منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

لطفا آقایان بخوانند !

منصوره صامتی |

چگونه کانون خانوادگی مان را گرم کنیم


* برای او شکلات بخرید ! ( یک بسته شکلات بخرید و آن را در مکانی که مطمئن هستید آنها را پیدا می کند ، قرار دهید . برای تاثیر گذاری بیشتر روی آن بنویسید "دوستت دارم" )

* به خاطر رسیدگی به آراستگی اش ، او را مسخره نکنید ! ( همسر شما دوست دارد از نظر شما زنی زیبا جلوه کند . درصورتی که گاه و بیگاه در مورد این که چقدر وقتش را صرف درست کردن موها یا ظاهرش می کند ، با او گیر بدهید ، ممکن است که وی فکر بکند شما به ظرافت زنانه و یا تلاشش برای زیباتر شدن احترام نمی گذارید . بگذارید بداند که وقتی به خودش می رسد ، چقدر زیباتر می شود )

* اولین دیدارتان را دوباره یادآوری کنید .

* با او گفتگو کنید ( همسر شما دوست دارد که از کار روزانه تان باخبر شود . با او در مورد این که روزتان را چگونه سپری کرده اید یا حتی آمال و آرزوهایتان برای آینده ، صحبت کنید . همچنین در باره فرزندانتان یا هرآنچه که در ذهن شما می گذرد ، با همسرتان حرف بزنید . فقط گفت و گو کنید . )

* برای او گل بخرید .

* از او تعریف کنید .

* برای اوئ هدیه ای زنانه بخرید ( هدیه شما باید شخصی بوده و به او حس زن بودن مضاعف بدهد )

* مناسبت های خاص را فراموش نکنید .

* تعمیرات خانه را انجام دهید .

* در مقابل دیگران از او تعریف کنید . (اجازه دهید تا وقتی جلوی دیگران با غرور از او تعریف می کنید ، بشنود . ممکن است خجالت بکشد و پشت سرتان چیزی بگوید ، اما در دل ازاینکه شما مرد او هستید ، افتخار می کند )

* از او معذرت خواهی کنید .

* استرس های کاری را برای محل کار بگذارید .

* هیچ چیز را از همسرتان مخفی نکنید .

* منفی گرا نباشید ( از کارهایی که همسرتان انجام می دهد یا کارهایی که انجام نمی دهد ، شکایت و موشکافی نکنید . سعی کنید خوش رفتار تر باشید ، به نیمه پر لیوان بنگرید ، وقتی منفی گرا باشید ، همه کارها ، دشوار تر و بدتر از آنچه که هستند ، به نظر خواغهند رسید )

* اشتباه خود را قبول کنید .

* برای او فداکاری کنید .

* مراقب سلامتی همسرتان باشید .و

* اگر می خواهید دیر به خانه بروید ، به او اطلاع دهید ( سعی کنید همیشه در ساعتی معین به خانه بروید )

* ظرفها را بشویید ( اگر قادر به نظافت کل خانه نیستید ، حداقل هراز چند گاهی ، یکی از کارهای خانه را مانند شستن ظرف ها یا مرتب کردن وسائل خود را به عهده بگیرید . با این کار کمک زیادی به همسر خود خواهید کرد )

* هدیه ای مشترک برای او و خودتان بگیرید .

* او را به دنبال کردن رویاهایش تشویق کنید .

* مهربان و فروتن باشید .

* با هم به پیاده روی بروید .

* به آینده توجه کنید .

* یک آلبوم درست کنید ( عکس های خاطره انگیز خود را از زمانی که برای اولین بار یکدیگر را دیده اید تا حالا ، انتخاب کرده و یک آلبوم درست کنید . این کار را می توانید به کمک یکدیگر هم انجام دهید تا بیشتر به هم نزدیک شوید . )

* انتخاب های او را بی ارزش جلوه ندهید . ( در صورت که همسر شما عقیده یا انتخاب خود را بیان نمود ، از او تشکر کرده و بگذارید که بداند افکارش برای شما بسیار ارزشمند است . طوری رفتار نکنید که گویی نظرات او نابخرادانه و احمقانه است ! )

