منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

فرمایشات فراموش شده!

منصوره صامتی |
یاد امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی بخیر !
 شهیدی که از او به عنوان سربازی نمونه در عرصه ی ولایت پذیری و ولایت مداری یاد می کنند . از همرزمان این شهید والامقام چنین نقل است که هرگاه حضرت آقا به ایراد سخنرانی برای فرماندهان می پرداختند ، ایشان در همان جلسه ، ضمن با دقت گوش دادن به فرمایشات فرماندهی کل قوا ، مشغول به یادداشت برداری از بیانات معظم له می شدند ؛ و هرگاه کسی از دوستان و همرزمان ، که از این اخلاق شهید آگاهی نداشت و به او می گفت "در حالی که متن کامل سخنان آقا ، تا ساعتی دیگر به دفتر شما وصول می شود ، چه نیازی است به این کار؟!"

 می فرمود : حرف شما درست است . ولی تا این متن به دست من برسد و مورد بازخوانی قرار بگیرد و براساس آن ، اقدامات لازم صورت بگیرد ؛ به همان میزان تاخیر ، بنده در امر ولایت مداری ، مقصر خواهم بود ! هرگاه ایشان دستور بدهند ، دیگر درنگ کردن جائز نیست . فرمایشات آقا نباید زمین بماند ، حتی آنی و لحظه ای.. یادش بخیر و راهش پررهرو باد !

سخن از فرمایشات حضرت آقا در جمع شورای عالی انقلاب فرهنگی و مطالبات ایشان در این حوزه حساس و مهم و تاثیرگذار است. متاسفانه این برای اولین بار نیست که مطالبات ایشان در حوزه های مختلف ، یا مورد غفلت قرار می گیرد یا مورد مسامحه و سهل انگاری و یا بعضا مورد تفسیر به رای و برخورد های سلیقه ای و مصالحه گرایانه ! فرمان 8 ماده ای ایشان در مبارزه با فقر ، فساد و تبعیض در حوزه ی اقتصاد ؛ مطالبات ایشان در عرصه ی هنر دینی و سینمای اسلامی در 3 حوزه ی برنامه ریزی و هدف گذاری ، تربیت نیروی انسانی و داشتن نگاه محتوایی به این مقوله ؛ مطالباتات معظم له از طلاب ، دانشجویان و مراکز علمی و تحقیقاتی همچون موضوع بسیار مهم : دانشگاه اسلامی ، جهاد علمی و نهضت تولید علم ، نخبه پروری ، راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی ، توجه به جنبش های دانشجویی ، ارتباط دانشگاه با حوزه و صنعت ؛ و دیگر مطالبات ایشان در حوزه های سیاسی ، اجتماعی و .. که گاه به صورت سخنرانی ، گاه به صورت منشور و گاه به صورت سیاست های ابلاغی هریک از دستگاهها و قوا ، بیان می شود ، از این دست می باشد .
آنچه که از سوی مسئولان به عنوان دلایل فیلتر کردن بزرگترین شبکه اجتماعی مجازی در دنیا ، یعنی فیس بوک مطرح شده است ، عبارتند از : نخست ، عنوان کردن تهدیدهای اطلاعاتی و امنیتی و سیاسی ( در خدمت قرار گرفتن فیس بوک به عنوان یک ابزار در اختیار شبکه های جاسوسی نظام سلطه ) ؛ تهدیدهای فرهنگی ، انتشار مسائل خلاف عفت عمومی ، فحشا و منکرات و تهدید خانواده ها ، افشای اطلاعات اجتماعی و سوء استفاده نمودن از این اطلاعات توسط افراد سودجو و فرصت طلب ؛ به خطر افتادن حریم خصوصی و تبدیل شدن حریم خصوصی به حریم عمومی و کمرنگ شدن مرز بین این دو ؛ آماده بودن بستری برای رشد و شیوع جرایم و کلاهبرداری های رایانه ای ؛ و .. بیان شده است که در جای خود حتما باید مورد واکاوی و مطالعه ی دقیق قرار بگیرد و بر اساس برنامه ریزی عالمانه و با نگاهی فرصت محور مورد اقدام قرار بگیرد . اما آنچنان که رهبری فرزانه فرموده اند ، نباید در حوزه ی فرهنگ ، نگاهی سلبی و حذفی داشت . فیلتر کردن نمی تواند راهکاری دائمی در برخورد با پدیده هایی اینچنینی باشد . باید توجه نمود که فیلتر کردن به این شکل ، تنها هزینه های دسترسی را بالا می برد که خود ، باعث هزینه های دیگر شده و گاهی ناخواسته سایت های مفید را هم به اشتباه ، خارج از دسترس قرار می دهد . آیا فی الواقع ، کسی هست که خواهان دسترسی به این شبکه ها باشد و نتواند به آن دسترسی داشته باشد ؟!

