منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

.

.

.

  • منصوره صامتی

نظرات  (۳)

خوشحالم که لیست امید و‌اصلاح طلبان رأی اوردند ...



پاسخ:
اسلام به ذات خویش إصلاح طلب است امید که از إصلاح طلبان حقیقی باشیم  و بهتر است که ما به دنبال نام ها نباشیم  به عملکردها توجه کنیم . چه بسا إصلاح طلبانی که خود را اصولگرا معرفی می کنند  و بلعکس! بنده هم خرسندم از شرکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس که سبب امنیت ملی است . 
با توجه به تبلیغات رسانه ای پرحجم دولت در خصوص موضوع "برجام" و "پسابرجام"
 و جو روانی ناشی از آن در جامعه ، علی الخصوص در فضای سیاسی حاکم بر پایتخت [به عنوان مرکز قدرت و تصمیم گیری نظام ] و همچنین فرخوان گسترده جریان "اصلاح طلب" از همه ی طیف ها و گروهها برای مشارکت در انتخابات ، قابل پیش بینی بود که سران جریان خدوم و وفادار به آرمانهای انقلاب ، موسوم به جریان اصول گرا ، در مرکز سیاسی کشور یعنی پایتخت ، در انتخابات ، با اقبال عمومی مواجه نشوند.

به نظر می رسد جریان اصول گرا در این انتخابات [همچون انتخابات ریاست جمهوری سال 92 که در آن با عدم رسیدن به وحدت و معرفی یک کاندید ، مرتکب یک خطای تاریخی شد که شکست آراء این جریان را به همراه داشت ] این بار و در انتخابات مجلس ، دست به یک خطای محاسباتی زد.
با توجه به راهیابی اکثریت اصولگرایان در مراکز سایر استانها و شهرستانهای کشور به مجلس شورای اسلامی در انتخابات اخیر ، اگر سران اصولگرا در حوزه های انتخابیه ای ، به غیر از مرکز و پایتخت برای راهیابی به مجلس اعلام کاندیداتوری می کردند ، یقینا با بخت و اقبال عمومی بیشتری مواجه می شدند . 
خطایی محاسباتی_ای که خود معلول دو علت است : 
نخست معلول نگاهی است که سالیانی به عنوان یک آفت برای سیستم مدیرتی کشور _متاسفانه در همه ی بخش ها_  در ذهن مدیران ما رخنه و نفوذ کرده و آن اینکه : مدیران ما  تمایل و گرایش هرچه بیشتر به "مرکز" دارند و ایران را در "پایتخت" آن خلاصه کرده و می بیند ؛ گرایشی که در تقابل با ایده ی "مدیریت جهادی" از سوی مقام معظم رهبری قرار دارد 

و دوم ناشی از عدم تجزیه و تحلیل فضای سیاسی کشور و تبیین فضای حاکم برآن [ که در شکل دهی انتخاب و گرایش مردم دخیل خواهد بود ]  از جانب نخبگان سیاسی جریان اصولگرا در قبل از شروع انتخابات است. 
بنده به رای مردم احترام می گذارم ...  حضور حماسی و پرنشاط مردم در پای صندوق های رای که به تعبیر مقام معظم رهبری ، "لبیک به فراخوان نظام" بود ، در وهله ی اول و به تصویر کشیدن چهره ی درخشان مردم سالاری دینی ، به عنوان الگویی پیشرفته از نظام اسلامی در چشم جهانیان ، آنهم در کمال آرامش ، در منطقه ی پرآشوب و ناامنی که سراسر آن را جنگ فرا گرفته است ،  از سوی مسئولین در وهله ی دوم ،  انسان را در برابر اراده ی آهنین ، شکوه و عظمت این ملت بزرگ ، بیدار ، آزاده و سرافراز ، به تعظیم و تحسین وا می دارد .

... گرچه هیچکدام از کاندیداهای مورد نظر نگارنده ی این سطور ، در حوزه ی انتخاباتی مربوطه ،  حائز اکثریت آراء برای راهیابی به "خانه ی ملت" نشده اند ؛ اما در مقیاس کشوری ، آمار منتشر شده حکایت از راهیابی اکثریت نمایندگان جریان اصولگرا در مجلس شورای اسلامی و همچنین فهرست جامعتین ( جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ) به مجلس خبرگان دارد ؛ و این نویدی است که مجلسین ، از نیروهای "متعهد" ، "شجاع" ، "کارآمد" ، "دلسوز" ، "مردمی" ، "خدوم" و "صادق" خالی نیست .
با این وجود نمی توان از نظر دور داشت که ترکیب هیات رئیسه ، رئیس و فراکسیون های آتی در مجلس شورای اسلامی ، با توجه به اهمیت حوزه ی انتخاباتی مرکز و افراد راه یافته به مجلس از این حوزه ، در دست جریان مقابل قرار بگیرد . 

بی شک بازگشت اصلاح طلبان به صدارت مجلس ، با توجه به سوابق خروج از حاکمیت ، نفوذ و تلاش برای استحاله ی نظام از درون ، [ علیرغم تحریم انتخابات پیشین مجلس از جانب آنان ] چرایی و چگونگی این پدیده ، با توجه به دو مولفه "غوغاسالاری" و "موج سواری" که در کارنامه ی فعالیت این حزب از دو دهه ی گذشته رخ می نمایاند ، در این برهه از زمان ، در مقال و مجالی دیگر قابل بحث و گقت و گو است .

علی ایحال بنده تمایلی به پیش داوری ندارم . امید است مطالبات اصلی مردم در زمینه سازماندهی به اقتصاد مقاومتی ، اصلاح معیشت و همچنین صیانت از فرهنگ اسلامی و عزت و اقتدار ملی در مقابل زورگویان و زیاده خواهان بین الملل ، در اولویت کاری مجلس آتی قرار بگیرد._ان شاء الله_ 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">