منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

گزارش انقلاب نیوز - سرویس فرهنگی 

؛

 لیلا حاتمی که هر از چند گاهی حاشیه ساز جشنواره های خارجی می شود و اقداماتی را بر خلاف منافع و مصالح ایران اسلامی صورت می دهد در جشنواره فیلم کن هم حاشیه ساز شد

لیلا حاتمی که برای چندمین بار است حاشیه ساز جشنواره های خارجی می شود از پوشش نامناسب گرفته تا دست دادن با ... که عملا توهین به اعتقادات مردم ایران اسلامی است . 

در افتتاحیه جشنواره کن و همزمان با  اولین نمایش جهانی فیلم گریس از موناکو، لیلا حاتمی در  کنار 8 داور دیگر بخش مسابقه حضور داشت که ناگهان در یک اقدام ضد ارزشی و توهین آمیز به اعتقادات مردم ایران اسلامی در حضور رسانه ها به طور علنی با دراز کردن دستش در مقابل رئیس این جشنواره پیش قدم این اقدام ضد اخلاقی و ضد ارزشی می شود . لیلا حاتمی که پس از این پیش قدم شدن برای دست دادن به رئیس جشنواره فیلم کن اقدام ضد اخلاقی را علنی کرد مورد روبوسی نیز قرار گرفت تا بی حیایی به اوج خود برسد. 

رسانه های ضد انقلاب و معاند با فرهنگ ایرانی اسلامی این اقدام ضد اخلاقی و رفتار نا متعارف لیلا حاتمی را به سرعت پوشش خبری دادند و با خوشحالی فراوان از این اقدام لیلا حاتمی حمایت و پشتیبانی کردند. 


http://www.enghelab-news.ir/enghelab-news/54248_807.jpg


http://www.enghelab-news.ir/enghelab-news/54249_166.jpg

نظرات  (۲۴)

سلام خانم صامتی راستی خبر دستگیری دو بازیگر در پارتی شبانه که به احتمال زیاد هم زن هستند ومهمتر از اون واکنش امین تارخ وفاطمه گودرزی را نسبت به رسانه ای شدن این خبر چطور جالبه که خانم گودرزی این را میدونند که انتشار چنین اخباری باعث میشه که مردم دیگر هنرمندان را در نقشهاشون باور نکنند  وخودشون هم به این مسئله اشاره میکنند اما کاش به جای خرده گیری به رسانه ها به همکاراشون تذکر میدادند واین حرفها را میزدند واین دو بازیگر همچین به این خبر واکنش نشون دادند که انگار تا حالا همچین اخباری از بازیگران منتشر نشده.
سلام جالب اینه که این خانم  برای عذر خواهیش چنان از اصالت خانوادگیش حرف میزنند که انگار ما خانوادشون علی الخصوص مادرشون را نمیشناسم که قبل از انقلاب در چه نوع فیلمهایی بازی کردند وتربیت شده چه مادری هستندحالا با ازدواج با علی حاتمی یک مقدار از اون وضعیت در اومدند.
سلام من هم اون عکسی را که شانار از لیلا حاتمی در حال مشروب خوردن  دیده بود را  من همقبلا دیدم وتازه یک عکسی هم از فاطمه معتمد آریا در یکی از جشنواره خارجی دیدم که یکی  از مردان خارجی ای که نمیدونم از داوران اون جشنواره خارجی بود یا از مقامات رسمی اونجابود ایشون را بو سید وایشون هم هیچ عکسالعمل بدی نشون نداردند وبه جاش با خوشرویی برخور کردند ولبخند زدند انگا خیلی از خدا خواسته بودند در مورد احمدی نژاد هم فکر میکنم اون عکس فتو شاپی بود در ضمن بنده هم با شما خانم صامتی در مورد ریا کار بودن هنر مندانمون موافقم جالبه که اونوقت در سینما خودشون همش افراد مذهبی را ریاکار نشون میدن وتمسخر میکنند اما نوبت به خودشون که میرسه خودشون را  اینقدرتوجیح میکنند که حد نداره  هر چند اینا هم به نوعی در کارهای سینماییشون مثل گلشیفته بار ها وبارها مخالفتشون را علیه نظام نشون دادند.
با دیدن این اقدام حاتمی به یاد ارمیا افتادم .او با حجاب خوانندگی را برای زن محجبه حق دانست و حاتمی با حجاب مصافحه با مرد نامحرم را. عجیب اینست که عده ای طرفداری می کنندو می گویند در حالت اضطرار قرار گرفته از جمله دکتر مختاباد. در  صورتی که در عکس هم مشخص است حاتمی خودش مبادرت به ای نکار دور از شان پرداخته واوست که پیش قدم شده است!!!!
کسی اصیل نباشد هرکاری از تو رخ خواهد داد. عزیزان کسی که قوانین کشورش را میداند. از مذهب بی خبر نیست .می داند که درملا عام این کار چه معنایی دارد .کسی که در ملا عام قوانین مذهبی واخلاقی کشورش را وقوانین دیپلماسی را زیر سوال میبرد از او انتظار نداشته باشید که در مجالس خصوصی خیلی عفت وحیا به خرج دهد .در عکسهای لیلا حاتمی عکسی رادیدم بی حجاب .دریک بار ایستاده ومبادرت به خوردن مشروبات الکی نموده است. خیلی عجیب نیست .ولی نمیدانم وعجبم از اینست که چرا بعضی بی علت آبروی خودشان را خرج چنین آدمهایی می کنند. کاش از هالیوود لااقل یاد می گرفتیم .از این مکان گناه وصنعت فساد که هر بازیگری را وقتی بزرگ می کنند که تابع باشد وقوانین را امضا کرده باشد وهر کسی اجازه ورود به هالیوود را ندارد .

