منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

اعظم الله اجورنا و تجورکم بمصابنا بالحسین و جعلنا و ایاکم من الطالبین بثاره مع ولیه ؛الامام المهدی من آل محمد ص 

امروز عاشوراست

حتما با صد لعن و صد سلام زیارت عاشورا بخوانم،البته با روشی که امام هادی ع توصیه فرمودند زمان زیادی نمی برد و آسان است 

یک بار لعن را -الهم العن اول ظالم-بخوانم و جمله ی پایانی آن -الهم العنهم جمیعا -را صد مرتبه تکرار کنم و سلام را که یکبار عرض کردم فقط السلام علی الحسین و علی بن الحسین و علی اصحاب الحسین را صد مرتبه تکرار کنم .

چند نکته :

نماز زیارت عاشورا دو رکعت است که باید پیش از زیارت خوانده شود .

منظور از علی بن الحسین در زیارت عاشورا بی تردید جناب علی اکبر سلام الله است.

در متن بالا عبارت و علی اولاد الحسین نیست در بعضی نسخ زیارت عاشورا هم نیامده، و اینجا هم نگفتن آن بهتر است.البته نه از جهت اختصار و خدای نکرده کم گذاشتن بلکه رعایت ادب و امتثال امر معصوم ع  که نور و تاثیر هم در همین ادب و اطاعت است .

به خانواده و دوستانمان توصیه کنم تا پیش از غروب آفتاب زیارت عاشورا را با صد لعن و سلام بخوانند 

دوستان التماس دعا

  • منصوره صامتی

نظرات  (۱۱)

با سلام وب زیبای هست موفق باشی
  • سجاد غلامی
  • یک دم نگاه کن چه بر باد می دهیم !

    سلام ، عزاداری هاتون قبول . می خواهم قدری تلخ و گزنده سخن بگویم . بی تعارف و بی رودربایستی ! به نظر می رسد که باید فکری به حال حضور زنان در دسته جات عزاداری نمود !
    ببینید ؛ وقتی برای حضور زنان در مسجد آنهم به جهت امری والا همچون اقامه ی نماز که ستون دین ماست ؛ شارع مقدس ، آنگونه آداب و شروطی را معین و تعیین می فرماید ؛ چگونه می توان برای حضور زنان در مراسمی که به درجه ی اهمیت ، در ذیل نماز قرار می گیرد (فراموش نکنیم که حضرت سیدالشهداء و یارانش ، برای اقامه نماز ، این نشانه ی حکومت صالحان ، به شهادت رسیدند) هیجگونه ترتیب و آدابی را جایز ندانیم ؟!

    آیا به بهانه ی  تعظیم شعائر و به صرف داشتن پوششی از چادر از جانب اینگونه از زنان که با انواعی از آرایش های روز ! شب ! ملایم ! تند ! و هکذا همراه است ؛ آنهم به صورت اختلاط با دیگر مردان و البته آنهایی که مقید ترند در امر اختلاط ! به صورت دسته هایی چندتایی بر لبه های کناری خیابان نشسته و در امر عزاداری ، تنها نظاره گر مراسم  و دسته جات عزاداری بوده و به خیال خود بدینگونه مشغول به اقامه ی عزای حسینی اند ؛ می توان انها را واقعا عزادار نامید و به فعل آنان اطلاق عزاداری نمود ؟؟
    جالب است که همه ی ما هم می دانیم ، در آداب زیارت امام حسین ، به جهت بزرگداشت کیفیت شهادت ایشان ، برخلاف سایر امامان دیگر ، در امر زیارت ، نه توصیه به غسل زیارت شده است و نه حتی استعمال عطر .
    وقتی برای تشرف به حرم و زیارت آن حضرت ، این آداب مترتب است ؛ به جهت اولی رعایت این امور در اقامه ی عزای حسینی هم وارد است .
    آیا این طبقه از خواتین ، نسوان و بانوان محترم  ، براستی در سوگ عزای عزیزان خود هم ، اینگونه به سر و روی خود رسیده و بدتر از آن به صورت اباحه گرایانه ای در دسته جات عزاداری ، در قامت صرفا یک تماشاچی و نظاره گر به ایفای نقش پرداخته  و با حضور اینگونه ی خود ، سطح یک مراسم عزاداری را به یک فستیوال و شوی خیابانی تنزل می دهند .
    اینگونه است که من حوان مجرد ، ترجیح می دهم در دسته جات عزاداری های خیابانی ، کمتر شرکت نمایم که مبادا برای انجام امری مستحب ، مرتکب گناه شوم .
    آیا بنده در نگاه به مسئله و تحلیل آن ، مبتلا به نگاه جنسیتی شده ام ؟!
    لطفا راهنمایی بفرمائید .

