به دنبال پخش اولین مناظره ی انتخاباتی ازرسانه ی ملی نظرسنجی ها حاکی از نارضایتی گسترده از عملکرد مدیران رسانه در خصوص ساختار برنامه است تا جایی که برخی از نامزدها در حین پخش برنامه این نارضایتی را اعلام داشتند.
مدتهاست که گفتگوهای مردمی در گوشه و کنار شهر انتظاراز فرا رسیدن زمان پخش مناظره هاست
زمانی طولانی صرف هماهنگی برنامه ها ی انتخاباتی شده و حتی استودیو های خاص این برنامه ها نیز تجهیز و آماده شده اند .
حضور در مناظره برای دفاع هرچه بهتر ازبرنامه های مدیریتی برای خود نامزدها نیز حائز اهمیت است
واین مهم با توجه به شعار سال "حماسه ی سیاسی ،حماسه اقتصادی " در تهییج و ترغیب مردم جهت حضور و مشارکت فراگیر آنان به وسعت خلق حماسه ای دیگرمهم می نماید .
اگرچه بر حسب ظاهر اولین مناظره ی انتخاباتی موفق نبود ونارضایتی مخاطب را در پی داشت ولی با نگاهی منطقی بر فرآیند ساخت چنین برنامه هایی در رسانه ی ملی ،چگونگی تصمیم گیری مدیران و همچنین در نظر گرفتن تجربه ی تلخی که در انتخابات 88 پس از مناظره های انتخاباتی صورت گرفت و بسیاری از همین مخاطبان و مدیران فرهنگی سیاسی کشور از عملکرد رسانه ی ملی نه تنها ناراضی بلکه خشمگین و عصبانی بودند پخش چنین برنامه ای از رسانه ی ملی در آستانه ی انتخابات 92 کاملا طبیعی به نظر می رسد .
در ادامه ،مبسوط به دلایل ارائه ی چنین نظری خواهم پرداخت ولی در این مجال از شما دعوت میکنم تا نظرها و پیشنهاد های خود را برای داشتن مناظره ی انتخاباتی مناسب درج کنید
مساله اینجاست که اصلا نام این برنامه مناظره نبود با این طرح نویی که مدیران صدا و سیما در انداختند باید به دنبال نام جدیدی برای این برنامه باشیم مثلا مسابقه ی هفته ی نامزدهای ریاست جمهوری !
می تونستن از مردم در مورد نحوه ی برگزاری برنامه نظر سنجی کنن.