بیچاره احمدی نژاد!!!

بابا جان این مرد دیگه رفته است!

چرا دارین باز حرفشو به رسانه ها میکشین.


یه پیرزن که پسره جوانش از پیشش رفته که امید یک ملت بوده و داغ پسرش تو سینه اش هستش فکر کرده که میشه با احمدی نژاد هم مثله بقیه بود اومده در آغوشش .حالا این میومد و جا خالی میداد.!!

در حالی که  این خانم خودش پیش قدم شده ودست دراز کرده و صورتش رو تقدیم کرده به یه بیگانه دارین با قضیه احمدی نژاد مقایسه میکنین!!


ما یه همسایه داریم که یه پیر زن مسن هستش و هر وقتی منو میبینه طبق عادتش با من دست میده{بدون هیچ غرضی مثله پسرش} وحالم رو میپرسه حالا من دستم رو بکشم بگم نه مصافحه با تو حرامه ونباید این کارو انجام بدم!

دل این پیر زن رو بشکنم. ویه گناه دیگه انجام بدم.

 واقعا از ماها که خودمون رو صاحب اندیشه میدونیم وداریم بحث میکنیم خیلی بعیده این حرفا!!!

یه چیزایی هست که خارج از دین هستش و تو روایات بهش اشاره شده که بنا به تشخیص افراد هستش که مبنی بر کنترل شخصی هستش.


اگر مردی با زن خارجی دست بده و روبوسی کنه بده. ولی خوب برای زن زشت تره. یکی به دلیل ماهیت فاعل و مفعولی. دیگری آبرو بری.
زن و مرد برابر نیستن. بعلاوه به فرموده امام علی ع غیرت مرد بر زن ایمان و غیرت زن بر مرد کفر است.

نخست تقاضا دارم که از واژه ها و کلمات ، با توجه به معنی صحیح آنها ، در جای خود و درست ، استفاده کنیم . 
ما یک مصافحه ( دست دادن ) داریم و یک معانقه ( روبوسی) . کار لیلا حاتمی همانطور که در عکس می بینید ، تنها مصافحه نبود ! هم مصافحه بوده و هم معانقه . 
اکنون خطاب من به جناب مختاباد است که خود را نماینده جامعه هنری در شورای شهر تهران هم می دانند . آقای مختاباد ! کاش در اظهارنظراتی این چنینی ، محصور در دایره ی تنگ تحزب نمی شدید . 
برادر بزرگوار ! قصد من دفاع از حرکت نسنجیده ی رئیس جمهور پیشین در مراسم تدفین جناب چاوز نیست . اگر خاطر مبارکتان باشد ، بعد از انجام آن حرکت توسط ریاست جمهوری وقت ، بیشترین اعتراضات به آن اقدام را ، افرادی سر دادند که اکنون آنها را حزب رقیب می شمارید ! بگذریم . حال آنکه کاری که در آن مراسم صورت گرفته بود ، ( هرچند نسنجیده ) ولی نه مصافحه بود و نه معانقه . بلکه تسلی مادری سالخورده و داغدار بود که به غلط ، منجر به تماس فیزیکی بین این دو شده بود . 
تا اینجای کار هم ، از نظر عرفی ، این کار ، کار صحیح و درستی نبود و نه از منظر دینی . چرا که در دین اسلام ، حرمت تماس با زنان بیگانه ، تا قبل از سنین یائسگی است و بعد از آن ، این حرمت به صورت احتیاط مستحب درمی آید . ولی عکس آن صادق نیست . یعنی یک زن جوان  نمی تواند با مردان مسن تر ، ارتباط جسمی برقرار کند و این ارتباط بلااشکال باشد چرا که برای زنان همواره مسئله حیا مطرح است . شاید شنیده باشید داستان مراجعه ی نابینایی به خانه ی حضرت رسول (ص) را که به محض ورود آن نابینا ، حضرت زهرا (س) حجاب خود را دربرابر او رعایت می کنند و هنگامی که پیامبر به ایشان می فرمایند این فرد نابیناست و تو را نمی بیند ، حضرت زهرا ( بواسطه ی رعایت حیا که در زن مسئله ای حیاتی است ) می فرمایند ولی من که ایشان را می بینم ! 
ببینید ؛ مسئله این است . 
کار تحقیر آمیز که زن و مرد نداره مثلا اگر ی مرد با ی زن خارجی دست بده و روبوسی کنه عیب نداره حالا که ی زن با ی مرد خارجی مصافحه کرده ایراد داره ؟
لیلا حاتمی بانوی هنره ایرانه  حالا شما بشینید دور هم از عقده هاتون بگید 
لباس شو نمی بینید ، سادگی پوشش ، سادگی آرایش ، صورت بدون جراحی ...
ی جور می نویسید که اگر کسی ندونه انگار رابطه جنسی باهم داشتن ! 
خودتون هزار عیب دارید  عیب دیگرانو راحت می گیرید 
حداقل این بانوی ایرانی تلاش کردو خودشو به مقام داوری جشنواره کن رسوند شما ها چکار کردید  که مایه افتخار ایران  باشید ؟ 

