منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات


رهبر انقلاب با تبریک عید مبعث به همه‌ی انسان‌های آزاده، بشریت را نیازمند درس‌های بعثت دانستند و افزودند: بعثت پیامبر (ص) برای مقابله با جاهلیتی بود که نه فقط مخصوص جزیرة‌العرب، بلکه بر امپراطوری‌های آن روز دنیا نیز حاکم بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: اسلام در آن زمان به مقابله با گمراهی در زندگی انسان‌ها پرداخت که از یک طرف ناشی از شهوات نفسانی و جنسی مهارگسیخته و از طرف دیگر ناشی از حاکمیت غضب و قساوت ویران‌گر بود.

ایشان با اشاره به بازتولید جاهلیت در عصر کنونی، بر همان دو پایه‌ی «شهوت» و «غضب»، افزودند: امروز نیز شاهد شهوت‌رانی بی‌منطق و بی‌مهار و قساوت و کشتار بی‌حدومرز هستیم با این تفاوت که جاهلیت کنونی متأسفانه مجهز به سلاح علم و دانش شده و بسیار خطرناک‌تر است.

ایشان تأکید کردند: البته در مقابل، اسلام نیز مجهزتر و نیروی عظیم اسلامی با استفاده از ابزارهای گوناگون در دنیا گسترده شده و امید به موفقیت نیز بالا است اما شرط آن «بصیرت» و عزم و همت است . 

نظرات  (۱۴)

رهبر انقلاب در دانشگاه امام حسین (ع) :

باز در مذاکرات حرف های تازه ای می زنند ! درباره ی بازرسی ها گفتیم ، اجازه نمی دهیم از هیچ یک از مراکز نظامی ، هیچگونه بازدیدی از سوی بیگانگان انجام شود ...

می گویند اجازه ی مصاحبه با دانشمندان هسته ای باید داده شود ! این یعنی "بازجویی" /
من اجازه نمی دهم بیگانگان با دانشمندان و فرزندان عزیز ملت که این دانش را به اینجا رساندند ، بیایند حرف بزنند . 
ما هم به نظام جمهوری اسلامی "انتقاد" داریم ؛ آن هم انتقادهایی اساسی . 
اصولا بر اساس تعریف صحیح از "انتقاد" ، نمی شود نسبت به موضوعی "ناصح" بود و "مصلح" ، ولی "منتقد" آن نبود ! 

اما تعریف "انتقاد" چیست ؟ 
واقعیت آن است که در دهه ی اخیر و اندکی بیش از آن ، با وقوع تغیرات اجتماعی در جامعه و باز شدن فضای باز سیاسی و تحولات بعد از آن ، و همچنین با ایجاد (البته نه چندان مطلوب) کرسی های آزاداندیشی در محافل علمی و دانشگاهی ، ما شاهد شکل گیری گفتگوهای آزاد و رونق آن در سطح جامعه و لایه های مختلف آن بوده ایم . موضوعی [آزادی بیان] که مطلوب اسلام است . اما آنچه در این فضا از سوی دست اندرکاران و سیاست گذاران مورد غفلت قرار گرفت ، عدم تبیین صحیح مقوله ی "انتقاد سازنده" و نهادینه کردن آن در فرهنگ عمومی جامعه ، توسط وسایل ارتباط جمعی و آموزش همگانی بوده است . 

"انتقاد" (به معنی بیرون کردن درهم های ناسره از درهم های سره ، بهترین را برگزیدن) فرقی اساسی با "سیاه نمایی" دارد . 
اولین تفاوت اساسی در انگیزه است . انتقاد با انگیزه ی خیرخواهی و اصلاح صورت می گیرد ؛ ولی سیاه نمایی با انگیزه ی بدخواهی و تخریب . 
در انتقاد در کنار معایب ، محاسن آن نیز احصاء می شود و به نیت اصلاح ، برای برطرف شدن یا تعدیل عیوب ، نظر و راهکار عملی ارائه می گردد ؛ اما در تخریب ، سعی در سیاه نمایی و حتی وارونه جلوه دادن کلیت یک مجموعه می شود !
منتقد ، مصلح است و خیرخواه. منصف است و علاقه مند . 
اما فردی که به سیاه نمایی می پردازد ، با عیب جویی و خرده گیری ، نه تنها درصدد اصلاح و بهبود امور نیست ، بلکه به دنبال تخریب هرچه بیشتر در جهت تداوم دشمنی و کینه توزی است . 
البته ما در آنسوی "تخریب" ، "تعصب" را هم داریم که فرد متعصب برخلاف افرادی که بی منطق به دنبال سیاه نمایی هستند ، آن ها هم با بی منطقی به دنبال دفاع از همه چیز و خوب جلوه دادن همه ی امور می باشند . 
ما اگر "تخریب" را یک سر طیف بدانیم ، سر دیگر آن "تعصب" خواهد بود که بر اساس حدیث "خیر الامور ، اوسطها" ، "انتقاد سازنده" در وسط این طیف قرار خواهد گرفت . 
برادر غلامی در معیارهای اسلامی انصافا حرکت ما رو به جلو برده است آیا؟!!!
قوانین ما چه؟!!!
واقعا باید از امام زمانمون خجالت بکشیم به نظرم اگر مثل کبک سرمون رو زیر برف کنیم. و از اینکه سرمون رو زیر آب کنن بترسیم
خانم صامتی تشکر لازم نبود فقط یه یادآوری بود درباره امکانات بیان.  با اینکه محدوده ولی انصافا سرعتش عالیه.

