منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

کارشناس فرهنگی

منصوره صامتی

رویای 1400 ساله ی مسلمانان جهان در حکومت اسلامی ایران به تحقق پیوسته و امروز این ظرفیت عظیم فرصتی تکرار نشدنی است. معتقدم که انسان به ضرورت ماهیت الهی و اندیشه ی خویش یک رسانه است وامروز در عصر رسانه ضروریست تا دغدغه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی مان را باهم شریک شویم، باشد که در مسیر زمان به جامعه ی مهدوی نزدیک شویم."زندگی بهتر حق مسلم ماست!"

و همچنان که رهسپار آینده ایم بیندیشیم که :

ما ازین قرن نخواهیم گذشت
ما ازین قرن نخواهیم گریخت
با قطاری که دگران ساخته اند
هیچ پروازی نیست برساند ما را به قطار دوران
و به قرن دگران
مگر انگیزه و عشق ،
مگر اندیشه و علم ،
مگر آیینه و صلح
و تقلا و تلاش
بخت از آن کسی خواهد بود که مناجات کند با کارش
و در اندیشه ی یک مساله خوابش ببرد
و کتابش را بگذارد زیر سرش و ببیند در خواب حل یک مساله را
باز با شادی در گیری یک مساله بیدار شود ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

سه  روایت برای شبکه ملی اطلاعات وجود داره:

1- روایت بی بی سی

3-روایت بعضیا

2-روایت صحیح و آن چیزی که آقا وظیفه شورای عالی فضای مجازی گذاشتن...


بی بی سی چی میگه:

میگه ایران میخواد یه اینترنت ملی جدا از هر اینترنتی در جهان راه بندازه که هیچ ارتباطی با دنیا نداره و فقط یک اینترنت تمام آفلاین هستش که گاهی به گاهی آپدیت میشه و هیچی نداره جزء اونی که جمهوری اسلامی میخواد و یک نظارت شدید و یک خفقان بسیار بدی صورت میگیره که مردم هیچ دسترسی به اطلاعات نداشته باشن...یعنی اطلاعات کانالیزه میشه...


بعضیا چی میگن :

یکمی لطیف تر از بی بی سی یه تفسیر وطنی از بی بی سی رو مطرح میکنه و میگه که این یک فیلترینگ هستش که اسمش میشه شبکه ملی اطلاعات...!!!

و البته بودجه سنگینی هم میخواد که عقلانی هم نیست بخوایم اینقدر هزینه کنیم ما باید بجای این فیلترینگ حداکثری و خیلی زیاد بیایم ""فیلترینگ هوشمند"" رو راه بندازیم و اینکه بخوایم دیتاسنتر سازی کنیم در داخل کشور وقت زیادی میبره هزینه زیادی داره و عملاً هم باعث میشه ما خیلی از دسترسی هامون به اینترنت جهانی از دست بره...!!!


اما تفسیر صحیح از شبکه ملی اطلاعات نه یک اینترانت بلکه اینه که اینترنت باید این 4 تا مقوله رو داشته باشه:

سالم سریع امن ارزان...کدوم عاقلی هستش که با این نوع اینترنت مخالف باشه؟!

مسلماً هیچکسی نیست که چنین اینترنتی رو غیرعقلایی بدونه...خب قرار هستش چی بشه؟!

قرار هستش که ما بسترهایی رو در داخل ایجاد کنیم که برخیش نرم افزاری هستش تا دشمن نتونه به اطلاعات مردم ما دسترسی داشته باشه و چرخه اطلاعات کلاینت ها در داخل کشور باقی بمونه و به قول معروف اطلاعات در داخل رسوب بشه نه اینکه به دست دشمن بیفته...


اینکه برخی میگن استقلال از شبکه جهانی یک شیطنت هستش...بعضی فکر میکنن اینترنت ما قطع میشه و یک چیزی داخل کشور هستش که یک اینترنتی میده که با خارج متفاوته...نخیر اینطور نیست بلکه ما میخوایم کاری کنیم که دیتا به خارج از کشور انتقال پیدا نکنه...و اگر قرار هستش که از اینترنت جهانی استفاده بشه ما قدرت اینو داشته باشیم که در صورتی که هرکشوری خواست از طریق اینترنت برای ما مشکلی ایجاد کنه زیرساخت های ما ضربه نخوره...

