منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
ازدواج یک قرارداد کاملا حقوقی است که بین دو فرد حقیقی صورت می پذیرد 
بنابراین 
به هوش باش و به یاد داشته باش که با چه کسی عمر ،سرمایه و عواطفت را دادو ستد می کنی ؟
       به هوش باش و به یاد داشته باش که چه قراردادی را امضا می کنی ؟
       به هوش باش و به یاد داشته باش قبل از ازدواج ترکیبی از عقلانیت مضاعف و اندکی عاطفه همراهان موثر و سرنوشت سازی هستند
     به هوش باش و به یاد داشته باش بعد از ازدواج عواطف مضاعف نزدیک به ارتعاش  و اندکی عقلانیت تضمین قرارداد حقوقی و کانون گرم خانواده ات خواهد بود 
به هوش باش و به یاد داشته باش...
از مخاطبان بزرگوار تقاضا می شود این مطلب را به فراخور تجربیات خویش کامل کنند سپاس
  • منصوره صامتی

نظرات  (۱۸)

  • سجاد غلامی
  • سلام . امروز روز جمعه است . در فرهنگ دینی ، از روز جمعه به عنوان یکی از اعیاد اسلامی یاد می کنند . در این روز که از آن به عنوان "روز خانواده" هم یاد شده ، به پرداختن به خانواده و خانواده دوستی ، سفارش دو چندان شده است . 
    در اهمیت خانواده همین بس که از بزرگان کامل ترین و جامع ترین دین خدا ، تحت عنوان "اهل بیت" یاد می کنند . فرمود : بهترین شما ؛ سودمندترین شما بحال خانواده خود است . 

    باشد که هریک از ما ، سودمندترین فرد در درجه اول نخست برای خانواده های خود و بعد برای جامعه خود باشیم . 

    تقدیم به زوج های همیشه جوان به واسطه عشق و علاقه ای که همیشه به هم دارند : 

    شما همسر خود را تا چه حد می شناسید ؟ یکی از مهم ترین وجوه یک رابطه زناشویی موفقیت آمیز ، دوستی میان زوجین است . شما از جهان درونی همسر خود چه می دانید ؟ برای یافتن جواب به موارد زیر فکر کنید : 

    1. من می توانم بهترین دوستان همسرم را نام ببرم . 
    2. می دانم همسرم در حال حاضر با چه مشکلاتی دست به گریبان است . 
    3. می دانم که اخیرا چه کسانی یا چه چیزهایی همسرم را به خشم آورده است . 
    4. می توانم برخی از رویاها و آرزو های همسرم را نام ببرم . 
    5. می دانم فلسفه اساسی همسرم در مورد زندگی چیست . 
    6. می توانم خویشاوندانی را نام ببرم که همسرم علاقه چندانی به آنها ندارد . 
    7. احساس می کنم همسرم مرا خوب می شناسد .
    8. وقتی دور از همسرم هستم غالبا با علاقه زیادی به او فکر می کنم . 
    9. غالبا با محبت زیاد با همسرم درددل می کنم . 
    10. همسرم واقعا به من احترام می گذارد . 
    11. من و همسرم رابطه بسیار گرم و صمیمی با هم داریم . 
    12. عشق هنوز بخش مهمی از زندگی زناشویی من و همسرم را تشکیل می دهد . 
    13. همسرم قدر زحمات مرا می داند . 
    14. همسرم از ویژگی های شخصیتی من خوشش می آید . 
    15. از نظر عاطفی رابطه خوبی با همسرم دارم . 
    16. در پایان روز همسرم از دیدن من خوشحال می شود . 
    17. همسرم یکی از بهترین دوستان من است . 
    18. من و همسرم از صحبت کردن با یکدیگر لذت می بریم . 
    19. مذاکراتی که با همسرم انجام می دهم به نفع هر دو طرف است .
    20. حتی زمانی که همسرم با من موافق نیست ، با احترام کامل به حرف هایم گوش می دهد . 
    21. نقش همسرم در حل مشکلات من ، بسیار پررنگ است . 
    22. من و همسرم معمولا در مورد ارزش ها و اهداف بنیادین زندگی ، نظرات مشترکی داریم . 

    اگر شما حداقل به 15 مورد ، پاسخ مثبت داده باشید ؛ رابطه بسیار خوبی با همسرتان دارید به شما تبریک می گوییم ! 
    اگر به 8 تا 10 مورد پاسخ نثبت داده باشید ، در برهه حساسی از زندگی زناشویی خود قرار دارید . رابطه شما از نقاط قوت زیادی برخوردار است ولی باید فکری برای نقاط ضعف آن بکنید . 
    اگر به کمتر از 7 مورد پاسخ مثبت داده باشید ، رابطه شما دچار مشکلات جدی است . ولی اگر "نگران" این موضوع باشید ، معلوم می شود که هنوز برای رابطه خود "ارزش" قایل هستید و می خواهید آن را بهبود ببخشید . 
    موفق باشید . /

    سپاس فراون جناب غلامی گرامی 
    اما اوضاع وخیم تر از این حرفاست 
    شرمنده نمیتونم توضیح بدم 

  • سجاد غلامی
  • بازهم سلام  خانم رویا .

    می خواستم برای شما که فرمودید "عاشق" هستید و به احترام  همه ی  عشق های پاک و متعالی که دل در گرو  "پیوند آسمانی"  دارند دراینجا چند جمله ای  بنویسم .

    رابطه زناشویی همانند باغچه ای است که اگر می خواهید همواره باغچه ی عشقتان سرسبز و پربار بماند ، باید به طور مرتب آن را آبیاری کنید و از او مراقبت . باید دانه های جدیدی در زمین حاصلخیز و مستعد آن ، کاشته و علف های هرز را از بین ببرید .
    به همین شکل نیز برای زنده نگه داشتن جادوی عشق ، باید فصل های مختلف آن را بشناسید و نیاز های مختلف آن را پرورش دهید .

