منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

repeat please!

منصوره صامتی |
“Hand in hand, we will achieve higher standards for future”
  • منصوره صامتی

نظرات  (۱۰)

خوب
خدارو شکر
مثل اینکه با نظرم موافقین!!!!!!!
با تشکر
من هنوز منتظر تایید نظراتم هستم
تایید نکردن نظراتم، بیانگر تایید نظرم توسط شماست
سوالات منو که جواب ندادین، مهم نیست...
شما میتونستید به تهیه کننده بگید، به کارگردان، به مدیر شبکه، و خیلی مقامات بالاتر، همه شون که مافیایی نبودن!، بلاخره یه نفر بود که به حرف شما گوش کنه، نبود؟
برنامه جمع ما از من و تو گرفته شده؟ رو چه حسابی این حرف رو میزنید؟ ماهواره زیاد میبینید؟ چون چند تا از مشکلات و معضلات حاد اجتماع رو بیان کرده از نظر شما از خط قرمز رد شده؟ خط قرمز رو کی تعیین میکنه؟ شما؟ خانم محترم تا چند سال پیش هم اگه یکی تو تلویزیون کلمه ایدز رو به کار میبرد تا حد اخراج شد پیش میرفت، چرا؟ چون مسئولین و مدیران وقت فکر میکردن باعث ترویج بی بند و باری و به قول شما سبک زندگی هالیوودی میشه!!! فکر میکردن اگر در مورد این بیماری حرفی به میان نیاد خود به خود درمان میشه و اگه درمانی براش نباشه از شیوع هر چه بیشترش جلوگیری میشه!!! تا این حد افکار محدود و بسته بود!
راجع به بچه طلاق حرف زدن و مشکلات زن و مرد مطلقه رو بررسی کردن چه اشکالی داره؟ مرد چند زنه جزء این جامعه نیست؟ (من چند زنه بودن رو تایید نمیکنم!)  این بررسی ناهنجاریها و معضلات اجتماعی نیست؟ نباید به مشکلات جامعه پرداخته بشه؟
اتفاقآ من تمام کامنتهای مربوط به پست نامداری رو خوندم و بعد نظر خودمو گفتم.
بازم میگم اینکه من روی کلمه نامداری (به قول شما نامدار!!! اصلآ امیر ارسلان نامدار خوبه!!!!!) تکرار میکنم به این دلیله که شما میتونستید بدون اسم بردن از نامداری نقد کنید، نمیتونستید؟ اصلآ مستقیم از مدیر و مسئول مربوط به اون برنامه اسم میبردید، چرا نامداری رو قربانی می کنید؟
خانم من به حس شما نسبت به چادرتون چیکار دارم!؟ مگه من میگم چادر بده؟ نه، مجری چادری خیلی هم خوبه. یه نمونش اگه اشتباه نکرده باشم خانم لواسانی (یه مستند هم از نحوی کار و زندگیش ساخته شد).
شما تو بوق کردی با چادر رنگی اومده تو برنامه، لم داده، کوله پشتی انداخته، دختر خاله میشه و ... .
تازه میخواستین از نوع پوشش در بیرون هم بگین که این یه مورد رو رحم کردین و زیر سیبیلی گذشت کردین!!!
اتفاقآ یادمه تو همون برنامه خیلی تماس و پیامک میزدند که خانم نامداری این چادرت رو از کجا گرفتی، آدرس بده ما هم بگیریم و مورد استقبال قرار گرفته بوده.
خوبه یه مورد مثبت دیدین تو این برنامه! کم کم داشتم نا امید میشدم!
من نمیگم مدیران الان عالی و خوش سلیقه هستن و همه از مادر مدیر به دنیا اومدن (اینو تو نظر قبلی هم گفت) اما سبک و روش شما در نقد کردن و اجرای برنامه رو هم نمی پسندم. اکثرآ محدود، خشک، تاریک، زبر و ... .

این درست که تهیه کننده هدف و مجری برنامه رو تعیین میکنه اما مگه نامداری بچه ست که بازی بخوره؟ از خودش عقل و اراده نداره؟ حتمآ ایشون هم عضو همون جریان مافیایی بودن؟
شما از کجا میدونید لیاقت مجری برتر رو نداشتن؟ شاید شایستگی هاشون از شما و خیلی های دیگه بیشتر بود؟ یعنی شما میفرمایید ایشون با پارتی بازی با این جا رسیده؟ مدیر شبکه 1 مجری برتر شبکه 2 رو انتخاب میکنه؟ مگه شبکه 2 خودش مدیر نداره؟

