منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
برای حفظ انرژی در طول روزه داری خوب است به چند نکته از تجربه ی شخصی خود اشاره کنم . از شما بزرگواران هم تقاضا می کنم تجربیات خود را با پارادوکس شریک شوید .
 تغذیه از مهمترین موارد است به همین جهت در سحر و افطار این نکات را رعایت کرده و در طول روز  به احساس کسالت غیر طبیعی و یا عدم تحمل روزه داری مبتلا نشدم .
در طول روزه داری اتفاق خاصی نمیفتد جز آنکه وعده ی ناهار را حذف می کنیم، گاهی افراد آنچنان روزه را توصیف می کنند گویی قحطی آمده !
در هنگام سحر به سبک شام و در هنگام افطار به رسم صبحانه نوع و میزان غذای خود را انتخاب کنید .
پیشنهاد بنده برای وعده ی سحری :
حتما پلو و خورش بدون نان
حتما چند برش هندوانه و یک عدد سیب
سبزی خوردن یا سالاد کاهو یا ماست بسته به سلیقه ی خود
خرما بسیار عالی است .
تاکید می کنم در سحر چای ننوشید ، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد .
بین 8 تا 4 دقیقه به اذان مسواک بزنید و بعد از آن آب بنوشید .
در هنگام مسواک زدن روی زبان را هم تمییز کنید و کامل مسواک بزنید ، نخ دندان کشیدن که 90 در صد پاکیزگی دهان است فراموش نشود .
 برای افطار
حتما با نمک افطار کنید تا مجاری گوارشی ضدعفونی شود .
 خرما،شیر و یا چای ولرم  بسیار مناسب است . بعد از آن نان و پنیر و گردو و سبزی یا گوجه و خیار .
تخم مرغ نیمرو، املت و یا پخته هم بسیار مناسب است .
توجه کنید بنا نیست همه ی این ها را با هم میل کنید انتخاب کنید و به اندهزه ی معمول صبحانه میل کنید .
اگر می خواهید دچار نفخ معده که بدترین حالت روزه داری است نشوید . لطفا دیگر ادامه ندهید . بعد از ساعات طولانی روزه داری بسیار خطرناک است که ناگهان آب خنک بنوشید و یا مقدار زیادی غذا میل کنید .
بسیاری از افراد بعد از ماه مبارک رمضان اضافه وزن دارند!!!
این با روح روزه داری در تضاد است بناست یک وعده در روز کمتر استفاده کنیم و در پایان ماه مبارک آ را به صورت فطریه به فقرا بدهیم .
از خانم های خانه و مادران بسیار عزیز فراوان تشکر کنید و در انتخاب نوع افطاری و سحری به یاریشان بشتابید .
نکته ی بالا در افزایش کیفیت سحری و افطار تاثیر مستقیم دارد حتما تشکر کنید !
در ماه مبارک رمضان تا می توانید بخندید ،شاد باشید و مهربان ...
بنده فعلا برای تدارک افطار از خدمت شما مرخص می شوم .
روزه نمازهاتون مقبول التماس دعا
 ادامه دارد ...
همسایه ی مهربانی خدا ! 
توفیق  همراهی با نفس های سحرگاهان بر همه گان مبارک .  برای شب زنده داری که برخاستی حتما یکی از چراغهای روبه خیابان را روشن بگذار ، شاید همسایه ای  پرده را کنار زد و  وقتی تعداد چراغهای روشن خانه های اطراف را دید به مهربانی خدا  امیدوار شد و با اشتیاق به استقبال روزه داری رفت . 
در ضمن فرشته هایی که جهت ثبت اعمال بر زمین نازل می شوند  عکس خانه ی شما  را چراغانی ثبت می کنند . 
حواسمون به کارهای هرچند کوچکی که مردم را به محبت الهی امیدوار می  سازد باشیم ، شاید بهانه ی یک عمر عبادت مخلصانه باشی  چرا که دیگران تو را به سلوک  مسلمان شیعه  می  شناسند . 

