منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

تمام آثار شهید مطهری بلااستثناء خوب است . امام خمینی ( ره ) 

روز معلم گرامی باد .

 به پاسداشت یاد و خاطره ی معلمی که "اندیشیدن" را به ما آموخت ، نه "اندیشه ها"را .

در مورد مجموعه آثار استاد شهید آیت الله مطهری -که حضرت امام او را حاصل عمر ، پاره ی تن خویش ، مفسر ، فیلسوف ، فقیهی عالی مقام و اسلام شناسی عظیم الشان خواندند- گرچه نمی توان قائل به سیر مطالعاتی خاصی بود ، چرا که این امر بستگی به نیاز ، علاقه و سوالات مطرح شده برای افراد دارد ، اما برای کسانی که می خواهند دوره ی کامل آثار آن استاد فرزانه را مطالعه نمایند ، سیر مطالعاتی ذیل که از آسان به مشکل تهیه شده است ، پیشنهاد می شود :

1. بخش سیره ی معصومین و بزرگان : شامل کتاب های داستان راستان ، حکمت ها و اندرزها ، سیری در سیره ی نبوی ، جاذبه و دافعه ی علی علیه السلام ، سیری در نهج البلاغه ، حماسه ی حسینی ، سیری در سیره ی ائمه اطهار

 2. بخش اخلاق ، تربیت و عرفان : شامل کتاب های آزادی معنوی ، تعلیم و تربیت در اسلام ، انسان کامل ، عرفان حافظ ، فلسفه اخلاق ، فطرت .

3. بخش اجتماعی و سیاسی : شامل کتاب های احیاء تفکر اسلامی ، اسلام و مقتضیات زمان ، جهاد ، قیام و انقلاب مهدی ( عج الله فرجه ) از دیدگاه فلسفه ی تاریخ به ضمیمه ی مقاله ی شهید ( که آن را در رد کتاب "شهید جاوید" نوشته اند ) ، نهضت های اسلامی در صد سال اخیر ، آینده ی انقلاب اسلامی ایران ، حج ، پنج مقاله ، کتاب شش مقاله . 

4. بخش گفتارها : شامل کتاب های امدادهای غیبی در زندگی بشر ، کتاب ده گفتار ، پانزده گفتار ، بیست گفتار . 

5. بخش حقوق زن : شامل کتاب های نظام حقوق زن در اسلام ، مسئله ی حجاب ، پاسخ های استاد به نقدهایی بر کتاب مسئله حجاب ، اخلاق جنسی .

 6. بخش اصول عقاید : شامل کتاب های انسان و ایمان ، جهان بینی توحیدی ، وحی و نبوت ، انسان در قرآن ، زندگی جاوید یا حیات اخروی ، انسان و سرنوشت ، عدل الهی ، امامت و رهبری ، ولاء ها و ولایت ها ، توحید ، نبوت ، معاد ، ختم نبوت ، خاتمیت ، علل گرایش به مادیگری .

7. بخش تاریخ : شامل کتاب های خدمات متقابل اسلام و ایران ( که گروهک فرقان ، علت ترورکردن شهید مطهری را ، نوشتن این کتاب و کتاب اسلام و مقتضیات زمان از جانب ایشان را ، اعلام کرده بودند ) 

8. بخش فلسفه ی تاریخ : شامل کتاب های نبرد حق و باطل با ضمیمه تکامل اجتماعی انسان در تاریخ ، جامعه و تاریخ ، فلسفه ی تاریخ .

 9. بخش آشنایی با علوم مختلف اسلامی : شامل کتاب های کلیات منطق و فلسفه ، کلیات فقه و اصول ، کلیات علم کلام ، کلیات عرفان و حکمت عملی . 

10. بخش تفسیر : شامل دوره ی 14 جلدی آشنایی با قرآن ( تفسیر سور مختلف قرآن )

 11. بخش اقتصاد : شامل کتاب های مسئله ی ربا و بانک ، نظری به نظام اقتصادی اسلام . 

12. بخش فلسفه : شامل کتاب های مسئله شناخت ، مقالات فلسفی ، اصول فلسفه و روش رئالیسم ، شرح منظومه ی حکیم سبزواری ، شرح مبسوط منظومه ، درس های اشارات و شفای ابن سینا ، درس های اسفار ملاصدرا ، نقدی بر مارکس .

سخن آخر آنکه به فرموده ی امام ( ره ) "نگذارید کتاب های این استاد شهید ، با توطئه هایی شیطانی ، به دست فراموشی سپرده شود ."