تو این مورد به خصوص خیلی ذهنم مشغول زندگی شخصی شما شد و امیدوارم همراه با رسیدگی به این پرونده شما هم اطلاعات بهتری در اختیار ما و رسانه ها جمعی قرار بدین.

سر پردردی دارید بانو که با دستمال هم دردش تسکین نمیابد. 

حتما به واحد حقوقی یاد آوری کنین که بخش کذب خبر رو حذف کنند که باعث ایجاد شایعات بیشتر نباشه.

به قول یکی از کاربران امیدوارم روزی برسه که مردم طاقت انتقاد رو داشته باشن تا این قدر میزان پرونده های دادگاه زیاد نباشه.
تعریف شما از "اسلامیت" نظام چیست ؟ 
ما نظام را (علیرغم همه کاستی ها و فاصله ای که با معیار تعریف شده در اسلام دارد) اسلامی می دانیم . 
نظام اسلامی به این معنی نیست که تمام افراد جامعه اش "عادل" باشند ! نظام اسلامی به این معنی است در درجه اول "قوانینش بر مبنای اسلام باشد" و در درجه ی دوم ، مدیران و مسئولان در این نظام ، بر اساس قوانینی که اسلامی است   مشی نمایند . 
البته تمامی قوانین در نظام ما هم اسلامی نیست و ما چنین داعیه ای هم نداریم . از جمله قوانین مربوط به "بانکداری" . اما کلیت قوانین و جهت گیری کلی و اساسی نظام ، همواره مبتنی بر اسلام بوده است . 
جفایی است که ما به علت پاره ای از مسائل ، کلیت نظام را _که میراث حضرت امام و خون هزاران شهید است_ همچون قیصریه ای که بواسطه ی یک دستمال به آتش کشیده شود ، کاملا تخطئه نماییم . 
در قرآن می خوانیم در زمان حضرت سلیمان (س) پیامبری که حکومتش هدیه ی الهی بود ، گروهی به جای پیروی از آن حضرت ، پیرو شیاطین بودند در همان جامعه ! 
البته ما در اول راهیم . چرا که بنای تمدن نوین اسلام در جهان که وعده ی حق الهی است ، ابتدا از اسلامی کردن "نظام" آغاز می شود و بعد به اسلامی کردن " دولت ها" و بعد به اسلامی کردن "جامعه" و آحاد مردم منتهی و درنهایت به تشکیل "امت واحده جهانی اسلام" ختم می شود _ان شاء الله_ 
در کنار وضع قوانین بر مبنای شریعت و روی کارآمدن مسئولان متعهد و خدوم و برخورداری تمامی جهت گیری ها و سیاست گذاری های نظام بر مبنای اسلام که روی هم رفته تشکیل نظام اسلامی را می دهد ؛ برای جامعه ی اسلامی هم می توان با الگوگیری از مدینه ی فاضله ی پیامبر اکرگ (ص) در صدر اسلام ، می توان 4 ویژگی زیر را هم بر شمرد : 
جامعه ای اسلامی است که بر ابتدا بر قلوب افراد در آن جامعه ، "ایمان" حاکم باشد . 
روابط انسانها در این جامعه مبتنی بر فرهنگ اخوت ، برادری ، مهرورزی به هم و ایثار و گذشت باشد . 
علم ورزی و گرایش به تحصیل علم و دانش و اهمیت به دانایی و دانایی محوری و نخبه پروری  ویژگی سوم این جامعه است که بر اساس حدیث : "علم ، گمشده ی مومن است" . 
ویژگی چهارم در جامعه ی "مدینه النبی" استقرار "عدالت" و دوری از ظلم است که این در وهله ی اول وظیفه ی حاکم و نظام اسلامی است که با بسترسازی و اصلاح ساختارها ، عدالت را هرچه بیشتر در جامعه حاکم بگرداند و از ظلم   تبعیض و اجحاف حقوق مردم ممانعت به عمل آورد . 

