منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات



منصوره صامتی در خصوص طرح تفکیک جنسیتی که تاکنون اجرا نشده است افزود:باید به شفاف سازی مسایل بپردازیم و این موضوعات حساس را قربانی مسایل سیاسی و جناحی نکنیم


گروه اجتماعی وسیاسی  روایت نو: هرازچندگاهی خبر از تفکیک جنسیتی است که موجی از پرسش های گاه بی پاسخ و یا مسکوت مانده را در اذهان عمومی مطرح می سازد ،مردم و مدیران نظراتی دارند گاه در یک راستا و گاهی کاملا متفاوت .


در این بخش خبرنگار روایت نو با یک فعال فرهنگی که بیش از یک دهه در رسانه ی ملی به سردبیری نویسندگی و اجرای برنامه های اجتماعی و سیاسی پرداخته و خود از بانوان ارزشی وفعال درفضای مجازی است به گفتگو پرداخته که از نظر می گذرد،او معتقد است :


اگر مزایای “اخلاقی سازی” محیط کار و تعاملات اجتماعی زن و مرد بر اساس ارزش های دینی که برخی از آن با عنوان “تفکیک جنسیتی” نام می برند به درستی به جامعه معرفی گردد وبا راهکارهای دقیق و براساس اولویت های صحیح به این امر مبادرت ورزیم   به یقین هر دوجامعه ی زنان و مردان از اجرای این طرح استقبال خواهند کرد چرا که اخلاقی سازی محیط کار به احقاق حقوق از دست رفته ی آنان می انجامد و اگر اولویت های اجرای این طرح به درستی مشخص گردد زنان از حامیان اصلی این طرح خواهند بود در حال حاضر مراکز علمی و برخی دانشگاهها ی اروپایی به رعایت اصول اخلاقی که منجر به حفظ حریم بین مرد و زن در محیط اجتماعی است نگاه مثبتی دارند و حتی در این زمینه قوانینی تصویب شده است .


صامتی  در خصوص طرح تفکیک جنسیتی که  تاکنون اجرا نشده است افزود: البته  این طرح در برخی دانشگاهها و سازمان ها انجام شده ولی با استقبال عموم مواجه نشده است .


در حالی که مطرح کنندگان این مساله قصد دیوار کشی بین زن ومرد را ندارند و آنها نیز به آرامش جسمی و روانی افراد و همینطور بازدهی و کارآمدی بیشتر در محیط کار می اندیشند اما همانطور که مطلعید هر بار که اجرای طرح تفکیک جنسیتی مطرح شده جامعه نسبت به آن واکنش منفی نشان داده است و این دلایلی دارد که حتما در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهم کرد.


اولین مساله این است که برای موفقیت طرح باید به منابع انسانی که عوامل اجرای طرح هستند بیندیشیم و شرایط زمانه را در نظر بگیریم .


با توجه به مخاطب شناسی شهروند هزاره ی سوم، که به واسطه ی ابزارهای رسانه ای از اخبار روز جهان مطلع است و در ارتباط با توده فرهنگ های جهانی به باز تعریف تعاملات فردی و اجتماعی خویش می پردازد استفاده از ترکیب اسمی تفکیک جنسیتی مناسب نیست.


آنچه از ظاهر این ترکیب اسمی به ذهن متبادر می شود دیوارکشی بین زن و مرد در همه ی محیط های اجتماعی است و هنگامی که فرد این مفهوم را با شرایط فعلی جامعه مقایسه می کند به این نتیجه می رسد که شرایط جدید او را محدود و دچار مشکل خواهد کرد و تصور می کند که او را به لحاظ جنسیت ارزیابی کرده ایم در نتیجه احساس بی احترامی کرده و دست به مقاومت می زند در حالی که مبانی اسلامی برحفظ کرامت ماهیت انسانی تاکید فراوان دارد و بجاست که از اخلاقی سازی محیط کار به جای تفکیک جنسیتی استفاده کنیم .