ای بابا
خانم عزیز اینقدر حسادت نکن!!!
این فرزاد حسنی کلآ آدم رک و پوست کنده ایه. حرفهاش رو رک میزنه. اخلاقش اینه. برنامه اش با سردار رادان رو یادتون رفته؟
حتی تو یه برنامه برای یکی دو هفته پیش که از شبکه 7 پخش شد (نمیدونم دیدید یا نه؟) که اتفاقآ برای اولین بار با آزاده نامداری دعوتش کرده بودن، اسم کوچک زن مجری برنامه رو جلوی دوربین زنده گفت، حتی خبر بچه دار شدن مجری رو هم گفت! مجری هم خیلی با صحه صدر و جنبه بود. (خیلی ازش خوشم اومد!)
حالا چون نامداری رو با اسم کوچیک صدا زده باید اعدامش کرد؟
اصلآ شاید قبل از اینکه همه بدونن و روابطشون علنی بشه از نامداری درخواست ازدواج کرده و خانوادهاشون در جریان روابطشون بودن و روابطشون برای آشنایی بیشتر بوده.
من تو فکرم اگه یه روز شما رو (خدا نیاره اون روز رو!!!) با اسم کوچیک صدا بزنه چه عکس العملی نشون میدید!؟

اصلآ به من چه؟ ببخشید، به شما چه؟ اصلآ روابط خصوصی دیگران به ما چه؟ یکی بیاد تو زندگیه شما کنجکاوی کنه خوشتون میاد؟
ببخشید، من نمیدونم شما مجردید یا متاهل (به من ربطی هم نداره!) ولی الان مشکل شما اینه که چرا حسنی با نامداری ازدواج کرده؟ چرا (بازم ببخشید!) با شما ازدواج نکرده؟
الگوی نسل جوان؟ تا جایی که من میدونم این فوتبالیستها و بازیگران هستن که الگوی نسل جوان هستن و تا اونها هستن بعید میدونم نوبت به مجریها برسه!
البته تو اینکه جوانها از این اشخاص تاثیر و سرمشق میگیرن شکی نیست ولی آزاده نامداری تا بیاد الگو بشه جای کار داره.
خدا وکیلی این آفت شهرت زدگی که میگین سراغ شما نیومده؟
بازم ببخشید، ولی به قول خودتون خیلی صریح و شفاف، هر کی بگه نه دروغ گفته!
این دنیای فانتزی که میگید جزئی از زندگی خانم ها و مخصوصآ دخترهاست. کمتر دختری رو میتونید پیدا کنید که این خصوصیت رو نداشته باشه. سختی های زندگی واقعی، فانتزی ها رو کم رنگ میکنه اما از بین نمیبره.

من به سلیقه شما احترام میزارم. من نگفتم چرا این نظر رو صفحه اول گذاشتین، گفتم برام جالبه بدونم چرا این کار رو کردین؟ که گفتید! چون توی یه وبلاگ دیگه دقیقآ عکس این قضیه عمل شد، من درخواست کردم نظرمو صفحه اول بزارن تا همه ببینن، ولی صاحب وبلاگ گفت نه. اختیار دارین، احتیاجی با مشورت با من نیست، شما خودتون کارشناسید، حتمآ بهتر از من میدونید چی درسته و چی غلط. اجازه ما هم دست شماست.


از نقد برنامه نامدار!!! شروع کردیم به کجا رسیدیم!


به هر حال نتیجه گیری من از بحث با شما:
مدیران رسانه ملی یا به قول شما میلی آنچنان که باید و شاید در اهداف خود موفق نبودن البته برنامه های موفق هم کم نبوده، ولی کفه شکست ها سنگین تر بوده.
برنامه خانمی که شما باشید با یک سیر صعودی داره کامل میشه و از اونجایی که هر کاری مشکلاتی هم داره این برنامه هم بدون مشکل نبوده و نیست، ولی همه ی آنچه که شما از آن به عنوان مشکل اسم بردید رو نمی پذیرم، ولی به هر حال شما هم در نقدتون نکات درست داشتین.
به نظرم در نوع نقدتون یه جور خشونت همراه با حسادت دیده میشه (شاید از دید من).
متاسفانه همانطور که در بقیه ادارات روابط بر ضوابط ارجحیت دارد رسانه هم از این قاعده مستثنا نیست، البته اینطور که شما میگید مثل اینکه آنجا اوضاع بدتر هم هست.
رنگ شاد و زندگی شاد تو اسلام نه تنها بد نیست بلکه سفارش هم شده.


