منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه برگزاری ویژه برنامه "مادران چشم به راه" و تجلیل از مادران شهدای گمنام که عصر امروز دوشنبه در تمامی فرهنگسراهای تهران برگزار می شود ، خطاب به این مادران بزرگوار پیامی صادر فرمودند .به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ، متن دستنوشته مبارک مقام معظم رهبری به این شرح است


بسمه تعالی

سلام و درود خدای توانا و مهربان بر دل های صبور و پر ظرفیت مادرانی که پس از هجرت جگر گوشگان دلبندشان به نشانه ئی از پیکر پاک آنان دل بستند و به آن نیز دست نیافتند ؛ و با این همه ، با شکیبائی و صبوری خود نقشی بی نظیر و استثنایی از خود بر جای نهادند .

 پاداش این صبر بزرگ ، روشنی چشم آنان به مژده ی رحمت الهی خواهد بود انشاء اله .سید علی خامنه ای 17/3/93

بر اساس این گزارش ، آیین تجلیل از مادران شهدای گمنام امروز دوشنبه همزمان با میلاد حضرت علی اکبر (علیه السلام) با حضور مسولان کشوری و لشکری ، مدیران شهری ، اعضای شورای اسلامی شهر تهران ، چهره‌های فرهنگی ، هنری و ... به طور همزمان از ساعت 18 تا 20 در فرهنگسراهای ملل ، امام (ره) ، ابن سینا ، ارسباران ، آفتاب ، اشراق ، هنگام ، فردوس ، معرفت ، سرو ، شفق ، اندیشه ، گلستان ، کار ، رویش ، عطار ، رازی ، فناوری اطلاعات ، شهر ، امید ، اخلاق ، خاوران ، بهمن ، بهاران ، خاتم ، مهر ، ولا ، تهرانسر ، تهران ، باغ موزه هنر ایرانی ، موزه امام علی(ع) ، فرهنگسرای قرآن ، فرهنگسرای انقلاب ، و فرهنگسرای رضوان برگزار می شود. 

نظرات  (۵)

  • میلاد حمیدی
  • دیگه واقعا دارید بی انصافی می کنید خانم صامتی! حلالتون نمی کنم. نظرات من رو یک خط در میون نشون میدید. مخاطب منظور من رو نمی فهمه. منم عصبانی میشم نظر تند میرم و شما میرید روی همون نظر تکیه می کنید. باعث این جو شما هستید نه من!
    سعی می کنید من رو در موضع ضعف قرار بدید که اینطور به نظر برسه من در جواب دادن ضعیفم ومنطق ندارم.
    هر جا جواب قاطعی دادم با وجود اینکه توهینی توش نیست نشون ندادید. حاضرم قسم بخورم شما دارید با من مغرضانه رفتار می کنید
    پاسخ:
    نیازی به ادای سوگند نیست ، جناب حمیدی چرا بحث رو شخصی می بینید ؟ 
    چرا شما اهمیت مساله را با مباحث  حاشیه ای کمرنگ می کنید ؟ 
    10 میلیون زن مجرد با شرایط خاص در کشور اسلامی ام القرای حهان اسلام وجود داره   ، این برای شما مهم نیست ؟ 
    به جای اراءه ی راه حل چرا مسایل شخصی رو توضیح می دهید ؟
     لطفا بحث رو در همون پست راه حل عجیب خانم دکتر ! ادامه دهید 
  • میلاد حمیدی
  • دیگه واقعا شورشو در آوردند هر جا میری هی می نویسن احترام به زن و حتی بعضی جاها میگن درجه زن بالاتر احادیث میگه فلان احادیث میگه بیسار، آیه قرآن میاری میگی زن باید مطیع شوهر باشه هزار تا ان قلت میارن و بعد هم میگن این مال 1400 سال پیش بوده!

    خوب پس مهریه هم مال 1400 سال پیش بوده دیگه!
    احترامی هم که میگید در حدیث اومده که ما میگیم جعلیه هم مال همون 1400 سال پیش بوده دیگه!
    یک بوم و دو هوا که نمیشه!!؟؟؟؟
    "پس پدران چشم به راه چی ؟! .. چشم به راه بودن هم مصادره به جنسیت می شود ؟!" 