    مقایسه کنید:


    اعزاداری زنان در محرم


    http://20ist.com/archives/30040

    اعزادری زنان در زمان قاجار

    http://20ist.com/archives/30047
    پاسخ:
    سپاس .مقایسه ی جالبی است

    تکریم ائمه (ع) با چاشنی بی ادبی؟


    http://isna.ir/fa/news/92082615864/%D8%AA%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D9%85-%D8%A7%D8%A6%D9%85%D9%87-%D8%B9-%D8%A8%D8%A7-%DA%86%D8%A7%D8%B4%D9%86%DB%8C-%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D8%AF%D8%A8%DB%8C
    من از طرف خودم چیزی نگفتم
    منبع هر اتفاق زیرش نوشته شده
    پاسخ:
    ممنون مطلب شما مفید فایده است دوستان به ابعاد دیگر این واقعه توجه داده اند
  • سجاد غلامی
  • دلم برای نواهای عاشورایی حاج حسین فخری با آن لهجه شیرین جنوبی اش تنگ شده . 
    دوستان ! برای سلامتی این مداح با اخلاص ، نجیب و گمنام اهل آبادان ، در این روزها و شب ها دعا کنید . 
    پاسخ:
    برای سلامتی ایشون و همه ی بندگان صالح خداوند آرزوی سلامتی داریم ، چه خوب که حتی طنین صدایمان هم وقف ارزشهای حسینی باشد
    http://www.8pic.ir/images/00570625358411360953.jpg

    http://www.8pic.ir/images/70747370364502209119.jpg

    http://www.8pic.ir/images/71919490617310122325.jpg

    http://www.8pic.ir/images/58966888166598837213.jpg
    سلام خانم صامتی عزیز...
    اول از همه اینکه اون پیام خصوصی که براتون گذاشتم و خوندین؟پس چرا هیچ عکس العملی نشون ندادین؟
    بعدشم که این نوشته ی دوست عزیز که از معجزات ظهر عاشورا نوشته،واقعا درسته؟
    یکی میگه تو آسمون دوتا خورشید پیدا شد،ایشون میگن آسمون تاریک شد!!!!
    اصلا مگه مهمه که چی شد؟یعنی کل چیزی که ما از عاشورا قراره درس بگیریم اینه که آسمون چی شد و گوشت شترا تلخ شد و ...؟؟؟؟؟؟

    پاسخ:
    سلام عزیزم
    در لحظاتی که با دیگری شریک شدی بهترینهای روزگار قسمت شما انشالله
    مهربونم کامنت شما رو دیدم این هفته به رو چشم .مطلب با مناسبت هفته ی گذشته چندان مرتبط نبود
     نکته ی دقیق و بسیار مهمی رو اشاره کردی بانو جان!
    اگرچه به لحاظ تاریخی مهم است که اثرات ظاهری واقعه ی کربلا چه بوده ولی اثرو اثاری که در عمق این واقعه برای عصر و روزگار ما مصداق دارد به یقین تنها اثرات ظاهری آن نیست .آزاده گی و آزاد اندیشی یکی از مهمترین درس هایی است که عاشورا برای ما دارد به قدر فهم بنده : اگر بر اساس معیار و ترازوی حق ، به درستی مطلبی پی بردی ان را فریاد بزن و به دیگران معرفی کن حتی به قیمت جانت .
    یکی دیگر از برترین درس ها حضور شجاعانه و فعال زنان در صحنه ی عاشوراست زنان بسیاری از آغاز این سفر تا به حال به کاروان در حال عبور عاشورا پیوسته اند که ماجرای پیوستن هریک از آنها پرده از بی مبالاتی حکومت های فعلی که داعیه ی دفاع از جایگاه زنان بر اساس دیدگاه اسلام را دارند بر می دارد آنچنان که خوب نگاه کنی جای سیلی حضرت زینب س بر صورت این حکومت ها هویداست ولی کو ؟کسی که به روی خودش بیاورد و از خواب غفلت بیدار شود؟ البته در واقعه ی کربلا هرچه بخواهی هست و نمونه های بسیاری می توان بر شمرد
    آسمان عزیز به نظر شما یادآوری چه نکته ای حائز اهمیت است؟
    11 معجزه بعد از عاشورا / از خاکستر شدن گیاهان تا تلخی گوشت شتر

    در روایات و کتب اهل شیعه و سنی آمده است که بعد از شهادت سالار شهیدان کربلا 11 اتفاق باور نکردنی رخ داده که در نوع خود معجزات شهادت امام حسین (ع) محسوب می شود.

