منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

لطفا خانم ها بخوانند!

منصوره صامتی |

راههای ابراز احساسات به همسر

* برای او پیام های محبت آمیز بفرستید .

* یکی از کارهای مشکل او را انجام دهید (یکی از کارهای روزمره که او رغبتی به انجام آن ندارد )

* با هم یک کار سرگرم کننده انجام دهید .

* با هم بازی کنید .

* حس قدردانی خود را ابراز کنید ( وقتی همسرتان سخت کار می کند یا برایتان کاری انجام می دهد ، بگذارید بداند که شما قدردان زحمات او هستید )

* خانه را تبدیل به پناهگاهی برای او بکنید ( خانه را به محلی امن برای همسرتان تبدیل کنید تا بتواند از استرس های زندگی رهایی بیابد )

* برای او دعا کنید و گاهی اجازه دهید که همسرتان این دعا را بشنود .

* قبل از دور انداختن چیزی ، با او هماهنگ کنید .

* قبل از نظافت یا مرتب کردن چیزی ، با او هماهنگ کنید .

* به هم پیاده روی یا گردش کنید .

* انتظار نداشته باشید آنچه را که در ذهن شما می گذرد ، همسرتان بداند ! ( اگر موضوعی هست که می خواهید همسرتان بداند ، به او بگویید و از او انتظار نداشته باشید که از افکار و احتیاجاتتان با خبر باشد ؛ اغلب زنان بین این موضوع و موضوع دوست داشته شدن از سوی مردان ، بر اساس ساختار ذهنی خود ، به اشتباه پیوند منطقی برقرار می کنند )

* با هم بخندید و با هم کارهای بچه گانه و شادی آور انجام دهید .

* از تجسس بپرهیزید ( از مخفیانه زیر نظر گرفتن و بررسی همسرتان دوری کنید )

* کارت پستال های عاشقانه به او بدهید .

* خوراکی مورد علاقه او را تهیه کنید .

* درباره آینده با او گفت و گو کنید .

* شک و تردید ها را روشن کنید (اگر رفتار یا گفتاری مشکوک داشت ، زود نتیجه گیری نکنید ، به او فرصت دهید تا بیش از آنکه شما قضاوت کنید ، آنرا توضیح دهد )

* بگذارید او مرد خانه باشد ( اگرچه این مسئله هر روز کمتر در نظر گرفته می شود ، اما هنوزم به روز و مفید است ! البته نه بدین معنا که چون همسرتان چرخ اقتصاد خانواده را می چرخاند ، شما حق انتخاب نداشته باشید )

* بگویید معذرت می خواهم !

* به قول های خود ، عمل کنید .

* گذشته ها ، گذشته !

* صادق باشید .

* در برابر دوستانش به او افتخار کنید ( مردها به طور ذاتی روی بالا بردن خود ، حساب می کنند ! گاهی اوقات به منظور دلگرمی دادن به او ، بگذارید تعریف های شما را ،در مورد رفتار سکنات خودش ، بشنود بدک نیست ! ، مرد است دیگر ! )

* یک شگفتانه ! ماشینش را بشویید ! ( او را با شستن و تمییز کردن ماشینش ، غافلگیر کنید ، اگر نمی توانید خودتان این کار را انجام دهید ، آنرا به یک متخصص بسپارید و از نتیجه شگفت آن ، خود نیز غافلگیر شوید )

* عکس او را در صفحه پس زمینه کامپیوتر خود ، قرار دهید ( اجازه دهید که او بداند هنوز مردی خوش تیپ است ! )

* با هم عبادت کنید . ( اینها لحظاتی لطیف و خاص هستند که بین شما ، یکسان تقسیم می شود )

* غذایتان را زیر نور یک شمع بخورید .

* در مقابل دیگران ، با او مخالفت نکنید .

* در مقابل دیگران ، او را مورد انتقاد قرار ندهید ( منافات دارد با اصل پذیرش مردان از سوی زنان ، البته مسلم است که انگیزه شما چیز دیگری است اما نتیجه ، آن نخواهد بود که شما می پندارید )

* از او حمایت کنید ( به دیگران اجازه ندهید به همسرتان بی احترامی کنند ، گاهی نظری کنایه آمیز می تواند ، به شدت آزاردهنده باشد )

* خودتان را دوست بدارید ! ( ممکن است عجیب به نظر برسد ، اما وقتی خودتان را دوست نداشته باشید ، نمی توانید واقعا شخص دیگری را دوست بدارید )

* هنگام بیماری ، مراقبش باشید .

* در چشمان او بنگرید ! ( زمانی که همسرتان با شما صحبت می کند ، مستقیم به چشمان او نگاه کنید ، این کار شما نه تنها نشانگر این است که شما بدآنچه او می گوید ، علاقه مندید ، بلکه چیزی در نگاه کردن به چشمان او وجود دارد ، که به شما شور و شعف خواهد بخشید )

* عکس های عروسی تان را قاب بگیرید .

* سند ازدواجتان را به نمایش بگذارید ( سند مقدس ازدواجتان را قاب بگیرید ! این کار یک یادآوری شگفت انگیز و پایدار مبنی بر این خواهد بود که عشق شما ، مهر و موم شده است و شما به طور قطع به یکدیگر تعلق دارید )

* به همسرتان اعتماد کنید .

* عکس های دونفره بیندازید .

