوماً مااُنذرَ آباؤهم فَهُم غافلون
  • میلاد حمیدی
  • وقتی همه جا القا شود که زن و مرد یکسان و برابرند و تفاوت آنها تنها در وجود انگشت 21 ام است در واقع جز این نمی توان توقع داشت

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">