    خبرگزاری مهر- گروه اجتماعی:

    معتبرترین کتابها، احادیث و روایات معجزاتی را از سالار شهیدان کربلا منعکس کرده اند تا حجت بر آنانیکه راه انکار را بر واقعه کربلا پیش گرفته اند به یقین تاریخی ترین حادثه عالم خلقت پی ببرند. معجزاتی که حتی در کتاب اهل سنت هم به آن اشاره شده است.


    1. برخورد ستارگان آسمان با یکدیگر

    عن عیسى بن الحارث الکندی می گوید: هنگامی حسین بن على (علیه السلام) را شهید کردند، تا هفت روز، هر گاه که نماز عصر را می خواندیم می دیدیم آفتابی که بر دیوارهاى خانه ها می تابید به قدری قرمز بود که گویا چادر های سرخ است که بر آن کشیده اند، و می دیدیم که برخی از ستارگان همدیگر را می زدند (با یکدیگر برخورد می کردند).

    منبع: تهذیب الکمال، المزی، ج 6، ص 432 – 433 و تاریخ الإسلام، الذهبی، ج 5 ، ص 15 و سیر أعلام النبلاء ، الذهبی ، ج 3 ، ص 312 و تاریخ مدینة دمشق ، ابن عساکر ، ج 14 ، ص 227 .

    2 . آسمان خون گریه کرد

    نضره ازدیه گوید: هنگامى که حسین بن علی (علیهما السّلام) شهید شدند، آسمان خون بارید و ما همچنان می دیدیم که تمام اشیاء و اسباب ما مملو از خون است.

    همچنین جعفر بن سلیمان، روایت کرده که خاله‏ ام، ام سالم، گفت: بعد از شهادت مولا حسین (ع) بارانی همانند خون بر دیوارها و خانه ها می بارید. به من خبر داند که همین باران خون، در خراسان، شام و کوفه نیز باریده است.

    منبع: تهذیب الکمال ، المزی ، ج 6 ، ص 433 و سیر أعلام النبلاء ، الذهبی ، ج 3 ، ص 312 ، 313 و الثقات ، ابن حبان ، ج 5 ، ص 487 و تاریخ مدینة دمشق ، ابن عساکر ، ج 14 ، ص 227 – 228 .

    3 . اشک ریختن آسمان

    ابن سیرین گفت: آسمان برای هیچ کسی جز یحیی بن زکریا و حسین بن علی (علیهم السلام) گریه نکرده است.

    منبع: سیر أعلام النبلاء ، الذهبی ، ج 3 ، ص 312 و تاریخ مدینة دمشق ، ابن عساکر ، ج 14 ، ص 225 – 226 .

    4 . تاریک شدن دنیا

    خلف بن خلیفه از پدرش نقل می کند که گفت: زمانی که امام حسین (علیه السلام) به شهادت رسید، آن قدر آسمان تاریک شد که هنگام ظهر ستاره های آسمان ظاهر شدند؛ تا جائی که ستاره جوزا در عصر دیده شده و خاک سرخ از آسمان فرو ریخت.

    منبع: تهذیب الکمال ، المزی ، ج 6 ، ص 431 – 432  و تهذیب التهذیب ، ابن حجر ، ج 2 ، ص 305 و تاریخ مدینة دمشق ، ابن عساکر ، ج 14 ، ص 226 .

    علی بن مسهر از جده اش نقل می کند که می گفت: هنگامی که امام حسین به شهادت رسید من دختری نوجوان بودم، آسمان چند شبانه روز درنگ نمود که گویا لخته خون بود.

    منبع: تهذیب الکمال ، المزی ، ج 6 ، ص 432 و تاریخ مدینة دمشق ، ابن عساکر ، ج 14 ، ص 226 .

    5 . سرخ شدن آسمان

    علی بن مدرک از پدر بزرگش اسود بن قیس نقل می کند که گفت: پهنه آسمان پس از شهادت امام حسین به مدت شش ماه سرخرنگ شده بود که ما آن را شبیه خون در آسمان مشاهده می کردیم، علی بن محمد مدائنی از وی سؤال کرد: چه نسبتی با اسود داری؟ گفت: او جد مادری من است گفت: به خدا سوگند که او راستگو و امانتداری بزرگ و میهمان نواز بود.

