منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

فدایی رهبر

منصوره صامتی |

مصاحبه شبکه المنار لبنان با محافظ سید حسن نصرالله 

_ چقدر "سید حسن" رو دوست دارید ؟_ آنقدر که اگر امر کند بمیرم ، می میرم .

_ چقدر آیت الله خامنه ای رو دوست دارید ؟ 

_ آنقدر که اگر امر کند سر "سید حسن" را بیاور ، می برم !! 

اما دیدگاه و نظر دبیرکل حزب الله لبنان سیدحسن نصرالله در مورد مقام معظم رهبری :《 .. با توجه به شناختی که از آیت الله العظمی امام خامنه ای (حفظه الله) در دست دارم و پس از مطالعه و بررسی از مدارک و شواهد ، می توان گفت : ما در خدمت امام بزرگواری هستیم که در رهبری ، تقوا ، پرهیزگاری و اجتهاد بی نظیر است .

ما در خدمت امامی هستیم که دارای دیدگاهی جامع ، عمیق ، مستحکم و استوار بر اصول و مبادی از قبیل اصول و مبادی فکری شناخت نیازها و مشکلات ، شناخت ظرفیت ها و امکانات موجود و آشنایی با راهبردهای مناسب و همخوان با اصول و مبادی است و به همین دلیل است که ملاحظه می کنیم به راحتی ایشان بر روند جاری در امور ، آگاهی و اطلاع دارند و با عمق و بینش عمیق ، آنها را به راحتی ارزیابی می کنند و بی شک این ارزیابی دقیق و عمیق ، نشان یافته از همین دیدگاه جامع و شامل است ؛ و به خاطر همین دیدگاه است که با وجود حوادث و جریان های مختلف و متفاوت ، ایشان درباره ی هریک ، دیدگاه کارشناسانه خود را همچون یک صاحبنظر نکته سنج و دقیق بیان می کنند .

ما خود را در برابر شخصیت بزرگ و استثنائی ازین حیث ملاحظه می کنیم و می بینیم که بسیاری در این امت هستند که از شخصیت والای ایشان آگاهی و شناختی ندارند ، جز اندک و به همین دلیل است که به جرات می توانیم بگوییم که ایشان در میان امت اسلام و حتی در ایران چقدر ناشناخته و ازین حیث مظلوم هستند .حتی ایشان در مهمترین بعد شخصیتی شان که همان بعد سیاسی و رهبری است ، هنوز شناخته شده نیستند ؛ چون شخصیتی است که دشمنان از یک سو آن را محاصره کرده اند و از سوی دیگر دوستان آنگونه که باید حق این شخصیت را ادا نمی کنند و این مسئولیت ماست [ ! ] که این امت را با این شخصیت بزرگ و عظیم آشنا کنیم تا از آن بهره های لازم و شایسته را ببرند و از برکات وجود چنین رهبر و چنین ولی فقیه و چنین اندیشمند و متفکری برای حال و آینده ، برای دنیا و آخرت خود بهره مند شوند . بویژه آنکه جهان اسلام از ده ها و قرن ها پیش با چالش های بزرگ و مهمی مواجه است و این وظیفه و مسئولیت این کنفرانس است که ابعاد ناشناخته آن امام فرزانه را بر مسلمانان جهان تبیین و آشکار کند . 》 از سخنان دبیرکل حزب الله لبنان ، سید حسن حزب الله در همایش "نوآوری و اجتهاد" از دیدگاه آیت الله خامنه ای در بیروت . 

آغاززعامت و رهبری ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای ( دامت برکاته ) را گرامی داشته و برای ایشان طول عمر همراه با سلامتی و عافیت در ظل تفضلات حضرت ولی عصر ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) را از خداوند منان مسئلت می داریم

_آمین یا ارحم الراحمین_

نظرات  (۱۱۳)

  • محمود رضا
  •  سلام خانوم صامتی من انتظار داشتم شما در مورد  مردم غزه مطلبی بگذارید مردم غزه الان بیشتر از ده روز که توسط صهیونیست های جنایتکار دارند قتل و  عام میشوند بسیاری از برادران مجاهد ما به شهادت رسیدند اما شما هیچ مطلبی ننوشتید . اما انشا الله به یاری الله باز هم برادران ما پیروز خواهند شد والله قسم  که ریختن خون صهیونیست ها  بر هر مسلمانی واجب شرعی هست
  • سجاد غلامی
  • چقدر تفاوت و فرق است میان مردان مردی که دیروز در عرصه های نبرد ، مردانه جنگیدند و مردانه کشتند و خود نیز مردانه کشته شدند و موجب عزت و سربلندی و افتخار اسلام عزیز در دنیا گردیدند ؛ 
    و حیوان صفتان بزدلی که امروزه از وحشیانه ترین اقدام با ددمنشانه ترین خوی فرو گذار نیستند .. و چه دردناک است  که این اقدامات سعبانه ی خود را هم به نام اسلام عزیز و به نام احکام مترقی آن ، به دنیا معرفی می کنند .
    آدم این درد را کجا ببرد ؟ الله قسم جا دارد که انسان دق کند از این غصه . به خدا قسم که دل امام زمان (عجل الله فرجه و سهل الله مخرجه ) از این قصه ، از این قصه ی پرغصه خون است .

    البته چه انتظاری است که ما داریم ؟! ..
    رزمندگان دیروز ما در عرصه های نبرد حق طلبانه ی خود ، پیرو امامی بودند که او به جبهه ی نبرد هم ، شرافت ، عزت و آبرو بخشیده است ؛ آنگاه که در نامه ها و خطبه های خود ، آداب نبرد شرافتمندانه را برای سرداران و امرای خود و با ثبت آن در دل تاریخ ، برای کل بشریت در همه ی اعصار در قالب "منشور جنگ" ترسیم نموده است  : 
    《 در نبرد ؛ به کودکان ، زنان و سالمندان ، امان دهید .. 
    به کسانی که اسیر شمایند ، امان دهید .. 
    به کسانی که از صحنه ی نبرد گریخته اند ، امان دهید و به تعقیب آنان نپردازید .. 
    اجساد را مثله نکنید .. 
    به خانواده های  کشته شدگان امان دهید .. 》 

    امان دهید و امان دهید ..  آری شیعه پیرو علی (ع) است ؛ نه تنها شیعه ، بلکه جمله مسلمانان پیرو علی (ع) اند و نه تنها مسلمانان ؛ بلکه بشریت  پیرو علی (ع) و مرام علی (ع) است

    و اما اینان پیرو ... 
    براستی اینان که روی شیاطین را هم با جنایات وحشیانه ی خود سفید کرده اند ، پیرو کی اند ؟! 
    لعنت خداوند بر داعش ، بر النصره و بر تمامی گروهک های تکفیری و مرتد و مزدور "شیطان بزرگ"  آمریکا . لعنت خداوند بر اینان و باز لعنت خداوند و لعنت رسولش (ص) بر اینان باد . 


  • سجاد غلامی
  • جناب محمود رضا می فرمایید شعار ؟!!


    این شعار است یا شعایر اسلامی که بنده آن را از زبان پیامبر اکرم (ص) و اهل بیتش (ع) بنابر سنت و سیره ی آنان ( که به اعتبار اسم "سنت" و سنی بودن ، داعیه ی پیروی از سنت را هم دارید ) برای شما نقل نمودم .


    دوست و برادر عزیز !
    شما هرگاه در مقام استدلال و منطق سخنی برای گفتن نداشته باشید ، در حرکتی رو به جلو نخست یک اتهام ناروا که خود به بی پایه و اساس بودن آن بیش از هرکس دیگر واقف هستید  را وارد نموده و بعد بلافاصله می فرمایید  : بنده قصد بحث کردن را ندارم !!
    لطفا بفرمایید که اگر شما قصد بحث نمودن را ندارید ، پس قصد چه را دارید ؟! قصد اتهام زنی ؟؟ قصد فحاشی و هتاکی ؟؟ .. همین و بس ؟؟
    پس چرا هرازگاهی با جملات نغز و حکیمانه ی خود افاضات می فرمایید ؟؟ نکند با این سخنان وارونه و طنزگونه ی خود صرفا قصد خنداندن ما را دارید ؟؟


    بنده در مورد ازدواج موقت یا همان متعه چند سوال مقدماتی را برای شروع یک بحث از شما پرسیدم . سوال هایی که هریک خود سرفصل یک بحث مجزا و مستقل در مورد ازدواج موقت است .
    بنده از شما تقاضا نمودم که به صورت واضح و مشخص ، مستند و مستدل بفرمایید ایراد شما به کدام وجه و بعد از ازدواج موقت است ؟؟ ایراد شما به "چیستی" آن است ؟؟ به "چرایی" ازدواج موقت ؟؟ یا "چگونگی" آن ؟؟ ..  ولی شما گویا با اصراری که دارید ، صرفا با جملات ظنزگونه ی خود ما را خنداندید !!

    اما در مورد  اعمال سعبانه و وحشیانه ی گروهی جاهل ، غافل و به دور از معنویت و انسانیت و اطلاق عنوان"عدالت" به رفتار ددمنشانه ی آنان از جانب شما !!
    عدالت ؟؟ کدام عدالت ؟! .. "عدالت مجسم ، یعنی علی (ع)" . این حرف من نیست . حرف جرج جرداق مسیحی است در کتابش "الامام علی صوت العداله و الانسانیه" .

    کجا علی (ع) چه در زمانی که رکاب پیامبر گرامی (ص) با کفار و مشرکین می جنگید و بنابر حدیث منزلت ( که پیامبر می فرمایند : انت منی بمزله هارون من موسی ، الا انه لانبی بعدی : تو تسبت به من ، همچون جایگاه هارون نسبت به موسی را داری مگر اینکه پیامبری بعد از من نیست ؛ و این حدیث درحد تواتر مورد اتفاق نظر بین علمای اهل سنت و شیعه است ) حضرت علی (ع) ، وزیر ، جانشین و برادر پیامبر (ص) بود ؛ در مقام اجرای عدالت ، اعمال نه تنها غیر اسلامی ، بلکه غیر انسانی انجام داده باشد ؟!
    یا در زمان مدارای 25 ساله اش که به فرموده ی خودش چون خاری در چشم و استخوانی در گلویش بود ؛ یا در دوران 5 ساله ی زمامداری جامعه ی اسلامی که با سه جبهه ی نفاق ، تحجر و التقاط می جنگید .

     

    ما یا باید علی (ع)  را فردی مسامحه گر و اهل تسامح و تساهل با دشمنان دین بدانیم یا او را مجاهدی فی سبیل الله . اگر علی (ع) مجاهد فی سبیل الله است که هست ؛ آیا در تاریخ ، از حضرت به بهانه ی  اینکه مجری عدالت هستند و اقامه ی عدل می کنند ؛ عملی ثبت شده است که کوچکترین اصول انسانی را نقض کرده باشد ؟!

    آیا مجاهدت در راه خدا به معنی وحشی گری هایی است که امروزه عده ای به نام دین و عدالت انجام می دهند ؟؟
    تحریف حقیقت از این بالاتر هم می شود ؟؟
    البته این تحریف ، تحریفی نیست که حتی عوام را هم بتواند بفریبد و آنها را دچار خطا در تحلیل کند .
     تنها سبک مغزان نادان و جاهلان عنود هستند که فریب این خیمه شب بازی را خواهند خورد .

    آقای محمود رضا !
    بار دیگر می پرسم : کدام عدالت ؟؟ عدالت اسلام محمدی (ص) یا عدالت اسلام ابوسفیانی ؟؟
    شما به خیال خود به سنت نبوی (ص) تمسک جسته اید ؟؟ کدام سنت ؟؟ می توانید اشاره بفرمایید ؟؟ این سنت نبوی (ص) است یا سنت اموی ؟؟
    هند جگر خوار ، زوجه ی ابوسفیان و مادر مکرم صحابه ی کبار جناب معاویه !! وقتی که سینه ی عموی پیامبر (ٌص) حضرت حمزه را می درید ؛ حتم دارم همین دیدگاه امروز شما را داشت و کار خود را "اجرای عدالت" می دانست !!

    آقا این فیلم محمود رضا رو نگاه کنید:
    مرید و مراد دارن با هم صحبت میکنن. بعد میگه شیعه است و سنی؟؟؟؟
    خنده داره!!!! تابلو
    آقا محمودرضا اینا تبلیغ منفیه برای شما.
    (:
    (:

    "محمود رضا"
    اطلاعات شما ناقصه...
    در مورد سوریه یادته چی می گفتی!!!
    دوست دارم ببینمت و بگم همه حرفات دروغ از آب دراومد....
    یادته؟؟؟؟؟
    دوست داشتم قیافت رو بعد انتخابات سوریه میدیدم.
    دوست داشتم می دیدم که چطوری روسیاهی به ذغال میمونه...
    دوستان باور کنید با این فرد بحث کردن فایده نداره.
    توهمات و تصورات خودش رو بیان می کنه.
    آخه نفهم در شرایطی که برادران ما توی کشورهای همسایه دارن جون میدن دارن کشته میشن به تو چی میرسه؟؟
  • محمود رضا
  • خانوم صامتی این ادرس یک فیلم  کوتاه  است  درباره ی اهل بیت در شبکه سنی وصال فارسی  . موضوعش گفتگوی با یک  شیعه  در باره ی اهل بیت هست  . میتونید دانلودش هم  بکنید      http://www.aparat.com/v/vzbk8
  • محمود رضا
  • اقای کمیل  تمام اهل سنت ازدواج موقت رو حرام میدونند جاهل پس   وهابی وهابی نکن  . بعدشم کجا در امارات زنا ازاد هست ؟ بله ممکنه یه عده یواشکی یه کارایی انجام بدهند ازدواج موقت دقیقا مثل زنا هست هیچ فرقی نمیکنه در ضمن دولت امارات سکولار هست  و دولت دینی نیست
  • محمود رضا
  • اقای غلامی شما برای ما  شعار نده. من وقت ندارم مدام حرفهای تکراری بزنم برای شما اگه تعصبات کور رو کنار بزاری واقعیت رو میبینی  . در ضمن دولت اسلامی  وحشیگری نکرد  اسم اون وحشیگری نیست بلکه اجرای عدالت هست عدالت در مورد کسانی که مرتکب جنایت شدند مثل نیروهای مالکی در عراق و نیروهای بشاراسد در سوریه من بزودی ادرس چند  فیلم رو  میدم که برید  نگاه کنید
    شناخت وهابیت9
    نو سلفیان وهابی سلمان العوده و محمدبن عبدااله المسعری که ایشون الان ریس دیوان مظالم عربستان بود پدر برزرگش امام الحرمین عبدالرزاق حمزه امام جماعت مساجد نبوی گو مسجدالحرام بوده عبدالله المسعری به دلیل بعضی سخنان زندان افتاد بعد به یمن فرار کرد الان لندن زندگی میکند در موسسه تجدیدالاسلام وب سایت به همین نام داره یکی از سخنان او؛(؛؛؛قراءت غلط وهابیت در تعریف عبادت باعث شده بسیاری از اهل قبله مشرک معرفی شوند  و این گناه بزرگی است که با یک اجتهاد نمی شود اینچنین  ادعا کرد)

    دوستان قضاوت کنید   
    شناخت وهابیت8
    کتاب التوحید محمد بن عبدالوهاب 62 صفحه در 65باب برسی  مسایل شفاعت ، توسل، ذبح، سحر،جادو، چشم زخم، قسم و کهانت بحث کرده تمام این کتاب 62 صفحه ای 65 باب داره در مورد بعضی یک خط نهایت توضیح داده ودر نهایت حکم کلی از این کتاب فاسق بودن و کافر شمردن مسلمانان است
    کتاب کشف الشبهات 20 صفحه است که امده میان مسلمانان الان و قریش مقایسه تطبیقی کرده  و مسلمانان حاضر را از کفار قریش بدتر میداند و حکم ارتداد صادر میکند وهابیت معاصر از این دو کتاب به عنوان یک مجموعه علمی گرانبها یاد میکنند و کلی براش شرح میزنند
     
    ایا کسی که مجموع دو جزوه عالمانه اش 80 صفحه میشه   شد عالم ؟؟؟
  • سجاد غلامی
  • جناب محمود رضا ! 

    آقای عبدالله جوادی آملی (حفظه الله) از مفسران قرآن و دانشمندان برجسته معاصر شیعی در علوم اسلامی می باشند . 
    ایشان کتابی دارند به نام مفاتیح الحیواة که در این کتاب مؤلف با استناد به آیات و روایات ، به نحوه ی زیستن انسان در حیات طیبه و زندگی او در سبک و سیاق قرآنی پرداخته است . 

    در این کتاب که مشتمل بر بخش های مختلفی است ، بخشی از آن به تعامل انسان با حیوان اختصاص داده شده است . 
    در فصل سوم از این بخش که به "حقوق حیوان" اختصاص یافته است ، می خوانیم : 
    《 احترام به حیوان نیز از حقوق حیوان شمرده می شود ! 
    مردی با اسبش خدمت پیامبر (ص) رسید و به آن حضرت سلام کرد . پیامبر (ص) به صیغه ی جمع فرمود : و علیکم السلام ! آن مرد عرض کرد : ای رسول خدا من تنها هستم .
    حضرت فرمود : به تو و اسبت سلام کردم . (علیک و علی فرسک ) 
    برگرفته از کتاب النوادر ص 41 》

    مولف در ادامه می نویسد : 
    《 شایسته است مسلمانان در این فضایل به رسول خدا _ص_ تأسی کنند .
    در اینجا به برخی روایات درباره این حق اشاره می شود : 
    حرمت چهره ی حیوان : امام صادق فرمود : هرچیزی حرمتی ددرد و حرمت حیوانات در صورت آنهاست . 
    زیبا نگه داشتن صورت حیوان : امام صادق می فرمایند : صاحب حیوان نباید برای نشانه گذاری بر چهره ی حیوان داغ نهد ولی بر غیر چهره ، رواست . 
    حضرت امیر (ع) می فرمایند : کسی حق ندارد چهره ی حیوان را با داغ نهادن زشت سازد . 
    سواری ناروا بر حیوان : پیامبر نهی فرموده که آدمی ، پشت حیوان را صندلی راحتی خود قرار دهد ؛ چه بسا حیوانی که در اطاعت و یاد خدا ، بهتر از سوار خود باشد ! 
    کتاب امالی ص 507 ، کتاب المحاسن ص 622 ، کتاب کافی ج 6 ص 538 》 

    در این کتاب ، از کتاب صحیح مسلم ، جلد 3 ، ص 74 نیز چنین روایت شده است : 
    جابر انصاری از رسول خدا (ص) چنین نقل می کند که فرمود : 
    هیچ صاحب شتر و گاو و گوسفندی نیست که حق آنها را ادا نکرده باشد ؛ جز آنکه روز قیامت او را در دشت برهوت نگه می دارند . 》 
    کتاب مفاتیح الحیواه ص 683 و 684

    جناب محمود رضا ! این است بخشی از تعالیم دین مبین اسلام د  رابطه با تعامل با حیوانات   
    نهایت این است که شما بدون ارائه هیچ دلیل عقلی و نقلی ، شیعیان را روافض خطاب کرده و آنها را "کافر لازم القتال" بدانید !!   از آنجا که کفار ، نجس اند ؛ رفتار برادران مجاهدتان در داعش را توجیه نمایید !!! ( غیر از این می تواند باشد ؟! ) 
    لازم است بدانید حتی اگر همین گونه هم باشد [ !! ] ؛ باز هم در دین مبین اسلام ، جوازی دال بر رفتارهایی که داعش با داعیه ی اسلامی در پیش گرفته است ، وجود ندارد . 
    در همین کتابی که معرفی شد ، بخشی به رابطه ی با کفار اختصاص دارد . اسلام هیچ گاه رفتاری را که خارج از دایره ی انسانیت و عقلانیت باشد ، حتی در برخورد با کفار ، توصیه نکرده و نمی کند . 




  • سجاد غلامی
  • جناب محمودرضا !

    اگر شما توانایی ورود به بحث های فکری و اعتقادی را ندارید ، اصراری به این کار نیست . به هر حال شما می توانید هرگاه که بخواهید و در هر موضوعی ، در همین رسانه باهم به بحث و گفتگو بنشینیم .

    شیوه ی بزرگان دین هم هیچگاه مبتنی بر فحاشی و هتاکی نبوده . شما مستند و مستدل بگویید ، ما هم مستند و مستدل پاسخ خواهیم گفت ،  ضمن اینکه هرکس آزاد است که هر فکر و عقیده ای که می خواهد داشته باشد ، اما اگر بخواهد عقاید خود را "محق" بداند ، باید توانایی دفاع نظری از عقاید خود را داشته باشد آنهم  منهای هرگونه فحاشی ، هتاکی و بی حرمتی  یا  دروغگویی و هوچی گری و قلب نشان دادن واقعیت !


    شما می دانید که در دین اسلام ، حتی پاره ای از استخوان مردگان هم حرمت دارد . در سنت نبوی (ص) هم هیچگاه روایتی نقل نشده که حضرت (سلام الله علیه و سلم)  به پیکر و استخوان های مردگان از کفار و مشرکین ، بی حرمتی کرده باشند .
    شیوه ی شیعه هم که مفتخر به ولایت امیرالمومنین علی (ع) است ، همچون مولای خود تمسک به وحدت و خیرخواهی برای همه ی مسلمانان است ؛ همان امامی که در پایان جنگ جمل ، بر اجساد بی جان "سیف الاسلام زبییر" و جناب "طلحه الخیر" ( کسانی که بر روی او شمشیر کشیده بودند ) ، خیرخواهانه و مشفقانه می گریست و افسوس ها می خورد از عاقبت آنان .


    حال چگونه گروهکی منحرف ، مزدور و افراطی و خارج شده از مدار انسانیت ، داعیه ی اسلامیت می کند و گروههایی را هم از صف متحد مسلمانان جدا کرده و به خود جذب می کند و اینگونه باعث تفرقه و جدایی در بین مسلمانان که به  تعبییر قرآن باید همچون "بنیانی مرصوص" و "جبل راسخ" باشند ، می شوند  ؟؟

    در لینک زیر که تنها گوشه ای از جنایات این وحشیان است ، می بینید که این گروهک با سرهایی که خود از تن قربانیانشان جدا کرده اند ، فوتبال بازی می کنند !!!

    http://irinn.ir/news/38307/%D9%81%D9%88%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D9%87--%DB%B1%DB%B8

     

    کاری که حیوانات در حیات وحش هم با یکدیگر انجام نمی دهند و  در لینک زیر حیوان درنده ای همچون شیر را می بینید که چگونه با شکار خود رفتار می کند ، مقایسه کنید آن را با رفتارهای وحشیانه ی گروهک داعش که مصداق "کلانعام ، بل هم اضل" اند .

    http://www.mirmalas.com/news/12863/%D9%BE%D8%B4%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DB%8C%DA%A9-%D8%B4%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%A2%D9%87%D9%88%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%D8%B5%D8%A7/