    بهار عشق :
    عاشق شدن همچون فصل بهار است ! احساس می کنید که در کنار عشقتان ، تا ابد شاد و خوشحال خواهید بود ! و حتی تصورش بسیار دشوار است که ممکن است روزی از عشق به همسرتان اندکی کاسته شود ! این روزگار دوران پاک و معصوم عشق است . عشقی که به نظر ابدی و جاودانه می باشد . روزگار سحرآمیزی که همه چیز بی عیب و نقص می نمایاند که بدون هیچ تلاشی هم نصیب ما می شود ! به نظر می رسد که برای هم ساخته شده اید ! بدون هیچ تلاش و یا هماهنگی بسیار موزون با یکدیگر به رقص درمی آیید و از خوش اقبالی خود ، غرق در شادی و سرور می شوید .

    تابستان عشق :
    در طول تابستان ، متوجه می شوید که همسرتان ، آنقدر ها هم بی عیب و نقص نیست ! شما باید در این فصل ، برای بهبود روابط خودتان ، بیشتر تلاش کنید . نباید اجازه دهید یاس و نوامیدی در شما ظاهر شود . باید علف های هرز را از ریشه در بیاورید . زیر آفتاب داغ ، باغچه عشق شما ، به آبیاری بیشتری نیاز دارد . اکنون دیگر ابراز عشق و نیز برخورداری از موهبت آن ، به سادگی فصل بهار نیست . ممکن است همچون فصل پیش همیشه خوشحال نباشید و احساس عشق و محبت گذشته را نداشته باشید .
    مراقب باشید ! بسیاری از زوج ها در این فصل سرخورده  و مایوس می شوند !  چرا که به شکل غیرواقعبینانه ای انتظار دارند که در تمام مدت عشق ، فصل بهار باشد ! آنها همسر خود را مقصر می دانند در این خلل !
    آنها متوجه نیستند که عشق همیشه به آسانی به دست نمی آید . گاهی هم باید زیر آفتاب داغ ، برای پویایی و زنده نگه داشتن عشق ، باید زحمت زیادی هم کشید ! لازم است که به شناخت نیازهای همسرتان بیشتر توجه نموده و عشقی را که نیاز دارید از او طلب کنید . این مسئله خود به خود روی نمی دهد . تلاش می خواهد و هوشمندی .

    پائیز عشق :
    چون در طول فصل تابستان ، به باغچه خود رسیدگی کرده اید ، حالا می توانید محصول زحمت خود را برداشت کنید ! پاییز از راه رسیده . پاییز طلایی پرشکوه و پربار با پذیرفتن و درک عیب و نقص های خود و همسرتان ، عشق کامل تر و معقول تری را تجربه می کنید . زمان ، زمان شکرگزاری و درمیان گذاشتن احساسات با یکدیگر است . اگر در فصل تابستان ، تلاشی هوشمندانه کرده باشید ، می توانید به آرامش دست بیابید و از عشقی که خود خالق آن بوده اید ، و لایق آن ، لذت ببرید !

    زمستان عشق :
    سپس زمستان فرا می رسد . اکنون هوا تغییر کرده . در تمام مدت سرما و ماه های بی ثمرش ، طبیعت در لاک خودش فرو می رود . اکنون زمان استراحت ، اندیشیدن و تجدیدنظر است . در روابط زناشویی ، فصل زمستان ، زمانی است که دردها و احساسات ناخوشایند گذشته را تجربه می کنید . این زمانی است که احساسات نهفته شما ، آشکار می شمود . و در خلوت تنهایی و انزوا می روید ! زمستان ، درواقع زمانی است که باید به جای درخواست عشق و محبت از همسرتان ، به خودتان توجه و نظر هم کنید . زمستان عشق وقت بهبود و التیام است . زمانی که مرد ها به عزلت تنهایی و زن ها از پنت هاوس برج عاج ، به طبقه زیر همکف آن ! می روند !!
    بعد از اینکه در طول خمودی زمستان ، دوباره با مدیریت عواطف و احساساتتان ، عشق و محبت به شما روی کرد ، آلام روحی تان التیام یافته و گره های روانی ، باز گشته و بهار عشق دوباره رخ می نمایاند اما این بار عمیق تر و با شکوه تر از سال پیش !
    بار دیگر درهای امید ، عشق و فراوانی و برکت ، به روی شما باز شده و با تکیه برکنکاش و جستجوی روح خود ، در این سفر زمستانی قادر خواهید شد تا صادق و بی ریا شده و بهار زیبای عشق را دوباره تجربه نمایید .

    زندگی تان پربار  !!

    « ان للقلوب اقبالا و ادبارا »  شاد باشید ./


  • سجاد غلامی
  • سلام خانم رویا . امیدوارم که حالتون خوب باشه .

    ای کاش به سن خودتان و همچنین به سن شخص مورد نظرتان هم اشاره ای می کردید . و یا اینکه به صورت خلاصه و کلی به موانع ازدواج کردن با فرد مورد نظرتان هم اشاره ای می فرمودید .
    البته برای ینده این سوال مطرح شد که چگونه با وجود عدم داشتن رابطه دوستانه با جنس مخالف ( ارزشمند و  قابل تقدیر ) منجر به ایجاد عشق آن هم تا این حد که به آن اشاره کردید ، شده است ؟!
    آیا این عشق ، یک طرفه است ؟ و فرد مورد نظر از آن اطلاعی ندارد ؟
    آیا ایشان از نزدیکان و اقوام شما هستند ؟

    هر یک از این سوالات جواب خاص خودش را دارد . به هر حال شما با اسم مستعار در این رسانه حضور دارید و امانت داری حرفه ای اقتضا می کند که اطلاعات شخصی شما در نزد مدیر سایت ، محفوظ بماند که قطعا هم می ماند . می توانید  بدون نگرانی شفاف تر صحبت بکنید . شاید مورد شما ( با احترام به عشق پاک و همانطور که گفتید بی مانند شما ) ابتلا به سایر دوستان هم ، شده باشد و  مطرح کردن آن موجب شود که از نظر  یا بعضا از تجارب سایر دوستان هم بهره مند شویم .