    منبع: تهذیب الکمال ، المزی ، ج 6 ، ص 432 و تاریخ الإسلام ، الذهبی ، ج 5 ، ص 15 و سیر أعلام النبلاء ، الذهبی ، ج 3 ، ص 312 و تاریخ مدینة دمشق ، ابن عساکر ، ج 14 ، ص 227 .

    یزید بن ابی زیاد می گوید: من چهارده ساله بودم که حسین بن علی به شهادت رسید گیاه ورس در بین لشکر به خاکستر تبدیل شد و پهنه آسمان قرمز رنگ شد شتری را لشکریان ذبح کردند آتش از گوشتش زبانه می کشید.

    منبع: تهذیب الکمال ، المزی ، ج 6 ، ص 434 – 435 و تهذیب التهذیب ، ابن حجر ، ج 2 ، ص 305 و سیر أعلام النبلاء ، الذهبی ، ج 3 ، ص 313 و تاریخ الإسلام ، الذهبی ، ج 5 ، ص 15 و تاریخ مدینة دمشق ، ابن عساکر ، ج 14 ، ص 230 .

    6 . دیوار دار الإماره خون گریه کرد

    حدثنی أبو یحیى مهدی بن میمون می گوید: هنگامى که سر مبارک امام حسین علیه السلام را در برابر ابن زیاد نهادند، دیدم که از دیوارهاى دارالاماره خون جارى می ‏گشت‏.

    منبع: تهذیب الکمال ، المزی ، ج 6 ، ص 433 – 434 و تاریخ مدینة دمشق ، ابن عساکر ، ج 14 ، ص 229 .

    7 . گرفتن خورشید

    هنگامى که امام حسین علیه السلام به شهادت رسید، خورشید گرفت و آن قدر تاریک شد که هنگام ظهر ستاره‏هاى آسمان ظاهر گردیدند. از این اتفاق چنین پنداشتم که قیامت بر پا شده است!

    منبع: تهذیب الکمال ، المزی ، ج 6 ، ص 433  و تاریخ مدینة دمشق ، ابن عساکر ، ج 14 ، ص 228 و تلخیص الحبیر ، ابن حجر ، ج 5 ، ص 84 و السنن الکبرى ، البیهقی ، ج 3 ، ص 337 .

    8 . جاری شدن خون تازه از زیر سنگ ها

    ابو بکر بیهقى از معروف روایت کرده که ولید بن عبد الملک از زهرى پرسید سنگ‏هاى بیت المقدس در روز کشته شدن حسین بن على چه حالتى به خود گرفتند، زهرى‏ گفت: به من خبر دادند که در روز شهادت حسین بن علی هر سنگى را که از زمین بر می داشتند در زیر او خون تازه می دیدند.

    منبع: تهذیب التهذیب، ابن حجر، ج 2 ، ص 305 و تهذیب الکمال، المزی ، ج 6 ، ص 434 و  سیر أعلام النبلاء، الذهبی ، ج 3 ، ص 314 و تاریخ الإسلام، الذهبی ، ج 5، ص 16 و تاریخ مدینة دمشق ، ابن عساکر ، ج 14 ، ص 229 .


    از ام حیان نقل است که گفت: روز شهادت حسین آسمان سه شبانه روز تاریک شد و هر کس دست به زعفران می زد دستش می سوخت و زیر هر سنگی در بیت المقدس خون دیده می شد.

    منبع: تهذیب الکمال، المزی ، ج 6، ص 434 و تاریخ مدینة دمشق ، ابن عساکر ، ج 14 ، ص 229 .

    9 . خاکستر شدن گیاه ورس (اسپرک)

    یزید بن ابی زیاد می گوید: من چهارده ساله بودم که حسین بن علی به شهادت رسید گیاه ورس در بین لشکر به خاکستر تبدیل شد.

    منبع: تهذیب التهذیب ، ابن حجر ، ج 2 ، ص 305 و تهذیب الکمال ، المزی ، ج 6 ، ص 434 – 435 و سیر أعلام النبلاء ، الذهبی ، ج 3 ، ص 313 و تاریخ الإسلام ، الذهبی ، ج 5 ، ص 15 و تاریخ مدینة دمشق ، ابن عساکر ، ج 14 ، ص 230 .

    ابن عیینه از مادر بزرگ پدری اش نقل می کند که گفت: هنگام شهادت حسین گیاه ورس را دیدم که تبدیل به خاکستر شد و در گوشتها آتش می دیدم.