* بگذارید او برنده شود ! ( دعواهای گاه و بیگاه ، ختی در زندگی های مشترک سالم ، امری اجتناب ناپذیر است . حداقل منفعت این کار شما این است که شما از مشاجره و بحث ، دوری می کنید )

* از او جلوی در استقبال کنید ( با باز کردن در از او استقبال کنید )

* لباس های او را خودتان تعمییر کنید .

* رمزی صحبت کنید ( کدی را برای برخی لغات انتخاب کنید که فقط شما و همسرتان معنی آنرا می دانید و آن را به راحتی در جمع بیان کنید . شما با این کار می توانید کمی سرگرمی داشته باشید و باعث نزدیک تر شدن به یکدیگر شوید )

* سعی نکنید برای او مادری کنید !

* با ماشین به گردش های طولانی بروید . ( در ماشین مناظر را باهم تماشا کنید و با هم گفتتگو کنید )

* با او دوست باشید . ( به او اعتماد به نفس بدهید تا همیشه وقتی که با صحبت کردن ، خندیدن و یا حتی گریستن نیاز داشت ، به سوی شما بیاید . بگذارید همیشه آزاد باشد و در سختی ها و خوشی ها ، در کنار او باشید . )

* مسائل جزئی را به یاد داشته باشید ( به مدل راه رفتن ، حرف زدن ، لبخند زدن و حتی مدلی که اسم شما را صدا می زند ، توجه کنید . این نکات از آنچه فکر می کنید ، با اهمیت ترند و هیچ کس مانند او نمی تواند ، آنها را انجام دهد )

* در پوشیدن لباس به او کمک کنید .

* خودتان را برایش جذاب نگه دارید . ( خانم خانه دار بودن و نظافت خانه با موهایی به هم ریخته و ظاهری آشفته ، کاری ساده است ، زمانی که واقعا در حال نظافت خانه هستید ، مشکلی نیست ، اما سعی کنید زمانی که همسرتان شما را می بیند ، ظاهری آراسته داشته باشید ، قبل از آمدن او دوش بگیرید ، لباس تمییز بپوشید ، عطر بزنید و موهای خود را مرتب کنید )

* در مورد خرج و مخارج فشار نیاورید . ( آموختن زندگی کردن در راستای اهداف ، از اهمیت خاصی برخوردار است . اگر توانایی مالی برای خرید لوازم غیرضروری را ندارید ، از خرید آنها ، صرف نظر کنید . تحمل استرس های مالی در زندگی زناشویی بسیار دشوار است )

* شکایت نکنید ( البته اکثر خانم ها ، بلند بلند ، فکر می کنند ! ولی همین فکر کردن بلند آنها ، به سادگی از سوی مردان ، به شکایت تلقی می شود ! )

* به سلامتی او اهمیت دهید ( همسرتان را تشویق کنید که به اندازه بخوابد و ورزش کند ، سعی کنید از دکتر برای او وقت معاینه دندانپزشکی بگیرید . عذاهای سالم بپزید و به او مکمل های تقویتی بدهید )

* لباس هایی بپوشید که او دوست دارد . ( برخی زنان این کار را دوست دارند و برخی از زنان هم می ترسند که این کار را انجام بدهند )

* جسور باشید ! ( اغلب زنان سعی می کنند که در برخی موارد شوهرشان پیش قدم شود ، سعی کنید هر از چندگاهی جسارت خود را به نمایش بگذارید . این عمل به طرز شگفت انگیزی آتش اشتیاق و علاقه همسرتان را شعله ور خواهد کرد )

* بر روی کاستی ها و نواقص خود و بر روی روش های خود کار کنید .

* به او تحمیل نکنید که حق با شماست (اگر در مورد خاصی مخالفت کردید و بعدا معلوم شد که حق با شما بوده ، در این مورد حسرت نخورید و آنرا به روی خود نیاورید )

* نظر او را بخواهید ( نظر همسرتان را در موارد گوناگون از مسائل فرزندانتان گرفته تا آنچه که او دوست دارد بخورد ، جویا شوید ، این عمل به او اجازه می دهد تا نیازهایش را درک کند و بفهمد که تفکراتش برای شما حائز اهمیت است )

* برای او خرید کنید .

* برای همسرتان کادو بخرید ( مردها برعکس زنان ، بیشتر از کادوی وسائل کاربردی خوششان می آید تا وسائل شخصی )

* او را بدزدید ! ( یک روز عصر نقشه بکشید و برنامه ریزی کنید . سپس وقتی همسرتان از کار تعطیل می شود ، به محل کار او بروید و به او بگویید که در ماشین بنشیند و هیچ سوالی هم نپرسد و .. !! )

* در دنیای غیرواقعی سیر نکنید ( بیشتر کتاب ها و فیلم ها ، عشق را با روش های غیرواقعی ، به تصویر می کشند ، عشق واقعی همان است که اکنون در حال فراهم کردن همه چیز برای شماست ، و بدون قید و شرط شما را دوست دارد )

* با هم به اردو بروید .

* وقتی او خسته است ، زمانی طولانی حرف نزنید ( مردها برعکس زنان ، با سکوت بیتر به آرامش می رسند تا با حرف زدن )

* عشق خود را ابراز کنید . ( جمله دوستت دارم را هر روز به او بگویید و هدفتان هم همان باشد )

  • منصوره صامتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">