  • محمود رضا
  • خانوم صامتی شما گفتید شما هم دلیل بیاور من دلیل اوردم نمونه اش دربار ه ی شیخ الاسلام ابن تیمیه بود که با دلیل دروغی رو که به ایشان نسبت دادند رو ثابت کردم و نشون دادم که توهین نکرده به حضرت علی (رضی الله  عنه)اما وقتی طرف مقابل شما دنبال بحث علمی و دقیق نیست و فقط دنبال  جدل هست و  بر اساس تعصبات کور حرف میزه دیگه بحث کردن فایده ایی نداره چومن قران میفرماید با انسانهای جاهل بحث نکنید چون سخت رین کار هم بحث با انسانهای جاهل هست . در ضمن خانوم صامتی من اون فیلم رو فرستادم  که شما نگاه کنید نه اینکه نبینید
    پاسخ:
    شما هم باید منبع بدی نه ینکه بگید دیگران دروغ می گن .
    بنده فیلتر شکن ندارم اسم فیلم رو سرچ می کنم امیدوارم در یو تیوب ببینمش .
  • محمود رضا
  • اقای کمیل این حرفها دروغهای شما هست شما همین الان برو به عراق یه نظر سنجی کن از اهل سنت ببین نظر شون چیه در مورد دولت نوری مالکی بسیاری از کسانی که الان دارند با دولت نوری مالکی میجنگند عشایر اهل سنت هستند شما ذهنتو از رسانهای ایران بیار بیرون گروه دولت اسلامی فی العراق و الشام هم(داعش) کار بسیار خوبی میکنه با دولت فرقه گرای  نوری مالکی میجنگه من عمکرد داعش  رو در سوریه خیلی قبول ندارم اما در عراق قبول دارم . در ضمن اون دروغی رو که به شیخ محمد عبدالوهاب نسبت دادید باز تلبیس  شما روافض هست داره این مسئله رو درباره ی منافقین میگه نه درباره ی مسلمانان . این روش شما روافض هست که دروغ بگید
    شناخت وهابیت7
    همانطور که گفته شد وهابیت یک وصله ناجور وننگ بر اهل سنت حنبلی هستند ابن عفالق حنبلی درباره محمدبن عبدالوهاب میگه :::این شخص قسم فاسدی خورده وان این است که یهود و مشرکان بهتر از امت اسلام است(کتاب دعاوی المناوءین  عبدالعزیز العبد الطیف ص163
    امروزه شما ببنید چه کسی دستش به خون مردم بی گناه فلسطین  وغزه و لبنان و عراق وسوریه اغشته شده چه کسی یار یهود است جز عربستان وهابی که داعش تربیت میکند که تا الان 250 مولوی اهل سنت را در عراق به شهادت رسانده
  • محمود رضا
  • نه خیر خیلی جاها تلبیس میکنند یعنی روایات رو نصفه و نیمه ذکر میکنند دربسیاری از اشاراتی که میکنند در واقع نویسنده اون مطالب رو رد میکنه یا بعضی کتابها خیلی ضعیف هستند .در ضمن شما جواب سوال من رو ندادید اون فیلمی که فرستادم رو دیدید؟
    پاسخ:
    ندیدم . 
    خوب شما هم استدلال بیار . 
     😁😁😁😁😁
     جهت اطلاع اقای کذاب محمود رضا که یکی از بچه ها اینجا حرف خوبی زاده ظاهرا رو کره زمین فقط ایشان راستگوس و بقیه دروغگو ضمنا جناب محمود رضا دوستان عزیزم من به اندازه کافی برا شما که ختم الله علی قلوبهم هستی وقت گذاشتن بنده شما رو لایق برا اینکه حتی خطاب قرار بدم نمدونم دوستان من بیش از حد برا تو مودب بودن والسلام
    دوستان عزیزم همه مطالب رو بنده خودم تایپ کردم وآدرس اون از همه کتب وهابی هاس که مشخصه 
  • محمود رضا
  • خانوم صامتی این مطالبی ک این اقای کمیل تحت عنوان شناخت وهابیت نوشه کاملا دروغ هست به هیچ عنوان شیخ محمد بن عبدالوهاب همچین حرفایی نزده شک نکنید . راستی شما اون فیلمی که براتون فرستادم رو دیدید؟
    پاسخ:
    جناب محمود رضا منابع مطالب ذکر شده ، چگونه می فرمایید دروغ است ؟! 
    شناخت وهابیت6
    فتوای عجیب محمدبن عبدالوهاب در دوران او عده ای از پیروانش راحت نمیتونستند کسی رو کافر معرفی کنند که ایشان فتوا داد::::هرکسی در خصوص کفر مسلمانی که وهابی نباشد شک کند خودش کافر است برا همین دو جلد بزرگ کتاب الدرر السنیه فی الاجوبه النجدیه درباره جهاد با مسلمانان است و جالبه بدونید دران صحبت از جهاد با یهود ونصاری وبت پرستان نیامده
    پاسخ:
    خیلی جالبه ! 
  • محمود رضا
  • خانوم صامتی  من الان نگاه کردم دیدم انگار یکی از نظرات که به نام من فرستاده شده سانسور شده  من  همچین نظری نفرستادم شاید یک نفر به نام من نظر فرستاده  و حرف بد زده که حالا شما سانسور کردید وگرنه من همچین نظری نفرستادم
    پاسخ:
    بله همینطوره آی پی شما متفاوته به هر حال انسان های بیمار فراوانند ، در طول میلیون ها سال از فرود انسان به زمین خداوند هم نتوانست این بیماران را در دنیا شفا دهد من و شما که بنده ایم ! 
    "فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا "
    شناخت وهابیت5
    درحالی که وهابی خود را پیرو احمد بن حنبل میدانند محمدبن عبدالوهاب علمای حنبلی را کافر و مرتدمیخواند ابن فیروز که عالم حنبلی ومقلد ابن قیم و ابن تیمیه است بدلیل نپذیرفتن بعض اعتقادات محمد بن عبدالوهاب کافر و مرتد معرفی شده به اعتقاد محمدبن عبدالوهاب هر منطقه ای که دعوتش را نپذیرد بلاد کفراست وی در بعض موارد حتی مکه و مدینه را هم بلاد کفر میگفت او وقتی به اطرافیان خودش کافر میگفت ایا به ما میخواهد بگو شیعه  
    منبع:::الدرر السنیه ج10ص63 نویسنده عبدالرحمن بن محمد بن العاصمی
    شناخت وهابیت4
    نخستین کسی که محمدبن عبدالوهاب را رد کرد برادرش شیخ سلیمان بن عبدالوهاب بود کتاب ایشان الصواعق الالهیه فی الرد علی الوهابیه بود که موجب هدایت خیل عظیمی از وهابیون شد که بنده توصیه میکنم این اقای کذا بخونن ای کتاب رو ایشان در این کتاب ملاک شرک و انحراف وهابیت رو در حوزه توحید
     بیان میکند و به انواع شرک اشاره میکند وعدم جواز مشرک خواندن اهل قبله را بیان میکند وثابت میکند زیارت قبور نذر کردن و ذبح کردن کسی را کافر نمیکند
    لازم بذکراست به دلیل تاثیر بالای این کتاب در عربستان هم اکنون در مدارس این کشور ممنوع وتحریم است مطالب مربوط به صفحه42و43 همین کتاب بود
    شناخت وهابیت3
    محمدبن عبدالوهاب بعداز مرگ ابن تیمیه بعداز 5سال عقاید خرافی او را با کمک انگلیس زنده کرد
    جالب است یکی از مکانهای زندگی محمد بن عبدالوهاب حریمله است در86 کلیومتری ریاض  از مناطق نجد خانه او یکی از اثار باستانی شهر شده که مرمت شده و خود او دستور به تخریب قبور اهل بیت را میداد والان ووهابیون اونجا را متبرک میدانند
    در دوره او ال معمر حکومت داشتند حدود400سال  که با تلاش او وکمک انگلیس حکومت انان  از بین رفت

    شناخت وهابیت2
    اینکه عرض شد ابن تیمیه خدا را جسم میداند این عین جمله خود ایشان از کتاب احمد بن عبدالحلیم ابن تیمیه یا همان منهاج السنه النبویه ج2 ص334::^ او میگوید روش شایسته این است خدا خود را هرچه و هرطور وصف کرده به ان ایمان بیاوریم یعنی اگر گفته یدالله پس دست دارد مراد از صفات خبری همان معنی ظاهری ان است این عقاید باطل اقای ابن تیمیه که بزرگ وهابی اس

  • سجاد غلامی
  • جناب محمود رضا ، تا جایی که به یاد دارم پیش تر فرموده بودید که دانشجو هستید ، طبعا هم اکنون باید در ایام و فصل امتحانات دانشگاهی به سر ببرید . 
    بنده خود علیرغم درگیر بودن با امتحانات پایان ترم ، به جهت احترام و علاقه ای که برای مخاطبان این رسانه قائل هستم ، تمام تلاشم را نموده که حضوری فعال در این بحث داشته باشم . ان شاء الله .

    بحث ما ، بحث "متعه" یا به قول شما "صیغه" است . اگر مایل باشید بحث را آغاز می کنیم . 
    در ابتدا از شما تقاضا دارم که اولین ایرادی که بر این بحث وارد می دانید را ، به صورت دقیق و شفاف و البته به صورت مستدل و مستند ( و نه با فحاشی و هوچی گری ! ) بیان
    بفرمایید . 
    به عنوان مثال : 
    آیا شما به اصل این حکم که آیا در اصل و از همان ابتدا این حکم ، حکمی اسلامی بوده است یا خیر ، ایراد وارد می دانید ؟ 
    یا نه ؛ معتقدید که این حکم در ابتدا از قوانین اسلام بوده ولی بعدا نسخ شده است ؛
    و اگر معتقد به منسوخ شدن آن هستید ، آیا این نسخ ، توسط سنت نبوی و شخص پیامبر (ص)  صورت گرفته یا توسط آیات قرآن ؟ 

    آیا به فلسفه ی ازدواج موقت و ضرورت آن ، اشکال وارد می دانید ؛ یا به نحوی اجرا و سوء استفاده ای که امروزه توسط عده ای از این حکم شده است و می شود ؟ 

    آیا شما به حکم بودن ازدواج موقت از جانب شرع معتقد بوده ولی اشکال خود را به خاطر تهدید بودن امروزی ازدواج موقت برای بنیان و تحکیم خانواده و تبدیل شدن به وسیله ای برای ترویج  فحشا ، وارد می دانید ؟ 

    پاسخ دقیق و مستند و مستدل شما به هریک از سوالات فوق ، بحث را در مجرای اصلی خود قرار می دهد که امیدوارم مفید واقع شود . 

  • سجاد غلامی
  • پارادوکس ( ناسازنما یا متناقض نما ) به هر گزاره ای گفته می شود که با گزاره های قبلی گفته شده در همان نظریه یا دستگاه فکری و نظری قبل ، در تناقض باشد . 

    با توجه به این تعریف و متناسب با نام این رسانه و وبلاگ ( پارادوکس ) ؛ آیا به نظر می رسد بتوان پاسخی برای "پارادوکس" زیر پیدا نمود ؟!

    داعش که متشکل از حروف اول کلمات دولت اسلامی عراق و شام است و داعیه ی ایجاد حکومت اسلامی [ ! ] را دارد ؛ چگونه می خواهد با این تفکرات قرون وسطایی ،
     بر منطقه ای به وسعت عراق و شام ( که بنا بر تعریف خودشان شامل کشورهای کویت ، عراق ، سوریه ، اردن ، لبنان و فلسطین می شود ) و با آن پیشینه از قدمت و تاریخ یعنی تمدن "بین النهرین"  حکومت کند ؟؟ 

    با کدام مبانی نظری و تئوری فکری می توان حکومتی ایجاد کرد که یادآور تمدن غنی بین النهرین و جانشینی برای آن باشد ؟؟ 

    این هم یکی از آن طنزهای تلخ زمانه است که گروهی خارج شده از دین و ایمان و به دور مانده از کوچکترین آداب مدنیت ، داعیه ایجاد تمدنی نوین آن هم بر پایه ی تعالیم دین مبین اسلام را دارد !! 

    اگر اندکی علم و آگاهی و سر سوزنی انصاف می بود ، می پذیرفتید که داعش همچون سایر گروهک های تروریستی دیگر ، تنها جاده صاف کن اهداف پلید اسرائل و آمریکا در منطقه است . 

    جناب محمود رضا ! نگویید که داعش در خلاف منافع اسرائیل آنهم با سلاح ها و ادوات و تجهیزات جنگی اسرائیلی که دارد ، قرار دارد  ؛ که به قول معرف "مرغ پخته توی دیگ هم ، ازین حرف خنده اش می گیرد" !!
    شناخت وهابیت1
    ابن تیمیه که از بزرگان وهابیت است میگوید قیامت خود بصورت انسان ودارای جسم دیده میشود
     گریه برای غیر خدا حرام است وحال اینکه قران نسبت به یعقوب نبی فرموده از حزن اینقدر گریه کرد که وابیضت  عیناه
    طلب مغفرت برای پدر ومادر حرام است و حال اینکه قران میفرماید وبوالدین احسانا کمترین احسان طلب مغفرت است
    اگر مردی خواست با خانمی محرم شود اگر یکبار خانم با ان مرد شیر داد محرم است وحال انکه در تشیع نسبت به نوزاد که15 مرتبه شیر بخورد محرمت است نوزاد نه مرد 30 ساله



    پاسخ:
    سپاس فراوان 
    سلام جناب کمیل لطفا منابع ارا هم ذکر کنید .از همراهی شما متشکرم 
  • محمود رضا
  • خانوم صامتی شما باز موارد قبلی رو تکرار کردید. صیغه هیچ فرقی با فساد نداره  فقط یه جور کلا شرعی هست . شما گفتید تا ما بیام شرایط ازدواج رو اسان کنیم خیلی طول میکشه خب شما فکر میکنید با صیغه کار درست میشه اتفاقا بدتر میشه چون یه راه فرار رو باز کردیم دیگه کسی به سمت حل مشکل نمیره . شما مدام میگید کسی که  شرایط ازدواج دائم رو نداره  کی گفته نداره این  بهانه ها رو خود اون افراد درمیارند شماچرا این قدر ساده نگاه میکنید اون افراد برای اینکه زیر بار مسئولیت نروند میگن ما شرایط ازدواج دائم رو نداریم بعد راحت میرند صیغه میکنند وقتی خوب استفاده کردند بمیرن دنبال یه کس دیگه  . ما نمیتونیم از احکام الهی عدول کنیم ملاک ما قران هست و سلیقه شخصی.  اتفاقا به خاطر همینه که این همه فساد زیاد شده تو جامعه صیغه نه تنها جامعه رو بهتر نکرده بلکه جامعه رو به سمت فساد بیشتر برده و بیاد خانواده رو سست تر کرده من مثال مشروب رو براتون زدم که قران میفرماید خاصیت داره ولی ضررش به مراتب بیشتر هست برای همینه که مشروب رو حرام اعلام کرد صیغه هم همینطوره چون مثل یه راه فرار شده
  • محمود رضا
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    ** **** ***** **** *** ***** *** ***** ***** **** * ** ******* *** ** ** ****** *****
    ** *** *** **** ******

    با سلام
    بنده وقتی میگم این اقای محمود رضا سواد نداره نگید نه اقای نسبتا محترم کجایی قران گفته مشروب سود داره متاسفم که جنابعالی فقط قیل و قال میکنی قابل توجه دوستان خوبم باید بدونیم وهابیت حسابش از اهل سنت جداس جالبه اولین کتاب ضد وهابیت رو خود اهل سنت نوشتن که لکه کثیف رو از دامن خودشان پاک کنند چرا که همونا که عقد موقت که طرف عده نگه میداره با شرایط و طبق ایات و روایات در یک شرایط خاص اجازه دادند این وهابیت حرام اعلام میکنه بنده مدتی امارات زندگی کردم اونجا زنا دادن ازاد بود و عقد موقت جرم بود جالب بود همین وهابیت که عقد موقت رو حرام میکنه لواط در سفر را برای مردی که مدتی از خانواده دور مانده جایز است لواط در سفر حالا شما مقایسه کنید 
    پاسخ:
    اوف بر کسی که لواط  می کند ...

    خانم صامتی این حرف و کلامتون از جنس طلاست. اینم جوابیه اون کسانی که شیعیان رو متهم به آلودگی و ناپاکی می کنند...

    " در جامعه ی عرب ببینید این مضحک است که برخی مردان عرب صیغه را کریه می دانند ولی در میان آنان تجارت زنان وجود دارد ! در همین عربستان انواع مراکز فساد ازجمله کاباره و دیسکو و بار وجود دارد ! ولی هرگاه به ازدواج موقت می رسیم داد و فریاد وااسفا به راه می اندازند !" 

    میخوام بگم ازدواج چطوری بایستی سر بگیره وقتی که به تعداد بانوان ، مرد وجود نداره.  بانوانی که از اقشارتحصیلکرده جامعه نیزمی باشند. اگر صیغه شرعی شیعیان ، از نظر اهل تسنن امری نامتعارفه ،  پس چرا معاویه ی سنی مذهب در دوران خلافت خود ، زنی رو از طائف صیغه کرد؟

     

  • محمود رضا
  • خانوم صامتی این مواردی که شما مطرح کردید کاملا موردی هستند ما باید در سطح کلان ببینیم وقتی در مورد چیزی میخواهیم قضاوت کنیم باید به میزان فایده  و ضررش دقت کنیم یه مثال براتون میزنم نمونه اش سیگار هست . سیگار هم یه مقدار سود و فایده داره چون  تا حدودی باعث ارامش میشود اگر شما از افراد سیگاری سوال کنید میگن چون ارامشون میکنه در مواقع استرس و ناراحتی سیکار میکشند اما مسئله مهم اینه که ضررش خیلی خیلی بیشتر هست چون باعث سرطان میشه خب ایجا عقل سلیم حکم میکنه که سیگار نکشیم یا حتی در مورد مشروب  وقتی قران میخواهد درباره ی مشروب حرف بزنه میفرماید که مشروب فوایدی هم دارد ولی ضررش بیشتر هست برای همین مشروب رو حرام اعلام میکنه . صیغه هم به همین شکل هست ضررش خیلی خیلی بیشتره مهمترین ضررش ایجاد  تنوع طلبی بیش از حد هست که بنیاد خانواده رو سست میکنه . در ضمن ما نمیتونیم برای اینکه دیگران خوششون بیاد از احکام الهی عدول بکنیم شما گفتید راهکار چی هست خب معلومه راهکار اینه که شرایط ازدواج رو فراهم بکنیم شرایط رو اسان کنیم البته خود مردم هم نقش بسیار زیادی دارند متاسفانه باورهای مردم عوض شده و به سمت غربگرای رفتند برای همین این مشکلات پیش امده اما ما که نمیتونیم کلاه شرعی درست کنیم ملاک ما باید قران باشه اگر صیغه ازدواجه پس چرا شرایط ازدواج رو نداره چرا زن از مرد ارث نمیبره و خیلی دیگر از مسائل صیغه در واقع دور زدن احکام اسلامی هست شما برید یه تحقیق کلی بکنید ببینید چه کسانی بیشتر  دنبال صیغه هستند اکثر ادمهای فاسد و تنوع طلب که هزار جور رابطه داشتند بیشتر دنبال صیغه هستند ما خودمون شرایط ازدواج رو سخت کردیم بعد حالا میخواهیم با قوانین من دراوردی احکام الهی رو دوربزنیم یک جور کلاه شرعی . اما دربارهی اون خاطره ی که دربارهی یه زن عرب گفتید  هیچ  ربطی به صیغه نداشت
    پاسخ:
    جناب محمود رضا بنا شد راه حل  علمای خود را بیان کنید ! 
    مثال سیگارو مقایسه ی آن با عقد موقت کاملا اشتباه است . سیگار از هرنوع یعنی ضرر از اساس فایده ای ندارد و اتفاقا اصلا آرامش آور نیست ! 
    گفتید مثل زن عرب اشتباه است ، توضیح می دهم . 
    منظور این است که ممکن است زنی به هر دلیل از انجام وظایف همسری شانه خالی کند حال تکلیف مردی که توان ازدواج دایم با همسر دوم را ندارد چه کند ؟ ! 
     
    به جوامع اروپایی نگاهی بیندازید آنها نیز چارچوب ازدواج موقت را فحشا می دانند ولی به سطح فراگیر فحشا و کودکان بدون پدر توجه کنید ، حقوق زن در این جوامع ضایع می شود حتی در برخی کشورهای اروپایی مثلا در فرانسه زنان به دلخواه می توانند در ویترین های شیشه ای قرار بگیرند تا تن فروشی کنند و مقداری از درآمد آنها از تن فروشی به عنوان مالیات دولتی اخذ می شود ! 
    در جامعه ی عرب ببیتید این مضحک است که برخی مردان عرب صیغه را کریه می دانند ولی در میان آنان تجارت زنان وجود دارد ! در همین عربستان انواع مراکز فساد ازجمله کاباره و دیسکو و بار وجود دارد ! ولی هرگاه به ازدواج موقت می رسیم دادو فریاد وااسفا به راه می اندازند ! 
    جناب محمود رضا عقد موقت یکی از هزاران راه حل است ولی هست . شما یقین بدانید درمکاتب و گروههای فکری خاص هم که بخواهندراه حلی برای تعداد زنان و مردان مجرد خاص اراءه کنند نیست مگر آنکه به چارچوب عقد موقت نزدیک شوند . به عنوان مثال در جوامع غربی و اروپایی مردان دوست دختردارند . به هر حال اسلام پیش بینی کرده است که در هر جامعه ای ممکن است جمعیتی  سرریز وجود داشته باشد.
    جالب است بدانید با اینکه در جامعه ی ایدان عقد موقت شرعی و قانونی است ولی بر اساس آمار از هر 10 ازدواج تنها 1 ازدواج عقد موقت است ! 
    این یعنی خود زنان و مردان  به ازدواج دایم گرایش دارند چرا که عقد موقت در شرایط استثناءی است . 
    تناسب یک از ده بسیار کم و در واقع به استثناءات اشاره دارد . 
    جناب محمود رضا به مردان و زنان هرزه اشاره می کنید ، بله این حقیقت است که در هر صورتی برخی افراد خطاکار و گناهکار هستند ولی قوانین به قوت خویش باقی هستند . برخی از مسلمانان نماز می خوانند مشروب هم می نوشتد ، دروغ هم می گویند ، روزه هم می گیرند ، دزدی هم می کنند ! نمی شود که به این مسلمان زاده بگوییم چون تو خطا کردی اسلام  تعطیل ! 
     می گویید قانون من درآوردی ؟! 
    عقد موقت در شیوه ی شیعیان عمری طولانی دارد .
    می گویید شرایط ازدواج دایم را فراهم کنیم ، بله این درست است ولی تا بیاییم شرایط ازدواج برای همه ی جوانان راایجاد کنیم با این 10 میلیون زن بیوه و مطلقه که مردان مجرد هم تعداد کمتری دارند چه کنیم ؟ بیاییم و همه ی مردان را به اختیار چند همسر دایم اجبار کنیم ؟ 
     زنان بیوه ایدانی را بفرستیم خارج ازدواج کنند ؟! 
    مرد خارجی وارد کنیم ؟ ! 
    به عنوان کارگر ارزان از زنان بیوه بهره مند شویم ؟ 
     عقل سلیم چه می گوید ؟ 
     از ارث گفتید و تضییع حقوق زن از قضا اگرزنی و مردی هر دو به این نتیجه برسند که شرایط ازدواج موقت را دارند اتفاقا حق زن ضایع نمی شود ، نهریه یک زن درازدواج دایم عملا داده نمی شود گاهی بعد از مرگ شوهر از ثروت مرد مهریه ی زن را می پردازند ! 
    ارث هم که بعد از نرگ شوهر به طور معمول داده می شود ! 
    تازه در عقد دایم وظایف زن و مرد بسیار زیاد است .
    اما در ازدواج موقت زن  می تواند مهریه تعیین کند بدون اینکه مجبور به رابطه ی جنسی باشد ، یعنی میتواند شرط کند که رابطه تنها در حد گفتگو و یا همکاری باشد نه لذت جنسی . 
    برخی زنان هم شرایط ازدواج دایم ندارند. البته  باز هم تکرار می کنم که عقد موقت دارویی است برای  درمان  برخی بیماری های خاص . به صورت منطقی بنا نیست که همه بروند و از همه ی داروهای داروخانه استفاده کنند ، به این بهانه که اگر این دارو برای آن بیمار خوب است برای ما هم مفید است ! 
  • محمود رضا
  • خانوم صامتی من با مذهب شیعه کاملا اشنا هستم چون اطرافم پر از شیعه هست  ما باید بر اساس واقعیت ها حرف بزنیم شما گفتید ازدواج موقت  باعث ازداج دائم میشه خب مسئله اینجاست که دربسیاری از موارد شاید بالای نود درصد به ازدواج دائم ختم نمیشه شما خودتون برید تحقیق کنید ببینید چه کسانی بیشتر ازداج موقت میکنند الان اکثرا ادمهای ثروت مند این کار رو انجام میدند یا کسانی که دنبال تنوع طلبی هستند در صورتیکه یکی از اهداف احکام اسلام و شرع الله  تحکیم خانواده هست اما ازدواج موقت نه تنها باعث تحکیم خانواده نشده بلکه   فساد و  تنوع طلبی رو افزایش داده شما خودتون برید یه تحقیق انجام بدید نکته بعدی چرا خود علمای شیعه حاضر نیستند دخترانشون رو صیغه کنند مطمئن باشد حاضر به اینکار نیستند .ما حالا بیایم از نظر قرانی بررسی کنیم به تصریح  قرآن کریم در سوره نساء آیه 12 در نکاح یا ازدواج ، مرد و زن از یکدیگر ارث می برند . آیا این حکم خداوند در صیغه وجود دارد؟
    به فرمان خداوند در ازدواج ، مهریه ، نفقه ، خوراک ، پوشاک و مسکن بر عهده زوج است.
     آیا صیغه و متعه نکاح است ؟ آیا صیغه و متعه به معنی ازدواج است یا همان سفاح و زناست؟
    اگر صیغه ازدواج است پس احکام نفقه و مسکن و ارث قرآنی کجا است؟ بهتر است به فتوای مراجع شیعه رجوع کنید تا معنای صیغه برای شما روشن شود. در رساله توضیح المسائل آقای خمینی مسئله شماره 2424 فرموده اند  : «زنی که صیغه شده اگر چه آبستن شود حق خرجی ندارد.»
    در مسئله شماره  2425  فرموده اند  :«زنی که صیغه شده حق  همخوابی ندارد و از  شوهر  ارث نمی برد  و شوهر هم از او ارث نمی برد.»
    در مسئله شماره 2426 فرموده اند : «زنی که صیغه شده اگر نداند که حق خرجی و همخوابی ندارد عقد او صحیح
    است و برای آن که نمی دانسته حقی به شوهر پیدا نمی کند .در اینجا ارزش و شرافت زن در صیغه به خوبی معلوم می شود.اگر خود مراجع زن بودند آیا این فتواها  را صادر می کردند؟

    موضوع متعه و صیغه با قانون عفاف زن و حکم کلی ازدواج
    منافات دارد زیرا در اینگونه مباشرت ها مردان به جز اشباع  غریزه جنسی و زنا و هم  خوابگی منظور  دیگری ندارند و  با  این نوع  ارتباط و  ادفاع شهوت در واقع عفت و آبروی زنان را بر باد می دهند.
    چون زنی که به صورت اجاره ای هر روز خودش را در اختیار مردی قرار دهد عفت و شخصیتی بر وی باقی نمی ماند.
    اگر زنها این حقایق را می فهمیدند ارزش و شرافت خود را بهتر می دانستند و به ذلت تن نمی دادند و هوس بازان را
    به سر خود مسلط نمی کردند.