 وقتی سازمانها و نهاد ها ، دیگر مطالبات رهبری را زمین می گذارند و به وظایف و رسالت خود به درستی عمل نمی کنند ، باید هم منتظر این بود که جوانان اطلاعات خود را از مراجع دیگری همچون فیس بوک جستجو کنند . چرا که یکی از مطالباتی که رهبری در سالهای اخیر از دستگاههای فرهنگی علی الخصوص رسانه ی ملی و دانشگاهها مطالبه نموده اند ، بحث راه اندازی کرسی های آژاد اندیشی است که دست بر قضا ارتباط مستقیمی با موضوع فیس بوک و فیلترینگ آن دارد . موضوع اینست که حقیقتا یکی از انگیزه های جوانان برای مراجعه به شبکه ای اجتماعی همچون فیس بوک ، دستیابی به کرسی هایی است ، یا تریبون هایی که در آن ، افراد آزادانه به بحث و تبادل نظر بر سر موضوعات مختلف می پردازند . کرسی هایی که جای آن در نهاد های فرهنگی و سازمانهای وابسته به حوزه ی فرهنگ ما ، خالی است .

 به عنوان مثال ، صدا و سیما تاک شوهای اجتماعی را از برنامه های خود به کلی حذف کرده است و مجریانی که در اجراهای خود ، فضای مباحثه را داغ می کردند ، از فضای رسانه دور مانده اند . در حال حاضر بحث های اجتماعی در جامعه و فضاهای واقعی آن ، جایگاهی ندارد و این موضوع به فضاهای مجازی کشیده شده است . چرا که اساسا نظر مقام معظم رهبری در خصوص راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاهها و رسانه ملی ، محقق نشده است . طبیعی است که جوانان در این شرایط در پی فضا می گردد و به شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک که این فضا را در اختیار آنان قرار می دهد ، روی می آورد .

 در حال حاضر در اینگونه فضاها ، محفل های خصوصی مباحثه در حال شکل گیری است چرا که هیچکس بر آنان ، نظارت ندارد که می تواند همین عدم نظارت بر آن ، برای جوان ما ، به شدت مخاطره آمیز و مخرب باشد . ولی فیس بوک با استفاده از این خلا در جوامع هدف که عقیده دارم برنامه ریزی شده است و می بایست پیش از این مورد آسیب شناسی قرار می گرفت ، استفاده کرده و فضایی را ایجاد کرده که جوانان در آن به بحث و تبادل نظر به صورت آزادانه بپردازند و مسئولان هم نه تنها بر آن نظارتی نداشته باشند ، بلکه بعضا برای آگاهی از جدیدترین بحث های داغی که در جامعه در حال پیگیری است ، خود به فیس بوک هم مراجعه نمایند !!

 از یک طرف کرسی های آزاد اندیشی که توصیه ی اکید رهبری بود ، نه در دانشگاه ، نه در حوزه های علمیه و نه در رسانه ی ملی ، راه اندازی نشد و از طرفی دیگر برای حضور در فضاهای مجازی و پاسخ به شبهاتی که هر روزه برای جوانان به شکل های مختلف پیش می آید ، برنامه ای عملیاتی نشده است . حال آنکه نباید فراموش کرد که فیس بوک تنها یک فنآوری و ابزار است . (که هم می تواند مفید واقع شود و هم مضر ؛ هم مورد استفاده ی صحیح و عالمانه قرار بگیرد و هم مورد سوء استفاده ) . در این ابزار ، در هر موضوعی هم صحبت می شود و گاهی هم حتی کمپین های مختلفی در آن شکل می گیرد که قابلیت به فرصت تبدیل کردن این تهدید و داشتن نگاه فرصت محور را در آن ، پیش از پیش نشان می دهد . مثل کمپین حمایت از نام خلیج فارس که بسیار مفید و تاثیرگذار بود . به نظر می رسد برای حضور در شبکه های اجتماعی مجازی ، هم باید برنامه داشت و هم باید از نظر فرهنگ سازی ، آموش دید . یکی از این آموزش ها ، مهارت گفت و گو و مباحثه با مخاطب است . برای عموم مردم ، آموزش را مبنا قرار دهند تا فیلترینگ در واقع بخشی از آن ، در ذهن خود افراد شکل بگیرد ! نخبگان هم باید مبحث های علمی را در اینگونه فضا ها ، به صورت جدی راه بیندازند ، که این خود باعث می شود بسیاری از بحران های اجتماعی با مباحثه در این گونه فضاها ، حل و فصل شود .