    اما می خواهم به یک سوال کلی جواب بدهم . شاید مفید واقع گردد .

    اساسا جایگاه عشق در زندگی کجاست ؟ آیا اول باید عاشق شد ، بعد ازدواج نمود ؟ یا اول ازدواج کرد و بعد عاشق می شویم ؟


    عشق به معنای محبت شدید و قوی است که به طور کلی فطری و غریزی در  همه انسانها وجود دارد . عشق های قبل از ازدواج با این فرض که عشق پاک باشد و نه هوسرانی ، سبب حاکمیت احساسات بر فرد عاشق می شود که بر اساس روایات دینی ، شخص را (دور از جان شما) کر و کور می کند . "حبک شی ، یعمی و یعصم" یعنی چشم عقل با تیر عشق ، اصطلاحا کور می شود ! و در  انتخاب برای ازدواج ، به مسئله مهم  "کفو" بودن  (همتایی) بی توجهی می کند  . بدی های طرف را نمی بیند . در مواردی بدی های او را نیز خوبی می ببیند ! پس به طور قاعده ای کلی باید مراقب عشق های قبل از ازدواج بود .

    خیلی از این عشق ها (از صمیم قلب آرزو می کنم برای شما اینطور نشود )  بعد از ازدواج فروکش می کند . و با ورود عقل و باز شدن چشم ها و گوش ها ، شخص متوجه می شود که انتخاب درستی نکرده است .

    پس بهترین عشق ، عشق ایجاد شده پس از محرمیت است ( می دانم الان که در دل ، به من چه ها می گویید ! ) عشقی که بزرگان دین و علم به همسرشان داشته اند ، عشقی ماندگار ، بی شائبه در پرتوی عقل و اندیشه و نه سوار بر آن . عشقی که حضرت امام به قدس ایران داشت (نمی دانم نامه عاشقانه امام به همسرشان را خوانده اید ؟) عشقی که علامه طباطبائی به همسرشان داشتند که در جای خود مثل بود !

    قرآن هم این عشق را تصدیق می کند و آنرا نشانه و آیتی از آیات الهی می داند . (عشق زن به مرد در کانون خانواده ) و از نشانه های او اینست که از خودتان برایتان ..

    از صمیم قلبم برای شما و همه جوانان آرزوی خوشبخت شدن می کنم .


    سلام بانو صامتی عزیز خوبید ؟
    بازم عذر میخوام بابت تاخبر در جواب 
    خانم صامتی حرف شما درسته ولی من استثنا هستم عشقی که وجودم نهادینه شده به هیچ وجه قابل مقایسه یا هیچکس نیست و با هیچ مردی معاوضه نمیکنم 
    جناب غلامی گرامی سلام خوبید 
    ممنووونم بابت دلسوزی شما بزرگوار 
    نه به هیچ وجه کسی منو مجبور نکرده من مستقل و آزاد بزرگ شدم 
    هیچکس نمیتونه منو مجبور به کاری کنه 
    دیگران پیشنهاد میدن ولی اجباری در کار نیست 
    گفتم که نمیتونم همه چیز رو توضیح بدم ببخشید 
    خانم صامتی عزیز و آقای غلامی گرامی 
    از هر دو بزرگوار یه سوال دارم ممنون میشم اگر دوست دارید جواب بدید 
    یه دختر که قیافه ی خوبی داره صدای خوبی داره فهم داره سواد و معلومات در حد و اندازه ی خودش داره 
    تا حالا با وجود پیشنهاد زیاد هم نه ازدواج کرده نه با کسی دوست شده 
    دلش پیش یه مرد گیر کرده باشه اونو از جونش بیشتر دوست داشته باشه 
    بخاطرش مریض شده کارش به سرم و دکتر رسیده 
    همه ی روز و شبش اون مرده 
    از خدا میخواد خودش نباشه اما اون باشه 
    باید چی کار کنه ؟؟؟
    ببخشید اگر میشه سوالی نپرسید چون نمیتونم توضیح بدم 
  • سجاد غلامی
  • سلام خانم رویا .
    عذر منو بپذیرید . نه از باب کنجکاوی های بی مورد (به تعبیر دوستان فضولی ) بلکه از باب دلسوزی می پرسم .
    شما به یک ازدواج تحمیلی دارید تن می دید ؟؟
    یعنی شما هیچ حق انتخاب و آزادی عمل در این زمینه را نداشتید ؟؟

    این یه نکته ؛

    نکته دوم ، شما با جمله "من وقتی یه مردی رو دوست ندارم ، نمی تونم خودمو وقفش کنم"
    این جمله دوست نداشتن شما ، در اینجا ، یه مقدار کلی هستش و مبهم !
    با خودتون رو راست باشید !
    دوستش ندارید یعنی نسبت بهش بی تفاوتید یا نه ، نسبت به اون متنفر و بی زارید ؟!
    اگر نسبت بهشون فقط بی تفاوت هستید ، چندان جای نگرانی نیست . به مرور زمان و اندک اندک و در آغاز و استمرار زندگی ، این عدم احساس جای خود رو به عواطف سرشار عوض خواهد کرد
    ولی اگر نسبت بهش ، متنفر و منزجر و بی زار هستید ! جای تامل و درنگ کردنه .

    اینکه گفتید اگر مورد مناسبی که دوستش داشته باشم رو پیدا کنم ، جونم براش میدم ، این یعنی که خوشبختانه شما با اصل و ضرورت ازدواج کردن مشکلی ندارید .

    حالا که شما با اصل ازدواج موافقید ، می رسیم به انگیزه ازدواج .

    سوال من از شما اینه . انگیزه شما از ازدواج کردن چیه ؟

    به نظر می رسه شما دچار تحمیل از جانب دیگران شدید .

