منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

۱۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

آرژانتین ترک خورد!

منصوره صامتی |

به احترام شیرمردان فوتبال ایران در جام جهانی می ایستیم 

آرژانتین تا دقیقه ی آخر دفاع کرد ! 

جهان 90 دقیقه شاهد بود ، آرژانتین مرد تا برد ! 

  • منصوره صامتی

در دنیای تکراری واژه های مدرن اگر...

در دنیای پرستیژهای واژگون اگر...

در دنیای اییسم های رو به انقراض اگر...

اگر زن ر ا به حال خویش می گذاشتند ،

اگر اختیار انتخاب به دست خودش بود 

اگر فطرت و سرشتش را به بهای مسخ بودنش دستکاری نمی کردند

 اگر اختیار به دست زنان بود و دیگران زندگی اش را بر وفق میل خویش برنامه ریزی نمی کردند

 اگر دیگران مسیر زندگی اش را به نفع خویش تغییر نمی دادند


یقین بدان اگر اختیار به دست زن بود هیچ جای دنیا را به خانه اش ترجیح نمی داد ...


  • منصوره صامتی
مهمان برنامه پایش شبکه 1 سیما برای تاکید بر تولید داخل و دوری از واردات غیر ضرور به نکته ی جالبی اشاره فرمودند .

جناب مهندس ترکان ریاست سازمان مناطق آزاد خطاب به مجری اشاره کردند :
در جلسه ی چند روز پیش در وزارت راه از دوستان و همکاران پرسیدم چه کسی لباس زیر ایرانی بر تن دارد .
از جمعیت قابل توجه حاضرین تنها یک نفر دست بلند کرد !

و این یعنی واردات تا لباس زیر ما هم پیشروی کرده ...


گذشته از تاکید بجای مهندس خوب است من و شما از این به بعد دست کم لباس زیر ایرانی بر تن کنیم .
از این بدتر نمی شود که حتی لباس زیرمان  هم وارداتی است !

 کافی است نگاهی به کمد لباس ها بیندازیم تا متوجه شویم دیگران برای خصوصی ترین فضای زندگی مان بر اساس فرهنگ و  سلیقه ی خویش تولید می کنند و ما هم به راحتی استفاده می کنیم !

بیم آن دارم که  دیگران برای اتاق خواب هایمان نیز برنامه ریزی کرده باشند، اتاق خوابی که مدل تختش ، پرده هایش ،تشکش ،... و حتی خوابهای رنگینش نیز به سبک فرهنگ وارداتی و بر اساس دلخواه اجنبی جان گرفته است !...
  • منصوره صامتی

از طریق  دوستان مطلع شدم یکی از کاربران فیس بوک به نام " ماهره ام بی " عکس بنده را در پروفایل خویش استفاده کرده اند  .

 به صفحه مورد نظر مراجعه کردم  خوشبختانه مطالب صفحه  مشکلی ندارد  ولی به هر حال استفاده از تصویر دیگری حتی طبق قوانین فیس بوک هم غیر قانونی است  ضمن اینکه بنده هم به این کار رضایت ندارم .

بنده هیچ صفحه ای در فیس بوک ندارم و عمل این کاربر فیس بوک عمل نادرستی است . 

  • منصوره صامتی

راه حل عجیب خانم دکتر !

منصوره صامتی | جمعه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۳، ۰۷:۲۶ ب.ظ

 دربرنامه ی زنده ی زن امروز جامعه ی فردا با موضوع آمار بالای زنان وhttp://blog.ir/panel/paradox/post_edit/426# دختران مجرد (زنان بیوه و مطلقه ) (دختران بالای 35 سال )  و راه حلی برای ازدواج زنان بیوه ، مطلقه و دختران بالای 35 سال 

بدون استفاده از ابزارهای خاص محاسبه ، تنها با مراجعه به فضای مجازی و حساب سر انگشتی به آمار حیرت آور و هشدار دهنده ی جمعیت بالای 10 میلیون نفری از زنان مجرد با شرایط خاص می رسیم  زنان خاص مجرد یعنی زنان بیوه ، زنان مطلقه  و دختران مجرد بالای 35 سال ، البته تعداد 10 میلیون نفر زن مجرد با شرایط خاص  در کشور عدد بسیار خوش بینانه ایست . عددی که برابر جمعیت یکی از کشور های همسایه است ! 