 گویا عمل نکردن به منویات رهبری ، که در قالب سخنان حکیمانه در جایگاه ولی فقیه آگاه به زمان و معارف غنی اسلامی برای مسئولان به صورت ساده و کارآمد و تحت عنوان سیاست های کلی عنوان می شود ، بیش از پیش ، از جانب مسئولان و دست اندرکاران ، مسبوق به سابقه بوده و هست ! از جمله دیگر مطالبه ی زمین مانده ی رهبری ، اسلامی کردن دانشگاههاست که در واقع به معنی رسیدن به مرزهای دانش و رسیدن به مرجعیت علمی دنیا و مقدمه ای برای ایجاد تمدن نوین اسلامی در دنیاست می باشد . اگر کشوری خود تولید کننده ی اول علم در جهان باشد و دانشمندان آن در مرزهای دانش حرکت کرده و حتی از ان نیز جلو بیفتند ؛ دیگر شاهد عقب ماندگی در این حوزه و قرار گرفتن در موضع ضعف و انفعال نخواهیم بود چرا که با تولید علم ؛ تولید فرهنگ نیز در اختیار آن کشور قرار خواهد گرفت و به عنوان ملتی فرهنگ ساز در دنیا مطرح شده که دیگر کشوری نمی تواند فرهنگ منحط خود را بر او ، تحمیل کند .
که امام راحل فرمود "اسلام ؛ تمامی سنگرهای کلیدی در دنیا را فتح خواهد کرد" یکی از این سنگرها در حال حاضر ، سنگر فضاهای مجازی است که روز به روز در حال توسعه و پیچیده تر شدن می باشد که بر همین اساس و برای نیل به این مقصود ، از طرف رهبری ، دستور راه اندازی شورای عالی فضای مجازی صادر شد . ای کاش در جایگاه یک سرباز به جای اجتهاد به فرمایشات فراموش شده عمل می کردیم.

نظرات  (۵)

  • سجاد غلامی
  • هر که آمد به جهان ، نقش خرابی دارد
    در خرابات بگویید که هشیار کجاست ؟
    آن کس است اهل بشارت که اشارت داند
    نکته ها هست بسی، محرم اسرار کجاست ؟
    هر سر موی مرا با تو هزاران کار است
    ما کجاییم و ملامتگر بی کار کجاست ؟ ...
    پاسخ:
    ما محرمان خلوت انسیم غم مخور
     با یار آشنا سخن آشنا بگو
     برهم چو می‌زد آن سر زلفین مشکبار
     با ما سر چه داشت ز بهر خدا بگو
     هر کس که گفت خاک در دوست توتیاست
     گو این سخن معاینه در چشم ما بگو
    گر دیگرت بر آن در دولت گذر بود
     بعد از ادای خدمت و عرض دعا بگو
     هر چند ما بدیم تو ما را بدان مگیر
     شاهانه ماجرای گناه گدا بگو
     بر این فقیر نامه آن محتشم بخوان
     با این گدا حکایت آن پادشا بگو
     جان پرور است قصه ارباب معرفت
    رمزی برو بپرس حدیثی بیا بگو
  • سجاد غلامی
  • "صاحب ما ؛ تویی" !

    فرازهایی از بیانات امام خامنه ای (روحی فداه) ؛ در باشکوه ترین و با عظمت ترین نماز جمعه ی تاریخ انقلاب . (بعد از انتخابات ریاست جمهوری در سال 1388) .