نظام اسلامی؟ !!!
به امید خدا همیشه سلامت و برقرار باشید ، ما هم منتظر خبرهایی که نوشتید ، هر اندازه که به مصلحت بود و خودتون لازم دونستید می مونیم در پناه خدا باشید انشاالله .
مشت نمونه خربار است خانم صامتی. صدا و سیما بعنوان نمونه×
به نظر من اینطور وانمود می شود که رهبری پشت همه چیز است. اما اینطور نیست. اشخاص دیگری هستند.
البته نقش ایشان را مطابق فرمایش شما تا حدودی می پذیرم.
اما در خیلی جاها اینطور نیست.
اینطور به نظر می آید که ایشان در خیلی جاها مقهور عده ای دیگر شده است و دارد تلاش می کند یک مینیمم هایی را حفظ کند. و الا آن عده خاص به هیچ چیز پایبند نیستند.
به نظرم اگر شخصی کمترین نقش در امورات کشور را داشته باشد، آن شخص کسی جز رهبری نیست...
پاسخ:
خواهشمی کنم اینجور نفرمایید . 
تا همین جا هم رهبری عزیز ناخدای هدایت دولت و مردم بوده اند اگر راهنمایی های مشفقانه و تاکیدات خاص ایشان نبود که باید الان فاتحه ی نظام اسلامی رادسته جمعی می خواندیم ! 
راه مبارزه خطرناک است. دیگر کار فرهنگی جوابگو نیست. افرادی که می گفتند دین از سیاست جداست، دلسوزان واقعی دین بودند. اما متاسفانه جاه طلب و طاغوتی و دشمن دین معرفی شدند.
اینجانب موافق جدایی دین از سیاست نیستم. لیکن از میان بد و بدتر باید بد را برگزید.
دین از سیاست جدا نیست زمانی صادق است که حکومت مستقیم معصوم در زمین برقرار شود. در غیر این صورت بهتر بود دین از سیاست جدا باشد تا مثل قیل از انقلاب غیرت و دینداری در میان مردم باشد.
اما متاسفانه خطاهای حاکمیت و انحرافات برخی مبلغان دینی برای کسب مطامع دنیایی و قدرت، سبب از بین رفتن اعتقادات مردم شد.
حالا صحبت کردن از دین هیچ دردی را دوا نمی کند.
این را یکی از فعالان حقوق زن چند سال پیش در یک دیدار اتفاقی به من گفت.
گفت دیگر اینکه بگویی اسلام این را گفته دردی دوا نمی کند چون قرائت ها بسیار و گوناگون است و چون دین شده ابزار سیاست دیگر دین به معنای واقعی تشریع نخواهد شد.
بنا به اعتقادات قوی ای که آن زمان داشتم اصلا حرفش را نپذیرفتم. اما مدتی فعالیت در بسترهای رسانه ای اینترنت و روند تغییرات اعتقادات مردم به من ثابت کرد که حرف او صحیح بوده.
او می گفت دوره فقها به سر آمده است. من عصبانی می شدم.
البته آن فعال حقوق زن از اساتید مذهبی دانشگاه امام صادق ع بود...
پاسخ:
موافق نیستم . 
http://bayan.blog.ir/1393/06/25

خانم صامتی برین واین لینک رو نگاه کنین . فک کنم اولین خبرش در رابطه با شماس خانم. مارم بی خبر نزارید اطفا.
پاسخ:
به زودی خبرهای بسیار جالبی خواهید شنید ولی فعلا سکوت کردم که ...
اجازه بدیم همه چی طبیعی پیش بره تا ...
گاهی وقت ها حتی باید خودت رو سانسور کنی   نکنه ...
البته بین پلیس فتا و بیان از گذشته بصورت غیر رسمی مسایلی بود که در ماجرای ما سرباز کرد و سبب تبلیغ بیشتر بیان شد  . که بیان باید به  سهم خودش از بنده تشکر کند . خبر درج شده هم اشکال دارد چرا که بخش اول خبری که بیان درج کرده کذب است و خودش نتیجه گیری کرده ، اما بخش دوم درست است که ی بنده خدایی با همسرش رفته بود واحد حقوقی بیان ! البته این ماجرا ریشه 8 ساله دارد که این بنده خدا و همسرش هم بی خبر از ریشه ییک ماجرای جنایی 8 ساله خودشون به انتخاب ،مهره بازی بعضی ها شدند و دست آخرهم ...
خداوند به همه ی ما رحم کند که بر سر دو راهی ها راه درست را انتخاب کنیم . 
بنده این خبر را تا به حال ندیده بودم ، گاهی برای اینکه خودمون رو مهم جلوه بدیم چه کارهایی که نمی کنیم ! 
انشالله اگرزنده بودم خبرهای جالبی براتون دارم . 
فراموش کردم  ،ممنون که جستجو رو به سایت اضافه کردید ، با این گذینه بهتر میشه در آرشیو سایت و بهره مندی از مطالب دلخواه و  پستهای قبلی برای مطالعه استفاده کرد .
به امید بهره مندی از مطالب و گفتگوهای مفید برای همه کاربران
پاسخ:
باید از جناب باغ شهر تشکر کنیم که پیشنهاد خوبی دادند .
بقول جناب خان خندوانه ، رررااا ه ه ه ؟؟؟؟ راه دیگه چیه ؟

این خصوصیت دنیاست ، ظاهراً هر چه به پیش میرویم اوضاع بدتر هم میشود چراکه صاحبان زر و زور و شهوت پرستان قدرت و ثروت بیشتر به دنبال کسب مال و قدرتند وتاوانش هم عمر و زندگی مردمه . 

جاهلیت مدرن همین وضعیت اسفبار جامعه ایران است
پاسخ:
راه مبارزه جیست؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">