    خواهرم حق انتخاب در ازدواج با شماست . پدر ومادر شما در عین حال که جایگاه ارزشمندی دارند و لازم هم هست که موافقت اونها رو برای ازدواج با فرد مورد نظر خود جلب کنید ، اما حق ندارند که به جای شما انتخاب کنند

    شما دارید به یک ازدواج تحمیلی تن میدهید که ممکنه  با این رویه پایان چندان خوشی نداشته باشد . گذشته از اینکه بر اساس فتاوای مراجع ، رضایت دختر و پسر به ازدواج ، شرط صحت عقد است .

    عواملی که باعث شده به ازداج خود تحمیلی تن بدید ، چیا بودند به نظر خودتون ؟

    تنها فشار خانواده ؟
    یا همین قطع ارتباط عاطفی که به طور ضمنی از حرفای شما و خانم صامتی متوجه شدم ؟

    نکنه ترس از تهدید و نفرین طرف مقابل چاشنی کار شده ، یا شایدم روکم کنی مورد قبلی یا لجبازی با خودت ؟!

    از اینکه فرصت ها رو از دست بدی می ترسی یا به دنبال یافتن هرچه سریع تر یک حامی هستید ؟

    می ترسید از قافله عقب بیفتید یا به دنبال باز کردن راه برای دیگران هستید ؟؟

    بعضی وقتا رسیدن به موقعیت اجتماعی طرف هم ممکنه آدم رو در دام یک ازدواج خود تحمیلی یا دگرتحمیلی بندازه  .

    اما هرچه هست من تصور می کنم که شما دچار یک بحران روحی به خاطر قطع ارتباط عاطفی قبلی شده اید .

    سلام بانو صامتی خوبید ؟؟ خسته نباشید 
    عذر میخوام بابت تاخیر در جواب شما 
    مشغله باعث شد دیر برسم خدمت 
    خانم صامتی نازنین من دلایلی دارم که شخصی هست یعنی برای دیگران شاید قابل درک نباشه البته دور از جون شما و آقای غلامی گرامی 

    فقط اینو بگم من نمیتونم تحت هیچ شرایطی خودم وقف یه مردی کنم که دوسش ندارم نمیتون لیست  بلند بالای جناب غلامی براش اجرا کنم 
    اون منو خواسته و انتخاب کرده پس همه جوره باید باشه و توقع این کار ا از من نداشته باشه 

    و بالعکس اگر مردی که دوست دارم قسمتم میشد جونم براش میدادم 
    محال بود بذارم آب تو دلش تکون بخوره ولی چه میشه کرد 
    که دنیا رو بد ساختند و از نظر من خیلی بد ساختند 
    آقای غلامی برادر گرامی ممنونم 
    بانو برای من زیاده فعلا با ید خانم خطاب شم 
    از حرفاتون مشخصه فرد باسوادی هستید براتون آرزوی موفقیت میکنم 

    خانم صامتی من ارادت دارم و دوستون دارم 
    ببسنید  با من چه کردید که منی که سخت خیلی سخت از کسی خوشم میاد 
    طالب شما شدم با وجود اینکه با هم در موردی اختلاف نظر داریم 


    پاسخ:
    سلام رویای عزیز
    دنیا خیلی بزرگتر از اونی که تصور می کنی ،برای فردی که رفته غمگین نباش ،به شما قول می دم بعد از مدتی استراحت و ریکاوری عواطف دوباره آنچنان فردی رو دوست خواهی داشت که برای خودت هم باور کردنی نیست.متاسفانه در اثر القات افسانه گونه ای که در داستان های عاشقانه ویا فیلم های عشقی به انسان ها آموختند تصورمی کنیم که عشق تنها یکبار اتفاق می افتد در حالی که اگر فردی برای همیشه از زندگی عاطفی شما خارج میشه بناست که با هوشمندی و استفاده از تجربیات گذشته در کنار فرد دیگری که قطعا با او حال بهتری داری قرار بگیری لطفا به آنچه گفتم اندکی بیندیش  اساسا سعی کردم انسان واقع بینی باشم و یقین بدان تا به موضوعی مطمعن نباشم به فردی پیشنهاد نمی دم

    خواهش می کنم .

    این وبلاگ رو هم یه اقا می نویسه و از خوبی های همسر بهشتی صفتشون:

    من و زهرای خوبمhttp://02nafar.blogfa.com

     

  • سجاد غلامی
  • مرا در خانه ام سروی است که اندر سایه قدش
                                    
                                 ز سرو بوستان وشمشاد چمن ، من آزادم !



    حالا از رویا خاتون و سایر خواتین و همچنین از سلاطین دیگر !
    تقاضا دارم که با اندکی تامل به تفاوت این نوع از آزادی (آزادی معنوی) که شعر به آن اشاره دارد  و تنها در پرتوی یک ازدواج موفق به دست می آید ؛ با آزادی که دوستان ادعا می کنند با ازدواج ، از دست می رود یا محدود می شود ؛ بیندیشند .
  • سجاد غلامی
  • سلام .

    احب اخوانی ، من اهدای الی عیوبی !

    خیرخواه ترین دوستان من ، کسانی اند که عیوب مرا به من هدیه می کنند

    ازین بابت سپاس .

    سلام بانو رویا ، اینکه گفتید "من یکی که اصلا حوصله این مسخره بازی ها رو ندارم"  ! باعث شد که برداشت کنم که شما متاهل هستید !

    چون از مخاطبان فهیم این رسانه و از جمله  از شما ، انتظار نمی ره در مورد گفته ها و یافته ها و سایر مباحث مطرح شده ، زود قضاوت کرده و   پیشداوری کنند !  پیش خودم گفتم که حتما در این زمینه ، تجربه لازم و کافی رو دارید و بر اساس اون تجربه است که دارید صحبت می کنید !