 بار دیگر ضمن گرامی

داشت یاد و خاطره ی این استاد جلیل القدر ، روز معلم را ارج نهاده و آن را به همه ی معلمان عزیز تبریک می گوییم . 

نظرات  (۲۵)

  • میلاد حمیدی
  • پیرو لینکی که یلدا خانم زحمت کشیدند و گذاشتند باید ذکر کنم لبیک  گویی و حب ائمه باید در دل ما باشه و در زندگی ما جاری باشه و در اعمال ما دیده بشه! و الا من و شما تابلو یا فلان امام را هم به خودمان بچسبانیم چیزی عوض نمی شود! یک آه مردم فقیر تمام وجود مسئولینی را که سبب رنجش آنها می شوند در قیامت خواهد سوزاند چه مسئولینی که از جهالت و نادانی و دوستی خاله خرسه بر سر مردم بلا می آورند، چه آنهایی دانسته و از بد ذاتی ظلم می کنند و چه آنهایی که بدون داشتن توان انجام یک مسئولیت کاندید و مدعی می شوند و از پس کار بر نمی آیند

    دستتون درد نکنه جناب الف قاف بابت اطلاع رسانی تون ، اینجا عکس دکتر احمدی نژاد رو می بینم که در طرح جهانی  لبیک یا علی النقی (ع) شرکت کرده و تابلو به دست گرفته:

    http://www.yanaghi.com/article693.html

    سلام
    لطفا به طرح جهانی لبیک یا نقی بپیوندید
    www.yanaghi.com

    آقا سید عزیز(البته من نمیدونم شما آقایی یا خانمی ولی چون خانما بیشتر سیده هستند گفتم شاید آقا هستین)
    مرسی که ما دونفر رو به تقوا دعوت کردین ولی این موضوع(البته به نظر بنده)
    به نظر من یه بحث اجتماعی هستش تا تفاوت نژادی چون بانو رحمتی مراغه ای های عزیز رو متهم به کج اندیشی کردن وچون من این مردمان رو خیلی دوس دارم وبرای دوس داشتنم هم دلیل دارم ( دلیل منم نحوه برخورد این مردمان هستش چون خیلی مهمان دوست هستند وچون من باهاشون خیلی بودم میدونم که دیدگاه این بانوی شبستری در مورد اکثر مراغه ای ها کاملا اشتباهه).
    ایشون از مثله مشت نمونه خروار برای مردم یک شهر بزرگ200هزاز نفری استفاده میکنه که یه مثله مع الفارغ استفاده میکنه که هیچ گاه هیچ آدم منطقی از این نوع حرف زدن راضی نمیشه و..
    خلاصه سید جان مرسی که من رو راهنمایی کردین وراه درست تر رو پیش روم گذاشتی.
    یه سوال در آخر ا زت دارم که بحث منو بانو رحمتی چه ربطی به دولتمردان ایران عزیز داره خب؟؟؟

    با سلام

    خانم رحمتی و آقای شهردار باغ

    همانطور که گفتم مسائل با قرآن و سیره ائمه قیاس شود و صرفا حرف امام خمینی رحمة الله علیه و شهید مطهری و .... کافی نیست چون همانگونه که خودتان گفته اید در آن زمان هم مخالفت هایی با آنها می شده و حتی با سخنان و روش امام خمینی و تفسیر سوره حمد ایشان مخالفت می شده و البته بهتر است بدانیم که در کتاب مرجع ما مثل اصول کافی شیخ کلینی هم همه جور حدیث و روایت هست که سالهاست تو حوزه ها بحث میشه که کدام حدیث معتبره یا نیست و ...

    پس هیچ کدام از اینها صحیح مطلق نیست و حتی علمای ما هم مکروه ، احتیاط مستحب ، احتیاط واجب و ... زیاد بکار می برند حتی برحی حرامها در جاهایی حلال است و این جدل هایی که در جامعه ما رواج دارد و امثال این حرفها که مثلا فلانی مراغه ایه و ... هیج محلی از اعراب ندارد زیرا قرآن فرموده که ما شما را مختلف آفریدیم و هیچ چیز مشخصی وجود ندارد که به علت تغییر رنگ پوست و کشور و شهر مشکلی در افراد باشه بهتر است همه ما این را رعایت کنیم که به هم احترام بگذاریم که هرچند امروزه با توجه به مشکلات ناشی از عملکرد نامناسب دولتمردان ایران اسلامی بسیار سخت و تحمل ناپذیر شده.امیدوارم خداوند به همه صبر و نصرت بدهد.

