منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

گروه فرهنگ جهان نیوز - منصوره صامتی: در حقیقت شبکه‌های اجتماعی حقیقی تاریخچه ای به قدمت تاریخ داشته و انسان بر اساس طبیعت اجتماعی خویش در هر فضایی،از شبکه ارتباطی خاص خود برخورداربوده است. با شکل گیری دنیای مجازی به موازات دنیای حقیقی، ظرفیت‌های ویژه و حجم اطلاعات غیر قابل تصوری که در آن مبادله می شود و همچنین سیاست‌های خاص موسسان آن، جامعه جهانی برای عضویت در دنیای مجازی ترغیب و به تدریج حضور در دنیای مجازی به یکی از نیازهای اساسی افراد تبدیل شد چنانکه در حال حاضر بیش از یک پنجم جمعیت جهان از کاربران شبکه‌های اجتماعی هستند. البته روند رو به رشد عضویت در شبکه‌های اجتماعی در کمتر از ۵ سال آینده کند خواهد شد.


در شبکه‌های اجتماعی مجازی گروه‌های دوستی توسط خود کاربران شکل گرفته و افراد با توجه به قابلیت‌هایی از قبیل دسترسی به محیطی شخصی، آزادی در بیان نظرات و افشای درونیات خویش، آشنایی با برنامه‌های جدید، طرح موضوعات پرتحرک، خلق صحنه‌های اعجاب آور، ارائه اطلاعات جدید و کاربردهای هیجان انگیز و... حسی از کنترل شخصی و اراده فردی دارند که سبب رضایت آنهاست.

به طور کلی غالب کاربران عادی شبکه‌های اجتماعی برای پوشش دادن به بخشی از نیازهای ارتباطی و روانی که در فضای حقیقی و در جامعه بیرونی از آن محروم‌اند و یا کمتر به آن دسترسی دارند مشتاق عضویت در این شبکه‌ها هستند. بر اساس پژوهش‌ها انجام شده افراد به دلایلی از قبیل میل به نوجویی و هیجان خواهی، میل به محبوبیت و خود شیفتگی، حفظ ارتباط با دیگران درعین تنهایی، برای فراراز محرک‌های تنش آور بیرونی، قابل احترام بودن با استفاده از پوشش هویت دوم، چشم و هم چشمی... فارغ از اشراف کامل به محیط شبکه‌های اجتماعی به عضویت این شبکه‌ها در می آیند.

برای درک روشن از معایب و خطراتی که گاهی ممکن است سبب چالش‌های شدید زندگی کاربران شود ابتدا باید بدانیم که پایگاه اصلی مدیریت و مهندسی اطلاعات این شبکه‌ها در آمریکاست یعنی جایی خارج از مرزهای حقیقی محل زندگی اعضاء و در صورت تضییع حقوق انسانی کاربران در این محیط امکان پیگیری از سوی مراجع قانونی داخلی نیست!



حال با دانستن این پیش نیاز بهتر است به معایب استفاده بیش از حد شبکه‌های اجتماعی بپردازیم :

استفاده بیش از حد از شبکه‌های اجتماعی تعاملات رو در رو را کاهش می دهد، موجب کاهش تمرکز افراد بر روی اهداف اساسی زندگی حقیقی خواهد شد ،احساس نیاز به توجه و خطر ابتلا به افسردگی را به شدت افزایش خواهد داد، به جهت مقایسه پیوسته خود با دیگران اعتماد به نفس افراد را تقلیل داده و سبب ایجاد نارضایتی از خود می شود، با ایجاد هیجانات کاذب خواب افراد دچار اختلال شده و انظباط زندگی فردی و اجتماعی آنها مختل خواهد شد، گشت و گذارهای بی هدف درست مانند زمانی که از روی بی برنامگی به تماشای تلویزیون می پردازید بهره وری مغز از دریافت کنش‌های پیرامون را ضعیف کرده و کاهش واکنش سیستم‌های حسی فرد را به دنبال خواهد داشت. بنابراین به یقین می توان گفت حضور بیش از حد در شبکه‌های اجتماعی نابود کننده خلاقیت کاربران بویژه نوجوانان است.

البته نباید از آمار روزافزون معتادان به اینترنت و حضور در شبکه‌های اجتماعی غافل بود. درحقیقت فضای شبکه‌های اجتماعی بر خلاف تصور عموم ضد اجتماعی و بر محوریت منیت فرد طراحی شده است، فرد در عین احساس دسترسی به ارتباطات گسترده و حتی احساس عاطفی نزدیک در واقع تنهاست و حتی بواسطه حضور در دنیای غیر حقیقی شبکه‌های اجتماعی از جمع خانوادگی خویش نیز دور می شود!

از طرفی فرد در مواجهه با حجم بالای اطلاعات بی تحلیل، سطحی و گسسته بمباران اطلاعاتی شده در نتیجه قدرت تحلیل و جمع بندی او کاهش یافته و در گذر زمان رفتار و گفتار بدون تحلیل و گرایش به اطلاعات کم ارزش در دنیای حقیقی نیز از ویژگی‌های شخصیتش خواهد بود.

نفوذ به حریم خصوصی؛ اصلی ترین تهدید

اما خطری که همه کاربران شبکه‌های اجتماعی فارغ از سن، جنسیت، تحصیلات، طبقه اجتماعی و ملیت را تهدید می کند نفوذ به حریم خصوصی آنهاست، اگرچه کاربران با نام مستعار و یا هویتی مجازی در این شبکه‌ها حضور یابند باز هم تفاوتی در نفوذ به حریم خصوصی آنها نخواهد بود.

طبق افشاگری‌های اخیر اسنودن دولت‌هایی نظیر آمریکا به تمام اطلاعات افراد از جمله آدرس ایمیل، تماس‌های کاربران در اسکایپ و … دسترسی دارد که این امر موجب کم رنگ شدن مفهومی به نام حریم خصوصی در فضای مجازی شده است بنابراین اگر هر چیزی را که به ذهنتان می‌رسد در شبکه‌های اجتماعی با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید باید بدانید که تنها به دولت‌ها و شبکه‌های اجتماعی کمک کرده‌اید که شما را راحت‌تر به دام بیاندازند.

لازم به توجه است مدیران و موسسان شبکه‌های اجتماعی بارها در اخبار رسمی نسبت به سیاست‌های دولت آمریکا اظهار وفاداری کرده و اعلام داشتند هرگاه دولت آمریکا به همه و یا بخشی از اطلاعات کاربران نیازمند باشد آن را در اختیار دولت آمریکا قرار می دهند!

اوباما: حضور در این شبکه‌ها «غیرعاقلانه» است!

خطر سرقت اطلاعاتی در این شبکه‌ها در حدی است که حتی باراک اوباما دارای لقب نخستین رییس جهور رسانه‌های اجتماعی دختران خود را از عضویت در این شبکه‌ها باز می دارد و تاکید می کند “چندان عاقلانه نیست”‌ که خصوصی‌ترین اطلاعات زندگی خانوادگی وی در معرض دید عموم قرار گیرد. این اظهارنظر باراک اوباما تامل برانگیزاست چرا که خود به عنوان یکی از اعضای فعال این شبکه اجتماعی از آن استفاده می‌کند و با عضویت در فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی جوانان را تشویق می‌کند به نفع وی در انتخابات ریاست‌جمهوری رای دهند و تلاش دارد تا میلیون‌ها دلار حمایت مالی را جلب کمپین انتخاباتی خود سازد!

اگر کاربران نسبت به مزایا، معایب و خطراتی که توامان در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد آگاه باشند تفاوتی ندارد زن باشند یا مرد، یقین بدانید رفتارشان نسبت به حضور در این محیط‌ها تغییر خواهد کرد.

شبکه‌های اجتماعی تهدیدی برای حریم زن مسلمان

البته باید توجه داشت که بایدها و نبایدهای شرع مقدس در خصوص کاربران مسلمان بویژه زنان و دختران از اهمیت خاصی برخوردار است و اگرچه در ظاهر شبکه‌های اجتماعی در دنیای حقیقی نیستند، ماهیت اطلاعات و افرادی که در این محیط‌ها حضور دارند حقیقی است. بنابراین باید مراقب بود که حریم عفاف زنان و مردان در این محیط‌ها حفظ شود. اکثر قریب به اتفاق افراد خود را در کنترل احساسات، متفاوت دیده و گمان می کنند مشکلاتی که دامنگیر دیگران شده برای ایشان پیش نخواهد آمد.

باید بدانیم که عبوراز خط قرمزهای شرعی در تعامل زن و مرد درشبکه‌های اجتماعی طی فرایندی بسیار خزنده و غیر محسوس رخ می دهد چنانکه بعد از مدتی اشتراک احساسات با دیگران و جلب توجه افراد و رضایت آنان چنان وسوسه انگیز می نماید که ممکن است فردی مذهبی عکس‌های خصوصی زندگی شخصی اش را به راحتی منتشر کرده و در اختیار عموم قرار می دهد!

راه حل‌هایی برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی

موضوعات فراوانی حول محور سرقت اطلاعات از محیطهای مجازی قابل بحث است که در این فرصت کوتاه نمی گنجد. بنابراین در پایان این بخش به مهم ترین راه حل‌ها برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی اشاره می کنم.

* بر اساس کلام گهربار امیر مومنان حضرت علی علیه السلام جهل و نادانی بزرگترین دشمن انسان است ،باید افراد را از وضعیت و چشم انداز حضور در محیط مجازی آگاه کرد؛ نکند ناآگاهی او سبب تغییر مسیر زندگی اش گردد. حضور در شبکه‌های اجتماعی به خودی خود اشکالی ندارد چنانکه حضور در جامعه نیز اشکالی نخواهد داشت ولی باید بدانیم به چه جامعه ای دعوت شده ایم تا نسبت به شرایط واقع بینانه عمل کنیم.

* تعهد به چارچوب‌های ارزشی فردی و اجتماعی بر اساس فرهنگ بومی از دیگر راه حل‌هاست.

* پرسش مهمی که هریک از ما باید از خود بپرسیم "هدف من از حضور در این محیط چیست؟" هنگامی که اهداف مشخص شد منافع، خطرات و زمان تخصیص یافته برای رسیدن به هدف و راههای بهینه استفاده از محیط جدید هم نسبت به هدفگذاری تعیین خواهد شد.

* چنانکه روال است افراد تنها به دعوت دوستان خود با این عنوان که: "چرا در فلان شبکه اجتماعی نیستی همه هستند تو هم بیا"به دلیل عقب نماندن از قافله به عضویت شبکه‌های اجتماعی خاص می پیوندند! که این طریقه مناسبی برای هیچ نوع هدفگذاری نیست.

* در حوزه ملی اهتمام مسولین در ایجاد شبکه ملی اطلاعات می تواند از مهمترین راه حل‌ها جهت کاهش آسیب‌ها باشد که در بسیاری از کشورهای جهان از جمله چین این شبکه ملی شکل گرفته و آنها را نه تنها نسبت به تهدیدهای خاص موسسان فضای مجازی از جمله آمریکا مصون ساخته بلکه سبب ایجاد ارزش افزوده اقتصادی و منفعت ملی گردیده است.که بجاست تشکیل شبکه ملی اطلاعات یکی از مطالبات مردم از مسولین اجرایی کشور باشد.

نظرات  (۷۰)

  • برنامه نویسی اندروید
  • باسلام
    ممنون از پستهای خوبتون.
    پاسخ:
    با سلام سپاس از همراهی شما 
    سلام خانم صامتی جان. عالی بود .واقعا جای تاسف داره که مسئولین کشور پنبه در گوش کرده اند و این هشدار های واضح رو نمی شوند.وقتی خود سران غرب در مورد این شبکه های اجتماعی به جوانانشان هشدار می دهند مسئولین کشور ما بی توجه به سرمایه های اصلی کشور که نیروی جوان و فعال جامعه هستند بدون تفکر برای پیشگیری از عوارض نامطلوب این شبکه های ضد اجتماعی به سهولت در اختیار اقشار جامعه قرار می دهند.
    ای کاش مسئولین ما از خواب غفت بیدار شوند....
    پاسخ:
    سلام عزیزم 
    سپاس از همراهی شما .برخلاف تصور مردم و عوام همواره جلوتر از بسیاری از مسولیتچن و خواص بوده و هستند . 
  • شبکه های اجتماعی در احاطه دشمن
  • شبکه های اجتماعی در احاطه و نفوذ دشمن :
    روح الله مؤمن نسب در رابطه با نحوه استفاده دشمن از شبکه های اجتماعی و موبایلی گفت: دشمن با نفوذ خود در شبکه های اجتماعی تاکنون توانسته شناسایی های خود را انجام دهد.