    ورس: همان اسپرک است که گیاهى است شبیه به کنجد با برگ هاى سبز رنگ که از رنگ آن براى رنگ کردن لباس ها استفاده می ‏شود و در یمن زیاد می ‏روید و لباس ورسى، لباس سرخ رنگ را گویند.


    10. تلخ شدن گوشت شتر غنیمت گرفته شده از امام

    جمیل بن مره گوید: شترى از لشکرگاه حسین بن علی را در روز شهادت او غارت گرفتند، و سپس او را نحر کرده و طبخ نمودند، راوى گوید: گوشت او آن چنان تلخ شد که آنان نتوانستند از آن گوشت استفاده کنند.

    منبع: تهذیب التهذیب ، ابن حجر ، ج 2 ، ص 306 و تهذیب الکمال ، المزی ، ج 6 ، ص 435 – 436 و تاریخ الإسلام ، الذهبی ، ج 5 ، ص 16 و تاریخ مدینة دمشق ، ابن عساکر ، ج 14 ، ص 231 .

    11 . دیده شدن آتش درگوشت شتر غنیمت گرفته شده

    از حمید طحان روایت شده است که در قبیله خزاعه بودم، از جمله چیزهائى که از امام حسین علیه السلام چپاول شده بود و به آن قبیله آورده بودند، یک شتر بود. مردم آن قبیله گفتند: این شتر را نحر کنیم و یا معامله نمائیم ؟ کسى که شتر را آورده بود گفت: می خواهم آن را نحر کنید.


    منبع: وقال محمد بن عبد الله الحضرمی: حدثنا أحمد بن یحیى الصوفی، قال: حدثنا أبو غسان، قال: حدثنا، أبو نمیر عم الحسن ابن شعیب، عن أبی حمید الطحان، قال: کنت فی خزاعة فجاؤوا بشئ من ترکة الحسین فقیل لهم: ننحر أو نبیع فنقسم ؟ قالوا : انحروا ، قال : فجعل على جفنة فلما وضعت فارت نارا.
  • سجاد غلامی
  • میلیاردری که امام (ره) پیشانی اش را بوسید !

    ادواردو آنیلی تنها پسر جیووانی آنیلی ، مالک کارخانه های فیات ، لامبورگینی و فراری ، پس از مسلمان شده در تاریخ 1360/06/08 به دیدار امام خمینی آمد و پس از ملاقات ، تنها خارجی بود که امام پیشانی اش را بوسید .

    گفتنی است که درآمد خانواده آنیلی ، در آن زمان سه برابر درآمد نفتی ایران بود و "ادوارد" با علم به اینکه در صورتی اسلام را بپذیرد از ارث محروم خواهد شد ، دست به این اقدام زد .
    آیا در وجود ما هم اینگونه آزادگی و حریت  وعدم تعلق به مال دنیا ، یافت می شود ؟؟  البته  جناب ادوارد پس از چندی ، مزد کار بزرگ خود را با دست یابی به عزت و سعادت همیشگی یعنی شهادت گرفت .

    آزادگی ؛ یکی از درسهای عاشوراست."آگر دین ندارید، لااقل آزاده باشید"

    «غلام همت آنم که زیر چرخ کبود     زهرچه رنگ تعلق پذیرد ، آزاد است»

    در سوره بلد آیه ای هست که در مورد "العقبه" (گردنه سخت) صحبت می کند و می گوید "وما ادریک ماالعقبه" "تو چه دانی که عقبه چیست" در ادامه سوره می گوید "فک رقبه" یعنی آزاد کردن بنده ای از چنگ اسارت از مصادیق عقبه (گردنه سخت) می باشد .
    قطعا منظور از آزاد کردن بنده ، همین آزاد کردن نفس های خود از اسارت شیطان است که از آن به  همچون عبور از گردنه ی سخت ، تشبیه می کند  .  نه آزاد کردن "برده" که در گذشته مرسوم بوده و یا امروزه آزاد کردن
     زندانی ای که به واسطه جرایم مالی به زندان افتاده اند با پرداخت بدهی مالی آنان  .
    البته این کارها ارزشمند است اما آنچه از همه با ارزش تر است ، و قطعا مراد اصلی آیه همان می باشد ، آزاد کردن نفس خود از اسارت شیطان است . یعنی "آزادگی"



  • سجاد غلامی
  • قربان عاشقی که در گودال قتلگاه
                                      یک سجده رفت و لیک سر از سجده برنداشت
    خواندند قدسیان همه با او نماز عشق
                                       جانم فدای این امام جماعت که سر نداشت !
     
                
                 « صل الله علی الذبیح العطشان بکربلاء »

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">