    سلام جناب حمیدی . آنچه به نظر می رسد همواره از جانب شما دارد به خطا "مصادره به جنسیت" می شود ، نگاه افراطی شما به قضیه ی "فمینیست" است ! 
    برخلاف ادعای شما که نحوه ی برخورد با پیام های رهبری عزیز را هم ، از نوع برخورد گزینشی به جهت تفسیر به رای و مصادره به مطلوب می دانید [ این بار ] متن پیام رهبری به صورت کامل آمده است . 
    اما "پس پدران چسم به راه چی؟!" .. آیا پدران نمی توانند در کنار مادران چشم به راه فرزندان و جگر گوشه های خود باشند ؟! .. آیا شکل گیری چنین دیدگاهی ، باز به تعالیم و تهاجمات فمینیست بر روح و روان زندگی های امروز ما بر می گردد ؟؟ .. یا این دیدگاه ناشی از چیز دیگری است که در ادامه در مورد آن صحبت خواهم کرد . 

    برای پاسخ به این سوال باید این نکته را از نظر دور نداشت که به صورت معمول ، در این پیام و سایر پیام های اینچنینی ، واژه ها و کلمات معمولا در معنی "نمادین" و "سمبلیک" آن به کار می رود . یک "مادر" در نماد یک خانواده ی اسلامی ( در کنار سایر اعضاء ) سمبل و مظهر عاطفه ی سرشار است . 
    موضوع دیگر به بحث "جهاد" بر می گردد . همانطور که می دانید ، "جهاد نظامی" به عنوان یک واجب و تکلیف شرعی بر عهده ی مردان قرار دارد ؛ که مردان هم شاما پدران و فرزندان ذکور می شود و هم شامل همسران و برادران و زنان به عنوان مادران ، دختران ، همسران و خواهران ، وظیفه ی پشتیبانی و ترغیب و تشویق هرچه بیشتر مردان در این عرصه را دارند و این نقش ، کم اهمیت تر از نقش مردان هم نیست که به فرموده ی امام (ره) "نقش زنان در این فداکاری ها و جانفشانی ها ، اگر نگوییم بیشتر از مردان بوده ، به یقین کمتر از مردان نبوده است" . 

    اما چرا از میان زنان ، تنها به اسم مادران اکتفا می شود ؟ مگر همسران ، خواهران و دختران چشم به راه عزیزان خود نیستند ؟! 
    پاسخ به این سوال ، اول به مقام شاخص و شامخ مادر و برتری جایگاه والای او نسبت به سایر اعضاء برمی گردد و دوم به حق سنگین تر مادر نسبت به پدر ( بر اساس روایات ) بر فرزند و فرزندان معنی می شود . ازین رو این "مادر" است که از سایر اعضاء خانواده برجسته می شود . 
    به نظر می رسد شما در تشریح دیدگاه هایی که شاکله ی تفکرات ارزشمند شما در جبهه ی مقابله با "فمینیست" را تشکیل می دهد ، اندکی باید معتدل تر برخورد نمایید . 
    گاهی افراط در یک امر ، منجر به ضدیت و "زدگی" نسبت به همان امر می شود که در این زمینه می طلبد هوشیار تر عمل نماییم . 
    با تشکر .

    با سلام

    ضمن همدردی با مادران دل سوخته شهدا

    علیرغم پایتخت بودن تهران ، چرا فقط تهران ؟؟؟؟؟

    پاسخ:
    با سلام 
    انشالله از سال آینده با هماهنگی های انجام شده در سایر مراکز استان ها نیز این مراسم برگزار خواهد شد 
  • میلاد حمیدی
  • پس پدران چشم به راه چی؟ چشم به راه بودن هم مصادره به جنسیت می شود؟
    این همه نوشته رهبر به خانواده های شهدا چه پدر چه مادر و چه سایر اعضای خانواده ارایه نمودند نمی دانم چرا فقط همین یکی باید به بوق و شیپور گرفته شود!!!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">