    وی اظهار کرد: دشمن شناسایی کرده چه افرادی موافق یا مخالف نظام هستند و با روش فیلترینگ حبابی می تواند افراد را به سمتی که می خواهد سوق دهد.

    کارشناس فضای مجازی و شبکه های اجتماعی افزود: فیلترینگ حبابی یک مفهوم فنی است، یعنی نرم افزار در یک بررسی افرادی که همانند یکدیگر، به طور مثال طرفداران انقلاب هستند را جدا می کند و با برنامه ریزی این افراد را به سمت دیگری می برد و فریبشان می دهد.

    مؤمن نسب تصریح کرد: افرادی را هم که مخالف نظام هستند به سمتی می برند تا آشوب به پا کنند یا به طور مثال توهمی برایشان ایجاد می کنند که تعداشان زیاد است و آنان را وارد ماجراهایی می کنند که کنترلشان دست خودشان نیست.

    وی گفت: در نتیجه باید منتظر باشیم که دشمن در کشور از شرایط فضای مجازی سوء استفاده های زیادی داشته باشد که من واقعا احساس خطر می کنم و می طلب که مسئولان کشور، چاره ای برای این قضیه بیاندیشند.

    به گفته این کارشناس حوزه رسانه اگر مسئولان در فکر آن هستند تا در زمان انتخابات برخی از شبکه ها را قطع کنند، این گونه نیست و  این قطع شدن ها به سادگی نمی تواند اتفاق بیافتد چرا که تعداد بسیاری کانال ها و ابزارها ایجاد و راه اندازی شده است که بعضا برخی از ارتباط ها را مختل می کند.

    مؤمن نسب تصریح کرد: به همین دلیل معتقد هستیم که باید نرم افزارهای ایرانی از جمله سلام و بیسفون را جایگزین نرم افزارهای خارجی شود تا در شرایط خاص دشمن از نرم افزارها ساخته خود، سوء استفاده نکند.

  • کمپین بی غیرتی
  • «من و عشقم» یکی از این کمپین هاست که در اینستاگرام راه افتاده و از زوج های جوان درخواست می کند عکسی دونفره از مراسم نامزدی یا عروسی خود ارسال کنند تا برای عموم منتشر شود!

    سال گذشته نیز یکی از شبکه های ماهواره ای-تی وی پرشیا- از مخاطبانش خواسته بود تا فیلم های عروسی اشان را برای آنها ارسال کنند تا به بهترین فیلم عروسی جوایزی داده شود!
    این حرکت البته با اعتراض مخاطبان این شبکه ماهواره ای دوامی نداشت حالا اما در اینستاگرام این اتفاق رخ داده و عده ای برای منفعت مالی خود دست به چنین کارهایی می زنند.

    نکته:  باید توجه داشت علاوه بر موضوع ( بی غیرتی و بی حیایی)؛ مراجعه به این سایت‌ها رفتار خودتخریبی و خودآزاردهنده (مثل مقایسه‌های منفی) را در افراد تشدید می‌کند. کارشناسان معتقدند در اینگونه سایت‌ها این احساس به افراد دست می‌دهد که دیگران شادتر از آنها هستند و این باعث سرخوردگی و واکنش‌های نامناسب در فرد می‌شود.
  • تب فضای مجازی
  • تب فضای مجازی چه بر سر خانواده ها آورده ؟
    هر چقدر تب فضای مجازی و حضور کاربران در آن داغ تر شد، تعداد بیشتری از خانواده ها هم به نحوی درگیر استفاده از یک یا چند شبکه اجتماعی و نرم افزارهای ارتباطی شدند.
    این که می گوییم شبکه های اجتماعی امروز نقش پررنگی در متزلزل شدن خانواده ها داشته، به دلیل این است که افراط در استفاده از اینترنت، روابط چهره به چهره را که موجب و صفا وصمیمیت می شود از بین برده است. استفاده از تلگرام، وایبر، واتس آپ، اینستاگرام، ایمیل، چت، شب نشینی های اینترنتی به وسیله وب کم، دوست یابی مصنوعی همه و همه باعث از بین رفتن صفا و صمیمیت در جامعه به خصوص در بین خانواده ها شده است
    پلیس فتا: مراقب لینک‌های مخرب باشید سرهنگ حسین رمضانی با بیان اینکه مجرمان سایبری در فضای مجازی از روش های مهندسی اجتماعی برای جرم استفاده می کنند، گفت: این مجرمان کمتر از روش های فنی برای ارتکاب جرم استفاده می کنند.
    وی با بیان اینکه برخی هکرها یک فایل یا نرم افزار آلوده را آماده کرده به یک لینک پیوست می دهند افزود: این لینک را در شبکه های مختلف اجتماعی مثل تلگرام یا ایمیل و یا حتی به صورت پیامک برای افراد ارسال می کنند.
    سرهنگ رمضانی ادامه داد: در تیتر لینک ارسال شده با کلماتی مثل اینکه اگر می خواهید عکس های فلان بازیگر مشهور یا فوتبالیست را ببینید این لینک را باز کنید و باز کردن بسیاری از این لینک باعث می شود نرم افزار مخرب آلوده مجرم هکر در دستگاه شما (موبایل، تبلت یا کامپیوتر) فعال شده و اطلاعات فرد را به سرقت می برد و با تصاویری که از شما دریافت کرده در صفحه اجتماعی مثل اینستاگرام صفحات f&k ایجاد و شروع به باج خواهی از شما می کنند.
    وی به کاربران توصیه کرد: اگر نیازی به اطلاعات لینک خاصی ندارند کنجکاوی و ریسک نکنند.
    سرهنگ رمضانی اضافه کرد: دستگاه‌هایی که به اینترنت وصل می شوند امنیت کافی ندارند و حتی وقتی به اینترنت وصل می شوید ممکن است اطلاعات شخصی شما به یک مبدا نامعلوم مورد توجه مجرمان در داخل یا خارج کشور برود.
    معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا تصریح کرد: کاربران فکر نکنند دستگاه موبایل که اینترنت بر روی آن وصل می‌شود حریم خصوصی شماست زیرا بر روی این دستگاه اپلیکیشن های زیادی نصب است که معلوم نیست سالم هستند یا نه.


    منبع : مهر

    فضای مجازی در کنار آثار مخربی که بر جامعه و افراد می گذارد می تواند کارکردهای مفیدی نیز داشته باشد ولی باید دانست برای کاهش آثار مخرب و افزایش کارکردهای مثبت آن باید سیاست گذاری هایی در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی انجام شود.
    برای مثال یکی از کارکردهایی که فضای مجازی بصورت کلی و شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از بزرگترین و متاخرترین دستاوردهای فضای مجازی دارند، مباحث مربوط به مدیریت دانش است. یکی از کارهایی که کشورهای اروپایی در ارتباط با شبکه های اجتماعی انجام می دهند این است که دانش تولید شده در ایران و سایر کشورها را چه از طریق شبکه های اجتماعی عمومی و چه از طریق شبکه های اجتماعی تخصصی، رصد و آن را مدیریت کرده و دانش جدیدی خلق می کنند که به توسعه سرمایه های مادی، اجتماعی و فرهنگی آن کشور، کمک می کند.
    لذا می بایست با الگوگیری از تجربیات موجود، و با مدیریت و مهندسی فرهنگ فضای مجازی و از طریق مدیریت دانش، بازاریابی محتوا و تولید آن، علاوه بر ایجاد سرمایه های فرهنگی و اجتماعی، برای کشور کسب درآمد نیز کرد.

    منبع، فرهنگ نیوز
    به گزارش گروه اجتماعی میزان،رییس پلیس فتا کرمان درباره احتمال ورود یک بدافزار خطرناک به گوشیهای تلفن همراه هشدار داد که قادر است حسابهای بانکی را خالی کند. 

    سرهنگ کامبیز اسماعیلی گفت:این بدافزار از نوع تروجان ، اخیرا در خارج از کشور به خصوص روسیه فعال شده است اما امکان نفوذ آن به ایران هم وجود دارد. 

    وی درباره نحوه کار این بدافزار گفت این تروجان ابتدا پیامکی را برای کاربر ارسال می‌کند که در آن نام صاحب تلفن همراه قید شده و حاوی یک لینک است و زمانی که کاربر بر روی این لینک کلیک می ‌کند، نرم‌ افزار به‌ صورت خودکار روی تلفن همراه دانلود می‌شود و در پایان پیامی نمایش داده می ‌شود که کاربر هیچ راهی جز تائید آن ندارد . 

    سرهنگ اسماعیلی افزود با تأیید این پیام، کاربر به تروجان اجازه دسترسی به تمام بخشهای تلفن همراه را می‌دهد و تروجان در اولین اتصال، همه اطلاعات ‌ تلفن همراه قربانی را برای سرورهای فرماندهی و کنترل هکرها ارسال میکند و اگر در تلفن همراه قربانی نرم‌افزار بانکی مانند quotation mark موبایل بانک quotation mark بیابد ، موجودی حساب بانکی کاربر را به حساب دیگری منتقل می‌ کند.
    رییس پلیس فتا کرمان افزود زمانی که حساب کاربر تخلیه شد، بانک نتیجه‌ی برداشت حساب را در قالب یک پیامک برای کاربر ارسال می‌کند اما تروجان این پیامک را قبل از رسیدن به کاربر پاک می‌کند به ‌این ‌ترتیب، کاربر از طریق پیامک هم متوجه برداشت پول از حساب خود نمیشود .
    //////////////////////////////////////////////////////////////
    یادمه خیلی قبلتر درباره استفاده از گوشیهای هوشمند هشدار داده بودید بیاد دارم که از اونها بنام جاسوسهای همراه نام بردید .

    شبکه های اجتماعی عامل بالا رفتن طلاق در کشورهای مسلمان:

     به دلیل سهولت استفاده از اینترنت در گوشه و کنار جهان، استفاده از شبکه‌های اجتماعی رونق بیشتری گرفته است؛ اما این سبک جدید از برقراری ارتباط با فرهنگ و موازین اخلاقی بسیاری از کشورها منافات دارد.
     
    این موضوع در کشورهای اسلامی نیز به یک مشکل تبدیل شده است تا جاییکه بیشتر طلاق‌های ثبت شده  در عربستان در نتیجه استفاده مداوم یکی از زوجین از شبکه‌های اجتماعی است. همسر افرادیکه در شبکه‌های اجتماعی با زنان و مردان دیگری ارتباط برقرار می‌کنند، معتقدند به آنها خیانت شده است.
     
    اعتیاد به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی معمولا آنقدر عمیق می‌شود که فرد حتی در آستانه طلاق نیز حاضر به کنار گذاشتن این سبک اشتباه زندگی نیست.

    زنی در استان جیزان عربستان به دادگاه مراجعه کرد و به دلیل ارتباط همسرش با چندین زن در شبکه‌های اجتماعی، درخواست طلاق خود را ارئه داد. دادگاه‌های عربستان هر روز شاهد مراجعه زنان بسیاری با وضعیتی مشابه هستند که با تصور اینکه به آنها خیانت شده است،اعتماد خود را نسبت به همسرانشان از دست داده‌اند.