    آقای غلامی گرامی  ممنونم اما بنده مجردم نمیدونم چرا برداشت کردید من متاهل هستم :)
    پاسخ:
    خوب عزیزم چرا شما که مجردی ازدواج رو محدودیت می دونی؟

    وبلاگ  تو فقط لیلی باش  با ادرسhttp://womanart.blogfa.com/

    و خوشبختی های یک زوج شیعهhttp://leilymajnun.blogfa.com/

    هرچیزی که من بخوام بگم رو نوشتن ...من از این دوتا وبلاگ خیلی چیزا یادگرفتم و تو زندگی مشترکم بکار بردم .

    خوندن این دوتا وبلاگ رو به هر خانمی که بخواد تو زندگی مشترکش موفق باشه پیشنهاد می کنم.

    پاسخ:
    ممنون و سپاس دوست عزیز که آنچه را مفید می دانستی معرفی کردی . هدیه ایست مناسب و ارزنده
    سلام خانم صامتی گرامی و محترم 
    ممنونم منو خواهر خودتون میدونید لطف دارید
    بازم ممنوون شکر شماخوبید؟خسته نباشید
    حرف شما درسته اما من ازدواج دوست ندارم محدودمیکنه
    راستی خانم صامتی اون رویا در آخرین نظر خانمی که شما باشی
    من نیستم خودتون میدونید دیگه 
    مو فق و شاد باشیید
    شب روزتون قشنگ
  • سجاد غلامی
  • سلام رویا جان .
    اینکه میگید "حوصله ندارم" یعنی اینکه شما دچار افسرگی شدید (در زندگی مشترک خود )

    خب چرا ؟ چی می شه که زندگی های شیرین ، تلخ و ناگوار می شن ؟؟

    (امیدوارم این بار یک بحث کاملا اجتماعی ، بدون پیوند به مقوله سیاست ! داشته باشیم ، هرچند که در مباحث مربوط به جامعه ، نمی توان منکر تاثیرگذاری سایر مقولات ، بر موضوع مطرح شده ، شد )
    پاسخ:
    سلام
    پرسش خوبی را مطرح نمودید همانگونه  که نکته ی خوبی را متذکر شدید.بزرگوار بهتر بود شاءن نسبت شما و مخاطب حفظ شود و از واژه ی "جانم"
    برای خانم ها و بلعکس استفاده نشود، این یک پیشنهاد دوستانه است البته
  • سجاد غلامی
  •                    
                           « روش های ابراز محبت به همسر »

    لطفا آقایان بخوانند !

    * برای او شکلات بخرید ! ( یک بسته شکلات بخرید و آن را در مکانی که مطمئن هستید آنها را پیدا می کند ، قرار دهید . برای تاثیر گذاری بیشتر روی آن بنویسید "دوستت دارم" )

    * به خاطر رسیدگی به آراستگی اش ، او را مسخره نکنید ! ( همسر شما دوست دارد از نظر شما زنی زیبا جلوه کند . درصورتی که گاه و بیگاه در مورد این که چقدر وقتش را صرف درست کردن موها یا ظاهرش می کند ، با او گیر بدهید ، ممکن است که وی فکر بکند شما به ظرافت زنانه و یا تلاشش برای زیباتر شدن احترام نمی گذارید . بگذارید بداند که وقتی به خودش می رسد ، چقدر زیباتر می شود )

    * اولین دیدارتان را دوباره یادآوری کنید .

    * با او گفتگو کنید ( همسر شما دوست دارد که از کار روزانه تان باخبر شود . با او در مورد این که روزتان را چگونه سپری کرده اید یا حتی آمال و آرزوهایتان برای آینده ، صحبت کنید . همچنین در باره فرزندانتان یا هرآنچه که در ذهن شما می گذرد ، با همسرتان حرف بزنید . فقط گفت و گو کنید . )

    * برای او گل بخرید .

    * از او تعریف کنید .

    * برای اوئ هدیه ای زنانه بخرید ( هدیه شما باید شخصی بوده و به او حس زن بودن مضاعف بدهد )

    * مناسبت های خاص را فراموش نکنید .

    * تعمیرات خانه را انجام دهید .

    * در مقابل دیگران از او تعریف کنید . (اجازه دهید تا وقتی جلوی دیگران با غرور  از او تعریف می کنید ، بشنود . ممکن است خجالت بکشد و پشت سرتان چیزی بگوید ، اما در دل ازاینکه شما مرد او هستید ، افتخار می کند )

    * از او معذرت خواهی کنید .

    * استرس های کاری را برای محل کار بگذارید .

    * هیچ چیز را از همسرتان مخفی نکنید .

    * منفی گرا نباشید ( از کارهایی که همسرتان انجام می دهد یا کارهایی که انجام نمی دهد ، شکایت و موشکافی نکنید . سعی کنید خوش رفتار تر باشید ، به نیمه پر لیوان بنگرید ، وقتی منفی گرا باشید ، همه کارها ، دشوار تر و بدتر از آنچه که هستند ، به نظر خواغهند رسید )

    * اشتباه خود را قبول کنید .

    * برای او فداکاری کنید .

    * مراقب سلامتی همسرتان باشید .و

    * اگر می خواهید دیر به خانه بروید ، به او اطلاع دهید ( سعی کنید همیشه در ساعتی معین به خانه بروید )

    * ظرفها را بشویید ( اگر قادر به نظافت کل خانه نیستید ، حداقل هراز چند گاهی ، یکی از کارهای خانه را مانند شستن ظرف ها یا مرتب کردن وسائل خود را به عهده بگیرید . با این کار کمک زیادی به همسر خود خواهید کرد )

    * هدیه ای مشترک برای او و خودتان بگیرید .

    * او را به دنبال کردن رویاهایش تشویق کنید .

    * مهربان و فروتن باشید .

    * با هم به پیاده روی بروید .

    * به آینده توجه کنید .