اگر پهنای باند در داخل کشور تولید و عرضه بشه...اینترنت اینقدر ارزون میشه که شما باورتون هم نمیشه...بعدشم شما اگر بخواید یک سایت داخلی رو ببینید قیمتش با دیدن یک سایت خارجی تفاوت میکنه...ولی جالبه هزینه دیدن همون سایت خارجی هم بخاطر وجود بستر هایی مثل سی دی ان و آی ایکس پی خیلی پایین میاد...

شما فکر کنید میخواید یک فیلمی دانلود کنید...اون فیلم رو کسی دیگه قبلا تو شبکه ملی اطلاعات در داخل کشور دانلود کرده دیگه شما اصلاً نیاز به دانلود اون فیلم ندارید بلکه براحتی میتونید اونو مثل یک فایلی که کپی یا کات میکنید به سیستم خودتون منتقل کنید و براحتی مشاهده اش کنید...

  • منصوره صامتی

نظرات  (۱۴)

بنده آنچه به نظرم آمد و لازم دانستم درمورد بحث هسته ای گفته بشود را ، _به نیت  روشنگری_ گفتم که فرمود : "الهی ! ارنی الاشیاء کما هی"
به عنوان حسن ختام به این دو نکته اکتفا می کنم : 
نخست آنکه پرونده هسته ای ، ماهیتی صرفا حقوقی دارد ، و نه سیاسی ؛ چه برای دشمنان این مرز و بوم که با سعی در جلوه دادن ماهیت سیاسی به آن ، درصدد ارجاع پرونده هسته ای به شورای امنیت دارند و چه برای برخی از رجال کوته بین سیاسی داخل کشور ، که از نمد هسته ای ، به دنبال ساختن کلاهی برای حزب متبوع خود بوده و آن را بازیچه ی سیاسی کاری های خود قرار می دهند . 
دوم آنکه : بنده مخالف گره زدن بحث هسته ای به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم هستم و به نوعی آن را فرافکنی مسئولان از زیر بار مسئولیت خود و انحراف افکار عمومی از توجه به ریشه ی مشکلات اقتصادی می دانم . 
کلید حل مشکلات اقتصادی در اصلاح الگوی مصرف از یک سو و توجه به توان و ظرفیت تولید در داخل کشور است و نه انرژی هسته ای ! برفرض آنکه انرژی هسته ای حلال مشکلات اقتصادی ما باشد (!) ، تاثیر آن قطعا مقطعی و گذرا خواهد بود . 
سه ظلع استکبار جهانی به سردمداری امریکا ، عبارت است از "تهدید" با توسل به قوه ی قهریه ، زور و سایر قوای نظامی ؛ "تطمیع" با استفاده از دلار ، پول و سرمایه ؛ و "تزویر" به معنی فریب ، نیرنگ و ریاکاری که آیه ی "ومکروا مکراله الله خیر المکارین" به همین ظلع از رفتار مستکبرین اشاره دارد . 
حال به نظر شما اگر دستاورد مذاکرات ما ، صرفا محدود به رسوا نمودن مستکبرین در جبهه ی ریا و تزویر و شناساندن چهره ی واقعی و دغل کارانه آنها به جهانیان باشد ؛ دستاورد کمی است ؟! 
بنده هم همانند شما مخالف مذاکره با "شیطان" خصوصا در زیر سایه ی "تهدید" می باشم چرا که از مکتب عاشورا آموخته ایم "هیهات مند الذله" !
اما ما مخالف چند دسته گی ، نزاع داخلی و سیاسی کاری در مورد پرونده ای هستم که اولا جنبه ی "ملی" و "فراجناحی" دارد و دوما به "عزت" و "شرف" ما گره خورده و از آن گذشته تاکنون عزیزان بسیاری برای به ثمر رسیدن آن ، رنجها و مشقت های فراوانی کشیده اند و بعضا با خون خود ، درصدد آبیاری به این نهال ، که امروزه به درختی رعنا تبدیل شده است ، برآمده اند . 
شما ملاحظه بفرمایید در آنسوی جبهه ، "دموکرات های" کنگره و مجلس سنا ، مدام درحال سنگ اندازی هستند که مبادا موفقیت "توافق" در مذاکرات ، به نام هیئت حاکمه که از حزب "جمهوری خواه" هست ، رقم بخورد ! ... اشتباهی که بعضی از سیاسیون سیاست زده ی ما با تهییج افکار عمومی درصدد آن هستند ! یعنی بعضا افرادی موسوم به جبهه ی "اصول گرایی" ، گویا نمی خواهند موفقیت در پرونده ای که تاکنون در چند دولت و نزدیک به دو دهه دست به دست شده است ، به نام حزب رقیب ، یعنی حزب موسوم به "اصلاح طلب" رقم بخورد ! 
بنده به شخصه معتقد به جناح بندی بدین شکل نیستم . از نظر بنده ، به فرموده ی آقا : "یک اصول گرا می باید یک اصلاح طلب باشد ، همانطور که یک اصلاح طلب هم باید یک اصول گرای واقعی باشد" ؛ همه ی ما برادر و هم کیش هستیم  و اگر به فکر حفظ امانت امام و شهداء ، خدمت به مردم و تحقق و اعتلای آرمانهای نظام جمهوری اسلامی هستیم ، باید به فرموده ی قرآن اهل "تعصب" [حزبی] نبوده و با حفظ و پایبندی به "اصول" ، به دنبال "اصلاح" طلبی باشیم .
بله دولت گرامی زحمت کشید آنروی گرگ صفت آمریکا را بیشتر به مردم شناسوند ! 
همینم از تدبیر رهبری داریم و گرنه بعضیا بدشون نمیاد مملکت  و دودستی تقدیم آمریکا کنن همین الانم ...
بنده نسبت به مذاکرات _همانند هر انسان مکتبی دیگری_ خوشبین نیستم . 
قرآن هشدار می دهد که بهانه تراشی های یهود و نصاری ، به خاطر دشمنی آنان با اسلام است و از این حقیقت پرده برمی دارد که تا مسلمانان از دین خود ، دست برندارند ، دشمنی آنان ادامه دارد . "لن ترضی عنک الیهود و لانصاری حتی تتبع ملتهم" (ای پیامبر! هرگز یهودیان و مسیحیان از تو راضی نمی شوند مگر آنکه از کیش آنان پیروی کنی) 