    جناب سعید بزرگوار سلام 
    با اجازه مدیر محترم چندخطی برای شما می نویسم :
    دوست بزرگوار همونطور که خودتون هم نوشتید در ابتدا با همسر محترمتون زندگی خوبی داشتید ولی کم کم روابط تون سرد شد ، امروزه اول ماهواره دشمن خانواده ها بوده و با گسترش شبکه های اجتماعی این وضع بدتر هم شد چرا که ارتباط  ماهواره یک سویه و خارج از کشور بود و تشویق به روابط آزاد داشت ولی در شبکه های اجتماعی روابط دو سویه ست و داخلی و مخاطب برای پیام نوشتاری یا تصویری وجود دارد چرا که منتظر پاسخ یا عکس العمل مخاطب هستی و این مخصوصا برای روابط زوجین بسیار مضر است چرا که اولاً با افراد مختلفی چه از لحاظ جنسیتی ( زن یا مرد ) در ارتباطی وگاهی در مورد جنسیت مخالف گاه در مقام مقایسه برمی آیید ، و دوماً اینکه زمان زیادی رو برای شبکه های اجتماعی اختصاص میدین ، حتماً تصدیق میفرمایید که چند صفحه کتاب رو که میخونی بزحمت نیم ساعت میگذره ولی چند صفحه اینترنتی رو میخونی یا با شبکه های اجتماعی مشغولی چندین ساعت وقت میگذره .
    این روابط دو طرفه ، مقایسه با همسر و اختصاص زمان زیاد به شبکه های اجتماعی و.... دلایل مختلف باعث سردی روابط زوجین شده ، بعضی هم برای کسب خبرهای جدید به این شبکه ها مراجعه میکنند باور کنید بیشتر اخبار این شبکه ها دروغ یا به اصطلاح یک کلاغ چهل کلاغه و جالب اینکه بارها هم تناقض در خبرهای این شبکه ها رو هم دیدیم ولی باز پیگیریم.
    امروزه این شبکه ها غیر از تهدید برای خانواده ها ، دشمن دین و اعتقاد مردم هم شدند با زیر سؤال بردن و شبهه افکنی در ارزشهای دینی و این همان جنگ نرم است که از آن یاد می شود ، جنگ ظاهراً تمام شده ولی جنگ فرهنگی واعتقادی ، بسیار سخت تر در جریان است . برای فروپاشی درونی جامعه بلحاظ اعتقادی و بنیان خانواده ها .
    پیشنهاد من به شما و همسر محترم نه جدایی و نه ادامه روابط سرد است بلکه کاهش زمان استفاده از این شبکه هاست ،بتدریج روزی یک ساعت یا حتی نیم ساعت کمتر و این زمان رو به گفتگو با خانواده اختصاص بدید و به همسر محترم بگین که بخاطر اون  و فرزندتون امروز این مقدار زمان کمتر در شبکه های اجتماعی وارد شدید و این یه قانون در خانواده بشه نه اینکه مثلاً همسر یا فرزندتون  زمانی که شما میخواین کمتر در دنیای مجازی باشین  اونا وقت بگذارن چون گرمی کانون خانواده وقتیه که همه دورهم جمع اند ، چرا که یکی از اهداف تشکیل خانواده برطرف کردن نیاز عاطفی است وقتی همسران برای هم وقت نمیزارن و هر کدام برای خود در شبکه های اجتماعی مخاطبینی دارند اگه رابطه گرمی باهم داشته باشند جای تعجب است چون دیگه زمان یا محبتی نمی مونه که به همسر و فرزند عرضه داشت .
    برادرانه عرض میکنم :اصلاً به جدایی فکر نکنید ، توی این دنیا هیچکس دلسوزتر از پدر و مادر برای فرزند نیست ، بنظر من دوری از شبکه های اجتماعی وگذران وقت به بهترین شکل با خانواده محترمتونه ، شعار نیست ، درباره مساعل روز ، امور تحصیل فرزند و خانه گفتگو کنید . اگه شده بهمراه عزیزان به نزدیکترین پارک منزل مراجعه کنید ، موارد بهتر مثلا مسافرت هر چند کوتاه با خانواده رو در دستور کار قرار بدین سرتونو درد نیارم از هر فرصتی برای همراهی با خانواده  البته بدور از شبکه های اجتماعی  استفاده کنید .
    به امید داشتن کانون گرم خانواده برای شما برادر عزیز و بدونید همسر و فرزندان هدیه خدا به زندگی ما هستند و این خود ما هستیم که نوع روابطمون رو تعریف میکنیم.
    موفق باشید.

    سلام

    این شبکه های اجتماعی الحق و الانصاف باعث نابودی خانواده ها میشن

    من و همسرم زندگی خوب و بی دردسری داشتیم تا اینکه رفته رفته روابطمون سرد شد. الان هم دارم زندگی میکنم اما فقط بخاطر بچه هام

    تا جایی که مثل دو تا غریبه با هم رفتار میکنیم. حتی امسال محرم یک شب هم مراسم عزاداری نیومد . شما دوستان راه حل بدید .

    جدایی یا ادامه

  • کندی سرعت اینترنت
  • دو سه روزی است اینترنت به طرز وحشتناکی کند شده است و کاربران ایرانی از اقصی نقاط کشور از این معضل گله کرده‌اند.

    به گزارش خبرآنلاین، تنها چند روز پس از اظهارات مدیر عامل زیرساخت در ترکیه درباره ترابیت کردن سرعت اینترنت{لینک}، مردم با کندی هنگام مرور صفحات عادی وب مواجه شده‌اند.

    کاربران استفاده کننده از شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان مانند تلگرام نیز شکایتی مشابه را عنوان کرده‌اند و این در حالی است که مدیران اینترنت کشور تاکنون پاسخی رسمی در این باره نداده‌اند.

  • داعش به تلگرام نقل مکان کرد
  • بی.بی.سی اعلام کرد که گروه تروریستی داعش، تبلیغات سیاسی خود را از شبکه اجتماعی «توئیتر» به نرم افزار پیام رسان «تلگرام» منتقل کرده است.

    در چند سال گذشته این گروه در توئیتر فعال بود و حساب های مختلفی داشت اما توئیتر یکی پس از دیگری حساب هایش را بسته است. اکنون داعش از امکان تازه ای که تلگرام ماه گذشته معرفی کرده، استفاده و کانال تلگرام خود را راه اندازی کرده است.

    کانال های تلگرام به کاربرانش اجازه می دهد پیام هایشان را به تعداد نامحدودی از مخاطبان برسانند.
    /////////////////////////
    داعش یا طالبان اگرچه کژ فهمی در اسلام دارند ولی ببینیم چطور متعهدانه وبا بهره گیری از امکانات روز در صدد برقراری اسلام در جهانند اگرچه دین اسلام هرگز اینچنین خشن وخونریز نیست همونطور که دینداری بعضی بخاطر منفعت داشتنه، درود خدا برکسی که دینش توی قلب و زندگیش نفوذ کرده که دیندار واقعی اونه .
  • رباتهای تلگرام
  • مدیران نرم افزار تلگرام در راستای بهبود و بروزرسانی خدمات خود قابلیت جدیدی را به تلگرام افزودند. رباتهایی که به راحتی توسط کاربران ساخته و به سرعت منتشر می شوند. در این بین ربات های مستهجن فراوانی به چشم میخورد که با ارسال فیلم و عکسهای مستهجن جوانان و نوجوانان ما را به منجلاب و فساد می کشانند.

    با توجه به فراگیر شدن شبکه های اجتماعی و آثار مخرب آن در سطح جامعه، ضروریست نهادهای ذی ربط در اسرع وقت نسبت به پالایش و مسدود سازی این دست محتواهای خلاف اخلاق و امنیت خانواده و  اجتماع، اقدام کنند.

  • مالک اصلی تلگرام چه کسی است ؟
  • ،یک مهندس سی ساله روس طراح اصلی و مالک شبکه اجتماعی تلگرام است.

     پیام‌رسان تلگرام (به انگلیسی: Telegram) تلگرام یک پیام ‌رسان چندسکویی است که برای نسخه‌های کلاینت متن‌باز است.

    کاربران می‌توانند پیام‌ها، تصاویر، ویدئوها و اسناد ( همه انواع پرونده‌ها پشتیبانی می‌شود ) خود را رمزنگاری ‌شده تبادل کنند. تلگرام رسماً در تبلت‌ها و موبایل ها و  دستگاه‌های بدون وای- فای هم در دسترس است.

    موفقیت عجیب این نرم افزار طی دو سال گذشته  دور از انتظار بوده اما بد نیست بدانیم  مالک جوان و مولتی میلیاردر تلگرام کیست؟

    پاوِل والِریویچ دورُف متولد 1984 حدودا سی ساله مهندس نرم افزار وطراح  اصلی شبکه اجتماعی تلگرام اصلا یک روس است که دارایی خالص این جوان رقمی در حدود 260 میلیون دلار تخمین زده شده است .

     
    رفتم به مامانم میگم شام چی داریم ؟؟
    با یه حالت شاکی میگه : کوفت ! اگه این فیس بوک شامم میداد دیگه کامل از شرِت راحت بودیم:|
    رفتم تو اتاقم به بهونه ی درس خوندن ، تو فیس بوک بودم و ول میچرخیدم تو پیـجـام ..
    ده دقیقه که گذشت مامانم داد زد چیکار میکنی ؟!!
    گفتم دارم درس میخونم ..
    هیچی نگفت ، یه پنج دقیقه بعد دوباره گفت چیکار میکنی ؟!!
    گفتم درس میخونم دیگــــــــه ..!!
    گفت : پس حداقل بیا کتاباتو ببر بهتر متوجه بشی ..!!!
    منو میگی !!!!!!
    ﺩﯾﺸﺐ ﯾﮑﯽ ﺑﻬﻢ ﮔﻔﺖ ﺷﺒﺖ ﺷﯿﮏ..
    ﻣﻨﻢ ﺑﻬﺶ ﮔﻔﺘﻢ ﺷﺐ ﺗﻮ ﻫﻢ ﺍُﺭﺑﯿﺖ...
    .
    .

    ﻧﻤﯿﺪﻭﻧﻢ ﭼﺮﺍ ﺑﻼکم ﮐﺮﺩ!
    ﺷﺎﯾﺪ ﺁﺩﺍﻣﺲ ﺧﺮﺳﯽ ﺩﻭﺳﺖﺩﺍﺷﺘﻪ ...!!!
    کنون رزم virus و رستم شنو
    دگرها شنیدستی این هم شنو
    که اسفندیارش یکی disk داد
    بگفتا به رستم که ای نیکزاد
    در این disk باشد یکی file ناب
    که بگرفتم از site افراسیاب
  • ۵ خطر امنیتی گوشی های هوشمند
  • پلیس فتا ۵ خطر امنیتی و مهم تلفن های هوشمند برای کاربران را اعلام کرد. 
     
    خطر اول مربوط به حوزه استفاده از ابزارهای مختلف در تلفن همراه است که در واقع حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربران محسوب می شود که ممکن است توسط افراد سودجو سرقت شود.
     
    تهدید دوم مربوط به حوزه اطلاعات و عملیات بانکی کاربران است که با توجه به اینکه کاربران برای فعالیت های مختلف خود، معمولا از اینترنت بانک یا اس ام اس بانک استفاده می کنند، امکان سرقت این اطلاعات کاربر نیز وجود دارد. 
     
    تهدید سوم به حوزه اطلاعات خصوصی مانند تماس و پیامک ها مرتبط می شود و تهدید چهارم نیز کنترل مکانی کاربر است که می تواند بستر سوء استفاده فرهنگی و مالی افراد سودجو قرار گیرد. 
     
    خطر پنجم تهدیدات امنیتی است که می تواند برای کاربران شبکه های اجتماعی حادث شود و تلفن همراه کاربر به روش های مختلف و به واسطه اقداماتی که از آن اطلاع ندارد، مورد سوء استفاده سودجویان قرار گیرد؛ به نحوی که کاربران در هنگام نصب نرم افزار و اپلیکیشن های موبایل بدون آگاهی و به صورت ناخواسته، اجازه دسترسی اطلاعات پایه ای شامل نام، تصویر پروفایل، لیست مخاطبان و دیگر اطلاعات خصوصی را به تولیدکننده اپلیکیشن می دهند که این اقدام می تواند تهدیدات فراوانی را متوجه آنها کرده و زندگی آن ها را تحت تأثیر قرار دهد. 
     
    ایجاد هویت های مختلف با استفاده از عکس یک کاربر و ساختن برچسب یا استیکرهای غیراخلاقی با استفاده از تصاویر افراد در این شبکه های اجتماعی از دیگر آسیب ها و تهدیدات است که لزوم توجه کاربران اینترنت، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را به اطلاع رسانی ها و هشدارهای مکرر پلیس، ضروری می کند. 
  • تنهایی اجتماعی، محصول استفاده افراطی از شبکه‌های مجازی
  • به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، شبکه‌های اجتماعی مانند وایبر، واتس آپ و لاین که امروزه در گوشی‌های همراه بیشتر افراد پیدا می‌شود و هرکدام در گروه‌های متعدد عضویت دارند.

    این شبکه‌ها هروز در حال گسترش هستند، اما کاربران این شبکه‌ها هر روز بیشتر از دیروز احساس تنهایی می کند.

    گویی فضای مجازی ما را از دنیا واقعی دور کرده و به سمت خود می‌برد، فضایی که بی‌حس بوده و هیچ حسی و حالی نسبت به ما و اطرافیان‌مان ندارد.

    در بیشتر مهمانی‌ها دیگر کمتر کسی پیدا می‌شود که گوشی به دست نباشد، حتی در یک خانواده و جمع دو نفر از طریق شبکه‌های اجتماعی برای یکدیگر پیام می‌فرستند.

    این روزها وجود اینترنت در منزل جز ملزومات محسوب می‌شود و در هر خانه‌ای اینترنت بر پا است.

