منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

هرچند من بی صواطم ولی در همان حقوق بشر امریکایی که باسوادها ! نوشتند بی صواط ها هم حق اظهار عقیده دارند.

آن وقت ها هم که بوی یارانه  آمد حالم بد شد ولی

 لبخند روستایی ها حالم را خوش کرد

نقدینگی بود ولی گردش مالی هم بود 

گرانی بود ولی پس انداز هم بود .

هرچه بود  ولی با همه ی مشکلات بود

و برای برخی اندکی دلگرمی ...

این بار هم بو می آید  بوی سبد 

سبدی که طعم گلوگیر مرغ یخ زده و برنج خارجی دارد 

سبدی که ترحم نفرت انگیز صدقه دارد 

سبدی که حس غم زده ی منت دارد 

سبدی که برای من بی صواط گردش مالی ندارد  ولی حتما برای آنهایی که مرغ و برنج شان  به فروش رفت و صد البته با سواد هستند ! گردش مالی دارد 

سبدی که  دقیقا پس از  واریز یارانه ی جهانی تحریم ها به ایران، به ایرانیان وعده داد شد! 

سبدی که هنوز به دست ما بی صواط ها نرسیده شد نشان بی آبروییمان که همان آمریکایی ها و خارجی ها نوشتند با پرداخت مبلغ مورد توافق ژنو مردم گرسنه ی ایران با سبد کالا سیر خواهند شد ! 

از این نفرت انگیزترکه سوء مدیریت ها زمین های کشاورزیت را بایر کند  تا  با کارگری تو صنعت بی پدر و مادر خودرو های خارجی آ بادشود ! 

من بی صواطم

 و اصالتم به آقایی پر افتخار کشاورزان و پیشه وران می رسد نه به کارگری برای پز و پرستیژ و آقایی سگ بازان هرزه ! 

من بی صواطم

و پر از احساس  و زیاد حرف می زنم و زیاد کار می کنم و زیاد غر می زنم و زیاد دخالت می کنم و زیاد پرسش می کنم  وزیاد تفکر می کنم درکار مدیرانی که اختیار منابع و امکانات سرزمین مادری مان را به آنها دادم 

 ولی عده ای با سواد هم هستند که غر نمی زنتد و همه اش لبخند می زنند و چه با کلاس و آقا ...

.

.

.

 ما بی صواط ها باید به همان بوی برنج اصیل ایرانی که از آن بالادست ، خانه ی با سواد ها را می گویم  می آید دلخوش باشیم 

چه می شود کرد  مقصر خودمان هستیم  

روزی هم که خداوند مسءولیت ها را تقسیم می کرد ما بی صواط بودیم و آدرس را اشتباهی رفتیم 

واین شد نتیجه اش تقدیر ما

چشممان کور دندمان نرم  حال باید ازالف تا ی 

بی واسطه و با واسطه بشویم مایه ی خنده ی خارجی هاکه به ما صدقه می دهند ! 

 و البته ما  بی صواط ها کارگران خوبی هم هستیم  زمین های کشاورزی آقاییمان را بایر کردیم و نشستیم سر سفره ی کارگری  اروپایی ها  کره ای ها ژاپنیها و چینی ها ... تا صنعت خودروی آنها را فربه کنیم ...


و عده ای هم شدند باسواد و مدیرو آقا و مسول ...که البته همواره لبخند می زنند و فن بیان خوبی  هم دارند  و اصالتشان  به تاریخ  پنبه زنی نسبت دارد 

 راستی آقای با کلاس با سواد ! 

کجای دنیا بی صواط ها  این طورآرام و زیبا به ساز باسواد ها می رقصند ! 

چه می شود کرد ما بی صواطیم  و یک سبد  بی آبرویی حق یک بی صواط است ...

 نوش جان ...!



نظرات  (۱۴)

واقعا درد جان سوزیست
برنج دانه بلند هندی! ، مرغ ترکیه در سبد کالای ایرانی!
من که هرگز حاضر نیستم برم توی صف توزیع این سبد بی آبرویی.
ببینید دیگران راجع به ما چی میگن؟