البته در برخی محیط ها به معنای واقعی تفکیک جنسیتی باید صورت گیرد مانند آرایشگاهها ،استخرها،وسایل نقلیه ی عمومی ،تخصص های پزشکی …


صامتی در خصوص آیا اخلاقی سازی محیط کار از ضروریات است پاسخ داد: هیچگاه در طول تاریخ ایران ،این تعداد زن تحصیل کرده و شاغل وجود نداشته است به برکت انقلاب اسلامی و اعتماد مردم شاهد مشارکت بالای زنان در امور اجتماعی و بهره گیری جامعه از ظرفیت های والای آنان هستیم اما آیا می شود زنان را از فعالیت اجتماعی منع کرد ؟


اگرچه معتقدم یک زن برای خانواده داری که از مهمترین وظایف اوست بهتر است به ظهور اجتماعی در مقابل حضور اجتماعی بها دهد اما در مواردی زنان ناگزیر از کار در بیرون از منزل هستند. با توجه به آمار حدود ۱۰ میلیون نفری زنان سرپرست خانوار اعم از زنان بیوه و مطلقه که به جهت مسایل فرهنگی از ازدواج مجدد محروم می شوند و برای تامین معاش خود فرزندان و گاهی والدین ناگزیر ازفعالیت اقتصادی هستند امروز بیش از هر زمان دیگری به اخلاقی سازی محیط های کاری نیازمندیم و این یک ضرورت است که باید در حداقل زمان و به هرمیزان که امکان دارد اجرا گردد ، حتی در بسیاری از موارد نیاز به بازنگری در قوانین کاری داریم .تا از اختلاط زن و مرد و در واقع ظلم به زنان جلوگیری شود .


 این فعال فرهنگی در خصوص ظلم به زن در محیط کاری مختلط  اشاره کرد : اختلاط هم برای زنان و هم برای مردان زیان های فراوانی دارد با توجه به اینکه استانداردها و معیارهای محیط های کاری کاملا مردانه است و در واقع زنان مجبور به رقابت با مردان هستند و حتی ارزیابی آنان نسبت به معیارهای مردانه صورت می گیرد زنان از اختلاط ،بیشتر متضرر خواهند شد .


زنان شرایط جسمی و روحی خاصی دارند و در چارچوب باید ها و نباید های ارزشی وظایف مختص به خود را بر عهده دارند و به همین جهت در محیط های کاری الزامات متفاوتی دارند که به هیچ عنوان در محیط هایی که زنان و مردان با هم همکاری دارند شرایط زنان لحاظ نمی شود تا جایی که برخی صاحبکاران از ادامه ی همکاری با زنان باردار و یا مادران خودداری می کنند !


در برخی موارد زنان بیوه و مطلقه در محیط های کاری مختلط در معرض سوء استفاده از جانب مدیران مرد و یا همکاران هستند که به جهت حفظ کار،درآمد و آبرو از مراجعه به مراجع ذیصلاح خودداری می کنند که قابل تامل است


در محیط های کاملا زنانه نیاز به حجاب کامل نیست و این خود یکی از امتیازات جداسازی زن و مرد است.


اخلاقی سازی تعاملات زن و مرد به حفظ حریم فرد و خانواده می انجامد به هر حال بروز اختلافات خانوادگی امری طبیعی است وقتی زن و مرد در محیط کار با احساسات یکدیگر اعم از غم ، شادی و هیجانات روزمره شریک می شوند در گذشت زمان حسی از وابستگی نسبت به هم خواهند داشت که ممکن است آستانه ی تحمل آنان نسبت به مشکلات خانوادگی را کاهش دهد و استحکام خانواده را متزلزل سازد .


نمی توان ادعا کرد که همه ی افراد در محیط های مختلط دچار مشکلات خانوادگی خواهند شد ولی بی تردید در محیط های کاری مختلط که افراد یک سوم عمر خود را در محیط های کاری می گذارانند تهذیب نفس و مراقبه از اعمال و رفتار بر اساس ارزش های دینی بسیار سخت و دشوار خواهد بود .


این فعال رسانه ای در خصوص اولویت های اخلاقی سازی محیط کار توضیح داد :


یکی از دلایلی که اکثر مردم حتی برخی از خانواده های مذهبی تمایلی به اجرای این طرح ندارند عدم شناخت آنان از چرایی و چگونگی اجرای آن است بنابراین آگاهی بخشی  افکار عمومی از الویت هاست .