زنانی که به هر دلیل مجرد هستند و شرایط دختران مجرد را هم ندارند ، زنانی که ممکن است سرپرست فرزندانی هم باشند ، اینکه چه راهکارهایی برای جلوگیری از طلاق یا مرگ زودرس مردان وجود دارد خود بحث مطولی است که ضروری است به عنوان یک استرانژی و در قالب برنامه های بلند مدت  پیگیری شود . 

آنچه در حال حاضر اهمیت دارد آمار حدود 10 میلیون نفری زنان مجرد با شرایط خاص است که نیاز عاطفی و نیاز مالی دارند . انسان هایی که حق ازدواج ، بارداری و حمایت در چارچوب خانواده از حقوق مسلم انسانی آنهاست . زنان مسلمانی که بر اساس شرع مقدس اجباری به کار بیرون از منزل ندارند و...

به جهت اهمیت موضوع در قالب یک برنامه رادیویی از کارشناسان امر دعوت شد تا به راه حلها ی موجود ازدواج زنان مجرد با شرایط خاص  بپردازیم :

یک نماینده خانم  از مجلس شورای اسلامی  حضوری ، یک نماینده ی خانم تلفنی و دو کارشناس دیگر حضوری و تلفنی در برنامه شرکت داشتند . 

بین حجه الاسلام علی جعفری و نمایندگان خانم نماینده بحث بالا گرفت.

 نمایندگان زن با ازدواج مجدد مردان و متاهل شدن زنان مجرد مخالف بودند  و این راه را راه حل مناسبی برای تاهل زنان نمی دانستند ،درحالیکه جناب جعفری به توصیه ی دین ازدواج مجدد مردان را امری بدیهی  معرفی کردند و بر آن اصرار داشتند  همچنین  به سازو کار و سیاست گذاری ها ی کلان  برای حمایت از مردانی که قصد ازدواج مجدد را دارند اشاره کردند .

بنده به عنوان مجری کارشناس و سردبیر در این برنامه حضور داشتم دو کارشناس را به آرامش دعوت کردم

از آنجا که ممکن است برخی کارشناسان در مقام سخنوری برای دیگران نسخه ای تجویز کنند که در حقیقت در زندگی روزمره ی خود چنین عمل نمی کنند

از جناب جعفری پرسیدم جناب جعفری شما حاضرید دختر تان همسر دوم مرد متاهلی باشد ؟

 ایشان گفتند :بله ، اگر دختر م به سن 32 سال برسد و ازدواج نکرده باشد بهتر است همسر دوم مرد متاهلی بشود تا اینکه از افسردگی  به بیمارستان برود ! 

انقدر فضا و جو برنامه چالشی بود که صدا به صدا نمی رسید از آنجا که وظیفه ی یک مجری ایجاد پرسش های جدید مرتبط با موضوع است و باید به گونه ای هدفمند انتخاب شود که مخاطب نیز همراهی نموده و در پایان به پاسخ اصلی برسیم 

رو به خانم نماینده داخل برنامه پرسیدم ، با این راه حل آقای جعفری ممکن است همین تعداد ازدواج هایی که صورت می گیرد دچار مشکل شود نظر شما چیست؟ 

خانم نماینده ی حاضر در برنامه فرمودند بله خانواده هایی که تشکیل شده دچار آسیب می شوند آقای جعفری چرا این راه حل را ارایه می کنند ؟! 

در واقع خانم نماینده ی عزیز به جای پاسخ توپ را به زمین پژوهشگر جناب جعفری انداختند ! 

آقای جعفری در این زمینه مطالعه داشتند و منتظر پاسخ ایشان بودیم 

آقای جعفری گفتند :نیازی نیست هر مردی که ازدواج می کند به همسرش بگوید این یک وظیفه ی الهی است ما باید خود را در مقابل خداوند پاسخگو ببینیم ...

خود شما می توانید حدس بزنید که نمایندگان خانم چه گفتند و آقای جعفری جه پاسخ  های دیگری ارایه کرد ...

