منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

  • منصوره صامتی

نظرات  (۳)

با سلام

قبول دارم سینمای ایران واقعا با جایگاه فیلم های قوی و با کاراکترهای کاملا حرفه ای غربی ها خیلی فاصله دارد و وقت تلف کردن و هجویات و رفتارهای بی معنی زیاد است که می توان با ایجاد تیم هایی در آینده آنرا متحول نمود ولی این را هم بدانیم که در مثلا کارتون های ما که به صورت انیمیشن ساخته می شود واقعا برخی مفاهیم بلند هستند ولی برخی ها هم اصلا جمله درستی حتی برای آدم بزرگ ها هم نیستند چه برسد برای بچه ها ولی غربی ها این هنر را دارند که همین را چنان بازسازی می کنند که اصلا فکر نکنی که یک چیز عجیب است و از آن طرف در فیلم ها و کارتون های آنها مواردی وجود دارد که به ظرافت خاص در لابلای آنها فرهنگ هایی را ترویج می کنند این سیاست را در شبکه بی بی سی هم به وضوح می بینیم سیاست آنها این است که خبرهایی را به درست مخابره می کنند ولی سئوالی شبهه انگیز در مورد آن هم مطرح می کنند که در نگاه اول بیننده و شنونده با خود می گوید دارند درست می گویند و به دنبال جواب این سئوال می روند که در اصل ، خود این سئوال یک طرح انحرافی و موجب ایجاد شبهه و شک افراد می شود و در مرحله بعدی و خبرهای بعدی حلقه آنرا تکمیل می کنند و آنچه می خواهند در پاسخ به این سئوال مطرح می کنند .

بحث به درازا می کشد در کارتون ها ، فیلم ها ، سریال ها ، تحلیل ها و ... این بخشی از سیاست آنها ست که حالا اسم آن را سیاست انگلیسی بگذاریم و یا چیز دیگر.

در فیلم های آمریکایی بحث لذت طلبی و عافیت طلبی بسیار پررنگ تبلیغ و ترویج می شود که این هم با ظرافت و در لابلای کاراکترهای قوی و فشرده ای که در هر فیلم ، داستان و سریال تدوین شده ، گنجانده می شود از یک لحاظ که آنها توانسته اند این تیم های قوی را بوجود بیاورند جای تحسین دارد ولی اهداف و رویکرهای آنها تا قسمتی درست است و قسمت هایی هم واقعا نادرست ( که البته از حیث لذت طلبی و .... کاملا درست است و انسان ها تمایل زیادی به لذت جویی دارند )

من در یکی از مصاحبه های خیابانی که همین سالها در ایام عید انجام شد خدمت مصاحبه شوند عرض کردم من صبح روز جمعه عید سه سال پیش به کانال های تلویزیون مراجعه کردم بچه کوچکم هم بیدار شده بود دائم بهانه می آورد و خانم هم درگیر مسائلی بودند حال شما بگویید مثلا من می خواستم برایش یک کارتون بگذارم هر کانال را که زدم یا سخنرانی بود یا عزاداری ( ساعت هفت صبح ) شما باشید به عنوان یک راهکار چه می کنید . مجبورید از مثلا کانال های ماهواره استفاده کنید. یا مثلا همین شبکه پویای فعلی تا ساعت ده و نیم شب لالایی می خواند و تمام در صورتی که دهها شبکه ماهواره ای به طور شبانه روز کارتون پخش می کنند. من بیش از این فعلا بحثی نمی کنم همین قدر هم به درازا کشید.

و البته این به معنی موافق بودن با شبکه های اینچنینی که کنترل کافی از نظر ما وجود ندارد و مطابق فرهنگ غنی اسلامی ایرانی نیست نمی باشد و فقط یک بحث فرهنگی اجتماعی مطرح است و البته با هدف گیری رسیدن به فرهنگ غنی اسلامی و اسلام نام محمدی ص.

ممنون از حوصله شما.

با سلام

اتفاقا خانم صامتی به عرض برسانم که دیدن برخی از این سریال ها ما را با چند واقعیت آشنا کرد :

اول اینکه مثلا در فیلمهای کره ای دائم مسائل خاص خانوادگی و صرف مشروب دیده می شود این نشان می دهد که در اون کشور این مسائل به وفور وجود دارد که در فیلمایشان نمود پیدا کرده و نسل آینده آن کشور را از بین می برد همانند آنچه بر سر روس ها آمده.