در حال حاضر اکثر مردم در سبک زندگی خویش اختلاط زن و مرد را پذیرفته اند چرا که نهادهای فرهنگ ساز آگاهانه و یا ناآگاهانه  هیچ الگویی از روابط صحیح زن و مرد در محیط های اجتماعی ارایه نکرده اند و حتی به عادی سازی این مساله دامن زده اند  و یا در برخی خانواده ها و محیط ها بطور کلی صورت مساله پاک شده و از حضور اجتماعی زنان ممانعت می شود .


 یکی از الویت ها  در جهت  آگاهی بخشی به جامعه بهره گیری از تصویر سازی مثبت رسانه ای است آنچه تاکنون برآیند تصویر سازی رسانه ای در محیط کار است به یقین ترویج اختلاط زن و مرد بوده ،به سریال ها و تولیدات رسانه ی ملی توجه کنید به سریال های خارجی دوبله شده توجه کنید به انیمیشن های خارجی دوبله شده برای کودکان توجه کنید با چنین تصویر سازی افراد جامعه الگویی از جامعه ی اخلاقی ندارند که به سمت و سوی آن تمایل یابند .البته این اواخر تصمیم گیریهای مناسبی از طرف مدیران رسانه ی ملی در جهت تولیدات مناسب و حتی  اخلاقی سازی در محیط های کاری رسانه ای صورت پذیرفته که جای قدردانی  و حمایت دارد .


منصوره صامتی در پایان به چند راهکار اشاره کرد:


آرمان های یک جامعه بوسیله ی نیروی انسانی جامه ی عمل می پوشد و به یقین یکی از راهکارها تربیت نیروهای متعهد به ارزش هاست و در واقع باید علاوه بر تخصص بر تعهد و ارزشی بودن نیروها بویژه در سازمان ها و نهاد های فرهنگی تاکید ویژه شود .


-خود مدیران باید الگوی صحیح و مطالعه شده ای برای اخلاقی سازی محیط کار داشته باشند و خود به این امر معتقد باشند .


-به ورود قوه ی مقننه و تصویب قوانین تشویقی در این حوزه نیازمندیم .


-باید به معماری محیط کارتوجه شود بسیاری از محیط های کاری به گونه ای طراحی شده است که عملا امکان جداسازی فعالیت های زن و مرد نیست چرا که کاملا از سبک معماری غربی کپی برداری شده .


-باید به شفاف سازی مسایل بپردازیم و این موضوعات حساس را قربانی مسایل سیاسی و جناحی نکنیم .


-ورود شتابزده و شعاری به این مسایل از طرف برخی مدیران سبب کم رنگ شدن حساسیت موضوع شده در میان مردم خواهد شد .


-اگرچه نیازمند پژوهش در ابعاد مختلف اخلاقی سازی محیط کار هستیم ولی نباید زمان را برای اجرای این طرح مناسب از دست بدهیم و به هر میزان که ممکن است این طرح باید اجرا شود .


— بهتر است مدیران مرد از مسول دفتر مرد استفاده کنند و به نظر می رسد لزومی بر استفاده از زنان در این گونه مشاغل نیست .


– باید سازوکاری تعریف شود که در برخی محیط ها با توجه به شرایط زنان به کارهای نیمه وقت بپردازند .


-در برخی مشاغل می توان از دورکاری بانوان بهره برد ونیاز به حضور آنها در محیط کار نیست و علاوه بر جلوگیری از اختلاط  ، تردد افراد در سطح شهر و محیط کاری کاهش یافته و محیط بهتری برای فعالیت مردان ایجاد خواهد شد.


امید که به دور از تفکرات خاص جناحی به سلامت پایدار جامعه در جهت اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی بیندیشیم و عامل باشیم .


