منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

اردوغان کارگردان !

منصوره صامتی |

نمی دانم چرا حس ششم من می گوید کودتای نافرجام ترکیه به کارگردانیه  اردوغان صورت گرفته ! 

چرا ؟ ! 

جایگاه متزلزل خود را در فضای سیاسی ملتهب ترکیه تثبیت کند . 

حس ششم است دیگر ...! 

نظرات  (۸)

قرار ما ، "سیادت فرهنگی" بود ؛ نه پذیرش "کاپیتولاسیون فرهنگی" !! 
این سند (سند 2030 یونسکو) بنابر گفته فرشیدی _وزیر اسبق آموزش و پرورش_ با نفوذ روحانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است !

کلاه فرنگی بر سر مدارس ایرانی !
سند 2030 از ما چه می خواهد؟ 
به زبان ساده سند 2030 از ما می خواهد :
آموزش قرآن در مدارس ممنوع و یا مشروط باشد. آموزش مشروط یعنی حذف آیات مربوط به #جهاد (عزت مسلمانان) ؛ آیات قصاص (فی القصاص حیات.. آیه زندگی) ؛ حذف آیات "حجاب" (مصونیت زن در جامعه و استحکام بنیان خانواده) ؛ آیات در مذمت قوم لوط ، یهودیان بنی اسرائیل ، مشرکان .. (حل شدن در ذائقه ی جهانیو کمرنگ شدن مرزبندی با دشمنان جهت  هموار شدن راه ، برای هرچه گسترده تر شدن هاجم فرهنکی) و ... 
براساس این معاهده ی ننگین هرآنجه که مربوط به آموزش  دین و مذهب باشد ، باید از محتوای کتب درسی حذف شود !
براساس امضای این سند و توافق به عمل آمده ، ما متعهد به حذف زندگی نامه شهداء از کتب درسی بجهت آنچه که ترویج "خشونت طلبی"! نامیده شده است ،خواهیم بود ... 

فاین تذهبون ؟! به کجا چنین شتابان ؟!
از آقای رئیس جمهور باید پرسید ، شما که یک #حقوقدان" اید ؛ تصویب این سند را بر اساس کدام یک از مبادی حقوقی روا دانسته اید ؟؟ ..
آیا اجرای این سند ، با استقلال فرهنگی یک کشور همخوانی دارد ؟! اینگونه خود را وکیل ملت دانسته و می خواهید از قانون اساسی و حقوق مدنی مردم و حقوق شهروندی صیانت نمایید؟!

شما که جدا از حقوق کلاسیک ، در کسوت روحانیت ، قاعدتا باید با مبادی حقوق در اسلام هم آشنایی داشته باشید ، تصویب و اجرای این سند ، چه سنخیتی با "قاعده ی نفی سبیل" دارد ؟! .. قاعده ای که در آن خداوند هیچ گونه راه تسلط بیگانگان بر مسلمانان قرار نداده و بر حفظ و بقای هویت مستقل جامعه تاکید داشته و خواستار تداوم عزت اسلامی و ملی جامعه است و بر همین اساس بر هر راهی که استقلال فرهنگ ، اقتصاد و سیاست جامعه مسلمانان را تهدید کند ، خط بطلان می کشد.

جناب رئیس جمهور ! برچه اساس شما سند مزبور را که توهینی است آشکار ، نه تنها به مذهب ، بلکه به ملیت هر ایرانی ، جایگزین سند ملی آموزش و سند تحول نظام آموزش نموده اید؟؟ ..
آیا مفهوم "جهاد کبیر" (عدم تابعیت از دشمن) که از لسان رهبر و مقتدای امت ، بیان گردید ، تصویب و اجرای این سند است ؟! ..
جناب روحانی ! تمایل ندارم این سخن و تعبیر را برای جنابعالی بر زبان برآنم ؛ اما نیک بدانید که روی آوری به امضای معاهدات ننگین ، سرنوشت مشترک همه ی شاهان بدنامی است که دوران پایانی صدرات را ، با آن به پایان رساندند ؛ و من شما را از این سرنوشت محتوم برحذر می دارم. 
راه حل مشکلات کشور و عمل به حجم انبوهی از وعده های بر زمین مانده ، نه در گرو گرایش و هرچه نزدیک تر شدن به غرب است و نه در رویه ای که امروزه در کوران رقابت های انتخاباتی به پیش گرفته اید ! شما در این ایام ، به جای آنکه پاسخگوی عملکرد خود و کابینه تا باشید ، با خطای محاسباتی به امنیتی کردن فضای فرهنگی و اجتماعی و دوقطبی کردن جامعه و تقسیم بندی آن به #خشونت طلبان" و "اعتدال گرایان" ؛ "صلح طلبان" و "جنگ طلبان" و ...  و نیز به "رقیب هراسی" روی آورده و بداخلاقی را به حداعلای آن رسانده اید.