راستی دلیلتون از سانسور نظر قبلی من چیه؟
من که مزاح!! نکردم؟


این نظرسنجی رو دیدین؟
شما شرکت نمیکنید!؟

http://tools.parstools.com/poll/pollresult.php?id=2522
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
منظور من از رویکرد جدید هدفگذاری برنامه بود
شما از کجا میدونید تلخی قلمتون! و نکته صحیحتون! باعث این تغییر شده؟
این خودشیفتگی شما آدمو به وجد میاره!
شاید نظر تهیه کننده و مجری طرح و غیره بوده؟
هر برنامه ای قدم به قدم پیشرفت میکنه، اینطور نیست؟
شما قبلآ سبک زندگی هالیوودی رو تجربه کردید که با اطمینان میگید سبک زندگی هالیوودی رو ترویج میکردند؟
پوشیدن چادر رنگی (بدبختی اینجاست که رنگی هم نبود!) تبلیغ زندگی هالیوودیه؟
تو هالیوود زنها چادر میپوشن؟
نگفتم شما با مقوله شاد بودن و شاد زیستن مشکل دارید!
برای مخاطب بیشتر؟ رویه غلط؟ ممانعت؟
آیا همین طرز فکر نیست که باعث هر چه بیشتر سبز شدن دایره زنگی! روی پشت بام ها شده؟
احتمالآ برنامه های شما به این اندازه مخاطب نداشته، درسته؟
حسادت آن هم از نوع زنانه! خطرناکه!
در سری اول آبرویی از کسی ریخته شده که حالا اونها به فکر جمع کردنش باشن؟
آیا من صحبت از انتقاد رهبر به صدا و سیما کردم؟
آیا گفتم رهبر رضایت کامل و جامع از رسانه دارند؟
سوال منو دوباره بخونید.
احتمالآ یکی از شروط ابقای مدیر رسانه تایید ایشون از طرف شما بوده، نه!؟
اگه در حکومت اسلامی! مسئولیت پذیرفتن سخت است پس چرا شما مسئولیت پذیرفتین؟
چه سوالی کردم!؟ حتمآ احساس مسئولیت شما بیشتر از بقیه بوده!
آیا بقیه مدیران بغیر از شما! از پس مسئولیت خودشون برنیامده و نمیان!؟
جالبه شما هنوز مدیران رو در حد کارشناس هم نمیدونید!
حتمآ خودتون از ابتدای امر رسانه، ارتباطات و فرهنگ رو کامل میشناختید، درسته؟
شما که در ارتباط با افراد چادری و غیر چادری تجربه دارید پس چطور به خودتون این اجازه رو میدید که در محیطی مثل اینترنت در مورد نشستن و به قول خودتون لم دادن! مجری خانم در برنامه زنده تلویزیون اینطور قضاوت کنید؟
آیا چون شما پوشش چادر رو آزادترین و زیباترین پوشش دیدید بقیه هم باید حتمآ دیدی مثل دید شما داشته باشن؟ و اگر نداشته باشن خراب و فاسد هستن؟
من اون برنامه خاص! رو ندیدم، میشه بفرمایید چرا رفتار خاصی! از علیخانی و نامداری سر زده که باعث به خطر افتادن رسانه شده!؟
در فیلمهای ایرانی اختلاط ترویج میشود!؟
آیا شما از سینما و هنرهای نمایشی سر رشته دارید؟
آیا در این زمینه تحصیلات آکادمیک دارید؟
این دیگه نوبره!
نمیدونم چی بگم والا!؟
در خصوص بیت المال:
راه بر مافیای اقتصادی بسته شد؟ شما مطمئنید؟؟؟؟؟؟؟
آیا تبلیغ ماشین 8.5 میلیاردی رو ندیدید؟؟؟
آیا در جریان بدهکاری 2 میلیارد دلاری آقای ب.ز به شرکت نفت نیستید؟؟؟
و...
شما یا در این مملکت زندگی نمیکنید یا معنا و مفهوم مافیا رو نمی میدونید!
من کی برنامه های تلویزیون رو تایید کردم؟
خودم یکی از کسانی هستم که معتقدم از صبح تا شب به زور به تعداد انگشتان یک دست هم برنامه خوب و جذاب در تلویزیون نشون داده میشه!
بله تاثیرات فیلمها و سریالهای خارجی بسیار زیاد است ولی نباید از این مسئله هم غافل بود که اگر همین فیلمها و سریالها سانسور شده! نباشه به راحتی از طریق CD و DVD و اینترنت و ماهواره و غیره فیلمها و سریالهای سانسور نشده! به دست جوانها میرسه که کماکان این اتفاق در حال افتادن هست!
اما اگر منظورتون از کپی برداری، برنامه نامداری باشه من تا حالا نمونه اش رو تو شبکه های خارجی ندیدم، اگه دیدید معرفی کنید.
اگه مسئولین قرار بود جوابگو باشند مملکت به اینجاها کشیده نمیشد. ببخشید، ولی پوست مسئولین کلفتر از این حرفها شده که بخواهند جوابگوی مردم باشند و ترس و دلهره ای هم ندارند که هیچ، بلکه بعضی مواقع برای تثبیت جایگاه خود باعث رعب و وحشت نیز میشوند! انعکاس درد هم با اینکه وظیفه رسانه اس اما با این وضعیت بعید میدونم دردی دوا کنه. مسئولینی که متاسفانه مستقیم یا غیر مستقیم از طریق همین مردم انتخاب شدند.
در مورد اون برنامه اقتصادی هم اگر من جای شما بودم همونجا جلوی دوربین زنده تلویزیون آبروی اون آقازاده رو میبردم و رسواش میکردم تا مردم چهره پلید این اشخاص رو بدون نقاب ببینند، نهایتش این بود که اخراجم میکردن ولی به جهنم! ارزششو داشت! در عوض مردم این اشخاص رو بهتر میشناختن.
شما چرا بعد از اون برنامه موضوع رو اطلاع رسانی نکردین؟ همونطور که برنامه نامداری رو نقد کردین!
من کی گفتم این رسانه مردمی و مدیران آن امانتدار هستن؟ این رسانه و توابع آن هم مثل بقیه ادارات! محلی برای کلاه برداشتن و کلاه گذاشتن!
اون هم از نوع کلاه فرنگی!!!
من هم وقتی میبینم حقی از کسی ضایع شده ساکت نمی مونم مثل نقد شما از همین برنامه خانم نامداری!
شما میتونستی جریان پشت برنامه رو نقد کنی بدون اسمی از نامداری، اما...
یعنی از نظر شما نامداری اجازه داده که مثل یک عروسک خیمه شب بازی باهاش رفتار بشه و آلت دست بقیه باشه؟
برنامه ی پر از اراجیف؟؟؟
باز هم که توهین و افترا؟؟؟
آخه چرا؟ چه سودی داره براتون؟
برنامه جمع ما هم خاص! بود؟؟؟
مشکل اون چی بود دیگه؟
حتمآ این بار ترویج سبک زندگی بالیوودی!؟ درسته؟