* روزنامه کویتی: سبد کالای ایران را ببینید و شکرگزار خدا باشید! *
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
کدوم زبان دشمن؟ ***** ** دشمن را درست کرده تا حق مرا بالا بکشد! راستی کتاب دای جان ناپلئون را بخوانید بد نیست. زمون شاه هم می گفتند اون کسانی که اعتراض می کردند از مرز رد شدند و حتما دشمن هستند.
من برای گرفتن حقم باید چگونه اعتراض کنم؟ ایا راهی هست؟ ایا صدا وسیما رسانه من هم هست؟ من هم با فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق در یک رتبه هستم ؟ می خوام بدونم امثال آقای مهرداد ****** از کدوم امداد غیبی بهره بردند که منی که تو دانشگاه تهران مهندسی خوندم ازش غافل بودم؟ ایا ایشون هم مثل من زیر پا له شدن یا له کردن ما رو رفتن بالا؟ چرا از اون آدمهایی که پول میلیلردی خوردن و نمی دن نمی نویسین؟ فقط سبد کالا مهم بود!
راستی اونهایی که تو زلزله آذربایجان خبرشو پخش نکردن بعدها گفتند که ما نمی خواستیم دشمن شاد بشه!!!! استدلال ***** هستش دیگه!
امام علی هم اون زمان نباید از کسانی که توی حکومتش رشوه میگرفتن حرفی میزد به هر حال معاویه خوشحال میشد.
***** نژاد هم نباید پشت سر ******** حرف میزد چون دشمن شاد میشد!
نباید اختلاس نجومی رو می گفتیم چون دشمن شاد میشد!
به هر حال ما نباید حرف بزنیم و حقمونو بخواهیم چون ممکن است دشمن شاد شود. زنده باد دشمن که همیشه شپری بوده برای در رفتن من از حساب و کتاب!
زنده باد دشمن که کار اصلی مسئول رو که پاسخوگگی هستش تبدیل کرده به نصیحت گویی و ساختن جمله با کلمه زیبای دشمن
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
شب قبل انتخابات 88 آوردن توی روستاهای اطراف شهر ما سهام عدالت توزیع کردند!!!(رسانه های مثل بولتن نیوز و رجانیوز نوشته بودن که اون زمان هنوز طرح هدفمند یارانه ها اجرا نشده بود ولی پولی که میان مردم پخش شد برای سهام عدالت بود)
سال قبل که بر اثر گرونی مرغ آوردن مرغ پخش کردن و چند نفر هم کشته شدند!!!
امسال هم سبد کالا!!!
چای کوپنی هم زمان انقلاب پخش کرده بودند و...
خلاصه جمهوری کوپنی تبدیل شده به جمهوری یارانه!!!
در ضمن کسی که سفارشی کار نمی کنه براش مهم نیست که چه کسی سر کار هست براش حق مهمه که خوشبختانه امروز برا خیلی ها مهم نیست حتی از ریش دار ها تا چادریها
اگه زمان شاه به فیضیه حمله کردند، کار بدی صورت گرفته و باید بر علیه شاه حرف زد و اگه در زمان ***** ** به کوی دانشگاه حمله شد باید رسواشون کرد
اگه زمان شاه اختلاسی صورت گرفت باید گفت اگر هم زمان ***** ** اختلاس صورت گرفت باید اونو هم گفت( نه این که بگیم نباید کشش داد)
همه این کارها در صورتی هست که طرفدار حق باشیم مگر اینکه بخواهیم عدالت رو فدای مصلحت کنیم!
دیدی این نماینده های مجلسو تا زمان ***** **** حتی انتقاد هم نمی کردند اما الان کارت زرد نشون میدن برعکسشو هم داریم... یعنی همه کارهای احمدی نژاد درست بود و همه کارهای اینها غلط؟
حتی ******* ***** هم گرفتار این بدبختی شدن تبریک میگم بهشون
پاسخ:
تنها دیکته ی ننوشته است که غلط ندارد ، حتما در همه ی دوره ها مشکلاتی وجود داشته و اشتباهاتی ولی قرار نیست همه را به زبان دشمن و به نفع او تفسیر کنیم .
بنده به شخصه بسیار ناراحت شدم که زمان اعلام اراءه ی سبد کالا دقیقا زمانی بود که مبلغ مورد توافق مذاکره ی ژنو پرداخت شد ! یعنی ما همه گرسنه بودیم و منتظر پول های واریزی!   یکم تدبیر چه اشکالی داره در دولت دهم هم با یارانه نقدی مخالف بودم چرا که ابهامات فراوانی داشت و ایجاد نقدینگی و تورم می کرد . مملکت ، مملکت آباء و اجدادی ماست نباید بگذاریم برخی برای آبادی زندگی خودشون تخریبش کنند هرکی باشه باید حافظ منافع ایران باشه . ما مردم خیلی باید حواسمون جمع باشه 
  • علی مهدویان
  • به نظر من هر بخش از جامعه ما تو این بی آبرویی بزرگ تاثیر دارن.
    دولت برای این تقصیر داره که زمان مشخصی رو برای انجام این کار انتخاب نکرد.
    مردم ماهم ماشاءالله از فقیر گرفته تا غنی انگار گشنه بودن وهستن جلوی این فروشگا هها یه جوری جمع شدن انگار که تا حالا هیچی نداشتن واسه خوردن.