    * یک آلبوم  درست کنید ( عکس های خاطره انگیز خود را از زمانی که برای اولین بار یکدیگر را دیده اید تا حالا ، انتخاب کرده و یک آلبوم درست کنید . این کار را می توانید به کمک یکدیگر هم انجام دهید تا بیشتر به هم نزدیک شوید . )

    * انتخاب های او را بی ارزش جلوه ندهید . ( در صورت که همسر شما عقیده یا انتخاب خود را بیان نمود ، از او تشکر کرده و بگذارید که بداند افکارش برای شما بسیار ارزشمند است . طوری رفتار نکنید که گویی نظرات او نابخرادانه و احمقانه است ! )

    * به تفاوت های او احترام بگذارید ( ساختار همسر شما ، نسبت به شما متفاوت است . او نه تنها از لحاظ جسمی ، بلکه از لحاظ طرز فکر و حتی دریافت عشق ، به طور ذاتی متمایز است . این تمایزات را محترم دانسته و برای تغییر دادن آن کوشش نکنید )

    * از دل و جان او را خوشحال کنید . ( آنچه همسرتان را خوشحال می کند ، انجام دهید . شما مجبور به خرید گران ترین چیزها برای او یا لوس کردنش ! نیستید . با این حال اشکالی هم ندارد او را گاهی کمی لوس کنید . اغلب ، کارهای کوچک هم برای بیشتر خانم ها بسیار پراهمیت هستند ، و فقط کافی است کمی به او توجه کنید تا شما او را از صمیم قلب دوست بدارد و به شما احترام بگذارد . شما خواهید فهمید که اگر او شاد باشد ، به نیاز های شما به خوبی پاسخ خواهد داد )

    * از شب عروسی خود یاد کنید ( خانم ها یادآوری لحظات خاص زندگی را دوست دارند . شب عروسی خود را به خاطر آورید و از چگونگی احساسات خود ، زمانی که برای اولین بار کنار هم بودید ، صحبت کنید . در مورد روزی که اولین فرزندتان متولد شد ، صحبت کنید )

    * برای او صبحانه با نان گرم آماده کنید ( آخر هفته او را با محبت از خواب بیدار کنید و به میز صبحانه دعوتش کنید )

    * دفتر خاطرات درست کنید ( از روز تولد او شروع کرده و هر روز برای مدت ده دقیقه ، برای او یادداشتی عاشقانه یا مطلبی خاص برای او بنویسید ، و در پایان سال  یا در سالگرد تولد بعدی ، به عنوان هدیه به او تقدیم کنید )

    * برای او یک یا چند نام شیک و مستعار و زیبا انتخاب کنید که به مناسبت های مختلف ، او را با یکی از آن اسامی صدا بزنید .

    * به کمک یکدیگر یکی از عکس هایتان را طراحی کنید .

    * برای بار دوم به ماه عسل بروید !! و سعی کنید از دفعه اول هم بهتر باشد .

    * یک سرگرمی برای خود انتخاب کنید . ( همانند کوهنوردی یا تنیس که هر دوی شما از آن خوشتان بیاید و باهم آنرا انجام دهید تا باعث صمیمیت بیشتر در بین شما بشود )

    * فروتنی خود را ابراز نمایید . ( آن قدر از خود راضی نباشید که کسی نتواند به شما نزدیک شود . همسرتان دوست دارد که شما بی باک باشید . اما فکر نکنید همیشه شما رئیس هستید . )

    * از او محافظت کنید . ( از همسرتان در تمامی موقعیت ها مراقبت کنید تا هیچگاه چه از لحاظ فیزیکی و چه از لحاظ عاطفی ، آسیبی به او وارد نگردد . حتی از او در مقابل بدرفتاری های لفظی و بدخلقی های سایر اعضای خانواده نیز محافظت کنید و همیشه در این جور موارد به سرعت ولی با ظرافت وارد عمل بشوید )

    * بهترین دوست او باشید . ( اجازه دهید تا به اندازه کافی احساس دلگرمی کند تا همه چیز را با شما در میان بگذارد . محرم اسرار  هم باشید )

    * سرآشپز شوید ( برای همسرتان یک غذای رمانتیک یپزید )

    * عادات بد خود را ترک کنید .

    * به کمک یکدیگر گل و گیاه بکارید .

    * بلیت نمایش ها و گردش های فصلی را تهیه کنید .

    * لیستی عاشقانه تهیه کنید ( و در آن دلایل اینکه عاشق همسرتان هستید را بنویسد و به یخچال خانه الصاق نمایید )

    * عشق خود را ابراز نمایید . و ..


    اساس زندگی مشترک ، عشق ، احترام و صداقت هست . برای همه تون آرزوی موفقیت ، شادکامی و بهروزی دارم  . در آخر مهمان می کنم چشمان زیبای شما را به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) .

    فرمود : بهترین شما ، خوش رفتارترین و سودمند ترین فرد نسبت به خانواده اش هست . و من بهترین شما نسبت به خانواده ام  هستم .

    و باز فرمود : جهاد زن ، در نیکو شوهرداری کردن است . /
    پاسخ:

           مجردهای عزیز وقتی این مطالب رو می خونن چه حسی خواهند داشت؟

    انشالله ازدواج سالم قسمت همه باشه.

    چه جالب در استانه ی سالگرد ازدواج حضرت زهرا س و حضرت علی ع  بحث اینترنتی به چه سمت و سویی رفت

     

    سلام خانم صامتی 
    به نظر من ازدواج اصلا چیز خوبی نیست و مزخرفه

    بعدشم آقای سجادی دلتون خوشه من یکی که اصلا حوصله این مسخره بازی ها رو ندارم 
    پاسخ:

    سلام بانوی عزیز خواهر خودم خوبی شما؟

    ازدواج حق مسلم یک انسانه به نظرم نباید این حق رو از دست داد بانو

  • سجاد غلامی
  •      
                             « راههای ابزار محبت به همسر » 

    لطفا خانم ها بخوانند !

    * برای او پیام های محبت آمیز بفرستید .

    * یکی از کارهای مشکل او را انجام دهید (یکی از کارهای روزمره که او رغبتی به انجام آن ندارد )

    * با هم یک کار سرگرم کننده انجام دهید .

