منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

با اجازه ی بزرگترها

منصوره صامتی |

با اجازه ی بزرگترها...!

 

لطفا تکلیف را روشن کرده و امت را از بلا تکلیفی در بیاورید

 

بلاخره :

 

"الرجال قوامون علی النساء"  یا  النساء قوامن علی الرجال ...؟؟؟!!!

 

 

 

البته با اجازه ی بزرگترها!

 

 به واسطه ی آنچه این روزها در زندگی واقعی مشهود است  ذهنم مشغول و معطوف  به این معناست.

 

نظرات  (۴)

با سلام و احترام.  
از خانم سماء تقاضا دارم لطف فرموده و منبع فرمایشات و بیانات استاد فقید ، علامه جعفری (ره) درمورد آنچه مرقوم داشتند ، با ذکر منبع بیان بفرمایند. 
بسیار بعید می دانم که حضرت علامه در مورد ازدواج ، قائل به چنین نظراتی بوده باشند . جفا است که درحق استاد فقیدی که به فرموده ی امام راحل (ره) "ابن سینای زمان" لقب گرفتند و دست ایشان از این دنیا کوتاه است ، نظرات وی را با "تفسیر به رای" و نظر خود ، به عنوان نظرات ایشان در رسانه ، به مخاطب معرفی نماییم.  
با سلام 
خانم صامتی بیانات شما بسیار ارزشمند است ولی در رابطه با ازدواج صحبتی با شما دارم . من دختری 26 ساله هستم. مانند دختران دیگر خواستگارانی دارم ، اما مشکل عدم تفاهم فکری است این مشکل اکثر دوستان تحصیلکرده من هست.من در حال اتمام تحصیلات ارشد هستم. از نظر علمی و اخلاقی نقاط ضعف بسیاری دارم ، اما هربار که باخواستگاران خود صحبت می کنم اغلب حتی با تفاوت سنی 5سال یا بیشتر مانند پسربچه های 18سال یا کمتر برخورد می کنند .روابط دوستی قبل از ازدواج با دختران هم که بماند و از یافتن همسری پاک مانند خودم ناامید شدم. اما من و دوستانم به این نتیجه رسیدیم که از دواج نکردن بهتر از ازدواج تحمیلی می باشد .برخی مانند آقای جعفری عقیده دارند که ما باید مثل اعراب جاهلیت کلبه خوشبختی خود را روی ویرانه زندگی یک زن بدبخت بسازیم و به یک مرد خائن دل ببندیم. نه خواهرمن راه حل از نظر من و دختران مجرد امثال من ، داشتن یک برنامه منظم برای تحصیل و کار است .لزومی ندارد که انسان خلیفه الله وجدان و شرف خود را به شیطان ارزانی کند. قطعا همه ما انسانها بسیارکوته فکرهستیم ما وقتی غیبت بندگان خدا را بکنیم قهر او را به جان خریده ایم چه رسد به این که برای همسران این بندگان، همسر دوم شویم. البته توجیه علامه جعفری پنهانکاری از همسر اول است که البته چندان غیرمنطقی نیست اگر بنا به حق خوری پنهانی باشد پنهانی می شود دزدی هم کرد . خدا راه حل صیغه را برای دوری از زنا قرار داده نه برای خودخواهی های من و شهوتهای بی مایه مردی که به خاطر آنها به شریک خود پشت پا بزند و به سوی من بیاید
هر سه مورد صحیح است.
1. گزینه اول زن بر مرد
2. مرد بر زن
3. فرزند بر هر دو
یا حق
باسلام
چون وقت سحری ونماز نزدیک است؛نمی توانم بیشتربنویسم،فعلا
نظرمحترم شمارا جلب میکنم به پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی)-:
دیدار جمعی از بانوان فرهیخته: گفتمان اسلامی در مورد زن، مسائل فعلی زنان کشور 21/2/1392
.
.
.
درپناه خدای مهربان باشید...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">