به نظر من این خیلی حقیرانه است که یک انسان و بخصوص یک زن عفت خود را به شرایط اضطرار بفروشد! اصلا هیچ توجیهی ندارد.
اینها همه از خود را حقیر دانستن و کم ارزش شمردن ناشی می شود.
چرا غربی ها نباید فرهنگ ما را بشناسند؟ چرا آنها نباید در برخورد با ما دچار اضطرار شوند؟ چرا آنها نباید به فرهنگ ما احترام بگذارند؟
به نظر من اگر لیلا حاتمی امتناع می کرد و خیلی صریح می گفت دین و فرهنگ ما این عمل را تایید نمی کند و مردم ما این عمل را نمی پسندند نه تنها تحقیر نمیشد بلکه ارزش و کرامت خودش و میهنش و دینش و مذهبش را بالا می برد.
ناشناس این حرف شما آدمی را یاد ماجرای آن مردی می اندازد که از روی اضطرار برای به دست آوردن مقامی همسرش را در اختیار دیگران می گذاشت!
اصلا توجیه خوبی استفاده نکردید. خیلی زشت حرف زدید.

ما اگر بخواهیم از ترس اینکه غربی ها یا دیگران از ما خوششان نیاید دست به هر کاری بزنیم همان بهتر که نباشیم.
حاضرم بمیرم ولی نبینم یک زن ایرانی دست با اجنبی می دهد×
وی اگر نماینده مردم ایران هم محسوب نشود، لیکن به عنوان یک هنرمند باید پایگاه مردمی اش را به رضایت اجنبی ها نفروشد!
او باید نگران ناراحت شدن مردمش می بود نه نگران ناراحت شدن یک مشت مرد مست عرق خورده که اصلا جشنواره هایشان و کارهایشان در سرتاسر عمر سوء استفاده از زنان و دختران است!
آخر سر مجبور می کنید یک چیزی بنویسم خانم صامتی ستاره بذاره توی نظرم. بشه مثل بوق سانسور تلوزیون ...

وقتی رئیس جمهور نتواند،از لیلا حاتمی چه توقعی است؟

وبلاگ > مختاباد، سید ابوالحسن - از روزی که خانم لیلا حاتمی با ژاکوب 84 ساله مصافحه کرده‌،فضای مجازی و رسانه‌ای ایران محمل بحث‌های موافق و مخالف بسیاری شده است،اما آنچه که منتقدان کمتر به آن توجه کرده‌اند فلسفه وجودی مصافحه و روبوسی در فرهنگ غربی است و البته مهمتر از‌آن شرایط اضطراری که در این گونه موارد فرد با آن روبرو می‌شود.در فرهنگ غربی کسی برای التذاذ جنسی با طرف مقابل مصافحه نمی‌کند و این را تنها آنهایی در خواهند یافت که نه حتی به عنوان توریست که مدتی را در این فرهنگ زیسته باشند.به یاد داشته باشیم که لیلا حاتمی نماینده دولت ایران یا ارگانی از قوای سه‌گانه و یا وزارت ارشاد و معاونت سینمایی در این جشنواره نیست که حتما بخواهد پروتکل‌های آن را در کشوری خارج از ایران رعایت کند، اما فارغ از این جمله معترضه نکته مهمتر شرایط اضطراری است که افراد در چنین مواقعی با آن روبرو می‌شوند.حتما خوانندگان این نوشته به یاد دارند که دکتر محمود احمدی نژاد در مواجهه با مادر هوگو چاوز در مراسم تدفین با چه شرایطی روبرو شد و به رغم آنهمه حشم و خدمی که همراهشان بودند و بارها و بارها پروتکل‌های این چنینی را چک و خنثی(!) می‌کنند، اما در این حادثه وضعیت به گونه‌ای شد که هیچ کاری از دست کسی برنمی‌آمد و خود آقای احمدی‌نژاد هم در شرایط اضطراری قرار گرفت که مجبور به چنین عکس‌العملی شد و منتقدان داخلی هم متاسفانه به جای درک این شرایط مدام بر آتش این انتقاد نفت افشاندند و یک حادثه کوچک و بی اهمیت را این همه بزرگ کردند.نگارنده در سال‌های دور خاطره‌ای را از مرحوم رجایی خواندم که در اوایل انقلاب که ایشان وزیر آموزش و پرورش بودند ،یکی از بادمجان دورقاب‌چین‌هایی که در تمامی ادارات و نهادها حضور دارند وکارشان زیرآب زنی است،عکسی از یکی از مدیران آموزش و پرورش را که  در پز و قیافه بوسیدن دست شاه بود به مرحوم رجایی نشان داد  که آقای رجایی با پاره کردن آن عکس گفت اگر من هم در آن دیدار بودم همین کار را می کردم.(نقل به مضمون)حال با چنین مسائلی و با توجه به اینکه خانم حاتمی تمام تلاشش را صورت داد و در رعایت پوشش هم سعی کرد حرمت‌ها را نگاه دارد،لذا مصافحه ایشان با پیرمردی 84 ساله را نباید این قدر با مته به خشخاش گذاشتن بزرگ کرد. نکته جالب این که در آرای برخی از فقها از جمله آیت‌الله سیستانی استثنائاتی برای مصافحه زن و مرد در شرایط اضطرار آمده است که حرمت شرعی این گونه حوادث را هم توجیه می‌کند.واقعا آدمی به شگفت درمی‌آید که کشور با این همه مشکلات و مسائل اصلی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و سیاسی روبروست و یک عده  به جای دیدن نقطه مثبت خانم حاتمی(نخستین بانوی ایرانی که توفیق داوری در مهمترین جشنواره سینمایی دنیا را به دست آورد) فقط دنبال اینند که بهانه‌هایی این چنینی پیدا کنند و آن را دستمایه کوبیدن افراد قرار دهند.
سلام .
در رابطه با موضوع مورد بحث ، بنده مطلبی نوشته بودم و در آن به موضوعی اشاره کرده بودم که خب ، گویا با صلاحدید مدیر محترم این رسانه ، منتشر نشد . بگذریم . 
اما در ادامه ، که نظرات کاربران را می خواندم ، خالی از فایده ندیدم که به مطالبی چند ، آن هم از باب یادآوری خدمت دوستان ، اشاره ای گذرا داشته باشم . 