نظرات  (۱۶)

به نقل از خبر گزاری فارس:
یکی از گرمترین روزهای تاریخ جهان در پایتخت پتروشیمی ایران بندر ماهشهر ( از شهرهای خوزستان) ثبت شد / دمای بندر ماهشهر ۶۷.۵ درجه .
باور بفرمایید حتا عدد میزان گرما هم وحشتناکه ، من گرمای۵۴ درجه رو تجربه کردم ، توی سایه دقیقاً پوست صورت میسوزه ، ضد آفتابها برای تا ۴۵ درجه خوبه . حالا شما حساب کنید بعلت گرما روی تأسیسات برقی ، برقم قطع بشه  و امان از روزهای بدون برق با رطوبت بسیار بالا.
ولی یه خصوصیت مردم جنوب مخصوصاً خوزستان ، خونگرمی و صمیمیت شونه بیشتراز دمای هوا .
سلام بانو. مدت هاست که موضوع اجتماعی جدیدی رو نذاشتین.

همش تکرار تاریخ دلم برای بحث حسابی با دوستان و البته شما تنگ شده.

التماس دعا
درصت میفرمایین گرمای جنوب این موقع از سال بالای ۵۰ درجه است  ، روزهایی که رطوبت هوا بالاست  مانند نود درصد چند روز گذشته در بعضی شهر ها ، بدن دچار کم آبی شدید میشود ، تجربه زندگی در خوزستان رو دارم ، در شرایط بسیار گرم روزه داری بسیار دشوار است ، اونم بیابان خارج از شهر بر روی تاسیسات نفتی  ودرکنار مشعل های  گازی .
عرض میکنم تعطیلات بیشتر غیر ممکن است چون ۴ماه از سال بشدت گرم است و اقتصاد کسور هم وابسته به نفت ، حتا قسمت بهره برداری ودیگر تاسیسات باید سه شیفت کار کنند ، اما قسمتهایی که کارشون در روز هست میشه در ماه مبارک رمضان تغییر ساعت داد وشبها کار کرد .
اطلاع دارم کشورهای مسلمان حاشیه خلیج فارس ساعت کاریشون در ماه رمضان به شبها تغییر پیدا میکنه و مردم بعداز افطار مثل روز در خیابان و کوچه بازار هستند ، ادارات دولتی هم بعد از افطار فعالیت دارندتا وقت سحر.
خوزستان خودمونم چنین آب و هوایی داره شبها حدود ۴۰ درجه ی ، ظهر شهرستانهاست که میفرمایید گرمه .
نه خانم صامتی من طی این چند روز با اینکه سعی میکردم پیشنهادات شما و دوستان  را اجرا کنم باز  بارها و بارها دچاره سختی های ایام ماه مبارک میشدم.

گشنگی مسئله سختی نبود ولی تشنگی بارها منو سخت بیمار میکرد.

بله خانم از لحاظ وعده حساب کنیم درسته فقط یک وعده ناهار حذف میشود ولی 17 ساعت گشنه و تشنه ماندن کار راحتی نیس.

گشنگی قابل تحمله ولی تشنگی آن هم در دمای 30 درجه به بالا خیلی سخته.

گذشته از این ها ماه رمضون پر برکترین ماهه. کامنت بنده به جناب الف بیشتر شوخی بود و تاکید بر این داشتم که 17 ساعت روزه داری به راحتی چیزی نیس که ایشون فرمودند. امیدوارم دلگیر نشده باشن.

از دوستان طلب دعا دارم.

راستی خانم کامنت بنده به دستتون رسید؟ منتظر اظهار نظرتون هستم البته خصوصی.

یا علی.
پاسخ:
همینطوره 17 ساعت روزه داری در هوای 43 درجه ی تهران بسیار سخته ،چقدر در این ایام ناراحت و نگران هموطنان جنوب کشور بودم  همینطور کارگرانی که ناگزیر به فعالیت زیاد در گرمای تابستان هستند . امیدوارم ترتیبی قانونی  تدبیر گردد که در ایام ماه مبارک رمضان تعطیلات بیشتری در نظر گرفته شود ، در همه ی کشورهای اسلامی قوانینی وجود دارد که ماه مبارک رمضان را متفاوت از سایر ماهها در نظر می گیرند .
بله کامنت خصوصی شما را دیدم خوشبختانه تا به حال مشکلی نبوده است .
خانم صامتی حدس میزنم یکی از اون دو روزی که میفرمایید احساس تشنگی کردید زمانی بوده که در سحر کله پاچه میل کردید به احتمال زباد .