این دشمنی همانطور که در عمر نوپای نظام جمهوری اسلامی و در این چند دهه بارها دیده ایم ، همواره بوده و هست . هر روز به بهانه ای و این بار به بهانه ای "انرژی هسته ای" ! 
از منظر قرآن این دشمنی تا مادامی که مسلمانان دچار استحاله ی فکری و اعتقادی نشده اند و از آرمان ها ، دین و مذهب و مواضع اصولی خود که همان آموزه های مکتب حسین (ع) است ، برنگشته اند ، ادامه دارد . 
اما آیا راهی برای به پایان رسانیدن این دشمنی هست ؟ بلی و آن "ناامید کردن" دشمن از دشمنی است . 
در این زمینه قرآن راه را به ما نشان می دهد : نخست تاکید بر "وحدت" (واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا) و دوم دوری از نزاع داخلی و چند دستگی که ترجمانی دیگر از وحدت است  (ولاتنازعوا ، فقفشلوا : باهمدیگر نزاع نکنید که ناتوان می شوید) درکنار وحدت ، تکیه بر تجهیز قوا آن هم به تعبیر قرآن تا جای ممکن (وعدوا لهم ماستطعتم من قوه) ؛ اینها موجب "ناامیدی" دشمن از تداوم دشمنی خود با ما می شود . 
این ها آموزه های دین مبین اسلام است . اما اسلام ، آموزه های دیگری هم دارد . 
در دکترین اسلام اگر "وعدوا لهم"هست ، "احیاء کلمه حق عند امام جائر" هم هست . اگر "روح حماسی" هست ، روح "صلح جوی" اسلام هم هست . 
به عنوان مثال ما در مذاکراتی که در حال انجام آن هستیم ، اگر منفعتی که مورد نظر است عاید ملت بزرگ و عزیز ایران نشود ؛ قطعا با درایت و هدایت های رهبری ، ضرری متوجه نظام نخواهد شد.  ضمن آنکه ظرفیت دنیای اسلام در دیپلماسی و گفتگوی بر جهانیان آشکار خواهد شد . چرا که در قاموس اسلام همانطور که حماسه های "بدر" و "حنین" هست ، صلح "حدیبیه" هم هست . 