    * با هم بازی کنید .

    * حس قدردانی خود را ابراز کنید ( وقتی همسرتان سخت کار می کند یا برایتان کاری انجام می دهد ، بگذارید بداند که شما قدردان زحمات او هستید )

    * خانه را تبدیل به پناهگاهی برای او بکنید ( خانه را به محلی امن برای همسرتان تبدیل کنید تا بتواند از استرس های زندگی رهایی بیابد )

    * برای او دعا کنید و گاهی اجازه دهید که همسرتان این دعا را بشنود .

    * قبل از دور انداختن چیزی ، با او هماهنگ کنید .

    * قبل از نظافت یا مرتب کردن چیزی ، با او  هماهنگ کنید .

    * به هم پیاده روی یا گردش کنید .

    * انتظار نداشته باشید آنچه را که در ذهن شما می گذرد ، همسرتان بداند ! ( اگر موضوعی هست که می خواهید همسرتان بداند ، به او بگویید و از او انتظار نداشته باشید که از افکار و احتیاجاتتان با خبر باشد ؛ اغلب زنان بین این موضوع و موضوع دوست داشته شدن از سوی مردان ، بر اساس ساختار ذهنی خود ، به اشتباه پیوند منطقی برقرار می کنند )

    * با هم بخندید و با هم کارهای بچه گانه و شادی آور انجام دهید .

    * از تجسس بپرهیزید ( از مخفیانه زیر نظر گرفتن و بررسی همسرتان دوری کنید )

    * کارت پستال های عاشقانه به او بدهید .

    * خوراکی مورد علاقه او را تهیه کنید .

    * درباره آینده با او  گفت و گو کنید .

    * شک و تردید ها را روشن کنید (اگر رفتار یا گفتاری مشکوک داشت ، زود نتیجه گیری نکنید ، به او فرصت دهید تا بیش از آنکه شما قضاوت کنید ، آنرا توضیح دهد )

    * بگذارید او مرد خانه باشد ( اگرچه این مسئله هر روز کمتر در نظر گرفته می شود ، اما هنوزم به روز و مفید است ! البته نه بدین معنا که چون همسرتان چرخ اقتصاد خانواده را می چرخاند ، شما حق انتخاب نداشته باشید )

    * بگویید معذرت می خواهم !

    * به قول های خود ، عمل کنید .

    * گذشته ها ، گذشته !

    * صادق باشید .

    * در برابر دوستانش به او افتخار کنید ( مردها به طور ذاتی روی بالا بردن خود ، حساب می کنند ! گاهی اوقات به منظور دلگرمی دادن به او ، بگذارید تعریف های شما را  ،در مورد رفتار سکنات خودش ، بشنود بدک نیست ! ، مرد است دیگر ! )

    * یک شگفتانه !  ماشینش را بشویید ! ( او را با شستن و تمییز کردن ماشینش ، غافلگیر کنید ، اگر نمی توانید خودتان این کار را انجام دهید ، آنرا به یک متخصص بسپارید و از نتیجه شگفت آن ، خود نیز غافلگیر شوید )

    * عکس او را در صفحه پس زمینه کامپیوتر خود ، قرار دهید ( اجازه دهید که او بداند هنوز مردی خوش تیپ است ! )

    * با هم عبادت کنید . ( اینها لحظاتی لطیف و خاص هستند که بین شما ، یکسان تقسیم می شود )

    * غذایتان را زیر نور یک شمع بخورید .

    * در مقابل دیگران ، با او مخالفت نکنید .

    * در مقابل دیگران ، او را مورد انتقاد قرار ندهید ( منافات دارد با اصل پذیرش مردان از سوی زنان ، البته مسلم است که انگیزه شما چیز دیگری است اما نتیجه ، آن نخواهد بود که شما می پندارید )

    * از او حمایت کنید ( به دیگران اجازه ندهید به همسرتان بی احترامی کنند ، گاهی نظری کنایه آمیز می تواند ، به شدت آزاردهنده باشد )

    * خودتان را دوست بدارید ! ( ممکن است عجیب به نظر برسد ، اما وقتی خودتان را دوست نداشته باشید ، نمی توانید واقعا شخص دیگری را دوست بدارید )

    * هنگام بیماری ، مراقبش باشید .

    * در چشمان او بنگرید ! ( زمانی که همسرتان با شما صحبت می کند ، مستقیم به چشمان او نگاه کنید ، این کار شما نه تنها نشانگر این است که شما بدآنچه او می گوید ، علاقه مندید ، بلکه چیزی در نگاه کردن به چشمان او وجود دارد ، که به شما شور و شعف خواهد بخشید )

    * عکس های عروسی تان را قاب بگیرید .

    * سند ازدواجتان را به نمایش بگذارید ( سند  مقدس ازدواجتان را قاب بگیرید ! این کار یک یادآوری شگفت انگیز و پایدار مبنی بر این خواهد بود که عشق شما ، مهر و موم شده است و شما به طور قطع به یکدیگر تعلق دارید )

    * به همسرتان اعتماد کنید .

    * عکس های دونفره بیندازید .

    * بگذارید او برنده شود ! ( دعواهای گاه و بیگاه ، ختی در زندگی های مشترک سالم ، امری اجتناب ناپذیر است . حداقل منفعت این کار شما این است که شما از مشاجره و بحث ، دوری می کنید )

    * از او جلوی در استقبال کنید ( با باز کردن در از او استقبال کنید )

    * لباس های او را خودتان تعمییر کنید .

    * رمزی صحبت کنید ( کدی را برای برخی لغات انتخاب کنید که فقط شما و همسرتان معنی آنرا می دانید و آن را به راحتی در جمع بیان کنید . شما با این کار می توانید کمی سرگرمی داشته باشید و باعث نزدیک تر شدن به یکدیگر شوید )

    * سعی نکنید برای او مادری کنید !