* به تفاوت های او احترام بگذارید ( ساختار همسر شما ، نسبت به شما متفاوت است . او نه تنها از لحاظ جسمی ، بلکه از لحاظ طرز فکر و حتی دریافت عشق ، به طور ذاتی متمایز است . این تمایزات را محترم دانسته و برای تغییر دادن آن کوشش نکنید )

* از دل و جان او را خوشحال کنید . ( آنچه همسرتان را خوشحال می کند ، انجام دهید . شما مجبور به خرید گران ترین چیزها برای او یا لوس کردنش ! نیستید . با این حال اشکالی هم ندارد او را گاهی کمی لوس کنید . اغلب ، کارهای کوچک هم برای بیشتر خانم ها بسیار پراهمیت هستند ، و فقط کافی است کمی به او توجه کنید تا شما او را از صمیم قلب دوست بدارد و به شما احترام بگذارد . شما خواهید فهمید که اگر او شاد باشد ، به نیاز های شما به خوبی پاسخ خواهد داد )

* از شب عروسی خود یاد کنید ( خانم ها یادآوری لحظات خاص زندگی را دوست دارند . شب عروسی خود را به خاطر آورید و از چگونگی احساسات خود ، زمانی که برای اولین بار کنار هم بودید ، صحبت کنید . در مورد روزی که اولین فرزندتان متولد شد ، صحبت کنید )

* برای او صبحانه با نان گرم آماده کنید ( آخر هفته او را با محبت از خواب بیدار کنید و به میز صبحانه دعوتش کنید )

* دفتر خاطرات درست کنید ( از روز تولد او شروع کرده و هر روز برای مدت ده دقیقه ، برای او یادداشتی عاشقانه یا مطلبی خاص برای او بنویسید ، و در پایان سال یا در سالگرد تولد بعدی ، به عنوان هدیه به او تقدیم کنید )

* برای او یک یا چند نام شیک و مستعار و زیبا انتخاب کنید که به مناسبت های مختلف ، او را با یکی از آن اسامی صدا بزنید .

* به کمک یکدیگر یکی از عکس هایتان را طراحی کنید .

* برای بار دوم به ماه عسل بروید !! و سعی کنید از دفعه اول هم بهتر باشد .

* یک سرگرمی برای خود انتخاب کنید . ( همانند کوهنوردی یا تنیس که هر دوی شما از آن خوشتان بیاید و باهم آنرا انجام دهید تا باعث صمیمیت بیشتر در بین شما بشود )

* فروتنی خود را ابراز نمایید . ( آن قدر از خود راضی نباشید که کسی نتواند به شما نزدیک شود . همسرتان دوست دارد که شما بی باک باشید . اما فکر نکنید همیشه شما رئیس هستید . )

* از او محافظت کنید . ( از همسرتان در تمامی موقعیت ها مراقبت کنید تا هیچگاه چه از لحاظ فیزیکی و چه از لحاظ عاطفی ، آسیبی به او وارد نگردد . حتی از او در مقابل بدرفتاری های لفظی و بدخلقی های سایر اعضای خانواده نیز محافظت کنید و همیشه در این جور موارد به سرعت ولی با ظرافت وارد عمل بشوید )

* بهترین دوست او باشید . ( اجازه دهید تا به اندازه کافی احساس دلگرمی کند تا همه چیز را با شما در میان بگذارد . محرم اسرار هم باشید )

* سرآشپز شوید ( برای همسرتان یک غذای رمانتیک یپزید )

* عادات بد خود را ترک کنید .

* به کمک یکدیگر گل و گیاه بکارید .

* بلیت نمایش ها و گردش های فصلی را تهیه کنید .

* لیستی عاشقانه تهیه کنید ( و در آن دلایل اینکه عاشق همسرتان هستید را بنویسد و به یخچال خانه الصاق نمایید )

* عشق خود را ابراز نمایید . و ..


اساس زندگی مشترک ، عشق ، احترام و صداقت هست . برای همه تون آرزوی موفقیت ، شادکامی و بهروزی دارم . در آخر مهمان می کنم چشمان زیبای شما را به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) .

