منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات


خاطره ی همکلاسی اورینب مشایخی (ارمیا)

 

نویسنده وبلاگ «میس طلبه بلاگـ» طی مطلبی با عنوان «فرجام!» نوشت:

 

سلام ارمیا!

بگذار بهتر بگویم سلام ارینب مشایخی. شاید مرا به خاطر نیاوری. ولی من تصویری واضح و روشن از تو توی ذهنم دارم.

یادت می‌آید صبحگاه‌هایی را که توی نماز خانه قرآن می خواندی و همه غرق در سکوت گوش می‌کردند. روزهایی را که با نعیمه می رفتید مسابقات قرآن و تو همیشه رتبه می‌آوردی؟ الحق و الانصاف صدای خوبی داشتی.

 

راستی خوابگاه هشتاد و چهار یادت هست؟ به یاد داری با همسرت قرار گذاشتی بودید راس ساعت نه به ماه نگاه کنید.

 

دبیرستان که تمام شد تو رفتی دانشگاه ما آمدیم حوزه. تو فلسفه خواندی ما دروس دینی.

 

از این جا راهمان جدا شد و ولی تو همایش های فارغ التحصیلان معمولا بچه ها از هم خبر می دادند.

 

مرادی تو را توی دانشگاه علامه دیده بود. حالا تو از ایران رفته ای و این چند روزه که من تو را شناخته ام زندگیم با بهت عمیقی رو به رو شده.

 

باور نمی کنم ارینب دختر آرام و خوش صدای مدرسه حالا تبدیل شده به اولین خواننده محجبه اکادمی گوگوش. این روزها تا پشت سیستم می نشینم ناخود اگاه سرچ می کنم: اورینب مشایخی

این روزها به عکست خیره می شوم. همان چشم های سبز همان لب و دهان. همان صدا؛ کاش می فهمیدی تو را هم در مسلخ گلشیفته ها قربانی کردند.

این روزها سربه سجده می گذارم انقدر می گویم «اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا» تا نفسم بند بیاید.

پی نوشت:حق دارید باورش همان قدر که برای من سخت بود شاید برای شما هم سخت باشد.اگر به صفحه فیس بوکش سر زدید ادرس وبلاگ مرا بگذارید و بگویید نشان به ان نشانی که دندان های نا مرتبی داشت و ارتودنسی کرده بود.در صورت انکار بگویید تا نشانه های بیشتری بدهم.

نظرات  (۴۸۵)

  • خرید بک لیتک
  • سلام.وبسایتتون خیلی خوب و مفیده.به کارتون ادامه بدین
    خداهدایتش کنه
  • دانلود سریال جدید
  • امروزه با گسترش روز افزون بستر اینترنت سایت
    های بسیار زیادی در وب ایران ایجاد شده از
    جمله سایت های موضوع فیلم و سریال

    که به وفور بیشتری نیز یافت می شوند که علت
    آن هم رونق گرفتن صنعت فیلم ایرانیست که پیش از این هرگز به این شکل

    نبوده ، ولی با وجود این همه فراوانی در این شاخه سایت ها در
    فضای اینترنت و فارسی زبان ها کمتر
    سایتی را میتوان دید که کاربر

    بدون دقدقه به دانلود فیلم و سریال بپردازد و
    همینطور جدیدترین فیلم ها و سریال های ایرانی و خارجی را در لحظه به با
    لینک مستقیم و کیفیت بالا دانلود کند، به

    همین منظور پیشنهاد ما به شما سایت ساتینا میباشد و امیدواریم رسانه دانلود فیلم و سریال خوبی برای
    شما بوده و ثانیه های

    حضورتان را با فیلم ها و سریال های سایت
    سرشار از خاطره و انرژی کرده باشیم
  • خرید بک لینک
  • سلام.من همیشه مطالبتون رو دنبال میکنم.وبسایت خیلی خوبی دارید.ممنون
  • خرید بک لینک
  • خسته نباشید ممنون به خاطر این مطالب مفید
    سلام.من همیشه مطالبتون رو دنبال میکنم.وبسایت خیلی خوبی دارید.ممنون
    سلام بحث اینه که ارمیا اسم پسرونه هستش
    چرا این خانم ارمیا رو انتخاب کرده؟ارمیا اسم پیامبر دوره بنی اسرائیل هستش

    انسانیت از اونجایی آغاز میشه که به اعتقاد بقیه تا موقعی که آزادی هاتو سلب نکرده احترام بذاری...
    من با برداشت ارمیا از اسلام موافق نیستم...
    با برداشت شما هم موافق نیستم...
    برداشت خودم رو دارم و ازش راضی هستم...
    در مورد همه ادیان هم همینطوره.
    زور کردن دین و زور کردن یک برداشت خاص از دین تیشه به ریشه اون دین میزنه.
    چون فعلا قدرت دست شماهاست و رسانه های داخلی هم دربست در اختیار شماهاست بقیه جرئت ندارن دم بربیارن چون ممکنه اعدام بشن به حکم ارتداد و فساد و انحراف و غیره. چون فکر میکنید دین ارث پدری شماهاست و مال شماهاست. داراییتونه.
    فکر میکنید بقیه یا باید طبق تشخیص شماها با دین برخورد کنه یا حق دارین اعدامشون کنید.
    کی میخواید متوجه بشید که اگر دین مال خداست خودش مراقبتش میکنه حتی اگر شماها ولش کنید؟ کی میخواید متوجه بشید همه نباید عین شما فکر کنن آخه؟ بعد میگین الان خفقان نیست... خفقان تو این کشور بیداد میکنه... از همه وقت بدتر و خطرناک تر...آزادی بیان وجود نداره تو کشور ما به هیچ شکل.
    همینجاست که دموکراسی و آزادی بشر با توجیهات فراوان دوستان دیندار شما به طرز ماهرانه ای زیر تیغ میره.
    شماها متاسفانه به دیکتاتوری دینی معتقدین. دوست داشتین هم کلاسی سابقتون بره بهشت؟ بذارید بره جهنم اگر دلش میخواد. بیایید من و شما یک کاری کنیم اول خودمون بریم بهشت....
    چی کار دارین به همکلاسی سابقتون؟
    بذارید به کار خودش برسه...خودش میدونه و وجدانش و خداش.
    عمر کوتاهه
    بیایید بیشتر به خودمون نگاه کنیم تا بقیه.
    این ها رو هم به این دلیل گفتم که اگر لطف میکنید صحبتهای یک فرد این جامعه رو به دوستان اهل قدرت و رسانه تون برسونید.
    تفاوت شما و ارمیا اینه که اگر قدرت دست ارمیا بود، با اعتقاداتی که میگه شماها رو اعدام یا زندانی نمیکرد، ولی اگر ارمیا بیاد دم دست مسئولین فعلی از تنبیهش دریغ نمیکنن.
    به جمله اول کامنت بنده هم لطفا خیلی دقت بفرمایید که ببینید چرا به اعتقاد شما اعتراض دارم. هویت اصلیمو رو کنم، پلیس فتا و غیرفتای عزیز میتونن منو به جرم همین کامنت راهی زندان کنن کم کمش.

    آخه زندگی شخصی دیگران به کسی چه ربطی داره ?
    حالا همینم که نشون میده با حجابه اون ور آب بده?
    پاسخ:
    حجاب؟!!!!
    امام علی علیه السلام :
    گوش خود را به شنیدن خوبی ها عادت بده و به آنچه که به صلاح و درستی تو نمی افزاید گوش مسپار زیرا این کار دل ها را زنگار می زند و موجب سرزنش می شود

    غررالحکم ، ح ۶۲۳۴
    سلام
    من طرفدار ایشون نیستم ولی نمیتونم بفهمم که زندگی شخصی یه نفر چه ربطی به دیگران داره. من شخصی رو میشناسم که حجاب نداره ولی نماز میخونه. خودم هم عقایدی دارم که لزومی نمیبینم اینجا بیان کنم و مسئله اینه که قرار نیست اعتقادات همه مثل هم باشه. شاید دلیل اینهمه تحجر این باشه که توو مدرسه همه مسلمان بودیم و باحجاب بودیم و نمازخوان بودیم(چه با خواست خودمان چه به زور!!) هیچوقت هیچ شکل دیگری از عقیده را ندیدیم و حتی نشنیدیم. و طبیعی است که متعصب شویم.
    ضمن اینکه اگر قیامتی وجود داشته باشد، به نظرتان کدامیک بیشتر مواخذه خواهد شد: کسیکه به سبک خودش زندگی کرده بدون دخالت در زندگی دیگران، یا کسیکه به دیگران تهمت و افترا زده و توهین کرده؟

    سلام می شود نظر شخصیتشان را در مورد خانم مشایخی بگویید حال ایشان خواننده شده حکمش چی است 
    سلام زیتون جان سلام من از شما خواهش میکنم از سوی این رسانه وابسته به سازمان ملل متحد در کل جهان درخصوص مسائل فرهنگی گفتگو می شود که در ایران به عنوان مثال چرا این همه سال گذشته به دنبال این مسائل مطرح است که با یک قیاس جدی با گفتمان انقلاب اسلامی در مورد این موضوع که برخی معتقدند بیشترین تاثیر گذار باشد که در طول تاریخ انقلاب اسلامی در مورد این موضوع که برخی معتقدند که در طول تاریخ انقلاب اسلامی و انقلابی ایران توسط یک خواننده کاباره به عنوان مثال چرا این کار را انجام دهد که در
  • زن محجبه نوازنده
  • زن محجبه برقع پوش نوازنده حرفه ای گیتار برقی و عضو گروه موسیقی « هوی متال » است
    "ژیزل ماری" یک زن برزیلی است که با مهارت خود در نوازندگی مخاطبان را حیرت زده کرده است با این حال همه شگفتی به توانایی نوازندگی او باز نمی‌گردد؛ ژیزل یک زن مسلمان محجبه و برقع پوش است که توانسته یک نوازنده حرفه ای ساز گیتار برقی شود. او که در خانواده‌ای کاتولیک به دنیا آمده در سال 2009 به دین اسلام گروید و از آن زمان با حجاب کامل در مجامع ظاهر می‌شود. نوازنده 42 ساله گیتار برقی که از کودکی موسیقی کار کرده است در سال 2012  به عضویت گروه موسیقی هوی متال برادرانش، به اسم "اسپکتروس" در آمد و از آن زمان همراه با این گروه در نقاط مختلف کنسرت برگزار کرده است. 

    او که همه کلیشه های رایج درباره زن مسلمان برقع پوش را شکسته است اکنون نوازنده اول گروه است و با مهارتی که در نواختن گیتاربرقی دارد، مردم را غافلگیر می‌کند. "ناکو دوچه" عکاس رویترز که در سائوپائولو به سر می‌برد هفته گذشته از اجرای ژیزل در این شهر عکاسی کرد. نوازنده محجبه به او گفته است: «مردم انتظار ندارند که یک زن مسلمان برقع پوش، که همه مناسک دینی را بجا می آورد، نوازنده حرفه ای گیتار برقی باشد و عضو یک گروه هوی متال. همه از دیدن من شوکه می شوند.»
    مگه میشه  مگه داریم ، هر دم ازین باغ بری میرسد 
    بعد از خواننده محجبه گیتاریست محجبه ، الله اکبر بکجا داریم میریم
    سلام خانم صامتی من هم عین شما یک دوست دارم که الان ازش خبری ندارم و دلم براش خیلی تنگ شده ومن حاظر به شما کمک کنم
    والا خیییلی سخته که در مورد کسی قضاوت کنیم 
    شاید همین اسم عجق و جق که میگین همون ارمیا باشه قضاوت نمیشه کرد ولی اینو میدونم که اگه بی حجاب شرکت کرده بود آب از آب تکون نمیخورد و آکادمی ادامه پیدا میکرد.

    خانم .... من از نزدیک با اورینب مشایخی در ارتباط بوده ام و از تمام رمز و رموز خانوادگی آنها اطلاع دارم . برای تمام فامیل اورینب که ایشان درس فلسفه بخونه و حجاب داشته و اعتقادات مذهبی برای همه غیرقابل باور بود . اینکه او زمانی گوگوش را فاحشه می خواند و می گفت اینهایی که آوازه خوان هستند در قیامت سرب داغ در گلویشان می ریزند و قصد در ارشاد بنده داشت که موسیقی گوش می کردم . ایشان یک خانواده ی به هم گسیخته دارد . رهروی کارهای پست مادرش بود . با اینکه همسر فوق العاده ای داشت که از ثروت و محبت او را لبریز کرده بود ، به همسرش خیانت کرد و دوستی با همسر فعلیش را آغاز کرد . مادرش در تهران به فساد اخلاقی دچار است و او الگو برداری از او می کند . زمانی که فامیل او را در آکادمی گوگوش دیدند . یک حرف زدند از اون مادر باید چنین دختری تحویل گرفت . دختری که روزی با آرمان دین و دینداری دیگران را ارشاد میکرد . حالا خود چنین تغییر روحیه داده . اگر آدم بی حجاب و بی دینی بود این حرفها پیش نمی آمد . کما اینکه برای بقیه ی خواننده ها پیش نیامد . نظر دیگران هم مهم نیست . آدمها وقتی چیزی را خواهانند ، هر چیز ناخوشایندی را کتمان می کنند . حتی اگر حقیقت باشد . این چنین زنی در زندگی واقعی برای هیچ مردی قابل تحمل نیست و واقعا همسر سابقش مرد بود . تمام مهریه ی اورینب را با تمام جزییات کامل پرداخت . به طور ی که اورینب توانست یک خانه بخرد . ولی خوب عاقبت به خیر شد و هم همسر اولش را تیغ زد و با یک فرزند رها کرد . هم در آنجا توانست به اهداف خودش برسد . البته برنده شدن ایشان جنبه ی سیاسی داشت . همانند همان گلشیفته . اگر نه صدای زیباتر از او هم بود . ما قصد خراب کردن اورینب را نداریم . قصدمان روشنی اذهان راجع کسی است  که فکر می کننند خیلی آدم خوبی است و اعتقادات قشنگی دارند . این هم همانند تمام دروغهای زندگیشان ، فریبنده است . البته ناگفته نماند اورینب با روسری قشنگتر از بی حجابش است . اگرنه من عکس بی حجاب او را همه جوره دارم . حتی رقصیدن او در مهمانی ها . که شاید طرفداران زیادی داشته باشد . اما مثل او دورو نیستیم که بخواهیم او را خراب کنیم . صبر می کنیم . زمان همه چیز را ثابت می کند . 
    پاسخ:
    سپاس از همراهی شما . 
    بزرگوار بنده نمی توانم در مورد آنچه ندیدم قضاوت کنم  ولی آنچه از ایشان دیدم بوی تزویر و نفاق می دهد ، خداوند همه ی ما بویژه بنده را اهل کند که اگر به اختیار خودمان باشیم معلوم نیست از کجا سر در خواهیم آورد ! 
    سلام این عکس شما با دریا خیلی حرفه ای است
  • دخترک بی حجاب...
  • http://www.8pic.ir/images/fn34ukxgs3zq167qh9ng.jpg
    سوژه ی جدید دستتون اومده؟ بابا بیخیال این شایعه پرانی هارو!
    فقط یه سوال دارم
    چرا دوست دارید دید ما نسبت به ارمیا بد بشه ؟ها؟
    هر چی تو گذشتش بوده به ما چه؟
    مهم الانه که دوسش داریم و راهشو تو دلمون باز کرده!
    هستی خانم محترم فقط میگم خوش بحالت که با این طرز تفکر بی خیال و راحتی .
    خانم محترم هرچیزی که نباید دید هرچند که در معرض دیده .
     شما در برخورد با دستورات دین هم همین روش رو دارین یعنی باید نتیجه یه عملی رو مثل سست حجابی و ارتباط با نامحرم و حرام بودن بعضی مساعل رو ببینی بعد تصمیم بگیری درست بوده یا غلط ؟ مشکل ما در جامعه همینه هرکی هر جور از دین برداشت کرد طبق سلیقه خودش رفتار کنه مثلا نماز نمیخونیم روسری تا وسط سر مانتو تنگ میگیم اشکال نداره دلت پاک باشه یا زن آوازه خون با کلاه برامون بی اشکاله .خدا بخیر کنه اینقدر از اینور و اونور دین میزنیم آخر یه چیز شسته رفته مطابق میلمون ازش در میاریم .جالبه وقتی کسی هم تذکر دینی میده بهش میگیم تو خوابی ، واقعا که دینداریمون اشکال داره .
    بسه بسه دیگه
    خسته نشدید از این همه دروغ وشایعه پراکنی؟
    برید یه مشت آب بزنید سروصورتتون ازخواب بیدارشیدشاید بفهمید که خواب بودین
    زشته آدم تا چیزی روبه چشم خودش ندیده نبایدباور کنه
    حالاحداقل باورکردی شایعه نکن.............
    سلام خانم صامتی ماجرای این پسربچه که زن میخواست چی بود که فیلمش را گذاشتی اگر زحمتی نیست توضیحی دهید
    احسنت خانم صامتی شما راه شهادت را انتخاب کردی راه امام حسین را شهادت افتخار ماست ذلت برای ما ننگ است تا خون در رگ ماست هدیه به رهبر ماست انشاالله به آرزوی که داری برسی کمتر شهادت بای شما ننگ است چه افتخاری ولی شهادت باتاهل فکر کنم اجرش بیشتر ما در خدمتیم انشاالله موفق وپیروزی وهادی باشید
  • غنای فرهنگی
  • معلوم نیست چه بسر دینداری افراد اومده که بلانسبت شما پاشون به خارج  از مرز کشور که میرسه دبگه دین تعطیبل میشه .

    هر فرد ازلحاظ فرهنگی تاثیر پذیر از خانواده و اجتماع است پا اینکه  کشورمون  بلحظ فرهنگی غنیه و این فرهنگه که ارزشمندی یه ملت رو تعیین میکنه متاسفانه عده ای بلحاظ سست ایمانی بقول معروف مرغ همسایه براشون غازه .

    ایکاش از عاقبت و خروجی اون نوع فرهنگ پوششی غربی درس میگرفتند

    متاسفانه دینداری برخی همینطوره یا موروثی از خانواده  و یا بزور محیط و اجتماع برخی مرزهای کشور رو که میگذرونند کلاً کشف حجاب میکنند اتفاقا به خارج از کشور سفر میکنند برای اینگونه آزادیها چون باور به پوشش و اهمیت آن ندارند .
    ایمان رو اون کسی داره که در هر کجا که باشه خدا رو ناظر بر رفتار و اعمالش می بینه  چه کشور خارجی که دین غیر اسلامی داره چه کشور خودش یا توی خونه ش جلوی غیرمحارم خودش ، فرقی نمیکنه اصل باورداشتنه فرده به اهمیت موضوع .
    پاسخ:
    شرم آوره ! 
    بعضی برهنگی را مایه ی افتخار می دانند غافل از اینکه حیوانات برهنه اند 
    نیمه شعبان برتمام شیعیان مخصوصا شما تبریک می گوییم 
    سلام لطفا عکسی از خودت هم بگذار تا مردم خودشان قضاوت کنند
    پاسخ:
    سلام 
     بنده بطور معمول تنها با یک عکس در مورد عمل فردی نظر نمی دهم ، حال چگونه است که شما با تصویر بنده می خواهید عملکرد بنده را به قضاوت بنشینید ؟! 
    این خانم به نانم یک مسلمان آوازه خوانی می کند ! و با یک کلاه بر سر خود را محجبه می داند !  این عمل ایشان مصداق تضاد در عمل و گفتار است واین از اساس در هیچ مسلکی پسندیده نیست ، بعنوان مثال یک نفر به نام مسیحیت برود چادر بسر کند ! یقین بدانید مسیحیان نیز اعتراض خواهند کرد که در دین مسیح ما چادر بسر نداریم و این شیوه ی مسلمانان است . 
    این خانم برود بگوید اسلام خداحافظ  و بعنوان یک غیر مسلمان هر عملی دلش بخواهد انجام دهد بنده اعتراضی ندارم ولی اگر بناست به نام یک مسلمان خود را تبلیغ کند باید در چارچوب بایدها و نبایدهای اسلام عمل کند . 
    قضاوت را به خداوند بسپاریم بهتراست
     چرا که  بر اساس  آیات الهی  مردم اکثرهم لا یعلمون ، اکثرهم لا یعقلون ، اکثرهم لا یوءمنون، اکثرهم لا یشعرون ، اکثرهم لا یتفکرون ، اکثرهم جاهلون ...
    سلام خانم صامتی فیلم  سفیراتریش را داری برام بفرستی .باتشکر التماس دعا
    پاسخ:
    سلام 
    خیر 
    با سلام 
    من در حیرتم که اینهایی که می گویند ارمیا جزء منافقین هست من یک عکس بی حجاب از این خانم ندیده ام در صورتی که اسلام برای موضوع گفته که اگر چیزی رو با چشم خودتان ندیده اید و حتی چند شاهد نیاز است چطور شما به یک خانم توهین میکنید بعدش هم اینکه همه ما به قیامت اعتقاد داریم پس زود قضاوت نکنید 
    با تشکر مهدی
    من مطمئن هستم این متن دروغه...شما ها فقط میخواین مردم رو خراب کنید...من مطمئنم ارمیا عضو منافقین نیست...حالا گیریم عضو بود...به من و شما چه ربطی داره؟!زندگی خودشه
    من خیلی از صداش خوشم میومد .هم اینکه محجبه بود برام جالب بود .هم اینکه هم اسمیم
    سلام. سال جدید را تبریک می گویم انشاءالله سالی بامعنویت. وباافزایش ایمان واقعی ‌ خوشبختی. نو بختی وبا امیدی. چند برابر به زندگی ادامه دهیم التماس دعا  
    سلام.خانم این صفحات وب سایت خیلی طولانی شده اگر ماه به کنی راحتر است شلوغ شده راست از دروغ تشخیص داده نمی شود دوست ودشمن شناخته نمی شود دوست  را دشمن معرفی میکنند  دشمن را دوست چشم بصیرت هم کار نمی کند ما که رفتیم
    سلام خانم صامتی این  روزا خیلی دلم خونه از دست نامردمیها  نمیدونم چرا اینقدر راحت به بقیه انگ میچسبونند اونم انگ ریاکار بودن اونم به مذهبی ها یا باحجابها البته منظورم نیست که باحجابی لزوما مذهبیه اما چرا باید به آدمی که یک روزی شاید خطا کرده وحالا دنبال جبرا ن خطاش انگ ریاکار بودن میچسبونیم وانتظار داریم به خاطر اینکه ریاکار خطابش نکنند بازهم بهخطاش ادامه بده منظور بنده از این شخصی که  این روزاریاکار خطابش میکنند کسی نیست جز الهام چرخندهاما به نظر من ریا کا اون هنرمندایی هستند که ه اسم کمک به زلزله زده ها دنبال کارای سیاسی شونند که اگر ریاکار نبودند همکارشون را به خاطر بازی در فیلمی که مخالف عقاید سیاسیشون بود را ازجمع خودشون که برای حضور در این کار خیر بیرون اومده بود بیرون نمیکردند وبه نظرمن ایشون نیستند که دنبال سوء استفاداز موقعیت پیش آمده اند بلکه کسانی هستند که از نام فزندوبرادر ونامزدبرادر خوانندشون برای مطرح کردن خوداستفاده میکنند اما متاسفانه هیچ کس اینا را نمیگهمنت نمیدونم چرا باید از سولماز واحسان ماه عسل هرروز یک خبری در سایتا باشه وبه یک مراسمی دعوت بشن بعد اون وقت یک سری در شرایطی که کمتر هنرمندی کاری راکه الهام چرخنده کرده را میکنه میگن بازی الهام چرخنده را تمامک نید واقعا کدوم بازی محجبه شدن بازی هستهرچند حرفهای زیادی برای گفتن در ان رابطه داشتم که مجالش نیست  اما لطفا همین را هم سانسور نکنید چون بعید میدونم که در سایتهای دیگه این نظراتم رابگذارندونها کسی فکر میکنم جرئت وجسارت گذاشتن این کامنت من را در حال حاضر داشته باشه شمایید خواهش میکنم بگذارید چون بنده وظیفه خودم دیدم که این مسائل را مطرح کنم ودیگران را آگاه ومتوجه اشتباهاتشون بکنم شبتون بخیر.
    جالبه!
    طرف با اسم رکسانا عزیزی پیام گذاشته ولی اسم ایمیلش رضا عزیزیه!
  • رکسانا عزیزی
  • سلام اورینب جان من رکسانا هستم عاشق شما ولی نام خودتان به این زیباییس چرا ارمیا را انتخاب نمودید؟ارینب جان من 14 سال بیشتر ندارم اگر ارزشی باریم قائلی گوش کن تو خواننده ی کلام خدا بودی قبل از دانشگاه اما دانشگاه تورا به راه شیاطین وانموده حال هم میتوانی باز گردی و راه خدارا دوباره تکرار کنی و توبه کنی شاید میگویی دیر است اما این گونه نیست عزیزم با خدا باش تا خدا با تو باشد قربانت رکسانا
    خدا لعنت کنه این زن رو ...
    اسم من ارمیا هست و این نام، اسم پسر هست نه دختر ...
    هیچی دیگه از لحظه پخش این برنامه بنده با دردسرای فراوانی روبرو شدم که مجال ذکر آنها در این پیام نیست ...
    مواردمثبت .سنگینی ووقار ثبات قدم دین نگهداری تلاش وکوشش ازهمه مهمتر قشنگی چرا چون مردم بیشتر ظاهر بین هستند وچیزهای قشنگ را دوست دارند کشش وجذابیت
    خانم صامتی بزرگوار
    جا داشت به جای توضیحی کاملا ابتدایی و ساده یک جواب دقیق و درست با دلیل و مدرک به هانیه خانم می دادید .
    تا ایشان بدانند که در اسلام اگر با خوانندگی و آواز خوانی زن مخالفت و یا منعی وجو دارد دلیلش چیست ؟
    پاسخ:
    لطف دارید همکار محترم 
    البته که بنده نسبت به دریایی از معارف اسلامی کم سواد و کم اطلاعم ولی گاهی نیاز است سخت ترین مطالب به ساده ترین شکل بیان گردند تا به راحتی درک شوند . 
    لطفا شما پاسخ متقن و روشن خویش را مطرح فرمایید تا بنده و دوستان دیگر  بهره مند شویم . سپاس از همراهی شما 
  • امیرحسین اسماعیلی
  • ممنون از سایتتون و واقعا متاسفم برا اون ادمای ساده اندیشی که یا واقعا اینقدر نادان هستند یا خودشان را به نادانی زده اند !!!!!! اصلا خود حضور در این شبکه که مدیران و حامیان و مجریان ان همگی شناخته شده اند دال بر تایید روش انهاست ایا شما اگرازفکر و روش کسی خوشتان نیاید با او همکاری میکنید به اجبار نیامده بوده و در انتها هم با مصاحبه پایانی اش صحه گذاشت بر تمام شایعات. به انهایی هم که میگویند چه کار به این خانم دارید میگویم زهی به غیرتتان! شاید شما هم علاقه مندید که همسر یا خواهرتان در مقابل مرداننامحرم بخوانند و دلبری کنند؟اگر اینطور است سی دی خوانندگی انها را بدهید ما هم گوش کنیم؟
    یکی از مهمترین این دلایل تغذیه است خواهرم . بله ، تغذیه یا همون رژیم غذایی . نمی دونم به چه دلیل این سوالو پرسیدید ، ولی اگه به دنبال جوابی باید بگم که جایی می خوندم مردم کشورهای اروپایی عمدتا از رژیم غذایی بخصوصی به نام رژیم غذایی مدیترانه ای استفاده می کنن که این رژیم. به مرور زمان و در طی سالیانی دراز و متمادی ، به صورت اندک اندک تاثیرات خودش رو روی رنگ پوست و حتی رنگ چشم مردم این ولایات گذاشته و به مرور زمان نژادهای مختلف اروپایی رو ایجاد کرده که معمولا سفید روی ، مو بور و چشم رنگی هستند . همین صفات ظاهری ، طبیعیه که بعدها از طریق وراثت به نسل های بعد و همین طور به نسل های بعد منتقل شده و منتقل می شه . 
    سلام شهادت امام سجاد را تسلیت می گوییم 
    خانم خانمها چرا کشورهای خارجی چشم ابی زیاد است ودر ایران چشم سبز  ودرایران چشم ابی کم است 
    بی تردید تواضع در مقابل پروردگار دانا و توانا حرکت بسمت بندگی و پذیرش او به سرپرستی وتوکل به خدا در همه امور است . مگر نه خدا به انسان برای اینکه دچار کبر وغرور نشود میفرماید که انسان به نوع خلقت خود بنگرد که از کجا آمده و سرانجامش در دنیا چیست ، مگر نه همه عزت  مخصوص خداست که به هریک ازبندگانش که شایسته بدونه عزت میده ، امام حسین علیه السلام  رو که فاصله زیادی از شهادتشون  نگرفتیم ببینیم که چطور راضی به تقدیر الهی ست ودر دعای عرفه هم اونطور خود را در مقابل اراده خدا ذلیل و حقیر میداند، مناجات عاشقانه حضرت علی علیه السلام با خدا رو ببینیم، پس تواضع در مقابل خدای همیشه زنده ، آفریدگار یکتا و بی مانند  ، باقدرتی غیر قابل تصور که برای خلق هرچیز فقط اراده میکند خواه دنیا(نه فقط زمین ) یا موجودی حقیر ، بیچاره و ذلیل مثل انسان پس اعتراف به عجز در مقابل چنین  خدای نامتناهی در همه اسماء الهیش نشانه بندگی  ،  توکل و واگذاری امور خود به چنین خدای مقتدریست .
    ایکاش همه ما توفیق شناخت درست خدای رعوف مون رو داشتیم چراکه ما گناه کردیم ونافرمانی ولی او بی منت روزی داد و مراقب خیر و صلاحمون بود . موفق باشید
      سلام منصوره ی صامتی  منظور شما از این جمله چی است ذره ای ناچیز.بیچاره ای بی چاره این ناشکری نیست این کفر گویی نیست یعنی همه در ها بروی انسان بسته است یا انسان در ها را بر روی خودش بسته است راضی نبودن به مقدرات ایا نشانه ضعف ایمان نیست کلام فرد نشان از باطن فرد نیست یک کلام صد کلام  نمی شود  عدل را زیر سال بردن توضیح دهید
    ذره ای ناچیز ، ضعیف . غریبه ای غربت زده .بیچاره ای بی چاره ...



    پاسخ:
    سلام 
    واویلا از برخی کژ فهمی ها !
    بنده ای خویش را در مقابل خدایش ضعیف می بیند ، ذره ای ناچیز و بیچاره ای بی چاره از نفس خویش ...
    که این هم به تقلید از منش برترین اولاد آدم  اهل بیت علیهم السلام است .
    سوالی پرسیده شد و جوابی داده شد . در کجای این جواب به آنچه که شما فرمودید ، اشاره ای داشت ؛ من نمی دانم ! بنده اهل تملق نیستم ولی به همان اندازه اهل صراحتم . اگر خانم صامتی و یا هرکس دیگه ای را لازم بدونم که مورد تمجید و یا تشویق قرار بدم ، بدون که  از باب "لم یشکر المخلوق" و همین طور از باب "و اما بنعمه ربک فحدث" با صراحت کامل این کارو انجام خواهم کرد . چه نیاز در لفافه سخن گفتن ؟! البته خانم صامتی از این منظر که حافظ قرآن هم هستند برای من به صورت ویژه قابل احترامند . 
    پاسخ:
    البته بنده توفیق نداشته ام که حافظ کل یا بخش عمده ای از کلام الهی باشم ، انشالله همین توفیق بهره ی اندک از این کلام ارزشمند برای بنده ذخیره بماند و دچار فراموشی نشوم 
    الان منظورت از مومنی که با نور خدا نگاه میکنه منصوره صامتیه!!!؟
    پاسخ:
    نفرمایید تو را به خدا
     منصوره ی صامتی کیه ؟! 
    ذره ای ناچیز ، ضعیف . غریبه ای غربت زده .بیچاره ای بی چاره ...
    برای این کمترین دعا بفرمایید 
    به نظر می آد اینکه می گن "ساده باش اما ساده دل نباش" یعنی ساده بودن کنایه از صادق بودنه . صادق و بی ریا . بی غل و بی غش . بی آلایش . وجودی صاف و زلال و صیقلی همچون آئینه داشتن . به اصطلاح بی شیشه خورده داشتن . ظاهر و باطن یکی بودن . بی کلک و بی فریب . 
    اما ساده دلی به معنی ساده لوحی و زودباوری و خوشخیالی این تعابییر معنی می ده . 

    البته در دین اسلام به داشتن سوء ظن توصیه نشده . اتفاقا به داشتن حسن ظن سفارش و تاکید شده اما حسن ظن به تنهایی دلیلی کافی برای اعتماد و اطمینان از یک موضوع نیست مخصوصا زمانی که دلایل ، شواهد و قراین و در مواردی اخبار و تحلیل ها بر خلاف آن باشد . می شود همواره حسن ظن ( آنچه که مورد تاکید دین هست) داشت اما زودباور هم نبود و به راحتی به چیزی یا موضوعی اعتماد نکرد . 
    فراموش نکنید که اگر خدا مومنین را به داشتن حسن ظن و پرهیز از بدبینی و بددلی سفارش می کنه ، از طرفی کیس بودن و کیاست داشتن رو از صفات مومنین می شماره . "المومن کیس" . در حدیث است که بترس از فریب دادن مومن که مومن با نور خدا می نگرد !
    سلام ساده دل بودن را می شود توضیح بدید وفرق ساده وساده دل چی است
    باسلام ایام سوگواری امام حسین را به همه مسلمانان بخصوص خانم صامتی وخانم مشایخی تسلیت عرض می کنم همه زنان از زینب وفاداری وحیا وعفت و...........بیشتر یادبگیرند
    سلام.این وبلاگ طرفدار ارمیا است یامنتقد ارمیا از طرفی ارمیا را عاقبت بخیر معرفی می کند وازطرفی دوست ارمیا .ازطرفی به خواننده ای که توانسته حجاب خود را حفظ کند انتقاد خانم صامتی  این که اگر بانام دین بخواهد خوانندگی کند در دین بدعت زیاد می شود چیز هایی که جزئ دین نیست در دین شیعه جای می گیرد وافرادی می ایند از کار ارمیا سوئ استفاده می کنند وکارهای خلاف خود به ارمیا نسبت می دهند دین شیعه را این افراد بد نام می کنند ومی کویند خوانندگی زن در دین شیعه اشکالی ندارد وجرعت بر کارهای خلاف بزرگتر می کنند حال ارمیا خارج کشور بود وهمه افراد بی دین بودن..... 
    خانم زهرا  ، بزرگوار فکر نمی کنی قدری بی انصافی می کنی ، همین که خانم صامتی نظر شما رو هم ثبت کردند یعنی  اینقدر بزرگوار هستند که به نظرات مخالف هم برای چندمین بار اجازه ابراز شدن میدن  اگه پاسخهاشون رو در کامنتهای قبلی بخونید به تذکر دینی شون به زن آوازه خوان نمیگین حسادت وبعد ایکاش به حرمت صاحب اسمت حضرت فاطمه زهرا(س) که الگوی کامل دینداری و پوشش برای زنان دنیاست وحجاب کامل 
    زنان جامعه هم الگو گرفته از ایشونه  ، نمی نوشتین حجاب بی ارزش 
    با سلام
    من موندم حالا مثلا که چی شما این حرفارو میزنی؟ الان تو جات کله بهشته؟ مطمئنی تو اگه پات به اونور مرز برسه همچنان این حجاب بی ارزشتو حفظ میکنی؟ متاسفم براتون. داری از حسودی میترکی خواستی خودتو مثل ارمیا تو اینترنت مطرح کنی
    تهدید تشانه ضعف وحقارت وعدم آشنایی ودانایی است وقتی فرد به اهداف خود نمی رسد یا مغایر بااهداف یا مانع از رسیدن به آمال وآرزوهایش می شود   یا مشکل رفتاری وعدم کنترل بر اعصاب وفشار زیاد عصبی باعث گفتن حرفهایی که یک عمر بشیمانی بدنبال می آورد بعد می گویند فرد بختش بسته بخت گشا برایش بنویسید باید بایش اخلاق گشا نوشت که گیر نمی آید
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلامی از روی عشق ودوستی وصمیمیت ورو راستی افراد را اندازه ظرفیت باآنها معامله دوستی کن افراد راکم کم .ارمیا دم از دین می زند کم کم او را متوجه کن که دینداری این زمانه سخت همین مقدار هم دارند کم کم زیاد کنند اندازه ظرفیت کلم الناس علی قدر عقولهم.نه یا همه را رعایت می کنی یا از دین برو بیرون بعضی ها ضعیف هستند متل من یک حرف ناامید کننده بشنوند بی دین می شوند چیزهای که قبلا رعایت می کردند دیگر رعایت نمی کنند د**** *****
    سلام .خانم صامتی بنظر من خانمها در این دوره نیاز است پوشاندن صورت برای رفتن بیرون یعنی این حجاب شما کاملتر نقاب زدن برای بیرون رفتن چرا چون جذاب وقشنگی ...
    سلام
    شماهنوزدرگیر مساله خانوم ارمیاهستید....ایشون چالش اب یخشونم باپیام مهرودوستی وصرفه جویی دراب انجام دادند ومثل همیشه بامهرو محبت ومودب پاسخگوی هواداراش بود...کمی منصف باشیم و درمورد دیگران بدون دلیل و مدرک صحبت نکنیم...
     خانم صامتی , پدر من یک آزاده است و همون موقعی که ارمیا به عنوان یک زن مثلا محجبه اومد و تو آکادمی گوگوش شروع به آواز خوانی کرد و ما هم این قضیه رو از همسایه ها و اقوامی که ماهواره داشتن شنیدیم , پدرم گفت شرط می بندم که این خانم اجیر شده و حتما وابسته به گروه و فرقه ای خاصه چرا که من چهره ی واقعی این افراد مسلمان نما رو که دوست دارن اسلام باب میل خودشونو به خورد مردم بدن در اردوگاه های اسارت در عراق دیدم که با همین ریاکاری ها بسیاری از اسرای ایران رو شست و شوی مغزی دادن و اونا رو جذب خودشون کردن و به اسم اسلام و ایمان اونا رو مجبور کردن که تن به هر کثافت کاری ای بدن و حتی به اونا گفته بودن شما با این کار رضایت امام زمان رو به دست می آورید چرا که ما با او در ارتباط هستیم و تمام کارهایی که انجام می دهیم به دستور امام زمان است !!!! این دورو های ریاکار که عین آفتاب پرست رنگ عوض می کنن فقط قصدشون از این کار از بین بردن قداست حجاب بود تا مثلا بگن حجاب و عفاف منافاتی با خوانندگی خانوما نداره و حتی خانوم های مذهبی و مقید به حجاب و اخلاقیات هم می تونن بیان و خواننده بشن!!! واقعا راست گفتن که دشمنان شیعیان از احمقان هستن !! و به همین خاطره که ما رو هم مثل خودشون احمق فرض می کنن و فکر می کنن با این شگردهای احمقانه و مضحک می تونن در افکار و عقاید مسلمانان نفوذ کنن و اونا رو شست و شوی مغزی بدن!!! خداوند در قرآن گفته که ما هیچ کافر کوردل و لجوجی را هدایت نمی کنیم و بر چشم ها و گوش ها و قلب های آنان مهر زدیم و به پیامبر (ص) فرمود اگر هزاران معجزه برای آنان بیاوری آن ها ایمان نمی آورند!!!! حالا باید بگم کسانی که این رفتارهای ریاکارانه که هر احمقی می فهمه که به در خواست چه کسانی صورت گرفته رو می ببینن و بازم میگن نه شما در توهم توطءه هستین که فکر می کنین ایشون جزء منافقینه همون مصداق کافران کوردل و لجوج در قرآن هستن!!!
    پاسخ:
    سارای عزیزسپاس از همراهی شما . خداوند پدر بزرگوار شما و همه ی آزادگان عزیز را حفظ کند. 
    "بدون شک گسترش رسانه های بدآموز به نفع جوانان و مردم نبوده بلکه به ضرر آنان است . ما مخالف ابزار و رسانه نیستیم بلکه مخالفت ما با گسترش و توسعه ابزارهای بدآموز است." 

    آیت الله مکارم شیرازی _از مراجع عظام تقلید_ در هفته ی گذشته در صحن جامع رضوی و در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر علی بن موسی الرضا (ع) با تبریک میلاد حضرت معصومه (س) و آغاز دهه ی کرامت ، اظهار داشت : امروز سیل شبهات و تبلیغات ضداسلامی از طریق ماهواره ها و رسانه های دشمن در جهان اسلام پخش شده است . اینجاست که ورود به این عرصه و مقابله با این شبهات و تبلیغات ضد دین ضروری است . چرا که اگر دشمن بتواند اخلاق ، معارف و آموزه های اسلام را از جوانان بگیرد ، بدون شک هم قرآن و اسلام سرنوشت مبهمی پیدا می کند و هم نظام جمهوری اسلامی بی دفاع می ماند . 

    ایشان در ادامه با توصیه به مسئولان و دولتمردان جمهوری اسلامی اضافه کرده اند : توصیه ی بنده به مسئولان نظام این است که سعی کنند رسانه هایی  را در اختیار مردم و بخصوص جوانان قرار دهند که بدآموز نباشد . 
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نباید گوش به حرف این و آن دهد و بگوید کشور را از علم و دانش سرریز کردیم و پهنای باند ابنترنت را افزایش داده ایم ! بدون شک گسترش رسانه های بدآموز به نفع جوانان و مروم نبوده ، بلکه به ضرر آنان است . ما مخالف ابزار و رسانه نیستیم بلکه مخالفت ما با گسترش و توسعه ی ابزارهای بدآموز است . 

    ایشان در ادامه متذکر شده اند : امروز بخشی از رسانه ها ابزار گناه شده اند و درحال حاضر یک جوان به راحتی می تواند از اینترنت با انواع فیلم ها در ارتباط باشد و باید توجه داشت که  فضای اینترنت باید سالم سازی شده و آنهایی که می گویند فضای اینترنت سالم سازی شده ، بیایند تا به آنها آلودگی های این فضا را نشان بدهیم . 


    این بود گزیده ای از بیانات معظم له درباره ی اینترنت و فضای مجازی . 
    کاربر عزیز (آقای حسین) ؛ نباید با بی مبالاتی سعی در وارونه جلوه دادن حقایق داشت و با تفسیر به رای و سلیقه ی شخصی خود ، موجبات تهمت و افترا به دیگران بخصوص مراجع دینی که محل رجوع و اقبال مردم به دین هستند ، شد . 
    انگیزه اینجانب از پاسخگویی و تقریر این مطلب چیزی جز "دفاع از آبروی یک مومن" نبود که ه بنابر حدیث شریف "آبروی مومن از پرده ی خانه ی خدا ، مقدس تر است" . 
    من نمیدونم چرا تا یه نفر میاد اینجا یه نظر مخالف نظر صاحب وبلاگ یا هر چیز دیگه ای میزاره یه سری سریع مثل سوپرمن میان جواب میدن و خودشونو داخل بحثی میکنن که اصلآ بهشون مربوط نیست!
    با سلام و احترام . 
    خوشحالم که دوباره در فضای پارادوکس نفس می کشم . 
    جناب حسین ارجمند ، می خواهم از شما خواهش نموده که نظر خود را در مورد این حدیث از پیامبر (ص) بیان بفرمایید ؛ 
    اطلبوا العلم ، فریضه علی کل مسلم و مسلمه . 
    طلب علم یا کسب علم و دانش ، بر همه ی مسلمانان اعم از مردان و زنان واجب شرعی است  . 
    آنهم باز بنا بر حدیثی دیگر،  از گهواره تا گور ! 《 اطلبوا العلم من المهد الی اللحد ! 》 
    با تشکر .
    به نظر من در مورد شما خانوما کل حلیه المتقین نوشته علامه مجلسیو رو باید اجرا کنن اگر فقط در حد قرآن خوندن بهتون سواد یاد میدادن و اونم فقط سوره نور و نسا و نه حتی سوره یوسف لونوقت نمی آمدید توی فضای مجازی به زندگی مردم اونم هزاران فرسنگ اونطرف تر گیر بدید شما که اهل دین و از دوستداران حوزه اید حتما این گفته علی (ع) رو هم در نهج البلاغه خوندید که النسا نواقص العقول الحق که درست فرمودن و در آخر هم بنا به فرموده آیت اله مکارم اصلا ترویج اینترنت سرعت بالا حرام است اگه دولت این فتوا رو اجرا میکرد شما نمیومدی تو اینترنت وبلاگ درست کنی و بینای دیگران و نابینای خودتون بشید.این نمونه کمی از چیز هایی بود که از علاقه مندانشونی پس خواهر من چرا از سیاست یک بام و دو هوا پیروی میکنی اگر حرمت صدای زن رو قبول داری این موارد رو هم قبول کن و در خانه بمان و بیرون نیا
    خانوم صامتی شما نمی خواهید در چالش سطل آب وارد شوید؟
    اصلا نظرتون راجع بهش چیه؟
    اگه به چالش وارد شوید چه کسانی رو دعوت می کنید؟
    پاسخ:
    در حال حاضر که همه ی جهان با مشکل کم آبی روبروست ، چالش سطل آب تبلیغ هدر دادن یک منبع استراتژیک کشوراست. جالب اینکه این کار برای کمک مالی به بیماران خاص بوده که نسبت به شرکت کنندگان در این چالش مبلغ قابل توجهی هم نیست . 
    سلام .عزیزم می خواستم در مورد ازدواجهای سفید توضیح دهید 
    راز جوانی تا می توانی از میوه جات استفاده کنید سعی کنید ازچاقی پرهیز کنی چون عمر را کم میکند زیبای رااز بین می برد ازخوردن برنج تا حد امکا پرهیز شود روزه عمر را زیاد می کند ولی عسل با روزه خوب است از فشار آورد زیاد پرهیز شود عرق کاسنی وبیدمشک خوب است هرچه از بدن زیادکار نکشی با غذازیاد عمر وجوان ماندن وقشنک وزیبا ماندن بیشری خواهی داشت چون بدن فعالیت بیشتر می کند  این فعایت بدن وفشار زیادبه بدن زود پیری را بدنبال دارد دوستدارشما........
    هرکس دوست دارد با ارمیا صحبت کند وحقیقت را بداند بااین شماره تماس بگیرد.....0----------------
    من شماهارادوست دارم آیاشما هم من را دوست داری آیا حاظر هستی من را به عنوان دوست قبول کنی .......
  • غریب وتنها
  • تابستان است من به کمک نیاز دارم هیچ کس کمکی نمی کند این صفت مثل اینکه تبدیل شده به طبع انسانی هروقت کسیرنیاز به کمک دارد کسی کمکش نمی کند تا اینکه یاازبین برود یا دیر می شود یاوقتی خودش راتوانست باهرجانکندنی نجات دهد حال افراد میان چی شده کمک می خواهی .واقعا .حیف شد .چرا ......دیگرنمی خواهی قیافه انها را ببینی ......دیگر ادم قبلی نیستی  دسوز ومهربان نیستی همه اش را با چیز دیگر پر کردی .فقط شمانیستی این حیوانها به هرکس دستشان برسه همین رفتاررا میکنند ......
    قوی باش ،گریه نکن سعی کن چیزی رابه دل نگیری آنچه که افراد درمورد شما می گویند بازتابی ازخودشان است نه شما.
    سلام .باآرزوی زندگی خوب وهرروز بهتر از دیروز ،تولدتان را تبریک می گوییم  باهم خوب باشید قویتر به ضعیفتر کمک کند همین که دم از دین می زنید ارزش دارد دغدغه دین ودینداری دارید ارزش دارد قدر همین را بدانید همین را حفظ کنید شکر خدا کنید نماز شکر بخوانید
    عیدمبارک .علی یعنی بلندمرتبه از صفات خداوند تبارک وتعالی است در آیه الکرسی می خوانی هو العلی العظیم او بلندمرتبه وبزرگ است .ماه خدا تمام شدغنیمت شمار این نوشته ها را آینده سازاست آب دریا رانتوان گرفت اندازه تشنگی بایدچشید  
    انتی ویروس به خاطر مطلبی که گفتی واقعا ازت ممنونم راستی میشه بگی اون فیلمساز که گفتی کی بود. تو رو خدا جواب بده وبلاگ نداری؟
  • انتی ویروس
  • حتما بخوانید 
    بندگان خدا حتما که نباید دشمنان شما را وادار به دوست داشتن اورینب کنن یه بار که با یه بازیگر حرف می زدم یه چیز جالبی به من گفت من اینو میگم تا بفهمید برای دشمن چقدر باارزشه منحرف کردن ما.
    فلانی گفت تمام برنامه هایی که ما میسازیم برای جوانان دنیا علی الخصوص ایران سوریه لبنان و... 3هدف را دنبال می کنه اول زمانی که از برخی جوانان لاابالی میگیره که فقط می خواهند یک فیلم ببینند تا وقتشون بگذرد دوم زمان بیشتری که از برخی جوانان به اصطلاح خودشان مدرن وامروزی میگیره که علاوه بردبدن فیلم به تعریف وتمجید از فیلم وبازیگزانش میپردازند میگیرد وسوم زمانی هرچند کوتاه ازجوانان مومن که به خاطر جو جامعه به اظهار نظر درباره ان فیلم یا بازیگر یا خواننده میگیره که هرچند از دو مورد قبلی کوتاه تره اما اهمیت ان برای ما بسیار بیشتر است.
    قضاوت به عهده شما.
    باسلام من اصلا هیچ نمونه موسیقی گوش نمی کنم چه ارشادی وغیر ارشادی خیالم راراحت کردم  دربرزخ خودم راقرا نمی دهم شماها چطور. دربرزخید .من ازبچگی  هم گوش نمیدادم
    باسلام نظرشما درمورد سیمکارت رایتل چگونه است آیارایتل دارید آیا استفاده می کنید نظرتان درمورد مکالمه تصوریش چگونه است مکالمه تصوری انجام می دهید مواردش آیا مایل به استفاده از سیمکارت رایتل هستید...لطفا نظرتان را باتوضیح کافی ذکر کنید
    هر بی سوادی از جاش بلند میشه برای ما ادای خواننده هارو در میاره ادل هم خواننده زنه این اسکلم واقعا حالم بهم میخوره وقتی اسمشو میشنوم
    اقا تو رو قران براش حرف در نیارید مادر ایشون با مادر بزرگ بنده رفیق بوده اسمه ایشون اورینب هست اما همه ارمیا صداش میکنن و ایشون هم در  بسیاری از سایت ها فعایت داره.اگه اطلاعات بیشتر از خانوادش میخوایید بگید.البته که ایشون و بدرش6سال در قم زندگی کرده اند.این هم ایمیلم
    mamal.saray@chmail.ir
    سلام چرا شماها اینقد به این دختر اهمیت میدید؟

    با درود . از کجا معلوم ارمیا گفته های شما رو تایید نکنه تجربه نشون داده دین داران در برابر دگر اندیشان به دروغ و فریب متوسل میشوند. این مطلب قبلا تکذیب شده و عکس پاسپورت بدون مهر ندیده بودیم . اگر خیلی ادعای دین مداری دارید بروید مطلب نقد علمی قران و اسلام را سرچ کنید و به همه ش پاسخ دهید لطفا. به همش. مهمترین مدرک : من و شما بچه داریم اگر شما حاضر شدی بچه ات را بخاطر نافرمانی توی اتیش بسوزونی خدا هم جهنمی داره . هر گونه توجیه دیگر برای خودتون بیاوری فقط سفسطه است
    سلام فکر میکنید که ارمیا گناه ندارد دارد چون صدایش نا محرمان میشنوند تازه در   آکادامی گردنش بیرون است فقط مویش داخل است 
    سلام خانم صامتی تصادفی که کرده بودید ودکترگفت باید عمل کنی بعدشما رفتی ورزش کردی بهبود پیدا کرد درحال حاظر چگونه است مشکلی الان ندارید توضیح دهید لطفا
    پاسخ:
    سلام 
    به لطف خداوند زودتر از آنچه تصور می شد بهبودی کامل حاصل شد . در حال حاضر مشکلی ندارم گاهی کوهنوردی هم جزیی از فعالیتهای هفتگی است  به شرط اینکه قبل از طلوع آفتاب باشد در غیر اینصورت در این هوای گرم ...! 
    سلام عکس قشنگی اولین بار وارد این وبلاگ شدم همین عکس بود
    باسلام.تبریک سوال شما بین کباب ومرغ وآبگوشت کدام راانتخاب می کنیدبرای افطار کردن
    پاسخ:
    با سلام 
    هیچکدوم ،  در رمضان تابستانی نون و پنیر گردو هندوانه !
    باسلام .روزه قبول...خبرخوب حلول ماه رمضان ولاغری وسلامتی
    پاسخ:
    با سلام
    روزه می گیریم ،به قصد نزدیکی به محبت خاص خداوند چشم و گوش و زبان و ... را از دنیای فانی فاصله می دهیم تا به آنچه اصل است ازل است و ابد نزدیک شویم .به چشمه ی نور به کانون جذب، به اصالت مهر، به منتهای توجه ، به نهایت خواستن ...
    فرمان می بریم از سر یکرنگی و صداقت تا دستان ناتوانمان را به لطف بگیرید و مارا در  جوار عطوفت خویش سکنی دهد در آرامشی محض در اشتیاق وصلی ناگسستنی ...
    باسلام حلول ماه خدارابه شما وخواهرگرامیتان وتمام خوانندگان تبریک ،مرابادعاخیر یادکنید
  • شهردار باغ

  • خانم صامتی مرسی که سوال شخصی بنده رو بی جواب نذاشتین.
    اما به نظر من بالا برین پایین بیاین 30 تا35 سال دارین وبیشتر نیستش.