بنده شرط انصاف نمی دانم که حجم زحمات دولت در این راستا که در راه اعتلای نظام جمهوری اسلامی و استیفای حق ، می کوشند را نادیده گرفت . 
اینکه دولت به هر قیمت _آنهم علیرغم تاکیدات رهبری مبنی بر اعتماد به کارگزارانی که در این کارزار در حال جهاد [دیپلماسی] هستند_  صرفا به دنبال "توافق" است ؛ و خود اقدام به کارشکنی در مسیری که برگزیده است می کند ، محل تردید است ! 
واقعیت آن است که جامعه ی ما در بستر توسعه سیاسی ، علیرغم مجهز شدن مردم به بصیرت دینی و بینش سیاسی ، دچار آفاتی نیز شده است ؛ از جمله آفت "سیاست زدگی" . که به صورت جبهه بندی های کذائی داخلی هرازگاهی خود را نشان می دهد . 
در اینجا سخنی از مولایمان حضرت علی (ع) را یادآور می شوم آنجا که فرمود : دشمنان در باطل خود ، وحدت دارند ، حال آن ه مسلمانان در حق خود ، کثرت ! 
پس : "ولاتنازعوا ، فتفشلوا" !
این مطالبی که به صورت شبنامه (!) نوشته اید ، از جنس "خبر" است یا "تحلیل" ؟؟ ..

مرز بین حق و باطل به تعبیر قرآن از "مو" هم باریک تر است ؛ لذا عرب برای بیان آگاهی و شناختی که با آن بتواند ، این مرزها را از هم به خوبی تشخیص دهد ، از لغت "شعور" به معنی آگاهی ( شعر در زبان عرب به معنی مو است و شعور هم از همین ماده است ) استفاده می کند .
گاهی ما به پندار خود درحال "روشنگری" هستیم ، غافل از اینکه کار ما جز "تشویش اذهان جامعه" چیز دیگری نبوده است . 
یاعلی .
شک نکنید به توافق هسته ای خواهیم رسید چرا؟
غرب سفت و سخت دنبال امتیاز گیریه ، از اون طرف هم مجلس تصویب کرده درصورت به سرانجام نرسیدن مذاکرات غنی سازی به60درصد افزایش پیدا کنه حالا غربی ها که از20درصد غنی سازی ترسیدن دنبال اینن که از ایران امتیاز بیشتری بگیرن نه کاری کنن که میز مذاکراتو ترک کنه با درصد بالاتری غنی سازی کنه .
ولی قبول دارم طبق فرمایش رهبری باید عمل بشه ، مطمعن باشین غربیها بیشتر از ما به توافق نیاز دارن .
دوستان عزیزم سلام 
مطلبی رو به عنوان جوان انقلابی میخوایم با همدیگه در میون بذاریم ، خواهشم به عنوان خواهر کوچکتر اینه که خوب به عرضم دقت بکنید که ان شاالله نتیجه حاصل بشه .


اول اینکه به احتمال بالا و با توجه به شرایط موجود در منطقه و جهان مذاکرات هسته ای به نتیجه نمیرسه ، در واقع مذاکرات به بن بست رسیده ..........
 اگر بخواد با این شرایط ذلت بار به توافق برسن قطعا ملت ایران و در راس اونها رهبری معظم قاطعانه جلوگیری میکنن ......
نکته نکته نکته  
 
 دولت و تیم هسته ای الان میدونن که با احتمال بالا مذاکرات با شکست مواجه میشه ، دلیلش هم دبه کردن استکبار و زیاده خواهی های آمریکاست .........