فرمود : بهترین شما ، خوش رفتارترین و سودمند ترین فرد نسبت به خانواده اش هست . و من بهترین شما نسبت به خانواده ام هستم .

و باز فرمود : جهاد زن ، در نیکو شوهرداری کردن است . /

  • منصوره صامتی

نظرات  (۹)

سلام، ببخشید دیگه در فضای مجازی گاهی وقت ها سلام کردن از یاد من میره!

آقای سجاد غلامی و خانم صامتی از شما دو بزرگوار بسیار سپاسگزارم.
تاحدودی این موردی که شما فرمودید هم هست ولی خب خیلی موارد دیگه هم هست که به دلیل زندگی پیچیده خانوادگی من بوده و هست و به صورت ناخودآگاه روی من تاثیر میزاره.
حقیقتش پدر من بسیاری از مواردی که در بالا ذکر شده رو رعایت نکرده و همین عامل باعث گسست در خانواده ما شد و من امثال این حرف ها که در متن بالا هست رو به این دلیل که ما فامیل هایی کم ولی صمیمی ای داریم زیاد شنیدم و خوب شاید بشه گفت بعد از یک مدت نسبت به این جور حرف ها بی حوصله شدم و همینی که الان میبینین!
از طرفی در اطرافیان ما هم از این گسست های خانوادگی بوده و این باعث شد که من بسیاری مسائل رو در خانواده ها با هم مقایسه کنم.
متاسفانه من در اطرافیان خودم زن هایی رو دیدم که چون مردانی در زندگیشون بوده (پدر، برادر، همسر و ...) که بسیار شایسته بودن هیچ مرد دیگری رو قابل نمیدونن، خلاصه اینکه من اصلا به پدرم حق نمیدم ولی از دست خیلی از اطرافیان(زن ها) کلافه ام!
و چون اینجور حرف ها رو از اون ها زیاد شنیدم به صورت ناخودآگاه روی من تاثیر منفی گذاشته شاید! به هر حال این هارو گفتم که بدونین اوضاع خیلی پیچیدست و ای کاش من به دو دلیل در این نوشته اولین پیام رو نمیگذاشتم:

1- مسئله به جایی رسید که باعث رنجش خانم صامتی شد در حالی که من منظورم این بود که شاید خیلی ها مثل من باشن و از اونجایی که من مجردم گفتم بنویسم چون حس کردم این ها بیشتر برای کوچک تر هاست، در هر صورت شرمنده اگر باعث رنجش شدم

2- مسئله بیخ پیدا کرد و همین طور که میبینین من از توضیح دادن دلیل این مورد عاجزم و شما هم از من دلیل میخواین