    من شیراز رو خیلی دوس دارم ولی حیف زیاد نرفتم اون طرفا.

    خانم شما متعلق به بشریت هستین. هر کی فرسی بدونه حتما شما رو هم دوست خواهد داشت.
    باور کنین این تملق یا چاپلوسی نیست چون خودتون بهتر میدونین که اصلا ما به هم شناس نیستیم تا تملقی هم باشه.

    من هر وقت میام تو این وبلاگ فکر میکنم بزرگتر دارم میشم و اندیشه هام متعالی تر.
    پاسخ:
    بسیار ممنون و متشکرم . خوشحالم که فضای وبلاگ  و مطالب آن برای شما قابل استفاده است و این فضای خوب مرهون  حضور دوستان پارادوکس از جمله خود شماست .
    منم شیرازیم ولی خانم صامتی فقط افتخار شیراز وشیرازی نیست  ، بلکه افتخار همه هموطناشه همه کسانی که ایمان ، نجابت ، تعهد و فرهیختگیه یه بانو  رودوست دارن ولی چون اصالتاّ شیرازین برای شیرازیا بیشتر .انشااله همیشه سلامت وموفق باشن و درپناه خدا .
    پاسخ:
    سپاس فراوان ، بنده شایسته ی این لطف شما نیستم ،این نوع نگاه شما مسولیت بنده را صد چندان می کند امیدوارم برایم دعا کنید خوب ماندن این روزها کار آسانی نیست ! 
    خانم صامتی خیلی جالبه همشهری هستیم از اشنایی باهاتون خیلی خوشحال شدم خدافظ
    پاسخ:
    همچنین ،موفق باشید .
  • شهردار باغ
  • خانم صامتی خواهر عزیز برادرانه میگم بزنم به تخته با اینکه 45 یا 46 سال از زندگیتون گذشته واز خدا عمر گرانبهایی گرفتین ولی خوب موندین.

    تو عکساتون فوقش به 30 تا 35 سال میخورین.

    منم یه سوال کاملا شخصی داشتم والبته اگه مایل بودین جواب بدین واگر نه که نه!

    شما اصالتا کجایی هستین ؟
    به کدوم ریشه از ایرانیان بر میگردین.؟

    + به یاد سخن جناب آقای فراهانی(پدر گلشیفته فراهانی ) میفتم.

    ایشان با وقاهت تمام گفته بودن که دخترم استعداد هاش تو ایران و تو سینمای ایران رو نتونست به کلی نشان دهد برای همین وارد هالیوود شد تا اونجا استعدادهاشو نشان دهد.

    پاسخ:
    متشکرم .بنده علاقه ای ندارم که به پرسش های شخصی پاسخ دهم به همین جهت به فرد ناشناسی  که پرسش خاص می کند پاسخ صحیح نخواهم داد . 
    بنده اصالتا شیرازی هستم .
    این حرف ارمیا کلاه شرعی درست کردن برای توجیه کارشه ، وقتی خدا میفرماید  زنان زیبایی هایشان را از نامحرم بپوشونند شامل صدای  خوش هم میشود بقیش توجیه
    خدا ارزشمندی یه بانو رو بهترمیدونه
    خانم صامتی عزیزسلام...این که ارمیاواسه کارش دلیل اورده که هیچ جای قران باخوانندگی زن ممانعتی نکرده به نظرتون بااین کارش اسلام روزیر سوال نبرده؟؟؟
    پاسخ:
    هانیه جان 
    بایدها و نبایدهای اسلام منطقی و مستدل و با فطرت و سرشت انسانی سازگار و به مصلحت فرد و جامعه است  هر آنکه این مفهوم متعالی را درک نکرد و نسبت به آن بی حرمتی پیش گرفت ،  خودش را زیر سوال برده است ..
    هر آنکس که قصد دارد نامش را در تاریخ ثبت کند باید متفاوت باشدبی حجابی و بی حیایی که کار همگان است اگر با حیا و بودی دینت را حفظ کردی متفاوت خواهی بود .

      اینو  خدا میدونه که واقعیت داشته باشه یا نه . ولی آگه واقعیت داشته باشه خدا انتقام سختی ازت میگیره 
    یعنی الان شما 54 سالتونه؟!!!
    مطمئنی؟!!!
    پاسخ:
    کمی تا قسمتی .
    چه اهمیتی دارد دیگری چند سال است زمینگیر خاک است ، مهم این است من تا چه اندازه ای در این ثانیه های رفته آسمانی شده ام...
    ببخشید چند سالتونه llll؟
    من خودم 14 سالمه
    پاسخ:
    حداقل تفاوت سنی من و شما 40 ساله عزیزم 
    خانم صامتی یه سوال دارم میشه بپرسم؟
    نفس خانم اگر کسی حرف ناپسندی زد باید با احترام جواب او را بدهیم تا او به اشتباه خود پی ببرد نه مثل خودش جواب بدهید شما که از من بزرگتر هستید باید این چیز ها را بدانید نه من بچه
    خانوم صامتی چرا اصلا شما به سوالات همه جواب میدید؟حتی اونایی که به شما بی احترامی می کنن
    شما فقط یه متن گذاشتید همین و بس
    پاسخ:
    یک نفس با دوست بودن هم نفس     آرزوی عاشقان این است وبس 
     نام شما بنده را به یاد بیتی انداخت که بسیاری از مواقع در آغاز برنامه هایم استفاده می کنم  و این بیت را بسبار دوست دارم . 
    اما آنچه پرسیدید،
    خداوند به هر انسانی توانایی ها و استعدادهای ویژه و خاصی بخشیده است ودر مقابل هر فردی رسالت ویژه ی خود را دارد هنگامی 
    که متوجه رسالت خویش شدی بر توست که در همان مسیر به خدمت اجتماعی بپردازی . 
    بنده از کودکی بیان خوب و اعتماد به نفس کافی در انتقال مفاهیم داشته ام . یکی از دلایل مهم آن تربیت خانواده و انتظارات خانواده بوده است . علت بسیار مهم دیگر دوستی با کلام الهی بوده است از همان دوره دبستان حافظ قرآن بوده و از جمله دانش آموزانی بودم که در رشته قراءت نیز حاءز رتبه می شدم .خود شما می دانید که قراءت قرآن در صبحگاه دانش آموزی  اعتماد به نفس ویژه ای نیاز دارد . از 12 سالگی تدریس خصوصی به هم سن و سالان و بعد از آن هم در دوره ی دبیرستان حتی به خانم های 20 سال بزرگتر هم تدریس می کردم . در دوره ی دانشجویی مسول مهدویت دانشگاه بودم و در آیینه ی تعاریف دیگران متوجه استعداد و توانایی بیان در خود شدم اگرچه در رشته ی ریاضی تحصیل کردم و در سال آخر دبیرستان شاگرد اول کل رشته بودم ولی از ادبیات و عربی بسیار خوبی هم برخورداربودم . و نوشتن هیچ گاه برایم مشکل نبوده است . 
    از طرفی می دانم که تقرب الهی از مسیر رفع مسایل و خدمت به خلق میسر است به نظر بنده یک دوست خوب در هزاره ی سوم از جنس معمولی قابل دسترس نیاز هر فردی است . 
    درمقابل ایرانیان دوست داشتنی در گفتگو ضعیف هستند ، و با اندک اختلافی راه به دشمنی ختم می شود . بنابراین در این رسانه ی کوچک به وسعت  توان خویش سعی در پاسخ به دوستانیکه از روی محبت نظر می گذارند دارم . 
    در این گفتگو های اینترنتی بیش از همه خودم آموخته ام  و صبوری را تمرین کرده ام .  هنگامی رهبر عزیز فرمودند که دوست دارم به عنوان یک سرباز فرهنگی در فضای مجازی ایفای نقش کنم ، من هم به تاسی از ایشان  رسالتم در این رسانه را گفتگو بر سر اختلافات و دغدغه هایمان قرار داده ام امیدوارم که این امر مایه ی نزدیکی به رضایت پروردگار باشد . 
    خانم صامتی من از شما معذرت میخوام نباید دخالتی تو این موضوع میکردم لطفا منو ببخشید
    پاسخ:
    نیازی به عذر خواهی نیست . موفق باشید .
    حق با شماست خانم صامتی از این حرفتون خیلی خوشم اومد به نظر من شما 26-27 سالتونه
    پاسخ:
    به گمانم حدود 20 سال پیش 26 سالم بود! 

    جوابمو ندادید
    چرا تعجب کردین؟
    پاسخ:
    که به گفته ی خودتون بدون اینکه پست اصلی رو مطالعه کنید . نظرتون رو نوشتید ! و جالبه که خودتون تاکید می کنید که نظرات بقیه رو مطالعه کردید و نظر دادید اگر این رفتار را تعمیم دهیم به این نتیجه می رسیم که برخی افراد تنها بواسطه ی شنیده هایشان از دیگران و بدون توجه به سند اصلی نظر می دهند و نتیجه می گیرند! چه جامعه ای می شود  این جامعه؟!
    چرا تعجب کردید؟
    این علامتی که گذاشتید به چه معنیه؟
    پاسخ:
    تعجب!
    البته یادم رفت بگم.
    من اصلا مطلب رو یه نگاه هم نکردم نظر بچه ها رو که دیدم نظر دادم به هرحال معذرت میخوام من سنم برا این بحث ها خیلی خیلی کمه
    پاسخ:
    !!!
  • مریم ......دانشجوی فلسفه
  • ممنون خانم صامتی گل از این که توجیه و اگاهم کردید. با گفته ی شما کاملا موافقم.امیدوارم همیشه موفق باشید.خدا یارتون خداحافظ
    نمیخوای سنگسارش کنی؟!
    پاسخ:
    بنده مرجع تقلید نیستم.
    البته معذرت میخوام که منم دخالت کردم شاید بیش از حد تو این موضوع دخالت کرده ام ولی این حرفایی رو که زدم به خاطر داشته باشید خانم صامتی.بازم بابت دخالتم عذر خواهی میکنم
    امیدوارم دوستتون رو پیدا کنید به امید خدا خدافظ شما
    پاسخ:
    خواهش می کنم . اگر شما یک بار دیگر مطلب ارمیا را با دقت مطالعه کنید متوجه خواهید شد که بنده از دوستان خانم ارمیا نیستم بلکه این مطلب را از وبلاگ میس طلبه منتشر کردم .
  • مریم ......دانشجوی فلسفه
  • خانوم صامتی عزیز از صحبت های شما کاملا پیداست که انسان با شعور و بسیار فهیمی هستید.من با نظر شما که فرمودید خانم ارمیا به عنوان یک خانم مسلمان نباید در حضور نامحرمان اوازمیخواندند کاملا موافقم.اما همون جوری که مطمئنم خودتون میدونید تو قران هرجا از اوازه خوانی زن مسلمان نهی شده از غیبت هم نهی شده.عذر میخوام که جسارت میکنم اما فکر میکنم این پرسش و پاسخی که درمورد خانم ارمیا انجام میشه نوعی غیبت محسوب میشه چون طبیعتا ایشون راضی نیستن که این همه حرف و حدیث پشت سرشون باشه!!!!!!نظرتون چیه خانوم؟
    پاسخ:
    مریم بانوی عزیز 
    خوب است تعریف غیبت و حدود آن را مرور کنیم . 
    از پیامبر پرسیدند: آیا مى‏دانید غیبت چیست؟ پاسخ دادند: خدا و رسولش داناترند. فرمودند: یاد کردن برادرت (در نزد کسی یا کسانی) نسبت به چیزی که اگر بفهمد ناراحت می‌شود.پرسیده شد: حتى اگر آن چه مى‏گویم در برادرم باشد باز هم غیبت است؟ فرمودند: اگر آن چه مى‏گویى در او باشد غیبتش را کرده‏اى و اگر در او نباشد بهتان زده‏اى.
    و اما حدود غیبت چیست آیا هرکه در غیاب مسلمانی حرفی زد غیبت کرده است ؟ 
    از امام کاظم علیه السلام نقل شده است :
    کسى که دیگرى را در غیابش به عیبى که مردم از آن باخبرند یاد کند، غیبت او را نکرده است و کسى که دیگرى را در غیابش به عیبى یاد کند که مردم از آن بى‏خبرند، غیبت او را کرده است و کسى که او را به عیبى که در او نیست یاد کند به او بهتان زده است.
     و اما نکته ی بسار ظریفی که به طور معمول به آن توجه نمی کنیم 
    مریم عزیز همه ی آنچه در چارچوب دین اسلام بدان اشاره شده از اعم حقوق فردی و اجتماعی در خصوص مسلمانان است و در مورد غیر مسلمانان  نیست . مسلمان فردی است که به شیوه ی قرآن کریم کلام الهی و به سنت پیامبر اکرم صلوات الله علیه عمل می کند ، با آن مخالفت نمی کند و آن را مورد استهزاء قرار نمی دهد .هنگامی که فردی از عمل به دین اسلام سرباز می زند و به گناه خویش در منظر اجتماعی اصرار دارد آیا مسلمان است ؟ 
     فردی که با عمل نادرست خویش بدعت می گذارد و دستور صریح و شفاف معصوم علیه السلام را نادیده می گیرد عمل خود را توجیه میکند و دیگران را به گناه و اشتباه می اندازد آیا مسلمان است ؟ ! 
    عملی که ارمیا به آن مبادرت ورزیده گناهی آشکار و عملی نادرست است که آگاهانه این عمل را در رسانه های جهانی منتشر کرده است ، بنابراین او می دانسته که جامعه نسبت به عمل او موضع می گیرد و در مورد او به گفتگو می نشیند و بی تردید خواست او هم همین بوده یعنی او قصد داشته است که جامعه عمل او را ببیند و راجع به او حرف بزند و از همین راه هم به دنبال کسب شهرت بوده است به همین جهت شبکه های ماهواره ای و همراهی با آکادمی  خواننده ی فراری را برای این کار انتخاب کرده است . 
    نکات مطرح شده در این پست مصداق غیبت نیست . 

    صباجون کاملا با حرفت موافقم
    خودتون میفهمید.
    بعدشم به شما مربوط نیست ارمیا یا هرکس دیگه چجوری زندگی میکنه و چجوری میخواد زندگی کنه.حتی اگر واقعا شما دوستش باشید به شما مربوط نمیشه خودش شوهر داره نمیشه شماها براش تصمیم گیری کنید.
    ممکنه اون یادش بیاد که شما دوستش بودید ولی شاید نخواد کسی اینو بدونه.
    شاید اون دوست نداشته باشه خاطراتش دوباره زنده بشه حتی خاطرات خوبش
    خانم صامتی عزیز از کجا مطمئن هستید؟ اگه دروغ باشه چى؟ اگه یه بار دیگه ارمیا رو ببینید روتون میشه تو صورتش نگاه کنید؟ 
    پاسخ:
    چی دروغ باشه صبا جان ؟! 
    اینکه زن مسلمان در حضور نامحرم مجاز به خوانندگی نیست ؟! 
    خواهش میکنم کاری به ارمیا نداشته باشید خانم صامتی.
    اگه هم واقعا دوست اون بودید از یه راه دیگه پیداش کنید ممکنه هم برا اون هم برا خودتون دردسر درست کنید.لطفا
    پاسخ:
    چه دردسری ؟! 
    بله دروغ
    متاسفانه ادم بیکار تو جامعه زیاده برا همین برا ارمیا و کسانی دیگر که مثل ارمیا باشند دروغ درست میکنند
    پاسخ:
    دروغ؟!
    سلام.
    اگه شما میخواین آبروی ارمیا رو ببرید از یه راه دیگه وارد بشین چونکه کسی این دروغا رو باور نداره.

  • ساتتریفیوژ
  • فکر کنم اینایی که در حمایت از یه خانم خواننده اینقدر تعصب دارن وآیه و حدیث میارن اگه نسبت به خانواده و وطنشون"دین رو نخواستیم!پیشکش!"توهین بشه چه طوفانی میکنن!واقعا چه جدیت مضحکی!
    سلام 
    شاید ارمیا دلش میخواسته خواننده بشه ولی حجابش هم حفظ کنه
     سلام خانوم صامتی اگه میشه جواب بدید:
    ارمیا دوست صمیمیتون بوده؟ 
    چرا این وبلاگ رو درست کردید؟ 
    ممنون میشم جواب بدید
    کارای هر کس به خودش مربوطه بهتره  دخالت نکنید
    پاسخ:
    سلام 
    نخیر . انگیزه بنده انتشار دغدغه های فرهنگی و اجتماعی بوده است .  با جمله ی آخرشما موافق نیستم . 
    نمی دونم چی بگم ولی شما که دوست ارمیا بودید چرا بدتر دارین آبرو شو میبرید اگه جواب دارید خواهش میکنم بنویسید
    سلام
    ببخشید یه سوال شما دبیری به اسم عزت پژوه داشتید حتما جوابمو بدید اگه میشه تو وبلاگم 
  • دست گرگ رو شده
  • ارمی منافق از اردوگاه اشرف چه خبر زن رقاص فاسد ...گرگ در پوست میش تو الگوی ابلهان جهان خواهی شد نه الگوی زنان پاک میهنم .....
    خداحافظی؛سرنوشت افراد دردستان خودخودشان است بااعمال ورفتار وانتخابی که انجام می دهند عوض میشود ایه قرآن نعمتهای خداوند تغییرنمی کندتادرکردار واعمال تغییرروش می دهنددرنفسهایشان
    جناب ارمیان سلام کاش  خود شماموقعی که به ایشون رای میدادی تمام جوانب را میسنجیدید  وبعد تصمیم میگیرفتید اینا تما ما نتیجه تصمیمات غلط هست نتیجه ناشکری های ما از  انتخاب رییس جمهور سابق  حالا باید قدر احمدی نژاد را بدونید  وباید فهمیده باشید که انتخاب شدن رییس جحمهوری از اصلاح طلب ها دلیل بر برگردوندن وپس گرفتن حق ورای نیست که بعضیها فکر میکردند ضایع شده بلکه انتخاب شدن ایشون حکمتش نشون دادن قضاوت اشتباه شما در مورد دولت قبل بود.
    آقای حسن روحانی رییس جمهور محترم سلام وخسته نباشی من یک زنم یک زن مسلمان ایرانی ن معنی راست و چپ را میدانم و ن کاری ب مجادله های سیاسی دارم. اصلا اهل سیاست نیستم.من یک زنم مانند همه زنهای دیگر. اقای روحانی روزیکه شعاررفاه ایرانی را سردادید نور امیدی در دلمان روشن شد. اماحالا باگذشت روزها از ریاست جمهوری شما.ن تنها وضعیت رفاهی مردم بهترنشده بلکه بدترهم شده است. پروژه ضدشخصیت ایرانی سبد کالا توهینی بود ب مردم ایران زمین.حالا هم دست روی بنزین و یارانه ها گذاشته اید. باخود گفتم ک منکه ماشین چندصدمیلیونی ندارم ک غصه بنزین آنرا بخورم پس حتمااز پول یارانه ها؛چیزی برایمان باقی میماند تا اندکی از چاله های زندگی مان را با آن پرکنیم و چ نقشه های ک برای این یارانه ها نکشیدیم.اما با برداشتن یارانه ها و ازادسازی قیمت بنزین دیگر چیزی برایمان باقی نخواهد ماند. اقای رییس جمهور من معنی رشد اقتصادی و تورم تک رقمی را هم نمیدونم اما میبینم قیمتها چنان افزایش یافته است ک مردم دیگر قدرت خرید ندارند.وسفره های خالی مردم خالی تر هم میشود. اقای رییس جمهور؛درآمد کم و مخارج بالای زندگی؛هرپدری را نزد خانواده اش شرمنده میکند.باورکنیدهمه واقعیت آن نیست ک شما در تلویزیون میگویید.واقعیت آنست ک ما داریم با آن دست و پنجه نرم میکنیم. اقای روحانی رییس جمهور محترم.من میدانم شما تمام توان و تلاش خود را بکار گرفته ایدتا ما بتوانیم راحت تر زندگی کنیم.اما خواهش میکنم هرتصمیمی ک میگیرید تمام جوانب آنرا بسنجید.زیرا عمر ما کفاف آزمون و خطا را نمیدهد ومردم ما ب اندازه کافی امتحان پس داده اند. با ارزوی موفقیت روز افزون برای شما یک زن ایرانی  
    کار این خانم مثل اونایی میمونه که با حجاب میرقصند انگار که رقصیدن وخوندن  با حجاب حلال میشه یا انگار اشکالشون به خاطر نداشتنه حجابه که بعضیا خواندن با حجاب را تایید میکنند.
    جناب سین  چرا میگید آواز خواندن ایشون به اعتقاداتش مربوط نیست  مگرحرام بودن خوانندگی زنان در اسلام بخشی از اعتقادات دینی مانیست که این حرف را زدید؟
    سلام میخواستم به بهاره بگم به نظر شماذ ارمیا به مقام بالایی دست پیدا کرده که شما میگید؟بعدشم کجا خانم صامتی آبروی این خانم را برده این که میگن قر آن خون مدرسه بوده به نظر شما آبروبری هست راستش اینکه من یک زمانی فکر میکردم این ماهواره باعث تغییر افکار میشه در صورتی که متاسفانه الان کسانی را در دوستان وآشنایمان میبینم که ماهواره ندارند اما  افکارشون تغییر کرده خب البته ماهواره ندالرند اما به هرحال مردم جامشون را میبینند وبا هاشون ارتباط دارند دیگه ماهواره متشکل از یک سری افراد با عقاید خاص هست که روی ما تاثیر میگ
    ذاره آدمهای جامعمون هم  همینند دیگه.
    بیایید بذاریم این خانوم حالشو ببره ..دنیا از آن اوست.لااقل خدا کنه اونقد عمر کنه که لذت این اوضاعش رو ببره.
    دنیا محل امتحان است اعتماد یادت نره  سرنوشتان دردستان شماست  از فرصتها خوب استفاده کنید خیالت راحت باشد تا آخر عمر ........آخرین پیام ... در این روزها
    ابروی هرچی محجبه برد... ولی صداش ارامش بخشه...!!!
    خدا چند گناه را سخت می‌بخشد:
    1- عمداً نماز نخواندن

    2- به ناحق آدم کشتن

    3- عقوق والدین

    4- آبرو بردن.
    پاسخ:
    اگر فردی خودش آبروی خودش رو برده باشه چی ؟ 
    ظلم به نفس از گناهان نابخشودنی است 
    از لطف شما متشکرم که این سایت رو درست کردید. و بابت این همه پیگیری هاتون من سنی ندارم که مثل بقیه دوستان ساحب نظر باشم ولی یاد گرفتم که وطنم رو دوست داشته باشم وبه وطنم عشق بورزم پس اگر چیزی در قاوانین وطنم نباشه اون کارو برای خوشنود نگه داشتن هم وطنام انجام نمیدادم  ،ولی اینو به چشم دیدم که هر چیزی اسلام میگه یک حکمتی توش هست ،اما نظر همه برای من قابل احترامه
    پاسخ:
    احساس شما رو درک می کنم و برای بنده بسیار قابل احترام هستید
    💟💓درقلبم جاداری دوستان دارم یادم باشید

    سلام .امتحانات شروع شده فرصتی داده نشده است تجربه ای جدید جواب نمی دیدی ماشین ارزان شود کارخانه ای دست اول بگیری مواظب خودت باش ،تاتوانی دلی بدست آور که دل شکستن هنر نمی باشد ،درسال یک تا دوبار انسانها امتحان می شوند
    اسم اصلی و واقعی من ارمیا هست نه مثل خیلی ها دروغ بگم من اولین ارمیای کشورم که بیست سالمه و از اول اسمم این بوده. ولی با این تفاوت که من پسرم  لطف کنید به گوش اون خانم برسونید که ارمیا اسم یک پیامبر مرده  و از  دروغ گویی دست برداره کسی که اسمش رو زیر اسم کس دیگه ای قایم کنه ادم قابل اعتمادی نیست
    پاسخ:
    بسیار خوب .چه  نام برازنده ای برای شما انتخاب شده .پدرو مادر شما بسیار خوش سلیقه هستند موفق و موید باشید .
    اسم اصلی و واقعی من ارمیا هست نه مثل خیلی ها دروغ بگم من اولین ارمیای کشورم که بیست سالمه و از اول اسمم این بوده. ولی با این تفاوت که من پسرم  لطف کنید به گوش اون خانم برسونید که ارمیا اسم یک پیامبر مرده  و از  دروغ گویی دست برداره کسی که اسمش رو زیر اسم کس دیگه ای قایم کنه ادم قابل اعتمادی نیست
    سلام.دوستان دارم
    دوستتان دارم بهتان عشق می ورزم خیلی دوستتان دارم خیلی خیلی دوستتان دارم بی نهایت دوستتان دارم یاد من باش ...... انتظار محبوبم هستی زود ....... تا آخر .....
    پاسخ:
    چیییییییییییییییییبیییی؟!
    من هردو رادوست دارم هم مذهبیم الویت بادیندارتر
    مگر چه کرده فقط میدانم زیاد نمی اید در اینترنت مگر کسی که فقط   علاقه به خوانندگی دارد جرم نیست باید چگونه به چیزی که استعداد دارد و عاشقش هست بگوید اری در سرود میخواند ان هم گروهی ولی نتونست استعدادش رو بروز دهد و عضو هیچ سازمان و ... نیست نمیدانم این حرفها  از کجا میاید ولی هنوز کشورش تمدنش شهر خمین و مرکزی و رهبرش را دوست دارد چقدر ساده میشود ابروی ادمها را برد
    سلام خانوم صامتی.میشه جواب سوال منو صادقانه بدید؟به هر حال شما دم از صداقت حقوق بشرو .... میزنید . دوست دارم بدونم دلیل واقعی این وبلاگی که حداقل باید برای خوندنو جواب دادنش روزی 3 ساعت وقت بگذارید و فکر کنید چیه . همین . ممنونم . فقط صادقانه نه آرمانی .
    پاسخ:
    سلام  اگر پرسش شما رو دقیق متوجه شده باشم ، پاسخ شما ،
    بنده به واسطه ی ریشه ی تربیتی خانواده اهل گفتگو و اظهار نظر هستم همانطور که در خانواده آموخته ام . اگر توجه کنید در این وبلاگ هم گفتگوی اینترنتی صورت می گیرد ، موضوعی پیشنهاد داده می شود و گفتگویی صورت می پذیرد . رسانه ها ارتباط گیری و تبادل اطلاعات را تسهیل نموده اند و ما هم ناگزیر انسان هزاره ی سوم هستیم و از امکانات پیرامونی بهره می گیریم . در ارتباطات روزانه هم اگر فردی از بنده پرسشی داشته باشد از کنار او رد نمی شوم و تلاش می کنم درعمل و یا گفتار با او همراهی کنم . البته تعامل و ارتباط صحیح با مخاطب را توفیقی از جانب خداوند می دانم و همنشینان آگاه و مومن را نظر لطف پروردگار می دانم به همین جهت در مقام یک بنده فرصت گفتگو با دیگر  بندگان خالق یکتا را قدر می دانم و برای ایشان وقت می گذارم . 

    سلام

    از این ذهن پریشان

    از این احساس دردالود

    از این هذیانهای گاه وبیگاه

    از این روح سردرگم

    چرا بیراهه......

    من از دست همه خسته ام


    ایام دهه فاطمیه رو تسلیت وتعزیت میگویم


    الگو و اسوه فقط فاطمه زهرا

    سلام

    از این ذهن پریشان

    از این احساس دردالود

    از این هذیانهای گاه وبیگاه

    از این روح سردرگم

    چرا بیراهه......

    من از دست همه خسته ام


    ایام دهه فاطمیه رو تسلیت وتعزیت میگویم


    الگو و اسوه فقط فاطمه زهرا

    اینم جالبه

    www.aparat.com/v/2f3ux
    پاسخ:
    سپاس
    من فکر می کنم این خانم برای منافعش این کار رو انجام میده، همون طور که شما خانم منصوره صامتی برای منافعتون این طوری رفتار می کنید. اگه بر خلاف منافعتون عمل کردید معلوم میشه که واقعا" به حرفتون اعتقاد دارید.
    پاسخ:
    شما درست می فرمایید ، از وقتی خانم ارمیا خواننده ی محجبه شدن ، کنسرت  های بنده به جهت صدای بی نظیر یا حداقل کم نظیر ایشون  تعطیل شده ! به جهت همیین حس رقابت شدید من این متن رو از وبلاگ دیگری منتشر کردم و از ایشون پرسیدم که چرا به اسلام تهمت می زنی ؟! خانم جان ! در اسلام زن آوازه خوان نداریم ...
    شا درست می فرمایید !
    سلام خانم صامتی

    انسانها ذاتا خوب هستند.این بدان معناست ک من و تو هردو ارزشمند؛محترم؛گرامی وگرانقدر هستیم.من خودرا همانطور ک هستم میپذیرم و ترا همانطور ک هستی میپذیرم.این حالت از نهاد انسان برمیخیزد تا جاییکه ب رفتار مربوط شود.

    گاهی ممکن است آنچه را ک تو انجام میدهی ن دوست داشته باشم و ن قبول داشته باشم ولی هرچی هستی ترا میپذیرم.

    نهادتو بعنوان یک انسان درنظرمن گرانقدر استهرچند ک رفتار تو ممکن است خوشایندم نباشد.از نظرارزش انسانی ما همه دریک سطح قرار داریم وهیچکدام بالاتر نیستیم.این یک واقعیت است حتی اگر کنش متفاوتی داشته باشیم ویا دارای نژاد؛مذهب وسن متفاوتی باشیم.

    چ خوب میشد نهاد انسانی را ارج نهیم وب  ارزشهای انسانی احترام بگذاریم


    موفق و پایدار باشی
    پاسخ:
    جناب ارمیان بزرگوار 
    همینگونه است که می فرمایید همه ی ما انسان ها در فطرت یکسان هستیم و کرامت انسانی ما به ما هو انسان ارزشمند است که جدا شده از روحی الهی و اشرف مخلوقات هستیم .
    ولی در طول زندگی معیار ارزشمندی ما در  دوری و نزدیکی از شاخص اصلی است  و شاخص اصلی و رکن امتیاز هر انسانی حول محور خداوند و رضایت او اندازه گرفته می شود .هرچه به بایدها و نبایدهای ارزشی  خواسته شده نزدیکتر باشیم ارزشمند تریم  که البته این سخن به صفت برتر اشاره دارد نه آنکه ارزشمند نباشد . به یقین همه ی انسانها در حدی از نزدیکی به شاخص اصلی که همانا خداوند است حضور دارند یعنی یک قدرمطلق طبیعی و ارزشمندی وجود دارد ولی از آن به بعد این انسانها هستند که به شاخص اصلی نزدیکتر و یا دورتر می شوند در مجمو عه ای از نیت و عمل منبعث شده از نیت .
    جناب ارمیان بزرگوار 
    خداوند شفاف است صادق است و چه خوب که ما نیز شفاف باشیم صداقت داشته باشیم . خانم ارمیا به ما هو انسان ارزشمند هستند ولی با تعریفی که از چارچوب دین اسلام داشته اند به ارزشمندی و کرامت انسان هایی که مسلمان هستند  توهین کرده اند ایشان به راحتی و با شفافیت کامل می توانند بگویند من به این نتیجه رسیده ام که آواز خواندن را بیشتر از چارچوبی که در دین اسلام معین شده می پسندم . این بهتر است تا از هزار راه بخواهند ثابت کنند که این عمل در چارچوب دین اسلام تایید می شود ! اگر بنا بر احترام به انسان هاست چرا ایشان در یک رسانه ی جمعی به ارزش های مسلمانی بی احترامی می کنند ؟ ویژگیهای زندگی خصوصی ایشان به خود ایشان مربوط است ولی آنچه آشکارا و از سر آگاهی انجام می دهند خود استهزاء یک میلیارد و نیم انسان  مسلمان و از همه دردناک تر استهزاء  سنت پیامبر  صلوات الله علیه ست .اگر آواز خواندن زینت زن باشد و برای او فخر و ارزش ، آیا حضرت فاطمه سلام الله علیها سزاوارتر نبودند ؟! 
    خودمان را دور زنیم شفاف باشیم ایشان نباید عمل و سلیقه ی شخصی خود را در چارچوب اسلام مهر تایید بزند .
    سلام.
    اول در پاسخ به دوستی که گفتن به حرف روحانیا گوش نکنید به قرآن نگاه کنید و این که در قرآن گفته شده هرکس با افکار خودش سنجیده می شه: حرام بودن موسیقی و خوانندگی زن در احادیث و از ائمه ما نقل شده ودر همین احادیث آمده است که میزان سنجش اعمال ما رفتار معصومین است.
    دوم این که برخی ها چه ساده انگارانه دوست دارند این خانوم!! را . و چه احادیث زیبایی داریم از معصومین درباره آخرالزمان که فرمودند: در آخرالزمان مومن ذلیل و منافق گرامی داشته می شود. دوستان به جای توهین به خانوم منصوره بدعت گذار را دریابند(البته منظورم از منافق کسی بود که حرف و عملش یکی نباشد نه اینکه عضو گروهک خاصی باشد چون اطلاعی دراین باره ندارم)
    جای فردوسی شاعر بزرگ خالی که بازهم بگه:
    نهان گشت آیین فرزانگان
    پراکنده شد کام دیوانگان
    هنر خوار شد جادویی ارجمند
    نهان راستی آشکارا گزند
    شده بر بدی دست دیوان دراز
    زنیکی نبودی سخن جز به راز
    اینکه یک خانمی دو بار ازدواج کرده گناه کرده؟
    بلاخره ازدواج تاکید شریعت هست یا نیست؟
    چرا ماها همیشه صفر و یک هستیم. مشکل ما اینه که اگه کسی مثل ما نبود حق حیات هم نداره. این تو مسائل مختلف تو جامعه ما دیده میشه.خانم صامتی نمره 10 و 12 هم نمره قبولیه همه که مثل شما 20 نیستند.
    سلامت باشینو امیدواری بدین به مردم
    پاسخ:
    بزرگوار ! یکی از مواردی که بنده بارها با دوستان در میان گذاشته ام همین نکته است که نباید به انسان ها مطلق نگاه کنیم که بسیاری از مردم خاکستری هستند و این غیر طبیعی نیست . موضوع خانم ارمیا چیز دیگری است بنده به ایشون انتقاد دارم که چرا به نام اسلام عملشان را توجیه می کنند ؟! در اسلام آوازه خوانی برای زنان ممنوع است .خوش به حال آنهایی که 1 یا 12 هستند بنده که خود را خوب می شناسم هنوز نمره ای زیر 10 دارم انشالله خداوند هدایتم کند 
    یک چیز دیگرو بگم که خانم نجمه چقدر توجه کردی به قسمتهای بدن همنوعت!
    خانم صامتی نماز واقعی رو کسانی میخونند که دور از چشم بقیه تو سجده هاشون گریه میکنند نه مثل شما که سجده هاتونو به رخ مردم میکشید.
    به هر حال امیدوارم اگر دین نداریم لااقل با اخلاق باشیم.
    خانم صامتی
    خوب که چی؟میخوای بگی محجبه هستی و کارت خیلی درسته؟ یا اینکه دنبال معروف شدن هستی؟
    مگه ظاهر افراد نشون دهنده باطنشونه؟
    برو داستان اون خوانندهای رو بخون که کلی به فقرا مکم میکرد و یک شب به خواب یکی از بزرگان میآد که نسبت به عرش از اون بزرگ نزدیکتر بود.ضمنا شما که به تریپتون نمیاد ماهواره ببینید از کجا دیدین؟
    حفظ آبروی افراد از هر چیزی مهمتره. اینو خوبه ما همه رعایت کینم.
    شما اگه آدم خوبی بودی این حرفارو به همکلاسی سابقت میزدی نه تو این وبلاگ شاید اون هم دلیل خودشو داشته باشه.من نمیگم کار اون خانم یا هر خانم دیگه ای که میخونه درست هست یا نیست چون این مساله نیاز به تحقیق دینی و علمی داره ولی اینو میدونم آبروی افراد رو اینجور بردن درست نیست .والا اون علمای بزرگ دین نسبت به بدترین آدمها هم انجوری قضاوت نمیکنند
    مرگ بر منافق
    سلام خانوم صامتی چرا تهمت میزنین آخه بیچاره ارمیا
    سلام خسته نباشید.......شماهنوز دست از سرخانم ارمیابرنداشتین ازسبدکالا بگین ک خبرش داغه هنوز
    پاسخ:
    سلام سپاس
     مگه ایرانی ها خسته هم میشن ؟ خدا قوت 
    بزرگوار در مورد سبد کاا چند پست قبل نوشتیم  چرا اینقدر دیر به دیر تشریف میارید ؟
    سلام خانوم صامتی عزیز ارمیا رو شما خیلی وقته میشناختید اونوقت نمی دونستید منافقه؟
    پاسخ:
    سلام عزیزم 
    تقاضا می کنم متن را یکبار دیگر مطالعه کنید . ممنون که با ما همراه هستید .فاطمه خانم عزیز
    به نظر من هم خانم ارمیا اصول شرعی رو رعایت نکردن ولی این همه زیاده روی از طرف منتقدان واقعا درست نیست اخه زندگی دیگران به بقیه چه ربطی داره بهتر از خیلی های دیگه ست که فقط بلدن جا نماز اب بکشن
    پاسخ:
    زهرای عزیز منظور شما از جانماز کشیدن  دقیقا یعنی چه ؟
    آخه زن متاهل هم بایستی واسه مرد دیگه ناز بکنه و چشم و ابرو بندازه؟ این ناز و اداها مال دختراست به انگیزه پیدا کرن همسر، نه زن شوهر دار.
    مخصوصا زن شوهرداری که که دوبارم ازدواج کرده!
    من مطمئنم دوتا کاربر ساناز و ارمیا هردو یکی هستند منتها با دو اسم متفاوت. یه نگاه به تاریخ و ساعت کامنت ها بکنید. سوتی از این بالاتر؟
    کاری نداره خیلی ناراحتی تو هم از این کشور مهاجرت کن و برو خواننده شو.این کشور به اندازه کافی نماینده شایسته داره. به نماینده ای مثل ارمیا نیازی نداره.
    سلام
    از نظرمن خانم آرمیا کار درستی نکردن ودارن اسلام آمریکایی رو رواج میدن.
    این خانم نه حجاب درستی دارن که دم از حجاب بزنن وهم اینکه علاوه بر خوانندگیشون که مشکل شرعی داره در طول خوندن با چشم ابروشون بازی میکنن ویا به عبارتی ناز می کنن که اونم مشکل داره.
    ودر جواب کسایی که میگن نباید تو کار آدما دخالت کردباید بگم اتفاقا اگر ساکت بشینیم گناه کردیم چون یه عده آدمای ساده لوح وکم سن وسال اینارو میبینن وبدون آگاهی ازشون الگو برمیدارن واین طور میشه که اسلام آمریکایی رواج پیدا میکنه.
    اسلام آمریکایی یعنی هرچیزی رو که از دین دوست داری رعایت کنی وبقیه رو بگذاری کنارودر آخر بگی من مسلمونم.
    جوونای ما باید هشیار باشن ونذارن که این جور آدما روشون اثر بگذارن
    یاد بگیریم در مورد دیگران قضاوت نکینم. یاد بگیریم که در زندگی شخصی دیگران دخالت نکینم و تهمت نزنیم. چرا در جامعه ما اگر کسی به روش دیگری زندگی بکنه که ما دوست نداریم ما باید بگیم که منحرف شده و حتما پشت سر این انحرافات دشمن است!!!! عزیزم آزادی تفکر و اندیشه را قبول کن که متاسفانه توی جامعه ما اینگونه نیست. ارمیا و هزاران نفر مثل او حق انتخاب دارند وآزادند.
    خیلی از خوانندگان ما ابتدا قاری قرآن بودند. مثل معین یا استاد شجریان. ارمیا هم قاری قرآن بود. اما راهش را خودش انتخاب کرد و تصمیم گرفت که خواننده بشود آیا این گناه است؟. متاسفانه در جامعه ما هزار تا کثافت کاری می شود و از همان آدمهایی که جانماز آب می کشن هزار تا فساد سر میزند اما هیچ وقت جلوه نمی کند. فقط کافیست که یک نفر ان ور آب براساس علاقه خود به سمت کاری که دوست دارد برود آن وقت است که تهمت ها پشت سر او روانه می شود.
    می دانید مشکل بزرگ مملکت ما چیست که واقعا از ش متنفرم؟ اینکه دیگران را زود قضاوت می کنیم و اگر دلخواه ما نباشند تهمت و افترا به ان ها می بندیم. اگر ارمیا خواننده شد، به من و شما هیچ ربطی ندارد. این علاقه شخصی اوست و دوست دارد این راه را ادامه بدهد.
    یلدا خانم
    1- داشتن "سابقه سیاسی" کسی را از "حق ورود به ایران" محروم نمی‌کند.
    2- زمانی خودم را ساده لوح خواهم دانست که ادعایی غیر مستند را بدون هیچگونه دلیل و مدرک و قرینة موافق و علیرغم شواهد مخالف بپذیرم. آن هم ادعایی که با آبروی یک انسان مرتبط است.
    3- نمی‌دانم چرا برخی اصرار دارند این گروهک مرده که حتی اعضای قدیمی‌اش در حال ریزش هستند را بزرگتر از چیزی که هست نشان دهند.
    اگر ارمیا که تنها یک کارآموز آکادمی موسیقی است نه بیشتر هیچ سابقه سیاسی نداشته باشد قطعا حق ورود به ایران را خواهد داشت وگرنه خیر. بعدش هم خیلی از افراد هستند که در خارج از ایران دست به فعالیت سیاسی می زنند و حتی خواهان تجزیه کشور عزیز مان ایران هستند ولی خودشان را مبرا جلوه می دهند. به قول خانم صامتی که جمله قشنگی را گفتند: * ساده باش اما ساده لوح نباش*
    خانم نفس خانم
    در مورد اسم ارمیا باید گفت خیلی از هنرمندان هستند که اسم هنری که برای خودشان انتخاب می‌کنند با اسم حقیقیشان متفاوت است و این چیز عجیبی نیست.
    اما در مورد منافق بودن ایشان (وابستگی به سازمان مجاهدین خلق) باید بگم کسانی که چنین اتهامی را به ارمیا وارد کردند برای ادعای خود هیچ سند و مدرکی ندارند و این امر تنها یک تهمت است و اتفاقا شواهد زیادی برای رد چنین ادعایی وجود دارد.
    ارمیا در صفحه فیس بوکش هرگونه وابستگی به این سازمان را انکار کرد
    کسانی که این مساله را مطرح کردند مدعی بودند حضور ارمیا سناریویی است برای تبلیغ این سازمان. واقعا چه تبلیغی میتوانست توسط ارمیا برای این سازمان صورت گیرد؟ تنها شباهت او با زنان عضو آن سازمان رعایت حجاب بود اگر این دلیل است پس باید گفت همه زنان محجبه ایرانی مبلغ منافقین هستند!!!
    ارمیا در برنامه سمت نو به آراء افرادی مثل شهید مطهری و بازرگان استناد کرد. افرادی که سازمان مذکور از مخالفان سرسخت آنها بودند.
    دلیل این اتهام را من یک چیز میدانم و آن هم این است که برخی به این جمله معروف معتقدند که "هدف وسیله را توجیه میکند" بنابراین وقتی با عقاید و اعمال کسی مخالف هستند سعی میکنند با هر وسیله و روشی به تخریب و حذف او بپردازند حتی به بهای دروغگویی و تهمت‌زنی.
    اینکه کار ارمیا به لحاظ شرع اسلام صحیح بود یا خیر، بحث مفصلی است که به تفاوت در مبانی دین شناسی و اسلام شناسی بطور عام و مساله آواز خواندن زنان بطور خاص مربوط است. فقط بگویم بر اساس مبانی‌ مورد پذیرش برخی اسلام شناسان متجدد مساله موسیقی و خواندن زنان منافاتی با اسلام ندارد و اصولا مساله‌ای تاریخی و فرهنگی و اجتماعی است نه مساله‌ای فقهی. از سوی دیگر در "فقه رسمی" حکومت ایران نیز مساله موسیقی پاسخ قاطع و روشنی ندارد و در بسیاری موارد به تشخیص مخاطب واگذار شده است.
    سلام خانم صامتی. با عرض پوزش به دلیل مشغله ایام امتحانات فرصت نکرده بودم سایت رو کامل بررسی کنم و فقط چند باری همین صفحه رو چک کردم.
    با تشکر از شما بابت انتشار اون سوالات، من در همونجا توضیحات دیگری اضافه کردم. خوشحال میشم نظر خودتان را هم در مورد اون مساله بیان کنید.
    با سپاس
    دوباره سلام خانوم صامتی عزیز این طور که گفتید ارمیا قرآن میخوند پس چطور منافق شد یا اسمش چه طور عوض شد؟ توروخدا جواب بدید اگه میشه! ! و درباره ارمیا توضیح بدید
    پاسخ:
    عزیز دلم یکبار دیکر متن را مطالعه کن
  • روز بهانی
  • نفس جان عزیزم اولش نوشته از وبلاگ میس طلبه برداشت شده. عزیزم دقت کنید.خانم صامتی چه حوصله ای دارید. من که نمیتونم .شما خیلی خوبید ومهربون. موفق باشید
    پاسخ:
    شما خودت گلی . امروز و هر روز پیروز باشید 
    سلام خانوم صامتی عزیز این طور که پیداست علاقه شدیدی به ارمیا یا اوریب مشایخی داشتید شما گفتید ارمیا صبحا قرآن مى خواند پس چه طور منافق شد؟ شما با ارمیا صحبت کردید؟ از طریق فیسبوک یا ایمیل؟ و شما با ارمیا هم کلاس بودید چه طور اسمش عوض شد؟
    سلام خانم صامتی... ممنون ازاینکه اینقدر دلسوزانه این چنین مطالبی رو مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهید. با توجه به شخصیت شما که البته از نوع کلامهاتان استنباط کردم، حرفهاتون کاملا منطقی و قابل اعتماد هست.اما در مورد موسیقی.... من خودم وقتی فقط 6 سال داشتم عاشقانه خوندن رو شروع کردم.. از قران تا تواشیح و حتی اخیرا دعای ربنا ولی استعداد اصلیم تو موسیقی سنتی و اصیل ایرانی هست... اما هیچ وقت نخواستم چیزی بخونم و یا شخصیتی باشم که به قول شما تهش عاقبت بخیری نباشه... من نمیخوام بگم چیزی از موسیقی میدونم و یا صدای خاصی دارم، اما بر نامه اکادمی رو نگاه کردم واقعا پی به بی مایگی این اکادمی بردم... موسیقی هنر و گوهر درونی انسان هست نه ابتذال و بی مایگی...هنر مقدس هست و ریشه در عشق و ضمیر پاک انسانها داره... اکثر ترانه هایی که استاد اکادمی اونها رو تشویق میکرد بنظر من بی مایه بود... اگر خوانندگی اونجوریه که...! واقعا باید قدر هنر داخل کشورمون رو بدوینم و ببینیم چه استادای باسوادی داریم که مجال نام بردن نیست.. بنظر من امثال همین خانم مشایخی هم هر چند که بنده با نفر اول بدونشون بین اون صداها اصلا شکی ندارم و کاملا شایسته بود، اما راه درستی را اانتخاب نکردند... امیدوارم هیچکدوم ما انسانهایی که پاک نیستیم و لی بهر حال در حد خودمون دغدغه ی ادم شدن رو داریم هیچ وقت چنین خبط و خطاهایی نکنیم..............ممنون
    سوالی از شما پرسیدم در مورد حجاب اجباری. حتی منتشرش نکردی. چرا؟
    پاسخ:
    سلام
    اگر شما مخاطب این رسانه باشید خواهید دید که نظر شما نه تنها منتشر شد بلکه به عنوان یک پست در صفحه ی اول مطرح شد و برخی دوستان هم نظر دادند! ای کاش به جای گلایه و شکایت اندکی به خودتون زحمت می دادید و پستهای گذشته رو مطالعه می فرمودید تا اینگونه قضاوت نفرمایید . به جهت حجم فراوان پست ها و نظرات بسیار زود صفحات تغییر می کنند بتابراین بجاست اگر سوالی مطرح می کنید در چند روز آینده حتما پی گیری کنید . شما پرسش بسیار مناسبی مطرح نمودید بنده هم به جهت احترام به این پرسش مناسب در صفحه ی اول منتشر کردم . مطلب شما با عنوان چند پرسش مفید منتشر شده است 
    خانم صامتی خوش به حال تو که مثل ارمیا نشدی منافق به توربتی ندارد که در مورد ارمیااینگونه مینویسی
    پاسخ:
    خانم رابعه به آن جهت که گفتم در اسلام زنان از آواز خواندن در حضور نامحرم نهی شده اند و ارمیا نیز نباید به نام یک زن مسلمان چنین کاری انجام دهد منافقم؟!
    برنامه سمت نو شبکه من و تو به ارمیا میگه توی ایران چیکار میکردی،میگه توی حوزه علمیه قم دروس دینی میخوندم!
    خاک عالم برسرش ابروی زنان ایرانی را برد
    پاسخ:
    بهتره تحلیل کنیم نه توهین!
  • چه فرقی می کنه !
  • سلام
    ممنون از مطالب جالبتون
    خدا لعنت کنه کسانی رو که با اسم دین هر کاری که می خوان می کنن اینا مثل همون کسانی هستند با قران هایی که بر سر نیزه ها کرده بودن به جنگ حضرت علی رفتند کسانی هستند که دین رو تحریف می کنن اگه کسی به دین اسلام قلبا اعتقاد داشته باشه یعنی حرفای خدا رو قبول داره و همه ی اونا رو انجام میده وقتی خدا گفته صدای زن حرامه یعنی حرامه قرار باشه کسی بگه من چون حجاب دارم خوندنم اشکال نداره که نشد دین اون دینش تو سرش خورد.در ضمن همه ی شبکه های ماهواره ای فارسی زبان با هدف تاثیر گذاری(اونم از نوع بد) برنامه پخش می کنن دیگه اونا دل سوز ما نیستن که بگن طفلکی ها برای این که حوصلشون سر نره براشون گوگوش بذاریم!!! نظرات بعضی ها هم خیلی جالبه آدم تو مملکت اسلامی بزرگ بشه و همچین افکاراتی داشته باشه؟!
    سلام من از همون اولش از روی حجاب این خانم فهمیدم کار تبلیغاتی دارند انجام میدن یک هدف این بود که بگن ببینید ما مخالف حجاب نیستیم و احترام میذاریم به عقاید دیگران و هر کسی آزاده هرطوری دلش میخواد بگرده. دومین هدف این بود که بگن چه اشکالی داره زن با حجاب باشه و بخونه زنهای با حجاب هم میتونند بخونند. حالا کاری ندارم که که کارشون درست بود یا غلط. آدم خشک مذهبی هم نیستم موسیقی رو دوست دارم خودم رشته هنر و تئاتر خوندم. اما این کار شبکه من و تو و خانم ارمیا توهین به شعور من محسوب میشد. خانم پا شده اومده با مینی زوپ و جوراب شلواری (ساپورت) موهاش رو بسته گردنش هم که بازه بقیه پوشیده. که نوع پوشش صورتش با حجاب اسلامی منافات داره اگه بخواد حجاب رعایت کنه مینی زوپ و ساپورت هم که خود گویاست. مرحوم هایده و مهستی هم در عین سنگینی از این کارهای مزخرف نکردن. شاید پوشش مو نداشتن یا بخشی از سینه پیدا بود ولی همیشه لباسهای بلند به تن داشتند. ادعای حجاب هم نداشتن. حالا میخوام بگم این خانم ارمیا کجاش حجاب رو رعایت کرده بود فقط بستن مو و پیدا نبودن سینه و دستهاش حجاب بود. پس پائین تنه اش رو چی. متاسفم که بعضی ها هم فکر میکردند این خانم واقعا به حجاب عقیده داره. به هرحال گذشت و رفت اما ساده اندیش نباشید. خانم ارمیا مسلمون هست یا نه بوده یا نبوده عضو مجاهدین هست یا نه بوده یا نبوده به خودش ربط داره تو اون برنامه هم نیومد از عقاید سیاسیش دم بزنه که حالا بخوایم راجع بهش حرف بزنیم اصلا با این چیزاش کار ندارم فقط میخوام بهش بگم یعنی بهش برسونند که تو بازیچه ای نه ما تو اگر بازیگری ما کارگردانیم. برو از این فیلمها بازی نکن ملعبه دست نشو. همین خانم صامتی شما هم بقیه خاطرات رو از ایشون بنویس. اینم به کسی ربط نداره کار ایشون از موعظه گذشته
    پاسخ:
    سلام جناب سبحان سپاس که وقت گذاشتیدو نظرتون رو مطرح کردید . بزرگوار نکاتی که به آن اشاره داشتید کاملا صحیح است . نکته ای هم بنده عرض می کنم ،هزاره ی سوم  هزاره ی جنگ باور هاست ودر این جنگ بیش ازتجهیزات منابع انسانی اهمیت دارند به همین جهت گروههای مختلف از عقاید و باور های متفاوت در صدد یارگیری از جبهه ی مقابل هستند ،ودر این مهم از جامعه شناسان و روانشناسان نیز بهره می برند تا بستر جامعه را واکاوی کنند ! نکته ای که باید درسی برای ما باشد اینکه آنها در مرحله ی اول به دنبال یارکشی و نزدیکی به جامعه ی هدف هستند تا هرچه بیشتر خود را همراه جامعه ی متوسط نشان دهند همان خلاءی که معمولا ما با آن روبرو هستیم اگر به دقت بنگرید 90 در صد جامعه ی ایران خاکستری هستند در حالی که سیاستگذاری های ما معمولا خواص جامعه را در بر می گیرد خواص در دو طیف ضعیف و قوی . و انسان های متوسطی که ارزشیهای معنوی را پذیرفته اند ولی از زندگی دنیایی هم روی گردان نیستند و نادیات بخشی از زندگیشان را تشکیل می دهد .حتی رسانه ها در ایران آنقدر خواستند که تخصصی باشند که عملا خود را ایزوله ساختند و همواره ازمخاطب توقع داشتندکه به رسانه نزدیک شوند در حالی که دیگر رساته هاحتی بر سر میز صبحانه با مخاطب ایرانی همراه هستند و در یک روند و  فرآیند او را دست در دست تا ارزشهای جدید که همانا هدف جبهه ی مقابل است  مشایعت می کنند و همواره در حال تشویق و ترغیب مخاطب هستند تا او را از دست ندهند . رسانه های داخلی خود را معلم جامعه می بینند و همواره از بالا به مردم متوسط و خاکستری می نگرند. ..
  • بنده ی خدا
  • میدونید از چی تعجب میکنم؟؟ اصلا به کسی کاری ندارم و بالای منبر هم نمیرم. راستش خودم با حجابم ولی اصلا متحجر نیستم ولی متعصب نسبت به اعتقاداتم برای زندگی خودم هستم دو سال هم مروج شیعه و اسلام در آلمان بودم اینا رو گفتم که خودم رو معرفی کرده باشم و هیچ نظری درباره ی نویسنده ی این وبلاگ یا صداوسیمای ایران و کارکنانش و این خانم محترم به اسم ارمیا ندارم.ولی راستش تعجب من از اینه که چه معنی داره هرکی این روزها بالای منبر برو شده یا آمر به معروف و ناهی عن المنکر سیر تا پیاز هر کوفت و زهر ماری توی ماهواره پخش میشه رو میبینه و مو به مو کنکاش میکنه!!برای من که ادعای دین و ایمانم (برای زندگی خودم)میاد،داشتن ماهواره ممنوع و یا بهتر بگم علی السویه و بی اهمیته و اصلا ندارم!!زشته بخدا،اگه خوبه پس چرا جانماز آبکشی،اگه بده پس چجوری سر از خونمون در آورده؟ مشکل اینجاست اول پیش خودتون این رو حل کنید . و السلام موفق باشید
    پاسخ:
    بنده خدای عزیز 
     چه خوب که مبلغ دین هستی . عزیز دلم بنده هم مانند شما ماهواره ندارم و تمایلی هم به داشتنش ندارم . چون به لحاظ منطقی فرصت ندارم این همه اطلاعات غیرضروری رو رصد کنم . ولی پژوهشگران و کارشناسان فرهنگی و یا جامعه شناسان باید برخی از برنامه ها رو واکاوی و وارسی کنند و تحلیل خود را به جامعه اراءه کنند . عزیز من ما درعص رسانه زندگی می کنیم چگونه می شود شمای مبلغ دین از دنیای رسانه بی اطلاع باشید ؟ 

