منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

جشنواره ی محرم !

منصوره صامتی |

شب اول محرم در حال گفتگوی خانوادگی دراندیشه ی حضور در مراسم دهه ی اول محرم با سخنرانی دانشمند وارسته جناب فاطمی نیا بودیم که صندوق دریافتی پیام گوشی بنده این پیامک ناسزاگونه را دریافت نمود !

آخرین و جدیدترین مدل مو ،رنگ،مش،

دیزاین ناخن،گریم،میک آپ عروس و تاتو ابرو...

 را فقط 8 روز دیگر پشت دسته های عزاداری ببینید...


میان آن اشتیاق برای شاگردی در دانشگاه محرم ،و اندکی تامل و اندیشه به آنچه از انسان بودن و آزاده بودن فراموشم گشته... این پیامک همچنان آب داغی بود که جانم را به آتش کشید گویا برای برخی محرم جشنواره ی رنگها و نیرنگهاست !



برای علاقمندان:

سخنرانی علامه فاطمی نیا 

اول تا دهم محرم ، ساعت 20

دروس، میدان احتشامیه ، خیابان راستوران، کوچه ی میر بلوکی پلاک 14

  • منصوره صامتی

نظرات  (۶)

  • سجاد غلامی
  •  با سلام و احترام به بانوی محترمی که نام "زهرا" را برای خود برگزیده اند :

    « هر کس "خط" دارد ؛ دشمن هم دارد . » آری ؛ همه دشمن دارند !!

    به نظر می رسد این مطلب و بحث را ، باید در مبحث « جاذبه و دافعه » مطرح نماییم که بحث مفصلی است و نیاز به شرحی مبسوط دارد .
    اما با توجه به ایامی که در آن به سر می بریم و ضیق وقتی که این روزها به آن مبتلا شده ام ، ترجیح می دهم فعلا همچنان در مورد محرم صحبت کنیم . به هر حال ممنونم از عنایت شما به مطالب مطرح شده و  نیز از پرسش ها و مطالبی که مطرح می کنید و موجب فتح باب برای موضوعات و گشودن مباحث مختلف می شوید . لطفا  همچنان با ما همراه باشید .

    آقا سجاد اگه گفتی چرا شما تمایل دارید هویت و اسم و فامیلیتون رو بنویسید و نگران نیستید؟چون شما موافق اون چیزایی هستید که ما ازشون می ترسیم

    به کامنتاتون اگه دقت کنید متوجه میشید..من انتقاد می کنم شما تعریف

    معلومه برای شما خطری نداره

    ولی من حتی نگرانم که با همین اسم مبهمم هم خیلی از دردای دلم رو بگم

    منم اگه قرار بود تعریف کنم و قربون صدقه برم،آدرسو اسم پدرو  کد ملیمم می دادم :)