    پاسخ:
    جناب محمود رضا  
    لطفا راه حل علمای خود در خصوص ازدواج زنان بیوه و مطلقه در حالی که جمعیت زنان به مردان فزونی دارد بفرمایید که گفتگو در مسیر صحیح قرار بگیرد شما راه حل اندیشمندان شیعه را رد می کنید پس عقل سلیم انتظار دارد که راه حل دیگری اراءه دهید . 10 میلیون جمعیت انسانی که به عدد جمعیت یک کشور است جمعیتی نیست که بتوان به حال خودش رهایش کرد بنابراین مگر می شود از دینی جامع الاطراف انتظار پاک کردن صورت مساله داشت ؟! یقین دارم که شما راه حلی خواهید داشت .
    اما در خصوص آنچه نوشتید جناب محمود رضا در اینکه در همه ی جوامع عده ای از قوانین انسانی و حتی الهی سرپیچی می کنند تردیدی نیست ولی رعایت نکردن مردم دلیلی بر از بین رفتن اصل قانون نیست .
     عقد موقت یک راه حل است و  افرادی با شرایط خاص آن هم در چارچوب دین را شامل می شود به عنوان مثال مرد مجردی که توان ازدواج داءم را ندارد نمی تواند مهریه و نفقه بپردازد مکان زندگی ندارد و زنی برای ازدواج داءم به او اقبال نمی کند ، از طرفی به غریزه ی جنسی اش نمی تواند بگوید امشب برو 5 سال دیگر بیا ! چه باید کند ؟ 
    در گفتن آنچه به دین نسبت دارد حیا ورزی بیهوده از شفافیت صراحت شرع می کاهد بنابراین صریح می گویم شما خود آگاه هستید که غریزه ی جنسی وهم و خیالات را دامن می زند تا جایی که خواب را بر مرد یا زن حرام می کند و او را محتلم می سازد . در طول روز ممکن است سبب گناهان دیگری از جمله چشم چرانی و در مرحله ی وخیم تر خود ارضایی کند .
     بنده خود از نزدیک شاهدم که یکی از بستگان که شرایط ازدواج دایم را ندارد و از ازدواج موقت نیز به سلیقه ی خود و بنا به نظر شما به خیال فحشا از ازدواج موقت با زنی دلخواه سرباز زد و هم اکنون دچار واریس دستگاه تناسلی شده است حتی سکسولوژیست و روانشناس و پزشک داخلی هم  که خود شما می دانید روانشناسی و سکسولوژی  از علوم غربی هستند و مسایل مذهبی راهی بر آن ندارد ایشان را به ازدواج موقت توصیه کردند .
    عقد موقت برای این فرد یک راه حل مناسب است .
     در خصوص زن ها فرمودید بله بنده هم معتقدم در جامعه ی ایران در مورد عقد موقت بی مهری شده زنان از حقوق خویش در ازدواج دایم نیز به درستی مطلع نیستند  بر مبنای احساسات صرف تعهد ازدواج دایم را می پذیرند چه برسد به ازدواج موقت . 
    اگرچه در عقد موقت شرایط تسهیل شده تا فردی که مضطر است از آن بهره مند شود ولی هیچگاه تقاضای زن از مرد و یا شروط ضمن عقد موقت حرام اعلام نشده است ، زن می تواند هر شرطی را ضمن عقد موقت بگذارد مثلا بگوید نفقه می خواهم ، بگوید ارث می خواهم ، مهریه ی باب میل خود بگوید در عقد موقت به طور طبیعی حق فسخ بر عهده ی زن است حتی اگر صغه 99 ساله خوانده شود حق فسخ با زن است مگر آنکه مرد شرط کند که حق فسخ با مرد است . البته بحث صیغه ی 99 ساله در نظر برخی مراجع همچون عقد دایم است که از آن می گذرم به عنوان مثال اشاره کردم .بهتر است بدانیم علنی یا غیر علنی بودن ازدواج موقت هم بسته به توافق طرفین دارد و در ایران علمای فقه پویای شیعه قوانین حمایتی از عقد موقت را اجرا می کنند چنانکه مانند ازدواج دایم اگر سندی عادی و یا محضری بین طرفین امضا شو د قوانین از حقوق زن دفاع می کنند و جالب است بدانید در عقد دایم ممکن است پرداخت مهریه مشمول اقساطو یا تخفیف شود ولی در ازدواج موقت به هر میزانی که مهریه ی عقد موقت باشد مانند چک در اسرع وقت باید پرداخت شود و شامل تخفیف و اقساط هم نخواهد بود . 
    بزرگترین دشمن انسان جهل اوست در مکتب پویای جعفری برای مسواک زدن هم آدابی خاص بیان شده است و افراد همواره به مطالعه و تفکدر توصیه می شوند حال در عصر ارتباطات اگر زنی بگوید من اطلاع نداشتم و رفتم به عقد موقت مردی در آمدم و او به من ظلم کرد به جز موارد اندک استثناء قابل قبول نیست . 
    جالب است بدانید علوم غربی به نوعی ازدواج موقت را تایید می کنند ، برخی افراد از اساس هیچ گاه شرایطازدواج دایم را نخواهند داشت  مثل افرادی که در جنگ به سر می برند البته از اسثناءات سخن می گویم ، افرادی که شرایط خاص جسمی دارند ، دو قطبی و چند مودی هستند اینها حتی اگر بخواهند نیز نمی توانند ازدواج دایم کنند ، برخی افراد شهوت بسیار بالایی دارند و شرایط ازدواج دایم را ندارند و اگر با ازدواج و ارتباط صحیح این نیاز کنترل نشود منجر به روانپریشی و عوارض جسمی خواهد شد . غدد جنسی در مردان به جهت آفرینش همواره در حال فعالیت هستند در حالیکه غدد جنسی در زنان چند روز در ماه فعالیت فراوان دارند . به همین جهت هم برخی مردان نیاز به تعدد زوجات دارند چرا که همسر ایشان پاسخ گوی نیاز ایشان نیست .نکته ی جالب توجهی را خدمت شما عرض کنم در سفری که به یکی از کشورهای آسیای جنوب شرق داشتم با خانواده ی مسلمان عرب که از عربستان سعودی آمده بودند آشنا شدم ، وقتی علت رضایت زنان عرب در تعدد زوجات مروان را جویا شدم ایشان به ضرافت توضیح داد که در هنگام روابط جنسی با همسرم به جهت شرایط خاص بدنی مردان عرب آزار می بینم و خودم با اشتیاق رضایت داشتم که شوهرم زن دیگری بگیرد و من از درد و رنج هر شب روابط جنسی راحت وم بنابراین او رضایت داشت که شوهرش 3 زن دیگر بگیرد تا او راحت تر باشد ! 
    حال با این مثال متوجه می شوید که زنان با مردانی که از لحاظ جسمی شرایط خاصی در ارتباطات جنسی دارند ازدواج دایم نمی کنند و حتی ممکن است پس از ازدواج طلاق بگرند . 
    خانواده ای را می شناسم که پسر بزرگ خانواده کمی عقب مانده است و نمی تواند آب دهانش را جمع کند و دستانش بزرگ و حالتی خاص دارند ولی این پسر در سن بلوغ و پس از آن کاملا میل به روابط جنسی داشت و برای خانواده مشکلاتی ایجاد کرد در نهایت با دختری شمالی در خانواده ای پرجمعیت و فقیر توافق کردندکه در ازای مبلغ با ارزشی ابتدا با پسر ازدواج موقت و اگر راضی بود با تملک یک زمین به ازدواج دایم پسر در آید در دوره ی عقد موقت دختر متوجه شد که می تواند با پسر ازدواج دایم کند اکنون پس از گذشت 13 سال آنها 3 پسر دارند و حال پسر هم خوب شده چنانکه از نظر ارتباطات اجتماعی بسیار پیشرفت کروه سرکار می رود و حقوق مناسبی هم دارد . 
    دین جامع الاطراف اسلام این انسان های خاص را فرامو ش نکرده برای آنها حق زندگی قایل است ، این دین و این مکتب چقدر بر انسانیت مهربان است هیچ کس را از حقوق انسانی محروم نساخته است . من به این مکتب مباهات می کنم مکتبی که همه ی انسان ها و همه ی مخلوقات را در نظر دارد . 
    السلام علیک یا اهل بیت النبوه و معدن الرساله ... . سلام و درود خداوند و فرشتگان او بر محمد ص و خاندان پاک و مطهرش . 

  • محمود رضا
  • اقای غلامی نظرات شما بسیار طولانی هست ولی ما با نظرات طولای نیاز نداریم بلکه به حقیقت نیاز داریم واقعا جهل شما انسانرو اذیت میکنه   شما میخواهی به زور یه دروغی رو نسبت بدی به شیخ الاسلام ابن تیمیه که این جهالت و تعصب کور شما رو میرسونه اما واقیعت رو  نمیشه عوض کرد من با دلیل درست حرف دروغ شما رو رد کردم و خداوند هم میفرماید با انسانهای جاهل بحث نکنید شما بهتره برید درست و بدون تعب تحقیق کنید تا به حقیقت برسید دیگه برای من پیام ندید
    پاسخ:
    این که نمی شود شما موضوعی را طرح می کنید و بدون توجه به شرایط بحث علمی ناگهان از ادامه امتناع می کنید . 
    منتظر پاسخ شما به پرسش هایی که مطرح کردم هستم . 
    شما چه راه حلی برای سامان دادن به جمعیت فراوان زنان بیوه و مطلقه دارید ؟ 
    خداوند متعال که صاحب اختیار و آفریننده ی انسان است به جبر از انسان ها نخواست که مطیع او باشند بلکه رسول باطنی (عقل ) و رسول ظاهری حضرت رسول اکرم صلوات الله علیه را برای هدایت مستدل انسان فرستاد حال چگونه است که برخی به زور و اجبار و بدون برهان و دلیل کافی انتظار پذیرفتن عقایدشان را دارند ! ؟
  • سجاد غلامی
  • قبل از ورود به بحث اصلی این نوشتار ، در رابطه با موضوع سوریه ، به نکته ای اشاره مب کنم . 
    گیرم بر اثر یاوه هایی که می بافی ، ما سخن گزاف تو را قبول نموده و با شما همصدا شده و بگوییم : آری ، این علمای شیعه هستند که فتاوای آن چنینی از جمله فتوای جهاد نکاح را صادر نموده اند !!! 
    شما بفرمایید که اگر منبع  صدور فتوای جهاد نکاح و سایر فتاوا از جمله حلیت خون شیعیان ( علمای شیعه خود فتوا داده اند که خون شیعیان مباح است !! .. می بینید که انسان گاهی با چه میزان از حماقت و بلاهت باید رو دررو شود ؟! ) 
    علمای شیعه هستند ؛ پس چرا آنان یعنی برادران تروریست و وحشی تان ، چنین ددمنشانه آن فتاوا را عمل می کنند ؟؟ 

    اما شما ؛ 
    شما با وقاحت هرچه تمام تر ، آن هم بواسطه ی ذهن علیل و بیمار و کوته بین خود ، و بر اساس استدلال ابلهانه ای که می کنید یعنی استدلال "چون شراب در اسلام ، در سه مرحله حرام اعلام شده ، چه بسا در هر یک از این مراحل که هنوز حرام قطعی اعلام نشده ، .... 
    نستجیر بالله . 
    شما به اول من اسلم و اول من صلی ، و اعلم الامه ، به خیر البشر امام المتقین ، سید الاولیاء و المسلمین و وصی رسول الله ، المخلص لله حضرت امیرالمومنین آن عروه الوثقی اتهام شرب خمر می زنید !!! 
    آیا این دهانی که ابن سخن را می گوید نباید گل گرفت ؟؟ 

    بگذار بار دیگر شما را نادان خطاب کنم . 
    نادان ! درست ایت که شراب در اسلام در طی سه مرحله حرام قطعی اعلام شده است . ولی حرمت نوشیدن شراب در ادیان گذشته و در اعصار قبل از اسلام ، آن هم به صورت قطعی وجود داشته است ولی با تحریف هایی که در کتاب های آسمانی قبل از قرآن ، صورت گرفته بود ؛ حکم شراب نیز به مرور زمان دستخوش تحریف گردید . 
    اما در دین مبین اسلام  و کتاب آسمانی آن قرآن که بر اساس حدیث شریف نبوی (ص) ، ثقل اکبر می باشد و از هرگونه تحریف لفظی و معنوی بنابر اراده ی الهی درامان است ، به همراه ثقل کبیر یعنی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ، در قیامت هر دو باهم بر پیامبر (ص) عرضه می شوند ؛ به صراحت حکم به تحریم قطعی مشروبات الکی شده است . 

    سما در هیچ یک از کتب تاریخی از اصحاب راستین پبامبر (ص) ، همان هایی که برای اولین بار از جانب پیامبر (ص) ک از زبان مبارک او "شیعه" لقب گرفتند ؛ همانند جناب سلمان ، اباذر ، عمار و .. نمی بینید روایتی را که تصریح بدارد آنان قبل از اسلام و یا در آعاز پیدایش اسلام ،شرب خمر نموده باشند ؛ چه برسد به مقام شامخ مولی الموحدین امام المتقین (ع) . 
    و این نیست جز کینه و عداوت افراد زندیق و ناصبی همچون الن تیمیه ی لعین و کتاب های او و شاگردانش . 

    اما چرا در اسلام حکم شراب به صورت تدریجی به مردم ابلاغ شد ؛ بک پاسخ تفصیلی دارد که پرداختن به آن خود وقتی دیگر می طلبد و یک پاسخ اجمالی دارد . 
    اما پاسخ اجمالی آن چنین است : 
    شراب خوری و میگساری در جامعه ی عرب جاهلی قبل از ظهور اسلام ، آنچنان ار فراگیری و عمومیتی برخوردار بوده که تمامی مورخان ، جامعه ی عرب جاهلی را با این خصیصه شناخته و معرفی کروه اند . 
    درواقع شراب در کنار شعر و قتال (جنگ) ، سه ویژگی بارز جامعه ی عرب جاهلی قبل از اسلام بوده است . 
    طبیعی است که اگر اسلام می خواست بدون رعایت اصول روانی و اجتماعی حاکم بر فرد و جامعه ، با این فرهنگ عمومی و غالب آن زمان مبارزه کند ، ممکن نبود . لذا از روش تحریم تدریجی و آماده ساختن افکار و اذهان برای ریشه کن کردن میگساری استفاده کرده است . بدین صورت که ابتدا در بعضی از سوره های مکی ، اشاره به زشتی این کار می کند و بعد در آیات و سوره های مدنی ، به مضرات آن می پردازد . 
    به عنوان مثال در آیه ی لاتقرب الصلاه و انتم سکاری ، درواقع قانونگذار همانند روش وضع قوانین و سیر تکاملی آن در عصر جدید ، در این آیه توعی "تخصیص" می دهد تا در نهایت با صراحت کامل و در بیانی قانع ، دستور نهایی را صادر می کند : 
    یا ایهاالذین امنوا انما الخمر و المیسر و الانصاب و الازلام "رجس" ، من عمل الشیطان فاجتنبوه لعلکم تفلحون . 
    ای کسانی که ایمان آورده اید ، مشروب و قمار و ازلام ( نوعی بخت آزمایی ) ؛ "رجس" و پلیدند و از اعمال شیطان اند ، از آنها دوری کنید تا رستگار شوید . 

    هرگاه ما این آیه را در کنار آیه ی تطهیر که در شأن اهل بیت (علیهم السلام) نازل شده است ، قرار دهیم ؛ ( انما یرید الله عنک "رجس" اهل البیت و یطهرکم تطهیرا : خداوند می خواهد و اراده کرده است که شما اهل بیت _ع_ را از هرگونه "رجس" و پلیدی دور کند و کاملا شما را پاک کند ، پاک کردنی ) و
    آنگاه بدانیم که به اقرار تمامی علمای اهل سنت مراد از اهل بیت (ع) 5 تن آل عباء و از جمله حضرت علی بن ابیطالب (صلواه الله علیه و آله ) می باشد ؛ 
    به عیان آشکار می شود که چه کسی شرب خمر نموده است ، معاویه آن صحابه ی کبار !!! که دائم الخمر بود یا العیاذ بالله ... 

    البته در اینجا چه زیبا ثابت می شود "خارجی" بودن ابن تیمیه لعنت الله علیه . 
    در جایی که امام حاکم نیشابوری از علمای اهل سنت در ذیل حدیثی در کتاب مستدرک العین می نویسد : 
    خوارج این آیه را ( لاتقرب الصلاه و انتم سکاری ) به علی ( رضی الله عنه ) نسبت می دهند !! یعنی کاری که ابن تیمیه هم در قرن نهم هجری کرده است . 

    ادامه دارد . 
    محمود رضا!! نظرت در مورد خوارج چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نگفتی!!!!!!!!!!!!
  • سجاد غلامی
  • قصد بازی با کلمات را دارد ؛ اما ناشیانه ! 

    جمله ی "فکیف یجعل هذا قتال علی الدین" ، هرگاه بخواهد به صورت استفهام انکاری مطرح شود ، از نظر قواعد زبان عربی بدین شکل تغییر حالت داده شده و به یکی از دو شکل زیر بیان می شود : 
    _ أیجعل هذا القتال علی الدین ؟
    اؤ 
    _ فکیف لایجعل هذا القتال علی الدین ؟ 

    أ إفهم ؟! 
    زبان عربی ، زبان مادری شماست ؛ بنده که نباید به شما قواعد اولیه و ابتدایی آن را یاد بدهم ! 
    حال برای بیشتر روشن شدن این موضوع و عاری بودن از احتمال هرگونه شبهه ی دیگر ، به کتاب منهاج السنه مراجعه کرده و عین عبارات را به صورت کامل در اینجا می آوریم : 

    《  وعلی (ع) یقاتل لیطاع و یتصرف فی النفوس و الاموال ، فکیف یجعل هذا قتالا علی الدین ،! و ابوبکر یقاتل من ارتد عن الاسلام و من ترک ما فرض الله ، لیطیع الله و رسوله فقط ! و لایکون هذا قتالا علی الدین ؟؟ 》 
    کتاب منهاج السنه صفحه 329 . ابن تیمیه .

    همانطور که ملاحظه می شود ، جمله ی اول یعنی آنجا که در مورد امام علی (ع) آمده ( فکیف یجعل هذا قتالا علی الدین ) ، از نظر قواعد زبان عربی ، جمله ی نفی است ؛ 
    ولی جمله ی دوم که در مورد ابابکر آمده ( ولایکون هذا قتال علی الدین ) جمله ی استفهام انکاری است که ترجمه آن از جانب گوینده که در مقام تعریض سخن می پرانده ، چنین می شود : 
    _ جمله ی اول : چگونه جنگ های علی (ع) را برای دین می شمارید ؟! 
    _ جمله ی دوم : چگونه جنگ های ابابکر را برای دین نمی شمارید ؟؟ 
    این یک مطلب که درواقع این عبارات را از منظر قواعد زبان عربی ، نقد لغوی کردیم که شاهدی است بر صحت ادعای ما . 

    اما این عبارات را هم می شود نقد معنایی کرد بدین شکل که قرینه ی "لیطاع و یتصرف فی الاموال و النفوس" در مورد حضرت علی (ع) آمده درحالی که در جمله ی دوم از جانب گوینده ی آن در مورد جناب ابابکر چنین ادعا می شود : "لیطیع الله و رسوله فقط" ! 
    یعنی علی (ع) جنگید تا اموال و جان های مردم را به اعتبار کلمه ی "یتصرف" ، تصاحب کند ؛ درحالی که جناب ابابکر صدیق شما جنگید برای اینکه مردم را در اطاعت خدا و رسولش در بیاورد ، فقط ! 

    اما نکته ی سوم : 
    اگر بر خلاف نقد لغوی و معنایی این عبارات و توضیحاتی که ارائه شد ، چنین باشد که شما می گویید ؛ لطفا بفرمایید چرا امام نووی ( عالم سنی ) در شرح خود بر کتاب صحیح مسلم ، با اشاره به این سخن کفر آمیز ، در کتابش می نویسد : 
    و کان علی (رضی الله عنه) هو المحق المصیب فی تلک الحروب و هذا مذهب اهل السنه . 
    علی (ع) در تمام جنگ هایش برحق بود و این عقیده ی اهل سنت است . 
    و نیز 
    امام ابومنصور بغدادی ( دیگر عالم سنی ) در کتاب خود "الفرق بین الفرق"  و باز با اشاره به همین سخن ابن تیمیه و در بیان اصولی که همه ی مذاهب اهل سنت بر آن اتفاق نظر دارند می نویسد : 
    و قالوا بامامه علی (ع) فی وقته و قالوا بتصویب علی (ع) فی حروبه بالبصره ، و بصفین و بنهروان . 
    همگی گفته اند که علی (ع) در زمان خود "امام" بوده و گفته اند که در تمام جنگ هایش برحق بوده ، چه در جنگ بصره ، چه صفین و چه نهروان . 

    و اما بعد ؛ 

    نادان ! بنده به "شیخ الاسلام" شما جناب ابن تیمیه !! توهین نکردم . بلکه بر اساس گفته های خود علماء اهل سنت ، او را به شما و سایرین معرفی کرده ام . 
    گفتنی است کثیر علماء اهل سنت از مذاهب 4 گانه ، از جناب ذهبی گرفته تا ابوحجر العسقلانی ؛ از ابن حجر مکی گرفته تا ابن حجر هیثمی ؛ از امام حصی دمشقی شافعی گرفته تا مولانا شاه فضل الله رسول قادری هندی حنفی ؛ از شهاب الدین خفاجی حنبلی گرفته تا امام محمد بخاری حنفی و بسیاری از علماء دیگر از هل سنت ، همگی به زندق و منافق بودن و گمراه بودن این فرد تصریح داشته اند . شما کجای کارید ، من نمی دانم ! 
    به عنوان مثال به چند نمونه اشاره می کنم : 

    امام ابوبکر حصنی دمشقی در کتابشان "دفع شبه من شبه و تمرد" در صفحه 180 می نویسد : 
    و کان شیخ زین الدین بن رجب حنبلی ممن یعتقد کفر ابن تیمیه و له علیه الرد و کان یقول ب أعلی صوته فی بعض المجالس ، معذور "السبکی" یعنی فی تکفیره . 
    کتاب دفع شبه من شبه و تمرد . صفحه 180 
    امام ابن رجب حنبلی معتقد به کفر ابن تیمیه بود و بر اعتقادات او ردیه نوشته بود و در مجالسش با صدای بلند می گفت : امام سبکی ، حق داشته که ابن تیمیه را تکفیر کند . 

    موردی دیگر :
    امام ابن حجر مکی متوفای 974 ه.ق درباره ی ابن تیمیه می نویسد : 
    ابن تیمیه کسی است که خدا او را خوار و گمراه و کر و کور کرده . پیشوایان اهل سنت و معاصرین بر فساد افکار و اقوال او تصریح داشته اند . اعتراضات او حتی عمربن خطاب و علی بن ابیطالب (علیه السلام) را نیز دربر گرفته . سخنان ابن تیمیه فاقد ارزش بوده و او فردی بدعت گذار و گمراه و گمراه کننده است . خداوند ما  را از شر عقیده و راه و رسم او حفظ کند . 
    نمونه ای دیگر ( ضمن عذرخواهی از دیگران بواسطه ی اطاله ی کلام ، گفته اند "در خانه اگر کس است ، یک حرف بس است" ؛ ولی گاهی مجبور می شویم در برخورد با افراد "ناکس" سخن را به درازا بکشانیم ! ) 
    نمونه ی دیگر شهید محمد سعید رمضال البوطی (رحمه الله علیه) است . 
    وی می گوید : وها قد رأبنا ان ابن تیمیه لم یبال ان یخالف السلف کل هم ممثلین فی اصحاب مالک و احمد و شافعی و ابی حنفیه ! 
    کتاب السلفیه مرحله زمنیه مبارکا لامذهب اسلامی  صفحه 78 
    ما مشاهده کردیم که ابن تیمیه هیچ ابایی نداشت که با تمام سلف از اصحاب امام مالک و امام احمد و امام شافعی و امام ابوحنفیه به مخالفت بپردازد . 

    جناب محمود رضای حنفی متمایل به حنبلی ! 
    تا کنون گمان می کردم که مشکل شما از ناحیه ی "جهل" است و نه "جهالت" ! 
    اما حالا که می بینم با توضیحات مستندی  که داده شده و علیرغم علم به موضوع ، همچنان با جهالتی آمیخته و توام با لجاجت ، مصر هستید که ابن تیمیه ملعون را "شیخ الاسلام" !! بنامید ؛ باید بگویم که بر خلاف میل باطنی و بنابر فتاوای خود علمای اهل سنت که "هر کس ابن تیمیه را شیخ الاسلام بداند ، کافر است" ؛ گویا شما کافر شده اید ! 

    ادامه دارد . ادامه دارد ... 
    باسلام
    خدمت اقای محمود رضا که ظاهرا ایشان خودش رو بخواب زده که با وجود این همه رسانه وعلم هنوز انقدر که به فکر و ذهن خودش اعتماد دارد به هیچ شخصی توجه ندارند به زعم ایشون حزب الله لبنان حزب شیطان شده و حتما داعش که همه علما الازهر وریس جمعیت علما اهل سنت عراق اونا رو  جانی معرفی کردن بهترین بندگان خدا هستند واقعا خنده داره که ایشون میگه تو سوریه جنایت نیس اقا شما نه علم داری نه تحقیق میکنی بنده باز هم عرض میکنم مطالب شما در حد یک قصه کودکانه ای بیش نیس که بزرگان این وبلاگ اینقدر برا شما وقت بذارند ولی اگه شما انصاف داشته باشی حاضرم با شما مناظره کنم علمی نه کودکانه با مدرک وسند مباحث اصولی

    جناب محمودرضا
    مسؤل شناخته شدن چهره خشن از اسلام دردنیا چه کسانی هستند ؟چرا درمقابل فهم حقیقت مقاومت می کنید  چرا  برداشت شخصی خودتونو توی دستورات و فتوایدین دخالت می دید ضمن اینکه سؤالم درباره آخرالزمان وظهور فرزند رسول خدا رو جواب ندادی تا من وخانم صامتی وسایر دوستان تکلیف خودشونو بدونن وبی خودی خودشونو برای گفتگو خسته نکنن .
  • محمود رضا
  • اقای مهدی در سوریه مخالفان فقط به جنایات حکومت بشار اسد پاسخ دادند من فیلمهای زیادی از جنایات حکومت بشاراسد دارم در ضمن شما درباره جهاد نکاح حرف زدید این حرفها همه دروغ های رسانه های طرفدار بشار اسد هست به خصوص رسانه های اصولگرای ایرانی که با این دروغ ها سعی مکنند چهره ی اسلامی مخالفان رو خراب کنند چون میدونند اکثر مسلمانان دارند از مخالفان دفاع میکنند بنابراین با این تهمت ها میخواهند  مخالفان رو بدنام  کنند. خیلی جاها هکرهای ایرانی رفتند تو فیسبوک صفحه باز کردند به نام علمای اهل سنت یعنی علمایی که حامی مخالفان هستند بعد یه سری مطالب دروغ و فتواهای دروغین رو به نام اونها منتشر کردند همین الان به نام خانون صامتی هم یه صفحه باز شده تو فیسبوک که مال ایشون نیست . بعدشم جهاد نکاح رو که  شما شیعیان انجام میدید بااون مسئله صیغه تون یعنی یه زن شیعه میتونه با هزار نفر صیغه کنه این یعنی جهاد نکاح  واقعی شما کاری خودتون انجام میدید رو به دیگران نسبت میدید از خدا شرم نمیکنید و حیا ندارید
    پاسخ:
    جناب محمود رضا
    به روشنی مشخص است که شما از اصول شیعیان جز آن دروغ هایی که مغرضان از ظواهر گفته اند اطلاعی ندارید ، هویداست که برای شناخت شیعیان به سراغ بدترین انسان ها از میان مسلمانان رفتید و هرکه عمل اشتباهی انجام داد با انگشت به او اشاره کردید و گفتید : دیدید این ها همان شیعیان نابکار هستند !!!
    در همه ی جوامع برخی از اصول عدول می کنند ولی به خاطر یک بی نماز مسجد را نمی بندند !
    اگر شما به حقیقت خواهان شناخت اسلام و شیعیان هستید به شیوه ی زندگی رهبران معظم ما بنگرید ، به مراجع نظر کنید به آنچه در زندگی بزرگان شیعه جاری و ساری است و نه به دروغ و افترای دشمنان نسبت به شیعیان  سطح زندگی رهبر عزیز ایران حضرت آیه الله خامنه ای مثال زدنی است ، شما به شیوه ی زندگی ایشان و کلام گهر بار اایشان دقت کنید . رهبر عزیز مان می فرمایند : هرکه به اختلاف انگیزی میان شیعه و سنی دامن بزند بی تردید دشمن اسلام است .
    شمابرای شناخت شیعیان به رفتار افراد پر غلطی همچون بنده نگاه نکنید دانشمندان فرا انسانی مسلمان ایرانی را ببینید .