در آخر از شما بزرگواران ممنوم و راستی یلداتون مبارک، تازه سرِ شبِ :))
من که دارم باسلق میخورم :))
پاسخ:
سلام
 علی آقا بنده اصلا ناراحت نشدم ،خوشحالم که شما همراه ما هستید. ما هم در این رسانه در حال تمرین کردن یک گفتگوی سالم هستیم و چه بهتر که با هم مخاالف باشیم . هرچه هماورد حرفه ای تر ما هم در گفتگو قویتر خواهیم شد . 
دو بند آخری رو که نوشتید مشکل فرهنگ ایرانی است . مشکل ما ایرانی ها در شفاهی بودن ماست یعنی به راحتی ساعتها حتی بی ربط حرف می زنیم ولی وقتی نوبت فکر کردن و نوشتن میشه  برامون سخته نوشتن . در حالی که باید تا میشه تمرین کنیم و بنویسیم تا اشکالاتمون کمتر بشه 
 یادش بخیر استاد فن بیان  سال ها پیش یک جمله ی اعجاب انگیز به ما آموزش دادند
 تکرار و تمرین معجزه می کند ... تکرارو تمرین معجزه می کند... تکرارو تمرین معجزه می کند ...
  • سجاد غلامی
  • جناب علی ؛ سلام . شما بیان اینگونه مطالب را ، از جانب یک زن ، چندان پسندیده و باب طبع نمی دانید چون زن ، فطرتا مظهر ناز است نه نیاز . شاید می پندارید نوشتن اینگونه مطالب از جانب یک زن ، می تواند در خود نوعی القای نیاز ، به همراه داشته باشد و مخاطب با خواندن آن و انتساب آن به یک زن ، آنرا با فطرت او که همانا ناز است و نه نیاز، در تعارض ببیند و این باعث آزردگی خاطر شما که از فطرتی پاک و سالم برخوردار هستید ، شده است .
    اما دوست عزیز ، گاهی انگیزه ی افراد ، از نوشتن مطلبی ، می تواند اطلاع رسانی و آموزش باشد نه صرفا منویات قلبی نویسنده . طبیعی است که زنان کمتر خواهان اظهار نیازهای خود هستند و همواره می پندارند که اگر همسرم مرا واقعا دوست بدارد ، باید او بداند که من چه نیازهایی دارم و آنها را بدون آنکه من اظهار بدارم ، برآورده سازد . چرا که زن ، مظهر ناز است .
    "چرا و به چه علت دوست ندارید ؟
    چه تفاوتی دارد که بیان کننده چه جنسیتی دارد ؟
    مهم این است که اصل مطلب چیست "
    راستش توضیحش سخته نیمدونم ولی شاید چون من از آدم های دور و اطراف(زن ها) خودم زیاد این حرف هارو شنیدم و همیشه هم از درون ناراحت شدم! شاید چون غروری دارم که اینجوری شکسته میشه! کلا این بحث رو اگر بخوام ادامه بدهم وارد زندگی شخصی خودم میشم که دلخواهم نیست و ...
    ولی اون پیغام اول رو فقط برای این نوشتم که شما اطلاع داشته باشین که این تیتر "لطفا آقایان بخوانند !" که کاملا مشخص کرده مخاطب شما چه کسانی هستند ممکن کارایی نوشته رو پایین بیاره نمونش خودِ من و فکر میکنم خیلی مرد ها دیگه هم مثل من هستن و این، مشکل یا یک نوع مسئله مختص به من نیست.
    .
    .
    .
    در کل خود من ترجیح میدم که اینجور موارد رو از زبان پدربزرگ یا پدرم بشنوم یا حتی برادر بزرگتر که البته هیچ وقت اینطور نبوده و نشده! یا یک یک مرد بزرگتر از خودم که کاریزمایی رو من داشته باشه.
    .......
    به دل نگیرید ها صرفا جهت اطلاع بود به دلیل تیتری که انتخاب کردین
    چون از این دست مخاطبین مثل من هم هستن
    پاسخ:
    بزرگوار 
    از قضا این متن رو یکی از پدر بزرگ هایی که مخاطب این رسانه است پیشنهاد داده ولی علاقه ای نداشت نامش به عنوان نویسنده درج  بشه 
    بزرگوار خیالتون راحت ایشون یک مرد هستند به تمام معنا که بواسطه ی مطالعه ی فراوان اطلاعات خوبی هم در مسایل خانوادگی دارند 
     امیدوارم شما نیز اگر توصیه ای دارید مطرح کنید تا دوستان یعنی آقایون استفاده کنند . البته بنده معتقدم اگر مشکلات جامعه ی مردان د ر ایران رو به بهبودی برود  مسایل بغرنج جامعه ی  زنان ایران نیز حل خواهد شد ...
    "چه طور باید به شما کمک کرد؟"

    کمک از چه نظر؟ اگر منظورتون این توصیه هاست خوب شاید رو من تاثیر بزارن ولی در قدم اول خوشم نمیاد یک زن این هارو بیان کنه! ولی تاثیر خواهند گذاشت!

    فکر میکنم خیلی های دیگه هم مثل من اینجوری باشن.
    ممنونم
    پاسخ:
    بزرگوار 
    به طور کلی متوجه متظورتون شدم ولی در جزییات متوجه منظور شما نشدم ؟ 
    چرا و به چه علت دوست ندارید ؟ 
    چه تفاوتی دارد که بیان کننده چه جنسیتی دارد ؟ 
    مهم این است که اصل مطلب چیست 
    شرمنده ولی کلا یک سری مسائل هست که اصلا خوشم نمیاد از زبان زنان بیان بشه
    یکیش همین مورد "نحوه برخورد شوهر با همسر"!!!
    یا به عنوان مثال "مهریه و حقوق زن"!
    یا ... اصلا هم ربطی به شما نداره یعنی اگر این موارد رو مادر و مادربزرگ من هم بیان کنن بازم در درون خشمگین میشم، فقط در درون!