(((همان طور که رهبری معظم پیش بینی کرده بودن که به آمریکا هرگز نمیشه اعتماد کرد )))



نکته 


نکته 



دولت دنبال مقصری هست که شکست مذاکرات رو به گرنش بندازه !!!!!!!!!!


دیروز توی جلسه غیر علنی مجلس آقای کوچک زاده با فریاد به آقای ظریف میگه آقا فرمودن با مذاکره زیر سایه تهدید مخالفم !!!! چرا مذاکره میکنید 

آقای ظریف میگه : (او ) بمن بگه نرو !!!!!! ( او منظور رهبری هستش)!!!!



هدف من به هیچ عنوان متهم کردن دولت نیست ، بلکه چون دولت تمام اعتبار و هست و نیست خودش رو به نتیجه مذاکرات گره زده بدون شک همه جور باج رو به طرف غربی میده که توافق انجام بشه ، چون اگه توافق انجام نشه هم موقعیت سیاسی خودش رو (انتخابات مجلس) رو از دست میده و هم هیچ برنامه اقتصادی برای عدم توافق نداره و این خیلی خطرناکه ، چون توافق رو به هر قیمتی انجام میدن !!!!!


گرون کردن بنزین تا 40 درصد در حالی که مصوبه مجلس فقط 5 درصد بوده مشکوکه !!!!!!!


دوستان دقت کنید ، دقت ، دقت ، دقت 




اتفاقات بزرگی توی راه هستش 





قطعا دولت شدیدا دنبال دو راه هستش ،


راه اول اینکه با گرانی بیش از حد و نامتعارف مردم رو به مرز نارضایتی شدید برسونه تا از این طریق رهبری معظم و نهادهای انقلابی تحت فشار قرار بگیرن و جام زهر (توافق ننگین) رو بپذیرن !!!!!!

راه دوم 
اگه رهبری معظم با ادامه مذاکرات و توافق ذلت بار مخالفت کنن ، با رسانه های نوشتاری و سایتها و...... توی بوق و کرنا میکنن که اااااااای ملت ایران ما با دو سال مذاکره میخاستیم ارزونی و رفاه و راحتی براتون بیاریم و میخواستیم ایران رو گل و بلبل کنیم ولی ((رهبر))اجازه نداد!!!!!!!!!!!



فتنه در راه است ، هوشیار باشید ، 


برادران و خواهران عزیز هوشیار باشید 






راه مقابله با این فتنه چیست ؟؟؟؟






فقط و فقط روشنگری 


هر کسی بالاخره توی اطراف خودش یه حوزه نفوذی داره ، یکی حوزه نفوذش ده نفره و دیگری ممکنه حوزه نفوزش 100 نفر باشه ، وقت بذارین ، توضیح بدین ، برای اطرافیان روشنگری کنید ، 





به خدا نائب امام زمان به کمک عمارهای خودش برای روشن گری نیاز داره توی این مقطع فوق العاده حساس 




بیاین همگی با همدیگه به خدا نشون بدیم که آمادگی پذیرفتن امام معصوم (ع) را داریم و به این بصیرت رسیدیم که اگه آقا امام زمان اومدن بتونیم در مقابل نیرنگ شیاطین از ایشون و اوامرش اطاعت کنیم 


یا علی
یا محمد ای خِرد پا بست تو
ای چراغ مهر و مه در دست تو 
هر زمان گلواژه هایت تازه تر
بلکه از هستی بلند آوازه تر
خم شد بر قامتت پیغمبری
این ترا باشد دلیل برتری ...
سلام عید بزرگ مبعث پیامبر رحمت ، بهانه خلقت ، حضرت محمد (ص) مبارک 
برای سلامتی شما و دوستان پارادوکسی ام  دعا می کنم .
دو مورد:

1- اینکه میگی اینترنت ارزون میشه چرت محضه، هیچی تو این مملکت ارزون نمیشه، خودتم خوب میدونی!