    شبکه‌های اجتماعی تشکیل شده مکانی است که ابراز احساسات‌مان را با شکلک‌ها بیان می‌کنیم، حرف هایمان را با گذاشتن کامنت در زیر پست‌ها به گوش یکدیگر می‌رسانیم و با لایک کردن به طرف مقابل‌مان می‌فهمانیم که پست شما را دوست داریم.

    دیگر کسی برای تبریک تولد به منزل دوست و یا آشنای خود نمی‌رود، برای احوالپرسی و بسیاری از کارهای دیگر تنها با پیام ارتباط برقرار می‌کنیم.

    در گروه‌های وایبر، واتس‌ آپ، لاین و شبکه‌های دیگر کلی افراد دور هم جمع شده‌اند و هر وقت که یک تجربه جدید کسب می‌کنیم از آن عکس می‌گیریم و با دوستانمان به اشتراک می‌گذاریم، برای خوشحال کردنشان مطالب بامزه به هم ارسال می کنیم، دوستانی که امکان دارد به جز چند نفر بقیه آنها را یکبار هم ندیده باشیم.

    با دوستان مجازی‌مان که معلوم نیست در کدام شهر و مکان هستند ارتباط برقرار می‌کنیم با آنها حرف می‌زنیم، از شخصیت و کارهایمان می‌گویمم و در مقابل هم دوستمان از خود، خانواده، تحصیلات، شغل‌ می‌گوید و ما را جذب خود می‌کند، حرف‌های که مشخص نیست کدام یک از آنها صحت داشته باشد.
    طرف نوشته بود که: من یه گوگل واسه مغزم لازم دارم یه آنتی ویروس هم واسه دلم یکی کامنت گذاشته بود: یه فتوشاپ هم واسه قیافت بذار
     اعتراف میکنم یکی از کارای خبیثانه من اینه تو فیسبوک میرم تو پیج خارجیا

    واسشون فینگلیش کامنت میذارم!

    ینی مخشون میپکه ها خخخخخخخخخخخخخخخخخ
    خداییش دقت کردین چن وقته آمار دزدی از منازل به شدت کاهش یافته
    .
    .
    .
    چون توهر خونه ای دو سه نفر تو تلگرام تا صبح بیدارن

    حالا قراره دزدا تظاهرات کنن
  • رتبه ایرانی ها در وایبر ، تلگرام ، لاین و واتساپ چند است
  • اگر سرور اصلی سایت هایی مانند وایبر، تلگرام، لاین و واتس اپ را ملاک اصلی قرار دهیم و میزان ترافیک ورودی-خروجی به سرورهای این سایت ها را ملاک بازدید قرار دهیم می توانیم بر مبنای آمار تولید شده الکسا چنین قضاوت کنیم:
     
     
    در وایبر: ایران اول، روسیه دوم، امریکا سوم، هند چهارم، برزیل پنجم؛ گفتنی است ایران 11.8 درصد از ترافیک را در اختیار دارد و روسیه با 10.4 دوم است.
     
     
    در تلگرام امریکا با 84 درصد اول و با اختلاف زیادی ایران با 3.7 درصد دوم، هند با 3.2 درصد سوم ، انگلیس و اسپانیا نیز در رده های چهار و پنج ترافیک الکسا هستند.
     
     
    در لاین: اندونزی با 15.1 درصد اول، امریکا با 11.2 درصد دوم و ایران با 9.2 درصد سوم است.
     
     
    در واتس اپ: جالب اینجاست که نامی از ایران نیست ولی تعداد کاربران ایرانی واتس اپ باید در رده اول تا پنجم باشد اما خبری در این جدول نیست. در این لیست هند با 22.4 درصد، برزیل با 14 درصد، ترکیه با 5.1 درصد، اسپانیا با 5 درصد و ایتالیا با 4.8 درصد مقام های پرترافیک اول تا پنجم را دارند.
     
     
    نکته مهم این است که تا چه حد می توان به آمار ترافیک الکسا استناد کرد؟ این در حالی است که نامی از ایران در فهرست بالای واتس اپ نمی بینیم ولی واتس اپ با 43 زبان مختلف از جمله فارسی طرفداران زیادی دارد.
    "پدرم را قانع کن تا چادر بپوشم." 
    به نظر من یک مقدار بدبینانه است و البته می تواند در راستای توجیه یک عمل و سلب مسئولیت و فرافکنی باشد !
    هرچند اجباری برای پوشیدن چادر نیست و گمان نمی کنم شهداء هم در وصیت نامه های خود به طور اخص به استفاده از چادر برای پوشش وصیت و توصیه کرده باشند . 
    بله ؛ چادر ، حجاب برتر و نیز پوشش ملی زنان و دختران فرهیخته ایرانی و مسلمان است اما توصیه ی اکید شهداء همواره در رعایت حجاب شرعی در پوشش و همچنین عفاف در رفتار بوده است .
     نیز گمان نمی رود هیچ پدر غیرتمند و خانواده دوستی ، موافق بی حیایی و بی عفتی دخترش که ثمره ی عمر و پاره ی تنش هست ، باشد . 
    امروزه خوشبختاته و یا متاسفانه [!] ، "من فردی" در حال پررنگ تر شدن ، نسبت به
     "من اجتماعی" است ؛ بدین معنی به موازاتی که پسران ، رفتاری مستقل از پدران خود دارند ، دختران نیز رفتاری مستقل از پدرانشان دارند و خود چهارچوب های رفتاری و نظام فکری و  ارزشی خود را برمی گزینند که البته این خود زنگ خطری است برای کمرنگ تر شدن حوزه ی نفوذ والدین  و نقش تربیتی آنان و همچنین کارکرد تعلیمی خانواده ها . 

    باز می گویم : "پدرم را قانع کن تا چادر بپوشم." خود ضدتبلیغی است در راستای به انحراف کشیدن اصل یک موضوع ؛ چرا که چادر که حداقل حجاب بیش از نیمی از مادران و خواهران همین پدران ادعایی در گذشته ی نه چندان دوری بوده است ، نمی تواند به این درجه از تنزل مقام و کاهش محبوبیت و ارج و منزلت رسیده باشد که امروزه پدری مانع از چادری شدن دخترش شود ! 
    بخدا این شبکه های اجتماعی فقط آرامش و تمرکز رو بهم میزنه ، هر روز یه خبر  هرروز یه دروغ یه کمپین یا برا افتادن یه موج خبری .
    از کمپین « خودرو صفر نخرید » در تلگرام که ظاهراً خیلیا عضوشدن و همچنین خبر دروغ کشف ژن بی حجابی در زنان ، که اصل خبر چیز دیگه ای بود تا تبلیغات برگزاری کلاسهای راههای ثروتمند شدن و غیره در واتس آپ و بسیاری خبرهای دیگه .
    نمیدونم چه سودی میبرن از این کار حتی اگه تعداد کاربر مراجعه کننده مد نظرشونه خوب بالاخره بقول معروف چوپان دروغگو معرفی میشن ، بهم ریختن آرامش مردم و رعایت نکردن حریم خصوصی افراد هم یعنی فیلتر شدن اون برنامه اجتماعی اتفاقی که برای ویچت افتاد .
    واقعاً هدفشون از این دروغ پردازیها مشخص نیست ، البته برای خودشون کاملاً آشکاره این کاربران این برنامه ها هستند که سر در گمند .و واقعا شبکه های اجتماعی بدون برنامه ریزی و بی هدف تهدیدی برای امنیت خانواده هاست .
     یکی از عکس‌هایی که این‌روزها بین مردم پخش شده،‌ تصویر تابوت یک شهید و جمله‌ایست که روی آن نوشته شده است: «پدرم را قانع کن چادر بپوشم».

    این عکس در صفحات بسیاری از کاربران اینستاگرام در حال انتشار است و با استقبال جالب کاربران مواجهه شده است وهر کدام با افزودن یک جمله به آن این موج را ادامه دادند این اتفاق پیش از این در تفحص و تشییع ۱۷۵ شهید غواص و خط شکن نیز براه افتاده بود .
    همیشه جملات و درددل‌های نوشته شده نسل امروز جامعه ایرانی، خصوصاً جوانان روی تابوت شهدا داستان دیگری از درونیات آن‌ها را روایت کرده است، داستانی شخصی، خصوصی و دونفره با یک شهید.
    جناب باغشهر عزیز سلام
    کاملاً درست میفرمایین راحتی در بعضی امور تنبلی بوجود آورد ، اما در مورد کمتر شدن دید و بازدیدها یا صله رحم همون تنبلی ، بیشتر شدن مشکلات زندگی و بقول مادر بزرگوار شما تشریفات واضافه کاریها سبب دورتر شدن خانواده ها از هم شد مثلاً نوع پذیرایی از مهمان کم کم تشریفاتی شد و هر کسی درواقع با چند نوع غذا و میوه از مهمانش استقبال کرد ودیگری هم ضمن چشم و همچشمی به وسایل منزل ونوع پذیرایی سعی کرد بهتر از دید توی بازدید جبران کنه و همینطور این داستان  ادامه داشت ضمن اینکه مشکلات اقتصادی خانوادها هم بر این دورترشدنها با این تشریفات تاثیر گذار بود.
    البته کم نیستند خانوادهایی که خیلی اهل تشریفات در ملاقاتهاشون نیستند ، اگرچه بخاطر مشغله زندگی کمتر فرصت دیدار هم رو پیدا میکنند ولی بلطف همین وسایل ارتباطی از وضعیت مشکلات هم با خبرند و جالب اینکه بسیاریشون با تشکیل صندوقهای قرض الحسنه خانوادگی سعی در رفع مشکلات اقتصادی همدیگه بدون گرفتاری در بروکراسی بانکها برای وام حداقل کوچک دارند .
    ولی واقعاً جای اون صمیمیت گذشته ها اگرچه امکانات برای زندگی راحت تر کم بود خالیه .
  • چغور و بغور
  • ز دست "لاین" و "وایبر" هر دو فریاد 
    که ما را بد رقم کردند معتاد !

    امان از "واتساپ" ، "بی تالک" و "تانگو"
    "اینستاگرام" ... دیگر کرده بیداد !

    چنان درگیر دنیای مجازیم
    که دنیای حقیقی رفت از یاد 

    چه شد آن گوشیای ساده ی قبل ؟؟
    "اریکسون" ، "موتورلا" ... روحتان شاد !

    ز "نوکیا" و آن "یازده دو صفرش"
    گرفته ...  تا به "شصت و شیش، هشتاد"!

    چو آمد "اندروید" و "سمبین" رفت
    برفت از دست دیگر ، وقته آزاد..

    چنان درگیر "استاتوس" و "پستیم"
    که در "پیس" و "کپی" گشتیم استاد !

    مدیر خانه و شغلم کمم بود ؟؟
    مدیر این گروهم گشت مازاد !!

    از آن روزی که گوشی گشت تعویض 
    شدم بنده پنیر و همسرم کارد !

    اگر چه صد فرند " اد کرده" مارا
    "بلاک" زندگی گشتیم ؛ ای داد ..

    خودم دانم نصیحت کار من نیست
    "که خرما خورده را منع است ایراد"

    تلف کردم همه وقتم به این شعر
    "گروپی" تازه آن سو گشت ایجاد

    هزاران "پی ام" ناخوانده را من
    کنون باید بخوانم ، اوه ؛ مای گاد...!!!

    جناب امیر علی عزیز سلام بر شما.
    ممنون به خاطر تمجید از شعر.
    درست میفرمایین ارتباط سهل تر شده ولی تنبل کرده انسان ها رو.

    من سن زیادی ندارم ولی 10 سال پیشکه این همه وسایل ارتباطی نبود خیلی بهتر از الان با آشنایان و فامیل رفت و امد و صله رحم بیشتر بود . درسته یه استثناهایی هست ولی در کل انسان های عصر امروز البته به نظر من خیلی کمتر باهم و با عزیزانشون در ارتباطن.
    بهتره اینجوری بگیم که انقدر در نحوه ارتباطمون سخت گرفتیم و به قول مادر عزیزم تشریفات و اضافه کاری کردیم که صمیمیت سالهای قبل از بین رفته .
    به نظرم اگه الان خانه ها هم به شیوه قبل تر ساخته شود باز هم همان نقص هست.
    اجتماعی بودن ما فرق کرده و اون صداقت و رو راستی از بین رفته.

    البته نمیشه از این گذشت که عصر حاضر بهترین عصر برا زندگیه.
    نسل های قبل و عصر های قبل این همه آسانی کار و راحتی نبود.
     
