منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
انتشار خبر برکناری تهیه‌کننده‌ی برنامه‌ی «سمت خدا» به عنوان پرمخاطب‌ترین برنامه‌ی مذهبی تلویزیون، در روزهای گذشته یکی از خبرهایی بود که بازتاب چندانی در رسانه‌ها پیدا نکرد و بسیاری ترجیح دادند به سادگی از کنار آن عبور کنند.
 برای جویا شدن از صحت و سقم این خبر و علت برکناری احتمالی، گفتگویی را با «سید عبدالمجید رکنی»، تهیه‌کننده‌ی موفق برنامه‌ی «سمت خدا» انجام دادیم. «رکنی» پیرامون انتشار خبر برکناری‌اش اظهار داشت: «تقریبا این برکناری قطعی است و تمام مراحل اداری آن توسط مدیران شبکه و سازمان انجام شده است. متأسفانه برای مدیران، تصمیمات و اقتضائات مدیریتی بر مصالح دینی ارجحیت دارد.»
«رکنی» پیرامون دلایل برکناری‌اش از سمت تهیه‌کنندگی برنامه‌ی «سمت خدا» عنوان کرد: «دلیل اصلی برکناری، تمرد از رویه‌ی سازمانی و نامه‌ی انتقاد حاج آقای ماندگاری خطاب به ضرغامی عنوان شده است. ماجرا از این قرار است که صداوسیما در دو موضوع بر خلاف قانون و نظر رهبری عمل می‌کرد و آقای «ماندگاری» طی نامه‌ای این دو موضوع را به «آقای ضرغامی» تذکر دادند. ولی ظاهرا این انتقاد برای برنامه‌ی «سمت خدا» بسیار گران تمام شد.» وی پیرامون دو موضوعی که صداوسیما بر خلاف قانون و نظر رهبری عمل می‌کرد، افزود: «اولین موضوع تبلیغ اجناس مختلف در حین برنامه‌های کودک است که این مورد بر خلاف نص صریح قانون صداوسیماست. آیین نامه‌ی سیاست‌های تامین، تولید و پخش صداوسیما در شماره‌ی ۲۵۷۰ خود به این موضوع اشاره می‌کند و تبلیغ در حین برنامه‌های کودک را غیرقانونی می‌داند. اما متاسفانه بیش از یک سال است که برنامه‌های کودک تلویزیون به بهانه‌ی نداشتن بودجه، اقدام به تبلیغ محصولات مختلف می‌کنند.»
 وی پیرامون بهانه‌های صداوسیما مبنی بر نداشتن بودجه و اجبار برای پخش آگهی در حین برنامه گفت: «این حرف درست نیست. اگر مسئول سازمان محیط زیست برای تامین بودجه‌ی کارمندانش به مشکل بخورد، حاضر است یوزپلنگ شکار کند و از درآمد حاصل از آن حقوق کارمندانش را بدهد؟ بدیهی است که این کار غیر منطقی است؛ چرا که وظیفه‌ی محیط زیست حفاظت از همان یوزپلنگ است. حال مگر وظیفه‌ی صدا و سیما حفاظت و صیانت از فرهنگ کودکان نیست؟ پس چه طور حاضر می‌شود برای تامین بودجه این فرهنگ را تخریب کند؟ این دلیل قابل قبول نیست.»

«رکنی» در مورد نکته‌ی دومی که در نامه‌ی «حاج آقای ماندگاری» خطاب به رئیس صداوسیما وجود داشت، تصریح کرد: «رهبری پیرامون برخی از مسابقات تلویزیون دستور صریح دارند. گاهی ایشان پیرامون موضوعی مثل بها دادن به جایگاه زن، به طور کلی صحبت می‌کنند و گاهی هم ایشان مستقیما به مصداق‌ها اشاره می‌کنند. رهبری در سال ۸۳ در دیدار با مدیران سازمان صدا و سیما مخالفتشان را با برگزاری مسابقاتی که در آن‌ها جوایز غیر متعارف به شرکت‌کنندگان اهداء می‌شود، اعلام کردند و فرمودند که این مسابقات ترویج بی‌نطقی است. اما متاسفانه برخی مدیران و برنامه‌سازان در صداوسیما، انرژی می‌گذارند و بودجه خرج می‌کنند تا خلاف نظر رهبری عمل کنند.»