دوم اینکه روابط ناسالم زناشویی که در این فیلم ها وجود دارد نشان داده که موجب فروپاشی خانواده هایشان و ویرانی آرزوهای فرزندانشان و بی هویتی آنها شده که این هم مساله ای است که در خصوص عدم ازدواج دائمی از ابتدا در غرب و اروپا باعث تهدید نسل آنها شده

سوم اینکه دیدیم واقعا فیلمهایشان دارای پیام های مثبت کمی هستند که نسبت به پیام های منفی و وقت گذرانی مردم ایران ارزشی ندارد به عبارت بهتر این فیلم ها پیام های کمی دارند و صرف انرژی برای دیدن آنها بیهوده است.

چهارم اینکه در مقایسه پیام ها و فرهنگ و آدابی که در این فیلم ها ارائه می شود و پیام های اسلام و دستورات مختلف واقعی دینی ( نه برداشت ها و احتیاط های فراوان دینی و امثال آن که مفصلا در جاهای دیگر بحث خواهم کرد ) واقعا غرب پیام واقعی و برآمده از فطرت انسان ها ندارد

در جمع بندی مطالب عرض کنم که این موارد و امثال آن را کشور ما با هیچ توضیح و توجیهی نمی توانست به ما بفهماند فقط می گفتند که خوب نیست بلی خوب نیست ولی چرا خوب نیست ؟ جواب این بود که فساد دارد خوب فساد دارد یعنی چی ؟ و امثال این سئوال و جواب ها که واقعا اگر من و شما که در مسائل فرهنگی صحبت می کنیم و مخصوصا شما که به رسانه ها دسترسی دارید اگر گاها این مسائل را نبینید خوب ، به نحو احسن نمی توانید موشکافی کنید مثلا به یک نفر بگویید اینها فساد دارد او می گوید اتفاقا خیلی هم مفید است و .... در نهایت یک جایی از شما می پرسد مگه شما دیده اید که اینجوری رد می کنید و شما هم می گویید نه ندیده ام فقط شنیده ام آن وقت شما چه می گویید درست است همه چیز را نمی شود تجربه کرد ولی این مورد و امثال آن برای افرادی که تیزبین ، تیزهوش و سرشار از الطاف خداوند هستند ( نظیر بانوی گرامی ) آنقدر تاثیر منفی ندارد که بخواهیم اصل مسئله را کات کنیم و کلا منکر آن شویم و در نهایت نتوانیم یک دفاع درست و با سند و مدرک ارائه دهیم.

پاسخ:
باسلام
آقا سید حال تاثیرات را ماهواره را با برخی تولیدات سینمایی تلویزیونی ایرانی جمع کنید حاصلش می شود لیبرالیسم ،ماتریالیسم و دهها ایسم دیگر !
دقیقاً درست نوشتین ، تاثیرات ماهواره رو بر تک تک اعضای خانواده ، اصولاً اطلاع کامل از اخبار روز دنیا واینکه میخوان بروز بشن ماهواره تهیه میکنند بعد کمترین چیزی که میبینن اخباره و گرفتار سبک زندگی غلط غربی شده ورفتارشون اون میشه که توی چند پست برشمردین .
یادم افتاد به کاربری که توی پست ماهواره بی رو درواسی نوشته بود پدرش خیلی مذهبی بود روی رفتار خانواده نظارت داشت نماز اول وقتش ترک نمیشد از وقتی به بهانه اخبار ماهواره توی خونشون اومده پدرش به روابطش با دوستاش سخت نمیگیره ، مامانش خیلی به خودش میرسه حالا بعد پنج سال ماهواره داشتن باباش شادتره ، جلوی شوهرخاله شم با همراهی باباش میرقصه ، یادمه قبل از عید بود و میگفت تعطیلات میخوایم به مسافرت بریم نمیدونیم این مدت بدون ماهواره چکار کنیم ، واقعاً که آدم نمیدونه بحال غیرت اینگونه پدران تاسف بخوره یا بخنده .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">