ما فرض را بر این می گذاریم که لیلا حاتمی یکی از هموطنان محترم مسیحی ما می باشند و در این مراسم می خواسته اند که بر اساس آنچه که تحت عنوان آداب معاشرت دربین برخی از هموطنان مسیحی ما مرسوم و متداول است ، رفتار نمایند . 
با این فرض ، آیا به نظر شما کار لیلا حاتمی در حاشیه ی این مراسم ، بازهم قابل توجیه می باشد ؟؟ 
متاسفانه جواب این سوال باز هم منفی است . 
توضیح آنکه افراد جدا از شخصیت حقیقی که دارند ، بسته به شرایط و موقعیتی که در آن قرار می گیرند ، دارای شخصیت حقوقی می باشند که گاهی اهمیت این شخصیت حقوقی و اعتباری ، به مراتب از اهمیت شخصیت حقیقی افراد فراتر می رود . 
همه ی افراد اعم از مسلمان و غیر مسلمانان که به عنوان نماینده ی بخشی از جامعه (به عنوان مثال جامعه ی هنری ) در مجامع بین المللی شرکت می کنند ، چه بخواهند و چه نخواهند ، نماینده و سفیر آن کشور محسوب می شوند ؛ ازین رو ملزم به رعایت کلیه ی آداب و رسوم و عرف ملی کشور خود ، می باشند که در غیر این صورت ، رفتار آنان نوعی دهن کجی به عرفیات جامعه ی خود محسوب می شود . 
حال آنکه بگذریم که لیلا حاتمی فرزند علی حاتمی کارگردان فقید سینمای ایران و زری خوشکام از هنرپیشگان سینمای قبل از انقلاب می باشد که هر دوی این بزرگواران مسلمان بوده و هستند . 
ما بحث را خواستیم از حوزه ی مذهب فراتر ببریم و با دید ملی به آن بنگریم و عقیده دارم آن سعه ی صدر و تلورانسی که جناب سید بدان سفارش نموده اند ، این گونه تفسیر می شود ، نه آنکه برخلاف نظر ایشان که سعه ی صدر را به معنای غلط آن تعبییر کرده بودند . 
البته خانم آسمان هم به درستی اشاره کرده بودند که در آداب معاشرت ، گرچه به گفته ی خانم صامتی ، بزرگتر مجاز به پیش دستی در دست دادن می باشد ، اما در این قاعده ، زنان مستثنی شمرده شده اند ؛ اما خانم آسمان ، باید بدانید که این موضوع هم ، اصل موضوع را حل و فصل نمی کند . 
با تشکر . 

با سلام

این مسائل که مطرح می کنید درست و برخی هم بحث دارد

لیکن اگر ایشان را نماینده ملت ایران بپذیریم اینگونه حرفها پیش می آید

آیا به نظر شما ایشان نماینده ملت هستند ؟ درست است ایشان یک بازیگر معروف هستند ولی دلیلی ندارد هر کس از یک گوشه ای بلند شد ما فکر کنیم ای داد بیداد آبرویمان رفت و ....

بنابراین در یک ملت با این گستردگی همه جور تفکری وجود دارد و صد البته ایران چون انقلاب اسلامی دارد و منابع و منافع غارتگران را تامین نمی کند با دشمنی های بشتری مواجه است.

بهتر است با سعه صدر بیشتری به این مسائل نگاه کنیم ایشان نماینده ملت نیستند و شاید بهتر باشد با ایشان هم گفتگویی صورت بگیرد تا مسائل بهتر موشکافی شود هر چند با این توپ پری که خانم صامتی دارند  با ایشان مصاحبه نخواهند کرد!!!!