    * با ماشین به گردش های طولانی بروید . ( در ماشین مناظر را باهم تماشا کنید و با هم گفتتگو کنید )

    * با او دوست باشید . ( به او اعتماد به نفس بدهید تا همیشه وقتی که با صحبت کردن ، خندیدن و یا حتی گریستن نیاز داشت ، به سوی شما بیاید . بگذارید همیشه آزاد باشد و در سختی ها و خوشی ها ، در کنار او باشید . )

    * مسائل جزئی را به یاد داشته باشید ( به مدل راه رفتن ، حرف زدن ، لبخند زدن و حتی مدلی که اسم شما را صدا می زند ، توجه کنید . این نکات از آنچه فکر می کنید ، با اهمیت ترند و هیچ کس مانند او نمی تواند ، آنها را انجام دهد )

    * در پوشیدن لباس به او کمک کنید .

    * خودتان را برایش جذاب نگه دارید . ( خانم خانه دار بودن  و نظافت خانه با موهایی به هم ریخته و ظاهری آشفته ، کاری ساده است ، زمانی که واقعا در حال نظافت خانه هستید ، مشکلی نیست ، اما سعی کنید زمانی که همسرتان شما را می بیند ، ظاهری آراسته داشته باشید ، قبل از آمدن او دوش بگیرید ، لباس تمییز بپوشید ، عطر بزنید و موهای خود را مرتب کنید )

    * در مورد خرج و مخارج فشار نیاورید . ( آموختن زندگی کردن در راستای اهداف ، از اهمیت خاصی برخوردار است . اگر توانایی مالی برای خرید لوازم غیرضروری را ندارید ، از خرید آنها ، صرف نظر کنید . تحمل استرس های مالی در زندگی زناشویی بسیار دشوار است )

    * شکایت نکنید ( البته اکثر خانم ها ، بلند بلند ، فکر می کنند ! ولی همین فکر کردن بلند آنها ، به سادگی از سوی مردان ، به شکایت تلقی می شود ! )

    * به سلامتی او اهمیت دهید ( همسرتان را تشویق کنید که به اندازه بخوابد و ورزش کند ، سعی کنید از دکتر برای او وقت معاینه دندانپزشکی بگیرید . عذاهای سالم بپزید و به او مکمل های تقویتی بدهید )

    * لباس هایی بپوشید که او دوست دارد . ( برخی زنان این کار را دوست دارند و برخی از زنان هم می ترسند که این کار را انجام بدهند )

    * جسور باشید ! ( اغلب زنان سعی می کنند که در برخی موارد شوهرشان پیش قدم شود ، سعی کنید هر از چندگاهی جسارت خود را به نمایش بگذارید . این عمل به طرز شگفت انگیزی آتش اشتیاق و علاقه همسرتان را شعله ور خواهد کرد )

    * بر روی کاستی ها و نواقص خود و بر روی روش های خود کار کنید .

    * به او تحمیل نکنید که حق با شماست (اگر در مورد خاصی مخالفت کردید و بعدا معلوم شد که حق با شما بوده ، در این مورد حسرت نخورید و آنرا به روی خود نیاورید )

    * نظر او را بخواهید ( نظر همسرتان را در موارد گوناگون از مسائل فرزندانتان گرفته تا آنچه که او دوست دارد بخورد ، جویا شوید ، این عمل به او اجازه می دهد تا نیازهایش را درک کند و بفهمد که تفکراتش برای شما حائز اهمیت است )

    * برای او خرید کنید .

    * برای همسرتان کادو بخرید ( مردها برعکس زنان ، بیشتر از کادوی وسائل  کاربردی خوششان می آید تا وسائل شخصی )

    * او را بدزدید !  ( یک روز عصر نقشه بکشید و برنامه ریزی کنید . سپس وقتی همسرتان از کار تعطیل می شود ، به محل کار او بروید و به او بگویید که در ماشین بنشیند و هیچ سوالی هم نپرسد و .. !! )

    * در دنیای غیرواقعی سیر نکنید ( بیشتر کتاب ها و فیلم ها ، عشق را با روش های غیرواقعی ، به تصویر می کشند ، عشق واقعی همان است که اکنون در حال فراهم کردن همه چیز برای شماست ، و بدون قید و شرط شما را دوست دارد )

    * با هم به اردو بروید .

    * وقتی او خسته است ، زمانی طولانی حرف نزنید ( مردها برعکس زنان ، با سکوت بیتر به آرامش می رسند تا با حرف زدن )

    * عشق خود را ابراز کنید . ( جمله دوستت دارم را هر روز به او بگویید و هدفتان هم همان باشد )

    ./



    پاسخ:
    سپاس که از موضوعات پیشنهادی به سادگی عبور نمی کنید این یعنی پویایی هم خودتان مطالعه می کنید و هم دیگران را در تجربه ی خود سهیم می کنید
  • سجاد غلامی
  • گفتید : تجربه ، حالا ما بی تجربه های  عاطل و باطل ، یه دوز از صمیمیت نابهنگام ورداریم و از کوچه علی چپ خودمون رو قاطی باقالی ها بکنیم و نظر بدیم ، اشکالی که نداره که ؟!  .. به هر حال نخوردیم نون گندم .. !
    البته به شرطی که با اظهار نظر خود ، اسباب فرح و بهجت شما متاهلین مجرب را فراهم ننماییم !

    به هوش باش و به یاد داشته باش  ..

     که عاقلانه انتخاب ، و عاشقانه زندگی کنید !

    به هوش باش و به یاد داشته باش ..

    که قبل از ازدواج ، دوچشم خود را خوب باز نموده و در صورت نیاز ، دو چشم دیگر را هم قرض فرموده ! و از نعمت بینائی خود ، بیشترین بهره را ببیرید ! .. بعد از ازدواج ، یک چشم خود را هم اگر ( بر برخی از مسائل ) ببندید ، با چشم دیگر می شود  زندگی نمود !

    به هوش باش و به یاد داشته باش ..


    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">