2- راجع به اون مثال دانلود فیلم هم شاید یکی بخواد فیلم سانسور نشده ببینه، تکلیف چیه!؟ فکر میکنی برادران گمنام میزارن!؟
رهبر انقلاب: «زندگی پیغمبر را میلی‌متری باید مطالعه کرد. هر لحظه‌ی این زندگی یک حادثه است، یک درس است، یک جلوه‌ی عظیم انسانی است؛ تمام این ۲۳ سال همین‌جور است. جوان‌های ما بروند تاریخ زندگی پیغمبر را از منابع محکم و مستند بخوانند و ببینند چه اتفاقی افتاده است.» (۱۳۸۷/۰۵/۰۹)
سلام برهمه مسلمانان جهان و دورود بر پیامبری که ما را تسلیم راه حق ساخت   عید مبعث مبارک .
سلام علیکم تعجب از ابن است که مرتبا میگوییم یا لیتنا کنا معکم فنفوز فوزا  عظیما اما نمیتوانیم از شبکه های اجتماعی که حتی یک درصد شک داریم که عضویت در آن تقویت دشمنان است، دل بکنیم و به عضویت خود ادامه میدهیم . این تعجب مثل تعجبی است که ما از عملکرد افراد دوستدار ولایت در زمان اباعبدالله الحسین ع بودند می کنیم پس حواسمان باشد که در آینده ما جزءتوابین از قافله جا مانده نباشیم.
سلام عزیزان من خودم واتس آپ و وایبر و تلگرام و... رو حذف کردم به خاطر صهیونیستی بودنش و صحبت های آقا.اما دوستانم میگن هنر نیست خودت رو بکشی کنار .چون دشمن داره رو ماها کار میکنه ما هم باید از ارزشهامون دفاع کنیم و مطلب بذاریم. دوستم گفت مثلا آقای شهاب مرادی تو اینستگرام پاسخ شبهات افراد رو میده و روشنگری میکنه میگفت اگه همه خودشون رو بکشن کنار که نمیشه. لطفا میشه بگید چطور باید قانع کنم دوستانم رو؟؟؟
 شبکه اینترنت ملی شاید یکسری مزایا را داشته باشه نظیر سرعت بهتر ولی قطعاً محدودیتهایی برای ورود به شبکه جهانی خواهد داشت البته الانم هست که با فیلتر شکن جبران میشه ، ولی از لحاظ قیمت شاید ابتدا کمتر بنظر برسه ولی با گسترش شبکه و هزینه های آن از خجالتمون در میان ، مثالش تلفن ثابته که بزرگواران برای کاهش هزینه ها هم کد سازی کردن ، حالازمزمه های گرونی قطی تلفن ثابت میاد میگن هم کد سازی کردیم .
با سلام و عرض تبریک بعثت رسول اکرم.
 خانم صامتی من از وقتی که بحث اینترنت ملی یا همون شبکه ملی شروع شد مطلب زیاد خوندم ازش و در کل چیز خوبی هستش من بیشتر به خاطر نکته آخری که گفتین یعنی بارگیری یک بار یک داده دوسش دارم چون هزینه ها رو خیلی پایین میاره. از طرفی سالم سالم سالمه. چون اگه فردی هم بخاد از محتوای غیر اخلاقی استفاده کنه دسترسیش محدود میشه و این یعنی پیشگیری از گناه. ولی امنیتش ؛درسته که در مقابل دشمنان خارجی حفظ میشه ولی دشمنان داخلی چطور؟ آیا حفظ میشه؟ طبق فرموده مقام معظم رهبری یه عده قانون دار قانون گریز تو کشور هستن دیگه.
آیا اطلاعات شخصی ما حفظ میشه؟
پاسخ:
با سلام 
تبریک و تهنیت و هزاران بار شادباش که در بهترین ایام و مبارک ترین ثانیه ها شایسته ی حیات و زندگی شناخته شدیم ، در حق هم دعا کنیم و طلب خیر . 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">