    خانم رحمتی از اشکالی که اتفاق افتاده من کاملا شرمنده ام و ازتون عذر میخوام .{حالا شما از کجا فهمیدید که شهردار باغ یه مرد هستش}
    لحن حرف زدن شما مثله یک مرد متعصب بود که به خاطر یه نفر که دامادشون هستش داشت به بقیه مراغه ای ها توهین میکرد.
    این رو یاد آور بشم که بنده مراغه ای ها رو دوست دارم وبهشون علاقه مندم به خاطر مهمان نوازیشون که با من داشتن ورفتارشون با زنان وفزندانشون .
    در هر جامعه ای افراد بد وخوب هستند و در این مورد یکی از متحجرین وارد خانواده شما شده است واین از شانس بد شما بوده و به مراغه ای های دیگه ربطی نداره.

    شما یه جوری میگید که در اونجا یه فرهنگ بد در جریان هستش که انگار همه مراغه ای ها این تیپی اند من که هیچ چیزی ازشون ندیدم خواهر گلم.
    ایشالاه بچه خواهرتون هم بهتر میشن.
    باز عذر میخوام که اگه نسبت به شما بی ادبی کرده باشم وموجب ناراحتی شما بانوی بزرگوار شده باشم.
    اگر میدانستم شما یک بانوی ایرانی هستید حتما لحن کلامم رو عوض میکردم چون میدانم شما خانم ها اصلا حسادت نمکنید!
    و نفرین مال کسانی است که هیچ کاری از دستشون برنمیاد وانسان منطقی نیستن ولی شما در یک رسانه قرار دارید که محل گفت وگو هستش حالا نفرین .... از شما بانوی ایرانی بعید است.

    سعادت و موفقیت نصیبتان بانوی شبستری.
    شانارجان اطلاع دارم. اما با اینکه با علما به معنای عام آن ایشان اختلاف داشته باشد مخالفم و اینکه عده ای غربگرا امروز بخواهند به بهانه روشنفکری افکار خودشان را مطهری گونه جلوه دهند و حتی خاطرات دروغینی از او و حتی امام خمینی نقل کنند که با آثار و خط آن بزرگواران هیچگونه تناسبی ندارد. مثل حرفهای خانم نعمیه اشراقی در سایت جماران در مورد مساله حجاب که خیلی هم سر و صدا به پا کرد و موارد از این دست که امروزه کم نیست و زیاد می بینیم. من منظورم این بود که چنین سو استفاده هایی نشود
    آقای شهردار باغ لحنتون رو درست کنید من یک خانم هستم. اول مخاطبتون رو بشناسید بعد قضاوت کنید. اگر جای من بودید و خدای سر خواهرتون بلا می آمد و توی یک خانواده مراغه ای با آن توصیفات گرفتار میشد و میدیدید که در اونجا چه فرهنگ بد و غلطی در جریان هست متوجه منظور من میشدید. خواهر بیچاره من رو فرستاده سرکار پولاشو بالا میکشه تازه منت هم میذاره من روشن ذهنم و بهت اجازه دادم کار کنی! هم به زور فرستادش هم سرش منت هم گذاشته. تازه پدر و مادرش هم کلی سرش سرکوفت میزنن بچه مریض به دنیا آوردی. بچه آسم داره. دکتر گفته واسه کار زیاد مادرش در محیط صنعتی اینطور شده. هم پز روشنفکری میده هم استعمارش میکنه هم منت میذاره. بعد اونوقت شما بیا اینطوری قضاوت کن. دیگه اگر یکم راجب مراغه ای ها شک داشتم شکم به یقین تبدیل شد. نفرینت نمی کنم اما از خدا میخوام هدایتت کنه تا نادونسته قضاوت نکنی و یاد بگیری چطوری با یک خانم صحبت کنی

    با سلام

    بعضی خوانندگان فکر نکنند شهید مطهری جای معصومین و ... هم هست ایشان حرف قرآن و حدیث و ... را زده اند وتفسیر نموده اند و تفاسیر در طول زمان متفاوت است و بهتر است اگه مطلب خاصی مد نظرتون هست به اصل منبع یعنی قرآن و احادیث مراجعه شود.یا اینکه در هر زمان از عالمان آن زمان پرسیده شود.