    خوب برای تو چه فرقی ....

    شما این کشور رو بچاپید کاری نداشته باشیم دیگران اونور دنیا چطوری میگردند
    منصوره جان ، حق داری کنگر بخوری جفتک بندازی!! با چادر چاقچور به همه چی رسیدی. سرکار رفتی، ازدواج کردی و... بازم سیر نشدی؟ دیگه از خدا چی می خوای؟ دلتو بذار به حال این جوونا . همه از غم و غصه مریضند. من طرفدار ارمیا نیستم. ولی احساس میکنم تو فکر میکنی موفقیت فقط مال امثال توست. لطفا دست از این حسادت ها و زیاده خواهی ها بردار. خدا اون بالاست.
    پاسخ:
    ای کاش مودبانه می نوشتی نه به خاطر من به خاطر خودت زنان ایرانی حتی در انتخاب کلمات شایسته ی بهترین ها هستند . خواهرم من هم از همین جوونهام ولی نمی پسندم از مشکلاتم بنویسم اگر درد نداشتم اساسا نمی نوشتم . با چادر به چه رسیدم عزیزم ؟ بدون چادرها به چه رسیدند؟ اگر موضوع شما آوازه خوانی ارمیاست که ربطی به چادر ندارد اگر موضوع بحث شما چادر اس که ربطی به ارمیا ندارد به بی درد بودن ارتباطی ندارد . باور کن یلدا جان بارها و بارهادختران به ظاهر بد حجابی بوده اند که در یک گفتگوی صمیمانه خیلی محرمانه ، گفتند راستش رو بخوای دلمون میخاد چادر بپوشیم ولی نمی تونیم جمعش کنیم و فکر نمی کنیم چادر به ما بیاد . سه نفر از دختر های دانشگاهمون که کسی فکرشو نمی کرد بعد از سفری که با هم به قم داشتیم  چادری شدند می گفتند فقط به خاطر اخلاق خانم صامتی البته این افتخار منه ولی نون و آب من نیست عزیزم در فضایی که من کار می کنم بد حجابی خریدار بیشتری داره تا چادر ! 
    سال 81 و 82 منتخب تءاتر دفاع مقدس بودم دی ماه 82 منتخب فیلم کلاه پهلوی به کارگردانی ضیاءالدین دری بودم خودت می دونی که برای هنرپیشه گی بدون چادر خریدار داری نه با چادر ولی به جهت لوکیشن خارج از تهران نرفتم 
    عزیزم وقتی نکته ای جز باورت می شه جزیی از گوشت و خونت میشه  فرق می کنه . اخیلی مطالب رو هم نمی تونم بگم . چند خط نوشتم که بدونی چادر برای من تعبیر نون و آب رو نداشته .بلکه به خاطرش هزینه دادم . البته بنده بیش از آن که به 5 متر پارچه ی مشکی فکر کنم به فلسفه ی حجاب باور دارم. البته امیدورام که همین گونه که نوشتم باشم 
    برای شما و همه ی جوونهایی که مثل خودم درد دارید ناراحتم اگر موضوع خوبی به نظر شما رسید لطفا پیشنهاد دهید 
    ممنون یلدا جان که همراه این رسانه ای 

    اتفاقاً من از مخالفان ارمیا هستم.

    اما خدا رو شکر  میکنم که طی فتوای تازه صدای زنان از حبسخانۀ حنجره شان بیرون آمد و اشکالی در شنیده شدنش دیده نشد....

    اما حالا آیا موضوع تازه ای دارید که ارمیا ها را محکوم کنید؟

    پاسخ:
    به کدام فتوا اشاره می کنید؟

    صداى خوب زن یک نعمت است، چرا در اسلام براى آن محدودیت قرار داده شده است؟
    انسان ها در نهاد خویش به صداى خوش میل دارند و گوش دادن آن نیز موجب تلطیف روح انسان مى شود. اما گاهى همین نعمت خدادادى مفاسدى را به همراه دارد. بدیهى است که در چنین مواردى خواندن یا گوش دادن آن نه تنها مطلوب نیست بلکه حرمت هم خواهد داشت. صداى زیباى زنان، براى مردان انگیزش شهوانى داشته و مفاسدى را به دنبال خواهد داشت. بدیهى است که در چنین موردى براى جلوگیرى از مفاسد و در واقع جلوگیرى از سوء استفاده از این نعمت در اسلام، محدودیت هایى وضع شده است. پس این محدودیت ها نه تنها خلاف عقل نیست بلکه کاملاً مطابق عقل است؛ زیرا از نعمت داده شده، استفاده صحیح نمى شود و در جهت خلاف حکمت از آن بهره گرفته مى شود.شایان توجه است که در حرمت موسیقى، ترانه هاى غنایى و طرب انگیز و لهوى، میان زن و مرد تفاوتى نیست. آهنگ بیان کلمات نیز مهم است لذا اگر قرآن را نیز به شکل غنا و طرب انگیز بخوانند حرام است. البته صداى مردان با زنان تفاوت دارد، صداى مردان به طور مشخص از صداى زنان بم تر است و صداى زنان مهیّج است. مردان از سه سطح تقابلى، زیر و بمى آهنگى برخوردارند، در حالى که زنان داراى چهار سطح اند و این خود سبب مى شود که به راحتى احساسات و عواطف گوناگون را ابراز و دیگران را تحت تأثیر قرار دهند. سید هادى حسینى، فصلنامه کتاب نقد، ش 17، ص 168. از آنجا که آستانه دید و شنوایى مردان به جنس مخالف حسّاس است؛ از این رو محدودیت هاى شدیدترى در خواندن و حتى صحبت کردن براى زنان قرار داده شده است. قرآن کریم، براى همسران پیامبر توصیه مى کند که جدى و خشک و معمولى سخن گویند و با تعابیر تحریک آمیز که گاه کشش خاصى دارد صحبت نکنند، مبادا که افراد، مریض القلب به فکر شهوت بیفتند: «یا نِساءَ النَّبِیِّ لَسْتُنَّ کَأَحَدٍ مِنَ النِّساءِ إِنِ اتَّقَیْتُنَّ فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلاً مَعْرُوفاً»؛ احزاب (33)، آیه 32.؛ «اى همسران پیامبر، شما مانند هیچ یک از زنان (-(دیگر)-) نیستند، اگر سر پروا دارید، پس به ناز سخن مگویید تا آنکه در دلش بیمارى است طمع ورزد، و گفتارى شایسته گویید».از این آیه پیداست، اسلام در مسایل مربوط به عفّت عمومى سخت گیر و موشکاف است محدودیت هایى که در این باب هست براى حفظ سلامتى روحى و معنوى زن است که مستلزم سلامت مرد و در نتیجه سلامت همه جامعه مى باشد و مراعات نکردن این حدود، نه تنها سلامت معنوى زن؛ بلکه، سلامت معنوى همه جامعه را تهدید مى کند.از نکات یاد شده، معلوم مى شود. حتّى بر فرض اینکه معلومات و تحقیقات ما درباره موسیقى به حدّى رسید که اثبات کردیم موسیقى بر دو نوع مشروع و غیرمشروع (لهوى) تقسیم مى گردد، باز هم باید در حرکت انسان در مرز این دو نوع احتیاط کنیم، زیرا جاذبیت موسیقى - به ویژه همراه با صداى زن - همواره رو به سوى منطقه ممنوعه مى باشد. محمدتقى جعفرى، موسیقى از دیدگاه فلسفى و روانى، مؤسسه علامه جعفرى و انتشارات تهذیب، چاپ اول، 1380، ص 151. (حقوق زن، سید ابراهیم حسینی، کد: 47/500038)

    ما مسلمونیم وشیعه 12 امامی هستیم. حالا با روسری یا بی روسری. این سوال رو دارم  کی حضرت علی و ائمه اطهار ما گفتند زن با حجاب و دیندار میتونه آوازه خوان باشه. کی گفتن؟ این خانم چیکارست که برای زنان ایرانی نسخه تجویز کرده و گفته شما هم می تونید بکنید.

    اینقدر گناه مردم نشورین
    پاسخ:
    خدا رو چه دیدی شاید انقدر شستن که رفت بهشت !
    همه این حرفها از روی حسادته . احسن به این ارمیا واقعا زن آزاده ای است . موفقیتش آرزوی همه ایرانیان واقعی است مگه ندیدید اسم ایران که اومد ارمیا اشک ریخت و نتونست ادامه بده این رو میگن ایرانی  احسنت به غیرتت ارمیا. دوستت داریم .

    یعنی این ارمیاانقدارزش جنگ وجدل داره؟

    جامعه گرگ صفت؟ دختران بی عفت ایرانی؟ لابد این خانم هم بره بوده که از چنگال گرگها فرار کرده. و در جامعه ای دیگر بدعت تازه ای از دین را مطابق میل و سلیقه شخصی خودش تبلیغ نموده. خواهش می کنم دختران زحمت کش و تحصیلکرده مملکت مارو به خاطر یک زن بی قرار و متناقض الهویه مورد اتهام قرار ندهید. درسته که این خانم درس فلسفه خونده ولی در مقامی نیست که فتوا صادر کنه.

    سلام . شما اگر اهل حوزه و طلبگی بودید ، می فهمیدید که خدا هیچ وقت راضی نیست آبروی بنده هاش برده بشه . اینکه این خانم کی هستن و یا واقعیت چیه و دروغ چیه ، تنها خدا می دونه و یس . خانم ارمیا بسیار متین و با شخصیت ظاهر شدن ( بر عکس شما که .... ) . هر کسی توی قبر خودش می خوابه . شما از دختران و زنان بی عفت ایرانی چشم پوشی کرده و در مورد کسی حرف می زنید که یک انسان است و باورهای خاص خودش رو داره . حالا که یکی پیدا شده که برخلاف جامعه ی گرگ صفت ایران به اعتقاداتش عمل کرده ، این اصلا درست نیست که در موردش این جوری حرف بزنید !
    پاسخ:
    سلام 
    مریم بانوی عزیز بنده از دوستداران اهالی دین  هستم و متاسفانه حوزوی نیستم ،و صد البته بنده ی کاملی هم نیستم و به یقین اگرستارالعیوبی خداوند نبود آبرویی در میان خلق نداشتم ،ولی  معتقدم که ارمیا با هر ویژگی خوبی که شما از او می شناسید نباید به نام مسلمانی آواز بخواند در اسلام زنان از آواز خواندن در حضور نامحرم نهی شده اند.
  • سجاد غلامی
  • سلام آرمان و ناشناس عزیز . امیدوارم که هردوی شما ، همواره در سلامتی کامل به سر برده و در تهذیب نفس و تحصیل علم موفق باشید .

    جناب ارمان ! آنچه شما فرمودید ، تنها نظر لطف شماست .
    "بدانجا رسید دانش من ، که همی بدانستم که نادانم ". درواقع نهایت دانایی بنده و امثال بنده ، تا بدانجاست که بدانیم که نمی دانیم .
    اما آب دریا را گر نتوانی چشید ، هم به قدر تشنگی باید چشید .
    در برخورد با دریای عظیم علم و دانایی ، مهم اینست که همواره تلاش ما در جهت رفع ابهامات و مجهولات و کشف حقایق و رسیدن به معلومات باشد تا مصداق این آیه ی قرآن صم بکم عمی فهم لایعقلون !  قرار نگیریم .

    گفتگو با شما برای بنده هم ، باعث افتخار بوده و قطعا از نظرات خوب شما استفاده نموده و خواهم آموخت .
    اما قبل از هر چیز توجه شما را به دو نکته جلب می نمایم . در آداب علم آموزی در دین اسلام ، اصطلاحی هست به نام "ما ادری" یعنی نمی دانم ! فرمود : خداوند رحمت خود را شامل حال کسی خواهد کرد  که در برخورد با مسائل علمی ، در صورت ندانستن جواب ، [راحت] بگوید : نمی دانم !
    نکته بعد که جناب آرمان به درستی به آن اشاره کردند ، نداشتن تعصب و جزمیت ، در برخورد با مسائل و مباحث علمی است . چه خوب است که وقتی در مسئله ای ، تا کنون اشنباه فکر می کردیم و حالا به حقیقت رهنمون شده ایم ، بدون تعصب ، حقیقت را بپذیریم که در تعالیم امامان نیز در آداب علم آموزی ، یه توجه و رعایت آن ، سفارش نموده اند .

    در رابطه با موضوع مطرح شده ، ابتدا می خواهم به چند سوال و جواب ، از کتاب رساله ی اجوبه الاستفتائاتِ مرجع تقلید شیعیان جهان ، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای که در اینجا عینا ذکر می شود ، اشاره نمایم .

    سوال : ملاک تمییز موسیقی حلال از حرام چیست ؟
    ج : هر موسیقی که به نظر عرف موسیقی لهوی و مطرب که مناسب با مجالس عیش و نوش است ، باشد ؛ موسیقی حرام محسوب می شود .

    سوال : منظور از موسیقی مطرب و لهوی چیست و راه تشخیص موسیقی مطرب و لهوی از غیر آن ، چیست ؟
    ج : موسیقی مطرب و لهوی آنست که به سبب ویژگی هایی که دارد ، انسان را از خداوند و فضائل اخلاقی ، دور نموده و به سمت بی بندباری و گناه سوق دهد .

    سوال : غنا چیست ؟ آیا غنا فقط شامل صدای انسان است یا اینکه شامل صداهای حاصل از آلات موسیقی هم می شود ؟
    ج : غنا عبارت است از صدای انسان در صورتی که با ترجیع (آواز را در گلو گردانیدن) و طرب همراه بوده و مناسب مجالس لهو و گناه باشد که خواندن به این صورت و گوش دادن به آن ، حرام می باشد .

    سوال : آیا گوش دادن به غنا در خانه جایز است ؟ اگر در فردی تاثیر نداشته باشد ، چه حکمی دارد ؟
    ج : گوش دادن به غنا به طور مطلق ، حرام است ، چه در خانه به تنهایی شنیده شود و یا در حضور دیگران . و چه در او تاثیر بگذارد یا خیر .

    بسیار خب ؛ ببینید دوستان ! بنده چون در امر دین ، مجتهد نیستم ، همچون بسیاری از افراد دیگر ، مکلف به رجوع به نظر مرجع تقلید می باشم .
    تا اینجا یک سری مطالب در همین سوال و جواب ها ، مطرح شد از جمله موسیقی حلال ، موسیقی حرام ، رجوع به عرف ، احتمال تاثیر یا عدم تاثیر در شخص و در ادامه هم اجتهاد و تقلید .

    ببینید ! اصطلاحی هست که می گوید "اجتهاد در برابر نص" !  این عبارت ، زمانی به کار می رود که ما ، در برابر نظر صائب و بی خدشه ی دین ، چه از نص صریح آیات قرآنی بوده و یا چه نظر فقهی و قطعی یک مجتهد تحت عنوان فتوا باشد ؛ دیگر اینجا جای بحث و گفتگو و اصطلاحا اجتهاد نمودن نیست ! ما مکلف به تبعیت هستیم .

    اما  از آنجا که در دین مبین و جامع اسلام که اساس آن را اختیار و آزاداندیشی قرار می دهد ؛ همانطور که به تبعیت و تعبد ، اهمیت می دهد ، به همان میزان هم به تفقه (یعنی اندیشیدن در دین به جهت عمیق فهمیدن دستورات دینی ) سفارش نموده و اهمیت می دهد .
    اصطلاح فقه و فقیه هم ، از همین کلمه تفقه آمده که تفقه در دین ، تا بدانجا حایز اهمیت است که رئیس مذهب امام جعفر الصادق ع می فرمایند : از ما نیست کسی که در دین خود تفقه (اندیشه ورزی عمیق) نداشته باشد .
    ما در اینجا فعلا بحث اجتهاد و تبعیت از نظر فقیه جامع الشرایط  یعنی تعبد در دین را کنار نهاده و از باب تفقه در دین و فهم مطالب و احکام دین  یا همان علل الشرایع (چیستی و چرایی احکام دین) ، می خواهیم به بحث و گفتگویی کاملا آزاد ، باز و البته عمیق بپردازیم . پس از این فضا ، وارد بحث می شویم .

    من خیلی دوست دارم با آقا سجاد مناظره و بحث کنم چون واقعا اطلاعات دینیشون بالاست اما ایشون افتخار نمیدن و هر موقع میام ایشون میرن!!
    ?=ناشناس !!!
    ؟ یا همون ناشناس گرامی اگر نمیتوانید پاسخ مرا بدهید چرا صورت مسئله را پاک میکنید؟
    من رشته دبیرستانم ریاضی بوده الان هم رشتم مهندسی برقه و اصولا منطق و استدلال اساس ذهن من رو تشکیل میده و مطمئن باش اگه جلوی 100 میلیون نفر کسی تو یه مناظره منو بتونه قانع کنه همونجا جلو همه میگم قانع شدم و ترسی از پذیرفتن اشتباهم ندارم کما اینکه پیش آمده با دوستانم در حال بحث شدید بودیم یدفعه گفتم قانع شدم و همه تعجب کرده اند پس مطمئن باش هر جا هر کی  بتونه با استدلال نظراتمو رد کنه ابایی ندارم بگم تا حالا اشتباه میکردم .
    از جمله آخرتان معلوم میشود شما اطلاعاتتان در این زمینه کم است بسیار خب من با شما بحثی ندارم در پناه حق پایدار باشید
    خدانگهدار

    آقای آرمان عزیز شما اگه دلتون می خواد ،گوش کنین ، گوش کنین . ظاهرا شما از آیت الله مکارم که حداقل 50 سال درس دین رو خوندن اسلام شناس ترین؟؟اگه به آدرس سایتی که دادم مراجعه می کردین این حرفا رو نمی زدین. شما معلومه دنبال فهمیدن نیستین فقط دنبال توجیه کارهاتون هستین.
    آقا امین به نظر من فقط امثال آیت الله بهجت موفق شده اند با تهذیب نفس با امام زمان ارتباط برقرار کنند.حالا نمیدونم این شخصی که میگید واقعا این طور بوده یا نه(خیلی بعید میدونم) ولی اگر هم یه شخص بتونه خودش رو به درجه ای از اخلاص برسونه که به دیدار امام زمان نایل بشه فکر نمیکنم دلش بخواد موضوع صحبتشون گوگوش و هایده و لیلا فروهر باشه تازه خود آیت الله بهجت هم هیچ وقت از جزییات ارتباطش چیزی فاش نمیکرد چطور است که این شخصی که میفرمایید براحتی از امام استفتا میکند و با همه در میان میگذارد!!! اگر واقعا با امام زمان اینگونه در ارتباط است بگویید ما سوال های شرعیمان را به واسطه شما از امام زمان بپرسیم !!
    اما در پاسخ آقای ناشناس که گفته بودند:" ملاک فهمیدن غنا با "عرف" می باشد نه شخصی یعنی اگه عموم مردم یک آهنگی رو بگن که مناسب مجالس عیش و عروسی است ، غنا محسوب شده و حرام می باشد."
    با این حساب خود عروسی رفتن و شنیدن آهنگ های عروسی در اون شب هم حرام میشند که ...؟!؟ نه عزیز جان ممکنه عرف امروز یه چیز رو بگه فردا یه چیز دیگه ممکنه یه آهنگ امروز مناسب عروسی باشه 50 سال دیگه کسی تو غمش هم اونو گوش نکنه به نظر من همونطور که گفتم ملاک تاثیر رو انسانه

    در اینکه غنا حرامه ، بین علما هیچ اختلافی نیست ؛بلکه در تعیین مصداق غنا اختلاف نظر می باشد.

    بذارید یک مسئله ای رو عنوان کنم. متاسفانه بین مراجع اختلاف هست در صدای زن و موسیقی غنا. ولی دوستان طبق دیداری که یکی از اولیالله با امام زمان داره و من با ایشون صحبت می کردم، صدای زن و اکثر موسیقی ها حرامه و امام زمان از خواننده هایی مثل گوگوش و لیلافروهر و هایده و ...راضی نبوده و نیست و این رو مطمئن باشید که به گفته امام زمان با ظهور ایشان تمام این خواننده ها و بازیگران چه مرد و چه زن با ایشان مخالفت می کنند. مطمئنا ازمیا هم یکی از اینها خواهد بود. چون منافعش رو در خوانندگی میبینه. ولی با این مخالفت، سرانجام وحشتناک و دردآوری در همین دنیا در انتظار خواننده ها و بازیگران پیشگویی شده که قابل گفتن نیست.

    سلام مجدد  ؛ من امشب 92/8/25 به سایت آقای مکارم (http://makarem.ir) مراجعه کردم و در قسمت استفتائات کلیدواژه غنا رو زدم.می تونید مراجعه به سایت کنید و نظرات ایشون رو راجع به موسیقی و خوانندگی و غنا رو بخونین.ایشون غنا رو حرام دانسته اند و تمام صدا ها و آهنگ هایی که مناسب مجالس لهو و فساد است ؛ را غنا ی حرام دانسته اند.
    و نیز در پاسخ به سوال خواندن زن براى زنان و براى شوهرپاسخ داده اند:
    براى شوهرش و براى سایر زنان بدون غنا و بدون آهنگهاى مناسب لهو و فساد اشکال ندارد.
    و ... . و اما این که گفته بودین که از کجا می دونین بیشتر مردم با خواندن ارمیا مشکل ندارن اینه که فقط کافیه نظرات خوانندگان همین مطلب رو بخونین تا بفهمین بیشتر نظرات موافق ارمیاست یا مخالف اون .بالاخره ما هم تو جامعه زندگی می کنیم و می بینم که چقدر عقاید مردم نسبت به گذشته عوض شده است.
    و اما دوست دیگری که گفته بودن یک موسیقی برای من ممکنه که گناه داشته باشه و برای  یکی دیگه نه جواب اینه که اگه دوباره به سایت آیت الله مکارم مراجعه کنین نوشتند که ملاک فهمیدن غنا با "عرف" می باشد نه شخصی یعنی اگه عموم مردم یک آهنگی رو بگن که مناسب مجالس عیش و عروسی است ، غنا محسوب شده و حرام می باشد.
    مگه دروغ میگه؟
    بیخود نیست میگن زنها 10 قسمتن که 9 قسمتشون حیله و فریبه!

    آخه اون چه جور ادعای پوشش و حجابیه که برجستگی سینه معلومه.  توی مصاحبه هاش روسری کوتاه میذاره موهاش بیرونه و گردن لختش پیداس. اونوفت موقع خوندن شال و کلاه داره با لباس تنگ. بعد توی مصاحبه اش میگه هیچ کس نمی تونه روسریمو از سرم بکشه! از روح و روانش هم نگو و نپرس.گاهی گریه می کنه. گاهی ننه من غریبم بازی. خلاصه با این ادا و اصولا سر یه عده رو شیره مالید پول آکادمی رو گرفت و رفت. سوره یوسف و مکرو حیله زنان رو نادیده نگیرید.

    پاسخ:
    کلا آخرش زیر آب هرچی زن و زدی دیگه .زحمت کشیدید !
    فکر کنم کمتر کسی باعث میشه شما  بلندتر از کامنتش جواب بدید...!!!
    تقریبا همه حرف هاتونو قبول دارم اما دو تا نکته :
    گفتید:"این که نمی شود افراد خود را در میدان گناه قرار دهند" راستش اگر فرد بداند که گناه میکند و بکند که بحثش جداست ولی اگر تشخیص دهد که کاری که میخواد بکند گناه نیست اونوقت باید طبق چیزایی که گفتم منصف باشه و قضاوت کنه که واقعا گناه بوده یا نه(البته فقط در مورد چیزهای نوظهور نه مثلا ...)
    نکته دوم:فرمودید : " برخی گناهان در وجود ما ذره ذره و قطره قطره توسط شیطان و برادرانش تزریق می شود و ابتدا از قبح زدایی و حیا زدایی شروع می شود "   کاملا قبول دارم ولی قبح زدایی و حیازدایی وقتی بوجود می آید که لذت گناه و شیطان فرد را از انصاف خارج کنند ولی به هر حال وجدان او (فالهمها فجورها و تقواها) تشخیص میدهد که گناه انجام می شود . هرچند بروز بیرونی نداشته باشد.
    بقیه صحبت هاتون هم فکر کنم ناقض حرف های من نبود به هر حال ممنون که پاسخ دادید



    پاسخ:
    گاهی مرز گناه و مباح به باریکیه نگاه و گناه است کافی است جای گاف و نون عوض شود آنگاه یک نگاه ساده می شود گناه .
    برادرم جناب آرمان شیطان با هرکسی از راه خودش وارد می شود حتما داستان آن راهب دیر را شنیده ای که شبی به خود گفت چه خوب که من گناهکار نبوده و نیستم ، آنگاه شیطان از طریق شهوت وارد شد و در نهایت یک زناکار مشروب خوار قاتل  از دنیا رفت.  ذاءقه ی انسان در دو جهت قابل تغییر است از عرش تا فرش می شود صعود داشت وافول . همین که خداوند نظام هستی را به گونه ای نظم بخشیده که انسان به هر راهی عزم کند یاریش می دهد مایه ی امتحان است و همین سختی راه را سبب می شود چرا که اگرگناهکار به زودی متوجه عمل ناپسندش می شد که کار آسان بود گاهی مرزها آنقدر باریک می شود که نباید فرد خود را در شرایط شبهه ناک قرار دهد البته بنده تافته ی جدا بافته نیستم و گاهی بسیار فضایی که در آن زندگی می کنم مرا متاثر می سازد ولی رحمت برپدرو مادرم که از کودکی ولو به اجبار دست ما را در دست اهل بیت علیهم السلام گذاردند چنان که اگر بخواهیم از مسیر منحرف شویم چون با ذاءقه مان سازگار نیست آن خوشی ظاهری را استفراغ می کنیم . بارها پیشان مادرم را بوسبده ام که بدون وضو و نام علی ع مرا شیر نداده است و گاهی که در سخت ترین شرایط که می رود تا سرنگون شوم و باز با عنایت این خاندان کرامت بر می گردم به مسیر هم ضعف نفس خویش را متوجه می شوم و هم اثر تربیت کودکی را.حرف بسیار دارم با شما انشالله فردا بعد از زیارت عاشورا
    ناشناس عزیز تو صحبتهات گفتی :"الان بیشتر مردم به خاطر هوای نفس و غفلتی که شامل همه شده این کار ارمیا رو توجیه می کنن و حرام نمی دانند در حالی که به طور حتم این خوانندگی ، غنا محسوب شده و حرام می باشد . شما از هر مرجع تقلیدی اگه سوال کردین و این کار ایشون رو جایز دونست بگین تا ما هم گوش کنیم."
    من توضیح المسایل آقای مکارم به تاریخ انتشار 1382 را که نگاه میکردم اصلا نه تنها راجع به این موضوع بلکه کلا راجع به موسیقی چیزی توش ندیدم.جدیدا هم که انگار حکم غالب این شده که اگر صدای زن موجب فساد نشه مشکلی نیست ولی من کلا به این چیزها کاری ندارم چون میدونم به مرور زمان احکامی که به چیزهای نوظهور اتلاق میشه تغییر میکنه مثل شطرنج و نگاه کردن به  فیلم های خارجی که زن ها در آن بی حجابند و ماهواره و ویدئو و ...
    تا اون جا که من از آیات و روایات و عقل خودم و توضیحات مراجع فهمیدم در ضمینه بهره بردن از هر چیز نوظهوری یه چیز مهمه اینکه روت تاثیر منفی نذاره و توان تعقلتو از حالت عادی خارج نکنه و با نص صریح قرآن و روایات مخالفت نداشته باشه(مثلا یه بازی جدید که توش قمار و شرط بندی باشه یا عذر میخوام همجنس گرایی که الان تو غرب آزاد شده) ملاک همه این ها هم خودتی که اگه منصف باشی و خودت را گول نزنی براحتی گناه را تشخیص میدی پس با توجه به این حرف ها شاید شنیدن یک موسیقی برای من حرام و برای تو حلال باشه یا بالعکس و در این ضمینه خاص گوش دادن به صدای ارمیا
    اما این که خود کار ارمیا حرام است یا نه راستش من خیلی فکر کردم و آیات قرآن و روایات مربوط به خواندن زن را تا حدی بررسی کردم و در واقع قانع نشدم که خواندن برای زنان که نصف جامعه را تشکیل میدن حرامه ولی خب نمیتونم به طور قطعی نظر بدم چون سوادم در اون حد نیست
    پاسخ:
    دربرنامه ی صدای خاطره در خدمت خانم دکتر زهرا مصطفوی بودیم ایشون از امام خمینی ره خاطره ای نقل کردند در خصوص ضعف نفس  به همین جهت از برخی موارد فرمودند که بواسطه ی ضعف نفس برای شخص موجبات گناه فراهم می شودکه باید در طی مراتب کمال و مراقبه این اشکال فردی را رفع نمود و از سویی در خصوص آواز خواندن زن و مرد فرمودند که امام ره معتقد بودند که آنچه برزن در آواز خواندن حرام است و غنا محسوب می شود برای  مرد هم همانگونه است و  در این زمینه تفاوت جنسیتی وجود ندارد . وحتی در مورد قراءت قرآن پرسش کردم ایشون فرمودند برای زن خواندن ترتیل قرآن اشکالی ندارد حتی اگر از رسانه پخش شود.
    البته پاسخ در خصوص آوازه خوانی زن مشخص است وا ین عمل غنا محسوب می شود .
    اما در خصوص اینکه مطرح شد برای هر فردی حدود گناه  متفاوت است بله در خصوص برخی نادر موارد این گونه است ولی به شرط آنکه شبهه ناک و محل تردید باشد و لی اگر حکم فقهی قطعی داشته باشیم متفاوت است .
    این که نمی شود افراد خود را در میدان گناه قرار دهند و سپس بگویند بر روی من تاثیر ندارد و یا تحت تاثیر قرار نگرفتم ! اگر به انصاف با این موضوع روبرو شویم خواهیم دید که خود انسان متوجه می شود که عملی انجام می دهدخارج از چارچوب دین است ، کتابی با نام هوش اجتماعی از یک نویسنده ی برون مرزی مطالعه می کنم که بر اساس تحقیقات غربی ها حتی نگاه به هر فردی را به سبب دریافت و تاثیر انرژی های منفی جایز نمی دانند و جالب است که حتی با قطعیت می گوید هر صحنه ای که می بینیم و یا هر کلامی که می شنویم بر روی شکل و چگونگی عمل آمیگدال های مغز و مسیر سفید و خاکستری مغز تاثیر می گذارد حتی اینکه ما با چه کسانی حشر و نشر داریم در شکل سلول های مغز تعیین کننده است که بنده بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم که این تحقیقات بسیاری از آیات و احادیث اهل علیهم السلام را اثبات می کند .انشالله در فرصت مقتضی خلاصه ای از این کتاب در این رسانه درج خواهم کرد 
    به خاطر بسپاریم که همواره باید از خداوند ثبات در ایمان را مساءلت کنیم چرا که برخی گناهان در وجود ما ذره ذره و قطره قطره توسط شیطان و برادرنش تزریق می شود و ابتدا از قبح زدایی و حیا زدایی شروع می شود کافی است که در مورد مساله ای در ذهن مخاطب تردید ایجاد کنیم و این شکاف تردید را به روش شیطان پاسخ بگوییم اندک اندک پس از مدتی چنان تغییر احوالی در فرد ایجاد خواهد شد که فرد هویتی مغایر با آنچه بوده پیدا می کند .
  • سجاد غلامی
  • با عرض سلام به جناب ارمیان و با کسب اجازه از خانم صامتی

    اینکه می گید فلان امر فقهی هست یا اسلامی ؟  .. دقیقا منظور شما مشخص نیست . مگر فقه ، خارج از اسلامه ؟! 
    علم فقه به علمی گفته می شه که بوسیله آن ، در چهارچوبی مشخص ، احکام دین را از منابع آن استنباط می کنند . به بیانی دیگر :

    هر آنچه مربوط به "باید" و "نباید" باشه ؛ در حوزه علم فقه و اصول قرار می گیره .
    هر آنچه مربوط به "هست" و "نیست" باشه ؛ در حوزه علم عقاید ، کلام و فلسفه قرار می گیره .
    هر آنچه مربوط به "خوب" و "بد" باشه ؛ در حوزه علم اخلاق قرار می گیره و الی آخر . و همه اینها ، داخل در دین اسلام است .
    پس وقتی می گید فلان امر فقهی است یا اسلامی ، حرف ناصوابی است یا حداقل  منظور شما مشخص نیست .


    پاسخ:
     سلام 
    گاهی بزرگواران حتی به درستی پرسش نمی کنند! پس چگونه می شود که به پرسش نامشخصی که حتی نگارنده خود به درستی نمی داند چه پرسیده پاسخ داد که سبب گمراهی نباشد ،بنده هم که علم غیب ندارم تا به درستی پرسش مورد نظر مخاطب عزیز را حدس بزنم .بنابراین دوستان لطفا پرسش را جزیی ویک به یک مطرح بفرمایید
    سلام ناشناس عزیز

    باتشکرازاینکه برای بنده وقت گذاشتیدو نظردادید

    من کی باشم که بخوام دینو ازمردم بگیرم وهرگز چنین جسارتی هم نخواهم کرد
    بحث من تضادهاییکه میبینم ومتوجه نشدم که حجاب اسلامیه یافقهیه

    یااینکه بالاخره غناء حرامه واتفاقاگناه کبیره هم محسوب میشه چرااقایون میخونن وظاهرا اشکالی هم نداره

    البته از پاسخ اقای سجادغلامی هم کسب فیض کرده وتشکر میکنم وازاینکه ایشون جور خانم صامتی رو در پاسخگویی میکشندهم سپاسگزارم

    فقط ی نکته دوست ناشناس من:شماازکجامتوجه شدید(بیشترمردم)کار ارمیاروحرام نمیدانند ایانظرسنجی کردید
    پاسخ:
    سلام عزاداری هاتون مقبول .
    بنده پاسخ شما رو نوشتم ولی گویا دیرتر از آنچه باید برای گرفتن پاسخ با این رسانه همراه شدید.شما ابتدا باید سوالات خود را جزیی بپرسید که بشود پاسخ داد .گاهی پرسش به ظاهر طولانی است ولی پاسخ بسیار ساده است، در پرسشهایی از قبیل پرسشهایی که شما دارید باید به اسلام شناس و مراجع تقلید مراجعه کرد .برادرم در این رسانهدقرار است با هم گفتگو کنیم و گره از مشکلات و پرسشهای یکدیگر باز کنیم که به یقین در تراز با سوادی بنده کم سواد ترینم چه اشکالی دارد شما و یا دوستان دیگر پرسشی را پاسخ دهند ؟ تقاضا می کنم خود شما هم در پرسش ها و پاسخ ها مشارکت کنید.
    سلام ارمیان عزیز . شما دین رو نباید از مردم بگیرین. ملاک شما باید اولا قرآن و سپس سیره معصومین باشه .البته به کمک یک اسلام شناس آگاه. الان بیشتر مردم به خاطر هوای نفس و غفلتی که شامل همه شده این کار ارمیا رو توجیه می کنن و حرام نمی دانند در حالی که به طور حتم این خوانندگی ، غنا محسوب شده و حرام می باشد . شما از هر مرجع تقلیدی اگه سوال کردین و این کار ایشون رو جایز دونست بگین تا ما هم گوش کنیم. 

    سلام ارمیان عزیز . شما دین رو نباید از مردم بگیرین. ملاک شما باید اولا قرآن و سپس سیره معصومین باشه .البته به کمک یک اسلام شناس آگاه. الان بیشتر مردم به خاطر هوای نفس و غفلتی که شامل همه شده این کار ارمیا رو توجیه می کنن و حرام نمی دانند در حالی که به طور حتم این خوانندگی ، غنا محسوب شده و حرام می باشد . شما از هر مرجع تقلیدی اگه سوال کردین و این کار ایشون رو جایز دونست بگین تا ما هم گوش کنیم. 

  • سجاد غلامی
  • اما خطاب به السا :
    در حدیث است که هرکس خودش را بهتراز دیگران بداند ، "مستکبر" است «من ذهب ان له علی الاخر فضلا ، فهو من المستکبرین» !
    امم حسین فرمود : تواضع یعنی اینکه به هرکس برخورد کردی ، او را در نزد خدا بهتر و گرامی تر از خودت بدانی . چه بسا همین فردی که ما به او از نظر ظاهر و یا هرچه ، هزاران عیب و ایراد را وارد می دانیم ، در نزد خدای دارای عملی مقبول ، یا اخلاقی پسندیده و یا عقیده ای حقه باشد که سرانجام از اهل هدایت شده و سعادتمند از دنیا رفته و عاقبت یه خیر شود و ما که ادعایی از خود داریم در نزد خدای ، دارای عملی سوء و یا خلقی زشت و یا عقیده ای باطل در وجود خودمان  باشیم ، که همان باعث شود برخلاف جریانی که زندگی می کردیم در آخر عمر ، شقی از دنیا رفته و عاقبت به شر شویم . چه بسا !
    آری . چون ما از عاقبت خود و افراد دیگر خبر نداریم ، نباید در مورد افراد قضاوت عجولانه بکنیم . چه بسیار افراد فاسقی که مومن شده و چه بسیار افراد مومنی که فاسق و بد عاقبت شده اند .
    ساحرانی که در تمام عمر خود منحرف و در خدمت دستگاه جبار حاکم وقت بودند ، با دیدن معجزه حضرت موسی در یک لحظه ایمان آوردند و سرانجام به شهادت رسیدند و عاقبت به خیر شدند .
    شیطان با شش هزار سال عبادت که به فرموده حضرت علی نمی دانیم از سالهای دنیوی است یا از سالهای اخروی که هر یک روزش هزار سال است ! منحرف شد . ولی حر و زهیر در کربلا سعادتمند شدند .
    بنابراین کسانی که در راه هستند ، نباید مغرور شوند زیرا ممکن است از راه خارج شوند برای همین است که پیامبر وقتی می خواهد دعا کند ، اینگونه دعا می کند ربی لا تکلنی طرفه عینی احدا خداوندا  "لحظه ای" مرا هم به خودم وانگذار !! قضیه شوخی بردار نیست !
    اما این خلق و خوی سفارش شده ی محمدی ، این تواضع به فرموده امام حسین و این خلق شریف اسلامی ، هیچ منافاتی با امر به معروف و نهی از منکر و هیچ منافاتی با جهاد (در اینجا جهاد فرهنگی) ندارد .
    کار ما  این بازی های بچه گانه ، آهای من خوبم ، تو بدی نیست ! کار ما فرهنگی است . کار ما روشنگری است . روشنگری از ماهیت عملی که امروز به نام دین رقم می خورد (آوازه خوانی زن مسلمان) که اگر جلوی آن را نگیریم ، هم به عمل نکردن به وظیفه شرعی نهی از منکر ؛ در پیشگاه الهی مواخذه خواهیم شد و هم فردا همین عمل موجب ایجاد تغییراتی اهسته و برنامه ریزی شده و پیوسته و مورد حمایت از جهان خارج از اسلام خواهد شد که نهایتا منجر به قلب شدن حقایق اسلام در آینده و شکل گیری اسلامی من دراوردی ، در مقابل اسلام ناب محمدی خواهد شد . حساسیت مسئله این است . نه خاله بازی هایی این گونه که افاضه می فرمایید !
    بد نیست هرازگاهی ما به سن شناسنامه ای خود نگاهی انداخته و سعی نماییم عمق اندیشه خود را به تناسب افزوده شدن سن هایمان افزایش دهیم . براستی مسئله وجود فردی به نام ارمیا و آنچه که شما به آن اسم موفقیت گذاشته اید می باشد ؟! ..
    و به واکنش مخالفان اقدام او ، اسم حسادت ورزی می گذارید ؟! .. شما نه معنی موفقیت را فهمیده اید و نه معنی حسادت را . خدا را به شهادت می گیرم ، با تمام  بدی هایی که دارم ، تنها چیزی که ذره ای در وجود من یافت نمی شود ، حسادت است . و در تمام عمرم تاکنون حتی یک بار هم ، به کسی حسادت نورزیده ام .
    همه ما و همه کسانی که درد دین دارند باید نسبت به رواج این پدیده های به ظاهر فرهنگی ولی ضد فرهنگی ، حساسیت داشته و به افشاگری از ماهیت ضد اسلامی آن بپردازیم .
    ما در دین اسلام چیزی به اسم آوازه خوانی برای زنان نداریم . منظور از آوازه خوانی هم می دانید این است که زن بصورت حرفه ای به خوانندگی رو بیاورد . اگر زنی آوازه خوان باشد ، عمل او اسلامی نیست . ممکن است همچنان مسلمان باشد ولی عمل او دیگر داخل در اسلام نیست . اسلام آمریکایی است . اسلام بهائی است . اسلام ناب محمدی نیست . اسلام راستین و واقعی نیست . ارمیا می تواند همچنان بخواند و در حرفه خود گوی سبقت را از همگان برباید ولی نه به عنوان زنی مسلمان .
    جالب است که ما در بین کشورهای عربی منطقه خودمان که ید طولانی در مطربی ( حالا می گویم مطربی ، لابد یک عده همین جا ما را ضد هنر هم می دانند ! ) و آوازه خوانی دارند ، داشته ایم نمونه هایی از زنانی که یک روز آوازه خوانانی موفق ! بودند ولی بعد از تشرف به دین اسلام ، محجبه شده و به کل آوازه خوانی را کنار گذاشته اند . می دانید چرا ؟ چون آن را مغایر با فرهنگ ناب اسلامی می دانستند .


  • سجاد غلامی
  • جناب آرمیان امیدوارم جواب سوالتان را گرفته باشید . بی شک اگر جناب کارتر از اندک سواد قرآنی بهره مند می بود و یک آشایی اولیه با ادبیات عرب می داشت ، در مقابل اقدامات و مواضع اصولی امام با استناد به آیات قرآن موضع گیری و جبهه گیری می کرد !!