    متاسفانه این جور موارد در ظاهر من هیچ تاثیری نداره ولی در باطن خشم من رو به جوش میاره!
    پاسخ:
    چه طور باید به شما کمک کرد؟
    با سلام ممنون از مطلبتون 
    واقعیت این است که اینقدر مسائل جامعه سیاسی شده همه افکار مردم هم سیاسی شده حتی مسائل خانواده و رفتارهای برگرفته از اخلاق در محیط خانه و مسائل زناشویی و خیلی از مشکلات حاد الان جامعه بخاطر نبود برنامه های جذاب اخلاق در خانواده می باشد .
    بنده در محیط کارم با اساتید اخلاق سرو کار دارم و بعضاً از این اساتید در کلاسهای درسی استفاده می کنیم واقعاً یکی از کلاسهایی استقبال می شود همین کلاسهای رفتارهای اخلاقی در محیط خانه با همسر و فرزندان می باشد که خیلی تاثیرگذار بوده است.
    پاسخ:
    سلام
    لطفا شما نیز مطالب مفید را جهت استفاده ی دیگران مطرح بفرمایید
  • سجاد غلامی
  • اگر زنی در روابط خود ، ناراحت و غمگین باشد ، نمی تواند بر کارش تمرکز کند .
    اگر مردی در کارش ناراحت و غمگین باشد ، نمی تواند بر روابطش تمرکز کند .

    وقتی مردی ساکت است ، زن در دل خود  چنین می گوید : مرا دوست ندارد !

    اولین قانون صحبت کردن با یک مرد اینست که ساده حرف بزنید و فقط ، یک موضوع برای فکر کردن به او بدهید . مردان مثل شما به چند موضوع نمی توانند فکر کنند . مردان برعکس زنان در هنگام گفتگو از این شاخه به ان شاخه پریدن لذت نمی برند .

    زن ها خود می توانند همزمان حرف بزنند و گوش بدهند ، انها مردان را متهم می کنند که قادر به انجام هیچ یک از این دو کار نیستند !

    مردان موقع حرف زدن نوبت را رعایت می کنند ، پس وقتی نوبت به مرد رسید حرف او را قطع نکنید و بگذارید حرف اش را بزند .

    اگر زنی زیاد با شما حرف می زند ، یعنی شما را دوست دارد ، اگر با شما حرف نمی زند یعنی دچار دردسر شده اید. باید چاره جویی کنید !

    حرف زدن و صحبت کردن ، رابطه زنان را گرم می کند ، اما مردان در برابر آن واکنش مثبت نشان نمی دهند زیرا آنان متوجه قواعد بازی نمی شوند .

    زنان در گفتگو اغلب با بیان احساسات خود به دنبال  رسیدن به تعادل ، صمیمیت و عشق اند ولی  مردان اغلب به دنبال راه حل !

    اشتباه اغلب مردان در گفتگو با زنان در این است که هنگام صحبت کردن زن به جای درک احساسات زن و تشویق و حمایت از او ، فوری کلام او را قطع نموده ، یا موضوع را شخصی پنداشته و درصدد دفاع از خود بر می آید ، یا به دنبال ارائه راه حل بوده یا قصد اصلاح گفته ها و رفتار و احساسات زن را دارد !!

    در گفت گو با زن ، وقتی زنی بعد از اتمام حرف های خود ، می گوید "ولی" معنی آن اینست که "من هنوز احتیاج دارم به حرف زدن" ! 

    واقعیت این است که زنان برای رسیدن به عشقی پایدار ، از هیچ کوششی دریغ نمی کنند ، آنها در این راه مشتاقانه احساسات خود را بیان می کنند و در مقابل به جلب حمایت عاطفی از مردان نیاز دارند .