    آنچه بنده از شیوه ی شیعه و سنی در طول سال های تحصیلی آموخته ام تنها برادری و خواهری بوده است . در پیشگاه خداوند یکتا سوگند می خورم که در تمام سه دهه ا ی که از عمرم گذشته هیچ گاه در دوره تحصیل و کارفضای جامعه را شیعه و سنی ندیده ام جالب اینجاست که در میان عموم مردم هم به اهل سنت احترام می گذارند  . نمونه ی آن تعداد فراوان برادران و خواهران افغان است که در ایران زندگی می کنند برخی از آنان با دختران ایرانی ازدواج کرده اند و برخی از آنان تحصیلکرده و یا از تاجران برجسته هستند .
    البته ممکن است بین دو فرد اختلافی هم وجود داشته باشد که اگر یکی سنی و دیگری شیعه باشد شما تردید نمک که دشمن می گوید اختلاف میان شیعه و سنی که منافع خودش تامین شود در حالی که اختلاف انهاکاملا معمولی و طبیعی است . همانطور که اختلاف بنده و شما هم در اصل طبیعی و انسانی است و ربطی به شیعه و سنی ندارد .
    در میان شیعیان هم برخی حکمت برخی اصول را نمی دانند و ممکن است برایشان پرسش ایجاد شود و این در فقه پویای شیعه هرگز اشکالی ندارد از اصول حوزه های علمیه مباحثه است و افراد آزادانه می توانند نظر بدهند و ایراد بگیرند و در نهایت پاسخ می یابند.
     
    در دین اسلام صیغه و عقد موقت وجود دارد ولی تا به حال چند زن شیعه ی ایرانی ازدواج موقت کرده است؟!

    عقد موقت و صیغه یکی از اصول مدرن و انسانی است که بر اساس فطرت مردان  و زنان در نظر گرفته شده است .  این نوع از ازدواج دارای چارچوب خاص برای حفظ حریم زن و مرد است و مانع از فساد و ترویج آن می شود  از متولد شدن کودکان بدون پدر و هویت ممانعت می کند .
    البته در تعریف ازدواج موقت کاهلی کرده ایم برخی در سطوح میانی می ترسند و واهمه دارند چرا که نیازی نبوده تا به اصل این چارچوب به درستی بیندیشند و این انتقاد به فرهنگ عموم ما ایرانیان بر می گردد که اسلام را به درستی نمی شناسیم. البته اسلام در میان سطوح عمومی  مردم اهل سنت نیز نا شناخته باقی مانده است .
    در ازدواج موقت هیچ گاه یک زن نمی تواند با چنیدین مرد ازدواج کند چنانکه اگر انسان های بیمار از چارچوب تعریف شده تخطی کنند مجازات خواهند شد .

    تنها یکی از فواید عقد موقت ، آشنایی پیش از ازدواج برای  عقد دائم است و از قضا بسیار هم انسانی است شما تصور کنید در جوانی  ندیده و نشناخته بروید همسر اختیار کنید و با اکراه و اجبار تمام عمر خود را با او به سر برید که اگر از قبل مدتی با او معاشرت داشتید و خانواده ی او را می شناختید شاید هیچ گاه به این ازدواج تن نمی دادید !
    در اسلام اصل بر تک همسری و حفظ حریم مرد و زن در کانون خانواده است.
    عقد موقت یک راه حل است از میان راه های متفاوت و اتمام حجت است بر افرادی که به بهانه های مختلف به فحشا و فساد اخلاقی گرایش دارند اسلام با درک فطرت انسانی در واقع جلوتر از زمان خود به ارایه ی راه حل پرداخته ، بدین معنی که چارچوب محکمی برای عقد موقت در نظر گرفته است تا روابط پنهانی افراد را در قالب ازدواج موقت قالب دهد . بسیاری از ازدواج های دایم به ازدواج دائم تبدیل می شود و در صورتیکه عقد موقت به نتیجه نرسد با پایان رسیدن مدت عده تمام می شود .
    در واقع اسلام برای هزاره ی سوم پیش دستی کرده و چنین راه حلی را پیشنهاد داده است شما ببینید در جوامع اروپایی و آمریکایی که نمونه ی جامعه ی خود را نمونه کامل انسانی می دانند یک مرد با چند زن بدون چارچوب رابطه دارد و در واقع حقوق زنان ضایع می شود و بدون حل شدن مشکل مالی مرد تنها از آنها سوء استفاده می کند و بعد از مدتی او را رها می کند ، از تعداد فراوان کودکان بی پدر در جوامع آمریکایی اطلاع دارید ؟
    در واقع اسلام چنین مشکلاتی را پیش بینی کرده و به مردان اجازه داده تا با بیش از یک زن ازدواج کنند.


    جناب محمود رضا بنده از شما سوال دارم در شیوه وسنت شما زنان بیوه و مطلقه را چگونه سامان می دهید ؟
    اگر درجامعه ای از 80 میلیون جمعیت 10 میلیون زن بیوه و مطلقه وجود داشته باشد و تعداد مردان مجرد از جمعیت زنان مجرد کمتر باش چه می کنید ؟

    منتظرم که  از پاسخ مستدل شما استفاده کنم .
    جناب محمود رضا یک اصل را به یاد داشته باشیم  هیچ گاه تفاوت دیدگاه طبیعی انسان ها دلیلی بر کشتن افراد نیست ، بدین معنا که گروه داعش حق ندارد به بهانه ی اقامه ی اسلام به جنگ و خونریزی بپردازد و زنان و کودکان ومردمان غیر نظامی را به نام اسلام از بین ببرد . اسلام دین محبت و دوستی است بر استحکام جامعه ی مسلمانان تاکید دارد چگونه است که افرادی بر طبل اختلاف می کوبند و خود را مسلمان می دانند ؟!

  • محمود رضا
  • خانوم صامتی من از شما انتظار نداشتم که تلبیس   کنید ببخشد من کی گفتم باید سر شیعه رو برید؟ کامنت من موجود هست من گفتم کسانی که دارند به حکومت جنایتکار  بشار اسد کمک میکنند باید کشته شوند مثل حزب الشیطان لبنان یعنی شیعیانی که دارند به  یه حکومت جنایتکار کمک میکنند . در ضمن کجا علمای ما فتوا دادند به کشتن شیعه ؟ اگر اینطور بود که در کشورهایی اسلامی که اکثریتشون  سنی  هستند نباید هیچ شیعه ایی زنده باشه . یه مثال براتون میزنم در سوریه  تمام شهر حمص نزدیک به سه سال دست مخالفان بشار اسد بود در نزدیکی شهر حمص دو شهر کوچک شیعه قرار داره مخالفان بر اون مناطق تسلط داشتند پس چرا هیچ کدومشون رو نکشتند ؟ اما خود علمای شیعه خیلی جاها فتوا میدهند بر علیه اهل سنت ولی اسمشو میگذارند فتوا علیه وهابی ها که همنطور که قبلا بهتون گفتم شیعیان هرجا اختلاف پیدا میکنند با اهل سنت میگن اینها وهابی هستند . در ضمن شما به کامت اقای مهدی توجه کنید که چطور مغلطه میکنه ببخشید این رو میگم اما بعضی از شیعیان متاسفانه خیلی مغلطه میکنند نگاه کنید اقای مهدی به من میگه تو داری به حضرت علی تهمت میزنی در صورتی که من دارم به شبهات اقای غلامی که شیعه هست پاسخ میدم  من دارم میگم شراب از اول از سوی خداحرام نشده بود پس هر کس چه علی چه عمر چه ابوبکر و چه عثمان  و یا هرکس دیگری    قبل از حرام اعلام شدن مشروب اگر  مشروب خورده باشه گناهی مرتکب نشده  این یه چیز واضع و روشن هست من دارم دفاع میکنم از این بزرگان بعد اقای مهدی میگه تو داری تهمت میزنی خب خودتون ببنید چطور دارند مغلطه و تلبیس میکنند این مسائل هست که تفرقه میندازه
    جناب محمود رضا
    گفتید بسیاری ازاین فتواهارو شیعیان نوشتند  میشه بگین رفتارهای هم مذهبان شما درسوریه وعراق  براساس حکمهای دروغیه  که میگین شیعه نوشته مگه هم کیشان شما توی فیسبوک وتویتر دنبال  احکام دین میگردن که اینگونه رفتار میکنند  ، فتوای شرم آور جهاد نکاح فتوای شیعیان بود یاعلمای شما جدا از بحث سیاسی کجای قرآن نوشته که انسانی را سر ببرید  خدایی که فرموده نجات یا قتل یک انسان ، نجات یا قتل همه انسانهاست  ، این حکم مستقیم قرآنه وهیچ مذهبی نمیتونه تفسیر خودشو داشته باشه . کی خدا گفت  قلب یک انسان رو از سینه دربیارین وبه دندان بگیرین یابروی انسانهای زنده بنزین بریزین وآتش بزنید ، فکر نمیکنید روزی درمقابل خدا و رسول گرامی باید پاسخگوباشید ما که یه خدا  ، یه کتاب ویه پیامبر رو قبول داریم چرا اجازه دادیم کسانی که نه دین دارن نه مذهب بسود خودشون مسلمونا رو به جون هم بندازن .یه سوال از شما دارم نظر شما درباره آخرالزمان ومنجی  چیست آیا شما هم منتظر ظهور فرزند پیامبر هستید؟باپاسخ به این سوال راهمان از هم مشخص میشود ،میخوامخودت جواب بدی که نگی  دروغ شیعه ست .

    محمود رضا!

    درضمن نظرخودت رو در مورد خوارج نگفتی و جواب منو ندادی. در مورد روایتهایی  که در مورد حضرت علی ع گفتی همه انها جعلی و ساخته پرداخته امثال ابوهریره و معاویه و ... هستند و برای ما مستند نیستند. علی ع از 5 یا 6 سالگی تربیت یافته خود پیامبر است چگونه به او تهمت شراب نوشیدن می دهید بترسید از روزی که باید جواب گوی اعمال خود باشید.

    محمودرضا، شماها فقط راست میگید عالم و ادم دروغ میگن، کلا تو این دنیا فقط شما راست می گید، ماشا ا... اعتماد به نفس شما خیلی بالاست!!!!

    آقای محمود رضا ، کمی انصاف داشته باشید. 80% ملت ایران پیرو مذهب شیعه هستند. بعلاوه اینها هموطنان شما هستند. چطور دلتان می آید بنویسید که بایستی سرشان را از تنشان جداکرد. ما از یک آب و خاک هستیم. خدا نکند که اختلافات فرقه ای ، میان قلوب هم وطنان جدایی بیندازد. لطفا حرفی نزنید که باور کنیم آخرالزمان شیعه کشی رایج شده است. خوزستانی که شما درآن زندگی می کنید بخش جدایی ناپذیراین کشور است. پس لطفا اینقدر تحت تاثیر رسانه های بیگانه قرار نگیرید. اگرهم حرفی دارید ، فقط کافیست منطقی باشید. علمای شما مورد احترام همگان هستند وکسی به آنان اهانت نکرد. بعدش اینکه فرقه گرایی در دولت نوری المالکی عراق ارتباطی به ما ندارد که بخواهیم برایشان کاسه داغ تر از آش شویم . با عرض معذرت در مورد شراب که نوشتید ، شراب در واژه عربی می تواند شامل هر نوع نوشیدنی باشد نه الزاما ازنوع خمرآور. پس تعبیر درستی نیست که بگوییم بزرگان مذهب ما شراب می نوشیده اند. برادر دینی هموطن ، امیدوارم بتوانیم اختلافات دینی خودمان را بدون دخالت دست هیچ بیگانه ای حل و فصل کنیم.

  • محمود رضا
  • اما پاسخ به روایت دیگر شما به این پاسخ هم خوب توجه کن شما گفتید ابن تیمیه حضرت  علی رو  متهم به نماز خواندن در حالت مستی می کند

    که این دروغ دیگر شما هست باز شما روایت رو قیچی کردید و دست به تلبیس زدید پاسخ: شراب در سه مرحله حرام شده است و کسانی که قبل از حرام شدن آن اقدام به شراب نوشیی کرده اند مرتکب گناه نشده اند برای اینکه شراب در صدر اسلام حلال بود و اینکه عمر یا علی قبل از حرمت آن شراب نوشیده باشند هیچ کسی انها را مذمت نخواهد کرد از خود از علی بن ابی طالب نقل شده است که گفت: عبد الرحمن بن عوف برای ما غذایی درست کرد و ما را دعوت نموده و به ما شراب داد؛ وقتی شراب نوشیدیم وقت نماز شد؛ عبد الرحمن من را پیشنماز کرده و من در نماز سوره کافرون را اینگونه خواندم « لا اعبد ما تعبدون ونحن نعبد ما تعبدون » پس خداوند این آیه را نازل نمود که:"ای کسانی که ایمان آوردید! مبادا در حال مستی به سراغ نماز روید،هرکسی قبل از حرام اعلام شدن شراب آن را بنوشد مرتکب هیچ کناهی نشده است چرا که دلیلی برای مجرم بودن انان وجود ندارد. باز ثابت شد که ابن تیمیه دشمنی با حضرت علی ندارد بلکه یک واقعیت تاریخی را بیان کرده است البته در اینجا روایتهای زیادی وجود دارد که من فرصت پرداختن به انها رو ندارم وگرنه بیان میکردم تا بیشتر روشن بشید که چه مسائلی اینجا بیان شده مسائل مختلفی نقل شده من ادرس چند فیلم مناظره شیعه و سنی  رو به شما میدم تا برید ببینید و خودتون قضاوت کنید
    پاسخ:
    جناب محمود رضا
    بنده از شما سوال دارم و استدلال می خواهم که برای اثبات نیاز به فیلم و حدیث نیست .آیا شما نبو دید که حکم به کشتن شیعیان دادید ؟ کامنت شما هنوز موجود است .
    من هم شیعه هستم پیرو اهل بیت علیهم السلام و قبل از حضور شما در این وبلاگ شما را نمی شناختم شما هم بنده را نمی شناختید .
    حال چگونه است که در شیوه و سنت آ داب و رسوم شما می شود انسان های بی گناه را سربرید؟ !یعنی به شما 
    آ اموخته آند اگر مرا که شیعه هستم دیدید سرم را ببرید که به بهشت بروید!!!
    از نظر انسانی از نظر فطری  حتی به دور از دین و مذهب چگونه می توان پذیرفت که انسانی بدون دلیل دشمن انسانی باشد که حتی یکدیگر را نمی شناسند !
    در شیوه ی شیعیان محبت به انسان های دیگران موج می زند اصلا اگر محب انسانی دیگر نباشیم شیعه نیستیم .
    اصلا صرف نوشتن کشتن فرد بی گناه حرام است چه برسد به تصور و اقدام به کشتن !
    این چه شیوه ایست که برخی علمای شما حکم به کشتن افراد بی گناه می دهند ؟!
    در شیوه ی شیعیان کشتن افراد بی گناه حرام است .
    ااصلا اگر این محبت به انسانیت نباشد شیعه نیستیم .
    جناب محمود رضا هیچ یک از رهبران ما حکم به کشتن افراد بی گناه نداده آند صرف اینکه فلانی شیعه نیست بروید او را بکشید !
    ببینید ایران امروز پناهگاه همه ی مسلمانان است .به تعداد مهاجرت از کشورهای همسایه به ایران بیندیشید .
    اقتدار ایران مثال زدنی است  با این حال در این 36 سال بعد از انقلاب اسلامی کجا دیده آید ایران 
    به کشوری حمله کند ؟
    کجا دیده آید ما بی گناهان را چون سنی هستند بکشیم ؟!
  • محمود رضا
  • اقای غلامی شما دفعه اخرت باشه که به علمای ما توهین میکنی وگرنه دفعه بعد جور دیگه باهات حرف میزنم. وقتی مطالب دروغ شما رو در مورد شیخ الاسلام ابن تیمیه خوندم بیشتر به دروغ بودن مذهب روافض پی بردم و دیدم روافض برای بدنام کردم بندگان صالح خداوند از چه راههای کثیفی استفاده میکنند و چقدر راحت دروغ میگند البته من میدونم شما از روی جهالت رفتید این مطالب رو از سایتهای شیعه گرفتید بعد کپی کردی اینجا . دلیل  دشمنی روافض با شیخ الاسلام ابن تیمیه کاملا روشن هست چون ایشان رسوا کننده ی روافض بود و درویی و منافق بودنشان رو ثابت میکرد . خوب به پاسخ های که میدم توجه کن تا از گمراهی بیرون بیایی. اولا شما گفتید ابن تیمه به حضرت علی (رض الل عنه) توهین کرد و گفت علی (ع)
    جنگید تا مردم از او فرمان ببرند و بتواند بر جان ها و اموال مردم مسلط شود . پس چگونه می توان

    این جنگ را جنگ برای دین قلمداد کرد ؟ اینجا شما روایت رو قیچی کردید

    اصل روایت این هست و علی جنگید تا از او اطاعت کنند و بتواند در جان و مال مردم تصرف کند؛ پس چگونه این را جنگ برای دین قرار می دهید ؟ و ابوبکر با کسانی جنگید که از اسلام مرتد شده بودند و نیز با کسانیکه آن چه را خدا واجب کرده بود ترک کرده بودند؛ تا فقط خدا و رسولش اطاعت شوند؛ و این جنگ (جنگ‌های امام علی ) برای دین نیست.
    در اینجا تلبیس کرده اید و سعی بر گمراه کردن دیگران کرده اید.
    ابن تیمیه با استفهام انکاری میگوید که اینکه ابوبکر با مرتدین جنگید این قتال برای دین نیست؟ در واقع منظور ابن تیمیه این است که جنگ های ابوبکر برای دین است که به حالت استفهام انکاری گفته است ایا این جنگ ها برای دین نیست؟ ولی شما  جمله ی سوالی رو تبدیل به جمله ی خبری کرده اید. اینها شگرد های شیعه است.
    برای اینکه در چند خط بالا تر ابن تیمیه شبهه روافض را مطرح میکند و مشغول رد کردن ایراد شیعه مبنی بر اینکه "جنگ ابوبکر با مرتدین شرعی نبوده" است در واقع ابن تیمیه دارد شبهه روافض را جواب میدهد و میگوید ابوبکر با مرتدین جنگیده است و ادامه میدهد و میگوید ابوبکر با مرتدینی که زکات نمیدادند را قتال برای دین نمیدانید؟ فکیف یجعل هذا قتالا على الدین وأبو بکر یقاتل من ارتد عن الإسلام ومن ترک ما فرض الله لیطیع الله ورسوله فقط ولا یکون هذا قتالا على الدین.«فکیف» هم گویای این مساله است پس چگونه جنگ علی برای دین بود ولی جنگ ابوبکر برای دین نبود. «هذا» در جمله ی(ولا یکون هذا قتالا على الدین) بر میگردد به جنگ ابوبکر با مانعین زکات نه جنگ علی.    این است امانت علمی روافض و این است مذهب حقه !!! برای دشمن نشان دادن ابن تیمیه با اهل بیت به چه چیزهای که متوسل نمیشوند.


  • محمود رضا
  • اقای مهدی بسیاری از این فتواهایی که شما گفتید دروغ خود شیعیان هست در بسیاری از موارد خود شیعیان میروند در شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک و تویتر بعد صفحه باز میکنند به نام علمای اهل سنت بعد فتواهایی دروغی رو منتشر میکنند بعد میگند این فتواها رو علمای وهابی دادند
  • سجاد غلامی
  • سخن پایانی : 
    همانطور که گفته شد آراء و نظرات سلفیون و فرقه ی وهابیت ، در درجه اول متاثر از آراء و نظرات فقهی و کلامی فردی گمراه و گمراه کننده به نام ابن تیمیه است به نحوی که او را پدر معنوی سلفیه می دانند . 
    هرچند خاستگاه فقهی این فرقه ، بنابر ادعایی که دارند مذهب حنبلی است اما سلفیه در طول تاریخ تا اکنون که قدرت یافته و به تعبیر زیبای پیامبر ( ص) "شاخ شیطانی آن از سرزمین نجد ، سر در آورده است" ؛ همواره فرقه ای حاشیه ای در کنار سایر مذاهب اصلی 4 گانه ی اهل سنت بوده است . 
    در دوران معاصر ، سیاست رسمی عربستان سعودی بر مبنای تصفیه کلیه ی متون اهل سنت از هرآنچه خارج از اعتقادات سلفی است قرار گرفته به نحوی که تربیت دانشجو ، استاد و مبلغ بر همین اساس و متون جدید در دستور کار آمده است . 
    هدف اصلی از اتخاذ چنین سیاستی ، تبدیل سلفیه به جریان غالب و اصلی اهل سنت می باشد . هرچند که عموم علمای اهل سنت ( حفظهم الله ) ، وهابی نیستند و حتی بسیاری از آنان خود آماج حملات و هجمه ها و طعنه های وهابیون قرار گرفته اند ؛ لذا چشم "واقع بین" می بیند که خطر وهابی گری و سلفی گری ، در درجه ی اول متوجه خود برادران عزیز از اهل سنت می باشد و وجود جریان خطرناک و منحرف سلفی گری ، که اینک سلاح "تکفیر" و "ترور"  را به جهت مرعوب ساختن دیگران برداشته اند ؛ خود بزرگترین خطر و تهدید در وهله ی اول برای مذاهب 4 گانه ی اهل سنت است . 
    و خطر دیگر این گروه مزدور که دقیقا در راستای سیاست های صهیونیسم بین الملل قرار دارد ، خطر ممانعت از وحدت جهان اسلام و مسلمین دارد . 
    بنابر این واقعیات مستدل ، خطر ، خطر قرار گرفتن شیعه در برابر برادران اهل سنت یا خطر ، خطر قرلر گرفتن برادران سنی ما در مقابل شیعیان نیست . 
  • سجاد غلامی
  • اما از آنجا که پیروان ( به تعبیر قرآن : کر و کور و گنگ ) ابن تیمیه که خود را حنفی می دانند ؛ اشاره به سند زیر خالی از لطف نیست . 

    از امام احمد حنبل ( رحمه الله ) در مورد شخصی که منبر پیامبر (ص) را لمس کرده و بدان تبرک جوید و آن را ببوسد و نسبو به قبر شریف هم ، همین کار را انجام دهد و ننظورش از این کار تقرب به الله باشد ؛ پرسیده شد . 
    ایشان جواب داده اند : هیچ اشکالی ندارد . 
    کتاب العلم و المعرفه الرجال جلد 2 ص 492 مسئله 3243 
    تالیف جناب احمد بن محمد بن حنبل ( رضی الله عنه ) پیشوای مذهب حنبلی . 

    اما پاسخ ابن تیمیه به همین موضوع را در کتاب خودش یعنی کتاب زیاره القبور و الاستنجاد بالمقبور بشنوید : 
    این کار را هیچ یک از صحابه و علمای سلف انجام نداده اند و از این کار باید نهی کرد و شرک است !! 
    کتاب فوق ، صفحه 54 

    نتیجه : امام احمد حنبل می فرمایند : لا باس یعنی اشکالی ندارد ؛ ابن تیمیه می گوید : هذا من الشرک !! 
    حال چگونه وهابیون که پیروان آراء و نظرات ابن تیمیه هستند ؛ خود را پیرو امام احمدحنبل دانسته و خود را در مذهب حنبلی وارد می دانند ؟؟ 
    این تنها یک مسئله است که در اینجا بازگو می شود . 