    الهی ارنی الاشیاء کما هی !
    خداوندا حقایق هستی را ، همانگونه که هستند ، به من بنمایان !

    چه کنیم تا حقایق را آنگونه که هست ببینیم ؟
    حواب یه این سوال دو بخش دارد . یک بخش سیستماتیک که مربوط به نظام سازی فقه شیعه است که شب گذشته به شکل و شمای کلی آن اشاره شد . در این نظام و سازمان ، که ولی فقیه و در مرتبه ای پایین تر مجتهدین جامع الشرایط قرار دارند ، قرد یا خود مجتهد است و در فهم مسائل دینی ، دست به اجتهاد می زند یا مکلف به تبعیت از رای و نظر مجتهد . که همان رجوع غیرمتخصص به متخصص است که در سایر علوم و حرفه ها هم مرسوم ، متداول و رایج است ؛  یا شما خود پزشک هستید و در درمان بیماری خود به نظر و رای خود در تشخیص و درمان بیماری اکتفا می کنید یا اینکه فاقد این تخصص بوده و برای درمان خود ، از رای و نظر پزشک تبعیت می کنید . در علم دین هم ، مسئله به همین منوال است .

    اما در کنار این روش سیستماتیک ، که مربوط به عموم جامعه و اجتماع هست ، روشی دیگر وجود داشته که اندکی جنبه فردی دارد . البته تا زمانی که در طول روش سیستماتیک بوده و نافی آن نباشد .
    این روش فردی به این صورت است که قرآن می فرماید اتقوا الله ، یعلکم الله از خدا پروا کنید تا خدا حقیقت را به شما بیاموزد !
    تقوا یعنی انجام واجبات و ترک گناهان و محرمات که با انگیزه هایی همجون حیا ، ترس و خشیت ، شوق و محبت ، معرفت ، عبودیت و حریت انجام بگیرد . کسی که ظرف دل او آلوده و چرکین به گناه است ، حقایق را آنگونه که هست نمی فهمد . اینکه قرآن می گوید لا یمسه الا مطهرین  تنها پاکیزگان می توانند قرآن را لمس کنند ، یعنی همین .اگر لوح وجودی ما مطهر نباشد ، قرآن نه تنها در ما اثر هدایت برجای نمی گذارد ، بلکه چه بسا لایزد الکافرین الا خسارا  باشد ! برای انکار شدگان ، همین قرآن که عامل رشد و هدایت است ، می شود عامل گمراهی و ضلالت بیشتر !!
    گناه غباری است که بر آیینه دل ما می نشیند و مانع از دریافت و انعکاس صحیح حقایق می شود . از آینه زنگار گناه به خود گرفته ، چه انتظار است ؟؟ ..
    به این می گویند بصیرت و فهم عمیق در دین که از راه تهذیب نفس به دست می آید . انسانی که به این مرتبه از فهم نائل شد ، و به حقایق اشیاء و امور از پس پرده ها هم رسید ؛ به فرموده امیرالمومنین اگر پس از مرگ که پرده ها بالا می رود و چشم ها به حقیقت دنیا و اعمال خود بصیر و بینا می شوند ؛ دیگر به معرفت او افزده نمی شود ! حضرت علی فرمود : اگر پرده ها هم بالا رود ، به دانش و معرقت من چیزی افزوده نمی شود !!

    مرحوم آیت الله بهجت رضوان الله علیه می فرمودند : کسی که به واجبات خود عمل کند و از گناهان دوری کند (تقوا) و در جایی که شک دارد ، احتیاط کند ، همچین فردی دیگر نیاز به استاد ندارد ! خداوند خود استاد و مربی او می شود . اصلا تمامی ذرات عالم در خدمت رشد فهم و هدایت و کمال و قرب هرچه بیشتر او قرار می گیرند .
    ایشان در ادامه می گویند اگر ما رشد نمی کنیم ، معلوم می شود که ما به همه ی دانسته های خود عمل نمی کنیم !  .. شما به همه معلومات خود عمل کن ،هرآنچه که برای شما مجهول است برای شما به اذن الهی معلوم می شود بی هیچ درس و بی هیچ تلمذی در نزد استادی !! البته استاد جای خود را دارد . ولی آن هست ، این هم هست .
    نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت ، به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد !
    ما امثال حاج مرشد چلویی ، حاج میرزا محمد اسماعیل دولابی و شیخ رجبعلی خیاط کم نداشتیم که بدون تحصیلات عالیه و خارج فقه در حوزه ، تنها در کلاس علم و عمل ، به مراتب بالایی از انسانیت و فهم و بصیرت در مسائل دینی و نوعی جامعیت علمی رسده اند .
    اگر مجهولات ما تبدیل به معلومات نمی شود ، به این سبب است که ما سایر معلومات خود را زیر پا می گذاریم . می دانیم فلان کار گناه است و حرام ولی انجام می دهیم و فلان کار واجب شرعی است ولی انجام نمی دهیم . بعد آنوقت می گوییم امر بر ما مشتبه شده و ما گیر کرده ایم نمی فهمیم کدام درست است و کدام غلط ؟! ..  حق داریم ما ! مشکل از جای دیگر است !!

  • سجاد غلامی
  • در همین انقلاب ما نیز ، حضرت امام در جایی خطاب به کارتر ریاست جمهور وقت ایالات متحده گفته بودند : ظاهرا شما هم اسلام شناس شده اید ! بفرمایید حاشیه خود بر کتاب عروه الوثقی را هم بنویسید ! .. 
    عروه الوثقی نام کتابی است در فقه غیراستدلالی تالیف فقیه بزرگوار ملا محمد کاظم یزدی که بخش عمده آن دربرگیرنده مسایل فقهی است که معمولا علمایی که به حد اجتهاد رسیده باشند بر این کتاب شریف حاشیه خود را می نویسند و گویا جناب کارتر در نطقی رسمی افاضه فرموده بودند که کار و اقدامات امام بر خلاف مصالح اسلام است و ضد دینی است ! 

  • سجاد غلامی
  • سلام .
    به نکته بسیار دقیقی اشاره کردید . البته می دانیم که این کار یعنی احتجاج نمودن (حجت آوردن) گروه باطل در مقابل گروه حق ، آنهم به آیات قرآن ، امری نیست که تازگی داشته باشد .
    به حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام در زمان زمامداری 5 ساله اش ، 3 جنگ تحمیل شد .
    جنگ با ناکثین یعنی پیمان شکنان به سرکردگی افرادی همچون طلحه و زبیر که از کبار صحابه پیامبر بوده و سوابق درخشانی در اسلام داشته ، آنهم به تحریک عایشه همسر پیامبر (ٌص) ؛ موسوم به جنگ جمل .
    جنگ با قاسطین یعنی ستمگران که جنگ با معویه و یاران او بود به نام جنگ صفین .
    و جنگ با  مارقین یعنی خارج شدگان از دین که گروهی افراطی و خشک مقدس و سبک سر بودند ، در محلی به نام نهروان و موسوم به جنگ نهروان .
    هر سه گروه به ظاهر مسلمان بودند و جالب است که بدانیم که در هر سه جنگ ، سردمداران جبهه نفاق و کفر و انحطاط ، با آیات فرآن در مقابل حضرت علی که خود قرآن ناطق و مجسم بود ، احتجاج می کردند !
    اگر ما عنصر اصلی در جنگ جمل را "تطمیع" و عنصر اصلی در جنگ صفین را "تزویر" و عنصر اصلی در جنگ نهروان را "تهدید و خشونت گرایی" بدانیم ؛ امروزه هم این سه عنصر یعنی حاکمیت  "زر و زور و تزویر" ، همچنان جهان اسلام را تهدید می کند .
    در زمان سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسن هم وضع به همین گونه بود . در روز عاشورا سپاه کفر به فرماندهی عمر سعد و شمر بن ذالجوشن هم در مقابل حضرت سید الشهداء با تمسک به آیات قرآن با حضرتش محاجه می کردند ! و او و یاران باوفایش را خارجی می نامیدند یعنی کسانی که از دین خارج شده اند ! چگونه ؟ با تمسک به آیات قرآن !

    در روایات هم هست که در زمان ظهور حضرت منجی ، گروهی از خود مسلمانان با زبان و منطق قرآن در مقابل حضرتش قد علم کرده و با حضرت
    بر اساس آیات قرآن مجادله می نمایند ! همان رفتاری که با آباء و اجداد طاهرش نمودند .

    چاره چیست ؟ تکلیف کدام است ؟ ..
    این بسیار سوال خوبی است .  چرا که این خطر همواره در طول تاریخ بوده و هم اکنون هم هست . فرمود : ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاح همانا حسین کشتی نجات است و من رکع نجاه و هرکس سوار بر این کشتی شود ، او اهل نجات است و هرکس سوار نشود او اهل هلاکت و نابودی .
    همانطور که رهبری گفتند عاشورا یک فرهنگ است نه یک واقعه تاریخی . ما باید فرهنگ عاشورا را بشناسیم و در این مسیر حرکت کنیم یعنی خط سرخ شهادت که امتداد آن به خط سبز هدایت مهدوی ختم می شود حرکت من و شما باید در امتداد این دو خط سرخ و سبز باشد .
    در طول این مسیر همانطور که قرآن می گوید باید دست ما در دست اولولامر باشد . اولولامر کیست ؟ امام صادق در تفسیر آیه اطیعوالله و اطیعو الرسول و اولولامر منکم می فرماید : علمای دین . یعنی برای پیمودن مسیر از کربلای حسینی تا رهایی قدس که در عصر ظهور منجی است و برای پیمودن مسیر از عصر عاشورا تا روز میعاد و از خط سرخ شهادت تا خط سبز ولایت ، به جهت گمراه نشدن و منحرف نشدن از مسیر ، باید دست ما در دست عالمی دین شناس ، عادل ، به دور از گناه و هوی و هوس باشد این نص صریح قرآن است .
    یک مطلب دیگر انکه آیات قرآن به دو دسته محکم و متشابه تقسیم می شوند . اول اینکه ما باید سعی کنیم کمتر درگیر منازعات و مجادلات سیاسی و مذهبی بشویم چون یکی از دردهای ده گانه که جهان اسلام  امروزه به صورت مزمن گرفتار آن شده است ، به فرموده مقام معظم رهبری همین مشغول شدن به منازعات سیاسی و مذهبی است .
    دوم آنکه در مباحثات علمی آنچه که باید مدنظر باشد احتجاج به محکمات قرآن است نه متشابهات .
    موفق باشید .

    پاسخ:
    سلام و سپاس از یادآوری ارزشمند شما 
    خداوند در خود قرآن اشاره می فرماید که برخی بواسطه ی همین قرآن گمراه می شوند که البته این برخی ویژگیهایی دارند که یکی از آنها لجوج بودن و عناد با قرآن است . بنابراین می شود که افرادی بواسطه ی تفسیر به رای حتی از روی آیات قرآن به قهقرا رهسپار باشند که از خوارج نمونه ای از این افراد در طول تاریخ هستند  و یا تصور می کنید فتوای قتل  نوه ی حضرت رسول ص  امام حسین ع به دست غیر مسلمانان  صادر شد ؟ ، نه ،امام حسین ع و خانواده او به دست به ظاهر مسلمانان و در جامعه ی اسلامی به شهادت رسیدند ،آن هم برای قربت الی الله !!!
    آیات قرآن چند لایه هستند و خداوند به واسطه ی ادبیات عرب از صنایع ادبی عرب بسیار استفاده نموده از جمله استعاره و کنایه .
    ضمن اینکه هر آیه ای علاوه بر تفسیرو تعبیر ظاهری شان نزول هم دارد که باید مورد توجه قرار گیرد 
    خیلی رو داری بخدا آه ارمیا گرفت تصادف کردی بازم دست از این کارا بر نمیداری تهمت میزنی؟بس کن دگ خانم صامتی دگ شورشو درآوردی.
    سلام 
    فرارسیدن ماه محرم وایام سوگواری اباعبدالله حسین برشیعیان تسلیت وتعزیت 

    باتوجه ب کامنتهایی ک کاربرای گرامی در مورد بحث ارمیا ارایه دادند بطور رسمی اعلام میکنم ک بنده کاملا گیج شده ودر یک برزخ فکری قرار گرفتم 
    هم موافقان وهم مخالفان این مبحث برای اثبات گفته های خودشون از ایه های قران هم استفاده کرده اند وحال من مانده ام وتفاسیر گوناگون از دین
    یکی میگه حجاب یک امر فقهی است ودیگری یک امر دینی 

    حال سوال اینجاست بااینهمه تضادی که وجوددارد کدام گروه درست میگویند 

    لطفاشمابعنوان مدیراین رسانه وبدوراز تعصبات جوابگوی من باشید تابنده هم ارشادشوم

    حال سوال من اینه بااینهمه تضادی که وجود داره تشخیص صحیح دین چگونه حاصل می
    پاسخ:
    جناب ارمیان سلام و عرض تسلیت 
     بسیار کلی پرسش شد به درستی مشخص نیست  در خصوص کدام مساله مشکل ایجاد شده بحث شما بر سر حجاب است؟ بحث شما بر سر آواز خواندن زان مسلمان است؟ تعابیر مختلف از یک موضوع خاص دیگر مورد سوال است ؟ در خصوص چه مطلبی از آیه ی قرآن استفاده شده ؟ 
    تنها یک نکته ، دین و چارچوب آن را از اهلش جویا شوید و براساس نظر مرجع تقلید خود عمل کنید همانگونه که امروزه در مورد یک موضوع خاص به سراغ متخصص آن می روند
    خانم ارمیا با خواندنش مرتکب گناهی نشده اگر هم شده گناهش به گردن بنده!
    پاسخ:
    جناب محمد ،گفتگوی ما در خصوص گناهکار بودن یا نبودن ارمیا نیست بلکه نه تنا ایشان بلکه هیچ فردی نمی تواند عمل یا اعمالی که در چارچوب دین اسلام نهی شده است را به نام اسلام انجام دهد نکته ی قابل توجه اینجاست
  • سجاد غلامی
  • هنر برای هنر ؟! ..

    درست است که هنر صرف نظر از جهت گیری ها و نوع بهره وری از آن ، فی نفسه و در جایگاه خود ، یک ارزش و گوهری گرانبهاست که همچون سایر نعمت های الهی از سوی خدا در روح و جان آدمی به ودیعه گذاشته شده است و انسانها بر همین اساس است که یا هنرمند می شوند و یا هنر دوست .
    و هرکس که دارای اندکی شعور و درک و ذوق سلیم باشد ، طبعا از هنر و هنرمندی لذت می برد و می کوشد که  از آن در جهت مصالح و منافع خود بهره بگیرد . چرا که هنر مظهر زیبایی است و در واقع زیبایی بوسیله هنر متجلی و تحقق می یابد .و در کنار این ، حقیقتا هیچ زبانی هم به رسایی زبان هنر نمی رسد . نه زبان علم و نه زبان موعظه و نه همین زبان معمولی .

    با این توصیف و بیان این درجه از اهمیت هنر ، باید دانست که هنر همچون سایر موهبت های الهی مسئولیت آور و تکلیف ساز است .
    هنر نیاز به تعریف و تعیین مرزهای مشخص و دقیقی دارد تا هنر واقعی و حقیقی و ناب ، از کارهای بظاهر هنری شناخته شود .

    هنرمند هم باید این مرزها را بشناسد و هم باید این عطیه الهی را در محدوده "هنر متعهد" ، متجلی سازد . اینکه کاری صددرصد هم برخوردار از مایه هنری صرف باشد و در عین حال هم صددرصد بهره مند از مضامین عالی و تعالی بخش و پیشبرنده و فضیلت ساز ، هیچ منافاتی با هم ندارد که هیچ ؛ بلکه از این منظر ، هنر نمی تواند بدون ارتباط با اخلاق و تعهد ، در خدمت اهداف انسانی باشد .
    این تعریف دقیقا در مقابل کسانی قرار دارد که به بهانه آزادی تخیل و یا آزادی هنر (هنر برای هنر ! ) دست به فضیلت سوزی و هتک اخلاقیات می زنند .
    تز هنر برای هنر از دروغ های شاخداری است که دستگاههای استکباری به خورد جوامع دیگر و به خورد جامعه ما داده اند .
    آنها با مطرح کردن این شعار دروغ از سویی خود مانع از به خدمت گیری هنر در خدمت اهداف و آرمانهای انسانی می شوند و در دیگر سو هنر را صددرصد به خدمت آرمانهای دستگاههای استکباری خود قرار می دهند !!
    هنر در دنیای غرب در خدمت انحطاط اخلاقی و اعتقادی انسانهاست . البته به استثنائات که در تمامی حوزه های هنری می توان به نمونه هایی نادر از آن اشاره کرد ، کاری نداریم . وجه همت و وجه غالب اینست که هنر در خدمت نفسانیات پست آدمی قرار بگیرد آنهم به نام هنر برای هنر !!
    و  به نظر هم می رسد که در این راه دچار نوعی مهارگسیختگی شده اند یعنی از حد و اندازه خارج.
    هنر نمی تواند بدون جهت و هدف باشد . ارزش هنر به جهت گیری آن است . هنر اگر سالم هم باشد باید جهت و هدف آن مشخص باشد . یعنی ما بدانیم که با این هنر به دنبال چه هستیم و می خواهیم چه بکنیم حتی اگر ما به دنبال هیج هم نباشیم ، این هیچ و پوچ بودن در اینجا خود یک جهت و هدف است .
    آنهایی که با تز هنر برای هنر ! در مقابل مفهوم هنر متعهد و هنر متعالی موضع می گیرند و به دروغ و فریب می گویند ساحت هنر را مبری از این چیزها بدانید و هنر را آلوده به این محتوا نگردانید ؛ از قضا خود در حال ارائه آلوده ترین مضامین و محتوا ، منتها در قالب زیباترین قالب های هنری برآمده اند . آنها مانع از به خدمت گیری هنر در خدمت اهداف و آرمانهای انسانی می شوند ولی خود هنر را تمام و کمال و به زیبایی در خدمت هرآنچه که نقص است و زشتی است قرار می دهند .
    به هر حال هنر می بایست در یک خدمت و جهتی قرار بگیرد . اما در چه جهتی و چه هدفی ؟
    آیا در خدمت استکبار و سیاست های ضد بشری و تحمیق و تخدیر جوانان سایر ملل و در خدمت شهوانیات و سکس و مالخولیا و رواج خشونت و یا در خدمت بشریت و باورهای ناب و برجسته انسانی ؟ ..  بنابراین قدر و قیمت هنر بسته به جهت گیری آن دارد .
    آری "هنر ؛ دمیدن روح تعهد در انسانهاست" .


    عشق جزء اصلی هر کار هنریه هم شروع هم برای ادامه و هم پایان..هنر هم هنره ..سلسله مراتب نداره .. همیشه  مسائل رو باید با جان نگاه کرد..اینجا مادیات رنگ می بازند
    پاسخ:
    تصور می کنید چه تعداد از هنرمندان همچون شما به هنر،عنوی می نگرند بنده بر اساس واقعیت مطلب قبل رو عرض کردم 
    میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است

    آره باید خدا رو شکر کنیم

    خدارو شکر کنیم که  اکثر جوونا  تلوزیون خودمونو نگاه نمی کنن

    من و تو هم هر چی بده رو تو غالب زیبا و دلچسب وارد فکر جوونا می کنه

    ما وایسادیم می گیم اون چرا بی حجابه این یکی چرا با حجابه ولی فلان کارو می کنه اون یکی چرا چادر رنگی پوشیده وای وای فلانی و نگو که...!!!!!!!

    بر فرض که شبکه من وتو یه شبکه باشه که بخواد بدعت هایی رو وارد دین ومذهب ما بکنه که ناخوشاینده..اونا اینقدر قوی این کارو می کنن که رسانه های ما با اون همه نابغه و هوش و امکانات نمی تونن ..اونا برای کار بدی که می کنن برنامه ریزی می کنن اتحاد دارن ولی ما برای ایجاد یه فضای خیر ،درست وبه صلاح  چی کار کردیم؟فقط جومونگ،فقط مصاحبه با روحانی،فقط 90

    پاسخ:
    زهرا جان ! خدارو شکر کنیم که همینم هست ... 
    نظرتون در مورد اینکه این خواننده ها همه برای شهرت و ثروت آواز می خوانند قبول ندارم ..عشق،   بخش اعظم کار هنریه ..
    پاسخ:
    بانو جان ! عشق بخش اعظم کار هنری برای شروع است برای ادامه انگیزه یا ثروت است یا شهرت ودیده شدن البته جنس آواز و خوانندگی و هنرهایی از این دست مادی است و بیشتر حواس مادی آدمی را ارضاء می کند
    این استاد کاوه ای که فرمودید باشما محرم میباشد؟
    پاسخ:
    خیر، اول سپاس ازاین که این چنین با دقت این رسانه را رصد می کنید! 
    دوم ،بزرگوار برای آشنایی با سلفژ الفبای موسیقی نیاز به محرمیت نیست!
    سوم، پرسشی که شاید در ذهن کنجکاو شما ایجاد شود را پاسخ می دهم ،حرفه ی بنده گویندگی است و یک گوینده بایدبرای آشنایی با رنگ و زنگ صدای خویش و همچنین کنترل نفس برای داشتن صدایی با کیفیت بیشتربا سلفژ آشنا باشد و از آنجا که بنده برای آواز خوانی به کلاس نرفتم بلکه برای خواندن متن وآشنایی با دستگاه تکلم و تولید آواهای مختلف بحث محرم و نامحرم مطرح نیست ، اگر اینگونه که فرمودید جنسیتی نگاه کنیم که به سمت و سوی اسلام طالبانی میل تنموده ایم ! در حالی که اسلام محمدی ص "خیرالامور اوسطها ست"

    من علت حسادت شما رو خوانندگی ایشون نمی دونستم

    من احساس کردم که یک نفر موفق شده و یک عده می خوان این رو به کامش تلخ کنن از دید من وهمه کسایی که طرفدار ارمیان اون آدم موفقی بوده...خدا راز هایی داره که در قرآن وجود داره  وتا اونجاییکه من می دونم هنوز کسی نتونسته این اسرار رو متوجه بشه..همه اسلام همه اون چیزی که شما تو دانشگاه خوندید نیست شاید به این سختی و پیچیدگی نباشه..اسلام دین مهربانی و گذشته دین بدگویی نیست دوست من..برای حفظ اسلام دشمن بزرگی به نام خواننده محجبه نداریم ..

    پاسخ:
    خواننده ی محجبه ی مسلمان بدعت است ،در ضمن خوانندگی کمال نیست بهتر نیست به جای خوانندگی به علومی که انسانیت را نجات بخش است بپردازیم ؟

    به نظر من کسایی که اطلاعات دینی دارن باید بجای ایجاد این فضایی که باعث میشه اسلام به نظر جوانهای امروز اینقدر خشک جلوه کنه ،فضایی ایجاد کنند که (با توجه به اتفاقایه روز)اسلام بروز تری به مردم ومخصوصا جوانها معرفی بشه..خانم صامتی من نمی دونم شما چه شهری زندگی می کنید؟ولی هر روز تو مترو و خیابونایه تهران دخترا وپسرایی رو می بینم که از  نظر ظاهری هیچ ربطی به اسلام و مملکت اسلامی ندارن که هیچ،

    از جوان های بعضی کشورایه آزاد هم آزادترن ..و وقتی با جوونای امروز هم صحبت میشم یا شدیدا خشک و مذهبی هستن یا کاملا بی قید وبند..تقریبا حد تعادلی بین جوانها نیست..اکثرا دچار دو گانگی هستن..نمی دونن واقعا مسلمونن یا نیستن..اگه مسلمون باشن باید نماز بخونن و اگه بخوان نماز بخونن باید لاک نزنن..اینقدر مشغله دارن که نمی تونن 3 بار لاک بزننو پاک کنن..(مثال بود البته)..

    شما که موسیقی و آواز رو می شناسید به من بگید به نظر شما شکیلا و مثلا شهره مثل هم هستن؟یا مثلا ادل ولیدی گاگا ؟

    پاسخ:
    زهرا جان سلام 
    بنده در تهران زندگی می کنم و اصالتا شیرازی هستم ، بله بنده هم معتقدم که می شود از خط سبزها یی که در چارچوب دین هست ولی تا به حال اونقدر خلاق نبودیم که از اونها عبور کنیم، عبور کنیم .البته از خط سبز و نه قرمز ! 
    بنده آواز رو به خوبی نمی سناسم بلکه اندکی تنفس دیافراگمی ، سلفژ، و بسیار فن بیان و کنترل نفس  و گویندگی می دانم و در خصوص خوانندگانی که نام بردید نظری ندارم جز آنکه همه برای شهرت و ثروت آواز می خوانند حال یکی با ولنگاری و اعتیاد یکی هم غمگین و سنتی !
    البته زهرا جان تنها وجدان بیدار یک زن می داند که هرچه کمترجنسیت او دیده شود آرامش روان بیشتری خواهد داشت ،خواهرم برخی مسیرها تالی فاسد دارد یعنی اول از علاقه ی به آواز و هنر شروع می شود و تا پازل خوانندگی ات تکمیل شود تابه خودت بیایی ماهیتت تغبییر کرده است! 
    دقت کنیم چرا اینقدر برای جذب نابغه های علمی کشورهای شرقی بویژه ایران به اروپا تلاش می شود اگر خوانندگان و آوازه خوانان از هوش بالایی بهرهمند بودند نیاز نبود برای جهش ژنی از نخبه های شرقی استفاده کنند ! البته تاکید می کنم موسیقی سالم و مفید هم وجود دارد که کارشناسان باید در این زمینه نظر دهند
    این یعنی نظر ندم دیگه؟ (بغض)
    هنوز نمی دونم چرا آدمایه مذهبی اینقدر با موسیقی مشکل دارن ؟من امثال شمارو زیاد دیدم که  با موسیقی و آواز مشکل دارید..
    پاسخ:
    سلام
    زهرای عزیز بنده حداقل روزی 2ساعت شنونده ی موسیقی هستم،موسیقی هم خوب و بد داره .بر اساس تحقیقات در غرب و اروپا موسیقی های تند ،هیجان انگیز و  بلندبه مدت طولانی اعصاب پاراسمپاتیک رو تحت تاثیر قرار میده حتی سبب کاهش شنوایی و ضعیف عمل کردن اعصاب سمپاتیک میشه .
    البته موضوع ارمیا که در این رسانه مطرح شده متفاوت است چرا که بنده عرض کردم اگر خانم ها می خواهند خواننده باشند آن را به نام اسلام ننویسند چرا که در اسلام چنین چیزی وجود ندارد و زنان از آوازه خوانی در مقابل مردان نهی شده اند.
    من اطلاعات دینی خیلی قوی ندارم ولی یه چیزی رو خوب می دونم که خدای ما خدای پاکی و مهربانی و بخششه..
    پاسخ:
    حتما همینطوره زهرای عزیز،خدای ما مهربان و پاک و بخشنده است که همین اعتقاد شما از اساس دین اسلام است برای مسلمان بودن خداوند توقع ندارد همه ی ما مجتهد جامع الشرایط باشیم برای بنده ی خوبی بودن باید به اندازه ی دانسته هایمان عمل کنیم حتی اندک  و تسلیم امر او باشیم . عزیزم سرکار خانم ارمیا از قضا اطلاعات خوبی هم در خصوص عملکرد خویش دارند ولی...

    سلام من راستش  همه کامنتارو نخوندم  می خواستم یه آهنگ دانلود کنم اتفاقی به اینجا برخوردم..خانم صامتی نوشته های شما به من این حس رو داد که شما به ارمیا حسادت کردید..البته من مطمئن نیستم ..حضور ارمیا در این برنامه با حجاب بیشتر باعث شد که فضایی ایجاد بشه که مردم خوانندگی رو مساوی با فاحشگی ندونن ..من 30 ساله مه اتفاقا از وقتی 17 ساله بودم پیش هر استادی که تست صدا دادم همه تایید کردن.. در حالیکه صدای خوش نعمت خداست  من هیچ وقت نتونستم برای تقویت واستفاده ازش کاری بکنم..بخاطر همین باور های غلط که هیچ رسمیت و وجهه ای برای خواندن زنها قائل نیستن..

    پاسخ:
    سلام عزیزم
    چه خوب که صدای خوبی داری حتما صدای خوب داشتن مثل زیبایی چهره ازموهبت های خداوند است ولی هرکه بامش بیش برفش بیشتر یعنی افرادی که زیبایی بیشتر و یا صدای بهتری دارند بیشتر باید از موهبت های الهی در جهت رضایت خداوند استفاده کنند .عزیزم بنده که خواننده نیستم چرا باید نسبت به خانم ارمیا حسادت کنم؟!
    از قضا صدای بنده به فرموده ی استاد کاوه سروریان که مدتی استاد سلفژ  بنده بودند جزء صداهای با دامنه ی وسیع است که در میان زنان کمیاب است چرا که قابلیت بم شدن و زیر شدن بسیار دارد .عزیزم ایرادی نداره که آواز بیاموزی و برای خانم ها اجرا کنی ولی شرط آن این است که صدای آواز شما را نامحرم نشنود!
    اینا که ایراد نیست
    اگه ایرادم باشه در راستای هر چه بهتر شده وبلاگ شماست
    تازه با این سانسورهای شما (***) که دیگه ایرادی باقی نمیمونه!
    اگه نمی پسندید دیگه نظر ندم؟
    یعنی خوشم میاد مثل عمو عزت نظرات مخالفو نشون نمیدین...
    (الان اینو نشون میدین بگین ما هم دموکراسی آره!)
    پاسخ:
    کلا میخاین ایراد بگیرید دیگه جناب همیشه شاکی 
    باشه
    عیبی نداره
    پاسخ:
    جناب آقای همواره شاکی!
    بازم که نظر منو تایید نکردید؟

    هزارو یه جور کثافت کاری پارتی بازی اختلاس حق خوری نامردی تو ایران هست اتفاقااونایی که ادعاشون میشه بدترن  حالا دیگه این بنده خدا عاقبت به خیر نمی شه برید جمع کنید کاسه کوزتونو

    اگه همه حق اظهار نظر دارند پس چرا نظرات من تایید نمیشه؟
    پاسخ:
    بزرگوار ! به قداست این رسانه سوگند که تا بحال تنها یک کامنت شما از طرف بنده تایید نشده آن هم به جهت تکراری بودن مبحث و برخی واژه های ناپسند و دیگر کامنتی از شما دریافت نکرده ام اگر مهم و مفید است دوباره ارسال بفرمایید

    خواننده ی با حجاب مورداحترام است

    خب دیگه با اظهارات وزیر ارشاد خانوم صامتی کم کم باید این پست رو بردارید چون احتمالا چند وقت دیگه خوندن برای زن مستحب هم خواهد شد ....
    ولی به هر حال من هم فکر میکنم هیچ جای اسلام دلیل بر حرام بودن و یا خلاف شرع بودن کار ارمیا نیست (شکر خدا سواد مذهبیم هم کم نیست که دارم این حرف رو میزنم)
    پاسخ:
     اگر سنگ هم از آسمان ببارد هیچ پستی در این رسانه بعد از انتشار پاک نخواهد شد ،موضوعات در این رسانه بر اساس سلیقه ی بنده انتخاب می شوند تا در خصوص آن با مخاطبان به گفتگو بپردازیم و همه حق دارند نظر بدهند 
    حالا که خداروشکر بهتر شدید وابگوشت را هم میل کردید جواب کامنت من را هم بدهید
    پاسخ:
    بنده کامنتی که پاسخ نداده باشم از شما ندارم
    دیگرپیام بی پیام آواز از دور خوش است
    انالله واناالیه راجعون ؛بازگشت همه به سوی خداوند است
    پاسخ:
    چی شده مگه ؟ کسی فوت کرده؟!
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام؛چه خانم محجبه ****** مثل اینکه دربهشت؛ دربارگاه ملکوتی امام رضاعلیه السلام است ما را هم دعا کن؛قست ماهم شود؛انشاءالله
    سلام خانم صامتی زحمت بکش یقین حاصل کن این چند پیام را خود ارمیا فرستاده بعد بامن تماس زحمت تماسهای مرا هم زحمت پاسخ را بکش ؛آدرس وشماره تلفن هم بگیر مهم است خیلی؛؛؛
    سلام؛حال شماخوب ؛کسالت برطرف شد
    سلام؛خواهرگرامی شنیدم تصادف کردی باعث ناراحتی حال ماشد الحمدلله بخیر گذشت دوستان برای زودخوب شدن ایشان سوره حمد بخوانند :
    سلام 

    متاسف شدم از حادثه ای که براتون پیش اومده از خداوند براتون ارزوی سلامتی دارم

    ضمنا جواب کامنت اخرمو ندادید ممنون میشم جواب بدید
    من معتقدم هرچه به سر ما میاد ازدو ناحیه است یکی اشنانبودن من مسلمان به حقایق اسلام که حقیقتابیشتر تقلیدی ونااگاهانه بوده ودیگری از ناحیه زیرکانی که باحیله گری ازداشته های من علیه تخریب من مسلمان استفاده کردند که بازم بر میگرده به نااگاهی خود من    


                پس خدایا


    کمکم کن تا خوب ببینم خوب فکر کنم وخوب بشناسم وزیبا قدم بردارم

    خدایاواجباتت مایه رشدم مستحباتت باعث تقویتم وحرامهایت باعث نجاتم ازهلاکت ومکروهاتت باعث سلامت بیشترم شده است

    من از خودم میپرسم من برای خدا چکار کردم؟ایابه دینم عمل کردم؟منی که هنوز مرز حلال وحرام را نمیدانم ازشما خانم صامتی میپرسم اصلا حرام یعنی چه؟وتعیین حرام وحلال باکیست؟چراروزگاری رادیو.اوزون برون.شطرنج.تبلیغات.موسیقی پاپ حرام بود اما الان دیگر حرام نیست مگر نه اینکه دراسلام موسیقی چه خواننده مرد وچه خانم حرام است پس چرا اقایون میخوانند اینهمه تناقض برای چیست؟کدام را باور کنم؟ایادر اسلامیکه خواندن برای بانوان را حرام دانسته برای دروغ ربا ریا ناسزا تهمت و.....چه دستوراتی دارد؟حال بگویید تکلیف من وامثال من چیست؟

    خداوندا تنها یاد تو ووجود تو ارامم میکند 


    کاش بجای حجاب اجباری.         حیاوشرم اجباری بود  متانت و انسانیت اجباری بود
    دوستی واحترام اجباری بود ومهربانی ومحبت اجباری بود




    سلام.

    فکر نکنید که فقط یه خانم میتونه اینجوری که شماها میگید باشه که من هنوزم میگم ارمیا اونی نیست که راجع بش حرف میزنید.
    تو مملکت خودمونم مردایی هستن که تظاهر به خوبی میکنن،البته بلانسبت بعضیا!
    چرا دست اونارو رو نمیکنید؟چرا شخصیت اونارو زیر سوال نمیبرید؟
    چون حجاب برا مردا تعریف نشده؟! یا چون توی ایران مونده و خارج نرفته؟!


    پاسخ:
    سلام السا جان عزیزم شما اسم ببر پرونده تحویل بگیر! چرا ناراحتی قربونت برم به موقش آفاین و آقایان هم مصونیت نخواهند داشت .به اصطلاح خواستم همسن و سال هم با هم صحبت کنیم که دیگه وقت باز نشستگی منه مادر!
    زنی راخواستند سنگسار کنند................عیسی مسیح فرمودند اولین سنگ را کسی بزند که خودش مرتکب گناه نباشد

              افراد همه با شرمندگی متفرق شدند

    د‌وست خوبم ٫تو با خدا باش خدا میداند با ارمیا وشبکه منوتوچکار کند
    برای عاقبت بخیری خودمان تلاش کنیم که همانا رضایت وخشنودی خداست 


           خدایا:نعمت عافیت٫مبدا همه نیازهاست وعاقبت بخیری٫مقصد همه نیازهاست به بزرگی ات سوگند انرا به تمامی شیعیان عطا فرما


    هرراه بجز راه تو کج خواهد شد

    بی لطف تو اسمان فلج خاهد شد

    ما منتظران اگر بخواهیم همه

    امسال همان سال فرج خواهد شد

    سلام
    سجادجان خوبی؟
    السا عزیز سجاد جان عادت دارند کلمه را با پاراگراف جواب بدهند!!!
    خیلی دوست داشتم وقتشو داشتم این جا هم با شما(سجاد) هم با خانوم صامتی بحث میکردم ولی افسوس ... البته 4 ماه دیگه که ترم دانشگاهم تموم شه میتونم بحث کنم ولی خب نمیدونم شما اون موقع تشریف دارید یا نه؟
    فقط یه جمله که گفتی " فقط بپاد با آلبوم ، یه وقت بلوتوثشم درنیاد"  خیلی منو ناراحت کرد چون اگه فقط 5 دقیقه از آکادمی رو دیده بودی این حرف را نمیزدی !!چون نمیخوام بحث کنم  فقط یه توصیه دوستانه به تو داداش گلم میکنم اینکه:
     وَلاَ تَقْفُ مَا لَیْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ کُلُّ أُولـئِکَ کَانَ عَنْهُ مَسْؤُولاً
    از آنچه بدان علم نداری پیروی نکن ، زیرا گوش و چشم و دل ، همه را ، بدان بازخواست کنند .



    بلانسبت من وشما 
    لطفانوشته خودتو مرور کن ومارو هم روشن کنید البته بلانسبت من وشما اگرخودتونم چیزی فهمیدید احتمالا خانم صامتی هم تفهیم نشد وگرنه خوش بحالشان میشد

    بازم بلانسبت من وشما
    سجاد جان خوشت میاد یکی یه کلمه بگه و شما باهاش جمله بسازی؟!
    پاسخ:
    نگویید سجاد جان لطفا بنویسید سجاد خان!
  • سجاد غلامی
  • بلا نسبت من و شما ... !!

    اول اینکه په نه په ! .. این وجود جناب "مشکل" است که هرچند وقت یک بار به "رسم ادب" سراغی از ما گرفته و ضمن جویایی از احوالات این حقیر ، یادی از خاطرات ایام ماضی هم می کند !!

    ما که با آدم ها مشکل نداریم ! .. شمع و گل و پروانه جمع اند و حالا .. یه عده ای هم مگسانند گرد این شیرینی ! بلا نسبت من و شما !

    اساسا ، ما با  "آدم های مشکل دار" ، مشکل داریم در حد خفن !

    براستی شما چه ؟؟ .. شما که ازون دسته آدم ها _ بلانسبت [من و] شما _ نیستید که  "مشکل" دارند ؟؟ .. بگذریم ؛


     حالا این وسط :

    بعضی از آدم ها ، که اصلا مشکل را نمی بینند ! تو گویی اینان فاقد قوه بینایی اند ، بلا نسبت من و شما ! و یا اگر عارضه کوری بر آنان حادث نگردیده ، تو گویی فاقد قوه تحلیل و ادراکند !
    بگذریم از اینکه خود همین "مشکل" را ندیدن ، خودش مشکلی است
    بزرگتر !
    زندگی این افراد سرشار از تهی است . در معجزه جاوید همان ویثاق خداوندی ، به زندگی نباتی و تهی از معنای این جانوران !  اشاره شده است  "کالانعام ، بل هم اضل" که البته باز ، بلا نسبت من و شما !

    بعضی ها مشکلات را می بینند ، اما جان به جانشان کنید ، ایضا بلا نسبت من و شما ! دم بر نمی آورند که نمی آورند !!
    حالا چرا ؟ بماند که پرداختن به آن ، خودش شرحی مبسوط می خواهد و مجالی موصع . از منظر تابناک آنان "هیچ رقمه جای هیچ نگرانی نیست" !!
    و نیز "همه چی آرومه .. من چقد خوشبختم" !!  و ..
    این دسته از افراد به صورت آزاردهنده ای ، بی آزارند !

    عده ای هم در این وانفسا گمان بر آن است که مشکلات یکی پس از دیگری به صورت خود به خود در حال مرتفع شدن است !
    نمی دانیم به سادگی این جماعت بخندیم یا بگرییم ! بلا نسبت من و شما !
    براستی به تازگی در این آشفته بازار و نوسانات قیمت ها ، از "دل خوش" قیمت گرفته اید که هر سیر آن را به چند دلار ! در تالار مبادلات بورس خرید و فروش می کنند ؟!
    این قوم همانطور که گفته شد با خوش خیالی برای حل مشکلات ، صورت مشکل را پاک کرده و هرگونه پرداختن به اصل مشکل را مطلقا آب در هاون کوبیدن می دانند !

    عده ای هم می گویند ، اصولا مشکلات را نباید زیاد مطرح کرد ! که مبادا روی مبارکش باز بلا نسبت من و شما ،  زیاد شود که بعد دیگر نتوان آن را از روی برد !!

    از همه مهوع تر ! وجود عده ای است در این وسط که با گرایشات بعضا فلسفی ! پردازش به مشکلات را با آن آی کیوی در حد جلبک شان ! البته بلا نسبت من و شما ! مترادف با "مشکل تراشی" و "مسئله تراشی" می دانند !!
    اینان در واقع نگرانند که مبادا مصلحت [بخوانید مناقفع شان] بر باد فنا رود !
    این گونه های نادر ، اما رو به رشد در جامعه امروزی ما (چه در حوزه فرهنگ ، چه در حوزه سیاست و سایر حوزه ها ) همچون دوزیستان ، هر  روزه از رنگی به رنگی دیگر درآمده و آنچه که آنان ، تنها می شناسند ، نه خواهر بوده و نه مادر و ایضا نه برادر ، نه دوست و نه دشمن !
    آنچه که می تواند آنها را به تکاپو و حرکات موزون وادارد ، منفعت هست و بس !
    جالب است که این شاخه از مهره داران ! بیشتر از همه هم برای آدم قیافه می گیرند و آدم را ، داخل در آدم  هم ، حساب نمی کنند !
    بعضی هاشانم که با پز روشنفکری شان ، حالت تهوع به آدم دست می دهند !!  واقعا بلا نسبت من و شما !!
    با تاسف باید گفت  از این دسته موجود در ابنای بشر ، در اندازه ها و رنگ ها و طعم ها و ویزگی های مختلف یافت می شود !
    اما هرچه هستند ، وجه مشترک همه آنان بی مسئولیتی ، مسامحه گری ، منفعت گرایی ، زد و بند بازی و .. می باشد .
    این افراد همیشه خوشحال و همیشه برنده ! که مقاوم در برابر انواع برچسب ها هم می باشند ! بلانسبت من و شما ! توانایی بالایی در کنار آمدن ،د با همه را دارند حتی دشمن خونی خود که باید اعتراف کنم اندکی این توانایی آنان غبطه برانگیز هم هست !!
    شعار آنان در زندگی تنها تک بیت "مشکل سر پول است ! بی پول ملول است" می باشد !

    حال آنکه حکیم متاله ما را اعتقاد بر ان بود که اصولا "هرکس خط دارد ، دشمن (مشکل) هم دارد"
    خط در اینجا یعنی که Ph خون من و شما ، در اندازه ثابت و به صورت خنثی نباشد !

    همه حرف ما هم همین است :
    بیاییم اهل "اندیشیدن" باشیم ! آن هم اندیشه ای عمیق نه سطحی ، اندیشه ای باز و نه بسته و اندیشه ای آزاد و نه به اسیر و محدود شده !
    تا به استخوان بندی قوی در چارچوب ذهن و به اندیشه ای زلال و سیال برسیم .
    این دسته از افراد به واسطه داشتن قوه ادراکی قوی  ، نه تنها در حیطه افکار و احساسات ، بلکه در حیطه شخصیتی نیز دارای جاذبه و دافعه ای بالا می باشند  که نه هر چیزی را به راحتی می پذیرند و نه هر چیزی را بدون ادله رد می کنند ! ضمن آنکه از کنار هر چیز به سادگی هم عبور نمی کنند . اگر ما مو می بینییم ، آنها پیچش مو و اگر ما در آیینه نمی بینیم آنان در خشت خام می بینند آنچه را که باید ببینند بواسطه قوه تحلیل بالای خود

    نه از کوچکی یا بزرگی مشکلات واهمه دارند و نه از کم یا زیاد بودن همراهی دوستان  همدل در این ره !
    آنان در مقام  اندیشه ، چنان آرام و متین و با وسعت فکر به تحلیل رویدادها می پردازند که آرامش آنان ، تو گویی طعنه ایست در مقابل طوفان  !
    اما در مقام عمل بر اساس فهم و ادراکات  دقیق خود ، همچون امواجی سهمگین اند  که آرامش و سکون آنان ، مساوی با  نبود و عدم آنان است !

    در قرآن ، از ین دسته از افراد چه به نیکو یاد شده است !
    صاحبان خرد !  "اولوالباب" !

    خوشا آنان ! خوشا آنان ! خوشا آنان !

    «مومن با نور خدا می نگرد (اشاره به هوش معنوی یا همان SQ) گذر ایام و دگرگونی حوادث نمی تواند بر درک او از واقعیت ، پرده بپوشاند .

    بیاییم این گونه باشیم !
     
     
    ارمیان جان خودتو ناراحت نکن.
    ایران و ایرانی همینه،خودشون صدتا کار انجام بدن چیزی نیست،فقط کافیه یک نفر یه کاری انجام بده که به نفعشون نباشه.
    برای چی یه ایرانی باید به ماهواره رو بیاره؟از بس که یا فیلما و سریال های تکراری و بیخود پخش میشه یا برنامه های مذهبی که موضوع همشون یه چیزه.
    اینم که از شبکه های جدیدشون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    چیزی نداره که مخاطبشو جذب کنه
    جای تاسف داره واقعا
    خدایا مرااز این دوگانگی ها نجات بده ازیکطرف ارمیا باحجابش واوازش منفور ومنافق وضد دین میشود وازطرف دیگه دربرنامه کارتونی شبکه پویای خودمون یک خانم اواز خونی میکند انهم تنهایی حالا من مانده ام اواز خوانی خانمها حرامه یانه یا اگه از رسانه های خودمون پخش بشه اشکالی نداره  



    خدایا احتمالا الان داری بهمون هی میخندی


     حق هم داری.                        ۱۲۴۰۰۰پیامبررو فرستادی وماهنوز اندر خم یک کوچه ایم

    ضمنا اقای غلامی ادبت منو کشته خیلی خوب بلدی سفسطه کنی راستی پیامبر اسلام فرمودند بیشرمترین افراد امت من ناسزاگویان هستند 
    پاسخ:
    در کدام برنامه یک خانم تک خوانی کرده است؟
    آقای غلامی اینطور که مشخصه شما کلا با همه مشکل داری،نه؟
  • سجاد غلامی
  • اگرچه از همون کودکی مادرمان بهمان یاد داده که با بی ادب ها !
    هم کلام نشویم ، این بار اما ناپرهیزی می کنیم و با جمله ای از استاد آندره زید در پاسخ می کوییم "بکوش عظمت در نگاه تو باشد ، نه انچه که به آن می نگری"

    راستش این ارمیای هیچی ندار ، وقتی با آن هیبت ظاهرالصلاحش نغمه سرایی می کند ، خون جلوی چشم ما را می گیرد! .. دلمان می خواهد بای نحو کان  در مقابل حرکت ایذایی او ، تنها "حقیقت" را فریاد بزنیم .
    بگذریم که در این ره ، یکان یکان اعضاء و جوارح مان بی توجه به موقعیت جغرافیایی شان ، از همدیگر پیشی می گیرند ؛ اما خود را کنترل نموده و با اعصابی التیام  یافته  داد سخن سر  می دهیم که :

    حقیقت اینست که همانطور منابع آگاه و کارشناسان مغرض ! هم بدان معتقد هستند ، یک جریان ضد فرهنگی (ناتوی فرهنگی) در پشت  این  قضایا  از همان اول بوده و هست که اگر آن را موشکافی کنیم ، از نظر فکری به بهاییت بی همه چیز و از نظر تبلیغاتی و مالی به امپریالیسم رسانه ای صهیونیسم ، این لکه ننگ بشریت می رسد .

    قضیه ، تنها قضیه وجود  آوازه خوانی به نام ارمیا نیست ، دوست من !

    در این قضیه ، صهیونیزم  این بی تربیت های کرمو ، با لبخند شیطنت باری بر گوشه لب ، به حماقت  تو  و  من می خندند ! و همین لبخند بیشتر لج ما در می آورد !!

    این غده چرکین با کمک بهائیان نادان ، در قامت دایه مهربان تر از مادر ، در پوشش هرچه بیشتر مترقی نشان دادن دین اسلام !! و معرفی کردن چهره شاداب و منعطف از آن !!  ولی در حقیقت برای حرمت شکنی از ماهیت موقر و متین زن مسلمان در پوشش حجاب ، و شان بسیار بالای او و به سخره گرفتن حجاب این ناموس خداوندی ؛ از  بلاهت و ساده لوحی عمله های دست چندم خود ، همچون ارمیا  و ساده دلی شبکه طرفدارانش ، نهایت استفاده  را می برند !! 

    حالا شما اینقدر از او طرفداری کنید تا طرفداری دانتان بترکد !! نهایت ما می مانیم و حوضمان ولی چه باک !
    از قدیم و ندیم گفتند به روی دنیا بخند ، تا دنیا به پیوست به چهره شما بخندد . اما خدا کند که این خنده او [دنیا] از روی تمسخر به شعور مخاطب نباشد !!

     دوستان به کرات گفتند "زندگی خصوصی" ،  "زندگی خصوصی" !!
    و بعد خواستند با سرک کشیدن کار ما در زندگی خصوصی دیگران ، رای به فضول بودن ما دهند !!
    زندگی خصوصی همه آدما به خودشون مربوط است نه حتی به طرفدارانشان !  که صلاح ملک خویش را ، کماکان همان مالکان سندهای منگوله دار  دانند !! 
    آیا اینکه او را خواننده ای بدانیم که به صورت حرفه ای خنیاگری می کند ، به زندگ خصوصی او بر میگردد ؟؟
    ما نه با شخصیت انسانی او کار داریم نه با زندگی خصوصی او . من خود به شخصه برای سر به راه شدن و عاقبت به خیری او و همه آدمهای دور و اطرافم  دعا می کنم .
    اما از آنجا که این علیا مخدره (ارمیا) نمی داند که پایه گذار چه بدعتی در دین شده ، و چه خنجری را به نام دین از پشت به گرده دین فرو کرده ، به افشاگری ماهیت حرکت مذبوحانه و جریان فکری پشت سر او ،می پردازیم

     چه شد که افشاگری در این قضیه را غیبت  دانسته اید  ؟؟!!
    غیبت در تعریف خودش  یعنی بگویی در پشت سر ، راجب کسی چیزی را که او از شنیدنش دبرس و آمفاس شود .
    خب افراد معمولا از شنیدن و افشا شدن کدوم کارهای خود ، رخت عزا بر تن می کنند ؟؟
    کارهایی که در آن حق الناس و حق الله نبوده و جنبه خصوصی و فردی دارد
    نه یک عمل در حیطه اجتماع و انظار عموم  ، نه زندگی حرفه ای ، نه ظلم ..
    جالب است که در مورد ظلم ، خدا خودش جواز غیبت را هم داده !
    شما این کار او را ظلم نمی دانید ؟؟
    چه ظلمی بالاتر از ظلم به ارزش ها ، ظلم به دین ، ظلم به حقیقت زن مسلمان ؟؟

    برخی هم این افشاگری را از سر حسادت می دانند !! این رو دیگر کجای دلمان بگذاریم ؟! ...