وبه دوستان پارادکسی عرض میکنم قدر دان سلامتی جسم برای اطاعت از فرمان خدا باشید و توصیه میکنم برای اینکه براحتی توفیق روزه داری تا آخر ماه مبارک را داشته باشید نذارین بدن دچار ضعف یا کم آبی شود، انشاالله که سلامت باشید .

بااجازه مدیر محترم ، لطفا دوستان اگه پیشنهادی برای ادامه روزه داری بهتر دارند مطرح کنند
پاسخ:
نه اصلا . بعد از کله پاچه شربت آبلیمو و گلاب با اندکی شکر صرف شد که بسیار در رفع تشنگی موثر است . چند روز فعالیت بیشتری داشتم که تشنه شدم . برخی روزه داران به غلط تصور می کنند اگر در فاصله ی افطار تا سحر مقدار فراوانی آب بنوشند در طی روز تشنه نمی شوند در حالی که این کار بیشتر سبب دفع آب بدن می شود ! آب و رطوبت بدن را باید بیشتر از طریق میوه تامین کنیم خربزه ، هندوانه ،طالبی ،سیب،... برای جلوگیری از یبوست حتما شیر گرم یا سرد میل شود . البته هر فردی ذایقه ی خاص خود را دارد.
اگر شرایط غیر قابل تحمل شد دوش آب ولرم بسیار موثر است . برای رفع بوی بد دهان و یا خشکی بیش از حد آب در دهان بگردانید و خارج کنید ، حتی می شود مسواک زد بدون اینکه قطره ای آب وارد حلق شود .

ماشاالله جناب الف
 
من که این دهه آخری خیلی سخت میتونم خودمو کنترل کنم. یعنی یجوری تشنه میشم که نگو

قطعا بدن شما از پولاده که سخت نگذشته.
والا پولادم بود زنگ میزد.
پاسخ:
بزرگوار 
به لطف خدا بنده نیز در تمام این ایام   بر اساس  دستور غذایی که  برای روزه داری پیشنهاد شده هیچ گاه گرسنه نشدم ، تنها دو روز کمی احساس تشنگی داشتم .
به تجربه ، از کم خوابی و بر هم خوردن ساعت خواب بسیار معذب هستم  که وقتی مدیریت شده استراحت دارم این مشکل نیز بر طرف شده است . 
 در ماه مبارک رمضان برای رضایت حضرت حق تنها یک وعده ی ناهار را حذف می کنیم  به همین سادگی . 
یکی از دوستان بنده در عین بارداری از آنجا که تغذیه ی مناسب دارد روزه دار است و تا اینجا تنها دوروز روزه دار نبوده  است . 
 باشد که به لطف خداوند حاضر ناظر در جرگه ی روزه داران واقعی ثبت نام شویم 
سلام
تقبل الله
ممنون از این مطلب مفید
البته امسال با اینکه روزها طولانی تر است اما به مدد حضرت حق از نظر گرسنگی و تشنگی به ما که سخت نگذشته.
التماس دعا از تمامی دوستان
یا علی
پاسخ:
سلام 
قبول حق ان شاءالله
چقدر باید سپاسگزار و منت پذیر خداوند باشیم که از جمله شیعیان ایرانی قرار داریم و شایسته ی حیات دانسته شدیم  که در این رمضان مبارک نفس بکشیم و در حق یکدیگر دعا کنیم و عاقبت بخیری طلب کنیم . 
  • میلاد حمیدی
  • خلاصه به همه دوستان سلام

    به قول امام خمینی این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته و ما هم خطاب به ایشان می گوییم صد درصد و الا اگر به غیر از این بود که رمضان همه را کشته بود!