  • سجاد غلامی
  • ابن تیمیه در معروف ترین کتاب خود یعنی کتاب "منهاج السنه" ، با برملا کردن باطن خودمبنی بر ناصبی بودن ، به توهین به پیشوای اول شیعیان و همچنین خلیفه ی برادران اهل سنت حضرت علی (ع) می نویسد : 
    فأن علیا قاتل علی الولایة و قتل بسبب ذالک خلق الکثیر و لم یحصل فی ولایة لا قتال للکفار و لا فتح بلادهم و لا کان للمسلمون فی زیادة خیر !!! 
    ترجمه : 
    حقیقت این است که علی [ع] برای ولایت بر مردم می جنگید و به همین دلیل جمعیت زیادی را کشت و در زمان حکومتش هم جنگی با کفار نداشت و هیچ سرزمینی از آنان را فتح نکرد و در آن زمان برای مسلمانان هیچ افزایش خیری نبود !!! 
    کتاب منهاج السنه جلد 6 صفحه ص 191 

    جناب محمددرضا ! شما که به یاد دارم ( البته حتم دارم که از سر نا آگاهی بوده ) ابن تیمیه را "شیخ الاسلام" لقب داده بودید ، چه چیز این پیشوای امروزی سلفیون یعنی ابن تیمیه جعلی است ؟؟ کتاب منهاج السنه یا نویسنده ی ملعون آن و یا مطلبی که در این کتاب و با ذکر آدرس دقیق آن آمده ، کدام جعلی است ؟؟ اگر نمی دانید ، بر اساس همین آدرس بروید و خود مطالعه کنید . 
    همین ملعون درباره ی حضرت علی (ع) و جنگ های حضرتش باز درهمان کتاب می نویسد : 
    و علی [ع] یقاتل لیطاع و یتصرف فی النفوس و الاموال فکیف یجعل هذا قتال علی الدین ؟! 
    ترجمه : 
    علی (ع) جنگید تا مردم از او فرمان ببرند و بتواند بر جان ها و اموال مردم مسلط شود . پس چگونه می توان این جنگ را جنگ برای دین قلمداد کرد ؟!! 

    عداوت و کینه ی این ملعون نسبت به مولی الموحدین و قسیم النار و الجنه حضرت امیرالمومنین علی _علیه السلام_  تا بدانجاست که العیاذ بالله وجود مبارک حضرت را متهم به نماز خواندن در حالت مستی می کند  !! و آیه "لا تقرب الصلواه الا سکاری" ( به نماز وارد نشوید یا نزدیک نشوید درحالی که مست هستید ) را به حضرت نسبت می دهد !!! 

    درحالی که جناب مسلم از زبان مبارک حضرت علی (ع) در کتاب صحیح خود روایت می کند که : 
    قال علی (رضی الله عنه) : والذی خلق الحبه و برأ النسمه انه لعهد النبی الامی صلی الله علیه و سلم الی ان لایحبنی الا مومن و لایبغضنی الا منافق . 
    ترجمه : 
    علی (ع) فرمود : به خدایی که دانه را شکافت ، این عهد از پیامبر (ص) نسبت به من است که مرا دوست ندارد الا مومن ، و دشمن نداند الا منافق . 
    کتاب صحیح جلد 8 ص 329 

    اما این ملعون در کتاب خود منهاج السنه ضمن توهین و اهانت هایی که به حضرت علی(ع) دارد ،  بسیاری از صحابه را نیز منافق دانسته و همچنین به مسلمانانی که برای زیارت قبر نبی (ص) مشرف می شوند ، اطلاق مشرک می کند . 
    البته قابل ذکر است که علمای اهل سنت از همه ی مذاهب ، همگی به گمراه بودن ابن تیمیه تصریح داشته اند که در صورت نیاز به تمامی آثار و تالیفاتی از این دانشمندان و علمای اسلام که در آن ابن تیمیه را گمراه و عقاید او را گمراه کننده معرفی کرده اند ؛ اشاره خواهم کرد . 
    تا جایی که اطلاق "شیخ الاسلام" به ابن تیمیه را برابر با کفر دانسته اند . 
    به عنوان مثال : 
    جناب محمد بخاری حنفی (رحمه الله علیه ) متوفی 841 هجری قمری می نویسد : من اطلق علی ابن تیمیه انه شیخ الاسلام ، فهو بهذا الاطلاق کافر . 
    ترجمه : هرکس به ابن تیمیه لقب شیخ الاسلام بدهد ، با این کار او کافر است 
    کتاب بدرالطالع ص 262 . بروید و مطالعه بفرمایید . 
     
  • سجاد غلامی
  • می دانید که مهمترین دلیلی که گروه های مخلف سلفی و وهابی در توجیه تکفیر شیعیان ارائه می دهند ، ادعای دروغین "اعتقاد شیعه به تحریف قرآن" است ! در این ادعا ، شیعیان 
    به دروغ به عدم اعتقاد به قرآن و به داشتن عقاید غیرتوحیدی و کفر متهم می شوند ؛ ازین رو خون آنان مباح شمرده می شود !! 
    لذا می بینید که اقدامات عربستان سعودی به عنوان خاستگاه اولیه و اصلی تکفیریون در ممانعت از توزیع قرآن های چاپ ایران در موسم حج ، دقیقا در راستای ممانعت از کشف حقیقت و در راستای به تصویر کشیدن جدایی "شیعه از قرآن" معنی و تفسیر می شود . 
    البته اتخاذ همین سیاست درواقع سلبی از جانب آنان ، خود نشان از سست بودن پایه و اساس تفکرات این فرقه دارد . 

    در ادامه با معرفی گوشه هایی از آراء و عقاید پیشوای فکری این جریان ( ابن تیمیه ) ، پرده از چهره ی پلید وهابیت برداشته ، باشد تلنگری آید بر افکار و اذهانی که امر برآنان مشتبه گردیده است . 
  • سجاد غلامی
  • اما "سلفیه" که طرز فکر و عمل پاره ای از صحابه و تابعین را حجت شرعی برای زندگی در عصر حاضر قلمداد می کنند و به اعتبار نام محمد بن عبدالوهاب (  تاثیر گذارترین شخصیت سلفی در عصر حاضر ) "وهابی" اطلاق می شوند ؛ 
    درواقع پیروان این فرقه که از یک سو ، از موازین فقه مذاهب 4 گانه اهل سنت خارج شده و از سوی دیگر با بازکردن راه اجتهاد بر اساس فهم صحابه ، باب پیدایش برخی فتاوای افراطی نادرست و سلیقه ای را گشوده اند ؛ در آغاز از سده ی چهارم هجری در امت اسلامی به صورت پراکنده شروع به شکل گیری نمود که بعدها در قرن نهم هجری توسط ابن تیمیه ، آموزه های منحرفانه ی آن کاملا مدون گردید و نهایتا در قرن یازدهم هجری توسط محمد بن عبدالوهاب و او با کمک محمد بن سعود و حاکمان بعد از نحمد بن سعود ( آل سعود ) در عربستان به عنوان خاستگاه اصلی سلفیون وهابی ، تجدید حیات یافت به نحوی که امروزه خطر "وهابیت" در درون اسلام ، در کنار بزرگترین خطر خارج از مرزهای اسلام یعنی "صهیونیسم" و "سکولاریسم" ، دو خطری است که یکی با افراط و دیگری با نوعی تفریط ،  اساس اسلام و مکتب قرآن و کیان شریعت محمدی (ص) را تهدید می کند .  
    حسن ختام این بخش حدیثی است از حضرت علی (ع) که می فرمایند : جاهل را نبینی مگر مشغول افراط است یا تفریط ! 
  • سجاد غلامی
  • اینکه بنده نظر شما را در مورد صدام معدوم پرسیدم به خاطر آشنایی هرچه بیشتر با آراء و نظرات ، چهارچوب اندیشه و حدود مرزهای فکری شما بود . سپاس که نظر خود را به صورت صریح و شفاف بیان فرمودید . 
    اما شما برخی از منابع معرفی شده را جعلی دانسته اید . البته جای شکرش باقی است که نفرمودید همه ی منابع !! ( این انصاف و حق پذیری شما را ارج می نهیم ، باشد که به واسطه ی همین ، از الطاف الهی و نور هدایت بهره مند بگردید _ان شاء الله_ ) 
    ولی جناب محمود رضا ! شما نسبت به کدام منبع احساس شک و تردید نمودید که حکم به جعلی بودن آن ، آنهم بدون ارائه هیچ دلیل و مدرک و سندی می نمایید ؟! 
    کتاب "الفتن" یا کتاب "الصواعق" ؟؟ 
    "ابن تیمیه" فردی جعلی و ساخته و پرداخته ی شیعیان است !! یا "محمد بن عبدالوهاب" ؟! 

    جناب محمودرضا!!!

    در ضمن سری به پست زیر بزن تا یک خورده از فتواهای دوستان وهابی خودت بخندی البته برای ما بسیار تهوع آور و مشمئز کننده است و باعث تاسف است که همچون آدم های نادان از درون اسلام را گند می زنند و با بودن انها دیگری نیازی به دشمن نداریم.

    http://anti-wahhabiat.blogfa.com/post/2

  • محمود رضا
  • اقای مهدی مسئله این نیست که عراق اکثریتش شیعه هستند بلکه مسئله این هستکه دولت عراق باید حقوق دیگر مذاهب رو رعایت کنه ولی متاسفانه دولت عراق فرقه گرایی رو رواج داد و عملکرد خوبی نداشت
  • محمود رضا
  • اقای غلامی بعضی از منابعی که اشاره کردید کاملا جعلی هستند در مورد صدام باید بگم صدام یه ادم احمق و جنایتکار بود خانوم صامتی نرم افزار دارید؟
  • شهردار باغ
  • خانم صامتی بر این مردمان گلایه نکنید که اینها حرف یومیه یشان سوگند به خدای یکتا است.

    چه دروغ حرف بزند چه راست.

    البته همه گیشان این طوری نیستند.

    هستند در میانشان اما خیلی زیادند.


    ما که اعتقادی به عمر وابوبکر نداریم هیچ گاه اسمای این دوشخص را برای فرزندانمان نمیگذاریم.

    نمیدانم چه اصراری بوده که نام رضا آن هم محمود رضا برایشان انتخاب شده است.


    وای که این اهل سنت ما چقدر ساده هستند .

    حالا متوجه میشوم که چرا حکومت ایران با قرار گرفتن ماهواره در خانه ها مخالف بوده وچرا خواسته که فضای اینترنت را پالایش کند.



    حکایتامروز عراق شده حکایت فتنه موسوی و کروبی.

    اما با چاشنی خشونت فرررراوان.


  • سجاد غلامی
  • جناب محمود رضا ! 
    شما هم همچون دیگر برادران فتنه افروزتان در گروهک شیطانی داعش که ساخته و پرداخته ی اسرائیل و سرویس های جاسوسی غرب هستند ؛ کوچکترین آداب مسلمانی را مراعات نمی کنید ، حال آنکه با تنها تمسک به ظواهر و پوسته ی اسلام و دوری از اصول و حقیقت آن ، داعیه ی پیروی از اسلام اسلاف را هم دارید ! 
    مگر نه آنست که سوگند به لفظ جلاله الله در اسلام آدابی دارد و در صورتی که حقیقت داشته باشد ، مکروه و در صورتی که دروغ باشد ، کفاره هم دارد . 

    جناب محود رضا ! آیا این بنده هستم که دروغ می گویم یا شمایید که حقیقت را کتمان می کنید ؟؟ 
    کتاب "الفتن" از شیعه است یا نوشته برادران اهل سنت ؟؟ موضوع آن وهابیت به عنوان یک فرقه است یا چیزی غیر از آن ؟؟ 
    کتاب "فتنه الوهابیه" چطور ؟؟ 
    آیا محمد بن عبدالوهاب غیر آن کسی است که بنیانگذار دیدگاه هایی جدید و افراطی و منحرفانه در مذهب سنیان حنبلی گردید و فرقه ی او خصوصا در عربستان سعودی ریشه دوانید به نحوی که اکنون قریب به اتفاق ساکنان این بلاد خود را پیرو عقاید او و "وهابی" می دانند 

    گرچه کتاب های زیادی در رد اراء و اندیشه های این فرد ( محمد بن عبدللوهاب ) توسط مسلمانان و بالاخص برادران اهل سنت نوشته شده است ؛ اما یکی از اولین این کتاب ها و از جمله مهمترین آنها ، کتاب "الصواعق الالهیه فی مذهب الوهابیه" نوشته شیخ سلیمان بن عبدالوهاب برادر بزرگتر خود محمد بن عبدالوهاب است . 
    اشاره به این کتاب از این روست که همانطور که ملاحظه می فرمایبد ، عنوان این کتاب خود تصریح دارد به "فرقه" بودن وهابیت ؛ برخلاف ادعای شما که عنوان "وهابیت" را ، عنوانی خیالی و جعلی آن هم از جانب شیعیان برای بد معرفی کردن سایر برادرن اهل سنت می دانید !! (جعل واقعیت و تحریف حقیقت ، تا به کجا ! ) 
    گفتنی است شیخ سلیمان برادر دلسوز و دوستی راستین و معلمی بی نظیر برای برادرش مخمد بود . طبعا حالت ها ، صفات ، ویژگی ها و افکار او را به خوبی می شناخت و خیرخواهی او برخواسته از قلبی صادق و محبتی دلسوزانه بود . 
    کتاب او ( الصواعق الالهیه فی م هب الوهابیه) نخستین منبع شناخت محمد بن عبدالوهاب و عقاید او به شمار می آید که به خوبی حالات روحی و روانی و فکری او را ترسیم کرده است . 
    اما عراق و داعش ؛ 
    شما به عناصر اندک بعثی و بازمانده در ارتش عراق که اگر خیانت آنان نبود ، داعش زبون و حقیر ، نمی توانست همین مقدار تحرکات مذبوحانه خود را هم داشته باشد ، عنوان "برادران  مسلمان سنی که مخالف حکومت فعلی و قانونی عراق"  هستند ؛ می دهید ؟! 
    شما به عناصر حزب بعث ( که از نظر مبانی نظری پیرو تفکرات پان عربیسم و سوسیالیسم هستند ) برادران اهل سنت می گویید ؟؟ مگر همان ها نبودند که در بحبوبه ب جنگ عراق با ایران ، به برادران مسلمان و سنی خود در کویت و کردستان عراق و حلبچه هم رحم نکردند ؟؟ 
    آنها مسلمانند ؟؟ سنی اند ؟؟ 
    عجبا ازین سخن !! 
    اما جناب محمود رضا ! 
    بنده از شما تقاضا دارم که نظر خود را به طور صریح و کاملا شفافی در مورد صدام حسین عبدالمجید تکریتی ، رئیس جمهور معدوم عراق بگویید چرا آنچنان که از شواهد و قراین به دست می آید  ، اختلاف نظر ما و شما ، بسیار فراتر از آن است که می نمایاند . 
  • محمود رضا
  • خانوم صامتی سلام ببخشید  میخواستم بدونم فیلمی که براون فرستادم رو دیدید؟
    پاسخ:
    سلام نه هنوز فرصت نشده دیروز که در اشتیاق پیروزی تیم ملی فوتبال سپری شد امروز هم به حسرت از دست دادن یک مو قعیت طلایی !  
    به نظر ما تیم ایران چطور بود؟ 

    به محمود رضا (حیف رضا که اسم تو اینه): گیریم که تو درست می گی اهل سنت مخالف نوری مالکی هستن آیا مخالف بودن مجوزی برای جنگیدن و کشت و کشتار است آیا نوری مالکی با رای مردم انتخاب نشده است؟، خوب جانم  اکثر مردم عراق شیعه هستن دوست داشتن حزب نوری مالکی رو انتخاب کردن، آن موقع که رژیم  بعثی عراق برای شیعیان گورهای دست جمعی درست می کرد کجا بودی برادر!!!. این استدلالهای عهد بوقی و غارنشینی شما آدم را به خنده می اندازد. در ضمن اون فایل pdf رو حتما برو بخون برا هدایتت به راه راست خیلی خوبه:

    http://persianupload.com/kleeja/do.php?filename=140302543341311.pdf

    صبر هم اندازه ای دارد!!!!
    باز هم با صلواتی خودم را آرام کردم.....
    اما آقای "نامحمود" مراقب صحبت کردنت باش.....
    واقعا با دیدن آدم هایی مثل شما به عمق جاهلیت آخر الزمان پی می برم...
  • محمود رضا
  • چرا خانوم صامتی برادر و خواهر دینی هستیم من منظورم شما نبودید بلکه منظورم شیعیانی هست که به راحتی دروغ میگن البته اقای غلامی انسان خوبی هستند ولی اطلاعاتشون کامل نیست و تحت تاثیر بعضی سخنان نادرست هستند . حتما ما شیعیان خوب هم داریم حالا ممکنه در بین شیعیان هم کسانی باشند که بد باشند همونطور که بین  اهل سنت هم انسان بد داریم
  • محمود رضا
  • اقای غلامی والله قسم شما دروغگو هستید قسم به ذات الله که دروغ میگید  البته از شیعه این دروغ گفتن ها بعید نیست چون این روش و منش شیعیان رافضی هست که مدام دروغ بگن و تهمت بزند شما مدام سعی دارید با کلمات بازی کنید تا حرفهای دروغ خودتون رو قابل قبول نشون بدید حرفهای من کاملا واضع و روشن هست شما خودتو زدی به اون راه من دارم میگم شما میری تو اینترنت مطالبی پیدا میکنی از سایتهای شیعه بعد همون ها رو کپی میکنی در اینجا بدون اینکه خودت تحقیق کنی در کجای کتابهای اهل سنت گفته ما مذهب یا فرقه ایی به نام وهابیت داریم . اصلا تعریفی که ما داریم  از کلمه ی وهابی با تعریف های دروغین روافض فرق میکنه . تعریف ما اینه که وهاب یکی از اسم ها ولقب های الله هست و ما افتخار میکنیم به این تعریف تمام اهل سنت با این تعریف  وهابی هستند تو این شک نکنید . اما  روافض تعریف هایی دروغینی از خودشون دراوردند و سعی میکنند بگن وهابیت یک فرقه و مذهب هستد که عقیده ی باطلی داره و جالب اینجا هست که هر جا هم میخواهند مخالفت کنند با اهل سنت میگن اینها وهابی هستند . من بزودی ادرس چند فیلم رو به شما میدم که برید اون فیلها رو ببینید و تا براتون روشن بشه کدوم مذهب داره دروغ میگه و کدوم واقعیتها رو بیان میکنه . یکی از اشکالات شیعیان اینه که به راحتی دروغ میگن و مغلطه میکنند در مسائل مختلف هم این کار رو انجام میدهند یه نمونه اش عراق هست که رسانه های شیعه سعی دارند بگن تمام کسانی که دارند با دولت نوری مالکی میجنگند  عناصر داعش هستند درحالی که این دروغ محض هست بسیاری از کسانی که همین الان دارن با دولت مالکی میجنگند عشایر همون منطقه هستند اگه خواستید برید در عراق و بین اهل سنت یه نظر سنجی کنید ببینید نظرشون چیه در مورد دولت  نوری مالکی . میخوام بگم اینها نمونه ایی از دروغگویی های رسانه های شیعه هست متاسفانه شما هم خیلی زودباور هستید
    پاسخ:
    جناب محمود رضا شما خیلی راحت همه ی شیعیان را دروغگو می نامید در حالی که بی تردید این کلام شما تهمت و افتراست . حال که شما شیعیان را دروغگو می نامید و از روی تعصب تهمت می زنید . بنده تا به حال شما را برادر دینی خود می دانستم ولی حال که شما سوگند می خورید و شیعیان را دروغگو می نامید و بنده هم شیعه هستم بهتر است دیگر با شما گفتگو نکنم . این طور که پیداست بنده و شما خواهر و برادر دینی نیستیم .
  • سجاد غلامی
  • جناب محمودرضا که می فرمایبد "من مطمئنم که این مطالب ( مطالب مربوط به تاربخچه ی وهابیت )  را خودتان ننوشته اید" ! ؛ 

    در جواب شما باید گفت : اصولا بنده اگر ابن مطالب را خودم نوشته بودم ، جای تردید و محل اشکال بود ؛ چرا که اساسا تاریخ را  ( جهت اطلاع شما ) کسی از خودش نمی نویسد ، بلکه آن را از کتب معتبر تاریخی همانطور که به ثبت رسیده است ، روایت می کنند . 
    شاید در نزد شما ، از آنجا که به کتمان حقیقت و تحریف واقعیت خو گرفته اید ، تاریخ را هم خودتان می نویسید ! 
    دوست عزیز ! آنچه راجع به وهابیت پلید آمد ، تنها برگی از تاریخچه ی سیاه این فرقه شیطانی است که شما هم می توانید جهت مطالعه ی آن ،  به کتب معتبر از برادران اهل سنت و نه شیعیان مراجعه بفرمایید ... اگر غیر از آنچه که پیش از این آمد ، شما یافتید ؛ حتما ما را هم از آن مطلع بفرمایید ./
  • شهردار باغ
  • دوست عزیزی به نام میدونستی فرمودند که ترجمه داعش این گروهک کثیف ISIS هستش ولی کاملا اشتباه گفتن ترجمه انگلیسیش میشه ISIL.



    پاسخ:
     سپاس

    خانوم صامتی اگر نرم افزار ندارید میخواهید براتون بفرستم ؟
    پاسخ:
    ممنونم . اگر شد امشب نصب می کنم .

    سلام
    پخش کننده km player  پخش کننده قویی هست همونطور که نسخه کامپیوترش رو آشنایی داریم ولی برای تبلت بستگی به قدرت پردازش یا همون چند هسته ای بودنش داره نرم افزارmx plyer نرم افزار قویی حتی برای تبلت تک هسته ای میباشد ضمن اینکه نرم افزارV player هم رمز گشای خوبی برای پخش انواع فرمتهای تصویری هست ، پخش کنندههای دیگه هم هست  اینا که نام بردم قابلیت نصب توی هرتبلت یا موبایل اندرویدی رودارن.
    اگه بفرمایید براتون فایلشون رو میفرستم.
    پاسخ:
    متشکرم ..
    از برنامه KM Player برای پخش فایلهای صوتی و تصویری استفاده کنید.
    پاسخ:
    روی تبلت هم نصب میشود ؟
    نگفتید رسید؟
    پاسخ:
    دریافت کردم ولی پیغام داد که نیاز به نرم افزار خاصی برای نمایش است که روی تبلت بنده نصب نیست ! 
    رسید
    این قضیه واسه من خیلی جالبه که ترجمه انگلیسی کلمه "داعش" لغت "ISIS" هست.
    کسانیکه در مورد فراماسونری مطالعه کردن میدونند که "ISIS" یکی از خدایان اصلی مصریان باستان و البته فراماسونرهای فعلی است!!!
    متوجه شدن نیومد الان براتون با یه ایمیل دیگه میفرستم
    پاسخ:
    ایمیل از شما دارم ولی فقط نامش رسیده خبری از فیلم نیست ! 
    اولین فیلمی که براتون میفرستم در واقعه یه مناظره کوچک بین یک معلم شیعه هست با یکی از شبکه های  اهل سنت
    پاسخ:
    فیلمش نرسیده ! 

    ادرس ایمیلتون رو بدید
    پاسخ:
    mimsad313@gmail.com
    خانوم صامتی ادرس فیلم ها رو براتون بفرستم برید تو نگاه کنید ؟
    پاسخ:
    لطفا ارسال کنید
    اقای غلامی من متاسفانه مثل شما وقتم خیلی ازاد نیست که مدام نظرات خیلی طولانی بفرستم حوصله شو هم ندارم البته من مطمئن هستم شما خودتون این مطالب رو ننوشتید بلکه رفتید تو اینترنت پیدا کردید بعد همونا رو کی کردید اینجا . اولا شما حق ندارید به بزرگان دین ما  توهین کنید شیخ محمد بن عبدالوهاب یکی از  علمای بزرگ دین ما هستند شما حق ندارید به ایشون توهین کنید .بسیاری از این مطالب  که شما گفتید دروغ  شما رافضیان هست شما یه حرف رو مدام مثل طوطی تکرار میکنید چون اطلاعی ندارید من باز میگم ما الان اصلا فرقه ایی به نام وهابیت نداریم این کلمه ی وهابیت بهانه ایی هست برای مخالفت با اهل سنت که رافضیان از این ترفند استفاده میکنند دوما شما از فتنه در شام حرف زدید بله الان بین مسلمین فتنه را افتاده و دلیلش هم رافضیان منافق هست که جنگ بین شیعه و سنی رو افزایش دادند و این کار رو از شام شروع کردند البته همیشه رافضیا در صصد این کار بودند .
  • سجاد غلامی
  • اما بعد ؛ 
    ما اگر حکومت پوسیده ی فرزندان محمد بن سعود ( آل سعود ) در عربستان که درواقع حکومت "وهابیان" است را در نظر بگیریم و در سویی دیگر حکومت مقتدر نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران که حکومتی برگرفته از اسلام ناب محمدی (ص) را هم درنظر بگیریم ؛ ( البته ما داعیه ی آک را نداریم که حکومتی سراسر اسلامی تشکیل داده و فاقد هرگونه کاستی و نقاط ضعف هستیم ولی به فرموده ی رهبری "ما به همان مقدار که به تعالیم اسلام عمل کرده ایم ، به همان میزان توفیق و نصرت الهی هم شامل حال ما شده است و طعم شیرین موفقیت و پیروزی را چشیده ایم" ) ؛
    سوال : 
    جناب محمود رضا ! به نظر شما کدام حکومت در عرصه ی بین الملل ، مایه ی غرور و افتخار و مباهات مسلمانان در جهان شده است و به آنان عزت بخشیده و هویت از دست رفته را دوباره بع آنان بخشیده است ؟؟ 
    آیا این حکومت ، حکومت وهابی دربار آل سعود است که از نظر سیاسی ، وابسته ؛ از نظر اقتصادی ، فقیر ؛ از نظر علمی ، عقب افتاده ؛ از نظر فرهنگی ، به شدت بسته و از نظر اخلاقی ، اغلب درباریان آن فاسد و عیاش و شهوترانند به نحوی که در عالم سیاست در دنیا ، ضرب المثل شده اند !! کدام حکومت ؟؟ 
    آرمان شهر یا مدینه فاضله ی برادران مجاهد شما در داعش که خیال خام تشکیل حکومت واحد در سرزمین عراق و شام را که شامل کشورهای کویت ، عراق ، سوریه ، اردن ، لبنان و فلسطین می باشد ؛ جز حکومت وهابی دربار سعودی است ؟؟ .. مگر نه این است که برای حکومت داری هم باید "تز" داشت و هم "مدلیته" ؟؟ تز و مدلیته حکومت شما برگرفته از کدام نوع حکومت اسلامی است ؟؟ ... شاکله ی فقهی آن را کدام متون فقهی تشکیل می دهد ؟؟ این متون از چه میزان غنای علمی جهت پاسخگویی به نیازهای جدید و روبه رشد شهروندان خود ، برخوردار و بهره مند است ؟؟ .. اصلا در پیشینه ی فقهی و کلامی این بدویان به دور مانده از تمدن ، چنین متونی یافت می شود ؟؟ .. 