***** ***** *** ** ** *** ** ***** ******* *** ***** ***** ***** ** *** **** **** ****** ** ****** ** **** **** *** ****** ***** * ****** ** ** ** ***** ****** ** ** ******* **** * *** **** ******* ********

راستی جالبه برام بدونم چرا نظر منو و پاسخ خودتون رو گذاشتید صفحه اول؟ معمولآ کمتر وبلاگی اینکارو میکنه!
پاسخ:
سلام
در اکثر نکات مطرح شده درکامنت شما پرسش و یا نکته ی خاصی برای توضیح ندیدم . اما
اشاره شدچرا در مورد برنامه ی اقتصادی همان وقت اقدام نکردید؟همان موقع به عوامل پشت صحنه از جمله منشی صحنه اعتراض کردم ولی چون آنوقت رسانه ای همچون این سایت متعلق به بنده وجود نداشت ،شد یک خارش ذهنی تا این ایام که اشاره کردم.
برنامه ی +ما در واقع از  همان +من و تو گرفته شد.چه فردی مظلومیت بچه ی طلاق را فراموش می کند که در این برنامه ی خاص اختلاف پدرو مادرش را برای جذب مخاطب بررسی می کردند! چه فردی بی حرمتی به جامعه ی زنان را با آمدن مرد سه زنه با آن ادبیات خاص فراموش می کند . بزرگوار شما اساسا به توضیحات بنده در کامنتهای دیگر پاسخ به مخاطب را مطالعه نفرمودید و یا دقت لازم نشده و الا روی واژه ی نامدار متوقف نمی شدید بنده از فرآیند برنامه سازی می گویم شما می فرمایید نامداری ؟از مدیران خوش سلیقه ! می گویم شما می فرمایید نامداری؟! از حسی که به چادر دارم می گویم می فرمایید چادر رنگی نامداری ؟!البته در جمع ما به گمانم نوشیدنیهای ایرانی آموزش داده می شدکه خوب بود .
بنده اصراری به گفتگو در خصوص نامدارو بی نام ندارم حال چون شما می فرمایید بگویم که خود نامداری هم مهره بودو بازی خورد چرا که تهیه کننده مجری را انتخاب می کندو استراتژی برنامه را تعیین می کند اما چون به دنبال یک مجری فانتزی راحت و پر بیننده بودند آمدند به سراغ سرکار نامداری ! خود ایشان که بسیار به برنامه حساسند و تا نیمی از ایرانیان مخاطب نباشند برنامه رابرای اجرا قبول نمی کنند چرا قبول کردند؟
از تضییع حق این خانم و برخی دیگر نفرمایید که در طول کلاسهای فن بیان و اجرا و شعر خوانی و ...که از طرف معاونت صدا و سیمابه صورت اجباری  برگزار شد حتی در یکی هم این خانم نامدار شرکت نکردند و ناگهان شدند مجری برتر شبکه ی 2؟! اساسا چنان تافته ی جدا بافته ای که همه ی استادان سازمان می فرمودند که نامداری فن بیان ندارد فصاحت بیان ندارد صدا ندارد بلکه صدایش عشوه ی اضافه دارد  در بیان عجله دارد ...ولی مدیر گروه اجتماعی شبکه 1 البته در گذشته ا ایشان حمایت می کرد چرا که استاد ایشان در دانشگاه بود ! درنشست مجریان سال 90 جناب حسنی با آزاده آزاده گفتنشان از روی صندلی آزاده جان را بر روی جایگاه صدا می کردند و کلی انرژی مثبت وطنی برایش می فرستادند...!البته از 2 سال پیش که حرفهایی شنیدم از آنجایی که همواره از حقوق خانمها دفاع می کنم با شدت برخورد کردم ولی وقتی با چشمان خود این نوع رفتار صمیمانه که چه عرض کنم را  دیدم دیگر باور کردم که سری هست و سری .البته تا اینجا هم بخش خصوصیش به ما ارتباطی نداره ولی وقتی یک نفر را به زور می خواهند الگوی نسل جوان معرفی کنندآن هم در رسانه ی ملی  دیگر موضوع فرق می کندو باید حقیقت مطرح شود صریح و شفاف .تا دست پشت پرده رو شود و الا من هم می دانم که این دختر جوان کم تجربه گرفتار آفت شهرت زدگی شد و در حقیقت از خود او هم استفاده ی ابزاری شد.و به حقیقت از ازدواج ایشان خرسند شدم  وامیدوارم که زندگی به دور از فانتزی ها و کاملا حقیقی را تجربه کنند
در خصوص نکته ای که چرا این گفتگو در صفحه ی اول قرار گرفت این سلیقه بنده است وتنظیم این رسانه هم با بنده است حال اگر می فرمایید باید با شما مشورت کنم که چه مطلبی را چگونه استفاده کنم یا نه چشم از این به بعد از شما کمک می گیرم  و تازه اگر قرار بود به سبک وبلاگهای دیگه عمل کنم که شما نمی آمدید فرصت گرانبهایتان را برای این رسانه خرج کنید
در ضمن متوجه کنایه ی نغز شما در خصوص کلاه فرنگی هم شدم! راستش الان حوصله توضیح ماجرای برنامه ی خاص مورد اشاره ی شما را ندارم ولی اگر صلاح می دانید و اجازه می فرمایید بعدا این مطلب را در این رسانه استفاده کنم تا بخش دیگری از شفاف سازی رسانه ی میلی را به مخاطب معرفی کنیم.
البته با اجازه ی شما !


الان که این مطلب رو مینویسم پخش قسمتی دیگر از برنامه خانمی که شما باشید با رویکردی جدید نسبت به زنان جامعه تمام شد و اما...

به مدیریت سلیقه ای در سیما اشاره کردید:
آیا مدیر این رسانه مستقیمآ از طرف رهبر تعیین نمیشود؟
آیا رهبر نسبت به رسانه و مسائل پیرامون آن به اندازه (شما!) آگاهی ندارد؟
آیا شما مدیران رسانه را مورد تایید نمیدانید؟
آیا مدیران رسانه در رشته مدیریت و مسائل پیرامون آن مطالعه و تحصیل نداشتند؟
آیا شما با رویکرد شاد بودن و شاد زیستن مخالفید؟
آیا شما با پوشیدن لباس با رنگ شاد در رسانه مخالفید؟
آیا شما حجاب را فقط در چادر مشکی میبینید؟
آیا شما تفکیک جنسیتی مجریان رسانه را الزامی و در راستای تعالی میدانید؟
و...

اما در مورد بیت المال:
آیا بیت المال فقط در حوزه رسانه است؟
آیا میلیاردها تومانی که در ورزش فوتبال به هدر میرود جزء بیت المال نیست؟
آیا سه هزار میلیاردی که در دولت قبل چپاول شد جزء بیت المال نیست؟
و...
تازه این مبالغ آنهاییست که از طریق اخبار به گوش ما میرسد و از مابقی جریانات پشت پرده بی خبریم!