مساله کمپبن آزادی های یواشکی زنان و نظرات مشابه زهرا و آسمان که به اجباری بودن حجاب معترضند را من در یکی دو ماه اخیر در نظرات کاربران سایت های خبری مثل تابناک و خبرآنلاین و سایت های دیگر و من جمله وبلاگ هایی مثل وبلاگ شما زیاد مشاهده می کنم.

شکی نیست که امروزه تمرکز تهاجم فرهنگی دشمن روی از بین بردن حجاب است و کمپین حجاب اقدامی است برای ضربه زدن به حجاب و بازی گرفتن اعتقادات مردم و به نظر می رسد این قبیل نظرات مصرانه از روی عمد و برنامه ریزی شده و در راستای اهداف دشمن است.

همیشه برای هر شلوغکاری و به راه انداختن خط فکری دشمن از یک چنین دسیسه هایی استفاده می کند و چیزی را که اصلا نیست با جوسازی رسانه ای به جامعه تزریق می کند.

مواظب باشید...

پاسخ:
به خاطر داشته باشیم که بسیاری در خصوص حجاب و دین پرسش دارند نه خصومت . باید پاسخ منطقی بدهیم از روی تعصب سخن نگوییم . چه بسیار خانم های بی حجابی که در گذشته با حجاب بودند و برای اعتراض به عملکرد نادرست افرادی که خود را مذهبی می دانند و دین را نا کارآمد جلوه دادند حجاب خودرا برداشتند ، البته این نوع اعتراض درست است یا نه جای بحث دارد ولی مقصر اصلی همان مدیر جامعه ی اسلامی است که به نام اسلام اختلاس می کند و...
آسمان عزیز و زهرا بانو هر دو از مخاطبان فهیم این رسانه هستند و پرسش های منطقی مطرح می کنند  افرادی که داعیه ی فهم دین دارند باید پرسش های منطقی نسل جوان را پاسخ دهند . منطق ما نباید برای هم کیشان مان قانع کننده باشد ما باید به گونه ایدین را مورد بررسی قرار دهیم و به آن عمل کنیم که بتوانیم در جامعه ی غیر مسلمان در مقابل افرادی که به دنیای پس از مرگ اعتقادی ندارند سخنگقانع کننده بزنیم ، متاسفانه گاهی رفتار ما سبب دین گریزی دیگران می شود . 

افرین خانم صامتی.

جوابی که به سید دادین حرف دل منم بود.اما یه چیزو فراموش کردین بگین.اینکه جشنواره کن و امثالهم همه در واقع میتینگ سیاسیه نه هنری.اونارو چه به هنر.اصلا مگه میفهمن و درک میکنن معنی متعالی هنر رو!!و نکته اینه که هیچ وقت الکی کسی مثل لیلا حاتمی رو داور نمیکنن و انفدر تند تند ازش دعوت نمیکنن و تحویلش بگیرن.چرا؟چون میدونن داره به نفع اونا و در جهت هدف اونا عمل میکنه و دامن میزنه به اهداف شوم و پلیدشون در مورد افکار عمومی دنیا در مورد ایرانی مخصوصا زن ایرانی.

پس اینا همش سیاسته نه هنر.مثلا همین زنه انجلینا جولی اصلا هنرمند نیست بلکه به ظاهر بازیگره و گرنه درپس پرده عضو یکی از شوراهای ایالت امریکاست که اتفاقا توی وحشی گری های امریکا در مورد مسلمونا و توی افغانستان دست داشته.

حالا یه عده ابله ایرانی امثال حاتمی و نیکی کریمی دارن خودشونو برای این لامذهبای بی هویت بی دینه بی خدای بی فرهنگه بی اصالت بی شعور در حد مگس کوچیک میکنن و جلوشون وامیدن.در حالی که زهی خیال باطل.اونا عاشق سر و شکل اینا نیستن.چراکه اینا براشون مثل یه مهرن.که دیر یا زود میسوزن.

حالم از همشون به هم میخوره.

http://rajanews.com/Detail.asp?id=190027
   واکنش وطارت ارشاد به رفتار بازیگر زن در کن
خانم صامتی عزیزم
در کلیات با شما موافقم.تمامی حرفی که میزنید،درسته.
ولی من میگم،ما نمیتونیم انتظار داشته باشیم که حتی همون هنرپیشه(که به پشتوانه ی مردم شناخته شده)،در خارج از ایران این مسائل را رعایت کنند.چرا؟چون رعایت از دستورات دین اسلام در ایران اجباریه!
اشکال اینه که دنیا نباید این خانم به عنوان نماد یک خانم مسلمان کامل در نظر بگیره،ولی چون اسمش اینه که در ایران همه مسلمان هستن و همه چیز رعایت می کنن،تا کوچکترین اتفاقی می افته رسانه ها شروع به تبلیغ میکنن.
در مورد دست دادن هم( تا جایی که من شنیدم باید بگم )در فرهنگ غرب،خانم ها اول دستشون دراز میکنن،چون از طرف آقایون بی ادبی محسوب میشه.