    جناب رحمتی سلام. لطفا دلیل چاپ نشدن آثار شهید مطهری وآن دوره را از پدر بزرگها ومادر بزرگها وکسانی که  اطلاعاتشان  برایتان سندیت دارد بپرسید. قطعا می فهمید که با امام وپسرشان نیز مخالفتها شد .حتما پیگیری کنید
    سلام.  تا جایی که من خبر دارم آثار شهید مطهری که مربوط به اقتصاد بود و اشکالاتی داشت و این اشکالات وقتی وارد شد که امام جمله معروف همه آثار ایشان بلا اثتثنا خوبند را گفته بودند و حضرت امام هم قبول کردندو دستور دادنداین آثار خمیر شود.

    قابل تجه آقای رحمتی این دانشمند نخبه مراغه ای میگن بوده ها حالا شما برو وبهش حسادت کن خب.....


    خانم صامتی یه مسابقه دیگه هم بزارین ببنیم ما هم از این کارت های هدیتون برنده میشه که آرم پارادکس دارن من قول میدن اگه برنده شم بیشتر از خانم شانار ازتون تعریف کنم وقربون صدقتون برم.

    سلام به همگی دوستان و خانم صامتی.

    خانم صامتی با یک روز تاخیر روز معلم رو به شما و همه ی معلمان زحمت کش تبریک میگم.

    آرم پارادوکس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    کو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    کجاس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    یکی از کارهای بدی که امروز در جریان است. این است که شخصی را که در دنیا نیست تحریف می کنند.  مثل شهید مطهری.  شهید مطهری با علما مجادله می کرد! این دیگر از این حرفها بود!
    خیلی ها دوست دارند اندیشه های خود را از زبان شهید مطهری ساختگی خودشان بیان کنند. شهید مطهری واقعی یا شهید مطهری تحریف شده؟
    سلام. گرچه جای مطهری خالیست اما جای مطهری آفرینان خالی تر است. در زمان شهید مطهری علما با ایشان مخالفت می کردند چون ایشان سالها از خودش جلوتر بود. مهم ترین نقطه قوت ایشان مسئله یابی وارایه راه حل برای آن بود. به راستی دانشجویان ما در پایان نامه ها چقدر روحیه مسئله یابی وحل کردن ان مسئله را دارند ؟آیا دانشجو داریم یا دانشگو!!!!!پرورش می دهیم ؟راستی خانم صامتی هدیه تان به دستم رسید کتاب با ارزش و مبلغی که ب صورت کارت هدیه با آرم پارادوکس بود. بسیار ممنون . عاشق حال هوای همیشه مهربان بهاریتان هستم.
    پاسخ:
    سلام
    قابل شما رو نداره ، برگ سبز ی تحفه ی درویش.

    آقا ! برای تو نه ، برای خودم بد است ؛ 
    هرهفته در گناه ، تماشا کنی مرا 
    من گم شده ام ؛ تو آیینه ای گم نمی شوی 
    وقتش شده بیایی و پیدا کنی مرا ..
    این بار با نگاه کریمانه ات ببین 
    شاید غلام خانه ی زهرا ( س ) کنی مرا .

    آری ؛
    تقصیر من است اینکه کم می آیی 
    هرگاه شدم "اسیر غم" می آیی 
    این جمعه و جمعه های دگر حرف است بسی 
    "آدم" بشوم ، میان هفته هم می آیی !

    آری ؛ 
    تقصیر ماست ، این غیبت طولانی شما 
    بغض گلو گرفته ی پنهانی شما 
    بر شوره زار معصیتم گریه می کنی 
    جانم فدای دیده ی نورانی شما .. 

    افسوس ؛ 
    که چشم آلوده کجا ، دیدن دلدار کجا 
    دل سرگشته کجا ، وصف رخ یار کجا 
    کاش در نافله ات اسم مرا هم ببری
    که دعای تو کجا ، عبد گنه کار کجا .. 

    هرچند که ؛
    دیشب کسی برای تو سجاده وا نکرد
    بغضی ترک ندید و گلویی صدا نکرد 
    انگار ما بدون حضور تو راحتیم آقا 
    وقتی کسی برای ظهورت دعا نکرد .. دعا نکرد .. 

    اما ؛ 
    ای پاسخ گرامی "امن یجیب"ها 
    تعجیل کن به خاطر ما ناشکیب ها
    چشم جهان به چشمه ی دستان سبز توست 
    جاری شو از ورای فراز و نشیب ها ... 