    به هر حال این سبد داده شد با هر شکل وصورتی چه خوب چه بد!!!!
    ولی این رو ثابت کرد که ما تو هیچ چیزی وقت شناسی نداریم حالا دولت میخواد اصولگرا با شه اصلاحطلب باشه ویا حتی معتدل باشه.
    همش از کمبود فرهنگ هستش تو هر چیزی به هم تعارف میکنیم ولی وقتی یه چیزی به رایگان بهمون داده میشه سر هم دیگه رو میخوایم ببریم.

    سلام .دوستانی که سبد کالا گرفتن دیدن ه تاریخ مرغ واسه 92/2
    هست!!!!!برنج هم که هندیه .لابد همون برنج هایی که آرسنیک زیاد داشتن. تو رو خدا ی کسی که آزمایشگاه دسترسی داره پیگیری کنه. روغن وپنیرش تاریخ جدیده. این وسط بازرگانایی که 2 ماه دیگه صد در صد باید جنس رو دور می ریختن با منت دولت گرفته و به ما داده. انگار از جیب بخشیدن.
    ای کاش همه اینها رو وقتی ملت توی صف کوپن می ایستادند می نوشتی صف نفت و صف گاز و.... و سال قبل هم صف مرغ و امسال هم صف سبد کالا
    خواهر عزیزم میشه بفرمائید نان به نرخ روز خوردن یعنی چه؟ میشه بفرمائید وقتی کسی داشت توی صف مرغ له میشد شما کجا بودین؟ البته شماها معمولا پول میگیرند تا حرف یک عده رو بزنید خیلی خوشحالم که دین و ایمانم برایم نان نشد!
    پاسخ:
    ای آقا دعا کنید همین قوت لایموت را از ما نگیرند پول باشه پیش کش! البته بخش ابتدایی متن شما را درک نکردم لطفا توضیح دهید. بنده کلا با آبروبری از ملت  به بهای شکم مخالفم
    امام رضا :

    احسـن الظن بالله فان من حسـن ظنه بالله کان عنـد ظنه و من رضى بالقلیل من الرزق قبل منه الیسیر من العمل.و من رضى بالیسیر من الحلال خفت موونته و نعم اهله و بصره الله دار الدنـیا و دواءهـا واخـرجه منها سـالما الى دارالسلام.( تحف العقول، ص449)
    به خداوند خوشبین باش، زیرا هر که به خدا خوشبین باشد، خدا با گمان خـوش او همراه است، و هر که به رزق و روزى اندک خشنود باشد، خـداوند به کردار اندک او خشنود باشد ، و هر که به اندک از روزى حلال خشنود باشـد، بارش سبک و خانـواده اش در نعمت باشد و خـداوند او را به دنیا و دوایـش بینا سازد و او را از دنیا به سلامت به دارالسلام بهشت رساند.
  • سلسبیلیان
  • رزق ما را از ازل داده حسین (ع)، کدملی ، سبد کالا چیست ؟
    نان خور حضرت مولا هستیم احتیاجی به حسن آقا نیست !
    پاسخ:
    سروده ی خود شماست ؟
    آخرین گزارش‌ها از تلفات جانی سبد کالا!



    امیر وفایی، انتقادات برخی رسانه‌ها به نحوه توزیع سبد کالا را دست‌مایه مطلب طنز خود در شماره امروز روزنامه قانون قرار داده است.


    به گزارش ایسنا، وفایی نوشت: «برخی از رسانه‌هایی که در چند سال گذشته کلا معتقد بودند چیزی نشده و کسی نمرده و سرویس‌های جاسوسی رسانه‌های بیگانه در داخل کشور مشغول سیاه‌نمایی هستند، چند ماهی است افشاگر شده‌اند و غم گرفتاری‌های مردم را می‌خورند. مثلا در همین قضیه توزیع سبد کالا گزارش داده‌اند که تاکنون سه نفر جان خود را از دست داده‌اند. طبق اخبار منتشرشده یک پیرمرد 60 ساله در هشترود در حالی که چند متر از صف توزیع کالا فاصله داشته به دلیل عارضه قلبی از دنیا رفته است. یک جوان هشترودی هم وقتی از طریق پیامک مطلع شده سبد کالا به او تعلق نمی‌گیرد سکته کرده و قبل از رسیدن به بیمارستان دار فانی را وداع گفته است. خلاصه اینکه توزیع سبد کالا جان هموطنان عزیز ما را به شدت به خطر انداخته و آمار مرگ و میر را چند برابر کرده است.