ایشون شهره شهر هستن در باره عدم رعایت آداب ایرانی چه برسد به آداب اسلامی!


البته رئیس جشنواره کار اشتباهی انجام نداده که باهاش رو بوسی کرده چون فرهنگ اونا اشکالی نداره ولی بی اترامی به ایرانی بودن توسط این خانم مشکل بزرگی هستش که فکر نکنم هیچ وقت بر طرف بشه واین دوگانگی رفتاری در بین مسئولان فرهنگی باعث این چنین تضاد هایی میشه.

من یقین دارم وقتی ایشون برگشتن چند نفر با گل و شیرینی رفتن استقبالش تا این جسارت بزرگش!! نسبت به ملت ایران رو بهش تبریک بگن.


یکی از کابرا فرموده بودن شوهرش غیرت نداره که این روبوسی کرده با غریبه   باید گفت که شوهرش هم یکی مثله خودشه .

با سلام

به نظر شما چه اشکالی داشت ایران هم از این لحاظ مثل کشور لبنان میشد یعنی هر کس میتونست بر اساس باورها و دستاوردهای فکری اش عمل کنه مثلا حتی یک مسلمان اگه به این نتیجه قطعی برسه که حجاب فلان جوره همان طور عمل کنه نه از روی اجبار و اکراه و ترس

الان تو جامعه ما اگه پلیس بیاد تذکر بده یک عده ای روسری شون رو تغییر حالت میدهند اونهم فقط جلوی اونا و پشت سر بدتر از اونی که می بینیم میشن

بهتر بود اینها از راه دیگه ای وارد میشدند مثلا رفتار دولت و ملت و حکومت با ملت اصلاح میشد یا ملت یک اثر خوبی از حکومت میدندند مثلا مشکلات اقتصادی شان حل میشد و 0... باور کنید درصد بالایی به اسلام و این سیستم عمل میکردند هر چند که مسلمانی ما برای نون و آب نیست ولی اقتصاد یک پایه بسیار مهم در اسلام هست

و شاید بهتر باشه که این آزادی در ممکلت بوجود بیاد هر کس هر طوری میخواد عمل کنه چرا اینقدر انرژی و وقت جامعه به مقوله حجاب اختصاص پیدا میکنه مگه کل مسلمانی تو حجاب خلاصه میشه اگه اینطوریه که کشورهای عربی هم روبند و 0.... دارند ولی عملا خیلی از کارهای را میکنن

بهتره به جای اینکه مردم را متظاهر به یک سری مسائل کنند بهتره ریشه ای حل کنند بعنی ایمان و اسلام را در مردم قوی کنند که با این عملکردی که تاکنون از حکومت اسلامی دیده اند بعیده که رویکرد مثبتی نسبت به این مقوله ها داشته باشند

خانم صامتی راستی چند نفر مثل شما اینطور استدلال ها را قبول دارند

شاید در کل جامعه زنان به یک میلیون نفر برسه !!!!!

پاسخ:
با سلام 
بزرگوار چقدر درد آور است که ما حتی در فهم مشکل هم مشکل داریم ! 
طرح اینگونه شواهد از سوی بنده هیچ ربطی به حجاب ندارد بنده به کلیتی از ارزش های فرهنگ که تو سط این بازیگران  که خود را نماینده ی ایران و ایرانی می دانند   توهین می شود حساسیت دارم .  سخن بنده این است اگر این بازیگران اخود را ایرانی می دانند چرا به فرهنگ ملی و تمدن ایرانی توهین می کنند شما تاریخ را مطالعه کنید پادشاهان ایرانی که مسلمان نبودند و به حجاب هم معتقد نبودند  زن ایرانی را نجیب  و با حیا و از جمله سرمایه های اجتماعی و افتخار ایرانیان می دانستند به همین جهت حتی اجازه نمی دادند که مردان اجنبی زن ایرانی را لمس کنند چه برسد به ازدواج  ! 