    جناب باغشهر عزیز  شعرتون جالب و البته پر معنی بود ، در گذشته ای نچندان دور  زندگی بسیار ساده تر اما با صمیمیت بیشتر و آرامش همراه بود ، نمیشه منکر این شد که پیشرفت و تکنولوژی آسانی در زندگی بهمراه نداشت ، بطور مثال وقتی میخواستی از سلامتی عزیزی مطلع بشی یا سفر کرده ای داشتی روزها باید منتظر می موندی چشم براه که پستچی بیاد و چند خط نامه برات بیاره .
    ابزار ارتباطی گسترده ای به کشور وارد شد ولی فرهنگ استفادش نیومد .
    این دنیا باید از نقطه ای به نقطه دیگه برسه همه چیز برای دنیا تعریف شده و مقدار داره ، یکسری اتفاقات باید بیفته و تنها انسان اختیار انتخاب رو داره چرا که خدا فرموده همین که گفتید ایمان داریم کافی نیست و امتحان الهی سنت خداست باید انسان انتخابگر امتحان بشه تا عیار ایمانش مشخص بشه ، البته برای خودش خدا که مطمعناً بطور کامل میدونه .
    مثلاً یادمه وقتی معلم لیست نمرات انضباط رو به کلاس می آورد که نمره بده ، بقدری کلاس ساکت و بیصدا بود که صدای گنجشکها میومد ، معلم که فهمیده بود سکوت کلاس برای چیه میگفت یعنی من شما رو نمیشناسم ؟ خدا هم خیلی خوب می شناسمون میخواد میزان پایبندی به دین برای خودمون معلوم بشه ، با مشکل سلامتی ، مقام ، پول و ....
    ولی یادش بخیر حوض وسط حیاط خونه مادربزرگ با هندوانه توی حوض برای عصر تابستون . زنده باد سنتهای اصیل و فرهنگ ایرانی و اسلامی مون که سراسر احترام بود و آرامش 
    دنیای مجازی دقیقا حرمتها و حریمها رو از بین برد  .
                                                                                               سلامت باشید انشاالله
  • در مذمت  استفاده بی رویه و غیر منظقی از تلفن همراه و شبکه های اجتماعی آنلاین.

  • عمر خود را پای بازی باختیم/ زندگی های مجازی ساختیم
    گرچه از گوشی شدیدا خسته ایم/ ما به نت آلاتمان وابسته ایم
    زندگی مان را مجازی زیستیم/ در حقیقت هیچ چیزی نیستیم
    چت نمودم در ترافیکِ شدید/ تا ترافیکِ نت من ته کشید

    «ما چو مرغانی حریص و بی نوا»/ در کف نت مانده ایم آه ای خدا
    ای خدا جانم، مده این قدر گیر/ جان بگیر از من، ولی نت را مگیر
    نور چشمانم! چراغ وای فای!/ وای بر هر جای بی نت، وای وای

     در گروهم یک مدیر لایقم/ چون که شادی می‌گذارم لای غم
    فیلتر و سانسور و قیچی چون بد است/ در قوانین گروهم آمده است:
    «هیچ آدابی و ترتیبی مجوی/ هرچه می خواهد دل تنگت بگوی»
    پاسخ:
    چه خوب ! 
    روزگاری خانه هامان سرد بود..
    تهیه ی نفت زمستان درد بود..

    یک چراغ والورو یک گرد سوز..
    زیر کرسی با لحافی دست دوز..

    خانواده دور هم بودن همه..
    در کنار هم میاسودن همه..

    روی سفره لقمه نانی تازه بود..
    روی خوش در خانه بی اندازه بود..

    عمر بعضی در صف کپسول رفت..
    بعضیا هم درصف نامرد نفت..

    گر برای مرد زن نامرد بود..
    صد تفاوت بین زن تا مرد بود..

    آن قدیما عاشقی یادش بخیر..
    عطر و بوی رازقی یادش بخیر..

    عصر پست و تلگراف و نامه بود..
    روزگار خواندن شه نامه بود..

    قلبهامان اندک اندک سرد شد..
    رنگ و روی زندگیمان زرد شد..

    تبلت و همراه و لب تابی نبود..
    عصر دلتنگی و بی تابی نبود..

    تنبلی دامان زنها را گرفت..
    مای بیبی مصرفش بالا گرفت..

    بینی خیلی کسا باطل شدند..
    باپروتز بعضیا خوشگل شدند..

    عصر ساکشن آمد و لاغر شدیم..
    در خیال خود چقد بهتر شدیم..

    میوه هم گلخانه ای شد عاقبت..
    آب هم پیمانه ای شد عاقبت..

    عصر نت شد..
    عصر پی ام..
    عصر چت..

    عصر ایرانسل..
    فراوانی خط..

    عصر آدم های بد..
    _بی مایه_ شارژ..

    عصر تلخ خود فروشی با یه شارژ..

    عصر مرفین و ترامادول، دوا..
    با کراک و شیشه رفتن به فضا..

    عصر آقایان آرایش شده..
    عصر خانمهای پالایش شده..

    وای بر این عصر تلخ بی کسی..

    عصر تلخ استرس...

    دلواپسی...

    
    پاسخ:
    خدا رحم کنه چه عصریه ؟! 
    یکی رو اشتباهی لایک کردم 
    چن روزه گیر داده
    چرا حرف دلتو نمیزنی

    امان از فیسدوغ و بقیه شبکه های اجتماعی موبایل
    اینایى که میگن ما میریم فیسبوغ فقط واسه تبادل اطلاعات
    اینا همونایى هستن که میرن تایلند فقط واسه دیدن مناظر طبیعى!
  • ایمیل های جعلی بروز رسانی ویندوز ۱۰ برای سرقت اطلاعات
  • به گزارش خبرگزاری مهر، مایکروسافت نسخه ویندوز ۱۰ را در تاریخ ۲۹ جولای برابر با ۷ مرداد ماه منتشر کرد. ویندوز ۸، ویندوزی نبود که مخاطبان به آن علاقه مند باشند و دارای باگ هایی بود که کاربران را برای حذف ویندوز جدید و نصب ویندوزهای قبلی ترغیب می کرد. اما ویندوز ۱۰ دستخوش تغییرات گسترده ای شد که برخی از کارشناسان از این تغییرات با عنوان تغییرات انقلابی یاد می کنند.

    اما اکنون سیلی از ایمیل های جعلی با عنوان «به روز رسانی ویندوز۱۰» به کاربران ارسال شده که آنها را دعوت به آپدیت ویندوز سیستم های خود می کند. مایکروسافت در رابطه با ارسال ایمیل های جعلی که از سوی هکرها به کاربران ارسال می شود، هشدار داده تا کاربران با استفاده از چنین ایمیل هایی اقدام به آپدیت ویندوزهای خود نکنند. کاربران با دقت در متن ایمیل های دریافتی می توانند به جعلی بودن آن پی ببرند.

    هکرها با توجه به علاقه کاربران به نصب ویندوز ۱۰ اقدام به ارسال هرزنامه هایی با عنوان آپدیت و به روز رسانی ویندوز ۱۰ کرده اند که حاوی پیوست های مخربی بوده و کاربر با نصب به روز رسانی جعلی به هکرها اجازه می دهد تا علاوه بر کنترل رایانه به اطلاعات شخصی اش نیز دسترسی داشته باشند. این پیوست ransomware نام داشته که پس از نصب تمامی اطلاعات رایانه را قفل کرده و کاربران دیگر نمی توانند به اطلاعات رایانه خود دسترسی داشته و برای بازشدن قفل رایانه باید پول پرداخت کنند.

    مایکروسافت در ادامه اعلام کرد، کاربران برای هر نوع به روز رسانی ویندوز باید مستقیم به مایکروسافت مراجعه کنند زیرا مایکروسافت هیچ گونه ایمیلی را برای ارتقاء ویندوزها ارسال نمی کند. مایکروسافت به کاربران هشدار داد تا از باز کردن هر گونه ایمیل ناشناس بپرهیزند.
    اسم بچه های چند سال آینده 
    علی فیسبوک زاده 
    پریسا وایبرنژاد
    چت دیرمنشن
    ژاکلین واتس آپیان 
    محمد لایکچی 
    پوریا فتوبلاکیان 
    سمیراتگزاده
    سامان لاین نیا
    زیبا کامنتخوانی
    محسن تانگو فر 
    نگار بی تالک پور
    الناز میرچتیان
    امیر وی چتی فیلتر پور
    هلا کامنتزاده
    پند فیسبوکی :
    خواهی نشوی رسوا
    آشنا دیدی بلاک کن !!!
    خوشا آنانکه قبل از تانگو مُردند
    بدون لاین و واتسآپ جان سپردند‌
    .
    خوشا آنانکه در وایبر نرفتند
    به دور از فیسبوکـــــــ در خاک خفتند
    .
    همانهائی که از تانگو بُریدند
    ز اینترنت به اونترنت پریدند
    .
    همانهائی که یکــ فایلم نداشتند
    کامنت عشــق بر عالم نوشتند
    .
    همانهائی که خیلی کار درستند
    به این پست مجازی دل نبستند
    .
    همانها که سعادت را خریدند
    شهادت را لایک کردند و پریدند…
    امروز بعد از مدتها رفتم وایبرمو باز کنم
    پیغام اومد:

    باز نمیشه...
    برو پیش تلگرام جونت!!!
  • شبکه اجتماعی لاین باز هم دردسرساز شد
  • به گزارش گروه اجتماعی میزان، سرهنگ کامبیز اسماعیلی در تشریح این خبر بیان کرد: خانمی به هویت معلوم با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه کرد و اظها کرد که عکس های وی در صفحه شخصی اش در اینستاگرام بوده و فردی ناشناس از عکس هایش سوء استفاده و آنها را در شبکه اجتماعی لاین منتشر کرده است.
     
    این مقام انتظامی گفت: با شرح اوصاف فوق مراتب در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و پس از انجام عملیات پلیسی و تخصصی توسط کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم یک خانم است که در صفحه اجتماعی واتس آپ نیز فعالیت دارد.
     
    وی اظهار کرد: متهمه پس از شناسایی، دستگیر و به این پلیس تحویل داده شد و پس از اخذ اظهارات وی متهمه به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد. سپس پرونده در معیت طرفین تکمیل و به دادسرای عمومی و انقلاب کرمان ارسال شد.
     
    سرهنگ اسماعیلی در پایان از شهروندان خواست تا موارد امنیتی را در استفاده از شبکه های اجتماعی در نظر داشته باشند و خطاب به مجرمان نیز اظهار کرد: هیچ عمل مجرمانه ای از دید کارشناسان پلیس فتا دور نخواهد ماند.
  • اقدام دولت علیه استیکرهای مبتذل در تلگرام
  • ببخشید که در کامنت قبلی این خبر بدرستی کپی نشد و تشکر از شما که همون بخشی از خبر رو هم اجازه نمایش دادین ، و اما اصل خبر :
    وزیر ارتباطات وفنآوری اطلاعات با اشاره به اینکه نرم افزار پیام رسان تلگرام در ایران فیلتر نمیشود از غیر فعال شدن امکان ارسال استیکر در ایران خبر داد .
    به گزارش مهر، وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در خصوص امکان فیلتر شدن نر
    م افزاز پیام رسان تلگرام به دلیل امکان طراحی استیکرهای توهین آمیز در آن گفت: پس از این مصاحبه مسئولین تلگرام با همکاران این نهاد تماس گرفته و عذر خواهی و عنوان کردند سیستمی برای همه کاربران دنیا طراحی کرده‌اند که کاربر بتواند استیکر بسازد، اما نمی‌دانستیم برخی کاربران در ایران از این موضوع سو استفاده می‌کنند بنابراین مسئولان تلگرام عنوان کرده‌اند این امکان را در ایران مسدود می‌کنند تا بتوانند در ایران حضور داشته باشند.

    واعظی اذعان داشت: در پاسخ آنان عنوان کردم که در صورت عدم تکرار این موضوع، این نهاد نیز ممانعتی از فعالیت تلگرام در ایران ندارد و تلگرام در ایران مسدود نمی‌شود.

    وی گفت: هر شبکه اجتماعی که در ایران در حال فعالیت است، محدودیتی برای آن نداریم اما اگر بخواهد قوانین ایران را زیر پا بگذارد و محتوای غیر اخلاقی در آن انتشار یابد، قطعاً تحمل نمی‌کنیم.
  • اقدام دولت علیه استیکرهای مبتذل در تلگرام
  •  امکان را در ایران مسدود می‌کنند تا بتوانند در ایران حضور داشته باشند.

    واعظی اذعان داشت: در پاسخ آنان عنوان کردم که در صورت عدم تکرار این موضوع، این نهاد نیز ممانعتی از فعالیت تلگرام در ایران ندارد و تلگرام در ایران مسدود نمی‌شود.