البته به جهت طولانی شدن مطلب از توضیح واضحات پرهیز می کنم و یک راست به سراغ مساله ای می روم که بسیار دردناک است ...

 خانم دکتر شما می فرمایید زنان مجرد ، بیوه یا مطلقه نباید با مردان متاهل ازدواج کنند ، از طرفی آمارها به تعداد کمتر جمعیت مردان نسبت به جمعیت زنان اشاره دارد ! یعنی مردان ایرانی حتی در سن 50 سال هم علاقه مند هستند با دختران ازدواج کنند و این یعنی شانس بسیار پایین ازدواج زنان مجرد با شرایط خاص ! 

شما هم که به برنامه های ده ساله اشاره می کنید  فرض بفرمایید خانم مجرد مطلقه ای که امروز 32 سال سن دارد در ده سال آینده به 42 سالگی می رسد و عملا شانس ازدواج و بچه دار شدنش را از دست می دهد ! حال جمعیت حدود  10 میلیونی زنان بیوه ، مطلقه و بالای 35 سال باید چه کنند ؟ ازداج دایم نکنند ازدواج موقت را هم که رد می کنید پس زنان مجرد چه کنند ؟! شما چه راه حلی دارید ؟

خانم نماینده فرمودند :  راه حل ، راه حل ، ...

نمی دانم شاید بهتر باشد شما از طریق همین رسانه اعلام کنید و از مردم بخواهید راه حل  بدهند .هدیه اش باما 

پرسیدم خانم دکتر شما نماینده ی مردم هستید ، مرکز پژوهشهای مجلس راه حلی ندارد ؟! بلاخره شما که راه حل دین و آقای جعفری را رد می کنید باید راه حل قابل قبولی اراءه کنید ! نمی شود که این جمعیت عظیم را بلا تکلیف بگذاریم تا هر وقت که مجلس به نتیجه ای رسید !!!

 ایشان لحن جدی به خود گرفت و گفت :راستش  تا به حال به صورت جدی به این مساله پرداخته نشده ولی  شاید یک راه حل  خوب این باشد که  زنان ایرانی مجرد بروند خارج یا از کشور های دیگر مردان مجرد به ایران بیایند ! 

در استودیو ولوله شد ، آقای جعفری هم تعجب زده گفت  چطور است که حکم دین را با لجاجت رد می کنیم و برای حل مساله باید مردان خارجی وارد کنیم ؟!  بنده هم  حیرت زده ...فرصت برنامه هم تمام شد ! حتما پرسش های دیگری مطرح بود  چنانکه جناب جعفری هم پاسخ هایی داشتند ولی ناگزیر مثل همیشه خیلی زود دیر شد و یکساعت از زمان برنامه گذشت  افسوس خوردم و ضمن تشکر از کارشناسان برنامه خداحافظی کردم  .


بسیار ناراحت کننده است که یک نماینده خانم برای موکلان خود هیچ فکری نکرده راه حل دین را رد می کند و راه حل تخیلی اراءه می کند ! یادمان باشد ما نمایندگان مجلس را انتخاب می کنیم. این موضوع برای اولین بار در برنامه ی زن امروز جامعه ی فردا مطرح شد و جالبتر اینکه بنده  با یک حساب سرانگشتی  مار بالای زنان مجرد در ایران رسیدیم که حتی نمایندگان  محترم هم از این مساله بی اطلاع بودند !  

بعد از برنامه  چهره ی حیرت زده ی همکاران  اتاق فرمان و هماهنگی پخش دیدنی بود ! 

بحث دیگری در اتاق هماهنگی پخش در گرفته بود و همه راجع به آمار بالای زن مجرد بیوه ، مطلقه  در یک کشور اسلامی حرف می زدند  و هر چند دقیقه یکبار یکی از همکاران می پرسید خانم صامتی این آمار حقیقت داره ؟! 

من چه باید می گفتم جز حقیقت گزنده ای که در جامعه ی اسلامی در حال گسترش است و تقریبا همه در این مورد سکوت کرده اند 

و از آن تلخ تر و اسف بار تر پیشنهاد نماینده ی خانم بود که در تعبیر دیگری  یعنی زنان مجرد بیوه و مطلقه ی مسلمان شیعه بروند خارج با مردان خارجی ازدواج کنند ولی حق ندارند با مردان متاهل ایدانی بر اساس چارچوب شرع ازدواج کنند !!! 