    حسادت ؟؟!!  .. حسادت به که ؟؟ .. حسادت به چه ؟؟ ..
    حسادت یعنی دوست تو پیشرفتی کرده باشد و حالای توی بی جنبه و کم ظرفیت ، آرزوی کنسل یکون !  شدن پیشرفت او را مثلا ، داشته باشی !

    حالا شما بگید ، با این روضه ای که ما خواندیم ، چه پیشرفتی برای خواننده محبوب خود متصور شده اید که حسادت ما را برانگیخته باشد ؟؟
    چرا به استاد بی همتا  گوگوش کبیر ! حسادتمان نمی شود ؟؟
    ما  از این دسته آدمها  (ارمیا ، گلشیفته و امثال ذالک ) که وجود یکی شان توی فامیل ، دودمان همه را به باد می دهد ، چیزی جز  گمراهی ، تباهی و سقوط ندیده ایم   !

    پاسخ:
    مرحبا !حالمان خوش شد
    اقای غلامی شما نگران خودتون باشید 
  • سجاد غلامی
  • اینو که گفتی اینقد قند تو دلم آب شد که نگو ! .. فقط بپاد با آلبوم ، یه وقت بلوتوثشم درنیاد !!!
    ارمیاجون منتظرالبومت هستم 
    پاسخ:
    لطفا از طرفداران استقلال هزینه نفرمایید
  • سجاد غلامی
  • سلام بر السا خاتون !
    چه عجب سروکله شما پیدا شد !! ..
    سوال من اینه : متهم خیالی شما ، غیابا ، درصدد دفاع از عملکرد خود هستند یا دفاع از شخصیت خودشان ؟؟
    اگر منظور شما دفاع از عملکردشون باشه ، که باید بگم "آنچه که عیان است ، چه حاجت به بیان است" !!
    اما اگر منظور شما دفاع از شخصیت احیانا ترور شده اشان هست ، گفتنی است که دین هرگز حتی در مقام امربه معروف و نهی از منکر ، اجازه تخریب شخصیت افراد را به ما نمی دهد و ما را با آن کاری نیست که درخشش قلب طلایی ایشان از پشت ستاره حلبی شان ، آفاق را نیز درنوردیده   و پیر و جوان را در عالم کون و مکان مجذوب خود ساخته است !!
    پاسخ:
    از آسمان بدعتی بر او حامل شد که همانا با روسری آواز بخواند به راستی که اورینب به طرفت العینی   ب آفاق رادرنوردید ...!
    آقا سجاد شاید ارمیا هم حرفایی برا گفتن داشته باشه!
    نظرت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • سجاد غلامی
  • یه مطلب رو جا انداختم !
    اینکه  تا ما می گیم "امر به معروف و نهی از منکر" ، یه عده ام اون ور جوب ، زود "قضاوت" رو چماق می کنن و می خوان بکوبن  توی فرق سرمون !
    به این نکته توجه نمی کنن ،  اگه خدا از ما خواسته که همه ی ما نسبت به  جو  و اتمسفر معنوی محیط زندگی مون ، قد بچه نداشتمون  "حساس" باشیم ،
     این حساسیت دقیقا در مورد عملکرد آدم هاست ، نه شخصیت شخیص اونا !!
    ما در امر به معروف و نهی از منکر ، در مورد شخصیت آدم ها قضاوت نمی کنیم . اینکه کی چه جنسی داره رو  ، فقط جناب اوستا کریم می دونه و بس  !  حتی جناب حافظ شیرازی هم توی این مورد ، از قبل و به صورت کاملا رسمی اظهار بی اطلاعی کردند !
    اونی که ما راجب اون قضاوت می کنیم تنها عملکرد آدم هاست هرچند که بین عملکرد یه بابا ، با شخصیت همون بابا ، همیشه یه رابطه افلاطونی برقرار  بوده و هست ، اما باز  ، ما به خاطر گل جمال شما می گیم که نه ! حالا خودش یه چیز دیگست !  و با شما هم عقیده می شیم که تا کسی از نزدیک ، با اون بابا در تماس نباشه ، از جاذبه های توریستی مجاورت با اون بی اطلاعه !  پس نمی تونه راجب شخصیت اون قضاوت کنه .. ولی دلبندان من ! رو عملکرد  آدم ها   ( عملکرد اجتماعی  ، چون فیدبک داره توی جامعه )  که نمی شه چشم رو بست !  به نظر شما می شه ؟!  ..  حالا احساس می کنم کلامم منعقد شده و با خیال راحت می تونم بگیرم بخوابم !  .. چی ؟ منعقد نشد ؟ ..
    پاسخ:
    (جاذبه های توریستی مجاورت )چه ترکیب اسمی جذابی !
  • سجاد غلامی
  • با احترام ؛ تقدیم به سرکار خانم السا و همچنین سایر دوستان دیگری که ، بنا به مناسبت های مختلف ، ترجیع بند آنان در این رسانه ، تکرار این جمله شده که "هرکسی را به قبر خودش می گذارند" ! 

    سلام .
    اول اینکه اینطور به قضیه نگاه نکنید !
    می خوام حرفامو از یه مثال شروع کنم :  ماشینی رو در نظر بگیرید که توی یه مسیر یه طرفه ، خوشی زده زیر دل رانندش ! و شاد و خندون برخلاف همه راننده ها داره رانندگی می کنه ..
    مگه غیر اینه که همه راننده ها با بوق و چراغ ( بعضیاشونم با فحش و ناسزا !  با فامیلای طرف احوالپرسی ! می کنن ، البته شما نشنید بگیرید ) و با این کارا مخالفت خودشونو با اون راننده ، اعلام می کنن ؟!
    پلیس هم که سر بزنگاه حسابی از خجالت طرف در می آد و اساسی حالشو می گیره تا عبرتی بشه برای دیگران !
    توی اینجور مواقع ، می شه گفت : جماعت ! خونسرد باشید ! مگه شما از علافی خاصی رنج می برید ؟! .. شماها کار زندگی ندارید که گیر دادید به این بابا ؟!  .. تازه ، به حرکت نیمه منشوری این سمبل وقاحت (راننده مزبور) نگاه نکنید ، پشت ستاره حلبی این بابا یا خانم ، قلبی از طلاست !!
    الکی اعصاب خودتون رو به حالت ارتعاش و آماده باش در آوردید !!
    حالا اون خوش خوشونش شده ، شما چرا ؟! بی کارید مگه ؟! .. و از این حرفا .
    باید گفت که : نه ! در اینجا نمی شه بی خیال شد . اینو هر شاگرد نجاری می دونه که در اینجا بی خیالی و خودمون رو به جهالت محض زدن ، توصیف دقیق ترش می شه "ببو گلابی" بودن !! ..  حالا شما بگید ؛    اینو  ما کجای دلمون بزاریم ؟؟ ..

    دوستان ! شک نکنید  که توی جامعه هم همینطوریه . اگه هر کی بخواد به ادامه طریق ناصواب خودش اصرار بورزه ، سنگ رو سنگ بند نمی شه .
    البته در سطح جامعه و مسائل مربوط به اجتماع ، نه در مورد زندگی خصوصی آدما که اساسا نه ربطی به من داره و نه ربطی به شما و نه ربطی به ایشون و یا ربطی به اوشون !

    اینجور مواقع برای صیانت از حیات معنوی و حتی حیات مادی یک جامعه هم ؛ ما نیاز به یک عزم جدی و اراده ملی داریم ، که البته کمتر سابقه ای هم از اون ، توی خاطرات دوره کودکی و بزرگسالی مون پیدا می شه ؛ بماند !

    من می خوام از همین تریبون ، سوء استفاده ! کرده  و یکم راجب این موضوع با شما صحبت کنم .
    ببینید ؛ قرآن همه ما مسلمونا رو ، و اصولا همه آدمای یه جامعه انسانی رو به "امربه معروف و نهی از منکر" سفارش کرده و گفته :
    شما بهترین امت ها هستید (یا می تونید که بشید) به شرطی که امر به معروف و نهی از منکر کنید .
    (به سبک شیر فرهاد بخوانید ) ها ! .. این که گفتی یعنی چه ؟! 

    در مورد چیستی و چرائی و چگونگی "امر به معروف و نهی از منکر" مطالب گفتنی و شنیدنی ، زیاده ..
    اولا اینکه گفتیم ؛  دستور دینه ، نه یک پدیده بومی یا ملی !!
    اساس دین خدا هم  "حب" و  "بغض" هستش . من نگفتم ها ! دین که مال من نیست ، صاحبش گفته !
    حب و بغض یعنی تولی و تبری ، یعنی ولایت و برائت ، یعنی پسندیدم و نپسندیدم ، به زبون شما ها بگم ، یعنی خوشمان آمد و خوشمان نیامد ، باز یعنی Like or Dis Like ؛ OK ؟

    خداهم همینو از ما خواسته ، خدا می گه شما آدما اساسا یه فرقی با سیب زمینی داشته باشید !
    خب ، این عشق و نفرت ، این خوشمان آمد یا خوشمان نیامد ، خودشو در قالب امر به معروف و نهی از منکر نشون می ده که اولین مرحله و مرتبه اون ، مرحله و مرتبه قلبی هستش .

    حضرت علی می گه : کسی که قلبا امر به معروف و نهی از منکر نداشته باشه ، ( یعنی هیچ حساسیتی نسبت به بد و خوب اطرافش نداشته باشه و آدم بی تفاوتی باشه ) این بابا یا خانم ، مرده ای بیش در میان زنده ها نیست !

    پس هر کسی باید یه "گیت" توی دریچه قلبش بزاره که فقط خوب ها رو اون تو راه بده ، آخه قلبه ناسلامتی ... ، گاوداری که نیست !

    مرحله بعدی از امر به معروف و نهی از منکر ، مرحله زبونی هستش ، یعنی با زبون ، آره همین زبون ، اونم با زبون خوش و با زبون آدمیزاد ، که به طرف حالی کنی که کارت درست نیست ! همین !
    خدا که نمی خواد آدما یه ریز با هم دعوا کنن ، فقط زبونی به هم بگیم که کدوم کارمون درست بود و کدوم نادرست .

    مرحله بعدی و آخرین مرحله ، مرحله عمل هست که مرحله عملی دیگه کار من و شماها نیست . کار سازمانها ، نهاد ها ، و .. و نیز افراد دارای تخصص و مجوز هست که توی جامعه هم صلاحیت این کار رو دارند و هم در این زمینه آموزش دیدن . که اون هم آداب خودشو داره همینطوری یلخی هم نیست !
    قرآن هم همینو گفته ، "درمیان شما مسلمین ، گروهی باید مسئول امر به معروف و نهی از منکر بشن"

    به این سه مرحله می گن "امر به معروف و نهی از منکر"  یا همون نظارت همگانی یا Selves _  Monitoring  .

    خدا می خواد آدمای یه جامعه  ، هم نسبت به هم و نسبت به دین خودشون ، هم هوشیار و آگاه و مطلع باشند و هم نسبت به هم مسئول «کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیه" همه ، من ، شما ، اون ، نقی ، تقی ، ننه قمر ، آبجی گلی ، .. خدا گفته همه مسئولند !
    خب چرا ؟ .. جواب اینه که " چو نابینا بینی و چاه هست ، اگر خاموش بنشینی گناه است "

    البته انگیزه این کار رو هم خدا عشق و علاقه و Live انسانها به هم معرفی کرده . یعنی از روی علاقه و دلسوزی و خیرخواهی از هم مراقبت کنند ، نه اینکه شما این کار رو به اشتباه تعبییر به بدخواهی و کینه و حسادت و فضولی و دخالت و انتقام و سلطه گری و حالشو می خوای بگیری و عقده ای بازی و کوته فکری و کاسه داغ تر از آش شدی و این حرفا تعبییر کنی و دست آخر نتیجه بگیری موسی به دینش ، عیسی به دینش و شما رو که توی قبر اون نمی زارن !!

    اینم بگم ، این "امر به معروف و نهی از منکر" اینقدر در دین مهم هست و حساسیت اون بالاست که خدا فرموده " تمام دین من ، بستگی به عمل به همین موضوع داره !
    امام حسین هم گفته : هدف من از قیام بر علیه یزید، عمل به امر به معروف و نهی از منکر بود !
    تازه خدا تهدیدم کرده گفته : اگه امر به معروف و نهی از منکر رو کنار بزارید ، بدترین آدمهارو که نصیب گرگ بیابون نشن رو ، رو سرتون مسلط می کنم اونوقت بفهمید یه من ماست چقدر کره می ده !!

    آره ، خدا می خواد که گناه توی جامعه ، عمومیت نداشته باشه ، قبح اون از بین نره ، جلو انحرافات اخلاقی و اعتقادی و دینی در جامعه گرفته بشه . افکار عمومی جامعه ، همیشه نسبت به گناه حساسیت داشته باشه و به اون روی خوش نشون نده ..

    حالا ببین ؛ اگه اصل نظارت همگانی رو در کنار اصل نظارت درونی (خود پایی و تقوا ) یعنی Selves _ Monitoring رو در کنار Self_Monitoring در کنار هم قرار بدیم و به این دو تا عمل کنیم ؛
    انصافا همه آدما و همه جامعه ، در مسیر رشد و پیشرفت و تکامل و تعالی و سعادت قرار می گیرند یا نه ؟؟ ..


    پاسخ:
        در جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر فراموش گردد خداوند بدترین آن قوم را بر آنان مسلط می گرداند (تصور می کنم در نهج البلاغه این بخش را مطالعه کردم)
    سلام
    هرکسیو تو قبر خودش میذارن.به شما چه ارتباطی داره که کی چجوریه.شمایی که از دین و ایمون حرف میزنی و ادعات میشه تو قرآن نگفته راجع به کسی قضاوت نکنی؟
    برید خودتونو درست کنید.
  • عمه ی مریم
  • خادم رضا صادق قاری و حافظ قرآن بود
    خانمhasti خدا همه فضول هایی مثل شما رو شفا بده .
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    ** ** ** ******************
    *** ****** *** **** ** **** *******
    ** *** **** ****** ** ***** ***** ** **** ** *** *

    ""من آخرش نفهمیدم شما در این پست با عمل و شخص ارمیا مشکل دارید یا با شبکه های ماهواره و اعمال آنها!!!
    من یه مثال میاورم : وقتی صدا وسیما به گفته خود آقای ضرغامی نزدیک انتخابات خانوم هایی با حجاب های متوسط و روسری های عقب رفته رو نشون میده هدفی داره و اون هدف اینه که نشون بده همه حتی بی حجاب ها هم پشتیبان انقلاب هستند ولی نکته اینجاست که آیا خود اون خانوم ها  قبلا با آقای ضرغامی هماهنگ بودند؟؟!!از صداوسیما پول گرفتند؟؟!!یا اصلا موقع مصاحبه هدف صدا وسیما رو میدونستند؟؟!!  مسلما جواب همه این سوالات و سوال های مشابه منفی است پس ما اینجا با دو مسئله روبه روییم 1- هدف صدا وسیما 2- آن خانوم هایی که با آنها مصاحبه میشود .
    اینکه حجاب آن خانم ها چقدر مشکل دینی داشته و اینکه واقعا شاید آن ها دیگر مسایل دینی را از کسایی که حتی چادر بر سر دارند بیشتر و بهتر رعایت کنند و کلا تقوایشان که به گفته قرآن ملاک برتریست چقدر است فقط خدا میداند وخدا میداند و خدا
    با این مشابه سازی به سراغ مسئله ارمیا میرویم:
    1-هدف شبکه من وتو 2- عمل ارمیا
    اینکه هدف از مثلا برنامه آکادمی موسیقی گوگوش چیست خود بحث طولانییست که اگر خواستید من چون برنامه رو کامل دیدم به نکته هایی رسیدم که واقعا شنیدنی است و انسان قشنگ متوجه میشود تهاجم فرهنگی یعنی چه  ولی خب من این مسئله رو طبق چیزهایی که گفتم با موضوع این پست و کامنت های قبلیم متفاوت میدونم پس به صحبت درباره ارمیا میپردازم:
    او مانند همان مصاحبه شوندگان تلویزیون که عرض کردم هست او عاشق خواندن فارسی بود و تنها جایی که احساس کرد میتونه استعدادشو نشون بده آکادمی گوگوش بود . اومد تست خوانندگی داد . دقیقا این جا بود که شبکه من وتو تصمیم گرفت ارمیا رو قبول کنه چون دید اینجوری به اهدافش که شاید همون چیزیه که گفتید میتونه برسه(که به نظر من اشتباه کرد) .
    خب حرف من اینجاست که ارمیا مانند همان مصاحبه شوندگان تلویزیون که گفته بودم  عملی انجام داده و آن خواندن است و دوباره حرف کامنت قبلم را تکرار میکنم :
    درست یا غلط ارمیا باور دارد خواندنش گناه نیست . قضاوتش هم با خدا که آیا واقعا گناه هست یا نه...اما باور کنید من و شما در طول روز هزاران گناه میکنیم که خودمان خبر نداریم غیبت تهمت دروغ استهزا شکوندن دل و...(البته شما را نمیدانم من بیشتر خودم را عرض میکنم ...) پس به نظر شما باید چون ارمیا گناهی مرتکب شده(از نظر شما) او را از دین اسلام خارج دونست و بهش تهمت های دیگر زد (که مثلا عضو منافقینه)؟؟؟
    امیدوارم مفهوم حرف های مرا درک کرده باشید و منتظر پاسختان هستم فقط به این مقایسه ای که کردم بیشتر فکر کنید""


    پاسخ:
    سلام
    برای درک یک مفهوم گاهی از جز به کل و گاهی از کل به جز استدلال می شود،بررسی و تحلیل موضوع یک خواننده ی محجبه در آکادمی گوگوش مخاطب را به اهداف شبکه ی من و تو نزدیک می کند و شناخت ساختار شبکه های فارسی زبان چرایی استفاده از ارمیا به عنوان یک زن مسلمان را هویدا می سازد.
    در مورد استدلال جناب ضرغامی ،این که حمایت از نظام اسلامی را به با حجاب و بی حجاب تقسیم کنیم که بسیار نگاه سطحی و ساده انگارانه ایست  و نشانه ای از سلیقه ای عمل کردن رسانه .موضوع واقعیت جامعه است که باید در رسانه ای که متعلق به ملت است منعکس شود همه ی مردم فارغ از جنسیت حق انعکاس دغدغه هایشان را از طریق رسانه ای که از بیت المال ارتزاق می کند را دارا هستند .از طرفی هم باید تکلیف روشن باشد اگر ویزگی خاص منع شرعی و قانونی داردنیز  نباید در رسانه ای که متعلق به اکثریت مسلمان است پخش شود  انتخابات و غیر انتخابات هم نداردتا آنجایی که بنده اطلاع دارم تخصص جناب ضرغامی اسلام شناسی نیست.
    در خصوص ارمیا جدای از اشاره به اهداف شبکه های فارسی زبان که سعی در قبح زدایی از برخی اعمال درچارچوب دین و به نام ارزش دارند .باید تلاش شود اهداف پشت پرده که همانا ارائه ی الگویی اشتباه از زن مسلمان شیعه است برای همگان بویژه نسل جوان شفاف شود البته در طول تاریخ بدعت هایی از طریق دشمنان اسلام به دین تحمیل شده ولی  در این روزگار که بواسطه ی رسانه های ارتباطی به سرعت در کنه ذهن مخاطب لانه می کند به سرعت باید وارد شد و به تردید ایجاد شده پاسخ داد.در طول تاریخ اسلام و در سنت پیامبر (ص) و معصومین (ع) هیچ گاه زنی مسلمان بواسطه ی محجبه بودن حق خوانندگی نداشته است و چنین امری بدعتی است آشکار .اگر فردی نمونه ای برای این مطلب دارند که اسلام شناسان این عمل ارمیا را تایید کرده اند بنده هم می پذیرم که خوانندگی یک زن مسلمان در حضور نامحرم بلامانع است.
    اصطلاح کلاه شرعی و توجیه در مورد عمل ارمیا مصداق دارد اگر ارمیا علاقه به خوانندگی دارد باید فارغ از نام دین اسلام این کار را انجام دهد او بر حسب سلیقه ی خود لباس بلند می پوشد نه آنکه برای رعایت پوشش اسلامی،این که مخاطب را ...فرض کند و در کمال بی احترامی بگوید عمل من اشتباه نیست قابل تحمل نیست البته چه داخل مرزهای ایران و چه خارج از کشور حنای این افراد برای اهل تحقیق رنگی ندارد. و برای شفاف تر شدن مساله نکته ی آخر هر دینی باید ها و نباید های خاص خودش را دارد که بر اساس عمل به آنها از پیروان آن دین محسوب می شوید مثلا نمی شود که شما به سبک مسلمانان نماز بخوانید و روزه بگیرید بعد بگویید من مسیحی یا یهودی هستم و اعتقاد و ایمان هم به اندیشه و نتیجه ی آن عمل فرد است نه به سخنرانیهایش
    اما نتیجه ی اخلاقی ما هم با ارمیا که می خواهد برای داشتن مخاطب بیشتر و بدعت گذاری و انتفاع مالی از شبکه های فارسی زبان خودش را از دین اسلام آویزان کند مخالفیم و هم با شبکه های فارسی زبان که مدتهاست استراتژی مدیریت پیامشان برای اهل پژوهش روشن شده است
    اگر مساله ی دیگری باقی مانده  که مایل به ادامه ی گفتگوی اینترنتی هستید بفرمایید
    سلام
    کامنت من همون بالا زیر کامنت میس طلبه هست
    همون نظرتان را بگویید لطفا
    خانم صامتی نظرتان را راجع به کامنت من نمی دهید؟
    پاسخ:

           سلام

    لطفا مجددا طرح مساله بفرمایید

    انشا الله همه مریضا شفا پیدا کنند

    وضعت خیلی خرابه منصوره خانم ! مطالب سایتت جزمزخرفات چیزی نیست و برو  دلت رو به چهارتا نظرمثبت خوش کن ..خخخخخ
    من آخرش نفهمیدم شما در این پست با عمل و شخص ارمیا مشکل دارید یا با شبکه های ماهواره و اعمال آنها!!!
    من یه مثال میاورم : وقتی صدا وسیما به گفته خود آقای ضرغامی نزدیک انتخابات خانوم هایی با حجاب های متوسط و روسری های عقب رفته رو نشون میده هدفی داره و اون هدف اینه که نشون بده همه حتی بی حجاب ها هم پشتیبان انقلاب هستند ولی نکته اینجاست که آیا خود اون خانوم ها  قبلا با آقای ضرغامی هماهنگ بودند؟؟!!از صداوسیما پول گرفتند؟؟!!یا اصلا موقع مصاحبه هدف صدا وسیما رو میدونستند؟؟!!  مسلما جواب همه این سوالات و سوال های مشابه منفی است پس ما اینجا با دو مسئله روبه روییم 1- هدف صدا وسیما 2- آن خانوم هایی که با آنها مصاحبه میشود .
    اینکه حجاب آن خانم ها چقدر مشکل دینی داشته و اینکه واقعا شاید آن ها دیگر مسایل دینی را از کسایی که حتی چادر بر سر دارند بیشتر و بهتر رعایت کنند و کلا تقوایشان که به گفته قرآن ملاک برتریست چقدر است فقط خدا میداند وخدا میداند و خدا
    با این مشابه سازی به سراغ مسئله ارمیا میرویم:
    1-هدف شبکه من وتو 2- عمل ارمیا
    اینکه هدف از مثلا برنامه آکادمی موسیقی گوگوش چیست خود بحث طولانییست که اگر خواستید من چون برنامه رو کامل دیدم به نکته هایی رسیدم که واقعا شنیدنی است و انسان قشنگ متوجه میشود تهاجم فرهنگی یعنی چه  ولی خب من این مسئله رو طبق چیزهایی که گفتم با موضوع این پست و کامنت های قبلیم متفاوت میدونم پس به صحبت درباره ارمیا میپردازم:
    او مانند همان مصاحبه شوندگان تلویزیون که عرض کردم هست او عاشق خواندن فارسی بود و تنها جایی که احساس کرد میتونه استعدادشو نشون بده آکادمی گوگوش بود . اومد تست خوانندگی داد . دقیقا این جا بود که شبکه من وتو تصمیم گرفت ارمیا رو قبول کنه چون دید اینجوری به اهدافش که شاید همون چیزیه که گفتید میتونه برسه(که به نظر من اشتباه کرد) .
    خب حرف من اینجاست که ارمیا مانند همان مصاحبه شوندگان تلویزیون که گفته بودم  عملی انجام داده و آن خواندن است و دوباره حرف کامنت قبلم را تکرار میکنم :
    درست یا غلط ارمیا باور دارد خواندنش گناه نیست . قضاوتش هم با خدا که آیا واقعا گناه هست یا نه...اما باور کنید من و شما در طول روز هزاران گناه میکنیم که خودمان خبر نداریم غیبت تهمت دروغ استهزا شکوندن دل و...(البته شما را نمیدانم من بیشتر خودم را عرض میکنم ...) پس به نظر شما باید چون ارمیا گناهی مرتکب شده(از نظر شما) او را از دین اسلام خارج دونست و بهش تهمت های دیگر زد (که مثلا عضو منافقینه)؟؟؟
    امیدوارم مفهوم حرف های مرا درک کرده باشید و منتظر پاسختان هستم فقط به این مقایسه ای که کردم بیشتر فکر کنید
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    با سلام خانم صامتی 
    ******* ****** **** ***** ** **** ***** **** *** **** **** **** ***  ******** **** *** ******* ***** **** * ** **** ***** **************** ***** *******.موفق باشید
    من کی گفتم خواندنش نشانه دینداری اوست !!!؟؟؟
    الان واقعا به نظر شما من داشتم راجع به دین مسیحی یا یهودی صحبت می کردم؟؟؟!!!
    در آکادمی از ارمیا سوال شد آیا خواندن تو با اسلام تضاد دارد؟او پاسخ داد هیچ جای دین گفته نشده خواندن زن حرومه و ما نباید یک قرائت از دین را به حساب کل دین بگذاریم ....
    درست یا غلط ارمیا باور دارد خواندنش گناه نیست . قضاوتش هم با خدا که آیا واقعا گناه هست یا نه...اما باور کنید من و شما در طول روز هزاران گناه میکنیم که خودمان خبر نداریم غیبت تهمت دروغ استهزا شکوندن دل و...(البته شما را نمیدانم من بیشتر خودم را عرض میکنم ...) پس به نظر شما باید چون ارمیا گناهی مرتکب شده(از نظر شما) او را از دین اسلام خارج دونست؟؟؟ چرا از حب به حجاب و سنگینی که در دل بسیاری از خانوم های ایرانی که آکادمی را دیده اند ایجاد شده و مسلما ثوابی بزرگ برای اوست حرفی نمیزنید!!؟؟در روایات داریم که خداوند در بعضی موارد گناه های کبیره را هم بخشیده حال گناه ارمیا که در هاله ای از ابهام قرار دارد را شما نشانه بی دینی او میدانید؟؟!! مطمئن باشید حداقل 50 درصد رایی که ارمیا پس  از هر اجرا از ایرانی ها بدست می آورد بخاطر پوشش و حجاب و سنگینی او بود. او در عمل اثبات کرد حجاب محدودیت نیست و مصونیته
    تا اینجا سوالی دارید؟ خیلی دوست داشتم بیشتر راجع به مخالفت باطنی شبکه  من و تو از اینکه ارمیا رو قبول کردند و مردم بیشتر او را ترجیح میدهند توضیح بدم که متاسفانه الان وقت ندارم حالا اگر خواستید و قسمت بود در کامنت بعدی بیشتر توضیح میدهم 
    پاسخ:

    سلام

     اندکی بیندیشیم .مساله ارمیا و گلشیفته و نیکی و ...نیست .مساله جریانهای پشت پرده است فرآیندی است که مارا از داشته هایمان می گیرد اصالت اعمالمان را کم می کند .مراحلی است که تحت عنوان برخی مصادیق جامعه را به کمتر از آنچه ارزش بود راضی می کنند و بعد از طی مراحل و زمان جامعه نسبت به ارزش اولیه نه تنها اصالتی نمی دهد بلکه آن را تهدید می بیند.حجاب حیا ارتباطات اجتماعی سوی پیکان مراحل استحاله از درون هستند یک مصداقش تفکر ارمیاست که رسانه ای می شود تا الگو باشد  

    شما مدرک تحصیلت چیه منصوره صامتی؟؟آیا علوم قرانی تحصیل کردی یا فقه وحقوق اسلامی یا حوزه؟؟؟
    شماکی هستی که بخوای چهره ارمیا و امثال او روبا یه مشت مزخرفات خراب کنی؟؟
    پاسخ:
          لطفا ابتدا شما خودتون رو معرفی کنید
    چطور خانوم صامتی در پاسخ علی که فحش داده نمینویسی "نمونه ای از ادب مخالفان ارمیا" ولی تو پست آزاده نامداری اینو در پاسخ به یکی که فحش داده بود گفتید...(منظورم اینه که اونجا نباید چنین جمله ای میگفتید)
    اما در پاسخ به یکی که ارمیا رو میشناسه باید بگم اگه شناختنت این حرفایی  که گفتی برات متاسفم . این چیزا رو تمام سایت های مخالف ارمیا به صورت یکپارچه نوشتند و حتی یک سند و مدرک هم نداشتند واسه اینکه ارمیا جزو منافقینه...
    اما در پاسخ علیرضا باید یه سوال بپرسم:  تهاجم فرهنگی معناش اینه که ارمیا  تو دل اروپا و وسط این همه بی حجاب از حجاب و عقیدش دفاع میکنه ؟
    اگه فقط چند قسمت از برنامه آکادمی رو میدیدی علیرضا میفهمیدی چرا این همه از ارمیا دفاع میشه...
    فکر میکنی گوگوش و بابک سعیدی راضی بودند که ارمیا اول بشه ؟؟مخصوصا گوگوش که تمام تلاششو کرد مردم به حجاب رای ندن و مدام بعد از هر اجرای ارمیا از تمام ویژگی های خوندنش ایراد میگرفت؟؟یا بابک سعیدی که هزار بار گفت تو خوانندگی باید درنده بخونی ولی ارمیا ذره ای از حجاب و سنگینیش رو صحنه کم نشد...
    اگه کسانی هستند که آکادمی رو ندیدند و میخوان از ارمیا و دینداریش تو اونجا بیشتر بدونند من در خدمتم

    پاسخ:

    جناب آرمان!

    به هر تقدیر سیاست کلی هر رسانه ای فارغ از محدوده و گستره ی رسانه به شیوه ی تفکر مدیر رسانه بر می گردد .

    شما بر چه اساسی خوانندگی ارمیا را نشانه ای از دینداری می دانید؟ لطفا بفرمایید مقصود شما کدام دین ؟ آیا ارمیا را از معتقد به دین اسلام می دانید؟ لطفا اطلاعات بیشتری در خصوص ایشان به مخاطب ارائه کنید.

    سلام .خسته نباشی مواظب خودت باش  کمکی  نیاز داشتی  در خدمتیم
    مات مانده ام طرز فکر انهایی که از ارمیا دفاع میکنند چیست؟؟؟؟؟
    کاش ان موقع که رهبر فریاد میزد،تهاجم فرهنگی،شبیخون فرهنگی،ناتوی فرهنگی،گوش میکردیم و کار را بجایی نمیرساندیم که بگوید استهاله فرهنگی
    کاش در کشور دوجین منصوره صامتی داشتیم....ولی حیف که نداریم
    پاسخ:
    منصوره صامتی کیه بزرگوار!
    فرهیختگان بسیاری داریم که فریادشان به جایی نمی رسد چرا که نا اهلان بر ما مسلط شده اند و الا با این همه امکانات می شود باور کرد که ساده ترین مسایل ارزشی انسانی نا دیده گرفته شود؟ اسلام پیش کش!!!
    من میدونستم که این لجن منافق است کسافت ولی مردم باید باورکنن اینو تخمه سگ 
    پاسخ:
    با ادب باشیم
  • یکی که ارمیا رو میشناسه

  • یکی از کاربران فیس بوک اطلاعات جالبی را در خصوص برنده اول آکادمی گوگوش منتشر کرد.

    مدتی است که شبکه « من و تو » اقدام به برگزاری برنامه ای تحت عنوان « آکادمی گوگوش » کرده و در آن افراد مختلف مسابقه خوانندگی برگزار می کنند.

    یکی از چهره هایی که در این مسابقات با حجاب به ظاهر اسلامی حضور پیدا کرده و تبدیل به یکی از چهره های شناخته شده این برنامه گردیده زنی به اسم « ارمیا » است.

    تا اینجای کار مشکل خاصی نیست حضور شخصی که ظاهرا به حجاب اسلامی مقید است در چنین مراسمی تعجب برانگیزه.

    این شک وقتی بیشتر می شود که صحبت از روابط پشت پرده این شبکه با گروهک منافقین به میان بیاید و شباهت جالب چهره و ظاهر این خواننده با سرکرده گروهک تروریستی مذکور یعنی مریم رجوی ملعون!

    اما بررسی هایی که درباره گذشته این زن صورت گرفته نشان داده در واقع این فرد یکی از اعضای سازمان منافقین به اسم «اُرینب مشایخی» است که از طرف سازمان و با هماهنگی با مسئولان شبکه من و تو مامور شده تا وجهه سازمان مجاهدین رو بهبود ببخشد.

    زنی جوان با پوستی سفید و چشمانی روشن، باصدایی خوش، که طرفدار دین اسلام است ولی به افراد اجازه می دهد هر برداشتی که می خواهند از دین اسلام داشته باشند.

    اورینب مشایخی یا ارمیا در آلمان توسط ۳ خانواده طرفدار مجاهدین حمایت مالی می شود. پس از معرفی وی به شبکه من و تو۱ مقدمات حضور وی برای شرکت در این شوی تلویزیونی انجام می شود.

    وی پس از گذراندن دوره های آواز و شناخت دستگاه های موسیقی وارد آکادمی گوگوش شد. همسر ارمیا (که در واقع همسر دومش محسوب می شود) با نام میشائیل هانس از مسیحیان جذب شده توسط این سازمان است که همکاری با این سازمان را پذیرفته است.

    لازم به ذکر است این شخص به گونه ای انتخاب شده است که از هر نظر در فضای مجازی بدون سابقه قبلی است.

    شخصی که حتی یک ایمیل و پروفایل در هیچ سایتی ندارد. این در حالی است که بقیه هنرجویان حاضر در آکادمی، حضور فعالی در اینترنت دارند.

    منبع: جنبش سایبری۳۱۳

    فقط بدونیم که این آدما هدفشون خانم هان و حجابشون!ساده دل و زود باورید !یعنی میتونی با حجاب باشی و هر کاری بکنی!

    مگه خدا نگفت که مرد نامحرم نباید صدای زن رو بشنوه!

    مگه شما شک دارید که این طور طرف ارمیا رو میگیریر!کسی مجلبورتون نکرده که تو مملکنت اسلامی بمونید و طرف منافقین و بگیرید!

    قرار نیست هر کسی هر کاری بکنه بگه مهم دله!

    مگه میشه آدم خاطر یکی و بخواد و باهش دشمن باشه و به حرفش گوش نده!مگه میشه شیفته ی خدا باشی و دلت با اون باشه اما دستوراتشو نشنیده بگیری 

    ارمیا کیه ؟ گوگوش زن است یا مرد ؟!

     

    ارمیا فارغ از زن یا مرد یک انسان است که صدای زیبایی دارد.

    من نمی دانم چرا ما ایرانیها فکرمون فقط در مباحث زیر شکمی خلاصه شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    هیچ کار منافی عفتی نکرده.خیلی هم زیبا میخواند.بقیه اش هم به من و شما ربطی نداره.بهتره اکه خیلی مسلمونیم بریم یه فکری برای فحشا و اعتیاد و اختلاس و کهریزک و برادران قاچاقچی و تحریم وجنگ و تزویر دامنگیر مردم و مرجع تقلید شکر فروش و گشایش اسلامی با کوکا کولا در زندانو........بکنیم

  • بچه مدرسه ای
  • بابک توکه نوشتی ارمیا رودوست داری  وصداش عالیه ونجابت ازش میریزه و چه چه وچه....یه سوال داشتم:
    شماهمون بابک سعیدی اکادمی نیستی؟؟
    یه کی تو این دنیا از کسی خوشش نمیاد و بهش تهمت میزنه شخصیتش رو خورد میکنه و خلاصه حسابی ابروش رو میبره برای این که خودش به اون درجه برسه همه رو میزاره کنار و واقعا در عجبم که این کسایی که این حرفا رو زدن بهشون چی میرسه وقتی مدرک قانع کننده ای داشتن نظر بدن و تهمت بزنن حتی ارمیا عقیدش اشتباه هم باشه این کارو اونا بد تره شخصیته یه ادم رو خورد کردن چه ذوقی داره مهم صداش هست که عالی رفتارش که نجابت ازش میریزه اگه برای کسی صدا مهم باشه درست اما اگر برای کسی ایراد گفتن باشه جداست ارمیا به من و شما هیچ بدی نکرده که لایق این همه نا سزا باشه لطفا تا از چیزی کامل با خبر نیستید تهمت نزنید اگه به فکر اون دنیا ارمیا هستید به فکر اون دنیا خودتون هم باشید ارمیا تو کشور غربی حیا خودش رو حفظ کرد این رو گفتم تا بعضی از دخترای ایرانی بفهمن من ارمیا رو خیلی دوست دارم مشکلی ؟
    اعوذ بک من حرف لا ینفع
    این شعر نیست
    معره.
  • بچه مدرسه ای
  • یعنی تیترت توحلقم 

    ارمیا چه قشنگه چشمات/ارمیاچه میخنده لبهات/صددل عاشق نگاته/          محوچشمای سبزته/بخندباخندت همیشه/گوگوش خوشحال میشه/              مثل گوگوش عاشق تو هیچ کسی پیدا نمیشه...........
    پاسخ:
    استغفرولله....

    سلام

    کاش به جای بحث در مورد اشخاص در مورد افکار صحبت می کردید.

    نگرش ها مهم است.

    این می شه عظمت

    نام آوردن از افراد موجب تنزل هدف می شود.

    و من الله التوفیق

    منصوره جان انقدرعصبانی نباش خوب اگه خواستی دفعه بعدتوهم شرکت کن خودم به گوگوش میگم قبولت کنه.تازه اگرم برنده شدی مثل ارمیا جون بیست وپنج هزاردلارهم جایزه میگیری.حرص نخور پیر میشی .اوکی عزیز؟
    سلام خانم صامتی
     با تمام نظراتتان در کامنت پاسخ من موافقم 
    بله نظر من هم همین است که گوش دادن موسیقی به خود فرد بستگی دارد
    خب من دیگه برای همیشه این وبلاگ رو ترک میکنم اگر (م) جواب دادی باید بگم شرمنده دیگه من نیستم که درباره جواب هات فکر کنم و پاسخی بدم ولی از تو بینهایت ممنونم که با پاسخ هات اطلاعات منو افزودی
    فقط از کسایی که نظرات منو خوندند خواهش میکنم حتما خودتان تامل کنید چون من همیشه گفتم درصدی برای اشتباه بودن حرفم میگذارم و نمیخواهم خدایی نکرده باعث گمراهی شوم
     خانم صامتی و م برای همیشه خدانگهدار
    پاسخ:
           به سلامت ببخشید کاسه ی آب یادم رفت پشت سرتون بریزم زحمت کشیدید...!
    این ارمیا ابروی هرچی محجبس برده خدا لعنت کنه کسانی که این بازی رو راه انداختن
    پاسخ:

    الحمدلله الذی جعل اعداءنا من الحمقا

     

    سلام (م)
    از اینکه بخاطر جواب به من انقدر تو زحمت افتادی ازت معذرت میخوام
    یه سوال ازت دارم : دلیل اینکه انقدر جواب دادن به من برات مهمه که میری با یه نفر با این ویژگی ها صحبت میکنی چیه؟اینکه برای خودت هم حرفهای من جای سوال داره یا اینکه به جوابت مطمئنی ولی دلیل قانع کننده نداری؟
    من یه بار گفتم همه رساله رو خوندم و فقط  قسمت موسیقی و دو سه تا حکم ساده برام سوال برانگیز شده که آیا اینها نظر اسلامه یا نه ؟فکر میکنی چرا این ها برام سوال برانگیز شده و نه مثلا خوردن گوشت خوک یا مثلا شک بین رکعت 2 و 4 نماز؟ دلیلش اینه که من به فطرتم رجوع میکنم وقتی میبینم با بعضی ترانه های ارمیا به خدا بیشتر نزدیک میشم(مثلا آهنگ مرا زیبا پرستی که ارمیا بازخونی کرده) یا مثلا به وطنم بیشتر علاقه مند میشم(آهنگ باغ الفبا که ارمیا باز خونی کرده) و با فطرتم کاملا سازگاره معلومه شک میکنم که اسلام با خوندن زن مشکل نداره (البته باشرایطی) و این ها اصلا مصداق غنا نیست چون اسلام اساسا مبتنی به فطرت انسان هاست از شما و خانوم صامتی خواهش میکنم این 2 ترانه رو گوش کنید و نظرتون رو به من بگید(مثلا بگید که توجهتان به زن بودن خواننده جلب شده یا نه؟این ترانه ها را مصداق غنا میدونید یا نه؟یا ...)
    حال برسیم به بحث خودمون
    اولا که وقتی حدیث یا داستانی را میگویید باید منبع آن را هم ذکر کنید از کجا معلوم که این ها حقیقت داشته باشند پس تا وقتی منبع نگفته اید من نمیتونم این ها را بپذیرم اما حالا که شاید برید دنبال منبع من چند تا نکته راجع به حدیث ها دارم که جواب اینها رو هم بپرسید بهتره: اولا که در هر دو حدیث آمده کنیز آوازه خوان من از شما سوال میکنم کنیز آوازه خوان یعنی چی؟یعنی میاد تو خونه یه مرد واسش میخونه خب هر عقل سلیمی میگه این کاملا با اسلام ناسازگاره و خب همون میشه که بهای این کنیز حرام است (آیا واقعا این کار با کاری که ارمیا میکنه یکیه؟) اما حدیث دوم یکم به بحثمون نزدیک تره ولی من اینو شبیه یک نوع سفارش میمونه که مثلا برای یک مرد مسلمان شیعه شایسته نیست همسرش بخوند ولی این فکر میکنم با حرام بودن متفاوت باشه چون آن کنیز هم حتما مسلمان و شیعه بوده که امام(کدام امام را شما میفرمایید ؟)اجازه ازدواج با او را میدهد یعنی از زمان پیامبر تا زمان این امام( که شما نگفتید کدام امام )هیچ قانونی در اسلام مبنی بر حرام بودن خواندن زن نبوده که این زن مسلمان شیعه خواندن را مخالف اسلام تشخیص نداده ولی بازم میگم شما اول منابع این دو روایت را بگویید تا خودم برم مطالعشون کنم و شاید جواب این سوالامو گرفتم
    اما در زمینه غنا من کی گفتم آن دو فقیه اونی که شما گفتید رو گفتند من گفتم اونا هم غنا رو حرام میدونند ولی شرایطی را برای غنا بر میشمرند که تقریبا میشه غنا رو حلال دونست(نه اینکه حلاله)که خوب شد کتاب معرفی کردید و من حتما سعی میکنم آنها را پیدا و مطالعه کنم
    ولی من دفعه پیش گفتم که تشخیص غنا الان سلیقه ای شده مثلا آیا واقعا اون دو آهنگ ارمیا مصداق غناست؟؟یعنی میشه اون دو آهنگ رو در مجالس لهو و طرب (این چیزیه که مراجع میگن) خوند؟؟من میگم تا مرز های غنا مشخص نشده من چجوری بفهمم یه ترانه مصداق غناست یا نه؟
    باید سبک های موسیقی که مصداق غناست مشخص باشه تا فرد معتقدی مثل من به آنها گوش نده مثلا من سبک های رپ و راک رو مصداق غنا میدونم ولی سبک پاپ رو اصلا مصداق غنا نمیدونم
    اما در باب نماز شب من خواستم یه مثال بیاورم که تفسیر ها گوناگون است و نمیشه چون یه تفسیری یه چیزی میگه ما سریع قبول کنیم و باید همون نکاتی که شما گفتید رو ما هم بفهمیم(نه درباره همه چی درباره چیزهایی که شک میکنیم)
    چون شما گفتید برای آخرین باره که میرید پیش اون شخص شاید این معنیو بده که دیگه نمیخواهید با من بحث کنید پس اگه این آخرین کامنت منه ازتون خداحافظی میکنم و خوشحال شدم با شخصی مثل شما هم کلام شدم که میفهمه بحث کردن یعنی چی
    البته مثل همیشه منتظرم پاسختان میمانم
    متشکرم

    پاسخ:

    سلام

    چند نکته مورد توجه است:

    -اگرچه به نظر می رسد پرسش و پاسخ مطرح شده بین دو نفر است ولی این نوع از تعاملات رسانه ای می تواند مساله ی بسیاری را پاسخ دهد.

    -گفتگوی صحیح علیرغم اختلاف نظر با توجه به تعابیر مختلف

    -پی گیری هر دو بزرگوار که جای تحسین دارد 

    موضوعی که باید به آن توجه کرد برخورد اسلام با ماهیت الهی انسان است .در اسلام ،آشنایی با احکام و فقه از واجبات کفایی است یهنی همه فارغ از جنسیت سن و یا نژاد می توانند محقق دین باشند اسلام شناس باشند و این خود احترام به عقلانیت و اختیار آدمی است.

    در بحث مصادیق غنا نیاز به تحقیق بیشتری است ولی با توجه به برخی منابع از جمله نوع نگاه امام (ره) به مساله ی موسیقی ،به خود فرد هم بستگی دارد ممکن است در برخی موارد جزیی برای فردی مصداق غنا باشد و برای دیگری نباشد بدین معنا و مفهوم که فردی از موسیقی خاص متاثر می شود و دیگری نمی شود 

    سلام (سوال) گفتم که اطلاعات من خیلی محدوده و شما برای گرفتن جواب سوالاتتون بهتره با  یک اسلام شناس آگاه و با اطلاعات کافی صحبت می کردین.امروز طبق قولی که داده بودم برای آخرین بار با کسی که حدود 20 ساله درس حوزه خوندن و البته تحصیلات دانشگاهی هم دارند و الان مشغول تحصیل درس خارج هستند، و با اطمینانی که به سواد ایشون داشتم، صحبت کردم و ایشون با تمام گرفتاریشون لطف کردند و این چند خط جوابو نوشتند امیدوارم بعد از خوندن اینها با یک نفر مطلع صحبت کنین و فوری رد نکنین.
    اول این که شما گفتین در زمان معصومین کلی زن آوازه خوان بوده چرا یک مورد نهی وارد نشده؛در جواب باید گفت ؛ این گونه نیست بلکه با الفاظ شدیداالحن نهی شده اند مانند "ثمن المغنیه سحت" یعنی بهای کنیز آوازه خوان حرام است.بدیهی است که این حرمت به خاطر آوازه خوانی اوست.آمده است که بعضی از شیعیان قصد ازدواج با کنیز آوازه خوان را داشتند،امام (ع) می فرمود:اشکالی ندارد اما او را از آوازخوانی نهی کن.
    دوم این که مدعی شده اید که فیض کاشانی و محقق سبزواری موسیقی را حرام می دانند که در آن سخنان بیهوده و باطل باشد.جواب این که ؛بله اما همین فقها نیز تصریح به حرمت موسیقی دارند.فیض کاشانی در الوافی احادیث بسیاری را که در آن به حرمت موسیقی اشاره شده را جزء احادیث درست می دانند و نیز محقق سبزواری در کفایة الموحدین.
    سوم این که شما گفته اید آوازه خوانی در حضور نامحرمان با حفظ حجاب اشکالی ندارد. در صورتی که حرمت غنا از ضروریات مذهب بلکه دین اسلام است و همه از شیعه و سنی گرفته بر حرمت آن اجماع دارند و تنها موارد انگشت شماری چون آوازه خوانی زن در مجلس عروسی زنانه به شرطی که نامحرم صدای آنها را نشنود و سخنان بیهوده و باطل و دروغ نخواند را دارای اشکال نمی دانند.
    راستی در مورد وجوب نماز شب ببینید شما در حد یک مفسر نیستین که بگین این آیه اشاره به وجوب نماز شب داره ولی فقط برای پیامبر(ص)واجب شده پس آیه سوره احزاب هم اینو می گه.یک مفسر بادر نظرگرفتن شان نزول،روایات صحیح ،شواهد تاریخی و... یک آیه رو تفسیر می کنه نه صرف یک دلیل و حتما دلیل متقنی برای وجوب این آیه به تمام زنان دارند که بازم بهتره با یک اسلام شناس صحبت کنین.
    سلام (سوال) گفتم که اطلاعات من خیلی محدوده و شما برای گرفتن جواب سوالاتتون بهتره با  یک اسلام شناس آگاه و با اطلاعات کافی صحبت می کردین.امروز طبق قولی که داده بودم برای آخرین بار با کسی که حدود 20 ساله درس حوزه خوندن و البته تحصیلات دانشگاهی هم دارند و الان مشغول تحصیل درس خارج هستند، و با اطمینانی که به سواد ایشون داشتم، صحبت کردم و ایشون با تمام گرفتاریشون لطف کردند و این چند خط جوابو نوشتند امیدوارم بعد از خوندن اینها با یک نفر مطلع صحبت کنین و فوری رد نکنین.
    اول این که شما گفتین در زمان معصومین کلی زن آوازه خوان بوده چرا یک مورد نهی وارد نشده؛در جواب باید گفت ؛ این گونه نیست بلکه با الفاظ شدیداالحن نهی شده اند مانند "ثمن المغنیه سحت" یعنی بهای کنیز آوازه خوان حرام است.بدیهی است که این حرمت به خاطر آوازه خوانی اوست.آمده است که بعضی از شیعیان قصد ازدواج با کنیز آوازه خوان را داشتند،امام (ع) می فرمود:اشکالی ندارد اما او را از آوازخوانی نهی کن.
    دوم این که مدعی شده اید که فیض کاشانی و محقق سبزواری موسیقی را حرام می دانند که در آن سخنان بیهوده و باطل باشد.جواب این که ؛بله اما همین فقها نیز تصریح به حرمت موسیقی دارند.فیض کاشانی در الوافی احادیث بسیاری را که در آن به حرمت موسیقی اشاره شده را جزء احادیث درست می دانند و نیز محقق سبزواری در کفایة الموحدین.
    سوم این که شما گفته اید آوازه خوانی در حضور نامحرمان با حفظ حجاب اشکالی ندارد. در صورتی که حرمت غنا از ضروریات مذهب بلکه دین اسلام است و همه از شیعه و سنی گرفته بر حرمت آن اجماع دارند و تنها موارد انگشت شماری چون آوازه خوانی زن در مجلس عروسی زنانه به شرطی که نامحرم صدای آنها را نشنود و سخنان بیهوده و باطل و دروغ نخواند را دارای اشکال نمی دانند.
    راستی در مورد وجوب نماز شب ببینید شما در حد یک مفسر نیستین که بگین این آیه اشاره به وجوب نماز شب داره ولی فقط برای پیامبر(ص)واجب شده پس آیه سوره احزاب هم اینو می گه.یک مفسر بادر نظرگرفتن شان نزول،روایات صحیح ،شواهد تاریخی و... یک آیه رو تفسیر می کنه نه صرف یک دلیل و حتما دلیل متقنی برای وجوب این آیه به تمام زنان دارند که بازم بهتره با یک اسلام شناس صحبت کنین.
    سلام نویسنده این مطلب تحلیل منطقی از وضعیت گذشته ارمیا ارایه نکرده است وتشبیه ارمیا با گلشیفته اصلا صحیح نیست خانم میس کلمه وصامتی اصولا عاقبت بخیری به معنای رضای خداوند میباشد وفقط خداوند میداند از کدام بنده اش راصی است شما هم در جایگاهی نیستید که حکم صادر کنید لطفا کمی هم از خودتان شروع کنید
    (م) واقعا از این که بحث و تبادل نظر میکنید از شما تشکر میکنم کاش همه همفکران شما هم مثل شما بودند
    بگذریم
    در باب نماز شب یک توضیح از یک جا نقل میکنم:

    دستور به قیام برای نماز شب در مورد پیامبر در چند جای قرآن آمده است. از جمله در سوره ی مزمل خداوند به پیامبر می فرماید: شب را ـ جز کمی ـ به پا خیز، گر چه مخاطب در آیات مذکور پیامبر اکرم (ص) است ولی ذیل سوره نشان می دهد که مؤمنان نیز در این برنامه با شخص پیامبر(ص) همگام بودند حال این قیام شب در اوایل دعوت پیامبر (ص) بر همگان واجب بوده است یا نه؟ «بعضی از مفسران معتقدند این امر در ابتدا بر همگان واجب بوده بعداً آیه ی آخر همین سوره این حکم را نسخ کرده و این در فاصله ای حدود یک سال بوده است. ولی همان گونه که مرحوم طبرسی می فرماید: در ظاهر آیات این سوره چیزی که دلیل بر نسخ باشد، به چشم نمی خورد و بهتر است که گفته شود این قیام عبادت مستحب و سنت مؤکد بوده و هرگز جنبه ی وجوب نداشته جز در مورد شخص پیامبر اکرم (ص)».