    السلام علیک یا بقیه الله ، یا صاحب الزمان ( عج )

    پاسخ:
    السلام علیک یا بقیه الله ، یا صاحب الزمان ( عج )
    نیت‌خوانی از گفته‌های لعیا زنگنه و چرخنده اخلاقی است؟! + ویدئو



    http://www.tabnak.ir/fa/news/397026/%D9%86%DB%8C%D8%AA%E2%80%8C%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%DA%AF%D9%81%D8%AA%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%84%D8%B9%DB%8C%D8%A7-%D8%B2%D9%86%DA%AF%D9%86%D9%87-%D9%88-%DA%86%D8%B1%D8%AE%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%AE%D9%84%D8%A7%D9%82%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%A6%D9%88

    درباره مستنکرهایی که با چهره‌ها به چشم می‌آیند؛


    http://www.tabnak.ir/fa/news/396876/%D8%A8%D8%B3%D8%A7%D8%B7-%DA%AF%D9%86%D8%AC%D8%B4%DA%A9%E2%80%8C%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C%DA%AF%D8%B1-%D8%AC%D9%85%D8%B9-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF
    تجاوز گروهی به یک زن جوان در پیشوا


    http://www.tabnak.ir/fa/news/397111/%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D9%88%D8%B2-%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%DB%8C%DA%A9-%D8%B2%D9%86-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D9%88%D8%A7

    در سایه کوتاهی کنسولگری ایران در فرانکفورت؛


    http://www.tabnak.ir/fa/news/396842/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%87-%D9%85%D9%82%D8%AF%D8%B3%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2-%D9%86%D8%AE%D8%A8%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA
    با تبریک روز معلم به معلمین عزیز  شعری از استاد شهریار تقدیمشان میکنم:
    می توان درسایه اش آموختن/گنج عشق جاودان اندوختن
    اول از استاد یاد آموختیم/پس سویدای سواد آموختیم
    از پدر گر قالب تن یافتیم/ازمعلم جان روشن یافتیم
     ای معلم چون کنم توصیف تو/چون خدا مشکل توان تعریف تو
     ای تو کشتی نجات روح ما / ای به طوفان جهالت نوح ما
     یک پدر بخشنده آب و گل است/یک پدر روشنگر جان و دل است
    لیک اگر پرسی کدامین برترین/آنکه دین آموزد و علم ویقین
    خانم صامتی نمیدونم شما هم سابقه تدریس دارید یانه ، سایت ارزشمندتان با مطالب مفیدی که مینویسید در آگاهی بخشی به مخاطبینتان نقش یک معلم رو دارید پس بعنوان یکی از مخاطبینتان روز معلم بر شما خیلی خیلی مبارک .
    مبارک باشد این روز ومبارک(پر برکت باشد) خون شهید مطهری برای اسلام و درود بر شهیدان.
    شهید مطهری واقعا دارای آثاری است که بلا استثنا عالی است. اگر در زندگی ما نظرات ایشون پیاده بشود واقعا تمامی مشکلات فرهنگی ما حل می شود.

    چهار دانشجو که به خودشان اعتماد کامل داشتند یک هفته قبل از امتحان پایان ترم به مسافرت رفتند و با دوستان خود در شهر دیگر حسابی به خوشگذرانی پرداختند . اما وقتی به شهر خود برگشتند متوجه شدند که در مورد تاریخ امتحان اشتباه کرده اند و به جای سه شنبه ، امتحان دوشنبه صبح بوده است . بنابراین تصمیم گرفتند استاد خود را پیدا کنند و علت جا ماندن از امتحان را برای او توضیح دهند . آن ها به استاد گفتند : ما به شهر دیگری رفته بودیم که در راه برگشت لاستیک خودرومان پنچر شد و از آن جایی که زاپاس نداشتیم تا مدت زمان طولانی نتوانستیم کسی را گیر بیاوریم و از او کمک بگیریم ، به همین دلیل دوشنبه دیر وقت به خانه رسیدیم..... استاد فکری کرد و پذیرفت که آن ها روز بعد بیایند و امتحان بدهند . چهار دانشجو روز بعد به دانشگاه رفتند و استاد آن ها را به چهار اتاق جداگانه فرستاد و به هر یک ورقه امتحانی را داد و از آن ها خواست که شروع کنند ..... آن ها به اولین مسأله نگاه کردند که 5 نمره داشت . سوال خیلی آسان بود و به راحتی به آن پاسخ دادند ..... سپس ورقه را برگرداندند تا به سوال 95 امتیازی پشت ورقه پاسخ بدهند که سوال این بود : کدام لاستیک پنچر شده بود ؟

    سلام. مبارک باشه این روز بر معلمین ومتعلمین .شاد باشید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">