سلام خانم صامتی
حالتون خوبه؟
منو میشناسید؟
یادش بخیر
هر روز چند بار به اینجا سر میزدم
اما الان بعد از مدت ها اومدم سری بزنم
چرا انقد سوت و کور شده اینجا!
امیدوارم موفق و موید باشید هر جا که هستید
راستی عکس پروفایلو دیدم،زیارت قبول
پاسخ:
سلام عزیز دلم خوبم خانم شما و خانواده خوب هستید ؟ به یاد شما هستم مشغله ی فراوان مانع از فعالیت مجازی شده . ممنون از پیام محبت آمیز شما . انتخاب رشته چی شد ؟ 
سلام خانم صامتی حس ششمتون درسته
مردم ترکیه رو دست خوردن ...البته اگه از ارتش هم دفاع می کردن باز اتفاق خاصی نمی افتاد
ولی تحقیر نیروی نظامی تا این حد ....باعث میشه دودش تو چشم خود مردم ترکیه بره
فکر می کنم اردوغان هم ارتش و هم مردمش رو خلع سلاح کرد
کافیه جنگی بخواد رخ بده .....
  • محمد آذرکار
  • واقعن یک بازی کودکانه با بازیگری و نویسندگی و کارگردانی اردوغان بود.
    خدا مددتون بده :)))
    بعضی حرفا رو چ جور تحمل می کنید.
    دم شما گرم...
    این از اون صفحاتی هست که عطر فاطمه س ازش میاد ...
    محکم و استوار بمونید در این راه ...
    من دعاتون می کنم.

    « کودتا »  یا  « ضد کودتا » ؟؟
    چند گمانه ؟ ... یا یک سناریو ؟

    « بنده دلم می خواهد ، این جوانان ما ، شما دانشجویان ، چه دختر و چه پسر و حتی دانش آموزان مدارس ، روی ریزترین پدیده های سیاسی دنیا فکر کنید و تحلیل بدهید . گیرم که تحلیلی هم بدهید ، خلاف واقع باشد ؛ باشد .
    کشوری که جوانانش سیاسی نباشند ، دیگر مسائل سیاسی دنیا را نمی فهمند و تحلیل ندارند . حکومت های مستبد دنیا صرفه شان به این است که مردم درک و تحلیل ، بینش و شعور سیاسی نداشته باشند و اصلا نفهمند در دنیا چه می گذرد .

    اما حکومتی که می خواهد به دست مردم کارهای بزرگ را انجام بدهد و مردم را همه چیز نظام می داند ، مگر مردمش می توانند غیر سیاسی باشند ؟!
    دانشمندترین دانشمندان را هم اگر ، مغز و فهم سیاسی نداشته باشند ، دشمن می تواند با ساده ترین ترفند ، مجذوب خود کند و در جهت اهداف خودش قرار دهد !

    سیاسی بودن به معنی بیدار بودن است . به معنی بصیرت داشتن است .  بنده در قضایای تاریخ اسلام این مطلب را مکررا گفته ام که چیزی که امام حسن مجتبی علیه السلام را شکست داد ، نبود تحلیل سیاسی در مردم بود . چیزی که فتنه ی خوارج را به وجود آورد و امیرالمومنین علیه السلام آن گونه مظلوم کرد ، نبودن بصیرت و تحلیل سیاسی در مردم بود ، والا همه ی مردم که بی دین نبودند . تحلیل سیاسی نداشتند .
    اگر جوانان ملتی بینش سیاسی نداشته باشند ، فریب می خورند ، آن ها را از صحنه خارج می کنند و با ابزار دین ، آن ها را کنار می زنند ، مثل خیلی از کسانی که متظاهر به دین و مقدس مآب هستند ولی بینش ساسی ندارند و خیلی راحت این ها را برمی دارند .  پس بینش سیاسی لازم است. » 2,1

     

     

    « کودتا » یا « ضد کودتا » ؟؟ .. چند گمانه ؟ .. یا یک سناریو ؟!