    لذا از شما تقاضا دارم که پیغام مرا به برادران مجاهد خود برسانید که "تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف ، مگر اسباب بزرگی همه مهیا بکنی" 

    ضمنا جناب محمد رضا !!! یک سری به فایل pdf زیر بزن:

    http://persianupload.com/kleeja/do.php?filename=140302543341311.pdf

    جناب محمود رضا : پس بنا بر فرموده شما خوارج هم که همین شعار را میدادند  نیز  محترم و مجاهد بودند و کار درستی کردند که جان و مال ناموس مردم را بر پایه همین عقیده انحرافی شما فقط همه چیز را مستقیم از خدا می خواهید بر خود حلال کرده بودند؛ فقط می توانم بگویم که متاسفم برای شما و هم کیشانتان . بنده از شما سوال می کنم فرض کن خداوند هیچ پیامبری را برای هدایت انسان نمی فرستاد آیا من و شما خدایی را می شناختیم که اینک شما الله الله می کنید و دیگران را مشرک می نامید. منظور بنده این است که بالاخره باید واسطه ای باشد که خداوند را بشناساند ولی شما به طور کل واسطه را رد می کنید. باور کنید با توجه به اینکه اسلام دین آخر می باشد و پیامبر دیگری از پس آن نخواهد آمد بودن امامان بعد از پیامبر عقلانی است زیرا زمین نباید هیچ وقت از حجت خدا که واسطه فیض بین خدا و انسان است خالی بماند. در پایان بنده شما را به مطالعه کتاب آنگاه هدایت شدم تیجانی دعوت می کنم هر چند میدانم که شما خودت را به خواب و .... زده ای و خداوند به هر که بخواهد نور هدایت را به او ارزانی می کند امیداوارم شما از کسانی نباشید که بر قلبشان مهر زده شده است. خداوندا همه ما را به راه راست هدایت کن. آمین
  • سجاد غلامی
  • نکته  ی دیگر در مورد این روایات : 

    اگر چه "نجد" در معنی لغوی به سرزمین مرتفع اشاره دارد و بر این اساس ممکن است که مناطق مختلفی از این خصوصیت را شامل باشد ؛ اما هرگاه این واژه به تنهایی یا بدون وجود قرینه و نشانه ای استفاده شود ، هیچ کارشناس متون تاریخی و عالم علم صرف ، تردیدی به خود راه نمی دهد که مراد از آن ، منطقه ای در غرب عربستان است که اکنون ریاض پایتخت این کشور و بریده و عینیه ( دو شهری که خاستگاه اصلی وهابیت اند ) در آن قرار دارند مضاف بر آن ، اینکه منطقه ی نجد ، دقیقا در شرق مدینه ( محل سکنی پیامبر اکرم در زمان روایت ) قرار دارد و ازین رو ایشان به منطقه ی شرق اشاره می کنند . 

  • سجاد غلامی
  • همچنین جناب سعید بن منصور در سنن و احمد بن حنبل در مسند و بخاری در صحیح از ابوسعید خدری از پیامبر گرامی اسلام (ص) نقل کرده اند که فرمود : 
    یخرج ناس من قبل المشرق و یقرئون القرآن لا یجاوز تراقیهم ، یمرقون من الدین کما یمرق السهم من الرمیه و لایعودون فیه حتی یعود السهم الی فوقه ! 
    قیل : ما سیماءهم ؟
    قال : سیماءهم التحلیق !
    ( سنن سعید بن منصور ج 2 ص 375 ، مسند ابن حنبل ج 3 ص 64 ، صحیح بخاری ج 6 ص 2748 ) 
    ترجمه : افرادی از ناحیه ی شرق قیام می کنند درحالی که قرآن تلاوت می کنند و حال آنکه قرآن از گلوی آنها ، تجاوز نمی کند ( به قلب و رفتار و کردار و حالاتشان ، قرآن اثری نمی کند و از قرآن بهره ای نمی برند ) . این گروه از دین خارج اند همانگونه که تیر از کمان خارج می شود و دیگر به طرف دین برنمی گردند ، همانطور که تیر به سوی کمان بر نمی گردد !
    اصحاب از پیامبر (ص) پرسیدند : این فرقه چه نشانه ای دارند ؟
    فرمود : چهره ی این گروه با سرهای تراشیده مشخص می شود ! 

    جناب زینی دحلان ، مفتی مکه مکرمه ضمن اشاره به این حدیث می نویسد : 
    در این سخن پیامبر (ص) که "سر تراشیدن" را از نشانه های بارز این قوم شمرده ، بر وهابیت تطبیق دارد زیرا تنها این فرقه هستند که به پیروان خود دستور می دهند سر خود را بتراشند و این کار در هیچ یک از فرقه های دیگر همچون خوارج و سایر بدعت گذاران قبل از وهابیت ، دیده نشده است . ( فتنه الوهابیه ص 19 ) 
    همچنین وی در ادامه می نویسد : 
    سید عبدالرحمن اهدل ، مفتی منطقه زبید می گفت : لا حاجه الی التالیف فی الرد علی الوهابیه .... هیچ نیازی به تالیف کتاب در رد عقاید وهابیت نیست . بلکه برای بطلان عقیده ی آنان ، همین حدیث پیامبر (ص) که ویژگی این فرقه را سر تراشیدن معرفی کرده است ، کافی است ؛ زیرا غیر از وهابیت ، هیچ یک از فرقه های بدعت گذار ، این ویژگی انحصاری را نداشته اند . 

    لازم به ذکر است که این دو روایت ، در معتبرترین کتاب های اهل سنت آمده است و این دو روایت ، در منابع اولیه ی شیعه ( کتب اربعه ) وجود ندارد . 
    در منابع ثانویه ی شیعه نیز به نقل از کتب اهل سنت آمده است . بنابراین نمی توان شیعه را متهم به جعل حدیث و روایت نمود !
  • سجاد غلامی
  • پیش گویی فتنه ی "نجد" از زبان مبارک پیامبر خاتم (ص) : 

    در منابع روایی و تاریخی اهل سنت ، روایات متعددی درباره ی پیش بینی های پیامبر اکرم (ص) ، چه به طور صریح یا ضمنی ، درباره ی بروز فتنه در منطقه ی نجد ( خاستگاه اولیه ی فرقه ی پلید و شیطانی وهابیت و وهابی گری ) نقل شده است ؛ که به چند روایت از منابع اهل سنت بسنده می کنیم : 

    جناب بخاری از جناب عبدالله بن عمر ( فرزند خلیفه ی دوم ) نقل کرده است که رسول خدا (ص) فرمود : الهم بارک لنا فی شامنا ، الهم بارک لنا فی یمننا . 
    قالوا : یا رسول الله (ص) ، و فی نجدنا ؟! 
    قال : فأظنه ، و قال فی ثلاثه مره : هنالک بالزلزال و الفتن و بها یطع قرن الشیطان !! 
    ( المعرفه و التاریخ ج 2 ص 388 ، صحیح بخاری ج 6 ص 2598 ، کتاب الفتن ج 1 ص 668 ، المسند ج 2 ص 118 ، سنن ترمذی ج 5 ص 732 ) 

    پیامبر فرمود : خدایا منطقه شام را بر ما مبارک گردان . خدایا منطقه یا کشور یمن را بر ما مبارک گردان .
    اصحاب : یا رسول الله (ص) ، درباره ی سرزمین نجد ( منطقه وسیعی در شرق عربستان ) نیز دعا کنید . 
    پیامبر ( ص ) سه مرتبه فرمود : در این منطقه ، آشوب ها و فتنه ها رخ خواهد داد و شاخ شیطان از آنجا سر بیرون می آورد ! 

    تمامی شارحان صحیح بخاری ، "شاخ شیطان" در این روایت را ، به امت شیطان و پیروان شیطان تفسیر کرده اند . 
  • سجاد غلامی
  • آقای محمود رضا ! 
    این چه جهل و عداوت ، بغض و کینه ای است که چنین چشم و گوش شما بر دیدن حتی حقایق مسلم تاریخ هم بسته است ؟! .. با این اوصاف ، چه انتظار بیهوده ای است از شما که امروزه بتوانید از ورای شبهات گوناگون ، حقیقت را درک نمانید آنگاه که چنین واضحات و مسلمات تاریخی را انکار می کنید . 
    امروزه شما درحالی محمد بن عبدالوهاب ملعون راتطهیر می کنید و به او لقب "مصلح" می دهید که در دیروز ، همین فرد توسط پدر و برادرش که هردو از علمای اهل سنت بودند ، تکفیر شده و حکم به ارتداد او داده و بسیاری از بزرگان و شیوخ دیگر از اهل سنت نیز ، در رد عقاید باطل او ، "ردیه" و کتاب ها نوشته اند .. چقدر بلاهت می خواهد که انسان ، قریب به دویست سال از تاریخ عقب باشد !! 

    قبل از پرداختن به این موضوع ، در زمینه ی جهاد که فرمودید از شما سوالی دارم . 
    آیا در منطق شما و برادران مجاهدتان ، هرکس به سلاح مجهز شود ، می تواند علیه دیگران حتی کفار هم شروع کننده ی جنگ ( جهاد ابتدایی ) باشد ؟؟ آیا سطح دانش و فهم شما و برادران مجاهدتان از تعالیم انسان ساز دین مبین اسلام ، در همین حد است ؟؟ 
    البته بلاشک میزان آگاهی شما از دین اسلام هم بیش از این نیست که اگر می بود ، چنین به محض مجهز شدن به سلاح ، با وحشی گری هرچه تمام تر ،  به جان و مال و ناموس و دین و دنیای دیگران متعرض نمی شدید . اف بر این قوم باد که با جهالت و نادانی های خود ، مایه ی ننگ اسلام عزیز و شرمساری و سرافکندگی مسلمانان در دنیا شده اند . 
    برادر عزیز ! جهاد ابتدایی آدابی دارد که آداب آن تحت عنوان و بابی مجزا در فقه پویای جعفری به تفضیل و مشروح آمده است و مسلمانان نمی توانند تحت هر شرایطی ، مبدء و آغازگر جنگ حتی با کفار باشند . 

    اما وهابیت پلید : 

    آ
    نچه استاد ازل گفت : بگو ؛ می گویم : 

     محمد بن عیدالوهاب 1206 - 1115 هجری قمری .

    وهابیت نام فرقه ایست که خود را پیرو عقاید و آراء محمد بن عبدالوهاب می داند .
    با مطالعه در نحوه پیدایش این فرقه که تفاسیری بسیار خشن و دور از عقلانیت از اسلام ارائه می دهد ، به نقش استعمار پیر یعنی انگلستان پی می بریم که چگونه به کمک جاسوس کهنه کار خود همفر توانست از دل مذهب تسنن ، فرقه ای بوجود آورد که موجب ایجاد تفرقه و جنگ افروزی در میان مسلمانان و نیز دستمایه ای برای ارائه چهره ای کریه از اسلام به جهانیان شود و این نقشه شوم و از قبل طراحی شده و حاصل سالها مطالعه استعمار ، دقیقا در راستای سیاست ماکیاولی تفرقه بینداز و حکومت کن و ناشی از احساس ترس و خطری بود که دولت استعمارگر بریتانیا ، سالها قبل تر از آن ، وجود آنرا احساس کرده و درصدد مقابله با آن بود . 
    خطر " اتحاد و وحدت مسلمین " 
    لذا دولت استعمارگر بریتانیا به کمک جاسوسان و عوامل مزدور خود ، با هدف انشقاق ، به فرقه سازی در میان مذاهب اسلامی پرداخت آنچانکه در دل مذهب تسنن ، فرقه وهابیت را به کمک محمد بن عبدالوهاب ، و در دل مذهب تشیع فرقه ضاله بهائیت یا بابیت را به کمک حسینعلی بهاء بوجود آورد . 
    اما در مذهب تشیع به علت وجود حوزه های علمیه قوی و میراث کهن علمی آن ، که برگرفته از فقه پویای جعفری و اجتهاد مبتنی بر عقلانیت بود ، به مبارزه علمی و فکری با این نقشه استعمار پرداخته شد که حاصل آن عقیم ماندن این توطئه بود . 
    اما محمد بن عبدالوهاب ؛ وی در سال 1115  ه.ق در شهر عینیه از توابع نجد در عربستان به دنیا می آید . او فقه حنبلی را در زادگاهش و در نزد پدر می آموزد و برای ادامه تحصیل نخست رهسپار مکه و از آنجا عازم مدینه منوره میشود وی در مدینه به استغاثه مردم در کنار قبر پیامبر (ص) ایراد می گیرفت و به زائرین قبر رسول خدا (ص) نسبت شرک می داد ! 
    محمد بن عبدالوهاب برای تکمیل دروس خود که متاثر از آراء و عقاید ابن تیمییه حنبلی مذهب  ( قرن 9 هجری قمری ) ، بود به سایر بلاد اسلامی از جمله بصره ، بغداد ، کردستان ، همدان ، اصفهان و قم سفر می کند . او همواره در طول این سفرها دست به تشکیک عقاید و شبهه آفرینی نسبت به احکام اسلام می زند . 
    محمد بن عبدالوهاب بعد از سفرهای خود و تکمیل دروس ،  در حریمله از توابع نجد سکنی می گزیند که در آنجا نیز برخلاف نصیحت های مشفقانه پدرش ، همچنان به رفتار خود ادامه می دهد که در نهایت میان او و پدر و برادرش اختلاف و نزاع بوجود می آید و حتی برادرش سلمان بن عبدالوهاب بعدها کتابی در رد اندیشه های او می نویسد . 
    محد بن عبدالوهاب پس از دوسال اقامت در حریمله و فوت پدر ، جرات بیشتری در بیان آراء خود و تشکیک در عقاید مردم پیدا می کند که در نهایت مردم شهر کمر به قتل او می بندند و وی به ناچار و با ترس از آن شهر متواری می شود . 
    او اکنون به زادگاه خود عینیه باز می گردد و در آنجا با امیر عینیه به نام عثمان بن معمر پیمان همکاری می بندد که در پی این پیمان ، وی بی پرده به بیان و تبلیغ عقاید خود بپردازد . 
    در عینییه به دستور وی قبر زید بن الخطاب برادر خلیفه دوم با خاک یکسان می شود چرا که معتقد بود بنای بر قبور بدعتی است که باید از میا برود ! 
    ولی همین کار ، واکنش هایی در منطقه ایجاد می کند که امیر قطیف را وا می دارد که به امیر عینییه دستور دهد تا آتش این فتنه را هرچه زودتر با قتل محمد بن عبدالوهاب بخواباند . 
    امیر عینییه به ناچار عذر محمد بن عبدالوهاب را خواسته و او عینییه را در سال 1160 ه . ق به سمت درعیه ترک می کند . 
    در تمام این سالها همچنان که در کتاب خاطرات همفر جاسوس انگلیسی آمده  ، همفر او را همراهی می نموده و همواره نقشی اصلی در تحریک حس جاه طلبی  او ایفا می نموده است تا بدانجا که به او باورانده که دین اسلام تنها در سایه انتشار عقاید او می تواند به حیات خود ادامه دهد !! 
    در درعیه ،  با کمک همفر ، بین او و محمد بن سعود ، حاکم و امیر درعیه پیمانی شوم بسته می شود . امیر درعیه محمد بن سعود ، با طمع حاکمیت بر سایر مناطق اسلامی ، به محمد بن عبدالوهاب در تبلیغ عقاید خود کمک می نماید تا بواسطه آن بتواند بر سایر مناطق و قبایل و سایر مذاهب دیگر شوریده و آنها را به تصرف خود در آورد . 
    در نجد که منطقه وسیعی در غرب عربستان می باشد ، بسیاری از مردم به دلیل عدم آشنایی با دین مبین اسلام ، ادعای محمد بن عبدالوهاب که اکنون خود را در قامت پیامبری جدید و ناجی اسلام می دید را باور نموده و با او بیعت می نمایند و عده ای نیز به دلیل ترس از وحشت آفرینی و خشونت گرائی پیروان وی ، که مخالفین خود را تکفیر می نمودند و جان و مال و ناموس آنها را مباح می شمردند ، سکوت اختیار می کنند . 
    این اتحاد شوم ادامه پیدا می کند تا در سال 1206 ه . ق محمد بن عبدالوهاب از دنیا می رود و مذهب انحرافی او دستمایه فرزندان محمد بن سعود ( آل سعود ) برای حکمرانی و تسلط بر کل شبه جزیره عربستان قرار می گیرد . 
    اما چرا وهابیون که لکه ننگی نه تنها بر مذهب حنبلیون و نه تنها بر مذهب تسنن ، بلکه لکه ننگی بر چهره تابناک اسلام عزیز است را ، سلفی نیز می گویند ؟ سلفی یا سلفی گری نسبتی است که مخالفان وهابیون اعم از برادران اهل تسنن و تشیع به آنان داده اند چرا که وهابیون در عقاید خود بیان می دارند که تنها راه نجات اسلام ، بازگشت به اسلاف ( سنت گذشتگان ) می باشد لذا این گروه سبک مغز و جاهل ، با هرگونه مظاهر تمدن مخالفت نموده و از آنجا که مخالفان خود را تکفیر می نمایند و به شیوه هایی خشن و عاری از هرگونه تعقل با مخالفان خود برخورد می نمایند ، به آنها گروه های تکفیری هم می گویند .  
    در جایی می خواندم که پیامبر (ص) در حدیثی به سرزمین نجد و فتنه ای که در آخرالزمان از آنجا برمی خیزد ، اشاره فرموده اند که اگر خود حدیث و نیز سند حدیث رو تونستم پیدا کنم ، حتما انرو خواهم نوشت . 
    منبع تمامی مطالب بالا ، موجود می باشد در صورت درخواست از طرف کاربران محترم در ادامه ذکر خواهد شد .

    جناب محمود رضا ! این مطالب ، تحلیل نیست ، از جنس خبر و آگاهی هایی است که در دل تاریخ ثبت و ضبط شده است . اگر شما اطلاعی به غیر از این دارید ؛ ..  بسم الله ، بفرمایید !  
    پاسخ:
    سلام
    سپاس از همراهی آگاهانه ی شما .
    جناب غلامی بزرگوار و همه ی دوستان پارادوکس
    ، با توجه به بازخوردی که از دوستان پارادوکس دارم ،از شما تقاضا می کنم مطالب مفید خود را کوتاهتر و یا در چند کامنت یا  در رنگهای مختلف ارسال کنید .
     با توجه به زحمات شما در پاسخ گویی صحیح سبب افسوس است اگر مخاطب بهجهت خستگی چشم  به  طور کامل از مطالب شما آگاه نشود .
    متشکرم
    خانوم صامتی شما فرمودید مسلمانان نباید جنگ رو شروع کنند برای همین حزب الله حمله میکنه اتفاقا توی سال 2006 که بین اسرائیل و حزب الله جنگ شد اول حزب الله شروع کرد چون رفت به یک ماشین گشت مرزی اسرایل در مرز لبنان با اسرائیل حمله کرد و چند نظامی اسرائیلی رو ربود و اسیر کرد و بعد اسرائیل به همین بهانه به لبنان حمله کرد یعنی شروع کننده ی جنگ حزب الله بود . البته اسرائیل یک رزیم اشغالگر هست که باید باهاش جنگید  و این وظیفه تمام امت اسلام هست .اما در مورد شخصی به نام سلمان حدادی این فرد یه ادم بسیار دروغگو   منافق هست این فرد نه تنها سنی نبوده بلکه از شیعیان زیدی اهل کشور یمن بوده اما حالا به دروغ ادعا میکنه وهابی بوده حالا شیعه شده این کارا همش برای تاثیر گذاشتن بر روی ذهن مردم هست که مردم بگند بله مذهب شیعه خیلی مذهب منطقی و درستی هست اگه خواستید من یه فیلم براتون میفرستم در مورد وهابیت که به  دروغگویی همین سلمان حدادی هم پرداخته و شما رو با چهره ی واقعی این فرد اشنا میکنه . خانوم صامتی  شما و تمام شیعیان مدام از اهل بیت حرف میزنید ببینید ما اهل سنت عاشق اهل بیت هستیم چون قران از اهل بیت تعریف میکنه مشکل ما با شیعه به خاطر اهل بیت نیست به خاطر تحریف هایی هست که شیعیان انجام میدند یعنی مطالبی رو به اهل بیت نسبت میده که اصلا واقعیت نداره یا به نام دوستی با اهل بیت با صحابه بزرگ رسول الله دشمنی میکنند میخواهید چند تا فیلم خوب از مناظره شیعه و سنی براتون بفرستم؟ در مورد همین اقای سلمان حدادی هم اگر خواستید براتون میفرستم خواهش میکن با دقت ببینید
    پاسخ:
    البته عرض کردم خدمتتون .
    جناب محمود رضا متشکرم که پاسخ دادید .بنده و دوستانم نه تنها با اهل سنت مشکلی نداریم بلکه  بسیار نیز آنها را دوست می داریم چرا که آنها به پیامبر مهربان اسلام عشق می ورزند و همانگونه شما اشاره کردید به اهل بیت علیهم السلام احترام می گذارند .
    اخیرا یکی از دوستان سنی  بنده که بسیار هم فرد معمولی هست  تنها به دلیل محبتی از سوی ما نسبت به خودش احساس کرد شیعه شد  بین ما و ایشان از اساس اختلافی نبود و خود ایشان هم از اختلاف انگیزی بین مسلمانان بسیار ناراحت هستند  ایشان همواره نگران است افراطیون که خود را سنی می نامند او را  به قتل برسانند!
     صادقانه بگویم بنده بسیار بسیار کم با اهل سنت معاشرت داشته ام ولی در همان معاشرت معمولی هم اختلاف خاصی بین ما نبود .
    جناب محمود رضا تصور نمی کنید نباید به اختلافات جزئی بین شیعه وسنی اهمیت بدهیم ؟
    بهترین ذخایر و منابع در سرزمین های مسلمانان است چنانکه آمریکا و انگلیس از آنسوی دنیا به کشورهای مسلمان حتی به جمعیت و منابع انسانی مسلمانان چشم طمع دارند ، بهتر نیست من و شما خواهر و برادر باشیم و علیه آمریکا و دشمنان قسم خورده اسلام همکاری کنیم تا اینکه به جهت تفرقه ضعیف شویم و دشمن فرمانروای ما شود ؟
    جناب محمود رضا اگردزدی به همسایه ی شما برود بر شما هم واجب است که از همسایه ی خود دفاع کنید چرا که دیری نخواهد گذشت که دزد از خانه ی همسایه به خانه ی شما خواهد آمد . ایران به شرط عقل باید از سوریه افغانستان  و لبنان دفاع کند . امیدوارم دوستان شما نیز به کمک نظام اسلامی ایران بیایند تا با هم دشمن را از منطقه دور کنیم .