    درسته که یکی از هدف های ابتدایی  گرفتن روزه ، درک کردن گرسنگی آدم های فقیر جامعه است و روزه گرفتن باعث ایجاد یک همدلی عمومی در سطح جامعه درباره ی این دسته از افراد می شه ؛
    درسته که با روزه گرفتن قراره به یاد گرسنگی و تشنگی قیامت هم بیفتیم ؛
     درسته با روزه گرفتن قراره هم به تقویت اراده و ایمانمون بپردازیم و هم به نوعی تمرین صبر داشته باسیم ؛
    و این هم درسته که خود "گرسنگی" فایده هایی داره از جمله : ایجاد احساس شفقت و مهربانی ( برعکس آنچه که جا افتاد : "روزه ، آدم ها را بدخو و بدعنق می کنه" ! ) و همینطور گرسنگی باعث باز شدن درهای حکمت و فهم می شه ( اندرون از طعام خالی دار ، تا در آن نور معرفت بینی) ؛
    اما رسالت و هدف اصلی از روزه ، تمرین "گناه نکردنه" . یعنی "تقوا" . اون هم با نیتی خالص برای خدا .

    حالا چرا اینها رو گفتم ؛ می خوام بگم که بیان نکات تغذیه ای برای روزه داران ، نه تنها منافاتی با هدف های ابتدایی روزه داری نداری ، بلکه در راستای هدف نهایی روزه گرفتن که همون گناه نکردن هست هم قرار داره .
    چون اگه با رعایت نکردن این نکات ، آنچنان ضعف گرسنگی و تشنگی به آدم دست بده ، نه تنها حال عبادت کردن نداریم ، بلکه حال گناه کردن رو هم نداره ! ( یک فد بی حال و حال ندار ، نمی تونخ به درستی از برکات ماه رمضان استفاده کنه )
    روزه یعنی تمرین گناه نکردن . یعنی تمرینی برای آدم شدن . زمانی گناه نکردن ارزشمنده ، که انسان توان و حالی برای انجام گناه داشته باشه ولی گناهی مرتکب نشه . چون قراره ما یاد بگیریم که در طول سال گناه نکنیم ، نه فقط یک ماه !

     

    حالا با همین دید ، می ریم سراغ نکات تغذیه ای در ماه رمضان :

    ما سه وعده ی غذایی داریم . سحر ، افطار ، شام و فاصله ی بین افطار تا سحر .

    اول سحری :
    برای اینکه کمتر هنگام روزه داری تشنه بشید ، بهتره در برنامه ی غذایی سحر،  از خوردن غذاهایی مثل کوکوسبزی ، کوکوسیب زمینی ، کتلت ، گوشت های سرخ شده ، بادمجون ، سوسیس و کالباس و انواع فست فود و کلا غذاهای پرادعیه ، سرخ کردنی ، پرچرب و پرنمک و همینطور چایی ( خود چایی موجب دفع ادرار و کم آبی بدن می شه ) که باعث تشنگی زیاد در طول روز می شه ، خودداری کنید .

    کلا وعده ی سحر رو جدی بگیرید . نیم ساعت زودتر پاشید که هم از برکات معنوی سحرهای ماه رمضان بهره مند بشید و هم با خیالی راحت و به دور از عجله به خوردن سحری که مستحب هم هست بپردازید .
    ار غذاهای حاوی قند زیاد مثل نوشابه های گازدار ، زولبیا و بامیه به هیچ عنوان در وعده ی سحری استفاده نکنید . ( خوردن مواد شیرین مانند زولبیا و بامیه موقع سحر سبب افت سریع قندخون می شه و احساس گرسنگی در طول روز به آدم دست می ده )