باز که بدون اطلاع قضاوت کردید!
چرا فکر کردید با غرض اینجا آمدم؟
چون پرسیدم چرا بدون حضور طرف مقابل نقد و قضاوت میکنید؟
مگر شما مرا میشناسید؟
هر کس شما را نقد کند غرض دارد؟
پس چطور خود خانم نامداری و بقیه اشخاص را مورد نقد بی غرض قرار میدهید؟

در جواب آقای علیرضا گفتید برخی بدشون نمیاد موضوع رو شخصی کنند و دو همکار و (رقیب!) رو مقابل هم قرار دهند:
منظورتون از برخی من بودم؟
جالبه، خودتون از کلمه رقیب استفاده کردید!
شما خودتون رو رقیب خانم نامداری میدونید؟
یعنی خانم نامداری جایگاه شما در رسانه رو به خطر انداختند؟
شما گفتید اول تفکر داشتید بعد شروع به نقد کردید، یعنی اگر الان خانم نامداری از شما بابت این نقد توضیح بخواد شما پاسخ منطقی و قانع کننده خواهید داشت؟


امیدوارم که این نظره بدون غرض کامل نمایش داده بشه!


خدایا مرا آن ده که آن به
پاسخ:
اشاره شد که پخش قسمتی از خانمی که شما باشی با رویکردی جدید،
خوشحالم و خرسند که تلخی قلمم ونکته ی صحیح مورد اشاره ام سبب شد که در رویکردی متفاوت به زنان نگاه شود چرا که در سری گذشته ی این برنامه به تمامی تبلیغ و ترویج زنان ...و سبک زندگی هالیوودی بود که سنخیتی با هیچ یک از ارزشهای شناخته شده و هنجارهای جامعه ی ایران نداشت و این نبود جز برای مخاطب بیشتر و بیشتر دیده شدن .رسمی غلط و ناپسند که چند سالی است در رسانه رایج شده مخاطب بیشتر حالا به چه قیمتی مهم نیست مهم این است که کدام شبکه و برنامه بتواند مخاطب بیشتری را جذب کند! پس مفتخرم که بنده سهمی در ممانعت از این رویه ی غلط داشتم که سبب شد به سراغ مادران شهدا و زنان کارآفرین بروند که البته بخشی از آن به انگیزه ی آبروی رفته را به جوی بازگرداندن است که بماند
اشاره شد که مدیران رسانه را رهبری معظم انتخاب می کنند بدانید و آگاه باشید که خود ایشان هم به صدا و سیما انتقادات شدیدی دارند و حتی در یک سخنرانی عمومی در حضور دانشجویان خواستند که با انتقاد و پیشنهاد صحیح به نهادینه شدن ارزشها در رسانه کمک شود حال بماند که ابقای جناب رییس سازمان تحت چه شرایطی و با چه شرط و شروطهایی صورت گرفت!
در مدیران دیگر رسانه هم وضعیت همین است  در حکومت اسلامی مسئولیت پذیرفتن سخت است دشوار است آزمون است بلای دنیا و آخرت است حتما می دانید که به همین سبب حضرت امیر می فرمایند اگر مردم می دانستند که پذیرفتن مسئولیت در حکومت اسلامی چه خطرناک است هر آیینه از آن فرار می کردند
اگر تحصیلات بدوی منظور است که باید بعرض برسانم اکثر مدیران علوم سیاسی می دانند و از رسانه و ارتباطات و فرهنگ و... در ابتدای امر بی اطلاع بوده اند که البته با آزمون و خطا های فراوان اکنون برخی احتمالا کارشناس هستند البته برخی از مدیران رسانه هم به تمام معنی رسانه ،هنر و فرهنگ ارزشی را می شناسند که  قابل تقدیرند.
بنده بسیار هم اهل مطایبه و ورزش هستم به همین جهت هم یقین دارم شبکه ی آزمایشی نسیم اگر درست اداره شود و هدف گذاری مناسبی برای صورت گیرد ظرفیت بسیار بالایی در همراهی مخاطبمردمی دارد البته به شرط آن که ارزشها را قربانی نکند.
از قضا بنده با دوستان مختلف چادری و غیر چادری در ارتباطم و اساسا افراد را به ظاهر محک نمی زنم ولی بر اساس تجربه و از آنجا که در انتخاب پوشش آزادی کامل داشته ام  چادر را یکی از راحت ترین و زیباترین ،تاکید می کنم زیباترین پوشش دیده ام که در آن آرامش بیشتری احساس کرده ام .