 تهیه‌کننده‌ی برنامه‌ی «سمت خدا» پیرامون تبعات این نامه ادامه داد: «حجت الاسلام ماندگاری» در نامه‌ی خود به این دو مورد اشاره کردند و فکر نمی‌کنم هیچ آدم منصف و با وجدانی باشد که این دو مورد را قبول نکند. دوستان بعد از این نامه تبلیغ محصولات در حین برنامه‌ی کودک را متوقف کردند، اما مسابقاتی که جوایز غیر متعارف دارد، هنوز از تلویزیون پخش می‌شود. در ذهن مدیران سازمان این بود که شما یکی از برنامه‌های ما را تعطیل کردید، ما هم باید برنامه‌ی شما را تعطیل کنیم تا مساوی شویم!»
 «رکنی» درباره‌‌ی احتمال تعطیلی برنامه‌ی پرمخاطب «سمت خدا» گفت: «ما فعلا با قدرت به کارمان ادامه می‌دهیم. باید جبهه‌ی دین‌داران در این موضوع خودش را بسنجد. ما ادعا داریم که رسانه باید به دست افراد انقلابی سپرده شود. حالا باید ببینیم می‌توانیم ۵۰ دقیقه برنامه را در تلویزیون حفظ کنیم؟ اگر توانستیم، آن زمان می‌شود به پله‌های بالاتر هم فکر کرد. اما اگر به هر دلیل، مثلا محافظه‌کاری یا ترس از موقعیت نسبت به این اقدام صداوسیما ساکت بمانیم، نباید انتظار داشته باشیم که در آینده رسانه به دست افراد متعهد و انقلابی بیفتد.» وی در مورد حمایت مردم از این برنامه و واکنش آن‌‌ها در صورت تعطیلی «سمت خدا» عنوان کرد: «حضرت آقا در سال ۷۳ فرمودند که از درد فرهنگ با مردم سخن نمی‌گویم، بلکه خطابم مسئولان هستند. اما امسال مسئولان فرهنگی کار را به جایی رساندند که حضرت آقا از مردم خواستند که فرهنگ کشور را احیا کنند. الآن هم مردم باید به این قضیه ورود و اعتراض‌شان را اعلام کنند. بنده و حاج آقای ماندگاری هم به عنوان یکی از مردم دعوت حضرت آقا را لبیک گفتیم.» با چنین توصیفاتی، باید صبر کرد و دید مدیران صداوسیما در ماه‌های پایانی مسئولیت خویش نیز همچنان بر حذف جناح مومن از رسانه‌ی ملی اصرار خواهند کرد؟

نظرات  (۱۴)

سلام .الان برنامه سمت خدا مجریش عوض شده .آقای قرایتی هم که در ماه بهمن از این برنامه خداحافظی کرده بودند.الان تو برنامه اومدن. اینها تفسیرش چیه؟موندم به خدااا. به 162 تماس بگیریم.
دیروز دختر هشت ساله من با دیدن تبلیغ پفک وچیپس گفت اخ مامان چقدر هوس چیپس کرده ام از معایب ان گفتم جواب داد اره مامان اما تا من می خواهم چیپس خوردن را فراموش کنم تبلیغ ان دوباره مرا به هوس میاندازد اصلا تلویزیون در یک برنامه میگوید این مواد مضر است نخورید ودر همان برنامه با پخش پیام بازرگانی تشویق به مصرف میکند یعنی فرهنگ دروغ گویی را اموزش میدهد
خدارو شکر نمی کنی که هنوز زنده ای . شهیدت نکردن خیلی کاره
وقت گران بهای تلویزیون که وظیفه و کارکرد اصلی آن تبلیغ کفش و کباب پز و دستگاه دراز و نشست است را نباید با برنامه های بدون درآمدی چون برنامه های دینی گرفت.

با سلام با مطلب

باز کن پنجره ها را

منتظرتون هستم.

اگه نظری ندارین لطفا نیاین.

  • شیعه سنی مسلمان
  • با شورای نظارت640400 حتما تماس بگیرید ومراتب اعتراضتون رو اعلام کنید. این هم یک جهاد است. دفاع از تفکر انقلابی وشیعی است .حقی دارد گرفته می شود. به پا خیزیم .که کم کم نوبت رادیو معارف وشبکه قرآن خواهد بود وجای آن رشد شبکه هایی نظیر نسیم که می بینید کسانی مثل بهنوش بختیاری  که معلوم نیست چه لابی بازی در می اره که تو هر برنامه وشبکه وجشنی هست ورشید پور که همه از احوالاتش کم وبیش بی خبر نیستیم .پول حرام گوشها رو کر می کنه .این همه پول تبلیغات کجا می ره چی میشه ؟ تو رو خدا به 162 همه جا زنگ بزنیم
    امروز در کمال ناباوری آقای شریعتمداری نیز از برنامه سمت خدا خداحافظی کردند و حجت الاسلام فرحزاد نیز شوکه شدندو گفتند بسیار شوکه شدم. چند وقتی هست که تنش بین تهیه کننده ومسئولین وجود دارد من حتی ریش گذاشتم اما ظاهرا قبول نکردند و حتی اجازه حضور جناب رکنی را س.ر برنامه نمی دهند. اگر اینها نیایند هیچ کدام از کارشناسان هم نمی آیند. ..
    خیلی ناراحتم. باید بیانیه بدهیم . این صرفا مخالفت با یک نفر نیست. این مخالفت با یک تفکر است آن هم  تفکر جهادی وانقلابی است
    همه چی دیگه خیلی وقته معلوم شده. تلوزیون رو تحریم کردن بهترین کاره .رسانه ای که اساسنامه خودش رو رعایت نکنه همین می شه .این شبکه نسیم رو هم رصد کنید. جای ی مشت آدمی شده که بی هنر دارن هنرمند معرفی می شن.نشاط و سرگرمی فقط همین چیزای غرب زده ی کپی هست که میخوان پخش کنن؟حالا چرا توکردستان افتتاح شد هم حتما واسه محبوبیت جناب ضرغامی بود.
    با سلام  لطفا از استودیو آوازه و برنج آوازه هم بنویسید که مصداق غش در معامله و حرام است و به وضوح مراجع آن را باطل اعلام کردند .ما جمعی از تهیه کنندگان سازمانی هستیم که علیرغم توانایی و تخصص در زمینه ی برنامه سازی کنار گذاشته شدیم چرا که برای ما چارچوب های دینی مهم هستند و حاضر نیستیم برای درآمدهای میلیاردی پا روی اصول بگذاریم  بنده شخصا بارها طرح های مختلفی برای شبکه نوشتم ولی هر بار به بهانه ای طرح رد شد آنوقت  افراد بی تخصص و بی تعهد و بیسواد به راحتی وارد سازمان می شوند طرح می دهند و تهیه کنندگی می کنند . درددل بسیار است 