    در وعده ی سحری باید مواد غذایی متنوع و متعادل از چهارگروه اصلی ( یعنی نان و غلات ، میوه ها و سبزی ها ، گوشت و حبوبات ، تخم مرغ و لبنیات ) مصرف بشه . هم مواد پروتئین دار مثل انواع گوشت کم چرب ، لبنیات ، تخم مرغ ( ترجیحا آب پز یا بخارپز بجای غذاهای چرب و سرخ شده ؛ و خورشت های آبدار و کم نمک توصیه می شه ) و هم مواد کربوهیدرات دار و نشاسته ای دیرهضم مثل برنج ، ماکارونی ، نان ها ( ترجیحا سبوس دار) ، سیب زمینی ، عسل ، حلوا ارده ، خرما با گردو ..
    و هم از مواد فیبردار مثل سالادها ( بدون سس ) میوه های آب دار و آب و مایعات . ( خوردن سبزی ها رو برای وعده ی شام و افطار بگذارید)
    مصرف کربوهیدرات های مرکب در سحر که مدت طولانی تری هضم می شن ، کمک می کنه که کمتر گرسنه بشید . حلیم از جمله این غذاهای دیرهضمه .
    اگه در مقابل تمایل به خوردن کله پاچه نمی تونید مقاومت کنید ، اون رو در وعده ی شام میل بفرمایید !
    بهتره از میوه ها ،  نیم ساعت قبل از وعده ی اصلی استفاده کنید . چون میوه ها زودهضم ان و زودتر معده رو ترک می کنن .

    برخی تصور می کنن خوابیدن پس از صرف غذا به هضم غذا کمک می کنه درصورتی که حتی دراز کشیدن پس از صرف غذا حالت بازگشت اسید معده به مری ( رفلکس معده ) را تشدید می کنه که به صورت ترش کردن و سوزش پشت جناغ خودشو نشون می ده .

    بعد از خوردن سحری ، بهتره موقع مسواک زدن برای خشک نشدن دهان ، مقدار کمتری از خمیردندون استفاده کنید حتما بعد از مسواک ردن ، یک لیوان آب نوش جان بفرمایید .

    سعی کنید در کل ماه رمضان از میوه های آب دار و سبزی های بشتری مصرف کنید تا در طول روز کمتر دچار تشنگی بشید . برای این کار از زمان افطار تا سحری ، نوشیدن دو لیتر آب ( معادل 8 لیوان ) البته با فاصله از هم ، توصیه می شه . علاوه بر خوردن آب زیاد در فاصله ی افطار تا سحر ، از کربوهیدراتهایی مثل نان و غلات و ماکارونی سبوس دار ( هم در وعده ی افطار و هم در وعده ی سحر ) استفاده بکنید . این مواد باعث می شه گلیکوژن بدن در حد نرمال حفظ بشه و فرد کمتر دچار تشنگی بشه .
    رعایت فاصله در نوشیدن آب حتما توصیه می شه . چون استفاده از آب بلافاصله بعد از وعده ی اصلی ، باعث رقیق شدن مایع اسید معده میشه و هضم غذا را با مشکل مواجه می کنه .
    برای این منظور ( تامین آب وذخیره اون در بدن ) استفاده از میوه های آب دار در وعده ی سحر توصیه می شه .
    هیچ وقت پرخوری نکتید . هیچ چیز بدتر از یک شکم پر از غذا نیست . در این زمینه دستور اینه : "تا احساس گرسنگی نکردید ، غذا نخورید و تا مقداری از اشتهاتون مونده ، دست از غذا خوردن بردارید؛" وبلافاصله بعد از خوردن غذا به رختخواب نروید . این دستور در کل سال ( چه روزه و غیر روزه ) مدنطره .

    به عنوان یک قانون کلی در تغذیه ، به یاد داشته باشید که غذاهای "چرب" ، فرد رو تشنه و غذاهای "شیرین" فرد رو گرسنه می کنه . پس مراقب استفاده از این غذاها باشید .

    یکی از بهترین غذاها در وعده ی سحر ، عدس پلو و سبزی پلو است .