    در مورد قضایای ترکیه  _بر  حسب تکلیف سیاسی_  می توان  نوشت :
    به هرشکل و در هر صورت ، حضور به هنگام و تعیین کننده ی مردم ترکیه در صحنه ، که دیگر نمی توان از آن به عنوان یک سناریوی از پیش تعیین شده و با هماهنگی قبلی نام برد ، آن هم در پی اعلام مواضع اخیر دولت ترکیه ( قبل از کودتا ) مبنی بر :
    برقراری روابط دوستانه با دولت بشار اسد و دست برداشتن از دشمنی و خصومت با دولت قانونی این کشور ، حمایت از دولت های عراق و سوریه در مقابله با تروریست ها ، عذرخواهی از روسیه ، یکی از کشورهای حاضر و فعال در ائتلاف ضد تکفیری و همچنین نزدیک تر شدن به مواضع منطقه ای ایران ؛
    [ هرچند اتخاذ این مواضع ، خود یک ترفند جدید یا اقدامی فریبکارانه و یا یک موضع گیری تاکتیکی (مصلحتی) و نه یک موضع گیری استراتژیک (ریشه ای ، راهبردی و همیشگی) از جانب اردوغان باشد ، که بعید هم به نظر نمی رسد ] علیرغم وجود برخی از نارضایتی ها ، حمایت مردم را به دنبال داشت و آنان را در مقابل کودتاگران لائیک در بدنه ی ارتش ،  که پیوندی ساختاری و ناگسستنی با مبانی سکولار غرب دارند و خود را همواره فرزندان معنوی و  وارث آموزه های آتاترک می دانند ، به میدان آورد ؛
    این موضوع ، باید برای سران کاخ "آک سرا" درس آموز و همراه با عبرت باشد . چرا که برنده ی اصلی در این "حادثه" بوجود آمده و یا "صحنه" از پیش طراحی شده ، بی شک « مردم » ترکیه بودند که با حضور موثر و پیگیری رای و مطالبات خود ، به نقش و جایگاه بی بدیل خود در « تعیین سرنوشت » صحه گذاشتند...  که « ان الله لایغیر ما بقوم ، حتی یغیروا ما بانفسهم »

    -------------------------------------------
    1.دیدار گروه کثیری از دانشجویان و دانش آموزان با رهبر انقلاب
    2. "بینش سیاسی لازم است" اما همانطور که رهبری فرموده اند اصل قضیه آن ایمان الهی و معنوی است که باید در دل جوان ریشه دوانده باشد. 
    یکی از اوصاف قمر منیر بنی هاشم (ع) که در روایت هم آمده است "نافذ البصیره" بودن حضرتش بوده است .. جوان و کلا انسان در تراز انقلاب اسلامی باید مجهز به "ایمان" و "بصیرت" باشد . 

  • میلاد حمیدی
  • سلام
    یه خصوصیت بد ما ایرانی ها به شخصه حال من یکی رو به هم میزنه!
    اونم اینه که هیچ چیز را نمی خواهیم ببینیم و یا بپذیریم الا در صورتی که مطابق میل خودمان باشد!
    چون اردوغان را دوست نداریم دوست داریم موقعیت اردوغان متزلزل باشد و هر چیزی را با همین توجیه کنیم!
    یک تحلیلگر سیاسی در شبکه 6 خبر، با مجری اخبار گو کارش داشت به مجادله میکشید.
    تحلیل گر خبر و آشنا به مسایل ترکیه (البته ماه ها پیش) می گفت مردم به اردوغان علاقه دارند و قدرت مطلق ترکیه در دست اوست. در حالی که گوینده خبر مدام سعی می کرد حرف در دهان تحلیلگر بگذارد.
    چون ما ایرانی ها دوست نداریم واقعیت را قبول کنیم!
    الان هم می بینیم خیل عظیم مردم آمده اند حتی زیر تانک کودتاگران خوابیده اند و کشته داده اند تا از اردوغان و دولت دموکراتیک خود دفاع کنند!
    باز ما به هر زوری شده می خواهیم خودمان را راضی کنیم و باز بگوییم موقعیت اردوغان متزلزل است!
    این وضعیت فکری ما که همه چیز را خالص نمی سنجیم و با پیش فرض های فکری خودمان که آن هم اغلب ناشی از القائات برخی سیاسیون خودمان است واقعا وضعیت حال به هم زنی است!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">