    ... "هوالذی انزل السکینه فی القلوب المومنین لیزدادوا ایمانا مع ایمانهم" این آیه ای که تلاوت کردم ، به مومنان بشارت می دهد و نزول سکینه الهی را یادآوری می کند .
    سکینه ؛ یعنی آرامش . آرامش در مقابل تلاطم های گوناگون روحی و اجتماعی .
    این آیه ، مربوط به حدیبیه است . در ماجرای حرکت پیامبر اکرم (ٌص) ، از مدینه به سمت مکه ، با چند صد نفر از یاران و اصحاب خود به قصد عمره در سال ششم از هجرت ، که در آن حوادثی پیش آمد که از چند جهت موجب طوفانی شدن دلهای مومنان بود . در چنبن مواردی که این اضطراب های گوناگون برای مومنین به اسلام ، پیش می آید ، اینجا باید منتظر سکینه ی الهی بود .
    "هو الذی انزل السکینه فی قلوب المومنین" ، خدا ، ذلها را قرص کرد . آرامش به آنها داد . آنها را از تلاطم های روحی ، برحذر داشت . آنوقت نتیجه ی این سکینه ی الهی و آرامش روحی ، این می شود که "لیزدادوا ایمانا مع ایمانهم" آنوقت بذر ایمان ، در دل انها عمیق تر می روید . نور ایمان دل انها را بیشتر روشن می کند ..
    وقتی دلها [بدان واسطه] قرص شد ، گام ها هم محکم می شود ؛ وقتی گام ها استوار شد ، راه به آسانی طی می شود [و] به هدف نزدیک می شود ، [چرا] که همیشه دشمنان [مسلمانان در طول تاریخ] خواسته اند [و می خواهند] دل مسلمانان را مشوش و مضطرب کنند ...
    امروز جامعه ی انقلابی ما ، مردم مومن ما ، نیاز به این دارند که این آرامش را ، این سکینه را ، این طمانینه و وقار را ، در خودشان هرچه بیشتر بوجود آورند .
    آنجوری که من دارم می بینم این ملت را ، و انجوری که مطلعم از تاریخ گذشتگان خودمان در این کشور و دیگر کشورها ؛ من مطمئنم و یقین دارم [که] این ملت به توفیق الهی ، به حول و قوه ی الهی ، [به واسطه ی این معنویت] به تمام اهداف بلند خود ، دست خواهد یافت ... این فضای معنوی جامعه را حفظ کنید . مبادا هیجان های سیاسی ما را از یاد خدا غافل کند .
    ملت ما در مجرای عظیم "معنویت" حرکت کرد ؛ با معنویت توانست یک انقلاب ، با این عظمت را به پیروزی برساند ؛ با معنویت توانست در این دنیای مادی ، یک نظام اسلامی را که متکی به معنویت [مردم] است ، برافرازد و پایه های آن را محکم کند . آن را در مقابل تهاجم ها و طوفان های گوناگون ، حفظ کند .
    ملت ما ، یک جنگ هشت ساله تحمیلی را با تکیه بر همین معنویت ، توانست با سرافرازی و پیروزی طی کند . امروزه هم جوان های ما ، اکثرا جوان های مومن و معنوی هستند . حتی ان کسانی که ظاهر گرایش معنوی در سیمای انها نیست . انسان در مواقع حساس می بیند ، دلهایشان متوجه خداست ..
    بنده سه مطلب را خطاب به سه دسته عرض خواهم کرد . یک مطلب خطاب به عموم ملت عزیزمان در هر نقطه ای از کشور که هستند . می خواهم عرض بکنم ، حرف من عبارت است از یک دنیا تجلیل و تعظیم و تشکر .
    کار بزرگی کردید (اشاره به بالاترین حد نصاب از مشارکت مردمی در انتخابات ریاست جمهوری که تا پیش از آن ، در دنیا بی سابقه بود) .