    آیه ی دیگری که بر وجوب نماز شب برای پیامبر اکرم (ص) دلالت می کند آیه 79 از سوره إسرا است. خداوند در این آیه  می فرماید: «قسمتی از شب را تهجد کرده و نافله بخوان امید است که پروردگارت تو را به مقام پسندیده ای برساند.»


    میبینیم که تحلیل ها و تفسیر ها متفاوت است ولی آیا واقعا نماز شب بر همه مسلمانان واجب است؟؟؟

    واقعا غنا چه ویژگی هایی دارد؟هر وقت ویژگی های غنا مشخص شد  باور کنید من با تمام وجود از موسیقی با این ویژگی ها دوری میکنم ولی  آیا واقعا چنین ویژگی هایی وجود دارد یا فقط سلیقه ایه و هرکی یه چیزی میگه و مگه میشه ترانه رو گوش کرد بعد دید مظهر غنا بوده یا نه؟؟؟

    اما تیکه دوم حرفاتون یه پرارادکسی با حرف های من داره که شما دارید برای چیزی دلیل میارید که من نگفتم!!!

    شما نظراتون بگونه ای است که گویا من پذیرفتم که اسلام یه چیزیو میگه و من دلیلشو میخوام !!!

    بلکه من اساسا میگم اسلام  با خواندن زن یا موسیقی با شرایطی که گفتم و تو ذهنمه مشکلی نداره 

    مثلا در موضوع گوشت خوک مسلما پیامبر یا ائمه نظر داده اند خب  معلومه که وقتی ما اینو میشنویم باید عمل کنیم چه عقلمان درک کند چه نکند

    من حرفم اینه که مگه زمان پیامبر یا ائمه خواننده زن یا گروه های موسیقی نبوده خب اگه بوده حدیثی از پیامبر یا ائمه موجود هست که آنها را نهی کند؟؟؟؟

    مطمئن باشید اگر حدیثی معتبر در این باب و چگونگی غنا ببینم لحظه ای تردید نخواهم کرد و تمام حرف های شما را میپذیرم

    در کل سخن بسیار است ولی کاش رو در رو میشد بحث کرد و اینجا ...

    نام کتابی که خواستید:رساله دانشجویی(مطابق با نظر 10 تن از مراجع)

    نویسنده:سید مجتبی حسینی

    سلام(سوال) اول این که اگه شما به تفسیر مراجعه کنید جواب یک سوالتون رو می گرفتین و اون این که آیه شریفه که می فرماید :"شما مانند زنان دیگر نیستید" منظور آیه تاکید بیشتر برای زنان پیامبر(ص) به خاطر نقش الگویی اونها در جامعه است؛ نه این که زنان دیگر شامل این حکم نمی شوند.من به تفسیر نور و تفسیر نمونه مراجعه کردم شما می تونید به تفاسیر دیگه مراجعه کنید.
    دوم اینکه من نگفتم موسیقی مثل مواد مخدره منظورم این بود که غنا و چیزهای دیگری که اسلام حرام اعلام کرده مثل مواد مخدره که تاثیرات مثبت و اندک و کوتاه مدتی دارند اما پیامدهای منفی اونها بیشتره.
    سوم این که ورزش زنان در اسلام حرام نیست.کی گفته اگه یک زن در یک مکان سرپوشیده یا جایی که نامحرم نبینه ورزش کنه اشکال داره. اسلام با اختلاط زن و مرد و خودنمایی زنان در حضور مردان مخالفه.
    شما گفتین از دکتر راجع به نسخه اش نمی شه سوال کرد، چرا می شه سوال کرد اما اگه دکتر توضیح داد و شما دلیل اون نسخه رو نفهمیدین یعنی نباید از اون دارو بخورین. وقتی یک پدر و مادر بچه شونو می فرستن مدرسه کودک اونها ممکنه که علت این کارو نفهمه و اعتراض کنه و هر چند  پدر و مادر از فواید سواد به اون بگن قانع نشه؛ ولی به مرور زمان خودش می فهمه که چقدر این درس خوندن برای اون سود داشته؛ به هرحال اینها همه از باب مثاله و قابل مقایسه با مسائل مهم دینی نیست.شما اگه متوجه نشدین که چرا مثلا گوشت خوک خوردن حرامه و سوال هم کردین و به نتیجه نرسیدین یعنی باید از اون بخورین یا این که به خودتون بگین که من اسلام را آگاهانه و با دلایل عقلی یعنی چیزی که اسلام از همه خواسته انتخاب کردم اما دلیل این حکم و نمی دونم ولی چون به آفریننده این جهان اعتقاد دارم و می دونم که اون حکیمه و هیچ کاری رو بدون دلیل حرام یا حلال نکرده از خوردن اون احتراز می کنم .حال ممکنه که عقل بشر امروز به دلایل حرام بودن اون پی ببره یا هزار سال دیگه.
    از طریقه حرف زدن شما معلوم می شه شما انسان معتقد و عاقل اما به اصطلاح امروزی روشنفکرین یعنی همه چیزو می خواین با عقل محدود بشر بهش برسین.لطفا کتاب معتبری رو که گفتین معرفی کنین و من سعی می کنم طی چند روز آینده حکم غنا رو دربیارم هر چند که این کار تخصصیه و در حد من نیست ولی مطمئنم غنا فقط شامل موسیقی رپ نیست. و برای فهم اون باید به یک اسلام شناس آگاه و فهمیده و زمانه شناس مراجعه شود. 
    پاسخ:
    برای هرکاری متخصصی وجوددارد برای سوالات دین هم باید به اهلش مراجعه کرد
    سلام(م) من واقعا از شما  تشکر میکنم که این همه برای پاسخ دادن به من وقت گذاشتید و نوشتید
    اما باید در جواب شما بگم:من حس شما را درک میکنم چون خودم در مقطعی مثل شما بودم و آنچنان مطمئن بودم که حرفم درست و الهیه که هر کی خلافش حرف بزنه یا دینش مشکل داره یا اصول دینی رو خوب نفهمیده یا از روی غرض سوال میکنه یا ...ولی الان همیشه درصدی احتمال برای اشتباه بودن حرفم میگذارم ....
    الان هم چند جا گفتم من نظرمو میگم و اگه اشتباه بود خب ردش کنید چرا منو متهم به این چیزها که گفتم میکنید؟؟؟(البته شما (م) خوب جواب میدهید ولی خانوم صامتی ...)
    برای اینکه به شما ثابت کنم من اتفاقا با احکام اسلام آشنا هستم باید عرض کنم من در باب موسیقی و کلا همین غنا که میفرمایید خیلی تحقیق کردم از آیاتی که برای حرام بودن غنا برمیشمرند:سوره لقمان آیه 6 سوره فرقان آیه 72 سوره مومنون آیه 3 سوره حج آیه 30 سوره قصص آیه 55 است در همه این ها حرف از سخن بیهوده و لغو است که ما میتونیم اینو به شعر های رپ که واقعا بیهوده و بی معنا اند نسبت دهیم تا اینجا من تمام موسیقی ها که شعرشان بیهوده نیست رو مجاز میدونم تا اینکه یک سخن از پیامبر دیدم :"غنا نردبان زناست" خب حال میرسیم به اینکه غنا چیست ؟؟شما میگویید به فقیهان رجوع کنیم خب من نام دو تن از فقیهان شیعه رو میگم که  ویژگی هایی رو برای غنا برمیشمارند که تقریبا تمام موسیقی ها با شرطی که گفتم رو حلال میدونند:فیض کاشانی و محمد باقر سبزواری
    این ها رو من از یک کتاب معتبر خوندم که اگه خواستید اسمشو میگم حالا شما در این موضوع نظر خاصی دارید؟؟؟
    خب میرسیم به بحث خودمون :شما گفتید قران به در میگه که دیوار بشنوه ولی اون جا گفته شما مانند دیگر زنان نیستید خب به این صورت در رو گفته ولی دیوار رو رد کرده!!!
    شما میگید موسیقی در دراز مدت مثل مواد مخدر عمل میکنه !!میشه بپرسم کدوم دکتر یا روانشناسی این حرف رو زده؟؟؟والا ما این همه موسیقی با شرطی که گفتم گوش کردیم هیچ تاثیری حس نکردیم شاید هم خودمون خبر نداریم و شما بهتر از حال ما خبر دارید ...
    یه چیز دیگه : شما گفتید ورزش آزاده من از شما سوال میکنم آیا خانوم ها میتونند تو پارک ورزش همگانی کنند و و یا دوچرخه سواری ؟؟اون مشکل نداره؟؟ خودنمایی این از اون کمتره؟
    در آخر شما فرمودید باید نسخه دکتر را انجام دهیم بله من هم این حرف رو قبول دارم ولی آیا از دکتر نمیشه راجع به نسخش سوال کرد و توضیح خواست ؟؟؟تازه اگر نخواهیم دکترمان آن دو فقیه شیعه باشند که گفتم ..
    خانوم صامتی تمام مراجع هم گفتند که مطرح کردن سوال  هیچ اشکالی نداره و وقتی نمیتونید پاسخ دهید خب پس نگویید  اسلام اینو میگه ... و خودتون با دفتر مراجع صحبت کنید و با جواب قانع کننده بگید برهان اسلام اینو میگه
    من هم در باب موضوعی دیگر با یک اگه اشتباه نکنم  حجت الاسلام صحبت کردم و وقتی به همین مرحله رسیدیم همین حرف شما رو زد و گفت این فهم شماست و اسلام اینو نمیگه خب من هم گفتم حتما به دفتر مراجع هم زنگ بزنم همین جواب رو میگیرم دیگه...پس زنگ نزدم
    بله من هم قبول دارم وقتی اسلام را پذیرفتیم تک تک احکامش رو هم باید بپذیریم ولی به نظر من تو بعضی احکام که شک میکنیم باید از صحت و دلیل اون احکام مطلع شویم تا با اطمینان و ایمان کامل به آنها عمل کنیم و با شک عمل کردن به نظر من اصلا قشنگ نیست و شاید(دارم میگم شاید دوباره جبهه نگیرید که نظر خودتو جای اسلام میگی) در پیشگاه خدا مورد قبول واقع نشود لازم است این حدیث از حضرت علی را یادآور شوم که می فرماید خوابیدن با یقین را از نماز خواندن با شک بیشتر دوست میدارم
      باور کنید من تمام رساله رو خوندم و فقط با احکام موسیقی و خواندن یکم مشکل دارم پس انقدر به من نگید تو قسمتی از اسلام رو گرفتی و اصول رو قبول نداری
    این دفعه خواهش میکنم قبل از اینکه شتابزده جواب بدید خوب به حرف های من فکر کنید
     البته باز هم خوشحال میشوم پاسختان را بشنوم
    سلام (سوال) معلومه شما دنبال فهمیدن نیستید، بلکه فقط می خواین به چیزی برسین که دوست دارین بفهمین.اگه شما یه کم به تفسیر این آیه مراجعه می کردین متوجه می شدین که برخی خطابات قرآنی از قبیل به در گفتن و دیوار شنیدنه.درسته در ظاهر به زنان پیامبر(ص) خطاب شده ولی منظور تمامی زنان می باشند؛ اما مسئولیت زنان پیامبر(ص) و کلا زنانی که جامعه به اونها به  عنوان الگو نگاه می کنه بیشتره و در نتیجه اگه خطا و اشتباهی بکنن هم گناه اونها بیشتره.
    یه مطلب دیگه اینه که هنر باید در خدمت کمال و تعالی انسان باشد.قطعا خوانندگی زن به خاطر تحریک کنندگی آن و تحریک قوه تخیل که منجر به گناه می شود ؛ مانعی برسر راه تکامل انسان هاخواهد بود؛ و شاید به خاطر همین مسائل  اسلام غنا رو حرام کرده هرچند به قول شما در ظاهر باعث انبساط روحی انسان بشه .درست مثل مواد مخدر که در کوتاه مدت تاثیرات خوبی روی انسان داره ولی در دراز مدت تاثیرات منفی اون بیشتره در عوض اسلام توصیه به چیزهایی کرده که واقعا باعث شادابی می شن مثل ورزش ،البته همه اینها در حد اطلاعات خیلی خیلی محدود منه که شما می تونین با مطالعه بیشتر به جواب سوالاتتون برسین.
    و نکته پایانی که می خوام به اون اشاره کنم،اینه که انسان نباید دین رو من درآوردی و هرجور که دوست داره تفسیر کنه.اگه شما اسلام رو آگاهانه به عنوان دین خودتون انتخاب کردین،بعد از اون باید به دستورات اون عمل کنین تا به کمالی که برای شما در نظر گرفته برسین.این که شما یه قسمت از دین رو بگیرین و یک قسمت دیگه رو عمل نکنین هیچ وقت شما رو به جایی نمی رسونه. الان خیلیها می گن ما نماز می خونیم ولی حجاب رو دوست نداریم رعایت کنیم یا چیزای دیگه .درست مثل این که دکتر برین و دکتر برای شما نسخه بپیچه و شما یک دارو رو بخورین و یک داروی دیگه رو نخورین.معلومه یا خوب نمی شین یا خیلی دیر مریضیتون خوب می شه
    نکته من هم همین جاست...
    شما آوازخواندن را مظهر ارایه جنسیت زنانه و تبرج میدانید ولی من این طور فکر نمیکنم یه بار هم توضیح داده بودم و دوباره میگم : موسیقی و خواندن الان یک هنر است همه چیز حساب شده است حتی یک تحریر ساده و در  آخر مجموعه ای تحت عنوان یک ترانه  به شنونده ارائه میشود که فقط مایه تحسین و بهتر شدن حال روحی انسان میشود که فکر میکنم این با مصداق اون آیه و همچنین حرف شما فرق کنه
    درسته اگر ارمیا مثل خواننده های زن دیگر موقع خواندن می رقصید یا پوشش و حجاب کامل موقع خوندنش نداشت من حرف شما رو قبول میکردم ولی الان تانتونید با استدلال بگید که خوندن زن حرومه من همچنان میگم نباید خواندن ارمیا را متناقض اسلام و نوعی بدعت در دین میدانستید
    البته اینجور که معلومه شما دیگه نمیتونید به حرف ها و استدلال های خودتون اضافه کنید و من هم مطلب جدیدی توی ذهنم نیست پس بهتره خواننده های این مطلب  قضاوت کنن ولی باز اگه شما یا دیگر کاربران برای حرف های من پاسخی داشتید من منتظرم
    پاسخ:

    این عقیده ی شماست نه عقیده ی اسلام .این که فردی عقیده ی شخصی خودش رو مطرح کنه با این که از احکام یک دین بگه دو موضوع متفاوته .بنده بر اساس برهانی که در چارچوب اسلام و جود دارد می گویم عمل آرمیا نباید به نام اسلام گره بخورد  و شما مطلب دیگری مطرح می کنید برای قضاوت هم باید به متخصص امور دینی مراجعه کنیم  که اسلام شناس باشذ در چارچوب دین و اطلاعات مراجع تقلید برترین اسلام شناسان هستند کار بسیار ساده ای است بادفتر یکی از مراجع بزرگوار تماس بگیرید و سوال کنید یقین بدانید آنها نیز آوازه خوانی را در مقابل نامحرم و تک خوان نهی خواهند کرد حتی اگر خواننده ی خانم چادر به سر داشته باشد!

    اگر در چارچوب دین اسلام جوینده ی پاسخ هستیدکه پاسخ بسیار شفاف است مگر آنکه مبانی دین اسلام را قبول نداشته باشید که در این صورت حرفی برای گفتن باقی نمی ماند

    چه عجب شما جواب دادید...
    اولا که چه غرض ورزییی ؟؟؟من اصلا نه شما نه وبلاگتان برام هیچ اهمیتی نداره و تو گوگل سرچ کردم ارمیا که تیتر مطلب شما برام جالب اومد و اومدم به این مطلب و از کجا باید میفهمیدم اینو شما ننوشتید؟؟بله اون بالا یه چیز کوچک نوشتید ولی خب هر کسی اول مطلبو میخونه نه توضیح ریز اون بالا رو(الان کامنت ها رو دیدم خیلیا مثل من اشتباه کردند)
    دوما شما چند جا نوشتید این افتضاح در اسلامه این بدعت در اسلامه و ...
    من حرفم اینه که وقتی اطلاعات اسلامیتان پایین است حق اظهار نظر در این مورد را ندارید(من تهمت نمیزنم شاید اطلاعات دارید اماوقتی جواب نمیدید این معنیو میده)
    سوما با یه جمله ادبی مثلا منو پیچوندید!!!من اتفاقا میخوام بدونم و به شخص م گفتم که نسبتا قانع شدم اما چند تا نکته به نظرم رسید که گفتم و اتفاقا همیشه منتظرم که یکی بیاد نظرات منو رد کنه و من کاملا قانع شوم البته از شما و اطلاعاتتون هیچ انتظاری ندارم
    وسلام
    پاسخ:
    سلام
    اطلاع از اصول اولیه در چارچوب دین بدیهی است بنده اطلاعات تخصصی ف اراوانی ندارم ولی این آشکار است که زنان از تبرج نهی شده اند تبرج یعنی هر نوع ارایه ی جنسیت زنانه بجای ماهیت انسانی.این برای زنان مسلمان نهی شده است و من می گویم ارمیا نباید به نام اسلام مرتکب چنین پارادوکسی شود.بگوید دلم می خواهد و یا مصلحتم ایجاب کرده و یا... بهتر است تا آوازه خوانی خویش برای جامعه ی بین الملل را به نام اسلام آویزان کند.

    سلام خانم صامتی جواب .منظرم خواهر گرامی لصفا......
    مرتضی جان من از این ناراحتم که مسوول این وبلاگ همه جا گفته کار خانوم ارمیا بدعت در دینه بعد از این جور جواب ندادن به من و تشکر از  شخص م معلومه هیچ استدلال و سند معتبر قرآنی و حدیثی نداره !!!
    خب خانوم عزیز این کار شما ریختن آبرو بدون دلیل نیست؟
    من همونطور که گفتم هنوز قانع نشدم چرا خوندن زن حرومه و خوشحال میشم یکی نظرات منو رد کنه ومنو قانع کنه ولی خب این شاید از معلومات کم من باشه ولی این خانوم که ادعای دروس دینی و حوزوی داره وقتی نمیتونه جواب یه سوال ساده رو بده چطور میاد آبروی خانوم ارمیا رو میبره و اون رو گناه کاری میشماره که در دین بدعت نهاده؟؟؟
    پاسخ:
    آنکس که نداند و نخواهدکه بد اند در جهل مرکب ابدالدهر بماند...
    جناب سوال دقت نفرمودید وغرض ورزی به خرج دادید بنده دروس حوزوی نمی دانم و این متن تنها نقل قول است...
    اگر مقصود شما از طرح سوالفهمیدن است دوستان پاسخ شما را دادند بنابراین اگر در خانه کس است یک حرف بس است

    ولی خودمونیم.خوب مخ مردم رو کار گرفتی.
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام .خانم صامتی ** ***** ** *** ********* *** لطفا جواب دهید.کبوتر با کبوتر
    ممنون آقا یا خانوم م که وقت گذاشتید و جواب سوال منو سعی کردید بدید
    من هم قانع شدم هم نه
    از یه طرف کلیات این مطلبو قبول کردم از طرفی هم چند تا نکته بنظرم میرسه که عبارتند از:
    1-این توصیه به زنان پیامبر است که مسوولیتشان به مراتب بیشتر از زنان معمولی است
    2- شما گفتید چون این آیه به سخن گفتن اشاره کرده پس خواندن که از آن بدتره صد در صد حرامه ولی من این طور فکر نمیکنم بله من دیدم که بعضی دختر ها نوع لحنشان بگونه ای است که شاید تحریک آمیز تلقی شود(البته نه برای من و امثال من که به قول این آیه در قلبشان مرض نیست)  که فکر میکنم منظور این آیه هم همین است ولی موسیقی و خواندن الان یک هنر است همه چیز حساب شده است حتی یک تحریر ساده و در  آخر مجموعه ای تحت عنوان یک ترانه  به شنونده ارئه میشود که فقط مایه تحسین و بهتر شدن حال روحی انسان میشود که فکر میکنم این با مصداق آیه فرق کنه
    3-در اول آیه گفته شما مثل دیگر زنان نیستید این شاید این معنی رو بده که یعنی برای بقیه زنان گناهی شمرده نمیشود
    اینها نظرات من بود حال اگر با استدلال خواستید جواب دهید چه مسوول وبلاگ چه شما آقا یا خانوم م
    متشکرم
    (اى زنان پیامبر، شما همانند دیگر زنان نیستید، اگر از خدا بترسید. پس به نرمى سخن مگویید تا آن مردى که در قلب او مرضى هست به طمع افتد. و سخن پسندیده بگویید. سوره احزاب آیه(32))
    در جواب دوست عزیزی که گفته بودن آیه بیارین که خوانندگی زن اشکال داره.این آیه اشاره به این مطلب داره که نباید گفتار زن تحریک کننده باشه.وقتی قرآن راجع به سخن گفتن معمولی این جوری بیان می کنه دیگه ببین راجع به خوانندگی زن که صدای اون تحریک کننده تر می شه چه نظری داره.
    پاسخ:
           سلام و سپاس فراوان
    جواب سوال من چه شد؟؟؟؟
    بلد نیستید یا نمیخواهید جواب دهید؟؟؟؟
    اگر بلد نیستید که پیشنهاد میکنم برید تو یه رشته دیگه تحصیل کنید اگر هم نمیخواهید جواب دهید لطف کنید بفرمایید برای چی؟
    آفرین بر تو که مسلمونی شیعه علی هستی و اهل بهشت. حضرت علی کسی را که خودش به گناهش اعتراف کرد به خاطر نداشتن شاهد مجازات نکرد. چرا وقتی از کسی خوشمون نمیاد با استفاده ابزاری از دین خدا محکومش میکنیم. راستی که خوب روش پیشوایانمون را دنبال میکنیم. شرم هم نمیکنیم.
    شما که درس حوزوی خوندید میشه استنادات قرآنی خود مبنی بر این که خوندن زن حرومه رو بگید؟ یا کلا چرا گوش دادن به بعضی موسیقی ها حرومه؟
    استدلال از خودتون رو نمیخوام فقط سند قرآنی یا حدیث معتبر
    vaghean moteasefam vase shoma ke edaye hame chizo darid bad fash mikonin zendegiye mardomo zeshte az khoda betarsid
    اینایی که گفتی قبول حالا که چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من که نفهمیدم برا چی تو باید بشینی شب تا  صبح بشینی براش گریه کنی؟ کار خلافی نکرده جدن داره میخونه؟  به نظرم تو برای گناه های خودت و اینکه داری با آبروی یکی بازی میکنی و گذشته اش رو میگی؟؟
    هدفت واقعا به غیر از خراب کردن تصویر اون چی بوده> مثلا میخواستی امر به معروف کنی؟ واقعا از خدا بترس. من نمیگم کارش درسته یا بده ولی کار تو خیلی زشت تره. شایدم حسودی چون اون خوشگل تر و با استعداد تر و الانم خوشبختر از تو !

    من اصلا این خانم را نمی شناسم و از بقیه تعریف کاراشو شنیدم.وقتی نظرات عزیزان رو خوندم فقط افسوس یک چیزو خوردم و آن اینکه چقدر عقاید جوونای ایرانی ضعیف شده .شنیده بودم اهداف تهاجم فرهنگی برای چند نسل بعد طراحی شده تا اونجایی که نسل های بعدی مسلمانان براشون هیچی اهمیت نداشته باشه.حالا از لابلای نظرات دوستان می شه فهمید که چقدر اسلامو آسون گرفتن.انسان باید هم قلبی هم عملی مسلمان بودنش رو نشون بده .خوب معلومه اگه انسان حجابشو رعایت نکنه حتی اگه نماز و روزه بگیره روز قیامت بازخواست می شه درست مثل زن باحجابی که غیبت کنه که اونم به خاطر غیبت بازخواست می شه.مگر در قرآن نخواندین که "هرکس کوچکترین کاری اعم از خوبی یا بدی بکنه جوابشو می بینه".این همه بلا و گرفتاری های ما همه به خاطر اینه که اسلام رو واگذاشتیم و دین رو من در آوردی تفسیر می کنیم.
    اصلا شما که مسلمان هستید نباید از کسی که نه چیزی از زندگی اش ونه از گذشته اش میدانید حرفیبزنید شما از کجامیدانید مسلمان هست یا نه .
    به شماچه شما دنبال زندگی خودتون باشید .

    نخد نخد هرکی رود سر زندگی خود.
    خانم صامتی آیا خانم مشایخی واقعاً مجاهده یا شایعست؟؟؟
    پاسخ:

    بنده اطلاع کاملی در این زمینه ندارم .آنچه در این متن تقبیح شده ،بدعتی است که خانم مشایخی به نام اسلام رقم زده است

    سلام من ارمیا رودوست دارم ولی الحق مجید صداش بهتر بود 


    این خانوم رو بیشتر بشناسید
    http://qsna.ir/%D8%A8%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A2%DA%A9%D8%A7%D8%AF%D9%85%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%82%DB%8C-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D9%85%D9%86-%D9%88-%D8%AA%D9%88-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA/
    راستی من فکر میکنم درست نباشه آدم حقایق یک انسان رو فاش کنه،شاید خدا راضی نباشه، اصلا شاید اون از شما هم که حوزه رفتید پیش خدا محبوبتر باشه، کی چه میدونه؟
    فکر نکنید من به هیچی اعتقاد ندارم،هم اهل نماز و روزه ام، هم اهل دعام،
    باور کنید کارتون درست نیست
    سلام.خانمی که بعنوان همکلاسی ارمیا مطلب نوشتید، من صدا و شخصیت آروم ارمیا رو خیییییییییلییییییییییییی دوست دارم، تو رو خدا راستشو بگید اون منافقه؟!!!!!!!!!!!
    اصلا بهش نمیاد.

    ندا از همه شون عالی بود وهست و خواهد هم شد به درگاه خدا. ارمیا عضو منافقین اسلام در آلمان و دوبار عروسی کرده و سه تا هم بچه داره اومده تو آکادمی که بچه ها رو خام کنه و بچه ها  رو بکشه به سمت منافق بودن  واقعا از ارمیا بدم می یاد جوری که نمی تونم عرضه کنو فقط برندگی حق امیر حسین بود اون هم رد شد باید ندا جان عزیزم برنده می شد . ارمیا خانم کاری کن مردم دوست داشته باشن خانم منافق.
    سلام و وقت بخیر
    بسیارند کسانی که از گمراهی و ضلالت بسوی نور هدایت می شوند و صد البته معکوس این معادله نیز رخ داده ، می دهد و خواهد داد :
    فردی بنام "حبیب" که میگویند سابق موذن بوده ولی در حال حاضر مطرب و خواننده کمی تا قسمتی سیاسی
    آن شجریان جیگرطلای خودمان که با قرائت و مناجات و نوای ربنایش عروج کرد و به آغوش گرم گوگوش السلطنه رسید
    آن خواننده بی همه چیزی که  امام معصوم را به سخره گرفت
    نمونه بسیار است . آنان که خود دراین وادیها سیر میکنند خووووووب میدانند لزومی به افشاگری شما نیست.
    در مورد این زن نیز باید گفت که ایشان فقط میخواسته خودش را نشان دهد و مطرح شود ، هرجا و با هرکس که شد شد ، وگرنه کوچکترین اعتقادی به اعمال گذشته اش نداشته و ندارد . روسریش هم کلاه انگلیسی ست.
    آن روایت امیرالمومنین علی (ع) که یادتان هست موقعی که همراه با صحابه خود از در خانه ای گذشتند که صدای قرآنی از آن خانه بگوش رسید صحابه گفت: به به چه صوت زیبایی!  امیر (ع) فرمود: زود قضاوت کردی ،آگاه باش که صاحب این صدا از دوزخیان است.
    کم نداریم افرادی که قرآن تلاوت می کنند و دعا می خوانند و مداحی میکنند ولی در دل ، جنس دیگریند.
    سعی کنیم ملاک و شاخص دینداریمان ، افراد نباشند
    { دینداری لیاقت میخواهد و بس}
    هوالهادی
    مسلمان هایی مثل شما به خاطر دین دست به هر کاری میزنن.اصل داستان آزادیه که ممکن نیست با دین.هرکدوم از آدم هایی که با شما مشکل دارن خیانت کار و منافقن.خیانت کار کسیه که مردم کشورش سرشار از مشکل باشن اونموقع تو فکر کمک به سوریه و لبنان و فلسطین و طالبان و.... باشه.
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام .چندسوال خانم صامتی *** ****** **** ***** **** **** *** ****** **** ****  ****** ***** درحد توان جواب دهید
    پاسخ:
           سلام پاسخ همه ی سوالات "خیر" است
    قیافه خیلی معصومی داره.........ولی کاش با یه ایرانی ازدواج میکرد تا لااقل میفهمید که ارمیا چی میخونه
    بچه ها من واقعا گیج شدم اخه من خیلی ارمیا رو دوست داشتم نمیتونم باور کنم
     به شما چه که ارمیا کیه؟ توی زمونه دین فقط روی زبون نه توی قلب
    سلااام ارمیا جوووووون.خداییش حقت بود ببری.همیشه بهت رهی میدادم صدات ارامش بخشه.البوم بده دیگه.بووووووووووووووووووووووووووووسسسسسسسسسسسس.موفق باشیییی عزیزم
    چی بگم.چراداریدخودتون روگول میزنید؟من باکسایی هستم که ادعای ایمان دارن ومیگن نه اشکالی نداره که بره بخونه  ادعای قران  میکنن ومیگناصلا مانباید توی زندگی  شخصی افراد دخالت کنیم ادعای حجاب دارن ومیگن .......همتون خوب میدونیدکه دلیلاتون منطقی نیس    چرا دوس دارید بجنگیدباکسی که  ناراحت از دیدن رفیق قدیمیش کنار لهوولعب  .من فقطمیدونم که ارمیا خیلی چیزارو داره ساده میگیره    درسته حق باشماست اینکه توی اون محیط الوده حجاب داره  یانمیرقصه یا..........کار خیلی ساده ای نیس ولی ارمیا خودش گول زده   خودش رو به بیتوجهی زده  بازنم امیدوارم که برگرده
    سلام موضوع خواستگاری از ارمیا است زحمت بکش پیغام برسان
    ببین رسانه چه می کنه؟مشتی ساده لوح چون نویسنده و شما دوستان به خود مشغول می کنه تا اینکه محبوب بشه پولساز بشه و به اهدافش برسه. هدف سرگرم شدن شماها به تکه ای پارچه و تجسس در گذشته خصوصی افراد.اینکه این خانم قبلا حروف و اصوات  عربی را به شیوایی ادا می کرده و حالا شبیه همان اصوات را باساز و دهل اجرا می کنه .حالا دعوا سر چیه؟خیلی از ما وقتی به عقل نرسیده بودیم قرآن می خوندیم زنجیر می زدیم سر بلند کردن کتل با هم بحث می کردیم.اما وقتی می فهمی این چیزا را هم یک رسانه دیگر با اهداف دیگر ساخته و پرداخته،احوالات آدمی یه جوری میشه.میشود مسلمان نبود خداانگار نبود اما انسان بود.یک برنامه ای ساخته شده.در چارچوب خودش بدان نگاه کنید دوستان.تا اینجا که من می بینم همین رسانه که طیفی می گویند صهیونیست و اسراییلیست و چه و چه است توانسته اینهمه حتا منتقدان این شبکه را به خود مشغول کنه.این یعنی موفقیت یک رسانه در خلا  رسانه های آزاد و بودن حسادتها تجسس ها زشت انگاریها عقده گشاییها لعنت به صدا و سیمای میلی که مسبب بی حیا شدن ارمیا شد 
    پاسخ:
    عجبا !
    وااای! چه خوب شد گفتی. پس طلبه ها هم ماهواره نگاه می کنن!!!! نگو از اینو اون شنیدم. که اگه شنیده باشی هم پس اطرافیانت ماهواره دارن. نگو تو اینترنت خوندم که اگه راجع بهش نمی دونستی تو اینترنت هم دنبالش نبودی!!!
    پس با این تفاصر و بااین بحث بین علما (البته در اینجا) بهشتی ها فقط روسری به سر ها هستند و  مسیحی و یهودی و ... وارد بهشت نمیشن چون حجاب ندارن.
    تقصیر خودمونه دیگه یه دختر باحجابم که پیدا میشه باورش نمیکنیم.........
    سلام.می خواستم بگم این مطالبی که شما نوشتید مزخرف است .اصلا به شما چه ربطی دارد که دیگران چه جور لباس می  پوشند چه جور حجاب خود رو رعایت می کنند.مگه اسلام به چادر سر کردن مسجد رفتن و تو خونه موندن است.این هم که می گید فرهنگ فکرکردید فرهنگ خودموتن خوب است.تو ایران با این که حجاب لاز و ضروری است بازم تو پارک ها دختر پسر های جوان با این پوشش دارن با هم صحبت دست و کارهای دیگر میکنند........و حالا ایشون  (ارمیا )تو مملکتی که حجاب یک جوک است و شوهری که مسیحیاست حجاب خود ر حفظ کرده .شما می گید نماز قران و دعا می خوانده از کجا می دانید که حالا نمی خواند.حاضرم قسم بخورم حجاب  دین و اسلام و خدا بیشتر این بنده رو مرده پسند خود میداند .پس این قدر فکر های زمان 70 سال پیش رو نکنید..به امید فردایی بهتز.یا حقققققققققققق
    پاسخ:
    اگر دین به حجاب و مسجدو اینطور که شما نوشتید به خیلی چیزها نیست لطفا بفرمایید اسلام از نظر شما چیست؟ مسلمان کیست؟
    باسلام
    همتون خونتون ماهواره دارین و همتون آکادمی رو از اول تا آخر دنبال کردین و الان نظرهای قابله توجهی گذاشتین... خدا خیرتون بده...

    با سلام

    اصلا این خانم هر چی دوست داره انجام بده ولی حداقل نیاد بگه من مسلمونم.  ایشون مسلمونه ولی می خواد بخونه !؟ آیه صریح قرانه که زن مسلمان در برابر نامحرم نباید با ناز و عشوه حرف بزنه. نکته دوم اینکه می گه :شوهرم منو تشویق کرده که بیام بخونم . ایشون از شوهرش مرجع تقلید ساخته؟ و نکته سوم اینکه اخرش نفهمیدیم که شوهرش مسلمان شده یا مسیحیه ؟ اگر مسیحیه که عقد این دو نفر اشکال داره . ولی اگر مسلمونه و بهش اجازه داده که بیاد بخونه مسلمون وافعی نیست چون هر مسلمونی میدونه که قران اینجور کارا رو برای خانم ها منع کرده.بعدشم ویدیوهایی که تو بخش هنرجویان غایب پخش کردن یکی در میون خانم های به اصطلاح با حجابی بودن که داشتن آوازه خونی می کردن. نمی دونم شاد من دارم اشتباه می کنم.

  • وطنم پاره تنم
  • سلا م خدمت دوستان

    اولا اینکه بنده شاید در حدی نباشم که بخوام نظر به دوستان بزرگوارتر از خودم بدم ولی به عقیده بنده هرکس اعتقاد خودش رو داره  آخه مگه خانم ها دل ندارن ، الان دیگه مردم به آگاهی کامل رسیدن و صلاح مملکت خویش خسروان دانند . به نظر من آدم نباید در مورد انسانها پیش داوری کنه  چون داور فقط خداست ، مگه چه اشکالی داره یک خانم با حجاب بخونه آخه ؟

    تورور خدا طرز فکرتون رو به روز کنید ، من عاشق  باغ الفبای ارمیا هستم.

    سلام .خانم مشایخی ظاهرا اهل دین ومذهب هستند حرفهایی که تاحدودی شنیدم واعمال  حجاب دلالت دینداری دارد در اخرین صحبتهاایشان درمورد مراجع که نظرهای انها متفاوت است صحبتی کرده است .ولی انتخاب راه خیلی مهم است فرد راهی را انتخاب کند بعد به بن بست برسد اینده نگربودن خوب است حال ایشان فلسفه خوانده اندوراه شاعری را دنبال کرده باز راه دراز است باید فکر راهها ی بعدی راکرد باز الحمدالله ایشان باید مواظب دینشان باشند تا به انحرافات بعدی دچار نشن هرروز فرد بخواهد را درست پیش اگیرد باز باید زحمت مضاعف راپیش بگیرد.......
    سلام
    از دغدغه های شما سپاسگذارم، امیدوارم جوانان ما درک درستی از اسلام و مسائل مربوط به آن پیدا کنند ودر این راه از دامهای رنگارنگ دشمنان غافل نشوند واین جز با تلاش وکوشش اقشار مختلف جامعه امکان پذیر نیست.به سهم خود لازم دیدم از نگاه واقع بینانه و بصیرت اندیشانه شما تشکر کنم. امید است در فردا روز در پیشگاه عدل الهی شرمگین نباشیم.
    چرا جوابمو ندادین خوب تو ایمیلم بدین البته مهتا نام مستعارمه
    سلام لطفا به سوالم جواب بدبن میدونم تو اینکار نیستین ولی حوصله پیش اخوند رفتن ندارم من تکالیف واجب مثله نماز خوندنو روزه  بقیه انجام دادم گناهای دیگه مثله تهمتو غیبتو امثالهمم  سعی میکنم نمیکنم ولی حجا بو رعایت نمیکنم البته نه خیلی تابلوباشه پیشنهاد دوستی با جنس مخالفو قبول نکردم یعنی خیلی دوست داشتم جلو خو دمو گرفتم گذشته ازینا این دعاهایی که تو مفاتیح یا گنج های معنوی رضاجاهد هست مثلا یک صلوات همه گناهانو پاک میکنه یا نماز این معصوم همه گناهانو پاک میکنه خوب من مستحباتو زیا د  به جا میارم پس مسلما بعد هربار به جا اوردن گناهه بدحجابیم پاکه دیگه ؟میشم بیگناه؟درست فکرمیکنم؟فقط خواهشا نگین حجاب داشته باشم اصلا نمیتونم یعنی نمیخوام فقط بگین فکرم درسته یا نه اون دنیا موهام اتش میگیره یا نه؟/////////////////////؟؟/؟ارمیا کیلو چندهههههههههههههههههههه بابا
    سلام بر شما/ارمیا هم مثل همه ی ما عقاید خاص خودشو داره خوب ویا  ناصحیح به نظر من ما انسان ها دوست داریم کاری رو که میخوایم به شیوه ی خودمون حتی اگه درست نباشه  یه جوری انجام بدیم و میتونیم براش بهانه تراشی کنیم چون دیگه تو این کار ماهر شدیم ............من با نظر شما تاحدودی موافقم ولی به نظر ارمیا هم احترام میذارم با اینکه کارش اشتباس اما این اشتباهو دارن اطرافیانش تشویق میکنن که بیشتر انجامش بده........من ارمیا رو خیلی دوست دارم و سبک لباس پوشیدنشو دوست دارم حتی عاشق وقتی ام که با دیگران حالت کتابی و اونقدر محترمانه صحبت میکنه اما با خوانندگیش موافق نیستم آخه خیلی حیفه...به نظر من ما انسان ها باید بیشتر بیندیشم و کمتر اظهار نظرکنیم  بیشتر مطالعه کنیم وکمتر دهن بین باشیم وبیشتر خودمونو بشناسیم تا کمتر بتونن دیگران به جای ماتصمیم بگیرند..............
    اخه ارمیا مگه کیه که انقدر همتون طرفدارشینو دوسش دارین کاش حضرت فاطمه و بقیرو انقدر دوست داشتید سرم درد گرت چقدر دعوا و بحث.....نظر من اینه ارتباط هر کی با خدا به خودش مربوطه من تا به حال همه ی نمازامو خوندم ولی با حجاب نیستم نه در حد بی بندو باری ولی حجاب کامل ندارم ومادربزرگم همیشه fهم گیر میده منم میگم پس چرا به دختر خاله گیر نمیدی که شلوارک جلو مردا میپوشه میگه تو چون نماز میخونی....من نه مخالف ارمیام نه مثله بعضی متعصبان بی منطق طرفدارش یک چیز که من در مورد ارمیا خوشم نمیاد اینه که اگه ححاب فقط به مو است به اون ارایش غلیظو لباس تنگ که پستی بلندی تنت معلومه هم هست اصلاطبق فتوای ارمیا حجاب رو صحنه واجبه خب خوشگله چرا پشت صحنه موهات بیرونه همم رنگ موهاتو میدونن مشکیه .........
    اخه ارمیا مگه کیه که انقدر همتون طرفدارشینو دوسش دارین کاش حضرت فاطمه و بقیرو انقدر دوست داشتید سرم درد گرت چقدر دعوا و بحث.....نظر من اینه ارتباط هر کی با خدا به خودش مربوطه من تا به حال همه ی نمازامو خوندم ولی با حجاب نیستم نه در حد بی بندو باری ولی حجاب کامل ندارم ومادربزرگم همیشه fهم گیر میده منم میگم پس چرا به دختر خاله گیر نمیدی که شلوارک جلو مردا میپوشه میگه تو چون نماز میخونی....من نه مخالف ارمیام نه مثله بعضی متعصبان بی منطق طرفدارش یک چیز که من در مورد ارمیا خوشم نمیاد اینه که اگه ححاب فقط به مو است به اون ارایش غلیظو لباس تنگ که پستی بلندی تنت معلومه هم هست اصلاطبق فتوای ارمیا حجاب رو صحنه واجبه خب خوشگله چرا پشت صحنه موهات بیرونه همم رنگ موهاتو میدونن مشکیه .........

     

    بعضی ها دارن خیلی خیلی تند میرن ترمز کنید بابا نمیخواد اینقدر خودتونو مومن و مکتبی نشون بدین

    یعنی از شما هیشکی نشده تا حالا احکام دینی رو

     زیر پا بذاره و براش توجیهی پیدا نکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    بابا نشینید اینقد به این بیچاره وصله ناجور بچسبونید ارمیا فقط خواست باحجاب بخونه اما این دلیل نمیشه که این همه حرف و حدیث براش در بیارید!بخدا اگه لخت میکرد خودشو این همه  بهش وصله ناجور نمی چسبوندید

    درضمن ارمیا نگفت که من مومنم & ببینید هرکسی ممکنه  احکام دینو قبول داشته باشه و بهشون عمل کنه و هر کسیم ممکنه احکام دینو قبول داشته باشه ولی اونقدر ایمانش قوی نباشه که بخواد به همه شون عمل کنه مثل من مثل ارمیا و مطمینا مثل خیلی از شماها

    حالا ارمیا با حجاب اواز میخونه این هم حسنه هم عیب**حسنش اینکه لااقل حجاب داره و مثل خیلیا لخت نیست و ما باید به این افتخار کنیم که هنوز خودشو نباخته

    و اینکه اواز حرام میخونه برمیگرده به ایمان و اعتقاد ارمیا که بهش اشاره کردم

    ارمیا میتونست خیلی کارای دیگه بکنه مثلا منکر اسلام بشه !!!!!!!

    پس لطفا زود قضاوت نکنید,باشه؟؟

    وسط کعبه دو میخانه بنا خواهم ساخت تا نگویند مستان ز خدا بی خبرند
    دل مهمه بخدا چادر و حجاب خوندن یا نخوندن همش کشک
    پاسخ:
    گویا شما از بهشت تشریف آورده اید!
    تو رو خدا یکی به من بگه اسلام چیه ؟ مسلمون کیه؟ به خدا خسته شدم دیگه از مسلمون بودن خودم حالم به هم میخوره ما ایرانیا و عربا ابروی پیامبرم بردیم خدایا کمکمون کن مسلمون از دنیا بریم .
    هرکس ئه اعتقادئ داره و درقران هم ننوشته که خواندن زن حرام است.ارمئا کارش درسته.ددددرررررووووووودددد بر ارمئا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
    درست نیست ایجوری آبروی کسیو ببرید 
    دوست داشته بره آهنگ بخونه حجاب که داشته
    اتفاقاً من برای حجابش بهش رای دادم
    میتونست لخت هم بخونه انقد حرفای ناجور نشنوه
  • زن ایرانی
  • لعنت به تو نامسلمون پست و بی غیرتکه به دین و خدای دیگری کار داری.تو توی همون جهنمی که اعتقاد داری بد اتشی به جان داری.خدای هرکس بهتر از تو قضاوت میکنه.خاک عالم بر تو باد که دین های الهی رو به سخره میگیری نژادپرست عقب مانده
    پاسخ:
        مخاطبتون کیه؟!
    سلام به همه کاش ماایرانی ها یادبگیریم به جای سرک توزندگی دیگران سرمون توزندگی خودمون وکارهایی که میکنیم باشه چه بساارمیا ودیگرخواننده ها جاشون توبهشته اما کسایی که دم ازدین ودیانت میزنندجاشون قعرجهنمه.چون ایمان ودین به خوانندگی نیست به دل آدمهاست.
    پاسخ:
    ???!!!!!!!!!!!!!!

    همش قضاوت.......، فک نمی کنید وقتشه که ما ایرانیا یاد بگیریم به جای قضاوت وحرف در اوردن برای دیگران سرمون به کار خودمون باشه

    خیلی ادمایی که تو این دنیا مشغول کارین وبعضی وقتا معروف میشن

    ممکنه از دوستان قدیمی ما باشن یا ما باهاشون آشنایی قبلی داشته باشیم، این  دلیل نمیشه  اعتقادات یه آدم تو همه دوره های زندگیش مث هم باشه

    خوشم میاد ارمیا با داشتن یه شوهر با شعور آلمانی وزندگی در جایی که نهایت احترامی رو که یه زن شایستشه بهش می ذارن نیازی نداره که ایرانیای نخود هر آش ومفتش قبولش داشته باشن یا نه!!!

    واقعا که غبطه زندگیشو می خورم خدا خودشو بچه هاشو وشوهرشو حفظ کنه وتو زندگیش موفق باشه

    امیدوارم به قول خودش به جایی برسیم که یادبگیریم همدیگه رو تحمل کنیم وبه عقاید هم احترام بذاریم،

    یادمون باشه یه فرش به خاطر رنگای متضادش قشنگه

    پاسخ:
           چرا به حال ایشون غبطه می خورید؟!
    ازبس که اسلام سخت گرفت توایران هم آبش نیست وگرنه همه شناگرند از بس که گفتن صدای محرم نامحرم جومونگ شد استوره زن ایرانی شد کلفت خانه مگه خدا زیبایی را برای چی قرار داده که کشف بشه چقدر استعداد باید داخل آشپزخانه بسوزه تا ما مسلمانان آدم شیم آقایون وخانوم ها خودتون در گیر نکنید مااز صداش واز استعدادش حمایت میکنیم به امید اینکه تمام انسان ها روزی ارمیا بشند
    پاسخ:

    هدف و آرمان شما ارمیاست؟!