    لطفا لینک فیلم ها را بگذارید ببخشید که به زحمت می افتید
    خانوم صامتی من توی نظرتات قبلی خودم یه مقدار با شما تند حرف زدم ازتون معذرت میخوام منظوری نداشتم
    اقای مهدی مغلطه رو  که شما انجام میدید اما حالا سعی میکنید با زرنگی دست پیش رو بگیرید تا پس نیوفتید ما میگیم اگر صهیونیست ها جنایتکار هستند دلیل نمیشه که حکومت بشار اسد هم جنایتکار باشه اصلا اگر اسلامگراها بخواهند با اسرائیل بجنگند باید از کجا اینکار رو بکنند ؟ خب طبیعی هست که باید از نزدیک اسرائیل باشه و چه جایی بهتر از سوریه باید بتوانند اونجا قدرت بگیرند تا بتوانند بجنگند الان که قدرت لازم رو ندارند برای زدن اسرائیل هم به امکانات بسیار بالا و در واقع به موشک های دوربرد احتیاج هست. یکی از دلایل ترس شدید اسرائیل از رو ی کار امدن اسلامگراها همین هست که براش دردسر درست میکنند اما شما که میگی الان اولویت جنگ با اسرائیل هست خب الان حزب الله این همه موشک داره پس چرا حمله نمیکنه شما از یه طرف میگی اولویت باید جنگ با اسرائیل باشه از یه طرف دیگه میگید چرا باید حزب الله حمله کنه خب اینها درویی شما رو نشون میده  بعدشم شما چرا فقط در مورد سوریه این حرفها رو میزنید ؟ چرا زمانی که مخالفان قذافی داشتند با حکومتشون میجنگیدند از این حرفها نمیزدید ؟ دلیلش روشنه چون اونجا به نفعتون بود اما درسوریه به ضررتون هست اینها نشون دهنده ی تعصبی حرف زدن شما داره
    پاسخ:
    جناب محمود رضا

    شما اعتراض دارید که 
    چرا حزب الله لبنان با اسراییل وارد جنگ نمی شود؟ خود شما هم می دانید حتی جنگ نیز در اسلام آدابی دارد . در اسلام هیچ گاه مسلمانان جنگی را آغاز نکرده و نخواهند کرد . جنگ افروزی از اصول دین اسلام نیست،پس هرکه به نام اسلام به دنبال جنگ افروزی بود و جنگ را آغاز کرد شما بدانید بدون تردید مسلمان نیست ...
    از طرفی شرایط جهانی بر همه ی معادلات درونی و برونی کشورها تاثیر گذار است اگر اینطور بیندیشیم باید بپرسیم چرا آمریکا مستقیم به ایران یا حزب الله حمله نمی کند ؟
    به روشنی مشخص است که آمریکا برای جنگ به ایران نیاز به مقدمه ای دارد که افکار عمومی را در آن خصوص جهت دهد یعنی اول به دنبال تغییر افکار عمومی نسبت به ایران است مثلا تا به حال می گفت فعالیت های هسه ای ایران ضد انسانی و برای جنگ افروزی است ، اخیرا می گوید حقوق بشر در ایران مساله دارد!
    کمی جلوتر هم خواهد گفت موشک های دور برد ایران مشکل دارد !
    حتی آمریکا هم از حلقه ی مستحکمی که از ایران و سوریه و حزب الله در مقابل خود می بیند نگران است بنابراین اینجا هم اگر عده ای به نام اسلام بیایند در ایران ، سوریه ، لبنان ، حتی پاکستان و افغانستان جنگ افروزی کنند و مردم عادی را از بین ببرند بی تردید مسلمان نیستند .
    اما پرسش دیگر جناب محمود رضا نظر شما راجع به مولانا سلمان حدادی که بعد از ترغیب هزاران نفر به راه خویش اکنون شیعه شده است و با تمام وجود از امام حسین علیه السلام و اهل بیت علیهم السلام دفاع می کند آنچنان که لرزه بر اندام آدمی میفتد چیست ؟

    اقای غلامی جان هرکی دوست دارید وقتی از چیزی یا مسئله ایی خبر ندارید در موردش حرف نزنید من همیشه این سعی رو کردم وقتی در مورد یه چیزی اطلاع نداشته باشم درموردش حرف نمیزنم شما هم در مورد وهابیت چیزی نمیدونید فقط رفتید تو اینترنت یه سرچی کردید  یا ازچند تا اخوند رافضی یه سری چیز شنیدید  بد میایید  همونا رو بیان میکنید  اینکه میگی وهابیت فرقه ایی انحرافی هست این دروغ شیعیان هست وهابی هم نام الله هست هم یکی از صفات الله اصلا بسیار بخشنده یکی از نام های خداوند هست اصلا تمام اسمهای الله دربرگیرنده ی صفات زیبایی هم هستند  من و تمام اهل سنت افتخار میکنیم که فقط صدا کننده ی الله باشیم . در مورد شیخ محمد بن عبدالوهاب هم حرفهای اشتباهی زدی ایشان یک اصلاحگر دینی بود که قیام کرد بر علیه یک سری بدعت ها و اداب رسوم شرک امیز که در طول سالها و قرنها به وجود امده بود  و الله متعال هم بهش یاری رساند و توانست موفق و پیروز بشود و الان هم داریم اثارش رو درحرمین شرفین و قبرستان بقیع میبینیم  اگر خواستی فیلمهایی از مناظره علمای اهل سنت با شیعیان رو براتون میفرستم تا خودتون ببینید و حرفهای دو طرف رو بسنجید چون اگر من بخوام براتون بنویسم خیلی طولانی میشه
  • سجاد غلامی
  • جناب محمود رضا سلام . ما شما را یک وهابی نمی دانیم و اگر کسی به شما این عنوان را نسبت داده است ، بنده از شما پوزش می طلبم . البته شما خود به صورت ضمنی به  بد بودن وهابیت اعتراف کرده اید  !  اعترافی که لازمه ی آن ، دانستن هویتی مستقل برای وهابیت و وهابیون است و این از واکنش و حساسیت شما در برابر اتهام وهابیت به خودتان دست می آید . 
    اما دوست گرامی ، وهاب به معنی الله و وهابی گری یعنی فقط صدا کننده الله  است ؟؟
    وهاب که از "هب" به معنی بخشش می آید ، در لسان عرب به معنی بسیار بخشنده از القاب الهی است و نه خود به معنی ذات اله باشد . به تبع همین ، وهابی گری هم به معنی فقط صدا کننده خدا نیست . 
    آری وهابیت ، مذهبی جدید نیست . بلکه نام فرقه ای  انحرافی که در دل مذهب حنابله بوجود آمد . فرقه ای که خود را پیرو عقاید محمد بن عبدالوهاب ( قرن یازدهم هجری) می دانند . و محمد بن عبدالوهاب کسی است که او را احیاگر تفکرات منحرفانه ابن تیمیه ( قرن نهم هجری ) و بزرگترین شارح عقاید او به شمار می آورند . 
    واقعا شما این مهم را نمی دانستید ؟!

    به  محمود رضا: جاهل شما هستی که واقعیات را نمی بینی واقعا حرفها و اعتقادات ضد ونقیض شما آدم را به شگفتی می آورد. نظراتی را قبلا در کامنتهای قبلی گذاشته اید را یکبار دیگر مطالعه کن ببین وهابی هستی یا نه؟ ببین آقای محترم من از بشار اسد طرفداری نکردم بلکه این سوال آسان را ازتو و امثال تو می پرسم آیا بشار اسد به نابودی ارجح تر است یا رژیم اسرائیل، اگر جوابت مثبت است که بحثی با هم نداریم و اگر منفی است پس شما دوست اسرائیل هستید و جریه خوار آنان، در مورد اینکه گفته ای حزب ا... چرا به اسرائیل حمله نمی کند چون مسلح است حرف خنده داری است مگر هر کس مسلح بود باید طبق عقیده تو به هر جا حمله کند. دوستان و برادران مجاهد شما مگر مسلح نیستند پس آنها حمله کنند. مگر همان حماس نبود که نمک خورد و نمکدان شکست  و به دامن حکام به اصطلاح دمکرات!!!!! و مرتجع خلیج فارس رفت و حالا دوباره فهمیده که اشتباه کرده و به ایران روی آورده همین حزب ا... بود که هیمنه چندین ساله اسرائیل را نابود کرد همان هیمنه ای که شش کشور عربی را در هم شکست. آیا به نظر شما اگر حزب ا... نبود کشوری به اسم لبنان باقی مانده بود؟ کمی انصاف داشته باشیم و ببینیم که دوستان و برادران مجاهد شما و یا کشورهای عربی برای حزب ا... خیلی خطرناکتر هستند تا اسرائیل. اینها واقعیت است و با مغلطه بازی و انکار شما واقعیت عوض نمی شود. خداوند ما را به راه راست هدایت کن.

    واقعا جهل بعضی از شیعیان انسان رو اذیت میکنه نمونه اش همین اقای مهدی است که حرفهای جاهلانه میزنه خانوم صامتی حالا دیدید حرفهای من درست بود یادتون هست که گفتم شیعیان هرجا میخواهند مخالفت کنند با اهل سنت میگن اینها وهابی هستند ببینید نظر این اقای مهدی یه نمونه ش هست حالا دیدید ؟ ایشون من رو نمیشناسه اماچون نظر من مخالفش هست میگه تو وهابی هستی ببینید حالا بهتون ثابت شد ؟ بقیه موارد هم همینطور هست. ما داریم میگیم بشار اسد دیکتاتور و جنایتکار هست و دلیل نمیشه چون متحد ایرانه پس حق داشته باشه جنایت بکنه باز مدام امثال این مهدی برای ما داستان تعریف میکنند الان یکی از دلایلی که امریکا و اسرائیل در سوریه دخالت نظامی نکردند به خاطر همین اسلامگراها در سوریه هست  چون میدونند اگر برادران ما به قدرت برسند اسرائیل رو راحت نمیزارند اما همین حزب الله که این همه امکانات و این همه   موشک داره چرا به اسرائیل حمله نمیکنه هیچ گروه چریکی به اندازه حزب الله موشک و امکانات نداره اما هیچ کاری در مقابل اسرائیل نمیکنه. اما من یه توضیح کوچکی در مورد وهابیت بدم چون شما اطلاعاتتون بسیار کم هست ببینید ما اصلا مذهبی به نام وهابیت نداریم و هیچ کدوم از اهل سنت خودشو وهابی نمیدونه اما اگر از لحاظ معنایی بخواهیم بررسی کنیم وهاب یعنی الله و وهابی گری یعنی فقط صدا کننده ی الله خب با این تعریف تمام اهل سنت میشوند وهابی چون ما اصلا یا حسین یا یا علی یا ابولفضل نگهدارت باشه نداریم ما اینها رو شرک امیز میدونیم ما اعتقاد داریم که فقط باید نام الله رو صدا کرد و از او کمک خواست
  • سجاد غلامی
  • اگر دوستان و از جمله جناب محمودرضا با آدرس اینترنتی ذیل مراجعه می کردند ، می بینند و می دیدند که درواقع این تروریست های سلفی تکفیری اند که با مصادره ی وقیحانه و سوء استفاده از عنوان سنت و مذهب ، با اطلاق عناوینی موهن همچون "رافضی" به جمله شیعیان و درج عباراتی توهین آمیز در ذیل تصاویری از کشتار و جنایات خود ،  موجب فتنه افروزی و جنگ و خونریزی و تفرقه اندازی میان شیعیان و برادران اهل سنت و جماعت شده اند . 
    جهت اطلاع به برخی از مطالب اهانت آمیز و تفرقه افکن در راستای ایجاد جنگ روانی این عناصر تکفیری وابسته به شیطان بزرگ اشاره می کنم ؛ امیدوارم جناب محمدد رضا که خود به زبان عربی مسلط هستند و مدعی تفرقه افکنی شیعیان می باشند ، جواب درخوری برای این اقدام گروهک های تکفیری داشته باشند .

    در زیر این تصاویر این گروهک خطاب به شیعیان چنین نوشته اند : 
    ایها الروافض ، فوالله لن نبقی منکم و لن ندر و لنجعلنکم عبرة لمن إعتبر !
    رایة دولة الإسلام تعلو علی جئت الرافضیه الأنجاس !
     تصفیه قطعان الجیش الصفوی الفارین من القواعد العسکریه !
    قسمأ ایها الروافض ! لنجرین من دمائکم انهارا !! 
    و هکذا .

     اما آیا ایران بر اساس ادعای بدون دلیل و سند محمود رضا که مدعی دخالت نظامی ایران در سوریه است ، ایران دخالت نظامی در سوریه داشته است ؟؟ 
    ما در اینجا به سخنان قائد اعظم و رهبر عظیم الشان حضرت امام خامنه ای استناد می کنیم . 
    ایشان در طی سخنانی که در جمع نمازگزاران نماز جمعه در آغاز عملیات روانی دشمنان  و شروع درگیری ها در سوریه ، ایراد فرموده بودند ؛ فرموده اند : 
    ما در سوریه و قضایای آن ، دخالتی نداشته و نداریم که اگر ما در سوریه و یا بحرین ورود می کردیم ، اوضاع چنین نمی بود . ( تکبیر مستمعین ) .. بنده به صراحت اعلام می کنم ما اگر لازم باشد بر اساس موازین و اصول خود ، به این مسائل ورود پیدا می کنیم و از گفتن آن هم ابایی نداریم . مثلا ما در نبرد در غزه ، به کمک برادران مسلمان [ سنی مذهب خود . قابل توجه جناب محمود رضا ] شتافتیم و دیدید که چگونه جوانان نوار غزه ، هیمنه ی پوشالی ارتش تا دندان مسلح رژیم غاضب را به سخره خود گرفتند .. 

    البته جناب محمود رضا ! این ورود به مسائل ، هم بر اساس قانون اساسی است و هم بر اساس منظومه ی حکومتی و دکترین سیاست خارجی حضرت امام (ره) . 
    در قانون اساسی آمده : جمهوری اسلامی ایران ، سعادت انسان در کل جامعه بشری را آرمان خود می داند و استقلال و آزادی و حکومت حق و عدل را حق همه ی مردم جهان می شناسد . بنابراین در عین خودداری کامل از هرگونه دخالت در امور داخلی ملت های دیگر ، از مبارزه ی حق طلبانه مستضعفین در برابر مستکبرین در هر نقطه ای از جهان ، حمایت می کند . 
    حضرت امام نیز به عنوان ولی امر و حاکم شرع معتقد بودند که : تا ظلم هست ، مبارزه هم هست و هرکجا مبارزه باشد ، ما هم هستیم . 

    چگونه است که کشوری با داعیه ی کدخداگری جهان ، هزاران کیلومتر از آن سوی دنیا ، همه ی توان نظامی خود را برای حضور و جنگ افروزی در منطقه وارد می کند آن هم صرفا به این بهانه که منافع خود خوانده اش به خطر افتاده است ، ولی مسلمانان جهان که می توانند امت واحده ی اسلام را تشکیل دهند و اغلب در همسایگی هم زندگی می کنند و دارای منافع مشترک فراوانی هم هستند ، در مواقع خطر به پشتیبانی ازهم وارد نشوند ؟؟ 
    حال آنکه معتقدات دینی هم ، مسلمانان را بدین امر فرا می خواند . فرمود : مسلمان نیست کسب که صبح می کند و در فکر مشکلات سایر مسلمانان نباشد . یا اینکه فرمود : هرکس ندای مظلومی را بشنود و در صورت توانمندی به کمک او نشتابد ، مسلمان نیست . و احادیث دیگر . همگی این احادیث ، برای حکومت اسلامی در عرصه ی بین الملل ، وظایف و تکالیفی را وضع می کند که در فقه حکومتی بدان پرداخته می شود .
    به محمود رضا: آقای محمود رضا آن طور که ما فهمیدیم مشکل شما بشار اسد و این جور چیزها نیست، شما احتمال زیاد وهابی هستید و دشمن شیعیان. در عجبم که اکثر علت طرفداری ما از حکومت بشار اسد به علت طرفداری ما از آرمان فلسطین و نابودی رژیم اسرائیل است که آنها (کشور فلسطین) سنی مذهب هستند. بهتر نیست برادران به اصطلاح مبارز شما تفنگهای خود را به طرف اسرائیل نشانه بروند یا اینکه اسرائیل دوست صمیمی شما و برادرن شما هستند. وقتی هم که از آوردن استدلال کم می آورید طفره میروید. 
    خانوم صامتی لطفا شعار ندید همین زنان و کودکانی که شما ازشون نام میبرید بسیاریشون توسط حکومت بشار اسد قتل عام شدن و ایران هم داره از این حکومت جنایتکار حمایت میکنه . این شیعیان بودند که که  مسلمان کشی را انداختند و بین مسلمانان فتنه راه انداختند ایران با جمع کردن شیعیان از سراسر دنیا و بردنشون در سوریه جنگ بین شیعه و سنی رو افزایش داد این شیعیان بودن که جنگ سوریه رو تبدیل کردند به جنگ فرقه ایی و مذهبی بهتر واقعیت ها رو قبول کنید
  • سجاد غلامی
  • محمد صلاح الدین ، رئیس جدید گروهک شیطانی دولت مثلا اسلامی عراق و شام موسوم به داعش ، وابسته به القاعده : تا ضریح [ امام ] حسین [ صلوات الله علیه ] در کربلا را به تصرف خود درنیاوریم ، از پای نخوهیم نشست ! 

    سرباز شجاع و فداکار اسلام و رهبری ، فرمانده سپاه قدس سردار حاج قاسم سلیمانی :
    اگر گروهک داعش بخواهد به قبور امامان (علیهم السلام) توهین و جسارتی کنند و یا اگر بخواهند به ایران عزیز کوچکترین تعرضی بکنند ؛ پس از کسب اجازه از ولی امر مسلمین گروهک داعش را نابود کرده و نماز شکر آن را در بقیع به جا خواهیم آورد ./


  • سجاد غلامی
  • سید حسن نصرالله : 

    ما هرجا می جنگیم ، بر اساس ارزش ها و قانون خودمان می جنگیم . مجروحان را تیر خلاص نمی زنیم ولی شما می زنید ! ما هیچ اسیری را نکشته ایم ولی شما اسیران را جلوی دوربین کنار دیوار ردیف می کنید و در روز روشن آنها را می کشید ! ما شهرنشینان و ساکنان شهرها را نمی کشیم . در برخی از نبردهایمان ، برای برکنار ماندن شهرنشینان از عواقب جنگ ، حتی افراد بیشتری از ما به شهادت رسیده است . 
    کسی خیال نکند اگر جنگی را با ما شروع کرد ، اوست که نتیجه و زمان پایان آن را مشخص می کند . این ما هستیم که نتیجه و زمان پایان آن را مشخص می کنیم . تیر آخر در 25 می خوشه های خشم 96 و 14 آگوست 2006 را ما زدیم . 
    همچنان که در همه ی جنگ هایمان با اسرائیل ، پیروز شدیم . 
    اگر می خواهید با تمام توان وارد این جنگ شویم ، بنده به لبنانیان ، سوریه ای ها و همه ی ملت های منطقه می گویم ، در جنگ با تروریسم تکفیری ویرانگر نیز پیروز خواهیم شد_ان شاء الله_  بنده در این باره یقین دارم . 
    این نبرد هزینه بر خواهد بود ؟ بلی . ولی خیلی کمتر از آن است که مانند گوسفند ذبح شویم و منتظر قاتلان جنایت کار باشیم که برای قتل ما به خانه ها و درون منازل ما بیایند . این قطعا کم هزینه تر از آن است . و هر نبردی که برای دفاع از کرامت ، عزت ، شرف ، آبرو و خون باشد ، ما مردان مبارزه ی آن هستیم و حتی کودکان ما در چنین نبردی ، بزرگمرد هستند . کشتار و ارعاب و خونریزی ، ما را از مبارزه منصرف نمی کند . "هیهات منا الذلة" 
    ما از ژرفای تاریخ اصحاب ماجرای پیروزی خون بر شمشیریم . /

    تصاویری از جدیدترین جنایات گروهک تروریستی داعش در منطق اشغال شده توسط این گروهک در شمال عراق در آدرس ذیل : 
    www.alef.ir/vdcivuarrt1apq2.cbct.html?230682 

    دوستان فهیم و هوشیار ، می دانید که این گروهک ها که تحت حمایت پیدا و پنهان آمریکای جهانخوار قرار دارند و درواقع فرزند نامشروع آمریکا و اسرائیل اند ، نه تنها خارج از اسلام و مسلمانانند ، بلکه خارج از انسانیت اند و روا نیست که به خواسته ی دشمنان اسلام ، آنان را مسلمان بنامیم و همین را مستمسک اهانت و توهین به برادران اهل سنت و مقدسات آنان قرار دهیم که در اینصورت به خواست دشمنان اسلام ، جامه عمل پوشانیده ایم و دوستان می دانند که رهبری عزیز در چند سال پیش از این ، هم در قامت یک مرجع تقلید و تحت عنوان فتوا برای مقلدینشان و هم به عنوان ولی و حاکم شرع و تحت عنوان حکمی حکومتی ، هرگونه اهانت آشکار و نهان به مقدسات برادران اهل سنت را حرام شرعی اعلام کرده اند . پس بر ماست که در این زمینه هوشیار باشیم .

    اما جناب محمود رضا ! گاهی اختلافات ، ریشه ی اعتقادی و کلامی دارد . منش هزار و چهارصد ساله ی شیعه در این مواقع ، همانند مولایشان حضرت علی (ع) ، صفح و عفو و صلح و مدارا و پایبندی بر اصول و مشترکات دینی و پرهیز از نزاع و تفرقه و جدایی است ؛ ولی گاهی اختلافات بر سر مسائلی است که در عین بدیهی بودن ، دیگر نه تنها این مسائل اعتقادی نبوده بلکه این مسائل ، خارج از دین و اصلا خارج از دایره ی انسانیت است . 
    با این نصاویر از جنایات ، نمی دانم بازهم داعش و عضو جدا شده از آن یعنی النصره و کلا القاعده را بازهم برادران "مجاهد مسلمان" خطاب می کنید یا نه ؟!
    شما تمام حرفهاتون تکراری و نادرست هست و من دیگه نیاز نمیبینم دوباره تکرار کنم پیامب از دست همین تعصبات کور شما بسیار زجر دید
    پاسخ:
    این که نمی شود شما ناگهان وارد می شوید و بدون استدلال حکم به قتل شیعیان می دهید جناب محمود رضا به فطرت انسانی خود رجوع کنید انسان های بدون دین هم بواسطه ی فطرت سالم از فکر کردن به کشتن دیگران پرهیز می کنند چه رسد به عمل به قتل دیگران !
    شما از پیامبر اکرم صلوات الله علیه یاد می کنید، جناب محمود رضا چه موضوعی پیامبر را بیش از ین رنج خواهد داد که در جهان امروز مسلمانان و امت پیامبر را وحشی و خونخوار نشان می دهند و انسانهایی سطحی نگر به نام اسلام به جان هم افتاده اند ؟! 
    چرا باید مسلمانان با هم در جنگ و خونریزی باشند ؟ چه کسانی جنگ و خونریزی را در مناطق مختلف سرزمین های اسلامی آغاز کردند ؟ 
    آیا می شود به بهانه ی بر پایی مهربانترین دین که همانا دین اسلام است  به کشتن زنان و کودکان بی گناه پرداخت ؟ 
    این چه رسمی از مسلمانی است که به زبان می آورید ؟ پیامبر چه زمانی زنان و کودکان بی گناه را کشتند ؟ 
    کجای سنت آمده که مسلمان مسلمان را بکشد ، چون یکی خودش را مسلمانتر می راند ؟! 
    جنگ مسلمان با مسلمان به نفع چه کسانی تمام خواهد شد ؟ 

    اما انقلاب ؛ واژه ی انقلاب در ادبیات سیاسی به معنب ایجاد تغییرات اساسی و بنیادین در تمام نهاد ها و ساختارهای یک حکومت معنی می شود . 
    با توجه به این تعریف کلی از "انقلاب" ، یک انقلاب می تواند اقسامی داشته باشد و از جمله "انقلاب اسلامی" . 
    با توجه به چهارچوبی که رهبری عزیز به عنوان ایدئولوگ نظام جمهوری اسلامی برای انقلاب اسلامی تبیین نموده اند ؛ انقلابی را می توان اسلامی دانست که سه مشخصه اصلی زیر را داشته باشد : 
    نخست این حرکت ، بر اساس مواضع و منطبق بر آموزه های دین اسلام باشد . 
    دوم مردمی بوده و بر خواست و اراده ی توده های مردم تکیه داشته باشد . 
    و سوم دارای مواضع روشن ضد استکباری و ضد امپریالیستی باشد . یعنی داعیه ی آزادی و استقلال از سیاست های ظالمانه ی آمریکای جهانخوار و صهیونیسم بین الملل را داشته باشد . 
    با مرور مواضع رسمی نظام جمهوری اسلامی ایران نسبت به وقایع چند سال اخیر در منطقه ، ما به عنوان "بیداری اسلامی" می رسیم و نه "انقلاب اسلامی" ! 
    بیداری اسلامی عنوانی بود که نظام اسلامی ، در مقابل واژه "بهار عربی" که از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا برای به انحراف کشانیدن قیام های مردمی در منطقه اطلاق می شد ، عنوان می گردید . 
    موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال حوادث لیبی هم ، همچون سایر کشورهای دیگر ، همین عنوان بیداری اسلامی بوده است . بیداری اسلامی ، مقدمه ای است برای انقلاب اسلامی و نه خود آن . اینکه حتی مواضع رسمی جمهوری اسلامی را هم تحریف می کنید ، خود جای سوال دارد ! 
    مطلب دیگر اینکه ، دغدغه ی ایران به عنوان یک کشور مقتدر اسلامی در عرصه های بین المللی ، دغدغه ی شیعه و سنی بودن نبوده است . 
    آیا اخوان المسلمین که از حمایت های سیاسی ایران ( منهای دوره ای که جناب مرسی با مواضع تند و افراطی خود ، هم باعث دوری خود از ایران و هم باعث سقوط خود شد ) برخوردار بوده است ، شیعه اند ؟! 
    آیا گروه های جهاد اسلامی در فلسطین نظیر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ، حماس و جنبش جهاد اسلامی و گردان های نظامی عزالدین قسام که از حمایت های ایران برخوردارند ، شیعه هستند ؟! 
    آیا مخالفت ایران با حکومت های مستبد و مرتجع خاندان آل سعود در عربستان و آل خلیفه در بحرین ، به خاطر سنی بودن آنان است ؟! .. 
    چقدر ساده انگاری است که انسان از درک عمیق قضایا عاجز بماند و به سطحی ترین تحلیل بسنده کند و چنین قضایا را در شیعه و سنی بودن ببیند !! 

    اما ادامه ی این بحث : 
    جناب محمود رضا ! 
    حقایق را واژگون جلوه دادن کار دشواری نیست . آیا شیعه از بلاد مختلف اسلامی در سوریه به گرد هم آمده اند یا جبهه النصره که در آن عناصر تروریستی از خلیج فارس گرفته تا یمن و تونس و لیبی و مراکش و الجزایر و تا عناصری از آسیای میانه و حتی اروپا و آمریکا ؟؟ 
    شیعه است که به مقدسات برادران عزیز از اهل سنت و جماعت توهین می کند یا ددان وحشی به جامه ی انسان درآمده ای که خود را در کمال وقاحت مسلمان هم می دانند ؟؟ 
    شیعه است که دست به بمب گذاری در مرقد مطهر امامین عسگریین و سایر مراقد شریف در شام و عتبات زده و با حملات تروریستی و انتحاری و اقدامات غیر انسانی و وحشیانه ، کمر به قتل زن و مرد و جوان و پیر و کودک بی گناه بسته اند ؟؟ "بای ذنب قتلت" 
    شیعه است که جان و مال و ناموس سایر مسلمانان را مباح می شمارد و در این زمینه به جعل حدیث روی می آورد که "هر کس ، سه یا هفت تن از شیعیان را سر ببرد ، بهشت بر او واجب می گردد" !! یا وحوش به دور مانده از انسانیت و تمدنی که بی شرمانه خود را هم مسلمان می نامند ؟! ... کدام مسلمانی ؟؟ کدام اسلام ؟؟ اسلام اموی یا اسلام ناب محمدی (ص) ؟؟ 
    حرف بسیار است .. 