    وی گفت: هر شبکه اجتماعی که در ایران در حال فعالیت است، محدودیتی برای آن نداریم اما اگر بخواهد قوانین ایران را زیر پا بگذارد و محتوای غیر اخلاقی در آن انتشار یابد، قطعاً تحمل نمی‌کنیم.


    درباره مضرات شبکه های اجتماعی یه خاطره مربوط به چند ماه پیش بنویسم:

    خانمی که خودشو خبرنگار پرس تی وی توی ژاپن جا زده بود کلی عکس از خودش و مکانهای مختلف بهمراه همسر و فرزندش که رفته بود روی صفحه اینستاگرام قرار داده
    بود ، مدتها با احساسات کاربران بازی میکرد تا اینکه یکی از گویندگان شبکه خبر که ایشونم توی اینستاگرام پیج داره بهشون خبر رسید که این خانم خبرنگار رو توی مالزی دیدن و فارسی هم بخوبی نمی تونه حرف بزنه ، وقتی خانم گوینده از همکاران پرس تی وی میپرسه وعکس رو نشون میده میگن اصلا همچین شخصی رو بعنوان خبرنگار ندارن ، وقتی ماجرا رو به خانم خبر نگار دروغین میگه ، مجبور به اعتراف میشه و تمام عکسها رو پاک میکنه وفقط یه خط عذر خواهی توی پیجش قرار میده و ظرف۲۴ ساعت هم عکسها وهم پیج حذف میشه وفقط اون خانم مالزیایی با احساس برخی کاربران ایرانی بازی میکنه . کاربران اینستاگرام احتمالا در جریان هستند.
    اینم نمونه ای از غیر واقعی بودن شخصیت بعضی از افراد در این دنیای غیرمطمعن مجازی .
    خوب بسلامتی توافق هسته ای هم داره حاصل میشه ، ایکاش دو سه روز تعطیل اعلام بشه تا وصل بشه به تعطیلات عید فطر که خستگی پی گیری مذاکرات حسابی رفع بشه .
    آخرین خبر : تلگرام اعلام کرد: مشکلات کندی و اختلال این پیام‌رسان را در ایران حل کردیم 
    تاریخ انتشار: 94/04/15 11:5 
    تسنیم/ آخرین متن منتشر شده در حساب توییتر رسمی شرکت تلگرام حکایت از رفع مشکلات فنی این برنامه پیام‌رسان در ایران دارد و این قول داده شده است که تلگرام در ایران مانند قبل، سریع عمل کند.
     برنامه پیام‌رسان موبایلی تلگرام از اواخر سال گذشته تا اوایل سال جاری مورد استقبال شمار زیادی از کاربران ایرانی قرار گرفت اما همزمان با این استقبال، رفته رفته کند شد تا جاییکه در برخی نقاط کشور کاملا از کار افتاد.  
    در چنین شرایطی که کاربران احساس می‌کردند این شبکه اجتماعی به دلیل سیاست‌های داخلی در حال مسدودسازی است اما   وزیر ارتباطات و سخنگوی وی صراحتا این موضوع را تکذیب کردند و گفتند که هیچ برنامه‌ای برای فیلتر کردن تلگرام ندارند.    
    دقیقا همزمان با این اظهارات، تلگرام هم توییتی رسمی منتشر کرد و   اختلالات و کندی‌های این برنامه در ایران را به گردن شرکت‌های تأمین کننده اینترنت انداخت و صراحتا گفت که ما مشکلی نداریم.  
     بعد از این ماجرا و ادامه‌دار شدن اختلالات، معاون وزیر ارتباطات از  نامه‌نگاری رسمی با تلگرام  برای دعوت از آنها جهت رفع مشکلات این برنامه در ایران خبر داد.  
     مسئولان شرکت‌های اینترنتی و حتی مدیر مخابرات تهران نیز با فراگیر شدن دامنه اختلالات این شبکه پیام‌رسان اعلام کردند که هیچ نقشی در کندسازی تلگرام ندارند و عملا این کار سودی برای آنها ندارد؛ آنها معتقدند برخلاف اینکه عده‌ای گمان می‌کنند تلگرام مانع کسب ما شده اما بالعکس هر چقدر مردم از تلگرام استفاده کنند ما حجم بیشتری اینترنت می‌فروشیم و به سود ماست.  
    حال با گذشت چند ماه از اختلالات این شبکه پیام‌رسان، تلگرام این بار هم در حساب رسمی توییتر خود چنین نوشت:    "ما اشکالات فنی مسیردهی ترافیک در ایران را طی روزهای گذشته برطرف کرده‌ایم؛ بنابراین سرعت تلگرام در این کشور به حالت اولیه بازگشت و اجرای آن سریع شد."          

     آیا مشکلات شما در استفاده از این پیام رسان برطرف شده است و سرعت آن به حالت اولیه برگشته است؟   
    www.khorasannews.com/OnlineNews.aspx?newsid=1792991
    با این توضیحتون درباره درآمدزایی شبکه های اجتماعی کاملا موافقم.
    بورس در آمریکا معنای جافتاده ای داره. مثلا شرکت فیس بوک به ازای کاربراش سهامش بیشتر میشه و هرچه کاربر بیشتر برابر افزایش ارزش سهام.
    طبق قانون بورس نیویورک هر شرکتی بورسی به ازای میزان ارزش سهامش میتونه از بانک ها وام بگیره واستفاده کنه. حالا اگه اون فرد صهیونیست باشه به این معناست که فلسطینیای بیشتری کشته خواهند شد و یا اینکه صهیونیستها بهتر زندگی خواهند کرد.

    ولی چاره چیست این داره یک فرهنگ البته نابجا میشه بین ما ایرانیها.
    سلام خانم صامتی روزه نمازهاتون قبول مطلبتون خیلی خوب و کامله  سوال دارم لطفا جواب بدید 
    وقتی ارتباط برقرار کردن با شبکه های اجتماعی بدون هزینست,چطوری میخواد برای سازنده هاش منبع درامد باشه؟
    پاسخ:
     سلام
    طاعات و عبادات شما هم مقبول  و بسیار التماس دعا بویژه در این ایام شب های قدر
    چون این نرم افزارها کاربرمحور هستن این کاربران هستن که دارن انتشار محتوا میکنن و انتشار محتوای تولیدی یعنی فعالیت و هرچی بیشتر باشه اون سایت فعالتره و هرچقدر یوزرها بیشتر بشن و بیشتر فعالیت کنن مقدار بازدید و کاربر به تبعش زیادتر بشه آمار این سایت ها بالاتر میره و وقتی آمار بالاتر رفت اینها بوسیله رنکینگ و رنتینگ بالاتر به جذب سرمایه مشغول میشن...(گرفتن تبلیغات در سایت و درآمد زایی از این راه...فروش اطلاعات کاربران(تجمیع اطلاعات گروه ها و بعدش دیتا ماینینگ که به روش روانشناسی اجتماعی و بعدش مهندسی اجتماعی خروجی میده و اطلاعات افراد خاص هم که بازم به همین ترتیب) چه به سرویس های جاسوسی کشورهای مختلف(مثل صفحه شفاف سازی گوگل و فیسبوک) چه به موسساتی که در زمینه مهندسی اجتماعی کار میکنند و براساس اون طرح و برنامه میریزن چون گفتیم که هرکسی اطلاعات داشته باشه قدرت میاره و هرکسی اطلاعات بیشتری داشته باشه قدرتمند تره و هرکسی قدرتمند تر باشه حرفشو به کرسی میشونه...سومین هم از همین راه در بازار بورس وارد میشن یعنی از طریق این روش ها شرکت های خودشونو توسعه میدن و وارد بازار بورس میکنن و سهام خودشونو به فروش میزارن...و از این طریق وارد بازار مبادلات تجاری میشن و ...روش دیگری هم هستش که اونها چون پهنای باند تولید میکنن از طرف زیرساخت اون شرکت ها پول میگیرن یعنی چطور؟یعنی هرچقدر پهنای باند بهشون میدن درازای مصرفش پولی میگیرن این پهنای باند رو کی استفاده میکنه همین کاربران اونها...برای همینم هستش که خیلی از همین شرکت ها و موسسات صهیونیستی وابسته به سرویس های جاسوسی - تروریستی حالا بجز اینکه بحث امنیتی در میون هستش یک مدل اقتصادی برای کارهاشون دارن و لذا برای اینکه پهنای باند بیشتری مصرف بشه و سود بیشتری ببرند(دلالی پهنای باند) امکاناتی مثل فرستادن عکس و فیلم در نرم افزارها و سایت ها قرار میدن که حجم بیشتری مصرف بشه...
  • مدافعان حرم
  • پایگاه رسمی مدافعان حرم http://www.modafeon.blog.ir
    ما را با درج لینک در وبگاه خود حمایت نمائید
    یاعلی
    دیشب دیر موقع از راه دوری اومدم خونه ، روبروی منزلمون شیرخوارگاه کودکانه ، شنیدم تا ۱۲ شب به بهانه تولد امام حسن ع آهنگ و دست و شادمانی حاضران ، جالب اینکه اولا امام علیه السلام ناراضیه از این گونه رفتارها به بهانه تولدشونه و بعد اینکه این برنامه توی شیرخوارگاه اجرا شد که بچه ها چیزی سر در نمیارن .
    شادی هم بلد نیستیم .
    منم ازدواج خواهر بزرگوارتونو تبریک میگم ، انشاالله خوشبخت بشن و امیدوارم زودتر خاله هم بشین ، یادمه چقدر خوشحال بودید وقتی قرار بود برای اولین بار عمه بشین 
    گمان نمی رفت حرف های منسوخ و تاریخ مصرف گذشته ای همچون ملی گرایی افراطی ، ناسیونالیسم ، آپارتاید و وطن پرستی (!) همچنان مخاطب و طرفداران خودش را داشته باشد . 

    لازم است که شمای ایرانی وطن پرست بدانید که در دین اسلام به "وطن دوستی" (حب الوطن ، من الایمان) سفارش شده و آن را از نشانه های ایمان دانسته اند . اما حس میهنی وطن دوستی کجا و آدرس غلط وطن پرستی کجا ؟! 

    شما که داعیه ی وطن پرستی دارید تا به حدی که آن را در تضاد با دین دانسته و آن را قابل جمع با آن نمی دانید ، در طول تاریخ ، از تاریخ معاصر گرفته تا تاریخ صدر و قبل از اسلام ، در کجا وطن پرستی ، در خدمت میهن و آب و خاک بوده است ؟! .. 

    اما دین همواره به عنوان منادی وحدت ، نه تنها در خدمت حفظ آب و خاک بوده ، بلکه حافظ جان و مال و ناموس و عزت ملی هم بوده است .
    به عنوان مثال : سرزمین ما در عهد شاهان وطن پرست (!) در معاهده ی گلستان در ظرف یک روز ، [کشور امروزی] آذربایجان را ، در معاهده ی ترکمن چای تنها در ظرف یک روز ، قسمت های دیگر از سرزمین نخجوان و آسیای صغیر را ، در معاهدی پاریس در ظرف یک روز قسمت های وسیعی از سرزمین های شرقی شامل آسیای میانه ، در معاهده ی 1881 تنها در ظرف یک روز سرزمین ترکمنستان ، در حکمیت مک ماهون باز در ظرف یک روز ، تنها یک روز منطق وسیع دیگری از شرق ... و در آخرین دستاورد (!) توسط آخرین پادشاه وطن پرست ، کشور امروزی بحرین که ضمیمه ی خاک و میهن ما بود ، از دست رفت !! 
    این نمونه ای از کارنامه ی وطن پرستی شاهان وطن پرست ما بوده که بی خردانه سنگ آنان را به سینه می زنی ؛ اما کشور عزیز ما ایران در ظرف 8 سال تجاوز آبی و خاکی و هوایی و همه جانبه ی . مورد حمایت تمامی قدرت های روز دنیا ، با حس ملی_اسلامی در مقابل متجاوز جانانه ایستاد و یک وجب از خاک کشور را هم از دست نداد.
    جناب ایرانیک هن بودن تاریخ وگذشته مهم نیست  بلکه  مفید بودنش مهمتر هست تاریخ 1400 ساله اسلام واحکامش می ارزه به 7000 تاریخ ایران در ضمن خانم صامتی من اگر در مورد بحث شما که راجع به تفکیک جنسیت در صدا وسیما بود به شما انتقاد کردم به خاطر بحثها وانتقاد هایی بود که شما قبلا نسبت به تفکیک جنسیت در دانشگاهها داشتید  اون زمانی که من از خانم آزاده نامداری به خاطر این عقیدشون انتقاد کرده بودم .
    بانو ازدواج خواهر نازنینتونو به شما و خواهرتون تبریگ میگم از طرف خودم و دوستان پارادکسی .