در خصوص تفکیک جنسیتی :بهتر است بدانید که بعد از برنامه ای که احسان علیخانی و آزاده نامداری در ویژه برنامه ای خاص داشتند و رفتار خاصی از هر دو سر زد وانتقادات شدیدی هم صورت گرفت ناگهان جناب دارابی چنین بخشنامه ای را لازم الاجرا کردند که سبب تعجب فراوان بود.به عقیده ی بنده از آنجا که در جامعه ی واقعی زن و مرد در کنار هم باید به وظایف خویش عمل کنند و رسانه هم نقش آموزشی دارد بد نیست به فراخور ضرورت و رعایت چارچوب ها این برنامه با اجرای زن و مرد باشد چرا که در شبکه های ماهواره ای که اختلاط تبلیغ می شود در اکثرفیلم های ایرانی هم که اختلاط ترویج می شود وقتی هم می گوییم چرا می گویند اینها هنرپیشه اند ! پس بهتر است مجری های زن و مرد به عنوان افراد حقیقی رفتار صحیح دو نامحرم را آموزش دهند،پس در حالت کلی مشکلی وجود ندارد که البته در این مورد با جناب قرائتی هم گفتگو کردم که اگر فرصتی بود آن خاطره را ذکر خواهم کرد
در خصوص بیت المال : بلاخره شما متوجه شدید که این اختلاس ها چرا و چگونه صورت گرفت چگونه راه بر مافیای اقتصادی بسته شد ؟ و بسیاری سوالات دیگر نه نمی دانید چرا چون کارکرد رسانه رقابت با رسانه های ماهواره ایست یعنی آنقدر نمی خواستند که شبیه آنها باشند ولی چون تنها هدفشان رقابت با آنها بود حال به اوضاع برنامه ها نگاه کنید که بسیاری از آنها کپی برداری صرف از رسانه های ماهواره ای هستندجالب است یکی از ارکان انقلاب اسلامی نه شرغی نه غربی است ولی رسانه ی ایران کاملا دست به دامان شرق و غرب است .کار به جایی رسیده که دختر نوجوان خانواده را مجبور کرده برایش لباس سوسانو را بخرند!
رسانه باید پل مسئولین و مردم باشد اگر بهانه است که مسئولین نمی آیند و پاسخ نمی دهند باید آنقدر درد مردم منعکس شود تا مسئول از ترس و دلهره ی انجام مسئولیت خواب به چشم نداشته باشد ولی چه بگویم ازوقتی  که مسئولی میاید و برنامه ای را می خرد که خودش را تبلیغ کند که این رانت محض است ! وقتی سانه ی ملی می شود سکوی پرتاب آقازاده ها به پستهای بالا و مردم را هم سرگرم می کنند به لبخند های پوشالی من باید چه بگویم .در برنامه ای اقتصادی مجری برنامه ی زنده بودم سوالی به نظرسنجی گذاشته شده بود نتیجه ای مخالف خواست آقایان حاصل شد در مقابل چشم ما شاهدان اصلی نتیجه نظر سنجی و نظر مردم تغیییر کرد تا رضایت فلان آقا جلب شود!!!!! شما به این می گویید رسانه ی مردمی  ، به این مدیران می گویید امانتدار وقتی کارد به استخوانم می رسد می گویم البته به آن جهت که خداوند بر من منت گذاشته و به هیچ فرد و جناح خاصی وابسته نیستم و بحمدلله از بیت المال هم طلبکار هستم که بدهکار نیستم راحت آنچه حق است و سبب ممانعت از رویه ای غلط را بی تعارف می گویم .همانطور که علما می فرمایند زمان زمان خرج آبروست خدا را چه دیدی شاید یک نفر بیدار شد همان یک نفر برای بنده کافیست  برای منی که حتی نفسی ذیگر هم به حیاتم اطمینان ندارم.من آزاده ی نامداری را نقد نکردم که این بسیار کم است بنده جریان حمایت کننده از این روش و منش را منتقد بوده و هستم نامداری نباشد با دیگران همین کار را ادامه می دهند برنامه ی خانمی که شما باشی را که تماما پر بود از اراجیف را نقد کرده ام تصور می کنید اگر آن نقد و نقدهای دیگر دوستان نبود این برنامه بهبود می یافت؟ نه هرگز مثل برنامه ی خاص جمع ما به بهانه ی مخاطب دارد ادامه می یافت

