منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

دین و آخرالزمان

منصوره صامتی |

  • منصوره صامتی

اخرالزمان

دین

نظرات  (۲)

وَمَا خَلَقْت الْجِنّ وَالْإِنْس إِلَّا لِیَعْبُدُونِ

خدایا!ببخش
برنامه هایت رابهم زدم...




پاسخ:
خدایا ببخش به بزرگیت ما را
  • سجاد غلامی
  • گفتم که "الف" .
    گفت : دگر ؟
    گفتم : هیچ !
    در خانه اگر کس است ؛ یک حرف بس است .

    « قومی گرفتند به جد و جهد وصل دوست قومی دگر ، حواله به تقدیر می کنند »

    شما از کدام قوم هستید ؟ ..

    "معیت" یعنی همراهی .
    یک "معیت قیومیه" داریم که یعنی همراهی آنچه که در ذات و قیومیت ، همیشه و در همه حال ، همراه با ماست . مثل "هو معکم ، اینما کنتم" (از بعد تشریعی) و مثل "الهم لاتکلنی نفسی طرفه عین ابدا" (از بعد تکوینی) و مثل هرانچه که ما از افکار و احساس و ملکات نفسانی _چه خوب و چه بد_ در همه حال ، با خود به همراه داریم (از بعد طبیعی) .

    یک معیت داریم به معنی "مصاحبت" است که از هم صحبتی ، مصاحبت ، همنشینی ، مجالست و مراودت با دوستان و آشنایان حاصل می شود .

    و یک معیت داریم به نام "معیت روحانیه" که درواقع همان "زیارت" است .
    همان زیارتی که به عنوان یک عمل عبادی مورد اهتمام دین قرار دارد . از جمله زیارت پدر و مادر ، زیارت بزرگان ، زیارت علماء ، زیارت اهل قبور ، و به صورت اخص انچه موضوع بحث ماست یعنی زیارت امام زادگان ، امامان و از جمله زیارت و دبدار امامی که حی است و حاضر . غائب است و ناظر یعنی زیارت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه )
    زیارت یعنی دیدار ، یعنی وصال دوست که از آن به عنوان "معیت روحانیه" یاد می کنند . معیت روحانیه یعنی ضمن کسب معرفت و شناخت به "حق امام و معصوم" و نیز در پرتوی معرفت در مقام و شان و منزلت او ، خودمان را هرچه بیشتر از نظر روحانی ، به او که مورد زیارت ماست ، شبیه تر بکنیم .
    چگونه ؟ با هرچه بیشتر متخلق شدن به اخلاق الهی و هرچه بیشتر متمسک شدن به عقاید اسلامی و هرچه بیشتر متعبد و ملتزم شدن در عمل به احکام اسلامی ؛ از نظر روحی خودمان را به او شبیه تر ب کنیم تا سنخیتی بین ما و امام ایجاد بشود .
    و همانطور که گفته شد ، این نمی شود مگر با "معرفت" . اگر گفته اند یکی از آداب زیارت ، « معرفت داشتن به حق امام» است ، اشاره به این معنی دارد . باید ببینینم که چه کنیم تا هرچه بیشتر شبیه به امام شویم . در آنصورت به فرموده ی خود ایشان : نیازی به چله نشینی و خواندن اذکار و اوراد و ختم ختومات و .. جهت حصول دیدار [تشرف] نیست ! شما خود "خوب" باشید ؛ ما خود به دیدار شما می آییم .
    آقا خوش امدید ! "قلب مومن خانه ی توست" . ( از بهجت عارفان (ره) نقل است که مراد از جزیره خضری _ که در احادیث گفته شده محل زندگی امام زمان است_ قلب مومن است ) خوشا انکس که قلب او محل زندگی تو باشد .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">