        



نظرات  (۱۵)

عالی گفتید و پیشنهاد دادید مرحبا بانو ی فرهنگی کشورم
سلام
اگر مدیران واقعا متعهد باشند و برای رضای خدا کار کنند مسائل و مشکلات حل است.
این "کارکردن برای رضای خدا" اینقدر مهجور افتاده که خود من فکر می کنم یک شعار است. ):
خبرآنلاین عکس یه هواپیمای ایرانی رو زده
کلی هم تعریفشو کرده که بهتره نمونه آمریکاییشه و چی و چی وچی.

کامنت اولی یکی نوشته :"پروازم میکنه؟
  • اعتماد بخدا
  • خداوند شما را از شرایطی 
    عبور میدهد که هیچ از آن 
    سر در نمی آورید 
    فقط به این دلیل که شما
    را به جایگاهی برساند 
    که شایسته اش هستید
    پس به او اعتماد کنید.
    بابت اشتباه در تایپ نظرم عذرخواهم
    از ابتدای نظر قبلی تا نیمۀ آن [که دوباره شماره 1 آغاز می شود] باید حذف شود.

    متن خبر چیز دیگری بود که آدرسی که نوشتم جای دیگه ای رفت خبر این بود 
    آگهی دیسکوهای زنانه 
    چندی است آگهی هایی در سطح شهر با موضوع برنامه رقص و پایکوبی به صورت مجاز دست به دست می شود که مجاز بودن آن سوال برانگیز شده است.

    به گزارش مهام نیوز،  برنامه های مهمانی رقص و شادی و آواز پایکوبی تا جایی که اطلاع داریم با ممنوعیت از سوی اداره اماکن و نهاد های ارشادی روبرو می شده است و حتی گاهی با دستگیری از سوی نیروی انتظامی همراه بوده است حتی در موارد خانوادگی.

    مدتی است اما با آگهی هایی روبرو می شویم که در متن آنها قید شده است مهمانی های رقص و پایکوبی با امنیت کامل و داشتن مجوز در سطح شهر برگزار می شود.

    این برنامه ها عموما هم با حضور آقایان و هم خانم ها در سطح شهر برگزار می شد که در صورت مشاهده با آنها برخورد قانونی صورت می گرفت

    طرحی که جدیدا مد شده است، برگزاری این نوع از مجالس تنها برای بانوان است که گویا از سوی مسئولین مورد توجه قرار گرفته است که برگزار کنندگان این برنامه ها موفق به دریافت مجوز شده اند. شما میتوانید با یک سرچ ساده اینترنتی به برگزار کنندگان این مجالس و دی جی های خانم برای مهمانی ها دست یابید.