     

    افطار :
    نیاز فوری بدن در هنگام افطار به دست آوردن یک منبع انرژی به شکل قند ساده (گلوکز) است . یعنی غذایی که در موقع افطار میل می کنید ، علاوه بر حفظ تعادل قند خون ، باید به حفظ تعادل آب بدن هم کمک کنه . برای این کار از خرما ، کشمش ، انجیر خشک  و دیگر قندهای طبیعی ( به جای زولبیا و بامیه ) به همراه یک فنجان آب گرم ، شیر گرم یا چای کمرنگ استفاده کنید .
    هیچ وقت با معده ی خالی ، آب و مایعات سرد ننوشید .
    از خوردن غذاهای سنگین و پرحجم در این وعده دوری کنید . غذایی که موقع افطار سرو می شه ، باید سبک ، زودهضم و درعین حال پرکالری باشه .
    یک پیاله آش یا سوپ سبزیجات با رشته یا شیربرنج و یا شله زرد وعده ی مناسبی در موقع افطار هست .
    می توان از گردو ، نان ، پنیر ، سبزی ، میوه های آب دار مثل هندوانه ، خربزه .. هم استفاده کرد .

    شربت های خنک مثل عرق کاسنی ، سنکنجبین  ، خاکشیر بعد از افطار و خارج شدن از حالت ناشتای بدن ، توصیه می شن .

    همیشه به یاد داشته باشید که وعده ی افطار را با مواد غذایی مثل یک استکان آب ولرم و یا یک فنجان شیر و عسل ، یا شیر و خرما باز کنید .
    از خوردن شیرینی زیاد در وعدی افطار باید دوری کرد .
    سعی کنید وعده ی غذایی شام را مثل پلو و خورشت را دو ساعت بعد از افطار میل کنید .
    یک ساعت بعد از افطار ، از یک وعده میوه ( ترجیحا میوه های آب دار ) که شامل دو ، سه عدد میوه باشد ، استفاده کنید .
    ورزش سبک و پیاده روی بعد از افطار ، به هضم غذا و جلوگیری از یبوست کمک می کند .
    با توجه به اینکه دستگاه گوارش ساعت های متمادی خالی بوده ، اگر در وعده ی افطار با حجم زیادی از غذاهای سنگین پر بشه ، مطمئنا دچار مشکلات جدی می شه پس هیچ وقت در وعده ی افطار از غذاهای حجیم و چرب استفاده نکنید .
    می توانید بعد از افطار ، چند عدد بادام ، فندق و پسته مصرف کنید .

     

    شام :
    شام را با فاصله از افطار میل کنید . البته اینقدر دیر نباشه که بعد از خوردن شام ، مجبور بشید بلافاصله بخوابید . "خوابیدن بلافاصله بعد از خوردن یک وعده غذای اصلی ، هیچوقت توصیه نمی شه." با خواب ، متابولیسم بدن ( سوخت و ساز بدن) کم می شه ، درنتیجه غذاها به صورت کامل در معده هضم نمی شن و انباشت غذا در معده ، ایجاد مشکل می کنه ؛ ضمن اینکه باعث برگشت ترشحات معده به داخل مری می شه که همراه با سوزش هست .

    در وعده ی افطار یک بار دیگه مثل وعده ی سحری از 4 گروه اصلی مواد غذایی به صورت متنوع و متعادل استفاده کنید . اما مراقب پرخوری ، غذاهای حجیم و پرچرب باشید .

    _ گروه گوشت و حبوبات : مرغ ، گوساله و ماهی و ..
    _ گروه نان وغلات : برنج ، ماکارونی ، نان های سبوس دار ، ..
    _ گروه شیر و لبنیات : شیر ، ماست ، دوغ ، کشک ...
    _ گروه میوه و سبزیجات : سبزی های تازه و ..

     

    سالم و برقرار باشید . 