    خانم صامتی اصل مسئله رو هم ایشالا حل میکنیم.اگه واسه برکناری برنامه سمت خدا ساکت بشینیم اونا رو دار تر میشن و گستاخ تر.اگه ساکت نشینیم حداقلش اینه میفهمن مردم سرشون زیر برف نیست و دو هزاریشون میفته.حداقلش اینه که یه کم خودشونوجمع و جور میکنن.

    تورو خدا این انصافه توی سالی که اقا اونو سال فرهنگ و اقتصاد گذاشتن دارن با یه برنامه ای که داره اتفاقا روی همین دو موضوع کار میکنه اینطور برخورد بشه؟!این انصافه؟!حقه؟! حاج اقا ماندگاری انتقاد کرد از صداو سیما در واقع امر به معروف و نهی از منکر کرد حالا این عملشون کاری غیر از کار و دستور خدا بود؟!

    اینا دارن نه حرف رهبری رو بلکه حرف خدارو زمین میذارن.وای به حالشون..

    به خدا دعای خیر پشت سرشون نیست.بخدا نیست.من خودم به این لینک( http://www.tv3.ir/index.php?option=com_rsform&formId=5)رفتم و خیلی قاطعانه و محکم حرفمو زدم.از شما و بقیه خدا دوستان هم درخواست میکنم که برید وحرفتونو در کمال ادب اما قاطعیت بزنید.امید که به خودشون بیان و دست از جنگ با خدا بردارن.

    به خدا دروغ نیست که میگن وقتی امام زمان بیاد مردم فک میکنن داره دینی جدید میاره

    خانم صامتی یه سر بیاید سایت سمت خدا قسمت دلنوشته من اونجام.ببینید چه خبره

    خیلی ناراحتم....

    خانم صامتی سلام.

    خواهش میکنم شما ساکت نشینید دارن برنامه محبوبمون سمت خدارو تعطیل میکنن و اقای رکنی رو برکنار میکنن.ساکت نشینید.پست بذارید.مطلب بنویسید.زنگ بزنید.اعتراض کنید.

    شما هم با ما همراه باشید و یه کاری کنید.

    از تک تک کسایی که این کامنت رو میخونن تقاضا دارم با ما همراه باشید.که نذاریم این مدیران منفعت طلب هرکاری دوست دارن بکنن.

    شماره تلفن ها:

    -27863000

    22161515

    شماره پیامک:300001515-300003

    ارتباط با ریاست سازمان صدا و سیما:http://hozeriasat.irib.ir/contact.php

    پاسخ:
    سلام 
    عزیز دلم ای کاش مشکل با احیاء یک برنامه حل می شد برای اصل مساله باید فکری کرد 
    لطفا آدرست رو با کدپستی ارسال کن هدیه ی شما برگشت خورده ! 
    خانم صـــــــــامتی عزیز وقتی شما اینطوری " ****** "ستاره میگذارید توی نظر  آدم، اینطور به نظر میرسه آدم فحش رکیکی چیزی داده! من که فحش نمی دمــــــــــــکهههههه
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام حدس میزدم اینطوری بشه.احمدی نژاد ثانی ایستاده تا آدم حسابی ها رو بیرون کنه!
    بد اعصابم داغون شده.
    **** ** *** ****** ** ** **** *** **** ** **** ********** ***
  • سید علی غضنفری
  • وب خوبی دارید به من هم سر بزنید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">