    مهام نیوز با یکی از این مراکز تماس گرفت. در این مصاحبه روابط عمومی یکی از این مراکز اذعان کرد: ابن برنامه کاملا قانونی و همراه با مجوز قانونی است البته به صورت فرمالیته. پولی از ما دریافت میکنند و از کلانتری بازرس می فرستند و فقط برای این می آیند که ببینند مشکلی نیست. همچنین ما درصدی از هزینه های دریافتی را صرف امور خیریه شیرخوارگاه آمنه می کنیم که همان برگه مجوز کار ما می شود. کار غیر قانونی نمی کنیم. نه آقایی هست نه نوشیدنی غیرمجازی. همچنین تمامی حضار خانم هستند و حتی دی جی ما خانم و بسیار حرفه ای است. همچنین برای بالا بردن امنیت مجلس تلفن های همراه شرکت کنندگان از آنها گرفته می شود و در صورت تخلف با آنها برخورد می شود.
    http://www.jonoubnews.ir/showpage.aspx?id=168244&fsK=sK
    1. گاهی استفاده از برخی واژه ها نه برای تحلیل ها و مباحث نظری و علمی که برای مطرح شدن در جامعه، قابل استفاده نیستند. به هر حال ما طوری بزرگ شدیم که خواهی نخواهی و ابتداً با واژه هایی چون «تفکیک»، «حصار»، «جدایی» و «» چندان دوست نیستیم. امیدوارم از اونجایی که سرریز این مباحث در عموم مردم هم پخش میشه، برای عبارت «تفکیک جنسیتی» عبارت هایی دلچسب تر برای مردمی که قدرت مواجهه با واقعیت رو ندارند انتخاب کنیم.
    2. اصل اساسی در بحث سالم سازی یا آرام سازی محیط جامعه (همون تفکیک جنسیتی!) اینه که باید در پی رضایت خدا یا بهتر بگم پیاده کردن حکم خداست.
    3. پیش فرض نکته فوق اینه که بر این باور باشیم و البته تبلیغ و اشاعه بدیم که دین مبتنی بر همه نتایج و اصرات احکام به چیزی امر میکنه و از چیزی نهی میکنه: سماعه بن مهران از امام کاظم پرسید آیا رسول خدا برای مردم چیزی آورد که در عهد آن حضرت آنان را کافی باشد؟ فرمود: «نعم و ما یحتاجون الیه الی یوم القیامه» گفتم آیا چیزی از آن [از مجموعه احکام و تعالیم دین] از بین رفته است؟ فرمود: «لا، هو عند اهله»
    4. اگر افرادی که تا کنون از فضاهای مختلط دور بوده باشند و وارد چنین محیطهایی بشن، بعیده که متوجه چیزی نشن. اصلاً حتی خود افرادی که در محیط های محتلط هستند کمی دقت کنن متوجه میشن که این محیط چه تأثیری روشون داره. شاید فکر میکنن کمه، اما از نگاه نه چندان معمولی تا انواع روابط چیزیه که نتیجه منطقی تعاملات رهاگونۀ دو جنس هستش. کاری به کانتکس و منظور گوینده سخن زیر ندارم، به هر دلیلی که این حرف رو زده، تأکید مبکنم به هر دلیلی، به هر حال گویایی بخشی از واقعیت هست. این سخن جدی گونه یا شوخی گونه برای برندۀ جایزه نوبل زیست و پزشکی در سال 2001 (تیم هانت) راجع به آزمایشگاه است، محیطی علمی (!)، تأکید میکنم محیز1. گاهی استفاده از برخی واژه ها نه برای تحلیل ها و مباحث نظری و علمی که برای مطرح شدن در جامعه، قابل استفاده نیستند. به هر حال ما طوری بزرگ شدیم که خواهی نخواهی و ابتداً با واژه هایی چون «تفکیک»، «حصار»، «جدایی» و «» چندان دوست نیستیم. امیدوارم از اونجایی که سرریز این مباحث در عموم مردم هم پخش میشه، برای عبارت «تفکیک جنسیتی» عبارت هایی دلچسب تر برای مردمی که قدرت مواجهه با واقعیت رو ندارند انتخاب کنیم.

    2. اصل اساسی در بحث سالم سازی یا آرام سازی محیط جامعه (همون تفکیک جنسیتی) اینه که باید در پی رضایت خدا یا بهتر بگم پیاده کردن حکم خدا بود.

    3. پیش فرض نکته فوق اینه که بر این باور باشیم و البته تبلیغ و اشاعه بدیم که دین مبتنی بر همه نتایج و اصرات احکام به چیزی امر میکنه و از چیزی نهی میکنه: سماعه بن مهران از امام کاظم پرسید آیا رسول خدا برای مردم چیزی آورد که در عهد آن حضرت آنان را کافی باشد؟ فرمود: «نعم و ما یحتاجون الیه الی یوم القیامه» گفتم آیا چیزی از آن [از مجموعه احکام و تعالیم دین] از بین رفته است؟ فرمود: «لا، هو عند اهله»