  • سجاد غلامی
  • بر حسب وظیفه "نهی از منکر" چند سطری در مورد عزاداری ها می نویسم که در خانه اگر کس است ، یک حرف بس است !
    الهم وفقنی لما تحب و ترضی . اول از همه اشاره ای بکنم به گفته خواهر محترمی که فرموده بودند با این مضمون : که اگر هویت حقیقی من هم آشکار و هویدا بود ، شاید هر سخنی را بر زبان نمی آوردم و هر انتقادی را روا نمی دانستم !  چرا ؟! .. بنا به مصالحی !!
    این موضوع متاسفانه در جامعه ما رواج دارد . این موضوع ، یک آفت است برای جامعه ما که در درجه اول هم به فضای غالب فرهنگ عموم جامعه برمی گردد . واقعیتی است که افراد ، در جامعه تمایل چندانی به معرفی هویت واقعی خود ندارند . و اگر بنا به عللی ناچار از معرفی هویت واقعی خود شوند ، در آنصورت ، دیگر افکار و عقاید و آراء و نظرات خود را ، همانگونه که هست ، مطرح نمی فرمایند !!
    این بیماری در فرهنگ عمومی ما ، جامعه را مبتلا به "نفاق" می کند ، گویی فضای عمومی جامعه ما ، ظرفیت  و تاب و تحمل "صداقت" را ندارد !
    در جامعه ای که مبتلا به این عارضه باشد ، شهامت از افراد گرفته می شود و افراد در بیان نظرات خود محتاط شده و به نوعی "مصلحت اندیشی" پناه می برند !!
    حال آنکه در جامعه ای در طراز جامعه ی علوی که ما داعیه آن را نیز داریم ، حضرت علی می فرمایند : در جامعه اسلامی ، تک تک افراد آن ، باید بتوانند با شهامت ، خواسته های خود را بی هیچ دغدغه ای در مقابل زمامداران حکومت مطرح نموده و از این کار هیچ واهمه ای هم نداشته باشند .
    اتفاقا در جامعه اسلامی اصلی هست به نام "النصیحه للائمه المسلمین" که فکر نمی کنم در کمتر جامعه ای  در دنیا که داعیه دموکراسی دارند ، این اصل وجود داشته باشد .
    اما مهمتر از وجود این اصل که به مردم این اجازه و این حق را می دهد که در برابر زمامدار حکومت انتقاد بکنند ؛ عمل به این اصل است که مهم می باشد .
     آیا در جامعه و جکومت ما که داعیه شیعی دارد ، این اصل در عمل هم وجود دارد ؟! .. کافی است انتقادی شود تا درصورتی که آن انتقاد ناروا و نابجا تشخیص داده شود ، شحص انتقاد کننده از هستی ساقط شود !!

    به این علل و تبعاتی اینچنینی است که افراد در جامعه ما اغلب با نوعی نقاب و پوشش در روابط اجتماعی ظاهر می شوند و کمتر تمایل به افشای هویت واقعی خود دارند . سوال من از شما این است . آیا وجود همین رفتار در جامعه ، خود عامل ترویج روحیه نفاق در بین افراد جامعه ما نیست ؟؟
    بنده دقیقا به همین علت است که  ترجیح داده ام و تمایل دارم  که برخلاف دوستان حتما با هویت واقعی خودم ، بنویسم . چرا که آنرا مشقی برای ایجاد این روحیه ، یعنی روحیه صداقت در خود می دانم .
    من همیشه گفته ام و می گویم . افراد در جوامع اروپایی نسبت به افراد در جامعه ما ، بسیار صادق ترند . شما به تفاوت یک مکالمه تلفنی توسط یک فرد در جوامع اروپا و همان مکالمه تلفنی در جامعه ما ، به عنوان مثال نگاه کنید :

    در جامعه ما :
    _ الو
    _ بله بفرمایید .
    _ با فلانی کار دارم . تشریف دارند ؟
    _ ببخشید شما ؟
    _ گفتم با فلانی کار دارم !
    _ خب شما ؟!
    _ ببخشید اگر نیستند ، من بعدا تماس می گیرم !
    _ بسیار خب !
    _ ببخشید شما خودتون رو معرفی می کنید ؟
    _ شما معرفی کردید که من معرفی کنم !!

    اما در اروپا :
    _  فلان جا رو گرفته ام ؟
    _  بله . من فلانی در خدمت شما هستم .
    _  من فلانی هستم و با فلان شخص کار دارم .

    به همین راحتی !! البته وجود این روحیه یعنی روحیه خود انکاری که افراد تمایل به افشای هویت واقعی خود ندارند که گاهی شکل نفاق هم به خود می گیرد ، علل دیگری هم دارد از جمله امنیتی شدن فضای فرهنگی جامعه که دیگر وارد آن نمی شوم .

    این موارد ؛ نکات ریزی هستند  که نشان از واقعیت های بزرگی دارند و توجه به آنها از این باب است .

    می خواستم به بحث عزادای بپردازم که کلام طولانی شد . مجالی دیگر انشاء الله




  • سجاد غلامی
  • اشتباه نکنید ؛ این یک ترانه لس آنجلسی نیست !!