    - در جاده زابل به زاهدان یک مینی‌بوس به همراه 32 مسافرش واژگون شد. به گفته تنها بازمانده این حادثه راننده در حالی که سوت می‌زد، قصد داشت از چای سبد کالایی‌اش برای خودش دم کند که کنترل ماشین را از دست داد و ...

    - در ممسنی سفلی یک مرد متدین در حالی که سبد کالایی‌اش را دریافت کرده بود و به خانه بازمی‌گشت، ناگهان جان باخت. وی پس از سقوط یکی از تخم‌مرغ‌هایش خم شد تا آن را بردارد اما ناگهان صدای پاره شدن شلوارش را شنید. لذا جهت حفظ آبرو به سرعت کمر راست کرد اما متاسفانه روی برف سر خورد و سرش به لب جدول اصابت کرد.

    - تعدادی از هموطنان شیرازی پس از مصرف مرغ موجود در سبد کالایی به شدت مسموم شدند و از دنیا رفتند. در دستگاه گوارش اکثر این افراد نایلون‌های بسته‌بندی مرغ پیدا شده است.

    - در دشت مغان جوانی که مشغول باز کردن جعبه پنیر سبد کالایی بود جهت جلوگیری از اسراف مقداری از پنیر که روی چاقو باقی‌ مانده بود را به سمت دهانش برد اما چاقو در حلق وی گیر کرد و در دم جانش را ستاند.

    - در منطقه قیطریه تهران یک نفر در اثر تصادف با اتوبوس جان باخت. پلیس پس از تحقیقات اولیه اعلام کرد پیامکی در تلفن همراه این فرد پیدا کرده که در آن نوشته شده: «سبد کالایی به شما تعلق می‌گیرد.»

    - در عجب‌شیر، پیرزنی که کالاهایش را تحویل گرفته بود با مسئولان فروشگاه بر سر اینکه چرا بر خلاف اعلام قبلی کالاها سبد ندارند و در کیسه نایلون تحویل داده می‌شوند درگیر شد و دو فروشنده را خفه کرد.

    - طبق گزارش وزارت بهداشت و درمان در چند ماه گذشته 1235 نفر در شمال شرقی کشور بر اثر کمبود مواد پروتئینی از بین رفته‌اند. این در حالی است که اگر سبد کالا سریع‌تر توزیع می‌شد و آنها کمی از پنیر و تخم مرغ موجود در سبد را می‌خوردند هرگز این اتفاق رخ نمی‌داد.

    تحقیقات در رابطه با آن پیرمردی که گفته شد با فاصله نسبت به صف توزیع کالا فوت کرده همچنان ادامه دارد. گویا وی هر روز صبح برای خرید نان به آن منطقه مراجعه می‌کرده اما آن روز پس از مشاهده صف به گمان اینکه این همه آدم در صف نان ایستاده‌اند دچار هیجان شده و دعوت حق را لبیک گفته است.»
    زحمت کشیدی ناشناس !تمام دیالگهای سریال "باغ سرهنگ" که بین هادی و هدی رد وبدل میشه رو گفتی که!
    باشه ، اصن ما بی سواد شما با سواد!
    ما علوم اول راهنمایی، شماها فیزیک کوانتوم...
    ما تقویم جیبی، شما موسسه ژئوفیزیک...
    ما مینیمم نسبی، شما ماکزیمم مطلق...
    ما یه نقطه تو فضا، شما مبدا مختصات...
    ما متر، شوما سال نوری...
    ما آب حوض، شما شیر موز...
    ما آهن ربا، شما سیاهچاله...
    ما آب هندونه شوما معجون مخصوص، ...
    ما مارمولک حقیر، شوما تمساح کبیر...

    شما که جنبه انتقاد نداشتی شکر مصرف کردید که ادعا کردید جامعه باید آزادی بیان داشته باشه! یه دفه می گفتید کره شمالی خلاص
    http://www.parsine.com/fa/news/179953
    http://media2.afsaran.ir/siTQ5PH_500.jpg

    http://media2.afsaran.ir/sigPydT_480.jpg

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">