    4. بنابر فرض، تأکید میکنم بنابر فرض که بپذیریم چنین احکامی برای برخی مان سخت باشه، مشکل باشه، انجام همش با دشواری همراه باشه. در این مواقع پاسخ این خواهد بود که «و عسی ان تکرهوا شیئا و هو خیر لکم و عسی ان تحبوا شیئا و هو شر لکم و الله یعلم و انتم لا تعلمون»
    5. اگر افرادی که تا کنون از فضاهای مختلط دور بوده باشند و وارد چنین محیطهایی بشن، بعیده که متوجه چیزی نشن. اصلاً حتی خود افرادی که در محیط های محتلط هستند کمی دقت کنن متوجه میشن که این محیط چه تأثیری روشون داره. شاید فکر میکنن کمه، اما از نگاه نه چندان معمولی تا انواع روابط چیزیه که نتیجه منطقی تعاملات رهاگونۀ دو جنس هستش. کاری به کانتکس و منظور گوینده سخن زیر ندارم، به هر دلیلی که این حرف رو زده، تأکید مبکنم به هر دلیلی، به هر حال گویایی بخشی از واقعیت هست.
    این سخن جدی گونه یا شوخی گونه (که همین امسال ایراد شده) برای برندۀ جایزه نوبل زیست و پزشکی در سال 2001 (تیم هانت) راجع به آزمایشگاه است، محیطی علمی (!)، تأکید میکنم محیطی کاملاً علمی....تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل....
     Let me tell you about my trouble with girls. Three things happen when they are in the lab: you fall in love with them, they fall in love with you, and when you criticise them they cry. Perhaps we should make separate labs for boys and girls?

    پاسخ:
    به جای واژه ی تفکیک جنسیتی پیشنهاد استفاده از اخلاقی سازی محیط در متن داده شده .

  • میلاد حمیدی
  • در واقع نیت من مخالفت با تفکیک جنسیتی نیست. اما برای تفکیک جنسیتی با توجه به اولویت بیشتر مردان برای اشتغال بنا به مسئولیت های شرعی که دارند بهتر است از اول نگذاریم زنان به یک سری حیطه ها وارد شوند و بعد مساله ایجاد شده را با هزاران جنجال و شلوغکاری و شانتاژ های خبری رسانه های داخلی و خارجی و فمینیسم نگارهای روزنامه های داخلی در حالی که کاملا به ضرر مردان تمام شده است و مردها از شغلهای خود رانده شده اند را به کام زنان و به زیان مردان تمام کنیم.
    سلام خانم صامتی عزیز چه خوب گفتید واقعا چرا باید مدیر منشی زن داشته باشه برای من سواله  من میگم اگر مرد سالم باشه منشی مرد نمی گیره چندتا از دوستام یا منشی بودن یا دوستشون منشی بوده خیلی مشکلات پیش میاد ناخوداگاه صمیمی میشن اصلا اگر با مدیرت صمیمی نباشی اخراجت می کنه اگر شانس بیاری زن مدیر نیاد گیر بده ! اگر خوشگل باشی و خوش اندام و خوش برخورد که دیگه واویلاست .

  • میلاد حمیدی
  • با سلام
    بحث سر حلال و حرام بودن نیست. بحث کلان تری هست. و آن اینکه دستگاه های زن محور دولتی (مثل معاونت زنان)، در هر کجا که محیط مردانه هست به دنبال حضور زنان و ایجاد حداقل ها برای زنان هستند (مثلا تعداد کارمندان زن باید با مردان در اداره ای حداقل برابر باشد). پس از اینکه جمعیت زنان حداقل برابر شد طرح هایی مثل تفکیک جنسیتی مطرح می شود که سرآغاز انحصارگرایی جنسیتی و بیرون راندن مردان از عرصه های شغلی است. برای فهم و درک این مسئله، باید فکر و ذهن خود را از عوام فریبی های مسئولین پاک کنید و نگاه فمینیستی کلان پنهان پشت اینگونه طرح ها را درک کنید.
    ما با تفکیک جنسیتی مخالف نیستیم ولی مسئله این است که هر گاه در کشور ما چیزی به اسم تفکیک جنسیتی مطرح شده است انحصار گرایی برای زنان بوده است و بیرون راندن مردان. در مترو، اتوبوس، نهاد های زنانه، دانشگاه دقت کنید. هر وقت تفکیک جنسیتی شده زنان، دارای جای مستقل شده اند ولی همزمان حق ورود به جاهای مردانه را نیز داشته اند ولی برای مردان چنین امتیازی قائل نشده اند. این یعنی توهین به جنسیت مردان.
    ضمنا، اگر قرار بر راحت کار کردن است باید از همان ابتدا، در محیط های مردانه و اداراتی که همه کارمندانش مرد بوده اند، مرد استخدام می شده نه اینکه حالا که تعداد کارمندان زن، از کارمندان مرد بیشتر شده است با طرح های انحصارسازی، مردان را بیرون کنند.
    لطفا به تبعات اینگونه طرح ها مثل اختصاص مشاغل پست و سنگین به مردان و اختصاص مشاغل مدیریتی و لوکس به زنان و دختران دقت کنید. همچنین در حوزه مسئولیتی نیز انحصارسازی می شود. در زمینه استخدام نیز، ملاک حداقلی برای استخدام زنان رعایت خواهد شد و دیگر به جای یک زن، یک مرد استخدام نخواهد شد. وقتی متوجه فاجعه می شوید که درک کنید در برخی از ادارات ۸۰ درصد کارمندان آن را زنان و دختران تشکیل می دهند!
    متوجه شدید چه کلاهی سر مردان رفته است؟
    این طرح را در کنار طرح های دیگر ضد مرد نهاد های زن محور و ضد مرد حاکمیت باید تحلیل کرد. به خوبی چینش شده است!