    زنان با احساسات و مردان با الفاظ صحبت می کنند .

    هرگز تا وقتی مردی نخواسته ، به او نصیحت نکنید . به او بارها و بارها بگویید که در توانایی او در حل مشکلاتش اطمینان دارید .

    وقتی زنی درباره مشکلاتش سخن می گوید ، از دلهره و نگرانی خود می کاهد ، ولی او دوست دارد به حرف هایش گوش دهند نه  اینکه کسی مشکل او را حل کند .

    وقتی با زنی غمگین و ناراحت مواجهه می شوید فقط نشان دهید که گوش تان با اوست .

    مردان باید بدانند که وقتی زن نگران است دل اش می خواهد حرف بزند مردان باید گوش کنند و هیچ راه حلی پیشنهاد ندهند .

    بسیاری از مردان پس از 20 دقیقه خرید سکته می کنند .

    اگر شما زن هستید و در شغلی مردانه مشغول به کار هستید ، دو راه بیشتر ندارید : یا دست از کار بکشید یا مردمآب شوید !

    مرد دوست دارد زن طوری رفتار کند که گویی شوهرش درست همان کسی است که او می خواهد و انگار وقتی که با اوست همه دنیا را به او داده اند و مردش همانطور که هست برای او بی عیب و نقص است !

    و ...

    من به شخصه با مطالعه در این یافته های روانشناسانه  دانشمندان غربی در حوزه علوم رفتاری و رفتار زوجین در کانون خانواده ، به این موضوع برخورد کردم که بسیاری از مطالبی که  این دانشمندان بدان دست یافته اند ، که دربالا به شمه ای از ان  اشاره شد ، در دین اسلام منشاء روایی و حدیثی دارد !  و این برای خود من خیلی جالب بود .
    مثلا حدیثی است که می گوید : از حقوق زنان بر مردان یکی اینست که نیش و کنایه های او را تحمل کند !
    خب اگه کسی پیش زمینه ای از مطالعات نوین مربوط به روابط زوجین را داشته باشد و با دقت مطالب بالا را هم خوانده باشد ، متوجه می شود که اغلب زنان در هنگام صحبت با همسر خود ، تنها درصدد بیان افکار و احساسات خود هستند (گاهی ممکن است که بیان این احساسات از جانب زن ، از سوی مردان به این تلقی شود که زن با بیان این مطالب به دنبال نیش و کنایه زدن و اصطلاحا غرغر کردن است در صورتی که یافته های علمی روانشناسی نوین می گوید : زن تنها می خواهد  برای رهایی از استرس و رسیدن به تعادل ، احساسات خود را بیان کند ! نه اینکه از صحبت های خود منظور و قصد و غرض خاصی  داشته باشد .
    توجه نکردن به همین موضوع ساده ، زمینه ساز بسیاری از مشاجرات بین زوجین را فراهم می نماید . اینکه اغلب زنان بعد از پایان یک مشاجره با همسر خود می گویند که : مگر من چی گفتم ؟! دقیقا به همین اشاره دارد ! حالا یک بار دیگر حدیث را از اول بخوانید . )
  • سجاد غلامی
  • مرد برای اینکه عشق خود را به زن نشان دهد ، از بلندترین کوهها عبور کرد ، عمیق ترین اقیانوس ها را پیمود ، و از پهناورترین بیابان ها گذر نمود ،

    اما زن او را ترک گفت !..   چون مرد هرگز در خانه نبود !!

    اگر زنی مردی را ترک کند ، به این دلیل نبست که از آنچه مرد فراهم می کند ، ناراضی است ، بلکه به این سبب است که پاسخی برای احساساتش نمی یابد .
    پاسخ:
    نکته ی بسیار بسیار دقیق و صحیحی است
  • سجاد غلامی
  • زندگی وقتی قشنگ است که در کتاب قانون آن ؛

       اصل صداقت ،
          
                    ماده احترام و تکریم و کرامت ،
                                 
                                  و تبصره عشق ، محبت ، صمیمیت
      
                                               مهرورزی و گذشت ، نوشته شده باشد .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">