منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

مشغله های این روزهایم مرا با خود می برد

 آنچنان که در لحظه هایم گم شده ام  

چه قدر زود زمان مرا به ایستگاه آخر رساند 365 روز دیگر از جیره ی عمرم رو به پایان است و من خیره ی گذشته های نزدیکم !

مگر می شود؟!

آخر  جز تکرارهای بی پایان چه سهمم بوده است در ثانیه های حیرانی ؟! 

ای حیات  در من دمیده شده !

ای نیکو یار آشنا ! 

ای محرم نفس های اضطراب ! 

اندیشه ام را درمان کن که تقلب را به نام تو مهر نزند 

و جز تو را باور نکند 

و غیر تو را درمان نداند 

قدم هایم  مرا با خود می برد 

 و من در پس کوچه های ذهنم غرق ...

سو سوی چراغ کوچه را به گفتگو 

 که



 پیرمرد رفتگر کوچه های تکراری  من 

لبخند زد و گفت : سلام 

سلام گفتم  و یادم آمد که 365 شب است  که قصه ی او تکرار  می شود و

من رفتگر  کوچه های آشنا را فراموش کرده ام ! 

نظرات  (۷)

و

"سـاتیا سـایـی بـابـا" گفته است :
«دســت هـایـی کـــه درحـــــال "خـــــدمـــت " انـد ، 
مــقــدس تــر از
لــب هــایـی هـــسـتـنـد کـــه "دعــــــــا" مـــی خــوانــنــد . .

"استفان کـاوی" می گوید:
اگـرکـار کــوچـکـی بـا" دقـت "و "مــــداوم" و از روی "مـحبـت" انـجـام شـود،دیـگرکــار "کــوچــکـی" نـیـسـت . .

پالی تکست" می گوید :"

آن کسی که اجازه می دهد" فرصت خدمت " به دیگران "از دسـت" برود، یکـی از بـاارزشـتریـن تـجاربـی کـه زنـدگـی بـه او اهـــدا کــرده اسـت را از دســت مـی دهـد . .


کاترین پاندر " می گوید:"

عـشـق رادر "دل" شـمـا به ودیـعـه نـگذاشـتـنـد تـا "هـمـان جــا" بـمـانـد، عــشـق را ، مــادامـی کــه بـه "دیـگـران" نـبـخـشـایـیـد، عـشـق  نـیـسـت . .

باسـلام وتـحـیـت الـهـی،

 

"جی.پی.واسوانی" می گوید

"متـبـرک "، کسـانـی هـستندکـه مـانـنـدخـورشـیـدومــاه،هـسـتی خـود رابـه پـرهـیزگاروگـنه گـار ،یـکـسـان مـی بـخـشـنـد

ایـن افــرادمــانـنـد بــــاغــی بــی حـــصـار، خـــوانـــــی گـســترده، درخــتی پــربــار ،و نـهـرهـــایـی جـــاری ،

مــنـبـع بــــرکـــت بـــرای "هـــمــگـان" هـسـتـنـد.

پاسخ:
سلام و احترام 
از همراهی صمیمانه ی شما و از مطالب مفید و مناسب بسیار سپاسگزارمک
روز بگذشت خیالست که از نوآید
فرصت رفته محالست که از سرگردد
کشتزار دل تو کوش که تاسبز شود
پیش از آن کاین رخ گلنار معصفر گردد
زندگی جز نفسی نیست ، غنیمت شمرش
نیست امید که همواره نفس برگردد..........پروین اعتصامی
زندگی جیره مختصری ست...
مثل یک فنجان چای
و کنارش عشق است
مثل یک حبه قند!
زندگی را باعشق نوش جان باید کرد
سلامتی وموفقیتتان پرتکرار.
 آیینه ... "قاب اصل" من است ! 

پشت سر همه غیبت کرد ... گواهی آورد که مریض بود ! 
ناخواسته به دنیا می آییم ... با خواسته از دنیا می رویم .. 
کارهای عقب افتاده .  تو را عقب افتاده معرفی نکند .. 
نگو روز بدی داشتم ... بگو روز بعدی دارم .. 
چون از خود فراریم ... مدام بی قراریم ... 
به سرم زده .. سری به خود بزنم .. 
برای روبراه شدن ... با خود روبرو شدم .. 
هم همه را دوست دارم .. هم سکوت را .. 
برای اینکه راه را بیابم .. باید با دیگران راه بیایم .. 
خطای دیگران را فراموش کن .. و فراوان گوش کن .. 
دست انداز کم ندارم .. که دیگران را دست اندازم .. 
بی تردید قیافه را می بازیم .. بی تدبیر قافیه را می بازیم .. 
تحت تحصیل چه هستیم .. تحت تاثیر که هستیم .. 
چنان باش .. که به فرزندت بگویی چون من باش .. 
دستور زبان و دستور دادن به زبان را در دستور کار قرار دهیم .. 
کله ای که کار می کند .. نسبت به بقیه سر است .. 
معتقدم .. منتقدم مرا بهتر می بیند .. 
کسی که قصد دارد .. در موفقیتش دست دارد .. 
برای اینکه بازنده نباشد .. نمی خواهد که باز ، زنده باشد .. 
به فرصت ها دست دهیم .. چیزی از دست ندهیم .. 
اگر از نداشته ها شاکی هستیم .. لااقل از داشته ها شاکر باشیم .. 
با خود .. خیلی بی خود کردیم .. 
نیمی از لیوان خالی است .. دو قورت و نیمش باقی است .. 
با هم قهر بودیم .. آمد به من دست داد .. او به من درس داد .. 
افراد بی مانند .. همیشه می مانند .. 
اگر از سالهای ماضی ، ناراضی هستی .. نیاز به بازسازی داری .. 
با گذشت بدی .. پیش به سوی روزهای بعدی .. 
اشتباهاتم دست تقدیر است .. موفقیت هایم قابل تقدیر است .. 
برای خجالت کشیدن .. لازم نیست نقاش ماهری باشیم .. 
کشاورزی دیدم .. آب می کاشت و نان درو می کرد .. 
به هم نپریم .. با هم بپریم .. 
با هم مرتبطیم .. ولی از هم متفاوت ایم .. 
جوهر وجود .. به از گوهر موجود .. 
دوست های خوبی دارم .. خوبی ها را دوست دارم .. 
دفتر یادداشت .. همه چیز را به یاد داشت .. 
تا برنامه ، ریزی نداشت .. برنامه درشتی نداشت .. 
از حرف ملایم و حرکت مداوم .. همه کار بر می آید .. 
راه نیفتاد .. که در راه نیفتد .. 
شما مختارید .. چون مخ دارید .. 
اگر تصور کردی که رسیده ای .. پلاسیده ای .. ! 
مرض غم .. بدتر از مرض قند .. 
سن بلوغ .. ذهن شلوغ .. ! 
آدم بعد بین ، .. بد نمی بیند .. 
در موفیقت ها ؛ من من می کنیم .. در شکست ها ؛ من من ! 
طول می کشد تا .  به عرض بزرگان پی برد .. 
تا زمینی هستیم .. دور خود می چرخیم .. 
خواهش .  دشمن آرامش .. 
ویروس استرس .. همه جا در دسترس .. 
اگر مسیر بدون مانع است .. موفقیت ها ، بلامانع است .. 
بینی بزرگ را عمل می کنند .. خود بزرگ بینی را چطور .. 
خنده جادو می کند .. نفرت را جارو می کند .. 

نوشته ی علی درویش .
پاسخ:
چه قدر زیبا .متشکرم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">