چرا باید لیلا حاتمی دستش را برای دست یک مرد اجنبی دراز کند ؟!
شما فرض کن ایران کشوری غیر مسلمان است بنده می گویم چرا یک زن ایرانی مثل نیکی کریمی برود در جشنواره ی ابوظبی شلوارش را در بیاورد بروددر آغوش امیر قطر ؟! 
 باور کنید در سفری که به امارات داشتم با دیدن ایرانی ها آب دهن به زمین می انداختند بعد زن ایرانی  برود درآعوش آنها ؟! 
لابد می گویید آنها با مسلمانی ما مشکل دارند، که اینطور نیست اگر تاریخ بدانید  اینها با ملیت ما مشکل دارند با ثروت ملی ، منابع و امکانات  و قدرت تمدن ما مشکل دارند  و خود را از ما مسلمان تر می دانند زنان خود را با پوشیه بیرون میاورند زنان ایدانی را ولع وچدر آغوش می گیرند به خداوندی خدا غیرتی که در زن هست از برخی مردانکبیشتر است من نمی دانم چرا این وطن فروشی آشکار را به معلولی مثل حجاب ارتباط می دهیم ؟ !
این بی حرمتی به ملیت ماست ااین چه ربطی به حجاب دارد ؟ 
اما در بخش دوم ،  بنده می گویم این خانم ها و آقایان که به ارزش های ایرانی یا ارزش های اسلامی اعتقادی ندارند چرا در فیلم های خود نقش قدیسه های چادری و محجبه را بازی می کنند ؟! 
اگر کار آنها دورویی نیست از همان ابتدا بگویند ما مسلمان نیستیم نقش زن محجبه را هم بازی نمی کنیم ، نه آنکه از پول ایرانی جماعت سرمایه دار شوند بعد بروند آن طرف وطن فروشی کنند؟!
بزرگواران وطن فروشی که شاخ و دم ندارد این رفتار متناقض بازیگران ایرانی مصداق وطن فروشی است آن هم به نام هنر ! 
من می گویم انقدر که بازیگر ایرانی برای رضایت اجنبی ها خودش را لخت می کند ، آنها نیز برای خوشایند ملت ایران  معترف به ارزش های ایرانی هستند؟ خودمانی بگویم انقدر که ما سنگ اونها رو به سینه می زنیم اونها ایرانی ها رو دوست دارند ؟ چرا زن ایرانی رو فقط وقتی لخت و برهنه باشه می پسندند؟ 
می خواهم بدانم ارزش افزوده ی این بازیگران وطن فروش برای ملت ایران چه بوده است که اینقدر حمایت می شوند ؟ شما تصور می کنید دست دراز کردن این زن به سوی مرد اجنبی در ادبیات رسانه ای جهان به خیال خام برخی از ما ترجنه می شود ؟! 
آنها این را نشانه ی تجدد می دانند ؟ نشانه ی فرهنگ بالای زن ایرانی می دانند ؟ نه بزرگواران این یعنی دنیا ببینید ما زن ایرانی را که درتاریخ شرق شناسان اسوه ی نجابت و دوری از مردان است را چگونه درآعوش می فشاریم و می بوسیم ؟ 
این روی پرده ی رسانه است پشت دوربین را نمی دانید چه خبر است ؟ 
تا به حال دیده اید همین بازیگران جایی برای مردم دل بسوزانند و اظهار نظر کنند ؟ اینها بین مردم زندگی می کنند ؟ یا در برج های آنچنانی با پارتنر خود استخر خصوصی را کرال می روند ؟ کمی عمیق بیندیشیم . اینها ما را ، ملیت ما را مسخره کرده اند . 
شده تا به حال به دور از اهداف سیاسی از آسیب هایی که تحریم ها به سرمایه ی انسانی و ملی ایران زده فیلم بسازند و یا با ما همدردی کنند ؟ این که ربطی به دولت ها ندارد مساله ی تحریم دارو کاملا انسانی است ، این که ربطی به اسلام ندارد ، ربطی به حجاب ندارد ، شما بازیگران هالیوودی را نگاه کن ورود آنها تحت ضوابط است هر کی به هر کی نیست باید اصول هالیوود را بپذیرند و الا روی آهنا سرمایه گذاری نمی کنند ، یعنی اگر یک بازیگر هالیوودی بیاید از مردمی دفاع کند که سیاست های هالیوود را دنبال نکند به راحتی او را حذف می کنند . آنها همه چیز را در چارچوب اصول و عقاید خود قبول دارند ولی بازیگر ایرانی همه چیز را به مسخره و بازی گرفته ! 
امثال گلشیفته شرافت دارند به نیکی کریمی و لیلا حاتمی چرا که او آشکارا دشمنی می کند ولی اینها در داخل ایران هستند نمک می خورند نمکدان می شکنند اینها خطرناک ترند . اگر اینها بروند آنطرف دیگر این شکوه فعلی را ندارند خودشان م می دانند به همین خاطر جرات ندارند که بروند . 
چرا من از خانم آعداشلو ایراد نمی گیرم چون این خانم از ابتدا گفت من نظام فعلی ایران را  قبول ندارم و هیچگاه هم نیامد ایران و شهرتش به مردم ایران و بیت المال ایرانی ربطی ندارد . 
می گویم این بازیگران که سودای تن نمایی دارند چرا وطن فروشی می کنند ؟ 
اون کلاه رو هم سر نکنند کهدشرافت بیشتری دارد چرا که این کلاه با آن عمل که جمع می شود ، می شود دو رویی ، می شود تملق ، می شود یک بام ودو هوا ...
چه احمق و نادان برخی مسولین که این وطن روشان به راحتی آنها را فریب می دهند و از مسولین ایرانی مجوز ساخت فیلم هم می گیرند! 
خوتان بهتر می دانید یکی از اصول انتخاب مسولان و مدیران در هر رده ای التزام عملی به اسلام و تابعیت ایرانی و مذهب شیعه است 
و این بسیار دردناک است که یک مسوول با عیرت شیعه ی ایرانی که در مراسم عزاداری اسید الشهدا شرکت می کند مجوز شهرت این بازیگران را هم امضا می کند . 
بنده از دروغ و ظاهر سازی این بازیگران شکایت دارم .