    چه ازدواج فرخنده ای که با میلاد کریم اهل بیت همزمان شده.

    بانو میشه برای من و دوستان شرح بدین  چطور شادی حلال داشتین و البته امروزی؟

    بسیار برام جالبه که چطور با زبان روزه عروسی گرفتین و از اون مهمتر شادی کردن اونم از نوع حلالش.
    به اون ایرونی عزیز هم باید گفت که عزیزم شما از کجا مطمئنی که عراق جای خوبی برای اسلام گرایی هست؟
    اگه منظورتون اماکن مذهبیه که عربستان بیشترشو داره چرا نخواستین که بره عربستان؟

    بهتر است اینو بدونیم که ایران از 7000 سال یکتا پرست بوده و هست و کردار نیک و گفتار و پندار نیک لازمه ایرونی بودنه.
    اسلام مگه غیر اینو میگه عزیزم؟
    چرا اسلامه از خودمون نمیدونین؟

    اگر خودمون رو ایرونی میدونیم باید به این باور هم برسیم که برای زندگی فانی آفریده نشده ایم و باید برای یه دنیای بهتر از اینجا تلاش کنیم؟
    مگه زردشت غیر این رو میگه؟

    سلام بانو.
    میلاد کریم اهل بیت مبارکتون باشه .

    پاسخ:
    سلام 
    سپاس  امسال زیبایی این ولادت  مقارن با ازدواج خواهر نازنینم  هست که بسیار امروزی ولی کاملا حلال  شاد بودیم و لذت بردیم . با واکنش های بسیار خاصی از سوی برخی مهمانان مواجه بودیم که اولین بار بود چنین تجربه ای داشتند .
    شما از امریکا و اسراییل شکست خوردید والسلام چون تفکرتون ضد ایرانی یه نگاهی به وضیعت ایران گویای این واقعیته پس جمع کنید برید
    شما که اینقدر عاشق اسلام گرایی هستین چرا نمیرید عراق توی کربلا و نجف زندگی کنید اینجا اسمش ایرانه با 7000 سال تاریخ نه 1400 سال میخواهید اسلام رو صادر کنید برید از عراق اینکار رو بکنید 
    ۲۵۰۰ سال یا ۱۴۰۰ سال؟ مسئله این است!


    دنیا به سرعت در حال پیشرفت هست و ما با افتخار کردن به نیاکانمان وقتمان را هدر میدهیم.

    عده ای در ۱۴۰۰ سال پیش زندگی میکنیم و عده ای پا را فراتر گذاشته و در ۲۵۰۰ سال پیش زندگی میکنیم ، و جالب اینجاست این دو گروه دائم با هم سر ستیز داریم.

    دائمأ در حال مسخره کردن عرب ها هستیم و آنان را تنبل خطاب میکنیم ، بدون اینکه پیشرفت های آنها را ببینیم. به راستی به معماری مدرن و زیبای شهرهایشان دقت کرده ایم؟

    دائم در مجامع بین المللی در مقابل لابی های قدرتمند اعراب شکست میخوریم و از مدیریت جهانی صحبت میکنیم.

    امارات کوچک بخاطر داشتن سیستم حمل و نقل مناسب ، هتل های مجهز ، ورزشگاه های پیشرفته ، در رقابت با ما میزبانی جام ملتها را میگیرد و ما دائم از سازندگی ، پیشرفت و بالندگی صحبت میکنیم.

    قطر را نمیگویم که بزرگترین رویداد جهان را میزبانی خواهد کرد.

    اعراب بزرگترین شرکت های هواپیمایی جهان را دارند و ما دائمأ در سوگ از دست دادن هموطنانمان بخاطر استفاده از هواپیماهای ۵۰ سال پیش هستیم.

    اغلب با نام های عربی خوانده میشویم ، و هنوز هم برای فرزندانمان نام های عربی انتخاب میکنیم ولی از اینکه کسی خلیج فارس را خلیج عرب بخواند برافروخته میشویم ، این نهایت میهن پرستی ماست. و البته فقط برافروخته میشویم وکار خاصی هم نمیکنیم.

    اعراب را بخاطر بادیه نشین بودن در قرن ها پیش مسخره میکنیم در حالی که همین امروز در قرن ۲۱ ملیونها نفر از هموطنمان چادر نشین هستند ، و ما فقط دل آنها را با یک سخن خوش میکنیم که آنها ذخایر مملکت اند و کاری برای اسکانشان نمیکنیم.

    آری اعراب به سرعت در حال پیشرفت و آبادانی هستند و ما پز نیاکانمان را میدهیم ، ای هواااااااار که ما ۲۵۰۰ سال پیش از شما بهتر بوده ایم.

    اعراب با سرمایه گذاری خوب در قلب دنیا نفوذ میکنندو با درآمدهای میلیاردی آسایش را برای مردمشان هدیه میدهند و ما وعده بهشت به مردممان میدهیم. و به آنها میخندیم که دلارهای نفتیشان را هدر میدهند ، به راستی ما با دلارهای نفتیمان چه میکنیم ؟؟؟؟

    آیا وقت آن نرسیده که ما هم به این نکته پی ببریم که زمان جنگیدن با شمشیر و کلاشینکف تمام شده است ، و برای پیروزی بر دشمنان باید در قلب ها نفوذ کرد؟؟؟؟؟؟؟؟

    رئیس فیفا استعفا داد..‏….

    کل فساد فیفا ۶۵ میلیون دلاره یعنی ۲۴۰ میلیارد تومن؛ ما اصلا این اعداد رو تو ایران جزو فساد نمیدونیم !

    اون بی عرضه ای که نمیتونه ۲۴۰ میلیارد تومن اختلاس را مدیریت کنه، چجوری میخواد فیفا را مدیریت کنه؟



    نقل از سخنرانی دکتر یوسف اباذری استاد جامعه شناسی

    افطاری سیاسیون چقدر آب می‌خورد؟



    ماه رمضان که می‌آید، میهمانی دادن و مراسم افطاری پشت بندش از راه می‌رسد؛ میهمانی که این روزها برای بسیاری از خانواده‌ها به علت شرایط اقتصادی همچون گذشته رنگ و رو ندارد و حتی در بسیاری از خانواده‌ها بساط آن چنان برچیده شده که گویی اصلا نمی‌دانند مراسم افطاری چیست.

    به گزارش ایسنا، روزنامه آفتاب یزد در ادامه نوشته است: برای همه مثل روز روشن است که در این روزها مشکلات اقتصادی چنان عرصه را بر عده‌ای تنگ کرده‌ که کمتر کسی به فکر میهمانی دادن حتی در حد نان و پنیر و آش می‌افتد در حالی که چندسالی است برخی مسئولان و سیاسیون با آغاز ماه رمضان حسابی خود را به خرج و زحمت می‌اندازند و سفره‌هایی پهن می‌کنند شاهانه! هرچند این مراسم پرخرج و برج مسئولانه مسبوق به سابقه است. هنوز برخی مسئولان از زیر بار مخارج همایش‌های آنچنانی و نتیجه‌بخش (البته تنها برای منافع خودشان) آن هم از خزانه بیت‌المال کمر راست نکرده‌اند که بحث افطاری دادن پیش می‌آید. میهمانی‌های افطاری که با وجود 30 میلیون ایرانی زیر خط فقر، بسیاری از مسئولان آن را با ریخت و پاش و اسراف و مخارج خداتومنی اشتباه گرفته‌اند. اصلا عادت برخی از ما ایرانی‌هاست که یک موضوع ساده و ماهیتاً کم هزینه را به افراط و اسراف بکشانیم.

    نکته جالب در ضیافت‌های افطاری مسئولان تمایل به برگزاری هرچه باشکوه‌تر آنهاست تاجایی که طبق بررسی‌های خبرنگار آفتاب یزد بیشتر مسئولان میل به برگزاری مراسم افطاری در رستوران‌ها و هتل‌هایی دارند که به قول معروف برای از ما بهتران است. طی تماس خبرنگار آفتاب یزد با برخی رستوران‌ها و هتل‌هایی که این شب‌ها محل خودنمایی برخی مسئولان و سیاسیون شده منوی افطاری از 11 هزار تومان شروع می شود تا 20 هزار تومان برای هر نفر که تنها شامل پنیر، سبزی، خرما و چای است. منوی اصلی نیز از 70 هزار تومان آغاز می‌شود تا 150 هزار تومان برای هر نفر. برخی از این رستوران‌ها و هتل‌ها نیز علاوه بر این هزینه‌ها، ورودی هم دریافت می‌کنند که بسته به سطح سالن پذیرایی و روز مراسم، از 300 هزار تومان تا 800 هزار تومان متغیرند. با توجه به اینکه میهمانان این ضیافت‌های شاهانه مردم عادی نیستند و به قول معروف برخی بزرگان هم در آن حضور دارند پرواضح است که میزبان بهترین منو را سفارش خواهد داد.

    پس یک حساب سرانگشتی به ما می‌گوید هزینه یک شب میهمانی افطاری با میزبانی یک مقام سیاسی یا مسئول با 300 نفر میهمان و منوی 17 هزار تومنی افطار و 150 هزار تومانی شام و 800 هزار تومانی ورودی می‌شود حول و حوش 50 میلیون تومان ناقابل؛ پولی که یک‌شصتم آن درآمد 30 روز کار یک کارگر با درآمد 800 هزار تومان در ماه است! از آن بدتر خانواده‌هایی هستند که سهمشان از این روزگار حتی به اندازه درآمد یک کارگر هم نیست. آیا می‌توان نام این میهمانی‌ها و مخارج را در حالی که نتیجه‌ای برای کشور و نظام ندارد، چیزی جز تجمل‌گرایی گذاشت؟!

    اما آنچه در این میان ضیافت‌های شاهانه برخی مسئولان و سیاسیون را بیشتر توی ذوق می‌زند اظهارات برخی مسئولان دیگر در دعوت مردم به قناعت و صرفه‌جویی است. هنوز اذهان عمومی از یاد نبرده اظهارات خطیب نماز جمعه تهران در بهمن سال گذشته را که خطاب به مردم گفت: "چه عیبی دارد اگر وضع بدتر شود روزی یک وعده غذا بخوریم"! یا اظهارات خطیب نماز جمعه مشهد را که گفته بود: "اگر مرغ ندارید اشکنه بخورید"! جالب اینکه در میان همه این اتفاقات ضد و نقیض مردمی هم هستند که حتی قدرت تهیه یک وعده غذا یا اشکنه را هم ندارند اما در کمال ناباوری هر روز خبر ضیافت یک مسئول به هم‌حزبان و مسئولان دیگر سرخط خبرها جا خوش می‌کند و کسی نیست حالی از 30 میلیون خانواده زیرخط فقر بپرسد. اینکه هزینه این ضیافت‌ها از جیب خود مسئولان است یا بیت‌المال، موضوعی است که کسی جز خود آنان و خدایشان نمی‌داند اما آنچه در این میان آدمی را به تأمل وامی‌دارد که طبق توصیه مسئولان مردم باید روش زندگی و ساده‌زیستی امام علی(ع)، ائمه اطهار (ع) و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران را الگوی زندگی خود قرار دهند اما رفتار برخی مسئولان بویی از این روش زندگی نبرده است؟ جا دارد اکنون با توجه به افزایش فشارهای اقتصادی به مردم و توصیه‌های مکرر و تاکیدات موکد مسئولان به مردم مبنی بر صرفه‌جویی، ساده‌زیستی و دوری از تجمل‌گرایی حکایت کودک و خرما را نقل کنیم؛ داستانی که بارها آن را شنیده‌ایم اما معلوم نیست آن را درک کرده باشیم.

    می‌گویند در زمان حضرت رسول یک مادر همراه کودک خردسالش آمد پیش آن حضرت و گفت یا رسول‌الله من از دست این بچه عاجز شده‌ام! این بچه رطب را خیلی دوست دارد و زیاد می‌خورد و حالا هم حالش خوب نیست ولی حرف مرا نمی‌شوند و هر چه سفارش می‌کنم که خرما نخورد باز هم گوش نمی‌دهد. چون شما پیغمبر(ص) هستید و حرف شما اثری دارد، امروز او را آورده‌ام اینجا که نصیحتش کنید و بفرمایید از خوردن رطب پرهیز کند. پیغمبر(ص) فرمود: بسیار خب، شما امروز بروید و فردا کودک را بیاورید تا نصیحت کنم.