    جناب باغشهر عزیز متشکرم  برای  بنده افتخاره که  من رو دوست خطاب میفرمایید انشاالله فرصت دیداری فراهم شود یا شیراز و یا شهر شما .
    دوست خوبم  درست نوشتید این جملات رو از مطالب طنز استفاده کردم .
     اما در مورد دعا :
    دعا بهترین و خالصانه ترین عرض نیاز بندگان باخداست در این ماه عزیز بهترین فرصتها برای راز نیاز با خداست یاد یک بیت شعر  که توی پاسخهای همین سایت دیدم افتادم که توصیه بانو صامتی درباره واگذار کردن کارها به خدا وصبر به یکی از کاربران بود که: تو با خدای خود انداز کارو دل خوش دار / که رحم اگر نکند مدعی، خدا بکند ، مؤمن با صبر اجین شده ، انشاالله هرخواسته ای دارید توی همین ماه عزیز و مبارک برآورده بشه وتوی همین سایت بهمون خبر بدین و اینکه همه درحق هم دعا کنیم ، موفق ، سلامت و عاقبت بخیر باشید انشاالله شما و همه دوستان پارادوکسی .
    یه دعا هم برای خانم صامتی بزرگوار که سایتشون فرصت آشنایی با دوستان و یاد گیری فراهم کرد : اینکه انشاالله هرچی از خدا میخواین بهتون بده ضمن اینکه سلامتی و عزت هرچه بیشتر تون رو از خدا میخوام ، موفق باشین .
    ممنون. طاعات شمام قبول امیر علی جان.

    چند سالی است دوستی در کرمان دارم که صاحب سه فرزند است و عیال وار ولی هیچ گاه همدیگر را ندیده ایم مگر در عالم مجازی و عکس و فیلم و پیامک و تماس اینترنتی با وجود اینکه همواره همدیگر رابه شهرهایمان دعوت کرده ایم ولی هیچگاه موفق به دیدار نشده ایم.

    وقتی با شما هم صحبت میشم یاد رفیق شفیقم میفتم که حتی در دوران کنکور مرا تنها نگذاشت و تا شبش همراهم بود. 

    بگذریم...
    امیر علی عزیز انگار همان طور است که میگویی. البته جمله تو بیشتر شبیه به مزاحی بیش نبود که این روز ها در جک های مردم رد وبدل میشود.

    عزیز دل تو رو به جان عزیز فاطمه در این شب های عزیز از خدایت بخاه که بنده حقیر عاقبت به خیر شم. 
    ممنون.
    جناب باغشهر عزیز طاعات قبول
    بعضی خانواده هم اصلا روزه نمی گیرند ولی همدیگه رو افطار دعوت می کنند.
     قسمت جالبش اینه که هر دو طرف رعایت می‌کنند که اذان بشه بعد بخورند!!!!
    اغنیا که از این چیزا نمیخورن.
    کباب بره ای سوپ خرچنگی سالاد برزیلی خاویاری چیزی.
    البته اکثریتشونم روزه نمیگیرن.

  • کارتون خواب
  • این که سفره اغنیاس، برای فقرا چه نسخه ای داری؟
    پاسخ:
    به نکته ی درستی اشاره کردید . لطفا شما به ما کمک کنید . اگر مطلبی به ذهنتون میرسه مرقوم بفرمایید . البته این روزها  غنا و فقر نسبی است ممکن است شما نسبت به بنده از اغنیا باشید نسبت به همسایه خویش از فقرا ! 
    طاعاتتون قبول ،  مصرف یکی دو لقمه کره با عسل در وعده سحر بعداز سحری خوردن برای جلوگیری از تشنگی زیاد و انرژی داشتن تا افطار مأثر است ، البته نه بمقدار زیاد که در پایان ماه رمضان باعث اضافه وزن شود .
    ممنون از توصیه های مفیدتون ، ولی خوب هوای خانومها رو هم دارینا ؟
    درست میفرمایین توی هوای گرم بازبان روزه کنار اجاق گاز ، حتما غیر ازثواب روزه شون ثواب مضاعفی جهت افطاری درست کردن برای سایر افراد روزه دار خانواده خواهند برد ، تشکر کمترین کاره .

    رمضان،  ماه بازگشت است؛ بازگشت به آغوش مهربان خدا. رمضان، ماهی  است که ناامیدی از درگاه خدا رخت برمی بندد
    حلول ماه پر برکت رمضان بر شما مبارک

    پاسخ:
    توفیق روزه داری و نفس نفس غرق در مهربانی خدا بودن بر شما و برهمگان مبارک . 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">