  • منصوره صامتی

مولای من به فریاد رس

منصوره صامتی |

                                                        

  خدایا ! 

بلا و مصایب ما بزرگ شد و بیچارگى ما بسى روشن

 و پرده از روى کار برداشته شد و امیدم ناامید شد

و زمین [با همه پهناورى] بر ما تنگ آمد و آسمان، رحمتش را از ما منع کرد

و تنها تویى یاور و معین ما و مرجع شکایت ما

 و یگانه اعتماد ما در هر سختى و آسانى بر لطف توست.

 خدایا!

درود فرست بر محمد و آل محمد که صاحب امر الهى [و مقام خلافت] هستند

و بر ما اطاعتشان را واجب کردى و به واسطه این مطاع بودن مقامشان را به ما شناساندى،

 پس به حق منزلت و قدر آنها که به ما گشایشی نزدیک چون چشم بهم زدن یا زودتر عطا فرما! 

اى محمد و اى على شما مرا کفایت کنید که شما کافى هستید و مرا یارى کنید که شما یاران منید.

 اى مولاى من!

اى صاحب الزمان!

فریادرس فریادرس فریادرس،

مرا دریاب مرا دریاب مرا دریاب مرا.

  • منصوره صامتی

حقیقتی تلخ

منصوره صامتی |

چه حقیقتی از این تلخ تر که ماهیت انسانی مسخ شود ، کرامت انسانی لگد مال شود 

چه حقیقتی از این  تلخ تر که در خواب رویای خوشبختی  اشرف مخلوقات را در مسلخ قربانی کنند 

چه حقیقتی از این تلخ تر که بهترین هایت را بگیرند ، احساست را ، مهرت را ، عشقت را و در عوض همنفس ابلیس مستانه لبخند بزنی!

چه حقیقتی از این تلخ تر که در جاهلیت مدرن این روزها ، در وارونگی تقلید روشنفکرانه ، در ترغیب زن به بیگاری برای استحمار نو 

زنی به دور از میل زن بودن ، عطشی تازه برای همسری ، تمنایی برای مادری ...

چه حقیقتی تلخ تر از این که زنی با تمام وجود بخواهد که یک مرد باشد ! 

  • منصوره صامتی

در میان انبوهی از شبکه های تازه تاسیس رادیویی و تلویزیونی

جای شبکه ی مد و لباس ایرانی خالی است !


  • منصوره صامتی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه برگزاری ویژه برنامه "مادران چشم به راه" و تجلیل از مادران شهدای گمنام که عصر امروز دوشنبه در تمامی فرهنگسراهای تهران برگزار می شود ، خطاب به این مادران بزرگوار پیامی صادر فرمودند .به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ، متن دستنوشته مبارک مقام معظم رهبری به این شرح است


بسمه تعالی

سلام و درود خدای توانا و مهربان بر دل های صبور و پر ظرفیت مادرانی که پس از هجرت جگر گوشگان دلبندشان به نشانه ئی از پیکر پاک آنان دل بستند و به آن نیز دست نیافتند ؛ و با این همه ، با شکیبائی و صبوری خود نقشی بی نظیر و استثنایی از خود بر جای نهادند .

 پاداش این صبر بزرگ ، روشنی چشم آنان به مژده ی رحمت الهی خواهد بود انشاء اله .سید علی خامنه ای 17/3/93

بر اساس این گزارش ، آیین تجلیل از مادران شهدای گمنام امروز دوشنبه همزمان با میلاد حضرت علی اکبر (علیه السلام) با حضور مسولان کشوری و لشکری ، مدیران شهری ، اعضای شورای اسلامی شهر تهران ، چهره‌های فرهنگی ، هنری و ... به طور همزمان از ساعت 18 تا 20 در فرهنگسراهای ملل ، امام (ره) ، ابن سینا ، ارسباران ، آفتاب ، اشراق ، هنگام ، فردوس ، معرفت ، سرو ، شفق ، اندیشه ، گلستان ، کار ، رویش ، عطار ، رازی ، فناوری اطلاعات ، شهر ، امید ، اخلاق ، خاوران ، بهمن ، بهاران ، خاتم ، مهر ، ولا ، تهرانسر ، تهران ، باغ موزه هنر ایرانی ، موزه امام علی(ع) ، فرهنگسرای قرآن ، فرهنگسرای انقلاب ، و فرهنگسرای رضوان برگزار می شود. 

