منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات


سزای مردمی که به اعمال سلیقه ی فردی خویش به رسم خودخواهی سیستم دین را نه در قالب یک واقعیت پویا بلکه در قالب یک پوسته ی شکننده که در قاب ذهنی و فهم کوتاهشان می گنجند می پذیرند جز این نیست

از ماست که بر ماست

دین یک سیستم است مجموعه ای از باید ها و نبایدها که شارع مقدس این حلقه های به هم پیوسته را در درون  سیستم چنان تعریف نموده که حیات هریک از سطوح به سطوح دیگر وابسته است چنانچه اگر به دلخواه و بر اثر کج فهمی بخشی از این سیستم را پذیرفته و نسبت به بخشهای دیگر غفلت ورزیم به یقین کارکرد دیگر بخش های این سیستم را مختل کرده و چه بسا در اساس حضور در چارچوب دین هم تردید وجود دارد...


حدس بزن موضوع اصلی متن در خصوص چیست و بناست از چه مساله ای در جامعه ی ایرانی سخن به میان آید؟

نظر خود را درج کنید

نظرات  (۹)

با درود فراوان به شما دوست عزیزم
موضوع به داستان ارمیا ربط پیدا نمیکنه؟اینکه از نظر خیلی از افراد،اون چیزی که خودش میخواسته رو از دین برداشت کرده...اینکه مثلا زن اجازه ی خوانندگی داره،با رعایت حجاب....(به قول شما بخشی از این سیستم پذیرفته)

پاسخ:

     سلام و درود آسمان عزیز

اگرچه افراد بسیاری در حوزه های مختلف به دلخواه و سلیقه ی شخصی بخشی از سیستم پیوسته ی دین را پذیرفته اند و سبب بروز بدعت های فراوان در دین شده اند ولی مساله ی ارمیا در مقابل بدعتهایی که برخی به اصطلاح بزرگان در دین سبب شده اند مهم نیست . موضوعی که خود آن سبب توهین به سنت پیامبر است که سبب شده برخی شیعیان را زن باره بدانند ...

راهنمایی بسیار خوبی داشتم امیدوارم به موضوع نزدیک شده باشید اگرچه حتما در چند روز آینده متن کامل خواهد شد

 

  • پاینده باد ایران
  • خانم صامتی

    2 روز گذشت و شما هنوز ننوشتید

    منتظریم
    پاسخ:

    سلام

    حتی اندکی به آنچه قصد دارم بنویسم نزدیک نشدید؟ به نظر شما مساله ی روز جوانان و به ویژه زنان چیست؟ از چه حقوقی باید آگاه شد؟

  • ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟////
  • آیا خودمان این طور نیستیم؟
    آیا خودمان جز این مردم نیستیم
    آیا خودمان دنبال مال دنیا و راحتی نیستیم
    آیا ما همان کبکی نیستیم ک فقط دیگران را می بینیم
    چقد خودمان ک نقد می کنیم خودمان را اصلاح کردیم
    آیا با ی چادر و ی ریش خوب میشیم و دیگران با یه آرایش از ما بدتر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    فقط به دنبال نفع از دیگرانیم فقط
    انسانیت مهم نیس برایمان !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    خودمان تشنه دنیاییمممممممممممممممممم
    آینه؟ آینه ؟آینه 
    سوزن ریز سوزن ریز
    پاسخ:

           جناب؟؟؟؟؟؟؟؟///

    مفاهیم جالب توجهی را مطرح نموده اید سپاس

    خانم صامتی عزیز،این چند وقتی که مطالب شمارو دنبال می کنم،واقعا حس میکنم به دنبال راه چاره هستین...براتون مملکتتون مهمه..براتون مهمه که اسلام درست شناخته بشه...به دنبال درد مردم هستین..
    ولی چه فایده؟با یک گل بهار میشه؟
    برفرض من و شما با هم بحث کردیم..به نتیجه رسیدیم.آخرش که چی؟
    وقتی جامعه ی ما به اون سطحی نرسیده که افکار مخالف بپذیره،حالا بهترین اقتصاددان ها و سیاست مدارها نظر بدن!!!به چه درد میخوره؟
    مگه کل اسلام،حجابه؟من یه کلمه تو یه وبلاگی محرمانه نوشتم،نویسنده انقدر ناراحت شد که متن نوشته شده ی من را همراه با ده خط نوشته ی خودش  با تمسخر ،در بخش نظرها قرار داد...اینم از خانم های طلبه ی ما.
    حالا شما دنبال چی هستین؟
    خانه از پای بست ویران است..

    پاسخ:

    عزیز دلم بانوی سرزمین مهر!

    حق داری من هم گاهی همین حس رو دارم ولی فراوانند افرادی که دغدغه مند آگاهی مردم از حقوق خویش هستند و حتما بیشتر از ما ،که هزینه های گزافی را هم متحمل شده اند.