    اما در مورد دولت اسلامی [!] در عراق و شام که به اختصار "داعش" خوانده می شود و به "القاعده ی عراق" معروف است و همچنین جبهه النصره لاهل الشام که "جبهه النصره" نامیده می شود که بخشی جدا شده از داعش بوده و به رهبری ابومحمد الجولانی از همپیمانان القاعده به حساب می آید ؛ در صورت لزوم به تفصیل سخن خواهیم گفت . 
    اما همین اندازه بدانید که چه داعش و چه النصره و همچنین سایر گروهک های تروریستی دیگر ، با اقدامات غیر انسانی و سعبیانه ی خود ، در حال مخدوش جلوه دادن وجهه ی دین مبین اسلام که دین انسان ساز و صلح طلب و اعتدال است شده اند و این وحشیانند که با جنگ و خونریزی باعث تضعیف اسلام راستین شده و همواره به دشمان اسلام بهانه ای برای تشدید هجمه های هود علیه آیبن منور اسلام داده و می دهند و نقشی بی بدیل در اجرای پروژه ی "اسلام هراسی" به عنوان یک راهبرد استراتژی از جانب غرب علیه اسلام عزیز ، ایفا کرده و می کنند . 
    لعنت خداوند بر اینان باد . همین جاهلان مقدس نمایی که کمر مولایمان اسدالله الغالب حضرت علی بن ابیطالب (ع) را هم شکستند آنگاه که کاسه ی آن صاحب صبر عجیب به سر آمد و چنین شکوایه کرد که "دو کس کمر مرا شکستند ؛ یکی جاهل مقدس نما و دیگری .. "
    با نهایت تاسف باید بگویم شما با جهالتی آمیخته و توام با لجاجت ، حزب الله لبنان را که با الهام از ایدئولوژی الهی_سیاسی حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شده و همچون خاری است در چشم صهیونیسم بین الملل ؛ و رهبر کنونی و شجاع آن یعنی جناب سید حسن نصرالله ( حفظه الله) را که به اقرار دوست و دشمن ، مایه ی شرف ، عزت و آبروی نه تنها اعراب ، بلکه همه ی مسلمانان جهان شده است را همچون آمریکا ، بریتانیا ، اسرائیل ، اتحادیه ی اروپا و برخی از حکام مستبد دربار فاسد کشورهای عرب منطقه ، در فهرست گروه های تروریستی به حساب می آورید !! 
    اما اینکه این همصدایی شما با مواضع رسمی کاخ سفید و تل آویو را ، تصادفی [!] می پنداریم و در این مورد صحبتی نمی کنیم که چرا مواضع شما به عنوان برادری مسلمان ، با مواضع دستگاه های معلوم الحال غربی و برخی از کشورهای مرتجع و بدسابقه ی عربی یکی است ؛ ولی از شما تقاضا دارم و آن هم ، نه بر اساس "ادله ی عقلی" ، ( چرا که با شناختی که از شما به دست آمده ، می دانم آوردن ادله ی عقلی برای شما ، بسی دشوار تر از هر کار دیگری است ! لذا تمایلی ندارم که شما را در این زمینه به زحمت بیندازم ) بلکه بر اساس آودن شواهدی از تصویر ، عکس یا که فیلم ، در همین رسانه پرده از اعمال شیطانی حزب الله لبنان بردارید تا ما هم ازین ضلالت و گمراهی به در آمده و به همان نوری که شما بدان هدایت یافته اید ، هدایت بیابیم ، یا که نه ؛ 
    این همان تعصب کور عرب جاهلیت قبل از اسلام اسلام است که گویی به صورت موروثی در برخی از اعراب امروزی ، همچنان ریشه دوانیده است و چنین چشم بر همه ی حقیقت ها بسته و با عناد و لجاجت هرچه بیشتر روی به قضاوت و داوری می آورد ! 
    چه کشیده است پیامبر عزیز اسلام (ص) از عرب قحطانی ، فقط خدا می داند !! 
    ادامه دارد
    اقای غلامی این شما هستید که جاهلانه حرف میزنید چون هرجا به سودتون هست میگید انقلاب و هر به ضررتون هست میگید نه این انقلاب نیست اینها نشانه ی تفکرات تعصبی شما رافضی ها است شما توی لیبی که کشورهای خارجی از جمله همین امریکا به مخالفان قذافی کمک کردند اونجا رو گفتید انقلاب اما به سوریه که رسید چون به ضررتون هست میگید نه انقلاب نیست  این شما هستید تعصبی حرف میزنید  این شما بودید که جنگ بین شیعه و سنی رو افزایش دادید با جمع کردن شیعیان رافضی از سراسر دنیا و بردنشون به سوریه برای دفاع از یه حکومت کثیف جنایتکار  یعنی ایران جنگ سوریه رو تبدیل کرد به جنگ فرقه ایی و مذهبی همه ی اینها نشون دهنده ی تعصبات جاهلانه شما رافضی ها ست که نمیخواهید واقعیت رو قبول کنید مطمئن باشید حتی همون السیسی از بشار اسد صداقتش بیشتر هست چون السیسی ادعا نکرد که در انتخابات مصر مردم حضور گسترده دارند اما حکومت بشار اسد این ادعا رو به دروغ میکنه همین الان نزدیک به ده میلیون نفر از مردم سوریه اواره هستند شما برید در بینشون یه نظر سنجی بکنید ببینید نظرشون چیه در مورد حکومت بشار اسد به جرات میگم نزدیک نود درصدشون مخالف بشار اسد هستند . اکثر مردم سوریه سنی هستند اما حکومت دست اقلیت علوی ها هست شما چطور در بحرین که اکثر مردم شیعه هستند میگید اکثرا مخالف حکومت ال خلیفه هستند ؟ اینها نشون دهنده ی درویی و  دروغگویی شما روافض هست . در مورد گروههای اسلامی که در سوریه هستند  امریکا هیچ کمکی به این گروهها نکرد اصلا یک از دلایل اینکه امریکا کمک کمی به مخالفان کرد و حاضر نشد  سلاحهای پیشرفته به مخالفان بده این بود که میترسید این سلاحها به  دست برادران اسلامگرا برسه . در ضمن همین الان روسیه داره به گروه حزب الشیطان لبنان کمک میکنه و بهشون سلاح میده  پس حزب الشیطان مزدور روسیه هست.گروهای اسلامی   مثل القائده و جبهه النصره برادران ما هستند البته ما روش و منش گروه داعش رو قبول نداریم  اما مطمئن باشید هیچ کس به اندازه شما شیعیان تکفیری نیست این شما هستیدکه مدام تکفیر میکنید و به مقدسات مسلمانان توهین میکنید . این حرفهاتون رو هم میزارم به حساب تعصبات کورتون
  • سجاد غلامی
  • پاسخ به سوال مطرح شده ، چندان دشوار و به دور از ذهن [ های روشن ] و و وجدان [ های بیدار ] نیست . 
    انگیزه ی اول استکبار جهانی و در عقبه ی تئوریک آن صهیونیسم بین الملل از القای دینی و مذهبی بودن این جنگ و خونریزی ها ، تشدید اختلافات مذهبی و ایجاد جنگ های داخلی در میان مسلمانان و به زانو درآوردن قدرت نوظهور اسلام در عرصه های جهانی و بین المللی است . ( اگر همین یک مطلب را شمای نوعی فهم نموده و عمق آن را درک نمایید ، برای من نوعی کافی است و می توانم بگویم بنده به رسالت خودم عمل کرده ام . ) 
    هدف دوم ، ایجاد موج "اسلام هراسی" در غرب با به تصویر کشیدن چهره ی خشن و تروریست پرور و ضد صلح از اسلام و مسلمانان ، به جهت مقابله با گروییدن روز افزون افراد پاک طینت در غرب به دین اسلام است . 
    لذا در راستای طرح "خاورمیانه ی بزرگ" ، با تلاش به تجزیه نمودن کشورهای اسلامی ، رو به تضعیف آنان و چند دستگی در میان مسلمانان آورده اند و جز این نیست که با ایجاد این درگیری ها ، به دنبال ایجاد حاشیه ی امن برای اسرائیل و گسترش سلطه ی منحوس آنان بر اساس خواب آشفته ی حکومت "نیل تا فرات" ، هدف دیگری داشته باشند . " إین تذهبون؟!" 

    اما انتخابات سوریه ؛ دراین انتخابات که به صورت آزاد و شفاف و با شور و نشاط خود مردم سوری ( و نه با زور اسلحه و تهدید همچون انتخابات مصر ) و در حضورگروه های پارلمانی از کشورهای خارجی و با 25 ناظر از سازمانهای بین الملل در حوزه های داخل و خارج از کشور سوریه ( علیرغم مخالفت برخی از کشورهای غربی مدعی دموکراسی ! ) و نیز با وجود کاندید و نماینده از جریانات مخالف نظیر جبهه ی ملی برگزار شد ، جهان دید ( جاهلان ندیدند چون نمی خواهند ببینند ، بماند ) که جناب بشار اسد با کسب قاطبه ی آراء ( 88 درصد ) منتخب شعب سوری بنا به قانون اساسی شان ، برای پست ریاست جمهوری شدند . 
    هیچ عاقلی این انتخابات با این سطح از کیفیت را با شوی انتخاباتی السیسی مصری مقایسه نمی کند . اول اینکه در آنجا جناح مخالف و حزب رقیب ، هیچ کاندید و نماینده ای در انتخابات نداشت و دیدبم که رهبران اخوان نیز یا در زندان های این "مبارک ثانی" قرار دارند یا از ترس حکومت نظامی و فاشیست او ، متواری شده اند . 
  • سجاد غلامی
  • "الا ولایحمل هذا العلم ، الا اهل البصر و الصبر" 

    در این کلام گهربار که می توان گفت تفسیری است بر آیات سوره مبارکه ی "والعصر" از ناحیه ی معصوم ، حضرت امیرالمومنین علی (ع) ، دو کلید قائق آمدن بر مشکلات و غلبه کردن بر فتنه ها را معرفی کرده اند . داشتن بصیرت و در عین حال درآمدن به جامه ی صبر . 
    "بصیرت" همان نگاه نافذی است که در مقابل آن واژه های "ساده لوحی" و "ساده انگاری" تعریف می شود . 
    جناب محمود رضا ! اینکه ساده لوحی چیست و ساده لوح کیست را در انتهای این وجیزه ، به شعور مخاطب ، فهم و درایت او و البته به تاریخ و بالاتر از آن ، به سنت محتوم الهی در پیروزی حق علیه باطل واگذار می کنیم . 
    اما ساده لوح ترین و ساده انگارترین تعریف و تحلیل از اوضاع سیاسی منطقه ، همین تعریف و تحلیلی است که شمای نوعی ، آن را ، نه هم از خود ، بلکه از دستگاه های جاسوسی موساد ، سیا و آنتلی جنت سرویس ، به عاریه گرفته اید ! 
    در اینجا مثلث شوم "صهیونیسم بین الملل" و "فراماسون های ضد دین" ، در کنار "حاکمان مستبد و مرتجع برخی از کشورهای عربی منطقه" (که تا کنون سابقه ی انتخاباتی هم در کشورهای تحت امر خود نداشته اند) ، با  القای تعریف و تحلیلی ، که شما آن را به عنوان یک 
    تحلیل از اوضاع سیاسی کنونی منطقه پذیرفته اید ؛ دل به ساده لوحی و سبک سری طرفداران لجوج و حامیان خشک مغز خود بسته اند ؛ و این متاسفانه واقعیتی است ( با هزاران ادله و شواهد ) انکار ناپذیر . 
    سوال من از شما این است : به نظر شما اکنون در سوریه و در مقابل حکومت قانونی آن ، چه گروه هایی قرار گرفته اند ؟؟ مردم یا گروهک های تروریستی ؟؟ این گروهک ها از کجا حمایت می شوند ؟؟ شعب سوری یا سرویس های جاسوسی غرب ؟؟ هزینه های مالی آنان را که تهیه می کند ؟؟ مردم سوریه یا دلارهای نفتی حاکمان مستبد ، شهوتران و مرتجع برخی از کشورهای عرب منطقه ؟؟ ... 
    جز این است که از ابتدا و تاکنون در سوریه ، جز گروهک های تکفیری مشغول به اعمال ننگین تروریستی و ضد اسلامی قتل عام و کشتار زنان و کودکان و .. که از نظر اعتقادی به احمد بن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب تیمیی نجدی ( لعنت الله علیهما ) و از نظر سیاسی به مثلث شوم صهیونیسم ، فراماسون و استکبار و حکام مرتجع عربی منطقه برمی گردند و وابستگی مالی ، اطلاعاتی و تسلیحاتی و سرسپردگی تام به آنان دارند ؛ حضور دارند ؟؟ 
    "إین عمار؟!" .. 
    و جز این است که این عمال سبک مغز ، ساده لوح ، لجوج ، شرور و خونریز که  در این پرو ه آلت دست استکبار و استحمار جهانی شده اند ، در راستای طرح دیرینه ی  "خاورمیانه ی بزرگ" و با هدف تجزیه کشور سوریه ( به عنوان کشوری که صف مقدم مبارزه با اسرائیل و دشمن جدی آن قرار دارد ) و شکستن محور مقاومت اسلامی ، عمل کرده و می کنند ؟؟ 
    لذا می بینیم و می بینید که تمامی گروهک های تروریستی سازماندهی شده ی تکفیری نظیر القاعده و النصره و .. که هیچکدام هم سوری نیستند ، با حمایت های مالی کشورهایی نظیر عربستان سعودی و قطر که همانطور که گفته شد تاکنون رنگ انتخابات را هم به خود ندیده اند ؛ و با حمایت های گسترده ی اطلاعاتی و تبلیغاتی غرب ، مجری طرح "خاورمیانه ی بزرگ" شده اند . البته خداوند قادر و توانا آنان را در اجرای این نقشه ، ناکام خواهد گذاشت همانطور که تاکنون ناکام هم مانده اند . "و مکروا مکرالله ، الله خیر الماکرین" 

    اما یک سوال باقی می ماند و آن اینکه : چرا از سوی شیطان بزرگ آمریکا که طراح اصلی این نقشه ی شیطانی است ، تلاش می شود که به این نزاع و درگیری و جنگ و خونریزی ، رنگ و بوی دینی داده شود ؟! پاسخ به این سوال در ادامه ی می آید . 
    خانوم صامتی حرفهای شما یک مقدار ساده لوحانه هست واین به خاطر اینه که من تصور میکنم شما ادم زود باور و ساده ایی هستید اولا اشاره کردید  به انتخابات حکومت سوریه و گفتید مردم بشار اسد رو انتخاب کردند . اولا اون انتخابات نبود بلکه انتصابات بود از همون اول معلوم بود که خود بشار اسد رئیس جهمهور انتخاب میشه چون انتصاباته نمونه اش مصر هست که السیسی در انتخابات مصر پیروز شد همین السیسی با زور اسلحه محمد مرسی رئیس جمهور قانونی کشور رو  که با رای ملت اومد رو کار با زور اسلحه کنار زد بعد خودش رفت انتخابات برگزار کرد خب طبیعی هست که خیلی از مخالفان و طرفداران اخوان المسلمین تو انتخابات شرکت نمیکنند برای همین السیسی  با 96 در صد ارا پیروز شد یعنی واقعا مخالفان السیسی 4 درصد هستند؟ در سوریه هم همینطوره خیلی از مخالفان شرکت نکردند برای همین فقط طرفداران بشار اسد رفتند رای دادند اما حالا  خود حکومت سوریه و  رسانه های حامی بشار اسد به دروغ میگن مشارکت مردم در انتخابات بالا بود و خودشون گفتند بشار اسد نزدیک به 90درصد رای اورد یعنی واقعا مخالفان بشار اسد 10 درصد هستند ؟ بعدشم یعنی ایران این همه هزینه کرد تو سوریه این همه سلاح داد به حکومت بشار و این همه نیرو برد در سوریه هم از نیروهای سپاه و هم از نیروهای حزب الشیطان لبنان و حتی شیعیان عراقی و افغانی یعنی میخواست انتخابات ازاد برگزار کنه؟ خب معلومه که برای حمایت از حکومت بشار  اسد این کارها رو انجام داده .شما اینقدر ساده نباشید
    پاسخ:
    نگارش شما به فارسی خیلی خوب و روان شده در گذشته به این خوبی نمی نوشتید ! 
    سال پیش همین موقع ها بود که این اقا محمودرضا شروع کردند به بیان مطالبی که هرچه جلوتر میرفتیم بی پایه و اساس بودن اون مشخص تر میشد.
    مخصوصا مخالفتش با بشار اسد
    که زمستان رفت و روسیاهی به ذغال موند.
    همینجا اعلام میکنم
    تمام اون مباحثی که با ایشان انجام میدهید انگار با جسمی بی جان انجام میدهید.
    نه میشنود.
    نه میبیند.
    و نه فکر میکند.
    کانه ماشینی است که تایپ میکند.
    شاهد ما مباحث قبلی است.

    با سلام

    سخن من به معنی برخورد حذفی نیست لیکن ایشان یک مطالبی را یک طرفه مطرح کرده اند که ما به خود اجازه نمی دهیم حتی مطالب مسلم را به راحتی در مورد فلانی و فلانی مطرح کنیم چون قائل به وحدت مسلمین هستیم و نه برخورد حذفی با آنها ایشان به راحتی فتوای قتل یک عالم شیعی را صادر کرده اند آخر به چه جرمی ؟

    اینکه حریم پیامبر در اسلام را همانهایی که ایشان پیروشان هستند از بین برده اند حتی از طرف افرادی که خودشان قبول دارند اذعان شده است و جایی برای بحث در اینجا ندارد چرا در مورد آنها این فتوا را نمی دهند حداقل در افکارشان به خود اجازه بازنگری نمی دهند.

    مسئله فوق به نظر از جنس عناد است نه بحث و گفتگو وگرنه می توانستند در قالب سئوال و موضوع مطرح کنند.

    ما ایشان را حذف نمی کنیم و به ایشان احترام می گذاریم .بلکه بیان نظرات به این صورت جای تامل فراوان دارد.

    پاسخ:
    سلام 
    با شما موافقم 

    با سلام

    در خصوص جناب آقای سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان باید گفت ایشان یکی از عالمان دینی و رهبران مسلمان شیعه محسوب می شوند و نظریه ارائه شده توسط آقای محمود رضا خلاف نظر اسلامی شیعی و حتی رهبران غیر شیعی حداقل لبنانی می باشد زیرا آقای سید حسن نصرالله بر اساس منویات اسلامی و نظر فقهی شیعه عمل می کنند چه در عملکرد فرهنگی چه اقتصادی و چه نظامی .هم ملی عمل کرده اند هم دینی.

    لازم است پرسیده شود آیا حزب الله لبنان جز دفاع کار دیگری انجام داده اند که خونشان مباح باشد ؟

    آیا این حزب و رهبر باهوش و دیندار آن حز در راه حفظ وطن و جلوگیری از توطئه های آمریکا شامل گروه های تکفیری ، احزاب ساختگی لبنانی و جاسوسان دست پرورده آمریکا و انگلیس کار دیگری انجام داده اند؟

    آیا به جرم شیعه بودن می توان سر کسی را برید ( همانگونه که گروه های تکفیری این کار را برای رسیدن به بهشت انجام می دهند )

    آیا برای ما شیعیان ، سنی و یا شیعه بودن اهمیتش بیشتر از اسلام است ( که امام خمینی با توجه به ضرورت وحدت مسلمین تمهیداتی اندیشید )

    و دهها سئوال دیگری که به نظرم نظریه این آقا همانطور که دوستان دیگری هم این نظر را داده اند واقعا مشکوک به نظر می رسد. و با عرض معذرت لازم است در انتشار مطالب دقت بیشتری شود. اینجا به پایگاه خاص تبدیل نشود.

    اگر لازم به بحثی است ایشان باید توضیح کافی بدهند نه یک نظر بزن دررویی!!!!!

    پاسخ:
    سلام جناب سید 
    جناب محمود رضا در پست هایی همچون "دختر شیعه سرت را بالا بگیر "، زشت ترین اقدام وهابیت " و چند پست دیگر خود را از برادران مسلمان و اهل سنت معرفی کردند. از ابتدا به نظر رسید که  جناب محمود رضا از سر نا آگاهی برخی مطالب را مطرح کردند ، بنابراین دوستان پارادوکس در خصوص نظرات ایشان به بحث های مطول پرداختند  .
    بنده معتقدم یک مسلمان باید به گونه ای از اطلاعات صحیح دینی برخوردار باشد که اگر در مواجهه با افرادی همچون جناب محمود رضا قرار گرفت بتواند استدلال بیاورد و حقایق را مطرح کند . و دلیل دیگر آنکه به حقیقت آموزه های دینی و بویژه شیوه های تدافعی  اهل بیت علیهم السلام خود به تنهایی مدافع شیعه هستند و نیازی نیست در مقابل عقاید باطل و نادرست تکفیری ها صورت مساله را پاک کنیم بلکه باید عظمت تعلیم شیعی را همانگونه هست مطرح کنیم. نکته ی آخر اینکه اگر به سیر مباحثی که با جناب محمود رضا در پست های پیش صورت گرفته دقت کنیم استدلال ایشان را بسیار سطحی می یابید! 
    بنابراین برادرم نگران نباشید تعالیم شیعی خود بهترین مدافع خویش است کافی است ما مدعیان پیروی از اهل بیت با مطالعه دقیق به پاسخ گویی بپردازیم . 
  • سجاد غلامی
  • اگر دیروز امام موسی صدر رهبر شیعیان لبنان ، می فرمود "در خمینی (ره) ذوب شوید ، همانطور که او در اسلام ذوب شده است" ؛ 
    امروز از فرزندان معنوی او در حزب الله لبنان به رهبری شیر بیشه ی ولایت سید حسن نصرالله ، جز اینم انتظاری نیست .. و این است معنی شیعه ( پیرو ) .

    چنین است که این سرسپردگان دلدادگی و این بلاجویان عاشق و تجسم یافتگان حدیث  "شیعه و التهاب تنور" ، داغ عاشقی را بر دل مدعیان روسیاهی چون من و امثال من ، تا ابد باقی خواهند گذاشت آنگاه که حدیث دلدادگی و افسانه ی سرسپردگی شان همچون گوهری تابناک بر تارک تاریخ و آیندگان جلوه گر آید ... 
    قلم را در این فصل یارایی نیست ، لاجرم سخن را کوتاه که مرا در این بزم ، شرم از حضور است .

    جناب محمود رضای اهوازی سلام . امیدوارم که حالتان خوب باشد . 
    لحن کلام و ادبیات به کار رفته در آن توسط شما ، مرا اندکی به تامل وا داشت و البته نگرانی ! 
    دوست عزیز ، توجه نموده اید که شما با ادبیات بسیار نزدیک با ادبیات گروهک های تکفیری  نظیر القاعده ، طالبان ، جند الله [!] ، جیش العدل [!] ، داعش و النصره و ... سخن می گویید ؟! ..
     وجه اشتراک شما به عنوان یک برادر مسلمان سنی با گروهک های تندرو و افراطی که با شیوه ی "تکفیر" و "ترور" ، لکه ی ننگ بر دامان پاک و منزه اسلام شده اند و مانع از اتحاد و همدلی و وحدت همه ی مسلمانان و تقریب همه ی مذاهب و تشکیل امت مقتدر واحده ی اسلام که آرزوی پیامبر عزیزمان حضرت محمد مصطفی (ص) بوده است ، شده اند ؛ در چیست ؟؟ 
    پاسخ:
    به یاد دارم جناب محمود رضا در گذشته فرمودند که بشار اسد حاکمی مستبد است ! 
    حال باید از ایشان پرسید با توجه به مشارکت مثال زدنی مردم سوریه در انتخاب بشار اسد چه خواهند گفت ؟!  مردم با مشارکت اکثریت به یک حاکم مستبد رای داده اند ؟!!! 
    حزب الشیطان لبنان به سرکردگی حسن نصرالات یه گروه جنایتکار و مرتد هست که جنایات زیادی در حق مردم سوریه انجام داده برای همین ریختن خونشون و بریدن سرشون بر هر مسلمانی واجب هست
    پاسخ:
    حسن نصرالات کیه ؟ شما مرجع تقلید هستید که فتوا صادر می کنید ؟! 
  • میلاد حمیدی
  • سلام
    متاسفانه در ایران جماعتی جما.... نشین هوا برشان داشته و مدعی شده اند!
    هیچ کس بیش از رهبری معظم آیت الله خامنه ای مستدام تر در خط امام نبوده و نخواهد بود. و هیچ کس بیش از سید علی خامنه ای محتوای حرکت امام و طریقت امام را لمس نکرد و هیچ کس مثل ایشان توان حفظ خط فکری امام را ندارد.
    در روزگار قدیم میخانه ای در کنار مسجدی قرار داشت. واعظ مسجد هر روز پس از نماز برای تخریب میخانه دعا میکرد و مردم آمین میگفتند. تا اینکه روزی زلزله رخ داد و میخانه خراب شد. صاحب میخانه به سراغ واعظ رفت و از او طلب خسارت کرد چون معتقد بود که دعای واعظ سبب تخریب میخانه شده است اما واعظ زیر بار نمیرفت. تا اینکه کار بالا گرفت و شکایت پیش قاضی شرع بردند. قاضی پس از شنیدن حرفهای هر دو گفت: پناه به خدا میبرم. در برابر من مرد می فروشی ست که به تاثیر دعا معتقداست و واعظی ست که دعا را بی تاثیر میداند…!!!
    گر چه من سرباز هیچ و ساده ام
    سر خوشم مهدی (عج) بود فرمانده ام
    گر چه مهدی (عج) بود غایب ولی
    سر خوشم بر نایبش سید علی
    جانم فدای رهبر 
  • شهردار باغ
  • منتظرتون هستم در وبلاگ باغ شهر


    لطفا کلاه خود را قاضی کنید!


    علی مهدویا مدیر وبلاگ باغ شهر.



    پاسخ:
    سلام 
    در خصوص پرسشی که مطرح شد 
    نمونه هایی در خصوص برنامه های خاص بوده که اشکالی به وجود نیامده ولی در خصوص شبکه ای خاص اطلاعی ندارم . 
    آنچه مرسوم است تا زمانی که مطلبی خلاف قانون در رسانه ای منتشر نگردد مورد پیگرد قانونی نمی باشد ، مگر آنکه 
    مطالب منتشر شده حاوی نکاتی بر خلاف قوانین رسانه ای و یا بر خلاف رسالت شبکه ی مورد نظر باشد معمولا مدعی العموم پیگیری نمی کند . 
    موفق و پیروز باشید .
    هرکس شهید راه حق شد ، همراه با حسین است 
    آری مسیرعشق از عباس تا حسین است 
    در کربلای این عصر ، سوگند بر ابالفضل 
    لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است 
    آغاز ولایت و رهبری امام خامنه ای مبارک 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">