خون مردم خودمونو کردیم توی شیشه با اینهمه تورم و اختلاس و بی فرهنگی ولی اینجور مسائل اینقدر درشت به چشم میاد.. با نظر آسمان تا حدودی موافقم
سلام
خیلی جای تعجب نیست دراین قشر از جامعه بدلیل بازیگری در نقشهای مختلف و کارکترهای متفاوت دچار نوعی بی هویتی وچند گانگی شخصیتی هستند ومیبنیم که وقتی بازیگرانی مثل" ***** **** یا **** ***** و **** *****وقتی به جشنواره های خارجی میرن بدلیل نداشتن ایمان  کامل وشخصیت ثابت همرنگ جماعتِ حاضر میشوند اینگونه افراد معمولاّ در زندگی شخصی هم بی بندوبارند وهر ازگاهی خبر طلاق یکی وازدواج با دیگری درسطح جامعه مطرح میشود ، جای سوال ازمسءولین فرهنگی جامعه وجودداره که خیلی ازاین قشر انتظاری نیست ولی بهرحال اینا بعنوان سفیر فرهنگی کشور شناخته میشوند ونوع برخورد وحرکاتشون بعنوان رفتار ایران واسلام شناخته میشه شما درمقابل رفتار سخیف اونها چه واکنشی از خود نشان دادید آیا تجلیل از آنها در جشنواره های داخلی سبب گستاخ تر شدن آنها نشد چه زمانی باید پاسخ گوی اینگونه اعمال ناشایست در مقابل مردم باشند؟؟؟
خانم صامتی بزرگوار خودم اسامی رو حذف کردم وبه سایر مخاطبان عزیز هم پیشنهاد میکنم همین کار رو انجام دهند یا اسامی رو ننویسند بالاخره همه میشناسیم چه کسانی هستند
اینها با این کارهاشون هم احترام ایرانی ها رو از بین می برند و هم ارزش زن را لگد مال میکنند.
جواب خانم صامتی جامع بود. ماچ و بوسه با نامحرم که دیگه مساله حجاب نیست! همه چیز را ربط میدین به حجاب اجباری...
کدوم حجاب؟ اون 20 سانت پارچه روی سر بعضی خانم ها مثل اینکه خیلی سنگینی می کنه که هم از عقب موهاشون بیرونه هم از جلو. پسفردا یک نخ می اندازند وسط سرشان همین شال را هم برمی دارند سپس باز هم می گویند حجاب اجباری...
حال آدمو به هم میزنن
واقعاّ شرم آوره  ، جالب اینجاست که توی جشنواره های داخلی هم ازشون تجلیل میشه از این وامثال این که آبروی ایران وحیای زن ایرانی رو به بازی گرفتند ،واقعاّ شوهرش اسم خودشو میزاره مَرد!!!
عکسهای مختلفش رو ایمیل داشتم ولی اینا دیگه خیلی بی حیاییه
سلام خانم صامتی عزیز...
وقتی یه سری مسائل در ایران اجباری باشه و مسئولان در تلاش هستن که نشون بدن،مردم خودشون انتخاب کردن،مثل همین حجاب،این میشه که بدحجابی یه هنرپیشه انقدر برای شما ناراحت کننده باشه.
وقتی حجاب به عنوان یک قانون اجباریه،پس دلیلی نداره در خارج از ایران هم قوانین داخل ایران رعایت بشه .
همین که لباس پوشیده میپوشه،باید ازش تشکر کرد.
پاسخ:
سلام عزیزم
ابتدا بگم برنامه ای رو که پیشنهاد دادید دیدم ولی فرصت نشد ایمیل کنم پوزش
در مورد عمل ناشایست این سرکار خانم خیلی حرف دارم ولی الان دیر هنگامه. عزیز دلم پدیده ی توهین به خاستگاه مردمی از سوی بازیگران در ابعاد مختلف قابل بررسی است فارغ از حوزه ی فردی در عمل به دین در  نگاهی جامع هنرمندان سرمایه های ملی هستند چرا که به پشتوانه ی مردمی شناخته می شوند خود شما هم اذعان خواهید داشت که هنرمند بی پشتوانه ی مردمی یعنی هیچ.
پرسش این است که این به اصطلاح هنرمندان که به پشتوانه ی حمایت مردمی با اکثریت مسلمان شناخته و سرمایه دار شده اند چرا به ارزشهای مخاطبان خویش اهانت می کنند؟!
 چرا این به حقیقت بازیگران در چهره ی واقعی خویش این مقدار از مردم خویش دور هستند؟!
...
جدای از بحث ملیت این یک رسم شناخته شده است که همواره بزرگتر به سوی کوچکتر دست دراز می کند تا دست بدهد و جالب است که برای کاسه ی از آش داغتر شدن حتی رسم ادب را هم به سخره می گیرند! این که ارتباطی به حجاب اجباری ندارد.
برخی مساله را ساده می گیرند در حالی که پروژه ی حیا زدایی از زن ایرانی سال هاست که توسط بازیگران کلید خورده ولی بعضی خوابند.
مساله عادی سازی بی حیایی است .
در ادبیات رسانه تعدی به زن مفهومی از تسخیر سرزمین است چرا که سرزمین را مونث و مایه ی زایش می شناسیم.

 ادامه دارد ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">