    اگر به آنچه اعتقاد داری و از تفکر و تحقیق و اندیشه ات بر می خیزد عمل کنی به یقین با نیکان عالم از ازل تا ابد همراه خواهی بود چرا که مفهوم نیکی و بدی در همه ی اعصار یکی است  پس در نتیجه ما هرگز تنها نیستیم شگفت آوراست ولی خداوند جامع الاطراف به انسان نظر دارد و ما به جهت آنکه قد معرفتمان نسبت به اساس کائنات کوتاه است از دریچه ی تنگ نظری به نظام هستی می نگریم.ما تنها نیستیم عزیز دلم

     

    صد البته که در جامعه ای که قیمت ها روز میزنه،طعم زندگی هم متمایل به سیاست هست...اونم چه سیاستی!!!!!که با دین قاطی شده....
    و همون حرف قبلی..به اسم دین چه کارا که نمیشه...
    پاسخ:
    چه باید کرد؟
     درود فراوان به شما خانم صامتی عزیز..
     پاراگرافی که نوشتین می تونه به همه چی ربط پیدا کنه :)
    ولی چون نزدیک انتخابات هست ...احتمالا موضوع سیاسیه..
    اینکه به اسم  دین و اسلام چه کارا که تو مملکت نمیشه...یه جورایی به متن قبلیتون هم ربط پیدا می کنه..
    با سپاس فراوان از شما



    پاسخ:

         سلام واحترام

    البته در جامعه ی سیاست زده ی ما طعم غذاهایمان هم متمایل به سیاست است که ای کاش متمایل به کیاست وفراست بود

    همیشه برایم این پرسش وجود داشت که چگونه می توان در یک جامعه، شاخصی تعریف نمود که به لطف آن، مسلمانان دروغین از مسلمانان راستین تمیز داده شوند. در جامعه ما مسلمانان دروغین بسیاری -شوربختانه حتی در سطوح بالا- وجود دارند. این افراد کمترین عشق و محبتی به اسلام ندارند. آنها اسلام را نه برای اسلام، بلکه به عنوان وسیله ای (مُهری) به پای اعمال خود می خواهند. حال اعمالشان چیست؟ همین بس که فلانی برای عبور از چراغ قرمز -در حالیکه افسر راهنمایی و رانندگی درگیر خودروی دیگری است- «چهار قُل» می خوانند و از سکوت ناشی از متانت دیگران سوء استفاده کرده، مجلس را به دست گرفته و اسلام فروشی و خدافروشی می کنند. اما دردا که هیچ صمیمتی با اسلام و مسلمانان ندارند و به محض احساس خطر، در یک لحظه فراموش نشدنی که کسی انتظارش را ندارد، چهره بیگانه و اصلی خود را نمایان می کنند. مسلمانان واقعی ما کجا هستند؟ آنها که هرکسی (حتی بی خدایش) در کنار او احساس آرامش می کند، از او انرژی می گیرد و در حضور او ضربان قلبش خوش آهنگ می زند...

    دشمنی که موضع خود را روشن کرده خطرناک است، اما کسی که در کنارت نماز می خواند، به تو لبخند می زند، اما بی آنکه بدانی چرا از تو متنفر است... صد رحمت به دشمن اول. 

    پاسخ:

           سپاس از توضیح بیشتر

    به خاطر می آورم که امام خامنه ای در یکی از فرمایشاتشون تاکید داشتند به این نکته که دشمن ،دشمن است و کار خودش را می کند سربازان اسلام باید هوشیار باشند .

    می دانم و درک می کنم که گاهی تشخیص دوست از دشمن بسیار دشوار است البته آن هم به واسطه ی معیار های غلطی است که برای محک زدن استفاده می کنیم برای شناخت دوست از دشمن نباید به ظاهر اکتفا کرد و ضروریست عملکرد او را در برهه های متفاوت اندازه کرد و در نهایت برآیند فرایند زیستی و رفتاری او را در نظر گرفت .جالب اینجاست که در بسیاری از اوقات دقیقا عکس عمل می شود و به سبب تصمیم گیری نابجا  چه بسا که سر نوشت افراد تغییر کرده و دوست به مخالف و مخالف به دشمن تبدیل شده است .و من مانده ام و این اندیشه که پیامبر اکرم (ص)چگونه توانستند در جاهلیت عرب با مردم جهان ارتباط برقرار کنند و نامشان و یادشان بشود یک تاریخ .

    سلام

    کسانیکه دین را ویرایش می کنند همان هایی هستند که در قانون اساسی دنبال جمله یا عبارتی می گردند که با دست مثلاً پر به جنگ دیگران بروند. آنها از کسانیکه علنی اسلام ستیزی می کنند خطرناک ترند.

     

    از دشمنان برند شکایت به دوستان

    چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم؟

    پاسخ:
           سلام سپاس از درج نظر لطفا بیشتر توضیح دهید
  • باشگاه جوانی
  • سلام!!!

    وب خوب وجالبی دارید. وصدالبته قلم توانایی هم... مادر حال ایجاد یک سرویس جدید بانام خانه ی قلم جوان، درباشگاه جوانیِ خبرگزاری برنا هستیم؛ و از شما نویسنده جوان دعوت میکنیم، تولیدات خود (اعم از شعر، داستان، خبر، گزارش، عکس، فیلم و...) را برای انتشار در این بخش برای ما ارسال کنید تا مطلب تان با بازدیدکنندگان بیشتر و اهل قلم این سرویس مورد نقد قرار بگیرد و بتوانید در مسابقات و همایشات کشوری ما نیز شرکت کنید. و البته از جوایز ویژه برخوردار شوید. بی شک اگر کارهایتان را زودتر به دست ما برسانید، از اولویت خوانده شدن در برنا برخوردار خواهیدبود.

    تولیدات خود را به این آدرس ارسال کنید:khaneghalam.borna@gmail.com

    و منتظر به روز شدن در این آدرس باشید: www.bornanews.ir

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">