    [این دوره از] انتخابات ؛ یک نمایش عظیمی بود از احساس مسئولیت ملت ما برای سرنوشت کشور . نمایش عظیمی بود از روح مشارکت جوی مردم در اداره ی کشورشان . از دلبستگی مردم به نظامشان . حقیقتا مشابه ی این حرکتی که در کشور انجام گرفت ، من امروز در دنیا و در این دموکراسی های گوناگون ، نظیرش را ندارم . در جمهوری اسلامی هم ، جز در همه پرسی فروردین ماه 1358 ، هیچ نظیر دیگری برای این انتخاباتی که در جمعه ی گذشته انجام دادید ، وجود ندارد .
    نسل جوان ما بخصوص ، نشان داد که همان شور سیاسی ، همان شعور سیاسی ، همان تعهد سیاسی را که ما در نسل اول انقلاب سراغ داشتیم ، دارد ...
    انتخابات اصلا برای چیست ؟ .. انتخابات برای این است که همه ی اختلاف ها ، سر صندوق رای حل و فصل بشود . باید در صندوق های رای معلوم بشود که مردم چی می خواهند ، چی نمی خواهند ؛ نه در کف خیابانها ..
    اگر قرار باشد بعد از هر انتخاباتی ، آنهایی که رای نیاوردند ، اردوکشی خیابانی بکنند ، طرفدارانشان را بکشند به خیابان ؛ بعد [درمقابل] آنهایی که رای آورده اند هم در جواب اینها ، اردوکشی کنند ، طرفدارن خودشان را بکشند خیابان ، پس چرا انتخابات انجام گرفت ؟! .. زورآزمایی خیابانی بعد از انتخابات کار درستی نیست . [این کار] بلکه به چالش کشیدن اصل انتخابات و اصل مردمسالاری است ...
    این تصور هم غلط است که بعضی خیال می کنند که با تحرکات خیابانی ، یک اهرم فشاری علیه نظام درست می کنند و مسئولین نظام را مجبور می کنند ، وادار می کنند تا به عنوان مصلحت ، زیر بار تحمیلات آنها برود . نه ؛ این [محاسبه] غلط است . اولا تن دادن به مطالبات غیرقانونی ، [در] زیر فشار ، این خود شروع دیکتاتوری است ... دل انسان خون می شود از این حوادث .
    [بدانید] خط انقلاب چهل میلیون رای دارد (اشاره یه تمامی آرای ماخوذه در انتخابات) ، نه بیست و چهار و نیم میلیون که [تعداد رای] رئیس جمهور منتخب است . مردم [به نظام و در اینجا ، به سلامت انتخابات] اطمینان دارند . اما برخی از طرفداران نامزدها هم اطمینان داشته باشند که جمهوری اسلامی ، اهل خیانت ذر آراء مردم نیست . [اصولا] سازوکارهای قانونی انتخابات در کشور ما ف اجازه ی تقلب نمی دهد . این [مطلب] را هم کسی که دست اندرکار مسائل انتخابات هست و از مسائل انتخابات آگاه است ، تصدیق می کند .. تقلب آن هم در حد یازده میلیون تفاوت ؟! .. یک وقت اختلاف بین دو رای [نامزدها] ، صدهزار است ، پانصدهزار است ، یک میلیون است ؛ حالا ممکن است [در چنین شرایطی] آدم بگوید یک جوری تقلب کردند . اما یازده میلیون رای را چه جور می شود ، جابجا کرد ؟!
    در عین حال بنده این را [به مسئولین انتخابات] گفتم ، اگر کسانی شبهه دارند و مستنداتی ارائه می دهند ، باید ختما رسیدگی بشود . البته از "مجاری قانونی" رسیدگی فقط از مجاری قانونی .. بنده زیر بار بدعت های غیرقانونی نخواهم رفت .
    امروز اگر چهارچوب های قانونی شکسته شد ، در آینده هیچ انتخاباتی دیگر ، مصونیت نخواهد داشت . (یعنی همه ی انتخابات آتی ، به چنین سرنوشتی _خط آشوب های خیابانی و بلوا و هرج و مرج و قانون شکنی _ دچار خواهد شد )
    باید [اگر اعتراضی به نتیجه ی انتخابات هست] از راههای قانونی پیگیری کرد . .و قانون هم در این زمینه کامل است . (منظور قانون انتخابات که هم حق نظارت را به هریک از نامزدها می دهد ، هم حق شکایت و هم حق بررسی شکایت )