    سلام.
    کلاس سوم راهنمایی بودم و در مسابقات منطقه ای قرآن اول شدم و به مسابقات استانی رفتیم مسابقات در شهرمحلات برگزار میشد.اون سال بود که من پنجم شدم خانم شیما چنگی از آشتیان اول /خانم باقری از اراک دوم/وارنیب مشایخی نفر سوم شدوبرای همه مان جالب بود که مدیر وقت آموز و پرورش استان اومد و برای همه توضیح داد که چرا خانم مشایخی رتبه سوم رو کسب کرد .گفت :خانم ارینب مشایخی چند تا وقف بی جا و قبیح داشت.
    هیچ وقت یادم نمیره رفتم ازش پرسیدم ارینب یعنی چی؟ جوابی که داد رو یادم نیست ولی چهرش یادم مونده دختر چشم رنگی چادری.
    اما وقتی برگشم خونه از خواهرم که  دانشجوی ادبیات عرب بود سوال کردم ارینب یعنی چی؟ گفت: یعنی خرگوش کوچک

     

    عشقمی

    اندازه ی دریا دوستت دارم

    من خیلی وقته که وبلاگ شما رو خوندم ولی نظر نذاشتم. وقتی که خوندم روی من و مامانم خیلی تأثیر گذاشت. حوصله ی خوندن نظرات دیگران رو هم نداشتم چون اکثریت طرفداران ارمیا هستن. من نه طرفدار ارمیا هستم و نه ازش بدم میاد ولی اگه حرفای شما واقعا صحت داشته باشه خیلی حیفه و سعادت همیشگی خودش رو به باد داده. صدای ارمیا واقعا قشنگه و من صداش رو خیلی دوست دارم ولی فقط برای تفریح گوش میکنم.  یه سؤال داشتم: اگه ارمیا واقعا فوق لیسانس فلسفه داره چطوری ممکنه منحرف بشه؟ اصلا چطوری به خودش اجازه داده که به یه مرد آلمانی و مسیحی  شوهر کنه؟ مگه این خلاف اسلام نیست؟ نکنه فلسفه ی غیر انسانی خونده ؟؟!!
    شما که در مورد ارمیا این اطلاعات رو دارید خواهشا جواب بدید.  راستی اگه شما باهاش آشنایی دارید چرا خودتون تو فیسبوکش نمی رید و  باهاش یه جوری که روش تأثیر بذاره حرف نمی زنید؟
    سلام...هرکسی رو تو قبر خودش میخوابونن!!!

  • زهره خوشگله
  • منصوره جون منتظر جوابهاتم ها!!!!!!!!!!!!!!!!!

     

    پاسخ:
    زهره ی زیبا چه باید بگویم که شما را خوشحال کند ؟
    انشالله همواره سلامت باشی
  • هانیه بانو
  • نمیدونم چرا ولی من که خیلی به شبکه من وتو بدبیتم،قکر میکنم تمام برنامه هاشون یه جور تهاجمه و با نیت ضد دینی ساخته میشه ولی خیلی ظریف و مرموزانه اینکارو میکنن.ارمیا هم یکی از این اهدافشون بود.این نظر منه.

    البته من خودم آدم دیندار و متدینی نیستم سروپا گناهم و مسائل دینی رو خیلی انجام نمیدم،ولی کار ارمیا رو (که به نام اسلام وارد شد) خیلی قبول نداشتم ولی عاشق صداش بودم.
    چقد بده آدم گوهر وجودشو از دست بده اشاره به خود بنده حقیر
  • زهره خوشگله
  • ارمیاجون

    دیگه تو زندگیت هیچ دغدغه ای نداشته باش و شبها راحت سرت رو بذار رو زمین و بگیر با خیال راحت بخواب چون همه ی گناه هایی که از بدو تولدت تا به امروز کردی پاک شده.

    البته این خوانندگیِ تو اصلا گناه نبود چون خیلی شادمون کردی و ما از اولشم دوست داشتیم تو اول بشی. خیلیم کارِت به جا بود.

    انشاالله تا آخر عمرت تو تک تک مراحل زندگیت موفق و پیروز و اوّل باشی.

    دوستدارت زهره خوشگلـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه

  • زهره خوشگله
  • سلام منصوره جون

    به نظر من با این حرفایی که درباره ارمیاجون شروع کردی و هرکدام از خوانندگان عزیز هم درباره ارمیاجون یه نظری دادند و تحلیل و بررسی کردن، ارمیاجون از اول عمرش تا الان هرچی گناه کرده، گناهانش پاک شده چون اکثریتِ این نظرات دالِّ بر غیبت بوده. به نظر من بزرگترین گناه تو اسلام غیبت کردن و صفحه گذاشتن و تهمت زدن به دیگرانه.

    خدافـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــس

    لطفا به جای خدا قضاوت نکنین.خدا از آنچه شما تصور می کنین بسیار بزرگ تر و مهربون تره.به جای ایراد گرفتن به دیگران مواظب رفتار خودمون باشبم.شما که معصوم نیستید!
    پاسخ:
          البته شما هم معصوم یا معصومه نیستید!
    به نام خدا سلام خواهش میکنم به جای این مطالب بی ارزش که هیچ  بهرهای نمیبریم بجز غیبتو زیر ذره بین گذاشتن زندگی مردم وگناه مطلبی بنویسید که ارزش معنوی داشته باشد ویه چیزی یاد بگیریم با تشکر 
    پاسخ:

    بسم الله

    شما بفرمایید ما هم شاگردی کنیم و یاد بگیریم

    سلام
    چرا غیبت می کنید؟
    اگر راضی نباشد چی؟
    حال چه درست چه غلط به هر حال غیبت است و گناه.
    شمایی که ادعای مسلمونیت میشه
    . . .
    سلام نمیدونم حرفای خانم صامتی صحت داره یا نه.ولی خواستم بگم حفای دلم رو زدی.
    پاسخ:

    سلام

    پانیذ جان چه کسی حرف دلت رو زده ؟

    منبع مطلبی که خوندی رو حتما ببین .در این مطلب که از خوبیهای این خانم گفته شده

    سلام من از بچه های هدی هستم دو ساله فارغ التحصیل شدم دیشب این خبر رو شنیدم خیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییلی ناراحت و متاسف شدم خدااااااااااااااااایاااااااااااااااااااااااااااااا خودت رحم کن چقدر برای شما که هم دوره ای بودید سخت و دردناک هست
    سلام شما "امیلی فرانسوا" رامشناسید؟بنظرم فوق العاده است دخترهنرپیشه ای که از اسکار وارد اسلام شده اصلا با ارمیا قابل مقایسه نیست 
    پاسخ:

           سلام

    چه خوب که شاهد مثال آوردید

    خانما و آقایونی که گفتید
     این کار سرک کشیدن تو کار مردمه ماباید آگاهی داشته باشیم نستب به اتفاقایی که داره دور و ورمون میفته وگرنه چه دلیلیداره یه خانم محجبه بره خوانندگی کنه اونم تو آکادمی گوگوش که همه چیزش ضد اسلامه تازه کجا اسلا مم گفته که یه خانم می تونه برای نامحرم آواز بخونه این آدما میخوان اسلام رو به روش خودشون تغییر بدن وگرنه همه ی ما حتی اونایی که دارن روی این موضوع سرپوش میذارن می دونن که از همون اول همه اینا نقشه بوده  و معلوم بود که ارمیا میبره
    من با خانم صامتی موافقم  ارمیا خانم داره عقاید سازمان منافقین خلق را رواج می دهد . به نظر من دوست داشت خوانندگی می کرد ولی نه با حجاب چون اینجوری دیگه تظاهر به معتقد بودن نمی کرد . البته بازم به خودشون مربوطه .باسپاس
  • طرفدار همیشگی ارمیا
  • سلام. ارمیای بی چاره که به خاطره به حجاب بودنش و موفقیتش در آکادمی این همه توهین باید بشنوه و ببینه. براتون خیلی متاسفم. به شما ها هیچ ربطی نداره که ارمیا جونم منافق هست یا نیستو اسمش ارمیا هست یا نیست. به شما هیچ ربطی نداره که ارمیا قبلا چطور زندگی کرده و الان چه طور زندگی میکنه. زندگی دیگران به خودشون ربط داره. شمایی که میگی من از کجا بدونم که شما ارمیایی اون وقت توقع داری دیگران حرفت رو باور کنن.
    اگه این جوریه من هم از فردا یه سایت درست میکنم و ضد شما حرف میزنم. اصلا از کجا معلومه که خود شما ها منافق نیستید شمایی که برای دیگران و زندگیشان هزار نوع دروغ درست میکنید و با چهار تا عکس فتو شاب میخواهید از ارمیا یک ذهنیت بد ایجاد کنید.
    برای شما خیلللللللللللللللللللللللللللللللییییییییییییییییی متاسفم     و
    برای ارمیاااااااااااااااااااااااااااااا جوووووووووووووووووووون آرزوی موفقیت دارم.
     ارمیا جان هر جای دنیا که هستی موفق و پیروز باشی. بووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    خدایی اگه ارمیا حجاب نداشت مشکل شما حل میشد؟ حالا خوانندگی با حجابچه اشکالی داره؟
     ای کاش این طلبه ها به جای خوندن اعمال غسل و وضو میدونستن که فضولی تو کار دیگران و تهمت زدن به دیگران چه پناه بزرگیه.
    ملاک سنجش خوبیه انسانها چادر شما و نشنیدن صداتون توسط نامحرم نیس. ملاک بدیه آدمها هم خوانندگی نیس. ***** ** *** ****** **** ****** * *** **** **** ****** **** **** ***** * ** ** *** **** ** **** ***** **** ** ****
    حلا هرکی خوند بدشد؟ ****** ** ** ** ******* ** ******* ** ***** **** ** ******** ** **** ** *** ** **** *****. حداقل ارمیا ادعایی نداره ******* * **** **** ** **** ****** ** ** ***** *************
    پاسخ:

           نکته ای که به آن توجه نداشتید اینکه بنده طلبه نیستم .نکته ی دیگری که باز هم توجه نداشتید این که چه کسی گفته که ارمیا انسان بدیه ؟! کار و عمل ایشون که به نام یک مسلمان با حجاب خوانندگی کرده و رفتارهای دوگانه از خودش بروز داده مورد سوال است .این شما هستید که به دنبال بر چسب زدنید که می گویید خوب یا بد.وقتی کاری اشتباه است اشتباه است دیگر به دنبال چه توجیهی هستید؟! چه فردی گفته چادر پوشیدن نشانه ی خوبی انسانهاست این شما هستید که چنین نتیجه ای گرفتید .چه کسی تهمت زده است ؟ برخی ولنگاری اخلاقی خودشان را به نام اسلام ثبت می کنند ما با این مخالفیم

     

    خودتونو بکشین هیچکی باور نمیکنه بای بای
    سلام
    نمیدونم چی بگم ... امروزه خیلی ها این طوری شدن
    محمد علیزاده ی خواننده قبلا قاری قرآن بود
    رضا صادقی مداح بود
    ارمیا هم که ... نمیدونم حرفای شما راسته یا دروغ
    ولی اولین روزی که داشتم آکادمی گوگوش نگاه میکردیم همه یه جورایی شاد شدن از این که یه دختر با حجاب رفته آکادمی ....
    ولی همون روز اول گفتم ... این دختر یا اول میشه یا آخرین قسمت حجابش رو بر میداره ... که خدا رو شکر اول شد ... به همه شون گفتم . آخه با عقل آدمی زاد جور در میاد ؟ انگلیس ... آکادمی موسیقی گوگوش ... شبکه ی من و تو ... بعد یه دختر با حجاب ؟

    خداییش هر کاری کردم با عقل من جور در نیومد
    هرکی وهرکسی که هست مثل گلشیفته فراهانیه تعجب نداره که الان به اخرالزمان نزدیک میشیم این چیزاعادی شده برای من به جای این حرف هابه فکرعاقبت خودتون باشین یاعلی

    خب عقیده منم همینه که وقتی ما خوابیم و همش دنبال ظاهر قضیه دشمن میره دنبال عمق مطلب و از ریشه ضربه میزنه.

    یه مطلب دگه من شنیدم دوستان خواننده اکادمی بر چه اساسی انتخاب میشن .چون مطمئنا خیلیا هستن که ثبت نام میکنن....

    آیا موارد خاصی لحاظ میشه؟

    ببخشین خانم صامتی:اما این موضوع رو نمیشه به خواب ما و بیداری دشمن ربط داد؟
    پاسخ:

    سلام

    به عقیده ی شما به چه موضوعی مرتبط است؟

    سلام حوصله خوندن نظرات دیگرانو ندارمو و فقط اومدم ی چیزی بگم

    امروز یکی از دوستامو دیدم گفت میدونی اورنیب مشایخی یکی از بچه های دبیرستان ما بوده دااااااااااغ کردم خیلی زیاد!

    اورنیب مشایخی کاش حرفمو میخوندی!

    کاش میفهمیدی بخاطر این کارت چقد امروز زجر کشیدم!

    من هم دوره ای تو نبودم اما وقتی نوشته «میس طلبگی بلاگ» رو خوندم اشک تو چشام حلقه زد!

    کاش یادت میومد ک ی روزی توی اون بهشت زمینی چه ارزش هایی رو دنبال میکردی وحالا تو آکادمی گوگوش...

    کاش یادت میومد از این صدا ی روزی رو سن نمازخونه... برا قرائت قرآن استفاده کردی!

    راستی معلممون همکلاسیت بوده میگفت ب هفت دستگاه قرائت تسلط خاصی داشتی!

    کاش اورنیب یادش میومد صبحگاه های دبیرستانو،کاش...

    امیدوارم یکی از همین روزا بشنوم ک برگشتی!

    راستی اگه برگشتی و دوباره شدی رنگ چهارده پونزده سال پیشت،اگه دوباره رنگ دبیرستان قشنگمونو گرفتی 

    بدون ....

    اگه شدی اورنیب سابق ما منتظرتیم!

  • سروش علیزاده
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    **** ****** ***** *آخه چرا سر توی زندگی دیگران می کنی؟؟این سرک کشیدنها نشانه جسارت و فصاحت و بلاغت زبان نیست بلکه خود نوعی آزار رساتدن به خود است.خودت اذیت نمیشی؟؟؟داری با روح و روان خودت بازی می کنی*** مثلا به اصطلاح رسانه ای هستی بجای اینمه مخاطبها را جذب کنی داری اونا رو دفع می کنی.تامل کن خواهرم.فکر نکن عقل کلی.نه.یه کم به خودت بیا خواهرم.به این نمی گن آزاد اندیشی و دموکراسی.** داری نظر شخصیتو اعمال می کنی.سوالی دارم.خوبه یکی بیاد بگه صامتی کشف حجاب کن و اعتقادات ** رو زیر سوال ببره.چه خوبه ما مردم به شخصیت نظرو اعتقادات دیگران احترام بگذاریم و بذر محبت و دوستی رو به جای کینه و دشمنی در دلهامون بکاریم.به امید آنروز
    پاسخ:
    جناب سوفی که یکباره نامتون رو به سروش علیزاده تغییر دادید سلام .
    همونطور که اشاره فرمودید شما هم باید به نظر بنده احترام بگذارید و عقیده ی بنده را محترم بشمارید. این خانم نباید به نام اسلام و یک زن مسلمان خوانندگی کند کجا در قرآن نام زن خواننده ی مسلمان برده شده حتی از منظر ارزشهای جامعه ی ایرانی در حال حاضر این بانوی ایرانی می توانست در هنجارهای یک زن ایرانی خودش را به جامعه ی جهانی معرفی کند نه اینکه در کنار افرادی قرار بگیرد که در زمانی هموطنانشان در ایران در گیر جنگ بودند از ایران به همراه ثروت فراوان فرار کردند.این نکته و هزار نکته ی دیگر که در این رسانه مطرح گردیده است نظر و عقیده ی بنده است لطفا بر اساس گفته ی خودتان به این عقاید احترام بگذارید و اگر نظر و دیدگاه شما متفاوت است ایرادی ندارد که هیچ بسیار هم خوب است می توانیم با یکدیگر گفتگو کنیم .
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام.** خانم صامتی،**** ***** ** ***** **** ************ **** ************ ** **** *** *** **** **** ****** **** ** **** ** ** ********* *** ******* * ******* **** ***** ***** ****** ** *** *** ******** *** **** *** ***** **** * ***** *** **** ****** ** *** ********* ********* **** **** *** **** ** **** *** * **** ******* **** *****.اگه جرات داری پیامم رو نشون بده  ترسووووووو
    پاسخ:
    بزرگوار لطفا از واژگانی استفاده کنید که قابلیت رسانه ای شدن را داشته باشد .انتشار کلمات گستاخانه ی شما نیاز یبه جرات ندارد حماقت می خواهد!
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

    صامتی*** *** **** * *** * **** ** **** ** *** ***** ***** *** ** ********** *** * ************ ****** ** ***** ***** **** **** ** **** ***** *** ********  ******* * ****** **** * *** ****** *** **** *** ***** ** ** *** ***** *** ** ********** ***** ***** ***** * *** *** *** * *** ******** ** *** ****** ** ***** **** ***** *** ***** *** *** **** * ***** ** *** **** *** * *** ** *** ******** **** **** ** **** ****** **** * *** ****** ** *** ******* ** ************** *** ***** ** ** * **** **** حتی یه ذره هم از شخصیت ارمیا جونم کم نمیشه.

    پیامی که براتون گذتشتم به سودتون نبود که به نمایش بذاریدش!!!

    میبینید واقعیت همیشه تلخ بوده و هست...

    سو استفاده از ارمیا برای بالا بردن آمار بازدید..

    شما دیگه چرا خانم با ایمان؟؟؟؟؟

    پاسخ:

     اشتباه نکنید بر اساس مدیریت استراتژیک پیام که از سوی گوگل اعلام شده است با استفاده از کلمات و جملاتی که مفاهیم اروتیک و پورنو را منتقل می کند می توان آمار بازدید را در مدت کوتاهی بسیار بالابرد. سفسطه می بافید و مغلطه می کنید .

    بزرگوار! ارمیا به ارزشهای یک زن مسلمان در عین آگاهی به مبانی روشن آن اهانت کرده است .در این ایدئولوژی آسمانی زنان فرهیخته ی بسیاری جان گرفته اند که تاریخ به وجود آنان افتخار می کند در تمدن اسلامی هیچ گاه یک زن خواننده که رویری به سر کرده مسلمان خطاب نمی شود .

    با این اوضاع فردا یک نفر چادر بر سر  در شبکه های ماهواره ای خواهد رقصید آنگاه یحتمل چون شمایی می نویسید کجای اسلام گفته" ورزش "گناه دارد؟!!!

    در ضمن یادآوری می شود بنده هنوز در مرحله ی آشنایی به این جهان بینی ارزنده هستم ایمان مرتبه ی والایی است که در حسرت آن روزگار می گذرانیم البته هزار بار شکر که یک مسلمان زاده ی شیعه هستم انشالله خداوند به بنده توفیق ایمان قلبی را عنایت کند

    گوش دادن به صداى زن هنگامى که شعر و غیر آن را با آهنگ و ترجیع مى‏خواند اعم از اینکه شنونده، جوان باشد یا خیر، مذکر باشد یا مؤنث چه حکمى دارد؟ و اگر آن زن از محارم باشد، حکم آن چیست؟

    اگر صداى زن به صورت غنا نباشد و گوش دادن به صداى او هم به قصد لذت و ریبة نباشد و مفسده‏اى هم بر آن مترتّب نگردد، اشکال ندارد و فرقى بین موارد فوق نیست.

    غناچیست؟

    غنایعنی ترجیع صدابه نحورکه مناسب بامجالس لهوباشدازگناهان بوده وبرخواننده وشنونده حرام است  واگربه ان نحونباشدفی نفسه جایزاست واشکالی نداردوتشخیص اهنگ لهوی وغیران به عهده خودمکلف است

    فکرنمی کنم اهنگ های ارمیامناسب بامجالس عروسی و..وباشدولی درهرصورت این عین حکم هستش حالاتشخیص باخودشما... به نظرمن (نظرشخصی من) صدای ارمیامشکلی نداره

    پاسخ:
    بزرگوار
     البته این نظر شخصی شماست و به چارچوب دین ارتباطی ندارد.ولی بحث بر سر بدعتی است که این خانم به اصطلاح با پوشش انجام داده و آن هم به نام اسلام و به عنوان یک مسلمان!
    کجای دنیا خواننده ی محجبه دیدید؟ این خانم می تونست بدون حجاب بره و خوانندگی کنه چرا ارزشهای 1.5 میلیارد مسلمان رو به استهزا گرفته؟!  یا زنگی زنگ یا رومی روم
    خانم صامتی یک سوال ازشماداشتم!مگرخودشماهمه ی احکام دین روبه طورکامل رعایت می کنیدکه حالابه این بیچاره گیردادید!قبول کنیدواعتراف کنیدهمه مااسلام گلچین شده داریم!هروقت همه دخترای ایرانی روتونستیدحجابشونوحداقل درحدارمیادرست کنیدمن خودم به ارمیامی گم دیگه نخونه واون چندانخ موش روهم بذاره تو!من به شماقول می دهم!
    پاسخ:
    سحر بانو
    نکته ی بسیار دقیقی رو اشاره فرمودید.توفیق بزرگی است که به همه ی آنچه در چارچوب دین گفته شده عمل کنیم که نصیب هر فردی نمی شود. ولی برخی موارداز واجبات هستند واز حقوق اجتماعی .حجاب و پوشش مناسب بیش از آنکه حق فرد باشد حق اجتماع است.اولین ویژگی یک زن مسلمان حجاب و عفاف اوست که آن هم در چارچوب دین اسلام مشخص شده است و کار دشواری هم نیست منتی هم بر سر دین نیست چرا که برای سلامت روان خود زن این مناسب است به هر حال بنده هم یک زن هستم و اتفاقا در خانواده ای پرورش یافتم که حق انتخاب داشتم و هیچ اجباری به پوششی مانند چادر نبوده ولی بسته به تجارب شخصیم و مطالعه ای که داشتم  چادر را آگاهانه انتخاب کردم حدوا 11 ساله بودم که رسما چادر پوشیدم.
    عزیزم خانم ارمیا به نام دین اسلام و به عنوان یک مسلمان نباید چنین توهینی به زنان محجبه انجام می داد.
    نکته ای که به عنوان یک دوست تقدیمت می کنم اینکه خداوند گناهان مخفی رو شاید ببخشه ولی وقتی به صورت علنی گناه می کنیم به دشواری شرایط توبه پیش خواهد آمد..بسیاری از زنان و دختران ایرانی هم اگرچه ذاتا چادر و پوشش را می پسندند ولی برخی به جهت اعتراض به سیاست گذاری های نادرست بی حجاب شده اند و با اسلام مشکلی ندارند .گروهی هم می خواهند از ظرفیت جنسیتی و زیبایی های زنانه شان برای ازدواج مناسبتر استفاده کنند و به همین جهت در کمال تعجب به برخی دختران برخورد کرده ام که می خواهند با یک مرد مومن ازدواج کنند ولی خودشان بی حجاب هستند شاید نماز هم می خوانند.
    در پایان اینکه من هم مانند شما موافق نیستم که همه ی ارزیابی های مثبت به پوشش مرتبط باشدچرا که با این رویکرد انسانهای متظاهر رشد خواهند کرد.
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    *****
    ** **** *******
    ***** ***** * ***** *************** ***** * ***** ***************




    دوما:
    دوست ندارم این بحث رو بیشتر از این ادامه بدم؛چون نه خوشم میاد نه به سن من میخوره!!!!!


    سوما:
    من یه جورایی بی طرفم؛حرف های شما رو به طور کامل قبول ندارم،اما یه کم باور میکنم!!!چون یه جایی حرف های روشنا تو وبلاگش رو خوندم!!

    برنامه ی اکادمی واسه ادمایی مثل من و هم سن وسالام یه تفریح و سرگرمی فوق العاده ایه؛چون تلویزیون ما هیچ وقت نمیتونه اون طوری که ما میخواهیم باشه!!
    (البته از حق نگذریم این دو سه ساله باز یه پیشرفتی داشته.)
    اما اگه بخوام از همون بعد تفریحی به این برنامه نگاه کنم من عاشق ارمیا و صداش هستم،حقش هم بود که اول بشه!!!




    (((میگم ما کلا شانش نداریم!تفریحمون هم به سیاست کشیده شد!!!اون وقت میگن چرا جوونای ما این طوری شدن..............)))

    ببخشید!کجای قران اومده تجسس وفضولی درزندگی دشمنان قران(تازه به نظرمن ارمیاجزودشمنان قران هم نیست)اشکالی نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    هرکس روبایدبامحیط اطرافش سنجید!دراکادمی گوگوش ارمیاباحیاترین،بامتانت ترین وباحجاب ترین فردهست ونسبت به بقیه صداش هم بهتره!

    دوستان (ابجیا/داداشای)خودم به محض اینکه بلاگفا درست بشه توی وبلاگم به برنامه های ماهواره می÷ردازم.

    و اما ارمیا:

    من به محض دیدن ایشون طرفدارشون شدم خب صداشون جالب بود و زیبا.اما یه نکته کوچولو بگم:

    اگه برین ارشیو اکادمی گوگوشو ببینین اولین جملات گوگوش به ایشون این بود:

    تو زیبایی و خوشلباس .اما انشاالله روزای بعد تورو زیباتر ببینیم.یعنی حجابتو بذار کنار.

    اما دگه این حرفو نزد .چرا؟(جواب میخام)

    چرا انگلیس اینقدر برنامه های جالب برای ایرانیان میسازه؟

    خانم ارمیا رو کار ندارم من به شما ابجی و داداشم کار دارم (حاضر نیستم یه جوون این آب و خاک کوچکترین ناراحتی داشته باشه)

    الان هر کدوم ماهواره دارین برین شبکه منو تو رو ببینه و یه کم فکر کنه که میان این برنامه های واقعا جالبش چیارو نشون میده بین بهترین برنامه هاش مبتذل ترین برنامه هاشو نشون میده.

    چرا توی سریال نظموقانون دست گذاشته روی سری تجاوزات جن30 فکر کنین .یه سری هم به من بزنین.

     

    سلام!
    یه چیزی هست که خیلی فکر منو مشغول کرده:
    شما از کجا فهمیدی که ارمیا یا همون ارینب مشایخی تو مسابقه ی اکادمی گوگوش شرکت کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!
    پس شما هم تو خونتون ماهواره داری؟؟؟؟؟
    اگه داری پس شما هم از نظر دینی یه مشکلی داری!!!
    پاسخ:

           جناب سه نقطه

    اصلا تفکر شریفتون رو مشغول نکنید برای سازندگی کشور به یقین به وجود همچون  شما نخبگان نیاز هست .خوشبختانه ما برای با پرستیژ و با کلاس به نظر رسیدن نیازی به ماهواره نداشته ایم ولی نکته ای رو به رسم یادآوری از بنده ی شاگرد ،شمای استاد بپذیرید ،اگرچه از نظر قانون برای عموم مردم استفاده از ماهواه ممنوع است ولی با کسب مجوزاز مراجع قانونی مانند وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پژوهشگران ،محققین ،خبرنگاران و برخی اهالی رسانه که نیاز به رصد برنامه های ماهواره ای در جهت مقابله با تهدیدات نرم دارنداستفاده از ماهواره ممنوعیت ندارد .نکته ی دیگر آنکه در حال حاضر در دنیایی با مرزهای شیشه ای زندگی می کنیم و مفهومی به نام دهکده ی جهانی برای یکایک ما آشناست.یادمون باشه استفاده از ماهواره در قانون به جهت مصالحی ممنوع است که صد البته اگر ممنوع هم نبود خانواده های آگاه به سواد رسانه ای هیچ گاه از چنین رسانه ای که ناهنجاری های سبک زندگی اروپا و آمریکا را تبلیغ می کند استفاده نمی کنند چنانکه خانواده های آگاه حتی از برنامه های رسانه های ایران نیز به انتخاب دقیق بهره می برند.البته سخن در این زمینه فراوان است.   

    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    ببخشیدا ولی ***** *** ** *** *******
    آفرین به قدرت بیان و درک شما خانم صامتی واقعا لذت بردم از توصیفی که برای زن خانه دار کردین

    من خودم با اینکه مدت زیادی نیست که به این لطف الهی(بانوی خانه شدن) که خیلی از دختران این جامعه از خودشون دریغ می کنند رسیدم ولی می تونم با جرات بگم لذت خانه داری در منزلی که در اون پر از معنویت و عشق و صمیمیت هست یکی از نعمت های خداونده که امیدوارم نصیب همه جوان ها بشه

    پاسخ:

    بانوی خانه مدیر استراتژیک تربیت نسل آینده 

    سلام

    هانیه جان  تبریک .این متن که چیزی نیست باید در عمل به آنهایی که به تعبیر شما خود را از این نعمت محروم ساخته اند نشان داد  خانه ای که محفل مودت و رحمت است نه میدانی برای رقابت چه آرامشی دارد نگو و نپرس

    تعبیر زیباو دلنشین امام خامنه ای نیز این روزها ذهنم را مشغول ساخته ایشان در سخنان اخیرشان در بزرگداشت 7000 بانوی شهیده از ولایت اجتماعی زن سخن گفتند که این یک مفهوم بسیار متعالی از جایگاه زن در نگاه اسلام است که به عقیده ی بنده یکی از ابعاد بسیار مهمش  نقش زن در حفظ و حراست از کیان خانواده تعریف می شود همسری ،مادری و مشارکت اجتماعی

    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    خانم صامتی. همکار گرامی
    خواهش میکنم شما هیچ وقت خانه نشین نشوید. ** ***** * ***** *** ****ل ***** *** * *** یک روز اسرار ارمیا را فاش میکنید و یک روز فرزادها و ... اگر خانه باشید و فرصت فراخ وای بحال ما
    پاسخ:

    همکار گرامی

    امیدوارم کارتون به جایی نرسه که بنده در مورد شما به عنوان یک عبرت بنویسم .امیدوارم الگو باشید تا از شما در خصوص یک الگو بنویسم در ضمن بر فرض که ما نگفتیم و ننوشتیم و تحلیل نکردیم قیامت را چه می شود کرد  اگرچه امروز هم در پیشگاه خداوند هستیم

    احسنت  ................بله کاملا درست است..... در قرآن واقعا کجا اشاره شده که زنان باید وبلاگ داشته باشن ..........شما بهتره در خانه بنشینید و هر نه ماه یه نابغه مثل خودتون پس بندازین ......چون کشت زار مردانید .......
    شما میتونید تو این حوزه توانایی خودتون رو رسانه ای کنید ......

    پاسخ:

          به نکته ی ظریفی اشاره فرمودید اتفاقا در قرآن از آسیه زن برگزیده و همسر فرعون نام برده شده که زنی فهیم و با تدبیر بود تا جایی که حتی در حکومت ظلم عقاید حق طلبانه ی خودش را بیان کرد وتوانست یکی از زنان تاثیر گذار در پیروزی نهضت موسی (ع) باشد . یقین بدانید بانو آسیه اگر در عصر رسانه متولد می شدند حتما سایت و خبرگزاری داشتند و صد البته صدها تالیف  کتاب و مقاله.

    اما در مورد در خانه نشستن و فرزند آوری اگرچه به اصطلاح یک زن فعال اجتماعی هستم ولی چند سال است که فضای بیرون خانه مملو از مردان و کارهای مردانه،مرا دچار خستگی مفرط ساخته و علاقه ی شدیدی دارم که شرایطی مهیا شود تابیشتر در منزل باشم، دلم برای یک زن سنتی بودن که اتفاقا بوی قرمه سبزی می دهد و تمام انرژی اش را سرمایه ی بالیدن همسر و فرزندانش می کند تنگ شده است .دلتنگم برای یک دل سیر خانه را برق انداختن بعد هم نشستن و از تمیزی و نظافت خانه لذت بردن دلم می خواهد یک روز عجله نداشته باشم  و بعد از ناهار مثل یک بچه بخوابم و تنها دغدغه ام شام شب باشد و مرور جزء قرآنم در خلوت شب  هنگامی که بچه ها آسوده خوابیدند .دلم پرستیژ یک زن خانه رامیخواهد نه کارگری یک زن شاغل را!

    راستش را بخواهید چه سعادتی بالاتر ازاین که خداوند زن را مربی آفریده و چه خوشحالی از این بالاتر که فرزندت را در آغوش بکشی به چهره ی معصومانه اش بنگری و دلت بلرزد از مهربانی ، چه عشقی برتر از مهر مادری و چه زندگی لذت بخش تر از دیدن رشد و بالیدن فرزندی که خودت در گرمای وجودت پروریدی نه در مهد کودکهای بی هویتی که اصالت را از وجود ثمره ی زندگی ات می گیرد . آن هم نه یک فرزند بلکه چندین بچه ی قد و نیم قد که نشانه ی قدرت مادری ات هستند .

    مستانه جان شما هم شاغل هستی ؟چند سال داری؟

    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام خانم صامتی. دورا دور شما را میشناسم و از نزدیک ارمیا را. به قول میس طلبه که نشون به اون نشون که ارتودنسی کرده بود میگم نشون به اون نشون که ارمیا تو دبیرستان *** وابسته به جامعه الزهرا قم درس خوند. اینو میگم که اگه خواستی از میس طلبه که فکر کنم اسمش **** **** *** باشه بتونی بپرسی. خوابگاهی بود و معمولا تو خوابگاه 84 که همسایه خانم مدیر مدرسه بود بچه های روزانه و خوابگاهی با هم درس میخوندند. دبیرستان فضای خیلی خیلی مذهبی بود البته رشته هم معارف اسلامی بود. نماز جماعت از صبح تا شب برگزار بود. استادهای اخلاق. دروس دینی و قرآن و بقیه درسها هم بود. فضای خوبی بود. بچه ها هم خیلی با صفا بودند. فقط دلم میخاد خود میس طلبه بگه که فکر میکنه خودش عاقبت به خیر شده؟ 4 سال تو دبیرستان *** بوده و بعدش جامعه الزهرا رو انتخاب کرد و ادامه داد هنوز نمیدونه کی امر به معروف و نهی از منکر میکنن و چجوری؟ اصلا غیبت چی هست؟ اگه همین مطلبش رو بدون اینکه وارد مسائل شخصی و سری ارمیا بشه میزاشت من هم خیلی مخالفتی نمیکردم اما اون این کار رو نکرد. اینگار میخاست پز هم بده که من با ارمیا آشنا بودم. مگه فقط میس طلبه تو اون دبیرستان بود. مگه دانشگاه علامه فلسفه نخوند و بعد رفت دانشگاه تهران فلسفه  رو تا کارشناسی ارشد خوند. خیلی هم فعال بود. اونها هم مسایل شخصی از اون میدونستند. از بین این آدمها باید یکی مثل میس طلبه بیاد اسرارشو فاش کنه. این غیبت نیست. تو دبیرستان به ما میگفتند که غیبت یعنی افشای چیزی پشت سر کسی که اگه به گوشش برسه ناراحت بشه حالا میخاد نماز شب خوندن باشه یا ارتودنسی کردن یا قرار گذاشتن با نامزد برای نگاه کردن به ماه. در مورد امر به معروف و نهی از منکر هم این خانم چقدر تلاش کرد با خود ارمیا رابطه برقرار کنه و این روزها رو به یادش بیاره و شاید بتونه کمکش کنه. من اصلا نیت خیری توش نیمبینم. این عکس گذرنامه هم نیست. مال همون دوره دبیرستان باید باشه. حالا معلوم نیست کی داشته خودشیرینی کرده منتشر کنه و براش پاپوش درست کنه.  نکته دیگه اینکه چرا شما ماهواره نمی بینید وقتی بیشتر از نصف جامعه شما میبینه شما که محقق هستید بی خبرید. لابد اخبار رو هم فقط از شبکه خبر ملی میبینید.
    دوست عزیز. من نقدی فکر کنم تو سایت فارس خوندم در مورد حیازدایی شبکه من و تو با اوردن یک خواننده محجبه که خیلی نقد قشنگی بود. نه توهین به شخصیت ارمیا کرده بود نه توهین به طرفداراش. اینجوری باید کار کرد. ** ******** ** ****** *** *** ** **** *** **** ***** *** ** **** *** ** *** *** ** ******* * *** **** *******
    به خودمون بیاییم و مواظب باشیم غرور مارو نگیره. فکر نکنیم ما هدایت شده هستیم و یهو دیدی رو پل صراط ارمیا و امثال اون از ما جلوتر باشه....
    *** *** ** **** **** ***** *** ****** ****** ***** *** *** ******** * *** **** *** ** *** **. دبیرستانی که اونقدر به بچه ها سخت میگرفت و کلی هم اخراج میکرد شاید خیلی براش افت داشته باشه که یکی از دسته گلاش بشه ارمیا!!!!
    یا حق
    خدایا ما رو ببخش و بیامرز و از این دنیا ببر
    پاسخ:

      سلام

    مهدیه جان سپاس که وقت گذاشتی و حرف دلت رو زدی بر دل من هم نشست.

    هدف بنده از باز نشر این مطلب به جهت تعامل و گفتگو در خصوص این پدیده بوده که سرمایه ی اجتماعی  یک جامعه ی مذهبی  این چنین از بین می رود و به ضد ارزش تبدیل می شود باید در این خصوص و اثراتش گفتگو شود بحث شود .اگر نظرات را کامل ببینی بسیاری این عمل ارمیا را در چارچوب اسلام می دانند و این بسیار خطرناک تر است از آنکه ارمیا به دین مسیحیت در آید و به قدر وظیفه ای که احساس می کنیم باید پاسخ دهیم .

    با کلیت آنچه نوشتی مخالفتی ندارم ولی اگر نشانی همچون ارتودنسی دندان بدهی تا شاهد مثالی باشد ایرادی ندارد چرا اسمش رو گذاشتی غیبت ؟! اورینب که به چنین عملی دست زده خودش می دانسته که این پارادوکس جماعتی را به واکنش وا می دارد پس آگاهانه چنین کاری را انجام داده است و یادمان باشد فردی که خودش را در معرض غیبت قرار می دهد بیش از همه مسئول است .

     

    بگو ببینم کدوم یکی از رفتار هاشون ضد چهارچوب اسلام است؟
    پاسخ:
    تا به حال دیدید یا شنیدیدکه در قرآن از میان ویژگی زنان برگزیده به آواز خواندن آنها اشاره شده باشد؟ نمی شد ارمیا در حوزه ی دیگری توانایی خودش رو به  عنوان یک زن مسلمان رسانه ای می کرد؟
  • محمد تاجیک
  • شاید باورش سخت باشه ولی ایرانیایی که تو اروپا زندگی کردن و طاقتشون از رنج اروپا زیستی نابود شده و برای اقامت و ارتزاق جذب این سازمانها میشوند
    پاسخ:

    سلام

    لطفا بیشتر توضیح دهید از چه سازمانی سخن گفته اید؟ اروپا زیستی چه ویژگیهایی دارد که افراد ناگزیر به چنین کارهایی دست می زنند؟

    سلام

    لعنت خدا بر دشمنان سخت و نرم اسلام

    سلام خدا به رسولان امامان وپاکان

    اولا دستتون درد نکنه وسپاس برای وقتی که میگذاری

    دوما صامتی جان باشما موافقما ولی یه کم این موضوع بزرگ نشده؟

    یعنی کار بدی کرده اصلا ازش خوشم نمیاد ولی اگه زیاد درموردش حرف بزنیم براش تبلیغ نکردیم؟

    خیلی مخلصیم تشکر

     

    پاسخ:

    سلام

    بزرگوارید. به هر حال به بهانه ی تبلیغ نمی شوداین افتضاح به نام اسلام را بررسی نکرد .

    زنده باد ارمیا
    راستی شما می خواهید با این حرف های که نوشتید چه چیزی رو اثبات کنی و چه هدفی داری؟
    به هر حال ارمیا یکی از پاکدامن ترین و خوش صدا ترین و ارام ترین و با احترام ترین زنان ایرانی ومسلمان است 

    پاسخ:

    در مورد صفاتی که از ایشون بر شمردید اطلاعی ندارم ولی رفتار های ضد ارزشی ایشون رو نمیشه در قالب و چارچوب اسلام تعریف کرد.

     

    بگو ببینم ارمیا تو کدوم شهر و مدرسه درس خونده
    پاسخ:
    گویا شما از کودکی ایشون اطلاعات دقیقی دارید ،بفرمایید همه استفاده کنند

    یک نکته ی دینی هیچوقت بر ضد دوستت شایعه پراکنی نکن

    پاسخ:
    الان ما دوست خانم ارمیا هستیم یا ایشون دوست ما؟!!!
    من فکر می کنم  به جای این همه تحقیق کردن در مورد ارمیا و به نظر خودتون اشکارسازی حقایق در مورد ایشون بهتر است خودتون رو اصلاح کنی که این طوری بر ضد دوستت فعالیت می کنی و از طرفی اظهار دین وایمان می کنی.
    پاسخ:
    آنقدر در پاسخ نوشتن عجله داشتید که متوجه نشدید این مطلب به نقل از جای دیگری است.بنده هیچ گاه دوست خانم ارمیا یا اورینب نبوده ام
    با سلام.من فعلا در صدد بررسی اعتقادات و درستی یا نادرستی کار ارمیا نیستم اما اینو میدونم که ازونجایی که موسیقی در زندگی جوونهای امروز جای خودشو پیدا کرده، اکثرا میتونن تشخیص بدن کدوم خواننده در سطح بالاتری قرار داره.البته اینم بگم که این مسابقه از لحاظ موسیقیایی هیچ ارزشی نداره و بیشتر جنبه ی سرگرمی داره.و من که خودم چندین سال موسیقی کار کردم و دوستان واردتر از خودم، واضح می بینیم نظرات کارشتاسهاش درمورد هنرجوها با واقعیت صدای اونها خیلی متفاوته و اینم میدونم که تو این آکادمی بودن کسایی که بهتر از این خانم اجرا کنند و جامعه ی آماری طرفدارهاشونم زیاد باشه.اما وقتی ایشون اول شدند، به نظر من انگار جریان اسکار آرگو تکرار شد. به نظر من تعاریف نابجای  کارشتاس های این برنامه 2دلیل میتونست داشته باشه: یا واقعا علمشو نداشتند یا مردم ایران رو احمق فرض کرده بودند...
    پاسخ:

    سلام

    سپاس از درج نظر بی طرفانه ی شما

    با سلام

    خدا قوت

    انقد سواد ندارم که بخوام راجع به این موضوع اظهار نظر فلسفی کنم. مطالب زیادی در بالا ذکر شده بود.

    عده ای اعتقادی به قضیه نگاه کردن دو عده ای که معتقد نبودند به ظاهر نگاه کردند و  وقتی دیدند که علایقشون چقدر پوچه  آشفته نسبت  به مطلب ذکر شده عکس العمل نشون دادند.

    اولین جلسه آکادمی فکر کردم که موضوع مهمی نباشه ولی دیدم که اینها چقدر دارند محتوایی کار می کنند و چقدر راحت می تونن بعضی از حرکاتشون رو  مثبت و مجاز تلقی کنند.

    خیلی از افراد در مورد آکادمی میگفتند: دیدید که همه ی آنور آبی ها بد نیستند!!!! و خیلی حرف های دیگر که ختم به فریب خوردنشان می شد.

    اگر طولانی شد ببخشید. خارج از حوصله شد.

    دوستان بهتر است در مورد بعضی از حرکات ظاهرپسند و عوام فریبانه کمی بصیرت بخرج دهند و تأملی داشته باشند. نگذاریم در جنگ نرم  پیروز شوند. نگذاریم واقعه آندلس در خارج از مرزهایمان (و در خانه هایمان) اتفاق بیفتد !!!!

    یا علی

    دوستش غلط کرده.منم الان میام میگم دوست خانم مهناز افشارم بع د چون ایشون زیاد حجابو رعایت نمیکنند من بنویسم......

    آه مهناز جان

    یادت می اید آنشب؟

    آنروز؟مسجد؟آه

    فلان فلان

    شما اینو بدونید هردسیسه ای که بوده باعث شده مردم دودقیقه شاد باشند چیزی که دیگه واسمون بی معنیه.......

    پاسخ:

           مینا خانم شما که دلت میخواد شاد باشی چرا عزیزم اینقدر عصبانی هستی و ادب رسانه ای رو رعایت نمی کنی؟!

    نمیشه بدون اهانت به ارزشها شاد بود ؟

  • غریبه...شایدم قریبه
  • از روز اولی که ارمیا رو دیدم فهمیدم اومدنش نشونه ی خوبی نیست ....
    با خوندن نظرات توی این صفحه فهمیدم فاجعست ....
    قاصد روزان ابری ، داروگ ... کی میرسد باران ؟؟؟
    اللهم عجل لولیک الفرج
    بیچاره ارمیا که همچین دوستایی داشته دوستایی که برخلافش حرف میزنن و تو زندگیش دخالت میکنن

    وااااا ارمیا زندگیه خودش بوده هرجور دلش بخواد زندگیشو میچرخونه
    چیه؟مگه چیکار گرده حالا
    یجور میحرفید انگار بنده خدا...........
    هه واقعا متاسفممممممممممممممممممم خیلییییییییییییییییییییی
    جمع کنید بابا برید زندگی خودتونو بچرخونید
    با سلام بر شخصیت متین شما بانو صامتی گرامی

    حقیر تا اندازه ای از روند زندگی این بانوی مهاجر آشنایی دارم و ایشان را مقصر در این مطلب نمیدانم

    پدری که از بحث مسایل دینی و تحلیلهای شخصی (خدا مداری ) را نقطه اوج میبیند برای ابراز احساساتش و با این شعار فریبنده پرداختهای خویش را از دین مینماید و گاه از عرفا مطلب به میان آورده و گاه از مراجع و به بعنوان حکیمی خود را معرفی نموده و در پی اصلاح جامعه بر میخیزد دستاوردهایش آزادی فرزندی از قیود است و آزادی اندیشه های اینچنینی.

    همسرش از منزل فراری میشود و دختر بزرگش پیرو مادر مطلقه گشته و با یک خارجی ازدواج نموده و باقی مسایل.

    فشارهای غلط از سمت یک تفکر خام بر فرزندان آنها را متوهم ساخته و به اجتماع تحمیل مینماید.

    براورد این اندیشه ها قالب شکنی میباشد که در تفکر دینی انسان را به حقیقت نزدیکتر مینماید،حال ببینیم این قالب چیست و شکستنش از چه باب صورت میپذیرد.

    اسلام این هدیه را به جامعه نداده و نمیدهد بلکه این از توهمات افرادیست که فکر میکنند حقیقت دین را یافته و نوعی تعصب را چاشنی خرد خُرد خویش مینمایند و نزدیکترین افراد به خویش را از دوگانگی تفکرات و عملکردشان تحت تاثیر قرار داده و نتیجه بیزاری از دینی میشود که پدر ساخته و فرزند بدنبال دینی جدید میرود که اگر نیافت ،میتواند آنرا ساخته و تبلیغ نماید

    به نام ارینب توجه ویژه نمایید تا صحت کلام این حقیر را دریابید

    بارها در سن شانزده سالگی تا هجده سالگی ایشان به منزلشان رفت و آمد داشتم و حتی یک بار هم ایشان را که در منزل بودند ملاقات ننمودم.

    این گونه برخوردها با نام زندگی دینی و عفاف همراه بوده و از این بند گسستن ها نباید متعجب بود.

    خانه از پایبست ویران است،بیایید همۀ افراد خانواده را یکسان و همراه با تفکر و اندیشه تربیت نماییم و از این موارد جلو گیری نماییم.

    کودکی را نمیتوان باز گرداند،باکودکانمان درست برخورد نماییم و از اشتباهاتمان به غلط دفاع ننماییم و حکم الهی را پذیرا باشیم تا با هم مهربانتر باشیم آنچنان که پیامبر اسلام بود

    همه شما را به خدا میسپارم ،الهی شاد باشید و در راهِ وجدی بی غم
    پاسخ:

    سلام و احترام

    اسلام همواره از تنگ نظری به اصطلاح دوستان بیشتر آسیب دیده است

    برنامه آکادمی گوگوش یا هربرنامه دیگه ای فقط یه برنامه س این مخاطبه که باید آگاه باشه اگه آدما به اعتقادات ودونسته هاشون پایبند باشن مشکلی پیش نمیاد.این خانوم چه ارمیا باشه چه ارینب مشایخی چه هرشخص دیگه ای به ما مربوط نمی شه جواب اعمالشم با خودشه.این برنامه یه مدت پخش شد والانم تموم شده ما باید آگاه باشیم واجازه ندیم یه برنامه روی ما وافکارمون اثربذاره.

    باور کنید من نمازمو می خونم. قرانمو می خونم .روزه می گیرم. کار خیر دستم بیاد می کنم. والله ادم خوبیم...و ارمیا رو  هم ادم خوبی می دونم... فقط تو کار شما موندم؟؟؟
    پاسخ:
    حرفات رو باور می کنم چه قدر خوبه که ارزیابی خودت از خودت مثبته.التماس دعا
    ارمیا صداش زیباست و برایش حرف در می اورند   ارمیا جان به این حرف ها گوش نده   مهران هستم از اصفهان
    ارمیا این جور ادمی نیست و این حرف ها دروغ است. مهم اینه که صداش قشنگه و من صداشو دوست دارم
    دروغ گو ها ارمیا همچین آدمی نیست
    سلام ارمیا. من ناهید هستم مسجد ولیعصر خمین یادته با هم واسه مسابقات میرفتیم اراک. همیشه مقام میاوردی. از دیدن شوکه شدم و از اینکه اول شدی خیلی خوشحال شدم.

    من با مجید موافقم.... سما موسیقی با صدای مرد و هرگونه ساز موسیقی رو حروم میدونین!

    در صورتی که تو عروسی حضرت فاطمه دف زده شده و عربا از همون ابتدا خواننده بودن...