    مادر، بچه را برد و فردا آورد و پیغمبر با زبان خوش با کودک صحبت کرد و در میان حرف‌ها او را نصیحت کرد که به حرف مادرش گوش بدهد و از خوردن رطب پرهیز کنید تا بیماریش خوب شود و بعد بتواند بیشتر رطب شیرین بخورد و بازی کند و مادرش از او راضی باشد کودک قبول کرد و گفت: تا حالا نگفته بودند که چرا نباید بخورم، اگر درست می‌فهمیدم که خرما چرا ضرر دارد گوش می‌کردم ولی مادرم می‌خواست با داد و فریاد و نفرین و آفرین مرا به حرف شنوی مجبور کند، من هم خرما می‌خواستم، حالا دلیلش را فهمیدم تا هر وقت که مادر بگوید پرهیز می‌کنم. پیغمبر(ص) کودک را نوازش کرد. وقتی حرف‌ها تمام شد مادر از حضرت تشکر کرد و پرسید: حالا که کار به این آسانی بود آیا ممکن است بفرمایید چرا دیروز او را نصیحت نکردید؟ مگر دیروز و امروز چه تفاوتی داشت؟ حضرت فرمود: دیروز و امروز با هم فرق نداشت ولی من دیروز خودم خرما خورده بودم و شایسته این بود روزی دیگران را منع کنم که خودم خرما نخورده باشم. حرف خوب وقتی اثر دارد که خود گوینده هم به آن عمل کرده باشد. رطب خورده منع رطب چون کند؟



    منبع: ایسنا

    یه مدل رقص جدید


    http://baghshahreiran.blog.ir/post/%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%85-%DB%8C%D9%87-%D8%B1%D9%82%D8%B5-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%B4%D8%AA%D9%88%D9%86-%D9%85%DB%8C%D8%A7%D8%AF-%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7-%D8%AE%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%AD%D8%A7%D9%84-%D9%85%DB%8C%D8%AF%D9%87



    ببینید خیلی حال میده اصلن کلی هیجانه.

    به وبلاگ ما هم سر بزنید.
    بد نیست یادیم از فقیر فقرا کنید.
    سلام. بانو.

    من با همه حرفاتون موافقم. به جز اون بند سوم که اصلن این بند رو با افکار خودم قابل مقایسه نمیبینم.

    من قریب به یک سال ونیم هس که در اکثر شبکه های اجتماعی (البته فقط موبایلی) حضور دارم.

    به نظر بنده استفاده از این شبکه ها کاملا به خود فرد بستگی داره.
    از وقتی وارد این شبکه ها شدم به نسبت برخی هزینه های ارتباطیم هم کم شده و ارتباطم با دوستام بیشتر.

    یادم هس زمانی که خواستم از این شبکه ها استفاده کنم سعی کردم اونی رو انتخاب کنم که کمتر به اطلاعاتم دسترسی داشته باشه .
     درسته میدونم ما هر کاری کنیم بالاخره بخشی از اطلاعاتمون دست بیگانه ها بیفته. مگه وقتی با تلفن مخابرات خودمون حرف میزنیم دسترسی بیگانه ها محدود میشه که حالا هم محدود شه؟


    من کلا به دلایل شخصی به این شبکه ها میرم و استفاده میکنم.
    بله بسیاری از دوستان هستن که وارد گرو ها میشن و با افراد زیادی دوستن ولی آیا من اینطوریم یا نه؟ این بستگی به خود فرد داره.
    منی که در سال فقط میتونستم یک یا دوبار فامیل هام یا دوستام رو در هر جایی از دنیا ببینم یا پیامک بدم یا تلفنی صحبت کنم الان میتونم یارها و بارها باهاشون حرف بزنم.
  • میلاد حمیدی
  • با سلام
    به نظر بنده شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و امثالهم شبکه های بسیار مضری هستند زیرا که ابتدا به امر خودشان وارد حریم خصوصی و حتی عمومی افراد می شوند و از فرد فرد اجتماع تا کل مردم آن اجتماع و قومیت را به لحاظ علاقه مندی ها و استعداد های منفی و مثبت تحت نظر قرار می دهند و برای دشمن امکان برنامه ریزی برای از بین بردن استعداد های مثبت و تقویت استعداد های منفی را فراهم می آورند.
    حضور در شبکه های اجتماعی حتی قوی ترین افراد را هم به مرور نسبت به حریم خصوصی شان بی اهمیت تر می کند تا جایی که کار به عادی شدن و انتشار خصوصی ترین تصاویر و اطلاعات فرد در شبکه می رسد که تمام حریم های اخلاقی و فردی و اجتماعی را بر هم میزند.
    بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی که همانا کودکان و نوجوانان هستند در این فضاهای بی اخلاقی پرورش می یابند و آموزش می بینند و کاملا غریبه با باورهای قومی و خانوادگی بار می آیند.
    از طرفی افرادی که اعتماد به نفس پایین تری دارند معمولا این فضاها را آماج عقده گشایی های خود قرار می دهند و فضا به شدت مسموم می شود.
    شبکه های کوچکتر مثل وایبر و تلگرام و مثال آن هم تا موقعی که کار به تشکیل گروه های بزرگ نرسد و روابط آن محدود به دوستان و فامیل و خانواده باشد اتفاقا مثبت است.
    اما متاسفانه عضویت در گروه های متعدد و دریافت پیام هایی که کاملا مشخص است دارند غیرت کشی می کنند و ما را نسبت به اعتقاداتمان سست میکنند و مشاهیر و اسطوره های ملی ما را هدف میگیرند کم نیستند.
    ملتی که اینچنین به اصالت خود پشت کند و اینچنین دین و ایمان خود را بابت هر طنزی و هر جوکی به شوخی بگیرد و حساس نباشد به پیام هایی که معلوم نیست توسط کدام دشمنی و با چه اهدافی و از چه منبعی منتشر شده است، نمی تواند آینده روشنی داشته باشد.
    کاش نرم افزارهای پیام رسان امکان تشکیل گروه ها را نمی داشت.
    و ای کاش در درون گروه ها اطلاعات خصوصی کاربران قابل دسترس نبود.
    متاسفانه بیشترین کابران و در نتیجه بیشترین قربانیان این شبکه ها زنان هستند. و صد البته اگر رصدی روی پیام های مبادله شده داشته باشید خواهید دید که بیشترین تهاجمات فرهنگی و بیشترین گلوله های شیلیک شده به جان زنان و دختران است. گلوله هایی که متاسفانه بسیاری از زنان و دختران ما با جان و دل از آنها استقبال کرده و خود را در مقابل آنها قرار می دهند...
    اگر بدقت توجه کنیم علت حضور در شبکه های اجتماعی نیاز به ارتباط با دیگران و دریافت خدمات این شبکه ها ( که ظاهراً برای خدمت رسانی به کاربرانشون ولی درواقع سرقت اطلاعات شخصی شون و دریافت سود بیشتر با ارایه نسخه جدیدتر و پهنای باندبیشتربرای کسب اطلاعات بهتر صورت میگیرد).
    با مطالعه قسمت شبکه های اجتماعی تهدیدی برای حریم زن مسلمان ، یادم افتاد سال گذشته در باره طرفندهای مردانه در فضای مجازی و علت آسیب پذیرتر بودن زنان در اینگونه فضاها و مردان مونیتوری توضیح کاملی نوشتید
    متاسفانه استفاده از اینگونه شبکه ها مخصوصاً در ایران گسترده شده مثلاً برنامه  صهیونیستی تلگرام رو جایی آمار دیدم که ایرانیها دومین استفاده کننده از این شبکه اجتماعی هستند ، این در صورتیست که به جرأت میتوان گفت هرکدام از کاربران ایرانی تلگرام نفرت دارند از رژیم تروریست و کودک کش اسراعیل ولی دارن برنامشو استفاده میکنند و حریم خصوصیشون رو در اختیار صهیونیستها قرار دادند یا برنامه های دیگه که مرتبا نسخه جدیتر با امکانات بیشتر ویا برنامه دیگری برای سرقت اطلاعات افراد اضافه میشه .
    در مورد معایب برای افراد خانواده همینطوره که نوشتید گاه اعتیادآور استفاده میشه ،سراغ دارم خانواده ای که پدر با لپ تاپ دختر با تبلت ومادر با تلفن همراه هر روز ساعات زیادی رو در اینترنت یا شبکه های اجتماعی میگذرونند ، حیف از وقت و فرصتهای تکرار نشدنی زندگی که بی هدف با این شبکه ها بگذرونی .
    این خطر در مورد بچه ها هم هست  توی یه کاریکاتور بچه پای لپ تاب بود و عروسکها و اسباب بازیها داشتن خونه رو ترک میکردند ، مگه نه اینکه دوران کودکی دوران جنب و جوش و کم کم کسب مهارتها برای زندگیست ، چگونه میشود فرزندان رو با این دنیای عمدتاً فریب و دروغین مجازی تنها گذاشت، در صورتی که بیش ازهر زمان به راهنمایی احتیاج دارند.
    برخی بزرگسالان هم در معرض این آسیبها قرار میگیرند مثلا ازدواجهای اینترنتی ویا آشنایی در شبکه های اجتماعی ، البته انسان عاقل معیارهای انتخاب همسر رو تو دنیای مجازی که هرگز واقعیت ندارند دنبالش نمیگرده چرا که سرنوشت اینگونه ازدواجها مشخصه .

    اگر بخواهیم خوب فکر کنیم و بررسی و دقت و موشکافی داشته باشیم :

    این شبکه ها به دلیل استفاده تعداد زیادی از مردم از موبایل باعث فروش بیشتر اینگونه گوشی ها شده ، موجب خرید ابزارهای نرم افزاری آنها می باشد ، موجب جمع آوری حجم گسترده ای از اطلاعات توسط شبکه های مخابراتی ، اطلاعاتی و ... شده ، موجب استفاده از حس ارتباطات افراد شده ، موجب گسترش و شناخت افراد نا آشنا با هم می باشد ، موجب ایجاد اتاق فکر در مواردی شده ، موجب گسترش اطلاعات عمومی افراد است ، موجب اطلاع رسانی سریع می باشد ، موجب کم حرفی و عدم مشارکت در جمع ها شده ، موجب ......

     

    گسترش شبکه فقط یک راه است.

    شما یا سایر کاربران به غیر از پیشنهاد گسترش شبکه ملی اطلاعات چه پیشنهاد دیگری برای جایگزینی این گونه شبکه ها و یا ارضای حس ارتباطات افراد با هم ارائه می دهید ؟

    با سلام

    با این نظر شما کاملا موافقم

    این برخلاف مطالب قبلی که کلا این شبکه ها را تخطئه می کرد و مخالف آنها بود تحلیل بسیار خوبی است که اگر مسئولان هوشمندانه عمل کنند و درک صحیحی از پیشرفت های روز افزون تکنولوژی داشته باشند می توان یک همگرایی در کشور ایجاد کرد وسایل ارتباطی مردم شامل وسایط نقلیه اعم از عمومی و خصوصی که به دلیل گرانی بنزین و هزینه های یک خودرو و .... باعث دوری مردم در دید و بازدید ها شده وسیله بعدی مخابرات است که هنوز هم حاکم بر هزینه های مردم است و کم کم راه های ارتباط ، صله رحم و ... را به گران کردن اینها از بین بردند و خانواده ها را از هم دور کردند و مسئله دیگر گرانی های کشور و جامعه ، مسئله بیکاری و حقوق نامناسب افراد ، تورم بسیار زیاد و امثال آن است که هر کدام سهم بسزایی در کم شدن جمعیت خانواده ها ، عدم ارتباط دیداری ، جلوگیری ازاشاعه نسل چهارم تلفن همراه یا تکنولوژی دیداری تلفن ثابت ، سرعت کم وسایل نقلیه در مسیرهای ریلی و خودروها در معابر خارج از شهر به دلایل فنی در این فقره دارند. مسئولان درباره هشدارهای مکرر رهبری باید راهکارهای اینچنینی را پیدا کنند که متاسفانه در بسیاری موارد با سطحی نگری همان حرفهای رهبری را با کمی تغییر تکرار می کنند.

    حالا استفاده کننده از شبکه های اجتماعی شدن عده ای پریشان احوال و بی اعتماد به نفس و سرخورده و دور از اجتماع.

    وای بر جامعه ای که اینطور در رابطه با افرا د قضاوت میکند.

    خانم عزیز بانوی محترم ....
    پاسخ:
    یکبار دیگر باد قت مطالعه کنید متوجه اشتباه خود خواهید شد . در متن به استفاده بیش از حد از شبکه های اجتماعی اشاره شده و با تکرار این کلمه بر آن تاکید شده  است .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">