هنوز هم می گویم غرض دارید البته خدا کند که مرض نداشته باشید(0جهت مزاح)! پاسخ را یکبار دیگر مطالعه کنید گفته ام برخی رقیب و همکار می دانند یعنی از زبان برخی که فاعل جمله است بیان شده  نه از بیان بنده .اگر به هر عنوان بنده و خانم نامداری را باهم مقایسه کنند این کم لطفی به بنده است که نه سن و تجربه ی ما قابل مقایسه است و نه رفتار و اندیشه مان  بنابر این ما به صورت کاملا اتفاقی زمانی همکار بوده ایم و اساسا احساس رقابتی وجود ندارد.ایشان هم جای بنده را تنگ نکرده چرا که نوع اجرا و برنامه های ما نیز کاملا متفاوت است .
این نظر بدون غرض از نظر شما کامل نمایش داده میشه چرا که سوالات مفیدی پرسیدید که کمکی به پاسخ شفاف است و برای مخاطبان دیگر سود مند.
مرسی که نظرتون رو در مورد همه شفاف میگین.....
قسمت نشد برم چون اونجا فقط چهارشنبه ها تست میگیره و من سرم اون موقع خیلی شلوغه....واقعا نمیدونم کجا برم تست بدم
عرضم به حظورتون که اون پستی که تو وبلاگم گذاشتم خیلی عصبانی بودم
اون موقع و الانم هنوز هستم.....باور کنید لحنتون خیلی بد بود اخه اون چه طرز ادبیات سخن گفتنه.....ولی این که یه خورده زیاده روی کردم حق با شما بود
من هیچوقت دوست نداشتم توهین کنم ولی ازاده نامداری خیلی مظلوم واقع شد.....امیدوارم حق به حق دار برسه....
فرمودید کم اطلاعم؟ بله اتفاقا میخوام در رسانه بیام تا اطالاعاتم بیاد بالا میخوام ببینم صدا و سیما چیزیه که واقعا هست یا چیزی در پشت پرده هست که عوام از اون خبر ندارن.....واقعا دوست دارم بدونم.....راستی مگه خانم نامداری از شما شکایت کردن؟
پاسخ:

     سلام نام خداست

پس سلام

 نه اطلاعی ندارم.ولی گویا برخی بدشون نمیاد یک موضوع و جریان کلان مدیریت فرهنگی در رسانه را شخصی و مقابله ی دو رقیب و همکار جلوه بدن ولی به طور معمول از بچگی زمانه  به رسم یتیم داری به من آموخته که اول بیندیشم بعد کاری انجام دهم که بتوانم پاسخگو باشم نمی گویم مگراستدلالی وجود داشته باشد

یعنی الان به این نقدهایی که کردید کاملآ مطمئنید؟
بدون حضور طرف مقابل؟
با همچین نقدی در مورد خودتون موافقید؟
چقدر مطمئنید راهی که میرید درسته؟
از قضاوت زود هنگام نمیترسید؟
پاسخ:

آنچه بنده بواسطه ی  شاهد مثال عنوان کردم اشاره به مدیریت سلیقه ای در رسانه است که از قضا رشته و حوزه ی مطالعاتی بنده هم مدیریت است .در حکومت اسلامی مدیران مصونیت ندارند باید پاسخگو باشند بیت المال سهم همه ی آنهایی است که به مدیران با واسطه و بی واسطه اعتماد کرده اند .

این را هم می دانم که بر اساس غرض در این رسانه حضور دارید ونه برای خیر خواهی .با این وجود پاسخ شما را به رسم ادب نوشتم

شما نگران شکایت آزاده نامداری و بقیه اشخاصی که اینجا مورد نقدشون قرار دادین نیستین؟
پاسخ:
راهیست راهِ عشق که هیچش کناره نیست
آن‌جا، جز آن که جان بسپارند، چاره نیست
هر گَه که دل به عشق دهی خوش دمی بود
 "در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست"
ما را ز منع عقل مترسان و مِی بیار!
کآن شحنه در ولایت ما هیچ کاره نیست
 فرصت شمر طریقه رندی که این نشان
چون راه گنج بر همه کس آشکاره نیست
خانم صامتی این مطلب رو در مورد خودتون دید؟

http://ali-reza77.blogfa.com/post/14

چه نظری دارین؟
پاسخ:
سلام
بله  این مطلب را مطالعه کردم .اگر کامنت های گذشته را مطالعه کنید باجناب علیرضا هم چند گفتگوی کامنتی داشته ایم.نظر خاصی ندارم جوان با انرژی و خوبی به نظر می رسد اگرچه عجول و کم اطلاع هستند .آخرین خبری که از ایشان دارم شرکت در تست انتخاب مجری بود که امیدوارم پذیرفته شده باشند.آرزومندم تلاش ایشان و بنده برای شفاف سازی افکار عمومی مرضی رضای حق قرار بگیرد چرا که هریک بر اساس اطلاعات ،بینش و زاویه ی دید خویش به موضوع می نگریم .
خانم صامتی شما مجری تلویزیون و رادیو هستین؟
اگه آره، چه برنامه ای؟
پاسخ:
در حال حاضر نیستم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">