    همه هستیم رو ، مدیون اون چشاتم .. می دونی ، از همون روز اول ، مست نگاتم ، می دونی .. من خوب می دونم آدمی بی اصل و نصبم .. بده اجازه ای خدا ، عشقمو نقاشی کنم ، خوب می شه قلب عاشقم ، نقش یه عاشق بزنم .. نقش یه مرد پهلوون ، طرح شمایل بزنم .. به روی صفحه می کشم ، پیشانی بلندشو .. آبروهای کمانی شو .. صورت آسمونی شو .. تا که به چشماش می رسم ، کشیدنش چه مشکله .. آخه چشای یار من ، سیاهه خیلی خوشگله .. کار چشاش دلبریه ، قدوبالای قشنگش ، عجب محشریه .. سیاهه چشمات جزیره ی دله .. هرکی از نسل توه ، چه خوشکله ، چه خوشکله ... !!!

    اشتباه نکنید . این یک ترانه لس آنجلسی نیست ! .. این یک مرثیه و مداحی برای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین و اصحاب و یاران باوفایشان هست !!

    « چیز دیگری که بنده در بعضی از خوانندگان جلسات مداحی اطلاع پیدا کردم ، استفاده از مدح ها و تمجیدهای بی معنا و گاهی هم مضر است فرض کنید راجب حضرت ابوالفضل علیه السلام صحبت می شود ، بنا کنند از چشم و ابرو حضرت تعریف کردن ! مثلا قربون چشات بشم ! .. مگر چشم زیبا در دنیا کم هست ؟! .. مگر ارزش ابوالفضل به چشمان زیبایش بوده ؟! .. اصلا  مگر شما چشمان حضرت ابوالفضل را دیده اید ؟! ..
    اینها سطح معارف دینی ما را پایین می آورد . سطح معارف شیعه را که در اوج اعتلا است  پایین می آورد . ضمن آنکه بهانه به دست مغرضان هم می دهد . ارزش ابوالفضل (ع) به جهاد ، فداکاری ، اخلاص ، معرفت او به امام زمانش ، صبر و استقامت و امثال اینهاست .
    اینکه قربونت بشم و خاک کف پات بشم .. مشکلی را حل نمی کند . در هر جلسه ای ، منقبتی ، خصلتی از خصال والای اهل بیت را ذکر کنید . نخوانید شعری را مگر اینکه آرمانی از آرمانهای بلند اهل بیت علیهم السلام در آن باشد . »  مقام معظم رهبری .

    اندر آنجا که باطل امیر است
    اندر آنجا که حق سر به زیر است
    اندر انجا که دین و مروت
    پایمال و زبون و اسیر است
    راستی زندگی ناگوار است
    مرگ ؛ بالاترین افتخار است
    اندر آنجا که از فرط بیداد
    نیست مظلوم را تاب فریاد
    اندر آنجا که ظالم به مستی
    بر سر خلق ، می تازد آزاد
    مهر بر لب نهادن گناه است
    خاموشی بدترین اشتباه است
    این اساس مرام حسین است
    روح و رمز قیام حسین است
    یا که آزادگی یا که شهادت
    حاصلی از پیام حسین است
    شیعه او هم این سان غیور است
    تا ابد از زبونی به دور است
    شیعه و تن به بیداد دادن ؟!
    شیعه و مهر بر لب نهادن ؟!
    شیعه و خفتن و آرامیدن ؟!
    شیعه و در مذلت فتادن ؟!
    شیوه شیعه ، هرگز نه این است
    شیعه نبود هرآنکس چنین است
    شور عالم زنام حسین است
    مستی جان ، ز جام حسین است
    هرکجا نهظتی حق پسند است
    ریشه اش از قیام حسین است
    او به خون خود این سخن کرد ترسیم
    پیش ظالم نگردی تسلیم .

    مدح و مرثیه اینه برادران و خواهران عزادار حسینی !

    با عرض سلام....
    بله هم جای تاسف داره و هم واقعیه.....
    رفته بودم راهیان نور جاتون خالی
    پاسخ:
    سلام
    بسیار عالی و جای دوستان هم خالی

    با عرض سلام....
    بله هم جای تاسف داره و هم واقعیه.....
    رفته بودم راهیان نور جاتون خالی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">