    به قول سعدی که یه حکایتی داشت که می گفت شترم از آواز لذت میبره ولی بعضی از شما ادما از یه حیوانم کمترین که چیزی از موسیقی نمی فهمین

    واسه گل اهنگ بذاری بهتر رشد می کنه. واسه گاو اهنگ بذاری بیشتر شر میده... بازم بگم؟؟؟

    ایول

    خانم همنشین با نیکان ارمیا تو اون دنیایی که قبولش داری جوابتو میده

    واقعن جواب های جالبی دادین
    قانع کننده و خیلی جذاب
    این فقط محضه یه تعریف نبود
    خواستم احساس وجدمو یه جوری ابراز کنم!
    من دانش آموز همون مدرسه ای هستم که شما و اورینب چندین سال پیش توش درس میخوندین.معارف جامعه الزهرا قم.درست میگم؟
    واسه ی اورینب خانوم خیلی متاسفمو از کارش خیلی تعجب کردم اما بیشتر از همه از نظرات دوستان تعجب کردمو متاسفم واسشون شاید حتی بیشتر از اورینب.
    کسایی که میگن لا تجسسو مطلع نیستن که تایید گناه کار مانند انجام دادن همون گناهه؟
    خدا عاقبت همه رو بخیر کنه انشاا...
    یه روز ایت ا... جوادی آملی گفت فریب دادن حیوان هم گناه است دیگر چه برسد به ما که انسانیم پس منصوره جان سعی نکن ما را فریب بدی
    پاسخ:
           نکته ی بسیار جالب و قابل توجهی را مطرح فرمودید سپاسگزارم
    دروغه اینقدر ززززززززززززززررررررررررررررررررررر نزنید اشغالای کسافت ارمیا 

                گــــــــــــــلـــــــــــــــــــــــــه گل 

    شماها خودتونو درست کنید این دروغا حق الناسه 

    پاسخ:
       آنچه نوشته اید از اندیشه ی شما سرچشمه می گیرد (فحش و ناسزا)و شما نمونه ای از طرز تفکری هستید که از خواننده ی محجبه ی آکادمی حمایت می کنند  البته تعجبی هم ندارد.
    ببخشید ها ولی یعنی ارمیا اونقدر روتون تاثیر گذاشته که بر علیه اش این همه مطلب نوشتین بی کارین اصن یه وضعی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    پاسخ:
           جالبه که بر شما نیز تاثیر گذاشته!
  • هوادار ارمیا
  • تو که اینقدر ادعای مومنی میکنی تاحالا تو احادیثی که میخوندی خوندی ولاتجسسوا . 
    پاسخ:
     در مورد دوستان  قرآن چنین سفارشی شده نه در مورد دشمنان قرآن
    واقعابرات متاسفم .همش که این دنیانیست بری جلوهرکس وناکسی شعربخونی 2تابه به وچه چه بگن تموم شه بره بدیخت اون لحظه ای که توقبری رویادت بنداز ..............
    پاسخ:
    خطاب به ارمیا نوشتید؟
    از کوته فکری و کوچیک شدن آرمانهای بعضیا که پیامهاشون خوندم واقعا تاسف خوردم.....کاش ارزش زدنگی درک کنیم...ارزش حجاب نماز و ... درک کنیم...واقعا بغض گلوم گرفته....  



    خانم صامتی ممنون...دوستتون دارم.....
    پاسخ:

    لیلای عزیز سلام

    چه خوب که ما به جای همه چیز خدای مهربان را داریم اگرچه ندیدمت و نمی شناسمت ولی سپاس که این رسانه رو محرم دونستی و از احساست نوشتی .

    می دونی خیلی ها آرامش رو در نماز تجربه نکردن و از اصل نمی دونن که عفیف بودن چه نسبتی با وقار یک زن داره بیا براشون دعا کنیم که توفیق چنین آرامشی رو در مسیر زندگی پیدا کنن.من هم دوستت دارم

  • شستشو مغزی شده ی سابق
  • یه حرفایی همیشه هست که از عمق نگاه پیداست
    از اون حرفای تلخی که مثل شعر فروغ زیباست

    از اون حرفها که یک عمره به گوش ما شده ممنوع
    از اون حرفهای بی پرده شبیه شعری از شاملو

    از اون حرفها که میترسیم از اون حرفها که باید زد
    از اون درد دلای خوب از اون حرفهای خیلی بد

    نگفتی و نمیگم ها حقیقت های پنهونی
    از اون حرفها که میدونم از اون حرفها که میدونی

    به زیر سقف این خونه منم مثل تو مهمونم
    منم مثل تو میدونم تو این خونه نمیمونم

    یه حرفهایی همیشه هست که از درد توی سینه ست
    مثل رپ خونی شاهین پر از عشق پر از کینه ست

    پر از نا گفته هایی که خیال کردیم یکی دیگه
    دلش طاقت نمیاره همه حرفامون و میگه
    میگه میگه . . .

    همیشه آخر حرفا پر از حرفای ناگفته ست
    همیشه حال ما اینه همیشه دنیا آشفته ست

    به زیر سقف این خونه منم مثل تو مهمونم
    منم مثل تو میدونم تو این خونه نمیمونم

    پاسخ:
    جناب شستشو  شاعر چه فردیست؟ خودتون سرودین ؟قبل از شستشوی مغزی بوده یا بعدش؟!

    خانم محترم یک کلاغو40کلاغش نکن الکی هم نگو...شماخودت اگه راس میگی چرا عکستو برای ریاع کاری گذاشتی هاااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟براتون متاسفام بای


    پاسخ:

    سلام در ادبیات فارسی ریا اینطور نوشته میشه . از چه زمانی تا به حال عکس روی وبلاگ شخصی ریا ست؟ علاقه مند هستید تصویر شمارو بگذاریم تا به گمان شما ریا نشه ؟! اگر صلاح می دونید عکس خودتون رو ارسال کنید بنده بگذارم رو وبلاگ شخصی خودم.التماس دعا بزرگوار

     

    سلام منصوره منم ارمیا جواب نظر منو نمیدی اشکال ندارههه من فقط اومدم بهت بگم... هیچی خداحافظ خداکنه تورو ببینممم روزی به امید دیدار
    پاسخ:
    سلام اگرچه شما نام ارمیا را انتخاب کردید ولی هیچ سندی بر این ادعا نیست که شما ارمیا هستید در ضمن شما هیچ پرسشی از بنده نداشتید که بنده پاسخ بدم
    روزی که به عنوان منافق واقعی جلوی همه مخلوقان خداوند رو سیاه شدید متوجه میشید که اسلام و قران چیه.
    شما نویسنده محترم این صفحه، شما مصداق واقعِی کسانی هستید که در آیه ی هشتم تا بیستم سوره بقره به صراحت اوضاع و احوالتون بیان شده.
    حرف های من و دیگر مردم عادی در شما هیچ تاثیری نداره و دیدار به روز رستاخیز.
    خدا رحمت کنه آیت الله مجتهدی تهرانی رو می فرمودند:

    ببینید تو  زندگی چه کسی رو بیشتر دوس دارین بدونید با همون محشور میشین

    اگه گناه کردن کسی رو ببینیم و خداوکیلی تنمون از گناهش نلرزه برعکس بدمون نیاد و شاید لذت هم ببریم نباید از آینده مون بترسیم؟

    آینده فقط فردا و 10 سال دیگه نیست به خدا،آینده یعنی عاقبت به خیری

    هرکس یه برداشت از دین داره یعنی چی؟ برداشت از دین یعنی حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)

    به امید ظهور منتقم فاطمه(س)


    پاسخ:
           هانیه جان  سپاس که حرف دلت رو با ما در میون گذاشتی
    من می گم مشکلات ما با دیگران مشکلات سیاسیه نه دینی... و اینکه با این کارتون گناه بزرگی کردید... صادقانه بگم که من به جای شما از خدا می ترسم...
    پاسخ:
    جناب خواننده بنده با خانم ارمیا چهمشکل سیاسی دارم؟! لطفا توضیح دهید که چه کاری گناه بزرگ است؟
    خوبه من هم بگم که مجید(نفر دوم اکادمی) بچه محل ما تو برزیل بوده به خاطر تو دماغی بودن صداش بهش میگفتن مجید دماغی


    از خدا بترسید گه اینقدر دروغ تحویل مردم میدید
    اگه ارمیا حذف میشد میگفتید چون حجاب داشت حذف شد

    پاسخ:
    بحث اول شدن یا حذف شدن خانم خواننده ی با حجاب نیست بحث بدعت گذاری اوست ،بحث توهین او به به ارزش زنان محجبه ی ایرانی است شما تابه حال خانم محجبه ی خواننده ای را که ادعا می کند مسلمان است  رادر ابعاد جهانی دیده بودید؟
  • طرفرار آکادمی گوگوش
  • میخواستم بگم که زندگی مردم به شما چه ربطی داره اصلا اگه چیزهایی که شما میگید درست هم باشه ارمیا طرفدار زیاد داره و حرفای شما یک درصد هم از تعداد طرفداراش کم نمیکنه

    من هم با حضور یک دختر شبیه ارمیا به عنوان نماینده دختران ایران شدیدا مخالفم، اما یه مشکلی هست، وقتی که خودمون روی نوع پوشش و رفتار کار فرهنگی نکردیم، باید منتظر باشیم تا بقیه برامون الگو بتراشند، تو یه ظرف زیبا تحویل بدن، دیگه جای گله کردن نیست.
    در ضمن اطلاعات داده شده راجع به ایشون و سوابق مذهبی در سال های گذشته که توی سایت گذاشتید، اگر مطمئن نیستید ترویج نکنید، چون از جمله آثارهم خوانده میشه و خودش مایه گناه است.
    منصوره جون، اتفاقا من فکر می کنم شما خیلی عصبانی هستید و وانمود می کنید که ارومید... ببینید من دلم می خواد تفاوت خوندن خانومی که دکلمه می کنه وپشت صدای گیرا و وسوسه برانگیزش ( الته از دیدگاه شما) با خانومی که با ریتم می خونه رو برام شرح بدید. اگر به ایجاد وسوسه باشه که هر دوتاش وسوسه برانگیزه و حرام.( البته بازم از دیدگاه شما)متاسفم از اینکه فکر می کنید فقط شما اسلام و قران و خدا رو می شناسید و بقیه بوقن...در ضمن چی کار به تحصیلات کسی دارید. شعور و اگاهی از مطالعه می یاد نه از مدرک.یه جواب بده ادم قانع بشه خداییش.
    پاسخ:

     خواننده ی محترم!

    آنچه شما به آن اشاره داشتید نظر بنده نیست.اینطور که شما می گویید که به طور کلی صحبت کردن خانمها ممنوع است !صدای زن به اقتضای جنسیت زنانه است و ویژگی های خاص خودش را دارد .بنده با صدای زن مخالف نیستم با اینکه بگوییم اسلام می گوید زن محجبه می تواند خوانندگی کند مخالف هستم .

    در مورد رشته ی تحصیلی هم که پرسیدم به جهت گفتگو از اشتراک نظرها بود شما هم که با بنده سر ستیز دارید از هر دری که می خواهیم وارد گفتگو شویم بالفور برجک را هدف می گیرید !

    در این وبلاگ بناست گفتگو کنیم مخالف یا موافق

    می فهمم که بسیاری از کج فهمی ها اسلام را دین جنسیت معرفی کرده است در حالی که پیامبر اکرم می فرمایند من برای اخلاق آفریده شدم به این جمله خوب فکر کنیم حقیقتا دین اسلام که بنده هم بسیار کم به آن معرفت دارم برای اخلاق آمده نه برای خط کشی جنسیت ها برای انسانیت آمده نه برای سانت کردن روسری ولی باور کنیم اگر به اصول دین اسلام نزدیک شویم اتوماتیک در درون سیستم بسیاری از مسائلی که امروز سبب افتراق ماست علت اشتراک ما خواهد شد .

    خاطره ای از خانم دکتر زهرا مصطفوی  دختر امام خمینی(ره)

    برای مصاحبه ی رادیویی خدمت ایشون بودیم و خود گفتگو هم ماجرای خاص خودش را داشت ولی نکته ای که مرا بهت زده کرد بخشی از خاطره ای بود که از امام تعریف کردند :

    برخی برای سوال در خصوص صدای زن و مرد در رسانه نزد امام آمده بودند امام فرمودند هرجا صدای زن حرام است صدای مرد هم حرام است بلعکس یعنی اگر مرد هم برای ایجاد وسوسه ی انسانی صدای خود را نازک کند فعل حرام انجام داده واگر زن هم با صدای معمول و هنجار خوددر جمع نامحرم قرآن بخواند حلال است و پخش آن از رسانه ایراد ندارد.

    و نکته ی دیگر این که برای کمیته ی تخصصی سیما دعوت شدم در آنجا به خانمی گفتند قرآن بخوان و بنده ی خدا قرآن را با ترتیل قرائت کرد آنگاه یکی از مدیران سازمان با حالت خاصی که گویا مچ خانم امتحان شونده را گرفته گفت شما کجا دیده اید که زن قرآن بخواند و من به یاد فتوای حضرت امام افتادم و افسوس خوردم

    درد ما همین بد فهمی هاست تند روی هاست ولی این دلیل نمی شود که به نام اسلام برویم در فضایی که فلان خانم خواننده که تبارش مشخص است به ما امتیاز مثبت بدهد بعد بگوییم ما مسلمانیم این عین نفاق است.ایشون که علاقه ی به خوانندگی داشت و شما می گویید غرض نداشته خوب  بدون روسری می رفت به سبک خودشان.من می گویم شتر سواری دولا دولا نمیشه خواننده ی عزیز شما چه می گویید؟ 

    خیلی ببخشید- شما در بالا گفتید ارمیا خودش آبروی خودش رو برده میشه بدونم چطوری؟ چون تو آکادمی شرکت کرد و خوند آبروش رفت؟ واقعا حرفاتون خیلی بی معنین
    میخوام بدونم چطور آبروش رفته ؟
    ازین ببعد یادم باشه هرکیو دیدم باحجاب بود میخوند منافقه آخه اونایی ک میخونن حتما باید بی حجاب باشن ن؟؟ از نظر شما اینه
    پاسخ:
    شما عصبانی هستی آروم که شدی مهربون که شدی پیام بگذار با هم گفتگو خواهیم کرد چند سالتونه؟ به چه کاری مشغول؟
    سلام من هنوز موندم که شما چقدر بیکار تشریف دارین که نشستین جواب تک تک مردمو میدین ؟ با اینکه میبینین همه افتادن سر شما و طرفدار ارمیان و خداروشکر حالیشونه به چنین وبلاگایی ک فقط شایعه میکنن (مثل شما) تکیه نکنن
    به کارتون ادامه بدین شاید تونستین یکیو خر کنین با حرفای بدون مدرک و عکسای ساختگیتون
    پاسخ:
    سلام
    بزرگوار سپاس از اینکه با مشغله ی فراوان تقریبا هر روز به وبلاگ سر می زنید و نظر می گذارید
  • شستشو مغزی شده ی سابق
  • نه خوب

    گوگوش کجا و ریس جمهو ر کجا؟ شما تفاوتی بین رئیس جمهور و گوگوش نمیبیمید؟

    انتقاد از رئیس جمهور آدم رو به ملکوت اعلا می فرسته ولی انتقاد از گوگوش  هیچ بلایی سر کسی نازل نمی کنه . . .

    شما خیلی عمیق فکر می کنید فکر هم می کنید که ممکنه غرق بشید ...

     

    شما از چی دفاع می کنید؟ از اسلام؟ از قرآن؟ از نظام؟ اگر هر کدوم از ایناست مطمئن باشید تک تک زنای ایرونی همینا رو می خوان. جواباتون برام قانع کننده نیست. بازم می گم ارمیا کار اشتباهی انجام نداده اما شما دادید...امیدوارم پیش خدا هم همین طور بلبل زبون باشید.
    پاسخ:
           شما به چه دلیل یا دلایلی می فرمایید ارمیا اشتباه نکرده؟
    دیگه بدتر... اگر دوستش نیستید پس به چه حقی ابروش رو می برید؟ نگید به حمایت ازاسلام که کار ارمیا هیچ خدشه ای به اسلام وارد نکرده. توی پاسخ هاتون می خوندم که گفتید: بردن ابروی مومن حرام است. پس چرا ابروی ارمیا رو بردید؟ نکنه نعوذ با لله خودتون رو جای خدا می ذارید و تشخیص می دید که اون مومن نیست؟ خانم محترم! واقعا توی کارتون موندم؟؟؟ از خدا بترس...
    پاسخ:
    ارمیا خودش آبروی خودش رو برده.شما از چی دفاع می کنید؟! 
  • شستشو مغزی شده ی سابق
  • در ضمن شما برای معروف شدن چرا از آکادمی استفاده می کنید و و و و و ماهواره که ندارید ...خوب فیلتر شکن هم که حتما ندارید  ....پس چه جوری تحقیقات فرمودید؟

    امام چاوز به شما اطلاعات دادن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ:
    بسیار سطحی بحث می کنید تحلیل کنید.با منطق شما نباید ازرئیس جمهور انتقاد کرد چون معروف خواهید شد؟!
  • شستشو مغزی شده ی سابق
  • کججججججججججهای قرآن نوشته صدای زن مورد داره؟؟؟؟

    این خرف از تحریف های دین یهود بوده که توسط  آخوند های مسلمان شده ی یهودی وارد شده ...........

    کلا الکی قرآن ترجمه نکنید ...........

    در ضمن حسود هرگز نیاسود . . . و.. .

    سلام  ببینید من اسمم اورینب مشایخی نیست همه اش شایعه است حلا میل خودتونه می خواین باور کنید می خواید باور نکنید باارادت ارمیا

    سلام خانم صامتی...
    شما دوست ارمیا هستید و این خیلی زشت که یه دوست قدیمی بخواد آبروی دوستش رو به هر بهانه ای به چالش بکشه و شعور و شخصیت اون رو در معرض قضاوت هر کس و ناکسی قرار بده. من نمی دونم واقعا هدف شما از این کار چی بوده؟ تنها چیزی که به ذهنم می رسه اینه که شما می خواین نظر شخصی خودتون رو به دیگران قالب کنید واین اشتباه محضه...
    خانم عزیز، به نظر من کار شما خیلی بدتر قابل سرزنش تر از کار ارمیا است. البته اگر ارمیا واقعا کار بدی انجام داده باشه... از خدا طلب بخشش کنید... نمی دونم چرا کارتون حس بدی بهم می ده... همین.
    پاسخ:
    سلام بزرگوار!
    نویسنده ی متن بنده نیستم و با خانم ارمیا دوست نبوده ام
    سلام . ارمیا با هر دین و مذهبی با هر فرقه ای گفت : در برابر عقاید همدیگر شکیبا باشیم ..اونوقت شما این سایتو راه انداختید و جوابه همه رو میدید و عکسای فتوشابی درست میکنید ؟ چرا؟ موقعیتتون به خطر افتاده ؟اگر نگران حجاب خانم ها و بهشتتون هستید کسی را تو قبر دیگری نمی ذارن یعنی 1 میلیون نفری که ارمیا را تو فیسبوک لایک کردند همه گناهکارن و راه اشتباه میرنم .من خودم خانم حجاب داری هستم .مطمئنن با دیدن ارمیا از عقاید خودم بر نمی گردم ولی راه انداختن  این مطلب در سایت شما شک بر انگیز است که چه کسانی شما را حمایت میکنند که به اسم دین تخریب چهره می کنید.. 
    پاسخ:
    سلام
    نکات جالبی مطرح نمودید.اندکی بیندیشید

    الان میدونم همگی اونایی که به ارمیا عزیز بد و بیرا میگن دارن از حسودی آتیش میگیرن.

    آخه چرا وقتی یک نفرو میبینید که از شما موفق تره بهش حسودی میکنید.

    شما ها فکر میکنید پاک ترین و بی گناه ترین آدم دنیایید و فقط ادعای دینداری میکنید.

    برای ارمیا و امثال ارمیا آرزوی موفقیت های بیشتر دارم تا چشم هرچی حسوده کور بشه.

    پاسخ:
            سلام

    لطفا در این رسانه به دور از سطحی نگری و با رعایت اصول گفتگوی مجازی تنها به تحلیل بپردازید

    سلام 

    حالم از ادم های دروغو و ریا کاری مثل ارمیا بهم می خوره.......

    از اطلاع رسانی شما هم ممنون.
    پاسخ:

          سلام

    لطفا در این رسانه به دور از سطحی نگری و با رعایت اصول گفتگوی مجازی تنها به تحلیل بپردازید.اگرچه با این بدعت گذاری مخالفم ولی بیش از هر چیز تمرین یک گفتگوی صحیح برازنده ی جامعه ی ایرانی است.این اولین بار نیست که جامعه ی ایرانی با چنین پدیده ای مواجه شده و آخرین بار هم نیست.آنچه اهمیت دارد تحلیل و آگاهی بخشی است.

    با سلام...
    این متن برای" مری " : دوست عزیز منم به شخصه طرفدار ارمیا هستم و مخالف اینکه درمورد زندگی شخصیش حرف بشه.ولی شما نباید به کسی توهین بکنید.اگه کسی کار بدی کرده(که البته خانم صامتی فقط این متن اینجا گذاشتن با ذکر منبع..خودشون که ننوشتن)،شما با این طرز حرف زدن با اون چه فرقی می کنید؟
    اختلاف نظر،راهش دعوا نیست...راهش گفتگوی منطقیه

    خانم صامتی عزیز،من از شما عذر می خوام.....
    پاسخ:

       با سلام

    اساسا شخص مهم نیست صامتی باشد یا ناطقی! مهم این است در یک رسانه که مخاطبان فراوانی می تواند داشته باشد اصولی حاکم است که بر یک نوشته ی شخصی نیست،برخی دوستان پیام های فراوانی نوشته اند که اصول گفتگو در آن رعایت نشده و گاهی به سمت و سوی هجو نویسی میل کرده وبه هیچ ترتیب نباید و نمی توان آنها را منتشر کرد و ناگزیر برخی را که متعادل بودند تنها برای ایجاد دیالوگ منتشر کردم تا راهی باشد به سوی گفتگو ،چرا که گفتگو با اختلاف نظرنیز شیرین است آن هم به زبان شیرین پارسی. آسمان عزیز سپاس که به واژه ی ارزشمند منطق اشاره کردی.انصاف و منطق در کنار هم زیباتر.

    درپاسخ به عزیزانی که گفتن کجای قرآن گفته خوندن زن حرامه باید بگم همه احکام  اسلام  وحرام و حلال ها توی قرآن گفته نشده که اگر کفته شده بود نیازی به اومدن پیغمبر و ائمه نبود اما درمورداین مساله آیه صریح قران هست که "به زنان بگویید صدای خود رابرای مردان نازک نکنند"طبق این آیه اگرنازک کنن حرامه خوانندگی زن باحجاب یعنی مسخره کردن کلام خدا و مسخره کردن  کلام خدا یعنی...

     

    پاسخ:
    مختصر و مفید

    سلام وقتی پیام ها را خوندم متاثر شدم.حمایت از کسی که ابروی همه زنان مسلمان برده. وقتی در دانشگاه همه حرف از اکادمی گوگوش می زدند همه تلخ هست.برنامه بی محتوا اخرش که مثلا ارمیا برد واسه دنیا و اخرت ما چی میشه.وقتی اقای 65 ساله که هنوز 6 ماه نیست از حج واجب امده  دنبال این برنامه میره دیگه چی می تونم بگم.

    خدایا عاقبت بخیری را خواهانم.

    لعن الله بر دشمنان قسم خورده اسلام

    پاسخ:
           سلام  سپاس از وقتی که گذاشتید
    سلام من امیدوارم این خواننده بتونه حجاب خودشو حفظ کنه و رو دیگران تاثیر بزاره نه اینکه دیگران روی اون تاثر بزارن
    من هم دوست ارمیا بودم ولی فکر نمی کردم ارمیا همچین دختری باشه
    پاسخ:
    سلام اگر تحلیلی بر این تغییر رفتار دارید ذکر کنید چکونه است که ناگهان چنین تغییری در ارزش گذاری ها رخ می دهد؟
    انشاالله خدا لعنت تون کنه که این طوری پشت سر مردم حرف در میارین
    پاسخ:

    به جای سلام لعنت کردید!

    بهتر نیست کمی توضیح دهید ؟در متن ذکر شده به کسی توهینی نشده ،حال چرا شما اینقدر عصبانی هستید؟!

    این رو هم ببینید: http://razemashreq.blogfa.com/post/60  کامنتهاشم بخونید خوبه.
    چرا شما احساس میکنی فقط حق با شماست؟؟
    و برای هر کسی با منطق خودتون جوابی دارید؟؟
    شما هویت ایرانی بودن خودتونو فراموش کردی، چرا؟ به تمامی پاسخ هایی که به کاربر ها دادی توجه کنید بیشتر واژه هایی که به کار بردید عربی هستند!!!
    نمیدونم ما تو ادبیاتمون دچار کمبود واژه هستیم یا شما به طور کلی واژه های پارسی رو فراموش کردید!!!
    تازه شما به جای اینکه در مورد ارتودنسی ارمیا و ... مطلب بذارید بهتر بدونید که تو همون دینی که خوندن ارمیا رو از دیدگاه شما حروم کرده، انتشار مسائل خصوصی دیگران رو هم حروم کرده!!!
    همین کارا رو میکنید که اسم همه چیزو خراب میکنید.. 
    پاسخ:

         بزرگوار!

    این متن نامه ی یکی از دوستان خانم ارمیاست و بنده اون رو تنظیم نکردم.

    در مورد استفاده از لغات عربی یا فارسی منظور شما مفهوم نیست به آن جهت که هر فردی شیوه ی خودش را برای بیان مطالب دارد حال شما از چه مساله ای گلایه دارید نمی دانم 

    سلام ...

    اولا آقا مجید درسته به قول شما تو هیچ جای قرآن نوشته نشده که خواندن زن حرام است ولی الله وکیلی وقتی یه زن داره میخونه صداش نازک نمیشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    چرا داریم سر خودمونو شیره میمالیم ؟

    ثانیا

    اصلا به جنبه سیاسی مسئله نگاه نمیکنم ولی از طرفی ارمیا رو باید تحسین کرد

    کار ساده و آسونی نیست که تو جایی زندگی کنی و با کسانی رفت و آمد کنی که تو با همشون فرق داری تو ایران خودمون که حالا مثلا اسلامیه چه بد حجابییی که نیست .یه اراده و ایمان قوی میخواد که بتونی اینقدر خوب  از پس این همه هوا هوس بر بیای شاید خیلی از ما که ادعای دینداری میکنیم تو همچین موقعیتی قرار بگیریم نتونیم از پس خودمون بر بیایم .

    در ضمن خانم 

    khoorshideman

    چرا دوست داری به هر چیز فقط از یه جنبه نگاه کنی ؟؟؟؟؟؟

    بد نیست یه کم  آدم همه جانبه فکر کنه!!!!

    پاسخ:
    جامع الاطراف بودن پسندیده است ولی سهل است وممتنع ...

    مرحبا به تینا

    با سلام و خسته نباشید.میخواستم بگم اومدن ارمیا و امثال اون منو به وحشت میندازن به نظرم خوانندگان زن بی حجاب و بی ادعا شرف دارن به ارمیا
    پاسخ:

           باسلام خسته نیستم ،خدا قوت

    آسیب تزویر و تظاهر همواره بیش از کفر و بی دینی است.

    سلام خانم صامتی عزیز.از صبر و ادبتان در پاسخگویی و روشنگری سپاسگزارم.ومن الله التوفیق
    پاسخ:

    سلام

    خوبرویان جفا پیشه وفا نیز کنند

    به کسان درد فرستند و دوا نیز کنند
    پادشاهان ملاحت چو به نخجیر روند
    صید را پای ببندند و رها نیز کنند
    گر کند میل به خوبان دل من عیب مکن
    کاین گناهیست که در شهر شما نیز کنند
    بوسه ای زان دهن تنگ بده یا بفروش
    کاین متاعیست که بخشند و بها نیز کنند
    گر رود نام من اندر دهنت نیست عجب
    پادشاهان به غلط یاد گدا نیز کنند

    شیخ اجل سعدی شیرازی

    اولا:ارمیا حقش بود تو اکادمی اول بشه ورای هر دلیلی که یا ساختگی >یا حقیقت من کاری ندارم
    دوما :من میگم بازم حاشا به غیرتش که حداقل حجاب داره ودر چندتا صحنه حتی نمیزاره دست نامحرم بهش بخوره>تو مملکت اسلامی انقدر کثافتکاری راحت شده که دیگه شاید از گفتنش هممون خسته شدیم در کل من میگم گذشته هر کسی به خودش ربط داره شاید توگذشته ماهم چیزهایی هست که اگر در ملع عام گفته بشه از ما یه کمونیست میسازههرکسی ازطریق شعور خودش باید نتیجه گیری کنه .............
    مطلب زیبا و پر از بحث و پر محتوایی بود
    آدرس سایت ما:
    فتنه گران شیراز
    nefagh.blog.ir

    حق را چه جوری باید شناخت؟قرآن خدا که یکیه!این برداشت هاست که متفاوته.شما ببین،بین مراجه تقلید هم اختلاف نظر هست.

    درهرصورت بی صبرانه منتظر نوشته ی شما هستم.چون نوشته های شما ،گرچه مقداری جهت گیری سیاسی داره،ولی واقعا منطقیه...افراد افراطی که فقط خودشون میبینن،قابل اعتماد نیستند..چه افراطی مذهبی و چه افراطی غیر مذهبی...

    همین خانم میس طلبه،شما برو ببین چه جوری جواب یکسری کامنت هارو داده.جالبه!واسه شما هم یه حرفایی میزنن که شما باید ناراحت بشی،ولی با خونسردی و مهربانی جواب میدی..خانم میس طلبه که نماد یک زن طلبه است،باید بیشتر حواسش جمع کنه که چه جوری حرف میزنه.(مخصوصا با اون همه ادعایی که دارن در جهت تربیت افراد و ...).

    با سپاس فراوان از شما

    دوباره سلام خانمی بدون شرح دقیق یعنی چی عکس نذاشتم برات ک شرح بدی!!شما نوشتی ارینب عاقبت ب خیر شد منم گفتم شاید دوس داری بری آکادمی حالا بگذریم..شما مشکلت اول شدنشه یا حجابش یا منافق بودنش؟؟؟
    پاسخ:

    سلام عزیزم

    یادداشت شما جالب بود به نظرم نیازی توضیح نداشت .دورویی ،تظاهر مساله این است خودت باش آنچه در جهت فهم صحیح مورد تحقیق قرارداده ای را بپذیر .حزب باد نباش مساله این است نسیم جان.خودت که باشی همواره اولی حتی اگر دیگران تو را تکذیب کنند

    سلام


    این حرفا دیگه قدیمی شده!!!

    جالبه هیچ وقت نمیتونیم هم دیگه رو تحمل کنیم!!!

    واقعا خیلی سخته درکش که یک مسلمان با یک همچین عقایدی توی دنیا وجود داشته باشه؟ که میایین بهش تحمت اینکه این از منافقین خلق و ... هست رو میزنین!؟! عجب!


    هیچ جای قرآن نوشته نشده که گوش دادن صدای زن و خواندن زن و ... حرام است.

    کافیه به کتاب خدا مراجعه کنید نه به حرف روحانیا


    شما که موسیقی با صدای مرد رو حرام میدونید میخواستین خوندن زن رو حرام ندونید!؟!؟

    عقایدتون برا خودتون باشه

    هرکسی عقیده خودشو داره و به کسی ربطی نداره

    توی قرآن هم نوشته شده هرکس با افکار خودش در قیامت سنجیده خواهد شد.!

    پاسخ:

    جناب مجید

    نظر شما رو تنها با اعتقادات خودتون میشه پاسخ داد فرمودید عقاید هرکس به خودش مربوطه بنابراین عقاید میس طلبه وبرخی دیگر هم به خودشون مربوطه.موءید باشید

    سلام خانم صامتی عزیز
    شما اگه یه سر به صفحه ی فیسبوکش بزنید،میبینین هر روز تعداد لایکاش بیشتر میشه..
    البته خوب افرادی با طرز تفکر شما در کل اینجور برنامه هارا نگاه نمی کنن،ولی  افرادی که نگاه می کنن کم نیستند...و از همون افراد تعداد زیادی طرفدارش هستند.
    خواسته یا ناخواسته،وقتی دختر محجبه تو همچین برنامه ای شرکت میکنه،خیلی ها با خودشون میگن،اسلام اونجوری که همه میگن سخت هم نیست(برای خانم ها)...
    منظورم اینه که یه نگاه جدید و البته قشنگ به وجود میاد.حتی کسایی که به هیچی اعتقاد ندارن هم،از این دیدگاه استقبال می کنن.
    پاسخ:

    هیچ گاه عملکرد اکثریت توجیهی برای عمل ما نیست.برای شناخت حق باید حق را شناخت و افراد را با حق سنجید نه این که حق را با افراد مورد سنجش قرار دهیم.و خداوند در کلام الهی بارها تایید می کنند که اکثرهم لا یعلمون،اکثرهم لا یعقلون...

    با عرض سلام و تبریک روز زن
    خانم صامتی عزیز،شما که کارشناس فرهنگی هستید،یه مطلب در مورد اینکه چرا ارمیا(به عنوان سمبل یک فرد مذهبی افراطی) راهش عوض شد؟و از همه مهمتر چرا این همه طرفدار داره؟و طرفداراش هم آدم های بی قید و بند نیستند؟
    به نظر شما به خاطر این مسئله نیست که از اسلام جزء احکام سخت و خشک،چیزی به ذهن آدم نمیاد؟
    با تشکر
    پاسخ:

    سلام بانو!

    سپاسگزارم .به جهت میلاد صدیقه کبری تبریک ولی اساسا در خصوص وضعیت زنان ایرانی در مقایسه با آرمانها و اهداف نگاه اسلام نمی توانم به زنان ایرانی تبریک بگویم .

    پیشنهاد خوبی است البته چرا فرمودید طرفداران فراوان؟از کجا به چنین جامعه ی آماری رسیده اید؟

    لطفا شما دلایل و مستنداتی را که دارید ارائه کنید .

    سلام..من از اول آکادمی از ارمیا بدم می اومد و ب نظره من حق امیر حسین بود اول بشه...

    ارمیا اومد و ی تعریف جدید از دین داد خیلیا فهمیدن اسلام اونقدرام خشک نیست حالا عضو چ گروهی بوده و هست وچند باز ازدواج کرده ب من یکی ربطی نداره میس طلبه شمام زیاد خودتو ناراحت نکن اگه دوس داری سری جدید آکادمی با هم شرکت میکنیم منتها من چادر سر میکنم تو روسری چادر برا اول شدن بیشتر جواب میده!!!!!!!

    پاسخ:

    بدون شرح!

  • مجتبی قره باغی
  • جناب سین

    شما بهتره کمی در جنگ نرم و دشمن شناسی اندکی تحصیل کنید تا تفاوت حریم خصوصی و ایجاد فرهنگ مبتذل رو بفهمید.
    پاسخ:

    با سلام

    جناب قره باغی  برخی  از جمله جناب سین خود را به خواب زده اند لذا تلاش بنده و جنابعالی ره به جایی نخواهد برد.

    چرا انقدر وارد حریم خصوصی افراد میشین؟ارمیا واقعا صدای قشنگی داره وقشنگ میخونه اعتقاداتش به
     ما مربوط نیست
    پاسخ:

    اندکی تامل لطفا!

    هر کی میخواد باشه ما که از اجراهاش لذت میبریم
    تورو خدا دست از سراین بنده خدابردارید انقدگناه وفحشاوزنا توایران هست که این بنده خداتوش گم اگه راست میگیدبریدجلواوناروبگیریدکه داره جوونارو نابودمیکنه
    پاسخ:

    سلام  بانو!

    بنده هم چون شما در این جامعه زیست می کنم و آنچه شما می بینید را می بینم و حس می کنم به هر حال هر کدام از ما به قدر توان خویش باید در جهت داشتن جامعه ای بهتر تلاش کنیم با " به من چه و به تو چه " جامعه ی بهتری نخواهیم داشت

    آخه آقا یا خانمی ک جواب میدی شما چقد واست مهمه
    حالا مگه چی شده؟ فقط شمایی ک باید ب مردم بفهمونی ک خانم ارمیا منافقه؟ من نمیدونم چرا انقد این موضوع مهمه ک همیشه حاضرید و جواب همرو میدید أأأأأأه
    پاسخ:

    شما هنوز متوجه نشدیدکه نویسنده ی وبلاگ یک بانوی ایرانی است!

    خانم یا آقا یه چه معنی است ؟!

    چه جالب که موضوع سرکار خانم خواننده ی محجبه آکادمی گوگوش برای شما نیز مورد توجه شدید است!

    سلام

    همه جایز الخطا هستیم

    اما خطا تا چه حد؟

    به گفته ی اسلام و قران و خدا قرار گرفتن زن در میدان های عرضه ی خوش مطربی در حد خواندن و لذت بردن بقیه بسیار نکوهیده شده

    آرایش و وضع ظاهری کمتر نشانه رفته نسبت به این عرض اندام

    اما آن هم خالی از بحث نیست

    اما ارمیای عزیزم

    هرچه گناه ما بزرگه

    بخشش خدا بزرگتره

    و تو ارمیا

    و همه ی کسانی که از ارمیا دفاع میکنید در جعلی بودن عرضه شدن این اطلاعات

    کسی که خود را به خواب زده باشد را هیچ کس توان بیدار کردنش را نیست

    در خانه اگر کس است...

    یک حرف بس است!

    اللهم عجل لولیک الفرج

    پاسخ:

    در خانه اگر کس است  یک حرف بس است!

    منم با نظر مرجان موافقم 
    نگفتین جایگاه اون خانم طلبه که همش دعای هدایت شدن برای دیگران دارن کجاست ؟
    خودشون هدایت شدند؟ 


     سلا م دوست خوبم دوستی که همیشه و هر کجا با من بود نیدونستم سایت داری توی فیسبوک یکی نوشته بود یکی اینارو میگه میگه دندوناش ارتودنسی بوده هو تا اینو گفت فهمیدم وقتی طلبتو خوندم ازخو د بدم اومددد خداحافظ دوستتدارم همیشه

    من فقط یه چیزی رو میخوام بدونم 
    کار این خانم که این مطلب رو منتشر کردن و توی خیلی از سایت و وبلگا منتشر شده وزندگی خصوصی یک نفر رو که شاید اون نمیخواسته کسی اینا رو بدونه درسته ؟؟؟؟
    اینکه پدر و مادرش جدا زندگی میکنن خودش یکبار جدا شده ....اخه اینا به کی مربوطه ؟؟؟
    شیوه جدید امر به معروفه ؟
    اون وقت اون دنیا این خانم (((طلبه))))تو چه جایگاهی قرار دارن ؟


    پاسخ:
    سپاس از اینکه دغدغه ی خودتون رو مطرح نمودید. به یقین پرسش شما پاسخ های متعددی دارداما آنچه مطرح است این که سرکارخانم خواننده با آگاهی کامل از آنکه چه می کند وارد این صحنه شده وبه یقین می دانسته که عمل او بخشی از افکار سنجی معاندان حکومت ایران است بنابراین نگران افشای هویت و امور خصوصی زندگی شخصی اش نبوده است.
    ببین دروغات خیلی قشنگه
    پاسخ:
    بگذار زیبایی در نگاه تو باشد نه در آنچه به آن می نگری.
    سلام دوست خوبم فقط همین رو برات مینویسم دوستت دارم
    پاسخ:

     

     

    سلامی به گرمی نان و تنور

    سلامی به یاران سنگ صبور

    سلامی به دستان بی معرفت

    به نزدیک یادان پیوسته دور

    سلامی به مردان ایران زمین

    دلیران،شجاعان،زنان غیور

    سلامی به عشق وبه عاشق سلام

    سلامی به راه بندان عقل وشعور

    سلامی به گرد تمام جهان

    به دوستان سلام وبه دشمن به زور

    من عاشق ارمیا هستم واقعا خانومه سنگین و با شخصیتیه دوست عزیز و تو یک عقده ای هستی خاطرات دوران دانشجویی چه ارتباطی به موفقیت ارمیا داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    به جای این که بزنی تو سر دیگران سعی کن خودتو بالا بکشی

    پاسخ:
    در قیامت با کسانی که عاشقشان هستیم محشور خواهیم شد .خداوند شما را با ارمیا محشور کناد
    نمیتونم بدون مدرک باور کنم
    همه این عکس های گذرنامه و اینجور چیزا رو میشه خیلی راحت ساخت

    پاسخ:

    سلام 

    بزرگوار به یقین برای هر اصلی حواشی هم وجود دارد که مشابه پدیده ی مذموم  یک کلاغ چهل کلاغ است اما آنچه باید در این گذر مورد توجه قرار گیرد این که خانم ارمیا در یک رسانه ی جهانی بدعتی را پایه گذاشتند که بنده خود شاهد بودم که برخی دختران جوان تحت تاثیر ایشون به خوانندگی همراه با حفظ حجاب متمایل شده بودند !

    و این همان نکته ایست که معاندان اسلام حقیقی می خواهند .اکنون که به بهای گزافی شاهد استقرار تنها حکومت شیعی در جان هستیم نباید اجازه داد که چنین بدعت هایی ترویج شد البته می دانم که برخی از مسولان  ناآگاه نیز در حوزه های دیگر و به شکلهای گوناگون بدعت ها دیگری را سبب شده اند ولی باید هر فرد به نسبت شرایط و توانایی  خویش در  جلوگیری  از این مساله  سهیم باشد .

    مساله ی چگونگی عکس گذرنامه ایشون حاشیه است به افق این پدیده بیندیشید که دشمن در فاز جدید حیا زدایی از منابع انسانی مسلمان اینبار زنان محجبه را هدف قرار داده است

    واقعا واسه افرادی که این شایعرو کردن متأسفم - حرفاتون خیلی مبتدیانس
    کی گفته یکی که خدا و اسلامو قبول داره باید دقیقا و دقیقا طبق اسلام عمل کنه ؟ ارمیا همه خصوصیات خوبو داشت ولی چون تو جمع خوند شد منافق؟ حتما اینو هم میدونین که تهمت زدن ب یک مسلمان بزرگترین گناهه دیگه- فقط میتونم بگم متأسفم واستون
    اصلا بگیم ارمیا منافق -خب شما به من بگین چی به شما میرسه با پخش کردن و شایعه؟؟ پس این نشون ضعفتونه وگرن خیلیا منافقن و مامیشناسیمشون پس چرا حرف اونا نمیشه ؟
    عقلی ک سالم باشه این حرفا رو باور نمیکنه
    پاسخ:

    بزرگوار چه شایعه ای ایشون در رسانه ی جهانی مقابل دیدگان همه ارزشهای مسلمانی را به استهزاء گرفتند شما می فرمایید شایعه؟!

    بنده  هم همچون شما دو چهره گی های فراوانی را شاهدم چه بسا چند چهره گی ولی نسبت به آنها نیز موضع دارم .ضمن اینکه این متن نامه ی دوست خانم ارمیاست و مطلبی به آن افزوده نشده .

    واقعا واسه افرادی که این شایعرو کردن متأسفم - حرفاتون خیلی مبتدیانس
    کی گفته یکی که خدا و اسلامو قبول داره باید دقیقا و دقیقا طبق اسلام عمل کنه ؟ ارمیا همه خصوصیات خوبو داشت ولی چون تو جمع خوند شد منافق؟ حتما اینو هم میدونین که تهمت زدن ب یک مسلمان بزرگترین گناهه دیگه- فقط میتونم بگم متأسفم واستون
    اصلا بگیم ارمیا منافق -خب شما به من بگین چی به شما میرسه با پخش کردن و شایعه؟؟ پس این نشون ضعفتونه وگرن خیلیا منافقن و مامیشناسیمشون پس چرا حرف اونا نمیشه ؟
    عقلی ک سالم باشه این حرفا رو باور نمیکنه
    من از شما یک سوال دارم.کی و کجا خواندن زن حرام شناخته شده است؟
    هرکس برداشت خودش از دین دارد.اصول یکی است،ولی برداشت های متفاوت وجود دارد.مانند مراجع که نظراتشون مختلفه و ما میتونیم اون کسی که به نظر ما نزدیک رو انتخاب کنیم.

    پاسخ:

    آنچه  شما می فرمایید اشاره به نسبی بودن فهم انسانهاست در حالیکه حق یکی است .ونکته ای که یاد آوری فرمودید از اساس با برداشت مراجع متفاوت هست و نمی شود این دو را با هم مقایسه کرد

    لطفا بفرمایید چند سالتونه و رشته ی تحصیلیتون ؟

    با سلام
    وجود ارمیا باعث شده که انسان های دیندار متظاهر، خودشون تو خطر احساس کنند....من واقعا از وجود ارمیا تو آکادمی متشکرم..چرا همه ی دنیا باید فکر کنن حجاب یعنی چادر و .....!ارمیا نشان دهنده ی یک مسلمان واقعی و بدون تعصبات بی جا هست
    پاسخ:

    با سلام

    اگرچه بی تردید حجاب برتر در چادر ساده همراه با عفاف تعریف می شود ولی چه کسی مدعی است که تنها چادر حجاب است ؟

    به دور از تعصب بیندیشیم اگر یک یهودی بخواهد در جامعه ی جهانی به عنوان یک یهودی مطرح شود بدون تردید ویژگی هایی در ظاهر ،رفتار وگفتار خواهد داشت که برآیند آنها مخاطب را مجاب خواهد کرد که چنین فردی تنها و تنها یهودی است و چنین شخصی بدون شک تا جایی که به اصول و هنجارهای شریعت خویش پایبند است مورد تایید هم کیشان خویش خواهد بود اما همه ی آنچه را ذکر شد در جهت مخالف متصور باش آنگاه متوجه تفکر التقاطی فرد مورد نظر خواهی شد .اگر ارمیا بناست با خصیصه ی یک زن مسلمان در سکوی خوانندگی بایستد و خود را از رهروان پیامبر اکرم(ٌص)و فاطمه ی زهرا(س)معرفی کند چیزی جزءپوزخند زدن به آموزه های دین مبارک اسلام نیست . و هرگز نمی توان از چنین فردی دفاع کرد به ویژه که ارمیا یک فرد مطلع و آگاه است و آگاهانه چنین رویکردی را انتخاب نموده است.

    عزیز من رفتی اونجا واسه خودت نشستی و اوورد میدی فلانی عاقبت به خیر شد فلانی نشد!!!اخه به تو چه؟تو رو خدا فرستاده برای کسی تعیین تکلیف کنی؟؟؟حتما خودت عاقبت بخیر میدونی؟؟؟همینه دیگه اینکه خودتو از بقیه بالاتر بدونی بدونن که هنوز به اون درجه نرسیدی!!!!!
    ایا شنیدی که امام زمان ظهور کنه دین جدید میاره ........شما که چسپیدید به این دین و کور کورانه دارید اجرا میکنید منتظر یه تحول جدید باشید
    هیچ وقت فکر نکن بقیه عاقبت بخیر نیستن فقط تو و دارو دستت عاقبت بخیرید
    برات متاسفم

    پاسخ:
    دارودسته !!! آخرالزمونه دیگه چه باید کرد؟!
    khoob in adii hastesh ke adam tagheer mikone ,, shoma ham motmaenan tagheer kardin , eeshoon shayad hanooz ba banoo fatemeh zahra ke jade khodam ham hast ertebat dashte bashan , kasi nemitoone taeen taklif kone bara kasi , be kar o zendegiton beresin ,, age kheili ham motaghed hastin nabayad az nazare sharee fash konin chizi ke az kasi midoonin , albate in marboot be kheslate irani hast ke pishraft kasi ro nemitoonan bebinan ,, 

     

    سلام می خوام به ارینب پیغامی بدم" سلام ارینب خانم

    امیدوارم حال دلت خوب باشه شنیدم گویا صدای قرآن خواندنت اشک شوق دوستانت را در می آورد حالا نمی دانم کجایی ولی خواستم  خبر محرمانه ای برایت داده باشم:

    دیشب آرام به چشمان دوستانت خیره شدم بازهم چشمانشان خیس بود. ولی این بار هر وقت عکست یا صدای ترانه خواندنت را میدیدند و می شنیدند می گریستند و زیر لب می گفتند: الهی لاتکلنی علی نفسی

    الهم اجعل عواقب امورنا خیرا

    زمانی صدایت باعث سرور دل دوستداران زهرا بود و الان......

    الان به به های جهنمی گوگوش تورا در شیطان خانه به وجد می آورد..

    یادش بخیر صدای قرآنش را ارزان فروخت ارزان..

     

    ماشاالله شما هم که ماهواره ببین هستید اینجا کی راست می گه خدا می دونه مومن واقعی وجود نداره همه بلوفه شما هم برو به جای ماهواره دیدن و حرف الکی زدن یکم قران بخون که نوشته جسجو تو زندگی دیگران گناهه

     

    پاسخ:

    جالب اینجاست که بنده ماهواره ندارم و به همین دلیل هم به جای دیدن برنامه هایی که رویکرد کاملا مشخص دارند از فرصتهایم جهت تحقیق در خصوص فرآیند این برنامه ها استفاده می کنم که شیوه ی همه ی آنها یکی است تنها اشکال متفاوت دارند.

    در کلام الهی تجسس در خصوص زندگی مومنان حرام است نه افرادی که در دشمنی با اسلام شمشیر از رو بسته اند که در حکومت اسلامی باید آبروی دشمن را برد و حتی نابودش کرد .

    اگر برنامه شبکه های ماهواره ای در میان مردم ضریب پذیرش

    بالایی دارند نشان دهنده قدرت آنها نیست، نشان دهنده ضعف

    متولیان امر است

    صدا و سیما متاسفانه از بودجه +درامدهای حاصله اش به درستی استفاده نمیکند

    اگر کل صدا و سیما را تعطیل کنند و فقط عروسکهای برنامه

    کلاه قرمزی از صبح تا شب برای مردم اجرا کنند،

    بارمعنایی و ضریب نفوذ و آموزندگی بیشتری برای مردم دارد

    پرداختن به اینکه فلان خانم خواننده در خارج کی بوده و چی شده

    از هیچ اهمیتی برخوردار نیست

    مشکل اصلی ضعف ماست نه قدرت آنها

    فکر نان کن که خربزه آب است...

    پاسخ:

    راستش را بخواهید مدتهاست هرچه نان می کاریم خربزه می روید و ما چاره ای نداریم که به خربزه هایی که با کمبزه می آیند دل خوش کنیم بیچاره بزک که دارد می میرد!

    ایشان هم دچار همین وضعیت ناپسامان فرهنگی و کچ سلیقگی آقایان فرهنگی و تفسیرهای گوناگون فرهنگی شده اند و از این نوع آدمها تو کشور ما زیادند و این خانم مال و منال داشت و حجب و حیا نداشت و رفت ولی در کوچه و خیابان پر از دخترکان و پسرکانی که دنبال رو همین بی بندباریهای افسارگسیخته و وضعیت فرهنگی که داریم شده اند.
    پاسخ:

    پیش از شروع برنامه با نماینده ی مجلس گفتگو می کردم در جریان گفتگو در خصوص مسائل فرهنگی و وظایف نمایندگان مهمان برنامه گفت در مجلس مشهور است که هر که می خواهد استراحت کند می رود کمیسیون فرهنگی ... و من متعجب لبخند زدم!!!

    چرااینقده دروغ تحویل مردم میدید اینکه عکس گذرنامش نیست اینا همش فتوشاپه درضمن چرا دروغ میگید اخه اورینب اسمه واقعا که بگیدمامیخایم بدارمیا روبگیم چرا حرف واسه بچه مردم درمیارید
    پاسخ:

    شما که به حقایق دسترسی دارید حقایق رو بفرمایید ما هم مطلع باشیم.

    حالا این خانم کی هست اصلا؟

    اهمیتی داره مگه؟

    پاسخ:

    ساده باش ولی ساده دل نباش.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">