    اما خطاب من به سران استکبار و سران رسانه های استکباری ؛
    اول ، قبل از شروع انتخابات ، جهت گیری رسانه هاشان ، دولتمردانشان این بود که در اصل انتخابات تردید کنند تا شاید مشارکت مردم کم بشود (ایجاد تردید در صحت انتخابات ، تا اعتماد مردم به نظام را که یکی از مهم ترین و بزرگترین سرمایه های هر نظامی است را از مردم بگیرند و بواسطه ی این سلب اعتماد ، بر حضور و مشارکت مردمی ، تاثیر گذاشته و با عدم مشارکت بالای مردم در رانتخابات موجبات بحران مشروعیت برای نظام را بوجود اورند) .
    اما بعد از آنکه این حضور عظیم مردمی در پای صندوق های رای دیده شد ، اینها [سران استکبار] شوکه شدند . فهمیدند که چه اتفاق بزرگی در ایران افتاد . (با حضور بالای مردم در پای صندوق های رای که در دنیا بازتاب رسانه ای گسترده ای می یابد ، بر میزان اقتدار و اعتبار بین المللی آن کشور ، در عرصه های بین المللی خواهد افزود و همین افزایش وزن سیاسی در عرصه ی بین الملل ، خود عاملی است که همه ی دولت ها ، در نحوی تعامل خود با آن نظام و کشور ، ناگزیر از محاسبه ی آن ، خواهند بود ؛ اما چه شد که ورق برگشت ؟! )
    آنها فهمیدند که باید خودشان را با این شرایط جدید ، وفق دهند . فهمیدند که سرفصل جدیدی در مسائل مربوط به جمهوری اسلامی پیدا شد که مجبورند این را بپذیرند .
    این ها (این محاسبات) مال هنگامی است که حرکت عظیم مردم دیده شد . اما وقتی اعتراض بعضی از نامزدها را دیدند ، ناگهان احساس کردند ، فرصتی برایشان پیش آمده ؛ این فرصت (بسیار) مغتنم شمردند تا بتوانند موج سواری کنند . وقتی یواش ، یواش چشمشان افتاد به بعضی از اجتماعات مردمی که به دعوت نامزدها در خیابان ها پیدا شد ، امیدوار شدند . یواش یواش نقاب هایشان کنار رفت و حقیقت (پلید) خودشان را نشان دادند ..
    چندتا از وزرای خارجه و روسای جمهور دولتهای چند کشور اروپایی و آمریکا ، حرف هایی زدند که باطن (خبیث) آنها را به انسان نشان می دهد .
    از قول رئیس جمهور آمریکا نقل شد که گفته : ما منتظر چنین روزی بودیم که مردم به خیابانها بریزند !
    از آن طرف [تا قبل از این حوادث] نامه می نویسند ، اظهار علاقه به روابط می کنند . ابراز احترام به جمهوری اسلامی می کنند . [حالا] از این طرف ، این حرف ها را می زنند . کدام را باور کنیم ؟! ... در داخل کشور هم ، عوامل مزدور این عناصر خارجی [سران استکبار] به کار افتادند و خط تخریب خیابانی شروع شد . خط تخریب . خط آتش سوزی اموال عمومی . اموال عمومی را آتش بزنند .. حریم کسب و کار مردم را ناامن بکنند ، شیشه های دکان مردم را بشکنند ، اموال بعضی از مغازه ها را به غارت ببرند ، امنیت مردم را ، از جانشان و اموالشان را سلب بکنند .. این ها [این کارها] مال مزدوران است [ربطی به مردم ندارد] مال دست نشاندگان سرویس های جاسوسی غربی و صهیونیستی است . این کاری که در داخل از بعضی ناشیانه سر زد ، آنها [بیگانگان] را به طمع انداخت . خیال کردند ایران هم گرجستان است !
    یک سرمایه دار صهیونیست آمریکایی ، چند سال قبل از این ، طبق ادعای خودش که رسانه هایشان هم نقل کردند ، گفت : من ده میلیون دلار خرج کردم در گرجستان انقلاب مخملی راه انداختم . حکومتی را بردم و حکومتی را آوردم ..
    احمق ها [سران استکبار] خیال کردند جمهوری اسلامی ایران و این ملت هم مثل آنجاست . ایران را با کجا مقایسه می کنید ؟! مشکل دشمنان ما اینست که هنوز هم ملت ایران را نشناخته اند ..
    آن چیزی که در بین همه اینها بدتر و زشت تر به چشم من امد ، حرف هایی بود که به عنوان "دلسوزی" از حقوق بشر و "سختگیری" [نظام] بر مردم (یعنی نظام جمهوری اسلامی در حق مردم اجحاف می مکند و در این دایره ی معیوب و معلول ، نظام جمهوری اسلامی ظالم و غاضب و مردم مظلوم و مغضوب شده اند ! ؛ بیان این حرف ها هم از جانب کسانی که خود در ظلم و تجاوز و جهانخواری و .. پرونده ای به وسعت همه ی گیتی و به عمق همه ی ذرات عالم دارند )
    از زبان این دولتمردن آمریکایی صادر شد که : ما از اینکه با مردم چنین رفتار بشود ؛ مخالفیم ! ما نگرانیم ! ..
    شما [براستی] نگران مردمید ؟! .. شما چیزی به نام حقوق انسانها را اصلا قبول دارید ؟؟ .. افغانستان را کی به خاک و خون کشید ؟؟ .. عراق را کی زیر چکمه ی نظامیان خودش تحقیر کرد ؟؟ ..