  • منصوره صامتی

فدایی رهبر

منصوره صامتی |

مصاحبه شبکه المنار لبنان با محافظ سید حسن نصرالله 

_ چقدر "سید حسن" رو دوست دارید ؟_ آنقدر که اگر امر کند بمیرم ، می میرم .

_ چقدر آیت الله خامنه ای رو دوست دارید ؟ 

_ آنقدر که اگر امر کند سر "سید حسن" را بیاور ، می برم !! 

اما دیدگاه و نظر دبیرکل حزب الله لبنان سیدحسن نصرالله در مورد مقام معظم رهبری :《 .. با توجه به شناختی که از آیت الله العظمی امام خامنه ای (حفظه الله) در دست دارم و پس از مطالعه و بررسی از مدارک و شواهد ، می توان گفت : ما در خدمت امام بزرگواری هستیم که در رهبری ، تقوا ، پرهیزگاری و اجتهاد بی نظیر است .

ما در خدمت امامی هستیم که دارای دیدگاهی جامع ، عمیق ، مستحکم و استوار بر اصول و مبادی از قبیل اصول و مبادی فکری شناخت نیازها و مشکلات ، شناخت ظرفیت ها و امکانات موجود و آشنایی با راهبردهای مناسب و همخوان با اصول و مبادی است و به همین دلیل است که ملاحظه می کنیم به راحتی ایشان بر روند جاری در امور ، آگاهی و اطلاع دارند و با عمق و بینش عمیق ، آنها را به راحتی ارزیابی می کنند و بی شک این ارزیابی دقیق و عمیق ، نشان یافته از همین دیدگاه جامع و شامل است ؛ و به خاطر همین دیدگاه است که با وجود حوادث و جریان های مختلف و متفاوت ، ایشان درباره ی هریک ، دیدگاه کارشناسانه خود را همچون یک صاحبنظر نکته سنج و دقیق بیان می کنند .

ما خود را در برابر شخصیت بزرگ و استثنائی ازین حیث ملاحظه می کنیم و می بینیم که بسیاری در این امت هستند که از شخصیت والای ایشان آگاهی و شناختی ندارند ، جز اندک و به همین دلیل است که به جرات می توانیم بگوییم که ایشان در میان امت اسلام و حتی در ایران چقدر ناشناخته و ازین حیث مظلوم هستند .حتی ایشان در مهمترین بعد شخصیتی شان که همان بعد سیاسی و رهبری است ، هنوز شناخته شده نیستند ؛ چون شخصیتی است که دشمنان از یک سو آن را محاصره کرده اند و از سوی دیگر دوستان آنگونه که باید حق این شخصیت را ادا نمی کنند و این مسئولیت ماست [ ! ] که این امت را با این شخصیت بزرگ و عظیم آشنا کنیم تا از آن بهره های لازم و شایسته را ببرند و از برکات وجود چنین رهبر و چنین ولی فقیه و چنین اندیشمند و متفکری برای حال و آینده ، برای دنیا و آخرت خود بهره مند شوند . بویژه آنکه جهان اسلام از ده ها و قرن ها پیش با چالش های بزرگ و مهمی مواجه است و این وظیفه و مسئولیت این کنفرانس است که ابعاد ناشناخته آن امام فرزانه را بر مسلمانان جهان تبیین و آشکار کند . 》 از سخنان دبیرکل حزب الله لبنان ، سید حسن حزب الله در همایش "نوآوری و اجتهاد" از دیدگاه آیت الله خامنه ای در بیروت . 

آغاززعامت و رهبری ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای ( دامت برکاته ) را گرامی داشته و برای ایشان طول عمر همراه با سلامتی و عافیت در ظل تفضلات حضرت ولی عصر ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) را از خداوند منان مسئلت می داریم

_آمین یا ارحم الراحمین_

  • منصوره صامتی