    با تشکر

    درور بر شما، یادمه قبلاً دریکی از پاسخهای پست تفکیک جنسیتی در رسانه ملی نوشته بودید که در حال تکمیل مطلبی در این زمینه ( طرح تفکیک جنسیتی ) هستید
    چه خوب که راهکارهای عملی و  کاربردی هم ارایه دادید ، وقتی این مسعله مطرح میشه بقول شما بعضی افراد دیوار کشی بین زن و مرد رو مطرح میکنند ، بشرط اجرای صحیح ، قوانین مناسب میتونه احساس آرامش و تمرکز بیشتری برای مردان و زنان بهمراه داشته باشه ، برای اجرا حتماً قوانین مناسب نه تبعیض آمیز هم لازمه .
    بنظرم این طرح برای بانوان راحتی بهمراه داشته باشه چون بیشتر قوانین موجود مردانه ست و بانوان باید خودشون رو با این قوانین وفق بدن در صورتی که همونطور که اشاره شده توانایی های متفاوت از مردان دارند ، برای بعضی از مشاغل این طرح حتی ضروری بنظر میرسه .
    باز هم بحث شیرین تفکیک جنسیتی.

    همون طور که گفتین این طرح بارها خواسته شده اجراش ولی هر بار به علت کارشکنی و همچنین عدم تحقیق و شناخت جامعه ایران شکست خورده.

    این طرح مثله هدفمندی یارانه‌ها میمونه. مقصد و هدف خوبی داره که کاستن از مشکلات یکی از اوناست ولی طرز اجراش اصلن درست نیس.
    اینجور طرح ها باید اول در شکل های نمونه در سازمان های کوچکتر اجرابشه بعد نقاط ضعف رو پیدا کنن و بعد اجرای کلی نه اینکه به یکباره یه مسئولی بیاد بگه طرح شروع شدو و باقیه قضایا.

    تجربه نشون داده چون هر دولت و سازمانی ساز خودشو کوک میکنه اینجور طرحا هم که تو یکی دوسال قابل اجرا نیس پس محکوم به شکسته.
    اینجور طرح ها شاید هیچوقت اجرای متین و کاملی نداشته باشه و مثله قانون اساسی کشور میمونه که هر کسی و هر دولتی برداشت خودش رو ارائه میده در نتیجه به نحو احسنت اجرا نمیشه.

    تازه ادرات دولتی تفکیک شد بعد ادرات نیمه دولتی و خصوصی که حتی از مقرراته بعضیشون نداشتن حجابه چطور میخاد اجرا بشه؟!
    در مورد اینجور طرح ها رو باید گفت که تا گوساله گاو بشه دله صاحبشم آب بشه. 
  • سجاد غلامی
  • خیلی خوب ؛ خیلی خوب ؛ عالی ... سربلند و پیروز باشید ./
    زنده باشین انشاالله بانو ، افتخارین بخدا  .
    خواهر با ایمان و فرهیخته من از خدا بهترینها رو بعداز سلامتی براتون میخوام ، موفق باشین انشاالله ، در پناه خدا باشید بانوی نمونه مسلمان .
    پاسخ:
    سپاس از همراهی شما .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">