    یک خطاب آخری هم عرض بکنم به مولایمان و صاحبمان حضرت بقیه الله (ارواحناه فداه) :
    ای سید و ای مولای ما ! ما آنچه که باید بکنیم ، انجام می دهیم (یعنی در انجام وظیفه کوتاهی نمی کنیم ) . آنچه باید هم گفت (در راستای روشنگری مردم) هم گفتیم و خواهیم گفت .
    من جان ناقابلی دارم ، جسم ناقصی دارم ، اندک آبرویی هم دارم که این را هم خود شما به ما دادید (یعنی از خود چیزی ندارم) ؛ اینها همه نثار شما باشد .
    سید و مولای ما ! دعا بکن برای ما ، صاحب ما تویی ./


    ناگهان در نماز جمعه ی شهر عطر محراب جمکران گل کرد
    بغض تو تا شکست بر لب ها ذکر یا صاحب الزمان گل کرد

    جان ایران ! چه شد که جانت را جان ناقابلی گمان کردی ؟!
    آبروی همه ی مسلمانان اشک ما را چرا درآوردی ؟!

    جسم تو کاملست، ناقص نیست میدهد عطر یک بغل گل یاس
    دستت اما حکایتی دارد "رحم الله عمی العباس !

    گرچه در باغ سینه ات داری لطف ها ، مهر ها ، محبت ها
    گفتی اما نمی روی چو حسین (ع) زیر بار همه ی بدعت ها

    دیشب این طبع ، بی قرار شما خواست عرض ارادتی بکند
    دست کم از دل شکسته تان واژه هایم عیادتی بکند

    چشم بد دور ، عمرتان بسیار کس نبیند ملالتان آقا !
    ما نمردیم خون دل بخوری تخت باشد خیالتان آقا !

    چیست روباه در مصاف شیر ؟! چه نیاز است به امر یا گفته ؟!
    تو فقط ابرویی به هم آور می شود خواب دشمن آشفته

    هست خاموشی ات پر از فریاد در تو آرامشی است طوفانی
    "الذی انزل السکینه" تو را کرده سرشار از فراوانی

    واژه ها از لبت تراویدند پرصلابت ، پرعاطفه ، پر شور
    آفریدند در دل مردم عزت، آمادگی ، حماسه، حضور

    این حماسه همه زیمن تو بود گرچه ازآن مردمش خواندی
    رهبرا ! تا ابد ولی محبوب در دل عاشقان خود ماندی

    سهم دلدادگان تو "سلوی" قسمت دشمنان تو "سجیل"
    رهبری نیست در جهان جز تو که زامت چنین کند تجلیل

    نسل سوم چو نسل اول هست با شعف، با شعور ، با باور
    جاری است انقلاب چون کوثر هان ! "فصل لربک وانحر"


    پاسخ:
    سپاس از یاد آوری آن روزهای  پر عبرت آن شب های پر از خدا خدا آن لحظه های اندیشه در حق و باطل ...
    روایـت اسـت کـه روزی لـقـمـان و ایـوب خـواسـتـنـد بـا ایـنـتـرنـت ایـران کـار کـنـند، بـعـد از 10 دقـیـقـه ایـوب صـبـرش را از دسـت داد و لـقـمـان ادبـش را!
    اینا اگه میخواستن به این حرفا گوش کنن وضع مملکت الان این نبود.
    با این وضعیت اگه آب و برق و گاز و تلفنو فیلتر نکنن شانس آوردیم!
    سلام خانم صامتی.
    من یه سوال داشتم از حضورتون.
    اینکه مطلب این پست و پست قبلی و بعضا پست های دیگه از خودتونه یا از جایی نوشتین؟
    بیشتر منظورم این پسته و پست قبلی..
    پاسخ:
    شمیم عزیز سلام
    برخی متن ها رو بنده ننوشتم بلکه انتخابی از پیشنهاد مخاطبان همین وبلاگ هستن . البته برخی متن ها هم به قلم بنده است . 
     راستی ما منتظر چهارشنبه هستیم و وفای به عهد البته به شرط حیات

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">